abonnementen ibood.com bol.com
pi_165872824
registreer om deze reclame te verbergen
Hey!

Donderdag 13 oktober 2016 komt de PS VR uit. Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze nieuwe uitbreiding in het arsenaal van PlayStation! Laat zeker ff een bericht achter!
  maandag 10 oktober 2016 @ 14:17:53 #2
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_165872842
Waarom? Zodat je een artikeltje kunt schrijven? Want waarom zou je je voor deze vraag hier registreren?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_165874425
Bericht
JAAA MOOI
pi_165874444
TS begint
JAAA MOOI
pi_165874493
Vraag dat maar aan monique, ze zal je VR moeten betalen
pi_165957396
Briljant.... kinderziektes check! resolutie niet optimaal check! Maar de immersion, dit is next gen gaming. Je kijkt niet meer naar een game, je zit in de game.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165967842
Hoe ging het aansluiten? Heb de instructiefilmpjes gezien en dat leek me wel te doen. Of toch niet? Zo ja, waarom?
pi_165967864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:23 schreef Elzies het volgende:
Hoe ging het aansluiten? Heb de instructiefilmpjes gezien en dat leek me wel te doen. Of toch niet? Zo ja, waarom?
Ach, het zijn een hoop kabels, maar het is prima te doen. Als je uit de bijgevoegde handleiding niet komt stop er dan maar gewoon mee.
pi_165968007
Aansluiten is eenvoudig. De ervaring is echt ongekend gaaf!

VR games zijn zo enorm veel intenser dan gewone games. Je zit als het ware in de game in plaats van dat je een game alleen aanschouwt. Een bizarre en indrukwekkende ervaring.

Ook kan je alle normale games en films (via onder andere Netflix en YouTube) op een scherm kijken zo groot als in de bioscoop, echt geweldig.

Hou er wel rekening mee dat het beeld nog niet zo scherp is als op televisie. Sommigen hebben die verwachting en vinden het daardoor tegenvallen, maar het ziet er gewoon heel goed uit. De ervaring maakt het iets minder scherpe beeld meer dan goed.

Als je twijfelt ga het dan zeker eens proberen. Volgens mij heeft elke Mediamarkt inmiddels een demo unit staan. Je kunt er namelijk veel over praten, maar VR is iets dat je gewoon moet ervaren.
pi_165968107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ach, het zijn een hoop kabels, maar het is prima te doen. Als je uit de bijgevoegde handleiding niet komt stop er dan maar gewoon mee.
Lijkt mij ook niet zo moeilijk bezien de instructiefilmpjes op You Tube. Ik stelde de vraag omdat ik er verschillende referenties over las.

Camera moet ik nog aanschaffen. Heb wel een zwart reflecterende grote koelkast op de achtergrond (open keuken) en ik heb evenwel veel lichtinval omdat ik een glazen buitenwand heb als uitgang tot mijn balkon. Natuurlijk kan ik die afschermen met lang hangende gordijnen, maar dat maakt mijn kamer niet geheel lichtvrij. De vraag is (bezien het commentaar van die instructiefilmpjes) of dat inderdaad problemen zou opleveren. De afstand van twee meter is haalbaar. Dat was toen met die (best tegenvallende) Xbox Kinect camera ook te doen.

Ik heb hem heel even opgehad in de winkel maar nog niet gespeeld. (mocht nog niet) Maar ik kon het effect van het stilstaande beeld al gelijk voelen. Dit wordt met de komende technologische aanpassingen de toekomst van gamen. Ik deel die next gen mening.
pi_165968266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:42 schreef Elzies het volgende:
Lijkt mij ook niet zo moeilijk bezien de instructiefilmpjes op You Tube. Ik stelde de vraag omdat ik er verschillende referenties over las.

Camera moet ik nog aanschaffen. Heb wel een zwart reflecterende grote koelkast op de achtergrond (open keuken) en ik heb evenwel veel lichtinval omdat ik een glazen buitenwand heb als uitgang tot mijn balkon. Natuurlijk kan ik die afschermen met lang hangende gordijnen, maar dat maakt mijn kamer niet geheel lichtvrij. De vraag is (bezien het commentaar van die instructiefilmpjes) of dat inderdaad problemen zou opleveren. De afstand van twee meter is haalbaar. Dat was toen met die (best tegenvallende) Xbox Kinect camera ook te doen.

