abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:20:50 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165875515
O+ Welkom in Zwangerschap en Geboorte! O+

23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (Savvy.)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83
15 april: Theeleuter
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee ***

11 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 15-10-2016 09:51:58 ]
KuikenGuppy
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:58:15 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_165876097
WupWup, mignonne? Wat is de percentielscore van een meisje met een geboortegewicht van 3990 gram bij exact 40 weken?
disclaimer
pi_165876485
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:58 schreef Stormqueen het volgende:
WupWup, mignonne? Wat is de percentielscore van een meisje met een geboortegewicht van 3990 gram bij exact 40 weken?
1e kind p90-95. 2e of volgend kind p80-84.
  maandag 10 oktober 2016 @ 18:44:24 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_165876933
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

1e kind p90-95. 2e of volgend kind p80-84.
hm. OK, thanks.
Ze vertelden me vandaag dat ik dus toch een ogtt en groeiecho "moet" wegens macrosomie in de eerste zwangerschap :( ik heb echt het gevoel dat ze helemaal niet geluisterd hebben tijdens de intake. Ze deed ook heel verbaasd omdat ik hier niets vanaf wist.
Echt, het zijn lieve meiden maar ik heb meermaals aangegeven geen zin te hebben in het hele circus tenzij er duidelijke aanwijzingen zijn en nu doen ze weer alles "better safe than sorry XL" :{
disclaimer
pi_165877092
Hm, wat raar sq. Mauw was toch niet uitzonderlijk groot ofzo zou je zeggen?

En maakt het dan ook niet uit dat jij een enorme jas uit hebt gedaan? Val je dan nog steeds onder een "risicogroep"?

Ik snap dat je gen zin hebt in dat circus :{
  maandag 10 oktober 2016 @ 18:54:49 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_165877184
Het risico is nu 100% gebaseerd op het geboortegewicht van mauw. En kennelijk is dit ook weer een protocol als je een kind van p90+ baart. Maar dat had ze me ook wel tijdens de intake kunnen vertellen lijkt me. Startbmi was 25 dus ook geen rode vlag ofzo. Noud werd bij de seo gemeten op 19+4 en ik was 19+2. Mauw werd tijdens de seo bijna tien dagen groter gemeten...
disclaimer
pi_165877991
Bij mij zou je het circus niet standaard hebben gekregen op basis van geboortegewicht. Pas bij >p97 had ik het voorgesteld.
Hoe hun protocol er ook uitziet, jij moet niks. Ik begrijp dat je nu een lager bmi hebt dan in vorige zwangerschap? Een verhoogd bmi geeft een grotere kans op macrosomie (nogmaals, bij ons is dat >p97). Een normaal bmi maakt die kans dus sowieso lager. Je had ook geen diabetes én je bent in een poep en een scheet bevallen, dus waar precies is nu het circus voor nodig? Ik vind het zeer discutabel in elk geval. Een groot kind zonder diabetes heeft het gewoon goed in de buik. Dat is toch positief!
pi_165878330
He wat ontzettend balen en irritant dat je nu toch weer dit gezeur krijgt, SQ. Zo onterecht ook, lijkt me. Ik zou zeggen: kom voor jezelf en je baby op, laat je niets aanpraten. Staat je man achter je? Anders samen het gesprek aangaan met de vk?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165878362
Bleh SQ wat suf zeg. Nog maar een keer duidelijk aangeven dan..?
  maandag 10 oktober 2016 @ 19:57:19 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165878822
SQ je moet natuurlijk niks; ik zou vriendelijk bedanken en aangeven dat je het eens met ze over die test gaat hebben op het moment dat er concrete aanleiding bestaat om te denken dat die nodig is.
KuikenGuppy
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:21:38 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_165879690
Ja, dat gaan we ook maar doen.
Wup, ik had de vorige keer een startbmi van 33. Nu dus 25. Er is werkelijk geen enkele concrete aanleiding behalve het gewicht van mauw.
Mijn man staat volledig achter me en gaat de volgende keer ook maar weer mee. Ik was vandaag een beetje overrompeld.
En ik was op hun weegschaal drie kilo meer dan thuis terwijl mijn startgewicht nu op mijn thuisweegschaal gebaseerd is :( :')
disclaimer
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:21:52 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165879698
GM Sterkte in het zh! :*

SQ wat een geneuzel zeg :{w
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165880712
Wat een geëmmer sq -O- ik sluit me volledig aan bij wup.
:)
pi_165880906
Ik vind het stom SQ! Gelukkig is nee ook een optie.
pi_165881045
Wat een stomme protocollen soms! Snap dat je er in dit geval niet in mee gaat.

En gewoonmezelf, sterkte!
pi_165882644
Slim om samen jullie visie voor te leggen, sq. En dan hopen dat ze dit accepteren en niet nog 20 weken blijven protocollen. Wat ik doe bij mijn vk is dat ik me thuis weeg en dat aan haar doorgeef. Dan weeg je iig niet op 2 verschillend geëikte weegschalen. Als je sowieso verder wil gaan met wegen dan...?
Hoera voor je 20 weken trouwens! Das al biiijna over de helft <3

GM, je blijft bezig! Weer thuis inmiddels?
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:33:48 #17
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165882655
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat gaan we ook maar doen.
Wup, ik had de vorige keer een startbmi van 33. Nu dus 25. Er is werkelijk geen enkele concrete aanleiding behalve het gewicht van mauw.
Mijn man staat volledig achter me en gaat de volgende keer ook maar weer mee. Ik was vandaag een beetje overrompeld.
En ik was op hun weegschaal drie kilo meer dan thuis terwijl mijn startgewicht nu op mijn thuisweegschaal gebaseerd is :( :')
Ik heb t zelfde qua afwijking met t gewicht bij de vk tegenover thuis. Daarom weeg ik nu gewoon thuis, schrijf dat op mn zwangerschapskaart en houden ze dat aan. Kwamen ze zelf mee overigens ^O^

Maar een hele dikke -O- voor de rest vh circus :(
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:35:22 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_165882721
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Slim om samen jullie visie voor te leggen, sq. En dan hopen dat ze dit accepteren en niet nog 20 weken blijven protocollen. Wat ik doe bij mijn vk is dat ik me thuis weeg en dat aan haar doorgeef. Dan weeg je iig niet op 2 verschillend geëikte weegschalen. Als je sowieso verder wil gaan met wegen dan...?
Hoera voor je 20 weken trouwens! Das al biiijna over de helft <3

GM, je blijft bezig! Weer thuis inmiddels?
ik wilde eigenlijk helemaal niet wegen nee. Ook aangegeven bij de intake. Dus volgende keer maar weer even herhalen ;)
disclaimer
pi_165882807
Sowieso, wegen ze bij jullie bij elke controle dan?
Ik ben nog nooit gewogen daar, vorige zwangerschap niet en nu ook nog niet.

Ik heb mijn voedingskussen weer tevoorschijn gehaald, wat ligt dat veel beter zeg nu op mijn buik liggen niet meer zo wil O+
pi_165882895
Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik het doorgeef. Vorige keer ben ik het na een paar weken gaan bijhouden omdat ik zo afviel, dus dat vond ik wel nuttig. Nu heb ik mezelf uit angst voor weer veel afvallen wel gewogen, maar toen dat beperkt bleef, vond ik het niet meer zo interessant. Ik houd het voor mezelf bij.
Mn vk vraagt er wel elke keer naar en dan zeg ik het ook, maar voor mij betekent het niet zo veel, tov de zwangerschap dan. Ik merk het snel genoeg als het ineens snel zou gaan, en dan trek ik zelf wel aan de bel. Ik zou het toffer vinden als ze op mijn harde buiken let ipv mijn gewicht o|O
pi_165882928
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Slim om samen jullie visie voor te leggen, sq. En dan hopen dat ze dit accepteren en niet nog 20 weken blijven protocollen. Wat ik doe bij mijn vk is dat ik me thuis weeg en dat aan haar doorgeef. Dan weeg je iig niet op 2 verschillend geëikte weegschalen. Als je sowieso verder wil gaan met wegen dan...?
Hoera voor je 20 weken trouwens! Das al biiijna over de helft <3

GM, je blijft bezig! Weer thuis inmiddels?
Nee op zn vroegst morgen rond de middag... -O-

Wat een ontzettend gezeik allemaal Sq. Gewoon je wensen aangeven en op je strepen staan, er is geen risico oid dus dikke hoeha
S. 2014
J. 2016
pi_165883293
Wegen is echt een van de meest voorkomende verschillen per praktijk zo'n beetje. De ene praktijk doet helemaal niets en de andere doet het religieus en als je op 10+ zit krijg je dieetadvies enzo :')

Ik vraag naar gewicht/lengte bij intake om een start-bmi te kunnen bepalen. Als mensen hun gewicht niet weten dan vraag ik ze dus ff te wegen. En verder wil ik graag rond 36 weken een gewicht hebben, voor mocht het nodig zijn en er medicatie of algehele verdoving nodig is en er dus een recent gewicht bekend moet zijn. Verder laat ik het bij mensen zelf, als ze het fijn vinden mogen ze wegen, ik zeg er wel altijd bij dat ik er niets mee doe.
:)
pi_165883837
Ik heb 5 kilo verschil met thuis en bij de VK. Dus bij m'n laatste bezoek daar neem ik dat ding stiekem mee O+
  maandag 10 oktober 2016 @ 22:09:48 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165884163
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:51 schreef mignonne het volgende:
Ik vraag naar gewicht/lengte bij intake om een start-bmi te kunnen bepalen. Als mensen hun gewicht niet weten dan vraag ik ze dus ff te wegen. En verder wil ik graag rond 36 weken een gewicht hebben, voor mocht het nodig zijn en er medicatie of algehele verdoving nodig is en er dus een recent gewicht bekend moet zijn.
Zo doet mijn vk het ook inderdaad :).
KuikenGuppy
pi_165885079
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik wilde eigenlijk helemaal niet wegen nee. Ook aangegeven bij de intake.
Ik vind het niet bepaald netjes hoe ze over de zaken heenwalsen die je juist bij de intake zo duidelijk hebt aangegeven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165885381
Ik ben ook nog nooit gewogen, alleen startgewicht doorgegeven. Zit nu op +16 of meer, durf niet meer te wegen 😂 Maar mijn BMI was dan wel tussen 18 en 19 bij start, wellicht maakt dat uit? En je ziet niet eens waar die x kilo zit. Ja m'n buik natuurlijk maar verder niet..

Wel heel irritant sq dat ze nu opeens toch met een circus aankomen. Het is jouw lijf en jouw baby dus lijkt me dat je daar prima zelf over mag beslissen, toch?
  maandag 10 oktober 2016 @ 23:10:02 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_165886500
Naast het heenwalsen over gemaakte afspraken en dat je zeker zelf mag beslissen welke adviezen je wel en niet opvolgt, zou het mij nog extra storen dat ze een voorstel doen dat helemaal niet gebaseerd is op de huidige richtlijnen. Want dat zullen ze inderdaad presenteren als 'better safe then sorry', maar het is gewoon zonder goede reden extra onderzoek doen waarmee voornamelijk een kans bestaat dat je (weer!) van de ene in de andere interventie rolt. Wat raar is. En onnodig. En zonde van geld, energie, en vertrouwen in lijf/kind/etc.

heb hier niks te zoeken maar soms verbaas ik me zo erg...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_165886637
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:10 schreef Lemijn het volgende:
Naast het heenwalsen over gemaakte afspraken en dat je zeker zelf mag beslissen welke adviezen je wel en niet opvolgt, zou het mij nog extra storen dat ze een voorstel doen dat helemaal niet gebaseerd is op de huidige richtlijnen. Want dat zullen ze inderdaad presenteren als 'better safe then sorry', maar het is gewoon zonder goede reden extra onderzoek doen waarmee voornamelijk een kans bestaat dat je (weer!) van de ene in de andere interventie rolt. Wat raar is. En onnodig. En zonde van geld, energie, en vertrouwen in lijf/kind/etc.

heb hier niks te zoeken maar soms verbaas ik me zo erg...
O+
kunnen wij geen praktijkdingetjeconstructie opzetten ofzo? Moet je ff verhuizen :P
:)
pi_165886849
Dames, kan benauwdheid ook een beginnende zwangerschapskwaal zijn? Op sommige momenten van de dag krijg ik gewoon moeite om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Ik kan niet echt iets vinden hierover.
  maandag 10 oktober 2016 @ 23:28:39 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_165886912
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
kunnen wij geen praktijkdingetjeconstructie opzetten ofzo? Moet je ff verhuizen :P
Graag, gezellig. :*

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:26 schreef Adrian4 het volgende:
Dames, kan benauwdheid ook een beginnende zwangerschapskwaal zijn? Op sommige momenten van de dag krijg ik gewoon moeite om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Ik kan niet echt iets vinden hierover.
Voordat je het gooit op zwangerschap, zou ik even langs de huisarts gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_165886975
Kortademigheid? Kan er wel bij passen. Je lijf maakt een liter extra bloed aan nu en moet daar hard voor werken, zowel qua aanmaken als rondpompen. Zou daar dus best bij kunneb passen.

Maar kan ook bij legio andere dingen passen variërend van slechte conditie (sorry :P ) tot nare dingen als longembolie. Kortom, handigst om even je eigen vk te bellen mag ook morgen ;) als je niet nu ernstige klachten hebt en tegen zuurstofgebrek aanhangt zodat ze je wat vragen kunnen stellen en wat beter in kaart kunnen brengen van hoe en wat. :)
:)
pi_165886993
Oh te laat, wat lemijn zegt dus ook. Sowieso even overleggen.
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 10 oktober 2016 @ 23:40:03 #33
269689 crew  Viv
pi_165887101
SQ wat stom zeg, denk je met een prachtig start-BMI van alle extra protocollen af te zijn... En nog wat: bij mij voorspellen ze al een wat groter kind op basis van mijn lengte (1,77m) en startgewicht (75 kg), dus bij een start-BMI van 23.9 en geen zwangerschapsdiabetes. Ze ligt ook bij iedere echo enkele dagen tot een week voor, maar op haar eigen curve (GROW-methode) precies op schema. :Y)
pi_165887137
Ok dank. Het gevoel is er gewoon soms. En na tien minuten oid gaat het benauwde gevoel weer weg. Zo'n 1 a 2 x per dag. Niet per se als ik me inspan, dus aan mijn slechte conditie ligt het niet denk ik ;) De eerste keren raakte ik een beetje in paniek, maar nu weet ik dat het snel over is.
Maar ik ga morgen even bellen! Er verandert momenteel zo veel voelbaar in mijn lijf, dat ik het niet meer weet.
pi_165887178
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:42 schreef Adrian4 het volgende:
Ok dank. Het gevoel is er gewoon soms. En na tien minuten oid gaat het benauwde gevoel weer weg. Zo'n 1 a 2 x per dag. Niet per se als ik me inspan, dus aan mijn slechte conditie ligt het niet denk ik ;) De eerste keren raakte ik een beetje in paniek, maar nu weet ik dat het snel over is.
Maar ik ga morgen even bellen! Er verandert momenteel zo veel voelbaar in mijn lijf, dat ik het niet meer weet.
:) beter om even te overleggen dan. En als je verloskundige er zwangerschapstechnisch niets van kan maken, de huisarts bijt idd ook niet. De meesten niet tenminste :+
:)
pi_165887699
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:42 schreef Adrian4 het volgende:
Ok dank. Het gevoel is er gewoon soms. En na tien minuten oid gaat het benauwde gevoel weer weg. Zo'n 1 a 2 x per dag. Niet per se als ik me inspan, dus aan mijn slechte conditie ligt het niet denk ik ;) De eerste keren raakte ik een beetje in paniek, maar nu weet ik dat het snel over is.
Maar ik ga morgen even bellen! Er verandert momenteel zo veel voelbaar in mijn lijf, dat ik het niet meer weet.
Dat had ik ook inderdaad. Zat ik gewoon rustig op de bank te hijgen als een trekpaard gedurende 10 min.
Heb het toen gemeld bij de vk.

En gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens. Had ik denk ik nog niet gedaan. Is het een beetje te doen icm met je eerste kindje?
pi_165888320
Dank je wel. Het gaat nu nog prima, maar ik ben ook niet heel ziek oid. Behalve het rare dingetje van die benauwdheid dus ;)
pi_165888363
Ik had dat ook in het begin Adrian, icm ook niet helemaal lekker zijn toen wel even naar de huisarts geweest. Is vast niks, maar idd om nare dingen als een longembolie uit te sluiten. Maar als meer mensen het hebben zal het inderdaad vast met de andere veranderingen in je lichaam te maken hebben.
pi_165888373
Adrian dat heb ik ook in zekere mate gehad, dat het je opvalt dat je anders ademt. Als ik de trap op was gelopen kon ik meteen 5 min op bed liggen om bij te komen. Ook paar keer het idee gehad van een hartkloppinkje (bij gewoon zitten). Las toen dat dat wel kan door zwangerschap. Maar bij zorgen erover zou ik zeker vk of ha bellen, al is het maar voor je gemoedsrust (want angst bevordert een rustige ademhaling ook niet ;) ). Overigens heb ik er nu met 12 weken al even geen last meer van.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:00:01 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165888404
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 00:49 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat had ik ook inderdaad. Zat ik gewoon rustig op de bank te hijgen als een trekpaard gedurende 10 min.
Heb het toen gemeld bij de vk.
Dit :Y
Alleen ik heb het niet gemeld bij de vk :@

Ik kan me herinneren dat ik dat ook bij mijn vorige zwangerschap had, ik dacht alleen dat ik het toen veel later had. Dr. Google vertelde me echter dat het al vroeg in de zwangerschap kan voor komen. Helemaal niet aan gedacht dat het misschien ook iets anders kon zijn :@

Nu heb ik het alleen nog soms bij inspanning, en dan niet als ik 10km heb gefietst, maar als ik bijvoorbeeld een klein trapje met 6 treden op loop. Dat voelt wel een beetje stom :')
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165888474
Kortademig bij inspanning herken ik wel ja, maar dat is nu bij negen weken ook alweer wat minder dan twee weken geleden. Op mijn werk moet ik vier trappen op naar mijn lokaal maar dan kwam ik als een bejaarde boven. En ik ben gewend hard te fietsen maar nu was mijn tempo ook een beetje anders. :') . Nu gaat het allemaal weer wat makkelijker. Het lijkt me wel schrikken als je dat zomaar hebt, dus los van de inspanning. Het lijkt me dat het ook kan uitmaken of je bijv al astmatisch bent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165888545
Ik ben de hele zwangerschap kortademig geweest, alleen niet zo heel vroeg geloof ik, kwam pas later.
Ik heb nu nog dat ik een harde buik eerder voel aankomen doordat ik geen adem kan halen dan dat ik die harde buik al voel. Best irritant!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:41:59 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_165888559
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 07:00 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dit :Y
Alleen ik heb het niet gemeld bij de vk :@

Ik kan me herinneren dat ik dat ook bij mijn vorige zwangerschap had, ik dacht alleen dat ik het toen veel later had. Dr. Google vertelde me echter dat het al vroeg in de zwangerschap kan voor komen. Helemaal niet aan gedacht dat het misschien ook iets anders kon zijn :@

Nu heb ik het alleen nog soms bij inspanning, en dan niet als ik 10km heb gefietst, maar als ik bijvoorbeeld een klein trapje met 6 treden op loop. Dat voelt wel een beetje stom :')
hahaha dat laatste ja :')

Sterkte met alle kortademigheid!
ik ben net aangekomen op het congrescentrum waar ik de komende twee weken een training heb. Uiteraard besloten mijn darmen zo ongeveer in de bus hierheen om wakker te worden uit hun vier maanden hormoonslaap :')
disclaimer
pi_165888857
Goed moment SQ! ;) Succes met je training.

Ik word ook iedere keer gewogen, maar heb ook een bmi van net iets boven de 30. Ook gaven ze al aan dat ik dan ooit zo'n test krijg voor diabetes en een groeiecho. Ik vind het prima, maar bij mij is er extra risico. Raar dat als het er niet is, maar alleen ooit was, dat ze dan ook ook zo erg het zekere voor het onzekere nemen. Zou die polonaise ook niet willen zonder reden.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:32:38 #45
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165888864
Arme mensen in de bus :P
Succes met de training!

Kortdurende kortademig en hartkloppingen herken ik ook van het begin van mijn zwangerschappen :Y

Met zwangerschap 1 hoefde ik nooit te wegen (alleen bij de intake).
Nu is het protocol bij de praktijk gewijzigd en moet ik elke keer op de weegschaal.. gelukkig vallen de extra kg's tot nu toe mee (+4 kg en nu 32 weken). Ik ben wel van mezelf veels te zwaar, dus heb ook een ogtt gehad en extra groeiecho's. Morgen weer groeiecho.. achja.. extra baby-kijk-momentjes O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165888942
Vervelend Adrian! Herken je het niet van de vorige keer?

Sneller vermoeid wel, ik fiets ook veel minder hard dan anders }:| En ik zit nu te hijgen in de trein, maar dat komt omdat ik even 400mtr moest sprinten om hem te halen :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:47:27 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165888996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:32 schreef Gogo83 het volgende:
Ik word ook iedere keer gewogen, maar heb ook een bmi van net iets boven de 30. Ook gaven ze al aan dat ik dan ooit zo'n test krijg voor diabetes en een groeiecho. Ik vind het prima, maar bij mij is er extra risico. Raar dat als het er niet is, maar alleen ooit was, dat ze dan ook ook zo erg het zekere voor het onzekere nemen. Zou die polonaise ook niet willen zonder reden.
Maar is die reden er? Als je een kilo lichter was en net onder een bmi van 30 zou zitten, dan was de reden er niet?
Waar m.i. wel heel gemakkelijk aan voorbij gegaan wordt, is de extra stress, spanning en mogelijke interventies die de ogtt en echo's met zich mee kunnen brengen. Staat dat ik verhouding tot het extra risico wat je loopt? En hoe groot is dat risico? Het zou voor iedereen ter afweging moeten zijn (net als bijv het al dan niet kiezen voor een SEO) niet standaard een vinkje in je dossier. Vergeet niet dat gedurende je zwangerschap ook nog eens bij elke controle iemand je buik en baby voelt om de groei in te schatten.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:01:01 #48
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165889105
Bij mij vindt de VK het in elk geval lastig om met de hand de groei (en ligging) van de baby vast te stellen.. "volgens mij is hij nu wel gedraaid.. maar dat weet ik niet zeker hoor.. groeiecho maar even afwachten".... maar mijn bmi is wel een flink stukje hoger dan 30 :P

Moet zeggen dat ik het in de 1e zwangerschap een beetje een naar gevoel bij had.. de 'stempel' die je er een beetje bij krijgt (dus begrijp de postst hier heel goed) .. maar nu vind ik het allemaal wel prima zo..
Al vond ik die ogtt wel spannend.. want wat als je er nou net boven zit en dan krijg je zo'n heel circus..

Owja Burd.. ik zal inderdaad eens foto's posten in het kinderkamer topic.. zodra er wat meer te zien is dan alleen witte wanden :D
De kleuren worden geel met groen en dan met bosdiertjes. Ben ook helemaal heppy met de houten slinger die ik laatst gescoord heb O+

Op de randen zit in het echt een zwarte rand van het uitbranden/laseren.. dus 'springen' de diertjes er heel mooi uit.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165889342
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:26 schreef Adrian4 het volgende:
Dames, kan benauwdheid ook een beginnende zwangerschapskwaal zijn? Op sommige momenten van de dag krijg ik gewoon moeite om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Ik kan niet echt iets vinden hierover.
Ik heb hey ook nu een week of 2.5 en ben nu 14 weken 5 dagen. Hier na de ha gegaan en die gooit het op een allergie. Ben kortademig en benauwd. Door de zwangerschap ben je gevoeliger voor allergieën. Als je al aanleg hebt ervoor zeker. Heb er tabletjes voor gehad die een beetje helpen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165889529
lalala, had ik al gezegd dat ik niet zo van wachten houd? ongeduldig...
Wat raden jullie aan om de tijd te doden? Series kijken ken ik nu wel, de geboortekaartjes zijn geschreven, ik ben niet meer zo mobiel en schoonmaken houd ik niet van.. :+
pi_165889717
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar is die reden er? Als je een kilo lichter was en net onder een bmi van 30 zou zitten, dan was de reden er niet?
Waar m.i. wel heel gemakkelijk aan voorbij gegaan wordt, is de extra stress, spanning en mogelijke interventies die de ogtt en echo's met zich mee kunnen brengen. Staat dat ik verhouding tot het extra risico wat je loopt? En hoe groot is dat risico? Het zou voor iedereen ter afweging moeten zijn (net als bijv het al dan niet kiezen voor een SEO) niet standaard een vinkje in je dossier. Vergeet niet dat gedurende je zwangerschap ook nog eens bij elke controle iemand je buik en baby voelt om de groei in te schatten.
Daar heb je ook wel een punt mee ja. Niet zo bij stil gestaan. En mocht ik tzt gestrest raken van de extra onderzoeken dan is het zeker iets om ter sprake te brengen. Vooralsnog maak ik me er niet druk om, het is nog niet zo relevant nu.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:56:55 #52
269689 crew  Viv
pi_165889749
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wat raden jullie aan om de tijd te doden?
Alles nog een keer wassen? :') Ik denk steeds bijna klaar te zijn, maar dan wordt er weer iets uitgepakt (box, kinderwagen) waar weer dekentjes bij zitten. :(

Als ik helemaal klaar was met alles voor de baby en series/films beu was zou ik gaan gamen, ik zit al 12 jaar in een bepaalde online game waar je veel tijd in kwijt kan omdat het nooit af is. :Y)
pi_165889795
Rond snuffelen in een mooie boekenwinkel (is nu Kinderboekenweek dus best leuk om je te verdiepen in alle nieuwe en mooie prentenboeken voor de kleine straks). Naar de film (lekker rustig nu!), taart bakken/nieuwe recepten uitproberen, naar de markt gaan, ergens even koffie/thee drinken en uitgebreid krant/tijdschrift lezen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165889971
Haha alles nog een keer wassen 😜 en strijken ook zeker! Dacht het niet hahaha! In dat opzicht is de nesteldrang hier nooit gekomen 😉

Misschien ga ik inderdaad wel iets bakken, wilde ik gisteren eigenlijk al maar toen had ik geen zin meer. Ben niet zo'n keukenprinses hoewel ik de afgelopen twee weken wel elke dag gekookt heb (en dan iets nieuws ook nog!),normaal kookt mijn lief ☺️


Gisteren keken we The big bang theory en daar was Sheldon lemonbars aan het maken en daar heb ik nu zin in, dus wie weet ga ik dat maken vandaag.

Eerst maar eens douchen 😁
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:17:40 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165890044
Aan een nieuwe serie beginnen, foto's inplakken...? Daar houdt ook mijn inspiratie op :').
En genieten van de rust, zo rustig als je het nu hebt, komt het nooit meer terug :7 /cliché
KuikenGuppy
pi_165890083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
lalala, had ik al gezegd dat ik niet zo van wachten houd? ongeduldig...
Wat raden jullie aan om de tijd te doden? Series kijken ken ik nu wel, de geboortekaartjes zijn geschreven, ik ben niet meer zo mobiel en schoonmaken houd ik niet van.. :+
Genieten van het vervelen! O+ Lekker tijdschriften lezen, zwemmen, ergens lunchen, foto's selecteren voor het fotoalbum.
En nog heeeeel vaak over je buik wrijven en genieten van de bewegingen in je buik O+
pi_165890357
Jezelf leren haken/breien op YouTube, middagdutjes doen O+ , internetwinkelen :9 , mooi boek lezen... Of gewoon bevallen, natuurlijk. ben je ook even zoet mee ;)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:45:24 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165890415
Ja, leer haken! Ik was altijd een breisnob en haakhater, maar kan het sinds kort :o dus nu moet er van alles gehaakt worden :Y.
(Maar het liefst wil ik ook gewoon bevallen nu, babyknuffelennnnnn!)
KuikenGuppy
pi_165890488
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:45 schreef Burdie het volgende:
Ja, leer haken! Ik was altijd een breisnob en haakhater, maar kan het sinds kort :o dus nu moet er van alles gehaakt worden :Y.
(Maar het liefst wil ik ook gewoon bevallen nu, babyknuffelennnnnn!)
Doe maar bevallen dan, ik ben ook wel benieuwd naar je kuikentje ;) Haken kun je aan ons bijna-llm overlaten ;)

Ooh babyknuffelen, ik kan ook niet wachten O+ Heb gisteren mijn oude bevalplan afgestoft en aangepast, en ik heb er zin in. Maar nog ff wachten :P
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:53:39 #60
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165890539
Justme.. neuspeuteren is ook een mooi tijdsverdrijf :Y :P
Een boek lezen? Fotoboek/9 maanden dagboek maken? Tekenen/kleuren (ze hebben van die leuke kleurplaten voor volwassenen tegenwoordig).
Online baby-spul shoppen, geboortebord/slinger voor in de tuin/achter het raam..

