abonnement Unibet Coolblue
pi_165930347
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
  donderdag 13 oktober 2016 @ 14:28:04 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165930507
Arja, wat een prachtig meisje!

Ik weet nog niet of en hoe die R's werken hier hoor. Ben nog nergens aan toe gekomen omdat op bedje leggen vandaag nogal strijd oplevert. Huilen huilen huilen en wakker. De volgende fles toch tot 3 uur later weten te rekken en toen ging er (na de vorige 175) nu 165 in. Wtf!

Naast het bewaken van slaapritme is mijn gingertje blijkbaar ook met een groeispurt bezig. Dat moeten geen 7 flessen van die hoeveelheid worden :D

Nu hoop ik dat hij lekker gaat slapen. Kan ik ff douchen :{ Komt niet vaak voor dat dat me niet lukt op een dag.

Uiteindelijk draait het nog steeds om het kijken naar je kind en daarop anticiperen. Mies, daarom zou ik lekker zo doorgaan :Y Problemen zijn er pas als ze er zijn :+ (tegeltje!!)
pi_165930644
Ik denk dat je verschillende baby's hebt, net zoals je verschillende mensen hebt. Sommige baby's varen beter met het op verzoek werken en sommige baby's passen beter bij de 3R'en.

Ik heb een baby die echt gelukkiger is en was bij een schema. Dat is heel fijn, want ik kan met een schema ook beter uit de voeten. Dat hielt niet in dat ik mijn baby een uur honger liet hebben of dat ik hem standaard wakker ging maken voor een voeding, maar ik hielt wel ongeveer de tijden aan. Dat werkte hier gewoon heel fijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat andere baby's dat helemaal niet hebben en ook niet gaan krijgen. Het is gewoon uitzoeken wat het beste bij jullie past.
pi_165930747
Trouwens, heel af en toe heb ik een Oeps momentje. Dan is baby aan het krijsen en aan het moeilijk doen, en ik weet niet wat er is. Opeens zijn we een uur verder en dan denk ik: "oeps". Dan ben ik bijvoorbeeld zijn boterham vergeten, omdat ie net op die tijd lag te slapen (ja, ik ben echt heel erg van de structuur, ow wee als er iets afwijkt: protocol error!). Dan heeft ie dus gewoon een uur honger gehad! :'(
pi_165930834
Ik heb helaas de baby van Arja gemist :(

Fijn om jullie ervaringen te lezen :)
M. is pas vier weken (zaterdag) en ik kan me nog niets voorstellen bij bijv. een vaste tijd die ze 's avonds naar bed gaat. De tijden dat ze wil drinken zijn iedere dag anders en daardoor de tijden dat we gaan slapen ook. Sowieso gaan we 's avonds altijd tegelijk met zijn drieën naar bed O+

Wat doen jullie eigenlijk met baby's van een paar weken oud die wat langer wakker zijn? Hoe entertain je die? :P /babynoob

[ Bericht 18% gewijzigd door Mies_poes op 13-10-2016 14:49:11 ]
pi_165931056
Voor mies. Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Entertainen: veel wandelen, liedjes zingen, in bad, in de babyschommel, in box naar toffe mobiel kijken, knisperboekjes, rondlopen op de arm, gek doen om haar te laten lachen
Op visite bij oma die haar entertaint

[ Bericht 9% gewijzigd door Arja op 13-10-2016 22:55:36 ]
pi_165931547
Ik zou het wel heel prettig vinden als hij 's avonds op tijd zou gaan slapen. Nu is het ergens tussen 10 en 1 dat hij gaat slapen.

Quoi groeispurtje/regeldagen van 6 weken miss dat hij daarom ff zo veel wil drinken? En miss dat hij dan vanzelf wel een fles laat vallen.
pi_165932080
Arja wat een mooie ogen O+

Quoi ook zo'n hongerlap! Wij gaan echt behoorlijk gelijk op elke keer :D ik denk idd een groeispurt, R was 4 cm gegroeid in 2 weken.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 15:56:27 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165932326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:45 schreef Fieder het volgende:
Arja wat een mooie ogen O+

Quoi ook zo'n hongerlap! Wij gaan echt behoorlijk gelijk op elke keer :D ik denk idd een groeispurt, R was 4 cm gegroeid in 2 weken.
Whoea, da's best wat. Ik ga dinsdag even naar het inloopweeg- en meetuurtje, dus ben ook benieuwd.

Hij slaapt trouwens eindelijk. Is dus nu gewoon bijna continu wakker geweest. Omdat ik ook nog moest douchen zijn we samen onder de douche gestapt. Daarna heb ik hem 'onofficieel ingebakerd', ofwel strak in een grote hydrofieldoek, armpjes erbij. Dekentje erover en zo ligt hij nu in de box te slapen :')

@Nazil: Dat zou top zijn. We merken het wel. Tussen 10 en 1 vind ik trouwens prima, maar ik ben zelf ook een late slaper. Ik ga nu laat, na de laatste fles met Max en dan ligt mijn vriend al te slapen. Maar hij doet dan ook de nacht, dus slaapt een beetje voor.
pi_165932333
Arja wat een mooi meisje :)!!!
pi_165932650
Och Arja, wat een mooi meisje! O+
pi_165932784
Och arja... O+ wat een kleine prulleke!
S. 2014
J. 2016
pi_165932849
Wat lief Arja O+
pi_165932921
Nohh Arja wat een prullie O+
pi_165933366
Oh Arja, wat een prachtig meisje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:57:43 #16
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165933608
F. slaapt en drinkt vandaag al nonstop sinds 12 uur vanmiddag dus ik ben benieuwd naar de avond :o hij heeft iig niet zijn dag. hij ligt wel heel lief bij me. O+

en Arja wat een mooierd!
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:52:59 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165934729
Arja en Quoi wat een scheetjes O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:19:48 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165935145
Die bekkies _O_ _O_

Larfje hier heeft me vanmiddag in mijn gezicht getrapt toen ik op een beetje een creatieve manier een speen in haar mond wilde stoppen _O-
Best veel kracht zo'n driemaander _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165935472
Ik lijk niet op m'n vader!+pretletter omdat de nijntjes (boxmobiel) weer aan staan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten graag, gaat zo weer weg
pi_165936138
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:43 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb helaas de baby van Arja gemist :(

Fijn om jullie ervaringen te lezen :)
M. is pas vier weken (zaterdag) en ik kan me nog niets voorstellen bij bijv. een vaste tijd die ze 's avonds naar bed gaat. De tijden dat ze wil drinken zijn iedere dag anders en daardoor de tijden dat we gaan slapen ook. Sowieso gaan we 's avonds altijd tegelijk met zijn drieën naar bed O+

Wat doen jullie eigenlijk met baby's van een paar weken oud die wat langer wakker zijn? Hoe entertain je die? :P /babynoob
Hier ook Mies. Voor mij is het nu nog een periode van je kleintje leren kennen. Het gaat wel steeds beter. :) En de structuur komt gaandeweg vanzelf wel.

Mijn streven is nog altijd om M. 's middags in z'n eigen ledikantje te laten slapen ipv beneden.

Hier is de entertainment nog wel vrij minimaal eigenlijk. Denk dat de kleintjes nog genoeg indrukken van het normale leven krijgen. Natuurlijk ben ik wel aan het kletsen en zingen enzo. :* Oh en lekker wandelen!
:)
pi_165936178
Oh Arja en Nazil O+ Heerlijk zeg!
:)
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:14:22 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165936233
Nazil :D Wat een uitdrukkingen! Geweldig.

Hier wordt slaap ingehaald. Nog steeds een slapende mini-mummie in de box. Laatste fles was om 13:30 :{ Hij slaapt eindelijk door, hoera... alleen 's middags _O-
pi_165936287
Ik probeer nu wel, sinds mijn kerel aan het werk is, mijn eigen ochtendroutine te hanteren.

Na de laatste nachtvoeding tussen ongeveer 4-6 uur zet ik de wekker rond 7-8 uur om zelf mijn dag rustig te beginnen. Lekker douchen en ontbijten en de eerste was laten lopen. En meestal meldt M. zich een uurtje later. Dat vind ik ook meteen het mooiste moment van de dag. Je bent zelf helemaal aangekleed, haren goed etc en daarna begint de dag samen met m'n kereltje.

Ik kan wel blijven liggen totdat hij zich meldt, maar dan kom ik bijna niet aan mezelf toe.
:)
pi_165936326
Soof het is idd echt je kleintje leren kennen. Ik ken hem nu al zo veel beter dan 6 weken geleden, we herkennen huiltjes, weten hoe hij doet als hij moe is en als hij iets niet leuk vindt (mijn oma straks, die deed druk terwijl hij moe was. Ik zag 'm gewoon zich ergeren :+)

Het wordt met de dag leuker O+
pi_165937283
En dan nog, na bijna 7 maanden en al ervaring door een eerste kind, vraag je je toch weer dingen af. Zoals; hoe kwam dat eetritme ook alweer? Zouden de 6+ maanden mama's hun ritme misschien willen delen qua eten? Slapen is hier namelijk gewoon zoals het uitkomt en als je dan toevallig in een binnenspeelparadijs bent komt slapen natuurlijk totaal niet uit :+
pi_165937425
Nazil die linkse foto :D
pi_165937534
Dot, hier gaat het nu ongeveer zo:

Rond 7u wakker, papfles 180/6 met Bambix 6+pap
Rond 930 fruithap
Slapen ergens tussen 930 en 1100
Rond 1200 een boterham met boter
Rond 1400 fles 180/6 en slapen
Rond 1630 groentehap (iig voordat ik ga koken)
Tijdens ons avondeten nog wat Rapleygepruts
Rond 1830 in bad, nog een fles 180/6 en slapen.

Met megadisclaimer voor ritmedoorbrekende activiteiten zoals de peuterPSZrun, boodschappen, en natuurlijk andere shizzle zoals babywilnieslapenie en babymoetnogpoepewel :+ . Af en toe nog een nachtfles, soms doorslapen, daar valt nog niet echt een ritme in te vinden. De ochtend- en middagslaap vinden regelmatig plaats in wagen of auto en fruit wordt ook vaak genoeg gecombineerd met brood. Dus flex to the max, het lot van de 2e, etc :7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2016 20:07:32 ]
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:02:50 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165937704
Hier ging het vandaag zo:

8:00 uit bed (multiple nachtvoedingen achter de kiezen)
10:00 in slaap gevoed in Ballorig
13:30 bv
14:00-16:45 geslapen in buitenhuisje :o
17:00 bv
19:30 - nu afwisselend slaap en drinken aan de borst. Waarschijnlijk tot ik naar bed ga :')

Meestal doet S overdag 2 slaapjes van 3 kwartier als ik met m thuis ben. Op het kdv slaapt ie zo 3 uur.

Eten is nog echt hoe het uitkomt. Vanmiddag bij de lunch gaf ik hem een broodkorst en die vond ie reuzelekker zolang ik m in zn mond hield, maar zelf vasthouden ho maar. Avondeten is af en toe. Ik ben er gewoon niet consequent in....
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:07:35 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165937848
Haha Nazil! Jouw man heeft zichzelf ook gekloond!

Mijn baby slaapt ;( heb haar vanochtend een half uur gezien tijdens aankleden en voeden. En toen ik haar van het kdv ophaalde viel ze meteen aan de borst in slaap en sindsdien ligt ze te slapen in de box. Vind het wel echt jammer dat ik haar zo weinig wakker zie op werkdagen. Binnenkort moet ik het gesprek maar aangaan over drie dagen blijven werken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:08:04 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165937866
Nu ik het zo lees is het natuurlijk best raar dat ik mijn bijna 8 maanden oude baby nog zo weinig vast voedsel geef... Terwijl hij echt razend enthousiast is over gepureerde wortel / pompoen of een bakje griekse yoghurt.

Note to self; consequenter aanbieden :Y
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:12:49 #31
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165938008
gewoon geven wat je E ook geeft? dat hielp hier enorm dus nooit iets anders dan de oudere.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:19:51 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165938221
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:12 schreef Budabuddumbam het volgende:
gewoon geven wat je E ook geeft? dat hielp hier enorm dus nooit iets anders dan de oudere.
Dat wordt m niet :')

Ondanks mijn voorkeur voor rapley, blieft deze baby alleen glad gepureerd van een lepel :')

Maar ik moet idd wel gewoon zodra ik met E aan tafel ga zitten, hem ook wat geven. Hij zit er wel altijd al bij :Y
pi_165938224
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Nazil die linkse foto :D
op een of andere manier krijg ik hem niet zonder grote ogen op de foto :')
pi_165938272
Tas eet inderdaad met ons en Annie mee. De staafmixer is geduldig :') . En bij niet babygeschikt eten een potje. Best vaak eigenlijk, het maakt hem volgens mij niet uit en ik merk dat ik er wat makkelijker in ben dan bij Kind 1.

Nou zijn wij ook al strak met 4 maanden gestart met bijvoeding omdat hij zo enorm veel te veel FV dronk, dus dat ligt dan wel anders denk ik, qua regelmaat en wennen. Ik merk bijv. nu dat de boterham overslaan niet werkt, dan moet er meteen een extra fles bij in de middag of de warme hap eerder.

Hungry baby (die overigens sinds twee dagen de kamer doortijgert :o ) is hungry :7 .
pi_165940976
Thanks! En dat consequenter zijn herken ik wel ja :') Heb nu een vriezervoorraadje van prakjes dus ontdooi dagelijks wel iets en fruit krijgt ze rapley-stijl. Maar brood vindt ze echt super lekker dus dat kan ook langzaamaan wel eens op het menu. Zo stom hoe snel je die dingen vergeet en nu met bv ipv fv is het ook veel minder op de 'regels' letten. Ze drinkt s nachts nog heel veel en als ik thuis ben drinkt ze denk ik ook wel elke 2-3 uur.

Vandaag wat water geprobeerd zodat mijn vriend haar in nood even wat water kan geven, maar dat vond ze maar gek.
pi_165942950
Eetschema hier:

7.00 wakker en 180/6 fles
9.00-10.00 slapen
10.30 fruit (vandaag geen zin om te pakken dus rijstwafel :'))
11.30 fles 180/6
12.00 meestal boterham daarna slapen tot ?
15.00 tussendoortje (maisboogie ofzo)
16.00 fles 180/6
16.30-17.00 slapen
18.45 avondeten (zelfgemaakt of potje)
19.15 slapen of badje
20.00 210/7 met pap daarna naar bed voor de nacht

Dikke vette disclaimer: dit is mijn ideale dag. Meestal schrappen we wel een hapje ergens.

Ik zit ermee in mijn maag dat ik niet weet hoe ik een flesje kan gaan afbouwen.
Vandaag was het avondeten echt leuk. S. wilde graag z'n geprakte hapje rapley hebben. Dus ik bracht de lepel naar zijn mond, net voordat het in zijn mond zat pakte hij alles er met de handen vanaf en at het zorgvuldig van zijn handjes af. Daarna dus maar een badje :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:22:47 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165943129
Pfoeh, dan zijn die flessen nog best overzichtelijk.

Waarvan er trouwens 5 in zijn gegaan vandaag. Straks nog eentje en dan hebben we er 6!
pi_165943601
Faal hier. Ik dacht 'm na de fles heel verstandig in z'n bed boven te leggen want hij was al een tijdje moe. Helaas werd dat krijsen zodra we weg waren en zelfs als ik er naast zat was het niet goed. Even laten huilen hebben we gedaan maar werkte ook niet. Dus maar weer naar beneden gehaald en nu zit hij uiterst tevreden op mijn schoot rond te kijken en te lachen.
pi_165943755
Nog een faal hier.

Normaal gesproken rond dit tijdstip gaat hij na de voeding lekker slapen, nu dus niet. En gisteren ook al niet.

Nu kroelen in bed tot dat hij in slaap valt. En dan M. maar in bed leggen heel stilletjes. Gaap... dit wordt toch niet zo'n nacht he...
:)
pi_165943798
Lijkt wel alsof hij na het voeden, wat een uur duurt.. een half uurtje tevreden is en daarna nog weer wil?

Gisteren was het ook een dubbele sessie voor het slapen gaan.
:)
pi_165943878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:46 schreef Soof-87 het volgende:
Lijkt wel alsof hij na het voeden, wat een uur duurt.. een half uurtje tevreden is en daarna nog weer wil?

Gisteren was het ook een dubbele sessie voor het slapen gaan.
Geen moeheid? Lijkt hier vaak ook op honger.

Succes iig, ik ben bang voor het zelfde.
pi_165943989
Denk geen moeheid. Hij heeft echt de tweede keer ook veel gedronken. Anders zou hij wel in slaap vallen denk ik.

Nouja, nu ook maar een tweede voedingssessie als hij dat wil. Als hij daarna maar slaapt. En ik dus ook :')
:)
pi_165944133
Dankjulliewel O+

Nazil dat is gewoon een exacte kopie van je man. Behalve het neusje. Lijkt die op de jouwe?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 23:12:14 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165944347
Herkenbaar hoor! Succes vannacht :P
pi_165944478
Ik wil op de valreep Sara nog even feliciteren met T. O+
pi_165944535
En ik zag in het voorbij gaan nog een prachtig meisje van Arja met hele mooie oogjes, en een kloon van Nazil(man) O+
Nog meer gemist? Iets over vreetzakjes en ritme? :+
pi_165944554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:01 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel O+

Nazil dat is gewoon een exacte kopie van je man. Behalve het neusje. Lijkt die op de jouwe?
jup :+
pi_165944634
Cassandra, jij gefeliciteerd met G. ! Hebben jullie een leuke dag gehad?

En T van Sara ook jarig? Gefeliciteerd!
pi_165944689
Ja wij deden een datum tweeling O+
Opa van man is vanochtend overleden. Dus erg dubbele dag ;(
Verder was man thuis en hebben we fotoshoot gedaan, zijn we gezellig met zijn 3 op stap geweest en hebben we even extra stil gestaan bij hoeveel geluk we hebben maar ook hoe dun het lijntje tussen geluk en verdriet is.
pi_165944907
Gefeliciteerd en gecondoleerd cassandra. Dat is zeker een dubbele dag, zeg. Leven en dood, zo dichtbij elkaar.

Sara ook gefeliciteerd!

Chanty dat lijkt me ook supermoeilijk om zo weinig van je meisje te zien. Werk je nu 32 uur?
Ik ga 26 uur werken miv volgende week. Maandag, dinsdag en donderdag en soms een keer s avonds, of in mijn weekend een paar uurtjes.
Lijkt me ideaal verdeeld zo. Ik denk dat ik dinsdagavond dan al een mini weekend gevoel heb.
pi_165946368
Mijn baby heeft iets nieuws. Voorheen viel ze 's nachts altijd na de borst in slaap en kon ik haar zo in de cosleeper over leggen. Nu al een paar nachten slaapt ze niet na de borst (wel slaperig) en als ik haar dan in de cosleeper leg gaat ze huilen.
Ze drinkt tegenwoordig korter en ik denk effectiever. Het is dus een beetje zonde dat ik na de borst alsnog drie kwartier bezig ben met wachten tot ze diep genoeg slaapt... Ik voed alleen zittend (liggend werkt niet voor ons) dus het is aardig slopend zo.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 06:56:11 #52
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165946471
Nee ik werk 24 nu maar vanaf januari zou ik weer 32 gaan werken (24 was omdat we eerst nog geen drie dagen opvang hadden). Maar stiekem heb ik nog 32 uur willen werken. Of nou ja stiekem... Dat heb ik ook wel aangegeven maar 32 was het minimum. Maar als ik haar vier dagen zo weinig zie word ik echt ongelukkig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 06:58:53 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165946476
Baby is verkouden hier, zo zielig ;(
Slecht geslapen en net door hoesten haar fles eruit gemikt ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165946499
Beterschap Molo, bij mijn mini lijkt het eindelijk beter te gaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 05:37 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn baby heeft iets nieuws. Voorheen viel ze 's nachts altijd na de borst in slaap en kon ik haar zo in de cosleeper over leggen. Nu al een paar nachten slaapt ze niet na de borst (wel slaperig) en als ik haar dan in de cosleeper leg gaat ze huilen.

Draagt ze een slaapzakje? Mijn grote werd wakker doordat haar bedje was afgekoeld, met een slaapzak sliep ze stukken beter door.
pi_165946622
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Beterschap Molo, bij mijn mini lijkt het eindelijk beter te gaan.

[..]

Draagt ze een slaapzakje? Mijn grote werd wakker doordat haar bedje was afgekoeld, met een slaapzak sliep ze stukken beter door.
Goeie... Even kijken of ik die nu wel in haar maat kan vinden, heb hier nu een 68/74 liggen, maar ze zit nog maar in 50/56.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 14-10-2016 07:58:29 ]
pi_165946642
Ohh dat is wel prut Mies_poes. Hoezo gaat liggend voeden niet?
Ik lig as we speak baby te voeden. Volgens mij zat er een beetje lang (4 a 5u) tussen nu en de vorige voeding.
Ik heb wel kloven aan 1 tepel inmiddels :'(. Aan die kant drinkt ze liggend minder netjes en gisteren trok ze haar hoofd weg met tepel nog vast. Auw.
pi_165946706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:50 schreef Unihipili het volgende:
Ohh dat is wel prut Mies_poes. Hoezo gaat liggend voeden niet?
Ik lig as we speak baby te voeden. Volgens mij zat er een beetje lang (4 a 5u) tussen nu en de vorige voeding.
Ik heb wel kloven aan 1 tepel inmiddels :'(. Aan die kant drinkt ze liggend minder netjes en gisteren trok ze haar hoofd weg met tepel nog vast. Auw.
Ik schrik elke paar seconden wakker en vind dat niet fijn en M. valt er heel snel door in slaap waardoor ze na een uur weer honger heeft.
Balen van het kloofje zeg, let er goed op want ze kunnen zo vreselijk pijn doen :X bij mij is ie eindelijk bijna weg.

Volgens Het Grote Boek zit M. nu in een sprongetje en hoewel het geheel toevallig kan zijn; ze was vannacht zo ontroostbaar en wilde alleen maar aan de borst, niet echt drinken maar sabbelen.
pi_165946711
Oh Mies! Begrijpelijk dat dat slopend is! Of het bedje voorverwarmen met een kruik? Zodat ze niet in een 'koud' bedje terecht komt?!

Nog van harte gefeliciteerd Sara en Cassandra :)!!!
pi_165946815
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:05 schreef Vieve6 het volgende:
Oh Mies! Begrijpelijk dat dat slopend is! Of het bedje voorverwarmen met een kruik? Zodat ze niet in een 'koud' bedje terecht komt?!

Nog van harte gefeliciteerd Sara en Cassandra :)!!!
Dat doen we al :) we halen de kruik eruit zodra zij er in gaat. Matrasje is wel heel dun dus kan me voorstellen dat het misschien toch wat koud is.
pi_165946858
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:04 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik schrik elke paar seconden wakker en vind dat niet fijn en M. valt er heel snel door in slaap waardoor ze na een uur weer honger heeft.
Balen van het kloofje zeg, let er goed op want ze kunnen zo vreselijk pijn doen :X bij mij is ie eindelijk bijna weg.

Volgens Het Grote Boek zit M. nu in een sprongetje en hoewel het geheel toevallig kan zijn; ze was vannacht zo ontroostbaar en wilde alleen maar aan de borst, niet echt drinken maar sabbelen.
Ik kan er ook niet mee slapen, liggend.
Sowieso met baby naast me lukt me dat niet 's nachts want schrik idd van elk piepje wakker. Zelfs met oordopjes. Overdag lukt het gekgenoeg beter. Wat nu werkt is dat ze op/bij papa slaapt 's nachts zodat ik niet wakker hoef te schrikken en iig in slaap kan vallen - ik weet dat ik niks met het geluid hoef want vriend is er al bij die erop reageert. Ik word alsnog wel wakker maar minder vaak.

Hier gisteravond dus ook 2u aan de borst gehangen. En dan blijven sabbelen en half loslaten in de slaap. De lanoline gaat hard zo :D.
pi_165947160
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:46 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Goeie... Even kijken of ik die nu wel in haar maat kan vinden, heb hier nu een 68/74 liggen, maar ze zit nog maar in 50/56.
Ik legde C in het begin op een schapenvachtje. Dan dronk ze op mijn bed liggend bij mij en legde ik haar daarna slapend met schapenvacht en al in haar eigen bedje, om dezelfde reden.
pi_165947161
Woooooh goeie nacht gehad hier.

I'm alive! :D
:)
pi_165947176
Ik ga volgende week weer werken en iedereen vraagt aan me of ik er aan toe ben. Dat het zeker wel druk gaat worden om dan alles nog geregeld te krijgen met drie kinderen. :o

Het enige waar ik me zenuwachtig voor maak is het feit dat ik voor de klas moet, dat ik voor de (30 puberende) leeuwen gegooid ga worden weer. :')
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:16:59 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165947307
Lastig Mies, misschien helpt het slaapzakje.

Meneertje sliep vannacht helemaal zelf van 23 tot 5! *O*
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:20:29 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165947340
Soof, fijn!

En Groofs, daar vind je vast snel een goede manier voor. Organisatietalent heb je iig ;)
pi_165947342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja wij deden een datum tweeling O+
Opa van man is vanochtend overleden. Dus erg dubbele dag ;(
Verder was man thuis en hebben we fotoshoot gedaan, zijn we gezellig met zijn 3 op stap geweest en hebben we even extra stil gestaan bij hoeveel geluk we hebben maar ook hoe dun het lijntje tussen geluk en verdriet is.
Gecondoleerd. Dat is wel mooi gezegd ja. Het is een erg dun lijntje.
pi_165947401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:20 schreef Quoi het volgende:
Soof, fijn!

En Groofs, daar vind je vast snel een goede manier voor. Organisatietalent heb je iig ;)
Daar zit het hem niet in nee. Het is meer dat ik 'stevig' en adrem moet zijn, en me nog niet zo voel :D
pi_165947404
Mijn nachten zijn ook nogsteeds slecht, dat helpt ook niet mee.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:32:04 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165947470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Daar zit het hem niet in nee. Het is meer dat ik 'stevig' en adrem moet zijn, en me nog niet zo voel :D
Dat deel kan ik me voorstellen.
Misschien vind je die knop wel in een andere omgeving zonder je kids.
pi_165947914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Daar zit het hem niet in nee. Het is meer dat ik 'stevig' en adrem moet zijn, en me nog niet zo voel :D
Oh herkenbaar.. maar het kwam goed! Net als fietsen ;) .
pi_165948579
Wat sneu molo, beterschap.

Vandaag is het een jaar geleden dat ik van emmy's bestaan wist en god, wat ben ik blij met haar! Kan me geen leven zonder haar meer voorstellen
pi_165948660
Ahw lief Arja O+ bijzonder hoe snel dat went he? Alsof het nooit anders is geweest.

Groof, even wennen weer maar het komt vast goed :*

Wij zijn voor het eerst naar het CB geweest, ze weegt 4535 gram en is 55 centimeter, bij geboorte 3780 gram en 50 centimeter :D we doen het goed! O+ En ik heb in de wachtkamer gevoed met mensen erbij, weer een drempel genomen.
Nu met haar in de draagzak een slaapzakje kopen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:02:06 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165948812
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:51 schreef Arja het volgende:
Wat sneu molo, beterschap.

Vandaag is het een jaar geleden dat ik van emmy's bestaan wist en god, wat ben ik blij met haar! Kan me geen leven zonder haar meer voorstellen
O+!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:05:12 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165948897
Wij naderen het moment dat S net zo lang uit de buik als in de buik is :o

Ik constateerde laatst wel dat ik gelukkig al niet meer zo'n nare bijsmaak krijg als het gaat om zijn geboorte; dat hij al zo vroeg kwam, en zo klein was. Daar was ik wel heel blij om.

Maar t is ook zo'n heerlijk kind O+ Word echt elke dag nog weer helemaal blij als ik hem zie. En zn grote zus ook *;
pi_165949240
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:05 schreef LadyBlack het volgende:
Wij naderen het moment dat S net zo lang uit de buik als in de buik is :o

Ik constateerde laatst wel dat ik gelukkig al niet meer zo'n nare bijsmaak krijg als het gaat om zijn geboorte; dat hij al zo vroeg kwam, en zo klein was. Daar was ik wel heel blij om.

Maar t is ook zo'n heerlijk kind O+ Word echt elke dag nog weer helemaal blij als ik hem zie. En zn grote zus ook *;
Ook zo'n grote mijlpaal.
Ja wat was hij klein! Hoe groeit hij nu?
pi_165949429
Arja O+

En LB O+ .

Mies, fijn dat ze lekker groeit en dat je hebt durven voeden. ^O^
pi_165949448
Ik ga zo met C samen in bad. Nog niet gedaan :P . Veel gedoe, maar wil nog even extra van mijn laatste verlofdagen met haar genieten. O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:34:10 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165949469
Hij groeit goed!

Hij komt van gewicht op -3 en lengte -2, en nu zit het allebei tussen -1 en -2 in ^O^

7250 gram en 67 cm that is. Dezelfde stats als zn zus bij 8 maanden :D
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:35:06 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165949492
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ga zo met C samen in bad. Nog niet gedaan :P . Veel gedoe, maar wil nog even extra van mijn laatste verlofdagen met haar genieten. O+
Oh heerlijk!!

En je laatste verlofdagen ja, brrr....

Genietze, en Arja ook!
pi_165949613
Netjes Lb!
Mijn spekkie mag maandag weer langs de meetlat maar zit volgens mij al ruim over de 60cm.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:51 schreef Arja het volgende:

Vandaag is het een jaar geleden dat ik van emmy's bestaan wist en god, wat ben ik blij met haar! Kan me geen leven zonder haar meer voorstellen
Hier wordt ik spontaan emotioneel incontinent van. O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:18:05 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165950207
Arja, wat gek, dat besef! O+

Wij hadden zo'n worst-scenario-moment: Max brak de wachtkamer bij de vk af :') En ook dat hebben we overleefd. Spreekuur liep uit + ik wilde even raad vragen bij de draagdoekconsulent, die sinds kort in hetzelfde pand zit. Al met al was het ineens 3 uur na de laatste fles en was meneer wakker. Prima, alleen niet als je ook nog even in een draagdoek moet :P

Nacontrole was OK, muv bloedverlies wat ik eigenlijk niet meer echt mag hebben. Als ik over een week nog heb, sturen ze me naar de gyn voor een echo. Evt. restjes placenta in de baarmoeder :{ (die ze met curettage dan verwijderen) Voorlopig is dat ook een worst-case-scenario, dus eerst maar eens een week wachten.

Zķ leuk trouwens om daar met je beebs te zitten bij de nacontrole O+ Het zijn echt wel allemaal hele lieve verloskundigen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:55 schreef Mies_poes het volgende:
Wij zijn voor het eerst naar het CB geweest, ze weegt 4535 gram en is 55 centimeter, bij geboorte 3780 gram en 50 centimeter we doen het goed! En ik heb in de wachtkamer gevoed met mensen erbij, weer een drempel genomen.
Nu met haar in de draagzak een slaapzakje kopen.
Dat klinkt allemaal top ^O^
Veel plezier!
pi_165950455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:34 schreef LadyBlack het volgende:
Hij groeit goed!

Hij komt van gewicht op -3 en lengte -2, en nu zit het allebei tussen -1 en -2 in ^O^

7250 gram en 67 cm that is. Dezelfde stats als zn zus bij 8 maanden :D
Dat doet ie goed! Je zult wel trots zijn.

Oh Q ik hoop dat het bloeden stopt voor je.
pi_165950474
Arja, wat mooi O+

Mies en Quoi, goed bezig. En sommige uitstapjes slagen nu eenmaal beter dan andere :)

LB, ik zocht het net even op en S. is gewoon al 37 weken oud. Nog maar 4 weken en 2 dagen en dan is hij net zo lang uit als in de buik :'( O+

Ik heb inmiddels de keuken met stoelen moeten barricaderen, anders zit hij steeds in de open kastjes en de voerbak van de hond. En de grote plant staat nu ook maar daar achter, anders eet hij die op.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:39:36 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165950524
Pica O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165950639
Mies wat goed van de stats en mijlpaal qua voeden

Arja ja voor jullie ben ik extra extra extra blij omdat jullie weg naar Emmy toe eentje was met veel heuvels toch?

Groof badder ze! O+

Lb fijn dat de lijn zo goed gaat!

Sjuul begint ineens spekkies te krijgen eindelijk. Mag ook wel .. want in de eerste 3 weken spuugde ze alleen maar en kwam nauwelijks aan. Nu met die nieuwe voeding gaan we echt lekker en ze drinkt zo goed! Wel echt stipt iedere 3 uur .. om de 4 uur lukt zelden. Maar ze heeft ook wat in te halen denk ik van die eerste 3 weken. Komt vanzelf! We zitten nu op 2 nachtvoedingen, incidenteel 1. Zou fijn zijn als dat over 2,5 week structureel 1 is want dan begin ik weer fulltime te werken. En anders .. ach dat overleven we ook wel weer. Woensdag voor het eerst naar cb maar mijn man gaat met haar want ik lig op datzelfde tijdstip gezellig op de stoel van de tandarts...

Ik ga weer verder genieten O+ :W
pi_165951148
Oh mensen, het badderen was geweldig! Ze vond het veel fijner dan in haar eigen badje waar ze de hele tijd de rand schopt of haar hoofd stoot :') . En het is me zelfs gelukt een paar mooie foto's te maken *) . Voor herhaling vatbaar. ^O^

En verder heeft ze voor het eerst haar hele 150 ml fles leeggedronken (wel al eens bijna, maar nooit tot de laatste drup), dus ik ga maar eens overstappen op 6 schepjes. 3,5 maand, het mag ook wel.
pi_165951182
Wauw, ik verbaas me steeds over hoe weinig nachtvoedingen jullie geven. Hier nogsteeds 3 meestal.

Klinkt goed Twinkle, fijn dat ze deze voeding goed binnenhoudt en dat ze spekjes aan het kweken is nu O+ .
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:28:55 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165951421
Lekker van het badderen Groofs!

Twinkle, spekkies voor Sjuul w/

Neem een foto. Meneertje ligt in zijn bedje te slapen en aan de andere kant van de roomdivider doe ik mijn belastingaangifte *)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:54:39 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165951805
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wauw, ik verbaas me steeds over hoe weinig nachtvoedingen jullie geven. Hier nogsteeds 3 meestal.

I'm with you Groofs :') en dan is ie dus bijna 8 maanden he.

Ik leg m 's avonds aan 1 kant naast me, dan drinkt hij zichzelf in slaap. Als hij weer wakker wordt, draaien we om en drinkt hij zich aan de andere kant weer in slaap. En meestal draai ik wel 2x om tussen 22:00 en 7:00.

Gisteravond probeerde ik hem in een consequente bui :')! eens boven te leggen. Gewoon, net als 's middags; slaapzakje aan en vertellen dat ie lekker gaat slapen. :Y

Nou, mooi niet dus :') :X Brúllen, met gehoest erbij omdat ie zoveel kracht zette.... pffff.

Maar ik ga het vanavond toch weer proberen, want hoewel ik weinig bij wil sturen als het niet hoeft, ben ik elke avond een inmiddels loodzware slapende baby op mijn arm wel zat.
pi_165951806
Quoi hopen dat het bloeden snel stopt. Fijn dat de rest goed was.

Groofs lekker gebadderd O+
Ik heb m ook net in badje gedaan, een moment van ontspanning tussen de huilbuien door. Sinds gisterenavond is niks meer goed. Speen ook niet.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:55:03 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165951814
Twinkle, wat heerlijk dat je meiske het zoveel beter doet met dr nieuwe voeding _O_
pi_165951823
Twinkle, wat heerlijk van de spekkies!

Groofs, samen in bad, zo gezellig! S. gaat trouwens altijd in het grote bad tegenwoordig. Klein laagje water, kan hij zelf lekker kruipen en spetteren en zitten.

Hier hadden we het geluk dat we al snel van de nachtvoedingen af waren. 3 stuks, dat is ook wel heftig, al een paar maanden.

Quoi, lekker dat hij alleen ligt te slapen, maar had je niets leukers te doen tijdens deze kostbare tijd? ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:56:39 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165951849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:54 schreef Nazil het volgende:
Quoi hopen dat het bloeden snel stopt. Fijn dat de rest goed was.

Groofs lekker gebadderd O+
Ik heb m ook net in badje gedaan, een moment van ontspanning tussen de huilbuien door. Sinds gisterenavond is niks meer goed. Speen ook niet.
Oh gezellig ja :')

Lekker een stuk wandelen met doek / draagzak? Staat hier garant voor slaap = ook ontspanning. En voor mij ook, want constant op eieren lopen omdat je baby anders misschien weer onrustig wordt is ook niks.
pi_165951877
LB, ik vind dat je groot gelijk hebt, met oefenen in eigen bedje. Ook weer fijn om in de avond even lekker zonder baby'tje te zijn. Hopelijk leert hij het snel zonder huilen.
En balen van de nachtvoedingen zeg. Kun je zelf dan wel goed slapen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165951960
Poeh, dat klinkt ook vermoeiend LB, al denk ik wel te lezen dat jij dan ook weer verder slaapt?

Ik val dus niet goed meer in slaap dan, dat is het vervelende. Ik kan niet slapen met een baby naast me, of aan mijn borst :') .

Hier is het dus rond 19.30 uur naar bed (dat is heerlijk!) en vannacht was het 24.00, 02.00, 3.45 en 5.45 uur. En die laatste tel ik dan niet meer mee omdat we vanaf toen samen wakker bleven. Maar ik sliep zelf al niet meer vanaf de voeding van 3.45 uur. Ik ben nu echt (een beetje) moe(deloos) ervan :P .

Maar misschien gaat het wat helpen als ze nu inderdaad 180 ml gaat drinken. Wie weet. Ze is een paar keer maar één of twee keer geweest (maar die keren zijn op één hand te tellen). Positive thinking :+ :') .
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:06:56 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165952047
Ai :X ja dat zijn geen grapjes, die tijden.

Ik draai me om en slaap verder idd. Het enige stomme eraan is dat ik soms dus wat verkreukeld wakker word, want écht comfortabel gaan liggen lukt niet. En ik zou wel weer gewoon eens tegen mn vriend aan willen kruipen voor warmte. Ik lig nu echt compleet ingepakt omdat ik het anders zo koud heb :')!

Pap 's avonds heb ik ook al aan gedacht, maar volgens mij is het geen honger 's nachts want hij drinkt nauwelijks. Hij slaapt gewoon superlicht en wil mij dan.
pi_165952087
Dat is herkenbaar. Alleen om 24 uur had ze echt honger (behoorlijke fles gedronken, 130 ml ?). Daarna is het gewoon lekker wat slokken drinken (borst) en vooral zich tegen mij aan nestelen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:10:09 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165952089
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:55 schreef LeSage het volgende:
Quoi, lekker dat hij alleen ligt te slapen, maar had je niets leukers te doen tijdens deze kostbare tijd? ;)
:D Dit moest echt ff. Gelukkig alweer gedaan en nu op pad!
pi_165952350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh gezellig ja :')

Lekker een stuk wandelen met doek / draagzak? Staat hier garant voor slaap = ook ontspanning. En voor mij ook, want constant op eieren lopen omdat je baby anders misschien weer onrustig wordt is ook niks.
wil ik ook maar de buur komt zo en als ik zit is op mn arm fijner.

Ik wilde wachten totdat hij de fles op had om m in de draagzak te doen maar hij besloot toch te gaan slapen op mijn arm :')
pi_165952368
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:46 schreef Mies_poes het volgende:
Goeie... Even kijken of ik die nu wel in haar maat kan vinden, heb hier nu een 68/74 liggen, maar ze zit nog maar in 50/56.
Tip: je kunt ook met een paar steekjes de hoofdopening kleiner maken zodat het hoofd niet in de slaapzak kan zakken. Die kun je dan later heel makkelijk weer losknippen.
pi_165952606
Hema heeft ook kleine slaapzakken
pi_165953090
Twinkle wat goed dat ze zo goed drinkt en je zo geniet!

Ja het zwangerworden van emmy heeft 3 jaar en 92 bezoekjes aan de gynacoloog geduurd.

Wat lastig dat sommigen hier nog zo veel nachtvoedingen hebben. Lijkt me vermoeiend, zeker na lange tijd en icm werk.
Hier al sinds ze 10 weken was volgens mij rond 19-20 naar bed. Ik maak haar wakker voor een voeding rond middernacht en dan slaapt ze tot 6:30-7:30.
pi_165953495
Ik was van plan om een beetje te oefenen met een vaste tijd slapen. En dat alles mislukte toen we gisteren met zijn allen in slaap vielen op de bank :') Ach ja, ook wel gezellig met het hele gezin op de bank :+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:36:17 #104
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165954735
Ik had even 5 minuten de tijd om iets te eten.
Handig is dat, reserve baby-entertainers ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:45:06 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165954868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:26 schreef Miezziej het volgende:
Ik was van plan om een beetje te oefenen met een vaste tijd slapen. En dat alles mislukte toen we gisteren met zijn allen in slaap vielen op de bank :') Ach ja, ook wel gezellig met het hele gezin op de bank :+
O+
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik had even 5 minuten de tijd om iets te eten.
Handig is dat, reserve baby-entertainers ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noh O+

En jij hebt zo'n hangmat, hoe tof!! Vindt baby het fijn?
(en wat een knapperd dat grote meiske! O+ )
pi_165955130
Ik hoef Sjuul echt niet in een hangmat/wipstoel/weetikwat op de grond neer te zetten want dan trekt Boaz haar eruit denk ik :X

Afgelopen week gooide hij ook een stuk houten treinrails bovenop der hoofd terwijl ze 'veilig' in de box lag .. want 'baby wilde ook met de trein spelen'

:@ :')
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:53:35 #107
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165956760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Noh O+

En jij hebt zo'n hangmat, hoe tof!! Vindt baby het fijn?
(en wat een knapperd dat grote meiske! O+ )

Ja heel erg fijn voor zover hij tevreden is zonder mij :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoef Sjuul echt niet in een hangmat/wipstoel/weetikwat op de grond neer te zetten want dan trekt Boaz haar eruit denk ik

Het ding heeft een 5puntsgordel *O* en kan niet omkantelen door gordel aan de bodem *O*
Verder krijgt hij ook vanalles naar zijn hoofd en de peuter kust en kroelt soms net iets te hard
pi_165957539
Lieve foto Buda!
En wat ziet die hangmat er heerlijk uit! <3
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:56:26 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165957977
Heel leuk, die hangmat!

@Molo: Hoe gaat het met het zieke meisje?

Heerlijk dagje met z'n drietjes vandaag. De stad in geweest, Max in de draagzak bij zijn vader O+
Kreeg honger terwijl zijn moeder voor laarzen shopte. Dus dan maar weer horeca opzoeken hč? Heel vervelend :P

De kleine meneer gedraagt zich vandaag voorbeeldig. Grote flessen, regelmatig, tussendoor lekker slapen. Ik kan me dan bijna niet meer voorstellen hoe intensief zo'n huildag als vandeweek kan zijn.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:01:53 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165958090
Die hangmat en kindjes eromheen zijn tof zeg O+

Snot galore hier, baby neusspray en beetje Luuf erbij en de boel gaat goed hier. Hoop dat ze straks beetje slaapt wel.
Blijft wel een taaie dit, ze geeft echt geen fuck, alleen pissed off als bij niezen haar speen eruit dondert _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165958254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wauw, ik verbaas me steeds over hoe weinig nachtvoedingen jullie geven. Hier nogsteeds 3 meestal.

Klinkt goed Twinkle, fijn dat ze deze voeding goed binnenhoudt en dat ze spekjes aan het kweken is nu O+ .
Wat zijn jouw tijden dan ongeveer Groofs voor het nachtvoeden?
:)
pi_165958276
Oh ik lees nu verder, had je al gezegd :)
:)
pi_165958334
Afgelopen nacht was het hier:

21.00/23.00/3.00/6.30

Wow dikke prima al zeg ik het zelf :)
:)
pi_165958627
Vandaag geoefend met flesje! Drinkt prima, maar het voordeel van de borst is, is dat hij op het eind lekker in slaap valt.
:)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:47:41 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165959214
Hier eindigen ook soms flesjes in slapen :Y (een prachtige Nederlandse zin zo :') )

Ik hoop trouwens dat ik morgenavond nog leef. Vannacht gaat mijn vriend hardlopen (don't ask why), dus pak ik de nacht. Morgenochtend mijn eerste les Mom in Balance. Begin van de middag komt mijn schoonmoeder met een vriendin, zwager en vooruit, we hebben er nog een paar kennissen bij geclusterd. 's Avonds dan een aantal vrienden die Max nog niet hadden gezien. Whoea. Blij als het zondag is. Verder is de kraamvisite langzamerhand aan het opdrogen...

Iemand nog een leuke webshop voor van die mobiles (niet te druk, mooi minimalistische stijl - gehaakt met vosjes/vogeltijes/hertjes/oid) voor in de kinderwagen/aan de maxicosi?
pi_165959321
Quoi succes morgen met die drukte!

Ik heb vanochtend trouwens voor het eerst weer hardgelopen *O* opbouwen, echt vanaf 0 beginnen. Conditie valt mij niet tegen, mijn benen vonden het minder leuk.
pi_165960434
M heeft net weer gespuugd ;( Leek alsof ze aan het kokhalzen was dus ik had haar op haar zij gelegd. Dan zie je goed hoe ver het kan komen -O-
Snap niet zo goed hoe het komt als ze moet spugen. Ik dwing haar niet om te drinken ofzo. Kan het komen dat ze misschien gevoelig is voor dingen die ik eet ofzo? Of zeg ik nou iets geks en spugen baby's gewoon af en toe zonder reden :@
pi_165960542
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:55 schreef Mies_poes het volgende:
En ik heb in de wachtkamer gevoed met mensen erbij, weer een drempel genomen.
Ik heb ook in het openbaar gevoed vandaag vier keer :D.
Had een betere dag vandaag, de eerder genoemde slaapconstructie lijkt te werken. Hele dag op stap geweest. Duurde wel lang voor we weg waren zo'n eerste keer, ze was nogal onrustig begin van de dagen iets met spullen inpakken, maar vanaf eenmaal in de auto viel het me alles mee. O+

Oja nu heb ik wel afgekolfde melk die te lang buiten de koelkast is geweest :'(. Zonde.. Morgen maar in m'n pannenkoekjesontbijt doen ofzo. *)
pi_165960559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:34 schreef Miezziej het volgende:
M heeft net weer gespuugd ;( Leek alsof ze aan het kokhalzen was dus ik had haar op haar zij gelegd. Dan zie je goed hoe ver het kan komen -O-
Snap niet zo goed hoe het komt als ze moet spugen. Ik dwing haar niet om te drinken ofzo. Kan het komen dat ze misschien gevoelig is voor dingen die ik eet ofzo? Of zeg ik nou iets geks en spugen baby's gewoon af en toe zonder reden :@
mijn baby spuugde wel 10x per dag!

Het kan natuurlijk zijn dat er iets aan de hand is, maar spugen is redelijk normaal.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:39:34 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165960592
Het maagklepje functioneert nog niet goed van kleine baby's dus spugen kan er zeker bij horen :Y
pi_165960721
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mijn baby spuugde wel 10x per dag!

Het kan natuurlijk zijn dat er iets aan de hand is, maar spugen is redelijk normaal.
Maar ook veel? :@ Het kwam ook best ver.
Ervoor en daarna was ze wel aan het lachen en vrolijk aan het doen dus het lijkt niet alsof ze er last van had.
En het kwam ook op de afstandsbediening en die doet het nu niet meer :')
pi_165960739
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:51 schreef Nazil het volgende:
Quoi succes morgen met die drukte!

Ik heb vanochtend trouwens voor het eerst weer hardgelopen *O* opbouwen, echt vanaf 0 beginnen. Conditie valt mij niet tegen, mijn benen vonden het minder leuk.
Had ik ook inderdaad. Het leek alsof bepaalde spieren in mijn kuit te kort waren of zo.
Ik zal best wat aan spieren hebben ingeleverd tijdens zwangerschap en herstel. Intussen heb ik er al geen last meer van, dat gaat ook snel die opbouw moet ik zeggen.
pi_165960775
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:44 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Maar ook veel? :@ Het kwam ook best ver.
Ervoor en daarna was ze wel aan het lachen en vrolijk aan het doen dus het lijkt niet alsof ze er last van had.
En het kwam ook op de afstandsbediening en die doet het nu niet meer :')
Het was meer dan een mondje teruggeven. We hadden er altijd overal hydrofiellen liggen om het op te vegen..
pi_165960859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:44 schreef Arja het volgende:

[..]

Had ik ook inderdaad. Het leek alsof bepaalde spieren in mijn kuit te kort waren of zo.
Ik zal best wat aan spieren hebben ingeleverd tijdens zwangerschap en herstel. Intussen heb ik er al geen last meer van, dat gaat ook snel die opbouw moet ik zeggen.
ja inderdaad! Denk dat die zwangerschap en bevalling (die vooral) wel het een en ander met je spieren doen. Wandelen gaat echt prima, ook grote stukken maar hardlopen zijn net weer andere spieren. Dus weer rustig opbouwen. Kijken hoe lang het mij überhaupt lukt als ik straks weer aan het werk ga..

L zit in de draagzak want na het wakker worden en de fles gelijk weer vervelend. Nu loop ik rondjes door de kamer want als we stoppen is het 'mamaaaaaa we staan stillllll' :(
pi_165961183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het was meer dan een mondje teruggeven. We hadden er altijd overal hydrofiellen liggen om het op te vegen..
Hier was het nu wel een flink plasje spuug. Kwam er in twee golven uit zeg maar.
Het gebeurt niet vaak, maar wanneer het gebeurt ga ik toch twijfelen of ik wat fout heb gedaan ofzo.
pi_165961216
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil op de valreep Sara nog even feliciteren met T. O+
Aaah, dat is lief! Jij ook gefeliciteerd met je dreumes! O+
Wat een jaartje he?

Dag babymamma's! Had fun here! Byebye! :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165961395
Wat lief Sara O+ Gefeliciteerd nog!
pi_165961482
Gefeliciteerd cassandra en sara!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:28:31 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165961946
Jeetje Sara, wat een mooie foto! :) En natuurlijk nog gefeliciteerd, ook voor Cassandra.

Nazil en Arja, goed bezig met opbouwen!

Kleine man heeft om 18u voor het laatst gegeten en ligt sinds een paar uurtjes op de Doomoo (voedingskussen en meer..) te slapen. Grote Tuk! Dat kussen vond ik tot voor kort niet ideaal om hem op te leggen, aangezien hij er tussen zakt. Maar nu bind ik de uiteinden aan elkaar vast met een hydrofiel en trek die dan naar voren om een bedje te creëren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij lastig inslapen helpt het hier trouwens de afgelopen dagen om hem strak in te stoppen, inclusief armen. Die armen blijven anders maaien. Gezien het formaat van Max en de wieg komt hij dan standaard tegen de spijlen aan. Armpjes inpakken betekent meer rust.
pi_165962049
Ahhh lief quoi! L wurmt zich sowieso direct uit de dekens en gaat vervolgens op eigen initiatief een halve meter naar boven liggen zodat alleen z'n benen maar onder de dekens liggen :') die hebben we een slaapzak aangetrokken. Inbakeren zit ik over te denken door die drukke armpjes idd.
pi_165962918
Wat een mooie foto Sara! Hadden jullie een fijn feestje?!

Quoi ook een mooie foto! Wat ligt hij lekker te slapen!
pi_165963019
Och met dat handje naast zn hoofd ook O+

Ik trok trouwens altijd een aankleedkussenhoes over het voedingskussen om de boel bij elkaar te houden, werkte ook prima ^O^
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:58:41 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165963915
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Och met dat handje naast zn hoofd ook O+

Ik trok trouwens altijd een aankleedkussenhoes over het voedingskussen om de boel bij elkaar te houden, werkte ook prima ^O^
Ook een goed idee!
pi_165965296
Wat een lieve foto Quoi en Sara!

[ Bericht 48% gewijzigd door Adrian4 op 15-10-2016 09:53:41 ]
pi_165965897
Wat een rotopmerking Adrian. Vast een vriendin zonder kinderen? Het was ook maar een afspraak voor de kapper, het is niet zo dat je een belangrijke afspraak afzegt...
Je kunt het niet voor iedereen goed doen en dat moet je ook niet willen, want waar kom jij dan? Ik vind het volkomen logisch dat je graag ook een keer thuis wil zijn. Ik zou tegen haar vertellen wat het met je doet dat ze dit tegen je gezegd heeft ipv je in allerlei bochten wringen zodat iedereen tevreden is.
pi_165965911
Als ik M. een boertje over mijn schouder laat doen en het duurt haar te lang dan gaat ze vaak weer op zoek naar de tepel. Ze komt dan mijn neus tegen en hapt zo aan _O- ik moet dan zo lachen :D
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 06:49:15 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165966162
Adrian, je kunt dingen niet altijd voor iedereen goed doen, maar dat hoeft ook niet.
Daarnaast is het gewoon een kutopmerking en toont het vrij weinig inlevingsvermogen, naast dat je je als het een goede vriendin is ook helemaal niet hoeft te verantwoorden in hoe vaak je al van huis was, lijkt mij?
Misschien op later moment bespreken, zoals Mies zegt?

Dat neus sabbelen is tof he Mies :D
Hier weigerde ze de borst, maar mijn neus hapt ze wel regelmatig naar _O-

Mijn slaapritme is sinds start werk echt weg, hoop dat dat snel terug is, beetje slopend dit :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165966363
Adrian, wat een vervelende opmerking van je vriendin. Je hoeft je niet te verantwoorden, want toevallig draait het grootste gedeelte nu eenmaal wel om je kindje. En daar probeer je sociale activiteiten omheen te bouwen.
Ik zou het nog wel een keer bespreken, want zoiets blijf je anders toch meenemen.
Daarnaast, wat een drukke week. Lekker genieten van je avondje samen met Willem!

Molo, wat bagger van het slechte slapen. Dat mag wel snel weer veranderen.

Haha, Mies, hoe is de tsr van je neus? :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165966366
Adrian is ze jaloers ofzo? Wat een rotopmerking.
Mies _O-

Rond 1 uur slapen en dan om half 8 pas de eerste voeding geven _O_
pi_165966416
Adrian ik vind het ook een rotopmerking.
De wereld draait tevens ook niet om naar de kapper gaan :')

Vraagje: wel of geen sokken in de slaapzak? Ik deed het wel want ze heeft bijna standaard koude voeten, maar haar voeten voelden net wel warm en beetje klam aan.
Kunnen ze nu ook al zweten trouwens?
pi_165966419
dubbel
pi_165966431
In principe doen wij niet, we leggen ook nog een deken om m heen. We hebben een dunne slaapzak. Alleen is m'n man gisteren vergeten z'n sokken en broekje uit te doen (zo'n zacht dun broekje) en heeft meneer vannacht heerlijk lang geslapen... Dus miss moeten we dat vaker doen _O-

Ik vind sowieso dat hele slaaptenue maar een lastig ding. Ik weet van TOG alleen dan gaat hij het echt wel koud krijgen.

Volgens mij is klam niet goed.
pi_165966541
Adrian ik had ook zo'n kinderloze vriendin. Met de nadruk op had .. -O- .. die vond het geen stijl dat ik me niet klem zoop op haar bruiloft maar in de plaats daarvan voor mijn (toen nog) doodzieke 9-maander zorgde die tegen een ziekenhuisopname aan zat vanwege uitdroging. Inmiddels is ze gister zelf bevallen van haar eerste kindje heb ik via via vernomen en ik mag lijen dat ze ooit voor eenzelfde keuze komt te staan zodat ze voelt hoe het toen voor mij voelde -O-

Hier slaapt ze gewoon met de kleertjes die ze aan herft, dus ook sokken. Ik trek haar iedere ochtend schone kleertjes aan. Overdag hoeft niet meer aangezien ze niet meer spuugt met die nieuwe voeding.
pi_165966598
Die foto's O+ . Die hangmat en dat voedingskussenbedje zien er overheerlijk uit zeg. O+ O+
pi_165966615
De tsr van mijn neus is nu nog waardeloos, maar dat wordt vanzelf beter als ik verkouden word 8-)

Balen dat je slecht slaapt Molo, volgens mij kun jij heel goed slapen. Hopelijk vind je dat talent gauw weer terug.

Met zo'n kleintje leer je je vrienden wel kennen he? Zo vertelde ik twee weken geleden een hele goede vriendin dat ik me vaak eenzaam voel en of ze misschien langs wilde komen. Wilde ze niet want druk en ver :{ Toch niet zo'n goede vriendin als ik dacht dus.

Ik vind dat slaaptenue ook maar lastig. Vannacht heeft ze voor het eerst in een winterslaapzakje geslapen met een pyjamaatje en sokjes aan. Vannacht voelde ze wel goed, maar vanmorgen toch wel heel warm.
Ze heeft ook niet zo denderend geslapen in d'r slaapzakje, maar misschien is dat wennen. Het valt wel op dat ze steeds vanaf een uur of vier gaat 'spoken'; veel geluid maken, niet meer in de cosleeper willen slapen, vaak willen drinken. Dat mag van mij best veranderen, want iets meer slaap zou ik best op prijs stellen.
Ik denk ook steeds vaker 'kunstvoeding zou zo veel stress schelen'... Niet meer de hele avond mijn tepels kapot zuigen, vriend die flesjes kan geven (kolven gaat nog niet zo)... Maar ik vind borstvoeding zo fijn om te geven, alleen 's nachts wat minder :')
Zo'n baby is trouwens ook wel een flinke test voor je relatie he? :X

Wij gaan zo een workshop babymassage doen, zin in! O+
pi_165966629
Adrian,

Misschien vindt die vriendin het wel pijnlijk om te merken dat al die andere dingen wel konden maar dat een gezellige meet met haar ineens te veel was? Dus dat ze haar frustratie/verdriet daarover niet helemaal zuiver uit?

[ Bericht 20% gewijzigd door groofskendezoveelste op 15-10-2016 09:31:47 ]
pi_165966741
Ik herken wat je schrijft Mies, sommige nachten dacht ik echt 'waarom geef ik nog borstvoeding' :@ Hopelijk gaat het kolven straks beter, dan kan je misschien wat eerder naar bed gaan en dat je man dan de afgekolfde melk geeft. Dat helpt mij wel met slaap, al blijf ik het soms zwaar vinden.

Voordat ik zwanger was hield ik zoveel van slapen dus ja :+ Komt ooit wel weer goed.
pi_165966985
Oh ik kan me voorstellen dat je je daar rot over voelt Adrian. Geen leuke opmerking van je vriendin.

Herkenbaar gevoel dat je het voor iedereen goed wilt doen. Mijn beste vriendin zag ik voor L iedere vrijdag en nu gaat dat niet meer. Daar voel ik me soms ook schulig over, terwijl ze het wel heel goed begrijpt en altijd lief is!

Vanavond komt ze langs, zinin:)! Nu hopen dat L een beetje goed gaat slapen en ik niet steeds naar boven hoef!

Hahahaha tsr van je neus Mies:p
pi_165967110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Adrian,

Misschien vindt die vriendin het wel pijnlijk om te merken dat al die andere dingen wel konden maar dat een gezellige meet met haar ineens te veel was? Dus dat ze haar frustratie/verdriet daarover niet helemaal zuiver uit?

Ja, thnx voor de relativering. Ik denk dat dit het is, ik ken haar langer dan vandaag. Ik geef zoveel om haar, alleen onze levens zijn momenteel totaal anders waardoor we elkaar niet altijd begrijpen. Ik zal er vandaag eens over hebben met haar.

Tevens: zo'n week als deze week nooit meer hoor! Het komt een beetje verkeerd uit allemaal, maar na dit weekend is het weer normaal ☺
pi_165967585
Ik ga morgen voor het eerst weer uit eten met mijn beste vriendin. Superveel zin in.

We woonden bij elkaar om de hoek en elk weekend kwam ze borrelen. 2 weken na de geboorte van emmy ben ik verhuisd naar een dorp in de buurt. Zij heeft een dochter van 2 en we zien elkaar best vaak maar vaak wel met de kinderen. Ook leuk, want de kinderen vinden elkaar ook erg leuk, maar echt goede gesprekken samen voeren is dan wat minder.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:46:16 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_165968171
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Adrian ik had ook zo'n kinderloze vriendin. Met de nadruk op had .. -O- .. die vond het geen stijl dat ik me niet klem zoop op haar bruiloft maar in de plaats daarvan voor mijn (toen nog) doodzieke 9-maander zorgde die tegen een ziekenhuisopname aan zat vanwege uitdroging. Inmiddels is ze gister zelf bevallen van haar eerste kindje heb ik via via vernomen en ik mag lijen dat ze ooit voor eenzelfde keuze komt te staan zodat ze voelt hoe het toen voor mij voelde -O-

Hier slaapt ze gewoon met de kleertjes die ze aan herft, dus ook sokken. Ik trek haar iedere ochtend schone kleertjes aan. Overdag hoeft niet meer aangezien ze niet meer spuugt met die nieuwe voeding.
twinkle. Ik weet dat je een vrij uitgesproken type bent maar van deze post schrik ik serieus erg. Op meerdere aspecten. Ik zou toch opperen om deze uitspraken eens te evalueren voor jezelf...
disclaimer
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:05:51 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165968574
Daarbij herinner ik mij dat verhaal net iets anders: nl jij ging helemaal niet naar de bruiloft, omdat Boaz buikgriep had. (Een extreme vorm van buikgriep, soit) waarbij ik toen ook nog had aangegeven dat ik dan ook pissed zou zijn (ja ja met kinderen en al).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165968759
Ik dacht dat die assertiviteit bij het preggie-zijnde hoorde idd -O-
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:26:20 #154
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165968912
Primair zijn mensen gewoon teleurgesteld dat ze je niet kunnen zien. En dat is positief. De manier van uiten daarentegen kan soms knullig zijn.

Over uiten gesproken. Net terug van eerste keer sporten. Whiehaastuiterstuiterfijn. Alleen dan thuiskomen met het vooruitzicht van een hele dag kraamvisite, schoonmoeder die nu al van het station moet worden gehaald. En dan een ontploft huis, ongewassen Max, die net een projectielbraakje deed... Toen deed ik een ontploffing. Een lekker ochtendje samen, dacht mijn vriend (en alle recht toe, want korte nacht), maar mán, een beeeeetje organisatie aub.

En hierna is het klaar met die schoonfamilie. Ons kind, ons weekend.

Koffie.
c_/
pi_165969219
Mijn oudsten zitten op turnen en nou is er volgende week een ouder-kindles, wat dus betekent dat ik mag (moet) meedoen :o . Dat worden zes inlegkruisjes en twee uur voor- en na-rekoefeningen doen, wil dat overleven :X :') .
pi_165970362
Haha, Groofs, wat een ellende :') maar ach, de kinderen zullen er wel heel erg van genieten en dan is het voor jou vast ook leuk :)

Quoi, ik kan me voorstellen dat het een beetje veel is. Gevalletje jammer dan, het ziet er even niet zo goed uit hier, we zijn moe, maar de koffie is wel lekker!

Ik heb vanavond ook een meidenavond, zoveel zin in. We koken allemaal iets en gaan lekker tafelen en kletsen. Dus hier staat de bouillon vast op voor de ragout. Ondertussen kruipt S. wat rond en stellen vriend en ik een eventuele keuken voor een eventueel huis samen op de Ikea-site. Heerlijke zaterdag, zo wat aanrommelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165970422
Wij gingen naar de workshop babymassage, een daverend succes. We kwamen te laat, M. had toen een dikke poepluier dus verschoond, we zaten net; weer een dikke poepluier dus wederom verschoond. Toen wilde ze de borst dus die kreeg ze, vervolgens moest ze spugen, ging huilen, drinken en spugen en toen was de workshop voorbij _O-

Leuke plannen Arja en LeSage :)
pi_165970513
:D Wij waren gisteren een uur later dan gepland. Al was die planning optimistisch ik was wel optijd klaar voor vertrek maar toen was er iemand onrustig en wilde drinken.
Optijd komen met baby is een nieuwe skill om te vergaren.
pi_165970808
Ik krijg al stress als ik een afspraak maak waar we op tijd moeten komen :') ach, zal best steeds makkelijker gaan, vast niet altijd en dat is ook niet erg.

Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:10:52 #160
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165970882
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik krijg al stress als ik een afspraak maak waar we op tijd moeten komen :') ach, zal best steeds makkelijker gaan, vast niet altijd en dat is ook niet erg.

Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
Even wachten met de luier af doen als je de broek uit hebt gedaan.

Een beetje 'het in kouder water stappen' effect laten gebeuren in de luier,
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:12:35 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165970907
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:44 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Maar ook veel? :@ Het kwam ook best ver.
Ervoor en daarna was ze wel aan het lachen en vrolijk aan het doen dus het lijkt niet alsof ze er last van had.
En het kwam ook op de afstandsbediening en die doet het nu niet meer :')
Spuit elf maar Amélie spuugt de hele dag door. En veel en soms ook een halve meter ver. Ze is verder vrolijk dus heeft geen pijn. Dus veeel hydrofielen en uitzitten tot haar maagklep sluit. Lucas had hetzelfde maar wel pijn dus kreeg medicijnen. Dat hielp overigens tegen de pijn maar niet tegen het vele spugen. Met zes maanden was het over :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:15:56 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_165970955
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik krijg al stress als ik een afspraak maak waar we op tijd moeten komen :') ach, zal best steeds makkelijker gaan, vast niet altijd en dat is ook niet erg.

Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
eerst de luier losmaken. Een minuut wachten. Dan pas weghalen. En voor smeren kan de luier er best nog onder liggen ;)
disclaimer
pi_165971107
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

eerst de luier losmaken. Een minuut wachten. Dan pas weghalen. En voor smeren kan de luier er best nog onder liggen ;)
Als ze haar billetjes vol heeft gepoept is het toch handiger om de luier eerst weg te halen :P

Maar goede tip, die van Away ook!
pi_165971166
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:54 schreef Mies_poes het volgende:

Zo'n baby is trouwens ook wel een flinke test voor je relatie he? :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:47:43 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_165971312
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:29 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Als ze haar billetjes vol heeft gepoept is het toch handiger om de luier eerst weg te halen :P

Maar goede tip, die van Away ook!
nieuwe luier kan ook, smeertechnisch ;)
disclaimer
pi_165971348
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:

Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
Ik leg er een handdoek overheen. Dan zie je inderdaad je leuke aankleedhoes niet zo goed maar van handdoeken heb ik een hele stapel en van hoezen niet (en ik wil die ook niet aan leggen).
pi_165971388
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nieuwe luier kan ook, smeertechnisch ;)
:') goed punt.

Hier ligt er ook een handdoek op Mineola, maar ook die houd ik liever schoon als het kan ;)

Is het heel erg Amsel? :*
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:55:37 #168
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165971392
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:34 schreef Amsel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat t niet goed bij jullie, Amsel? :*

Maar idd, flinke test voor je relatie. Ik relativeer met een vriendin en pak momenten voor mezelf. 'Ik ga vanavond naar de film, doei!' 'Volgende week zaterdag ben jij thuis, ik lunch met een vriendin' :Y) En niet te vergeten; ik klaag hier *) :+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165971465
Ik leg een hydrofiel op het kussen en een nieuwe luier alvast onder de vieze luier. Dan kun je de billetjes schoonmaken en trek je de vieze luier eronder vandaan, laatste restjes, smeren, schone luier :)

Ik ben een gezegend mens, want onze relatie is eigenlijk alleen maar dieper en sterker geworden. Juist omdat we op het scherpst van de snede kanten van onszelf tegenkomen die het daglicht niet kunnen verdragen, hebben we een sterke behoefte om elkaar lief te hebben en te ondersteunen O+

Amsel :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Bloesem. op 15-10-2016 15:12:24 ]
pi_165971499
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:34 schreef Amsel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is t zo bar en boos Amsel? :*
Kwak
pi_165971568
Hier is de relatie soms ook wel een beetje een uitdaging geworden, maar geen crisis situatie gelukkig. Ik had het gewoon anders verwacht, dat man meer een 'family man' zou zijn. Maar hij is nog steeds getrouwd met zijn werk :') En als hij niet aan het werk is doet hij wel de administratie voor zijn moeder of broertje (beide eigen zaak) dus is hij ook niet echt helemaal aanwezig zeg maar.

