abonnementen ibood.com bol.com
  Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:25:09 #1
359953 crew  Toto69
Stand your ground and fight
pi_165970182
czech-flag.jpg

Vanaf 21 oktober verhuis ik naar Tsjechië, om precies te zijn naar de hoofdstad Praag.
Daar ga ik in eerste instantie werken in de klantenservice net als in voorgaande jaren, maar de bedoeling is om ter zijner tijd scholen langs te gaan (indien Praag bevalt) om daar met mijn TEFL-certificaat aan de slag te gaan (vorig jaar gehaald).

Vrijdagochtend 21 oktober begint mijn reis op avontuurlijke wijze; ik vlieg niet naar Praag, maar ga er gewoon met de trein heen.
Vanaf Almelo is het zo'n 8.5 uur met de trein, echter neem ik een middagje Berlijn erbij en arriveer ik dus pas om half 10 's avonds in Praag terwijl ik om 08.45 al vertrek.

De eerste maand zit ik in een soort college accommodatie en krijg ik ruim de tijd zelf een woonruimte te vinden. Mijn training begint 31 oktober.

Voorgaande Woonplaatsen, chronologische volgorde

NETH0001.GIF Almelo
255px-Flag_of_Portugal.svg.png Lissabon
NETH0001.GIF Tilburg
UK-Union-Flag.png Belfast
"What are you talkin' about, baseball is a girl's game? The Red Sox has a guy that pitches the ball over 90 miles per hour!" - Matt Buckner
- "Who cares? All that means is that he can have a wank faster than you." - Pete Dunham
GSE, GSE, GSE
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:27:57 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_165970246
Ben jij familie van tong80?
[b]Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende:[/b]
Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
  Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:28:35 #3
359953 crew  Toto69
pi_165970259
Aangezien ik 'pas' 31 oktober begin met de training, is dit alvast wat er tot nu toe gepland is:

germany-flag.gif Berlijn, 21 oktober
CZEC0001.GIF Praag, 21 oktober
410xf8qcicL._SX300_.jpg Rome, 25-27 oktober
vatican-city-flag.jpg Vaticaanstad, 26 oktober
"What are you talkin' about, baseball is a girl's game? The Red Sox has a guy that pitches the ball over 90 miles per hour!" - Matt Buckner
- "Who cares? All that means is that he can have a wank faster than you." - Pete Dunham
GSE, GSE, GSE
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:30:27 #4
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_165970290
Praag _O_
Beste Europese stad om bier te klappen O+
pi_165970384
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef CrashO het volgende:
Praag _O_
Denk niet dat Toto daarin is geïnteresseerd.
pi_165970397
Veel plezier in ieder geval. En succes.
pi_165970415
Ben benieuwd toot
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:37:44 #8
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_165970418
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:36 schreef RonnieJamesDio het volgende:

[..]

Denk niet dat Toto daarin is geïnteresseerd.
Je kan er ook prima Cola klappen in een Jazz cafe :Y
pi_165970429
Czech street _O_
pi_165971436
Ik ga je avonturen weer volgen. Veel succes daar ^O^

Zal ik je nog komen uitzwaaien hier op het station vrijdag? :P
pi_165971779
Succes daar Toto
pi_165972028
tvp :7
  Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:34:54 #13
359953 crew  Toto69
pi_165976867
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef CrashO het volgende:
Praag _O_
Of kofola. :7
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:36 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Veel plezier in ieder geval. En succes.
Dankjewel! :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:37 schreef computergirl het volgende:
Ben benieuwd toot
Ik ook. Vrijdag eerst maar eens de reis doorkomen :+
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:38 schreef Fokker89 het volgende:
Czech street _O_
Watte? :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:59 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga je avonturen weer volgen. Veel succes daar ^O^

Zal ik je nog komen uitzwaaien hier op het station vrijdag? :P
Tof en dank je ^O^

Mag van mij hoor :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:23 schreef agenda het volgende:
Succes daar Toto
Dank je agenda :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:44 schreef Paxcon het volgende:
tvp :7
Paxje O+
GSE, GSE, GSE
pi_166016161
Boh, was ik jou al zo half uit het oog verloren, "vind" ik je in Noord-Ierland en ga je in ene alweer naar elders. Globbetrotteren op Europese schaal _O_ Doe je goed aan, lekker je horizon verbreden.

Maar Toot, hoe doe je dat medisch met die hele landenhop, je probleem blijft helaas, al is dat naar ik begrijp redelijk onder controle maar wat als het weer onverhoopt grondig fout gaat, weet je dan al preventief waar je terecht kunt daar waar je dan woont of moet je dan weer in vliegende vaart terug (vervoerd worden) naar Nederland?
Waar het stinkt is het warm.
  Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:49:20 #15
359953 crew  Toto69
pi_166029047
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:13 schreef knoblaucha6 het volgende:
Boh, was ik jou al zo half uit het oog verloren, "vind" ik je in Noord-Ierland en ga je in ene alweer naar elders. Globbetrotteren op Europese schaal _O_ Doe je goed aan, lekker je horizon verbreden.

Maar Toot, hoe doe je dat medisch met die hele landenhop, je probleem blijft helaas, al is dat naar ik begrijp redelijk onder controle maar wat als het weer onverhoopt grondig fout gaat, weet je dan al preventief waar je terecht kunt daar waar je dan woont of moet je dan weer in vliegende vaart terug (vervoerd worden) naar Nederland?
Waar ik dan exact terecht zou kunnen is lastig. Of ik dan in Belfast, Praag, Kaapstad of Buenos Aires woon maakt dan weinig uit. Dan zal ik sowieso naar een goed ziekenhuis moeten gaan en zien wat er gebeuren moet.

Hoop dat het me bespaard blijft, hoewel het in m'n achterhoofd wel blijft uiteraard.
GSE, GSE, GSE
pi_166066104
Ik dacht dat ze daar de naam gingen veranderen van Tsjechische Republiek naar Republiek Tsjechie? :?
pi_166066474
Nog steeds bij dezelfde tent waar je eerder ook zat? Nieuwe functie ofzo of verhuist het bedrijf?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_166067809
Leuk topic! Heel benieuwd naar je avonturen in Praag Toto! Ik wens je ontzettend veel plezier!

Heb je al een idee waar je wil gaan wonen in Praag?

Dat tripje Rome is ook niet verkeerd. Met een beetje geluk is het nog heerlijk weer. ^O^
  Redactie Sport donderdag 20 oktober 2016 @ 13:17:49 #19
359953 crew  Toto69
pi_166079927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:20 schreef vaduz het volgende:
Ik dacht dat ze daar de naam gingen veranderen van Tsjechische Republiek naar Republiek Tsjechie? :?
Daar heb ik wel eens wat over gelezen ja, maar de TT slaat daar verder niet op, vond het gewoon geinig klinken. :+
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Nog steeds bij dezelfde tent waar je eerder ook zat? Nieuwe functie ofzo of verhuist het bedrijf?
Nee zijn allemaal verschillende bedrijven. Functie blijft ook ongeveer hetzelfde. Aangezien dat niet iets is wat ik de rest van m'n leven wil blijven doen ga ik mocht het in Praag écht goed bevallen op zoek naar een baan als leraar Engels a.d.h.v. m'n TEFL certificaat. Ik ben me er van bewust en zelfkritisch genoeg om te weten dat er meer nodig is dan alleen dat certificaat maar het lijkt me in elk geval het proberen waard.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:07 schreef Budapestenaar het volgende:
Leuk topic! Heel benieuwd naar je avonturen in Praag Toto! Ik wens je ontzettend veel plezier!

Heb je al een idee waar je wil gaan wonen in Praag?

Dat tripje Rome is ook niet verkeerd. Met een beetje geluk is het nog heerlijk weer. ^O^
Hey, dank je wel man :)

Waar ik de eerste maand woon is Praag 3, lekker plekje zo te zien op Google Maps. Daarna heb ik nog niet echt een idee, maar het hoeft niet centraal te zijn zolang er maar een metro in de buurt is bijvoorbeeld. Dat ik alsnog met max 10-15 min op het werk ben, in het centrum dus.

Weer in Rome zoals tot nu toe voorspeld (al een aantal dagen):

Di (aankomstdag) 27 graden met zon en wolken
Wo 25 graden met zon en wolken
Do 23 graden met zon en wolken

Tja, als dat uitkomt spring ik een klein gat in de lucht, daar heb ik best wel zin in _O_
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport donderdag 20 oktober 2016 @ 13:22:18 #20
359953 crew  Toto69
pi_166080005
Even in een separate post.

Morgenochtend verlaat ik NL weer, die 2.5 weken zijn snel gegaan al met al, maar dat had ik ook wel verwacht.

De trein vertrekt morgen al redelijk op tijd (08.45) richting Berlijn alwaar ik iets na 1'en aan verwacht te komen en dan is de bedoeling om mijn bagage (in elk geval de grote tas) even in een kluis o.i.d. te droppen. Mocht iemand daar goede/slechte ervaringen mee hebben in welk land dan ook, let me know. Dan hoef ik alleen maar met m'n rugzak te lopen en dat loopt toch aanzienlijk makkelijker aangezien ik nog wel íets van Berlijn wil gaan zien.

Dan rond vijf vertrekt de trein vanaf Berlijn Hbf alweer richting Praag, waar ik rond half tien aankom en dan moet ik de juiste tram gaan vinden in een voor mij nieuwe stad, maar dat zal wel gaan lukken uiteindelijk.

