Wat gebruiken jullie ervoor.. Ik begreep dat je eigenlijk niets met suiker erin mag geven en ook niet te veel noten, pinda's e.d. vanwege het hoge vetgehalte en dekans op suikerziekte... Wat geven jullie precies?
Voor de mensen die niet weten hoe ze eruit zien:
//edit
Als je brood geeft kan je het beter eerst oud laten worden, als het nog vers is dan doen ze er niet veel mee.
Maar met crackers kan je ze goed lokken? We hadden gisteren express namelijk de kooi opengelaten zodat ze de buurt konden verkennen, maar het is echt een gedoe om ze terug te krijgen in de kooi!!! Wel erg leuk overigens, want wat zijn die beesten slim zeg!!!!
Ik hoorde ook iets over yoghurt snoepjes voor ratten, maar mogen die ook gebruikt worden voor degoes. Ben nog niet langs geweest in de dierenwinkel (doe ik zo), maar wil het van te voren alvast weten!!!
quote:De kooi openlaten om de buurt te verkennen
Op woensdag 4 december 2002 10:26 schreef WaSTeiL het volgende:
Lekker veel klimmogelijkheden in je kooi van je. Ik denk dat ik bij ons in de kooi een ijzeren rekje eruit moet rammen en een mooie grote dikke tak moet zoeken en deze erin moet leggen!!!Maar met crackers kan je ze goed lokken? We hadden gisteren express namelijk de kooi opengelaten zodat ze de buurt konden verkennen, maar het is echt een gedoe om ze terug te krijgen in de kooi!!! Wel erg leuk overigens, want wat zijn die beesten slim zeg!!!!
Ik hoorde ook iets over yoghurt snoepjes voor ratten, maar mogen die ook gebruikt worden voor degoes. Ben nog niet langs geweest in de dierenwinkel (doe ik zo), maar wil het van te voren alvast weten!!!
Ze glijden alleen uit op het laminaat. Is een leuk gezicht als ze proberen weg te lopen als ze schrikken!!! Het enige nadeel was dat ze zich verstoppen onder onze bank....
quote:Djees, wat ben ik blij dat ik jou niet persoonlijk ken!!! Wat een schande om je degoes op die manier te huisvesten!!! Een VEEL te klein verblijf met als toppunt een OPEN LOOPRADJE!!!! Degoes hebben hetzelfde probleem als ratjes; hun staart komt makkelijk tussen de spijlen... vind echt dat je degoes niet op deze manier kan en mag huisvesten!!!!
Op woensdag 4 december 2002 10:20 schreef pr0f het volgende:
*ook degoe bezitter*
2
quote:Daar zijn verschillende theorieen over heb ik gemerkt op internet. De één zegt dat hij niet metaal mag zijn en de andere wel weer... de één zegt dat hij van plastic moet zijn de ander weer van niet omdat ze het namelijk helemaal kapot knagen en dat weer niet goed voor ze zou zijn.....
Op woensdag 4 december 2002 13:19 schreef Marshall_2002 het volgende:[..]
Djees, wat ben ik blij dat ik jou niet persoonlijk ken!!! Wat een schande om je degoes op die manier te huisvesten!!! Een VEEL te klein verblijf met als toppunt een OPEN LOOPRADJE!!!! Degoes hebben hetzelfde probleem als ratjes; hun staart komt makkelijk tussen de spijlen... vind echt dat je degoes niet op deze manier kan en mag huisvesten!!!!
Wij hebben gelukkig een relatief grote kooi van Gabber... het enig minpuntje is dat het looprad een middenspijl heeft.. Dat moet ik nog even modificeren!!!
Beide van producent Vitakraft. Grignote Rolls en Lofty's..
Wat zijn dat dan:
GrignotteRolls zijn voor alle knaagdieren een gezonde afwisseling. Ze zijn licht verteerbaar en bestaan uit puur plantaardige ingredienten:
Lofty's - Ieder knapperkussentje een knapperig hapje. Van luchtig-licht gebakken, voedzame haver. Door alle knaagdieren graag gegeten.
Dit wasd volgens de aardige meneer bij de dierenwinkel goed voor ze, hij zou overigens nog gaan kijken bij de groothandel voor speciaal degoe voer en snoepjes!!!