Eerst kropte ik mijn irritaties op, maar nu probeer ik erover te laten en gaat het wel beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Miezziej op 15-10-2016 15:16:37 ]
pi_165971776
Amsel ik vroeg me toevallig laatst af hoe het met je gaat. Pm staat open als je daar behoefte aan hebt.
pi_165971833
Ik heb het aankleedkussen laatst weggegeven want het lag al maanden stof te happen in de babykamer :+ Eigenlijk kan ik net zo goed de hele babykamer wegdoen want F slaapt nog steeds bij mij in bed :')
pi_165972009
Miespoes, kruitvat heeft wegwerp verschoonmatjes, die heb ik om de onderste helft van het verschoon kussen. Beste truc is idd even wachten, schone luier er vast onder en zorgen dat verschoon ruimte lekker warm is.

Adrian4, lijkt me ook goed om even uit te praten, waarschijnlijk kun je dan toch wel tot elkaar komen. Het leven zonder kinderen is ook zo anders, merk bij paar vriendinnen ook dat ze wel willen, maar het echt niet begrijpen (en ik zal dat zelf vroeger ook wel eens hebben gedaan: te lang op bezoek blijven, teleurgesteld zijn omdat afspreken moeilijk is).

Marjolijntje, hoe gaat het met jou?

Amsel, vervelend dat het thuis niet lekker loopt :{

Chanty, hoe gaat het met het drinken op het kdv? En het kolven?

Molo, hopelijk is de verkoudheid snel over, erg stoer dat ze het zo goed handelt!

Zag ook nog een paar leuke schattige foto's.

Hier donderdag weer naar de neopoli geweest, ze zijn alweer 7 maand (5 gecorrigeerd). De jongens volgen mooi hun eigen lijntje, 7,5 kilo en 5,9 kilo bij 69 en 67 cm. Ze reageren alleen beide wel wat teveel op melk, dus aangepaste voeding (en dieet voor mij). Kolven is een beetje als vanzelf afgebouwd naar nog maar 3x per dag (voor beide nog 1,5 voeding van de 4), ze zijn overdag zoveel actiever dat ik er niet vaker aan toe kwam (en snachts slapen is toch ook wel heel fijn). De omslag naar meer kv accepteren kwam pas toen ik merkte dat ik overdag een minder leuke moeder voor ze werd door steeds te kolven en de vermoeidheid. Had graag anders gezien, maar het is wat het is.

Verder zijn ze gewoon zo leuk, grootste is hele dag buikspieroefeningen aan het doen (hoofd optillen en trappelen, net pilates :D), kleine zwaait met alles wat ie vast krijgt, vooral z'n eigen voet is leuk. O+ O+
pi_165972022
Amsel :*

Ik doe altijd een schone luier onder de vieze, zodat die er al ligt wanneer ik de vieze wegtrek. En soms is die schone dan meteen weer vies :')

Cursus babymassage was hier een aantal weken les. Was het bij jullie maar één, Mies?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165972049
Madivi, wat fijn dat het zo goed gaat met je mannen! En ik vind het zo knap dat je nog steeds zoveel borstvoeding geeft aan ze. Helemaal niet gek hoor, dat je het iets afbouwt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165972445
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
Hier geen kussenhoezen, er ligt een hydrofiel op. Dan gaat de vouwluier er open op met daarop een langwerpig gevouwen hydrofiel. Dan babybillen erop, vieze luier uit en weg. Even wachten.. soms nog hydrofiel dichtvouwen over de smurrie heen.. Vegen.. dus als ze live poept/plast komt het op de hydrofiel.
Maar wij hebben sowieso dus al een luierwas daar kan die hydrofiel prima bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Unihipili op 15-10-2016 16:24:48 ]
pi_165972472
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben een gezegend mens, want onze relatie is eigenlijk alleen maar dieper en sterker geworden.
Hier ook, voor zover ik daarvan kan spreken in 4 weken tijd O+.

Amsel en iedereen die het nodig heeft: :*.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:46:54 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165973848
Lijkt me moeilijk als je relatie er zo onder lijdt. Niet zo gek met slaapgebrek en nieuwe routines en verwachtingen. Maar blijven communiceren is denk ik wel belangrijk.

Hier gaat alles zoals altijd. Ook bij nr 1 heeft de relatie niets te lijden gehad. Maar wat sommigen zeggen, dat ze alleen nog verliefder worden op hun partner, herken ik niet. Die vlinders zijn er sowieso al eeuwig niet meer. Het is echt meer een diep gevoel van weten dat het goed zit. Houden van O+

Madivi hopelijk kan je het een plek geven dat je minder kolft. Een leukere moeder zijn is ook heeeel veel waard en je hebt het al zo supergoed gedaan allemaal :*

Amélie pakt de fles nu goed maar met 200 ml tussen 7 en 17 uur dronk ze niet veel. Ik had eerst begrepen van het kdv dat ze na 50 ml melk laat staan. Maar afgelopen week nog eens over gehad en toen bleek dat ze niet meer aanbieden per keer. Dus nu afgesproken om langzaam de flesjes op te hogen totdat ze het laat staan. Vrijdag dronk ze 270 in totaal :)

En kolven gaat redelijk. Meestal lukt het maar om 2 keer te kolven en dan haal ik zo'n 300ml in totaal. Dus mja... Moet echt zien om die 3 X per dag te kolven dan haal ik 400 binnen ongeveer.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165974368
Amsel :*

Team dubbel gevouwen hydrofiel in de lengte op het aankleedkussen hier! Eigenlijk gaat overal waar baby ligt een hydrofiel onder.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:33:40 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165974505
Zo'n dag als deze is niet aan te bevelen. Net onder de douche vandaan, schoonmoeder met vriendin op de stoep. En die is Vermoeiend met een grote V. Uurtje later vrienden van mijn vriend met kids erbij. Daarna mijn zwager. Een gezellig huis vol, dat wel. Maar sinds het spugen vanmorgen deed Max kleine hazenslaapjes en had dan na 2 uur weer honger. Daar gaat het lekkere evenwicht dat we net hadden. En ie-de-reen zegt tegenwoordig dan: sprongetje hč? Nou nee.

Telkens spuugjes hier trouwens. Net overgestapt naar Jumbo melkpoeder. Het zal toch niet?

We zitten nu tamelijk afgedraaid aan een bord eten, met parallel een fles voor de kleine man.

Vanavond 2 bevriende stellen op visite. Stelden voor om kolonisten van Catan mee te nemen. Daar heb ik maar even niet op gereageerd. Ze moesten eens weten: mijn hersenen en lijf staan meer op standje overleven en verder gewoon een gezellig biertje drinken :')

Eigen schuld. Te vol gepland.

En dan:
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn oudsten zitten op turnen en nou is er volgende week een ouder-kindles, wat dus betekent dat ik mag (moet) meedoen :o . Dat worden zes inlegkruisjes en twee uur voor- en na-rekoefeningen doen, wil dat overleven :X :') .
Bedankt. Ik moest hard lachen :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:37 schreef Mies_poes het volgende:
Wij gingen naar de workshop babymassage, een daverend succes. We kwamen te laat, M. had toen een dikke poepluier dus verschoond, we zaten net; weer een dikke poepluier dus wederom verschoond. Toen wilde ze de borst dus die kreeg ze, vervolgens moest ze spugen, ging huilen, drinken en spugen en toen was de workshop voorbij _O-

Leuke plannen Arja en LeSage :)
Idem :D Heerlijk! Net als Max gisteren bij de draagdoekenbrigade. Het heeft ook wel iets moois. Letterlijk schijt aan alles hebben.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik krijg al stress als ik een afspraak maak waar we op tijd moeten komen :') ach, zal best steeds makkelijker gaan, vast niet altijd en dat is ook niet erg.

Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
Erhm... 'gewoon' een aankleedkussenhoes en daarover een hydrofiel. En ik heb VEEL hydrofielen, dus was ze gewoon snel als er iets misgaat.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:36:31 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165974538
Dat 'sporten' vanmorgen viel trouwens toch nog best mee. Ik heb het idee dat mijn lichaam ook wat verkrampt was van de moeheid, compenseren voor het tillen en dragen. Nu weer soepel. Het voorstelrondje deed me beseffen hoe absurd het was dat ik er weer stond (ik kan ķveral emo over worden tegenwoordig): "Hallo, ik ben Q. Zes weken geleden stond ik hier ook en daarna begonnen de weeën." :'( :D
pi_165974655
Bedankt voor de tips mbt het aankleedkussen :)

LeSage, babymassage was inderdaad een eenmalige workshop. Naja, ik heb aantekeningen gemaakt waar het kon :P

Madivi, wat heerlijk dat je mannetjes het zo goed doen O+ ik vind het super knap hoe je alles in je eentje doet. Logisch dat je het kolven wat afbouwt en kiest voor je nachtrust, maar kan me voorstellen dat het een beetje pijn doet.

Quoi, wat een rotdag. Ik word al moe als ik het lees :') twee keer kraamvisite (waarvan twee mensen per keer) op een dag vind ik al veel en probeer ik niet eens te plannen.

Ik baal, want mijn bekken doet zo'n pijn en mijn rug doet lekker mee. Die rug komt door het vele tillen van M. Ik merk dat ik daardoor naar achter hang, zeker als ik spullen moet meenemen en M. Is dat herkenbaar?
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:49:56 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165974724
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:45 schreef Mies_poes het volgende:
Ik baal, want mijn bekken doet zo'n pijn en mijn rug doet lekker mee. Die rug komt door het vele tillen van M. Ik merk dat ik daardoor naar achter hang, zeker als ik spullen moet meenemen en M. Is dat herkenbaar?
Ja! Bij de draagdoekenmevroi kreeg ik die opmerking, dat ik naar achteren leun bij het optillen en tegen me aan houden van Max. Komt ook omdat hij zo aan het zwiepen is mijn zijn hoofd en bovenlijfje. Anders ben ik dus bang dat hij naar achteren klettert. Maar eigenlijk zou je dus je rug en romp recht moeten houden en hem/haar moeten ondersteunen.

Daar krijg je dus last van je onderrug van.

Leuk hč, die baby-gerelateerde klachten?
pi_165975513
Drukke dag Quoi, ik doe het je niet na!

Het lukt M niet om te duimen dus zuigt ze maar op haar wijsvinger :') :+
pi_165977102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja! Bij de draagdoekenmevroi kreeg ik die opmerking, dat ik naar achteren leun bij het optillen en tegen me aan houden van Max. Komt ook omdat hij zo aan het zwiepen is mijn zijn hoofd en bovenlijfje. Anders ben ik dus bang dat hij naar achteren klettert. Maar eigenlijk zou je dus je rug en romp recht moeten houden en hem/haar moeten ondersteunen.

Daar krijg je dus last van je onderrug van.

Leuk hč, die baby-gerelateerde klachten?
Daar vertelt niemand je over :{w
pi_165979813
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:47 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Daar vertelt niemand je over :{w
Als je een cursus volgt vertellen ze je dat wel, en dan mag je zelfs oefenen met baby goed tillen ;). Niet dat ik er goed op let maar ok ik ben wel gewaarschuwd :P.

Nog gefeliciteerd cassandra en sara! Wat gaat het snel :o.

Ik zag heule schattige babietjes voorbijkomen, wat een snoezige foto's! Die hangmat is handig buda!

Groofs :D _O-

Ik lees nog wel mee hier maar heb de afgelopen tijd niet de puf gehad om actief mee te posten. De situatie op het werk wordt niet beter en de situatie met E en de GO is alleen maar verslechterd en houdt me veel bezig. Maandag afspraak bij een kdv, hopelijk is dat iets..

Enfin mijn vriend vond dat het tijd was om iets leuks te gaan doen samen, dus zijn we voor het eerst sinds E d'r geboorte samen een nachtje samen weggeweest, zonder haar dus. Even opladen en iets leuks doen. Aan te raden (je bent meer dan alleen papa en mama en moet soms ook bewust tijd voor elkaar maken). En het babyknuffelen morgenochtend is dan extraextraextra fijn O+.
pi_165982407
(Hoi ja ik lees nog mee ;) )

Hier lag er tijdens het plassenpoepentijdensverschonen Tijdperk zo'n wieg molton rechthoekje op het Aankleedkussen. Neemt meteen ook het vocht op zonder dat het alle kanten op stroomt!

Amsel :*
Hopelijk vinden jullie samen jullie weg!

Hier ook zo'n lucky basterd met alleen maar beter, warmer, fijner, vlinders enz... Tweede ronde ook..
Hier weinig te melden. Ik heb nog steeds het allermakkelijkst en tevreden jongetje ooit geloof ik.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 16 oktober 2016 @ 01:32:15 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165982520
Larfje is hier uit logeren, wij hadden feestje.
Wilde het eigenlijk even niet over moedershizzle en baby hebben maar iedereen wilde foto's zien dus daar gingen we weer _O-
Midden in de kroeg baby showen, heerlijk trots gevoel wel, ons aapje O+

Ik heb hier bij mijn man aangegeven dat ik het geweldig vind dat we een kleintje hebben, maar dat ik het minder vind dat hij 3 a 4 avonden per week weg is voor sporten e.d.
Heb beetje vrijheid nodig zelf, dus we gaan dat voortaan beter verdelen.
En vaker bewust samen dingen doen, tijd vliegt voorbij en alle energie gaat naar Larfje, wij zijn er ook nog, is belangrijk.
Praten vond ik nu ineens heel moeilijk, maar het moet, is belangrijk en uiteindelijk luchtte het op.

En over op speen fase 2 op advies van de crčche, voeden gaat ineens veel beter en sneller, zonder gemopper wat er laatste week ineens beetje kwam :D

Ik baal wel nog erg van mijn eigen gestel, zwak lijf heb ik nog, moet echt bewust gaan optrainen anders komt het niet goed. Binnenkort even trainingsschema maken, waar ik een hekel aan heb, maar het moet.

Hier overigens drie hoezen voor aankleedkussen, maar die kosten dan ook niks bij Zeeman dus ik ga dan niet moeilijk lopen doen. Wassen die hap en nieuwe erop. Zelfde voor slaapzakjjes enzo :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165983106
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks allemaal :*

Ik lees & leef ondertussen mee, maar uitgebreid reageren lukt me niet.
pi_165983524
Ik heb de bruiloft er op zitten! Oooo, ben kapot! Heel vreemd om zo lang weg te zijn.

M'n ouders hebben vanochtend sinds half 10 zitten oppassen tot middernacht. Ze hebben zich goed gered met de voorraadjes melk in de koelkast :D
(Alleen mijn peperdure Difrax flessenwarmer lijkt wel lek? Dat wordt ruilen en misschien wel zo'n cheapass verwarmer halen :+ )

M. heeft de flesjes allemaal keurig leeggedronken, zo fijn! En kon bij de feestlocatie prima kolven en de melk mocht in de koelkast. Vond het nog wel een dingetje om te vragen, maar wat waren ze aardig!
Grappig om te zien dat wanneer je ipv een voeding geven je afkolft, je ineens dik veel melk hebt. :+

Uiteindelijk blij dat we weer thuis waren. :@ Veel dansen op de dansvloer inclusief kraamverband en vloeien is niet zo heel fijn. :')
:)
pi_165983902
Molo goed bezig met het doorpakken van belangrijke dingen :Y

Het zusjevan dat zijn een hoop zorgen. Goed dat je even de batterij oplaadt.

Soof knap zo lang zonder je baby. Leuk gehad?
pi_165984040
Arja, echt super gehad. Had gedacht dat ik er meer moeite mee zou hebben om
M. de hele dag niet te zien, maar dat viel mee. Dat komt ook wel doordat hij bij m'n eigen ouders was denk ik.

En het ventje heeft van 2.45 tot nu geslapen! :o We wilden hem toch maar wakker maken net, maar hij lag al klaarwakker in z'n bedje. O+
:)
  zondag 16 oktober 2016 @ 08:34:43 #194
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165984120
Ik ga maandag met onze oppas en kids naar een speeltuin. Kan mijn oudste hopelijk alvast wat wennen en kunnen wij binnenkort ook eens een avondje uit :) Amélie zou ik zonder problemen bij de oppas achter kunnen laten maar met Lucas was dat vooralsnog behoorlijk wat drama. Hoop nu hij een aantal maanden ouder is, dat het beter gaat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165984706
Je hebt wel twee heel verschillende kinderen met hun eigen persoonlijkheden, he. Grappig lijkt me dat om zo'n ontwikkeling te volgen.
Prachtig weer voor de speeltuin.
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:47:33 #196
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165984982
Verschillen vooralsnog als dag en nacht inderdaad :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165985241
Molo goed dat je met je vriend gepraat hebt, heel eerlijk zou ik zoveel avonden ook niet ok vinden. Mijn vriend weet het ook en nu probeert ie er ook goed op te letten. Hopelijk vinden jullie snel ook een fijne balans.

Amsel :*.

Chanty ik volg het niet helemaal, gaat Lucas doordeweeks niet naar dezelfde oppas (als jij werkt)?
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:39:21 #198
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165985614
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Molo goed dat je met je vriend gepraat hebt, heel eerlijk zou ik zoveel avonden ook niet ok vinden. Mijn vriend weet het ook en nu probeert ie er ook goed op te letten. Hopelijk vinden jullie snel ook een fijne balans.

Amsel :*.

Chanty ik volg het niet helemaal, gaat Lucas doordeweeks niet naar dezelfde oppas (als jij werkt)?
Dat is het kinderdagverblijf. Die sluiten om zes uur :P dus we hebben een oppasmeisje als we een keer een avond weg willen. In februari mee gestart maar Lucas was altijd heel verdrietig. Werd na tien minuten wel rustig maar was nooit echt vrolijk. Vind het knap dat onze oppas het heeft volgehouden. Sinds begin juni niet meer weggeweest dus hij moet waarschijnlijk weer opnieuw wennen. Maar hij is nu ouder dus hoop dat het beter gaat. Op het kinderdagverblijf is hij sinds een paar maanden ook helemaal in zijn hum. Eerder was het bij het wegbrengen ook huilen en aan het einde van de dag was hij er ook klaar mee.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165986007
Ooh zo! Hm ja kan me voorstellen dat ie dan weer even moet wennen, slim om eerst samen wat te gaan doen :Y.
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:14:48 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165986181
6 weken oud vandaag!

OK, eerst even de drinktijden van Max: 20:00 - 00:00 - 05:30 - 11:00 *O*
Hij is ook vanzelf naar 6 flessen gegaan. Gaan allemaal op (150/5), dus tijd voor 180/6 dan maar? Trots op onze man!

Hoeveel energie de middag gister van me vroeg, zoveel energie leverde de avond op gelukkig :) Goede vrienden - 2 (bewust) kinderloze stellen. Ik had vooraf geen idee hoe zij dit alles zouden vinden, maar we zijn met kado's in de watten gelegd en het was een avond ouderwets borrelen. Ik heb Max dus om middernacht maar even wakkergemaakt voor de laatste fles en zodat ze hem dan toch ook nog even konden zien :+

Maar we hebben dus uitgeslapen tot 11:00 uur. Wtf! Hadden we ook even nodig.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 01:32 schreef Molo het volgende:
Ik heb hier bij mijn man aangegeven dat ik het geweldig vind dat we een kleintje hebben, maar dat ik het minder vind dat hij 3 a 4 avonden per week weg is voor sporten e.d.
Heb beetje vrijheid nodig zelf, dus we gaan dat voortaan beter verdelen.
En vaker bewust samen dingen doen, tijd vliegt voorbij en alle energie gaat naar Larfje, wij zijn er ook nog, is belangrijk.
Praten vond ik nu ineens heel moeilijk, maar het moet, is belangrijk en uiteindelijk luchtte het op.
Hey, wat goed!
Het blijft een bedrijfje dat je samen runt, denk ik dan maar. Beetje gelijke verdeling mag dan wel ;)
Vooral heel eerlijk tegen elkaar zijn is een succesfactor hier.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 03:29 schreef Soof-87 het volgende:
Uiteindelijk blij dat we weer thuis waren. Veel dansen op de dansvloer inclusief kraamverband en vloeien is niet zo heel fijn.
:D Wat klinkt dat goed! Lekker gedanst :)
pi_165986555
Ik zou niet gaan ophogen om het ophogen Q, 6 voedingen is al een heel netjes aantal voor een zo kleine minibaby. Ik zou het pas doen als hij ontevreden is met (na) 150/5.
pi_165986619
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:35 schreef Crumpette het volgende:
Ik zou niet gaan ophogen om het ophogen Q, 6 voedingen is al een heel netjes aantal voor een zo kleine minibaby. Ik zou het pas doen als hij ontevreden is met (na) 150/5.
Zo doe ik het ook idd.

Q klinkt goed die avond en het uitslapen.

Wij hebben net heerlijk in het zonnetje gewandeld. Vanavond uit eten en dan morgen mijn eerste werkdag.
pi_165986841
L drinkt ook al een paar weken 150/5 helemaal op met uitzondering van 1 keer per dag ofzo, dan laat hij een klein laagje staan. Ik heb niet het idee dat hij nog honger heeft daarna en komt netjes elke 3,5 tot 4 uur. Als hij steeds eerder komt of trek blijft houden na de fles hoog ik 'm pas op.
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:49:45 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165986880
Nee hč? Ik wil ook eerst eens zien of hij die 6 flessen pd en die hoeveelheden een paar dagen volhoudt. Hij drinkt alleen de 150/5 tot aan de laatste molecuul leeg. Is daarna wel tevreden.

Arja, ontspannen dagje zo voor je eerste werkdag. Zin in?
pi_165987295
Even iets anders. Ik had het gisteren met iemand over het kdv en het labelen van spullen. Waarmee doen jullie dat? Kan moeilijk een papieren etiket plakken op een fles, dat is er zo af natuurlijk. Een goedkope oplossing iemand?
pi_165987744
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:08 schreef Nazil het volgende:
Even iets anders. Ik had het gisteren met iemand over het kdv en het labelen van spullen. Waarmee doen jullie dat? Kan moeilijk een papieren etiket plakken op een fles, dat is er zo af natuurlijk. Een goedkope oplossing iemand?
Ik ben heel tevreden over de stickers en labels van Goedgemerkt. Niet goedkoop, wel goed.
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:04:35 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165988549
In de babybox zat een kortingsbon voor die toko, herinner ik me.
pi_165988848
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:49 schreef Quoi het volgende:
Nee hč? Ik wil ook eerst eens zien of hij die 6 flessen pd en die hoeveelheden een paar dagen volhoudt. Hij drinkt alleen de 150/5 tot aan de laatste molecuul leeg. Is daarna wel tevreden.

Arja, ontspannen dagje zo voor je eerste werkdag. Zin in?
Het etentje wel, het werken is een beetje dubbel. Zin om mijn collega's te zien en een aantal clienten en hoe het hun is vergaan de afgelopen 5 maanden. En ook wel om weer eens ergens anders mee bezig te zijn en iets anders te melden te hebben als ik thuiskom. Ook wel weer extra leuk nu om weer thuis te komen en weekend te hebben.

Geen zin om mijn meisje te missen, te stressen met haar wegbrengen voor werk en daarna gaat ze alweer zon beetje naar bed en moet ik nog koken enzo.
Ook geen zin in de hoge werkdruk en het achter de feiten aanlopen. En er is vast weer van alles veranderd in de organisatie en methodiek enzo en dat moet ik me dan snel eigen maken en nog allemaal cursussen inhalen etc.
En zoeken naar balans werk en prive.

Scheelt wel dat mijn man in ploegendienst werkt en ik emmy regelmatig bij hem kan achterlaten en anders op maandag bij mijn beste vriendin, dinsdag mijn zus en donderdag mijn moeder. Soms maar een halve dag als mijn man de ochtend vrij is. En mijn moeder, zus en vriendin houden bijna evenveel van Emmy als ik en verheugen zich enorm op haar komst.
pi_165989034
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:08 schreef Nazil het volgende:
Even iets anders. Ik had het gisteren met iemand over het kdv en het labelen van spullen. Waarmee doen jullie dat? Kan moeilijk een papieren etiket plakken op een fles, dat is er zo af natuurlijk. Een goedkope oplossing iemand?
goedgemerkt inderdaad en anders bruine pleister met balpen beschrijven, voor de ouderwetse feel ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165989051
Begrijpelijk dat je wel en geen zin hebt weer te gaan werken Arja. Die laatste zin moet wel een heel goed gevoel geven O+

Quoi, wat heerlijk dat uitslapen!

Soof, dansen met kraamverband :D bij elk pasje verloor je een stolseltje? :+

M. ging om 22 uur slapen kwam vannacht om 0.30, 3, 7 en 11 uur. Ook heel fijn!
Ik word met de dag verliefder op mijn meisje O+ we kunnen steeds beter contact maken, ze kijkt me steeds langer en vaker aan en imiteert mijn gezichtsuitdrukkingen :D ze begint ook al heel sporadisch te lachen. Zo leuk! Ze heeft ook al twee keer gelachen met geluid, maar dat waren nog stuipjes, niet minder schattig. Man wat ben ik gek op dit kind! O+ O+ O+
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:28:05 #211
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165989069
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:49 schreef Quoi het volgende:
Nee hč? Ik wil ook eerst eens zien of hij die 6 flessen pd en die hoeveelheden een paar dagen volhoudt. Hij drinkt alleen de 150/5 tot aan de laatste molecuul leeg. Is daarna wel tevreden.

Arja, ontspannen dagje zo voor je eerste werkdag. Zin in?
Ik heb de flesinhoud opgehoogd toen Emma de nachtfles oversloeg. Was een tijdje dus beide; was ze s nachts geweest, kreeg ze de rest van de dag 150, had ze doorgeslapen dan kreeg ze 180.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165989239
Mies dat is ook een ontzettend leuke fase en ik vind het nog steeds (bijna) elke dag makkelijker en leuker worden.
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:46:35 #213
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165989532
Ik ben alleen thuis met F. tot aan dinsdag avond :o
de andere logeren bij oma *O* wat een heerlijke stilte O+
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:27 schreef Hupje het volgende:

Ik ben heel tevreden over de stickers en labels van Goedgemerkt. Niet goedkoop, wel goed.
Ik vind ze ook heel fijn :Y
pi_165989733
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:27 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik ben heel tevreden over de stickers en labels van Goedgemerkt. Niet goedkoop, wel goed.
Eens!
pi_165990313
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:08 schreef Nazil het volgende:
Even iets anders. Ik had het gisteren met iemand over het kdv en het labelen van spullen. Waarmee doen jullie dat? Kan moeilijk een papieren etiket plakken op een fles, dat is er zo af natuurlijk. Een goedkope oplossing iemand?
Niemand in je kring die op kantoor werkt? Daar hebben ze vaak wel labelprinters. Diegene wil vast wel even (al dan niet stiekem) twintig keer de naam van je kind(ers) uitprinten.

Anders evt als je zoiets kan vinden, een rubberen bandje met verstelbare gaatjes eromheen doen en daar de naam op schrijven. Blijft echt wel goed zitten en tijdens het afwassen kun je hem er af halen.

Ennnnnn eventueel zou je ķķk nog langs de juwelier kunnen gaan om de spullen te laten graveren.

Tot zo ver mijn brainstorm.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2016 15:23:28 ]
pi_165990474
Nazil ik gebruik leukoplast waar ik dan met pen of zon dikke zwarte watervaste stift de naam mee opschrijf. Met zwarte stift rechstreeks op de beker of net wat gaat er al snel af in de vaatwasmachine.
pi_165990507
Myrr mijn vader heeft een eigen zaak maar volgens mij alleen nog een labelwriter met papier :p eerder hadden we thuis die met plastic, heerlijk ding vond ik dat. Hele verhalen er op gemaakt.
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:02:37 #218
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165992986
Hier ook labels van goedgemerkt :Y

En ik ben zooo verliefd op mijn baby O+ Ze is zo vrolijk en kraait en gil nu steeds van de pret O+ En 's ochtends lacht ze al naar je voor ze haar doppen goed en wel open heeft.



En er beginnen nu allemaal verse blonde haartjes bij te komen :D Haar is momenteel echt enorm dun



Oh die vlek op haar wang rechts is dus geen blauwe plek maar een pigmentvlek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165994262
Oh, wat is ze leuk O+

Ik vind haar wel een beetje op mijn baby lijken en ze hebben ook nog eens dezelfde datum.
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:18:26 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165994772
Dat heb ik ook wel eens gedacht bij sommige foto's van jou. En ook bij C. Van Groof :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:29:27 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165995063
Ze kijkt door me heen! :o
Mooi meisje hoor :)
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:36:47 #222
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165995229
Dat was een van de eerste dingen die ik dacht toen ze na haar geboorte op mijn buik gelegd werd. Ze had zo'n intense blik toen O+ zal echt nooit vergeten hoe ze me aankeek, dwars door je ziel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165995466
Chanty wat lief O+ O+

Ik wou dat ik M zo kon laten lachen zoals Sophie dat kan :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165995492
Wauw wat een mooi meisje Chanty! O+

Och Miez O+ O+ wat een lekkere lachebek
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:02:06 #225
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165995657
Bij lacht met zijn hele gezicht O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165995808
Wauw wat heeft ze mooie ogen Chanty!!!

& Miezziej wat lacht ze lief ♡!

Ohhh L is ook zo lief de laatste tijd. Komt zelf knuffelen en kusjes geven... ♡♡♡!

& wow vrijdag is ze al jarig...
pi_165995943
Even niet bijgelezen.. Vandaag een dagje bij "schoonfamilie" op bezoek geweest op veel aandringen pfff (wat al hele toer is alleen én beladen). Vind het lastig als mensen geen oog hebben voor de behoefte van de kinderen. Kleine was nogal overweldigd en tķch er boven duiken en hem dan raar vinden als hij gaat huilen ("hij komt er zeker niet genoeg uit"). Ik ben er beetje verdrietig van, er is helemaal niets mis met hem. ;(
En dan geef ik aan: liever geen hond bij de babies, liever geen maxicosi zonder toezicht op tafel en tķch gewoon doen... Pfff dus.
pi_165996082
Gaat snel he Vieve! Gaan jullie het vieren? :)

Wat vervelend Madivi ;( zijn ze alweer een beetje bijgekomen? :*
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:28:05 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165996208
Madivi :{

Mijn schoonmoeder heeft ook geen kindradar. Terwijl hij op mijn schouder in slaap valt zijn handje beetpakken en heen en weer schudden, en geluiden tegen 'm maken alsof je een hond roept :') Hoe mijn vriend ooit groot geworden is :N

Miezziej, mooie lach heeft M!
Hier gaat nog steeds één kant van zijn mond omhoog. Ik vind het nog niet voldoende voor de mijlpaalkaart 'vandaag lachte ik voor het eerst' :+
pi_165996280
Oh Madivi! Wat vervelend als je dan al die moeite ervoor doet en ze dan geen rekening houden met de behoeftes van je kindjes... Begrijpelijk dat je daar van baalt! & rot dat ze niet begrijpen dat zo'n kleintje overprikkeld kan raken.

We vieren het zaterdag, klein met de familie en een paar vrienden. Maar sommigen konden zaterdag niet en komen vrijdag. Taartje (gaan we zelf bakken met weinig suiker), kadootje en man en ik zijn vrij van het werk. Dus wel fijn hoop ik :)
pi_165997510
Oh chanty wat is het een prachtig meisje! Ik geniet gewoon met je mee, zo blij word ik van je post haha :Y O+.

Miez wat een lekker lachebekkie O+! Leuk dat ze zo op Sophie de giraffe reageert :).

Vieve zo snel alweer :o! Nohh! Wat hebben jullie als 1e verjaardagscadeau? Ik vind het zo lastig..

Quoi wat heerlijk dat Max het zo goed doet ^O^ .

Madivi, dat is echt niet tof.. Er is helemaal niks mis met je kindjes, moet je zien hoe sterk ze zijn en hoe goed ze het doen :Y. Ik vind het al best wat dat jij daarheen bent gegaan trouwens. Zijn ze al weleens bij jou geweest (op kraamvisite destijds ofzo) eigenlijk? Kan ik me even niet heugen sorry.
pi_165997619
Mooie foto's, allemaal knappe dames hier!

Madivi, wat vervelend van ze zeg. Gek dat mensen zo met zichzelf bezig zijn in plaats van met de kleintjes.

Arja, mooie afsluiting van je verlof :) morgen weer aan de slag. Het is ook dubbel, maar ik heb het weer werken als heel positief ervaren. Klaar zijn met werken is nog nooit zo leuk geweest ;)

Wij hadden een heerlijke zondag. Vanmorgen naar zee gereden, eerste keer voor S. Hij heeft zijn ogen uitgekeken, de zee, de honden en de vliegers natuurlijk. Lekker bij papa in de Tula, die heeft geen zee gezien, alleen maar verliefd naar z'n mannetje gekeken ;)
Daarna nog gegeten bij schoonouders, buiten.
Echt een bonusdagje, zo'n lekker weer in oktober!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:37:34 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165998374
Hier werkt goedgemerkt heel prima.
Naam van Larfje en eronder 'mama: 06-12345678'
Leek me handig voor als er spullen kwijtraken. En anders zijn nieuwe stickers zo gekocht, vond ze niet duur en ze hebben vaak kortingsacties.

Amsel, sterkte met relatieshit, dat is heftig nu zeg.

