abonnement Unibet Coolblue
pi_165895318
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

FSA neemt Sawran vandaag mogelijk in, er blijft nog weinig ruimte over rond Dabiq.
Innemen die hap. Met hun domme prophecy.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:59:13 #27
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165895333
Salafisten worden vervangen door Salafisten?
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:04:38 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165895416
http://www.nu.nl/buitenla(...)offensief-mosul.html

Wat voor spel speelt turkije hier? Tegen de uitdrukkelijke wil van de legitieme iraakse regering een militair offensief tegen de tweede stad van Irak? Een iraakse regering die gesteund wordt door alle navo bondgenoten? Als ik abadi was zou ik de navo luchtmachten in Irak meteen vragen om turkse troepen te bombarderen.. weet je meteen aan wiens kant die staan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_165895828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:04 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)offensief-mosul.html

Wat voor spel speelt turkije hier? Tegen de uitdrukkelijke wil van de legitieme iraakse regering een militair offensief tegen de tweede stad van Irak? Een iraakse regering die gesteund wordt door alle navo bondgenoten? Als ik abadi was zou ik de navo luchtmachten in Irak meteen vragen om turkse troepen te bombarderen.. weet je meteen aan wiens kant die staan.
Turkije vecht tegen isis en niet tegen de Iraakse regering, zoals toen het Westen deed tegen Saddam(legitieme Iraakse regering).
Turkije is NAVO. NAVO vragen om NAVO te bombarderen? Yeah right.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_165895988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Turkije vecht tegen isis en niet tegen de Iraakse regering, zoals toen het Westen deed tegen Saddam(legitieme Iraakse regering).
Turkije is NAVO. NAVO vragen om NAVO te bombarderen? Yeah right.
Maar zomaar andere landen binnenvallen mag blijkbaar wel.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_165895989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:04 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)offensief-mosul.html

Wat voor spel speelt turkije hier? Tegen de uitdrukkelijke wil van de legitieme iraakse regering een militair offensief tegen de tweede stad van Irak? Een iraakse regering die gesteund wordt door alle navo bondgenoten? Als ik abadi was zou ik de navo luchtmachten in Irak meteen vragen om turkse troepen te bombarderen.. weet je meteen aan wiens kant die staan.
quote:
He won't make more enemies than friends. The region is complicated. There are historical issues (Ottoman empire), ethnic issues (Kurdish problem, Turkmen problem) and sectarian issues (Shia vs. Sunni).

Iraqi government has improved treameondously from Maliki's time in army performance and discourse. It talks about being more inclussive and tells a story of all sects coming together to fight the horrible ISIS monster. But less we forget ISIS did not appear in a vacuum: ISIS is overwhelmingly Iraqi Sunnis, former Baath sympathisers, a coallition of al-Anbar, Ninevh and Salahuddin tribes. ISIS is losing badly in Iraq so now more people are showing support for the government cuz who wants to be behind a loser? But when ISIS was close to storming Baghdad they had a lot of support after the disastrous policies inacted by Maliki.

Now, people in Mosul are fed up of ISIS to their heads, because of their brutality and because they can't bring stability, just aistrikes and misery.

BUT, Sunnis in Mosul are also afraid of being persecuted by Shias after the city is taken over. I don't know if they have reason to fear. I have read that families of ISIS soldiers are having a hard time in Al-Anbar after government took over. So Turkey thinks it can come in and act as a protector for the Sunnis and the Turkmen and KRG sympathizing Kurdish in the region. Do the same as they did in N. Aleppo. Takeover ISIS, bring food electricity, win support. And then what? They'll give the territory back when they feel they have a friendly government in power. It's a cunning strategy but not a stupid one, especially when Iran is in the same game of being the region's kingmaker.

https://www.reddit.com/r/(...)ate_in_mosul/d8n65wl.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:37:32 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165895992
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_165896126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:37 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar zomaar andere landen binnenvallen mag blijkbaar wel.
isis en pkk bestrijden 'zomaar' noemen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_165896148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

isis en pkk bestrijden 'zomaar' noemen
Turkije doet gewoon aan landjepik.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_165896440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:04 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)offensief-mosul.html

Wat voor spel speelt turkije hier? Tegen de uitdrukkelijke wil van de legitieme iraakse regering een militair offensief tegen de tweede stad van Irak? Een iraakse regering die gesteund wordt door alle navo bondgenoten? Als ik abadi was zou ik de navo luchtmachten in Irak meteen vragen om turkse troepen te bombarderen.. weet je meteen aan wiens kant die staan.
Misschien moet Irak dan eens een keer alle Irakezen in eigen land houden, elke 5-10 jaar mag Turkije Irakezen gaan opvangen omdat ze weer eens elkaar aan het uitmoorden zijn. Overigens die opmerking over bombarderen van Turkse troepen _O- _O- _O- _O-
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:06:52 #36
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165896457
Turkije moet gewoon zichzelf ontmantelen
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:11:03 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165896523
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Turkije vecht tegen isis en niet tegen de Iraakse regering, zoals toen het Westen deed tegen Saddam(legitieme Iraakse regering).
Turkije is NAVO. NAVO vragen om NAVO te bombarderen? Yeah right.
dat kan wel zijn maar als de regering je vertelt om je erbuiten te houden en je doet dat niet...dan ben je verkeerd bezig en moet je niet gaan zeuren als de irakis je afschieten.
Net zoals de Amerikanen in Syrië eigenlijk geen poot hebben om op te staan als saa ze afschiet.