Ik heb hem heel even opgehad in de winkel maar nog niet gespeeld. (mocht nog niet) Maar ik kon het effect van het stilstaande beeld al gelijk voelen. Dit wordt met de komende technologische aanpassingen de toekomst van gamen. Ik deel die next gen mening.
Mja, ik weet niet hoeveel invloed het licht op de tracking heeft. Ik heb hem twee ruimtes gebruikt en dat ging eigenlijk allemaal prima. Alleen London Heist en drive club (in de tussen scenes, niet in de game) hadden wat last van tracking issues, maar verder helemaal niet. Zorg wel dat de camera goed opgesteld staat.
Als je de options knop ingedrukt houdt dan centreert hij het beeld opnieuw, bijv. bij het wisselen van speler of game. Dat gaat heel soepel. Verder heb je als je niet speelt wat licht van onder het masker in, maar zodra je bezig bent merk je dit niet meer.
En de ervaring is zo geweldig, dat alle kleine ongemakken, meh.
pi_165984556
Laatste vraag. Nemen de VR games meer schijfruimte in of valt dat mee?
pi_165984881
Nee, niet anders dan andere games.
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:36:28 #14
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_165985566
Ik vind het maar tegenvallen. Resolutie is ruk, daarnaast kunnen de games ook niet al te veel complexe graphics hebben anders wordt het, ondanks de lage resolutie, toch te zwaar voor de PlayStation. Verder zijn de games qua inhoud ook ondermaats. Het is allemaal nog in de kinderschoenen. Ik wacht nog twee generaties voor ik VR ga aanschaffen. Eerst nog maar een beetje door laten ontwikkelen. Nu is het geinig voor een half uur, daarna heb ik het wel weer gezien.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_165989972
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:36 schreef Bart het volgende:
Ik vind het maar tegenvallen. Resolutie is ruk, daarnaast kunnen de games ook niet al te veel complexe graphics hebben anders wordt het, ondanks de lage resolutie, toch te zwaar voor de PlayStation. Verder zijn de games qua inhoud ook ondermaats. Het is allemaal nog in de kinderschoenen. Ik wacht nog twee generaties voor ik VR ga aanschaffen. Eerst nog maar een beetje door laten ontwikkelen. Nu is het geinig voor een half uur, daarna heb ik het wel weer gezien.
Ik heb hem vandaag aangeschaft ( *O* *O* *O* ) en het installeren was gelukkig appeltje-eitje. Ik geef toe dat de beeldresolutie geen HD kwaliteit is zoals mijn smart-tv, maar de ervaring vind ik echt zo waanzinnig binnen mijn woonkamer, die ineens niet meer bestaat :)

Vooralsnog ben ik dus laaiend enthousiast. Dit wordt de toekomst van het reŽle gamen. Natuurlijk is dit het begin van een technologie wat nog veel verder zal worden uitontwikkeld. Maar ik heb hier al zolang op gewacht. Ik ben blij als beginnend (consumerende) pionier hierbij te mogen zijn. Echt leuk en iedere gespaarde cent waard. ^O^
pi_165991114
Gisteren bij de media markt amsterdam arena even uitgetest. Zelf alleen even de demo met de haai bekeken je kon ook eventueel een stukje spelen zoals Driveclub. In vergelijking met de samsung vr die ik wel eens opgezet is het veel minder fel van kleuren. Wat in eerste instantie de samsung mooier lijkt maar eigenlijk totaal onnatuurlijk is. Het beeld is dan wel wat doffer maar zal denk ik ook veel minder vermoeiender zijn voor de ogen.
pi_165991318
Ik heb een lui oog en kan geen 3D zien, kan ik dan wel iets met VR?
JAAA MOOI
pi_165991422
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:36 schreef Bart het volgende:
Ik vind het maar tegenvallen.
Ik zie een hoop mening en weinig ervaring ermee.
pi_165991432
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Wordt wel lastig denk ik. Probeer het uit in een mediamarkt ofzo ...
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:08:56 #20
65252 Bart
pi_165995796
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zie een hoop mening en weinig ervaring ermee.
:'). Wat jij wil.
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:17:22 #21
65252 Bart
pi_165995995
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Kun je ook geen 3d zien in de bioscoop met een brilletje? Denk niet dat een VR dan voor jou is weggelegd...