En Madivi's 'schoonfamilie' ;(

Foto's zijn zo leuk allemaal om te zien O+
Toffe baby's allemaal O+

Oppasnacht overleefd, ze werd 's nachts wat vaker wakker dan bij ons zelf, maar oppaszus vond het alleen maar tof dat ze er was dus dat was mooi ^O^

En vanavond eerste vaste hapje eten gegeven. Schrokt mevrouw bijna een kwart courgette weg _O-
Laat daarna een keiharde boer en begint hard te lachen _O- _O_
Reactie van vriend die ik het vertelde: 'DNA does not lie' _O_ :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:46:29 #234
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165998753
Madivi laat je niet gek maken :*

Molo eerste hapjes. Ik moest even schakelen maar ze zijn bijna vier maanden. We beginnen zelf pas met zes maanden trouwens. Ik ben mentaal ook nog niet toe aan hapjes :+ de navelstreng is er net af :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:51:11 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165998880
Zit zit steeds meer naar ons eten te kijken en naar te grijpen en ze smakt vaak. Dus ik dacht, proberen die hap ^O^
Als ze alleen proeft vind ik het ook prima, maar leuk dat ze lekker door hapte wel :D

Aan de ene kant vind ik haar nog pasgeboren, aan de andere kant vind ik haar al behoorlijk groot. Zo grappig, dat dubbele gevoel :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:54:25 #236
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165998976
Ik heb vandaag bloemkool geprobeerd bij Emma maar dat werd met een vies gezicht weer naar buiten gewerkt. Hoe heb je die courgette gegeven Molo?

Mooie meisjes Chanty en Miez!

Hier wordt er regelmatig hardop gelachen, heerlijk. Ze heeft nu alleen een periode van n mondje melk teruggeven, wat ze eerst nooit deed.. En vanmiddag echt een gigantische poepbroek, vermoed dat er tandjes aankomen..

Madivi; Vervelend dat je 'schoonfamilie' zo slecht luistert naar jouw wensen en de behoeften van je zoontjes..

Klinkt als een heerlijke dag LeSage. Hier lekker in het bos geweest vanmorgen O+

Vieve's L bijna baby af!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:58:32 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165999132
Zachtjes aangebakken in wat olijfolie en daarna met wat water erbij gaar gestoofd.
Dat door theezeefje heen geduwd met een lepeltje, want was te weinig voor staafmixer ofzo.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165999681
Madivi vervelend zeg. Ik heb mezelf aangeleerd wanneer ik iets onprettig vind bij mijn kleine, ik daar wat van zeg. Anders loop ik op hete kolen of heb daarna thuis een rothumeur.
:)
pi_165999711
En mijn kleine M. van bijna vier weken heeft zowaar lachstuipjes :o En maakt geluidjes :o Watskeburt!! O+
:)
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:29:41 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166000399
Bij dat soort dingen echt nu al je grenzen aan gaan geven Madivi vooral voor je eigen frustratie. wacht niet tot je echt niets meer van ze kan hebben. Jouw kind en jouw regels.

Veel dingen vind ik echt niet boeiend maar als het aan komt op veilgheid en gezondheid dan krijgt iedereen mijn mening wel te horen als ze alleen met mijn kind willen zijn..

Wat dat betreft ben ik blij dat mijn moeder ondertussen weet dat ze echt niets mag geven voor de 6 maanden en dat een autostoel echt altijd een must is. Niet wakker maken als ze slapen etc.
pi_166001092
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh chanty wat is het een prachtig meisje! Ik geniet gewoon met je mee, zo blij word ik van je post haha :Y O+.

Miez wat een lekker lachebekkie O+! Leuk dat ze zo op Sophie de giraffe reageert :).

Vieve zo snel alweer :o! Nohh! Wat hebben jullie als 1e verjaardagscadeau? Ik vind het zo lastig..

Quoi wat heerlijk dat Max het zo goed doet ^O^ .

Madivi, dat is echt niet tof.. Er is helemaal niks mis met je kindjes, moet je zien hoe sterk ze zijn en hoe goed ze het doen :Y. Ik vind het al best wat dat jij daarheen bent gegaan trouwens. Zijn ze al weleens bij jou geweest (op kraamvisite destijds ofzo) eigenlijk? Kan ik me even niet heugen sorry.
Ja gaat echt zo snel! We geven een loopwagentje, maar ik vond het ook lastig om iets te bedenken! Dus ben heel benieuwd of ze het leuk vindt...

Wanneer is E jarig? Ik las laatst dat het nog niet goed ging met je kindje bij de gastouder... Wat vervelend zeg! Nog niet kunnen verklaren hoe het komt?
pi_166001189
Madivi, laat je niet gek maken inderdaad! Jullie doen het super goed. Ik vind het heel knap van je dat je daar naar toe gaat.

Het weekend is voorbij! Ik heb mijn baby zojuist bijna doodgeknuffeld :p Op naar wat rustiger vaarwater en nu naar mijn eigen mandje toe. Mijn baby is nog maar een week baby...
pi_166001229
Hoe vaak ik tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling wel niet heb gehoord: 'Oh moet dat ja? Vroeger ging dat heel anders en die kinderen zijn ook wel groot geworden'

Tja :')
:)
pi_166001234
Vrolijke baby's! O+ O+ O+
Wat zijn jullie kleintjes nog mini vergeleken met mijn bijna-dreumes...

Madavi: Lastige dingen zijn dat, maar meestal is het allemaal heus goed bedoeld. Mij helpt het altijd om dat maar in mn hoofd te houden. Maar als het echt te gek wordt, gewoon je grenzen aangeven!

Wij hebben hier één of ander stom buikgriepje. Als ik zelf niet op de wc zit ben ik leegloop-luiers aan het verschonen. W. is al 7 keer gewassen vandaag omdat 'ie steeds onder zit. Ik heb zin in de nacht joh! :X }:| 8)7
pi_166001343
Hetzusjevan, wij hebben de grote speelbogen van Grimm's gekocht als cadeau na veel wikken en wegen.
pi_166001355
Ja lastig is dat Madivi. En dan probeer je het aardig te verwoorden maar daar gaat het ook wel eens fout: liever niet geeft aan dat het wel mag maar niet je voorkeur heeft.
Maar wel stom dat ze dat zo horen.. want ze zouden het ook kunnen hebben begrepen.
Herhalen en echt voor jezelf opkomen inderdaad. :*

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:12 schreef Soof-87 het volgende:
En mijn kleine M. van bijna vier weken heeft zowaar lachstuipjes :o En maakt geluidjes :o Watskeburt!! O+
Geluidjes nu pas? :o
Geen idee of dat raar is hoor maar hier heeft ze vanaf het begin een heel repertoire van kinderboerderijdieren ofzo :') :D.
En grijnzen worden vervangen door lachstuipen in de slaap inderdaad.
pi_166001410
Dat klinkt als een mooie dag LeSage! Was ook nog heerlijk weer voor een dagje zee!

Molo, leuk hč dat eerste hapje! Bij L ging dat er de eerste keer nog niet zo goed in, maar nu wel ♡. Hier ook duidelijk de liefde voor eten overgebracht op haar :).

Hardop lachen is echt zo leuk hč Nouk! Tandjes dan weer minder. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van...

Knap dat je dat doet Soof! Ik vind het altijd heel moeilijk om assertief te zijn. Gelukkig is dat ook niet vaak nodig, want de meeste mensen in onze omgeving houden heel goed rekening met de behoefte van L. & volgen ons ook in de manier waarop we graag met haar omgaan!
pi_166001581
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:51 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe vaak ik tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling wel niet heb gehoord: 'Oh moet dat ja? Vroeger ging dat heel anders en die kinderen zijn ook wel groot geworden'

Tja :')
Ja, of vroeger was dat anders terwijl het gewoon hetzelfde was. Of vroeger was dat er niet terwijl het er wel was (maar ik snap ook wel dat dat toen minder bereikbaar was, je kent alleen dat van je omgeving ipv nu met internet erbij).
pi_166001624
Madivi vervelend is dat.

Dinsdag naar de sauna voor het eerst weer. Ik maakte tegen m'n beeb een opmerking over m'n buik en dat ik vond dat ik nog zwanger leek. Waarop man dat beaamde :( die horen te steunen toch :') naja ik mag niet klagen over mijn buik. Nee hij is niet zoals voorheen en nog wat dikkig voor mijn doen maar goed, geen littekens, straie of plooien dus de mensen moeten het er maar mee doen en ik moet niet zo onzeker doen. Mijn buik heeft een kind overleefd dus daar moet ik trots op zijn.
pi_166001630
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:54 schreef Adrian4 het volgende:
Hetzusjevan, wij hebben de grote speelbogen van Grimm's gekocht als cadeau na veel wikken en wegen.
Is dat zulke regenboog of weer iets anders? Die regenbogen zijn inderdaad zooo mooi! Die huisjes vind ik ook echt super! Van mijn ouders krijgt L de poppetjes in bakjes ♡!
pi_166001663
Ik snap ook dat het moeilijk kan zijn om assertief te zijn, maar ik weeg het altijd af. Soms is het vervelend om iets zeggen, maar ik zou het achteraf nog vervelender vinden als ik het niet zou hebben gezegd. En het gaat me steeds makkelijker af. Dat heb ik wel geleerd in de eerste kraamweek.

Iedereen wilde langskomen en heb sommigen echt een nee moeten verkopen, dat het echt over een paar weken beter uit komt. Het gaf mij veel lucht :Y Want was een emotioneel wrak. Nu nog alleen een beetje emotioneel, dus we komen er wel :D
:)
pi_166001786
Die regenbogen van Grimm zien er leuk uit! Ik kwam ook een wobbel tegen op Facebook, vond ik ook leuk. Zou bijna willen dat M nu al groot genoeg ervoor zou zijn :+
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:15:09 #253
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166002021
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:01 schreef Nazil het volgende:
Madivi vervelend is dat.

Dinsdag naar de sauna voor het eerst weer. Ik maakte tegen m'n beeb een opmerking over m'n buik en dat ik vond dat ik nog zwanger leek. Waarop man dat beaamde :( die horen te steunen toch :') naja ik mag niet klagen over mijn buik. Nee hij is niet zoals voorheen en nog wat dikkig voor mijn doen maar goed, geen littekens, straie of plooien dus de mensen moeten het er maar mee doen en ik moet niet zo onzeker doen. Mijn buik heeft een kind overleefd dus daar moet ik trots op zijn.
ik heb 4 kinderen er uit geperst ik ben een tijger en heb een mega pens met vel over.
Ooit laat ik het corrigeren maar voor nu is het goed zo. ik hoef niet te voldoen aan andermans schoonheids ideaal en toen ik maatje 36 had was ik ook niet tevreden :X

maar anderen mensen die dat zo benoemen voelt toch heel anders dan zelf zo uiten :@ suf eigenlijk dan zou ik toch willen fdat mijn partner xegt dat het heus mee valt :')
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:25:05 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166002419
Oeh, de sauna :X

Ik heb daar nooit moeite mee gehad, maar toen ik laatst meegevraagd werd merkte ik dat ik toch wat gęne had :{ Heb na 8 maanden echt nog een enorme buik en 15 kilo teveel :X

En het is nooit leuk als anderen te eerlijk zijn nee :') Maargoed, dat is vooral je eigen gevoel wat dat niet leuk maakt he.
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:33:01 #255
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166002732
Sauna... Wat zou ik dat graag weer eens willen doen. Lekker een hele dag in zo'n welness center hangen O+ over een jaar hopelijk weer.

Mijn man zegt steeds dat hij me een lekker ding vindt terwijl ik me nog niet zo voel :') dat is ook geen succes.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:33:17 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166002739
Ik ben gewoon gegaan met mijn post baby hangpens en niemand boeide het ene zak daar in de sauna O+
Gewoon gaan en genieten O+

Ben overigens wel van plan na werpen van de laatste baby hier mijn buik te laten fixen, omdat ik er wel last van heb voor mezelf. Maar nu is het zoals het is en ik leef nu, dus sauna doe ik gewoon :)
Hoop dat anderen het ook zo kunnen zien, zeker als het je baby is die je buik beetje vernaggeld heeft. Is heel vervelend, maar geniet alsjeblieft van leuke dingen doen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:38:44 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166002940
Bij mij is het ook meer gęne richting mijn vriendinnen. Gek genoeg, want de ene helft heeft zelf ook kinderen (al is ze dat nauwelijks meer aan te zien), en bij de andere helft was ik toch altijd al de dikste :')

Maar wederom; ik vind zélf dus vooral mijn lijf echt nog niet acceptabel. Dat gevoel bepaalt een heleboel.
pi_166003013
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:51 schreef silliegirl het volgende:
Vrolijke baby's! O+ O+ O+
Wat zijn jullie kleintjes nog mini vergeleken met mijn bijna-dreumes...

Madavi: Lastige dingen zijn dat, maar meestal is het allemaal heus goed bedoeld. Mij helpt het altijd om dat maar in mn hoofd te houden. Maar als het echt te gek wordt, gewoon je grenzen aangeven!

Wij hebben hier één of ander stom buikgriepje. Als ik zelf niet op de wc zit ben ik leegloop-luiers aan het verschonen. W. is al 7 keer gewassen vandaag omdat 'ie steeds onder zit. Ik heb zin in de nacht joh! :X }:| 8)7
Echt hč, ik lees hier ook dingen dat ik echt goed moet nadenken, owja dat deed E toen ze 'klein' was. wtf! :P Succes met de buikgriep!

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:47 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Ja gaat echt zo snel! We geven een loopwagentje, maar ik vond het ook lastig om iets te bedenken! Dus ben heel benieuwd of ze het leuk vindt...

Wanneer is E jarig? Ik las laatst dat het nog niet goed ging met je kindje bij de gastouder... Wat vervelend zeg! Nog niet kunnen verklaren hoe het komt?
E is van eind november. Een loopwagentje of sorts heeft ze al, zo'n hysterisch v-tech ding. Is ze heel gelukkig mee, en ze loopt er nog geeneens mee ;).

Nope, geen verklaring, maar nadat ze afgelopen week van 's ochtends vroeg tot een uur of 4 heel hard gehuild had en na 4 uur 'iets minder hysterisch' huilde volgens GO, en ik daar dus pas bij het ophalen over geīnformeerd werd, was ik er wel klaar mee dus heb morgen een afspraak bij kdv staan. Arm kind had de tranen nog op de wangen staan toen ik d'r ophaalde ;(.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:54 schreef Adrian4 het volgende:
Hetzusjevan, wij hebben de grote speelbogen van Grimm's gekocht als cadeau na veel wikken en wegen.
Die zijn wel erg mooi ja!
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:41:15 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166003040
Ik vind juist het mooie aan sauna dat je ziet dat iedereen zijn imperfecties heeft en dat is prima. Lekker ontnuchterend altijd. En heb altijd enorm veel respect voor mensen met een flinke maat meer die zich niet schamen voor hun lijf en genieten van hun dag sauna.

Dus gewoon gaan dames.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:43:52 #260
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166003142
Oh bah zusje was naar :'( groot gelijk haar daar niet meer te brengen.

Sillie beterschap!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:44:07 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166003153
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Echt hč, ik lees hier ook dingen dat ik echt goed moet nadenken, owja dat deed E toen ze 'klein' was. wtf! :P Succes met de buikgriep!

[..]

E is van eind november. Een loopwagentje of sorts heeft ze al, zo'n hysterisch v-tech ding. Is ze heel gelukkig mee, en ze loopt er nog geeneens mee ;).

Nope, geen verklaring, maar nadat ze afgelopen week van 's ochtends vroeg tot een uur of 4 heel hard gehuild had en na 4 uur 'iets minder hysterisch' huilde volgens GO, en ik daar dus pas bij het ophalen over geīnformeerd werd, was ik er wel klaar mee dus heb morgen een afspraak bij kdv staan. Arm kind had de tranen nog op de wangen staan toen ik d'r ophaalde ;(.

[..]

Die zijn wel erg mooi ja!
Dat klinkt echt zo kut hč, dat van die GO. Goed dat jullie verder kijken!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166003259
Ja ik denk dat ik in vergelijking met de rest daar nog een van de mooiste lichamen heb. Maar het is gewoon puur het idee inderdaad. Maar wel zin in. Als L niet ziek wordt van z'n prikjes morgen iig.
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:49:38 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166003329
Ohhh zusjevan, dan breekt je hart toch :'( Waarom had ze je niet gebeld?
pi_166003894
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:07 schreef Miezziej het volgende:
Die regenbogen van Grimm zien er leuk uit! Ik kwam ook een wobbel tegen op Facebook, vond ik ook leuk. Zou bijna willen dat M nu al groot genoeg ervoor zou zijn :+
Ga je er toch zelf mee spelen en dan noem je het trainen :+.
pi_166005721
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 23:09 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ga je er toch zelf mee spelen en dan noem je het trainen :+.
Goed idee :9 :+
Lekker ongegeneerd spelen met van alles, 'voor de kinderen' :7
pi_166006888
Onze kleine man was gisteren al één maandje oud. Wat gaat het snel zeg en wat ben ik dol op hem. O+

(Foto in spoiler, niet quoten aub)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:51 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe vaak ik tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling wel niet heb gehoord: 'Oh moet dat ja? Vroeger ging dat heel anders en die kinderen zijn ook wel groot geworden'

Tja :')
Ik weet daar dus nooit goed op te reageren. Het is echt zo'n dooddoener. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Saarah op 17-10-2016 14:05:14 ]
pi_166007131
Vroeger werden kinderen ook groot zonder wasmachine, elektriciteit, stromend water etc dus misschien moeten we dat ook maar weer afschaffen dan :+
Ik heb dat gelukkig niet gehoord. Mijn moeder vond het wel raar dat we het naveltje niet schoon hadden gemaakt met alcohol nadat het stompje eraf was gegaan. Maar ze zei er niet echt iets over :+

En wat een leuke foto Sarah O+
pi_166007341
Die uitspraken vallen een beetje in dezelfde categorie als 'maar mijn opa heeft ook gerookt en is toch mooi negentig geworden zonder longkanker' :')

Mijn moeder benoemt ook vaak dat vroeger dit en dat anders was, maar zij vindt de verschillen meer interessant.
Mijn vader vindt dat ik mijn dag te veel laat bepalen door M. Ik laat haar niet huilen, ze gaat aan de borst wanneer ze wil, gaat alleen in de kinderwagen als ze wil, slaapt waar ze wil (vaak op mij). Hij vindt dat ik haar vaker in de box of bedje moet leggen, want nu leer ik haar dat zij bepaalt. Kom op, kind is vier weken, ze weet van voren niet dat ze van achteren leeft :') ik volg haar en dat voelt goed dus dat blijven we doen, maar ik merk wel dat die ongevraagde adviezen me ontzettende jeuk geven.

Succes en plezier op je eerste werkdag Arja!

Schattig Saarah O+

Hetzusjevan, dat klinkt echt heel naar van de gastouder ;( goed dat je naar een kdv gaat kijken, hopelijk met positief resultaat!
pi_166007669
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:33 schreef Molo het volgende:
Ik ben gewoon gegaan met mijn post baby hangpens en niemand boeide het ene zak daar in de sauna O+
Gewoon gaan en genieten O+

Ben overigens wel van plan na werpen van de laatste baby hier mijn buik te laten fixen, omdat ik er wel last van heb voor mezelf. Maar nu is het zoals het is en ik leef nu, dus sauna doe ik gewoon :)
Hoop dat anderen het ook zo kunnen zien, zeker als het je baby is die je buik beetje vernaggeld heeft. Is heel vervelend, maar geniet alsjeblieft van leuke dingen doen
Verkijk je niet op hoe het nog bijtrekt hoor! Ik had ook het idee dat ik het écht ging laten fixen toen W. 6 maanden was, maar inmiddels is het allemaal flink bijgetrokken. Goed, helemaal glad is het allemaal niet meer, maar de "vouwen" zijn allemaal weggetrokken.
pi_166007677
Dat zei mijn schoonmoeder ook, dat M meer in de box moet omdat ik haar andere verwen, nou als M wil knuffelen dan knuffel ik gewoon :{w

Ik voel me zo schuldig :'( M begint een beetje wild te doen met haar hoofd soms. Kent haar eigen krachten nog niet denk ik :P maar net had ik haar vast en was ze druk aan het bewegen en toen stootte ze haar wang tegen de (houten) leuning van een stoel :'( Denk dat het een blauwe plek wordt ;( :'(
En uiteraard ben ik in tranen en zit M te lachen.
pi_166007764
Ik vind die grote speelbogen dus echt belachelijk duur he, ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen dat kopen. Ja, het is prachtig om te zien, maar je gaat mij niet vertellen dat kinderen daar meer mee spelen dan met een plastic zakje met memorykaartjes. Echt, bij het zien van dat soort prijzen, denk ik echt... waar zijn we mee bezig? :+ :P

Zou ik nu alweer ongesteld moeten worden? :7
  maandag 17 oktober 2016 @ 11:19:30 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166008525
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Verkijk je niet op hoe het nog bijtrekt hoor! Ik had ook het idee dat ik het écht ging laten fixen toen W. 6 maanden was, maar inmiddels is het allemaal flink bijgetrokken. Goed, helemaal glad is het allemaal niet meer, maar de "vouwen" zijn allemaal weggetrokken.
Het was hier voor zwangerschap al iets wat ik wilde, gaat niet beter worden denk ik dan het was :D

Geen issues verder hoor, maar wel fijner als het niet meer zo'n vetschort hang pens is :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 oktober 2016 @ 11:20:58 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166008556
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:28 schreef Miezziej het volgende:
Dat zei mijn schoonmoeder ook, dat M meer in de box moet omdat ik haar andere verwen, nou als M wil knuffelen dan knuffel ik gewoon :{w

Ik voel me zo schuldig :'( M begint een beetje wild te doen met haar hoofd soms. Kent haar eigen krachten nog niet denk ik :P maar net had ik haar vast en was ze druk aan het bewegen en toen stootte ze haar wang tegen de (houten) leuning van een stoel :'( Denk dat het een blauwe plek wordt ;( :'(
En uiteraard ben ik in tranen en zit M te lachen.
Ik heb haar al een keer per ongeluk een hoek gegeven (zag even niet dat ze ergens lag toen ik mijn arm uit stak :') ) en ik heb in twee vingers geknipt met nagels knippen.
Voelde kut, yep... Maar ze lacht gelukkig nog steeds naar me dus ik denk dat we het beiden overleven :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 oktober 2016 @ 11:21:24 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166008572
Spiraaltje is er ingejast hier vanmorgen, viel me enorm mee. Hoop dat het zo blijft O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166008814
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind die grote speelbogen dus echt belachelijk duur he, ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen dat kopen. Ja, het is prachtig om te zien, maar je gaat mij niet vertellen dat kinderen daar meer mee spelen dan met een plastic zakje met memorykaartjes. Echt, bij het zien van dat soort prijzen, denk ik echt... waar zijn we mee bezig? :+ :P

Zou ik nu alweer ongesteld moeten worden? :7
Vandaar het wikken en wegen :+
Ik vind ze super mooi en ik heb naar ervaringsverhalen gezocht en er zijn veel mensen die zeggen dat hun kinderen er veel mee spelen. Ik hoop dat Willem dat ook gaat doen, maar dat weet je dus niet zeker.
Ik heb laatst inderdaad gezien hoe blij ie was met een ballon. Dat heb ik ook aan de uitgenodigde verjaardagsgasten verteld. "Wat ie wil voor cadeau? Met een ballon is ie al erg gelukkig"

Wat een lief popje heb je daar Saarah!

Bij kleine baby's is per ongeluk stoten ook heel erg. Ik heb hem ook wel eens gehoekt of mijn telefoon op zijn gezichtje laten vallen of net de deurpost iets groter ingeschat oid... :'( Nu stoot ie zichzelf zo'n 10 x op een dag en hij doet het nog steeds.

Mja, mijn lijf. Ik vind het verschrikkelijk, maar laat ik eerst maar eens uitgebaard zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Adrian4 op 17-10-2016 11:41:13 ]
pi_166009324
En anders zijn die bogen zo geliefd dat je ze ook wel weer kan verkopen.
pi_166009431
Eerste prikjes hier :'( zo zielig, ik huilde mee.
Verder met 8 weken 5,5 kilo en 59 cm _O- de beer.
pi_166009896
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb haar al een keer per ongeluk een hoek gegeven (zag even niet dat ze ergens lag toen ik mijn arm uit stak :') ) en ik heb in twee vingers geknipt met nagels knippen.
Voelde kut, yep... Maar ze lacht gelukkig nog steeds naar me dus ik denk dat we het beiden overleven :+
Haha gelukkig ben ik niet de enige :+ Ze ligt nu lekker te slapen dus alles is weer goed :P

Goede stats Nazil! Zielig he die prikjes. M moet 10 november weer ;(

Als ik mezelf vergelijk met moeders 'irl' ben ik volgens mij echt zo'n geitenwollen type :+ Borstvoeding, dragen, interesse in rapley, ik word helemaal enthousiast van houten speelgoed etc :+ Mijn schoonzus houdt van dure dingen en mijn nichtje heeft dus al het high end speelgoed met lampjes en muziekjes en alles. Maar ze heeft meer interesse in de afstandsbediening en dat soort dingen :') zit je daar met al je speelgoed :+
  maandag 17 oktober 2016 @ 12:37:23 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166010101
Ik zit met Max in de draaggezelligheid in de bus naar mijn ouders. En er ligt een bergjr kruimels op zijn hoofd van mijn koekje :+

Muv de bv herkenbaar hoor Miezziej. Die plastic meuk :N
pi_166010138
Ik houd ook niet van plastic meuk maar mijn schoonfamilie wel dus ik heb een huis vol *)
pi_166010407
Oh mies die opmerkingen heb ik in het begin ook gehad, gewoon negeren en doen wat goed voelt. Je kan ze met een paar weken oud echt nog niet verwennen, dat geloof ik gewoon niet.

En tsja houten speelgoed, het is heel mooi maar eerlijk is eerlijk: die kleintjes vinden de plastice hysterische dingen ook echt geweldig. En baby blij = ik blij :P. Maar je hebt er niet veel van nodig, want de maxicosi, afstandsbedieningen, deurstopper, deur, de stofzuiger, enz. zijn ook erg leuk ;).

Oh ja, kdv lijkt me prima, dus ik ga d'r inschrijven :).
pi_166010762
Fijn dat kdv prima is zusjevan!

Ik houd ook niet zo van plastic speelgoed. Ik heb wel wat speelgoed gekregen daar zit wel 1 plastic hysterisch ding bij maar heb niet het idee dat L daar meer mee speelt dan met ander speelgoed. Ze vindt in boekjes bladeren erg leuk en ze heeft ook zo'n houten ringen, daar speelt ze nu veel mee. & alles uit- en inladen :)
pi_166011066
Ohh ja en dingen open- en dichtmaken is hier ook de bom :Y :P. Met name de deur dus, maar dat vind ik niet zo tof, want kleine vingertjes en kans dat die tussen de deur komen.. :X.
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:38:47 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166012520
Ik vind houten speelgoed ook mooier maar mijn zoon denkt daar anders over :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166012588
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:38 schreef Chanty het volgende:
Ik vind houten speelgoed ook mooier maar mijn zoon denkt daar anders over :P
Maar dat ligt dan toch niet aan het materiaal? Lijkt me niet dat hij daar een bewuste keuze in maakt, maar dat hij meer kiest wat het speelgoed doet voor hem.
pi_166012772
Haai, ik waai weer even langs. We zijn weer gestopt met de daktarin en M huilt een heel stuk minder. Rotspul is het. Nu plakken we er een week GV achteraan en hoop dat we dan eindelijk echt van die rotspruw af zijn.. Verder wiebel ik 'vrolijk' door en vind ik het maar verrotte moeilijk om los te laten dat M niet hetzelfde is als F en kan ik het maar moeilijk geloven dat de komende maanden waarschijnlijk echt niet zo kut gaan worden als dat ze met F waren.

Ik hou van houten speelgoed O+ Grimms is mn favo. Pasgeleden met een pre-order meegedaan met 25% korting, dus een en ander ligt al klaar hier voor de feestdagen. Ook spul besteld bij Ostheimer.
We hebben weinig echte herrietroepplastic in huis. Ik vind v-tech echt heel naar maar little people kan ik dan wel weer hebben. M speelt nog niet, behalve dan een beetje tegen de babygym aan meppen. Ben benieuwd wanneer ie echt dingen gaat pakken enzo.

Wij mogen woensdag weer naar het cb, ben heel benieuwd naar stats. En zn eerste prikken dan, blijft sneu ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:57:58 #287
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166012910
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:42 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar dat ligt dan toch niet aan het materiaal? Lijkt me niet dat hij daar een bewuste keuze in maakt, maar dat hij meer kiest wat het speelgoed doet voor hem.
Nee dat ligt eraan dat er uit plastic speelgoed vaak geluid komt en er lampjes en knopjes opzitten ;) toevallig drie features die Lucas erg interessant vindt. Houten speelgoed heeft dat vaak niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166013522
Spul met knopjes en geluid hebben we hier haast niks van in huis, en ik hou van (houten) speelgoed waarbij ze hun eigen fantasie moeten gebruiken. Maar sommig (houten) spul vind ik echt gewoon veel te duur, zeker als je kijkt naar hoeveel er dan daadwerkelijk mee gespeeld wordt. Een zakje waar dus kaartjes (samen 3 euro?) ingestopt en uitgehaald konden worden, kaartjes die wel of niet hetzelfde waren, die in rijtjes gelegd konden worden, etc... gaven hier minstens zoveel speelplezier als het vele malen duurdere, perfecte en mooie houten speelgoed.

Vaak krijg ik het idee dat mensen toch een soort van "op uiterlijk gericht" dat soort spul maar aanschaffen. Het is verleidelijk mooi allemaal, dat vind en zie ik ook. :Y
pi_166013758
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:37 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh ja en dingen open- en dichtmaken is hier ook de bom :Y :P. Met name de deur dus, maar dat vind ik niet zo tof, want kleine vingertjes en kans dat die tussen de deur komen.. :X.
Ja deuren ja, het leukste speelgoed wat er is... Zodra ik per ongeluk een deur open laat staan schiet er een baby langs mijn voeten en gaat de deur open en dicht, open en dicht, open en dicht. Ik houd de deuren echt bewust dicht, want ook ik vind het eng.
pi_166014224
Klinkt ook wel eng, met deuren spelen!

Pff ik probeer dus opvang te regelen voor M zodat ze niet zovaak naar schoonmoeder hoeft. Sta nu als tweede op de lijst voor opvang op 5 min afstand (lopend). Nummer 1 laat morgen weten of ze het willen of niet. Duimen jullie mee dat ze niet willen en het plekje naar mij gaat? :@
Anders was er op een andere locatie wel plek. Maar das 45 min lopen :'( Man wil niet dat ik fiets met M in de draagzak. Ik weet dat het afgeraden wordt, maar ik vond het stiekem wel kunnen (ontaarde moeder :+). 45 min lopen op de vroege ochtend voor werk gaat hem niet worden voor mij.
  maandag 17 oktober 2016 @ 16:36:49 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166015105
Ik duim voor je Miezziej. Goed dat je voor je eigen gevoel hebt gekozen!

Even een mooi plaatje van na het dragen :+ Zo mooi, hoe hij gewoon doorslaapt in die houding!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een verrassingsbezoekje aan mijn ouders gedaan, met de tram en bus. Vonden ze heel wat. "Moet pa je terugbrengen?" Nee gekkies, ik doe dit juist om er een beetje aan gewend te raken. En met een draagdoek in de gordels in de auto is een goed idee zeker :')
pi_166015529
Ja jou terugbrengen en de baby houden *).
pi_166016074
Miezziej, zou mooi zijn zo dichtbij!

Quoi, die beentjes! :D
:)
pi_166016115
Hier is M. sinds vanmorgen na elke voeding flink aan het spugen. Watskeburt!? Misschien omdat ik iets last had van stuwing dat het te hard is gegaan? Hij oogt wel tevreden verder.
:)
  maandag 17 oktober 2016 @ 17:12:53 #295
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166016146
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:51 schreef Unihipili het volgende:
Ja jou terugbrengen en de baby houden *).
Ha! Jij hebt ze door :P

Soof, wat sneu!
pi_166016392
Ja maar vroeger waren er ook geen autostoeltjes enzo.
;)

Ging het ook goed met je bekken en rug Quoi?

Zielig is dat he Soof. M heeft het soms ook.
pi_166016429
Ohh zo sneu is dat, zo'n overweldigd koppie helemaal onder de melk :{.
Hier laat ze soms tussendoor even los waarbij ik dan nog sproei :@. Ik vind het grappig maar ook sneu.

En ik vermoed spruw helaas. Puntjes achterin de keel, pijnlijke tepels, onrustig (al kan dat ook door bovenstaande komen) en klakkend drinken.. net kloven gehad die wel hersteld zijn...
@Marjolijntje: al lang mee bezig met behandelen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Unihipili op 17-10-2016 17:29:29 ]
pi_166016585
Ja heel sneu :o Al lijk ik er meer last van te hebben dan M. :')


Ah spruw Uni :{ Wat doet men daar eigenlijk tegen? Of moet dat vanzelf overgaan?
:)
  maandag 17 oktober 2016 @ 17:33:13 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166016624
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:22 schreef Miezziej het volgende:
Ja maar vroeger waren er ook geen autostoeltjes enzo.
;)

Ging het ook goed met je bekken en rug Quoi?

Zielig is dat he Soof. M heeft het soms ook.
Dat weet ik vanavond en morgen. Ik heb iets anders geknoopt en ruuuuuustig gewandeld.
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:08:32 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166017228
Maxje O+

En Miezz, wat een goede en moedige beslissing zeg _O_
Ik duim voor je!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166017277
Uni, balen van de mogelijke spruw. Ga je morgen naar de huisarts?

Hoop dat het morgen meevalt net je rug Quoi! Mijn bekken gaat helemaal niet goed dus ik vrees dat we ons dagelijkse wandelingetje in de wagen voorlopig moeten schrappen, maar ik wil niet alleen maar thuis zitten ;(

Vraag aan degenen die een cosleeper gebruiken: hoe hebben jullie de ruimte opgelost tussen je eigen bed en de cosleeper? Die van ons staat helemaal tegen ons bed aan, maar dan is er nog 5cm tussen het matrasje van M. en ons matras (omdat daar de zijkant zit die je onhoog kan trekken om er een wieg van te maken)... Vriend wil het zelf oplossen met schuimrubber (zelfde materiaal als het matrasje), maar ik koop toch liever iets dat daarvoor bedoelt en dus veilig is).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')