abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_165949781
registreer om deze reclame te verbergen
Een paar maanden terug kreeg ik een pakketje thuis die door TNT geleverd werd.

Een maand na de levering krijg ik van hun een rekening van 40 euro terwijl mijn bestelling nog geen 22 euro was. Ik kan dit natuurlijk aantonen.

TNT claimt dat, omdat er 30 USD op het pakket stond, ik ze allemaal BTW en verzendkosten etc schuldig ben ondanks dat ik minder dan 22 euro voor het pakket heb betaald.

Inmiddels dreigen ze met incassobureau's. Wat kan ik nu het beste doen?
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_165949802
Ik ook!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_165949810
Bel ze..
pi_165949827
registreer om deze reclame te verbergen
30 USD is toch meer dan 22 euro.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_165949859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:53 schreef HulkHeld het volgende:
Bel ze..
Heb ik gedaan. Ook na het gesprek bleek het dat ze gewoon willen dat ik betaal. Het kan hun blijkbaar niets schelen dat ik onder de 22 euro zit.

"Wij hebben het geld inmiddels al voorgeschoten. U kunt, nadat u uw factuur heeft voldaan, een bezwaar indienen bij de belastingdienst."
Excuse me, but do you suck ballz?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:56:18 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165949862
Stond die US$ 30 ook echt op het pakket?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165949869
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:56 schreef Hallmark het volgende:
Stond die US$ 30 ook echt op het pakket?
Dat weet ik niet meer. Heb de doos niet meer. Maar dat zou goed kunnen dat dat er op stond.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_165949896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:56 schreef RGS18 het volgende:

[..]

"Wij hebben het geld inmiddels al voorgeschoten. U kunt, nadat u uw factuur heeft voldaan, een bezwaar indienen bij de belastingdienst."
Nou, guttegut, wat zou je nu in godsnaam moeten doen met deze situatie :')
pi_165949904
Importkosten?
pi_165949909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:58 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Nou, guttegut, wat zou je nu in godsnaam moeten doen met deze situatie :')
Een topic op FOK! openen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_165949942
Bezwaar indienen en betalen als je er niet uitkomt. Want ze komen anders het geld gewoon halen. Sta je te boek als wanbetaler en noem maar op.

Douanekosten enzo, ga je echt niet zomaar terugkrijgen . volgens mij standaard inklaringskosten.
Whatever...
pi_165949994
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:00 schreef Spanky78 het volgende:
Bezwaar indienen en betalen als je er niet uitkomt. Want ze komen anders het geld gewoon halen. Sta je te boek als wanbetaler en noem maar op.

Douanekosten enzo, ga je echt niet zomaar terugkrijgen . volgens mij standaard inklaringskosten.
Maar dat ik toch belachelijk? Wettelijk ben ik ze helemaal niks schuldig omdat ik onder die 22 euro zit..
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_165950016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:03 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Maar dat ik toch belachelijk? Wettelijk ben ik ze helemaal niks schuldig omdat ik onder die 22 euro zit..
Als een of andere koekenbakker 30USD op de doos schrijft.
Hoe moeten zij dan ruiken dat jij onder die 22 euro zit?

Of dacht je dat ze elk doosje gingen openmaken en gingen opzoeken wat het kost?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:35:02 #14
403403 Pokkelmans
Pretentieuze zak
pi_165950445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als een of andere koekenbakker 30USD op de doos schrijft.
Hoe moeten zij dan ruiken dat jij onder die 22 euro zit?
Dit is wel een beetje de kern van de zaak ja.

Op het pakket staat aangegeven dat het een zending met een waarde van $30,- is, dus nemen ze dat als grondslag en betaal je gewoon inklaringskosten en btw (21%).

Wat je dus moet gaan doen is bezwaar maken tegen de waardering van je pakket. Als het goed is staat op de factuur hoe je dat moet doen. Dat je bezwaar pas in behandeling wordt genomen nadat je hebt betaald is niet zo ongebruikelijk, bij verkeersboetes werkt het ook zo. Maar dan krijg je het bij gegrondverklaring achteraf wel terug.
Ik post slechts in de hoedanigheid van kunstenaar. Derhalve dienen mijn posts als kunstwerkjes beschouwd te worden, en niet als natuurgetrouwe weergave van (delen van) de overtuiging van de auteur.
pi_165950452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:56 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet meer. Heb de doos niet meer. Maar dat zou goed kunnen dat dat er op stond.
Dan is het de schuld van de verkoper en heeft PostNL gewoon gelijk.
pi_165950560
Je mag een pakje aan de deur altijd weigeren. Als je aan de deur de kosten had geweten had je het pakje geweigerd. Als ze nu achteraf met een rekening komen dan mag je het pakje dus alsnog weigeren.

Ik neem aan dat je niet heb getekend dat je eventueel nog een rekening kan verwachten.
(wie zegt er trouwens dat je iets had besteld? Iemand heeft een hekel aan je en had een baksteen opgestuurd)

Kortom, bestelling terug in een doosje en PostNL aangeven dat ze het alsnog kunnen ophalen.

Dit staat er trouwens op de site van PostNL:
"U betaalt de factuur contant aan onze postbezorger. Heeft u niet voldoende contant geld om het bedrag te betalen? Dan bieden we het pakket op een ander moment aan. Of u kunt het pakket op het dichtstbijzijnde Postkantoor afhalen."

Zo proberen ze blijkbaar van hun probleem het jouwe te maken.

[ Bericht 70% gewijzigd door Speekselklier op 14-10-2016 13:05:39 ]
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:44:41 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165950612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als een of andere koekenbakker 30USD op de doos schrijft.
Hoe moeten zij dan ruiken dat jij onder die 22 euro zit?

Of dacht je dat ze elk doosje gingen openmaken en gingen opzoeken wat het kost?
:D
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:13:29 #18
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_165953222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:41 schreef Speekselklier het volgende:
Je mag een pakje aan de deur altijd weigeren. Als je aan de deur de kosten had geweten had je het pakje geweigerd. Als ze nu achteraf met een rekening komen dan mag je het pakje dus alsnog weigeren.

Ik neem aan dat je niet heb getekend dat je eventueel nog een rekening kan verwachten.
(wie zegt er trouwens dat je iets had besteld? Iemand heeft een hekel aan je en had een baksteen opgestuurd)

Kortom, bestelling terug in een doosje en PostNL aangeven dat ze het alsnog kunnen ophalen.

Dit staat er trouwens op de site van PostNL:
"U betaalt de factuur contant aan onze postbezorger. Heeft u niet voldoende contant geld om het bedrag te betalen? Dan bieden we het pakket op een ander moment aan. Of u kunt het pakket op het dichtstbijzijnde Postkantoor afhalen."

Zo proberen ze blijkbaar van hun probleem het jouwe te maken.
Ze maken niet van hun probleem het jouwe. Ze verlenen je een dienst door de kosten voor te schieten. Anders had je zelf naar de douane gemogen om je pakket daar op te halen
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_165953536
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:13 schreef Kaviaar het volgende:
Ze maken niet van hun probleem het jouwe. Ze verlenen je een dienst door de kosten voor te schieten.
Ze hadden het pakje bij de deur af moeten rekenen, Dat is niet gebeurt en nu is het jouw probleem dat je het pakje niet meer mag weigeren. Dan hebben ze toch van hun probleem (niet bij de deur afgerekend) het jouwe gemaakt (niet meer kunnen weigeren)?


Dienst? Die dienst mogen ze dan wel bij de voordeur aankondigen dan had ik kunnen kiezen om de dienst niet af te nemen. (meneer ik heb uw auto gewassen, mag ik 10 euro voor de zeep en een spons die ik gekocht heb?)

Je bent als ontvanger niet eens klant van PostNL. Dat is de afzender. (probeer maar eens als ontvanger een zoekgeraakt pakje terug te krijgen, dan leggen ze je dat haarfijn uit)

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 14-10-2016 15:36:21 ]
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_165954096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:13 schreef Kaviaar het volgende:

[..]

Ze maken niet van hun probleem het jouwe. Ze verlenen je een dienst door de kosten voor te schieten. Anders had je zelf naar de douane gemogen om je pakket daar op te halen
Dienst? Ze rekenen daar grof geld voor. Ik heb het zelfde gehad met ups. Rekening niet betaald totdat de douane het had kwijtgescholden. Wanneer je eenmaal betaald hebt mag jij moeite doen om dat geld terug te krijgen. Kunt dat beter andersom houden dan helpen ze je ook sneller met formulieren welke ze moeten invullen.

Je kunt trouwens prima bezwaar aantekenen bij de douane voordat je betaald hebt. Want tnt heeft al betaald.

[ Bericht 3% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 14-10-2016 16:46:22 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_165954161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:29 schreef Speekselklier het volgende:
Je bent als ontvanger niet eens klant van PostNL. Dat is de afzender. (probeer maar eens als ontvanger een zoekgeraakt pakje terug te krijgen, dan leggen ze je dat haarfijn uit)
Het gaat hier even niet om de vervoersovereenkomst he ;)
pi_165954174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Het gaat hier even niet om de vervoersovereenkomst he ;)
Welke overeenkomst heb ik dan met PostNL? Geen! Ze staan aan de deur en schuiven een pakje naar binnen. Een paar maanden later krijg je een rekening van 40 euro.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_165954187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Welke overeenkomst heb ik dan met PostNL? Geen!
Jij niet nee. TS wel.
pi_165954208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij niet nee. TS wel.
Niet, ze bellen aan en geven een pakje af.
Ik zou niet weten waarom ik daar dan later geld voor zou moeten betalen. Dan had ik het pakje niet aangenomen.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_165954381
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Niet, ze bellen aan en geven een pakje af.
Ik zou niet weten waarom ik daar dan later geld voor zou moeten betalen. Dan had ik het pakje niet aangenomen.
Wat had PostNL moeten doen dan als er een pakket het land inkomt waarbij een waarde van 30 dollar (rond de 27 euro dus)? Gewoon maar niet inklaren?

Ik ben het met je eens dat het bizar is dat het pakket aan TS wordt aangeboden zonder eerst te moeten betalen. Maar dat laat onverlet dat je vergelijking met de vervoersovereenkomst (verzender, ontvanger) mank gaat.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')