abonnement Unibet Coolblue
pi_165916714
Over een maandje vertrek ik richting Boedapest. Heel veel zin in !


Ik reis in m'n eentje en ben benieuwd naar ervaringen. :) Heeft men aanraders en afraders en ervaringen? Ik hoor ze graag!

Daarnaast heb ik een paar vraagjes:
- ik lees over een 'Budapest card' die je kan aanschaffen. Het kost zo'n ¤33 voor 3 dagen en je kan gratis met het OV en krijgt korting op sommige musea of kan gratis naar binnen. Is het de moeite waard om zo'n kaart aan te schaffen ?
- Hoe is het Engels van de gemiddelde Hongaar? Mijn kennis van het Hongaars is niet-bestaand en ik spreek niet heel goed Duits.
- Ik heb een Rabobank bankpas en ik vroeg me af of je dan bij veel geldautomaten in Boedapest kunt pinnen of dat er maar weinig automaten zijn waar dat ding werkt.

En tot slot: hoe is de kerstmarkt in Boedapest? Ik ben dol op kerst en kerstmarkten en alles wat erbij hoort, dus ik was helemaal gelukkig toen ik ontdekte dat de markt er precies staat als ik er ben. Is iemand er geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 12-10-2016 18:51:35 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_165916802
- Met Engels red je je daar prima.
- Elke pinautomaat (geldautomaat bedoel je?) accepteert wel een Rabobank pinpas (Maestro). Let wel op dat je de keuze krijgt om in HUF of in Euro "af te rekenen", bij grotere bedragen is het gunstiger om voor HUF te kiezen omdat dan de Rabobank de koers bepaalt. Wel betaal je dan ¤2,50 transactiekosten. Als je voor euro's kiest kan de koers zo 10% lager liggen (in jouw nadeel dus). Bij kleine bedragen kan dit dus wel uit!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165916862
Superleuke stad!!! Ze spreken er gewoon prima Engels. Kerstmarkten vond ik helaas tegenvallen.
pi_165917039
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:41 schreef yosander het volgende:
- Met Engels red je je daar prima.
- Elke pinautomaat (geldautomaat bedoel je?) accepteert wel een Rabobank pinpas (Maestro). Let wel op dat je de keuze krijgt om in HUF of in Euro "af te rekenen", bij grotere bedragen is het gunstiger om voor HUF te kiezen omdat dan de Rabobank de koers bepaalt. Wel betaal je dan ¤2,50 transactiekosten. Als je voor euro's kiest kan de koers zo 10% lager liggen (in jouw nadeel dus). Bij kleine bedragen kan dit dus wel uit!
Ik bedoel inderdaad geldautomaat. :@ Mijn brein werkt niet zo lekker meer na een dag werken (en ik pin alles) :')
Dat van het afrekenen in HUF of Euro wist ik al, een goede tip.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_165918066
Ik zou die kaart niet gebruiken tenzij je echt attracties op je lijstje hebt staan die je geld gaan besparen als je dat ding neemt. OV is helemaal niet zo duur daar meen ik van mijn laatste bezoek vorig jaar.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 19:56:09 #6
357044 Budapestenaar
pi_165918270
Wat leuk! Ik heb vier jaar in Boedapest gewoond dus ik weet veel over deze stad. Wat voor soort dingen zou je graag willen doen of zien?

Persoonlijk vind ik dat een bezoekje aan het Széchenyi-bad niet mag ontbreken. Lekker 's avonds, na een dag lopen door de stad bijkomen in het hete bronwater.



-De Budapest Card is flink duurder dan een kaart voor dezelfde periode voor het openbaar vervoer. Het is dus een rekensom: als je voldoende musea bezoekt, kan het voordeliger zijn. De Card geeft korting op musea, maar volgens mij ook op thermaalbaden, zoals het bad hierboven.

-Het Engels van de gemiddelde Hongaar is slecht, in tegenstelling tot wat een eerdere poster zei. Maar mensen die in hotels werken of bij belangrijke toeristische trekpleisters kunnen zich meestal wel verstaanbaar maken in het Engels. Als je iets wil vragen aan voorbijgangers op straat, kun je het beste jonge mensen aanklampen.

-Jouw pasje van de Rabo werkt in elke geldautomaat en je kunt ook in supermarkten en op andere plekken gewoon pinnen. Let op: haal geen geld bij wisselkantoren en wissel zeker niet bij mensen op straat.

-De kerstmarkt in Boedapest: tja, zelf ben ik geen liefhebber want ik vind het erg massaal, maar hij is wel tamelijk groot en ook wel sfeervol. Ik neem tenminste aan dat je het hebt over de markt op het Vörösmarty-plein?

Heb je andere vragen? Stel ze gerust! :)
pi_165918605
Ik was zeker van plan om de thermaalbaden te bezoeken, misschien zelfs meerdere keren - ik ben een waterrat. Waarschijnlijk wil ik zowel Gellert als het Széchenyibad uitproberen.

Ik ben wel een museumliefhebber, daarom twijfel ik over de Card. Ik wil iig het Historisch Museum zien en dus idd naar die thermaalbaden. Het ligt er denk ik aan hoe duur een OV kaart is en hoe duur musea zijn.

Verder heb ik geschiedenis gestudeerd en ben daar dus dol op. :P
Ook wil ik iig het parlementsgebouw bekijken en naar een concert van de Budapest Klezmer Band.

Ik denk dat het idd de markt op het Vörösmartyplein is.Ik wist trouwens niet dat er meerdere kerstmarkten waren.

En hoe is het nachtleven? Ik ben geen enorme party animal maar ik wil wel graag even het uitgaansleven verkennen. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 20:36:50 #8
357044 Budapestenaar
pi_165919075
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:11 schreef Ewelina het volgende:
Ik was zeker van plan om de thermaalbaden te bezoeken, misschien zelfs meerdere keren - ik ben een waterrat. Waarschijnlijk wil ik zowel Gellert als het Széchenyibad uitproberen.
Goeie keuze! Boedapest heeft ook een paar Turkse baden. Onder andere het Király uit 1550. Zelf nooit geweest, maar schijnt wel bijzonder te zijn.

quote:
Ik ben wel een museumliefhebber, daarom twijfel ik over de Card. Ik wil iig het Historisch Museum zien en dus idd naar die thermaalbaden. Het ligt er denk ik aan hoe duur een OV kaart is en hoe duur musea zijn.

Verder heb ik geschiedenis gestudeerd en ben daar dus dol op. :P

Ook wil ik iig het parlementsgebouw bekijken en naar een concert van de Budapest Klezmer Band.

Hospital in the Rock is misschien leuk? http://www.sziklakorhaz.eu/en

Parlementsgebouw is zeker de moeite waard! Was vroeger gratis voor EU-burgers maar ik geloof dat er nu een bijdrage wordt gevraagd.

quote:
Ik denk dat het idd de markt op het Vörösmartyplein is.Ik wist trouwens niet dat er meerdere kerstmarkten waren.

Een stukje verderop, bij de basiliek is ook een kerstmarkt http://adventiunnep.hu/en/

quote:
En hoe is het nachtleven? Ik ben geen enorme party animal maar ik wil wel graag even het uitgaansleven verkennen. :P
Het uitgaansleven is breed en divers. Clubs als Morrisson's en Akvárium. De ruin pubs waar de stad bekend om staat. En veel, héél veel restaurants.
pi_165919425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Goeie keuze! Boedapest heeft ook een paar Turkse baden. Onder andere het Király uit 1550. Zelf nooit geweest, maar schijnt wel bijzonder te zijn.

[..]

Hospital in the Rock is misschien leuk? http://www.sziklakorhaz.eu/en

Parlementsgebouw is zeker de moeite waard! Was vroeger gratis voor EU-burgers maar ik geloof dat er nu een bijdrage wordt gevraagd.

[..]

Een stukje verderop, bij de basiliek is ook een kerstmarkt http://adventiunnep.hu/en/

[..]

Het uitgaansleven is breed en divers. Clubs als Morrisson's en Akvárium. De ruin pubs waar de stad bekend om staat. En veel, héél veel restaurants.
Dank voor de tips! Hospital in the Rock ziet er interessant uit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_165919700
Je kunt daar makkelijk alles lopend af. Vind ik zelf ook het meest prettig in een onbekende stad. Zo zie je nog wat.
pi_165922686
Tip: oefen hoe je snel op roltrap springt.
pi_165922972
Gellert:


Király


O+

Die ruin pubs, waar herken je ze aan en zitten ze door de hele stad ? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:03 schreef Luppie0110 het volgende:
Je kunt daar makkelijk alles lopend af. Vind ik zelf ook het meest prettig in een onbekende stad. Zo zie je nog wat.
Ik was wel van plan om een paar flinke stadswandelingen te maken. :) Ik verblijf ook in het centrum. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_165923147
Iig bij Szimpla Kert naar binnen lopen (ruin pub), herkennen doe je ze bijna niet van buiten. Meestal is het een poort die open staat waar mensen bij staan of muziek uit komt, ze liggen allemaal een paar straten van het toeristisch centrum af.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 06:14:17 #14
357044 Budapestenaar
pi_165924877
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:07 schreef isax het volgende:
Tip: oefen hoe je snel op roltrap springt.
O ja, dat vind ik zo irritant hier in Nederland, die trááááááge roltrappen. :D
  Meest relativerende user 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 06:40:45 #15
357044 Budapestenaar
pi_165924918
Ruin pubs liggen verspreid door de stad en zijn meestal een mix van kroeg, eetcafé en disco. Szimpla is de bekendste, een van de grootste (en commercieelste). Ik vind bijvoorbeeld Instant wat relaxter. Daar is ook het publiek net wat ouder. Of Pótkulcs, wat naar mijn mening één van de meer authentieke ruinpubs is.

De ruin-restaurants Most (Nu) en Jelen (Heden) zijn leuk om een hapje te eten!

In welk centrum zit je, dat van Buda of dat van Pest? ;)

Wandel zeker hier even langs: https://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_of_G%C3%BCl_Baba. Leuk om vanaf de Frankel Leo utca, omhoog te klimmen via de Gül Baba utca.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 06:43:38 #16
357044 Budapestenaar
pi_165924924
O ja,de Grote Synagoge is ook zeer de moeite waard! Heel indrukwekkend!

En leuk voor een kopje kofie: Lotz Terem.

pi_165932102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:40 schreef Budapestenaar het volgende:
Ruin pubs liggen verspreid door de stad en zijn meestal een mix van kroeg, eetcafé en disco. Szimpla is de bekendste, een van de grootste (en commercieelste). Ik vind bijvoorbeeld Instant wat relaxter. Daar is ook het publiek net wat ouder. Of Pótkulcs, wat naar mijn mening één van de meer authentieke ruinpubs is.

De ruin-restaurants Most (Nu) en Jelen (Heden) zijn leuk om een hapje te eten!

In welk centrum zit je, dat van Buda of dat van Pest? ;)

Wandel zeker hier even langs: https://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_of_G%C3%BCl_Baba. Leuk om vanaf de Frankel Leo utca, omhoog te klimmen via de Gül Baba utca.
Fijn, dit soort info is zeer welkom!

Ik verblijf in Pest.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:05:49 #18
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_165973056
Boedapest is geweldig! Ik ben er twee keer geweest en stiekem heel erg verliefd op geworden. Zo'n kaart heb je niet nodig, voor twaalf euro koop je een weekkaart voor het ov en reis je de hele week gratis. Ik vond het vissersbastion, het parlement, het uitzicht vanaf gellert hill in de avond en de dierentuin een van de hoogtepunten. Ik heb er zelf ook over geschreven (linkje zie sign)

Probeer sowieso een keer dobos, super lekker en typisch hongaars gebakje! Bij ruszwurm (vlakbij het vissersbastion) eet je het lekkerste gebak (en volgens mij ook het goedkoopste). Ook goulash eten in een typisch Hongaar restaurantje is een must. Als je even wat zijstraatjes in loopt is er genoeg te vinden.
pi_165973194
Je hebt er (in elk geval in de zomer) free walking tours. Het is een hele goeie manier om als je alleen reist in contact te komen met mensen en om snel heel veel over de stad te weten te komen. Zelf vond ik de communism tour erg interessant.

Als je het communisme interessant vind zou je naar Haza Terror kunnen gaan, het is erg interessant al wordt daar wel erg ingespeeld op de emotie.

Verder zijn de ruin pubs erg leuk, Szimpla Kert is gaaf maar ook erg druk.

En als je gaat eten heb ik gemerkt dat de restaurantjes net buiten de toeristische straatjes een stuk leuker zijn en ook echt beter eten verkopen. Probeer ook zeker de Hongaarse wijnen, die zijn erg goed.

Die toeristenkaart kan leuk zijn als je de kosten eruit haalt. Musea zijn er niet erg duur. In Boedapest kun je alles ook prima lopen als je een beetje conditie hebt.

Oh en wat ook leuk is zijn de catacomben onder de stad. Kun je 'het graf' van Vlad Dracul bezoeken. Het is leuk gedaan, wrl nep natuurlijk.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:40:33 #20
357044 Budapestenaar
pi_165974595
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Als je het communisme interessant vind zou je naar Haza Terror kunnen gaan, het is erg interessant al wordt daar wel erg ingespeeld op de emotie.

Dat laatste vond ik zelf jammer. Veel dreigende muziek, weinig informatie. Die walking tour lijkt me zelf leuker. Ik heb vaak door de stad gedwaald om historische plekken te bezoeken. Op sommige plekken zie je de kogelgaten nog in de muren zitten. Steeds minder, omdat Boedapest een behoorlijke inhaalslag aan het maken is met het restaureren van oude gebouwen.

Tijdens de herdenking van de Hongaarse Opstand (23 oktober tot 10 november 1956) worden er in tram 4/6 verhalen verteld via het omroepsysteem. Bij veel haltes krijg je te horen welke rol die plek speelde tijdens de opstand. In het Hongaars natuurlijk, dus ik verstond niet alles, maar ik kreeg er niettemin kippevel van.

Overigens: echte geschiedenis die-hards kunnen naar Memento Park, even buiten de stad (bus vanaf winkelcentrum Allee). Na 1990 zijn alle communistische standbeelden, plaquettes en andere kunstwerken verwijderd uit de straten en daar in een soort beeldentuin geplaatst.

Onder andere dit beeld, dat vroeger aan de Dózsa György út stond, waar ook de grote parades plaatsvonden. Hongaren hebben dit beeld de bijnaam "Mevrouw, u laat iets vallen" gegeven.

  Meest relativerende user 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:52:25 #21
357044 Budapestenaar
pi_165974756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:05 schreef Karbonkel95 het volgende:
Boedapest is geweldig! Ik ben er twee keer geweest en stiekem heel erg verliefd op geworden. Zo'n kaart heb je niet nodig, voor twaalf euro koop je een weekkaart voor het ov en reis je de hele week gratis. Ik vond het vissersbastion, het parlement, het uitzicht vanaf gellert hill in de avond en de dierentuin een van de hoogtepunten. Ik heb er zelf ook over geschreven (linkje zie sign)

Probeer sowieso een keer dobos, super lekker en typisch hongaars gebakje! Bij ruszwurm (vlakbij het vissersbastion) eet je het lekkerste gebak (en volgens mij ook het goedkoopste). Ook goulash eten in een typisch Hongaar restaurantje is een must. Als je even wat zijstraatjes in loopt is er genoeg te vinden.
Mooie blog! Ik heb zelf jaren naast die Mac die niet op een Mac lijkt gewerkt :D
pi_165975416
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:40 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat laatste vond ik zelf jammer. Veel dreigende muziek, weinig informatie. Die walking tour lijkt me zelf leuker. Ik heb vaak door de stad gedwaald om historische plekken te bezoeken. Op sommige plekken zie je de kogelgaten nog in de muren zitten. Steeds minder, omdat Boedapest een behoorlijke inhaalslag aan het maken is met het restaureren van oude gebouwen.

Tijdens de herdenking van de Hongaarse Opstand (23 oktober tot 10 november 1956) worden er in tram 4/6 verhalen verteld via het omroepsysteem. Bij veel haltes krijg je te horen welke rol die plek speelde tijdens de opstand. In het Hongaars natuurlijk, dus ik verstond niet alles, maar ik kreeg er niettemin kippevel van.

Overigens: echte geschiedenis die-hards kunnen naar Memento Park, even buiten de stad (bus vanaf winkelcentrum Allee). Na 1990 zijn alle communistische standbeelden, plaquettes en andere kunstwerken verwijderd uit de straten en daar in een soort beeldentuin geplaatst.

Onder andere dit beeld, dat vroeger aan de Dózsa György út stond, waar ook de grote parades plaatsvonden. Hongaren hebben dit beeld de bijnaam "Mevrouw, u laat iets vallen" gegeven.

[ afbeelding ]
Misschien was dat bij jouw bezoek nog niet zo, maar er was toen ik er vorig jaar was in elke zaal een infoblad te pakken waar juist wel veel op stond. De muziek was inderdaad wel een minpunt, ik kwam ook wel enigzins bedrukt weer naar buiten.
pi_165987790
Ik ben er jaren geleden geweest, zit eraan te denken om volgend jaar nog eens te gaan.

Mijn plan:
http://www.neprajz.hu/en/(...)-the-hungarians.html

Naast dat een stukje geschiedenis me wel interessant lijkt, is het volgens mij ook een mooi gebouw



Verder een cafe bezoeken:
http://www.newyorkcafe.hu/ (Boscolo hotel)

Niet voor de koffie, maar voor de sfeer. Zowel binnen als buiten lijkt me dat wel mooi om te zien.


En zoals genoemd de grote synagoge


die budapest card... Zoals het er nu uitziet ben ik goedkoper uit zonder. OV kost iets van 4100 HUF voor 3 dagen, dat is zo'n 13 eur.
Verschil van 20 eur (5800HUF). Dan moet je wel voldoende dingen van die kaart gebruiken om dat verschil te rechtvaardigen.
Losse entree van bv het Natuurmuseum is (max) 2200.
En op diverse andere dingen is het 'slechts' korting.

Overigens, ik zag bij meerdere musea enz dat je als <26 jarige student ook vaak kortingen krijgt.
  One tough cookie zondag 16 oktober 2016 @ 13:32:15 #24
169210 liesje1979
pi_165987828
Ik wil volgend jaar ook eens gaan.
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 15:35:28 #25
357044 Budapestenaar
pi_165990737
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:30 schreef DJSmiley het volgende:

Overigens, ik zag bij meerdere musea enz dat je als <26 jarige student ook vaak kortingen krijgt.
Klopt! Ik behoor zelf al een poosje niet meer tot die categorie -O- maar weet nog dat ze wel vaak vragen om een vorm van bewijs. Een bibliotheekkaart, je OV-chipkaart of het pasje van de Gamma zijn meestal goed genoeg :D
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 15:36:15 #26
357044 Budapestenaar
pi_165990780
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wil volgend jaar ook eens gaan.
Aanrader :Y
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 15:42:19 #27
357044 Budapestenaar
pi_165990998
In de winter zal hij niet rijden, maar met stip de schattigste attractie in Boedapest is de Gyermekvasút, ofwel de Kinderspoorweg. Erfenis uit vervlogen communistische tijden. De machinist is een volwassene maar verder bestaat het hele personeel uit kinderen. Voor de kinderen is dit een beloning voor het behalen van goede cijfers op school O+

De rit is trouwens prachtig, door de heuvels van Buda.



  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 15:53:14 #28
357044 Budapestenaar
pi_165991296
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Misschien was dat bij jouw bezoek nog niet zo, maar er was toen ik er vorig jaar was in elke zaal een infoblad te pakken waar juist wel veel op stond. De muziek was inderdaad wel een minpunt, ik kwam ook wel enigzins bedrukt weer naar buiten.
Nope, ben er jáááren geleden geweest, toen het net open was. Blijkbaar hebben ze veel kritiek gehad op het gebrek aan info en hebben ze daar wat mee gedaan.
pi_165993647
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:35 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Klopt! Ik behoor zelf al een poosje niet meer tot die categorie -O- maar weet nog dat ze wel vaak vragen om een vorm van bewijs. Een bibliotheekkaart, je OV-chipkaart of het pasje van de Gamma zijn meestal goed genoeg :D
Ha, zou mijn medewerkerspas van de universiteit goed genoeg zijn? _O-

Al staat daar wel m'n titel op.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_165993730
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:42 schreef Budapestenaar het volgende:
In de winter zal hij niet rijden, maar met stip de schattigste attractie in Boedapest is de Gyermekvasút, ofwel de Kinderspoorweg. Erfenis uit vervlogen communistische tijden. De machinist is een volwassene maar verder bestaat het hele personeel uit kinderen. Voor de kinderen is dit een beloning voor het behalen van goede cijfers op school O+

De rit is trouwens prachtig, door de heuvels van Buda.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat schattig!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 17:36:19 #31
357044 Budapestenaar
pi_165993778
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ha, zou mijn medewerkerspas van de universiteit goed genoeg zijn? _O-

Al staat daar wel m'n titel op.
Misschien kun je daar je duim op houden :D
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 17:36:53 #32
357044 Budapestenaar
pi_165993795
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Budapestenaar op 16-10-2016 17:37:29 ]
pi_165993803
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Misschien kun je daar je duim op houden :D
Of zeggen dat ik een 2e master doe _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 17:37:40 #34
357044 Budapestenaar
pi_165993814
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat schattig!
Heel schattig. Vooral als die kinderen hun best doen om een paar woordjes Engels te spreken O+
pi_165993983
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je hebt er (in elk geval in de zomer) free walking tours. Het is een hele goeie manier om als je alleen reist in contact te komen met mensen en om snel heel veel over de stad te weten te komen. Zelf vond ik de communism tour erg interessant.

Als je het communisme interessant vind zou je naar Haza Terror kunnen gaan, het is erg interessant al wordt daar wel erg ingespeeld op de emotie.

Verder zijn de ruin pubs erg leuk, Szimpla Kert is gaaf maar ook erg druk.

En als je gaat eten heb ik gemerkt dat de restaurantjes net buiten de toeristische straatjes een stuk leuker zijn en ook echt beter eten verkopen. Probeer ook zeker de Hongaarse wijnen, die zijn erg goed.

Die toeristenkaart kan leuk zijn als je de kosten eruit haalt. Musea zijn er niet erg duur. In Boedapest kun je alles ook prima lopen als je een beetje conditie hebt.

Oh en wat ook leuk is zijn de catacomben onder de stad. Kun je 'het graf' van Vlad Dracul bezoeken. Het is leuk gedaan, wrl nep natuurlijk.
Het communisme vind ik wel interessant, heb in Praag ook een communistisch museum bezocht. Aan de briljante poster van dat Praagse museum kan het museum in Boedapest niet tippen denk ik.

Wat betreft info: ik heb niet zo heel veel info nodig over dat onderwerp, ik heb er tijdens mijn studie meerdere vakken over gevolgd. _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166004475
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het communisme vind ik wel interessant, heb in Praag ook een communistisch museum bezocht. Aan de briljante poster van dat Praagse museum kan het museum in Boedapest niet tippen denk ik.

Wat betreft info: ik heb niet zo heel veel info nodig over dat onderwerp, ik heb er tijdens mijn studie meerdere vakken over gevolgd. _O-
Oh zo, ik weet niet of het museum je dan echt wat nieuws brengt.

Wat ik tof vond aan de communism tour was dat die gedaan werd door een meisje dat het als kind meegekregen had en uit een gemengd nest (christelijk vs socialist) kwam waardoor ze heel veel uit eigen ervaring kon vertellen. Dat maakte het veel boeiender dan een tourguide die alleen feitjes oplepelt.
pi_166064371
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 23:42 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Oh zo, ik weet niet of het museum je dan echt wat nieuws brengt.

Wat ik tof vond aan de communism tour was dat die gedaan werd door een meisje dat het als kind meegekregen had en uit een gemengd nest (christelijk vs socialist) kwam waardoor ze heel veel uit eigen ervaring kon vertellen. Dat maakte het veel boeiender dan een tourguide die alleen feitjes oplepelt.
Dat lijkt me interessant!

Ik ben aan het aftellen...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 15:55:04 #38
357044 Budapestenaar
pi_166148162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:30 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat lijkt me interessant!

Ik ben aan het aftellen...
Hey Ewelina,

Ik vond een leuke site die wellicht interessant is om te bekijken voordat je afreist naar Boedapest.

http://www.rferl.org/a/bu(...)rising/28067263.html

Op deze pagina zie je foto's van de Hongaarse opstand in 1956. Al je van rechts naar links schuift, zie je hoe die plek er nu uitziet.
pi_166261026
Boedapest is echt prachtig, en ik vond het genoemde Hospital in the rocks, erg interessant. House of terror vond ik ook erg interessant. En een langos eten in de grote markthal. En wandelen over de gellertheuvel en een kijkje nemen in de grotkerk.
pi_166267019
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:55 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hey Ewelina,

Ik vond een leuke site die wellicht interessant is om te bekijken voordat je afreist naar Boedapest.

http://www.rferl.org/a/bu(...)rising/28067263.html

Op deze pagina zie je foto's van de Hongaarse opstand in 1956. Al je van rechts naar links schuift, zie je hoe die plek er nu uitziet.
Interessant!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 2 november 2016 @ 22:40:22 #41
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_166381090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:52 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Mooie blog! Ik heb zelf jaren naast die Mac die niet op een Mac lijkt gewerkt :D
Dank je wel! Haha die mac ja, die leek totaal niet op een normale mac, best grappig :p Leuk dat je in Boedapest hebt gewerkt, zo'n fijne stad
pi_166511786
Ben net aangekomen, eerste indruk is goed! Heb al mooie dingen gezien!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 8 november 2016 @ 23:14:16 #43
357044 Budapestenaar
pi_166514756
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:49 schreef Ewelina het volgende:
Ben net aangekomen, eerste indruk is goed! Heb al mooie dingen gezien!
Veel plezier! Heel benieuwd naar je ervaringen! ^O^
  One tough cookie dinsdag 8 november 2016 @ 23:23:11 #44
169210 liesje1979
pi_166515040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:49 schreef Ewelina het volgende:
Ben net aangekomen, eerste indruk is goed! Heb al mooie dingen gezien!
Leuk, heel veel plezier. En we willen graag foto's! :D
pi_166515659
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:49 schreef Ewelina het volgende:
Ben net aangekomen, eerste indruk is goed! Heb al mooie dingen gezien!
Tof! Je kunt trouwens ook naar een schietclub in Budapest, voor 35e kun je oa schieten met een ak47, shotgun en wat pistolen :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166516390
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 23:43 schreef yosander het volgende:

[..]

Tof! Je kunt trouwens ook naar een schietclub in Budapest, voor 35e kun je oa schieten met een ak47, shotgun en wat pistolen :P
_O-
pi_166536935
Wat is het hier mooi! O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 woensdag 9 november 2016 @ 20:02:05 #48
357044 Budapestenaar
pi_166544367
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 15:13 schreef Ewelina het volgende:
Wat is het hier mooi! O+
Hou op! Je wakkert mijn heimwee aan :'(

:P
pi_166546037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hou op! Je wakkert mijn heimwee aan :'(

:P
Wacht maar tot ik foto's ga posten. 😈
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 woensdag 9 november 2016 @ 21:04:13 #50
357044 Budapestenaar
pi_166546591
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 20:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wacht maar tot ik foto's ga posten. 😈
Ik heb het voorgevoel dat ik heel snel een ticket naar Boedapest ga boeken :D
pi_166549011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik heb het voorgevoel dat ik heel snel een ticket naar Boedapest ga boeken :D
Vooral doen! :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166563449
Pics or it didn't happen.

Kettingbrug


Erfenis van het communisme




Poort bij de kabelbaan van Gellert Hill


Budapest Castle


St Matthews basiliek




Vissersbastion




Kattencafé Whiskers Pub

Szechenyi spa:


[ Bericht 24% gewijzigd door Ewelina op 10-11-2016 17:03:23 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 23:33:39 #53
357044 Budapestenaar
pi_166574605
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:56 schreef Ewelina het volgende:
Pics or it didn't happen.

Kettingbrug
[ link | afbeelding ]

Erfenis van het communisme
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Poort bij de kabelbaan van Gellert Hill
[ link | afbeelding ]

Budapest Castle
[ link | afbeelding ]

St Matthews basiliek
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Vissersbastion
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Kattencafé Whiskers Pub

Szechenyi spa:
[ link | afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+
  Meest relativerende user 2022 donderdag 10 november 2016 @ 23:36:50 #54
357044 Budapestenaar
pi_166574717
Een uurtje in het hete water van het Szechényi-bad zou ik wel kunnen gebruiken. Zit al de hele avond te snotteren en bibberen op de bank :{

Mooie foto's Ewelina! We want more! :)
pi_166575447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 23:43 schreef yosander het volgende:

[..]

Tof! Je kunt trouwens ook naar een schietclub in Budapest, voor 35e kun je oa schieten met een ak47, shotgun en wat pistolen :P
Heb je een link?
pi_166575641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:09 schreef artm het volgende:

[..]

Heb je een link?
http://www.celeritas-sch.com/

Ligt trouwens niet echt in het centrum. Wij waren destijds met de auto dus hoe goed de bereikbaarheid met OV is, weet ik daarom niet :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166577277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef Budapestenaar het volgende:
Een uurtje in het hete water van het Szechényi-bad zou ik wel kunnen gebruiken. Zit al de hele avond te snotteren en bibberen op de bank :{

Mooie foto's Ewelina! We want more! :)
De spa was heerlijk!
Beterschap!

Meer foto's gaat zeker lukken, ik heb hier nog 4 volle dagen. :)

Apart vind ik trouwens wel dat ze hier geld in rekening brengen voor het serveren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 08:37:36 #58
357044 Budapestenaar
pi_166577429
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

De spa was heerlijk!
Beterschap!

Meer foto's gaat zeker lukken, ik heb hier nog 4 volle dagen. :)

Apart vind ik trouwens wel dat ze hier geld in rekening brengen voor het serveren.
Niet overal. Maar inderdaad is een 'verplichte fooi' bij veel restaurants al inbegrepen. Altijd goed om even op de rekening te kijken dus :)
pi_166577788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Niet overal. Maar inderdaad is een 'verplichte fooi' bij veel restaurants al inbegrepen. Altijd goed om even op de rekening te kijken dus :)
Als er op de kaart staat dat prijzen inclusief zijn, verwacht ik dat niet echt.

Ik heb sowieso het gevoel dat ik hier als wandelende geldboom word gezien. Vaak kijkt men ronduit teleurgesteld als ik niet het duurste op de kaart bestel.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166577856
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wil volgend jaar ook eens gaan.
Ik ga morgen :6
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 11:46:39 #61
357044 Budapestenaar
pi_166579930
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:18 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb sowieso het gevoel dat ik hier als wandelende geldboom word gezien. Vaak kijkt men ronduit teleurgesteld als ik niet het duurste op de kaart bestel.
Haha, wat vind je in het algemeen van de vriendelijkheid van mensen in Boedapest? Ik vond winkelpersoneel en bedienend personeel (te) vaak ronduit chagrijnig.
pi_166584678
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:46 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Haha, wat vind je in het algemeen van de vriendelijkheid van mensen in Boedapest? Ik vond winkelpersoneel en bedienend personeel (te) vaak ronduit chagrijnig.
Chagrijnig volkje.

Wat me wel opvalt: mannen zijn redelijk hoffelijk naar vrouwen toe en in het verkeer zijn Hongaren veel netter tov voetgangers dan in Amsterdam!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 18:15:19 #63
357044 Budapestenaar
pi_166586878
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Chagrijnig volkje.

Wat me wel opvalt: mannen zijn redelijk hoffelijk naar vrouwen toe en in het verkeer zijn Hongaren veel netter tov voetgangers dan in Amsterdam!
Hongaarse mannen zijn inderdaad erg hoffelijk. Tot ze getrouwd zijn :D

Aan dat gechagrijn heb ik nooit kunnen wennen. Gelukkig maakt de stad het dubbel en dwars goed.

Heb je al wat Hongaarse specialiteiten gegeten?
  One tough cookie vrijdag 11 november 2016 @ 18:45:00 #64
169210 liesje1979
pi_166587331
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ga morgen :6
Als je de goede trein weet te vinden. :6
Niet dat ik recht van spreken heb met mijn verslapen. :')

Mooie foto's Ewelina, zo te zien heb je mooi weer!
pi_166587927
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hongaarse mannen zijn inderdaad erg hoffelijk. Tot ze getrouwd zijn :D

Aan dat gechagrijn heb ik nooit kunnen wennen. Gelukkig maakt de stad het dubbel en dwars goed.

Heb je al wat Hongaarse specialiteiten gegeten?
Niet echt eigenlijk. Ik hou niet van goulash en ben niet zo van de stoofpotten.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166588437
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Als je de goede trein weet te vinden. :6
Niet dat ik recht van spreken heb met mijn verslapen. :')

Mooie foto's Ewelina, zo te zien heb je mooi weer!
Ik ga met de auto naar het vliegveld :7 Verslapen zou nog een issue kunnen zijn, want vliegen om 9:00 uur :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166588657
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ga met de auto naar het vliegveld :7 Verslapen zou nog een issue kunnen zijn, want vliegen om 9:00 uur :{
Let wel op files.

Bij mij maakte de NS de start extra spannend door ruim een half uur vertraging. :{
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:24:56 #68
357044 Budapestenaar
pi_166589382
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk. Ik hou niet van goulash en ben niet zo van de stoofpotten.
Kurtös kalács?


Eszterházy-taart?


Dobos-taart?
pi_166591698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:24 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Kurtös kalács?
[ afbeelding ]

Eszterházy-taart?
[ afbeelding ]

Dobos-taart?
[ afbeelding ]
Ik heb al wel ruszwurm gebak op. Ik wil alleen niet 10 kilo zwaarder terugkomen. :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 22:43:58 #70
357044 Budapestenaar
pi_166594156
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:36 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb al wel ruszwurm gebak op. Ik wil alleen niet 10 kilo zwaarder terugkomen. :D
Gewoon een paar keer Gül Baba utca op en neer! *O*
pi_166609781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:43 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Gewoon een paar keer Gül Baba utca op en neer! *O*
Er zijn grenzen. Al heb ik vandaag wel Gellert Hill beklommen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166610152
Tijd voor meer foto's.