.. epic fail filmpjes kijken op youtube.. :')
Haken was trouwens mijn epic fail vorige zwangerschap.. daar ga ik niet meer aan beginnen :')

Ook beginnen met World of Warcraft (heb ik het goed geraden Vivi?) O-) :D

Deze dingen staan oa op mijn to-do-lijstje voor mijn verlof:
- Babykleertjes uitzoeken
- Meer babykleertjes bestellen
- Naam-raamslinger maken (ik ga weer een waslijn rompertjes ophangen voor het raam.. met op elk rompertje van vilt de letters van zijn naam O+)
- 9 maanden dagboek afmaken
- fotoboek vakantie nog afmaken
- babykamer afklussen/afstylen
- Boek aflezen (geïnspireerd door SQ begonnen aan de dikke pil IT van Stephen King, een van de weinige King boeken die ik nog niet had gelezen)
- De oude afleveringen van De Wereld van Boudewijn Büch afkijken (heb ik allemaal op lekker korrelige tv-video opname kwaliteit op DVD's staan) *O*
- Geboorte kaartje
- Enveloppen schrijven
- Lekker op de bank hangen
- Bij uiterste verveling mijn WoW account opnieuw activeren :P

En dat alles in de twee dagen per week dat Vv bij de oma's is :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165891156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:53 schreef Radyhyn het volgende:

- Naam-raamslinger maken (ik ga weer een waslijn rompertjes ophangen voor het raam.. met op elk rompertje van vilt de letters van zijn naam O+)
Ik zie nu een lijn voor me met:
Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem
pi_165891181
Nou, ik kom dus net weer van de huisarts vandaan. Was de hele nacht aan het overgeven en ook steeds heftige hoofdpijn. De huisarts maakt zich nu wat zorgen, ook over mijn gewicht. Mijn BMI is 18, en het mag echt niet verder naar beneden. Heb nu zwaardere medicijnen gekregen tegen het spugen, en als die de komende dagen niet leiden tot verbetering dan moet ik weer terug komen. Ook moet ik vochtgebrek goed in de gaten houden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:47:21 #63
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165891452
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:31 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik zie nu een lijn voor me met:
Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem Jan-Willem
_O-

De naam is gelukkig iets korter en komt er maar 1x op te staan ;)
Ik heb nu de foto van Vv's slinger ( :') ) niet bij de hand.. was heel leuk geworden :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:49:04 #64
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165891493
Oeioeioei Franny, wat ontzettend rot dat je je zo akelig voelt :'(
Ik hoop echt dat de meds snel en beter werken.. :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:54:24 #65
269689 crew  Viv
pi_165892582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:53 schreef Radyhyn het volgende:
Ook beginnen met World of Warcraft (heb ik het goed geraden Vivi?) O-) :D
Nee, Final Fantasy XI. O+
pi_165892643
Hoop dat je je snel beter voelt Franny!
pi_165892754
Franny, wat naar. Goed dat ze je in de gaten houden!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:13:26 #68
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165892851
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, Final Fantasy XI. O+
Ahh die heb ik nog nooit gespeeld ;)
En toevallig is Wow 12 jr geleden gereleased.. dus vandaar mijn assumptie :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:56:42 #69
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165893499
Oh franny wat naar, beterschap en hopelijk gaat t snel beter!

Hier is t grote katten-uit-de-box-verjagen begonnen }:| toch een fijn plekje om te slapen vinden ze.
We gaan binnenkort maar ballonnen proberen als t interessant blijft en anders straks maar elke avond een deken erin. Maargoed ik leer t ze liever af als dat we t accepteren en eigenlijk alsnog uitnodigen met een deken :')

En de thuiszorg kwam de bedklossen brengen. "Sorry de 14 cm was op hier zijn de normale". Heb ze weer laten meenemen want onze boxspring is maar 10cm te laag. Mochten ze niet geleverd worden voor de bevalling dan heeft de kraamzorg pech :@ en verschoont mn man t bed zelf wel. Hij is al 70cm hoog maar ze hadden liever 80....tsja..
pi_165894034
Franny potverdikkie wat vervelend voor je!
Hoop dat het gauw beter gaat want je zo voelen is waardeloos.
Lukt werken wel nu?
pi_165894180
Nee, werken gaat nu niet. Heb ook totaal geen motivatie, want het voelt alsof ik alle energie nodig heb voor mezelf. Ben dus in ieder geval vandaag en morgen thuis. Donderdag en vrijdag misschien wel weer. En dan gelukkig een week herfstvakantie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165894362
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:41 schreef Franny_G het volgende:
Nee, werken gaat nu niet. Heb ook totaal geen motivatie, want het voelt alsof ik alle energie nodig heb voor mezelf. Ben dus in ieder geval vandaag en morgen thuis. Donderdag en vrijdag misschien wel weer. En dan gelukkig een week herfstvakantie.
Zou het voor jezelf misschien goed zijn om sowieso ook donderdag en vrijdag thuis te blijven en dan na de vakantie weer verder te kijken?
Zou zo jammer zijn als je morgen net 1 dag opknapt en jezelf weer 'uitput' op de andere dagen.
(Makkelijk praten I know, maar herken het van het beroerd zijn met die clusterhoofdpijn en dan te snel weer beginnen)
pi_165894518
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef sproetjes het volgende:
Oh franny wat naar, beterschap en hopelijk gaat t snel beter!

Hier is t grote katten-uit-de-box-verjagen begonnen }:| toch een fijn plekje om te slapen vinden ze.
We gaan binnenkort maar ballonnen proberen als t interessant blijft en anders straks maar elke avond een deken erin. Maargoed ik leer t ze liever af als dat we t accepteren en eigenlijk alsnog uitnodigen met een deken :')

En de thuiszorg kwam de bedklossen brengen. "Sorry de 14 cm was op hier zijn de normale". Heb ze weer laten meenemen want onze boxspring is maar 10cm te laag. Mochten ze niet geleverd worden voor de bevalling dan heeft de kraamzorg pech :@ en verschoont mn man t bed zelf wel. Hij is al 70cm hoog maar ze hadden liever 80....tsja..
Oh lekker handig van die klossen :')

Wij deden gewoon elke avond/als we weg gingen t boxkleed uit de box, hout is toch veel minder interessant dan een kleed :D

En toen baby er eenmaal was gingen ze liever dood dan in de buurt van de box te komen, want daar lag dat enge ding soms in _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165894556
Sterkte Franny, klinkt erg zwaar :*
En SQ wat stom dat de vk niet naar je luistert, ik zou dat erg lastig vinden!

En ik las nog iets over vervelen, ik denk gemiddeld 4x per week 'oh als ik straks verlof heb ga ik dat ook doen', ik denk dat ik t nooit allemaal af krijg _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:15:24 #75
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_165894602
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef sproetjes het volgende:
Oh franny wat naar, beterschap en hopelijk gaat t snel beter!

Hier is t grote katten-uit-de-box-verjagen begonnen }:| toch een fijn plekje om te slapen vinden ze.
We gaan binnenkort maar ballonnen proberen als t interessant blijft en anders straks maar elke avond een deken erin. Maargoed ik leer t ze liever af als dat we t accepteren en eigenlijk alsnog uitnodigen met een deken :')

En de thuiszorg kwam de bedklossen brengen. "Sorry de 14 cm was op hier zijn de normale". Heb ze weer laten meenemen want onze boxspring is maar 10cm te laag. Mochten ze niet geleverd worden voor de bevalling dan heeft de kraamzorg pech :@ en verschoont mn man t bed zelf wel. Hij is al 70cm hoog maar ze hadden liever 80....tsja..
Ik heb aluminiumfolie in de box liggen, helpt wel want de kat gaat er niet in. Terwijl hij normaal overal op/in springt.

Scheelt die bedhoogte per kraamzorg dan? Bij ons zeiden ze 70 cm. Ons boxspring is uit m'n hoofd 73 cm. Veel hoger moet ie ook niet, dan komt vriendin er niet meer zonder trapje in :7
pi_165894621
Franny wat vervelend! Hoop dat de nieuwe medicatie je zal helpen. Rustig aan hoor!

Poes heeft hier gelukkig totaal geen interesse voor de box. Ik had een paar dagen terug zo'n spiraal speeltje eraan gehangen, dat was wel even interessant en kreeg een paar meppen maar dat lijkt nu ook weer voorbij. Lieve poes 😻

Ik dacht 4 weken geleden ook dat ik me niet zou vervelen maar op een gegeven moment is alles van mijn todo list toch afgestreept.. Ik had een langere moeten maken met reserve klusjes 😉
pi_165895042
Franny heel veel sterkte :*

Hier een heftige wk achter de rug, en morgen nog een heftige dag, (dus weinig meegelezen) maar vandaag was mooi O+

Dochterlief wou mee naar de echo, ze vond het zoo geweldig O+

Alles was goed, 1 dag teruggezet qua datum.
Dus 10mei ipv 11mei :)

Trots meisje O+
https://instagram.com/p/BLbLOKSgi8l/

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2016 16:08:20 ]
pi_165895319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:01 schreef Radyhyn het volgende:
Bij mij vindt de VK het in elk geval lastig om met de hand de groei (en ligging) van de baby vast te stellen.. "volgens mij is hij nu wel gedraaid.. maar dat weet ik niet zeker hoor.. groeiecho maar even afwachten".... maar mijn bmi is wel een flink stukje hoger dan 30 :P

Moet zeggen dat ik het in de 1e zwangerschap een beetje een naar gevoel bij had.. de 'stempel' die je er een beetje bij krijgt (dus begrijp de postst hier heel goed) .. maar nu vind ik het allemaal wel prima zo..
Al vond ik die ogtt wel spannend.. want wat als je er nou net boven zit en dan krijg je zo'n heel circus..

Owja Burd.. ik zal inderdaad eens foto's posten in het kinderkamer topic.. zodra er wat meer te zien is dan alleen witte wanden :D
De kleuren worden geel met groen en dan met bosdiertjes. Ben ook helemaal heppy met de houten slinger die ik laatst gescoord heb O+
[ afbeelding ]
Op de randen zit in het echt een zwarte rand van het uitbranden/laseren.. dus 'springen' de diertjes er heel mooi uit.
Spuit 11 maar wilde het toch nog even kwijt.
Die slinger is echt tof!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:00:06 #79
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165895346
Logi fijn dat alles goed is.

Franny sterkte :*

Sq wat naar dat vk niet naar jullie wensen luistert en zo hangt aan protocol. Hier ook groeiecho's vanwege O. Dan alleen omdat ze te klein was (2755gr) en ik vind het zelf niet erg al merk ik wel dat je je toch af en toe druk zit te maken om die echo's. Maar anders zou ik me wel ergens anders druk om maken.

Bij mijn vk moet ik elke controle op de weegschaal, niet vanwege hoog of laag bmi. Is gewoon hoe ze het doen bij deze praktijk.

Gm hoe is het met jou? Weer thuis?
pi_165895628
Jemig Franny, wat ruk. Ik had gehoopt voor je dat je juist meer goede dagen zou krijgen! Rustig aan :*

GM, ben je alweer thuis? Dat schiet ook niet op zeg, steeds die opnames :'(

Bijzondere wending weer SQ :{ raar om daar zo mee overvallen te worden. Als ik het zo lees hier is het dus geen standaard procedure, weet ook niet of ik er dan in mee zou gaan.
pi_165895671
Logician, leuke foto van de trotse zus O+

F is er meer mee bezig dan ik dacht. Op het kdv had hij verteld dat hij een zusje wil, die bij hem op de kamer komt slapen en dat ze komt als de ooievaar er weer is :D O+
pi_165896333
Ahh cute fazz O+

Hier vroegen ze hoe zwaar ik was, euh geen idee, ik heb geen weegschaal en de laatste keer dat ik ben gewogen, was ik hoogzwanger :') ze gokte op 63kg en heeft dat opgeschreven ... :+

ze zei dat het enkel belangrijk was als iemand een te hoog bmi heeft en ik er niet zo uit zag dus maakte het niet zoveel uit?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2016 17:02:36 ]
pi_165896572
Ik ben thuis *O*
S. 2014
J. 2016
pi_165896772
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben thuis *O*
Wb! *O*

Hoe gaat het nu?
pi_165896874
Ik heb wel een te hoog bmi. Maar hoef nooit op de weegschaal. Bloeddruk wordt wel telkens gemeten en die is keurig.

Mijn vk-praktijk is volgens mij sowieso een beetje protocol schmotocol. Kijken liever naar het hele plaatje dan naar alleen dat bmi.

Logi wat een lieve foto! O+

En ik voel allemaal plopjes en tikjes en zo! :o O+
pi_165896922
Logi die foto! O+ O+

Yay Cygne plopjes en tikjes *O* O+
pi_165897284
Plopjes voor Cygne *O*
pi_165897783
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:42 schreef Logician2.0 het volgende:
Franny heel veel sterkte :*

Hier een heftige wk achter de rug, en morgen nog een heftige dag, (dus weinig meegelezen) maar vandaag was mooi O+

Dochterlief wou mee naar de echo, ze vond het zoo geweldig O+

Alles was goed, 1 dag teruggezet qua datum.
Dus 10mei ipv 11mei :)

Trots meisje O+
https://instagram.com/p/BLbLOKSgi8l/

O+
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:56:17 #89
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165897984
Plopjes voor cyne *O*

En fijn dat je weer thuis bent gm
pi_165898376
Wat een fijne laatste berichten hier. O+ Gelukkig ben je weer thuis GM! En die plopjes zijn zo leuk he, zolang ze (nog) niet op je blaas gericht zijn. :+ En je dochter Logi. O+

Hier is het vreselijk druk met werk, dreumes en alles eigenlijk. Ik voel me nog steeds prima, maar merk wel dat mijn energie duidelijk weer wat minder wordt helaas. :'( Ik hou het gelukkig wel de hele dag vol, maar rond half 10 is het wel echt tijd m'n nest op te zoeken. :+
pi_165898595
Ik vond het zo stom dat elke keer op de weegschaal staan. Vooral met mijn postuur waar echt niks op aan te merken is en anders grote afwijkingen wel te zien :D. Ik deed het maar braaf want "het zal wel" en "verwacht toch niks raars" en "geen zin in moeilijk doen om zoiets" maar was toch een verademing dat het bij nieuwe verloskundige niet meer hoefde.
pi_165898790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
lalala, had ik al gezegd dat ik niet zo van wachten houd? ongeduldig...
Wat raden jullie aan om de tijd te doden? Series kijken ken ik nu wel, de geboortekaartjes zijn geschreven, ik ben niet meer zo mobiel en schoonmaken houd ik niet van.. :+
Legpuzzels maken :o! Erg ontspannend :) of een mooi boek lezen?
pi_165899069
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:44 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Legpuzzels maken :o! Erg ontspannend :) of een mooi boek lezen?
Haha dankje! Alle boeken die ik wilde lezen zijn ook al gelezen, en ik kan me ook niet zo goed meer focussen 😉 ik hoop dat ik niet meer zo lang hoef te wachten!

