abonnement Unibet Coolblue
pi_165947351
Wanhopige Anti-Pieten door succes Zwarte Piet

Anti-Pieten in Nederland proberen met man en macht om Nederland roet-vrij te krijgen. Men wil af van Zwarte Piet.

Onder leiding van niemand minder dan Tanja Jess, Sylvana Simons, de Eramus Universiteit. Paul de Leeuw, Angela Groothuizen en Jerry Affriyie wordt gepoogd Piet zwart te maken, alhoewel… niet letterlijk dan. Men wil af van de zwarte of bruine kleur van Zwarte Piet. Hoe vervelend het ook voor deze groep onruststokers is: hun protesten werken averechts. Zwarte Piet lijkt populairder dan ooit. 2015 is een zeer succesvol jaar voor Zwarte Piet. De Anti-Pieten zien het succes van Zwarte Piet niet zitten en doen nog een paar wanhopige pogingen Piet voor altijd te verbannen. Zonder succes. Een overzicht:

Kick Out Zwarte Piet zonder succes in Meppel
Hoe sneu moet je zijn om af te reizen naar Meppel om te demonstreren tijdens de nationale intocht, de Sintocht? Kick Out Zwarte Piet wist 4 bussen vol te proppen met ZeurPieten (pepernoten verboden) en reisde af van Rotterdam naar Meppel op zaterdag 14 november 2015. Bezoekers bleken niet onder de indruk. Dichtbij Sinterklaas kon de protestclub niet komen. De groep ging roemloos ten onder en verliet Drenthe zonder succes. Hoe hard de groep ook roept in persberichten dat deze demonstratie succesvol was. Inwoners van Meppel en Drenthe meldden ZwartePieterman dat men de club ZeurPieten onder leiding van Jerry Affriyie geen blik waardig gunde. “Negeren”, was het woord dat ZwartePieterman hoorde in Meppel.

Kick Out Zwarte Piet-protest bij Pietendorp in Enkhuizen
Bij het Nationale Pietendorp in Enkhuizen was het lekker druk het afgelopen weekend. Voor de ingang van het Zuiderzeemuseum stond een handvol ZeurPieten te demonstreren. Mensen van de actieclub Kick Out Zwarte Piet probeerden een feestje voor kinderen en hun ouders te verstoren. Ook deze keer werden de anti-Pieten volledig genegeerd. Tot groot verdriet van de perswoordvoerder van Kick Out Zwarte Piet. Die meldde dat de groep werd uitgescholden voor “apen”. Al zou dit zo zijn, is dat niet netjes. Maar is dat nou een persbericht waardig? Er kon toch ook ‘domme ezels’ geroepen worden tegen deze groep? Dat is nou eenmaal een traditionele uitspraak in Nederland. En zeg nou zelf: de meeste mensen geloven dat ze van apen afstammen. Dus is dat dan zo erg? In elk geval deed KOZP erg zielig, in de hoop nog wat media-aandacht te krijgen. Dat is gelukt: RTV NH en Spitsnieuws besteedden hier aandacht aan. Gelukkig was men dit weer snel vergeten.

Anti-Pieten gooien handdoek in de ring
De eerste anti-Piet, ook wel ZeurPiet genoemd, is de blanke blondine Sunny Bergman. Deze dame maakte vorig jaar de documentaire Zwart als Roet, waarin ze wanhopig probeert een verband te vinden tussen Zwarte Piet, racisme en slavernij. Een mislukte poging. Sunny gooit de handdoek in de ring en laat Kick Out Zwarte Piet zonder blondine achter.

Geen draagvlak politieke verandering Zwarte Piet
Ook politiek gezien zullen de anti-Pieten bot vangen. Er is geen enkel draagvlak onder politieke partijen om Zwarte Piet bij wet vast te leggen of aan te passen. Alleen de PVV wil een Zwarte Pieten-wet waarin Zwarte Piet als ‘zwart figuur’ wordt vastgelegd en beschermd. Andere partijen zijn in overgrote meerderheid geen voorstander van Zwarte Piet in de wetgeving, op welke manier dan ook.


Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:





Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet

Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Zwarte Piet mag gewoon zwart zijn



Pietennieuws
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Vergulde Piet lijdt ook tot ophef.



quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.


Disclaimer: Elke gelijkenis van Sinterklaas en Zwarte Piet met bestaande personen berust op louter toeval.

Bedankt Sinterklaas & Zwarte Piet!

Tot volgend jaar! :) :W nu verder met de Vuurwerk discussie...

Hier verder.
pi_165947817
Zwarte Piet is nog steeds racisme.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165947879
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:57 schreef Nielsch het volgende:
Zwarte Piet is nog steeds racisme.
Gisteren las ik dat aangesproken worden door de politie terrorisme was en dit topic is er om het woord racisme ook definitief zijn waarde te laten verliezen.
pi_165948016
Voor de grote mainstream lijkt deze bij voorbaat zinloze discussie nu toch wel uit te doven.
pi_165948163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:09 schreef Elzies het volgende:
Voor de grote mainstream lijkt deze bij voorbaat zinloze discussie nu toch wel uit te doven.
Gelukkig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165948181
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:57 schreef Nielsch het volgende:
Zwarte Piet is nog steeds racisme.
Zeurpïet gespöt!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:09:26 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165952078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:09 schreef Elzies het volgende:
Voor de grote mainstream lijkt deze bij voorbaat zinloze discussie nu toch wel uit te doven.
Welnee, die bezinnen zich op acties bij de intocht binnenkort.
pi_165952115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gisteren las ik dat aangesproken worden door de politie terrorisme was en dit topic is er om het woord racisme ook definitief zijn waarde te laten verliezen.
Volgens mij stond dat er niet.
wooblabalurg
pi_165952575
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welnee, die bezinnen zich op acties bij de intocht binnenkort.
Er is zelfs gedreigd met 'zwaardere acties' dan vreedzaam protest:
quote:
Opnieuw hebben actiegroepen tegen Zwarte Piet gedreigd om de landelijke intocht in Maassluis te verstoren. „We hebben heel lang vreedzaam gedemonstreerd, maar het verandert weinig tot niets”, aldus Mitchell Esajas van ‘Stop Blackface’ op NPO Radio 1. „We zullen onze actie en interventies dus moeten aanpassen.”
http://www.metronieuws.nl(...)gen-zware-acties-aan

Maar tot nu toe blijkbaar nog maar 1 aanmelding voor een demonstratie door de NVU....
quote:
Actievoerders willen de intocht aangrijpen om te protesteren voor Zwarte Piet. Er is bij de gemeente tot nu toe een demonstratie aangemeld door de extreem rechtse NVU.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)-intocht-Sinterklaas

Gezellig...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165953510
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 06:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als we de afkomst niet (zeker) weten kan er ook geen (zekere) uitspraak worden gedaan over waarop het gebaseerd is, slimpie.
Je hoeft dan ook niet de exacte afkomst van Zwarte Piet te weten om te constateren dat de figuur Zwarte Piet een karikatuur van een neger is slimpie.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:30:02 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165953548
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet de exacte afkomst van Zwarte Piet te weten om te constateren dat de figuur Zwarte Piet een karikatuur van een neger is slimpie.
En Ronald McDonald is een karikatuur van een blanke man zeker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165953670
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En Ronald McDonald is een karikatuur van een blanke man zeker.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165953753
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En Ronald McDonald is een karikatuur van een blanke man zeker.
De geschiedenis van een clownsfiguur is qua uiterlijk en gedrag in de loop van de eeuwen ook veranderd door verschillende oorzaken.
Ik meen dat de witte kleur van de clown zijn oorsprong heeft in het feit dat men de rijken op de korrel wilden nemen omdat blank een teken van welvaart is. Die hoefden immers niet op het land te werken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165953875
Het zou me niks verbazen als het Sinterklaasjournaal dit jaar voor echte verandering gaat en de discussie ook mainstream weer volop losbarst. Of nouja discussie, het gejank van tig boze blanke paupertokkies :s)

En anders wel volgend jaar, of in 2018 :D :D :D :W
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:55:07 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_165953954
Ben benieuwd of ze nog iemand kunnen vinden die zich wil lenen voor Hoofdpiet inderdaad. Gok dat de nieuwe een roet of zelfs ongeschminkte Piet wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165953969
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Het zou me niks verbazen als het Sinterklaasjournaal dit jaar voor echte verandering gaat en de discussie ook mainstream weer volop losbarst. Of nouja discussie, het gejank van tig boze blanke paupertokkies :s)

En anders wel volgend jaar, of in 2018 :D :D :D :W
Ik ben ook benieuwd waar ze dit jaar mee komen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165954012
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Of nouja discussie, het gejank van tig boze blanke paupertokkies :s)

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165954194
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Het zou me niks verbazen als het Sinterklaasjournaal dit jaar voor echte verandering gaat en de discussie ook mainstream weer volop losbarst. Of nouja discussie, het gejank van tig boze blanke paupertokkies :s)

En anders wel volgend jaar, of in 2018 :D :D :D :W
En klakkeloos mensen voor tokkies uitmaken is zeker niet discriminerend?
Je gaat zeker straks ook op DENK stemmen, op je vriendin Sylvana Simons, de nieuwe Martin Luther King van de lage landen...
pi_165954237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En klakkeloos mensen voor tokkies uitmaken is zeker niet discriminerend?
Je gaat zeker straks ook op DENK stemmen, op je vriendin Sylvana Simons, de nieuwe Martin Luther King van de lage landen...
nee jankbal, dat is geen discriminatie :D

en ik stem gewoon op de VVD natuurlijk, nog iets voor jou om over te janken waarschijnlijk :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165954280
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee jankbal, dat is geen discriminatie :D

en ik stem gewoon op de VVD natuurlijk, nog iets voor jou om over te janken waarschijnlijk :D
Je bent zelf iemand met vooroordelen, net zo erg. klapjosti!
pi_165954293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je bent zelf iemand met vooroordelen, net zo erg. klapjosti!
Tis wat meid :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165954353
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ik stem gewoon op de VVD natuurlijk
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165954397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je bent zelf iemand met vooroordelen, net zo erg. klapjosti!
Iedereen heeft vooroordelen, daar ontkom je niet aan. Soms worden die door gedrag en uitlatingen bevestigd (in jouw geval) en soms niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165954399
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_165954449
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Iedereen heeft vooroordelen, daar ontkom je niet aan. Soms worden die door gedrag en uitlatingen bevestigd (in jouw geval) en soms niet.
voor mij is vooroordelen net zo erg als discrimineren, Don't judge a book by its cover
pi_165954509
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

voor mij is vooroordelen net zo erg als discrimineren, Don't judge a book by its cover
Daar zit je dus alweer fout. Het mag voor jou hetzelfde zijn maar dat is dus niet.
Jouw boek heb ik iig wel uit nu :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165954541
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daar zit je dus alweer fout. Het mag voor jou hetzelfde zijn maar dat is dus niet wel.
Jouw boek heb ik iig wel uit nu :W
quote:
Een vooroordeel is meestal een mening over iemand of een groep mensen. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype. Vaak zijn vooroordelen (het resultaat van) veralgemeniseringen. Voorbeelden van vooroordelen zijn: 'alle Duitsers hebben bierbuiken', 'Belgen zijn dom', 'Nederlanders zijn krenterig' of 'dikke mensen zijn gezellig'. Een vooroordeel kan gezien worden als een veel voorkomende menselijke fout in het denken, redeneren of het nemen van beslissingen.

Vooroordelen zijn een menselijk hulpmiddel om een grote stroom aan informatie in pakketten op te slaan in het geheugen. Het is onmogelijk om alle informatie die tot iemand komt individueel te verwerken, daarom worden groepen vaak aan één kenmerk gekoppeld.

Het hebben van vooroordelen kan echter ook negatieve gevolgen hebben. Het is moeilijk om boven deze vooroordelen te staan en het kan negatieve gevolgen hebben op de manier waarop iemand met mensen omgaat. Als mensen op basis van deze vooroordelen worden achtergesteld, is er sprake van discriminatie.

Vooroordelen zijn hardnekkig en als een bepaalde groep eenmaal een etiket heeft gekregen dan is het moeilijk dit te veranderen. Een goede manier om hier tegen in te gaan is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de vooroordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn.
Dit boek is nog lang niet dicht :W
pi_165954625
Zwarte Piet!!!! ^O^
pi_165954647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:29 schreef Davey_Wdoublel het volgende:
Zwarte Piet!!!! ^O^
Hey, nog een blanke paupertokkie in dit topic.

Welkom kerel!
8}
pi_165954672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:30 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Hey, nog een blanke paupertokkie in dit topic.

Welkom kerel!
8}
_O- _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165954691
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:24 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

[..]

Dit boek is nog lang niet dicht :W
Wat mijn punt alleen maar bevestigt: iedereen heeft vooroordelen maar niet iedereen discrimineert. Het is dus niet net zo erg zoals jij beweert. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:34:15 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_165954697
Blanke paupertokkies vind ik wat ver gaan, ik spreek liever over Blanke kansenparels.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165954716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:30 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Hey, nog een blanke paupertokkie in dit topic.

Welkom kerel!
8}
Ey swa ik ben 87% blank.
mijn tantes oom zijn neef zijn broer zijn buurvrouws oma maakte wel eens rotti. 8-) :7
pi_165954756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:34 schreef speknek het volgende:
Blanke paupertokkies vind ik wat ver gaan, ik spreek liever over Blanke kansenparels.
Ik spreek liever over mensen met een beperkt denkraam :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165954770
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik spreek liever over mensen met een beperkt denkraam :+
Dat is toch wel wat mal.

Waarom die misplaatste arrogantie?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165954983
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik spreek liever over mensen met een beperkt denkraam :+
Ga jij je denkraam maar eens goed lappen, misschien kan je er dan beter doorheen kijken...

  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:18:08 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_165955321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is toch wel wat mal.

Waarom die misplaatste arrogantie?
Ik zou zeggen dat deze reeks een goede basis vormt voor die arrogantie, maar ik moet erkennen dat de cognitieve dissonantie in sommige gevallen tot redelijk creatieve kronkels leidt om de liefde voor een racistische karikatuur te vergoelijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165955350
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat deze reeks een goede basis vormt voor die arrogantie, maar ik moet erkennen dat de cognitieve dissonantie in sommige gevallen tot redelijk creatieve kronkels leidt om de liefde voor een racistische karikatuur te vergoelijken.
:O

Ga jij maar leker vergoelijken..
pi_165955354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is toch wel wat mal.