Verdere plannen heb ik nog niet per se, za-zo-ma zal wel lekker Praag verkennen worden en di-do wordt dus Rome + Vaticaanstad, wellicht kan ik de Paus nog even bewonderen :')

Wellicht daarna nog een stedentripje voor ik die maandag met de training begin, maar dat ga ik later vandaag dan beslissen.
GSE, GSE, GSE
pi_166080311
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:20 schreef vaduz het volgende:
Ze willen de korte Engelse naam veranderen in Czechia, want die was er in tegenstelling tot in veel andere talen nog niet. De officiële landsnaam blijft gewoon hetzelfde.

Succes Toto! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden in Praag. Praag 3 is een leuke plek in elk geval. Waar zit je werk ergens? Veel plezier in Rome ook!
  Redactie Sport donderdag 20 oktober 2016 @ 13:39:24 #22
359953 crew  Toto69
pi_166080398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:34 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ze willen de korte Engelse naam veranderen in Czechia, want die was er in tegenstelling tot in veel andere talen nog niet. De officiële landsnaam blijft gewoon hetzelfde.

Succes Toto! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden in Praag. Praag 3 is een leuke plek in elk geval. Waar zit je werk ergens? Veel plezier in Rome ook!
Oh ja, Czechia inderdaadd! Of dat doorkomt is nog de vraag :+

Dank je! Fijn om te horen dat 't een leuke plek is :Y werk zit in Praag 1, nabij Florentinum.
Thanks! Dat zal vast wel lukken, lijkt me ook een hele toffe stad.
GSE, GSE, GSE
pi_166085297
Hoe bevalt het "klantenservice" werk? Heb je geen koppijn soms van domme mensen? :D En waar moet ik voor salaris aan denken, lokaal zul je er vast goed van rond kunnen komen maar hoe is het in vergelijking met Nederland? Wat is jouw aanpak voor bijv pensioen en AOW?
pi_166093873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:17 schreef Toto69 het volgende:

Hey, dank je wel man :)

Waar ik de eerste maand woon is Praag 3, lekker plekje zo te zien op Google Maps. Daarna heb ik nog niet echt een idee, maar het hoeft niet centraal te zijn zolang er maar een metro in de buurt is bijvoorbeeld. Dat ik alsnog met max 10-15 min op het werk ben, in het centrum dus.

Weer in Rome zoals tot nu toe voorspeld (al een aantal dagen):

Di (aankomstdag) 27 graden met zon en wolken
Wo 25 graden met zon en wolken
Do 23 graden met zon en wolken

Tja, als dat uitkomt spring ik een klein gat in de lucht, daar heb ik best wel zin in _O_
Dat is inderdaad ideaal. Zo heb ik het in Boedapest ook 4 jaar gedaan. Ik woonde in een tamelijk rustige, groene buurt en met de metro was ik in een kwartiertje op mijn werk. Nou waren dat nog ongerenoveerde Russische roestbakken waar je met een gehoorbeschadiging uitkwam :) Maar de metro van Praag is bijzonder goed.

Klinkt goed, dat weer! 's Morgens lekker buiten ontbijten met een cappuccinootje en een croissantje! c_/
pi_166094025
Hou je nog tijd over voor HB?

Succes en veel plezier
pi_166094383
In de metro van Praag is mijn portemonnee gerold ( net geld gehaald) -O-
Op een kort stukje tussen twee halten, dat erom bekend staat.
Duwen, duwen in de drukte en het was al té laat.

Veel succes verder, toto!
pi_166095290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef ufopiloot het volgende:
Hoe bevalt het "klantenservice" werk? Heb je geen koppijn soms van domme mensen? :D En waar moet ik voor salaris aan denken, lokaal zul je er vast goed van rond kunnen komen maar hoe is het in vergelijking met Nederland? Wat is jouw aanpak voor bijv pensioen en AOW?
Elk jaar in het buitenland betekent 2% minder AOW. Met de korte baantjes her en der op de wereld, zal je geen pensioen opbouwen.

Over Tsjechië hoorde ik, dat ze arbeidscontracten van 3 mnd hebben en dat die vaak niet verlengd worden. Dat lijkt me een enorm onzekere toestand voor iedereen, om de haverklap opschuiven en nergens iets op kunnen bouwen. Is dat voor bepaalde groepen?
pi_166095437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Elk jaar in het buitenland betekent 2% minder AOW. Met de korte baantjes her en der op de wereld, zal je geen pensioen opbouwen.
Dat laatste is niet per se waar. Ik heb over de jaren dat ik in Boedapest werkte gewoon pensioen opgebouwd, in Hongarije.

Het AOW-gat kan later vervelend zijn maar ik had de ervaring niet willen missen.
pi_166096054
Je kunt het jaarlijks aankopen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
pi_166096846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:16 schreef static het volgende:
O, daar moet ik eens naar kijken. Als veertiger 2b moet ik onderhand gaan nadenken over oud worden. Thanks! :)
pi_166097400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:39 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

O, daar moet ik eens naar kijken. Als veertiger 2b moet ik onderhand gaan nadenken over oud worden. Thanks! :)
Je kunt het vinden op de site van het SVB: http://svb.nl/int/nl/vv/index.jsp
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
  Redactie Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:06:09 #32
359953 crew  Toto69
pi_166106615
Quotes komen later. Mobiel geen doen. Groeten uit Berlijn!
GSE, GSE, GSE
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:23:29 #33
274310 agenda
altijd vol!
pi_166106927
Veel plezier in Berlijn en goede reis naar Praag
pi_166107371
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:54 schreef static het volgende:

[..]

Je kunt het vinden op de site van het SVB: http://svb.nl/int/nl/vv/index.jsp
Wel duur hoor, ik moest iets van 15k per jaar dokken.
pi_166116011
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Toto69 het volgende:
Quotes komen later. Mobiel geen doen. Groeten uit Berlijn!
Veel plezier. Ben heel benieuwd naar je eerste indrukken van Praag! Zelf vond ik Praha hlavní nádra¸í al geweldig :D *O* _O_
pi_166116690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:47 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Wel duur hoor, ik moest iets van 15k per jaar dokken.
Klopt.
pi_166116864
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:16 schreef static het volgende:
Haha. Geld uitgeven aan een stelsel dat op de lange termijn onhoudbaar is. Voor je aan de beurt bent is de pot op.
  Redactie Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:42:24 #38
359953 crew  Toto69
pi_166118723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef ufopiloot het volgende:
Kutwerk, maar hoort erbij. Lokaal kom je goed rond, vergeleken met NL is het niet veel. Geen idee op dit moment, kom ik later op terug.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:16 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ideaal. Zo heb ik het in Boedapest ook 4 jaar gedaan. Ik woonde in een tamelijk rustige, groene buurt en met de metro was ik in een kwartiertje op mijn werk. Nou waren dat nog ongerenoveerde Russische roestbakken waar je met een gehoorbeschadiging uitkwam :) Maar de metro van Praag is bijzonder goed.

Klinkt goed, dat weer! 's Morgens lekker buiten ontbijten met een cappuccinootje en een croissantje! c_/
Klinkt goed :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hou je nog tijd over voor HB?

Succes en veel plezier
Zeker. Thnx man.
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:43:31 #39
359953 crew  Toto69
pi_166118750
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:30 schreef AnneX het volgende:
In de metro van Praag is mijn portemonnee gerold ( net geld gehaald) -O-
Op een kort stukje tussen twee halten, dat erom bekend staat.
Duwen, duwen in de drukte en het was al té laat.

Veel succes verder, toto!
at kut :{ staat er bekend om ja ;(.. thnx!
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Over Tsjechië hoorde ik, dat ze arbeidscontracten van 3 mnd hebben en dat die vaak niet verlengd worden. Dat lijkt me een enorm onzekere toestand voor iedereen, om de haverklap opschuiven en nergens iets op kunnen bouwen. Is dat voor bepaalde groepen?
Ik heb hier eerlijk gezegd te weinig verstand van om op te reageren, zeker nu. :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:23 schreef agenda het volgende:
Veel plezier in Berlijn en goede reis naar Praag
thnx nog
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:47:40 #40
359953 crew  Toto69
pi_166118842
Ik begin wel positief met wat foto's

qPWtQ3h.jpg

Cb08q7u.jpg

Dat is 't positieve.

Veel vertraging gehad vandaag, zowel NL naar Berlijn als Berlijn naar Praag. Reis zelf lang maar wel ok.
Daarna in Praag echt geen idee wtf ik moet doen natuurlijk, dus maar wat rondgevraagd en uiteindelijk oververmoeid gleed ik weg met tassen en al bij de tram, erg gezellig :') afijn, ben nu aangekomen in m'n accommodatie.

Wat ik moet vinden weet ik op dit moment niet, de meeste mensen kennen mij wel als vrij positief doch nuchter ingesteld, maar op dit huidige moment (misschien ook door de vermiedheid, morgen denk ik vast anders) weet ik niet wat te denken. Ik moet de slaapkamer delen en de bedden staan 10 cm van elkaar (geen grap), verder alles shared met in totaal drie anderen en ik moet steeds sleutels vragen/afgeven bij receptie etc. en hopen dat ik m'n 'eigen' slaapkamer meestal nog in kan komen, ten minste zo is mijn gevoel op dit moment.

Nou ja, ik ben nu ook kapot van alles dus ik zie morgen wel hoe ik hierover denk allemaal.
GSE, GSE, GSE
pi_166118910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:47 schreef Toto69 het volgende:
Ik begin wel positief met wat foto's

Wat ik moet vinden weet ik op dit moment niet, de meeste mensen kennen mij wel als vrij positief doch nuchter ingesteld, maar op dit huidige moment (misschien ook door de vermiedheid, morgen denk ik vast anders) weet ik niet wat te denken. Ik moet de slaapkamer delen en de bedden staan 10 cm van elkaar (geen grap), verder alles shared met in totaal drie anderen en ik moet steeds sleutels vragen/afgeven bij receptie etc. en hopen dat ik m'n 'eigen' slaapkamer meestal nog in kan komen, ten minste zo is mijn gevoel op dit moment.

Nou ja, ik ben nu ook kapot van alles dus ik zie morgen wel hoe ik hierover denk allemaal.
Oei. Hoop dat 't er morgen allemaal wat beter uitziet na een goede nachtrust! -O-
  Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:06:41 #42
359953 crew  Toto69
pi_166119149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:51 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Oei. Hoop dat 't er morgen allemaal wat beter uitziet na een goede nachtrust! -O-
Ik draai wel bij, moet me gewoon even helemaal aanpassen en er het beste van maken en wat voor mezelf zoeken. Ben di tm do toch in italie en do tm za in slowakije
, bratislava. Dat laatste net geregeld, druk weekje
GSE, GSE, GSE
pi_166142671
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik draai wel bij, moet me gewoon even helemaal aanpassen en er het beste van maken en wat voor mezelf zoeken. Ben di tm do toch in italie en do tm za in slowakije
, bratislava. Dat laatste net geregeld, druk weekje
Bratislava! Grappige hoofdstad. Voelt als een provinciestadje, wat het tot 1993 natuurlijk ook was. Veel plezier!
pi_166142693
Veel plezier daaro *O*
pi_166142837
Ga je naar Rome trouwens met het vliegtuig Toto? Of doe je dat ook per trein?
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 11:35:32 #46
359953 crew  Toto69
pi_166142955
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Bratislava! Grappige hoofdstad. Voelt als een provinciestadje, wat het tot 1993 natuurlijk ook was. Veel plezier!
Mogguh man.
Leuk daar? Wil er misschien ook stappen :P ben er toch 2 nachten.
Rome met het vliegtuig :)

@james thanks man!

Praag is wel echt heel mooi. OV supergoed tot nu toe. Ga nu naar het kasteel en Petrin hill.

Mocht er animo zijn dan post ik later vandaag foto's
GSE, GSE, GSE
pi_166143114
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:35 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Mogguh man.
Leuk daar? Wil er misschien ook stappen :P ben er toch 2 nachten.
Rome met het vliegtuig :)

@james thanks man!

Praag is wel echt heel mooi. OV supergoed tot nu toe. Ga nu naar het kasteel en Petrin hill.

Mocht er animo zijn dan post ik later vandaag foto's
Ken het uitgaansleven in Bratislava niet maar het zal er ongetwijfeld zijn. En heel veel mooie vrouwen natuurlijk :P
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:53:06 #48
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_166143228
In Praag heb je ook die televisietoren, Zizkov volgens mij, eveneens in Praag 3. Die grote baby's die zogenaamd omhoog kruipen aan die toren zijn wel freaky, maar het uitzicht vanaf boven vond ik echt heel mooi daar. O+

De dierentuin in Praag vond ik ook leuk, erg mooi gebouwd in al die natuur.
"Jij bent het lekkerste wijf van FOK!" - Toto69
"Niet weten dat Voszje een sluwe godin is :')" - Dven
"Jammer dat we onze enige Oostblokuser moeten missen nu Voszje blijkbaar een leven heeft gekregen :N." - MAHL
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:57:27 #49
118453 sararaats
Stofwolkje van het jaar
pi_166143294
Hey Toto, ik wens je veel succes! Grtjs uit Belgie
The most powerful anti depressant has four paws and purrs!
Ah ah tijd om mijn eten te serveren Paardmans (De Mestkever)
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 14:25:56 #50
359953 crew  Toto69
pi_166146301
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ken het uitgaansleven in Bratislava niet maar het zal er ongetwijfeld zijn. En heel veel mooie vrouwen natuurlijk :P
Ben benieuwd :)
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:53 schreef Voszje het volgende:
In Praag heb je ook die televisietoren, Zizkov volgens mij, eveneens in Praag 3. Die grote baby's die zogenaamd omhoog kruipen aan die toren zijn wel freaky, maar het uitzicht vanaf boven vond ik echt heel mooi daar. O+

De dierentuin in Praag vond ik ook leuk, erg mooi gebouwd in al die natuur.
Beide genoteerd, thnx!
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:57 schreef sararaats het volgende:
Hey Toto, ik wens je veel succes! Grtjs uit Belgie
Dank je Sara :)
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 14:30:33 #51
359953 crew  Toto69
pi_166146390
Vandaag besloot ik naar Petrin Hill/Petrin tower te gaan voor een prachtig uitzicht over Praag.
Petrin hill is een goede 300 meter hoog, een hele flinke klim, maar er rijdt ook een funicular (kabelbaan) die je zo naar boven rijdt binnen een minuut of zo.

Ik koos ervoor om te klimmen/lopen, dat viel nogal zwaar maar goed, did it. Vervolgens de Petrin Tower ook maar gewoon opgelopen ipv met de lift. Viel me op dat er heel veel mensen kozen voor zowel de kabelbaan als de lift en dat ik nog vrij sportief overkwam dus :+

Foto's:

xwOBUFk.jpg

Petrin Hill

Dtg4K3i.jpg

Vanuit Petrin Tower

v0p3APM.jpg

Mr. Petrin Tower himself

WEj9I9X.jpg

Het OV is echt genot hier

fX6a3Jb.jpg

Keep walking...

8kh5XAe.jpg

Gisteren @ Karelsbrug

ZHxWB3i.jpg

Karelsbrug once more
GSE, GSE, GSE
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:33:55 #52
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_166146450
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:30 schreef Toto69 het volgende:
Vandaag besloot ik naar Petrin Hill/Petrin tower te gaan voor een prachtig uitzicht over Praag.
Petrin hill is een goede 300 meter hoog, een hele flinke klim, maar er rijdt ook een funicular (kabelbaan) die je zo naar boven rijdt binnen een minuut of zo.

Ik koos ervoor om te klimmen/lopen, dat viel nogal zwaar maar goed, did it. Vervolgens de Petrin Tower ook maar gewoon opgelopen ipv met de lift. Viel me op dat er heel veel mensen kozen voor zowel de kabelbaan als de lift en dat ik nog vrij sportief overkwam dus :+

Foto's:

[ afbeelding ]

Petrin Hill

[ afbeelding ]

Vanuit Petrin Tower

[ afbeelding ]

Mr. Petrin Tower himself

[ afbeelding ]

Het OV is echt genot hier

[ afbeelding ]

Keep walking...

[ afbeelding ]

Gisteren @ Karelsbrug

[ afbeelding ]

Karelsbrug once more
Mooi foto's! Daar ben ik ook geweest, leuk om het allemaal te herkennen :D
"Jij bent het lekkerste wijf van FOK!" - Toto69
"Niet weten dat Voszje een sluwe godin is :')" - Dven
"Jammer dat we onze enige Oostblokuser moeten missen nu Voszje blijkbaar een leven heeft gekregen :N." - MAHL
pi_166149409
Gaaf!

Openbaar vervoer is inderdaad steengoed in Praag O+
pi_166152856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:43 schreef Toto69 het volgende:

Ik heb hier eerlijk gezegd te weinig verstand van om op te reageren, zeker nu. :@
Ik ging er al van uit dat er nog helemaal niets over weet. Maar misschien kan je er met verloop van tijd naar vragen en evt. over doorvragen. Het lijkt me dat een land wel moet instorten als iedereen elk kwartaal wat anders gaat doen.

Wat heb je een vol programma opgezet. Wat doe je met al die indrukken tegelijk?
pi_166153242
Ontzettend gaaaaaaaf O+
pi_166154306
Tof! Veel plezier in Tsjechië.
pi_166155171
Fijn om te horen dat je toch goed bent aangekomen. Dat wennen aan een nieuwe plek blijft toch een dingetje. Andere cultuur, ander land, andere standaarden soms. Ik herken het wel. Natuurlijk heb jij wel meer ervaring met verhuizen. :P

Veel plezier met je trips! Ik lees mee.
pi_166155657
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik ging er al van uit dat er nog helemaal niets over weet. Maar misschien kan je er met verloop van tijd naar vragen en evt. over doorvragen. Het lijkt me dat een land wel moet instorten als iedereen elk kwartaal wat anders gaat doen.

Ik had een tweejarig contract in Tsjechië. Nou weet ik niet hoe het bij andere bedrijven eraan toegaat, maar contracten van 3 maanden heb ik nog nooit iemand over gehoord. Nou wil dat niks zeggen, ze zijn daar nogal van mensen makkelijk willen ontslaan. Staat dan ook tegenover dat je zelf ook makkelijk weg kunt lopen, maar echt fijn is het niet. Om een taal te geven (waar Toto het over had) moet je bijna altijd zzp'er zijn en ben je zelf verantwoordelijk voor je zorgverzekering en het afdragen van belasting aan sociale verzerkeringen e.d. Dat is nogal een terugkerend onderwerp van discussie onder buitenlanders, dus volgens mij is dat ook niet echt een fijne constructie, maar genoeg mensen die het doen. Zorgt er wel voor dat je de volgende dag niet meer terug hoeft te komen als je ze niet bevalt, of als je om iets teveel opslag hebt gevraagd. ;)
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 21:26:33 #59
359953 crew  Toto69
pi_166157650
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:33 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mooi foto's! Daar ben ik ook geweest, leuk om het allemaal te herkennen :D
Nice :)
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Gaaf!

Openbaar vervoer is inderdaad steengoed in Praag O+
Tot nu toe zeker :Y
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja. Zeker iets om te onthouden in elk geval.

Nou ja, ik had zin in wat avontuur :+ ben idd benieuwd hoe ik dat allemaal ga doen maar zal wel goed komen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:34 schreef jamesdeen het volgende:
Ontzettend gaaaaaaaf O+
:Y
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:07 schreef Etsu het volgende:
Tof! Veel plezier in Tsjechië.
Thanks Ets :)
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:32 schreef Mandéra het volgende:
Fijn om te horen dat je toch goed bent aangekomen. Dat wennen aan een nieuwe plek blijft toch een dingetje. Andere cultuur, ander land, andere standaarden soms. Ik herken het wel. Natuurlijk heb jij wel meer ervaring met verhuizen. :P

Veel plezier met je trips! Ik lees mee.
Ja wennen is het zeker. Klopt, dat scheelt wel.

Tof :)
GSE, GSE, GSE
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:04:10 #60
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_166169665
Dat ziet er heel gaaf uit! Dit wordt een topic dat ik goed ga volgen. Heel veel plezier!
  Redactie Sport maandag 24 oktober 2016 @ 14:06:55 #61
359953 crew  Toto69
pi_166170858
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:04 schreef StupidDutch het volgende:
Dat ziet er heel gaaf uit! Dit wordt een topic dat ik goed ga volgen. Heel veel plezier!
Tof, en dank je!
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:59:22 #62
359953 crew  Toto69
pi_166187208
Op naar Rome :7
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:30:25 #63
359953 crew  Toto69
pi_166198194
Wat een geniale stad. Heeft ook z'n minpunten met die immense drukte (en dat eind oktober) maar godsamme wat mooi :)

Paar kliekjes:

E3U842r.jpg

2m1n8gd.jpg

i0SRvMj.jpg
GSE, GSE, GSE
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:16:49 #64
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166201585
Hè een nieuw topic, ook hier volgen dus.

Veel plezier en succes in Praag, prachtige stad. In februari een paar daagjes geweest. Lekker eten daar c_/
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:22:17 #65
359953 crew  Toto69
pi_166201756
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:16 schreef Tinos85 het volgende:
Hè een nieuw topic, ook hier volgen dus.

Veel plezier en succes in Praag, prachtige stad. In februari een paar daagjes geweest. Lekker eten daar c_/
Tof dat je weer volgt :)

Nice, wat heb je zoal gedaan/gezien en bovenal gegeten?
GSE, GSE, GSE
pi_166202852
Hey Toto, aan alle korte mouwen op je foto's te zien heb je lekker weer in Rome! Heb je de paus al gezien? :)

Mooie stad, Rome! Vond zelf het Pantheon errug indrukwekkend. ^O^
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:58:16 #67
359953 crew  Toto69
pi_166202903
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:56 schreef Budapestenaar het volgende:
Hey Toto, aan alle korte mouwen op je foto's te zien heb je lekker weer in Rome! Heb je de paus al gezien? :)

Mooie stad, Rome! Vond zelf het Pantheon errug indrukwekkend. ^O^
HlLjdeW.jpg

27 graden met zon. Echt genot :)

Morgen naar Vaticaanstad dus wie weet :+
GSE, GSE, GSE
pi_166203134
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

27 graden met zon. Echt genot :)

Morgen naar Vaticaanstad dus wie weet :+
Geniet ervan! Vaticaan is ook meer dan de moeite waard! En het Italiaanse sfeertje is sowieso heerlijk O+
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:07:20 #69
359953 crew  Toto69
pi_166203319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:03 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Geniet ervan! Vaticaan is ook meer dan de moeite waard! En het Italiaanse sfeertje is sowieso heerlijk O+
behalve in de bomvolle metro... dat lijkt new delhi wel ;(
GSE, GSE, GSE
pi_166203667
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:07 schreef Toto69 het volgende:

[..]

behalve in de bomvolle metro... dat lijkt new delhi wel ;(
Rome kan best wel druk zijn. Toen ik er was zijn we de laatste dag naar de Via Appia gegaan om even wat rust en ruimte op te zoeken (en toch nog wat Romeinse historie mee te pikken)

Rome_Via-Appia-Antica-1.jpg
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:16:25 #71
359953 crew  Toto69
pi_166203688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Rome kan best wel druk zijn. Toen ik er was zijn we de laatste dag naar de Via Appia gegaan om even wat rust en ruimte op te zoeken (en toch nog wat Romeinse historie mee te pikken)

[ afbeelding ]
Nice _O_
GSE, GSE, GSE
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:20:24 #72
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166208519
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Tof dat je weer volgt :)

Nice, wat heb je zoal gedaan/gezien en bovenal gegeten?
Omdat we op doorreis waren en niet zo heel lang hadden in de stad voornamelijk de oude stad en de typische toeristische dingen gezien. Kasteel e.d.

Qua eten paar restaurantjes in de oude stad, winter dus ze hadden lekker wild. Een paar straten van de Karelsbrug zit een kleine bierbrouwerij waar ze ook een kleine kaart hebben met een paar gerechten. Destijds onder andere konijn en hert. Klaargemaakt in hun eigen bierbeslag. Erg lekker. Ik zal morgen het adres eens opzoeken voor je.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 00:21:05 #73
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_166209953
Leuk om te volgen :)

Woon je straks in Praag alleen of ga je ook in een gedeeld appartement wonen?
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 12:39:14 #74
359953 crew  Toto69
pi_166216056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Omdat we op doorreis waren en niet zo heel lang hadden in de stad voornamelijk de oude stad en de typische toeristische dingen gezien. Kasteel e.d.

Qua eten paar restaurantjes in de oude stad, winter dus ze hadden lekker wild. Een paar straten van de Karelsbrug zit een kleine bierbrouwerij waar ze ook een kleine kaart hebben met een paar gerechten. Destijds onder andere konijn en hert. Klaargemaakt in hun eigen bierbeslag. Erg lekker. Ik zal morgen het adres eens opzoeken voor je.
Klinkt prima. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:21 schreef Jinkx het volgende:
Leuk om te volgen :)

Woon je straks in Praag alleen of ga je ook in een gedeeld appartement wonen?
:)

Ik ga wel weer gewoon op kamers / gedeeld appartement wonen, vind het wel fijn om wat te kunnen socializen en hoef nog niet per se helemaal op mezelf te wonen.
GSE, GSE, GSE
pi_166216493
Hey Toto,

Een leuk dagtochtje vanuit Praag: Karlovy Vary, het beroemde kuuroord in Bohemia.

karlovy_vary3_w7qmqYK.jpg

prague-karlovy-vary-day-tours-from-prague31.jpg

Ik ben er geweest toen ik nog een klein Budapestenaartje was. Supermooi stadje!
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 13:29:39 #76
359953 crew  Toto69
pi_166217224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:55 schreef Budapestenaar het volgende:
Hey Toto,

Een leuk dagtochtje vanuit Praag: Karlovy Vary, het beroemde kuuroord in Bohemia.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben er geweest toen ik nog een klein Budapestenaartje was. Supermooi stadje!
Thanks voor je tip :D was er mee bekend, staat zeker op de planning, maar voorlopig nog even niet aangezien ik op dit tempo heel Europa straks doorgeracet ben :+
GSE, GSE, GSE
pi_166218996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:29 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks voor je tip :D was er mee bekend, staat zeker op de planning, maar voorlopig nog even niet aangezien ik op dit tempo heel Europa straks doorgeracet ben :+
:D Kan me voorstellen dat je straks even op je gemak wilt wennen aan je nieuwe woonplaats. En aan je nieuwe baan.
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 19:18:13 #78
359953 crew  Toto69
pi_166224402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:D Kan me voorstellen dat je straks even op je gemak wilt wennen aan je nieuwe woonplaats. En aan je nieuwe baan.
Nouja inderdaad.

Ik kan weer wat afstrepen. ZIt op bed te laptoppen, voel ik ineens het hele bed schudden. Aardbeving :o
GSE, GSE, GSE
pi_166224501
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:18 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Nouja inderdaad.

Ik kan weer wat afstrepen. ZIt op bed te laptoppen, voel ik ineens het hele bed schudden. Aardbeving :o
Echt waar? In Rome? :o
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 19:27:54 #80
359953 crew  Toto69
pi_166224657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:21 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Echt waar? In Rome? :o
Ja :o
GSE, GSE, GSE
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:33:20 #81
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166224845
Dit is de naam en het adres van die brouwerij/restaurant.

Pivovar U Tří rů¸í
Husova 10
110 00 Praag
Tsjechië
pi_166225070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja :o
Je schrijft nu vanuit de puinhopen die eens je hotel waren, of valt het mee? :P
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:58:28 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166225614
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 20:09:18 #85
359953 crew  Toto69
pi_166225955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:40 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je schrijft nu vanuit de puinhopen die eens je hotel waren, of valt het mee? :P
Hier alles oké. :)
quote:
quote:
Shiit. :o
GSE, GSE, GSE
pi_166226284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hier alles oké. :)

[..]

[..]

Shiit. :o
Nu op het journaal.

5.4 op de schaal van Richter. Omgevallen elektriciteitspalen, ingestorte gebouwen, versperde wegen.
:o
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 20:22:18 #87
359953 crew  Toto69
pi_166226399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:19 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nu op het journaal.

5.4 op de schaal van Richter. Omgevallen elektriciteitspalen, ingestorte gebouwen, versperde wegen.
:o
Wtf :o NOS?
GSE, GSE, GSE
pi_166226442
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wtf :o NOS?
Yes! :Y
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 20:24:35 #89
359953 crew  Toto69
pi_166226493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:23 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Yes! :Y
Dat kan ik niet zien hier geloof ik
GSE, GSE, GSE
pi_166226667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zien hier geloof ik
Waren geen beelden verder, wel de correspondent die een en ander vertelde.

Klinkt best heftig.

Badkuipen en deuropeningen schijnen veilige plekken te zijn. Mochten er naschokken volgen :+
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 20:43:16 #92
359953 crew  Toto69
pi_166227086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:29 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Waren geen beelden verder, wel de correspondent die een en ander vertelde.

Klinkt best heftig.

Badkuipen en deuropeningen schijnen veilige plekken te zijn. Mochten er naschokken volgen :+
Hier is geen badkuip :+
quote:
Die had ik wel ja, ty
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 21:20:53 #93
359953 crew  Toto69
pi_166228469
Ja wtf joh, nog eentje zojuist, die ging wel dik 30-45 seconden door. :{
GSE, GSE, GSE
pi_166228539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:20 schreef Toto69 het volgende:
Naschokken... Die blijf je nog wel even voelen
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:23:58 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166228564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:20 schreef Toto69 het volgende:
Sterkte daar!
Waarschijnlijk een naschok..
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 21:24:56 #96
359953 crew  Toto69
pi_166228600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Naschokken... Die blijf je nog wel even voelen
dan was dit een flinke :o
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 21:25:18 #97
359953 crew  Toto69
pi_166228612
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sterkte daar!
Wwarschijnlijk een naschok..
GSE, GSE, GSE
pi_166228678
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Naschokken kunnen gerust in de buurt komt van de 'originele' schok :Y de boel moet allemaal weer op z'n plek vallen. Nog even goed opletten
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:27:39 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166228707
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt tof om daar nu in je eentje te zitten..
Nogmaals sterkte!
Misschien een idee om je wat onder de mensen te begeven? Of ben je al onder de mensen op het moment?
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 21:47:11 #100
359953 crew  Toto69
pi_166229375
Thanks nogmaals.
ja zit in een hostel dus ben niet alleen. Ben ook niet bang of zo maar wel naar.

Die van een half uur geleden had een 6.0 volgens zo'n earthquake tracker dus geen naschok
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 21:54:45 #101
359953 crew  Toto69
pi_166229728
GSE, GSE, GSE
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:00:32 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166229978
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:47 schreef Toto69 het volgende:
Thanks nogmaals.
ja zit in een hostel dus ben niet alleen. Ben ook niet bang of zo maar wel naar.

Die van een half uur geleden had een 6.0 volgens zo'n earthquake tracker dus geen naschok
Een tweede aardbeving dus, en nu nog zwaarder?
Hmmppff, het is fijn dat je niet bang bent en onder de mensen bent (niet alleen bent), maar ik zou nou niet heel gerust gaan slapen vrees ik. Aan de andere kant kun je er weinig aan veranderen, er komt er nog 1 of niet. En naschokken zullen er ook wel komen. Jammer dat je Romereisje nu toch wel een andere dimensie krijgt. Wanneer vertrek je weer naar Praag?

EDIT Lees nu idd overal dat het officieel een tweede beving was, en een stuk zwaarder dan de 1e

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-10-2016 22:33:18 ]
pi_166230029
Joh, over een paar weken is het een goed verhaal :)
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:06:03 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166230170
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Joh, over een paar weken is het een goed verhaal :)
Dat zeker :D
Geldt iig wel voor mijn eigen rampenvakanties (waren er gelukkig weinig) :P
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dit vooralsnog een rampzalig tripje is voor TS
pi_166230231
Je topic verdient een nieuwe titel: Toto's Terremoto Topic

:P

Pas op goed op jezelf!
  Redactie Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 23:52:14 #106
359953 crew  Toto69
pi_166233100
Komt goed :) bedankt voor het medeleven :P

Vlieg 13.15 weer naar Praag. 17 52 de trein naar Bratislava.
GSE, GSE, GSE
  donderdag 27 oktober 2016 @ 09:37:24 #107
118453 sararaats
Stofwolkje van het jaar
pi_166236250
hoe is Bratislava?
The most powerful anti depressant has four paws and purrs!
Ah ah tijd om mijn eten te serveren Paardmans (De Mestkever)
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 09:43:59 #108
359953 crew  Toto69
pi_166236342
Daar ben ik vanavond pas :)
GSE, GSE, GSE
pi_166244728
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:43 schreef Toto69 het volgende:
Daar ben ik vanavond pas :)
Hoop dat de treinreis leuk is en je een paar leuke coupégenoten hebt. Toen ik die reis maakte deelden we de zespersoonscoupé met 4 dronken, stinkende en luidruchtige Slowaken }:|
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 18:32:24 #110
359953 crew  Toto69
pi_166244867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:24 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hoop dat de treinreis leuk is en je een paar leuke coupégenoten hebt. Toen ik die reis maakte deelden we de zespersoonscoupé met 4 dronken, stinkende en luidruchtige Slowaken }:|
Dit is de levende hel, de trein is overvol en ik zit op de grond bij een deur met allemaal fietsen die tegen me aanhangen en nog 15 mensen op een ministukje. 4 uur lang
GSE, GSE, GSE
pi_166245493
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dit is de levende hel, de trein is overvol en ik zit op de grond bij een deur met allemaal fietsen die tegen me aanhangen en nog 15 mensen op een ministukje. 4 uur lang
Afschuwelijk! Ik kan me herinneren dat het erg druk was. Tot Bratislava. Het laatste stuk naar Boedapest was de trein bijna leeg. Maar daar heb jij niks aan :{
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:07:39 #112
274310 agenda
altijd vol!
pi_166245494
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Sterkte :D :+
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 19:26:57 #113
359953 crew  Toto69
pi_166245875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:07 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Afschuwelijk! Ik kan me herinneren dat het erg druk was. Tot Bratislava. Het laatste stuk naar Boedapest was de trein bijna leeg. Maar daar heb jij niks aan :{
Ik dacht echt niet dat zoveel mensen naar Bratislava willen joh haha.

@Agenda thanks :+
GSE, GSE, GSE
pi_166246563
Bratislava vond ik zo tof *O* kneuzig rotstadje, maar dat kasteel en de boulevard en winkels en eten en en en O+ Veel plezier!
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 19:59:59 #115
359953 crew  Toto69
pi_166246596
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:58 schreef Negentiendertig het volgende:
Bratislava vond ik zo tof *O* kneuzig rotstadje, maar dat kasteel en de boulevard en winkels en eten en en en O+ Veel plezier!
Waar ben jij niet geweest joh :D
klinkt goed.
Ik hoop op leuke hostelgenootjes die wat willen doen :)

En ik zit te kijken of ik naar Oostenrijk ga lopen morgen ( :') )
GSE, GSE, GSE
pi_166246658
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:59 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Waar ben jij niet geweest joh :D
klinkt goed.
Ik hoop op leuke hostelgenootjes die wat willen doen :)

En ik zit te kijken of ik naar Oostenrijk ga lopen morgen ( :') )
Haha, m'n bucketlist is nog lang. Maar Bratislava was maar een uurtje (en een paar euro) met de trein vanuit Wenen! Deden toen Wenen - Bratislava - Budapest met de trein.

Lopen naar Oostenrijk, wat? :')
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:03:07 #117
359953 crew  Toto69
pi_166246693
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:01 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Haha, m'n bucketlist is nog lang. Maar Bratislava was maar een uurtje (en een paar euro) met de trein vanuit Wenen! Deden toen Wenen - Bratislava - Budapest met de trein.

Lopen naar Oostenrijk, wat? :')
nice :D

De grens is niet heel ver hoor :P leuk om eens te kunnen zeggen dat je naar Oostenrijk gelopen bent toch :+
GSE, GSE, GSE
pi_166246728
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

De grens is niet heel ver hoor :P leuk om eens te kunnen zeggen dat je naar Oostenrijk gelopen bent toch :+
Nouja, als je niks beters te doen hebt ;)
pi_166246798
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Of lopen naar Hongarije? Mosonmagyarovár is niet zo heel ver weg :+
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:02 #120
359953 crew  Toto69
pi_166246935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Of lopen naar Hongarije? Mosonmagyarovár is niet zo heel ver weg :+
Drielandenpunt is niet heel ver maar wel om te lopen :+
GSE, GSE, GSE
pi_166247155
morgen naar praag _O_

hbbie tips?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:27:37 #122
359953 crew  Toto69
pi_166247275
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:22 schreef bamibij het volgende:
morgen naar praag _O_

hbbie tips?
echt? Nice!

Nou ligt eraan, hoe lang blijf je? Ben je alleen of met vrienden?