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart op 16-10-2016 19:43:06 ]
pi_165996702
Samen met TWC (TheWhiteCowboy) naar de MM geweest en de VR kunnen uitproberen.

Pluspunten:
Een VR bril zoals die van Sony en Oculus, nemen een loopje met je hersenen. De demo in een duikkooi met visjes en haaien, als de kooi beweegt, zit je zover in die wereld dat je zelf ook beweegt. Net als met het racen in Driveclub, wanneer je volgas door een bocht gaat, ga je met je lichaam automatisch naar buiten hangen, een soort van fantoom-g-krachten.
Ook het kijken naar de bocht welke je instuurt is een ervaring die toch anders is in VR dan een setup van 3 schermen. Het is 1 en al natuurlijke reactie op wat je ziet en wat je doet. Wel was ik het met TWC eens dat hoe vet en goed vr voor simulatiegames geschikt is, is het niet zo vernieuwend in gameplay, zoals andere games dat wel hebben. Op YT heb ik video's gezien van het spel London Heist en dat is echt wel dik. Van de medewerker van Sony heb ik begrepen dat de games in de demo gedownscaled zijn en je dus een blokkerige achtergrond kan ervaren, iets dat in de officiŽle titels veel minder zou moeten zijn.
Laatste pluspunt, het schijnt dat je dus ook netflix in vr (bioscoop ervarinkje) kan kijken en ook automatische vr herkenning in de YT app op de ps4.

Nadelen;
Voornamelijk de prijs. Als je nog niets in huis hebt, ben je zo'n 900 tot 1000,- kwijt voor het complete systeem. Onze opvatting is dat als je alles moet kopen, je gek bent als je niet op de ps4 Pro wacht. Voor die 100 euro meer, waar je toch al veel uitgeeft, krijg je een kravhyigere en snellere console, die je in de toekomst best goed kan gebruiken.
Naast de VR set heb je natuurlijk ook de Move controllers nodig, wat ogenschijnlijk de beste vr ervaring geeft als je spellen als London Heist wil spelen. Voor de toebehoren als de camera, de Move controllers en de oplader voor de controllers ben je nog eens 100 tot 130 euro kwijt.

Aandacht, hoe lang blijft het leuk?! Eigenlijk de vornaamste reden, gecombineerd met je uitgave, of dit systeem hier in huis gaat komen. Kennis van ons had er ook een filosofie over, als je de totale uitgave deelt door het aantal uur dat je er circa het eerste jaar mee bezig bent (tussen de 150 en 300 uur ?), ben je dus tussen de 3,30 a 6,50 euro kwijt per uur. Leuke theorie en in feite ben ik het er ook wel mee eens, ergens. Toch is het wel een enorme uitgave voor iets dat je na een tijdje weer weg gaat leggen ?! Dan vergeet je die berekening wel en is het gewoon zonde van het geld?!

Die vraag kan denk ik alleen op langere termijn beantwoord worden, maar dat het een interessante evolutie in de game industrie ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Meike26 op 16-10-2016 20:02:21 ]
pi_166000458
Het is altijd afwachten of het wat wordt, maar wat mij tot nu toe opvalt is dat vooral de spellen het erg goed doen waarbij je een ander blik veld op het spel hebt. Dus niet eens zozeer de simulatie spellen , maar gewoon de spellen waarbij je zelf eigenlijk stil zit zijn erg leuk.

Ik heb er nu wat uurtjes driveclub opzitten, en dat is geweldig, maar ook erg intensief. Riggs, trek ik helemaal niet, daar word ik echt misselijk van, dat heb ik met driveclub niet meer. Maar de 'statische spellen' zijn misschien nog wel leuker.
pi_166002834
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:17 schreef Bart het volgende:

[..]

Kun je ook geen 3d zien in de bioscoop met een brilletje? Denk niet dat een VR dan voor jou is weggelegd...
Ik ben nog nooit naar een 3D film geweest n de bioscoop.
Ik heb wel een 3D tv thuis maar daar zie ik vrij weinig van dat 3D met een brilletje op :')
JAAA MOOI
pi_166005889
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:45 schreef Meike26 het volgende:
Samen met TWC (TheWhiteCowboy) naar de MM geweest en de VR kunnen uitproberen.