Als Amerika weigert om turken die illegaal in irak zijn te bombarderen geven ze aan dat die turken daar met hun instemming zijn. Dan zou ik als Iraakse premier alle buitenlandse militairen vriendelijk verzoeken om op te donderen en het lekker zelf op gaan lossen. Desnoods eens met isis gaan praten om het samen op te lossen en een vredesakkoord te sluiten. "Vrienden" die ongewenste gasten je land binnen laten vallen kun je beter kwijt zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_165896587
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:11 schreef nixxx het volgende:

[..]

dat kan wel zijn maar als de regering je vertelt om je erbuiten te houden en je doet dat niet...dan ben je verkeerd bezig en moet je niet gaan zeuren als de irakis je afschieten.
Net zoals de Amerikanen in Syrië eigenlijk geen poot hebben om op te staan als saa ze afschiet.

Als Amerika weigert om turken die illegaal in irak zijn te bombarderen geven ze aan dat die turken daar met hun instemming zijn. Dan zou ik als Iraakse premier alle buitenlandse militairen vriendelijk verzoeken om op te donderen en het lekker zelf op gaan lossen. Desnoods eens met isis gaan praten om het samen op te lossen en een vredesakkoord te sluiten. "Vrienden" die ongewenste gasten je land binnen laten vallen kun je beter kwijt zijn.
1. Turkije is niet illegaal in Irak, lees je eerst in voor je gaat blaten
2. De regering in Bagdad heeft totaal geen controle over het land, het is voornamelijk Barzani die de beslissingen neemt in het noorden omdat de Iraakse regering met de pik in de hand zich overgaven.

Iedere keer moet Turkije de boel opvangen en in actie komen. Nu gaan de Irakezen weer het fundament leggen voor een nieuwe burgeroorlog en dan moet Turkije maar weer toekijken hoe men over 5-10 jaar weer allemaal mensen moet opvangen?
pi_165896806
SAA en FSA zijn trouwens weer lekker aan het ping pongen in Hama :')

AlKhalidi_news twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 17:06:13 Breaking: Kawkab in reef Hama is liberated again by the mujahideen ... Source: Abna Al Sham reageer retweet
En dat terwijl er nog een fittie gaande is tussen JAA en AAS _O-
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:07:11 #40
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165897363
Ghouta gaat de goede kant, niet lang meer en Tal Kurdi valt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:29:19 #41
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165897645
MIG29_ twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 17:13:49 Breaking : Report : Syrian army full controle at Al-Rehhan Town East Gouta . reageer retweet
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_165897723
Laat Turkije maar helpen met Mosul. Hoe eerder het valt hoe beter.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:43:36 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165897828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:29 schreef Zahreddine het volgende:
MIG29_ twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 17:13:49 Breaking : Report : Syrian army full controle at Al-Rehhan Town East Gouta . reageer retweet
De terroristen rond Damascus moeten zich gewoon overgeven nu. Het is game over voor ze daar. Als ze geven om de burgers geven ze op.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:33:05 #44
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165898591
Boris Johnson :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:58:21 #45
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165899022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
SAA en FSA zijn trouwens weer lekker aan het ping pongen in Hama :')

AlKhalidi_news twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 17:06:13 Breaking: Kawkab in reef Hama is liberated again by the mujahideen ... Source: Abna Al Sham reageer retweet
En dat terwijl er nog een fittie gaande is tussen JAA en AAS _O-
Pro-SAA bronnen zeggen dat de tegenaanval is afgeslagen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:17:08 #46
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165899427
Oh en voor al die clowns die roepen dat het Syrisch leger niks tegen ISIS doet:

https://www.almasdarnews.(...)p-southern-damascus/

Offensief tegen ISIS-honden die zich in Yarmouk schuilhouden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:35:47 #47
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_165899934
:D
HaiderAlAbadi twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 18:46:16 To @RT_Erdogan: we are not your enemy and we will liberate our land through the determination of our men and not by video calls reageer retweet
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_165900456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:35 schreef Domingesto het volgende:
:D
HaiderAlAbadi twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 18:46:16 To @RT_Erdogan: we are not your enemy and we will liberate our land through the determination of our men and not by video calls reageer retweet
Die comments er onder _O-



Veel praatjes voor een land dat overrompeld werd door IS :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:57:52 #49
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_165900502
Say what?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:03:03 #50
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_165900661
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die comments er onder _O-

[ afbeelding ]

Veel praatjes voor een land dat overrompeld werd door IS :')
Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Erdo's voorgaande reactie:
ragipsoylu twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 14:06:12 Erdogan to Iraqi PM Abadi: "They are personally insulting me. Know your place. You aren't my equivalent" https://t.co/G7RQBlbhA6 reageer retweet
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')