Heb de hele dag al een beetje buikpijn (menstruatiepijn?) en harde buiken. Is het normaal dat je harde buik net weg is en dat hij dan opeens weer keihard is, terwijl je gewoon met de poes op schoot op de bank zit? Af en toe ook zéér pijnlijke steken downunder. En met lopen het gevoel hebben dat het hoofd al tussen je benen hangt 😂😂
pi_165899190
Spannend jUsTmE13o2, wie weet... herkenbaar, op het laatst niet meer zo goed weten wat je moet.

Fijn dat je weer thuis bent gewoonmezelf!

Ik werd vandaag gebeld voor intake kraamzorg :o het gaat zo snel!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:13:32 #95
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165899346
Plopjes en tikjes voor Cygne en GM weer thuis! *O*

Logi wat een leuke foto O+

Toch een beetje gerommel, Justme? Bij mij begon het de vorige keer met harde buiken, die op een gegeven moment een beetje pijnlijk werden. Maar aan de andere kant is snel harde buiken geloof ik ook niet ongewoon zo ver in de zwangerschap.

Franny ik hoop dat de nieuwe medicatie gaat helpen, dit is ook niks zo :{
Hoe voel je je nu?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165899387
Ik hoop het, Sylver. Zo vaak als ze nu komen heb ik het nog niet eerder gehad. De harde buik is nog niet weg of hij is alweer keihard..
pi_165899478
Hoi trouwens :)...

Ik kom me hier ook maar een beetje officieel melden. Vorige week een tweede streepje ♡, dus nog erg in het begin!

Zal me even voorstellen: ik ben Vieve, post nog niet zo lang zelf op fok, maar lees wel al jaren mee. Vooral in culinesse en lifestyle & sinds de geboorte van dochtertje ook in oud :)! Getrouwd met mijn lieve man. & dochtertje L. viert bijna haar eerste verjaardag.
pi_165899601
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Haha dankje! Alle boeken die ik wilde lezen zijn ook al gelezen, en ik kan me ook niet zo goed meer focussen 😉 ik hoop dat ik niet meer zo lang hoef te wachten!

Heb de hele dag al een beetje buikpijn (menstruatiepijn?) en harde buiken. Is het normaal dat je harde buik net weg is en dat hij dan opeens weer keihard is, terwijl je gewoon met de poes op schoot op de bank zit? Af en toe ook zéér pijnlijke steken downunder. En met lopen het gevoel hebben dat het hoofd al tussen je benen hangt 😂😂
Ik zei toch! Verveel je je? Ga dan gewoon bevallen vannacht!

(Het klinkt als het gevoel dat ik de laatste dagen voor O haar geboorte had. Spannend!)
pi_165899662
jUsTmE13o2 wat spannend zeg!!!

Adrian voor mij ook herkenbaar die kortademigheid. Verder heb ik het idee dat ik veel minder moe ben in vergelijking met de eerste zwangerschap. Ik weet ook niet meer vanaf wanneer ik daar toen last van had. Hoop maar dat alles toch goed is. Zo spannend die eerste tijd...

Cygne plopjes ♡♡♡! Dat is echt zo bijzonder hè!
pi_165899668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:23 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zei toch! Verveel je je? Ga dan gewoon bevallen vannacht!

(Het klinkt als het gevoel dat ik de laatste dagen voor O haar geboorte had. Spannend!)
Haha ik ga mijn best doen! Ik heb ook tonic gekocht vandaag, haha. Ik weet het, bakerpraatjes, maar misschien werkt het placebo effect😂
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:26:51 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165899679
Welkom Vieve!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165899684
Welkom Vieve!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:27:51 #103
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165899709
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:26 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Haha ik ga mijn best doen! Ik heb ook tonic gekocht vandaag, haha. Ik weet het, bakerpraatjes, maar misschien werkt het placebo effect😂
Maar je moet nog een paar dagen tot 16-10! ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165899834
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:27 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Maar je moet nog een paar dagen tot 16-10! ;)
Da's waar! Maar ik had bedacht dat ik er wel een beetje klaar mee ben. 12-10 is ook wel goed 😂
pi_165899971
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik hoop het, Sylver. Zo vaak als ze nu komen heb ik het nog niet eerder gehad. De harde buik is nog niet weg of hij is alweer keihard..
Ja dit herken ik ook wel. Ik was bijna 42 weken en moest in het ziekenhuis aan de monitor om te kijken of de baby het nog wel goed had in mijn buik en die harde buiken die voortdurend kwamen en gingen, werden daar mooi geregistreerd. Voelde een beetje als een vorm van erkenning, want ik had er al een week of twee last van. :') . Twee dagen later begon de bevalling. :) .

Oh jongens, ik heb net toch weer moeten overgeven. Word er moedeloos van. Ga maar snel proberen te slapen en hopelijk morgen een betere dag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:40:23 #106
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165900065
Sterkte Franny.
Kan het zijn dat de medicatie een inwerkingstijd heeft? Hopelijk morgen beter idd. Misschien toch wel verstandig om deze week thuis te blijven en na de herfstvakantie weer te starten, zoals iemand al opperde.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165900990
Welkom Vieve :)

Fran pff balen zeg :( sterkte!!

Justme spannend O+ Wie weet is dit wel het begin :)
pi_165901017
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:26 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Haha ik ga mijn best doen! Ik heb ook tonic gekocht vandaag, haha. Ik weet het, bakerpraatjes, maar misschien werkt het placebo effect😂
Traplopen, grote wandeling maken, seks... go go go :P

Vieve gefeliciteerd!

Cygne aan de plopjes. *O*

Ik ben zo blij dat ik weer thuis ben en in mn eigen bed kan slapen O+ mijn kamergenoot was erg verkouden en snurkte echt harder dan een volwassen dronken vent, dus erg veel heb ik niet geslapen vannacht.
Maar goed ik mag thuis weer rust houden, bloeddruk was acceptabel en de kleine man doet het goed dus wat wil een mens nog meer.
S. 2014
J. 2016
pi_165902147
Jeetje Franny wat rot zeg, hopelijk doet een nachtje slaap je goed!

Dankjullie allemaal : )!

Gewoonmezelf moest je in het ziekenhuis blijven? Snap dat je heel blij bent om weer thuis te zijn. Je eigen bed is toch het fijnst!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:47:50 #110
269689 crew  Viv
pi_165903433
Vieve gefeliciteerd! Ik ben hier niet meer zo lang, dus dat scheelt qua naamsverwarring. :+

Justme aangezien je er wel klaar mee bent, hoop ik dat het doorzet. :% Hoef je je ook niet meer te vervelen!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:53:30 #111
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165903607
Gelukkig ben je weer thuis gm en is alles goed met je mini O+

En welkom vieve!
pi_165905855
Lalala, weer niks.. Behalve dat ik elk uur wakker ben om te plassen en na een uur plafondstaren wel weer klaar was met slapen.. Ik moet echt dus niet overdag gaan slapen want dan doe ik 's nachts helemaal geen oog meer dicht. Lief slaapt ook super onrustig dus die ligt ook maar te draaien, waardoor ik half het bed uit stuiter.. Dus ik zit maar weer voor de tv 😝
pi_165905889
Oh vivi! Spannend ook al bijna :)! L is op 21 oktober geboren. Miss kun je ook die dag bevallen om de verwarring weer wat groter te maken :p?

Oh jUsTmE13o2. Wat herkenbaar de laatste loodjes & het slechte slapen. Hoop voor jou dat je snel je baby mag ontmoeten en dat t niet meer zo lang duur!
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:36:59 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165906847
Goeiemorgen :).
Wij gaan zo naar het zwembad, lekker even gewichtsloos wezen O+.
/liefdagboek
KuikenGuppy
pi_165906883
Gefeliciteerd Vieve! *O*

Fijn dat je weer thuis bent gm, lekker in je eigen bed!
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:54:15 #116
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165907101
Vieve gefeliciteerd en welkom hier *O*
Hopelijk voorlopig even laatste keer zh gm :*
Cygne wat tof van de ploples!
En ik wilde ook nog hoera zeggen voor de werkende boobs van Selv :P

Franny heel veel beterschap :* Tis waardeloos zo.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:44:03 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165907932
Hoi, ik kom even schaamteloos mijn album babykleertjes spammen oO<

Ik heb heul veel kleertjes, basic Hema stretchrompers, maar ook Noppies, Kidscase en wat kleine maatjes wollen spul. Oh en ook wat maatje 44, dus als je een kleintje verwacht....

Ik wil er graag vanaf, dus echt kleine prijsjes.

En sterkte voor de zieken en de walvisjes :*
pi_165908376
Leuk LB! Ik zie best wel leuke dingetjes maar ik heb al zo veel.. Als onze uk nou eens komt, dan kan ik wat beter inschatten wat ik nog nodig heb :') Maar hoe langer ze blijft zitten hoe minder klein ze zal zijn hahaha!

Ik ben net maar weer gewoon op de fiets gestapt, ik durfde eigenlijk niet meer maar het ging best. Eigenlijk beter dan lopen! Onze lamp was gesneuveld, dus ik heb maar even een nieuw lampje gehaald en die ook maar gelijk gemonteerd (ja met schroeven en al whoehoeee) en heb Kruidvat nog maar even leeggekocht, ik had nog niet genoeg billendoekjes en wasmiddel enzo :+ En een leuk boekje van Dikkie Dik gescoord! Je moet wat he _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 12:16:38 #119
269689 crew  Viv
pi_165909524
Vieve ik kan alleen de 21ste als Burdie dan ook kan bevallen. :D

JUsTmE13o2 ik vind fietsen ook fijner dan lopen. Gisteren ondanks rug/bekken wel door het centrum van mijn nieuwe woonplaats gewandeld met man, en leuke spulletjes gekocht voor de babykamer. O+
pi_165909561
Gewoon lekker doorgaan justme! Gaat de tijd ook een stuk sneller van.

Franny, ik hoop dat de sterkere medicatie wat voor je doet. Bij welke termijn was het de vorige keer over?

Mijn baby is echt druk. Ik word er 's nachts al wakker van :o Met vrees voor wat het over een week of tien dan wel niet moet zijn :')
pi_165910152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:19 schreef WupWup het volgende:

Franny, ik hoop dat de sterkere medicatie wat voor je doet. Bij welke termijn was het de vorige keer over?

Mijn baby is echt druk. Ik word er 's nachts al wakker van :o Met vrees voor wat het over een week of tien dan wel niet moet zijn :')
Oei, nu al zo'n drukke baby, dat belooft inderdaad wat.

Vorige keer duurde het vrij lang: tot 16 weken ongeveer, met ook een piek rond 8 / 9 weken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165910262
Hier ook angst voor wat nog komen gaat ivm een enorm aanwezige baby. :X Nu is het soms al best oncomfortabel en ik moet nog zo'n 16 weken (of langer blabladisclaimer). _O- Dreumes deed me de laatste weken gewoon echt pijn, het paste allemaal niet meer lekker en ik ben best bang voor een herhaling..

Just, lekker bezig blijven inderdaad. En ongegeneerd slapen midden wanneer je wil nu het nog kan. ;)

Nogmaals beterschap Franny! Hopelijk ben je snel over doe piek heen en stopt het ergens binnenkort. :*

Welkom nog Vieve! *O*
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:31:24 #123
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165913140
Groeiecho was weer goed.
Hij zit op zijn eigen lijntje met nog steeds een groot hoofd (p95) en korte beentjes (p45) _O- O+
En hij ligt met z'n hoofdje naar beneden ^O^
En maar terugschoppen tegen de echokop :D

Profieltje


Grrrr.. Wup!.. nu heb ik weer zin in chocolade! Dat usericoontje van jou o|O
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165913289
Fijn Rady!

Vraagje aan de dames voor wie dit niet de eerste zwangerschap is: bij baby nr. 1 kreeg ik er in de eerste weken twee cupmaten bij. Na 14 maanden borstvoeding waren ze gelukkig weer geslonken tot hun normale omvang, maar nu (ruim 9 weken) hebben ze die nog steeds :? Gaan ze niet groeien omdat ik nog melkklieren (autocorrect maakt er melkkoeien van :D ) heb of komt het nog wel? Niet dat ik erop zit te wachten, meer nieuwsgierigheid.
pi_165913420
Mijn borsten zijn nu al gigantisch groter, bij m'n eerste kwam dat eigenlijk pas vlak voor de uitgerekende datum.
Ik denk dat het per zwangerschap -en vrouw- zal verschillen ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 16:33:45 #126
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165914352
Fijn Rady! Volgens mij lijkt hij veel op Vv O+

Arme wup en selv met actieve nachtbabys. Mijne is laatste tijd snachts weer wat rustiger dus hoop dat dat voor jullie ook geldt. Heb je nog maar 300 andere redenen waardoor je snachts wakker bent :')


Welkom vieve!
pi_165915241
Mooi paatje, Rady!

Actieve buikbaby's, wat leuk! Nou ja, tot op zekere hoogte dan. Als ze je wakker houden is het minder tof. Mijnes deed gisteravond volgens mij een poging tot uitbreken dmz keizersnede van binnenuit. Man, wat een getrap :D Wel leuk O+ Vind het getrappel eigenlijk het enige leuke aan de zwangerschap.

Dat met cupmaten verschilt heel erg per persoon en zwangerschap denk ik. Bij O waren ze de hele zwangerschap hetzelfde. Alleen met stuwing merkte ik dat mijn bh strakker zat. Nu loop ik ook nog in mijn gewone bh's, en hopelijk groeien ze ook na geboorte niet veel. Ze zijn al groot genoeg vind ik..
pi_165916503
Geen antwoord op Minarosa, want 1e zwangerschap, maar ik zou wel in willen haken op die vraag en er mijn eigen draai aan geven. :@

Ik startte al met een grote cupmaat met een vrij gemiddelde omvang, maar ik krijg ze nu nauwelijks meer in mijn fijne bh gepropt waar ik jaren naar heb gezocht :'( In reguliere winkels kunnen ze me niet helpen, want daar gaan de voedingsbh's, zelfs de grote maten, niet ver genoeg. Een grotere omvang is helaas ook niet de oplossing. Ze verwijzen me allemaal door naar internet. Ja, daar ga ik toch niet voor naar een winkel, ik wil juist advies wat het beste is, zeker met een grote maat 8)7

Iemand wellicht een tip wat fijn is als je een grote maat hebt en geen idee hebt of ze nog verder gaan groeien? ( :{w ). Kun je dan het beste een meegroeibh kopen, of al meteen een voedingsbh? Ik heb niet zo veel moneys dat ik steeds drie stuks in een nieuwe maat aan kan schaffen nog een half jaar lang. /ontploffendeboobsrelaas
pi_165916634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:36 schreef Minarosa het volgende:
Fijn Rady!

