Dat is een verrassend luxe lounge, althans twee jaar geleden toen ik ook nog Gold status had. Een beter assortiment hapjes dan in de Crown lounge. Maar tegenwoordig ga ik op LHR terminal 4 lekker libanees eten in dat leuke eettentje na de security rechts uit de flank.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef sirdanilot het volgende:
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:
Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
welke cc geeft er tier milles dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:20 schreef XL het volgende:
[..]
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.
De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
Airberlinquote:
Er is ook nog een manier om zonder te vliegen FB level segmenten gratis en voor niks te krijgenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef sirdanilot het volgende:
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen:
Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld.
OK, als allerlaatste dan, American Express. Niet dat je die kaart wil hebben gezien de schofterig hoge jaarlijkse kaartbijdrage en het feit dat je er in Europa en Azie zeer beperkt mee kunt betalen. Maar het levert wel tot 8 level segmenten per jaar op.quote:
Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:20 schreef XL het volgende:
[..]
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht.
De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen.
Hub in Düsseldorf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten.
En airberlin is toch niet erg nuttig als je in nederland woont?
Ja ok maar niet voor mensen die in de bewoonde wereld wonen dus (randstad).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:08 schreef XL het volgende:
[..]
Hub in Düsseldorf.
Als je zakelijk veel reist heb je makkelijk een paar duizend euro per maand.
Is vanuit Brabant, Gelderland, Limburg een prima vliegveld.
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?
Okey, nooit mee gevlogen.quote:
Hehe, goed geregeld allemaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.
Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Ukraine airlines heeft eten recent afgeschaft. Maar je gaat dus voor dat tientje voor een koffer via kiev vliegen? Was jij niet degene die mensen aansprak op de hoeveelheid bagage die ze mee wilde nemen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen. Als je een uitkering hebt en thuiszit heb je gewoon geen geld (en geen doel ) om vliegreisjes te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen.
Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen
Dan heb je dus geen flikker aan een status.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:07 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen.
Juist wel, pasje = status.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:09 schreef static het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen flikker aan een status.
Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer meequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
Even een vraagje los hiervan:
Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv
Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk.
Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere?
Wat een armoede zeg, waarom vloog je niet met één van de vele Turkse cheap ass maatschappijen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:13 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer mee
Je meent dit serieus he?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:09 schreef 0906 het volgende:
[..]
Juist wel, pasje = status.
Ben je er niet trots op? Normaliter is dit enkel en alleen voor de elite weggelegd. Reizen, vooral vliegen is eigenlijk nog altijd iets voor de rijken onder ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |