Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:17 schreef JDFS het volgende:
Daarnaast is de leaseregeling zeer riant en rijd ik een super mooie auto.
Kuch.... , bijtelling!! Je betaalt je scheel aan een lease auto als het een beetje luxe model is. In de lease moet je juist een zo goedkoop mogelijke auto rijden, zeker met die 24% die nu weer geldt voor alle autos behalve electrische... ik zou die bijtelling dan gecompenseerd willen zien in mijnsalaris. Dit is iets voor de jaarlijkse onderhandelingen. Duurdere auto betekent voor mij , meer salaris, want ik heb een hogere bedrag dat ik moet bijtellen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Ik gok zomaar een Alfa Romeo of een Volkswagen Golf.quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Heerlijk, zo'n 14 procent bijteller.. Scheelt hoop geld.quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Kuch.... , bijtelling!! Je betaalt je scheel aan een lease auto als het een beetje luxe model is. In de lease moet je juist een zo goedkoop mogelijke auto rijden, zeker met die 24% die nu weer geldt voor alle autos behalve electrische... ik zou die bijtelling dan gecompenseerd willen zien in mijnsalaris. Dit is iets voor de jaarlijkse onderhandelingen. Duurdere auto betekent voor mij , meer salaris, want ik heb een hogere bedrag dat ik moet bijtellen.
Hoezo? Je kiest er toch zelf voor om een dure auto te leasen die een hoge bijtelling oplevert? Het is de wereld op z'n kop, wat jij wil. Je hebt een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde, namelijk voor een prikkie in een nieuwe auto rijden. En je wil dat de baas dat ook betaalt, als jij kiest voor een duurder model? Ik zou als werkgever je voor de keuze stellen: je leaset voor bedrag X en de bijtelling is voor jou, en anders vervalt de optie om er privé mee te rijden. Jij geen gedoe met bijtelling, ik geen zeurende werknemer. Sterker nog: ik ben minder geld kwijt, want bij lagere jaarkm's is het leasebedrag lager.quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Kuch.... , bijtelling!! Je betaalt je scheel aan een lease auto als het een beetje luxe model is. In de lease moet je juist een zo goedkoop mogelijke auto rijden, zeker met die 24% die nu weer geldt voor alle autos behalve electrische... ik zou die bijtelling dan gecompenseerd willen zien in mijnsalaris. Dit is iets voor de jaarlijkse onderhandelingen. Duurdere auto betekent voor mij , meer salaris, want ik heb een hogere bedrag dat ik moet bijtellen.
Het zal wel aan mij liggen, maar een doorsnee Golfje zie ik niet als super mooie auto.quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik gok zomaar een Alfa Romeo of een Volkswagen Golf.
Klopt, heb een 7% bijtellingscategorie en betaal voornamelijk eigen bijdrage, welke minder wordt als ik promoveer (wat ik volgend jaar of het jaar erna verwacht te doen). Desalniettemin betaal ik zeer weinig in vergelijking tot hetzelfde model niet-elektrisch (Golf Highline, sportstoelen, parkeersensoren etc) en ik rijd tot 2021 met 7% bijtelling, maximaal profiteren!quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat dan? Want zo'n super mooie auto betekent meestal ook wel iets voor je netto salaris.
Past binnen het stereotype van een big 4 starter.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar een doorsnee Golfje zie ik niet als super mooie auto.
Voor iemand die net begonnen is met werken kan dat zomaar heel leuk zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar een doorsnee Golfje zie ik niet als super mooie auto.
Past binnen het stereotype van bijna elke starter. Hier kan je een BMW 1, Mini, Golf GTE of Audi A3 E-tron krijgen. Zie ook geen reden voor een dikkere auto persoonlijk? Drukt alleen maar op je salaris, en voor de klant hoef je het ook niet te doen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Past binnen het stereotype van een big 4 starter.