Gellert Hill:




Avondshots








[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166610342
Voor het parlement:


Parlementsgebouw:





[URL=http://smg.photobucket.com/user/Kim-EL/media/Boedapest/P1110403_zpsa23mmicc.jpg.html]










[ Bericht 10% gewijzigd door Ewelina op 12-11-2016 19:16:51 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166610444
Kerstmarkt bij het Vörösmarty-plein










[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 19:23:04 #75
357044 Budapestenaar
pi_166610570
Mooie foto's Ewelina! ^O^
pi_166610682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Mooie foto's Ewelina! ^O^
Jammer alleen van de waterdruppels in sommige foto's, maar goed, je kunt niet alles hebben.
's Avonds is Gellert Hill echt wel spookachtig, zeker als je ineens voor dat kruis staat :@ :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166610824
Kattencafé Whiskers Pub


Gellert Spa


[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 19:44:17 #78
357044 Budapestenaar
pi_166610875
Gellért! Ook een prachtig bad. Alleen krijg ik er steevast hoofdpijn :@

Ben je nog in de tegenovergelegen rotskerk geweest?
pi_166610903
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:44 schreef Budapestenaar het volgende:
Gellért! Ook een prachtig bad. Alleen krijg ik er steevast hoofdpijn :@

Ben je nog in de tegenovergelegen rotskerk geweest?
Niet in de kerk zelf, het was al laat en in het donker is die heuvel een beetje griezelig, zeker als je alleen bent. Bovendien was het kutweer.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 20:18:11 #80
357044 Budapestenaar
pi_166611573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Niet in de kerk zelf, het was al laat en in het donker is die heuvel een beetje griezelig, zeker als je alleen bent. Bovendien was het kutweer.
Het ziet er inderdaad een tikje herfstig uit :) Was de kerstmarkt leuk?
pi_166612226
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het ziet er inderdaad een tikje herfstig uit :) Was de kerstmarkt leuk?
Kerstmarkt was leuk, niet bijzonder. De Duitsers doen het beter ;)
Opvallend is wel dat er zeer weinig echte kerstversiering te koop was, vooral souvenirs en eten en drinken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 21:11:25 #82
357044 Budapestenaar
pi_166612723
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:50 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Kerstmarkt was leuk, niet bijzonder. De Duitsers doen het beter ;)
Opvallend is wel dat er zeer weinig echte kerstversiering te koop was, vooral souvenirs en eten en drinken.
Haha, eten en drinken is voor Hongaren zééér belangrijk! :D
pi_166612881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 21:11 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Haha, eten en drinken is voor Hongaren zééér belangrijk! :D
Dat is te merken :D
De glühwein is overigens echt een aanrader, beter dan op de Duitse markten. :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166634306
Wat een hoop regen hebben ze in Boedapest :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166634397
1 keer raden waar ik vandaag geweest ben. :7










Een paar aapjes liepen los rond! :D












Je moet toch wat als je in je eentje weg bent :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166634631
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:30 schreef Hallojo het volgende:
Wat een hoop regen hebben ze in Boedapest :{
Valt mee hoor, pas 1 dag regen gehad.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166634700
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:38 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Valt mee hoor, pas 1 dag regen gehad.
Die dag was dus gisteren. De ene dag dat ik in Boedapest was ;( Geen fuck gezien dus :') Wel heerlijk gegeten :9~
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166634877
Ja dit was echt zo dichtbij. Je staat veel dichter bij de gevaarlijke dieren dan in NL.




Olifantenhuis was erg mooi!








Binnenplaatsje. Waar o.a. Stalinpafernalia en Poetin-spul verkocht werd.


Ruin pub Mazel Tov






[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166634935
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Die dag was dus gisteren. De ene dag dat ik in Boedapest was ;( Geen fuck gezien dus :') Wel heerlijk gegeten :9~
Balen! Gister was het idd snertweer, dus ik ben een spa in gedoken. Waar heb je gegeten?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zondag 13 november 2016 @ 21:03:38 #90
357044 Budapestenaar
pi_166638028
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:33 schreef Ewelina het volgende:
1 keer raden waar ik vandaag geweest ben. :7
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Een paar aapjes liepen los rond! :D
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Je moet toch wat als je in je eentje weg bent :P
[ link | afbeelding ]
Állatkert! Waar ik ooit eens in mijn gezicht gemept ben door een luiaard... }:|

Leuk!
  Meest relativerende user 2022 zondag 13 november 2016 @ 21:05:27 #91
357044 Budapestenaar
pi_166638084
Nou Ewelina, je hebt je dagen in Boedapest goed besteed hoor! Veel gezien en gedaan! ^O^
pi_166638666
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Balen! Gister was het idd snertweer, dus ik ben een spa in gedoken. Waar heb je gegeten?
's Middags tapas bij restaurant Barcelona en 's avonds spareribs bij restaurant Bestia ofzo. Was allebei erg goed :9~
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_166639003
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:05 schreef Budapestenaar het volgende:
Nou Ewelina, je hebt je dagen in Boedapest goed besteed hoor! Veel gezien en gedaan! ^O^
Het beste : ik heb nog 2 dagen te besteden. B-) De synagoge, Haza Terror en Hospital in the Rock staan iig nog op het programma.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 13-11-2016 21:41:32 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zondag 13 november 2016 @ 22:17:32 #94
357044 Budapestenaar
pi_166640159
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het beste : ik heb nog 2 dagen te besteden. B-) De synagoge, Haza Terror en Hospital in the Rock staan iig nog op het programma.
Nog heel wat leuke dingen in het vooruitzicht dus!

Na je bezoek aan de synagoge ga je dat pittorekse Gozsdu-udvar met heel andere ogen zien, I promise!
  Meest relativerende user 2022 zondag 13 november 2016 @ 22:27:40 #95
357044 Budapestenaar
pi_166640438
Nog een tipje voor lunch/diner/koffie:

Centrál Kavéház. Een koffiehuis met een rijke historie waar tegenwoordig ook erg goed gekookt wordt.

pi_166641129
Ik wilde morgen iig naar Instant. Ben heel benieuwd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166651254
Hospital in the Rock en Instant zijn 'm niet geworden vandaag, maar nu wel in een andere ruin bar aan de palinka. Cheers!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 maandag 14 november 2016 @ 21:46:32 #98
357044 Budapestenaar
pi_166658780
Vreselijk spul, pálinka :D
pi_166659386
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 21:46 schreef Budapestenaar het volgende:
Vreselijk spul, pálinka :D
Deze was tot mijn verbazing wel oké :D Meestal is het inderdaad vreselijk.

Na nogmaals de Gellertheuvel te hebben beklommen en de Citadel (ik vond het een beetje tegenvallen) bekeken te hebben, wilde ik naar Hospital in the Rock, was niet te vinden. Stond aangegeven op bordjes in 2 verschillende straten en in geen van beiden vond ik het. |:( Na een uur zoeken was ik het zat en ben maar weggegaan om souvenirs in te slaan en de 2e ruin pub te bezoeken (Liebling).

Heb wel de synagoge vandaag gezien, erg mooi. O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166661602
Zelfgestookte palinka :r
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166662519
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 23:18 schreef yosander het volgende:
Zelfgestookte palinka :r
Is dat niet gewoon gekookte spiritus met suiker ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166663006
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 00:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon gekookte spiritus met suiker ?
Mij werd verteld van fruit uit eigen tuin, maar niet te drinken. Maar wat wil je met 60% :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166675309
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2016 01:05 schreef yosander het volgende:

[..]

Mij werd verteld van fruit uit eigen tuin, maar niet te drinken. Maar wat wil je met 60% :')
De versie die ik had was 37,5%. Vandaar dat ie nog érgens naar smaakte en niet alleen naar alcohol.

Ik heb overigens een flesje mee genomen voor mijn zus, ben benieuwd naar haar gezicht als ze het drinkt. >:) _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166685710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:19 schreef Ewelina het volgende:

[..]

De versie die ik had was 37,5%. Vandaar dat ie nog érgens naar smaakte en niet alleen naar alcohol.

Ik heb overigens een flesje mee genomen voor mijn zus, ben benieuwd naar haar gezicht als ze het drinkt. >:) _O-
Haha, ook met 37,5% smaakt het nog steeds ranzig denk ik :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166693974
Nou, de trip zit er weer op. Ben inmiddels weer thuis in het schone Amsterdam!

Hoogtepunten waren voor mij toch wel de opera, het parlementsgebouw, de ruin pubs, het vissersbastion en de spa's. O+ Minder leuk is dat eea best slecht staat aangegeven (musea). en dat Hongaren nogal chagrijnig zijn en je als wandelende geldboom zien.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 17 november 2016 @ 10:24:20 #106
67174 Dos37
Come on Twente
pi_166709546
Ik ben er ook geweest, mijn verwachtingspatroon was denk ik te hoog. Ik had Praag 2.0 verwacht maar vond het wel een stuk minder dan Praag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 11:26:08 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166710353
Je hebt je goed vermaakt zo te zien! Budapest is een fantastische stad O+ ik was er in augustus met prachtig weer. Hoop er snel weer heen te gaan!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 donderdag 17 november 2016 @ 20:21:56 #108
357044 Budapestenaar
pi_166720621
quote:
9s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:46 schreef Ewelina het volgende:
Nou, de trip zit er weer op. Ben inmiddels weer thuis in het schone Amsterdam!

Hoogtepunten waren voor mij toch wel de opera, het parlementsgebouw, de ruin pubs, het vissersbastion en de spa's. O+ Minder leuk is dat eea best slecht staat aangegeven (musea). en dat Hongaren nogal chagrijnig zijn en je als wandelende geldboom zien.
Goed om te lezen dat je een leuk tripje hebt gehad. Al had ik dat al wel opgemaakt uit je tussentijdse berichten :)

Er is ooit een campagne geweest om inwoners van Budapest wat meer te laten lachen tegen vreemden. Maar dat heeft niet veel geholpen :D
pi_166738046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:21 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Er is ooit een campagne geweest om inwoners van Budapest wat meer te laten lachen tegen vreemden. Maar dat heeft niet veel geholpen :D
:o ! Niet!

_O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166765765
Hongaren zijn juist hele gezellige mensen (ben er zelf ook een :p)

En mooie dames in Budapest! _O_
  Meest relativerende user 2022 zondag 20 november 2016 @ 00:08:32 #111
357044 Budapestenaar
pi_166768696
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 22:26 schreef wielrennerdt het volgende:
Hongaren zijn juist hele gezellige mensen (ben er zelf ook een :p)

En mooie dames in Budapest! _O_
Dat klopt. Hongaren zijn heel gezellige en gastvrije mensen. Maar mensen in Boedapest kunnen erg chagrijnig zijn. Het is ook typisch iets voor de hoofdstad. Zelfs Hongaren vinden dat van mensen in hun eigen hoofdstad. :)
pi_166773658
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:08 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat klopt. Hongaren zijn heel gezellige en gastvrije mensen. Maar mensen in Boedapest kunnen erg chagrijnig zijn. Het is ook typisch iets voor de hoofdstad. Zelfs Hongaren vinden dat van mensen in hun eigen hoofdstad. :)
Heb je helemaal gelijk in hoor. Veel vriendinnen van m'n moeder vind ik er ook altijd maar chagrijnig uitzien, maar zijn altijd wel aardig..
pi_166807365
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:08 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat klopt. Hongaren zijn heel gezellige en gastvrije mensen. Maar mensen in Boedapest kunnen erg chagrijnig zijn. Het is ook typisch iets voor de hoofdstad. Zelfs Hongaren vinden dat van mensen in hun eigen hoofdstad. :)
Ik betreur het dat ik er weinig van gemerkt heb. ;(

Voor de rest: ik heb ruim 600 (!) foto's genomen, dus verwacht binnenkort nog maar een fotoreeks.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166808292
Pest:




Vlakbij de Erszebetbrug:




Pest vanaf de oever van Buda:


Nogmaals de Gellértheuvel.

De start tot de 547 meter hoge top:




Uitzicht 1, ongeveer op 1/3 van de top


De top bereikt!


Citadel




Burcht van Buda


St. Matthews Basiliek


Nogmaals het Vissersbastion


Burchtwijk


De synagoge


Altaar
[URL=http://smg.photobucket.com/user/Kim-EL/media/P1110675_zpsmarzvwjt.jpg.html]


Spreekstoel


Gedenkplaquettes


Begraafplaats van de synagoge


Tuin van de synagoge


Close-up van het monument 'Silver Weeping Willow':




Ruďnepub Liebling




Pálinka. Uiteraard moest de nationale drank uitgeprobeerd worden. :+


Faculty of Humanities


Hongaars Nationaal Museum






De ekster in mij werd blij van deze juwelen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_166808813
Fashion street


Geweldige kerstwinkel


Grotkerk






Pest


De opera

Hal


Grote zaal. Die grote zitplaats onderin is de presidentiële suite. Je mag er alleen in als je de president bent, of door hem uitgenodigd. Tenzij je Madonna heet.


Grote zaal


Podium




Bar


Vanaf het balkon op de 1e etage




Avondshot






mini-optreden (oa Figaro van Mozart)


Boedapest 's avonds
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 maandag 21 november 2016 @ 21:03:31 #116
357044 Budapestenaar
pi_166810565
Mooie foto's!! *O*

Wel jammer dat het prachtige gebouw tegenover de opera na al die jaren nog staat af te brokkelen -O-
pi_166826197
Leuk die foto's!
pi_166842386
Wij gaan van 27-31 december *O* Ben benieuwd!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_166842714
Goeie foto's :o Wat een mooie stad is het toch. Ik moet gauw maar weer een keer terug...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie woensdag 23 november 2016 @ 21:11:49 #120
169210 liesje1979
pi_166857424
Mooie foto's Ewelina! _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:55 schreef Hallojo het volgende:
Goeie foto's :o Wat een mooie stad is het toch. Ik moet gauw maar weer een keer terug...
Je bent net terug. :+
pi_166858322
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:11 schreef liesje1979 het volgende:
Mooie foto's Ewelina! _O_

[..]

Je bent net terug. :+
Dat geeft niks :6 Ik wacht nog wel even tot er wat meer zonzekerheid is ;)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 22:17:38 #122
357044 Budapestenaar
pi_166859533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:55 schreef Hallojo het volgende:
Goeie foto's :o Wat een mooie stad is het toch. Ik moet gauw maar weer een keer terug...
Ondanks de horkerige bewoners? _O-

Maar goed, ik kan me er alles bij voorstellen. O+
pi_166859788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:36 schreef Ewelina het volgende:
Over een maandje vertrek ik richting Boedapest. Heel veel zin in !
[ afbeelding ]

Ik reis in m'n eentje en ben benieuwd naar ervaringen. :) Heeft men aanraders en afraders en ervaringen? Ik hoor ze graag!

Daarnaast heb ik een paar vraagjes:
- ik lees over een 'Budapest card' die je kan aanschaffen. Het kost zo'n ¤33 voor 3 dagen en je kan gratis met het OV en krijgt korting op sommige musea of kan gratis naar binnen. Is het de moeite waard om zo'n kaart aan te schaffen ?
- Hoe is het Engels van de gemiddelde Hongaar? Mijn kennis van het Hongaars is niet-bestaand en ik spreek niet heel goed Duits.
- Ik heb een Rabobank bankpas en ik vroeg me af of je dan bij veel geldautomaten in Boedapest kunt pinnen of dat er maar weinig automaten zijn waar dat ding werkt.

En tot slot: hoe is de kerstmarkt in Boedapest? Ik ben dol op kerst en kerstmarkten en alles wat erbij hoort, dus ik was helemaal gelukkig toen ik ontdekte dat de markt er precies staat als ik er ben. Is iemand er geweest?
Leuke dames.
pi_166859899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:17 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ondanks de horkerige bewoners? _O-

Maar goed, ik kan me er alles bij voorstellen. O+
Ik ben ze vorige week niet tegengekomen, die horkerige mensen. Alleen maar leuke mensen gesproken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 22:37:03 #125
357044 Budapestenaar
pi_166860147
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ben ze vorige week niet tegengekomen, die horkerige mensen. Alleen maar leuke mensen gesproken.
Was je wel echt in Boedapest? :D Nee serieus, er zijn ook veel aardige mensen in Boedapest. Maar in winkels en restaurants wil personeel nog wel eens een tikje horkerig zijn.
pi_166860350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Was je wel echt in Boedapest? :D Nee serieus, er zijn ook veel aardige mensen in Boedapest. Maar in winkels en restaurants wil personeel nog wel eens een tikje horkerig zijn.
Ik ben zelf een oppervlakkige botte klootzak, dus dan valt de rest al snel mee :Y)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie maandag 19 december 2016 @ 23:57:34 #127
169210 liesje1979
pi_167463206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ga morgen :6
Ik in februari. *O*
  One tough cookie dinsdag 20 december 2016 @ 00:08:24 #128
169210 liesje1979
pi_167463567
Ik hoop zo dat ik sneeuw heb dan. :@
pi_167466199
Nog één weekje *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_167466585
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2016 23:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik in februari. *O*
_O_ Ga eten bij tapasrestaurant Barcelona :9~
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:08 schreef liesje1979 het volgende:
Ik hoop zo dat ik sneeuw heb dan. :@
Zodat je je vliegtuig weer kunt missen :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie dinsdag 20 december 2016 @ 18:42:08 #131
169210 liesje1979
pi_167479313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]

_O_ Ga eten bij tapasrestaurant Barcelona :9~

[..]

Zodat je je vliegtuig weer kunt missen :{
Ik vlieg pas in de middag. Vanaf Rotterdam.
pi_167479679
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik vlieg pas in de middag. Vanaf Rotterdam.
Dat is geen garantie dat je je vliegtuig haalt. ;)

Zeker ook met Transavia ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 20 december 2016 @ 19:58:47 #133
357044 Budapestenaar
pi_167481742
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2016 23:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik in februari. *O*
Leuk!!! O+
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 20 december 2016 @ 20:12:58 #134
357044 Budapestenaar
pi_167482311
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik vlieg pas in de middag. Vanaf Rotterdam.
Relaxed. Wat ga je allemaal doen in Boedapest?
  One tough cookie dinsdag 20 december 2016 @ 23:50:42 #135
169210 liesje1979
pi_167490200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat is geen garantie dat je je vliegtuig haalt. ;)

Zeker ook met Transavia ?
Naja het verkleint iig de kansen. :+
Ja met Transavia.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Relaxed. Wat ga je allemaal doen in Boedapest?
Weet ik nog niet, ik hoop een sneeuwpop maken, maar ik weet dat de kans op neerslag daar niet zo groot is. En verder, euhm, iig een keer zwemmen in dat grote bad, vond het wel aan de prijzige kant, zijn er ook kleinere, warmwaterbaden, goedkopere warmwaterbaden? Die Turkse heb ik al gezien in dit topic. Ben ook niet van plan er uren door te brengen maar lijkt me gewoon lekker om even op te warmen zeg maar. :D

Verder heb ik echt nog geen idee, Iig een keer eten bij tapas Barcelona, bedankt voor de tip Hallojo, ik ben gek op tapas.
pi_167490260
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Naja het verkleint iig de kansen. :+
Ja met Transavia.