Waarom die misplaatste arrogantie?
Als mensen keer op keer in hun posts laten blijken dat ze het vermogen missen om iets te (willen) begrijpen is het niet misplaatst.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165955382
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat deze reeks een goede basis vormt voor die arrogantie, maar ik moet erkennen dat de cognitieve dissonantie in sommige gevallen tot redelijk creatieve kronkels leidt om de liefde voor een racistische karikatuur te vergoelijken.
Ik zie er absoluut geen enkele vorm van racisme in. Blijkbaar ben ik dan een aso-tokkie en met mij 86 procent van Nederland, dat vind ik een kwalijke zaak.

Ik zie echt niet wat er racistisch aan zou zijn dat een blanke man zich zwart schminkt op een feestdag. Verder heb ik nog nooit een neger gezien met een pofbroek aan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165955408
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als mensen keer op keer in hun posts laten blijken dat ze het vermogen missen om iets te (willen) begrijpen is het niet misplaatst.
Die mensen zijn het blijkbaar niet met jou eens, waaronder ik.

Wat doen al die zwarte mensen dan bij die intochten?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165955547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die mensen zijn het blijkbaar niet met jou eens, waaronder ik.

Wat doen al die zwarte mensen dan bij die intochten?
Nogmaals: als jij (wetende dat het concept Zwarte Piet gebaseerd is op een karikatuur van een neger) toch vindt dat Zwarte Piet perse zwart moet zijn, by all means vier je eigen feestje met alleen maar zwarte pieten. Maar maak er gewoon niet zo'n heisa van als anderen dat niet willen omdat ze vinden dat uitsluitend zwarte pieten kan leiden tot uitsluiting en pesten van kinderen met een donkere huidskleur.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165955627
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar maak er gewoon niet zo'n heisa van als anderen dat niet willen omdat ze vinden dat uitsluitend zwarte pieten kan leiden tot uitsluiting en pesten van kinderen met een donkere huidskleur.
Oh, ik maak nergens een heisa van hoor, ik vind het gewoon een interessant onderwerp.

De enige die hier heisa om maken zijn Sylvana Simons en consorten. Ik bijvoorbeeld stoor mij al jaren aan het huidige schaakspel, wit mag altijd beginnen!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:46:15 #44
3542 Gia
User under construction
pi_165955654
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Het zou me niks verbazen als het Sinterklaasjournaal dit jaar voor echte verandering gaat en de discussie ook mainstream weer volop losbarst. Of nouja discussie, het gejank van tig boze blanke paupertokkies :s)

En anders wel volgend jaar, of in 2018 :D :D :D :W
*fapfapfapfap*
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:52:59 #45
3542 Gia
User under construction
pi_165955751
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
Nogmaals: als jij (wetende dat het concept Zwarte Piet gebaseerd is op een karikatuur van een neger) toch vindt dat Zwarte Piet perse zwart moet zijn, by all means vier je eigen feestje met alleen maar zwarte pieten. Maar maak er gewoon niet zo'n heisa van als anderen dat niet willen omdat ze vinden dat uitsluitend zwarte pieten kan leiden tot uitsluiting en pesten van kinderen met een donkere huidskleur.
Andersom mag jij gewoon Sinterklaas vieren met regenboog of witte Pieten! Ga vooral je gang.

Overigens vind ik het best als bij de officiële intocht, alle soorten Pieten meedoen. Zowel gekleurde als gitzwarte.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:54:46 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165955782
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet de exacte afkomst van Zwarte Piet te weten om te constateren dat de figuur Zwarte Piet een karikatuur van een neger is slimpie.
Waarom draagt hij dan een 16e eeuws kostuum?

Bij een werkelijke karikatuur had zwarte piet gewoon wat witte vodden aangehad, dat zou ook een stuk representatiever voor het slavenverleden geweest zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165955841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:46 schreef Gia het volgende:

[..]

*fapfapfapfap*
Dat niet, maar ik ga wel met een biertje in de hand de chaos bekijken :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165955943
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Volgens mij stond dat er niet.
Ik kan dat topic niet meer vinden.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:09:46 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_165956056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik zie er absoluut geen enkele vorm van racisme in. Blijkbaar ben ik dan een aso-tokkie en met mij 86 procent van Nederland, dat vind ik een kwalijke zaak.

Ik zie echt niet wat er racistisch aan zou zijn dat een blanke man zich zwart schminkt op een feestdag. Verder heb ik nog nooit een neger gezien met een pofbroek aan.
Ja dit dus. Je hebt ook nooit een neger gezien met een neusbotje en een kokende pot, gok ik zo. Of een Nederlander op klompen met Frau Antje antennes en een megajoint. Dan is het nog wel een karikatuur. Dit argument hebben we eerder gezien en het duurt ongeveer tien seconden om te bedenken dat het een onzinargument is, maar het mag er gewoon niet in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:22:40 #50
3542 Gia
User under construction
pi_165956261
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dit dus. Je hebt ook nooit een neger gezien met een neusbotje en een kokende pot, gok ik zo. Of een Nederlander op klompen met Frau Antje antennes en een megajoint. Dan is het nog wel een karikatuur. Dit argument hebben we eerder gezien en het duurt ongeveer tien seconden om te bedenken dat het een onzinargument is, maar het mag er gewoon niet in.
Maar frau Antje met haar antennes staat wel op de boter van Zeeuws meisje. Moeten wij dat ook tegen gaan?
Op zoveel ansichtkaart staat de Nederlander afgebeeld op klompen, voor een molen. Nou en!

Zwarte Piet ziet er uit als een karikatuur die ooit van een neger is gemaakt. Maar was de neger die daar model voor stond, daadwerkelijk een slaaf?

Stel dat we Zwarte Piet's kleding daadwerkelijk aanpassen naar lompen, zoals schoorsteenvegers die droegen. Dan komt het dichterbij de daadwerkelijke slaven.
pi_165956277
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dit dus. Je hebt ook nooit een neger gezien met een neusbotje en een kokende pot, gok ik zo. Of een Nederlander op klompen met Frau Antje antennes en een megajoint. Dan is het nog wel een karikatuur. Dit argument hebben we eerder gezien en het duurt ongeveer tien seconden om te bedenken dat het een onzinargument is, maar het mag er gewoon niet in.
Mooi, elk karikatuur per direct verbieden met de doodstraf als straf. Dat zal ze leren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165956321
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nogmaals: als jij (wetende dat het concept Zwarte Piet gebaseerd is op een karikatuur van een neger) toch vindt dat Zwarte Piet perse zwart moet zijn, by all means vier je eigen feestje met alleen maar zwarte pieten. Maar maak er gewoon niet zo'n heisa van als anderen dat niet willen omdat ze vinden dat uitsluitend zwarte pieten kan leiden tot uitsluiting en pesten van kinderen met een donkere huidskleur.
Heisa? Sylvana Simons gaat de politiek in om ZP dood te maken, en de blanke medemens die geen racistische motieven ziet in ZP is heisa aan het maken volgens jou en moet niet zo zeiken.

Verder gaat het goed met je?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:31:53 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165956426
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nogmaals: als jij (wetende dat het concept Zwarte Piet gebaseerd is op een karikatuur van een neger) toch vindt dat Zwarte Piet perse zwart moet zijn, by all means vier je eigen feestje met alleen maar zwarte pieten. Maar maak er gewoon niet zo'n heisa van als anderen dat niet willen omdat ze vinden dat uitsluitend zwarte pieten kan leiden tot uitsluiting en pesten van kinderen met een donkere huidskleur.
Autorijden kan ook leiden tot ongelukken. Met deze redenatie kun je zo alles wel verbieden.

Beter organiseert men een referendum over de kleur van zwarte piet, zodat de meerderheid kan beslissen. De minderheid past zich daarna maar mooi aan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165956432
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar maak er gewoon niet zo'n heisa van als anderen dat niet willen omdat ze vinden dat uitsluitend zwarte pieten kan leiden tot uitsluiting en pesten van kinderen met een donkere huidskleur.
Symptoombestrijding sense tingling.
Conscience do cost.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:49:33 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_165956692
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Mooi, elk karikatuur per direct verbieden met de doodstraf als straf. Dat zal ze leren.
Nou nee, zulke debiele gevolgtrekkers daarentegen...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165956733
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou nee, zulke debiele gevolgtrekkers daarentegen...
Hoezo? Elke karikatuur is slecht, dat was je punt. Of wil je meten met twee maten? Zeg het maar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:07:17 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_165956950
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar frau Antje met haar antennes staat wel op de boter van Zeeuws meisje. Moeten wij dat ook tegen gaan?
Op zoveel ansichtkaart staat de Nederlander afgebeeld op klompen, voor een molen. Nou en!
Ah ja ik had kunnen weten dat je deze vergelijking zou misbruiken, minpuntje voor speknek.

Nee dat is niet erg om twee redenen.

1) Nederlanderschap is veranderbaar en staat grosso modo ergens voor, daar een karikatuur van maken is satire. Dat is wat anders dan een huidkleur waar je mee geboren wordt. Daarnaast is Zeeuws Meisje zelfspot, wat het ook al beter maakt. Je mag grappen over jezelf maken. Duitslands gedweep met Frau Antje is bijvoorbeeld al wat hinderlijker, dat komt dichterbij daadwerkelijke spot. Dan nog is de spot iets wat je wel kan hebben want

2) Duitsland heeft Nederland 'slechts' vijf jaar overheerst, en Frau Antje speelde daar geen rol in. Als Duitsland 300 jaar lang Nederland had overheerst, en het beeld van Frau Antje was systematisch gebruikt om Nederlanders minderwaardig te maken en onderdrukking en zuiveringen te legitimeren, dan zouden wij ieeetsjes anders tegen Frau Antje aankijken. En dan maakt het niet uit of het Duitsers zijn die het doen, of dat Polen even later Frau Antje ook wel megalollig vinden.


quote:
Zwarte Piet ziet er uit als een karikatuur die ooit van een neger is gemaakt. Maar was de neger die daar model voor stond, daadwerkelijk een slaaf?
Uh ja waarschijnlijk wel, het huidige beeld van Zwarte Piet wat we hebben lijkt gebaseerd op de dandified coon uit Amerika, een opgedirkte slaaf die gek doet. Zwarte Piet zelf is natuurlijk van origine geen slaaf, er waren geen slaven in Nederland (wel onder regime van Nederlanders)

quote:
Stel dat we Zwarte Piet's kleding daadwerkelijk aanpassen naar lompen, zoals schoorsteenvegers die droegen. Dan komt het dichterbij de daadwerkelijke slaven.
Hoe kom je eigenlijk bij schoorsteenvegers?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165957035
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Uh ja waarschijnlijk wel, het huidige beeld van Zwarte Piet wat we hebben lijkt gebaseerd op de dandified coon uit Amerika, een opgedirkte slaaf die gek doet. Zwarte Piet zelf is natuurlijk van origine geen slaaf, er waren geen slaven in Nederland (wel onder regime van Nederlanders)
Dit zijn pure aannames waarop we natuurlijk geen beleid gaan voeren.

"Just because you are offended doesn't mean you are right"
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165957100
Uitgaande van de Zwarte Piet van Schenkman, waarvan inmiddels wel gevoeglijk aangenomen kan worden dat hij deze niet als slaaf heeft opgevoerd, kan best gesteld worden dat de aankleding van Zwarte Piet zoals deze destijds in zijn boekje werd opgevoerd in de loop van de 20e eeuw is veranderd tot een aankleding waarmee hij vergeleken kan worden met karikaturen van negers.

Verander de aankleding, zodat Zwarte Piet niet meer vergeleken kan worden met karikaturen van negers en we hebben een win win situatie.

Hij kan zwart blijven én hij is geen karikatuur meer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165957153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:17 schreef Montagui het volgende:
Uitgaande van de Zwarte Piet van Schenkman, waarvan inmiddels wel gevoeglijk aangenomen kan worden dat hij deze niet als slaaf heeft opgevoerd, kan best gesteld worden dat de aankleding van Zwarte Piet zoals deze destijds in zijn boekje werd opgevoerd in de loop van de 20e eeuw is veranderd tot een aankleding waarmee hij vergeleken kan worden met karikaturen van negers.

Verander de aankleding, zodat Zwarte Piet niet meer vergeleken kan worden met karikaturen van negers en we hebben een win win situatie.

Hij kan zwart blijven én hij is geen karikatuur meer.
Het gaat tegenstanders helaas maar om 1 ding en dat is de kleur, die moet eraus. Het liefst willen ze heel Piet weg, maar dat gaat lastig worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:26:20 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_165957279
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit zijn pure aannames waarop we natuurlijk geen beleid gaan voeren.

"Just because you are offended doesn't mean you are right"
Klopt, in dit geval zijn ze vrij duidelijk wel 'right' alleen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:29:56 #62
3542 Gia
User under construction
pi_165957359
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:

Het gaat tegenstanders helaas maar om 1 ding en dat is de kleur, die moet eraus. Het liefst willen ze heel Piet weg, maar dat gaat lastig worden.
Waarom niet aan beide kanten wat toegeven? Als de Sint met allerhande pieten naar Nederland komt, dan kan toch iedereen kiezen wat voor Pieten er op hun feestje komen.

Hier in Helmond blijven het gewoon zwarte en bruine pieten. Een enkele school zal misschien ook gekleurde pieten gebruiken. In de Bijlmer zal geen zwarte piet komen, denk ik. Elk wat wils en dit topic kan voorgoed op slot.
pi_165957417
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het gaat tegenstanders helaas maar om 1 ding en dat is de kleur, die moet eraus. Het liefst willen ze heel Piet weg, maar dat gaat lastig worden.
Maar die kleur heeft helemaal niets met de karikatuur te maken.

