abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 10 oktober 2016 @ 23:56:45 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165887304
Die hebben wij zelfs in alle bussen hier in Twente O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:00:30 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165887338
Ik weet het niet zeker hoor, ik zit nooit in de streekbussen hier.

Een spoorlijn Breda - Utrecht zou er denk ik ook voor zorgen dat lijnen zoals de Brabantliner (400/401/402), de 387 en misschien ook de 388 worden opgeheven, en worden vervangen door wat regiobussen naar het dichtstbijzijnde station.

Wéér wat blik van de weg *O*
  Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 02:42:35 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165888140
Afgelopen zaterdag organiseerde de NVBS ter gelegenheid van het 85-jarig bestaan een jubileum-evenement met moderne dieseltreinen op Apeldoorn-Dieren:

Als eerste was het tijd voor een fotoparade langs het Apeldoorns Kanaal. Het spits werd afgebeten door Syntus die hier de meeste fotografen al gepasseerd is.

Nadat de deelnemers per bus verder naar Beekbergen gebracht waren werd aldaar een line-up gehouden. Van links naar rechts zien we Arriva GTW 257 'Harry Sacksioni', Veolia GTW 358 'Pierre Cnoops', Breng GTW 5048 en Syntus Lint 40.

Twintig minuten na Breng passeerde Veolia hetzelfde punt. Als sneltrein 13 van Beekbergen naar Eerbeek passeert GTW 358 het inrijdsein van Loenen, dat overigens geen enkele seintechnische functie heeft.

De hele serie (nou ja, ongeveer de helft, de rest moet ik nog uploaden):


[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 11-10-2016 02:51:08 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:15:23 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165888442
Mooi man!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:25:56 #55
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165888481
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

De toegevoegde waarde ten opzichte van de rest van het spoornetwerk is misschien beperkt, maar voor de regio kan dat wel eens aanzienlijk anders zijn. Denk aan automobilisten die voortaan de trein pakken (ontlasting van de A27) en groei van kernen langs de route. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de impact op het milieu: minder mensen op de weg betekent een lagere CO2-uitstoot.

Als ik over de A27 rij zie ik vaak een flinke kolonne vrachtwagens van Utrecht tot Breda, die daarna door lijken te gaan richting Antwerpen. Als je die vrachtwagens op goederentreinen zou kunnen krijgen, bespaar je zelfs nog meer CO2 en heeft ook het wegdek er een stuk minder onder te lijden.
Tja, dat zal allemaal wel. Maar dit soort dingen worden in haalbaarheidsstudies dus meegenomen en het nut blijkt (zelfs dan) dus beperkt. En als een stuk infra voor de regio ZO belangrijk is, waarom wordt er dan eenzijdig naar het Rijk gekeken? Waarom komt de provincie niet met een idee voor (co)-financiering? OF bijv. crowdfunding (in de 19e eeuw vrij gebruikelijk, in de vorm van obligaties). Kortom: uiteraard zullen degenen die niet met een zak geld hoeven te komen zeggen dat het een zeer nuttige investering is. Maar ja, het Rijk denkt primair aan Rijksbelangen. Omdat het een Rijkstaak uitvoert. Met publiek geld (opgebracht door Rijksbelastingen). Dat Brabant dat in dit geval anders ziet (of in het geval van bijvoorbeeld de Zuiderzeelijn de noordelijke provincies), dat is duidelijk. Maar goed, die hebben dan ook niet perse dezelfde belangen als het Rijk natuurlijk.
[..]

quote:
Een paar minuten? Ik denk dat je makkelijk uit kan gaan van een tijdwinst van 20 tot 30 minuten op de verbinding Breda - Utrecht (ten opzichte van dienstregeling 2017). Op een dag zijn dat toch weer 40 tot 60 minuten extra die een papa kan doorbrengen met zijn kinderen.