[..]

Weet ik nog niet, ik hoop een sneeuwpop maken, maar ik weet dat de kans op neerslag daar niet zo groot is. En verder, euhm, iig een keer zwemmen in dat grote bad, vond het wel aan de prijzige kant, zijn er ook kleinere, warmwaterbaden, goedkopere warmwaterbaden? Die Turkse heb ik al gezien in dit topic. Ben ook niet van plan er uren door te brengen maar lijkt me gewoon lekker om even op te warmen zeg maar. :D

Verder heb ik echt nog geen idee, Iig een keer eten bij tapas Barcelona, bedankt voor de tip Hallojo, ik ben gek op tapas.
Jaaa, voor een habbekrats een retourtje. *O* *O* *O* ¤50,- destijds, al heb ik er nog extra bagage bij geboekt.

Die baden zijn heerlijk. Niet heel goedkoop idd, maar nog altijd goedkoper dan in Nederland. Ga vooral met sneeuw en kou in dat heerlijke buitenbad zitten. O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie dinsdag 20 december 2016 @ 23:58:53 #137
169210 liesje1979
pi_167490366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jaaa, voor een habbekrats een retourtje. *O* *O* *O* ¤50,- destijds, al heb ik er nog extra bagage bij geboekt.

Die baden zijn heerlijk. Niet heel goedkoop idd, maar nog altijd goedkoper dan in Nederland. Ga vooral met sneeuw en kou in dat heerlijke buitenbad zitten. O+
Ik was 75 kwijt maar nog steeds goed te doen. :D
Heb er ook echt wel zin in. Mijn hostel is ook 75 euro voor 4 nachten dus een paar keer zwemmen kan er best vanaf. Verder wil ik misschien ook wel naar de opera, daar was jij ook geweest toch? Dacht gelezen te hebben dat je een staplaats had maar kan het niet meer terugvinden. Heb je de ticket daar gekocht en kan dat op de dag zelf nog? En hoeveel had je er voor betaald?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:02:20 #138
357044 Budapestenaar
pi_167490426
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Naja het verkleint iig de kansen. :+
Ja met Transavia.

[..]

Weet ik nog niet, ik hoop een sneeuwpop maken, maar ik weet dat de kans op neerslag daar niet zo groot is. En verder, euhm, iig een keer zwemmen in dat grote bad, vond het wel aan de prijzige kant, zijn er ook kleinere, warmwaterbaden, goedkopere warmwaterbaden? Die Turkse heb ik al gezien in dit topic. Ben ook niet van plan er uren door te brengen maar lijkt me gewoon lekker om even op te warmen zeg maar. :D

Verder heb ik echt nog geen idee, Iig een keer eten bij tapas Barcelona, bedankt voor de tip Hallojo, ik ben gek op tapas.
De Turkse baden zijn kleiner en ook iets goedkoper. Gellért en Széchenyi zijn inderdaad nogal prijzig. Goedkoper opwarmen kan ook in het Dagály, het zwembad waar ik zelf heel vaak kwam omdat ik er in de buurt woonde. Het grappige is dat je daar, dankzij een pijpleiding zwemt in het water uit de Széchenyi-bron. :)

Het Dagály stamt uit de jaren vijftig en heeft dus wat minder charme. En je bent er hoogstwaarschijnlijk de enige toerist :D

  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:04:33 #139
169210 liesje1979
pi_167490456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

De Turkse baden zijn kleiner en ook iets goedkoper. Gellért en Széchenyi zijn inderdaad nogal prijzig. Goedkoper opwarmen kan ook in het Dagály, het zwembad waar ik zelf heel vaak kwam omdat ik er in de buurt woonde. Het grappige is dat je daar, dankzij een pijpleiding zwemt in het water uit de Széchenyi-bron. :)

Het Dagály stamt uit de jaren vijftig en heeft dus wat minder charme. En je bent er hoogstwaarschijnlijk de enige toerist :D

[ afbeelding ]
Lol! Als het water maar warm is. En de enige toerist is niet heel erg, denk ik. Bedankt voor de tip, ik ga even googlen.
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:06:29 #140
169210 liesje1979
pi_167490486
Hmm wel een stukje uit het centrum, is het met de tram te bereiken?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:09:38 #141
357044 Budapestenaar
pi_167490516
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:06 schreef liesje1979 het volgende:
Hmm wel een stukje uit het centrum, is het met de tram te bereiken?
Tien minuten uit het centrum met de metro. Lijn 3, uitstappen op Árpád-híd. Het bad ligt in de Népfürdö utca (Volksbadstraat), vijf minuutjes lopen van de metro.
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:11:33 #142
169210 liesje1979
pi_167490537
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:09 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Tien minuten uit het centrum met de metro. Lijn 3, uitstappen op Árpád-híd. Het bad ligt in de Népfürdö utca (Volksbadstraat), vijf minuutjes lopen van de metro.
Soms kunnen dingen zo heerlijk simpel zijn. :D
Zie wel een beetje op tegen de roltrappen naar de metro, in Praag had ik daar best moeite mee, het is geen hobby zeg maar, en deze zijn nog wat sneller en dieper geloof ik.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:19:05 #143
357044 Budapestenaar
pi_167490607
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:11 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Soms kunnen dingen zo heerlijk simpel zijn. :D
Zie wel een beetje op tegen de roltrappen naar de metro, in Praag had ik daar best moeite mee, het is geen hobby zeg maar, en deze zijn nog wat sneller en dieper geloof ik.
Hoogte- of dieptevrees? Boedapest heeft inderdaad nogal wat diepgelegen stations. Vooral Széll Kálman tér (lijn 2) heeft een lange roltrap. Volgens mij is het zelfs één van de diepstgelegen metrostations van Europa. Roltrappen gaan ook een stuk sneller idd.

Árpád-híd ligt net onder het wegdek. Zoals in New York, zeg maar. Dat geldt ook voor alle stations van Lijn 1, de Földalatti (Ondergrondse).

[ Bericht 1% gewijzigd door Budapestenaar op 21-12-2016 00:26:13 ]
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:22:08 #144
357044 Budapestenaar
pi_167490640
Het Rudasbad heeft trouwens een geinig badje op het dak:

  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:26:04 #145
169210 liesje1979
pi_167490678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:19 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hoogte- of dieptevrees? Boedapest heeft inderdaad nogal wat diepgelegen stations. Vooral Széll Kálman tér (lijn 2) heeft een lange roltrap. Volgens mij is het zelfs één van de diepstgelegen metrostations van Europa.

Árpád-híd ligt net onder het wegdek. Zoals in New York, zeg maar. Dat geldt ook voor alle stations van Lijn 1, de Földalatti (Ondergrondse).
Dit zijn de tips hoor! _O_
Ik heb geloof ik wel een beetje hoogtevrees, of misschien wel dieptevrees. geen idee of daar verschil tussen zit. Ik kan echt genieten van grote hoogtes, maar ik ga niet helemaal op de rand staan en naar beneden kijken zeg maar.
Roltrappen is vooral de hele diepe, waarbij je geen vast punt hebt om op te focussen, heel raar, ik raak dan echt een beetje in paniek, klamme handen en helemaal verkrampt ofzo. Ik heb dan na een tijdje het gevoel dat ik voorover val. Maar ik heb gemerkt dat het iets helpt om direct achter iemand op de roltrap te staan en dan te focussen op iets van die persoon, het liefst zo hoog mogelijk, dus bijv het haar ofzo. Dus mocht het nodig zijn ga ik wel roltrapstalken. :+
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:27:21 #146
169210 liesje1979
pi_167490687
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:22 schreef Budapestenaar het volgende:
Het Rudasbad heeft trouwens een geinig badje op het dak:

[ afbeelding ]
Dat is cool. _O_
En dat je dan terugkomt en mensen vragen wat je allemaal gedaan hebt?
Zwembaden.
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:30:46 #147
169210 liesje1979
pi_167490724
Night-bath hours are from 10:00 PM until 4:00 AM on Fridays and Saturdays (the sauna world is not available during night bathing).
Jammer, dan ben ik er niet.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:31:02 #148
357044 Budapestenaar
pi_167490727
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:26 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dit zijn de tips hoor! _O_
Ik heb geloof ik wel een beetje hoogtevrees, of misschien wel dieptevrees. geen idee of daar verschil tussen zit. Ik kan echt genieten van grote hoogtes, maar ik ga niet helemaal op de rand staan en naar beneden kijken zeg maar.
Roltrappen is vooral de hele diepe, waarbij je geen vast punt hebt om op te focussen, heel raar, ik raak dan echt een beetje in paniek, klamme handen en helemaal verkrampt ofzo. Ik heb dan na een tijdje het gevoel dat ik voorover val. Maar ik heb gemerkt dat het iets helpt om direct achter iemand op de roltrap te staan en dan te focussen op iets van die persoon, het liefst zo hoog mogelijk, dus bijv het haar ofzo. Dus mocht het nodig zijn ga ik wel roltrapstalken. :+
Ik ken het gevoel. Op roltrappen valt het gelukkig wel mee, maar ik heb één keer in een spontane bui besloten om in een stoeltjeslift te stappen (de Libegö in Boedapest) en ik heb doodsangsten uitgestaan. :o Gek genoeg heb ik in een vliegtuig weer nergens last van...
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:34:07 #149
169210 liesje1979
pi_167490754
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:31 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel. Op roltrappen valt het gelukkig wel mee, maar ik heb één keer in een spontane bui besloten om in een stoeltjeslift te stappen (de Libegö in Boedapest) en ik heb doodsangsten uitgestaan. :o Gek genoeg heb ik in een vliegtuig weer nergens last van...
Bij vliegen heb ik het ook niet. En geen ervaring met stoeltjesliften maar denk dat ik het daar ook niet zou hebben, gewoon de blik naar de horizon, dat is een vast punt, en dat mis ik bij diepe roltrappen. En je zit in een stoeltjeslift denk ik, dat zou voor mij ook schelen. Op een roltrap heb ik dat ik (me op den duur inbeeld?) dat ik wiebelende knieeen krijg. :')
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:34:59 #150
169210 liesje1979
pi_167490761
Lol maar er is een stoeltjeslift in Boedapest? Kan ik misschien gelijk de proef op de som nemen.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:38:58 #151
357044 Budapestenaar
pi_167490806
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:34 schreef liesje1979 het volgende:
Lol maar er is een stoeltjeslift in Boedapest? Kan ik misschien gelijk de proef op de som nemen.
Zeker! En je hebt een prachtig uitzicht. Dat weet ik alleen van foto's, want ik zat 12 minuten met mijn ogen dicht :+



Maar ik denk dat hij in de winter dicht is.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:41:33 #152
357044 Budapestenaar
pi_167490836
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Bij vliegen heb ik het ook niet. En geen ervaring met stoeltjesliften maar denk dat ik het daar ook niet zou hebben, gewoon de blik naar de horizon, dat is een vast punt, en dat mis ik bij diepe roltrappen. En je zit in een stoeltjeslift denk ik, dat zou voor mij ook schelen. Op een roltrap heb ik dat ik (me op den duur inbeeld?) dat ik wiebelende knieeen krijg. :')
Kun je je niet omdraaien en de andere kant opkijken? Alleen even opletten als je bijna beneden bent :) Of focussen op de reclameborden?
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:41:52 #153
169210 liesje1979
pi_167490837
Ik heb er weinig verstand van maar hier trok ik toch wel even mijn wenkbrauwen op:

quote:
Water composition
The hot spring of the thermal bath is radio-active, rich in calcium, magnesium, fluoride ions, hydrogen-carbonate, sulphate and sodium.
Maar dat zal in dit geval wel een goed iets zijn neem ik maar aan. :+
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:42:39 #154
169210 liesje1979
pi_167490844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:38 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Zeker! En je hebt een prachtig uitzicht. Dat weet ik alleen van foto's, want ik zat 12 minuten met mijn ogen dicht :+

[ afbeelding ]
En dit is ook in de winter beschikbaar? Want het lijkt me tof. :D
Maar ik denk dat hij in de winter dicht is.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:45:10 #155
357044 Budapestenaar
pi_167490874
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb er weinig verstand van maar hier trok ik toch wel even mijn wenkbrauwen op:

[..]

Maar dat zal in dit geval wel een goed iets zijn neem ik maar aan. :+
Het water is van nature inderdaad licht radioactief. Schijnt heilzaam te zijn. En je hebt geen nachtlampje meer nodig. :P
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:45:49 #156
169210 liesje1979
pi_167490882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:41 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Kun je je niet omdraaien en de andere kant opkijken? Alleen even opletten als je bijna beneden bent :) Of focussen op de reclameborden?
De reclameborden "bewegen" mee, omdat je zelf beweegt, bewegen zij ook. snap je?
Ik raak dan compleet mijn oriëntatie kwijt. De allervreselijkste attractie waar ik ooit in geweest ben is Villa Volta in de Efteling. dat soort dingen fucken gewoon met mijn hoofd. :') Omdraaien durf ik ook niet helaas. Dus ik wacht gewoon tot er iemand anders op stapt en dan stap ik erachter. En dan maar hopen dat die persoon niet ook nog gaat lopen want dan moet ik erachter aan. :')
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:49:13 #157
169210 liesje1979
pi_167490912
Ik zit trouwens in 07, 500 meter van Astoria station?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:49:56 #158
357044 Budapestenaar
pi_167490923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

De reclameborden "bewegen" mee, omdat je zelf beweegt, bewegen zij ook. snap je?
Ik raak dan compleet mijn oriëntatie kwijt. De allervreselijkste attractie waar ik ooit in geweest ben is Villa Volta in de Efteling. dat soort dingen fucken gewoon met mijn hoofd. :') Omdraaien durf ik ook niet helaas. Dus ik wacht gewoon tot er iemand anders op stapt en dan stap ik erachter. En dan maar hopen dat die persoon niet ook nog gaat lopen want dan moet ik erachter aan. :')
O nee, dan kun je die roltrappen beter een beetje ontwijken. Gelukkig heeft Budapest bijna overal waar een metro loopt, ook nog een tram, een trolly of een bus. Tramlijn 4/6 (het verschil zit alleen op het laatste stukje) komt bijna overal in het centrum.

Als ik naar deze foto kijk, word ik zelf ook een tikje misselijk, moet ik bekennen. De bewuste roltrap op Szell Kálmán-tér.

  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:50:37 #159
169210 liesje1979
pi_167490936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het water is van nature inderdaad licht radioactief. Schijnt heilzaam te zijn. En je hebt geen nachtlampje meer nodig. :P
Lol.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 00:51:25 #160
357044 Budapestenaar
pi_167490950
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zit trouwens in 07, 500 meter van Astoria station?
Goeie locatie! Lekker centraal. Metrolijn 2 heeft daar een halte. Ook trams en bussen in de buurt.
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:53:14 #161
169210 liesje1979
pi_167490976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:49 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

O nee, dan kun je die roltrappen beter een beetje ontwijken. Gelukkig heeft Budapest bijna overal waar een metro loopt, ook nog een tram, een trolly of een bus. Tramlijn 4/6 (het verschil zit alleen op het laatste stukje) komt bijna overal in het centrum.

Als ik naar deze foto kijk, word ik zelf ook een tikje misselijk, moet ik bekennen. De bewuste roltrap op Szell Kálmán-tér.

[ afbeelding ]
:o :'( Ik denk serieus dat ik deze oversla, ik hoop niet dat het een heel belangrijk knooppunt is. En ik ben blij dat je er zelf ook een tikje misselijk van wordt. :D
Hebben ze geen liften?
Omhoog gaat op zich nog wel trouwens, het is vooral naar beneden.
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 00:59:35 #162
169210 liesje1979
pi_167491041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:51 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Goeie locatie! Lekker centraal. Metrolijn 2 heeft daar een halte. Ook trams en bussen in de buurt.
Volgens mij ook een buurt met barretjes en restaurantjes enzo. En het is een hostel en ik hoop dat dat ook nog een beetje gezellig is, weinig ervaring mee. Maar beneden zit een bar geloof ik. :D
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 01:01:36 #163
357044 Budapestenaar
pi_167491061
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:53 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:o :'( Ik denk serieus dat ik deze oversla, ik hoop niet dat het een heel belangrijk knooppunt is. En ik ben blij dat je er zelf ook een tikje misselijk van wordt. :D
Hebben ze geen liften?
Omhoog gaat op zich nog wel trouwens, het is vooral naar beneden.
Nee, liften hebben ze bijna nergens. :N

Nee, heel belangrijk is het niet. Deák Ferenc-tér wel, omdat op dat station drie metrolijnen kruisen. Roltrappen vallen wel mee omdat ze opgeknipt zijn in een paar niveaus.

Tijd om naar bed te gaan.

Als je meer wilt weten, vraag maar! Ik heb een lichte Budapest-obsessie :@
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 01:06:58 #164
169210 liesje1979
pi_167491091
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:01 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nee, liften hebben ze bijna nergens. :N

Nee, heel belangrijk is het niet. Deák Ferenc-tér wel, omdat op dat station drie metrolijnen kruisen. Roltrappen vallen wel mee omdat ze opgeknipt zijn in een paar niveaus.

Tijd om naar bed te gaan.

Als je meer wilt weten, vraag maar! Ik heb een lichte Budapest-obsessie :@
Ja voor mij ook bedtijd (al een tijdje). Slaap lekker!
En ik merk dat je met liefde over de stad spreekt en dat is leuk. Je komt ook met inside tips, zoals dat treintje (jammer dat ie niet rijdt in de winter) en die andere zwembaden dan de gangbare. Dus top, als ik vragen heb zal ik ze stellen maar ik laat me ook graag inspireren hoor! ;)
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 08:39:24 #165
45833 crew  Fogel
pi_167492168
'S nachts op de Széchenyi brug staan kijken en luisteren hoe de ijsschotsen te pletter kraken tegen de pilaren van de brug vond ik een toffe ervaring.