Maar als het ze niet om de karikatuur maar om de kleur gaat, dan willen ze dus eigenlijk een verbod voor blanken om zich zwart te schminken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 14-10-2016 19:48:19 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165957472
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, in dit geval zijn ze vrij duidelijk wel 'right' alleen.
86% is het oneens met jouw mening. En dat is het natuurlijk nog steeds he, een mening.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165957498
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom niet aan beide kanten wat toegeven? Als de Sint met allerhande pieten naar Nederland komt, dan kan toch iedereen kiezen wat voor Pieten er op hun feestje komen.

Hier in Helmond blijven het gewoon zwarte en bruine pieten. Een enkele school zal misschien ook gekleurde pieten gebruiken. In de Bijlmer zal geen zwarte piet komen, denk ik. Elk wat wils en dit topic kan voorgoed op slot.
Er wordt al jaren meer toegegeven. Stroopwafelpieten, regenboogpieten, rode lippen die weg zijn, oorbellen die niet meer gedragen worden.

Het.is.alleen.nooit.genoeg voor de anti pieten. Meer, meer, meer verboden willen ze.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165957594
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dit dus. Je hebt ook nooit een neger gezien met een neusbotje en een kokende pot, gok ik zo. Of een Nederlander op klompen met Frau Antje antennes en een megajoint. Dan is het nog wel een karikatuur. Dit argument hebben we eerder gezien en het duurt ongeveer tien seconden om te bedenken dat het een onzinargument is, maar het mag er gewoon niet in.
Tja een karikatuur kan kwetsend zijn voor sommigen.

Kinderen met rood haar worden uitgemaakt voor vuurtoren, alle vuurtorens maar afschaffen dan?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165957656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Tja een karikatuur kan kwetsend zijn voor sommigen.

Kinderen met rood haar worden uitgemaakt voor vuurtoren, alle vuurtorens maar afschaffen dan?
Rooien zijn geen zwarten dus die moeten niet zeiken, zeiken is alleen voorbehouden aan de zwarte populatie, begrepen ja?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:45:11 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165957712
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dit dus. Je hebt ook nooit een neger gezien met een neusbotje en een kokende pot, gok ik zo.
In de Efteling wel..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:48:32 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165957794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie het al. De nieuwe, radicaal andere Hoofdpiet. Deze komt door de schoorsteen om cadeautjes te halen :')
Wat een twist in het Sinterklaasverhaal.
pi_165957846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oh, ik maak nergens een heisa van hoor, ik vind het gewoon een interessant onderwerp.

De enige die hier heisa om maken zijn Sylvana Simons en consorten. Ik bijvoorbeeld stoor mij al jaren aan het huidige schaakspel, wit mag altijd beginnen!
Maar wie wit heeft varieert dan weer.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Andersom mag jij gewoon Sinterklaas vieren met regenboog of witte Pieten! Ga vooral je gang.

Overigens vind ik het best als bij de officiële intocht, alle soorten Pieten meedoen. Zowel gekleurde als gitzwarte.
^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom draagt hij dan een 16e eeuws kostuum?

Bij een werkelijke karikatuur had zwarte piet gewoon wat witte vodden aangehad, dat zou ook een stuk representatiever voor het slavenverleden geweest zijn.
Je denkt toch niet dat de negers aan het hof gesolliciteerd hebben en een dik salaris verdienden :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Autorijden kan ook leiden tot ongelukken. Met deze redenatie kun je zo alles wel verbieden.

Beter organiseert men een referendum over de kleur van zwarte piet, zodat de meerderheid kan beslissen. De minderheid past zich daarna maar mooi aan.
Je mag best in een zwarte auto rijden als je dat zo graag wil
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:32 schreef ems. het volgende:

[..]

Symptoombestrijding sense tingling.
Klopt. Het racisme verdwijnt er niet mee welke kleur Piet ook heeft. Ik ben dan ook voor een vrije keuze voor iedereen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:52:15 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165957876
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet de exacte afkomst van Zwarte Piet te weten om te constateren dat de figuur Zwarte Piet een karikatuur van een neger is slimpie.
Op grond van de feiten valt die conclusie niet te trekken. Het is wensdenken van een groep mensen die zichzelf graag als slachtoffer ziet, zodat ze geld kunnen krijgen in het kader van herstelbetalingen.
Heb je al eens goed naar die Harlekijn gekeken?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:31:25 #72
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165958717
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:50 schreef Kijkertje het volgende:

Je denkt toch niet dat de negers aan het hof gesolliciteerd hebben en een dik salaris verdienden :?
Waarom niet? Er waren wel meer vrije zwarten in Europa in dezelfde periode.

Een hofslaaf kon prima een goed salaris verdienen, Joao de Se Paneasco is een voorbeeld van een zwarte die het via een positie als hofslaaf tot edelman wist te schoppen.

Daarnaast heb je de kinderen van plantagehouders waarvan de moeder een zwarte slavin is. Deze kwamen naar Europa voor studie en carrière. Zie bijvoorbeeld de componist Jean de Bologne.

In 1550 was in Lissabon 20% van de zwarten een vrije burger.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165958767
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op grond van de feiten valt die conclusie niet te trekken. Het is wensdenken van een groep mensen die zichzelf graag als slachtoffer ziet, zodat ze geld kunnen krijgen in het kader van herstelbetalingen.
Heb je al eens goed naar die Harlekijn gekeken?
Hahaja betalen gaan jullie! :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165958915
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Rooien zijn geen zwarten dus die moeten niet zeiken, zeiken is alleen voorbehouden aan de zwarte populatie, begrepen ja?
stop dan met zeiken......
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:43:48 #75
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_165959098
Zwarte Piet zal heus wel stukje bij beetje verdwijnen. Zodra het debat over zoiets begint, wordt een proces in gang gezet dat lastig tegen te houden valt.

Ik was een paar jaar geleden nog erg pro-Piet, maar ben dermate teleurgesteld in degenen die dat standpunt verdedigen dat het me nu allemaal vrij weinig kan schelen. Ons bestaan is vrij insignificant in de geschiedenis van de wereld en Zwarte Piet zal dat ook zijn. Over 500 jaar wordt Sinterklaas wellicht uberhaupt niet meer gevierd, wie weet.

Angstvallig vasthouden aan bepaalde tradities, ook wanneer die tradities duidelijke negatieve effecten hebben, is niet realistisch. Tradities zijn tradities omdat ze lang duren; niet omdat ze oneindig zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_165959340
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heisa? Sylvana Simons gaat de politiek in om ZP dood te maken, en de blanke medemens die geen racistische motieven ziet in ZP is heisa aan het maken volgens jou en moet niet zo zeiken.

Verder gaat het goed met je?
Dit.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:55:07 #77
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_165959413
Sylvana Simons moet door zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet worden genegeerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:24:39 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165960161
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet de exacte afkomst van Zwarte Piet te weten om te constateren dat de figuur Zwarte Piet een karikatuur van een neger is
Juist wel. Kinderen zonder die kennis zien dat namelijk niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165960236
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:55 schreef Strani het volgende:
Sylvana Simons moet door zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet worden genegeerd.
Ik kijk graag naar haar als ze op tv is. Knap, intelligent, genuanceerd .
Haar politieke keuze is een verkeerd spoor. Misschien merkt ze dat nog wel.
Tjaaa.. die grote haat naar haar heeft ook te maken dat ze donker is . Vele mensen vinden dat Nederland vooral voor blanke mensen is en wie dat niet is , moet zich tweederangs opstellen.. mondje dicht enzo.
pi_165960315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Knap, intelligent, genuanceerd.
8)7 8)7

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:30:18 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165960342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik kijk graag naar haar als ze op tv is. Knap, intelligent, genuanceerd .
Haar politieke keuze is een verkeerd spoor. Misschien merkt ze dat nog wel.
Tjaaa.. die grote haat naar haar heeft ook te maken dat ze donker is . Vele mensen vinden dat Nederland vooral voor blanke mensen is en wie dat niet is , moet zich tweederangs opstellen.. mondje dicht enzo.
Wat een intens domme post :D. Dit topic blijft hilarisch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165960362
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een intens domme post :D. Dit topic blijft hilarisch.
Hahaha, ik moest lachen. :D

Bovenstaande 'knap' noemen. _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165960414
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een intens domme post :D. Dit topic blijft hilarisch.
Het is kennelijk niet jouw mening. En je kunt niet zinnig reageren dan wat arrogant doen ?
pi_165960449
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hahaha, ik moest lachen. :D

Bovenstaande 'knap' noemen. _O- _O-
Ja .. ze is best wel knap.
Maar wellicht snappen discriminerende en sexistische mannen dat niet ?
pi_165960601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

discriminerende en sexistische mannen
Gaan we weer. _O-

Gap, ik ben wel de laatste die racistisch zou zijn of zou discrimineren.

Ik vind haar haar echt gruwelijk lelijk en bijzonder dom, maar ieder zijn mening.

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165960851
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gaan we weer. _O-

Gap, ik ben wel de laatste die racistisch zou zijn of zou discrimineren.

Ik vind haar haar echt gruwelijk lelijk en bijzonder dom, maar ieder zijn mening.

[ afbeelding ]
Je zit vast in je blanke schoonheidsnormen.
Je zit ook vast in blanke meningen , vandaar dat je ook arrogant doet.
pi_165960929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit vast in je blanke schoonheidsnormen.
Je zit ook vast in blanke meningen , vandaar dat je ook arrogant doet.
Ja, want ik ben blank. :')

Veel plezier met je aannames. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:48:31 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_165962320
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

86% is het oneens met jouw mening. En dat is het natuurlijk nog steeds he, een mening.
Nogal wiedes dat 86% van de pestkoppen het ermee eens is dat het allemaal best wel meevalt met hun slachtoffers. Maar dat maakt in dit geval niks uit. Het zal je ongetwijfeld zeer teleurstellen, maar we leven niet in een fascistische maatschappij. In een democratie moet je daarom opkomen voor de zwakkeren, juist als meerderheid met de macht.


quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Tja een karikatuur kan kwetsend zijn voor sommigen.

Kinderen met rood haar worden uitgemaakt voor vuurtoren, alle vuurtorens maar afschaffen dan?
Lief dagboek, vandaag heb ik geleerd dat vuurtorens speciaal ontworpen zijn om roodharigen te beschimpen. Elk jaar halen we de vuurtorens in meest bonte verschijningsvormen naar buiten zodat de roodharigen eens lekker hun plek leren. Ies koeltoer. Ik ga er vanuit dat degene die me dit verteld heeft geen mongool is, dus bij dezen vind ik dat het misschien beter is als alle vuurtorens worden afgeschaft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:51:17 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_165962367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:55 schreef Strani het volgende:
Sylvana Simons moet door zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet worden genegeerd.
Juistem
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165962443
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:48 schreef speknek het volgende:

[..]


Geef nou maar gewoon antwoord op mijn vraag.

Ik kan ook dingen gaan spinnen als ik wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door BoneThugss op 14-10-2016 23:46:52 ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:39:07 #91
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_165963427
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik kijk graag naar haar als ze op tv is. Knap, intelligent, genuanceerd .
Haar politieke keuze is een verkeerd spoor. Misschien merkt ze dat nog wel.
Tjaaa.. die grote haat naar haar heeft ook te maken dat ze donker is . Vele mensen vinden dat Nederland vooral voor blanke mensen is en wie dat niet is , moet zich tweederangs opstellen.. mondje dicht enzo.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die haar niet serieus nemen omdat ze zwart is. Maar daarnaast zijn er ook veel mensen die haar niet serieus nemen vanwege haar constante zoektocht naar de slachtofferrol en haar politieke keuzes.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_165963639
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat 86% van de pestkoppen het ermee eens is dat het allemaal best wel meevalt met hun slachtoffers. Maar dat maakt in dit geval niks uit. Het zal je ongetwijfeld zeer teleurstellen, maar we leven niet in een fascistische maatschappij. In een democratie moet je daarom opkomen voor de zwakkeren, juist als meerderheid met de macht.

[..]

Lief dagboek, vandaag heb ik geleerd dat vuurtorens speciaal ontworpen zijn om roodharigen te beschimpen. Elk jaar halen we de vuurtorens in meest bonte verschijningsvormen naar buiten zodat de roodharigen eens lekker hun plek leren. Ies koeltoer. Ik ga er vanuit dat degene die me dit verteld heeft geen mongool is, dus bij dezen vind ik dat het misschien beter is als alle vuurtorens worden afgeschaft.
Ik maar denken dat zwarte Piet bewijs genoeg was.
pi_165964427
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat 86% van de pestkoppen het ermee eens is
En zie hier de simplistische redenatie van alle anti-pieten met het IQ van een poffertje. Elke Nederlander die Sinterklaas viert met ZP is een pestkop, een fascist, een neonazi, een racist.

En het dan gek vinden dat de rest van Nederland fel reageert. I rest my case.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165964445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit vast in je blanke schoonheidsnormen.
Je zit ook vast in blanke meningen , vandaar dat je ook arrogant doet.
Bone is gekleurd.

Dag Blues, rot maar weer op met je aanvallen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165964994
Als Nederland echt zo racistisch is als sommige mensen hier willen doen geloven, zouden de grootste tokkies van het land niet massaal donkere voetbalspelers toejuichen. In het geval van Simons is het toch echt haar hele houding.
pi_165965101
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 01:14 schreef RobbieRonald het volgende:
Als Nederland echt zo racistisch is als sommige mensen hier willen doen geloven, zouden de grootste tokkies van het land niet massaal donkere voetbalspelers toejuichen. In het geval van Simons is het toch echt haar hele houding.
Dat is NL ook niet. Sommigen willen dat wel geloven en zullen te pas en te onpas dat aanstippen.

Feitelijk blijven over de racistische anti-Piet activisten en hun tokkie tegenhangers. Marginale groepjes.

Sylvana wordt door de meesten (tokkie en niet-tokkies) uitgekost om haar houding en inhoud en niet op basis van kleur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165965104
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bone is gekleurd.

Dag Blues, rot maar weer op met je aanvallen.
Zoals ik al zei: BD moet je gewoon echt niet serieus nemen..
pi_165966625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit vast in je blanke schoonheidsnormen.
Je zit ook vast in blanke meningen , vandaar dat je ook arrogant doet.
Als iemand Sylvana niet knap en slim vind,
dan zit hij 'vast in je blanke schoonheidsnormen en blanke meningen' volgens jou. :N

Wie is hier nu de racist?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:58:55 #99
356891 Abed
hooggeleid
pi_165966637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit vast in je blanke schoonheidsnormen.
Je zit ook vast in blanke meningen , vandaar dat je ook arrogant doet.
Denken dat BoneThugss blank is :')
Hij is een broeder net als ik.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_165966644
NWS / Scholen Maassluis weigeren lespakket Zwarte Piet
Een goed besluit van die scholen. Gewoon ziek van die burgemeester dat hij het aanbieden
van die pakketten aan de scholen een verstandig idee leek.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_165966655
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Scholen Maassluis weigeren lespakket Zwarte Piet
Een goed besluit van die scholen. Gewoon ziek van die burgemeester dat hij het aanbieden
van die pakketten aan de scholen een verstandig idee leek.
Die burgemeester is sowieso een wappie. Wieberen met die gast.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165966674
Sylvana Simons knap en intelligent hahahaha echt hardop gelachen. _O-
pi_165966751
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welnee, die bezinnen zich op acties bij de intocht binnenkort.
Basisscholen in Maassluis weigeren lespakketten over Zwarte Piet. Ze voelen er niets voor mikpunt te worden voor de aan de tegengestelde extreme standpunten van een minderheid.

Een duidelijk voorbeeld dat de grote mainstream de discussie een beetje zat is. Laat gemeentes gewoon zelf bepalen welke kleur piet ze prefereren.
pi_165967588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit vast in je blanke schoonheidsnormen.
Je zit ook vast in blanke meningen , vandaar dat je ook arrogant doet.
Nee, hoor. Ze is gewoon niet knap. En als ze intelligent is, dan wordt dat aardig gemaskeerd door haar neurose.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:09:49 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_165967695
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Geef nou maar gewoon antwoord op mijn vraag.

Ik kan ook dingen gaan spinnen als ik wil.
Welke vraag? Of vuurtorens hetzelfde zijn als racistische karikaturen? Nee dat is niet zo.


quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En zie hier de simplistische redenatie van alle anti-pieten met het IQ van een poffertje. Elke Nederlander die Sinterklaas viert met ZP is een pestkop, een fascist, een neonazi, een racist.

En het dan gek vinden dat de rest van Nederland fel reageert. I rest my case.
Ik snap dat je het zo opvat als je het interpretatievermogen van een kleuter hebt. Dus laat ik het in jouw taal opschrijven.
Grapjes maken over iemand zijn huidskleur is stout, foei! Dat Timmy en Frankie het ook deden maakt het niet ineens goed. Het zorgde er hooguit voor dat je niet wist dat het stout was. Dat geloof ik wel. Dus nu weet je het, niet meer doen! En nee, heel hard met je voeten stampen (fel reageren) geeft je ook geen gelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165967785
Het dekt niet volledig de lading, maar vooruit, onder welke categorie zou je Zwarte Piet scharen wanneer je mag kiezen uit de volgende 2 opties?

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:28:41 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_165967920
Cosplay van Blackface?
Niet dat de omschrijvingen kloppen. Links is de omschrijving van een minstrel show.

Dit is ook cosplay:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165967978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:58 schreef Abed het volgende:

[..]

Denken dat BoneThugss blank is :')
Hij is een broeder net als ik.
Boks. _O_

En toch ben ik gwn Nederlander.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165968005
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bone is gekleurd.

Dag Blues, rot maar weer op met je aanvallen.
Getint. :P

Maar als je een andere mening heb ben je een xenofobe aso-tokkie. :P
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165968040
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:28 schreef speknek het volgende:
Cosplay van Blackface?
Niet dat de omschrijvingen kloppen. Links is de omschrijving van een minstrel show.

Dit is ook cosplay:

[ afbeelding ]
Dit is geen antwoord op de vraag. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:57:48 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_165968390
Je vraag is slecht. Maar goed, het is meer cosplay dan minstrel show. De gemiddelde persoon verkleedt zich niet als zwarte piet expliciet om zwarten te beschimpen. Harry verkleedt zich waarschijnlijk niet als nazi expliciet om oorlogsslachtoffers te schofferen.
Maar dat effect heeft het wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165968687
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:57 schreef speknek het volgende:
Je vraag is slecht. Maar goed, het is meer cosplay dan minstrel show. De gemiddelde persoon verkleedt zich niet als zwarte piet expliciet om zwarten te beschimpen.
De 'gemiddelde'?

Zeg maar gerust geen enkel persoon. Ik denk dat je dan dichter bij de waarheid zit dan 'gemiddeld'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:25:38 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_165968901
Ik denk dat je de ZP discussie de laatste twee jaar niet gevolgd heb :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:30:41 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165968997
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:57 schreef speknek het volgende:
De gemiddelde persoon verkleedt zich niet als zwarte piet expliciet om zwarten te beschimpen. Harry verkleedt zich waarschijnlijk niet als nazi expliciet om oorlogsslachtoffers te schofferen.
Maar dat effect heeft het wel.
Is dat belangrijk?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:34:19 #115
3542 Gia
User under construction
pi_165969071
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

En zie hier de simplistische redenatie van alle anti-pieten met het IQ van een poffertje. Elke Nederlander die Sinterklaas viert met ZP is een pestkop, een fascist, een neonazi, een racist.

En het dan gek vinden dat de rest van Nederland fel reageert. I rest my case.
Ja, want de verschijning van Zwarte Piet is ooit bedacht om negers te pesten.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:38:26 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969158
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is dat belangrijk?
Evident, Harry moest diep door het stof.

Maar inderdaad, dit is het hele eieren eten. "Is het belangrijk dat negers geschoffeerd worden door een karikatuur van hen"?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165969256
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Evident, Harry moest diep door het stof.

Maar inderdaad, dit is het hele eieren eten. "Is het belangrijk dat negers geschoffeerd worden door een karikatuur van hen"?
Dan neem je aan dat Zwarte Piet van oorsprong bedoeld was als karikatuur van een neger. En dat is een aanname die je niet kunt onderbouwen. Dan wordt de vraag:" Is het belangrijk dat negers geschoffeerd worden door de incorrecte aanname dat Zwarte Piet een karikatuur van hen is".
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:44:57 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969293
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:43 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dan neem je aan dat Zwarte Piet van oorsprong bedoeld was als karikatuur van een neger. En dat is een aanname die je niet kunt onderbouwen. Dan wordt de vraag:" Is het belangrijk dat negers geschoffeerd worden door de incorrecte aanname dat Zwarte Piet een karikatuur van hen is".
Nee dat is niet de aanname, beter opletten.

Het hakenkruis is niet van oorsprong een teken van het fascisme, de absolute oorsprong is irrelevant bij het beeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165969303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

De 'gemiddelde'?

Zeg maar gerust geen enkel persoon. Ik denk dat je dan dichter bij de waarheid zit dan 'gemiddeld'.
Mwah, er is inmiddels wel een stroming van fanatieke Zwarte Piet-aanhangers die eisen dat hij zo veel mogelijk op een neger lijkt en die anticiperen op de terugkeer naar 'hun eigen land' helemaal niet wil dat zwarten meedoen met het Sinterklaasfeest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:45:17 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165969304
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar inderdaad, dit is het hele eieren eten. "Is het belangrijk dat negers geschoffeerd worden door een karikatuur van hen"?
Oh, nee. Dat is het niet. Dat heb je verkeerd begrepen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:47:03 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969331
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, nee. Dat is het niet. Dat heb je verkeerd begrepen.
Probeer het dan nog eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165969366
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar inderdaad, dit is het hele eieren eten. "Is het belangrijk dat negers geschoffeerd worden door een karikatuur van hen"?
O, ik geloof direct dat 'ze' zich gediscrimineerd voelen. Dat is wat anders dan daadwerkelijk gediscrimineerd worden.

En dat is het hele punt, Zwarte Piet bestaat namelijk niet. Als we ze een gele kleur zouden geven kunnen Aziaten zich weer beledigd voelen, maken we hem rood dan zouden we de roodhuiden wel is kunnen beledigen.. Wat je thuis doet zal mij zorg wezen bij intochten moet ZP gewoon zwart zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:48:52 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165969367
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Probeer het dan nog eens.
De vraag is of het belangrijk is om mensen die zich geschoffeerd noemen tegemoet te komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165969404
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dat is niet de aanname, beter opletten.

Het hakenkruis is niet van oorsprong een teken van het fascisme, de absolute oorsprong is irrelevant bij het beeld.
Maar Zwarte Piet en het hakenkruis zijn niet vergelijkbaar. Het een werd specifiek als symbool gekozen, de ander wordt door zogenaamde slachtoffers als symbool aangewezen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:53:04 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

O, ik geloof direct dat 'ze' zich gediscrimineerd voelen. Dat is wat anders dan daadwerkelijk gediscrimineerd worden.

En dat is het hele punt, Zwarte Piet bestaat namelijk niet. Als we ze een gele kleur zouden geven kunnen Aziaten zich weer beledigd voelen, maken we hem rood dan zouden we de roodhuiden wel is kunnen beledigen.. Wat je thuis doet zal mij zorg wezen bij intochten moet ZP gewoon zwart zijn.
1) waarom 'moet' zwarte piet zwart zijn?
2) geel an sich is geen karikatuur van Aziaten. Geel, afgeplakte ogen en grote tanden wel. Als ons nationale feest Sinterklaas en zijn gele ching chongs was, had dat ook tot protest geleid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:53:49 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969475
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag is of het belangrijk is om mensen die zich geschoffeerd noemen tegemoet te komen.
* Door een schoffering
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:54:15 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165969487
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:53 schreef speknek het volgende:

[..]

* Door een schoffering
Fout.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:44 schreef speknek het volgende:

[..]

de absolute oorsprong is irrelevant bij het beeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165969490
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:53 schreef speknek het volgende:

[..]

1) waarom 'moet' zwarte piet zwart zijn?

Dat meen je niet, toch? Waarom is ZWARTE Piet, zwart? Really?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:54 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dat meen je niet, toch? Waarom is ZWARTE Piet, zwart? Really?
Kun je t misschien uitleggen?
wooblabalurg
pi_165969553
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Kun je t misschien uitleggen?
Kan wel. Wil niet.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969554
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:53 schreef speknek het volgende:

[..]

1) waarom 'moet' zwarte piet zwart zijn?
2) geel an sich is geen karikatuur van Aziaten, geel, afgeplakte ogen en grote tanden wel. Als ons nationale feest Sinterklaas en zijn gele ching chongs was, had dat ook tot protest geleid.
1) Omdat hij ZWARTE Piet heet.
2) Mijn punt is dat het toch nooit goed is. Vroeger werd ZP gezien als iets slechts en mocht je als je stout was geweest mee in de zak naar Spanje. Anno 2016 is het een blije knecht die cadeautjes komt brengen. Het is ook geen 'neger' ofzo. En dat ze die oorringen willen verbieden terwijl alleen vrijgevochten slaven sieraden mochten dragen in die tijd vind ik al helemaal absurd.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165969581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

1) Omdat hij ZWARTE Piet heet.
2) Mijn punt is dat het toch nooit goed is. Vroeger werd ZP gezien als iets slechts en mocht je als je stout was geweest mee in de zak naar Spanje. Anno 2016 is het een blije knecht die cadeautjes komt brengen. Het is ook geen 'neger' ofzo. En dat ze die oorringen willen verbieden terwijl alleen vrijgevochten slaven sieraden mochten dragen in die tijd vind ik al helemaal absurd.
Waarom moet hij zwart zijn omdat hij Zwarte Piet heet?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:58:58 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969589
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
Fout.
Ah we zijn weer terug bij dat dikke lippen, kroeshaar, hoepeloorbellen en een dandy kostuum geen karikatuur van een neger zijn. Ookal is zwarte Piet oorspronkelijk een neger en vonden in de geschiedenis de blanke Nederlanders het wel kek om zich op zo'n manier als neger uit te dorsen.

Dat leidt mij tot twee mogelijke conclusies
1) je bent stekeblind
2) je liegt dat je barst

Ik denk twee, maar ik beide gevallen houdt deze discussie op om mijn tijd aan te verspillen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165969595
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:58 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom moet hij zwart zijn omdat hij Zwarte Piet heet?
Omdat hij Zwarte Piet heet.... (hoeveel posts wil je hier aan wijden?)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:00:10 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:54 schreef Tango5Romeo het volgende:

Dat meen je niet, toch? Waarom is ZWARTE Piet, zwart? Really?
Dat meen ik weldegelijk, tenzij je vindt dat vrouwen ook geen zwarte piet meer mogen spelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:00:13 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165969614
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah we zijn weer terug bij dat dikke lippen, kroeshaar, hoepeloorbellen en een dandy kostuum geen karikatuur van een neger zijn. Ookal is zwarte Piet oorspronkelijk een neger en vonden in de geschiedenis de blanke Nederlanders het wel kek om zich op zo'n manier als neger uit te dorsen.

Dat leidt mij tot twee mogelijke conclusies
1) je bent stekeblind
2) je liegt dat je barst

Ik denk twee, maar ik beide gevallen houdt deze discussie op om mijn tijd aan te verspillen.
Wederom fout.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:44 schreef speknek het volgende:

[..]

de absolute oorsprong is irrelevant bij het beeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165969624
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ook al is zwarte Piet oorspronkelijk een neger

Waar staat dat?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Omdat hij Zwarte Piet heet.... (hoeveel posts wil je hier aan wijden?)
Wist je dat de Zwarte Doos in een vliegtuig eigenlijk oranje is?
wooblabalurg
pi_165969642
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat meen ik weldegelijk, tenzij je vindt dat vrouwen ook geen zwarte piet meer mogen spelen.
Waarom wil je vrouwen discrimineren?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969648
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah we zijn weer terug bij dat dikke lippen, kroeshaar, hoepeloorbellen en een dandy kostuum geen karikatuur van een neger zijn. Ookal is zwarte Piet oorspronkelijk een neger en vonden in de geschiedenis de blanke Nederlanders het wel kek om zich op zo'n manier als neger uit te dorsen.

Dat leidt mij tot twee mogelijke conclusies
1) je bent stekeblind
2) je liegt dat je barst

Ik denk twee, maar ik beide gevallen houdt deze discussie op om mijn tijd aan te verspillen.
Maar hij is toch zwart door de schoorsteen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:02:55 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969681
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:00 schreef Fir3fly het volgende:

Wederom fout.

Het huidige beeld is nog altijd die van een negerkarikatuur. Het huidige beeld van het hakenkruis is nog altijd die van het fascisme. Deze discussie gaat niet zoals je wil dat die gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:01 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Waarom wil je vrouwen discrimineren?
Precies!

Ook voor jou gaat de discussie niet zoals je wil dat die gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165969693
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:00 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wist je dat de Zwarte Doos in een vliegtuig eigenlijk oranje is?
Zeker. Weet jij wat de betekenis van Black Box is?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:03:36 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:00 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Het boek van Schenkman.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:03:46 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165969701
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Het huidige beeld is nog altijd die van een negerkarikatuur.
Alleen dus bij mensen die er tegen protesteren. Niet bij de mensen die zich daadwerkelijk als piet verkleden. En ook niet bij de kinderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165969724
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Ook voor jou gaat de discussie niet zoals je wil dat die gaat.
Discussie gaat prima. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat Zwarte Piet een karikatuur van een negerslaaf is.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:03 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Zeker. Weet jij wat de betekenis van Black Box is?
Ja, jij ook?
wooblabalurg
pi_165969748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:05 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Discussie gaat prima. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat Zwarte Piet een karikatuur van een negerslaaf is.
Dat kan toch ook niet aangetoond worden volgens jou?
wooblabalurg
pi_165969814
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:05 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ja, jij ook?
Ik wel. Maar dan is jouw opmerking over de FDR en de CVR wel een beetje dom.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969822
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat kan toch ook niet aangetoond worden volgens jou?
Inderdaad. Dus gaat de discussie prima. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:10 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik wel. Maar dan is jouw opmerking over de FDR en de CVR wel een beetje dom.
Waarom vind jij mijn opmerking dom?
wooblabalurg
pi_165969861
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:10 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus gaat de discussie prima. :)
Jij vindt dat de discussie prima gaat. Belangrijk verschil.
wooblabalurg
pi_165969880
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Het boek van Schenkman.
Not conclusive. De enige keer dat de kleur zwart aan de knecht wordt toegekend is als hij in de schoorsteen zit.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:14:13 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_165969914
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:05 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Discussie gaat prima. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat Zwarte Piet een karikatuur van een negerslaaf is.
Hoe kom je nou weer blij slaaf?
In ieder geval









Zwarte Piet voor Amerikaanse invloed:



Zwarte Piet na Amerikaanse invloed:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165969915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Not conclusive. De enige keer dat de kleur zwart aan de knecht wordt toegekend is als hij in de schoorsteen zit.
Terwijl je niet helemaal zwart wordt als je in de schoorsteen zit.
wooblabalurg
pi_165969929
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom vind jij mijn opmerking dom?
Als je weet wat de term Black Box betekent, is het dom om de externe kleur van de FDR/CVR daaraan te verbinden. Want dan weet je dat die daar niets mee te maken heeft.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165969958
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen dus bij mensen die er tegen protesteren. Niet bij de mensen die zich daadwerkelijk als piet verkleden. En ook niet bij de kinderen.
Ooit een schilderij uit de 17e eeuw gezien met negers erop?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165969960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:15 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Als je weet wat de term Black Box betekent, is het dom om de externe kleur van de FDR/CVR daaraan te verbinden. Want dan weet je dat die daar niets mee te maken heeft.
Net als wanneer je weet wat de term Zwarte Piet betekent? Goed argument vind ik wel van jou.
wooblabalurg
pi_165969976
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij vindt dat de discussie prima gaat. Belangrijk verschil.
Aangezien jij geen inhoudelijke opmerkingen maakt, is het verschil minder belangrijk dan jij denkt. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:17:56 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165969985
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooit een schilderij uit de 17e eeuw gezien met negers erop?
Bedankt Koos.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165969995
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:17 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Aangezien jij geen inhoudelijke opmerkingen maakt, is het verschil minder belangrijk dan jij denkt. :)
Jij vindt dat ik geen inhoudelijke opmerkingen maak. Dat je dit verschil niet ziet is best belangrijk.
wooblabalurg
pi_165970004
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Het huidige beeld is nog altijd die van een negerkarikatuur. Het huidige beeld van het hakenkruis is nog altijd die van het fascisme. Deze discussie gaat niet zoals je wil dat die gaat.

Het huidige beeld van de negerkarikatuur heeft niets te maken met het gegeven dat Zwarte Piet zwart is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165970010
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Het boek van Schenkman.
Schenkman is niet de god van Zwarte Piet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:19:08 #163
3542 Gia
User under construction
pi_165970013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

Ja .. ze is best wel knap.

Ze heeft er wel eens beter uit gezien.
Over het algemeen vind ik zwarte mensen knap. Ik vind ook zwart geschminkte blanken knapper dan zonder schmink. De zwarte kleur bedekt veel oneffenheden in de huid.

Maar, hoe ouder negers worden, hoe lelijker. Dat vind ik ook van indo's; ze zijn heel lang heel mooi. Maar dan worden ze ineens heel snel oud.

En ik vind over het algemeen een lichte verouderde huid minder lelijk dan een donkere verouderde huid.
pi_165970061
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt Koos.
Schoorsteen!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165970072
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer blij slaaf?
In ieder geval

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zwarte Piet voor Amerikaanse invloed:

[ afbeelding ]

Zwarte Piet na Amerikaanse invloed:

[ afbeelding ]
We hadden toch al aangetoond dat Zwarte Piet meer lijkt op cosplay dan op dandified coons?

Waarom nu weer deze vergelijking aanhalen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165970128
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer blij slaaf?

Dat is toch wat de slachtoffers zeggen? Dat Zwarte Piet hen kwetst omdat hij hen doet herinneren aan hun slavenverleden? Of in ieder geval het slavenverleden van hun voorouders.

quote:
Zwarte Piet voor Amerikaanse invloed:

[ afbeelding ]

Zwarte Piet na Amerikaanse invloed:

[ afbeelding ]
Ik zie 2 plaatjes van Zwarte Piet met daartussen 50+ jaar evolutie en 4 plaatjes die er niets mee te maken hebben. Dus wat is precies je punt?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970148
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:14 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Terwijl je niet helemaal zwart wordt als je in de schoorsteen zit.
Kruip jij maar eens door mijn schoorsteen dan. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970167
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

We hadden toch al aangetoond dat Zwarte Piet meer lijkt op cosplay dan op dandified coons?

Waarom nu weer deze vergelijking aanhalen?
Ga jij huilen als Zwarte Piet straks verdwijnt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165970184
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:23 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Kruip jij maar eens door mijn schoorsteen dan. :)
Misschien kun je t zelf proberen want je lijkt er zo van overtuigd dat een simpele test dit uit zou moeten wijzen. Dat je er zonder vegen of wat dan ook egaal zwart uitkomt. Ik kijk uit naar de pics. Succes gozer!
wooblabalurg
pi_165970187
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Net als wanneer je weet wat de term Zwarte Piet betekent? Goed argument vind ik wel van jou.
Ja. Want Zwarte Piet is Zwarte Piet. Is een begrip. Dat weet iedereen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:25:58 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het huidige beeld van de negerkarikatuur heeft nietste maken met het gegeven dat Zwarte Piet zwart is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Schenkman is niet de god van Zwarte Piet.
Beiden zeg ik ook niet. Alhoewel Schenkman wel het houdste herleidbare document van het moderne Piet verhaal is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165970213
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Misschien kun je t zelf proberen want je lijkt er zo van overtuigd dat een simpele test dit uit zou moeten wijzen. Dat je er zonder vegen of wat dan ook egaal zwart uitkomt. Ik kijk uit naar de pics. Succes gozer!
Weer geen inhoud....jammer.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

We hadden toch al aangetoond dat Zwarte Piet meer lijkt op cosplay dan op dandified coons?

Waarom nu weer deze vergelijking aanhalen?
Cosplay van negerkarikaturen? Is dat wel okay in jouw ogen?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:27:21 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970232
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

We hadden toch al aangetoond dat Zwarte Piet meer lijkt op cosplay dan op dandified coons?

Waarom nu weer deze vergelijking aanhalen?
We hadden aangetoond dat Zwarte Piet cosplay is van dandified coons. Ik weet niet waarom je denkt dat dit okay is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165970240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:25 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ja. Want Zwarte Piet is Zwarte Piet. Is een begrip. Dat weet iedereen.
Voor jou is t een begrip. Mensen die de Zwarte Doos niet kennen weten ook alleen dat het een Zwarte Doos is. Kwestie van jezelf laten informeren. Ook jij kan dat.
wooblabalurg
pi_165970244
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga jij huilen als Zwarte Piet straks verdwijnt?
Neuh. Voor mijn part verdwijnt het hele feest. Ik zal er geen traan om laten.

Mij gaat het om de valse voorwendselen waarom Zwarte Piet zou moeten verdwijnen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165970271
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen die de Zwarte Doos niet kennen weten ook alleen dat het een Zwarte Doos is.
Nee, die weten dat die oranje is. Dat weet iedereen. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970274
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Beiden zeg ik ook niet. Alhoewel Schenkman wel het houdste herleidbare document van het moderne Piet verhaal is.
En je weet ook dat Schenkman anti-slavernij was, dus zal hij nooit en te nimmer een zwart personage hebben opgevoerd die een slaaf van een blanke zou moeten voorstellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165970285
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:26 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Weer geen inhoud....jammer.
Beetje vreemd om te beweren dat ik geen inhoud heb terwijl jij enkel en alleen je eigen mening als feit probeert te presenteren. Je kan andere mensen niet beoordelen op hoe logisch jij iets vindt.
wooblabalurg
pi_165970289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Kwestie van jezelf laten informeren.
Ik hoef me niet te laten informeren. Ik ken Zwarte Piet al 45 jaar. En degenen die proberen er iets anders van te maken dan wat hij is, slagen daar steeds niet in. Bijvoorbeeld door het gebrek aan inhoud....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970294
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:19 schreef Gia het volgende:

Maar, hoe ouder negers worden, hoe lelijker. Dat vind ik ook van indo's; ze zijn heel lang heel mooi. Maar dan worden ze ineens heel snel oud.
Het is maar net welke normen je aanhangt. . Schoonheid is zo betrekkelijk
Ouder worden = niet meer jong= niet meer de schoonheidsnormen van de jongeren hebben.

quote:
En ik vind over het algemeen een lichte verouderde huid minder lelijk dan een donkere verouderde huid.
Tjaa dat is jouw lelijkgevoel. Die kennelijk uitgaat van de normen die gelden voor blanke mensen.


Morgan Freeman


Alex Bloem, vader van Marion Bloem

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 15-10-2016 13:36:59 ]
pi_165970295
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:27 schreef speknek het volgende:

[..]

We hadden aangetoond dat Zwarte Piet cosplay is van dandified coons. Ik weet niet waarom je denkt dat dit okay is.
Nee. Leuk geprobeerd, maar onjuist.

Zwarte Piet is ontstaan apart van dandified coons, dus kan daar geen cosplay van zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:31:32 #183
3542 Gia
User under construction
pi_165970307
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer blij slaaf?
In ieder geval

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zwarte Piet voor Amerikaanse invloed:

[ afbeelding ]

Zwarte Piet na Amerikaanse invloed:

[ afbeelding ]
Maf aangeklede zwarten lijken allemaal wel wat op elkaar. Dat komt omdat de kleur zwart individuele trekken doen vervagen. Dus ja, een blackface, zwarte Piet en Kunta Kinte lijken allemaal wel wat op elkaar. Wil men daarom dus zwarte Piet gebruiken om negers te pesten, ze te herinneren aan de slavernij of ze Tot minderwaardige wezens bestempelen?

Nee. Gewoon nee.

Zwarte Piet is grappig, lief, geeft snoep, helpt de Sint. That's it.

Ik blijf erbij dat beide extreme kampen moeten inbinden, en de Sint moeten laten komen met alle mogelijke kleuren pieten. Dan kan elke gemeente, school of club zelf beslissen van welke kleur piet ze gebruik gaan maken.
pi_165970311
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:29 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, die weten dat die oranje is. Dat weet iedereen. :)
Is het een gewoonte van je om aan te nemen wat andere mensen denken? Ik zie t je vaker doen maar dat lijkt me niet heel bevorderlijk voor het begrijpen van de mensen om je heen.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:32:01 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:23 schreef Tango5Romeo het volgende:

Dat is toch wat de slachtoffers zeggen? Dat Zwarte Piet hen kwetst omdat hij hen doet herinneren aan hun slavenverleden? Of in ieder geval het slavenverleden van hun voorouders.

Het slavenverleden speelt mee, maar zelfs zonder slavenverleden is het een beschimping. Als leliewitte Hollander tot zes generaties terug vind ik het ook niet kunnen, heeft verder niks met achtergrond te maken. Ik vind hakenkruisen ook niet kunnen, ookal ben ik rechts en geen jood.

quote:
Ik zie 2 plaatjes van Zwarte Piet met daartussen 50+ jaar evolutie en 4 plaatjes die er niets mee te maken hebben. Dus wat is precies je punt?
Snap je het niet? Misschien moet je je toch eerst even inlezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165970338
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik hoef me niet te laten informeren. Ik ken Zwarte Piet al 45 jaar. En degenen die proberen er iets anders van te maken dan wat hij is, slagen daar steeds niet in. Bijvoorbeeld door het gebrek aan inhoud....
Omdat jij al 45 jaar blootgesteld bent aan Zwarte Piet heb je het idee dat je vrijgesteld bent om er kritisch naar te kunnen kijken? Bedoel je dat je dat daardoor niet wil of daardoor niet toe in staat bent?
wooblabalurg
pi_165970343
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Beetje vreemd om te beweren dat ik geen inhoud heb terwijl jij enkel en alleen je eigen mening als feit probeert te presenteren. Je kan andere mensen niet beoordelen op hoe logisch jij iets vindt.
Nee, hoor. Anderen presenteren stellingen waarbij ik om onderbouwing vraag. Als zij daar niet in slagen, hoef ik hun stelling niet voor waar aan te nemen.