Vraagje aan de dames voor wie dit niet de eerste zwangerschap is: bij baby nr. 1 kreeg ik er in de eerste weken twee cupmaten bij. Na 14 maanden borstvoeding waren ze gelukkig weer geslonken tot hun normale omvang, maar nu (ruim 9 weken) hebben ze die nog steeds :? Gaan ze niet groeien omdat ik nog melkklieren (autocorrect maakt er melkkoeien van :D ) heb of komt het nog wel? Niet dat ik erop zit te wachten, meer nieuwsgierigheid.
Herkenbaar, bij mijn tweede zwangerschap en nu weer begonnen ze veel later met groeien. Nu, met 22 weken, zijn ze wel wat gegroeid maar nog niet zoals de eerste keer. Uiteindelijk kwam ik wel ongeveer op dezelfde maat uit bij UD, ben benieuwd of dat nu weer zo is. M'n grote maten bh's zijn nu iig nog veel te groot.
pi_165916969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:22 schreef Tweedledee het volgende:
Geen antwoord op Minarosa, want 1e zwangerschap, maar ik zou wel in willen haken op die vraag en er mijn eigen draai aan geven. :@

Ik startte al met een grote cupmaat met een vrij gemiddelde omvang, maar ik krijg ze nu nauwelijks meer in mijn fijne bh gepropt waar ik jaren naar heb gezocht :'( In reguliere winkels kunnen ze me niet helpen, want daar gaan de voedingsbh's, zelfs de grote maten, niet ver genoeg. Een grotere omvang is helaas ook niet de oplossing. Ze verwijzen me allemaal door naar internet. Ja, daar ga ik toch niet voor naar een winkel, ik wil juist advies wat het beste is, zeker met een grote maat 8)7

Iemand wellicht een tip wat fijn is als je een grote maat hebt en geen idee hebt of ze nog verder gaan groeien? ( :{w ). Kun je dan het beste een meegroeibh kopen, of al meteen een voedingsbh? Ik heb niet zo veel moneys dat ik steeds drie stuks in een nieuwe maat aan kan schaffen nog een half jaar lang. /ontploffendeboobsrelaas
Ik heb een standaardmaat (75C) maar koop meestal ook in lingeriezaken. Daar vertelden ze mij dat je heel veel gewone beha's kunt laten vermaken tot voedingsbeha's. Weet niet of je hier echt wat aan hebt maar stel dat je een dure gewone hebt dan zou je 'm kunnen laten' ombouwen'. Vorige zwangerschap heb ik rond 11 weken en rond 25 weken nieuwe gekocht, eerste keer twee cupmaten groter en daarna nog een. Ik vond het geen gezicht, zoveel borst bij mijn figuur dus hoop dat het nu beperkt blijft :D
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:20:31 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165917514
Tweedle, om welke maat gaat het? Ik denk dat je met reguliere zaken de Hunkemöller, Livera etc bedoelt? Je moet echt naar een speciaalzaak gaan (en idd wat meer geld meenemen, maar een goede beha aanschaffen voorkomt wel dat je straks met theezakjes eindigt).
Als je eenmaal weet welke maat (en merk) je nodig hebt, kun je ze ook verder prima internet bestellen; vooral in de UK is lingerie heel veel goedkoper.
KuikenGuppy
pi_165917519
Ik kan inmiddels wel een winkel beginnen, zoveel maten bh's heb ik in de kast liggen :') Gelukkig is m'n buik ook huge, dus ik ben in verhouding ):O Aan mij heb je dus niet zoveel, ik koop wel een nieuwe als de maat verandert.
pi_165917657
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:49 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik heb een standaardmaat maar koop meestal ook in lingeriezaken. Daar vertelden ze mij dat je heel veel gewone beha's kunt laten vermaken tot voedingsbeha's. Weet niet of je hier echt wat aan hebt maar stel dat je een dure gewone hebt dan zou je 'm kunnen laten' ombouwen'. Vorige zwangerschap heb ik rond 11 weken en rond 25 weken nieuwe gekocht, eerste keer twee cupmaten groter en daarna nog een. Ik vond het geen gezicht, zoveel borst bij mijn figuur dus hoop dat het nu beperkt blijft :D
Oh echt, dat wist ik niet. Vraag me af of dat wel kan met voorgevormde bh's, maar ik zal er eens naar vragen. Hoop voor jou dat het deze keer beperkt blijft :)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:20 schreef Burdie het volgende:
Tweedle, om welke maat gaat het? Ik denk dat je met reguliere zaken de Hunkemöller, Livera etc bedoelt? Je moet echt naar een speciaalzaak gaan (en idd wat meer geld meenemen, maar een goede beha aanschaffen voorkomt wel dat je straks met theezakjes eindigt).
Als je eenmaal weet welke maat (en merk) je nodig hebt, kun je ze ook verder prima internet bestellen; vooral in de UK is lingerie heel veel goedkoper.
Livera, Hunkemoller, speciaalzaken, zwangerschapswinkeltjes... Ben alleen nog niet bij Prenatal geweest. Ik wil het ook nog bij speciaalzaken in andere steden gaan proberen.

Het gaat om
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Althans, dat was het voor ik zwanger werd. Geen idee wat het nu is, maar die maat voedingsbh past dus niet, grotere omvang ook niet.

Ik denk dat ik toch maar op internet ga bestellen en dan maar veel terugsturen steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tweedledee op 12-10-2016 21:43:25 ]
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:32:40 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165917765
Oh, maar genoeg speciaalzaken die daar wat mee kunnen hoor Tweedle... ik had altijd maat 75G, tijdens de zwangerschap van kuiken is dat naar 80G gegaan en daarna heb ik een goede voedingsbeha laten aanmeten, ik geloof in maat 85I.
Overigens heb ik deze zwangerschap gekozen voor zo'n beha verlengstukje, hoewel ze daarmee wel een tikje irritant zitten, maar ik had net voor meer dan 100 euro aan beha's uit Engeland laten komen :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 12-10-2016 19:39:23 ]
KuikenGuppy
pi_165917800
Ik moest in de kraamweek halsoverkop een (of 2 of 3? Het wad een rekbare die ging van M naar L) grotere maat bh hebben, :D. Die is inmiddels weer te groot. Het waren 2 fijne dagen dat ik 'm aan heb gehad :').
pi_165917834
Tweedle al eens bij Prenatal gekeken bij de voedingsbeha's?
Ik heb nog groter dan wat jij nu zegt sinds zwangerschap/bv en kon daar met redelijke oke voedingsbeha's me redden.
Even passen van verschillende merkjee scheelt enorm want de ene E is bij een ander een C en weer een ander een F.
Bij mij scheelt het ook een tussenstukje aan de achterkant erin zetten enorm!
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:36:35 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165917840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:34 schreef Unihipili het volgende:
Ik moest in de kraamweek halsoverkop een grotere maat bh hebben, :D. Die is inmiddels weer te groot. Het waren 2 fijne dagen dat ik 'm aan heb gehad :').
:D Handig wel :'). Ik had voor in de kraamweek van die ahhh-bra achtige topjes van de markt. Die gebruikte ik in de zwangerschap ook op momenten dat ik geen beha kon verdragen (vooral in het begin).
KuikenGuppy
pi_165917861
Oh Burdie ook al aan de tussenstukjes :D
Ideale dingen!
pi_165917870
Dat geeft hoop Burdie :) Ik zal eens een lijstje maken met speciaalzaken in steden in de buurt en rondje bellen of ze wat voor me kunnen betekenen. Scheelt een stukje wanhoop in de winkel steeds ;)
Ik wil er best wat geld aan uitgeven, maar niet onnodig veel en vaker dan nodig. De bh's die ik nu heb kosten ook 65 euro ofzo, maar zijn het helemaal waard. Voorgevel lijkt er ook kleiner door ondanks voorgevormd, dus ik hoop dat ik ze ooit weer ga passen :P
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:40:16 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165917912
Oh ik paste ondanks bv een tijdje na de bevalling al mijn oude beha's weer, dus houd hoop :P.
KuikenGuppy
pi_165917936
Heeft prenatal al voedingsbh's met beugel ook?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:46:26 #142
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165918037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:38 schreef Tweedledee het volgende:
Dat geeft hoop Burdie :) Ik zal eens een lijstje maken met speciaalzaken in steden in de buurt en rondje bellen of ze wat voor me kunnen betekenen. Scheelt een stukje wanhoop in de winkel steeds ;)
Ik wil er best wat geld aan uitgeven, maar niet onnodig veel en vaker dan nodig. De bh's die ik nu heb kosten ook 65 euro ofzo, maar zijn het helemaal waard. Voorgevel lijkt er ook kleiner door ondanks voorgevormd, dus ik hoop dat ik ze ooit weer ga passen :P
Ik weet niet waar je woont, maar ik ga zelf altijd naar Naron in Breda. (Woon zelf in Rotterdam) Daar helpen ze geweldig! En daar kunnen ze ook van een gewone bh een voedingsbh maken.
pi_165918138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:41 schreef WupWup het volgende:
Heeft prenatal al voedingsbh's met beugel ook?
Jup van Noppies en volgens mij ook eigen merk.
Niet enorm duur ook
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:50:43 #144
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165918148
http://www.mamamea.nl Schijnt een fijne site te zijn. Heb geen erg grote tetters, maar 2014 lichting een aantal wel ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165918980
Bedankt voor alle tips O+ Nu moet het toch zeker gaan lukken om van mijn 4 tetten weer 2 te maken :+ Blij dat ik het hier gevraagd heb :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 21:49:26 #146
269689 crew  Viv
pi_165920844
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:36 schreef Burdie het volgende:
Ik had voor in de kraamweek van die ahhh-bra achtige topjes van de markt. Die gebruikte ik in de zwangerschap ook op momenten dat ik geen beha kon verdragen (vooral in het begin).
Ik kende ahh-bra niet, maar ik zie dat mijn zwangerschaps/meegroeibeha daarop lijkt! :D
https://www.bellyfashion.(...)ell/meegroeibh-zwart
Niet zo geschikt voor de grote maten denk ik, maar voor mij al na 6 weken zwangerschap een verademing ten opzichte van mijn gewone beugelbeha's.
pi_165921188
Tweedle: Hopelijk vind je een beha die wel lekker zit!

Ondertussen probeer ik een weg te vinden in de kinderopvangmogelijkheden. Wij hebben vanaf september volgend jaar drie dagen opvang nodig. Ik neig naar een kdv, voelt als minder gedoe. Daarnaast vind ik het makkelijker om inspectierapporten over kdv's te lezen dan om te bedenken wat ik belangrijk vind aan een gastouder. Lastig hoor. Voor nu denk ik maar gewoon dat ik een afspraak maak bij een kdv en bij een gastouderbemiddelingsbureau. Hebben jullie nog tips?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:10:53 #148
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165921299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 22:05 schreef Gogo83 het volgende:
Tweedle: Hopelijk vind je een beha die wel lekker zit!

Ondertussen probeer ik een weg te vinden in de kinderopvangmogelijkheden. Wij hebben vanaf september volgend jaar drie dagen opvang nodig. Ik neig naar een kdv, voelt als minder gedoe. Daarnaast vind ik het makkelijker om inspectierapporten over kdv's te lezen dan om te bedenken wat ik belangrijk vind aan een gastouder. Lastig hoor. Voor nu denk ik maar gewoon dat ik een afspraak maak bij een kdv en bij een gastouderbemiddelingsbureau. Hebben jullie nog tips?
Bij mijn gastouderbureau kan ik ook alle inspectierapporten lezen 😉 Geen tips verder; ik ben volledig op gevoel afgegaan, en kdv vond ik sowieso geen optie.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165921638
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik kende ahh-bra niet, maar ik zie dat mijn zwangerschaps/meegroeibeha daarop lijkt! :D
https://www.bellyfashion.(...)ell/meegroeibh-zwart
Niet zo geschikt voor de grote maten denk ik, maar voor mij al na 6 weken zwangerschap een verademing ten opzichte van mijn gewone beugelbeha's.
Deze lijkt wel heel erg op de sportbh van de hema (8 euro)
Zit ook goddelijk :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165921760
*breekt in*
Gewoon die aahhhhh bra's van de action, 2,80 ofzo. Veel aan gehad voor dat geld ^O^ overigens zijn de lange hemden en shirts van de action ook een aanrader in de zwangerschap.

Bedankt voor de tip van inspectierapporten, ik had geen idee. Mijn kdv is goedgekeurd ^O^
  donderdag 13 oktober 2016 @ 07:20:53 #151
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165925016
Ik weet nog helemaal niet hoe of wat, maar mijn man is alles nu regelen tot de verloskundige zo hier is... Mijn vliezen zijn zojuist gebroken... Ik ga geen live bevalling doen ;) maar moet t op dit moment wel ergens kwijt...

We gaan in elk geval strx meteen naar t ziekenhuis met de vk maar ik geloof dat ik vandaag (of morgen) een baby krijg...
pi_165925024
Jeetje Sproetjes, een beetje vroeger dan verwacht :o Ik hoop dat alles goed gaat, succes!! :*

Straks naar de vk, 2e afspraak, ik vind het toch best spannend of ze het hartje snel gaan vinden. Vorige keer vond dat zo'n O+ moment toen ik dat voor het eerst hoorde :)
  donderdag 13 oktober 2016 @ 07:36:09 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_165925059
Tweedle, ik had perfecte bh's in 90G vorige keer van mammae. Maar je moet echt niet voor "goedkoop" willen gaan. Een echt goede bh kost gewoon 90 euro. Zodra ik dat accepteerde heb ik altijd binnen een half uur een perfecte bh kunnen vinden (wel met merken als prima donna en marie jo)

Sproet, dat is vroeg :o wat schrikken! Succes :*
disclaimer
pi_165925106
Succes sproetjes! :*
pi_165925150
Oei, succes sproetjes! Babytime!!!

Ik ga dit keer ook voor een degelijk ding. De eerste dagen gebruik ik mijn Lindexjes en Prenatals, om even te kijken hoe het er straks bij gaat hangen. daarna schaf ik 1-2 degelijke aan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 07:57:46 #156
269689 crew  Viv
pi_165925158
Sproetjes wat spannend, heel veel succes! :%
pi_165925199
Succes sproetjes! Ga je gewoon voordringen 😱
Hier nog steeds alles rustig. Volgens mij komt mijn baby niet. Vast de eerste die blijft zitten 😂
pi_165925291
Je bent pas 40+3 toch :?

Succes sproet :* op naar de mooiste ontmoeting van je leven ♡
:)
pi_165925476
Iets te vroeg sproet, maar heel veel succes! Op naar de mooiste ontmoeting die je ooit zult hebben. O+

Justme: er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor :+ maar snap dat je ook graag je kindje wilt ontmoeten. :*
S. 2014
J. 2016
pi_165925496
Succes sproet!!
pi_165925537
Ooh sproet! Heel veel succes!

Justme die van jou komt vast ook snel om te knuffelen hoor :Y

Ja die mamamae lijkt me fijne spullen hebben, ga ik zeker eens bestellen. Het gaat mij ook niet om goedkoop, dat kan ook gewoon niet als je een goede bh wilt in een grote maat. Maar ik kan geen enorme stapel verschillende groottes bh's van 90 euro in de kast hebben liggen, zeg maar :)
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:01:49 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165925625
Spannend, sproetjes! Succes O+ :* *O*.

Justme :*.

Ik had gisteren zoveel (voor?)weeën en voorwerk dat ik hoopte dat het vannacht door zou zetten, maar helaas... (en het irritante is: nu heb ik natuurlijk helemaal de hoop dat de baby elk moment kan komen, terwijl het net zo goed nog 3 weken zo kan blijven aanrommelen -O-)
Om de zinnen te verzetten ben ik maar de knutseldoos van kuiken gaan uitzoeken, dan kan de kraamvisite straks mooi met kuiken stickers plakken, kleien en verven :+.
KuikenGuppy
pi_165925718
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:21 schreef mignonne het volgende:
Je bent pas 40+3 toch :?

Succes sproet :* op naar de mooiste ontmoeting van je leven ♡
jep, maar ik ben het echt helemaal zat en ongeduldig! Kan er ook niks aan doen..

Burdie dat heb ik nou ook. Elke avond en nacht harde buiken, lijkt wel gewoon één lange harde buik vanaf een uur of acht tot en met de ochtend. Elke nacht denk ik dan weer dat het nu wel zal beginnen.. Not. Dat ben ik dus gewoon een beetje beu.. Ik merk dat ik er knorrig van word, maar dat komt dus ook omdat ik dus 's nachts niet meer slaap van de buikpijn..

en dan al die irritante appjes, daar word ik ook echt gek van. gebeurt er al iets? is ze er al? mijn eigen moeder zit me ook de hele tijd in de gaten te houden. Ik heb nu uitgezet dat ze kunnen zien of ik online ben, hopelijk helpt dat. Alsof ik niet zou bellen als ze geboren is.. pff :{w

[ Bericht 23% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 13-10-2016 09:18:33 ]
pi_165925755
@sproetjes: GO COLLEGA!!! *O*
pi_165925758
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:01 schreef Burdie het volgende:
Ik had gisteren zoveel (voor?)weeën en voorwerk dat ik hoopte dat het vannacht door zou zetten, maar helaas... (en het irritante is: nu heb ik natuurlijk helemaal de hoop dat de baby elk moment kan komen, terwijl het net zo goed nog 3 weken zo kan blijven aanrommelen -O-)
Helaas weet ik uit ervaring dat het 3 weken door kan rommelen. Verschrikkelijk irritant.....Ik geloofde mijn lijf ook niet toen het echt was begonnen :P

Succes Sproetjes!

En ik las dat GM ook weer thuis is. Fijn, hoe gaat het inmiddels?

Hier lijkt de moeheid langzaam weg te gaan, precies on cue, 13 weken en een beetje :) Helaas nog steeds zere tetten...
Verder wil ik baby kunnen voelen, ben niet ongeduldig hoor. Maar elke keer weer kom je tot de ontdekking dat de beginperiode ruk is _O-
pi_165925778
Sproetjes, veel succes, zet 'm op!

Justme, stel dat je kind wordt geboren bij 41 + 5, zoals mijn eerste kind. Dan worden dit hele vervelende lange dagen. Harde buiken zijn een vorm van voorwerk, maar ik had die dus ook heel erg veel de laatste weken en daar kun je nog niets aan ophangen. Weeën voelen naar mijn ervaring echt heel anders dan een harde buik. Ik hoop dat je het een beetje kunt loslaten en nog wat leuke dingen kunt doen :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:20:00 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165925788
Bij kuiken heb ik 5 weken lang voorwerk gehad wat niks deed, maar dit voelt toch wel echt anders. Ik laat mijn lief vanavond toch maar even het bed op klossen zetten :+.
KuikenGuppy
pi_165925799
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:18 schreef Franny_G het volgende:
Sproetjes, veel succes, zet 'm op!

Justme, stel dat je kind wordt geboren bij 41 + 5, zoals mijn eerste kind. Dan worden dit hele vervelende lange dagen. Harde buiken zijn een vorm van voorwerk, maar ik had die dus ook heel erg veel de laatste weken en daar kun je nog niets aan ophangen. Weeën voelen naar mijn ervaring echt heel anders dan een harde buik. Ik hoop dat je het een beetje kunt loslaten en nog wat leuke dingen kunt doen :* .
Ik weet het, dankje! Zit echt in een negatieve spiraal nu, ik verveel me de pleuris, voel me alleen en ik heb het gevoel dat ik gewoon niet meer kán. Ik ben op, mijn lijf is op. En dan word ik er heeeeeel verdrietig van als ik bedenk dat ik misschien nóg wel een week moet.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:24:20 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165925838
Thee, voelde je de andere twee al vroeg?

Justme, zal ik je komen afleiden met mijn kuikentje? ;).
KuikenGuppy
pi_165925904
De eerste heb ik denk ik wel eerder gevoeld, maar gooide het op darmen, mwt 19 weken wist ik dat zij het was. De jongste voelde ik met 17 weken. Dus dat is al best snel :) nog 4 weekjes

Je maakt er een grap over Burdie, maar ik kon de 41 weken vorige keer goed volhouden, mede door afleiding van dochter. Ik heb ook nog wel 2 kinderen in de aanbieding anders Justme ;)
pi_165926014
Ik ben dus deze dagen ook nog thuis van mijn werk en ben daar heel opgelucht over. Vanmorgen heb ik I naar het kdv gebracht. En dat kost me al heel veel energie: ontbijt maken, haar uit bed halen en aankleden. Moet ik tussendoor steeds even zitten of liggen vanwege duizeligheid en misselijkheid. Ik geef niet meer over, dus dat scheelt (met name natuurlijk als het om vochtgebrek en afvallen gaat). Maar ik ben heel blij dat ik nu rustig aan kan doen en in plaats van lesgeven mijn nakijkwerk thuis kan doen, zodat dat in ieder geval af is voor de herfstvakantie. Ik heb ook enorme opgezette, pijnlijke darmen steeds, er is echt al een interne verbouwing gaande. :') .

Dus theeleuter, ja wat is dat begin ruk zeg. Ik kijk gewoon uit naar hoogzwanger zijn, want dat ging me de vorige keer echt heel goed af. _O- . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:46:11 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165926094
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:31 schreef Theeleuter het volgende:
De eerste heb ik denk ik wel eerder gevoeld, maar gooide het op darmen, mwt 19 weken wist ik dat zij het was. De jongste voelde ik met 17 weken. Dus dat is al best snel :) nog 4 weekjes

Je maakt er een grap over Burdie, maar ik kon de 41 weken vorige keer goed volhouden, mede door afleiding van dochter. Ik heb ook nog wel 2 kinderen in de aanbieding anders Justme ;)
Fokmeet bij Justme *O*.

Ik vind het vooral voor kuiken lastig dat we niet weten hoe en wat; ik kan hem niks beloven, en hij kijkt er ook zo naar uit... Maar hij zorgt idd wel voor veel afleiding. En oh mên wat heb ik er zin in dat straks weer zo'n klein babietje bij ons mag wonen O+ O+ O+!!!

Kuiken zegt ook steeds dat hij de baby gaat troosten met het hoofdje op zijn schouder O+ ik ben zo benieuwd hoe hij is als grote broer! (Dat kuiken daarvoor zei dat de baby best van de trap mocht vallen "dan baby huilen en ik baby troosten op mijn schouder", negeer ik even :+ :P).

Fijn dat je thuis bent Franny. En komende week vakantie, hopelijk is het daarna wat beter :Y :*.
KuikenGuppy
pi_165926251
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fokmeet bij Justme *O*.

Ik vind het vooral voor kuiken lastig dat we niet weten hoe en wat; ik kan hem niks beloven, en hij kijkt er ook zo naar uit... Maar hij zorgt idd wel voor veel afleiding. En oh mên wat heb ik er zin in dat straks weer zo'n klein babietje bij ons mag wonen O+ O+ O+!!!

Kuiken zegt ook steeds dat hij de baby gaat troosten met het hoofdje op zijn schouder O+ ik ben zo benieuwd hoe hij is als grote broer! (Dat kuiken daarvoor zei dat de baby best van de trap mocht vallen "dan baby huilen en ik baby troosten op mijn schouder", negeer ik even :+ :P).

Fijn dat je thuis bent Franny. En komende week vakantie, hopelijk is het daarna wat beter :Y :*.
Moet wel serieus pijn zijn voor je baby troost hoor :D

Herkenbaar wb vertellen tegen Saar, ze is al zo wobbelig omdat ik weer opgenomen was en met al het gerommel en voorwerk durf ik haar niet te beloven dat mama morgen heel de dag kan bouwen oid... Ze weet nu wel dat als de baby komt zij bij opa en oma mag logeren met haar nieuwe tas en pama ( pyjama) en verder komt het vast goed.

Maar jij ging voor een halloween baby toch ;)

Thee, lief dat je het vraagt, Mn bekken doet flink pijn op t moment en mn lijf rommelt lekker door, maar de kleine is ook lekker actief,dus daar genieten we nog maar van.

Justme, is overdag bijslapen geen optie? Nog even lekker luieren nu t nog kan zeg maar :P

Franny, fijn dat het spugen is gestopt en dat je even kan bijkomen en rustig aan kan doen.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 oktober 2016 @ 10:40:44 #174
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165926773
Oh sproetjes succes!

En een :* voor alle laatste loodjes en begin moeders
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:49 #175
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165927080
Sproetjes wat spannendddd!!! Succes!!! :% *O*

LLM's sterkte met het voorwerk!! Nog even volhouden! :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165927182
Ik heb gelukkig wel dagelijks controle ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_165927198
Het zat zijn mag best hoor, justme. Niks geks aan, wel vervelend. Masr ik sluit me wel aan bij franny, dat de laatste twee weken een hel kunnen zijn als je te veel in wachtmodus zit. Probeer bezig te blijven, mentaal. Cliché, maar wel nuttig.

Verbazingwekkend genoeg verveel ik me niet thuis. Ben nu teee weken 100% thuis en ik vermaak me wel. Beetje lezen, studieopdracht maken, paupertv kijken, internetshoppen, rommelen in huis... dit houd ik nog wel wat weekjes vol!

Burd, ik herken dat gevoel heel erg, qua nr 1 en de verwachting en ontmoeting met nr 2. Ze is er erg mee bezig en was gisteren als een held broertjes bed in elkaar een het schroeven. Ze haakde ook haar dekbedje, want broertje moest natuurlijk ook een dekbedje. ❤
Ik kijk ZO uit naar hun ontmoeting! Bijna nog meer dan naar mijn eigen ontmoeting met de baby :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 11:20:16 #178
269689 crew  Viv
pi_165933439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:40 schreef snoenk het volgende:
Oh sproetjes succes!

En een :* voor alle laatste loodjes en begin moeders
Hoe is het met jou?

Je begint ook lekker op te schieten nu.

Gm wat een schattige dochter heb je toch. En wat kijkt ze er geconcentreerd bij
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:01:42 #180
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165933687
Korte update zonder bij gelezen te hebben.

Ik heb regelmatige weeën maar de ontsluiting wil nog niet echt helaas. Blijf nu steken op 2 cm -O-
pi_165933771
Wat een superlieve foto, gm!

Sproetjes, veel succes, hopelijk schiet het lekker op.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:56:30 #182
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165934804
Succes Sproetjes!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165935017
Veel succes Sproetjes! *O*

en een dubbele *O* *O* voor de LLMs die het aftellen beu zijn! Ze kunnen niet eeuwig blijven zitten :X
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:51:41 #184
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165935727
Omg! Ik heb gewoon verlof! :o *O*
Heb wel heel de dag al af en aan harde buiken.. straks ff relaxen in bad en daarna vroeg naar bed.

Sproetjes hopelijk gaat de ontsluiting toch snel wat meer vorderen. Heel veel succes en hopelijk heb je snel je kindje O+

Gm wat schattig O+

Room ik kijk ook zo uit naar de ontmoeting tussen Vv en de baby O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165935797
Verlof voor Rady *O*

Ik kijk ook heel erg uit naar de ontmoeting tussen flip en Saar. O+ en mn eigen ontmoeting met flip :P

Verder ook dikke harde buiken parade hier...
S. 2014
J. 2016
pi_165936051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 18:51 schreef Radyhyn het volgende:
Omg! Ik heb gewoon verlof! :o *O*
Heb wel heel de dag al af en aan harde buiken.. straks ff relaxen in bad en daarna vroeg naar bed.

Sproetjes hopelijk gaat de ontsluiting toch snel wat meer vorderen. Heel veel succes en hopelijk heb je snel je kindje O+

Gm wat schattig O+

Room ik kijk ook zo uit naar de ontmoeting tussen Vv en de baby O+
Wow, lekker hoor! Dat herinnert me aan het feit dat ik over 4 weken ook verlof heb. Zo raar, het is toch wel snel gegaan.

Morgen wisseldag: 31 weken ^O^

Ik heb een vraagje over harde buiken: is dat gewoon puur het gevoel dat je buik harder is? Dat heb ik namelijk wel regelmatig, maar echt pijnlijk is het niet.
pi_165936480
Ooi, volgens mij wel. Ik heb vorige zwangerschap ook nooit pijnlijke harde buiken gehad, kan me er dus ook niet zo veel bij voorstellen :? Weeën voelen wel anders toch?
pi_165936596
Harde buiken doen in principe geen pijn en zijn heel normaal. Je vielt echt dat je baarmoeder samentrekt. Kan onprettig zijn. Als ze pijn doen moet je even je vk bellen, want voor due date hoort t geen pijn te doen.
Weëen is echt ander werk :)
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:41:57 #189
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165937101
Vanuit bad... ;)
Bij Vv heb ik nooit echt harde buiken gehad. Maar deze keer echt al vanaf 18 weken af en toe.
Het doet geen zeer maar kan wel heel onprettig zijn inderdaad.. trekkend gevoel en dat je buik dan nóg strakker lijkt te staan.
Nu vind ik ze op het moment echt niet fijn omdat het er veel zijn.. lijkt wel elke keer als ik mijn buik aanspan. Begon eigenlijk gisteren avond in bed toen Vv niet meer wilde slapen rond 24.00... steeds als hij ging huilen verkrampte mijn buik (zn vader was wel bij hem.. maar zn laatste set kiezen is aan het doorkomen.. aii).
En de 'laatste werkdag stress' zal ook wel niet mee helpen ;)

Nu ik in bad lig geen harde buik meer gehad ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:55:31 #190
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165937539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Hoe is het met jou?

