abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 10 oktober 2016 @ 21:28:18 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165882432


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165882484
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Typische huil reactie. Weener - Leer is gewoon een verbinding waar niemand naar kraait, hooguit 500 mensen per dag. Hannover - berlijn praat je over 50-voudige of meer
Ik vermoed dat 500 al veel is daar. :D
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:33:54 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165882658
De hoeveelheid files neemt inderdaad aanzienlijk toe de laatste tijd.

Ik woon in Breda en werk tegenwoordig in Utrecht (ma-do) en ik moet eigenlijk vlakbij de A2 zijn. Op maandagen is trein+fiets even snel als de auto, op dinsdagen en donderdagen sneller, en op woensdag scheelt het maar weinig.

Voordeel voor het OV is dan mijn woonplaats, ik sta sneller op een perron dan bij mijn auto. :P
pi_165882695
@Ardan, omdat Dennis vindt dat het net zo'n hoge prioriteit moet hebben als Hannover - Berlijn maar is nou eenmaal niet gerechtvaardigd.
pi_165882773
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:33 schreef James1988 het volgende:
De hoeveelheid files neemt inderdaad aanzienlijk toe de laatste tijd.

Ik woon in Breda en werk tegenwoordig in Utrecht (ma-do) en ik moet eigenlijk vlakbij de A2 zijn. Op maandagen is trein+fiets even snel als de auto, op dinsdagen en donderdagen sneller, en op woensdag scheelt het maar weinig.

Voordeel voor het OV is dan mijn woonplaats, ik sta sneller op een perron dan bij mijn auto. :P
Ik werk in hartje Utrecht, dan zijn de parkeerkosten ook skyhigh en de A27 zijn een bron van files..
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:37:38 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165882794
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:33 schreef James1988 het volgende:
De hoeveelheid files neemt inderdaad aanzienlijk toe de laatste tijd.

Ik woon in Breda en werk tegenwoordig in Utrecht (ma-do) en ik moet eigenlijk vlakbij de A2 zijn. Op maandagen is trein+fiets even snel als de auto, op dinsdagen en donderdagen sneller, en op woensdag scheelt het maar weinig.

Voordeel voor het OV is dan mijn woonplaats, ik sta sneller op een perron dan bij mijn auto. :P
Woonplaats is niet helemaal de goede term. Je bedoelt waar je huis woont. De relatie Breda - Utrecht is railtechnisch volkomen kut volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165882832
quote:
6s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Woonplaats is niet helemaal de goede term. Je bedoelt waar je huis woont. De relatie Breda - Utrecht is railtechnisch volkomen kut volgens mij.
Net zo vlot via Rotterdam als Den Bosch
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:39:16 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165882855
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik werk in hartje Utrecht, dan zijn de parkeerkosten ook skyhigh en de A27 zijn een bron van files..
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:40:19 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165882889
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik werk in hartje Utrecht, dan zijn de parkeerkosten ook skyhigh en de A27 zijn een bron van files..
De A27 is verschrikkelijk. Die weg had 10 jaar terug al verdubbeld moeten zijn.

Bij mijn werk zijn niet eens voldoende parkeerplaatsen. Ik krijg het advies om de auto op een P&R-terrein te dumpen en dan te lopen (10 minuten, over het kanaal heen). Er ligt een woonwijk in de buurt, maar van collega's heb ik begrepen dat daar een beetje tokkievolk woont dat vindt dat de parkeerplaats voor de deur 'hun' parkeerplaats is.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:40:20 #10
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165882890
Ik vind het altijd leuk om met 140 langs een file te scheuren :)
doei
pi_165882954
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

De A27 is verschrikkelijk. Die weg had 10 jaar terug al verdubbeld moeten zijn.

Bij mijn werk zijn niet eens voldoende parkeerplaatsen. Ik krijg het advies om de auto op een P&R-terrein te dumpen en dan te lopen (10 minuten, over het kanaal heen). Er ligt een woonwijk in de buurt, maar van collega's heb ik begrepen dat daar een beetje tokkievolk woont dat vindt dat de parkeerplaats voor de deur 'hun' parkeerplaats is.
Ik kom vanuit de noordkant maar dan nog. Echt een ondergeschoven kindje die as
pi_165883001
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:33 schreef James1988 het volgende:
De hoeveelheid files neemt inderdaad aanzienlijk toe de laatste tijd.
Ja, zoals een miljard keer gezegd, 1% meer auto's extra op de weg kan de filedruk vertienvoudigen maar dat is altijd tegen dovemansoren gezegd
Bier.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:43:37 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165883009
quote:
6s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Woonplaats is niet helemaal de goede term. Je bedoelt waar je huis woont.
Ja ok, goed punt.
quote:
De relatie Breda - Utrecht is railtechnisch volkomen kut volgens mij.
Een schitterende net-niet-aansluiting in Den Bosch, ja. Dat wordt volgend jaar wel stukken beter (10 minuten winst).

Vanochtend had ik 'm een keer wel, maar toen ging half Brabant die trein in en kon ik staan. :{

ICM is fijn materieel, maar even doorlopen naar een rustiger plekje in de trein is er niet bij met die korte units.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:45:04 #14
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165883050
Spoorlijn Utrecht-Breda kon toch niet omdat de snelweg verbreed ging worden en men dan een spoorlijn ernaast niet meer nodig vond? Hoe zat dat ook alweer?
doei
pi_165883078
Ik heb er als student die dagelijks in de spits zit zo een paar honderd euro per maand voor over om gewoon met een auto te kunnen gaan. Jezelf als mens vervoeren of als vleesstier, ik heb snel gekozen
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:47:22 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165883115
Er zijn wat inpassingsproblemen rond Gorinchem en een stukje onder Utrecht (Amelisweerd?) zou de spoorlijn ruimte opvreten die nodig is voor rijstroken, zoiets. En het tegelijkertijd aanleggen van een spoorlijn zou de verbreding van de weg vertragen.
pi_165883119
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:45 schreef Prins_Pils het volgende:
Spoorlijn Utrecht-Breda kon toch niet omdat de snelweg verbreed ging worden en men dan een spoorlijn ernaast niet meer nodig vond? Hoe zat dat ook alweer?
Leugens! Bij de verbreding kon de spoorlijn juist extra goedkoop aangelegd worden maar er is toch voor gekozen het niet te doen. Enige écht missing link in het spoorwegnet.
Bier.
pi_165883141
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:47 schreef James1988 het volgende:
Er zijn wat inpassingsproblemen rond Gorinchem en een stukje onder Utrecht (Amelisweerd?) zou de spoorlijn ruimte opvreten die nodig is voor rijstroken, zoiets.
Ja, dan kan 'ie onder de grond ofzo.
Bier.
pi_165883180
Ik ga voor geen goud met de auto elke dag aansluiten in de file, waar je een aantal jaar geleden nog om half 7 weg kon rijden op op tijd te zijn, is kwart voor 6 nu al te laat.

Nee, geef mij de trein maar, de keren dat het misgaat neem ik dan wel op de koop toe, krijg het ook nog eens volledig vergoed van mijn werkgever, in tegenstelling tot autokosten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:53:18 #20
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165883387
Zelfs op dagen met treurnisfiles als vandaag ben ik met de auto nog sneller dan met het OV. Maar zowel mijn woon- als werkplaats hebben geen station, dat helpt ook niet echt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:55:37 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165883476
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, dan kan 'ie onder de grond ofzo.
Lijkt mij ook. Ik zou de spoorlijn dan thv afrit Houten laten afbuigen (zodat knooppunt Everdingen vermeden wordt) en halverwege tussen Lunetten en Houten laten aantakken op het bestaande spoor.

Heb je een paar fly-overs voor nodig, leuk voor b2py. ;)
pi_165883552
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:45 schreef Prins_Pils het volgende:
Spoorlijn Utrecht-Breda kon toch niet omdat de snelweg verbreed ging worden en men dan een spoorlijn ernaast niet meer nodig vond? Hoe zat dat ook alweer?
Lagere MKBA dan de HSL-Oost :')
pi_165883555
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:53 schreef JDude het volgende:
Zelfs op dagen met treurnisfiles als vandaag ben ik met de auto nog sneller dan met het OV. Maar zowel mijn woon- als werkplaats hebben geen station, dat helpt ook niet echt.
In Deventer was ik sneller met het OV toen ik nog in het Saxiongebouw werkte dan mijn collega met de auto maar de nieuwe plek, aan de Olstse kant van Deventer, was met de auto 5 minuten sneller als het verkeer normaal was. Bij hoogwater was ik een uur sneller :P

Nu in Hengelo ben ik in de ochtendspits iets sneller en in de middagspits is hij de ene keer en ik de andere keer sneller. En dan heb ik in Hengelo nog niet eens een fiets om het laatste stuk af te leggen, want dat zou er nog ruim een kwartier per enkele reis afhalen en ik ben ook erg benieuwd of ik nog wat win met de elektrificatie.
Bier.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:57:39 #24
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165883559
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Leugens! Bij de verbreding kon de spoorlijn juist extra goedkoop aangelegd worden maar er is toch voor gekozen het niet te doen. Enige écht missing link in het spoorwegnet.
Ja dat leek mij ook, je bent immers toch al bezig..
doei
pi_165883578
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Ik zou de spoorlijn dan thv afrit Houten laten afbuigen (zodat knooppunt Everdingen vermeden wordt) en halverwege tussen Lunetten en Houten laten aantakken op het bestaande spoor.

Heb je een paar fly-overs voor nodig, leuk voor b2py. ;)
Wat, beton waar waar? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')