Ik zie dat je al geboekt hebt Liesje, maar toch; Het Gellerthotel is fantastisch! Een ware tijdreis met personeel ongeveer gekleed als Beefeaters, kamers met houten panelen en het mooiste van alles, (gratis) toegang tot het spa via een bediende (!) lift!
Ja, de kamers zijn oud en de bedden "tja", maar ik vind het echt een geweldige ervaring, ben er drie keer geweest. De charme is gewoon helemaal top.
Het is geen probleem om een beter hotel te vinden voor dezelfde prijs, maar die charme kan je gewoon niet in geld uitdrukken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167492672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:39 schreef Fogel het volgende:
'S nachts op de Széchenyi brug staan kijken en luisteren hoe de ijsschotsen te pletter kraken tegen de pilaren van de brug vond ik een toffe ervaring.

Ik zie dat je al geboekt hebt Liesje, maar toch; Het Gellerthotel is fantastisch! Een ware tijdreis met personeel ongeveer gekleed als Beefeaters, kamers met houten panelen en het mooiste van alles, (gratis) toegang tot het spa via een bediende (!) lift!
Ja, de kamers zijn oud en de bedden "tja", maar ik vind het echt een geweldige ervaring, ben er drie keer geweest. De charme is gewoon helemaal top.
Het is geen probleem om een beter hotel te vinden voor dezelfde prijs, maar die charme kan je gewoon niet in geld uitdrukken.
Alleen al voor die spa zou ik dasr boeken :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 10:20:05 #167
357044 Budapestenaar
pi_167493435
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:39 schreef Fogel het volgende:
'S nachts op de Széchenyi brug staan kijken en luisteren hoe de ijsschotsen te pletter kraken tegen de pilaren van de brug vond ik een toffe ervaring.

Ik zie dat je al geboekt hebt Liesje, maar toch; Het Gellerthotel is fantastisch! Een ware tijdreis met personeel ongeveer gekleed als Beefeaters, kamers met houten panelen en het mooiste van alles, (gratis) toegang tot het spa via een bediende (!) lift!
Ja, de kamers zijn oud en de bedden "tja", maar ik vind het echt een geweldige ervaring, ben er drie keer geweest. De charme is gewoon helemaal top.
Het is geen probleem om een beter hotel te vinden voor dezelfde prijs, maar die charme kan je gewoon niet in geld uitdrukken.
Het Gellért Hotel is inderdaad bijzonder, al is het alleen maar omdat het nog betaalbaar is voor gewone stervelingen :) De lobby, trappenhuis en de ontbijtzaal zijn prachtig. Sommige kamers zijn heel sfeervol, maar je kunt het ook verkeerd treffen. De laatste keer dat ik er verbleef had ik een onooglijke kamer, met zwaar versleten meubilair, een bed waar bijna niet op te slapen viel en een badkamer die ronduit grubby was.

Maar in je badjasje in die lift stappen en afdalen naar het thermaalbad maakt een hoop goed O+
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 12:04:20 #168
357044 Budapestenaar
pi_167495160
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:06 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja voor mij ook bedtijd (al een tijdje). Slaap lekker!
En ik merk dat je met liefde over de stad spreekt en dat is leuk. Je komt ook met inside tips, zoals dat treintje (jammer dat ie niet rijdt in de winter) en die andere zwembaden dan de gangbare. Dus top, als ik vragen heb zal ik ze stellen maar ik laat me ook graag inspireren hoor! ;)
Bedoel je de kindertrein? Dat is met stip de schattigste attractie van Boedapest. Zo leuk om te zien hoe die kinderen hun best doen. O+

De tandradbaan (Fogaskerekű) is ook heel leuk!
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 12:31:59 #169
45833 crew  Fogel
pi_167495855
Nu heb ik zin om weer naar Budapest te gaan :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 12:44:12 #170
357044 Budapestenaar
pi_167496074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef Fogel het volgende:
Nu heb ik zin om weer naar Budapest te gaan :D
Hahaha, ik ook! Maar dat heb ik eigenlijk het hele jaar door :@
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 15:41:27 #171
169210 liesje1979
pi_167499427
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:39 schreef Fogel het volgende:
'S nachts op de Széchenyi brug staan kijken en luisteren hoe de ijsschotsen te pletter kraken tegen de pilaren van de brug vond ik een toffe ervaring.

Ik zie dat je al geboekt hebt Liesje, maar toch; Het Gellerthotel is fantastisch! Een ware tijdreis met personeel ongeveer gekleed als Beefeaters, kamers met houten panelen en het mooiste van alles, (gratis) toegang tot het spa via een bediende (!) lift!
Ja, de kamers zijn oud en de bedden "tja", maar ik vind het echt een geweldige ervaring, ben er drie keer geweest. De charme is gewoon helemaal top.
Het is geen probleem om een beter hotel te vinden voor dezelfde prijs, maar die charme kan je gewoon niet in geld uitdrukken.
Ja naja ik geloof opzeker dat dat super is hoor. :D Maar hij is iets goedkoper per nacht dan wat ik nu in totaal kwijt ben. Dus ik geloof dat ik het wel prima vind zo.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 16:45:20 #172
357044 Budapestenaar
pi_167500995
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja naja ik geloof opzeker dat dat super is hoor. :D Maar hij is iets goedkoper per nacht dan wat ik nu in totaal kwijt ben. Dus ik geloof dat ik het wel prima vind zo.
Gellért mag je ook los bezoeken. Alleen mag je dan niet in die lift :P
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 22:27:51 #173
45833 crew  Fogel
pi_167512768
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja naja ik geloof opzeker dat dat super is hoor. :D Maar hij is iets goedkoper per nacht dan wat ik nu in totaal kwijt ben. Dus ik geloof dat ik het wel prima vind zo.
Een nacht daar. Kan je meteen de kosten van een spabezoek elders van je totale kosten af trekken. ;)

Maar anders:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Gellért mag je ook los bezoeken. Alleen mag je dan niet in die lift :P
Zeker de moeite waard om even in de lobby te kijken alleen al, en dan rechtsaf lopen, deur door et voila, een bar. En daar krijg je gratis snacks bij je (relatief goedkope - ten opzichte van de bar in de lobby zelf) drinken :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167513250
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:53 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:o :'( Ik denk serieus dat ik deze oversla, ik hoop niet dat het een heel belangrijk knooppunt is. En ik ben blij dat je er zelf ook een tikje misselijk van wordt. :D
Hebben ze geen liften?
Omhoog gaat op zich nog wel trouwens, het is vooral naar beneden.
:')

Zo eng is dat toch niet als je gewoon je handjes aan de rail vasthoudt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 22:42:34 ]
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 22:39:08 #175
357044 Budapestenaar
pi_167513261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:27 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een nacht daar. Kan je meteen de kosten van een spabezoek elders van je totale kosten af trekken. ;)

Maar anders:

[..]

Zeker de moeite waard om even in de lobby te kijken alleen al, en dan rechtsaf lopen, deur door et voila, een bar. En daar krijg je gratis snacks bij je (relatief goedkope - ten opzichte van de bar in de lobby zelf) drinken :)
Gratis snacks? Zoals stuzzichini in Italië?
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 22:54:52 #176
45833 crew  Fogel
pi_167513965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:39 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Gratis snacks? Zoals stuzzichini in Italië?
Kreeg meestal een bladerdeegachtig iets. Soms met vlees, soms met iets wits, soort van roomkaas ofzo? Was prima te eten. Kreeg je gewoon op een bordje naast je bier erbij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie woensdag 21 december 2016 @ 22:59:51 #177
169210 liesje1979
pi_167514183
Ik heb er zin in. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog één weekje *O*
Jij gaat al bijna! Laat je weten hoe het was? *O*
  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 23:07:32 #178
357044 Budapestenaar
pi_167514489
Leuk om even doorheen te lopen als je toevallig in de buurt bent. Vijf minuten lopen van Astoria :)



  Meest relativerende user 2022 woensdag 21 december 2016 @ 23:21:51 #179
357044 Budapestenaar
pi_167515040
Typisch Hongaars: de Túró Rudi!



En zijn gevaarlijk verslavende broertje: de Guru!



In het koelvak van de supermarkt. O+
pi_167520147
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb er zin in. :D

[..]

Jij gaat al bijna! Laat je weten hoe het was? *O*
Zeker! De weersvoorspellingen zijn goed (koud en zonnig) dus we hebben er echt zin in!
Is het huren van een fiets voor een dag nog de moeite waard of is alles wel goed te belopen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Meest relativerende user 2022 donderdag 22 december 2016 @ 10:45:11 #181
357044 Budapestenaar
pi_167521169
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker! De weersvoorspellingen zijn goed (koud en zonnig) dus we hebben er echt zin in!
Is het huren van een fiets voor een dag nog de moeite waard of is alles wel goed te belopen?
Boedapest is niet heel erg fietsvriendelijk. maar je kunt op meerdere plekken heel eenvoudig een fiets huren als je een creditcard hebt.

Of Boedapest te belopen is hangt een beetje af van wat je wilt zien. Het is geen compacte stad. Als je wilt lopen van, pak 'm beet, het Városliget (Stadspark) naar de Citadel, dan ben je wel een uurtje onderweg. In zulke gevallen kun je beter even in de metro springen.
pi_167524136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Boedapest is niet heel erg fietsvriendelijk. maar je kunt op meerdere plekken heel eenvoudig een fiets huren als je een creditcard hebt.

Of Boedapest te belopen is hangt een beetje af van wat je wilt zien. Het is geen compacte stad. Als je wilt lopen van, pak 'm beet, het Városliget (Stadspark) naar de Citadel, dan ben je wel een uurtje onderweg. In zulke gevallen kun je beter even in de metro springen.
Ik heb tijdens mijn vakantie wel veel gelopen. Als je het een beetje goed plant wat je wil gaan bezoeken kan dat prima. Anders gewoon even de metro pakken. Een weekkaart kost heel weinig.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie donderdag 22 december 2016 @ 13:23:49 #183
169210 liesje1979
pi_167524376
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:13 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn vakantie wel veel gelopen. Als je het een beetje goed plant wat je wil gaan bezoeken kan dat prima. Anders gewoon even de metro pakken. Een weekkaart kost heel weinig.
Had je mijn vraag over de opera gelezen? :@
pi_167529434
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:23 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Had je mijn vraag over de opera gelezen? :@
Edit: gevonden
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_167529470
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik was 75 kwijt maar nog steeds goed te doen. :D
Heb er ook echt wel zin in. Mijn hostel is ook 75 euro voor 4 nachten dus een paar keer zwemmen kan er best vanaf. Verder wil ik misschien ook wel naar de opera, daar was jij ook geweest toch? Dacht gelezen te hebben dat je een staplaats had maar kan het niet meer terugvinden. Heb je de ticket daar gekocht en kan dat op de dag zelf nog? En hoeveel had je er voor betaald?
Ik heb alleen een rondleiding gehad, inclusief mini concert. Ben niet naar een voorstelling geweest (helaas). :)

Ticketprijzen varieren, je kan er voor 200 forint zitten. Heb je wel een kutplek, helemaal aan de zijkant (dan zie je het podium nauwelijks).
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 20:25:04 #186
45833 crew  Fogel
pi_167533480
Ik ben wel bij een voorstelling geweest in de opera, Othello, was tof. Meen dat ik rond de 25 euro betaalde voor een OK plek. Gewoon bij de opera zelf gekocht online een week of twee-drie voor de voorstelling. Aanrader, ook dat. ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie donderdag 22 december 2016 @ 21:16:36 #187
169210 liesje1979
pi_167535490
Zal het eens uitzoeken, ben nog nooit bij een Opera geweest maar lijkt me best leuk een keer.
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 21:27:10 #188
45833 crew  Fogel
pi_167536006
Het gebouw is nagenoeg hetzelfde als die in Wenen, maar dan beter. Zegt men.

(Ik heb weinig verschil gemerkt)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 donderdag 22 december 2016 @ 22:00:28 #189
357044 Budapestenaar
pi_167537681
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:27 schreef Fogel het volgende:
Het gebouw is nagenoeg hetzelfde als die in Wenen, maar dan beter. Zegt men.

(Ik heb weinig verschil gemerkt)
Ik ben nooit in de opera van Boedapest geweest en ook niet in die van Wenen. Maar nu werd ik nieuwsgierig. Ik verwachtte eigenlijk dat Wenen de mooiste zaal zou hebben. Maar Boedapest wint het als het op grandeur aankomt.

Wenen:


Boedapest:


[ Bericht 12% gewijzigd door Budapestenaar op 22-12-2016 22:13:52 ]
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 22:20:29 #190
45833 crew  Fogel
pi_167538575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:00 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben nooit in de opera van Boedapest geweest en ook niet in die van Wenen. Maar nu werd ik nieuwsgierig. Ik verwachtte eigenlijk dat Wenen de mooiste zaal zou hebben. Maar Boedapest wint het als het op grandeur aankomt.

Wenen:
[ afbeelding ]

Boedapest:
[ afbeelding ]

Ze vertelden dat het in Budepest beter is omdat ze van Wenen geleerd hadden. Die in Budapest is iets later gebouwd en hadden dus de mogelijkheid om fouten aan te passen. Althans, iets in die geest, is alweer meer dan 10 jaar geleden dit. Ik kwam er voor de voorstelling, niet perse voor het gebouw, al was dat natuurlijk op zich ook al een beleving :)
In Wenen had ik een kloteplaats, linksboven met beperkt uitzicht. Maar dat ticket was dan ook erg goedkoop (en de enige beschikbare op de dag dat ik een mogelijkheid had).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 donderdag 22 december 2016 @ 22:26:31 #191
357044 Budapestenaar
pi_167538872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze vertelden dat het in Budepest beter is omdat ze van Wenen geleerd hadden. Die in Budapest is iets later gebouwd en hadden dus de mogelijkheid om fouten aan te passen. Althans, iets in die geest, is alweer meer dan 10 jaar geleden dit. Ik kwam er voor de voorstelling, niet perse voor het gebouw, al was dat natuurlijk op zich ook al een beleving :)
In Wenen had ik een kloteplaats, linksboven met beperkt uitzicht. Maar dat ticket was dan ook erg goedkoop (en de enige beschikbare op de dag dat ik een mogelijkheid had).
Ik las op Wikipedia dat de Staatsoper in Wenen in 1945 gebombardeerd is en de zaal herbouwd 'in de stijl van de jaren vijftig'. Dat lot is de tegenhanger in Boedapest gelukkig bespaard gebleven.

Ik word intussen heel nieuwsgierig. Als ik weer toeristje ga spelen in mijn voormalige woonplaats, ga ik de rondleiding doen! _O_
pi_167544283
Ik word zo jaloers van dit topic... helaas zijn mij vrienden (en ik) te vaak naar Budapest geweest vinden ze. Drie keer in de afgelopen vier jaar...maar komend zomer naar het Exit festival in Novi Stad (Servië) per auto dus als het aan mij ligt een tussenstop in Budapest :D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 24 december 2016 @ 00:48:42 #193
357044 Budapestenaar
pi_167569480
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 05:21 schreef yosander het volgende:
Ik word zo jaloers van dit topic... helaas zijn mij vrienden (en ik) te vaak naar Budapest geweest vinden ze. Drie keer in de afgelopen vier jaar...maar komend zomer naar het Exit festival in Novi Stad (Servië) per auto dus als het aan mij ligt een tussenstop in Budapest :D
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. De meeste mensen zijn laaiend enthousiast over Boedapest, zoals de TS, en jij dus ook. Maar twee collega's die afgelopen jaar naar Boedapest gingen, vonden er niks aan. "Lelijk en grauw", vond de één. "Geen cultuur", volgens de ander. Ik vraag me dan af of ze toevallig in de verkeerde stad zijn beland :D
pi_167618171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze vertelden dat het in Budepest beter is omdat ze van Wenen geleerd hadden. Die in Budapest is iets later gebouwd en hadden dus de mogelijkheid om fouten aan te passen. Althans, iets in die geest, is alweer meer dan 10 jaar geleden dit. Ik kwam er voor de voorstelling, niet perse voor het gebouw, al was dat natuurlijk op zich ook al een beleving :)
In Wenen had ik een kloteplaats, linksboven met beperkt uitzicht. Maar dat ticket was dan ook erg goedkoop (en de enige beschikbare op de dag dat ik een mogelijkheid had).
De opera van Boedapest is wel erg klein! Wenen is groter.
Overigens, over grandeur gesproken: de opera van Odessa is werkelijk schitterend.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie dinsdag 27 december 2016 @ 13:17:53 #195
169210 liesje1979
pi_167638115
De opera heeft maar 1 voorstelling in de tijd dat ik er ben en die is zo goed als uitverkocht. De enige kaarten die ze nog hebben zijn 38 euro en ik twijfel of ik het dat waard vind. Daarnaast is het op de avond van mijn aankomstdag en dan ben ik vaak best moe. Keuzes. :')
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 december 2016 @ 16:40:53 #196
357044 Budapestenaar
pi_167645199
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:17 schreef liesje1979 het volgende:
De opera heeft maar 1 voorstelling in de tijd dat ik er ben en die is zo goed als uitverkocht. De enige kaarten die ze nog hebben zijn 38 euro en ik twijfel of ik het dat waard vind. Daarnaast is het op de avond van mijn aankomstdag en dan ben ik vaak best moe. Keuzes. :')
Meh. Ik zou het niet doen. Rondleiding is ook leuk.
pi_167645384
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:17 schreef liesje1979 het volgende:
De opera heeft maar 1 voorstelling in de tijd dat ik er ben en die is zo goed als uitverkocht. De enige kaarten die ze nog hebben zijn 38 euro en ik twijfel of ik het dat waard vind. Daarnaast is het op de avond van mijn aankomstdag en dan ben ik vaak best moe. Keuzes. :')
Hou je van opera en vind je de voorstelling die ze opvoeren leuk?
Dan zou ik het doen. Anders niet, neem je de rondleiding met miniconcert.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie dinsdag 27 december 2016 @ 17:05:52 #198
169210 liesje1979
pi_167645942
Ik ben nog nooit naar een opera geweest dus geen idee of ik er van houd _O-
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 december 2016 @ 17:13:53 #199
357044 Budapestenaar
pi_167646212
Lange zit als je na twee minuten uitvindt dat je het niks vindt :D
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 december 2016 @ 22:29:59 #200
357044 Budapestenaar
pi_167657952

Reizen met de metro is over een paar maanden geen aanslag op je trommelvliezen meer en die gezellige lampjes keren ook niet terug. Maar Boedapest neemt gelukkig geen afscheid van z'n 40 jaar oude metro's van Russische makelij. Er is geen geld voor nieuwe en dus worden de treinen teruggestuurd naar fabrikant Metrowagonmash voor een opknapbeurt!

*O* *O* *O*
pi_167658123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:29 schreef Budapestenaar het volgende:

Reizen met de metro is over een paar maanden geen aanslag op je trommelvliezen meer en die gezellige lampjes keren ook niet terug. Maar Boedapest neemt gelukkig geen afscheid van z'n 40 jaar oude metro's van Russische makelij. Er is geen geld voor nieuwe en dus worden de treinen teruggestuurd naar fabrikant Metrowagonmash voor een opknapbeurt!

*O* *O* *O*
De metro's in Boedapest zijn tof! :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 december 2016 @ 22:46:41 #202
357044 Budapestenaar
pi_167658635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De metro's in Boedapest zijn tof! :D
O+
pi_167659809
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De metro's in Boedapest zijn tof! :D
Idd _O_
Er is ook een speelfilm over (Kontroll, 2003), dikke aanrader ^O^
Kontroll (2003) - IMDb
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 december 2016 @ 23:33:45 #204
357044 Budapestenaar
pi_167660555
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:16 schreef yosander het volgende:

[..]

Idd _O_
Er is ook een speelfilm over (Kontroll, 2003), dikke aanrader ^O^
Kontroll (2003) - IMDb
En hij staat op YouTube! ^O^
  One tough cookie dinsdag 27 december 2016 @ 23:34:43 #205
169210 liesje1979
pi_167660592
Als ze nou niet van die kut roltrappen hadden...
pi_167663965
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:34 schreef liesje1979 het volgende:
Als ze nou niet van die kut roltrappen hadden...
Zouden ze af moeten schaffen :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 28 december 2016 @ 07:37:43 #207
357044 Budapestenaar
pi_167664520
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:34 schreef liesje1979 het volgende:
Als ze nou niet van die kut roltrappen hadden...
De sportschool is erg in trek daar. Genoeg brede Hongaren om even achter te schuilen!

-O-
pi_167850733
Inmiddels alweer een paar dagen terug uit Boedapest!

We hebben 4 dagen lang blauwe luchten, zon en temperaturen rond het vriespunt gehad, super dus!
De eindconclusie was dat we het samen toch wel een erg prettige, toegankelijke en leuke stad vonden. De stad heeft alles wat een stedentrip zo leuk maakt: prachtige gebouwen, mooie (winkel)straten, veel stadsparken met een overdaad aan standbeelden en monumenten en héél veel restaurants, pubs en uitgaansleven.

Voor ons viel de dagtrip naar de 'overkant' richting Royal Palace, Burchtwijk en de Citadel al met al wat tegen. Het was er stervensdruk en heel bijzonder - op het uitzicht na - vonden we het allemaal niet. De klim naar de Citadel was ook bijzonder pittig.

Onze tour door het Parlement vonden we dan wel weer erg de moeite waard! Zeker een aanrader!
Verder hebben we alle hoogtepunten van de stad wel gezien, inclusief een trip naar de Széchenyi-baden, wat eigenlijk pure geldklopperij is (17 euro p.p.), maar wel mooi om een keer te hebben gezien en gedaan.

Voor ons als liefhebbers van eten en drinken hebben we ons iig zeer goed kunnen vermaken. Via tripadvisor hebben we vrijwel altijd zeer goed kunnen eten in middenklasse restaurants voor gemiddeld 15-20 euro per persoon (2/3 gangen inclusief 2 drankjes pp).Ook de mensen vonden we over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2017 @ 22:38:32 #209
169210 liesje1979
pi_168579669
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:42 schreef Budapestenaar het volgende:
In de winter zal hij niet rijden, maar met stip de schattigste attractie in Boedapest is de Gyermekvasút, ofwel de Kinderspoorweg. Erfenis uit vervlogen communistische tijden. De machinist is een volwassene maar verder bestaat het hele personeel uit kinderen. Voor de kinderen is dit een beloning voor het behalen van goede cijfers op school O+

De rit is trouwens prachtig, door de heuvels van Buda.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Voor zover ik kan vinden rijdt hij wel in de winter ook gewoon? :@
  Meest relativerende user 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 00:13:40 #210
357044 Budapestenaar
pi_168582020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Voor zover ik kan vinden rijdt hij wel in de winter ook gewoon? :@
Ja! Je hebt gelijk. Dat was niet zo, voor zover ik me kan herinneren, maar misschien heb ik er in de winter wel nooit aan gedacht :)

Dan is dit absoluut een aanrader!

Optie 1:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je maar overslaan ;) ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar Hüvösvölgy (Koele Vallei). Daar vind je het begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Optie 2:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je ook in deze variant maar overslaan :P ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar halte Városmajór (tegenover het spuuglelijke cilindervormige Hotel Budapest). Dat is de terminus van de Fogaskerekű (tandradbaan). Die eindigt op de top van de Széchenyi-heuvel, het andere begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Hongarije beleeft op dit moment de koudste winter in jaren. Het Balaton is voor het eerst sinds 2001 dichtgevroren en er drijven ijsschotsen in de Donau. O+
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 00:38:25 #211
169210 liesje1979
pi_168582356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:13 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ja! Je hebt gelijk. Dat was niet zo, voor zover ik me kan herinneren, maar misschien heb ik er in de winter wel nooit aan gedacht :)

Dan is dit absoluut een aanrader!

Optie 1:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je maar overslaan ;) ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar Hüvösvölgy (Koele Vallei). Daar vind je het begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Optie 2:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je ook in deze variant maar overslaan :P ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar halte Városmajór (tegenover het spuuglelijke cilindervormige Hotel Budapest). Dat is de terminus van de Fogaskerekű (tandradbaan). Die eindigt op de top van de Széchenyi-heuvel, het andere begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Hongarije beleeft op dit moment de koudste winter in jaren. Het Balaton is voor het eerst sinds 2001 dichtgevroren en er drijven ijsschotsen in de Donau. O+
Ik ben vorig weekend naar Sofia geweest dus ik ben enorm winterhard. Maar ik heb al wel besloten dat mijn volgende trip iets warmers moet zijn. Ik heb bijna genoeg sneeuw gezien dit jaar. :D
Weet van een meerdaagse trip naar Praag nog dat het op den duur flink wat wilskracht kostte om weer de kou in te gaan steeds. We gaan het zien. Die ijsschotsen klinken leuk! Hopen dat dat over 1,5 week ook nog zo is.

Bedankt voor de indo, zeer nuttig en lief dat je rekening houdt met eventueel ongemakkelijke metrostations. :D
Ik weet nog niet of ik een retourtje neem of dat ik het combineer met de kabelbaan die ook wel een beetje op mijn lijstje stond al. Al gok ik dat je bij beiden het mooiste uitzicht hebt naar beneden.

Verder wil ik dus naar zo'n bad, ben er nog niet over uit welke, en misschien doe ik er wel meerdere.

En de markthal lijkt me ook leuk.

Een ruinbar wil ik ook wel doen, maar ik ben meer van de kroegen en tentjes met livemuziek, beetje alternatiever, heb je daar ook tips voor?
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 21:45:17 #212
169210 liesje1979
pi_168602642
Is er iemand van jullie wel eens onder Boedapest geweest? En zo ja wat heb je daar gedaan?
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 22:45:11 #213
169210 liesje1979
pi_168605214
Ik ga komend voorjaar. Een pubcrawl lijkt me ook wel grappig.

http://www.freebudapesttours.hu/budapest-pubcrawl
http://www.freepubcrawlbudapest.com/

Recenties op tripadvisor zagen er ook niet slecht uit.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 2 februari 2017 @ 09:38:26 #215
357044 Budapestenaar
pi_168609468
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik ben vorig weekend naar Sofia geweest dus ik ben enorm winterhard. Maar ik heb al wel besloten dat mijn volgende trip iets warmers moet zijn. Ik heb bijna genoeg sneeuw gezien dit jaar. :D
Weet van een meerdaagse trip naar Praag nog dat het op den duur flink wat wilskracht kostte om weer de kou in te gaan steeds. We gaan het zien. Die ijsschotsen klinken leuk! Hopen dat dat over 1,5 week ook nog zo is.

Bedankt voor de indo, zeer nuttig en lief dat je rekening houdt met eventueel ongemakkelijke metrostations. :D
Ik weet nog niet of ik een retourtje neem of dat ik het combineer met de kabelbaan die ook wel een beetje op mijn lijstje stond al. Al gok ik dat je bij beiden het mooiste uitzicht hebt naar beneden.

Verder wil ik dus naar zo'n bad, ben er nog niet over uit welke, en misschien doe ik er wel meerdere.

En de markthal lijkt me ook leuk.

Een ruinbar wil ik ook wel doen, maar ik ben meer van de kroegen en tentjes met livemuziek, beetje alternatiever, heb je daar ook tips voor?
Ik wilde al bijna schrijven dat die kabelbaan toch echt dicht is in de winter, maar dat blijkt niet (meer) zo te zijn te zijn :). Vanuit de trein zie je in de zomer niet heel veel omdat hij dwars door de bossen gaat. Maar in de winter zie je waarschijnlijk meer. En vanuit de kabelbaan heb je een prachtig uitzicht. (Niet dat ik het zelf gezien heb want ik zat met mijn ogen dicht :@ )

Pótkülcs (Reservesleutels :D) is een heel authentieke ruinpub met een paar avonden per week live-muziek. Die Pub For Sale ziet er heel tof uit!

Het Széchenyi-bad is heel gaaf als er sneeuwvlokjes om je hoofd dwarrelen. O+

De markthal is zeker leuk! In Boedapest doet het broodje aap-verhaal de ronde dat het gebouw eigenlijk bedoeld was als treinstation. Het zou verklaren waarom Boedapest wel een station Zuid (Déli), station Oost (Keleti) en station West (Nyugati) heeft, maar geen station Noord. Het verhaal klopt niet, maar de hal lijkt inderdaad wel op een station :)

Boedapest heeft trouwens meer markthallen. De moderne variant aan het Lehél-tér is architectonisch best bijzonder:



Die aan het Batthány tér is inmiddels omgebouwd tot een soort van winkelcentrum:




Maar de echte insider-tip is de Belvárosi Piác (Binnenstad Markt) in Hold utca, vlakbij het parlement. Het kleinere broertje van de Centrale Markthal. Bijna net zo mooi, maar een stuk authentieker:



[ Bericht 2% gewijzigd door Budapestenaar op 02-02-2017 09:44:41 ]
  Meest relativerende user 2022 donderdag 2 februari 2017 @ 09:45:58 #216
357044 Budapestenaar
pi_168609598
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:45 schreef liesje1979 het volgende:
Is er iemand van jullie wel eens onder Boedapest geweest? En zo ja wat heb je daar gedaan?
Onder Boedapest? Ondergronds? Of op de kaart onder Boedapest? :)
  One tough cookie donderdag 2 februari 2017 @ 11:21:17 #217
169210 liesje1979
pi_168611324
Ha bedankt voor de tips weer. Ik ben gek op markten dus tof!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Onder Boedapest? Ondergronds? Of op de kaart onder Boedapest? :)
Ja ik bedoel ondergronds. Schijnen best wat activiteiten te doen te zijn toch? :@
  Meest relativerende user 2022 donderdag 2 februari 2017 @ 11:39:35 #218
357044 Budapestenaar
pi_168611611
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:21 schreef liesje1979 het volgende:
Ha bedankt voor de tips weer. Ik ben gek op markten dus tof!

[..]

Ja ik bedoel ondergronds. Schijnen best wat activiteiten te doen te zijn toch? :@
Yup yup, er is het Hospital in the Rock, er zijn grotten en er was een labyrint, maar die is gesloten. De grotten zijn wel gaaf als je van een beetje klauteren houdt en het niet erg vindt om af en toe door smalle doorgangen te moeten :)

Het kan nog veel gekker als je van markten houdt. Veel gekker :D

Verspreid door Boedapest liggen Aziatische markten waar je echt van alles kunt kopen. Van exotische kruiden en specerijen tot namaak-i-phones en zelfs een stel nieuwe nieren :D

De Józsefvárosi Piac is de bekendste maar er zijn er veel meer. Wat ze wel allemaal gemeen hebben is dat ze een beetje schimmig zijn.

Een vriendelijker alternatief is het Asia Center. Wel even een stukje hobbelen in een bus.
  One tough cookie donderdag 2 februari 2017 @ 11:51:00 #219
169210 liesje1979
pi_168611820
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:39 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Yup yup, er is het Hospital in the Rock, er zijn grotten en er was een labyrint, maar die is gesloten. De grotten zijn wel gaaf als je van een beetje klauteren houdt en het niet erg vindt om af en toe door smalle doorgangen te moeten :)

Het kan nog veel gekker als je van markten houdt. Veel gekker :D

Verspreid door Boedapest liggen Aziatische markten waar je echt van alles kunt kopen. Van exotische kruiden en specerijen tot namaak-i-phones en zelfs een stel nieuwe nieren :D

De Józsefvárosi Piac is de bekendste maar er zijn er veel meer. Wat ze wel allemaal gemeen hebben is dat ze een beetje schimmig zijn.

Een vriendelijker alternatief is het Asia Center. Wel even een stukje hobbelen in een bus.
Ik heb plaatjes gezien van die grotten en door wat voor kleine openingen je dan moet. Misschien is een iets mildere variant meer mijn ding. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat je met een bootje kon varen, maar heb het nog niet gevonden. Ook niet uitgebreid op gezocht trouwens.

Die Aziatische markten klinken wel tof, ondanks de nieren. :D Kan je iets duidelijker zijn wat je met schimmig bedoelt? Is het onveilig voor een westerse vrouwelijke toerist?
pi_168611908
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:51 schreef liesje1979 het volgende:

Die Aziatische markten klinken wel tof, ondanks de nieren. :D Kan je iets duidelijker zijn wat je met schimmig bedoelt? Is het onveilig voor een westerse vrouwelijke toerist?
Ja, waarschijnlijk ga je ontvoerd worden en word je wakker met een nier minder :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2017 11:55:51 ]
  Meest relativerende user 2022 donderdag 2 februari 2017 @ 12:05:11 #221
357044 Budapestenaar
pi_168612086
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik heb plaatjes gezien van die grotten en door wat voor kleine openingen je dan moet. Misschien is een iets mildere variant meer mijn ding. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat je met een bootje kon varen, maar heb het nog niet gevonden. Ook niet uitgebreid op gezocht trouwens.

Die Aziatische markten klinken wel tof, ondanks de nieren. :D Kan je iets duidelijker zijn wat je met schimmig bedoelt? Is het onveilig voor een westerse vrouwelijke toerist?
Hmm grotten waar je met een bootje kunt varen ken ik niet. Wel in Duitsland, maar dat is een beetje uit de buurt :)

Onveilig zou ik niet willen zeggen. Wel een aanslag op je zintuigen. Druk, hectisch, rommelig, verkopers die je aandacht willen trekken. En je moet er een beetje oppassen voor zakkenrollers.

Sowieso is Boedapest een heel veilige stad. Ik heb alle hoeken en gaten gezien, tot de meest schimmige buurten die er maar te vinden zijn. En ik heb me nooit onveilig gevoeld. Dat ik 2 meter lang ben, helpt misschien :D
  One tough cookie zaterdag 4 februari 2017 @ 21:25:32 #222
169210 liesje1979
pi_168672593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:05 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hmm grotten waar je met een bootje kunt varen ken ik niet. Wel in Duitsland, maar dat is een beetje uit de buurt :)

Onveilig zou ik niet willen zeggen. Wel een aanslag op je zintuigen. Druk, hectisch, rommelig, verkopers die je aandacht willen trekken. En je moet er een beetje oppassen voor zakkenrollers.