Je begint ook lekker op te schieten nu.

Gm wat een schattige dochter heb je toch. En wat kijkt ze er geconcentreerd bij
Lief dat je het vraagt!

37 weken alweer vandaag :o en vind het zwaar. Erg veel last van zwangerschapsischias waardoor het uitje van de dag naar de supermarkt lopen is en daar de rest van de dag van moet bijkomen -O- vind het vooral erg sneu voor dochter.
Verder veel last van harde buiken en al een deel slijmprop verloren maar vandaag is al het rommelen weer gestopt. Ik hoop en denk dat het dametje nog wel even blijft zitten (ben ook nog helemaal niet klaar voor een baby :@ :o )

Dus mijn plan voor komende week is lijstjes gaan maken van wat nog moet en die ook (laten) uitvoeren en dan komt hopelijk ook het besef dat binnen een aantal weken ook echt weer een baby komt O+
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:00:46 #191
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165937654
O. Heeft het de hele tijd over zusje O+ heb ook al tegen iedereen gezegd dat ik eerst wil dat O kennis maakt met haar zusje en ze daarna van harte welkom zijn om kleindochter of nichtje te komen bevonden maar ik echt eerst even met z'n 4en wil zijn. O+

Doen jullie nog iets met/voor oudste? Ik heb een babyborn pop gekocht die ze krijgt als baby geboren is zodat ze op die manier hetzelfde kan doen met pop als ik met baby. Nu maar hopen dat O daar hetzelfde over denkt
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:03:02 #192
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165937709
En dan nog maar een post voor alle dingen die ik nog vergeten was.

Rady verlof *O* hoop dat je harde buiken ook na bad wegblijven

En succes sproetjes! Hoop dat het gaat opschieten :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 20:13:20 #193
269689 crew  Viv
pi_165938023
Hup sproetjes! :%

Hier doen de verloskundigen een huisbezoek om over het bevalplan te praten (en ook meteen de controles te doen van die week). Alles was weer prima en ik heb het nieuwe huis (inclusief babykamer) kunnen showen. O+
pi_165938250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:00 schreef snoenk het volgende:
O. Heeft het de hele tijd over zusje O+ heb ook al tegen iedereen gezegd dat ik eerst wil dat O kennis maakt met haar zusje en ze daarna van harte welkom zijn om kleindochter of nichtje te komen bevonden maar ik echt eerst even met z'n 4en wil zijn. O+

Doen jullie nog iets met/voor oudste? Ik heb een babyborn pop gekocht die ze krijgt als baby geboren is zodat ze op die manier hetzelfde kan doen met pop als ik met baby. Nu maar hopen dat O daar hetzelfde over denkt
O heeft al een pop met toebehoren, dus wij wilden iets anders. Ze krijgt in het ziekenhuis als ze op bezoek is een sieradendoosje met een muziekje met een dansende geisha, en een armbandje en ringetje. Als afleiding, mocht ze het vreemd of raar vinden.
Op weg naar het ziekenhuis gaan O en haar vader dan een klein cadeautje voor broertje kopen, in haar naam.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:24:18 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165938340
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:00 schreef snoenk het volgende:
Doen jullie nog iets met/voor oudste? Ik heb een babyborn pop gekocht die ze krijgt als baby geboren is zodat ze op die manier hetzelfde kan doen met pop als ik met baby. Nu maar hopen dat O daar hetzelfde over denkt
Kuiken maak ik niet blij met een pop. Hij mag de baby een eigen "Ewan" cadeau geven (schaapje met muziek, hij geeft al een paar keer op eigen initiatief geprobeerd om zijn eigen Ewan aan de baby af te staan O+ maar vindt het te moeilijk. En de baby zou sowieso een eigen krijgen ;) ). Verder heb ik hem gevraagd wat onmisbaar is om als grote broer te hebben, en daar was hij heel duidelijk in: blauwe nagellak :7 ( :') O+!) Dus die mag hij in de kraamweek samen met papa gaan kopen (zelf kopen wilde hij ook heel graag).
Verder komt de Sint over een paar weken in 't land en er staat al een grote boodschappentas vol cadeaus en schoencadeaus klaar, dus ik vind het wel gezegend verder :P.
KuikenGuppy
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:25:26 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165938365
Lekker op tijd Vivi, nu al het bevalplan bespreken :P.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 20:30:02 #197
269689 crew  Viv
pi_165938488
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:24 schreef Burdie het volgende:
Verder heb ik hem gevraagd wat onmisbaar is om als grote broer te hebben, en daar was hij heel duidelijk in: blauwe nagellak :7 ( :') O+!)
:D O+
quote:
12s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:25 schreef Burdie het volgende:
Lekker op tijd Vivi, nu al het bevalplan bespreken :P.
Doen ze eigenlijk bij 36 weken, maar toen was ik verhuizen. oO<
pi_165938686
Aww blauwe nagellak <3 En zelf kopen met pappa, wat lief! Ik denk dat we O ook want muntjes geven. Die vindt pantalen echt leuk haha. (Heeft ze van haar moeder, die trekt ook graag haar portemonnee :X )
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:39:38 #199
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165938778
Ah kuiken klinkt als een hele lieve grote broer O+

Room ook al leuke ideeën voor O O+
Is het trouwens standaard in Zweden om in het ziekenhuis te bevallen of wil je dat zelf? Of moet je in ziekenhuis bevallen?
pi_165939789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:39 schreef snoenk het volgende:
Ah kuiken klinkt als een hele lieve grote broer O+

Room ook al leuke ideeën voor O O+
Is het trouwens standaard in Zweden om in het ziekenhuis te bevallen of wil je dat zelf? Of moet je in ziekenhuis bevallen?
Noorwegen ;)
Maar ja. Thuis is echt een grote uitzondering. Na de bevalling ben je tot 4 dagen welkom in de kraamsuites (of langer als dat echt nodig is). Kraamzorg thuis is hier niet dus vandaag t lange verblijf.
pi_165940155
Wij hebben ook een pop gekocht voor Saar, ze heeft al wel een pop maar niet 1 met toebehoren. Dus die krijgt ze van haar broertje ;)

En mijn ouders en zus hebben ook een cadeautje gekocht voor haar.

Snoenk; hier ook aangegeven dat we eerst even tijd met zn 4en willen, dus mijn ouders brengen Saar naar t ziekenhuis, gaan dan koffie drinken en zijn daarna van harte welkom om kennis te maken. Saar heeft daar toch geen uur voor nodig.

Hier een buikbewoner die nog steeds schijnt te denken dat hij nòg dieper kan indalen... auwie! En de harde buiken en voorweeen komen en gaan! Maar tegelijk zie ik hem ook veel meer draaien dan zn zus,en plopt ie echt terug als ik por en dat vind ik dan weer wel heel gezellig! O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:26:22 #202
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165940829
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:03 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Noorwegen ;)
Maar ja. Thuis is echt een grote uitzondering. Na de bevalling ben je tot 4 dagen welkom in de kraamsuites (of langer als dat echt nodig is). Kraamzorg thuis is hier niet dus vandaag t lange verblijf.
Oeps. Bedoelde ook Noorwegen natuurlijk O-)

Ok, duidelijk :)
pi_165946424
Stilletjes hier! Ligt iedereen te bevallen soms? :P

Ik lag voor het eerst wakker van de bewegingen in mijn buik. Manmanman, het leek wel alsof ie met een keizersnede wilde komen. :o
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:48:51 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165946633
Hier geen bevalling, wel controle vanmiddag.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:55:59 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_165946665
Ik zit nog steeds in de training dus vandaar wat stil. Ben gisteravond mentaal gecrasht wat me nog meevalt aangezien we hier elke dag van 07:00-22:00 op scherp moeten staan en geen tijd voor onszelf hebben :')
(Echt. Hoe doen mensen dat?)
disclaimer
pi_165946859
Heftig, SQ! Hoe lang nog?

Ik ben maar voor 2 dagen op een internationale meeting, en ik vind dat continue sociale gedoe al vermoeiend... sterkte daar!

Maar verder alles goed, fijn tweede trimester.

Hoe zou het met sproet zijn?
pi_165947151
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken maak ik niet blij met een pop. Hij mag de baby een eigen "Ewan" cadeau geven (schaapje met muziek, hij geeft al een paar keer op eigen initiatief geprobeerd om zijn eigen Ewan aan de baby af te staan O+ maar vindt het te moeilijk.
O+

quote:
Verder heb ik hem gevraagd wat onmisbaar is om als grote broer te hebben, en daar was hij heel duidelijk in: blauwe nagellak :7 ( :') O+!) Dus die mag hij in de kraamweek samen met papa gaan kopen (zelf kopen wilde hij ook heel graag).
_O- :D O+
pi_165947157
Jemig SQ, wat intensief :o Hoe lang moet je nog?

Ik hoop ook dat alles goed gaat met Sproetjes!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:04:26 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_165947178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:27 schreef marel88 het volgende:
Heftig, SQ! Hoe lang nog?

Ik ben maar voor 2 dagen op een internationale meeting, en ik vind dat continue sociale gedoe al vermoeiend... sterkte daar!

Maar verder alles goed, fijn tweede trimester.

Hoe zou het met sproet zijn?
vandaag tot 16:30 en volgende week nog 3 van die extreme dagen en 1 kortere dag.
Ik dacht vanmorgen dat het wel weer ging maar ik kan letterlijk alleen nog maar huilen :') ;(
disclaimer
pi_165947335
Ach SQ dat klinkt ronduit zwaar. In niet-zwangere toestand al, eigenlijk. Ik zou dat ook niet trekken hoor, continue op scherp staan. Mijn hoofd is een zeef, atm.
Sterkte er mee!

Zat ook net aan sproetjes te denken. Hopelijk is ze lekker aan het babyknuffelen en is ze de wereld totaal vergeten ;)

Ik geloof dat O het maar raar vindt dat er niemand in broertje zijn bed ligt. En toen we het er over hadden, zei ze: Ila ook plaatsen? Ze wil dus ook haar bed naar onze kamer verplaatsen. En dat past niet ;( Ze ligt wel menig nacht tussen ons in hoor, dus ze komt weinig geknuffel tekort, maar ik zag ineens dat ze er een pietsje sip van was. Hoop niet dat ze zich straks "achtergesteld" voelt. Komende tijd maar goed duidelijk maken dat onze kamer er voor allemaal is, al past haar bed er niet bij :P ;(
pi_165947759
Ah SQ, wat zwaar zeg. Sterkte ermee.

Ik ben sinds ik ben opgestaan nog niet 1 keer misselijk geweest! Heb meteen ook weer 1001 plannen. Maar rustig aan maar. Heb alleen maar trek in zwaar en vet eten ook.
Ik hoop ook dat sproetjes een prachtige baby in haar armen heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165949225
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:53 schreef Franny_G het volgende:
Ah SQ, wat zwaar zeg. Sterkte ermee.

Ik ben sinds ik ben opgestaan nog niet 1 keer misselijk geweest! Heb meteen ook weer 1001 plannen. Maar rustig aan maar. Heb alleen maar trek in zwaar en vet eten ook.
Ik hoop ook dat sproetjes een prachtige baby in haar armen heeft.
Zo'n opluchting is dat dan he. O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:01:33 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165949961
Ik hoop ook voor sproetjes dat ze haar baby al heeft. En ook voor JustMe :*.
KuikenGuppy
pi_165950079
Hoop het ook inderdaad!

SQ, klinkt zwaar inderdaad :*

Net controle gehad, weer te kleine buik, terwijl baby en baarmoeder haar op gevoel wel goed leken. Waarom die stomme centimeter-meting dan :P nu toch volgende week groeiecho. Ik maak me geen zorgen, maar die echo weigeren voelt dan ook weer verkeerd. Oh en in stuit nu nog met 29 weken, benieuwd of ze zelf nog draait!
pi_165951456
Oh jongens, ik heb een dochter! Ik was er zo van overtuigd dat het een jongen was, maar toen de gyn zei dat het een meisje is, was het ook gelijk goed O+ Ks gehad, tweede dag was qua pijn echt heel pittig maar inmiddels is het te overzien. En ze is zo mooi O+ en ik dacht niet dat het kon, maar ik ben nog verliefder op mijn meneer *;
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:31:54 #216
269689 crew  Viv
pi_165951461
SQ wat zwaar zeg, kan je in het weekend wel naar huis?

JUsTmE13o2 is of (aan het) bevallen of onder een steen gekropen omdat wachten lang duurt, ik hoop het eerste. :*
pi_165951836
Gefeliciteerd Nectarientje! *O* O+

Wat heftig SQ. :o Dat klinkt in niet-zwangere toestand inderdaad al bijna niet te doen inderdaad, sterkte er nog mee.

Fijn zeg Franny! Wat kan je je dan ineens weer meer mens voelen hè? O+

Ik hoop inderdaad ook dat Sproetjes en Justme aan het bevallen of babyknuffelen zijn. O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:13:35 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165952135
Nectarientje, gefeliciteerd *O* :* O+.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:31:56 #219
269689 crew  Viv
pi_165952447
Nectarientje gefeliciteerd! Was het een geplande ks?
pi_165952547
Gefeliciteerd Nectarientje!! *O*
pi_165952623
Gefeliciteerd nectarientje! Hopelijk een snel herstel en volop genieten!
pi_165953544
Gefeliciteerd Nectarientje! O+ *O*
pi_165953987
Nectarientje van harte! Knuffelze 😍
pi_165954016
Gefeliciteerd Nectarientje!! :)
pi_165954108
Gefeliciteerd Nectarientje *O*
pi_165954119
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vandaag tot 16:30 en volgende week nog 3 van die extreme dagen en 1 kortere dag.
Ik dacht vanmorgen dat het wel weer ging maar ik kan letterlijk alleen nog maar huilen :') ;(
Sterkte dan nog vandaag en volgende week :* In niet zwangere toestand is dat al zwaar!!
pi_165954404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nectarientje gefeliciteerd! Was het een geplande ks?
Gepland ja, en helemaal achter de keuze
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:34:33 #228
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165954706
Sq sterkte/succes :*

Franny wat fijn dat je je goed voelt! *O*

Nectarientje gefeliciteerd met je dochter *O*
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:44:32 #229
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165954860
Nectarientje gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
Fijn dat het herstel van de keizersnede zo goed gaat.

Sq het klinkt heel zwaar en intensief die training. Hopelijk heb je je door vandaag heen geslagen en kan je nu bijkomen dit weekend zodat je volgende week nog met frisse moed door kan komen :*

Helio hopelijk een mooie groeiecho waarbij het allemaal wel mee valt inderdaad :Y
De mijnes is ook pas ergens in de laatste weken gedraaid (nu 33w).. hopelijk die jouwes ook straks :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:51:11 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165954955
SQ :* wie bedenkt nou zo iets... -O- (ik zou het ook niet-zwanger verschrikkelijk vinden).

