abonnement Unibet Coolblue
pi_165874641
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:05 schreef jogy het volgende:
Voor de middenmoters (dus niet de extreme (pro/anti) schreeuwers) is er al lang een acceptabel poldermodel gecreëerd wat de pieten betreft.

Het zwart van het gezicht komt door de schoorsteen (verandering backstory), Geen gekke oorbellen en geen grote rode lippen (aanpassing uiterlijk) en laat ze niet over komen als domme kinderen. Zo blijft het nog steeds genoeg 'traditioneel' zonder de pieten paars te verven maar komt er geen ras meer aan te pas. Sinterklaas journaal deed het vorig jaar hartstikke goed. Voor mijn part wordt het ook gewoon heel duidelijk dat het om roet gaat (dus in de vorm van dikke vegen in het gezicht met de oorspronkelijke huidkleur (welke dat ook is) er nog doorheen komt.

Echt veel meer valt er niet meer uit te halen zonder het kansloos te vernachelen zodat men over een paar jaar er de brui aan geven en dan maar lekker internationaal enkel de kerstman gaan gebruiken als feestperiode, zou ik zonde vinden in ieder geval.
Top idee, want gekleurde pieten zijn zo raar (volgens mijn zoontje van 4)
Maar zolang mensen blijven vallen over woorden zoals bijv roet dat dit racisitisch zou zijn gaat er niks veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door WhateverWhatever op 10-10-2016 16:28:19 ]
pi_165874671
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Nederlander in actie.

Bezuinigingen op de zorg:

[ afbeelding ]

Erosie van sociale zekerheid:

[ afbeelding ]

Aanpassingen arbeidsrecht:

[ afbeelding ]

Zwarte piet:

[ afbeelding ]

Nederland :'(
Mijn idee ook maar dat zijn te moeilijke onderwerpen voor 'het volk' vrees ik. -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165874697
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mijn idee ook maar dat zijn te moeilijke onderwerpen voor 'het volk' vrees ik. -O-
Niet alleen moeilijk maar politiek besloten, zonder het land vleugellam te maken lukt dan niks vermoed ik?
pi_165874771
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet alleen moeilijk maar politiek besloten, zonder het land vleugellam te maken lukt dan niks vermoed ik?
Dat dus.. politiek en zwarte piet hebben geen reet met elkaar te maken.. slechte vergelijking.
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_165874816
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:05 schreef jogy het volgende:
Voor de middenmoters (dus niet de extreme (pro/anti) schreeuwers) is er al lang een acceptabel poldermodel gecreëerd wat de pieten betreft.

Het zwart van het gezicht komt door de schoorsteen (verandering backstory), Geen gekke oorbellen en geen grote rode lippen (aanpassing uiterlijk) en laat ze niet over komen als domme kinderen. Zo blijft het nog steeds genoeg 'traditioneel' zonder de pieten paars te verven maar komt er geen ras meer aan te pas. Sinterklaas journaal deed het vorig jaar hartstikke goed. Voor mijn part wordt het ook gewoon heel duidelijk dat het om roet gaat (dus in de vorm van dikke vegen in het gezicht met de oorspronkelijke huidkleur (welke dat ook is) er nog doorheen komt.

Echt veel meer valt er niet meer uit te halen zonder het kansloos te vernachelen zodat men over een paar jaar er de brui aan geven en dan maar lekker internationaal enkel de kerstman gaan gebruiken als feestperiode, zou ik zonde vinden in ieder geval.
Dit gaat nooit gebeuren. Van beide kanten niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Beste debater 2022 maandag 10 oktober 2016 @ 16:33:45 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165874826
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:29 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

Dat dus.. politiek en zwarte piet hebben geen reet met elkaar te maken.. slechte vergelijking.
Serieus ja?

8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2016 @ 16:40:43 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165874914
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Top idee, maar zolang mensen blijven vallen over woorden zoals bijv roet dat dit racisitisch zou zijn gaat er niks veranderen.
En ook wanneer andere mensen meteen in de stress en boycotmodus schieten als winkels de zwarte pieten ook maar met 1 haartje aanpassen. Het is gewoon een wederzijds kansloze exercitie in gezeik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_165874915
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:29 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

Dat dus.. politiek en zwarte piet hebben geen reet met elkaar te maken.. slechte vergelijking.
_O- Misschien moet je je eens verdiepen in wat politiek nou eik is :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 10 oktober 2016 @ 16:41:29 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165874923
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit gaat nooit gebeuren. Van beide kanten niet.
Klopt. Enkel omdat mensen stom zijn. Het poldermodel was zo slecht nog niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_165875081
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:05 schreef jogy het volgende:
Voor de middenmoters (dus niet de extreme (pro/anti) schreeuwers) is er al lang een acceptabel poldermodel gecreëerd wat de pieten betreft.

Het zwart van het gezicht komt door de schoorsteen (verandering backstory), Geen gekke oorbellen en geen grote rode lippen (aanpassing uiterlijk) en laat ze niet over komen als domme kinderen. Zo blijft het nog steeds genoeg 'traditioneel' zonder de pieten paars te verven maar komt er geen ras meer aan te pas. Sinterklaas journaal deed het vorig jaar hartstikke goed. Voor mijn part wordt het ook gewoon heel duidelijk dat het om roet gaat (dus in de vorm van dikke vegen in het gezicht met de oorspronkelijke huidkleur (welke dat ook is) er nog doorheen komt.

Echt veel meer valt er niet meer uit te halen zonder het kansloos te vernachelen zodat men over een paar jaar er de brui aan geven en dan maar lekker internationaal enkel de kerstman gaan gebruiken als feestperiode, zou ik zonde vinden in ieder geval.
Het zal me werkelijk worst wezen of dat ze er een schoorsteenverhaal bij bedenken. Het is een mythisch figuur, geen neger (ooit een zwarte neger gezien?), dus dat hoeft niet maar ik heb er ook geen bezwaar tegen als je het die spin wil geven. Ik vind een mythisch figuur wel leuker dan het schoorsteenverhaal. Is het leuk om voor sprookjes alles te rationaliseren?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165875125
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:40 schreef jogy het volgende:

[..]

En ook wanneer andere mensen meteen in de stress en boycotmodus schieten als winkels de zwarte pieten ook maar met 1 haartje aanpassen. Het is gewoon een wederzijds kansloze exercitie in gezeik.
Die boycotmodus is een tegenpressiemiddel, het was omwille van ingegooide ruiten en angst voor verkoopverlies dat sommige winkels bezweken dus is de reactie van mensen die graag de traditie willen bewaren om de winkels duidelijk te maken dat ze minstens zoveel verliezen als ze wel bezwijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165875159
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mijn idee ook maar dat zijn te moeilijke onderwerpen voor 'het volk' vrees ik. -O-
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Nederlander in actie.

Bezuinigingen op de zorg:

[ afbeelding ]

Erosie van sociale zekerheid:

[ afbeelding ]

Aanpassingen arbeidsrecht:

[ afbeelding ]

Zwarte piet:

[ afbeelding ]

Nederland :'(
Ik kan alleen maar zeggen dat jij deze keer gelijk hebt en de spijker op de kop raakt. Misschien verklaart dat wel waarom de media en de politici zo erg dat ZP-verhaal opblazen, om de aandacht af te leiden van wat er werkelijk toe doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 10 oktober 2016 @ 16:58:35 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165875178
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zal me werkelijk worst wezen of dat ze er een schoorsteenverhaal bij bedenken. Het is een mythisch figuur, geen neger (ooit een zwarte neger gezien?), dus dat hoeft niet maar ik heb er ook geen bezwaar tegen als je het die spin wil geven. Ik vind een mythisch figuur wel leuker dan het schoorsteenverhaal. Is het leuk om voor sprookjes alles te rationaliseren?
Joh het maakt mij ook geen biet uit wat ze erachter verzinnen hoor, die kinderen ook niet. Dit is alleen maar voor de mensen die zich als volwassenen zouden moeten gedragen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_165875320
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ik kan alleen maar zeggen dat jij deze keer gelijk hebt en de spijker op de kop raakt. Misschien verklaart dat wel waarom de media en de politici zo erg dat ZP-verhaal opblazen, om de aandacht af te leiden van wat er werkelijk toe doet.
Ja, of waarom emotionele Nederlanders aan het kleurtje van Piet vastklampen of het hun laatste patriottische strohalm is. Terwijl zijn uiterlijk door de eeuwen al zo vaak is veranderd en de mallotige verschijning die hij nu is werkelijk geen bal met Nederland te maken heeft. Maar goed. :+
Jusqu'ici tout va bien...
pi_165875363
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:09 schreef Manono het volgende:

[..]

