abonnement Unibet Coolblue
pi_165872824
Hey!

Donderdag 13 oktober 2016 komt de PS VR uit. Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze nieuwe uitbreiding in het arsenaal van PlayStation! Laat zeker ff een bericht achter!
  Moderator maandag 10 oktober 2016 @ 14:17:53 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_165872842
Waarom? Zodat je een artikeltje kunt schrijven? Want waarom zou je je voor deze vraag hier registreren?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_165874425
Bericht
pi_165874444
TS begint
pi_165874493
Vraag dat maar aan monique, ze zal je VR moeten betalen
pi_165957396
Briljant.... kinderziektes check! resolutie niet optimaal check! Maar de immersion, dit is next gen gaming. Je kijkt niet meer naar een game, je zit in de game.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165967842
Hoe ging het aansluiten? Heb de instructiefilmpjes gezien en dat leek me wel te doen. Of toch niet? Zo ja, waarom?
pi_165967864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:23 schreef Elzies het volgende:
Hoe ging het aansluiten? Heb de instructiefilmpjes gezien en dat leek me wel te doen. Of toch niet? Zo ja, waarom?
Ach, het zijn een hoop kabels, maar het is prima te doen. Als je uit de bijgevoegde handleiding niet komt stop er dan maar gewoon mee.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165968007
Aansluiten is eenvoudig. De ervaring is echt ongekend gaaf!

VR games zijn zo enorm veel intenser dan gewone games. Je zit als het ware in de game in plaats van dat je een game alleen aanschouwt. Een bizarre en indrukwekkende ervaring.

Ook kan je alle normale games en films (via onder andere Netflix en YouTube) op een scherm kijken zo groot als in de bioscoop, echt geweldig.

Hou er wel rekening mee dat het beeld nog niet zo scherp is als op televisie. Sommigen hebben die verwachting en vinden het daardoor tegenvallen, maar het ziet er gewoon heel goed uit. De ervaring maakt het iets minder scherpe beeld meer dan goed.

Als je twijfelt ga het dan zeker eens proberen. Volgens mij heeft elke Mediamarkt inmiddels een demo unit staan. Je kunt er namelijk veel over praten, maar VR is iets dat je gewoon moet ervaren.
pi_165968107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ach, het zijn een hoop kabels, maar het is prima te doen. Als je uit de bijgevoegde handleiding niet komt stop er dan maar gewoon mee.
Lijkt mij ook niet zo moeilijk bezien de instructiefilmpjes op You Tube. Ik stelde de vraag omdat ik er verschillende referenties over las.

Camera moet ik nog aanschaffen. Heb wel een zwart reflecterende grote koelkast op de achtergrond (open keuken) en ik heb evenwel veel lichtinval omdat ik een glazen buitenwand heb als uitgang tot mijn balkon. Natuurlijk kan ik die afschermen met lang hangende gordijnen, maar dat maakt mijn kamer niet geheel lichtvrij. De vraag is (bezien het commentaar van die instructiefilmpjes) of dat inderdaad problemen zou opleveren. De afstand van twee meter is haalbaar. Dat was toen met die (best tegenvallende) Xbox Kinect camera ook te doen.

Ik heb hem heel even opgehad in de winkel maar nog niet gespeeld. (mocht nog niet) Maar ik kon het effect van het stilstaande beeld al gelijk voelen. Dit wordt met de komende technologische aanpassingen de toekomst van gamen. Ik deel die next gen mening.
pi_165968266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:42 schreef Elzies het volgende:
Lijkt mij ook niet zo moeilijk bezien de instructiefilmpjes op You Tube. Ik stelde de vraag omdat ik er verschillende referenties over las.

Camera moet ik nog aanschaffen. Heb wel een zwart reflecterende grote koelkast op de achtergrond (open keuken) en ik heb evenwel veel lichtinval omdat ik een glazen buitenwand heb als uitgang tot mijn balkon. Natuurlijk kan ik die afschermen met lang hangende gordijnen, maar dat maakt mijn kamer niet geheel lichtvrij. De vraag is (bezien het commentaar van die instructiefilmpjes) of dat inderdaad problemen zou opleveren. De afstand van twee meter is haalbaar. Dat was toen met die (best tegenvallende) Xbox Kinect camera ook te doen.

Ik heb hem heel even opgehad in de winkel maar nog niet gespeeld. (mocht nog niet) Maar ik kon het effect van het stilstaande beeld al gelijk voelen. Dit wordt met de komende technologische aanpassingen de toekomst van gamen. Ik deel die next gen mening.
Mja, ik weet niet hoeveel invloed het licht op de tracking heeft. Ik heb hem twee ruimtes gebruikt en dat ging eigenlijk allemaal prima. Alleen London Heist en drive club (in de tussen scenes, niet in de game) hadden wat last van tracking issues, maar verder helemaal niet. Zorg wel dat de camera goed opgesteld staat.
Als je de options knop ingedrukt houdt dan centreert hij het beeld opnieuw, bijv. bij het wisselen van speler of game. Dat gaat heel soepel. Verder heb je als je niet speelt wat licht van onder het masker in, maar zodra je bezig bent merk je dit niet meer.
En de ervaring is zo geweldig, dat alle kleine ongemakken, meh.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165984556
Laatste vraag. Nemen de VR games meer schijfruimte in of valt dat mee?
pi_165984881
Nee, niet anders dan andere games.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:36:28 #14
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_165985566
Ik vind het maar tegenvallen. Resolutie is ruk, daarnaast kunnen de games ook niet al te veel complexe graphics hebben anders wordt het, ondanks de lage resolutie, toch te zwaar voor de PlayStation. Verder zijn de games qua inhoud ook ondermaats. Het is allemaal nog in de kinderschoenen. Ik wacht nog twee generaties voor ik VR ga aanschaffen. Eerst nog maar een beetje door laten ontwikkelen. Nu is het geinig voor een half uur, daarna heb ik het wel weer gezien.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_165989972
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:36 schreef Bart het volgende:
Ik vind het maar tegenvallen. Resolutie is ruk, daarnaast kunnen de games ook niet al te veel complexe graphics hebben anders wordt het, ondanks de lage resolutie, toch te zwaar voor de PlayStation. Verder zijn de games qua inhoud ook ondermaats. Het is allemaal nog in de kinderschoenen. Ik wacht nog twee generaties voor ik VR ga aanschaffen. Eerst nog maar een beetje door laten ontwikkelen. Nu is het geinig voor een half uur, daarna heb ik het wel weer gezien.
Ik heb hem vandaag aangeschaft ( *O* *O* *O* ) en het installeren was gelukkig appeltje-eitje. Ik geef toe dat de beeldresolutie geen HD kwaliteit is zoals mijn smart-tv, maar de ervaring vind ik echt zo waanzinnig binnen mijn woonkamer, die ineens niet meer bestaat :)

Vooralsnog ben ik dus laaiend enthousiast. Dit wordt de toekomst van het reële gamen. Natuurlijk is dit het begin van een technologie wat nog veel verder zal worden uitontwikkeld. Maar ik heb hier al zolang op gewacht. Ik ben blij als beginnend (consumerende) pionier hierbij te mogen zijn. Echt leuk en iedere gespaarde cent waard. ^O^
pi_165991114
Gisteren bij de media markt amsterdam arena even uitgetest. Zelf alleen even de demo met de haai bekeken je kon ook eventueel een stukje spelen zoals Driveclub. In vergelijking met de samsung vr die ik wel eens opgezet is het veel minder fel van kleuren. Wat in eerste instantie de samsung mooier lijkt maar eigenlijk totaal onnatuurlijk is. Het beeld is dan wel wat doffer maar zal denk ik ook veel minder vermoeiender zijn voor de ogen.
pi_165991318
Ik heb een lui oog en kan geen 3D zien, kan ik dan wel iets met VR?
pi_165991422
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:36 schreef Bart het volgende:
Ik vind het maar tegenvallen.
Ik zie een hoop mening en weinig ervaring ermee.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165991432
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb een lui oog en kan geen 3D zien, kan ik dan wel iets met VR?
Wordt wel lastig denk ik. Probeer het uit in een mediamarkt ofzo ...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:08:56 #20
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_165995796
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zie een hoop mening en weinig ervaring ermee.
:'). Wat jij wil.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:17:22 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_165995995
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb een lui oog en kan geen 3D zien, kan ik dan wel iets met VR?
Kun je ook geen 3d zien in de bioscoop met een brilletje? Denk niet dat een VR dan voor jou is weggelegd...

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart op 16-10-2016 19:43:06 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_165996702
Samen met TWC (TheWhiteCowboy) naar de MM geweest en de VR kunnen uitproberen.

Pluspunten:
Een VR bril zoals die van Sony en Oculus, nemen een loopje met je hersenen. De demo in een duikkooi met visjes en haaien, als de kooi beweegt, zit je zover in die wereld dat je zelf ook beweegt. Net als met het racen in Driveclub, wanneer je volgas door een bocht gaat, ga je met je lichaam automatisch naar buiten hangen, een soort van fantoom-g-krachten.
Ook het kijken naar de bocht welke je instuurt is een ervaring die toch anders is in VR dan een setup van 3 schermen. Het is 1 en al natuurlijke reactie op wat je ziet en wat je doet. Wel was ik het met TWC eens dat hoe vet en goed vr voor simulatiegames geschikt is, is het niet zo vernieuwend in gameplay, zoals andere games dat wel hebben. Op YT heb ik video's gezien van het spel London Heist en dat is echt wel dik. Van de medewerker van Sony heb ik begrepen dat de games in de demo gedownscaled zijn en je dus een blokkerige achtergrond kan ervaren, iets dat in de officiële titels veel minder zou moeten zijn.
Laatste pluspunt, het schijnt dat je dus ook netflix in vr (bioscoop ervarinkje) kan kijken en ook automatische vr herkenning in de YT app op de ps4.

Nadelen;
Voornamelijk de prijs. Als je nog niets in huis hebt, ben je zo'n 900 tot 1000,- kwijt voor het complete systeem. Onze opvatting is dat als je alles moet kopen, je gek bent als je niet op de ps4 Pro wacht. Voor die 100 euro meer, waar je toch al veel uitgeeft, krijg je een kravhyigere en snellere console, die je in de toekomst best goed kan gebruiken.
Naast de VR set heb je natuurlijk ook de Move controllers nodig, wat ogenschijnlijk de beste vr ervaring geeft als je spellen als London Heist wil spelen. Voor de toebehoren als de camera, de Move controllers en de oplader voor de controllers ben je nog eens 100 tot 130 euro kwijt.

Aandacht, hoe lang blijft het leuk?! Eigenlijk de vornaamste reden, gecombineerd met je uitgave, of dit systeem hier in huis gaat komen. Kennis van ons had er ook een filosofie over, als je de totale uitgave deelt door het aantal uur dat je er circa het eerste jaar mee bezig bent (tussen de 150 en 300 uur ?), ben je dus tussen de 3,30 a 6,50 euro kwijt per uur. Leuke theorie en in feite ben ik het er ook wel mee eens, ergens. Toch is het wel een enorme uitgave voor iets dat je na een tijdje weer weg gaat leggen ?! Dan vergeet je die berekening wel en is het gewoon zonde van het geld?!

Die vraag kan denk ik alleen op langere termijn beantwoord worden, maar dat het een interessante evolutie in de game industrie ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Meike26 op 16-10-2016 20:02:21 ]
pi_166000458
Het is altijd afwachten of het wat wordt, maar wat mij tot nu toe opvalt is dat vooral de spellen het erg goed doen waarbij je een ander blik veld op het spel hebt. Dus niet eens zozeer de simulatie spellen , maar gewoon de spellen waarbij je zelf eigenlijk stil zit zijn erg leuk.

Ik heb er nu wat uurtjes driveclub opzitten, en dat is geweldig, maar ook erg intensief. Riggs, trek ik helemaal niet, daar word ik echt misselijk van, dat heb ik met driveclub niet meer. Maar de 'statische spellen' zijn misschien nog wel leuker.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166002834
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:17 schreef Bart het volgende:

[..]

Kun je ook geen 3d zien in de bioscoop met een brilletje? Denk niet dat een VR dan voor jou is weggelegd...
Ik ben nog nooit naar een 3D film geweest n de bioscoop.
Ik heb wel een 3D tv thuis maar daar zie ik vrij weinig van dat 3D met een brilletje op :')
pi_166005889
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:45 schreef Meike26 het volgende:
Samen met TWC (TheWhiteCowboy) naar de MM geweest en de VR kunnen uitproberen.

Pluspunten:
Een VR bril zoals die van Sony en Oculus, nemen een loopje met je hersenen. De demo in een duikkooi met visjes en haaien, als de kooi beweegt, zit je zover in die wereld dat je zelf ook beweegt. Net als met het racen in Driveclub, wanneer je volgas door een bocht gaat, ga je met je lichaam automatisch naar buiten hangen, een soort van fantoom-g-krachten.
Ook het kijken naar de bocht welke je instuurt is een ervaring die toch anders is in VR dan een setup van 3 schermen. Het is 1 en al natuurlijke reactie op wat je ziet en wat je doet. Wel was ik het met TWC eens dat hoe vet en goed vr voor simulatiegames geschikt is, is het niet zo vernieuwend in gameplay, zoals andere games dat wel hebben. Op YT heb ik video's gezien van het spel London Heist en dat is echt wel dik. Van de medewerker van Sony heb ik begrepen dat de games in de demo gedownscaled zijn en je dus een blokkerige achtergrond kan ervaren, iets dat in de officiële titels veel minder zou moeten zijn.
Laatste pluspunt, het schijnt dat je dus ook netflix in vr (bioscoop ervarinkje) kan kijken en ook automatische vr herkenning in de YT app op de ps4.

Nadelen;
Voornamelijk de prijs. Als je nog niets in huis hebt, ben je zo'n 900 tot 1000,- kwijt voor het complete systeem. Onze opvatting is dat als je alles moet kopen, je gek bent als je niet op de ps4 Pro wacht. Voor die 100 euro meer, waar je toch al veel uitgeeft, krijg je een kravhyigere en snellere console, die je in de toekomst best goed kan gebruiken.
Naast de VR set heb je natuurlijk ook de Move controllers nodig, wat ogenschijnlijk de beste vr ervaring geeft als je spellen als London Heist wil spelen. Voor de toebehoren als de camera, de Move controllers en de oplader voor de controllers ben je nog eens 100 tot 130 euro kwijt.

Aandacht, hoe lang blijft het leuk?! Eigenlijk de vornaamste reden, gecombineerd met je uitgave, of dit systeem hier in huis gaat komen. Kennis van ons had er ook een filosofie over, als je de totale uitgave deelt door het aantal uur dat je er circa het eerste jaar mee bezig bent (tussen de 150 en 300 uur ?), ben je dus tussen de 3,30 a 6,50 euro kwijt per uur. Leuke theorie en in feite ben ik het er ook wel mee eens, ergens. Toch is het wel een enorme uitgave voor iets dat je na een tijdje weer weg gaat leggen ?! Dan vergeet je die berekening wel en is het gewoon zonde van het geld?!

Die vraag kan denk ik alleen op langere termijn beantwoord worden, maar dat het een interessante evolutie in de game industrie ^O^
Ik heb tot nu toe weinig gemerkt van vervaagde achtergronden. De VR bril werkt boven mijn verwachting. Ik zal er echter geen films mee kijken. Hoewel je qua grootte een bioscoopervaring krijgt is de resolutie onvoldoende. Maar binnen de games zelf merk ik daar weinig van.

Bij de games die ik speel heb je voldoende aan een controller. Maar een Move Controller kan handig zijn bij de daarvoor bestemde games. De VR is afspeelbaar op PS4 dus je hoeft niet perse een PS Pro te kopen. Je komt dus uit op 398 euro voor de PS VR en 68 euro voor de camera.

Toen ik ben overgestapt van een Xbox360 naar een PS4 viel me gelijk het gemak van de controller op. Bij PS4 speelt die een stuk prettiger. Nadeel van de PS4 is de beperkte schijfruimte. In tegenstelling tot de Xbox moet je er voortdurend games af halen om weer nieuwe games te kunnen spelen. Dus ik ben benieuwd of de PS Pro meer schijfruimte biedt. Buiten de betere resolutie zou dit een reden kunnen zijn om hem alsnog aan te schaffen.

Verder vind ik tot nu toe de ervaring erg tof. Je zet je bril op en je bent letterlijk ergens anders.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:10:54 #26
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_166110501
Gisteren de VR bril gekocht en de camera. De camera had ik al, maar dacht dat dit een andere camera was. :@ Gebruikte die camera nooit eigenlijk... :@ Vandaag de controllers en RIGS binnen gekregen. MediaMarkt had de controllers niet op voorraad gisteren. :( Snap ook niet waarom er geen complete bundel te koop is, zie allemaal Youtubers die alles in één pakket krijgen. :( Controllers nog aan de lader momenteel.. Lijken me geen handige dingen zo op het eerste gezicht maar nog geen ervaring mee. Zal wel even wennen zijn.

RIGS demo versie eerst even gestart en werd meteen misselijk en duizelig, niet te doen. :D Wel onwijs gaaf om er midden in te zitten, nondeknettertjes wat leuk. Had de bril een paar maanden geleden al in Dubai opgezet in een of andere supermarkt. En nu dus eindelijk zelf in huis. Kosten? Duuurrrrrr. Veel kabels. Ellende. Onhandig. Lage resolutie maar dat stoort mij niet. Het ziet er heel realistisch uit en het doet van alles met je lichaam. Het is behoorlijk intens. *O*

Nog wat andere demo dingetjes getest. Leuk hoor. :Y Ik kan wel adviseren om massaal te wachten tot het doorontwikkeld is, maar als iedereen het nou massaal koopt gaat het alleen maar sneller beter worden. Er moeten wel veeeel meer spellen komen, ik ben nogal kieskeurig en er is gewoon niet veel keus nu. Denk dat ik het vooralsnog zelfs leuker vind om Netflix te kijken er mee, lees net hier dat dat ook kan. c_/ w/
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_166114682
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 05:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe weinig gemerkt van vervaagde achtergronden. De VR bril werkt boven mijn verwachting. Ik zal er echter geen films mee kijken. Hoewel je qua grootte een bioscoopervaring krijgt is de resolutie onvoldoende. Maar binnen de games zelf merk ik daar weinig van.

Bij de games die ik speel heb je voldoende aan een controller. Maar een Move Controller kan handig zijn bij de daarvoor bestemde games. De VR is afspeelbaar op PS4 dus je hoeft niet perse een PS Pro te kopen. Je komt dus uit op 398 euro voor de PS VR en 68 euro voor de camera.

Toen ik ben overgestapt van een Xbox360 naar een PS4 viel me gelijk het gemak van de controller op. Bij PS4 speelt die een stuk prettiger. Nadeel van de PS4 is de beperkte schijfruimte. In tegenstelling tot de Xbox moet je er voortdurend games af halen om weer nieuwe games te kunnen spelen. Dus ik ben benieuwd of de PS Pro meer schijfruimte biedt. Buiten de betere resolutie zou dit een reden kunnen zijn om hem alsnog aan te schaffen.

Verder vind ik tot nu toe de ervaring erg tof. Je zet je bril op en je bent letterlijk ergens anders.
ze schrijft dan ook als je nog geen ps4 hebt zou het geen gek idee zijn om meteen een pro te nemen. De pro zou net iets beter moeten zijn. De nieuwere ps4's hebben 1 terabyte aan opslag is dat voldoende ?
pi_166118599
n
pi_166120973
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

ze schrijft dan ook als je nog geen ps4 hebt zou het geen gek idee zijn om meteen een pro te nemen. De pro zou net iets beter moeten zijn. De nieuwere ps4's hebben 1 terabyte aan opslag is dat voldoende ?
Ik zou dan inderdaad de pro nemen. Op zich kun je de VR spellen prima spelen op de PS4, maar inderdaad vind ik de schijfruimte op de PS4 erg beperkt. Maar dat vond ik zonder de VR games ook al in vergelijking met de X-Box360 die ik voor de PS4 had. Daar heb ik nooit een game hoeven te verwijderen om een nieuwe te spelen. Ik had natuurlijk gespaard voor de VR-bril en voor wat beschikbare games, maar als het budget het weer toelaat koop ik volgend jaar ook de pro.

Als je houdt van nieuwe technologie is de VR bril wat je zoekt. Tuurlijk, het is eerste begin van een technologie wat zich zal door ontwikkelen en de VR spellen vervangen qua snelheid nog niet de huidige games die ik ook nog gewoon speel, maar de ervaring is echt enorm kicken zo in je huiskamer. Na de smartphone weer eindelijk eens een nieuwe technologie voor de massa. Deze VR is gericht op games, maar stel wat je kan doen met film en beeld. Dit kan de opvolger van de film en het tv kijken worden. Je kijkt niet meer naar acteurs, je wordt er een.

Maar ik zit zeker niet mijn hele vrije tijd met zo'n bril op mijn hoofd, want dat zou je een beetje wereldvreemd maken. Dat wordt ook afgeraden.

Voor de geïnteresseerde:
De VR-playroom kun je gratis downloaden en geef je een eerste idee van de werking van de VR. Het zijn simpele korte animatiespelletjes in de lijn van Rayman maar ontzettend space te noemen. Zoals robotjes die uit je virtuele controller springen. In een van de meerdere introductie spellen ben je een gigantische dinosaurus waarbij je met de beweging van je hoofd in een virtuele animatiestad gebouwen omver gooit en helikopters uit de lucht haalt.

De VR demodisc laat je twee potentiële spellen zien. In Ocean Decent daal je af naar de zeebodem. Mooie ervaring, aangezien je met VR overal om je heen kan kijken zodat je ook de werkelijke ervaring hebt.

London Heist laat je een schietspel zien waarbij je op tevoorschijn komende doelen schiet zoals bij Call of Duty.

Driveclub is gewoon lekker virtueel scheuren in een auto, alle GTA maar dan nog realistischer.

Battlezone geeft je het virtuele idee om in een tank te zitten, maar daarvan vind ik de animaties wat minder.

Rigs geeft een beter idee waar VR games naar toe gaan. Wel imposant hoe je in een enorme hangar immens hoge robots over je heen ziet lopen als je omhoog kijkt.

Het is soms net een gedigitaliseerde acid-trip waarin je je bevind :)
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:39:47 #30
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_166122477
Ik ga nu RIGS erin gooien en de bril weer opzetten. Irriteer me wel aan alle kabel ellende. Zou het in de toekomst draadloos kunnen worden? Kheb totaal geen verstand van techniek, vind het alleen leuk om te gebruiken wat nerds kunnen maken.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_166127338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:39 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ik ga nu RIGS erin gooien en de bril weer opzetten. Irriteer me wel aan alle kabel ellende. Zou het in de toekomst draadloos kunnen worden? Kheb totaal geen verstand van techniek, vind het alleen leuk om te gebruiken wat nerds kunnen maken.
Dat gaat in de toekomst zeker gebeuren, maar dat zal nog wel 2 of 3 generaties duren denk ik.
pi_166142996
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:39 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ik ga nu RIGS erin gooien en de bril weer opzetten. Irriteer me wel aan alle kabel ellende. Zou het in de toekomst draadloos kunnen worden? Kheb totaal geen verstand van techniek, vind het alleen leuk om te gebruiken wat nerds kunnen maken.
Valt toch wel mee met al die kabels? Heb het meeste gewoon weg gewerkt. Alleen de kabel waar de VR-bril aan vastzit is een grote dikke lange kabel.

Uiteindelijk zal het ooit wel draadloos worden en de bril wat kleiner. Want het is natuurlijk best een gevaarte wat je op je hoofd zet.

Maar vooralsnog beleef ik nog steeds veel plezier met deze VR bril. Na de eerste indrukken van een nieuwe ervaring, begin ik nu steeds meer de werkzaamheid en de wijze waarop je VR spellen kunt spelen te ontdekken. Ik weet dat mijn reactie misschien overkomt als een reclamepraatje, maar het is echt zoveel intenser spelen.
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:47:05 #33
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_166143140
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Valt toch wel mee met al die kabels? Heb het meeste gewoon weg gewerkt. Alleen de kabel waar de VR-bril aan vastzit is een grote dikke lange kabel.

Uiteindelijk zal het ooit wel draadloos worden en de bril wat kleiner. Want het is natuurlijk best een gevaarte wat je op je hoofd zet.

Maar vooralsnog beleef ik nog steeds veel plezier met deze VR bril. Na de eerste indrukken van een nieuwe ervaring, begin ik nu steeds meer de werkzaamheid en de wijze waarop je VR spellen kunt spelen te ontdekken. Ik weet dat mijn reactie misschien overkomt als een reclamepraatje, maar het is echt zoveel intenser spelen.
Ik vind het niet meevallen, maar het is te doen. Het spelen is inderdaad veel intenser, voelt zowat alsof je aan het sporten bent soms terwijl je gewoon stil zit. Wat een uitvinding! *O*
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_166143322
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:47 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Ik vind het niet meevallen, maar het is te doen. Het spelen is inderdaad veel intenser, voelt zowat alsof je aan het sporten bent soms terwijl je gewoon stil zit. Wat een uitvinding! *O*
Ik vind de simplistisch ogende spelletjes van de VR gameroom erg leuk. Felle psychedelische kleuren binnen een VR-robotwereld. Gisteren wat spoken gevangen alla ghostbusters. Als zo'n spook hebt gevangen dan verschijnt die in het schermpje van je gedigitaliseerde controller. Fun! :)
  zondag 23 oktober 2016 @ 12:02:27 #35
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_166143372
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind de simplistisch ogende spelletjes van de VR gameroom erg leuk. Felle psychedelische kleuren binnen een VR-robotwereld. Gisteren wat spoken gevangen alla ghostbusters. Als zo'n spook hebt gevangen dan verschijnt die in het schermpje van je gedigitaliseerde controller. Fun! :)
Die gedigitaliseerde controller is wel briljant bedacht nu je het zegt. Zelfs mijn moeder kon er bijna mee overweg. _O-
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_166147198
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind de simplistisch ogende spelletjes van de VR gameroom erg leuk. Felle psychedelische kleuren binnen een VR-robotwereld. Gisteren wat spoken gevangen alla ghostbusters. Als zo'n spook hebt gevangen dan verschijnt die in het schermpje van je gedigitaliseerde controller. Fun! :)
En ik naast mijn vriendin schreeuwen; LINKS LINKS NEEE NAAR BOVEN :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166147979
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En ik naast mijn vriendin schreeuwen; LINKS LINKS NEEE NAAR BOVEN :D
Vanmiddag de VR game Until dawn Rush of Blood aangeschaft en gespeeld. Kicken horror game waarmee je in een soort van achtbaan Killer-Clowns die je belagen mag neerschieten en allerlei andere doelen. :)

Dit is echt kicken!!!! *)

Ik zit nog wel een beetje te stuntelen met het afronden en het opslaan van de game. Dat werkt toch anders dan via de normale spelwijze. Adviezen? Ik raad ook de VR game VR Worlds aan wat een verlengde is van de eerder vrijgegeven demo. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Elzies op 23-10-2016 15:54:46 ]
pi_166149323
Is het misschien een idee om dit topic als een soort kennismaking te zien en dat deel 2 wat informatiever word? Denk dat dit een goeie reeks kan worden waar een uitgebreide OP ook op zijn plaats is. VR games die uitkomen, aangekondigde updates voor de bril zelf, andere features etc etc.
pi_166149641
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vanmiddag de VR game Until dawn Rush of Blood aangeschaft en gespeeld. Kicken horror game waarmee je in een soort van achtbaan Killer-Clowns die je belagen mag neerschieten en allerlei andere doelen. :)

Dit is echt kicken!!!! *)
Hmmm. Ook eens kijken.
quote:
Ik zit nog wel een beetje te stuntelen met het afronden en het opslaan van de game. Dat werkt toch anders dan via de normale spelwijze. Adviezen? Ik raad ook de VR game VR Worlds aan wat een verlengde is van de eerder vrijgegeven demo. ^O^
Ja, het is af en toe een beetje krom met opslaan, ik heb het ook niet altijd door.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:21:42 #40
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_166171118
Wanneer gaan er echte bekende games uitkomen op de PS VR waarmee echt iedereen graag zo'n ding willen hebben. Het aanbod is op Untill Dawn na zeer matig. Een echte shooter ala Battlefield of bijvoorbeeld GTA5 in VR.... Wanneer?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_166171371
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:21 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaan er echte bekende games uitkomen op de PS VR waarmee echt iedereen graag zo'n ding willen hebben. Het aanbod is op Untill Dawn na zeer matig. Een echte shooter ala Battlefield of bijvoorbeeld GTA5 in VR.... Wanneer?
Ik betwijfel of dat de leuke games zijn in VR. Het zal volgens mij een nieuw concept worden wat de echte hit wordt op VR, en dat is natuurlijk lastig voor de developers. Maar in de demos en probeersels zie je nu al wat wel werkt en wat niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166173537
Zelf kijk ik erg uit naar Ace Combat, dat moet nog epischer worden dan een racegame.. :D
pi_166175284
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:21 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaan er echte bekende games uitkomen op de PS VR waarmee echt iedereen graag zo'n ding willen hebben. Het aanbod is op Untill Dawn na zeer matig. Een echte shooter ala Battlefield of bijvoorbeeld GTA5 in VR.... Wanneer?
Het apparaat is net een week uit en zulke games kosten jaren om te ontwikkelen. Dat zal echt nog wel even duren.

Gelukkig is er al behoorlijk veel goede content beschikbaar. Om van VR te genieten heb je echt geen games als GTA nodig.
pi_166175501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:39 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ik ga nu RIGS erin gooien en de bril weer opzetten. Irriteer me wel aan alle kabel ellende. Zou het in de toekomst draadloos kunnen worden? Kheb totaal geen verstand van techniek, vind het alleen leuk om te gebruiken wat nerds kunnen maken.
Draden betekenen minder vertraging en dus minder kotsen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:38:19 #45
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_166175760
Afgelopen weekend bij iemand VR ervaren; ik vond Batman VR echt heel tof met die lift _O_ Beeeetje korte game alleen

Driveclub VR kon mij totaal niet bekoren, de normale DC is echt zoveel keren beter.

Verder zou ik persoonlijk het geld er niet voor overhebben nu maar ik zie zeker het potentieel van gaming VR
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:41:00 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_166175825
overigens vond ik die draden ook mega irritant ja :{
pi_166180126
Ik snap niet waarom mensen zoveel last hebben van die dragen. Er gaat een draadje naar de bril en de rest zit in de kast. Valt toch wel mee?
pi_166194170
[

[ Bericht 100% gewijzigd door Elzies op 25-10-2016 15:24:49 ]
pi_166194202
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb net London Heist gespeeld en dan krijg je al het GTA effect. Het grappige is dat je niet kijkt naar de personages maar er letterlijk tussen inzit. Zo rij je in een auto waar je wordt belaagd door Russische gangsters op motors en wagens en die je vanuit je doorgeschoten voorruit neerschiet. Kicken ervaring. ^O^

Dit wordt de toekomst van het gamen. Deze technologie kun je op zoveel wijze door ontwikkelen dat het spelen voor een scherm straks achterhaald wordt.
pi_166195335
Weet je wat me ook een vette sport lijkt met VR, rugby of ijshocky :D Voor ijshockey heb je dan eigenlijk nog wel een stick/ding nodig tussen je twee move controllers.. Maar dat is zo gemaakt, maar het lijkt me wel gaaf. De ervaring van die haaienkooi was dus al dat je bij bepaalde bewegingen er ook lichamelijk op reageerde, moet je nagaan als je neergebeukt word :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')