Hier weer goedgekeurd door de vk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:53:33 #231
269689 crew  Viv
pi_165954989
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:51 schreef Burdie het volgende:
[...] maar nu moet ik het dus wel rustiger aan gaan doen [...] Kon ik mooi de keuken poetsen :') [...]
:(
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:56:55 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165955043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:(
Anders denk ik dat de kraam straks gillend weg rent :@.
KuikenGuppy
pi_165955189
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Anders denk ik dat de kraam straks gillend weg rent :@.
Wat zou de kraam nu zeggen van het opvolgen van het advies van de vk lieve schat?
pi_165955377
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Anders denk ik dat de kraam straks gillend weg rent :@.
Man keuken laten opruimen. Beste optie :Y
Oh, en boeiend wat de kraam denkt. Die ziet zoveel.
pi_165955768
Gefeliciteerd, Nectarientje! Een goed herstel gewenst!

Hoe is het gegaan vandaag, SQ?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:15:35 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_165957064
Nectarientje van harte gefeliciteerd met je dochter O+
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:17:12 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_165957093
Thanks voor het medeleven! Ik heb gelukkig ook een heel fijn team tijdens de training en we zorgen goed voor elkaar. Nu lekker het weekend thuis en dan nog maar vier daagjes :)

(Ik wil deze training overigens graag doen en ik leer er ook veel van. Maar het is gewoon bijna niet te doen nee :') maar ja. Met een newborn is het al helemaal geen optie ;))
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:01:45 #238
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165958087
Bikkel Sq O+

Burd!! o|O /slap

Sinds het heerlijke bad en mijn lekkere bedje gisteren avond geen harde buiken parade meer. ^O^
Vandaar een lekker relax dagje rustig aan gedaan met mijn lieve Vv.
Samen gezellig in bad geweest.. toen Vv plots TAK! met iets op de badrand sloeg, schrok buikbaby zich een hoedje, echt zo'n schrikboink in mijn buik O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165959725
Gefeliciteerd Nectarientje *O*

Dat zijn zware laatste loodjes zo Burdie, fijn dat je man eerder thuiskwam vandaag.

Lekker bijkomen en opladen dit weekend Sq!

Fijn dat de harde buiken gestopt zijn Radyhyn!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:33:18 #240
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165960420
Ik kom ook even egopost inbreken weer... Maar jongens hij is er O+ en ondanks mijn bevalling van 29 uur, 3 mislukte ruggenprikken (de vierde lukte gelukkig ineens vanmorgen wel) oneindige weeën en niet vordernde ontsluiting want sterre kijkertje in de buik is uiteindelijk na 15 min persen onze zoon geboren O+ vanmorgen om 11.55 uur. Met 36 weken precies (vk hield schijnbaar 11-11 als ud aan ipv 9-11 :') ), 49 cm en 3078gram. Alle clichés zijn waar: de pijn was binnen een seconde vergeten toen hij op mn buik lag O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:38:06 #241
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165960552
Sproetjes wat klinkt het heftig allemaal! :*
Maar wat een prachtig mannetje heb je gemaakt!! O+ en wat een mooi gewicht voor 36 weken! Super dat hij het zo goed doet. Gefeliciteerd *O*
pi_165960609
Awww sproet! Gefeliciteerd met je mannetje O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:42:23 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_165960673
Sproetjes! Wat een zware bevalling was het :o maar wat een prachtig resultaat! O+!
Van harte gefeliciteerd!
disclaimer
pi_165960787
Sproet gefeliciteerd!! Wat een heldere blik zeg O+
S. 2014
J. 2016
pi_165960921
Wauw sproetjes, dat klinkt zwaar, knap gedaan O+.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:54:36 #246
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165961048
Ohhh Sproetjes wat een knappie!! Van harte gefeliciteerd met jullie knulletje *O*
Nu heerlijk genieten O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165961082
Gefeliciteerd Sproet! Wat een knappie O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:55:42 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165961087
Wow! Goed gedaan Sproetjes en heel erg fijn dat de kleine man het goed doet w/
pi_165961103
Wow sproet wat een heftige bevalling! Wat heb je snel geperst! (ik deed er bijna anderhalf uur over :')) en wat een mooi ventje heb je gekregen!
pi_165961125
Wat een mooierd sproetjes! Van harte gefeliciteerd :* *O*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:58:48 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165961184
Sproetjes gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:36:49 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165962092
Gefeliciteerd Sproetjes! Wat een heftige bevalling. Maar wat een prachtig ventje! O+
Hopelijk zijn jullie snel weer thuis.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:44:17 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165962238
*ontlurkt...

Sproetjes, herinner ik het me goed en heb jij een slinger mooie roze/paarse bloemen? Proficiat met de geboorte van dit wondertje O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165962252
Gefeliciteerd Sproetjes O+
pi_165962355
Gefeliciteerd sproetjes! :*
pi_165962398
Gefeliciteerd Nectarientje *O*

En gefeliciteerd Sproetjes *G* wat een prachtig kindje O+
pi_165962798
Sproetjes van harte gefeliciteerd, wat een mooi jongetje!!
pi_165962811
Gefeliciteerd Sproetjes! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:34:29 #259
269689 crew  Viv
pi_165963334
Sproetjes gefeliciteerd!! O+ Wat fijn dat alles goed met hem is ondanks de geboorte bij 36 weken!
pi_165965208
Gefeliciteerd sproetjes! Wat een mooi mannetje heb je daar!!
pi_165965916
Sproetjes gefeliciteerd! Prachtig mannetje O+ succes met het herstel van je lange bevalling, laat je verwennen!
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:19:24 #262
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165966227
Poeh wat een lange bevalling, Sproetjes. Maar wat een mooi jongetje! Gefeliciteerd! *G*

En Nectarientje ook nog van harte gefeliciteerd! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165966322
:W meld!
37 weken, dat is best wel snel gegaan!

overigens weet ik niet of ik mij dagelijks aan de "meldplicht" zal houden hoor.
S. 2014
J. 2016
pi_165966330
Sproetjes, wat een onverwacht begin en wat een klus, maar wauw wat een mooi jongetje en blij dat het zo goed gaat *O*

Nectarientje ook nog gefeliciteerd!

En Radyhyn, fijn dat de harde buiken nu weg zijn. Lekker rustig aan doen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:50:17 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_165966351
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 07:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W meld!
37 weken, dat is best wel snel gegaan!

overigens weet ik niet of ik mij dagelijks aan de "meldplicht" zal houden hoor.
da's ook helemaal niet nodig want je post sowieso wel dagelijks :+ ;)
Heb je al een datum dan? O-)
disclaimer
pi_165966376
Sproetjes, gefeliciteerd! *O* En Nectarientje natuurlijk ook nog!

GM al weer 37 weken :)

Wat een opluchting, ik gangen stuk minder werken en niet meer voor de klas. Hopelijk gaat het dan eat beter met mijn energie, er valt een last van mijn schouders af. Had de laatste week veel harde buiken, maakte me daar ook wel zorgen over omdat ik nog zo vroeg in de zwangerschap zit. Maar mijn hele lijf voelt gespannen aan, dus misschien niet zo gek dat mijn baarmoeder daar ook op reageert. Wel nog even checken op blaasontsteking.

Iemand trouwens ervaring met blaasontsteking verhelpen zonder AB in de zwangerschap? Ik zie een kuur niet echt zitten, natuurlijk wel als het echt nodig is maar liever anders.
pi_165966479
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 07:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's ook helemaal niet nodig want je post sowieso wel dagelijks :+ ;)
Heb je al een datum dan? O-)
Er is een plan. :+
S. 2014
J. 2016
pi_165966501
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:33 schreef sproetjes het volgende:
Ik kom ook even egopost inbreken weer... Maar jongens hij is er O+ en ondanks mijn bevalling van 29 uur, 3 mislukte ruggenprikken (de vierde lukte gelukkig ineens vanmorgen wel) oneindige weeën en niet vordernde ontsluiting want sterre kijkertje in de buik is uiteindelijk na 15 min persen onze zoon geboren O+ vanmorgen om 11.55 uur. Met 36 weken precies (vk hield schijnbaar 11-11 als ud aan ipv 9-11 :') ), 49 cm en 3078gram. Alle clichés zijn waar: de pijn was binnen een seconde vergeten toen hij op mn buik lag O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooi jochie (en stats!) voor een 36 weker O+
pi_165966522
Mijn gebeden werden toch ook verhoord, gisteren 14-10 is om 16:08 onze dochter geboren! 😍 later meer! Bedankt dat jullie mijn gezeur hebben aangehoord (en vragen beantwoord wanneer ik die had)!
pi_165966564
De dag waarvan je dacht dat ie nooit zou komen Justme :+
Gefeliciteerd!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:04:29 #271
269689 crew  Viv
pi_165966679
Jaa jUsTmE13o2 wat fijn voor je, gefeliciteerd!! O+

Oh shit, nu gedeelde eerste plaats!
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:07:29 #272
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165966691
Jaaahhhh Justme... daar is ze dan!!! Van harte gefeliciteerd!!! *O*
Ben benieuwd naar de 'later meer' info ;)

Goeie score zo... 3 baby's op een rij O+
Ohhhhh sta ik gewoon in de top 10! :o O+ *O*

Gm fijn dat er een plan is, zal ook wel rust geven denk ik ^O^

Thistle wat fijn van de aanpassingen in je werk!
Heel veel water drinken (dat helpt bij mij erg goed als ik het gevoel heb er tegen aan te zitten, wat gelukkig tijdens de zwangerschap nog niet is gebeurd.. even afkloppen). En granberrysap schijnt ook goed te zijn. En als dat niet snel help toch naar de ha hoor :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165966716
Gefeliciteerd justme en sproetjes!!!
pi_165966772
Gefeliciteerd Justme O+ *O*
pi_165966773
Sproetjes wat een liefje! En goede stats voor 36 weken!

Justme ook van harte! Ben benieuwd nasr je verhaal :)

Leegloop in de OP!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:20:13 #276
269689 crew  Viv
pi_165966791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:07 schreef Radyhyn het volgende:
Heel veel water drinken (dat helpt bij mij erg goed als ik het gevoel heb er tegen aan te zitten, wat gelukkig tijdens de zwangerschap nog niet is gebeurd.. even afkloppen). En granberrysap schijnt ook goed te zijn. En als dat niet snel help toch naar de ha hoor :)
Juist in de zwangerschap kan een simpele urineweginfectie sneller uit de hand lopen (tot aan een levensbedreigende bloedvergiftiging), dus zeker niet te lang aankijken!
pi_165966922
Justme wat fijn zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! :)
pi_165966943
Ik wilde het ook zeker laten checken, dan kijken of ik het zelf weg kan krijgen. Als dat niet lukt, AB. Kan de huisarts eigenlijk ook zeggen hoe erg de blaasontsteking is? Of is dat iets wat je hebt of niet hebt?
pi_165966953
Justme, van harte! Wauw, het gaat snel in eens :D
pi_165966967
Justme! *O* van harte!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:45:21 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165966973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Mijn gebeden werden toch ook verhoord, gisteren 14-10 is om 16:08 onze dochter geboren! 😍 later meer! Bedankt dat jullie mijn gezeur hebben aangehoord (en vragen beantwoord wanneer ik die had)!
Jaaaaa je was al zo stil! Gefeliciteerd O+ *O*. Kwam ze dus toch nog hè :+. En, kon je in het Diak terecht?
Geniet van je kraamtijd en tot (hopelijk heel) snel in het babytopic O+!
KuikenGuppy
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:47:10 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165966987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
Jaa jUsTmE13o2 wat fijn voor je, gefeliciteerd!! O+

Oh shit, nu gedeelde eerste plaats!
Nietuuuuuuuuus :6
No such baby or directory. :{w.
Tralalalaaaa. 404.

't Komt nu wel echt dichtbij hè?! Pleh! :o.
Wil je wisselen van plek? :P.
KuikenGuppy
pi_165966996
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 07:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's ook helemaal niet nodig want je post sowieso wel dagelijks :+ ;)
Heb je al een datum dan? O-)
:D
pi_165967000
Gefeliciteerd Sproetjes, Nectarientje en JustMe! *O* *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:52:55 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_165967039
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nietuuuuuuuuus :6
No such baby or directory. :{w.
Tralalalaaaa. 404.

't Komt nu wel echt dichtbij hè?! Pleh! :o.
Wil je wisselen van plek? :P.
jij bent kampioen nummer 1 staan toch? ;) :*
disclaimer
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:53:38 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_165967049
Justme, van harte gefeliciteert met de geboorte van je dochter! *O*
disclaimer
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:55:25 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165967064
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij bent kampioen nummer 1 staan toch? ;) :*
Ik denk dat ik niet in de buurt van het all time record kom :P. Daarvoor moet je bij Innepin zijn of trui.
KuikenGuppy
pi_165967072
Gefeliciteerd Justme *O* Daar is ze dan O+

Sproetjes, wat een knapperd! Goede stats voor een prematuur!! Hopelijk snel naar huis :*
pi_165967089
Gefeliciteerd Justme! *O* *O*
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:01:31 #290
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165967124
Gefeliciteerd Justme! *O*
pi_165967200
Sproetjes gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat hij het zo goed doet en mooie stats! (nagenoeg gelijk gewicht/termijn als mijne destijds, wat grappig!)

Justme gefeliciteerd met je dochter! Benieuwd naar haar naam!

Fijne kraamtijd beiden! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 15-10-2016 11:12:15 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:21:31 #292
269689 crew  Viv
pi_165967303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:40 schreef Thistleweed het volgende:
Kan de huisarts eigenlijk ook zeggen hoe erg de blaasontsteking is? Of is dat iets wat je hebt of niet hebt?
Een blaasontsteking heb je of niet, maar als je er bijvoorbeeld koorts bij krijgt is dat een teken dat het uit de hand loopt.
pi_165967330
Gefeliciteerd Justme en sproetjes! Een hele goede kraamtijd gewenst!
pi_165967849
Gefeliciteerd nectarientje, sproetjes en justme! *O* *O* *O*
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:32:35 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165967987
Gefeliciteerd Justme! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165968025
Gefeliciteerd Justme! O+
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:59:35 #297
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165968440
Wat een hoop baby's! Gefeliciteerd allemaal O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165969282
Gefeliciteerd kersverse mama's *O*
(ook net de top 10 binnen geduikeld :X - mentaal nog niet helemaal daar)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:53:33 #299
269689 crew  Viv
pi_165969469
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 09:47 schreef Burdie het volgende:
Wil je wisselen van plek? :P.
En dan een enabler zijn van jouw struisvogelgedrag zeker, dat kun je dus mooi vergeten! ;)
pi_165969865
Gefeliciteerd Justme! *O*
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:10:33 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_165970870
Dicht 8-)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')