In elk geval alvast iets:

- Karelsbrug
- Petrin Hill en tower met uitzicht over Praag
- Oude stadscentrum bezoeken
- Qua uitgaan schijnen Roxy en Karlovy Lazne leuk te zijn
GSE, GSE, GSE
pi_166247291
weekedn emt vrienden, dankje!
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
[/quote]
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:54 #124
359953 crew  Toto69
pi_166247366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:28 schreef bamibij het volgende:
weekedn emt vrienden, dankje!
Dat moet zeker goed komen :Y ik ga zaterdagavond zelf ook op stap denk ik dus wie weet tot ziens :P
GSE, GSE, GSE
pi_166247379
:P
[/quote]
pi_166247384
aan elke groep Nederlanders vragen: wie is bamibij
[/quote]
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:32 #127
359953 crew  Toto69
pi_166247861
:D
GSE, GSE, GSE
pi_166248590
niet echt doen svp :'( :')
[/quote]
  Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 21:08:19 #129
359953 crew  Toto69
pi_166248655
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:06 schreef bamibij het volgende:
niet echt doen svp :'( :')
welnee gek
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:37:21 #130
359953 crew  Toto69
pi_166258193

Nee hoor, valt allemaal wel mee zeker met de strakblauwe lucht van nu :D

Straks 't centrum in
GSE, GSE, GSE
pi_166258615
Hrad en Grassalkovicpaleis bezoeken he *O*
  Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:03:29 #132
359953 crew  Toto69
pi_166258695
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:59 schreef Negentiendertig het volgende:
Hrad en Grassalkovicpaleis bezoeken he *O*
Yes, ben benieuwd!
Ga eerst mijn kameradski Cumil opzoeken straks! (Man at work)
GSE, GSE, GSE
pi_166259225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Yes, ben benieuwd!
Ga eerst mijn kameradski Cumil opzoeken straks! (Man at work)
Geen idee wie of wat dat is, maar veel plezier :P
  Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:30:38 #134
359953 crew  Toto69
pi_166265197
ihQKXpR.jpg
Dat is dus Cumil

Wa5x0kP.jpg

Donau.

Gdmz54C.jpg

Random gebouw nabij oude binnenstad

5wpk9lK.jpg

Uitzicht vanaf nabij het kasteel

xcOXTXO.jpg

Ik moet natuurlijk wel even een selfie maken met m'n mattie Cumil

Geinig stadje. Een volledige dag is genoeg.
GSE, GSE, GSE
pi_166269097
Geweldig, dat beeld! :D
  Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:15:58 #136
359953 crew  Toto69
pi_166269346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:04 schreef Budapestenaar het volgende:
Geweldig, dat beeld! :D
Leuk he. :D
GSE, GSE, GSE
pi_166271263
Ah, dat is Cumil. Leuk :D
pi_166291372
Leuke stad om te stappen. _O_
[/quote]
  Redactie Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:43:33 #139
359953 crew  Toto69
pi_166291651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:34 schreef bamibij het volgende:
Leuke stad om te stappen. _O_
welke clubs kan je aanraden? Ik wil straks misschien ff kijken
GSE, GSE, GSE
pi_166295488
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

welke clubs kan je aanraden? Ik wil straks misschien ff kijken
Popocatepetl
[/quote]
  Redactie Sport maandag 31 oktober 2016 @ 07:45:22 #141
359953 crew  Toto69
pi_166320364
Eerste werkdag. We shall see.
GSE, GSE, GSE
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:19:32 #142
274310 agenda
altijd vol!
pi_166331413
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 07:45 schreef Toto69 het volgende:
Eerste werkdag. We shall see.
Hoe ging het Toto?
  Redactie Sport maandag 31 oktober 2016 @ 20:40:32 #143
359953 crew  Toto69
pi_166334077
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:19 schreef agenda het volgende:

[..]

Hoe ging het Toto?
as expected erg veel info, weinig praktijk. Verder erg veel regelwerk. Moet een criminal record van tsjechie regelen, vandaag iig gelijk aangevraagd. Verder een bank acc openen en dokter inschrijven en woonruimte vinden
GSE, GSE, GSE
pi_166353148
Bratislava en Praag nu bij 3 op reis :D
  Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 12:17:26 #145
359953 crew  Toto69
pi_166429711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:58 schreef Negentiendertig het volgende:
Bratislava en Praag nu bij 3 op reis :D
Met Dennis toch?
GSE, GSE, GSE
pi_166429727
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:17 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Met Dennis toch?
Yup
  Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 12:20:20 #147
359953 crew  Toto69
pi_166429754
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:18 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Yup
Wel eens gezien ja, toffe aflevering ^O^
GSE, GSE, GSE
pi_166429760
Wist niet dat het een herhaling was, lol.

Hoe bevalt Praha so far?
  Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 12:24:58 #149
359953 crew  Toto69
pi_166429816
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:20 schreef Negentiendertig het volgende:
Wist niet dat het een herhaling was, lol.

Hoe bevalt Praha so far?
Leuke stad, vind de atmosfeer prettiger dan in Belfast al is dat weinig verrassend. Werk is gewoon hetzelfde alleen andere richting en product maar ach. Collega's wel leuk. Verder is alles nog wat onwennig wat misschien niet heel gek is na twee weken.

En een groot minpunt is dat de accommodatie waar ik zit (nog 2.5 week) een gedeelde slaapkamer heeft. Er ligt dus een gast naast me die de hele nacht door arabische teksten spuwt in zn slaap en omdat de bedden onverplaatsbaar zijn en tegen elkaar aan staan gebeurt het regelmatig dat hij omrolt en mij uit mn bed gooit om vervolgens in mijn bed te gaan liggen.

:')
GSE, GSE, GSE
pi_166429936
Je deelt dus eigenlijk een tweepersoonsbed met je collega? :D ik moet er niet aan denken!
pi_166437984
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Leuke stad, vind de atmosfeer prettiger dan in Belfast al is dat weinig verrassend. Werk is gewoon hetzelfde alleen andere richting en product maar ach. Collega's wel leuk. Verder is alles nog wat onwennig wat misschien niet heel gek is na twee weken.

En een groot minpunt is dat de accommodatie waar ik zit (nog 2.5 week) een gedeelde slaapkamer heeft. Er ligt dus een gast naast me die de hele nacht door arabische teksten spuwt in zn slaap en omdat de bedden onverplaatsbaar zijn en tegen elkaar aan staan gebeurt het regelmatig dat hij omrolt en mij uit mn bed gooit om vervolgens in mijn bed te gaan liggen.

Gatverdamme wat vervelend :o

Moest nog aan deze denken bij je foto van de Donau:

EDIT: o en omdat je in Praag bent, ook nog deze:

pi_166640729
quote:

[..]

WTF? :o

Heb je inmiddels al een eigen stekkie gevonden zonder slaapwandelende arabier?
  Redactie Sport zondag 13 november 2016 @ 22:52:42 #153
359953 crew  Toto69
pi_166641021
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:39 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

WTF? :o

Heb je inmiddels al een eigen stekkie gevonden zonder slaapwandelende arabier?
Ja sinds vorige week zondag met een collega in een appartement tot eind december en dan moet ik weer op zoek naar wat anders
GSE, GSE, GSE
pi_166644038
En tot wanneer zit je er dan? Want zo'n nomadenleven schiet toch ook niet op?
  Redactie Sport maandag 14 november 2016 @ 11:54:23 #155
359953 crew  Toto69
pi_166646109
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 09:20 schreef Negentiendertig het volgende:
En tot wanneer zit je er dan? Want zo'n nomadenleven schiet toch ook niet op?
In dit appartement bedoel je of?
GSE, GSE, GSE
pi_166646398
In Praag zelf
  Redactie Sport maandag 14 november 2016 @ 13:07:53 #157
359953 crew  Toto69
pi_166647337
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:16 schreef Negentiendertig het volgende:
In Praag zelf
Dus als ik het goed begrijp refereer je dan aan het feit dat ik nu Nederland - Noord-Ierland - Tsjechië doe en vraag je je af hoe lang ik hier blijf.

Dan heb ik daar geen antwoord op, zeker niet met hoe ik de afgelopen tijd in m'n vel zit.
GSE, GSE, GSE
pi_166647692
Oh, nee, daar refereerde ik helemaal niet aan. Ik vroeg me af hoelang je in Praag blijft (evt contract bepaalde tijd?), ivm het "hoppen" van de ene naar de andere accommodatie (in Praag dus). Het zou toch fijn zijn als je ergens een soort-van plekje voor je zelf hebt. Maar als je contract bijv. afloopt in februari, dan is dat minder relevant dan wanneer je bij wijze van spreken nog een jaar blijft.
  Redactie Sport maandag 14 november 2016 @ 13:46:52 #159
359953 crew  Toto69
pi_166648170
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:26 schreef Negentiendertig het volgende:
Oh, nee, daar refereerde ik helemaal niet aan. Ik vroeg me af hoelang je in Praag blijft (evt contract bepaalde tijd?), ivm het "hoppen" van de ene naar de andere accommodatie (in Praag dus). Het zou toch fijn zijn als je ergens een soort-van plekje voor je zelf hebt. Maar als je contract bijv. afloopt in februari, dan is dat minder relevant dan wanneer je bij wijze van spreken nog een jaar blijft.
my bad :P

Weet niet precies hoe lang, heb ook geen contractduur.
GSE, GSE, GSE
pi_166648657
Ah, okay :)

Beetje naar je zin daar wel? Vanaf eind nov wordt het daar superdupergezellig met kerstmarktjes en street food en allerhande gezelligheid O+
pi_166680738
quote:

_O- :')
pi_166707668
Praaaaaaag! Heb ik ook gewoond! En echt van genoten destijds.

Dit weekend in Brno geweest. Kan je nog bezoeken maar ik zou niet langer dan een dagje gaan. Je kunt ook met de trein naar Wenen, dat vond ik wel heel mooi! (Dagje vanaf brno geweest)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_166750394
Eén van de dingen in Praag die me bij zijn gebleven waren de tentjes op straat waar je heerlijke broodjes braadworst kon kopen.

:9

En de Tatra-trams, die in Praag prima onderhouden waren terwijl ze in Boedapest van ellende uit elkaar vielen...
pi_167118930
Hoe is het in Praag Toto? Bevalt het? Ben benieuwd. :)
  Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 16:52:43 #165
359953 crew  Toto69
pi_167121829
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:53 schreef Polenbatser het volgende:
Hoe is het in Praag Toto? Bevalt het? Ben benieuwd. :)
Oh, ja, ik ben weg uit Praag. :P

Ik weiger voor 4.80 euro netto te werken :)

Praag is een leuke stad verder, maar ik ga hier in NL wel even verder kijken hoe of wat en volgend jaar maar eens studeren ipv maar wat aanklooien.
GSE, GSE, GSE
pi_167123429
Wist je vooraf niet wat het salaris was?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 18:04:11 #167
359953 crew  Toto69
pi_167123464
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:02 schreef komrad het volgende:
Wist je vooraf niet wat het salaris was?
Dat werd mooier gebracht dan het is , zonder nu al te veel in details te willen treden :)
Daarnaast viel het hele 'goedkoop' ook wel mee in Praag. Tezamen voor mij een reden om helaas verder te gaan kijken. Ongetwijfeld een beslissing die niet iedereen zal begrijpen, maar helaas
GSE, GSE, GSE
pi_167124355
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 18:04 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat werd mooier gebracht dan het is , zonder nu al te veel in details te willen treden :)
Daarnaast viel het hele 'goedkoop' ook wel mee in Praag. Tezamen voor mij een reden om helaas verder te gaan kijken. Ongetwijfeld een beslissing die niet iedereen zal begrijpen, maar helaas
Nou ja, ik begrijp dat juist wel heel goed. Voor niks gaat de zon op en als het anders is dan voorgesteld, moet je die keuze maken.
  Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 18:54:49 #169
359953 crew  Toto69
pi_167124403
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, ik begrijp dat juist wel heel goed. Voor niks gaat de zon op en als het anders is dan voorgesteld, moet je die keuze maken.
Dat is waar.
GSE, GSE, GSE
pi_167124578
quote:

[..]

lekker dan, laat je als bedrijf mensen overkomen om te werken en dan vertel je niet eerlijk hoe het financieel zit. Goed dat je vertrokken bent!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167127665
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Praag is een leuke stad verder, maar ik ga hier in NL wel even verder kijken hoe of wat en volgend jaar maar eens studeren ipv maar wat aanklooien.
_O- 4,80 netto :')

Terug bij je ouders nu? Studeren lijkt me een goede keuze. Succes met alles.
pi_167128196
quote:

[..]

Jammer maar begrijpelijk.
Goed plan om een studie op te pakken. Werken kan je hele leven nog.
Zou beginnen met wat open dagen te bezoeken, zo rond februari/maart zijn die meestal.
Al een studie op het oog?
  Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 20:49:01 #173
359953 crew  Toto69
pi_167128239
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:02 schreef komrad het volgende:

[..]

lekker dan, laat je als bedrijf mensen overkomen om te werken en dan vertel je niet eerlijk hoe het financieel zit. Goed dat je vertrokken bent!
^O^
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:34 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

_O- 4,80 netto :')

Terug bij je ouders nu? Studeren lijkt me een goede keuze. Succes met alles.
Ja, tijdelijk eventjes. Dank je.
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jammer maar begrijpelijk.
Goed plan om een studie op te pakken. Werken kan je hele leven nog.
Zou beginnen met wat open dagen te bezoeken, zo rond februari/maart zijn die meestal.
Al een studie op het oog?
Klopt.
Ja, al tien jaar, lerarenopleiding Engels.
GSE, GSE, GSE
  maandag 5 december 2016 @ 20:50:35 #174
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_167128293
quote:

[..]

¤4,80 is nog minder dan Mexicanen die voor Trump werken vangen. :P
Goed dat je je rug recht houdt. Ook al komt er nu even een eind aan je avontuur.

NB, Die paar keer dat ik er geweest ben vond ik die Tsjechen een soort slechte kruising van Duits gevoel voor humor met Sovjet efficiëntie. Politie zijn volgens mij stuk voor stuk bastaardkleinkinderen van SS-ers. :@
#ivorytowerlivesmatter
pi_167128314
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:49 schreef Toto69 het volgende:

[..]

^O^

[..]

[..]

Klopt.
Mooizo, ken genoeg mensen die helemaal niet weten wat ze willen en dat lijkt me echt een ramp als je begin 20 bent. Weet je ook bij welke instelling je dat wil doen? Ga je op kamers wonen of ga je reizen vanaf het ouderlijk huis?
  Redactie Sport maandag 5 december 2016 @ 20:56:02 #176
359953 crew  Toto69
pi_167128516
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

¤4,80 is nog minder dan Mexicanen die voor Trump werken vangen. :P
Goed dat je je rug recht houdt. Ook al komt er nu even een eind aan je avontuur.

NB, Die paar keer dat ik er geweest ben vond ik die Tsjechen een soort slechte kruising van Duits gevoel voor humor met Sovjet efficiëntie. Politie zijn volgens mij stuk voor stuk bastaardkleinkinderen van SS-ers. :@
Bedankt voor je heads up man :)

:D, ik heb niet genoeg Tsjechen (uitvoerig) gesproken om dat te beoordelen, maar van de politie kreeg ik geen hele goede indruk of zo :@
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooizo, ken genoeg mensen die helemaal niet weten wat ze willen en dat lijkt me echt een ramp als je begin 20 bent. Weet je ook bij welke instelling je dat wil doen? Ga je op kamers wonen of ga je reizen vanaf het ouderlijk huis?
Ja ik ken ze ook :+ gelukkig zit dat wel goed. Mag het ook eens zo zijn dat ik ergens wel zeker over ben :7
Dat weet ik nog niet, misschien in Zwolle of Groningen of ergens anders. :+
En sowieso op kamers, ik wil niet meer thuis wonen nadat ik nu bijna 1.5 jaar op mezelf woon inmiddels.
GSE, GSE, GSE
pi_167140739
quote:

[..]

Oooo :o Jammer! Maar ik snap je heel goed, ze betalen weinig en Praag is alles behalve goedkoop. Dat beeld hebben nog veel mensen, maar is zeer achterhaald. Salaris is bij mij ook één van de doorslaggevende redenen geweest weg te gaan. Jammer, want het is zo'n mooie stad. Al enig idee welke studie je wilt doen?
pi_167141095
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:49 schreef Toto69 het volgende:

[..]

^O^

[..]

[..]

Klopt.
je had laatst toch examen gedaan in iets met engels en lesgeven? Kan je in tussentijd niet daar iets mee doen voor ervaring etc?
pi_167141257
Wauw dit is even een paar jaar geleden...dankzij deze post ben ik terug op fok dus bedankt Toto69! Ik verhuis over 2 a 3 maanden naar Praag... :D

Leuk om je ervaringen hier te kunnen lezen, als je nog tips/tricks hebt voor me hoor ik het graag!
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  Redactie Sport dinsdag 6 december 2016 @ 13:21:41 #180
359953 crew  Toto69
pi_167141310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:49 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Oooo :o Jammer! Maar ik snap je heel goed, ze betalen weinig en Praag is alles behalve goedkoop. Dat beeld hebben nog veel mensen, maar is zeer achterhaald. Salaris is bij mij ook één van de doorslaggevende redenen geweest weg te gaan. Jammer, want het is zo'n mooie stad. Al enig idee welke studie je wilt doen?
ik snap je.
lerarenopleiding engels :)
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport dinsdag 6 december 2016 @ 13:22:07 #181
359953 crew  Toto69
pi_167141319
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

je had laatst toch examen gedaan in iets met engels en lesgeven? Kan je in tussentijd niet daar iets mee doen voor ervaring etc?
Dat kan enkel in het buitenland en daar heb ik momenteel even geen zin meer in :@
GSE, GSE, GSE
  Redactie Sport dinsdag 6 december 2016 @ 13:22:52 #182
359953 crew  Toto69
pi_167141338
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:19 schreef DiabloSam het volgende:
Wauw dit is even een paar jaar geleden...dankzij deze post ben ik terug op fok dus bedankt Toto69! Ik verhuis over 2 a 3 maanden naar Praag... :D

Leuk om je ervaringen hier te kunnen lezen, als je nog tips/tricks hebt voor me hoor ik het graag!
Geen dank :).

Leuk, bij welk bedrijf ga je werken?

Praag is een fantastische stad. Vraag maar wat je wil weten :)
GSE, GSE, GSE
pi_167141454
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Geen dank :).

Leuk, bij welk bedrijf ga je werken?

Praag is een fantastische stad. Vraag maar wat je wil weten :)
Ben nu CV's aan het rondsturen en had vorige vrijdag m'n eerste Skype interview, donderdagmiddag de 2e. Heb het allicht wat makkelijker omdat ik een Tsjechische dame heb ontmoet waar ik inmiddels een geregistreerd partnerschap mee ben aangegaan dus ik zal bij haar intrekken en kan wat van haar netwerk gebruik maken. Scheelt gok ik wel wat met het wennen aan nieuwe omgeving en cultuur enzo...

Nog tips voor bedrijven of manieren om bij de juiste functie uit te komen? Taal leren ga ik als het goed is 2x per week les voor krijgen :)

SPANNONDDD
pi_167144133
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:21 schreef Toto69 het volgende:

[..]

ik snap je.
lerarenopleiding engels :)
Ah kijk, fijn dat je dat al weet. Misschien kom je alsnog ooit eens in Praag terecht om Engels te geven dus. :)
pi_167144161
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:28 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Ben nu CV's aan het rondsturen en had vorige vrijdag m'n eerste Skype interview, donderdagmiddag de 2e. Heb het allicht wat makkelijker omdat ik een Tsjechische dame heb ontmoet waar ik inmiddels een geregistreerd partnerschap mee ben aangegaan dus ik zal bij haar intrekken en kan wat van haar netwerk gebruik maken. Scheelt gok ik wel wat met het wennen aan nieuwe omgeving en cultuur enzo...