En daarnaast beoordeel ik de reacties, niet de personen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:34:02 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970349
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee. Leuk geprobeerd, maar onjuist.

Zwarte Piet is ontstaan apart van dandified coons, dus kan daar geen cosplay van zijn.
Deze onzin weer, het huidige beeld van zwarte piet, hetgene wat 'gecosplayt' wordt, is ontstaan na de hype van dandified coons.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:34:06 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970351
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Het slavenverleden speelt mee, maar zelfs zonder slavenverleden is het een beschimping.
Zelfs zonder intentie, blijkbaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970381
Ik voel me zelfs een slaaf, is het niet voor het ene dan wel voor het andere!
Waar kan ik me aansluiten?
pi_165970383
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Het slavenverleden speelt mee, maar zelfs zonder slavenverleden is het een beschimping.
Want?

quote:
Snap je het niet? Misschien moet je je toch eerst even inlezen.
Of misschien moet je een betere onderbouwing leveren?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970403
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:33 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, hoor. Anderen presenteren stellingen waarbij ik om onderbouwing vraag. Als zij daar niet in slagen, hoef ik hun stelling niet voor waar aan te nemen.

En daarnaast beoordeel ik de reacties, niet de personen.
Hoe kan iemand slagen in zijn onderbouwing als die niet overeenkomt met jouw mening?
wooblabalurg
pi_165970411
In welke mate zouden mijn voorouders slaaf zijn geweest?
pi_165970433
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Omdat jij al 45 jaar blootgesteld bent aan Zwarte Piet heb je het idee dat je vrijgesteld bent om er kritisch naar te kunnen kijken?
Wie doet er nou aannames? :)

quote:
Bedoel je dat je dat daardoor niet wil of daardoor niet toe in staat bent?
Prima in staat. Kritisch gekeken. Niet overtuigd door de argumenten. Klaar.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:38:29 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165970435
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Deze onzin weer, het huidige beeld van zwarte piet, hetgene wat 'gecosplayt' wordt, is ontstaan na de hype van dandified coons.
Nee, dat beeld van Piet was er veel eerder. Een eeuw of twee, drie eerder.

Waarom wil de anti-piet lobby zo graag geschiedsvervalsing toepassen om hun geld te krijgen?
pi_165970437
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Deze onzin weer, het huidige beeld van zwarte piet, hetgene wat 'gecosplayt' wordt, is ontstaan na de hype van dandified coons.
Hoe Zwarte Piet er nu uitziet is het gevolg van de roepen om aanpassing door de decennia heen, onder meer van de zwarte soldaten na de 2e WO en de 'fluwelen handjes' revolutie van de jaren 70.

Verander zijn aankleding en we hebben een win win situatie.

Hij kan niet meer als karikatuur van een neger opgevat worden én hij blijft zwart.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:39:05 #197
3542 Gia
User under construction
pi_165970444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is maar net welke normen je aanhangt. . Schoonheid is zo betrekkelijk
Ouder worden = niet meer jong= niet meer de schoonheidsnormen van de jongeren hebben.

[..]

Tjaa dat is jouw lelijkgevoel. Die kennelijk uitgaat van de normen die gelden voor blanke mensen.

[ afbeelding ]
Morgan Freeman

[ afbeelding ]
Alex Bloem, vader van Marion Bloem

Tuurlijk. Daarom vind ik jonge zwarten knapper dan jonge blanken.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:40:11 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970466
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zelfs zonder intentie, blijkbaar.
Ja gewoon een beetje dommig. Geeft niet hoor, ik heb er ook aan meegedaan, totdat ik erachter kwam.


quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:36 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Want?

[..]

Of misschien moet je een betere onderbouwing leveren?
Lijkt me vrij duidelijk, het beeld van zwarte piet is veranderd onder invloed van negatieve karikaturen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165970476
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hoe kan iemand slagen in zijn onderbouwing als die niet overeenkomt met jouw mening?
Als de onderbouwing goed genoeg is kan mijn mening veranderen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:41:05 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970480
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat beeld van Piet was er veel eerder. Een eeuw of twee, drie eerder.

Waarom wil de anti-piet lobby zo graag geschiedsvervalsing toepassen om hun geld te krijgen?
:D :'( :D
Bewijs graag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165970481
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:38 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wie doet er nou aannames? :)

[..]

Prima in staat. Kritisch gekeken. Niet overtuigd door de argumenten. Klaar.
Hoe is het een aanname als ik het aan je vraag? Ik zie een optie en vraag of dat het geval is. Misschien begrijp je niet helemaal wat een aanname inhoudt. Een aanname is als je denkt dat iets zo is zonder dat je het hebt nagevraagd of opgezocht. Je gaat dan ergens vanuit, zonder dat je weet of dat wel zo is.
wooblabalurg
pi_165970482
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk. Daarom vind ik jonge zwarten knapper dan jonge blanken.
En wat als het van buiten mooi is en van binnen zooi?
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:41:23 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970483
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja gewoon een beetje dommig.
Goed argument zeg, mensen dom noemen.

Maar goed, intentie is niet belangrijk volgens jou?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970492
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja gewoon een beetje dommig. Geeft niet hoor, ik heb er ook aan meegedaan, totdat ik erachter kwam.

Politiek correcte pretentie: iemand anders is dom, omdat hij/zij niet mijn mening aanhangt.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970503
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat beeld van Piet was er veel eerder. Een eeuw of twee, drie eerder.

Waarom wil de anti-piet lobby zo graag geschiedsvervalsing toepassen om hun geld te krijgen?
Ohh, wilt Speknek met zijn postings hier geld aftroggelen van de regering?

Zwarte Piet is een uitvinding van rond 1850 . Niks eeuwenoud . Jij , bent degene die geschiedenis vervalst..
pi_165970504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:42 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Politiek correcte pretentie: iemand anders is dom, omdat hij/zij niet mijn mening aanhangt.
Is dit nog een mening of is het anderen iets opdringen?
pi_165970510
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Maf aangeklede zwarten lijken allemaal wel wat op elkaar. Dat komt omdat de kleur zwart individuele trekken doen vervagen. Dus ja, een blackface, zwarte Piet en Kunta Kinte lijken allemaal wel wat op elkaar. Wil men daarom dus zwarte Piet gebruiken om negers te pesten, ze te herinneren aan de slavernij of ze Tot minderwaardige wezens bestempelen?

Nee. Gewoon nee.

Zwarte Piet is grappig, lief, geeft snoep, helpt de Sint. That's it.

Ik blijf erbij dat beide extreme kampen moeten inbinden, en de Sint moeten laten komen met alle mogelijke kleuren pieten. Dan kan elke gemeente, school of club zelf beslissen van welke kleur piet ze gebruik gaan maken.
Denk jij echt dat de kleur zwart individuele trekken doet vervagen?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:44:51 #208
3542 Gia
User under construction
pi_165970519
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

En wat als het van buiten mooi is en van binnen zooi?
De binnenkant vind ik bij iedereen even mooi als lelijk. Dat hangt niet van de kleur af.
pi_165970541
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

De binnenkant vind ik bij iedereen even mooi als lelijk. Dat hangt niet van de kleur af.
Voor mij hangt niks van de kleur af, ook de buitenzijde niet!
Ieder mens zie ik als uniek met hun eigen trekjes.
pi_165970554
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hoe is het een aanname als ik het aan je vraag? Ik zie een optie en vraag of dat het geval is. Misschien begrijp je niet helemaal wat een aanname inhoudt. Een aanname is als je denkt dat iets zo is zonder dat je het hebt nagevraagd of opgezocht. Je gaat dan ergens vanuit, zonder dat je weet of dat wel zo is.
Op het moment dat je 'heb je het idee' in de vraagstelling opnam, werd het een aanname. Als je echt een open vraag had willen stellen had dat bv kunnen zijn:
"Vind jij dat je door je kennis van Zwarte Piet vrijgesteld bent om er kritisch naar te kijken?".
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970570
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dit nog een mening of is het anderen iets opdringen?
Geen mening, een constatering.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970589
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:47 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Op het moment dat je 'heb je het idee' in de vraagstelling opnam, werd het een aanname. Als je echt een open vraag had willen stellen had dat bv kunnen zijn:
"Vind jij dat je door je kennis van Zwarte Piet vrijgesteld bent om er kritisch naar te kijken?".
'Heb je het idee' is niks anders dan 'vindt jij?'.
Want het hoeft niet zo te zijn, maar jij kan dat wel vinden. Ik laat ruimte voor het onderscheid tussen wat is en wat jij denkt dat is. Misschien ben je in de war met een suggestieve vraag, kan gebeuren toch.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:54:02 #213
3542 Gia
User under construction
pi_165970623
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Denk jij echt dat de kleur zwart individuele trekken doet vervagen?
Ja, ik heb moedervlekjes op mijn gezicht. Als ik me zwart schmink zie je die niet. Dan lijkt mijn gezicht egaler.

Nu ben ik al een ouder persoon, maar bij jonge mensen is de zwarte huid egaler dan de blanke. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een blanke huid met vlekjes mooier vindt dan een egaal uitziende zwarte huid.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:54:27 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970627
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:42 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Politiek correcte pretentie: iemand anders is dom, omdat hij/zij niet mijn mening aanhangt.
Neuh. Het was ook mijn mening voordat ik mezelf erin ging verdiepen. Het is een voorspelbare kramp. Ik ben niet racistisch, ik vind zwarte Piet leuk, dus zwarte Piet is niet racistisch. Totdat je jezelf de feiten eigenmaakt. Dan is in weerwil van de feiten aan iets vastklampen gewoon een beetje dommig. Een beetje ik heb het comfortabel dus de aarde warmt niet op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:55:18 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970641
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Neuh. Het was ook mijn mening voordat ik mezelf erin ging verdiepen. Het is een voorspelbare kramp. Ik ben niet racistisch, ik vind zwarte Piet leuk, dus zwarte Piet is niet racistisch. Totdat je jezelf de feiten eigenmaakt.
Zijn mensen die dat niet hebben gedaan racistisch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:57:43 #216
3542 Gia
User under construction
pi_165970673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:46 schreef john2406 het volgende:

Voor mij hangt niks van de kleur af, ook de buitenzijde niet!
Ieder mens zie ik als uniek met hun eigen trekjes.
Mee eens. Ik vind mensen over het algemeen mooi. Zelden vind ik iemand lelijk. Komt voor hoor. Maar
dat zijn van die verlopen, slecht verzorgde mensen.

Maar toch, als ik moet kiezen, dan vind ik de jonge zwarte mooier dan de jonge blanke.
pi_165970708
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, ik heb moedervlekjes op mijn gezicht. Als ik me zwart schmink zie je die niet. Dan lijkt mijn gezicht egaler.

Nu ben ik al een ouder persoon, maar bij jonge mensen is de zwarte huid egaler dan de blanke. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een blanke huid met vlekjes mooier vindt dan een egaal uitziende zwarte huid.
Ik dacht dat je de kenmerken van iemand minder goed kon zien, zoals vorm gezicht neus mond etc. Nu snap ik dat je oneffenheden bedoelde. Thanks.
wooblabalurg
pi_165970718
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zijn mensen die dat niet hebben gedaan racistisch?
Ze weten het zelf dan alleen niet?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:00:54 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970721
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:00 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ze weten het zelf dan alleen niet.
En dat vind je niet bizar?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970722
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Neuh. Het was ook mijn mening voordat ik mezelf erin ging verdiepen. Het is een voorspelbare kramp. Ik ben niet racistisch, ik vind zwarte Piet leuk, dus zwarte Piet is niet racistisch. Totdat je jezelf de feiten eigenmaakt. Dan is in weerwil van de feiten aan iets vastklampen gewoon een beetje dommig. Een beetje ik heb het comfortabel dus de aarde warmt niet op.
Zoals ik al zei, politiek correcte pretentie. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970738
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat vind je niet bizar?
Onderbewustzijn schijnt een hele belangrijke rol te spelen die we zelf niet altijd benoemen of zien?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:02:40 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_165970749
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zijn mensen die dat niet hebben gedaan racistisch?
Nee hoor, gewoon ongeïnformeerd, maar die positie wordt natuurlijk steeds moeilijker vol te houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:03:03 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970759
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Onderbewustzijn schijnt een hele belangrijke rol te spelen die we zelf niet altijd benoemen of zien?
Wat is de definitie van racisme?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:04:21 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970774
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor
Fijn om te horen. Ik heb dit topic gevolgd, ben ik racist als ik me in december verkleed als zwarte piet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970802
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is de definitie van racisme?
Oeh quizvraag, ik kies antwoord B.

Nee Philip, het is natuurlijk onwetendheid. MJ wist dit. Je kunt t beter niet zijn. Heel de wereld.
wooblabalurg
pi_165970807
Het houdt niet op. Niet vanzelf.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:06:47 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970812
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oeh quizvraag, ik kies antwoord B.
Ik zal je helpen. Racisme vereist intentie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970824
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

'Heb je het idee' is niks anders dan 'vindt jij?'.

Wel als je de vraag zo samenstelt:
"Omdat jij al 45 jaar blootgesteld bent aan Zwarte Piet heb je het idee dat je vrijgesteld bent om er kritisch naar te kunnen kijken? "

Je had het vraagteken bijna weg kunnen laten. Overigens is het 'vind jij'. En ik heb je vraag al beantwoord. Next.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165970836
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zal je helpen. Racisme vereist intentie.
Ik heb jou al geholpen door te zeggen dat het onwetendheid is. Jouw hulp is dus onnodig, maar maakt niet uit want je was wrs onwetend.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:08:54 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970841
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik heb jou al geholpen door te zeggen dat het onwetendheid is.
En dat klopt dus niet. Intentie, weet je wat het betekent? Nee he?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:07 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wel als je de vraag zo samenstelt:
"Omdat jij al 45 jaar blootgesteld bent aan Zwarte Piet heb je het idee dat je vrijgesteld bent om er kritisch naar te kunnen kijken? "

Je had het vraagteken bijna weg kunnen laten. Overigens is het 'vind jij'. En ik heb je vraag al beantwoord. Next.
Bijna? Dus niet helemaal.
wooblabalurg
pi_165970883
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zal je helpen. Racisme vereist intentie.
Neuh. Dat lijkt me wat makkelijk. Ook met de beste bedoelingen kun je mensen kwaad doen.
pi_165970892
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat klopt dus niet. Intentie, weet je wat het betekent? Nee he?
Ze zijn niet racistisch, ze zijn onwetend. Snap je dat verschil? Wel toch?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:12:40 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970910
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ze zijn niet racistisch
Net zei je van wel. Dus wat is het nou?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970915
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh. Dat lijkt me wat makkelijk. Ook met de beste bedoelingen kun je mensen kwaad doen.
Of kleine schattige kindertjes die opgevoed zijn door racisten, die weten weinig van de intentie want ze zijn onwetend.
wooblabalurg
pi_165970921
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oeh quizvraag, ik kies antwoord B.