En zo heb je altijd baas boven baas.quote:Op zondag 16 oktober 2016 12:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik rij een ford ka uit 2006 en zou niks anders willen
Ook gewoon allemaal dikke prima. Stuk voor stuk perfecte auto's om zakelijk het verkeer mee te doen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 12:42 schreef Maramba het volgende:
[..]
Past binnen het stereotype van bijna elke starter. Hier kan je een BMW 1, Mini, Golf GTE of Audi A3 E-tron krijgen. Zie ook geen reden voor een dikkere auto persoonlijk? Drukt alleen maar op je salaris, en voor de klant hoef je het ook niet te doen.
Heb je thuis een laadpaal en/of op kantoor de mogelijkheid om structureel te laden of rij je gewoon een verkapte benzinewagen?quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:44 schreef JDFS het volgende:
[..]
Klopt, heb een 7% bijtellingscategorie en betaal voornamelijk eigen bijdrage, welke minder wordt als ik promoveer (wat ik volgend jaar of het jaar erna verwacht te doen). Desalniettemin betaal ik zeer weinig in vergelijking tot hetzelfde model niet-elektrisch (Golf Highline, sportstoelen, parkeersensoren etc) en ik rijd tot 2021 met 7% bijtelling, maximaal profiteren!
Overigens vind ik een GTE een super mooie wagen, vooral als mijn eerste auto .
Ik moet trouwens zeggen, ik huur nu een paar weken een niet-plugin Prius en op zich weet die het verbruik nog wel mooi laag te houden geloof ik. Zeker met korte afstanden zonder snelweg erbij weet 'ie dan tot wel 50% van de afstand uit de batterijen te halen. (Blijft natuurlijk jammer dat de batterij-energie niet uit een stopcontact kan komen, daar niet van, maar hij laadt bij het afremmen en van de heuvel af bijvoorbeeld nog best mooi op.)quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je thuis een laadpaal en/of op kantoor de mogelijkheid om structureel te laden of rij je gewoon een verkapte benzinewagen?
Nadeel is wel dat het een Prius isquote:Op zondag 16 oktober 2016 15:53 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik moet trouwens zeggen, ik huur nu een paar weken een niet-plugin Prius en op zich weet die het verbruik nog wel mooi laag te houden geloof ik. Zeker met korte afstanden zonder snelweg erbij weet 'ie dan tot wel 50% van de afstand uit de batterijen te halen. (Blijft natuurlijk jammer dat de batterij-energie niet uit een stopcontact kan komen, daar niet van, maar hij laadt bij het afremmen en van de heuvel af bijvoorbeeld nog best mooi op.)
Bij ons in principe ook niet, maar er zijn uitzonderingen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:02 schreef JDFS het volgende:
[..]
Consultant bij een Big Four met MBO? Knap gedaan! Aangezien dat bij mij volgens de arbeidsvoorwaarden niet kan (ten minste HBO), blijf je Assistant. Maar als een Partner achter je staat kun je een hoop bereiken, nice!
quote:
Die haat jegens de Prius vind ik onterecht. Hij is niet lelijker dan de doorsnee leasebak.quote:
Dus over het algemeen geld mijn opmerking Overal zijn uitzonderingen op de regel.. maar inderdaad.. in verhouding tot de verantwoordelijkheden is het een schijntje wat we krijgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 09:53 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan best lekker verdienen (al geldt dat maar voor een klein deel van de zorgverleners..) maar er komt ook heel veel verantwoordelijkheid (en gezeik) bij kijken.
Overigens vind ik de verantwoordelijkheid die we dragen vaak ook niet in verhouding staan tot het salaris.
Op geen enkele manierquote:Op zondag 16 oktober 2016 20:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het is een Prius C, maakt dat wat goed?
Het interesseert mij allemaal ook niet echt nee. Zo mooi als mijn zwarte Trek Madone zijn ze sowieso geen van allen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:52 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Die haat jegens de Prius vind ik onterecht. Hij is niet lelijker dan de doorsnee leasebak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |