abonnement Unibet Coolblue
pi_166272991
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:58 schreef black-soldier het volgende:

[..]


[..]

Het geldt inderdaad voor vrijwel alle uni's in de VS. Moet je een keer naar die bedragen kijken. Dat is dan alleen collegegeld. Daarbij is nog niet eens literatuur, reiskosten, campus bij gerekend. En campus is best prijzig. Dus ik ben zeker wel minstens 10k kwijt, zelfs zonder het collegegeld dat ik daar betaal. Die betaal ik gelukkig in NL. In Australië betaal je bij Monash University de huur per week, dus moet je nagaan. (HINT: lenen bij DUO :) )

[..]

Je kan via coursera ook leuke cursussen doen. Zag laatst nog een paar leuke Amerikaans recht cursussen. En ik ben wil echt een keer een echte rechtszaak bijwonen met juryleden etc. Dat is volgens mij echt Hollywood :P
Reken maar op 30k of meer voor een semester.
Coursera bedoelde ik ja. Introduction to American Law heb ik gedaan idd.
pi_166275434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:58 schreef black-soldier het volgende:

[..]

[..]

Het geldt inderdaad voor vrijwel alle uni's in de VS. Moet je een keer naar die bedragen kijken. Dat is dan alleen collegegeld. Daarbij is nog niet eens literatuur, reiskosten, campus bij gerekend. En campus is best prijzig. Dus ik ben zeker wel minstens 10k kwijt, zelfs zonder het collegegeld dat ik daar betaal. Die betaal ik gelukkig in NL. In Australië betaal je bij Monash University de huur per week, dus moet je nagaan. (HINT: lenen bij DUO :) )

Toen ik mij erin had verdiept kwam ik op circa 20-25k voor een semester abroad bij een degelijke goede universiteit inderdaad. Zoals eerder aan de orde kwam is het voornamelijk voor de ervaring en qua carričre is het bij studies als fiscaal niet echt noodzakelijk. Om dan voor mijzelf een compleet jaar vertraging te verantwoorden (en dus ook een jaar later beginnen te werken, "kost" nog een extra 30k oid) i.c.m. die hoge kosten, dan vind ik dat erg moeilijk - maar ik heb nog een jaartje om erover na te denken. Desalniettemin super vet dat jij het wel gaat doen! :)
The road to success is always under construction.
pi_166279505
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:04 schreef Census het volgende:

[..]

Toen ik mij erin had verdiept kwam ik op circa 20-25k voor een semester abroad bij een degelijke goede universiteit inderdaad. Zoals eerder aan de orde kwam is het voornamelijk voor de ervaring en qua carričre is het bij studies als fiscaal niet echt noodzakelijk. Om dan voor mijzelf een compleet jaar vertraging te verantwoorden (en dus ook een jaar later beginnen te werken, "kost" nog een extra 30k oid) i.c.m. die hoge kosten, dan vind ik dat erg moeilijk - maar ik heb nog een jaartje om erover na te denken. Desalniettemin super vet dat jij het wel gaat doen! :)
Ik zou het doen omdat je het leuk vindt, niet om later te beginnen met werken. En werkgevers vinden het juist leuk als je naar het buitenland bent geweest.

Sowieso: werken kan altijd nog, tot je 80 bent. Beter ga je nu leuke dingen doen, na je afstuderen wordt dat allemaal erg lastig.
pi_166279523
Dan neem je maar genoegen met een normaal advocatenkantoor. Niet zo zeuren, het is niet alsof je geen werk kan krijgen.
pi_166279952
quote:
Toen ik mij erin had verdiept kwam ik op circa 20-25k voor een semester abroad bij een degelijke goede universiteit inderdaad. Zoals eerder aan de orde kwam is het voornamelijk voor de ervaring en qua carričre is het bij studies als fiscaal niet echt noodzakelijk. Om dan voor mijzelf een compleet jaar vertraging te verantwoorden (en dus ook een jaar later beginnen te werken, "kost" nog een extra 30k oid) i.c.m. die hoge kosten, dan vind ik dat erg moeilijk - maar ik heb nog een jaartje om erover na te denken. Desalniettemin super vet dat jij het wel gaat doen! :)
quote:
Ik zou het doen omdat je het leuk vindt, niet om later te beginnen met werken. En werkgevers vinden het juist leuk als je naar het buitenland bent geweest.

Sowieso: werken kan altijd nog, tot je 80 bent. Beter ga je nu leuke dingen doen, na je afstuderen wordt dat allemaal erg lastig.
Als je eenmaal gaat werken, dan krijg je zulke kansen niet meer. Je kunt niet opeens even een half jaar weg. En nu heb je de tijd om dingen te gaan doen naast je studie. En een studie in het buitenland zorgt ook dat je bepaalde vaardigheden meekrijgt die je nooit leert als je in de collegebanken zit en je comfortzone niet uitkomt. Maar als geld een issue is, ik leen ook nu en ik moet uiteindelijk ook terugbetalen. En aangezien fiscaal een redelijke (tot goede) arbeidsmarktperspectieven heeft, is een studieschuld niet zo'n groot issue. Dat terugbetalen gebeurt dan toch wel (onder gunstige voorwaarden). Dat is anders als je Culturele Antropologie doet en je een schuld hebt van 30k.

Wacht maar als de AOW-leeftijd weer omhoog gaat.....
pi_166292131
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:47 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

International and Criminal Law, bv, 7,5. Dit vind ik een zeer interessante Master, blijkt dat ze zowel op UvA als bij mij aan Leiden een 7,5 eisen. Heb ik niet. Daarnaast een extra verdiepend programma die ik wilde volgen, eis is een 7,3 strikt. Heb ik ook niet. Ben het verdomd zat, toen ik vmbo deed werd ik ook niet toegelaten aan mijn school omdat ik net geen 7 gemiddeld stond, maybe laat ik die cijfers teveel mijn waarde bepalen. Alleen lijkt dat leuke dingen harde eisen hebben..
Ik heb zelf op de UvA gezeten en 2 masters gedaan met dergelijke eisen. Het is geen harde eis, en je zal waarschijnlijk er gewoon doorheen komen. In sommige gevallen willen ze alleen een extra gesprek.
DolphinScreensaver.exe
pi_166682300
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:04 schreef Census het volgende:

[..]

Toen ik mij erin had verdiept kwam ik op circa 20-25k voor een semester abroad bij een degelijke goede universiteit inderdaad. Zoals eerder aan de orde kwam is het voornamelijk voor de ervaring en qua carričre is het bij studies als fiscaal niet echt noodzakelijk. Om dan voor mijzelf een compleet jaar vertraging te verantwoorden (en dus ook een jaar later beginnen te werken, "kost" nog een extra 30k oid) i.c.m. die hoge kosten, dan vind ik dat erg moeilijk - maar ik heb nog een jaartje om erover na te denken. Desalniettemin super vet dat jij het wel gaat doen! :)
Topwerkgevers boeien het echt niks als jij een jaar naar het buitenland gaat en daardoor een jaar later begint met werken. Sterker nog, ze vinden het alleen maar goed. Hedendaags is er ook geen kantoorbaan meer waarmee je niet in contact komt met internationale collega's en derhalve is het een dikke plus dat jij kan laten zien dat je in staat bent je aan te passen aan andere culturen.

Ik ben destijds naar US geweest via een exchange programma in mijn masterjaar. Daarom had ik geen extra kosten van de universiteit, enkel housing costs.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnSpek op 15-11-2016 22:53:31 ]
pi_166708900
TS kun je niet gewoon die master ergens anders doen? In Tilburg hebben ze ook internationaal strafrecht en die universiteit is niet zo massaal als de UvA of UL, dus dan heb je minder last van hoge eisen. Die hoge eisen zijn er gewoon omdat er veel aanmeldingen zijn en het filtert makkelijk. In Tilburg heb je daar minder last van en is ook gewoon een goede universiteit dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Play hard, go pro.
pi_166711249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:41 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Topwerkgevers boeien het echt niks als jij een jaar naar het buitenland gaat en daardoor een jaar later begint met werken. Sterker nog, ze vinden het alleen maar goed. Hedendaags is er ook geen kantoorbaan meer waarmee je niet in contact komt met internationale collega's en derhalve is het een dikke plus dat jij kan laten zien dat je in staat bent je aan te passen aan andere culturen.

Ik ben destijds naar US geweest via een exchange programma in mijn masterjaar. Daarom had ik geen extra kosten van de universiteit, enkel housing costs.
Precies, een beetje creatief zijn en je niet doodstaren op cijfers. Denk na over wat aan jou als werknemer waarde zou toevoegen?
Whatever...
  donderdag 17 november 2016 @ 20:13:09 #60
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166720441
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Reken maar op 30k of meer voor een semester.
Coursera bedoelde ik ja. Introduction to American Law heb ik gedaan idd.
Is dat Coursera een beetje goed en zo ja, wat kan je me zoal aanraden?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166721578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:13 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Is dat Coursera een beetje goed en zo ja, wat kan je me zoal aanraden?
Is prima. Het is online college volgen van allerlei universiteiten over de hele wereld. Vond het persoonlijk wel goed.
Is maar net wat je interessant vindt. Ik heb dus Introduction to American Law gedaan, maar ook Common Law en Rethinking International Tax Law. Die laatste komt van Leiden. Leiden heeft ook de cursus Terrorism and Counterterrorism en International Criminal Law. Met de laatste twee geen ervaring, maar over het algemeen vind ik Coursera een goed medium om nieuwe dingen te leren.

Maar er is vanalles, je kunt ook Chinees leren of leren programmeren.
  donderdag 17 november 2016 @ 20:50:47 #62
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166721665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Is prima. Het is online college volgen van allerlei universiteiten over de hele wereld. Vond het persoonlijk wel goed.
Is maar net wat je interessant vindt. Ik heb dus Introduction to American Law gedaan, maar ook Common Law en Rethinking International Tax Law. Die laatste komt van Leiden. Leiden heeft ook de cursus Terrorism and Counterterrorism en International Criminal Law. Met de laatste twee geen ervaring, maar over het algemeen vind ik Coursera een goed medium om nieuwe dingen te leren.