Sowieso is Boedapest een heel veilige stad. Ik heb alle hoeken en gaten gezien, tot de meest schimmige buurten die er maar te vinden zijn. En ik heb me nooit onveilig gevoeld. Dat ik 2 meter lang ben, helpt misschien :D
Ik kan het ook niet meer terugvinden dus misschien was het alleen in mijn hoofd. :D
Dat het een veilige stad is, vind ik wel fijn. En zo'n markt zal vast niet veel meer een aanslag zijn dan zo'n markt in Thailand verwacht ik. :D
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 22:55:48 #223
357044 Budapestenaar
pi_168675360
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:25 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet meer terugvinden dus misschien was het alleen in mijn hoofd. :D
Dat het een veilige stad is, vind ik wel fijn. En zo'n markt zal vast niet veel meer een aanslag zijn dan zo'n markt in Thailand verwacht ik. :D
:D Dat verwacht ik ook niet. Het is echt een heel fijne stad.
  One tough cookie zondag 5 februari 2017 @ 22:41:06 #224
169210 liesje1979
pi_168699757
3d gallery lijkt me ook wel grappig.
pi_168703046
Budapest :)

27 februari ga ik weer _O_
  Meest relativerende user 2022 maandag 6 februari 2017 @ 18:36:47 #226
357044 Budapestenaar
pi_168715989
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:41 schreef liesje1979 het volgende:
3d gallery lijkt me ook wel grappig.
_O- Dit moet de meest foute attractie van Boedapest zijn! Ziet er uit als selfie paradise :)
  One tough cookie maandag 6 februari 2017 @ 18:40:30 #227
169210 liesje1979
pi_168716075
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

_O- Dit moet de meest foute attractie van Boedapest zijn! Ziet er uit als selfie paradise :)
Ik houd wel van een beetje foute attracties. Alleen heb ik geen selfiestick. :')
In Split was 1 van mijn hoogtepunten dit:
https://www.tripadvisor.c(...)County_Dalmatia.html
Enorm fout maar ik vond het leuk. :')
  Meest relativerende user 2022 maandag 6 februari 2017 @ 18:44:24 #228
357044 Budapestenaar
pi_168716153
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik houd wel van een beetje foute attracties. Alleen heb ik geen selfiestick. :')
In Split was 1 van mijn hoogtepunten dit:
https://www.tripadvisor.c(...)County_Dalmatia.html
Enorm fout maar ik vond het leuk. :')
:D Hilarisch!

Deel je de hoogtepunten van het 3d museum hier?

Heb je nog interesse in Miniversum Budapest? Een soort Madurodam, maar dan binnen.



[ Bericht 0% gewijzigd door Budapestenaar op 06-02-2017 18:52:58 ]
  Meest relativerende user 2022 maandag 6 februari 2017 @ 19:08:56 #229
357044 Budapestenaar
pi_168716755
Hoe lang ga je eigenlijk naar Boedapest? Want volgens mij heb je al best een druk programma, toch?
pi_168720850
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik houd wel van een beetje foute attracties. Alleen heb ik geen selfiestick. :')
In Split was 1 van mijn hoogtepunten dit:
https://www.tripadvisor.c(...)County_Dalmatia.html
Enorm fout maar ik vond het leuk. :')
Hahahahaha die foto's _O- _O- _O-

Zo te zien was je trouwens niet de enige die het leuk vond. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie maandag 6 februari 2017 @ 21:21:24 #231
169210 liesje1979
pi_168721014
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:44 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:D Hilarisch!

Deel je de hoogtepunten van het 3d museum hier?

Heb je nog interesse in Miniversum Budapest? Een soort Madurodam, maar dan binnen.

[ afbeelding ]
Ja dat ben ik tegengekomen, misschien voor wanneer ik iets binnen wil doen inderdaad, maar ik woon vlakbij Madurodam en dat heeft me eigenlijk nooit zo geboeid. :D
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 19:08 schreef Budapestenaar het volgende:
Hoe lang ga je eigenlijk naar Boedapest? Want volgens mij heb je al best een druk programma, toch?
Ik heb effectief maar 3 dagen dus ik ga lang niet alles doen wat ik van plan ben nu. _O-

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hahahahaha die foto's _O- _O- _O-

Zo te zien was je trouwens niet de enige die het leuk vond. :P
Haha ja ik zat ook al die reacties te lezen, toch was ik ongeveer de enige bezoeker. :D

Ik kwam trouwens dit restaurant tegen, lijkt me ook wel grappig, zijn jullie daar al eens geweest?
http://www.sirlancelot.hu/?id=1
  Meest relativerende user 2022 maandag 6 februari 2017 @ 21:54:51 #232
357044 Budapestenaar
pi_168722182
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja dat ben ik tegengekomen, misschien voor wanneer ik iets binnen wil doen inderdaad, maar ik woon vlakbij Madurodam en dat heeft me eigenlijk nooit zo geboeid. :D

[..]

Ik heb effectief maar 3 dagen dus ik ga lang niet alles doen wat ik van plan ben nu. _O-

[..]

Haha ja ik zat ook al die reacties te lezen, toch was ik ongeveer de enige bezoeker. :D

Ik kwam trouwens dit restaurant tegen, lijkt me ook wel grappig, zijn jullie daar al eens geweest?
http://www.sirlancelot.hu/?id=1
Zelf nooit geweest, maar ik ken Sir Lancelot wel van naam. Het is vaak geopperd door collega's als er een feestje georganiseerd moest worden of zo. Schijnt erg massaal te zijn en vooral leuk voor grote groepen.

Maar ik geef je met alle liefde twee alternatieven :P :

Vlak om de hoek in de Jokai utca zit een Thai met de beste Tom Yum Kai van Boedapest (en dus van heel Hongarije). :9 O+

http://www.parazspresszo.com/

En tegenover station Nyugati aan de Teréz körút zit een slagerij waar ze de beste Hongaarse braadworst van Boedapest verkopen. Baggervet en stevig gekruid met paprika en knoflook. Het zaakje ziet er werkelijk niet uit, maar het is er elke dag loeidruk. Onvergetelijke ervaring! :D

Ze spreken weinig Engels, dus je moet even omschakelen naar Hongaars:

Szeretnék egy sült kolbász (fonetisch: seretneek edj sjuult kolbaas)

Pinczi hús-hentesáru heet het zaakje.

Je ruikt nog wel minimaal een volle dag naar knoflook _O-

In drie dagen kun je best een hoop zien hoor! :)
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 10 februari 2017 @ 21:24:31 #233
357044 Budapestenaar
pi_168811824
Ik was de Ecseri piac nog vergeten! :o Volgens velen de leukste vlooienmarkt van Boedapest. Zelf nooit geweest, dus kan er niet over oordelen.

Vlakbij ligt nog een woonwijkje dat wel interessant is: Wekerletelep. De Hongaarse variant op een tuindorp. Ik vind het zelf Tsjechisch ogen...

  One tough cookie vrijdag 10 februari 2017 @ 21:43:18 #234
169210 liesje1979
pi_168812570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:24 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik was de Ecseri piac nog vergeten! :o Volgens velen de leukste vlooienmarkt van Boedapest. Zelf nooit geweest, dus kan er niet over oordelen.

Vlakbij ligt nog een woonwijkje dat wel interessant is: Wekerletelep. De Hongaarse variant op een tuindorp. Ik vind het zelf Tsjechisch ogen...

[ afbeelding ]
Oeh, dat klinkt absoluut als iets wat ik leuk vind! :D
Bus 54 en dan halte Naszód utca (Használtcikk piac) zie ik. Gelukkig heb ik nog heel weinig wat ik wil doen dus dit kan er makkelijk bij. :+

Qua eten, ik houd niet zo van Thais maar die slager klinkt wel leuk. Dat andere leek me leuk omdat ik alleen eet en er dan genoeg te zien is ondertussen maar is inderdaad met groepen leuker denk ik.
Overmorgen ben ik er al. *O*
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 10 februari 2017 @ 22:59:33 #235
357044 Budapestenaar
pi_168815247
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:43 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt absoluut als iets wat ik leuk vind! :D
Bus 54 en dan halte Naszód utca (Használtcikk piac) zie ik. Gelukkig heb ik nog heel weinig wat ik wil doen dus dit kan er makkelijk bij. :+

Qua eten, ik houd niet zo van Thais maar die slager klinkt wel leuk. Dat andere leek me leuk omdat ik alleen eet en er dan genoeg te zien is ondertussen maar is inderdaad met groepen leuker denk ik.
Overmorgen ben ik er al. *O*
Spannend! *O* Ik ben echt heel benieuwd naar je ervaringen! Leuk dat je niet bang bent om een beetje van de gebaande paden af te wijken! :)
pi_168816589
@budapestenaar: Ben je eigenlijk (net zoals ik) een hongaar die in Nederland woont? Of gewoon een liefhebber van Budapest / Hongarije?
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 10 februari 2017 @ 23:49:50 #237
357044 Budapestenaar
pi_168816812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:41 schreef wielrennerdt het volgende:
@budapestenaar: Ben je eigenlijk (net zoals ik) een hongaar die in Nederland woont? Of gewoon een liefhebber van Budapest / Hongarije?
Ik ben een Nederlander die vier jaar in Boedapest heeft gewoond (en een paar maanden in Györ :P ). Maar ik kom er al veel langer. Voor het eerst in 1987, toen ik 9 was. Boedapest heeft en zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. O+

Hoe ben jij in Nederland beland? Kom je uit Boedapest?
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 00:01:28 #238
357044 Budapestenaar
pi_168817090
Wat een briljante timelapse. Werd er gewoon een beetje stil van...



[ Bericht 0% gewijzigd door Budapestenaar op 11-02-2017 00:10:53 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 februari 2017 @ 10:18:35 #239
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168820629
In augustus twee weken naar Budapest *O* Eerste week WK zwemmen, daarna voor ons zelf. Appartement in Angyalfold, vlakbij het zwembad.

Alleen de vliegtickets moeten nog, waarschijnlijk met EasyJet omdat dat op dit moment de goedkoopste is. :)
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 10:31:39 #240
357044 Budapestenaar
pi_168820814
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:18 schreef Pino112 het volgende:
In augustus twee weken naar Budapest *O* Eerste week WK zwemmen, daarna voor ons zelf. Appartement in Angyalfold, vlakbij het zwembad.

Alleen de vliegtickets moeten nog, waarschijnlijk met EasyJet omdat dat op dit moment de goedkoopste is. :)
Angyalföld, mijn oude buurtje! O+ Het WK zwemmen is in dat nieuwe complex naast het Dagály-bad?
pi_168821340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:49 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben een Nederlander die vier jaar in Boedapest heeft gewoond (en een paar maanden in Györ :P ). Maar ik kom er al veel langer. Voor het eerst in 1987, toen ik 9 was. Boedapest heeft en zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. O+

Hoe ben jij in Nederland beland? Kom je uit Boedapest?
M'n moeder heeft tot haar 30ste gewoond in Budapest en is er geboren. Daar hebben ze tijdens hun studie elkaar leren kennen (hij is wel gewoon Nederlands). We zijn verhuisd naar Nederland toen beide ouders van m'n moeder zijn overleden (toen was ik 3). Helaas want ik vind Budapest veel leuker dan Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 11:05:15 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 februari 2017 @ 11:06:34 #242
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168821361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Angyalföld, mijn oude buurtje! O+ Het WK zwemmen is in dat nieuwe complex naast het Dagály-bad?
Ook ja, gaat in dit geval om de masters (25+). Dan zijn er meerdere baden in gebruik, Dagály ook volgens mij. ^O^
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 11:34:39 #243
357044 Budapestenaar
pi_168821862
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ook ja, gaat in dit geval om de masters (25+). Dan zijn er meerdere baden in gebruik, Dagály ook volgens mij. ^O^
Het nieuwe sportcomplex ken ik niet, want dat is geloof ik net uit de verpakking, zo nieuw. Maar het oude Dagály is een heel fijn zwembad. In de zomer de perfecte plek om een dagje verkoeling te zoeken. Heb er ook een tijdje 's avonds baantjes gezwommen.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 11:37:10 #244
357044 Budapestenaar
pi_168821905
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:04 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

M'n moeder heeft tot haar 30ste gewoond in Budapest en is er geboren. Daar hebben ze tijdens hun studie elkaar leren kennen (hij is wel gewoon Nederlands). We zijn verhuisd naar Nederland toen beide ouders van m'n moeder zijn overleden (toen was ik 3). Helaas want ik vind Budapest veel leuker dan Nederland.
Gelukkig kun je tegenwoordig goedkoop vliegen naar Boedapest. Transavia vanuit Rotterdam. Wizzair vanaf Eindhoven en vanaf Schiphol met Easyjet. Eén of twee keer per jaar moet ik er even een paar dagen zijn. Herinneringen ophalen. Ben nogal melancholiek. Wat dat betreft paste ik wel tussen de Hongaren :P
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 februari 2017 @ 11:37:28 #245
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168821910
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:34 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het nieuwe sportcomplex ken ik niet, want dat is geloof ik net uit de verpakking, zo nieuw. Maar het oude Dagály is een heel fijn zwembad. In de zomer de perfecte plek om een dagje verkoeling te zoeken. Heb er ook een tijdje 's avonds baantjes gezwommen.
Is het überhaupt al af? Ik dacht in april pas ofzo.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 11:38:58 #246
357044 Budapestenaar
pi_168821931
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Is het überhaupt al af? Ik dacht in april pas ofzo.
Dat zou goed kunnen! Ik ontdekte überhaupt pas dat er een nieuw complex gebouwd werd toen ik aan het googelen was :)
pi_168822541
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Gelukkig kun je tegenwoordig goedkoop vliegen naar Boedapest. Transavia vanuit Rotterdam. Wizzair vanaf Eindhoven en vanaf Schiphol met Easyjet. Eén of twee keer per jaar moet ik er even een paar dagen zijn. Herinneringen ophalen. Ben nogal melancholiek. Wat dat betreft paste ik wel tussen de Hongaren :P
Klopt. Wij gaan ook een paar keer per jaar. Om familie bezoeken en met de huurders te praten. En gewoon omdat Budapest een erg leuke stad is. :)
Overigens vind ik KLM fijnere vluchttijden hebben. Vrijdagavond de vlucht van 21 uur en dan zondagavond weer terug is perfect.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 12:26:43 ]
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 12:47:51 #248
357044 Budapestenaar
pi_168822866
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:25 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Klopt. Wij gaan ook een paar keer per jaar. Om familie bezoeken en met de huurders te praten. En gewoon omdat Budapest een erg leuke stad is. :)
Overigens vind ik KLM fijnere vluchttijden hebben. Vrijdagavond de vlucht van 21 uur en dan zondagavond weer terug is perfect.
Huurders? Jullie hebben een appartement in Boedapest? Welk district?

Ik vlieg meestal met Transavia. Rotterdam is in de buurt en ik vind de sfeer aan boord wel prettig. Arriveren in Boedapest voelt altijd een beetje als thuiskomen. Dat zul jij vast ook hebben. :)
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 13:00:12 #249
169210 liesje1979
pi_168823053
Het wordt vrij zonnig komende dagen. *O*
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 14:52:21 #250
357044 Budapestenaar
pi_168825478
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:00 schreef liesje1979 het volgende:
Het wordt vrij zonnig komende dagen. *O*
Klinkt goed! :) Het ideale weer voor een stedentrip! *O*
pi_168828322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Huurders? Jullie hebben een appartement in Boedapest? Welk district?

Ik vlieg meestal met Transavia. Rotterdam is in de buurt en ik vind de sfeer aan boord wel prettig. Arriveren in Boedapest voelt altijd een beetje als thuiskomen. Dat zul jij vast ook hebben. :)
We hebben inderdaad een appartement in Budapest. in de buurt van de Ráday Utca. Niet de beste buurt, maar wel eentje met veel potentie (er wordt behoorlijk opgeknapt) en in trek bij Hongaren.

En inderdaad. Terug komen in Budapest is altijd heel erg leuk.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 19:47:29 #252
357044 Budapestenaar
pi_168831501
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 17:26 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

We hebben inderdaad een appartement in Budapest. in de buurt van de Ráday Utca. Niet de beste buurt, maar wel eentje met veel potentie (er wordt behoorlijk opgeknapt) en in trek bij Hongaren.

En inderdaad. Terug komen in Budapest is altijd heel erg leuk.
Ráday utca ken ik heel goed. De eerste paar honderd meter vanaf Kálvin tér zijn heel leuk, met terrasjes en restaurants. De rest van de straat is niet zo bijzonder, maar wel heel centraal gelegen. Aan de kant van Boráros tér zit de culturele vertegenwoordiging van de Belgische ambassade. Daar kwam ik weleens voor een lezing of de boekenmarkt. :)

Boedapest is een fijne stad. Je zal morgen maar op Ferihegy staan, zoals Liesje :@
pi_168831784
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Huurders? Jullie hebben een appartement in Boedapest? Welk district?

Ik vlieg meestal met Transavia. Rotterdam is in de buurt en ik vind de sfeer aan boord wel prettig. Arriveren in Boedapest voelt altijd een beetje als thuiskomen. Dat zul jij vast ook hebben. :)
De weg van Liszt airport naar de stad vind ik altijd zo bizar, het belangrijkste vliegveld van het land en dan zo'n achterlijke toegangsweg.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 19:59:56 #254
357044 Budapestenaar
pi_168831903
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:56 schreef Gutz het volgende:

[..]

De weg van Liszt airport naar de stad vind ik altijd zo bizar, het belangrijkste vliegveld van het land en dan zo'n achterlijke toegangsweg.
Heel bizar. Geeft ook geen lekker beeld van de stad en het land. Ik heb begrepen dat er wel plannen zijn om de metro door te trekken of een spoorverbinding aan te leggen. Maar dat zal nog wel even duren. Tot die tijd hobbel ik lekker in de bus naar metrostation Köbánya-Kispest. :)
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 00:08:17 #255
169210 liesje1979
pi_168841747
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:47 schreef Budapestenaar het volgende:

Je zal morgen maar op Ferihegy staan, zoals Liesje :@
Ik las dat en dacht op wattuh? Zeker een brug ofzo. En dat het dan tof zou zijn als ik dat morgenavond nog even zou doen. Dus ik googlen.
Het antwoord was een klein beetje teleurstellend. Maar daar kom ik idd morgen. :D
pi_168841887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:59 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Heel bizar. Geeft ook geen lekker beeld van de stad en het land. Ik heb begrepen dat er wel plannen zijn om de metro door te trekken of een spoorverbinding aan te leggen. Maar dat zal nog wel even duren. Tot die tijd hobbel ik lekker in de bus naar metrostation Köbánya-Kispest. :)
ja toen ik aankwam in het donker leek het allemaal prima.