Nee Philip, het is natuurlijk onwetendheid. MJ wist dit. Je kunt t beter niet zijn. Heel de wereld.
Ik help je:
"de opvatting dat ras de belangrijkste bepalende factor is van menselijke eigenschappen of vermogens, en dat raciale verschillen de basis vormen van de inherente superioriteit of inferioriteit van een bepaald ras boven een ander ras".
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:14:15 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970936
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh. Dat lijkt me wat makkelijk.
Juist niet. Racisme heeft een doel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970942
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Net zei je van wel. Dus wat is het nou?
Er zijn bewuste racisten, en er zijn onbewuste racisten. De eerste kennen de intentie, waar jij op doelde. De tweede kennen alleen de onwetendheid. Die tweede groep kun je eigenlijk niet zoveel kwalijk nemen behalve een gebrek aan info.
wooblabalurg
pi_165970948
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Juist niet. Racisme heeft een doel.
Nee, dat verzin je er ter plekke bij. Racisme is een idee of een set ideeën.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:15:46 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970950
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er zijn bewuste racisten, en er zijn onbewuste racisten.
Ok, dus iedereen die zich verkleed als zwarte piet is racist.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165970954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik help je:
"de opvatting dat ras de belangrijkste bepalende factor is van menselijke eigenschappen of vermogens, en dat raciale verschillen de basis vormen van de inherente superioriteit of inferioriteit van een bepaald ras boven een ander ras".
Waarmee heb je me nu geholpen?
wooblabalurg
pi_165970957
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er zijn bewuste racisten, en er zijn onbewuste racisten. De eerste kennen de intentie, waar jij op doelde. De tweede kennen alleen de onwetendheid. Die tweede groep kun je eigenlijk niet zoveel kwalijk nemen behalve een gebrek aan info.
En die tweede groep slinkt ook hard.
pi_165970965
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok, dus iedereen die zich verkleed als zwarte piet is racist.
Helaas wel.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:16:48 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970970
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat verzin je er ter plekke bij. Racisme is een idee of een set ideeën.
Een set ideeën met een doel.

quote:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:17:20 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165970980
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Helaas wel.
Dat is een intens domme gedachtegang.

En ook fout, zie hier boven.

Maar doe je best, klaag iedereen die zich verkleed als zwarte piet aan voor racisme en/of discriminatie. Wat denk je dat er dan gebeurt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:22:54 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971033
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fijn om te horen. Ik heb dit topic gevolgd, ben ik racist als ik me in december verkleed als zwarte piet?
Hmja dat is problematisch, want nu zit er intentie achter heh? Je zegt in principe ik weet dat zwarte Piet een negerkarikatuur is, maar ik vind dat geen probleem. Dat zou je een racistisch standpunt kunnen noemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165971036
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is een intens domme gedachtegang.

En ook fout, zie hier boven.

Maar doe je best, klaag iedereen die zich verkleed als zwarte piet aan voor racisme en/of discriminatie. Wat denk je dat er dan gebeurt?
Nee, jij vind dat een intens domme gedachtegang. Meer mensen in dit topic hebben moeite om hun mening van feiten te onderscheiden. Jammer wel.

Ik lees hierboven nou juist wat er zo racistisch aan is, beetje vreemd dat je dat nou net over het hoofd ziet.

Verder wel geinig dat je denkt dat ik mijn best ga doen om racisten aan te klagen.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:23:47 #248
3542 Gia
User under construction
pi_165971047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik help je:
"de opvatting dat ras de belangrijkste bepalende factor is van menselijke eigenschappen of vermogens, en dat raciale verschillen de basis vormen van de inherente superioriteit of inferioriteit van een bepaald ras boven een ander ras".
Er staat het verbindingswoordje "en" tussen deze twee zinnen. Dus beide is nodig om van racisme te spreken.

Nederlanders zien zwarte Piet niet als inferieur tov Sinterklaas of zichzelf.
Daarmee vervalt deel 2 van de definitie en is zwarte Piet niet racistisch.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:25:17 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971062
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nee, jij vind dat een intens domme gedachtegang.
Vindt. En dat is ook waar. Je wilt mensen veroordelen voor het hebben van gedachtegangen die ze niet kunnen hebben omdat ze er geen weet van hebben.

Je bent heel erg dom. Vermakelijk, maar heel heel dom :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165971064
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Er staat het verbindingswoordje "en" tussen deze twee zinnen. Dus beide is nodig om van racisme te spreken.

Nederlanders zien zwarte Piet niet als inferieur tov Sinterklaas of zichzelf.
Daarmee vervalt deel 2 van de definitie en is zwarte Piet niet racistisch.
Als je daardoor zelf overtuigd bent is dat prima toch. Hoef je er verder ook niet over na te denken.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:26:33 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971072
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Hmja dat is problematisch, want nu zit er intentie achter heh?
Ja moeilijk he? Misschien is het toch niet allemaal zo simpel zoals je dacht :D.

quote:
Je zegt in principe ik weet dat zwarte Piet een negerkarikatuur is
Dat is het niet (meer). Zoals je zelf ook aangaf, originele afkomst is niet relevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:26:35 #252
3542 Gia
User under construction
pi_165971073
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:25 schreef Baconbus het volgende:
Als je daardoor zelf overtuigd bent is dat prima toch. Hoef je er verder ook niet over na te denken.
Niks tegenin te brengen?
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:27:29 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971088
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is een intens domme gedachtegang.

En ook fout, zie hier boven.

Maar doe je best, klaag iedereen die zich verkleed als zwarte piet aan voor racisme en/of discriminatie. Wat denk je dat er dan gebeurt?
Niks, de gemiddelde persoon is niet ontvankelijk, maar Erik van Muiswinkel was dat wel, en daarom heeft hij er de brui aangegeven, omdat hij aangegeven had te weten dat zwarte Piet racistisch was en er in het Sinterklaas journaal toch mee door was gegaan. Op dat moment werd het intentie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:28:32 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971098
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Niks, de gemiddelde persoon is niet ontvankelijk, maar Erik van Muiswinkel was dat wel, en daarom heeft hij er de brui aangegeven, omdat hij aangegeven had te weten dat zwarte Piet racistisch was
Dat is niet het geval. Hij vindt dat. Het is niet waar.

Nogmaals, als ik me aankleed als zwarte piet ben ik racistisch. Dus moet ik ook veroordeeld kunnen worden want racisme is een misdrijf. Toch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:29:10 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971104
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja moeilijk he? Misschien is het toch niet allemaal zo simpel zoals je dacht :D.

Waar heb je het over? Ik heb vanaf het begin al gezegd dat de mensen die Pro Piet zijn dom of racist zijn, dit is geheel in lijn met mijn eerdere opmerkingen.
quote:
Dat is het niet (meer). Zoals je zelf ook aangaf, originele afkomst is niet relevant.
Het is nog altijd een karikatuur, dat is het op het moment dat mensen het zo ervaren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165971111
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vindt. En dat is ook waar. Je wilt mensen veroordelen voor het hebben van gedachtegangen die ze niet kunnen hebben omdat ze er geen weet van hebben.

Je bent heel erg dom. Vermakelijk, maar heel heel dom :D.
Hoe kom je erbij dat ik mensen wil veroordelen?

Verder zie ik je vaker mensen dom noemen, voor mij zegt dat vooral iets over jou en je capaciteit mbt empathie. Ook een zekere vorm van onwetendheid, denk ik.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:30:06 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971113
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is niet het geval. Hij vindt dat. Het is niet waar.

Nogmaals, als ik me aankleed als zwarte piet ben ik racistisch. Dus moet ik ook veroordeeld kunnen worden want racisme is een misdrijf. Toch?
Nee
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165971122
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Niks tegenin te brengen?
Het is meer dat ik niet het idee heb dat je nog te overtuigen bent. Of soort van te ver afgelegen om er nog op tijd te komen. Niks mis mee verder.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:31:49 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971133
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik heb vanaf het begin al gezegd dat de mensen die Pro Piet zijn dom of racist zijn, dit is geheel in lijn met mijn eerdere opmerkingen.

Ik ben niet "Pro Piet". Heb je nog wat anders dan een stroman?

quote:
Het is nog altijd een karikatuur, dat is het op het moment dat mensen het zo ervaren.
Dat is geen onderbouwing. Iedereen kan alles ervaren als racistisch op deze manier. Als je wilt onderbouwen dat zwarte piet racistisch is zul je moeten bewijzen dat de figuur an sich onderscheid maakt op ras en daarmee mensen vrijheden ontneemt. Veel succes daar mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:32:21 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971139
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee
Zwarte piet is niet racistisch. Duidelijk nu :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:34:55 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971170
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:29 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik mensen wil veroordelen?
Je noemt ze racist. Tenzij je vindt dat een racist zijn prima is, is dat een veroordeling.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165971212
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je noemt ze racist. Tenzij je vindt dat een racist zijn prima is, is dat een veroordeling.
Ik zie racist zijn als een vorm van onwetendheid. Ik kan het die mensen dus niet kwalijk nemen. Ze weten niet beter, anders zouden ze wel beter doen. Daarom vond ik het al zo raar dat jij begon over aanklagen.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:40:29 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971229
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik zie racist zijn als een vorm van onwetendheid.
Dat zie je dan verkeerd. Ik hoop dat die realisatie niet te moeilijk voor je is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:43:14 #264
3542 Gia
User under construction
pi_165971267
Ik zie zwarte piet niet als minderwaardig, negers niet, chinezen niet.....eigenlijk niemand niet. Voor mij zijn alle mensen gelijk. Niemand is belangrijker dan iemand anders. We hebben allemaal een plaats en doel op deze aardkloot.

Mensen beschuldigen van racisme vind ik behoorlijk grof, alleen omdat ze een eeuwenoud feest vieren met zwarte clownsfiguren als hulpjes van de sint.

Nee, ik ben er niet van te overtuigen dat zwarte piet racisme is, maar ben wel van mening dat het feest aangepast mag worden naar de moderne tijd, door er een veelkleurig feest van te maken, met regenboogpieten, zwarte pieten, bruine pieten, grijze pieten, zelfs blonde pieten met stijl haar.
Ik zie daar geen probleem in.

Maar ik denk dat dit zelfs bij de BD, speknekken, sylvana's en Quibussen onder ons nog niet genoeg is. Piet mag alle kleuren hebben, behalve zwart en bruin.

Jammer, maar dat gaat niet gebeuren.
pi_165971290
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zie je dan verkeerd. Ik hoop dat die realisatie niet te moeilijk voor je is.
Jij bent van mening dat ik het verkeerd zie. Dat is iets anders als wat jij zegt.

Ik vind het wel grappig hoe je het nodig lijkt te hebben sporadisch omlaag te trappen naar je gesprekspartner om je beter te voelen in je eigen realiteit. Ik hoop echt dat het helpt. Anders was t allemaal voor niks.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:46:25 #266
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165971294
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:29 schreef speknek het volgende

Het is nog altijd een karikatuur, dat is het op het moment dat mensen het zo ervaren.
Ik ervaar het niet als karikatuur. Wat nu?
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:47:09 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971306
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat ik het verkeerd zie.
Omdat dat ook zo is. Zie de juiste definitie van racisme op deze pagina.

Je verzint een eigen definitie van racisme omdat je je dan lekker slachtoffer mag voelen en andere racist kan noemen. Beetje zielig hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:49:51 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971338
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ervaar het niet als karikatuur. Wat nu?
Dan ben je 'dommig' en een racist. Schijnbaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:51:16 #269
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165971352
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:43 schreef Gia het volgende:
Ik zie zwarte piet niet als minderwaardig, negers niet, chinezen niet.....eigenlijk niemand niet. Voor mij zijn alle mensen gelijk. Niemand is belangrijker dan iemand anders. We hebben allemaal een plaats en doel op deze aardkloot.
Laat dat nou een van de dingen die de zwarte Zwarte Piet symboliseert. Iedereen kan het zijn onder dat masker. We moeten iedereen dankbaar zijn voor de geschenken. En we gaan allemaal dood.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:51:37 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971355
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zwarte piet is niet racistisch. Duidelijk nu :D.
Nee racisme is geen misdrijf. Lidmaatschap van de NVU is geen misdrijf. Je hoofd kaal scheren en rondjes marcheren is geen misdrijf. Overigens ook een zwartje niet aannemen omdat je niet van zwartjes houdt is voor zover ik weet geen misdrijf, maar een civielrechtelijke kwestie. Je als zwarte piet met karikatuureigenschappen verkleden maakt je geen misdadiger, het maakt je een oetlul.

Aanzetten tot haat is een misdrijf. Voor aanzetten tot haat moet je bewijs voor intentie hebben en een plausibel podium. Erik van Muiswinkel had dat (en zie nu ook Wilders), of dat daadwerkelijk tot een veroordeling was gekomen is natuurlijk maar de vraag, en als het zo was denk ik niet meer dan een cease and desist met dwangsom. Maar zo ver is het niet gekomen want van Muiswinkel was het er zelf al mee eens en wilde er niet meer aan meewerken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165971361
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat dat ook zo is. Zie de juiste definitie van racisme op deze pagina.