Maar er is vanalles, je kunt ook Chinees leren of leren programmeren.
Wel duur.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167050696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:41 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Topwerkgevers boeien het echt niks als jij een jaar naar het buitenland gaat en daardoor een jaar later begint met werken. Sterker nog, ze vinden het alleen maar goed. Hedendaags is er ook geen kantoorbaan meer waarmee je niet in contact komt met internationale collega's en derhalve is het een dikke plus dat jij kan laten zien dat je in staat bent je aan te passen aan andere culturen.

Ik ben destijds naar US geweest via een exchange programma in mijn masterjaar. Daarom had ik geen extra kosten van de universiteit, enkel housing costs.
Waar wek je nu als ik vragen mag? Bij een topwerkgever? En naar welke uni ben je gegaan?
pi_167051321
quote:
15s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:50 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wel duur.
Duur? Het kost niks hoor.
Tenzij je een papiertje wilt, dan wel. Maar zonder kan ook prima en het staat leuk op je cv.
  zaterdag 3 december 2016 @ 00:11:56 #65
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_167063389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Duur? Het kost niks hoor.
Tenzij je een papiertje wilt, dan wel. Maar zonder kan ook prima en het staat leuk op je cv.
Zonder dat papiertje kan je toch niet aantonen dat je zo'n cursus hebt gedaan?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_167064196
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 00:11 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Zonder dat papiertje kan je toch niet aantonen dat je zo'n cursus hebt gedaan?
Je zet het gewoon op je cv of op LinkedIn. Het is geen erkend diploma ofzo dus je hoeft echt geen papiertje te laten zien. Ik doe het ook zo en ze zouden wel gek zijn om er naar te vragen.
pi_169641259
UPDATE:

Had gesoliciteerd bij NautaDutilh en ben daar aangenomen als student-stagiair! Het verliep zo soepel, is het altijd zo makkelijk om binnen te komen of? Vond het vrij soepel gaan en ze mochten mij. Voelde fijn dat men mijn inzet eindelijk in kan zien! Of zijn er vele student-stagiair die zo worden aangenomen, er werd niet 1x over mijn cijfers gesproken.
  zondag 19 maart 2017 @ 23:21:27 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169642090
Oude wijsheid: hoe hoger je opleiding hoe hoger het belang van je netwerk en hoe lager het belang van je functioneren.
pi_169650622
-

[ Bericht 100% gewijzigd door ._HAAK_. op 20-03-2017 13:29:02 ]
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_169661909
Ik denk niet dat cijfers veel uitmaken. Een tentamen is elke keer anders, waardoor het kan zijn dat als je een andere versie van een ander moment had gemaakt, net een punt hoger scoorde. Dat weten werkgevers ook.

En dat cijfers niet zoveel zeggen, besef ik me steeds meer naarmate ik langer studeer.
pi_169803211
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:51 schreef Gregor1994 het volgende:
UPDATE:

Had gesoliciteerd bij NautaDutilh en ben daar aangenomen als student-stagiair! Het verliep zo soepel, is het altijd zo makkelijk om binnen te komen of? Vond het vrij soepel gaan en ze mochten mij. Voelde fijn dat men mijn inzet eindelijk in kan zien! Of zijn er vele student-stagiair die zo worden aangenomen, er werd niet 1x over mijn cijfers gesproken.
Gefeliciteerd! Ze nemen maar een klein percentage aan van de mensen die solliciteren op een dergelijke functie dus je mag best trots zijn op jezelf. Je lijkt best veel op mij als ik je berichten zo bekijk. Heeft het studeren in het buitenland je positief beďnvloed als ik vragen mag? Succes in ieder geval de komende tijd!
pi_169933973
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:47 schreef harddriver het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ze nemen maar een klein percentage aan van de mensen die solliciteren op een dergelijke functie dus je mag best trots zijn op jezelf. Je lijkt best veel op mij als ik je berichten zo bekijk. Heeft het studeren in het buitenland je positief beďnvloed als ik vragen mag? Succes in ieder geval de komende tijd!
Bedankt!

Ik ben nog steeds in het buitenland, en ja het heeft mij ten zeerste positief beinvloed, maar ik moet eerlijk toegeven dat mijn universiteit in de VS van best hoge kwaliteit is. Op de een of andere manier leer ik academisch denken. Ik krijg ook les van Harvard alumni Daarnaast veel guestspeakers (Mitt Romney kwam laatst nog, presidentskandidaat tegenover Obama, Phillipe Sands (zeer belangrijke Human Rights Lawyer). Mijn professor van Human Rights schrijft ook publicaties die worden gebruikt door het ICJ en ICC. Ik merk ook dat ik Human Rights wil gaan doen aan UCL (University College Londen). Maar goed, ook daar zijn weer gemiddeldes voor.

Als je denkt aan studeren in het buitenland, bekijk dan ook gewoon of de universiteit wel goed is, draagt echt onwijs bij aan je intelligentie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')