Of die hij langer kan werken, waardoor hij sneller promotie maakt, zijn salaris groeit en de belastingafdracht meegroeit ;)
Dat laatste effect zullen we misschien eens mee moeten nemen in de MKBA's :').

Maar zonder gekheid, het grootste voordeel zit bij degene die van Uttrecht naar Breda moet (v.v.). Voor reizigers die een van beide stations als overstap of doorgang gebruiken is het nut al beperkt (want andere routering). En dan zijn er nog wat reizigers tussen Utrecht en Breda in die nu sneller naar een van beide stations willen. Ja, die groep zal er voordeel van hebben. Maar dan weer: trek je daar 3,5 miljard euro voor uit? Om ongeveer 50.000 mensen echt goed te bedienen... Dat is 70.000 per reiziger. Lijkt me een beetje veel. Natuurlijk heeft een dergelijke lijn wel netwerkvoordelen, maar ja, die zijn dus vrij beperkt. En dan is investeren in het vergroten van capaciteit op het bestaande net over het algemeen veel nuttiger en rendabeler. En er is meer draagvlak voor.

quote:
In midden-Brabant ligt een gebied waar best wel een hoop mensen wonen, maar dat maar marginaal profiteert van de investeringen in PHS. Dat Breda - Utrecht tien minuten wordt versneld omdat de IC Zwolle - Roosendaal wordt verschoven is een mooie winst, maar ten opzichte van dezelfde route over de weg is het nog steeds mager.

Als er geen file staat kan Breda - Utrecht met de auto in 50 minuten worden afgelegd, terwijl dat met het OV minstens 70 minuten duurt (volgend jaar 60 minuten). Voor- en natransport is dan nog niet eens meegeteld, waardoor de reistijd nog snel oploopt.

Zelfs als er een flinke file staat op de A27 is voor veel mensen het OV dan gewoon geen aantrekkelijk alternatief, omdat ze alsnog langer onderweg zijn. Dit terwijl een goede OV-verbinding mensen juist zou moeten stimuleren om de auto te laten staan, waarvan we uiteindelijk allemaal profiteren.
Er zijn een heleboel mensen die niet profiteren van PHS. Mensen in Enschede, Leeuwarden, Maastricht en Zwolle bijvoorbeeld. Vergis je niet: 10 minuten reistijdwinst tussen Utrecht en Breda is dus een derde van de winst die je met een rechtstreekse lijn zou kunnen halen. Maar het kost slechts een fractie van een nieuwe spoorlijn EN je bedient tegelijkertijd nog VEEL meer mensen (overigens ook Brabanders meer in de omgeving van Den Bosch/Eindhoven).

De modal shift effecten van nieuwe infra zijn vrij beperkt, wat je daar ook van vindt. Het rechtvaardigt eenvoudigweg geen investering van 3,5 mld. Euro. Dat in een OV-topic wordt gezegd dat een goede spoorlijn mensen uit het OV zou halen, wil niet zeggen dat dat in werkelijkheid gebeurt. Want het gebeurt niet in de mate die nodig is om een nieuwe spoorlijn rendabel te maken t.o.v aanleg van een extra rijstrook op de A27 of het aanpassen van de overige spoorlijnen en in de dienstregeling wat aanpassingen doen.

Sterker nog, wanneer het om MKBA saldi gaat, zijn investeringen in het hoofdwegennet (vooral verbredingen) eigenlijk nog altijd verreweg het meest rendabel. Vooral omdat de kosten relatief beperkt zijn, diezelfde wegen breder inzetbaar zijn en ze ook grotere vervoersstromen afwikkelen dan het OV. Dat zal hier vloeken in de kerk zijn (en dat is het binnen mijn directie ongetwijfeld ook), maar dat is wel wat er uit komt. Is dat een reden om te stoppen met OV-beleid? Integendeel! OV heeft namelijk een hele range aan functies. En het is een strategische asset (bijv bij gebrek aan brandstof voor het wagenpark, dan is er nog een alternatief).