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:19 schreef Marshall_2002 het volgende:[..]
Djees, wat ben ik blij dat ik jou niet persoonlijk ken!!! Wat een schande om je degoes op die manier te huisvesten!!! Een VEEL te klein verblijf met als toppunt een OPEN LOOPRADJE!!!! Degoes hebben hetzelfde probleem als ratjes; hun staart komt makkelijk tussen de spijlen... vind echt dat je degoes niet op deze manier kan en mag huisvesten!!!!
Ik weet dat er nog niet veel 'dichte' loopradjes te koop zijn, op een beurs voor knagers ed kun je ze echter wel krijgen. Wat ik aan zou raden is een stukje stof tussen de spijltjes door vlechten, zodat je ieder risico uitsluit.
En Yoghurt Drops vinden alle knagers erg lekker, dat is ook een ideaal lokmiddel. Mijn beestjes staan allemaal bij de tralies als ik met het doosje schudt. Aanraders zijn de melk en honing en de bosvruchten variant!
quote:Stuk stof ertussen zal ik vanavond ff gaan doen dan..
Op woensdag 4 december 2002 17:28 schreef Little_Missy het volgende:
Het is wel degelijk waar dat je degoes beschadigingen kunnen krijgen aan hun staart door een open loopradje, het werd je alleen een beetje cru verteld...Ik weet dat er nog niet veel 'dichte' loopradjes te koop zijn, op een beurs voor knagers ed kun je ze echter wel krijgen. Wat ik aan zou raden is een stukje stof tussen de spijltjes door vlechten, zodat je ieder risico uitsluit.
En Yoghurt Drops vinden alle knagers erg lekker, dat is ook een ideaal lokmiddel. Mijn beestjes staan allemaal bij de tralies als ik met het doosje schudt. Aanraders zijn de melk en honing en de bosvruchten variant!
Ben blij om te lezen dat je er stof doorrijgt. helpt al enorm.
Terwijl die andere radjes zoals je bij hem op de foto kan zien, overal worden verkocht, en als je een dierenwinkel binnenloopt voor een rad voor je rat of je degoe dan zullen ze je ook echt een 'open' rad aanraden. (maar das weer een andere discussie)
Zo kan ik nog wel even door gaan hoor,
quote:Ten eerste:
Door Marshall_2002 - vrijdag 6 december 2002 09:54
Kan gewoon een beetje pissed worden als mensen niet met dieren om kunnen gaan of als het er op lijkt dat dat het geval is. Het is al tijden bekend dat 'open' radjes slecht zijn voor dieren als degoe's en ratjes
Ten tweede:
Al tijden bekend op de opleiding DM misschien? Vraag maar een s aan een willekeurige dierenwinkeljuf, aan de gemiddelde degoe/rattenliefhebber, zij zullen het niet weten!!!!
En daar kom ik weer op mijn andere discussie terug: Als jij naar de dierenwinkel gaat en ze smeren jou daar een rad aan met open spijlen, hoe kan jij er dan in godesnaam achterkomen dat zo'n rad niet goed is?
Het gros van die dierenwinkelmutsen ziet niet eens het verscil tussen een konijn en een cavia. Ieder jaar worden er honderden zwangere ratjes verkocht, doordat men toch echt niet weet wat het verschil nou eigenlijk precies is tussen een man en een vrouw. Of er van overtuigd is dat ratten pas met 2 maanden geslachtsrijp zijn (= ratten kunnen met 4 1/2 week geslachtsrijp zijn)
De kennis van het dierenwinkelpersoneel valt mij weer keer op keer tegen. Terwijl zij juist degene zijn, die mensen over dit soort dingen zou moeten kunnen informeren.
Ik heb ook een tijd een rat alleen gehad, omdat de dierenwinkel zei dat dat best kon. Ook de boekjes die ik over ratten had gehaald in de bieb zeiden dat. Terwijl dat nou lang en breed achterhaalt is, (zie topics over ratten)
Ik heb mijn rat op knaagdiervoer gehad, omdat de dierenwinkel zei dat dat ook best kon.
Was ik dan iemand die niet wist hoe ze met dieren om moest gaan? NEE! Het werd me gewoon verkeerd verteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |