abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2002 @ 10:11:33 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7136330
Sinds een paar dagen hebben mijn vriendinnetje en ik twee leuke vrouwelijke degoes (Plien & Bianca)... we zoeken alleen nog een lekkernij voor ze om ze een klein beetje te kunnen lokken en ze te kunnen verwennen..

Wat gebruiken jullie ervoor.. Ik begreep dat je eigenlijk niets met suiker erin mag geven en ook niet te veel noten, pinda's e.d. vanwege het hoge vetgehalte en dekans op suikerziekte... Wat geven jullie precies?

Voor de mensen die niet weten hoe ze eruit zien:

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 4 december 2002 @ 10:20:53 #2
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7136417
*ook degoe bezitter*
2 mannetjes
http://members.lycos.nl/prof2/home.html
http://members.lycos.nl/prof2/degoe1.jpg
http://members.lycos.nl/prof2/degoe4.jpg
Het handtam maken van die beest is heel moeilijk.
Dingen waarvan ik weet dat ze die lekker vinden:
Crackers, oud brood, rozijnen (pepernoten )
Rozijnen vinden ze heel lekker, maar zitten natuurlijke suikers in, deze met mate geven.
Pepernoten zitten ook suikers in, mogen ze dus eigenlijk ook niet.
tips:
Ze knagen aan alles, plastic onderbak (zoals ik heb) is eigenlijk geen goed idee.(wist ik niet toen ik die kooi kocht)
Als ze vechten om de etensbak strooi dan een beetje voer los in de bak.

//edit
Als je brood geeft kan je het beter eerst oud laten worden, als het nog vers is dan doen ze er niet veel mee.

Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  woensdag 4 december 2002 @ 10:26:41 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7136468
Lekker veel klimmogelijkheden in je kooi van je. Ik denk dat ik bij ons in de kooi een ijzeren rekje eruit moet rammen en een mooie grote dikke tak moet zoeken en deze erin moet leggen!!!

Maar met crackers kan je ze goed lokken? We hadden gisteren express namelijk de kooi opengelaten zodat ze de buurt konden verkennen, maar het is echt een gedoe om ze terug te krijgen in de kooi!!! Wel erg leuk overigens, want wat zijn die beesten slim zeg!!!!

Ik hoorde ook iets over yoghurt snoepjes voor ratten, maar mogen die ook gebruikt worden voor degoes. Ben nog niet langs geweest in de dierenwinkel (doe ik zo), maar wil het van te voren alvast weten!!!

woensdag 4 december 2002 @ 10:37:31 #5
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7136575
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:26 schreef WaSTeiL het volgende:
Lekker veel klimmogelijkheden in je kooi van je. Ik denk dat ik bij ons in de kooi een ijzeren rekje eruit moet rammen en een mooie grote dikke tak moet zoeken en deze erin moet leggen!!!

Maar met crackers kan je ze goed lokken? We hadden gisteren express namelijk de kooi opengelaten zodat ze de buurt konden verkennen, maar het is echt een gedoe om ze terug te krijgen in de kooi!!! Wel erg leuk overigens, want wat zijn die beesten slim zeg!!!!

Ik hoorde ook iets over yoghurt snoepjes voor ratten, maar mogen die ook gebruikt worden voor degoes. Ben nog niet langs geweest in de dierenwinkel (doe ik zo), maar wil het van te voren alvast weten!!!

De kooi openlaten om de buurt te verkennen Dan hoop ik dat je een kamer hebt waar ze zich nergens kunnen verstoppen... Ze kunnen namelijk -vreselijk- goed springen, tafels van bijna een meter hoog springen ze zonder moeite af. Laaghangende gordijnen? geen probleem, daar klimmen we ff zo in
  woensdag 4 december 2002 @ 11:26:16 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7137302
Ze kunnen niet zo heel erg veel weg!! Behalve in onze dikke gordijnen!!! gelukkig niet gedaan...

Ze glijden alleen uit op het laminaat. Is een leuk gezicht als ze proberen weg te lopen als ze schrikken!!! Het enige nadeel was dat ze zich verstoppen onder onze bank....

woensdag 4 december 2002 @ 13:19:55 #7
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_7139361
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:20 schreef pr0f het volgende:
*ook degoe bezitter*
2
Djees, wat ben ik blij dat ik jou niet persoonlijk ken!!! Wat een schande om je degoes op die manier te huisvesten!!! Een VEEL te klein verblijf met als toppunt een OPEN LOOPRADJE!!!! Degoes hebben hetzelfde probleem als ratjes; hun staart komt makkelijk tussen de spijlen... vind echt dat je degoes niet op deze manier kan en mag huisvesten!!!!
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
  woensdag 4 december 2002 @ 13:49:26 #8
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7140041
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:19 schreef Marshall_2002 het volgende:

[..]

Djees, wat ben ik blij dat ik jou niet persoonlijk ken!!! Wat een schande om je degoes op die manier te huisvesten!!! Een VEEL te klein verblijf met als toppunt een OPEN LOOPRADJE!!!! Degoes hebben hetzelfde probleem als ratjes; hun staart komt makkelijk tussen de spijlen... vind echt dat je degoes niet op deze manier kan en mag huisvesten!!!!

Daar zijn verschillende theorieen over heb ik gemerkt op internet. De één zegt dat hij niet metaal mag zijn en de andere wel weer... de één zegt dat hij van plastic moet zijn de ander weer van niet omdat ze het namelijk helemaal kapot knagen en dat weer niet goed voor ze zou zijn.....

Wij hebben gelukkig een relatief grote kooi van Gabber... het enig minpuntje is dat het looprad een middenspijl heeft.. Dat moet ik nog even modificeren!!!

woensdag 4 december 2002 @ 13:58:51 #9
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7140292
Overigens ben ik net bij de dierenwinkel geweest en heb ik het volgende gekocht voor de lieve beestjes:

Beide van producent Vitakraft. Grignote Rolls en Lofty's..
Wat zijn dat dan:

GrignotteRolls zijn voor alle knaagdieren een gezonde afwisseling. Ze zijn licht verteerbaar en bestaan uit puur plantaardige ingredienten:

• Drie waardevolle granen
  • Extra veel ruwe vezels
  • Belangrijke vitamines en mineralen
  • Met lekkere luzerne (rupsklaver)

Lofty's - Ieder knapperkussentje een knapperig hapje. Van luchtig-licht gebakken, voedzame haver. Door alle knaagdieren graag gegeten.

Dit wasd volgens de aardige meneer bij de dierenwinkel goed voor ze, hij zou overigens nog gaan kijken bij de groothandel voor speciaal degoe voer en snoepjes!!!

woensdag 4 december 2002 @ 16:53:17 #10
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7144256
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:19 schreef Marshall_2002 het volgende:

[..]

Wat als je me persoonlijk kende?
Dit is de grootste kooi die ze hadden, deze foto's heb ik al aan veel degoebezitters laten zien, nooit zo'n reactie als die van jou gehad....
Open loopradje? Dit heb ik echt nog NOOIT anders gezien, noch bij dierenwinkels als bij fokkers. Deze degoe's hebben al zeker duizenden kilometers gelopen in dit radje, en ik heb ze nog nooit vast zien zitten ofzo.
Als je reactie volgende keer iets minder fel is dan zou ik je misschien serieus kunnen nemen, ik vind deze manier eigenlijk gewoon kinderachtig. Ik heb deze beesten al bijna 3 jaar en ik heb nog nooit commentaar gehad.
pi_7144915
Het is wel degelijk waar dat je degoes beschadigingen kunnen krijgen aan hun staart door een open loopradje, het werd je alleen een beetje cru verteld...

Ik weet dat er nog niet veel 'dichte' loopradjes te koop zijn, op een beurs voor knagers ed kun je ze echter wel krijgen. Wat ik aan zou raden is een stukje stof tussen de spijltjes door vlechten, zodat je ieder risico uitsluit.

En Yoghurt Drops vinden alle knagers erg lekker, dat is ook een ideaal lokmiddel. Mijn beestjes staan allemaal bij de tralies als ik met het doosje schudt. Aanraders zijn de melk en honing en de bosvruchten variant!

Het is erger dan je denkt, als je denkt is het nog erger...
  woensdag 4 december 2002 @ 17:39:12 #12
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7145171
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:28 schreef Little_Missy het volgende:
Het is wel degelijk waar dat je degoes beschadigingen kunnen krijgen aan hun staart door een open loopradje, het werd je alleen een beetje cru verteld...

Ik weet dat er nog niet veel 'dichte' loopradjes te koop zijn, op een beurs voor knagers ed kun je ze echter wel krijgen. Wat ik aan zou raden is een stukje stof tussen de spijltjes door vlechten, zodat je ieder risico uitsluit.

En Yoghurt Drops vinden alle knagers erg lekker, dat is ook een ideaal lokmiddel. Mijn beestjes staan allemaal bij de tralies als ik met het doosje schudt. Aanraders zijn de melk en honing en de bosvruchten variant!

Stuk stof ertussen zal ik vanavond ff gaan doen dan..
Die met honing en bosvruchten, is dat met suiker? Ik probeer namelijk ook iets te vinden wat ze wel heel lekker vinden maar waar geen suiker in zit. Ze mogen ook geen natuurlijke suikers, dat maakt het nog lastiger
  vrijdag 6 december 2002 @ 09:54:59 #13
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_7173230
Kan gewoon een beetje pissed worden als mensen niet met dieren om kunnen gaan of als het er op lijkt dat dat het geval is. Het is al tijden bekend dat 'open' radjes slecht zijn voor dieren als degoe's en ratjes. In beginsel waren enkel dieren als hamsters als huisdieren gedacht, daar zijn deze radjes dan ook voor gemaakt. Speciale radjes voor 'lange-staart'dieren zijn er nog niet veel omdat men het niet zo'n prioriteit geeft. En tuurlikj kan het erg lang goed gaan, ik zeg ook niet dat het altijd misgaat, maar de kans is wel aanwezig. En in het geval van het houden van dieren is mijn optiek ALTIJD voorkomen is beter dan genezen. Bij mensen; okay... die kiezen er zelf voor om op blote poten in een schuur rond te gaan lopen of om die ene balk niet met een beschermlaagje af te dekken. Dus als er wat gebeurt: own deal. Dieren maken die keuzes niet, die doen het gewoon wel of niet... In dat geval moet je er dus altijd voor zorgen dat er niks KAN gebeuren. Hoe zou jij het namelijk vinden als je wist dat er iets dergelijks kon gebeuren en het gebeurt uiteindelijk ook? ALTIJD OVERAL over nadenken als het dieren betreft.... En dan is een lange staart en een open loopradje een vrij logische stap, niet?

Ben blij om te lezen dat je er stof doorrijgt. helpt al enorm.

Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_7175435
Ja maar weet je wat het probleem is, die dichte radjes verkopen ze echt werkelijk nergens. Het is zo'n speurtocht om daar aan te komen. (Dichte radjes formaat degoe/rat dan he )

Terwijl die andere radjes zoals je bij hem op de foto kan zien, overal worden verkocht, en als je een dierenwinkel binnenloopt voor een rad voor je rat of je degoe dan zullen ze je ook echt een 'open' rad aanraden. (maar das weer een andere discussie)

Zo kan ik nog wel even door gaan hoor,

quote:
Door Marshall_2002 - vrijdag 6 december 2002 09:54

Kan gewoon een beetje pissed worden als mensen niet met dieren om kunnen gaan of als het er op lijkt dat dat het geval is. Het is al tijden bekend dat 'open' radjes slecht zijn voor dieren als degoe's en ratjes

Ten eerste:
Waar baseer je in vredesnaam op dat hij niet met dieren om kan gaan????

Ten tweede:
Al tijden bekend op de opleiding DM misschien? Vraag maar een s aan een willekeurige dierenwinkeljuf, aan de gemiddelde degoe/rattenliefhebber, zij zullen het niet weten!!!!

En daar kom ik weer op mijn andere discussie terug: Als jij naar de dierenwinkel gaat en ze smeren jou daar een rad aan met open spijlen, hoe kan jij er dan in godesnaam achterkomen dat zo'n rad niet goed is?

Het gros van die dierenwinkelmutsen ziet niet eens het verscil tussen een konijn en een cavia. Ieder jaar worden er honderden zwangere ratjes verkocht, doordat men toch echt niet weet wat het verschil nou eigenlijk precies is tussen een man en een vrouw. Of er van overtuigd is dat ratten pas met 2 maanden geslachtsrijp zijn (= ratten kunnen met 4 1/2 week geslachtsrijp zijn)

De kennis van het dierenwinkelpersoneel valt mij weer keer op keer tegen. Terwijl zij juist degene zijn, die mensen over dit soort dingen zou moeten kunnen informeren.

Ik heb ook een tijd een rat alleen gehad, omdat de dierenwinkel zei dat dat best kon. Ook de boekjes die ik over ratten had gehaald in de bieb zeiden dat. Terwijl dat nou lang en breed achterhaalt is, (zie topics over ratten)
Ik heb mijn rat op knaagdiervoer gehad, omdat de dierenwinkel zei dat dat ook best kon.

Was ik dan iemand die niet wist hoe ze met dieren om moest gaan? NEE! Het werd me gewoon verkeerd verteld.

Het is erger dan je denkt, als je denkt is het nog erger...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')