Ja, of waarom emotionele Nederlanders aan het kleurtje van Piet vastklampen of het hun laatste patriottische strohalm is. Terwijl zijn uiterlijk door de eeuwen al zo vaak is veranderd en de mallotige verschijning die hij nu is werkelijk geen bal met Nederland te maken heeft. Maar goed. :+
Denk mij dat er zijn die het wensen en het niet gewoon gebeurt. of waren er toen ook die zich gediscrimineerd voelen deden?

En dan wil ik het nog niet eens over een schadeloos stelling hebben.
pi_165875397
Gelukkig denkt FOK! er ook zo over:

<O) 8}
pi_165875410
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Serieus ja?

8)7
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

_O- Misschien moet je je eens verdiepen in wat politiek nou eik is :{w
Zolang dat voorstel van de PVV er nog niet doorheen is is `zwarte piet` zelf geen onderdeel van de politiek.. weet niet waar jullie dat idee vandaan halen dat dat wel het geval is..

http://www.nu.nl/politiek(...)arte-pieten-wet.html
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_165875503
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:14 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

[..]

Zolang dat voorstel van de PVV er nog niet doorheen is is `zwarte piet` zelf geen onderdeel van de politiek.. weet niet waar jullie dat idee vandaan halen dat dat wel het geval is..

http://www.nu.nl/politiek(...)arte-pieten-wet.html
Waarom staat dit artikel dan onder het thema politiek bij nu.nl :?

Foei! Ik zou ze er even op wijzen als ik jou was! }:|
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Beste debater 2022 maandag 10 oktober 2016 @ 17:21:11 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165875519
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:14 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

[..]

Zolang dat voorstel van de PVV er nog niet doorheen is is `zwarte piet` zelf geen onderdeel van de politiek.. weet niet waar jullie dat idee vandaan halen dat dat wel het geval is..

http://www.nu.nl/politiek(...)arte-pieten-wet.html
Wellicht dat je je beter wat drukker had kunnen maken om de zaken die net genoemd zijn ipv te zeuren over een niet bestaand feestfiguur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165875532
quote:
11s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom staat dit artikel dan onder het thema politiek bij nu.nl :?

Foei! Ik zou ze er even op wijzen als ik jou was! }:|
Dit is thema `nieuws en achtergronden` ? Dat het bij nu bij politiek staat is logisch als het om een wets voorstel gaat
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_165875535
quote:
11s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom staat dit artikel dan onder het thema politiek bij nu.nl :?

Foei! Ik zou ze er even op wijzen als ik jou was! }:|
http://www.nu.nl/binnenla(...)ond-zwarte-piet.html

Algemeen dus, of denk jij er anders over?
  Beste debater 2022 maandag 10 oktober 2016 @ 17:22:47 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165875547
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:21 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

Dit is thema `nieuws en achtergronden` ?
Ipv dat hele massa's Nederlanders hun energie stoppen in Zwarte Piet zouden ze dat moeten doen met dingen die iets gewichtiger zijn... Is nu al te laat trouwens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165875558
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wellicht dat je je beter wat drukker had kunnen maken om de zaken die net genoemd zijn ipv te zeuren over een niet bestaand feestfiguur.
Otto van Belgie waar maak jij je druk om als je in Belgie verblijft?
  Beste debater 2022 maandag 10 oktober 2016 @ 17:23:48 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165875568
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Otto van Belgie waar maak jij je druk om als je in Belgie verblijft?
Ik verblijf niet in België, ik ben Noord-Brabander, dus historisch gezien Belg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165875572
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:09 schreef Manono het volgende:

[..]

Ja, of waarom emotionele Nederlanders aan het kleurtje van Piet vastklampen of het hun laatste patriottische strohalm is. Terwijl zijn uiterlijk door de eeuwen al zo vaak is veranderd en de mallotige verschijning die hij nu is werkelijk geen bal met Nederland te maken heeft. Maar goed. :+
Het doet er wel toe omdat een kleine minderheid haar wil probeert op te leggen aan de grote meerderheid, in een democratie moet je rekening houden met minderheden maar dat wil niet zeggen dat een minderheid een meerderheid haar wil kan opleggen.

Dat weegt echter in de verste verte niet op tegen zijn uitstekende punt dat we veel belangrijkere kwesties negeren. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')