Afijn, ik ga douchen :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_165888549
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zie die Wikipediapagina waar eerder naar werd verwezen.
Die 90.000 reizigers per dag hè, dat is 50% meer dan de dagbelasting van Utrecht - Den Bosch. Lijkt me wat te hoog gegrepen. Ben ook niet overtuigd door het onderzoek Nijpels.

Edit, die 90k is wat verzonnen geloof ik. 50k lijkt me ook wat onrealistisch. De positieve reistijdeffecten verminderen ook bij verbreding A27 als daar de doorstroming gaat verbeteren na een verbreding. Ik lees trouwens net dat het probleem zichzelf oplost: https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-gorinchem-a1525937

[ Bericht 13% gewijzigd door b2py op 11-10-2016 07:46:14 ]
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:27:50 #57
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165888826
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Brabantliner doet 90 minuten over Breda - Utrecht CS (trein 70), heeft ook last van files op de weg, en heeft volgens mij geen klaptafeltjes?
Oh? Ik had de 401 laatst op zaterdag maar toen was de reistijd gelijk aan de trein. Maar het zou kunnen dat de dienstregeling doordeweeks ruimer in z'n jasje zit omdat 'ie niet overal langs de file kan.
Brabantliners hebben wel (kleine) klaptafeltjes, WiFi en zelfs heuse 5V-USB-stroomtappunten :Y. Kom daar maar eens om in een schommelboot.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:29:01 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165888836
Bedankt voor je reactie, Goverman. Het is goed om een onderbouwd tegengeluid te horen :)

Also....
Arriva_NL twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 08:20:01 Tot nader order rijden er geen bussen over de Merwedebrug. Houd rekening met extra reistijd. reageer retweet
Is er al iets bekend over de gevolgen hiervan? Is dit iets wat gerepareerd kan worden, of is het het begin van een groter probleem?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:54:28 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165889056
ProRail: Pokémon niet langer op het spoor te vinden

Is die Pokémon-hype niet alweer zo'n beetje voorbij?
pi_165889092
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:29 schreef James1988 het volgende:
Bedankt voor je reactie, Goverman. Het is goed om een onderbouwd tegengeluid te horen :)

Also....
Arriva_NL twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 08:20:01 Tot nader order rijden er geen bussen over de Merwedebrug. Houd rekening met extra reistijd. reageer retweet
Is er al iets bekend over de gevolgen hiervan? Is dit iets wat gerepareerd kan worden, of is het het begin van een groter probleem?
Ze hebben eerder al het gewicht beperkt vanwege haarscheurtjes in de liggers van de brug, nu zal dat nog wel ernstiger blijken te zijn.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:08:19 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165889176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:54 schreef James1988 het volgende:
ProRail: Pokémon niet langer op het spoor te vinden

Is die Pokémon-hype niet alweer zo'n beetje voorbij?
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar was het in Kijkduin nog erg druk afgelopen weekend. Want vanaf vandaag ook daar geen Pokemons meer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:40:22 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165889531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 02:42 schreef dennistd het volgende:
Afgelopen zaterdag organiseerde de NVBS ter gelegenheid van het 85-jarig bestaan een jubileum-evenement met moderne dieseltreinen op Apeldoorn-Dieren:

[ afbeelding ]
Als eerste was het tijd voor een fotoparade langs het Apeldoorns Kanaal. Het spits werd afgebeten door Syntus die hier de meeste fotografen al gepasseerd is.

[ afbeelding ]
Nadat de deelnemers per bus verder naar Beekbergen gebracht waren werd aldaar een line-up gehouden. Van links naar rechts zien we Arriva GTW 257 'Harry Sacksioni', Veolia GTW 358 'Pierre Cnoops', Breng GTW 5048 en Syntus Lint 40.

[ afbeelding ]
Twintig minuten na Breng passeerde Veolia hetzelfde punt. Als sneltrein 13 van Beekbergen naar Eerbeek passeert GTW 358 het inrijdsein van Loenen, dat overigens geen enkele seintechnische functie heeft.

De hele serie (nou ja, ongeveer de helft, de rest moet ik nog uploaden):
[ Flickr Photoset ]
Oh wauw. Daar had ik wel even naar kunnen komen kijken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:42:14 #63
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165890367
Dat had gelijk weer een travelsnack kunnen opleveren :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:43:33 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165890391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:42 schreef Goverman het volgende:
Dat had gelijk weer een travelsnack kunnen opleveren :)
Nou dat nou ook weer niet direct denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:07:48 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165890758
Vanaf 30 oktober gaan we weer rijden tussen Nieuweschans en Weener. En ik hoorde in de wandelgangen dat Leer voor 2020 op de planning staat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:09:43 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165892792
Dat laatste is ook al buiten de wandelgangen bekend:
30 miljoen euro voor spoorbrug Weener
quote:
Uiterlijk 2021 is er weer een treinverbinding tussen Groningen en Leer. Met een beetje geluk rijden de eerste treinen eind 2020 weer over de Friesenbrücke bij Weener.

Dat heeft de Deutsche Bahn maandag bekend gemaakt na afloop van een bijeenkomst van de zogenaamde Task Force in Berlijn
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:11:26 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165892817
"Uiterlijk 2021" is heel wat anders dan "Niet voor 2020" natuurlijk 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165892932
Ik vermoed een verschilletje in interpretatie dienstregeling 2021 die in 2020 al in gaat
  Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:21:06 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165892968
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh wauw. Daar had ik wel even naar kunnen komen kijken.
Was erg gezellig :Y
Lintjes zijn trouwens zelfs via Deventer gereden van en naar Zutphen. Machinist had nog weggeleerd via Klarenbeek, maar toen kwamen ze erachter dat daar geen pad is overdag. Kon ie alsnog via Deventer verkennen 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165893030
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:48 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga voor geen goud met de auto elke dag aansluiten in de file, waar je een aantal jaar geleden nog om half 7 weg kon rijden op op tijd te zijn, is kwart voor 6 nu al te laat.

Nee, geef mij de trein maar, de keren dat het misgaat neem ik dan wel op de koop toe, krijg het ook nog eens volledig vergoed van mijn werkgever, in tegenstelling tot autokosten.
Ik had een auto maar heb het afgelopen jaar flink moeten bezuinigen. Het heeft voor- en nadelen. Maar iets wat ik wel weg fijn vind is het uitzicht dat je op stations en in de trein hebt van een hoop jong vrouwelijk schoon. :9~ In de auto heb je dat dan weer niet en ben je haast eenzaam.
pi_165893174
Maar in de auto kun je wel helemaal jezelf zijn, autoradio lekker hard zetten, ongegeneerd eten en drinken, :P
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:43:59 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165893304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef 0906 het volgende:
Maar in de auto kun je wel helemaal jezelf zijn, autoradio lekker hard zetten, ongegeneerd eten en drinken, :P
Helaas doen sommige mensen dat in de trein ook :7

Meestal is het niet mijn muzieksmaak ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165893329
Ik heb daar echt maar zelden last van. Mensen die eten heb ik heel vaak zoiets; Geefmijdatomnomnom. Maar sowieso is het hier nationale sport om je aan anderen te ergeren.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:45:54 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165894239
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Helaas doen sommige mensen dat in de trein ook :7

Meestal is het niet mijn muzieksmaak ;(
Jankerd. Ga lekker in je tractor zitten man. Met je suikerbietensmoothie en Eurythmics op je iPod :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:48:48 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165894276
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jankerd. Ga lekker in je tractor zitten man. Met je suikerbietensmoothie en Eurythmics op je iPod :P
Gewoon volgas Radio Continu B-)
De lucht van het moment dat suikerbieten worden gerooid is overigens een stuk prettiger dan de zure lucht van zo'n dikke Reina die een patat speciaal met berenhap saté van de Smullers zit weg te werken
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')