Pluspunten:
Een VR bril zoals die van Sony en Oculus, nemen een loopje met je hersenen. De demo in een duikkooi met visjes en haaien, als de kooi beweegt, zit je zover in die wereld dat je zelf ook beweegt. Net als met het racen in Driveclub, wanneer je volgas door een bocht gaat, ga je met je lichaam automatisch naar buiten hangen, een soort van fantoom-g-krachten.
Ook het kijken naar de bocht welke je instuurt is een ervaring die toch anders is in VR dan een setup van 3 schermen. Het is 1 en al natuurlijke reactie op wat je ziet en wat je doet. Wel was ik het met TWC eens dat hoe vet en goed vr voor simulatiegames geschikt is, is het niet zo vernieuwend in gameplay, zoals andere games dat wel hebben. Op YT heb ik video's gezien van het spel London Heist en dat is echt wel dik. Van de medewerker van Sony heb ik begrepen dat de games in de demo gedownscaled zijn en je dus een blokkerige achtergrond kan ervaren, iets dat in de officiŽle titels veel minder zou moeten zijn.
Laatste pluspunt, het schijnt dat je dus ook netflix in vr (bioscoop ervarinkje) kan kijken en ook automatische vr herkenning in de YT app op de ps4.

Nadelen;
Voornamelijk de prijs. Als je nog niets in huis hebt, ben je zo'n 900 tot 1000,- kwijt voor het complete systeem. Onze opvatting is dat als je alles moet kopen, je gek bent als je niet op de ps4 Pro wacht. Voor die 100 euro meer, waar je toch al veel uitgeeft, krijg je een kravhyigere en snellere console, die je in de toekomst best goed kan gebruiken.
Naast de VR set heb je natuurlijk ook de Move controllers nodig, wat ogenschijnlijk de beste vr ervaring geeft als je spellen als London Heist wil spelen. Voor de toebehoren als de camera, de Move controllers en de oplader voor de controllers ben je nog eens 100 tot 130 euro kwijt.

Aandacht, hoe lang blijft het leuk?! Eigenlijk de vornaamste reden, gecombineerd met je uitgave, of dit systeem hier in huis gaat komen. Kennis van ons had er ook een filosofie over, als je de totale uitgave deelt door het aantal uur dat je er circa het eerste jaar mee bezig bent (tussen de 150 en 300 uur ?), ben je dus tussen de 3,30 a 6,50 euro kwijt per uur. Leuke theorie en in feite ben ik het er ook wel mee eens, ergens. Toch is het wel een enorme uitgave voor iets dat je na een tijdje weer weg gaat leggen ?! Dan vergeet je die berekening wel en is het gewoon zonde van het geld?!

Die vraag kan denk ik alleen op langere termijn beantwoord worden, maar dat het een interessante evolutie in de game industrie ^O^
Ik heb tot nu toe weinig gemerkt van vervaagde achtergronden. De VR bril werkt boven mijn verwachting. Ik zal er echter geen films mee kijken. Hoewel je qua grootte een bioscoopervaring krijgt is de resolutie onvoldoende. Maar binnen de games zelf merk ik daar weinig van.

Bij de games die ik speel heb je voldoende aan een controller. Maar een Move Controller kan handig zijn bij de daarvoor bestemde games. De VR is afspeelbaar op PS4 dus je hoeft niet perse een PS Pro te kopen. Je komt dus uit op 398 euro voor de PS VR en 68 euro voor de camera.

Toen ik ben overgestapt van een Xbox360 naar een PS4 viel me gelijk het gemak van de controller op. Bij PS4 speelt die een stuk prettiger. Nadeel van de PS4 is de beperkte schijfruimte. In tegenstelling tot de Xbox moet je er voortdurend games af halen om weer nieuwe games te kunnen spelen. Dus ik ben benieuwd of de PS Pro meer schijfruimte biedt. Buiten de betere resolutie zou dit een reden kunnen zijn om hem alsnog aan te schaffen.

Verder vind ik tot nu toe de ervaring erg tof. Je zet je bril op en je bent letterlijk ergens anders.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')