Terug was het licht en inderdaad :')
  Meest relativerende user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 00:24:28 #257
357044 Budapestenaar
pi_168842160
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:08 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik las dat en dacht op wattuh? Zeker een brug ofzo. En dat het dan tof zou zijn als ik dat morgenavond nog even zou doen. Dus ik googlen.
Het antwoord was een klein beetje teleurstellend. Maar daar kom ik idd morgen. :D
Je zal morgen maar op Ferihegy de Erzsébet híd staan, zoals Liesje :@

Tja, een paar jaar geleden vond de Hongaarse regering ineens dat de luchthaven vernoemd moest worden naar een beroemde Hongaar. Maar iedereen noemt 't nog steeds Ferihegy. Net als met Zestienhoven :)

Het komt nu wel heel dichtbij! *O*
  Meest relativerende user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 00:25:44 #258
357044 Budapestenaar
pi_168842186
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja toen ik aankwam in het donker leek het allemaal prima.

Terug was het licht en inderdaad :')
Boedapest is een beetje rafelig aan de randjes ;)
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 00:34:33 #259
169210 liesje1979
pi_168842376
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:24 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je zal morgen maar op Ferihegy de Erzsébet híd staan, zoals Liesje :@

Tja, een paar jaar geleden vond de Hongaarse regering ineens dat de luchthaven vernoemd moest worden naar een beroemde Hongaar. Maar iedereen noemt 't nog steeds Ferihegy. Net als met Zestienhoven :)

Het komt nu wel heel dichtbij! *O*
Ja! :D En ik heb afgezien van wat ondergoed en sokken nog niets in mijn koffer gegooid dus daat wordt morgen weer paniekvoetbal :D Ik houd nooit zo van de dag voor een trip, ik ben dan helemaal hyper, moet van alles doe van mezelf en het komt er op neer dat ik bijzonder weinig doe. :')
Pas door de security en douane ontspan ik en ben ik op reis. Ik heb in Sofia een stempel gevraagd voor in mijn nieuwe paspoort, denk je dat ik dat daar ook kan vragen? "D
  Meest relativerende user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 00:43:58 #260
357044 Budapestenaar
pi_168842599
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja! :D En ik heb afgezien van wat ondergoed en sokken nog niets in mijn koffer gegooid dus daat wordt morgen weer paniekvoetbal :D Ik houd nooit zo van de dag voor een trip, ik ben dan helemaal hyper, moet van alles doe van mezelf en het komt er op neer dat ik bijzonder weinig doe. :')
Pas door de security en douane ontspan ik en ben ik op reis. Ik heb in Sofia een stempel gevraagd voor in mijn nieuwe paspoort, denk je dat ik dat daar ook kan vragen? "D
Sokken en ondergoed zijn heel belangrijk. Ik ben ooit eens op een weekendtripje zonder vertrokken. Was heel ongemakkelijk :+

Gut, ik kan me de laatste keer dat ik douane zag in Boedapest eigenlijk niet meer herinneren. Alleen van die mannetjes waar je illegale dingen kunt aangeven. Maar dan zetten ze je gelijk achter de tralies Liesje :P

Zit net te kijken voor mei. Dacht leuk naar Innsbrück te vliegen en dan verder met de trein. Maar vertrek is om zes uur 's morgens vanaf Schiphol. Laat maar :')
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 00:50:10 #261
169210 liesje1979
pi_168842740
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:43 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Sokken en ondergoed zijn heel belangrijk. Ik ben ooit eens op een weekendtripje zonder vertrokken. Was heel ongemakkelijk :+

Gut, ik kan me de laatste keer dat ik douane zag in Boedapest eigenlijk niet meer herinneren. Alleen van die mannetjes waar je illegale dingen kunt aangeven. Maar dan zetten ze je gelijk achter de tralies Liesje :P

Zit net te kijken voor mei. Dacht leuk naar Innsbrück te vliegen en dan verder met de trein. Maar vertrek is om zes uur 's morgens vanaf Schiphol. Laat maar :')
Lol. :D Vroege vluchten :')
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 00:53:27 #262
169210 liesje1979
pi_168842824
Hoef je niet door de douane in Budapest? War je je paspoort moet laten zien? In Sofia vroeg ik het bij vertrek.
  Meest relativerende user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 00:57:50 #263
357044 Budapestenaar
pi_168842921
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:53 schreef liesje1979 het volgende:
Hoef je niet door de douane in Budapest? War je je paspoort moet laten zien? In Sofia vroeg ik het bij vertrek.
Geen douane. Alleen bij het inchecken en bij het boarden vragen ze naar je paspoort maar dat zijn gewoon medewerkers van de luchthaven. Ben wel benieuwd wat je van de kippenstal vind bij vertrek vanuit Boedapest...
pi_168842957
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:53 schreef liesje1979 het volgende:
Hoef je niet door de douane in Budapest? War je je paspoort moet laten zien? In Sofia vroeg ik het bij vertrek.
Nee hoeft niet. Hongarije is een Schengenland en Bulgarije niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 01:03:23 #265
169210 liesje1979
pi_168843036
Mar ik wilde stempels sparen omdat mijn koelkast bijna vol is.
  Meest relativerende user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 01:04:47 #266
357044 Budapestenaar
pi_168843062
quote:
15s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:03 schreef liesje1979 het volgende:
Mar ik wilde stempels sparen omdat mijn koelkast bijna vol is.
Als je naar Rusland gaat plakken ze een hele pagina in je paspoort vol. :)

Maar een grotere koelkast is ook een optie :D
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 19:08:32 #267
169210 liesje1979
pi_168858623
Groetjes uit Budapest!
pi_168858819
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Geen douane. Alleen bij het inchecken en bij het boarden vragen ze naar je paspoort maar dat zijn gewoon medewerkers van de luchthaven. Ben wel benieuwd wat je van de kippenstal vind bij vertrek vanuit Boedapest...
Ha ja, de terminal ligt nog het verste weg van allemaal :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_168858989
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:08 schreef liesje1979 het volgende:
Groetjes uit Budapest!
:W
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_168859051
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:08 schreef liesje1979 het volgende:
Groetjes uit Budapest!
:W veel plezier! Hoe is je eerste indruk van de stad?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 12-02-2017 19:36:17 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Meest relativerende user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 20:03:07 #271
357044 Budapestenaar
pi_168860006
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:08 schreef liesje1979 het volgende:
Groetjes uit Budapest!
En? En? Wanneer krijgen we de eerste verslagen en foto's? :P
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 21:47:00 #272
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168863617
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:08 schreef liesje1979 het volgende:
Groetjes uit Budapest!
Veel plezier!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 12 februari 2017 @ 21:55:04 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168863858
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:08 schreef liesje1979 het volgende:
Groetjes uit Budapest!
Hoin! Is er al wat mis gegaan? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168864815
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:56 schreef Gutz het volgende:

[..]

De weg van Liszt airport naar de stad vind ik altijd zo bizar, het belangrijkste vliegveld van het land en dan zo'n achterlijke toegangsweg.
Inderdaad, lijpe busrit naar kobanya-kispest. Vooral de nachtbus is leuk waarbij je ergens in een buitenwijk moet overstappen :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  One tough cookie zondag 12 februari 2017 @ 22:57:16 #275
169210 liesje1979
pi_168865672
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:23 schreef Ewelina het volgende:

[..]

:W veel plezier! Hoe is je eerste indruk van de stad?

Mooi! Al die statige huizen en dan allemaal een beetje groezelig, daat houd ik wel van. :Y Ik heb nog niet zoveel gezien want toen ik aankwam werd het al vrij snel donker. Daardoor moest ik ook wel even goed in de gaten houden hoe ik liep want ik heb nog niet echt een orientatiepunt en ik had de kaart oo mijn kamer laten liggen. :')

Waar ik niet op was voorbereid zijn de enorme hoeveelheden daklozen. -O- Echt overal lagen ze, waarbij die in de metro het het beste voor elkaar hebben met complete inboedels en alles.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:03 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

En? En? Wanneer krijgen we de eerste verslagen en foto's? :P
Zijn geen geweldige foto's :')













quote:
17s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoin! Is er al wat mis gegaan? :+
Haha nee alles gaat soepel. Ik pinde wel bijna 300 nog wat euro maar gelukkig zag ik het nog net op tijd. Wel raar dat de hoge bedragen eerst op het scherm komen en pas als je op andere bedrage klikt de wat lagere bedragen verschijnen.

Bedankt voor het plezierwensen iedereen. :*
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 00:42:55 #276
169210 liesje1979
pi_168867103
quote:
17s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoin! Is er al wat mis gegaan? :+
Ohja, ik ben mijn badkleding vergeten. :')!
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 00:45:07 #277
45833 crew  Fogel
pi_168867115
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ohja, ik ben mijn badkleding vergeten. :')!
Bij Gellert kan je gewoon naakt, geen probleem joh :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 00:49:06 #278
169210 liesje1979
pi_168867134
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:45 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij Gellert kan je gewoon naakt, geen probleem joh :D
Dat wil ik niet. :'(
En goed dat je het zegt voor als ik er heen zou gaan, dat bespaart me een verrassing. :')
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 00:57:58 #279
45833 crew  Fogel
pi_168867169
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat wil ik niet. :'(
En goed dat je het zegt voor als ik er heen zou gaan, dat bespaart me een verrassing. :')
Whehe. De eerste keer daar was ook nogal verrassend voor me. Helemaal naakt waren de mannen niet, een lap stof ter grootte van nog geen A4tje wat een beetje los hangt. Prima om frontaal het aanzicht te blokkeren maar daar is alles mee gezegd.
Mannen en vrouwen zijn wel apart, behalve in het zwembad in het midden binnen, en buiten is geloof ik alles gemengd, maar da's nu toch dicht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 01:00:21 #280
169210 liesje1979
pi_168867178
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Whehe. De eerste keer daar was ook nogal verrassend voor me. Helemaal naakt waren de mannen niet, een lap stof ter grootte van nog geen A4tje wat een beetje los hangt. Prima om frontaal het aanzicht te blokkeren maar daar is alles mee gezegd.
Mannen en vrouwen zijn wel apart, behalve in het zwembad in het midden binnen, en buiten is geloof ik alles gemengd, maar da's nu toch dicht.
:D Ik zie dit voor me.
Maar ik denk dat, dat andere bad mijn voorkeur heeft. En ik lees net dat je daar ook badkleding kan huren. Mja, kweenie. :')
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 01:01:22 #281
169210 liesje1979
pi_168867184
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Whehe. De eerste keer daar was ook nogal verrassend voor me. Helemaal naakt waren de mannen niet, een lap stof ter grootte van nog geen A4tje wat een beetje los hangt. Prima om frontaal het aanzicht te blokkeren maar daar is alles mee gezegd.
Mannen en vrouwen zijn wel apart, behalve in het zwembad in het midden binnen, en buiten is geloof ik alles gemengd, maar da's nu toch dicht.
Is buiten in de winter dicht daar? :o
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 07:23:23 #282
357044 Budapestenaar
pi_168867949
Nah, de zaken bij Gellért zijn inmiddels wel een beetje veranderd. Het scheiden van mannen en vrouwen is afgeschaft. En daarmee is er ook een einde gekomen aan de lapjes :D

Bijkomend voordeel: vrouwen kunnen nu de mooiere mannenvleugel bekijken :Y

Het buitenbad bij Gellért is alleen een golfslagbad en dat is in de winter inderdaad dicht.
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 07:30:15 #283
357044 Budapestenaar
pi_168867966
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Waar ik niet op was voorbereid zijn de enorme hoeveelheden daklozen. -O- Echt overal lagen ze, waarbij die in de metro het het beste voor elkaar hebben met complete inboedels en alles.

[..]

-O- Niet zo fraai inderdaad.
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 07:32:13 #284
357044 Budapestenaar
pi_168867975
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 01:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:D Ik zie dit voor me.
Maar ik denk dat, dat andere bad mijn voorkeur heeft. En ik lees net dat je daar ook badkleding kan huren. Mja, kweenie. :')
:r Ik zou ff bij C&A naar binnen wippen.
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 07:53:42 #285
45833 crew  Fogel
pi_168868084
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Nah, de zaken bij Gellért zijn inmiddels wel een beetje veranderd. Het scheiden van mannen en vrouwen is afgeschaft. En daarmee is er ook een einde gekomen aan de lapjes :D

Bijkomend voordeel: vrouwen kunnen nu de mooiere mannenvleugel bekijken :Y

Het buitenbad bij Gellért is alleen een golfslagbad en dat is in de winter inderdaad dicht.
Wow, vooruitgang! Had niet verwacht dat ze ook ooit maar iets zouden veranderen daar. Aan een kant jammer, dat 'rare, ouderwetse' had wel wat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 08:37:11 #286
357044 Budapestenaar
pi_168868426
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wow, vooruitgang! Had niet verwacht dat ze ook ooit maar iets zouden veranderen daar. Aan een kant jammer, dat 'rare, ouderwetse' had wel wat.
Vond ik ook. Er heerste vroeger een soort gewijde stilte die nu verdwenen is.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 13 februari 2017 @ 13:09:22 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168872471
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:57 schreef liesje1979 het volgende:
Waar ik niet op was voorbereid zijn de enorme hoeveelheden daklozen. -O- Echt overal lagen ze, waarbij die in de metro het het beste voor elkaar hebben met complete inboedels en alles.
Was dat in Sofia niet dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 14:57:35 #288
169210 liesje1979
pi_168874286
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:32 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:r Ik zou ff bij C&A naar binnen wippen.
Hadden ze alleen stomme bikini's. En bij de H&M ook. Maar ik kwam onderweg met de tram een decathlon tegen, dus nu ben ik de trotse bezitter van een lelijk blauw badpak. Voor 1200 huf, :D
Nu MOET ik eigenlijk wel gaan zwemen. :D
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 14:58:26 #289
169210 liesje1979
pi_168874305
quote:
5s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat in Sofia niet dan? :?
Niet echt opgevallen eigenlijk. :o Maar hier kan je er gewoon niet omheen. -O-
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 15:04:38 #290
357044 Budapestenaar
pi_168874441
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hadden ze alleen stomme bikini's. En bij de H&M ook. Maar ik kwam onderweg met de tram een decathlon tegen, dus nu ben ik de trotse bezitter van een lelijk blauw badpak. Voor 1200 huf, :D
Nu MOET ik eigenlijk wel gaan zwemen. :D
Als ik alleen in Boedapest was, had ik een vast ritueel. Rond een uur of vijf naar Széchenyi. Twee of drie uurtjes lekker poedelen. En dan aan de hamburgers bij Burger King bij Oktogon :D

Maar je hebt het, ondanks de daklozen, toch wel naar je zin?? :@
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 13 februari 2017 @ 15:09:04 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168874538
Oktogon heb ik ook weleens gezeten ja, in een tent die drie dagen niet bevoorraad was. Oudjaarsdag is daar blijkbaar ook een feestdag en 2 januari was een zondag :') Niks te vreten godverdomme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 15:10:53 #292
357044 Budapestenaar
pi_168874583
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oktogon heb ik ook weleens gezeten ja, in een tent die drie dagen niet bevoorraad was. Oudjaarsdag is daar blijkbaar ook een feestdag en 2 januari was een zondag :') Niks te vreten godverdomme
Was dat toen er nog een IJzeren Gordijn voor het land hing? :P
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 13 februari 2017 @ 15:16:28 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168874722
Nee, 2011
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 15:28:30 #294
357044 Budapestenaar
pi_168875011
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, 2011
Ow... Planning en organisatie is niet de sterkste kant van de gemiddelde Hongaar -O-
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 15:52:47 #295
169210 liesje1979
pi_168875543
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Als ik alleen in Boedapest was, had ik een vast ritueel. Rond een uur of vijf naar Széchenyi. Twee of drie uurtjes lekker poedelen. En dan aan de hamburgers bij Burger King bij Oktogon :D

Maar je hebt het, ondanks de daklozen, toch wel naar je zin?? :@
Joh, ik vind het hier schitterend. _O_ O+
Heb al een paar keer gedacht dat ik snap waarom je zo van deze stad houdt.

Het was een beetje heiig vandaag.













quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, 2011
En aan jou heb ik ook gedacht :*
pi_168875628
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Joh, ik vind het hier schitterend. _O_ O+
Heb al een paar keer gedacht dat ik snap waarom je zo van deze stad houdt.

Het was een beetje heiig vandaag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

En aan jou heb ik ook gedacht :*
[ afbeelding ]
Het is een prachtige stad _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 16:00:15 #297
169210 liesje1979
pi_168875699
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het is een prachtige stad _O_
Volgende keer toch maar iets meer bekijken dan de kroeg alleen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 16:06:37 #298
357044 Budapestenaar
pi_168875804
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Joh, ik vind het hier schitterend. _O_ O+
Heb al een paar keer gedacht dat ik snap waarom je zo van deze stad houdt.

Het was een beetje heiig vandaag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

En aan jou heb ik ook gedacht :*
[ afbeelding ]
Ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt! :) Je hebt al veel gezien in die paar uurtjes! Mooi weer ook! En zelfs al een Magyaar aan de haak geslagen om foto's van je te maken :+
  One tough cookie maandag 13 februari 2017 @ 16:07:56 #299
169210 liesje1979
pi_168875827
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt! :) Je hebt al veel gezien in die paar uurtjes! Mooi weer ook! En zelfs al een Magyaar aan de haak geslagen om foto's van je te maken :+
Een Japanner denk ik. Die nam tijdens het foto maken ook allerlei poses aan. Een echte pro. :D
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 16:11:56 #300
357044 Budapestenaar
pi_168875890
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Een Japanner denk ik. Die nam tijdens het foto maken ook allerlei poses aan. Een echte pro. :D
O ja, geef Aziaten een telefoon en ze gaan los. Ik heb een paar keer een beerbike-tocht gedaan met collega's. Tijdens de tussenstop op het Heldenplein (Hösök tere) werden we zowat bestormd door Chinezen. Ik figureer in menig fotoalbum in Shenzhen en Peking :P
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 16:21:20 #301
357044 Budapestenaar
pi_168876050
Ik wil ook weer naar Boedapest :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')