Je verzint een eigen definitie van racisme omdat je je dan lekker slachtoffer mag voelen en andere racist kan noemen. Beetje zielig hoor.
Jij bent van mening dat dat zo is. Ik lees de definitie namelijk heel anders.
Dat jij daar overheen leest en wil doen alsof mensen die het wel lezen zelf iets verzinnen om zich slachtoffer te voelen is minstens zo zielig. Daarom denk ik dat het een kwestie van onwetendheid is.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:54:17 #272
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165971382
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan ben je 'dommig' en een racist. Schijnbaar.
Als ik een racist was, was ZP dom en lui zoals alle andere negers en dat is Piet niet, dus kan het geen neger zijn. Ik ben geen neger, dus dan kan ik niet dom zijn, vanuit racistisch oogpunt gezien.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:56:03 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971399
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ervaar het niet als karikatuur. Wat nu?
Ongeveer hetzelfde als wanneer je een hakenkruis als iets moois in plaats van iets lelijks ervaart. Het verandert niets aan wat het is, hooguit aan hoe mensen naar jou kijken. Kom je nog met bewijs trouwens?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:56:09 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971400
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee racisme is geen misdrijf. Lidmaatschap van de NVU is geen misdrijf. Je hoofd kaal scheren en rondjes marcheren is geen misdrijf. Overigens ook een zwartje niet aannemen omdat je niet van zwartjes houdt is voor zover ik weet geen misdrijf, maar een civielrechtelijke kwestie. Je als zwarte piet met karikatuureigenschappen verkleden maakt je geen misdadiger, het maakt je een oetlul.
Dus geen racist meer? Of wel?

quote:
Aanzetten tot haat is een misdrijf. Voor aanzetten tot haat moet je bewijs voor intentie hebben en een plausibel podium. Erik van Muiswinkel had dat (en zie nu ook Wilders), of dat daadwerkelijk tot een veroordeling was gekomen is natuurlijk maar de vraag
Natuurlijk niet, want zwarte piet is niet racistisch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:56:43 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971405
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:52 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat dat zo is. Ik lees de definitie namelijk heel anders.
Je leest het fout. Niet mijn probleem verder, jij zal daar mee om moeten gaan. Veel succes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165971411
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als ik een racist was, was ZP dom en lui zoals alle andere negers en dat is Piet niet, dus kan het geen neger zijn. Ik ben geen neger, dus dan kan ik niet dom zijn, vanuit racistisch oogpunt gezien.
Ga je nu allemaal racistische clichés zeggen om te bewijzen dat je geen racist bent?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:01:25 #277
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165971464
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Je als zwarte piet met karikatuureigenschappen verkleden maakt je geen misdadiger, het maakt je een oetlul.
Welke karikatuureigenschappen bedoel je? Gouden oorringen: weggediscrimineerd (onbegrijpelijk dat negers die dingen nog dragen), dikke lippen, verdwenen. Rare praatjes, weg. Het enige dat er nog is, is het zwarte gezicht, maar dat is onvolsoende als karikatuur omdat negers geen monopolie op een zwart gezicht hebben (en verreweg de meestw negers niet zwart zijn).
pi_165971467
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je leest het fout. Niet mijn probleem verder, jij zal daar mee om moeten gaan. Veel succes.
Jij bent van mening dat ik het fout lees. Waarom is dit zo moeilijk voor je als je andere mensen zo snel dom vindt?
Ik kan er namelijk niet zoveel aan doen dat jij iedereen die het niet met je eens is als dom bestempeld.
Dit is vooral een probleem waar je zelf mee aan de slag zal moeten gaan.
Misschien ook eens aan jezelf durven te twijfelen ipv stug door proberen te gaan in je eigen realiteit?
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:02:21 #279
3542 Gia
User under construction
pi_165971477
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik zie racist zijn als een vorm van onwetendheid. Ik kan het die mensen dus niet kwalijk nemen. Ze weten niet beter, anders zouden ze wel beter doen. Daarom vond ik het al zo raar dat jij begon over aanklagen.
Wat de wet strafbaar vindt:

quote:
Als misdrijven worden strafbaar gesteld:
- Het beledigend uitlaten over een groep mensen op grond van hun ras (art. 137c)
Niet van toepassing op zwarte piet zijn. Voor beledigen is duidelijk intentie nodig.
quote:
- Het aanzetten tot haat tegen of discriminatie van of gewelddadig optreden tegen mensen vanwege hun ras (art. 137d)
Juist de antipieten zetten de goedwillende Nederlanders aan tot haat. Ze treden zelf geweldadig op tegen mensen met een ander kleurtje of afkomst.
quote:
- Het openbaar maken van uitlatingen waarvan men weet of kan vermoeden dat ze voor een groep mensen wegens hun ras beledigend zijn, dan wel aanzetten tot haat of discriminatie (art. 137e)
Dit is het enige wat enig belang heeft, maar ook dit vind ik discutabel. Dit leidt namelijk tot die rare stuiptrekkingen van politieke correctheid, zoals het verbieden van de naam 'negerzoen', in 2005, op aandringen van de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname. En meer van dit soort gezeur. Want ja, die zogenaamde slachtoffers van slavernij denken dat ze maar hoeven te kikken om hun zin te krijgen.
Wat als Zwarte Piet inderdaad wettelijk verboden wordt? Gaan ze dan civiele procedures aanspannen voor smartegeld vanwege de jarenlange vernedering door Nederland en Zwarte Piet?
Want tja, als ZP wettelijk verboden zou worden, dan zouden ze dat kunnen doen. Alleen daarom al vind ik dat ZP nooit verboden mag worden. (Hooguit OOK andere kleuren mag hebben)
quote:
- Het deelnemen aan of het verlenen van steun aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras (art. 137f)
Niet van toepassing. De activiteiten zijn niet gericht op discriminatie van negers. Negers en hun kinderen zijn net zo welkom op het sinterklaasfeest als iedere andere inwoner van Nederland.
quote:
- Het in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf discrimineren van mensen wegens hun ras (art. 137g). Dit laatste is tevens als overtreding strafbaar gesteld in artikel 429quater.
Niemand wordt gediscrimineerd. Discriminatie is het uitsluiten van mensen vanwege hun ras of afkomst. En dit is niet het geval. Ze sluiten zichzelf buiten.
Eigenlijk zijn ze dus zelf strafbaar aan het uitsluiten van hun eigen zwarte kindjes van het Sinterklaasfeest.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:02:31 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971480
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:56 schreef Fir3fly het volgende:

Dus geen racist meer? Of wel?

Ik weet begod niet hoe je dat hier uit haalt, dus ik begin nu onzeker te worden over of je misschien toch stekeblind bent.
quote:
Natuurlijk niet, want zwarte piet is niet racistisch.
Jawel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:04:50 #281
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165971508
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ga je nu allemaal racistische clichés zeggen om te bewijzen dat je geen racist bent?
Ik probeer me in te leven in het racisme waarvan ik wordt beschuldigd, maar het klopt van geen kant. Ergo: pro-zwarte piet van racistisch beschuldigen is onlogisch.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:06:41 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_165971541
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welke karikatuureigenschappen bedoel je? Gouden oorringen: weggediscrimineerd (onbegrijpelijk dat negers die dingen nog dragen), dikke lippen, verdwenen. Rare praatjes, weg. Het enige dat er nog is, is het zwarte gezicht, maar dat is onvolsoende als karikatuur omdat negers geen monopolie op een zwart gezicht hebben (en verreweg de meestw negers niet zwart zijn).
Kroeshaar, bruin, rode lippen, dandy kostuum.



Je hebt gelijk dat het aan het veranderen is, dat onderstreept mijn punt. Het is over als zwarte Piet is losgezongen van zijn raciale eigenschappen. Bijvoorbeeld met roetvegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165971563
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ga je nu allemaal racistische clichés zeggen om te bewijzen dat je geen racist bent?
Die jongen snapt niet dat hij het einde van Zwarte Piet alleen maar bespoedigt met dat soort posts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165971617
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Kroeshaar, bruin, rode lippen, dandy kostuum.

[ afbeelding ]

Je hebt gelijk dat het aan het veranderen is, dat onderstreept mijn punt. Het is over als zwarte Piet is losgezongen van zijn raciale eigenschappen. Bijvoorbeeld met roetvegen.
Hey... lijkt op sylvana maar dan zonder haar gouden oorringen!
pi_165971710
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat de wet strafbaar vindt:

[..]

Niet van toepassing op zwarte piet zijn. Voor beledigen is duidelijk intentie nodig.

[..]

Juist de antipieten zetten de goedwillende Nederlanders aan tot haat. Ze treden zelf geweldadig op tegen mensen met een ander kleurtje of afkomst.

[..]

Dit is het enige wat enig belang heeft, maar ook dit vind ik discutabel. Dit leidt namelijk tot die rare stuiptrekkingen van politieke correctheid, zoals het verbieden van de naam 'negerzoen', in 2005, op aandringen van de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname. En meer van dit soort gezeur. Want ja, die zogenaamde slachtoffers van slavernij denken dat ze maar hoeven te kikken om hun zin te krijgen.
Wat als Zwarte Piet inderdaad wettelijk verboden wordt? Gaan ze dan civiele procedures aanspannen voor smartegeld vanwege de jarenlange vernedering door Nederland en Zwarte Piet?
Want tja, als ZP wettelijk verboden zou worden, dan zouden ze dat kunnen doen. Alleen daarom al vind ik dat ZP nooit verboden mag worden. (Hooguit OOK andere kleuren mag hebben)

[..]

Niet van toepassing. De activiteiten zijn niet gericht op discriminatie van negers. Negers en hun kinderen zijn net zo welkom op het sinterklaasfeest als iedere andere inwoner van Nederland.

[..]

Niemand wordt gediscrimineerd. Discriminatie is het uitsluiten van mensen vanwege hun ras of afkomst. En dit is niet het geval. Ze sluiten zichzelf buiten.
Eigenlijk zijn ze dus zelf strafbaar aan het uitsluiten van hun eigen zwarte kindjes van het Sinterklaasfeest.
Ga je nu proberen op te zoeken wat strafbaar is om je zelf zekerder te voelen in je steun voor dit racistische kinderfeest?
wooblabalurg
pi_165971743
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik probeer me in te leven in het racisme waarvan ik wordt beschuldigd, maar het klopt van geen kant. Ergo: pro-zwarte piet van racistisch beschuldigen is onlogisch.
Ik had niet echt het idee dat je je aan het inleven was, meer een paar racistische stereotypes gebruiken op een onlogische manier zodat het allemaal heel onzinnig lijkt en overkomt alsof je een beetje in de war bent.
wooblabalurg
pi_165971799
De enige echte racisten in dit verhaal zijn de anti-pieten mensen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:28:01 #288
3542 Gia
User under construction
pi_165971834
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:18 schreef Baconbus het volgende:

Ga je nu proberen op te zoeken wat strafbaar is om je zelf zekerder te voelen in je steun voor dit racistische kinderfeest?
Het is niet racistisch en al helemaal niet discriminerend.
pi_165971848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet racistisch en al helemaal niet discriminerend.
Dat klinkt al beter dan het proberen acceptabel te maken door de strafbaarheid aan te geven.
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:30:07 #290
3542 Gia
User under construction
pi_165971858
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:24 schreef Peace99 het volgende:
De enige echte racisten in dit verhaal zijn de anti-pieten mensen.
Precies.
Als zij tegen hun kinderen zeggen: Jullie mogen niet bij Sinterklaas komen, omdat jullie zwart zijn. Wie discrimineert die kinderen dan? Niet de pro-pieten.
Voor de pro-pieten is iedereen welkom om mee te doen, zowel om Zwarte piet te zijn als Sinterklaas. Dat laatste hebben we vorig jaar gezien, toen een blanke sint een zwarte sint de hand schudde.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:31:44 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971872
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel.
Probeer het eens te onderbouwen. Gewoon, doe eens een poging.

Verder dan 'sommige mensen ervaren het als racistisch' ben je niet gekomen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:32:12 #292
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971881
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ga je nu proberen op te zoeken wat strafbaar is om je zelf zekerder te voelen in je steun voor dit racistische kinderfeest?
Lekker he, zelf een definitie verzinnen zodat je anderen uit kunt maken voor racist :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:32:51 #293
3542 Gia
User under construction
pi_165971894
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:29 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat klinkt al beter dan het proberen acceptabel te maken door de strafbaarheid aan te geven.
Als je iemand beschuldigt van racisme, dan is dat iemand beschuldigen van een strafbaar feit.
Dat is nogal wat.

En mensen betichten van domheid en onwetendheid, omdat ze een andere mening hebben dan jij, slaat dus nergens op.
pi_165971916
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je iemand beschuldigt van racisme, dan is dat iemand beschuldigen van een strafbaar feit.
Dat is nogal wat.

En mensen betichten van domheid en onwetendheid, omdat ze een andere mening hebben dan jij, slaat dus nergens op.
Racisme hoeft niet strafbaar te zijn. Kan wel overigens.

Met dat tweede heb je het denk ik over Firefly?
Bovendien zijn domheid en onwetendheid twee totaal verschillende dingen.
Vreemd dat je die zo naast elkaar schaart.
wooblabalurg
pi_165971920
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lekker he, zelf een definitie verzinnen zodat je anderen uit kunt maken voor racist :D.
Jij denkt ik ga gewoon lekker ergens anders op reageren, hoef ik de confrontatie niet aan te gaan. :D
wooblabalurg
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:35:54 #296
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971936
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij denkt ik ga gewoon lekker ergens anders op reageren, hoef ik de confrontatie niet aan te gaan. :D
Wat jij wil jongen. Ga lekker verder met mensen als racist bestempelen. Inhoud heb je verder niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:38:26 #297
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165971961
Dit topic in een notendop.

Dat is racistisch!

Waarom dan?

Omdat het racistisch is!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165971972
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat jij wil jongen. Ga lekker verder met mensen als racist bestempelen. Inhoud heb je verder niet.
Roger that. Jij succes met mensen denigrerend benaderen en af te doen als dom. Met al je inhoud.
wooblabalurg
pi_165971975
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit topic in een notendop.

Dat is racistisch!

Waarom dan?

Omdat het racistisch is!
^O^
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:40:26 #300
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165971982
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Roger that. Jij succes met mensen denigrerend benaderen en af te doen als dom. Met al je inhoud.
quote:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165971991
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Wel kunnen copy pasten maar niet kunnen lezen. First world problems.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')