Nog tips voor bedrijven of manieren om bij de juiste functie uit te komen? Taal leren ga ik als het goed is 2x per week les voor krijgen :)

SPANNONDDD
Wat voor soort baan zoek je? Scheelt denk ik inderdaad dat je een Tsjechische partner hebt, in elk geval met dingen regelen e.d.
pi_167163899
Ik wacht nog steeds op de dag dat Toto een keer naar Bulgarije verhuist :+
Дайба
pi_167164077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 15:12 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Wat voor soort baan zoek je? Scheelt denk ik inderdaad dat je een Tsjechische partner hebt, in elk geval met dingen regelen e.d.
Heb momenteel 2 sollicitaties lopen, 1 HR en 1 customer support (beiden fulltime). Het liefst zou ik een baan vinden in safety/security management en/of risico management (is studie/achtergrond)..

Als overigens iemand NL'se bedrijven kent die daar zitten dan hoor ik het heel graag! *O*
pi_167164164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:24 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Heb momenteel 2 sollicitaties lopen, 1 HR en 1 customer support (beiden fulltime). Het liefst zou ik een baan vinden in safety/security management en/of risico management (is studie/achtergrond)..

Als overigens iemand NL'se bedrijven kent die daar zitten dan hoor ik het heel graag! *O*
Wij zitten in de security maar is nog wel een ruime 1000 KM hemelsbreed naar het zuidoosten :+
Дайба
pi_167165195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Wij zitten in de security maar is nog wel een ruime 1000 KM hemelsbreed naar het zuidoosten :+
Sofia?
pi_167165791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:41 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Sofia?
Nee, bah. Gelukkig niet zeg :{
Дайба
pi_167166050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, bah. Gelukkig niet zeg :{
*O* waar dan wel? *O*
pi_167166083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:32 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

*O* waar dan wel? *O*
:s)

12697315_106464759743907_1152046057067758390_o.jpg
Дайба
pi_167166223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:35 schreef Dven het volgende:

[..]

:s)

[ afbeelding ]
Eeehhhh -O- waar is dit?
pi_167166287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:43 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Eeehhhh -O- waar is dit?
Iets meer dan 1000 KM ten zuidoosten van Praag he :D _O-
Дайба
pi_167166316
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Iets meer dan 1000 KM ten zuidoosten van Praag he :D _O-
}:| het kunnen nogal wat plekken zijn hé? ..

[ Bericht 2% gewijzigd door DiabloSam op 07-12-2016 14:11:51 ]
pi_167166760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:49 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

}:| het kunnen nogal wat plekken zijn hé? ..
Veliko Tarnovo :)
Дайба
pi_167166783
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Veliko Tarnovo :)
Hoe daar zo terecht gekomen dan? En vertel eens wat meer over de security business waar je in zit? :9~
pi_167166853
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:16 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Hoe daar zo terecht gekomen dan? En vertel eens wat meer over de security business waar je in zit? :9~
Bij voorkeur geef ik daar niet te veel info over op FOK! :+ maar wij faciliteren de verkoop, klantendienst en administratie van een Nederlandstalig beveiligingsbedrijf.
Дайба
pi_167166889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Bij voorkeur geef ik daar niet te veel info over op FOK! :+ maar wij faciliteren de verkoop, klantendienst en administratie van een Nederlandstalig beveiligingsbedrijf.
En als ik je die voorkeur niet wil geven? ;) Beter ga ik zoiets vinden in Praag, hoop dat er wat zit voor me :s)
pi_167166977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:22 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

En als ik je die voorkeur niet wil geven? ;) Beter ga ik zoiets vinden in Praag, hoop dat er wat zit voor me :s)
Dan moet je van goeden huize komen om me alsnog zover te krijgen :+

Succes met de zoektocht :D
Дайба
pi_167466697
Zoek je per sé naar Nederlandse bedrijven, of ook internationaal (Engels)?
pi_167467897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:01 schreef ufopiloot het volgende:
Zoek je per sé naar Nederlandse bedrijven, of ook internationaal (Engels)?
Naar alles wel momenteel! Heb momenteel 5 verschillende sollicitaties lopen dus ben er best van overtuigd dat aan een baan komen ansich het probleem niet zal zijn. Wat voor baan het is en voor welk salaris kijk ik nu meer naar, heb je wat voor me? (info, kennis, tips/tricks)?
pi_167901187
Inmiddels baan gevonden en ik verhuis begin februari...nog tips voor welke verzekeringsmaatschappij ik me bij zal inschrijven? en hoe zit het met opgeven van permanent adress want ik moet in NL uitschrijven...doen ze daar municipal hall als perm.adr.?
pi_167924916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:11 schreef Dven het volgende:
Ik wacht nog steeds op de dag dat Toto een keer naar Bulgarije verhuist :+
Gaan jullie dan samen vissen?
pi_167925402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:05 schreef DiabloSam het volgende:
Inmiddels baan gevonden en ik verhuis begin februari...nog tips voor welke verzekeringsmaatschappij ik me bij zal inschrijven? en hoe zit het met opgeven van permanent adress want ik moet in NL uitschrijven...doen ze daar municipal hall als perm.adr.?
Tof! Waar ga je werken? Wat betreft inschrijven, dat moet je doen bij binnenlandse zaken. Je kunt geen permanent adres krijgen, dat kan pas na 5 jaar en je zult eerst 5 jaar een tijdelijk adres krijgen. Wat dat betreft passen de systemen van Tsjechië en NL niet bij elkaar. Als je een bankrekening o.i.d. wil openen zullen ze je altijd naar je tijdelijke adres in CZ en je permanente adres in NL vragen. Mijn ervaring is dat er lichtelijk paniek ontstaat als je zegt dat je geen permanent adres in NL meer hebt. Vaak gaf ik dus maar gewoon een adres in NL op, van familie bijvoorbeeld. Ze doen daar in principe toch niks mee. Inschrijven op het adres van de gemeente is af te raden, dat doen alleen mensen die schulden hebben of zwervers. Sommige verzekeringen zullen je weigeren te verzekeren als ze zien dat je bij de gemeente geregistreerd staat, omdat ze dus denken dat je iets te verbergen hebt. Meer informatie over het inschrijven kun je hier vinden: MVCR Het is trouwens aan te raden een afspraak te maken als je je wilt inschrijven, vaak moet je anders uren wachten. Neem ook iemand mee die Tsjechisch kan, want niet iedereen spreekt er Engels.

Ben je via je werk verzekerd bij een zorgverzekering? Ze hebben nog het oude ziekenfondssysteem en ik was daardoor verzekerd bij VZP, veruit de grootste verzekeraar. Als je zelf iets af moet sluiten zijn er verschillende verzekeraars, maar ik heb daar geen ervaring mee, dus weet niet wat goed is.

Ben benieuwd hoe het je vergaat in CZ. ^O^
pi_168003718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:00 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Tof! Waar ga je werken? Wat betreft inschrijven, dat moet je doen bij binnenlandse zaken. Je kunt geen permanent adres krijgen, dat kan pas na 5 jaar en je zult eerst 5 jaar een tijdelijk adres krijgen. Wat dat betreft passen de systemen van Tsjechië en NL niet bij elkaar. Als je een bankrekening o.i.d. wil openen zullen ze je altijd naar je tijdelijke adres in CZ en je permanente adres in NL vragen. Mijn ervaring is dat er lichtelijk paniek ontstaat als je zegt dat je geen permanent adres in NL meer hebt. Vaak gaf ik dus maar gewoon een adres in NL op, van familie bijvoorbeeld. Ze doen daar in principe toch niks mee. Inschrijven op het adres van de gemeente is af te raden, dat doen alleen mensen die schulden hebben of zwervers. Sommige verzekeringen zullen je weigeren te verzekeren als ze zien dat je bij de gemeente geregistreerd staat, omdat ze dus denken dat je iets te verbergen hebt. Meer informatie over het inschrijven kun je hier vinden: MVCR Het is trouwens aan te raden een afspraak te maken als je je wilt inschrijven, vaak moet je anders uren wachten. Neem ook iemand mee die Tsjechisch kan, want niet iedereen spreekt er Engels.

Ben je via je werk verzekerd bij een zorgverzekering? Ze hebben nog het oude ziekenfondssysteem en ik was daardoor verzekerd bij VZP, veruit de grootste verzekeraar. Als je zelf iets af moet sluiten zijn er verschillende verzekeraars, maar ik heb daar geen ervaring mee, dus weet niet wat goed is.

Ben benieuwd hoe het je vergaat in CZ. ^O^
Handige tips, dankjewel!

Ik ga werken bij CCS voor Fleetcor, customer service specialist wat fixed 40k CZK oplevert per maand en eventueel nog wat bonus dus dat is een prima begin (wordt me verteld).

Bijna alles geregeld alleen de verhuizing nu nog maar ook dat komt wel goed..allicht houd ik een blogje op fok bij over mijn tijd daar en anders mocht je wat willen weten vraag maar!
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:52:57 #207
3647 B.R.Oekhoest
Berend Rinus is de naam
pi_168077175
In Praag lopen wel ontieglijk lekkere wijven, die niet zo preuts zijn.... ^O^ :Y
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens.
pi_168661642
Inmiddels aangekomen na een nacht rijden, maandag start ik op werk en mocht er iemand zin hebben in een meetup, let me know?!
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')