abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:48:36 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165836025
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_165836131
Hier is de kleine man zo goed te pas!! Wakker is hij lekker vrolijk en alert en tussendoor goed en flink slapen.

Hopen dat hij z'n slaapjes niet allemaal verbruikt heeft voor vandaag en vannacht :+
:)
pi_165836349
Dat je als de baby even uitgedronken is en slaapt kan gaan koken, en dat als het klaar is le baby ook wil eten :') :D. En ik durf geen hete soep tegelijk te eten/drinken.
pi_165836380
Hersenvliesontsteking is uitgesloten *O*
het blijkt een of ander lullig virus te zijn wat haar lichaam toch echt zelf moet oplossen. Antibiotica is acuut gestopt want dat heeft dus geen functie meer. Totdat ze fit is blijft ze hier in het zkh. Ik wacht even tot ze weer lekker slaapt (nadat ze mij en haarzelf net heeft ondergekotst -O- ) en dan naar huis, zodat we weer kunnen wisselen van de wacht.
pi_165836407
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 19:53 schreef Soof-87 het volgende:
Hier is de kleine man zo goed te pas!! Wakker is hij lekker vrolijk en alert en tussendoor goed en flink slapen.

Hopen dat hij z'n slaapjes niet allemaal verbruikt heeft voor vandaag en vannacht :+
Daar heb ik ook altijd schrik voor :') .. maar tot nog toe ging het 's nachts ook goed *O*
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:04:59 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165836408
@Soof: er nog uit geweest?

Gister sliep Max hartstikke lang 's middags, wat goed uitkwam. Alleen dat hebben we vannacht geweten :')

Hij komt echt inconsequent voor eten trouwens. Dan weer na 3 of 4 uur (zoals normaal), dan weer na 1 of 2 uur. Ik had verwacht dat hoe voller de flessen, hoe meer tijd ertussen. Hoe komen we in hemelsnaam onder de 7 voedingen, vraag ik me af. Gister trouwens wel 6x gegeven.
pi_165836418
Oh wat fijn Twink! O+ *O* Nu lekker aansterken en hopelijk snel weer thuis met jullie vijfjes.
pi_165836459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Hersenvliesontsteking is uitgesloten *O*
het blijkt een of ander lullig virus te zijn wat haar lichaam toch echt zelf moet oplossen. Antibiotica is acuut gestopt want dat heeft dus geen functie meer. Totdat ze fit is blijft ze hier in het zkh. Ik wacht even tot ze weer lekker slaapt (nadat ze mij en haarzelf net heeft ondergekotst -O- ) en dan naar huis, zodat we weer kunnen wisselen van de wacht.
Fijn Twinkle!! :* Hoop dat ze snel naar huis mag! En pak nog gauw wat uren slaap vannacht, dat doet eens mens goed.
:)
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:07:01 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165836466
Oh fijn Twinkle! En nu snel opknappen en kleine Sjuul meenemen.
pi_165836521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook altijd schrik voor :') .. maar tot nog toe ging het 's nachts ook goed *O*
We zullen zien :D

@Quoi: Ja lekker naar het winkelcentrum en een harinkje gehapt met m'n vriend. Je moest me eens zien lopen zo achter de kinderwagen. Echt een trotse mama! :D M. sliep twee uur door in de wagen. Dat gewiebel vindt hij heerlijk.
:)
pi_165836841
Even uit lurk modus :@

Twink wat een enorme opluchting!! *O* Sterkte verder nog, zo'n ziek hummeltje blijft natuurlijk supersneu :*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2016 20:22:40 ]
pi_165837529
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:09 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

We zullen zien :D

@Quoi: Ja lekker naar het winkelcentrum en een harinkje gehapt met m'n vriend. Je moest me eens zien lopen zo achter de kinderwagen. Echt een trotse mama! :D M. sliep twee uur door in de wagen. Dat gewiebel vindt hij heerlijk.
Zo loop ik nog steeds achter de kinderwagen en dan alleen maar naar haar kijken en de omgeving vergeten O+

Twinkle gelukkig is hersenvliesontsteking uitgesloten. Nu maar snel opknappen en lekker naar huis.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:53:58 #13
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165837646
Twink; wat een goed nieuws!! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165839779
Fijn Twinkle, en nu hopen dat ze snel weer opknapt!
pi_165840847
Gelukkig goed nieuws Twinkle! Hopelijk is ze gauw weer beter!

Mooi Soof dat het zo goed ging met de kinderwagen :)!
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:05:07 #16
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165841181
Gelukkig Twinkle dat het maar een stom virus is. Maar wel echt heul stom en zielig bij zo'n ukkie ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 9 oktober 2016 @ 01:07:37 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165843542
Weg stom virus, moven jij!
(Helpt dit? :P)

Hier trouwens ook vaak zat nog 7 flessen. Ik tel ze niet verder, het gaat goed en ik heb er geen last van dus prima zo.

Wij zijn net terug van eerste feestje bezoeken zonder baby, die was voor het eerst bij oma die oppaste.
Ze heeft welgeteld één keer de speen terug moeten stoppen, verder heeft mevrouw doorgetukt _O-
Omdat ik het lullig vond voor mijn moeder die oppaste niet al te laat gemaakt.
Afgesproken met vrienden binnenkort weer een whisky party met slapen erbij te organiseren, zoals we dat wel vaker doen. Hele vriendenbubs in kamers leggen hier, alleen dan nu voor het eerst met Larfje slapend erbij.
Me to we heette dat toch? :D _O-

Gisteren overigens mijn eerste echte werkdag gehad, ik lag om half 9 gevloerd in bed, maar het was wel tof! ^O^
En ik kan het nog allemaal, ook wel fijn om te merken _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 09-10-2016 01:34:06 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165843820
Molo, dus oma heeft het erg druk gehad zie ik :+ Fijn dat ze wil oppassen! Zo vanzelfsprekend is dat niet als ik m'n vrienden zo hoor met kleintjes :)

En een whiskyparty? Te leuk! :D Ik ga volgende week m'n eerste droge wijn drinken. Ben benieuwd.
:)
  zondag 9 oktober 2016 @ 01:36:15 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165843890
Ze kan oppassen bij dit soort gelegenheden heel af en toe en bij nood, verder doen we geen beroep op haar. Zal vast nog weleens voorkomen dat ze niet kan of wil en we dus geen oppas hebben, maar dat gaan we ook wel weer overleven :D

En wijn, heerlijk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165843911
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:07 schreef Molo het volgende:
Weg stom virus, moven jij!
(Helpt dit? :P)
Antivirus software updaten misschien?

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:30 schreef Soof-87 het volgende:
En een whiskyparty? Te leuk! :D Ik ga volgende week m'n eerste droge wijn drinken. Ben benieuwd.
Nog nooit gehad? :o
pi_165844804
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:37 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Antivirus software updaten misschien?

[..]

Nog nooit gehad? :o
Nee. Word je daar niet onwijs slecht van?
:)
pi_165845185
Fijn Twinkle! Gelukkig!!!

Whiskeyparty waar?!?! i'm in!

Verder: groetjes uit barcelona! (Me to we FTW!)
pi_165845207
Zozo, Barcelona nog wel, lekker hoor.

Beterschap met de kleine Twinkle!

Hier twee hoestende kinderen. F is net een zeehondje sinds vanmorgen en zijn zus hoest al twee weken.
pi_165845640
Oh Barcelona, dat is mijn lievelings O+

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 06:36 schreef Xanteh het volgende:
Zozo, Barcelona nog wel, lekker hoor.

Beterschap met de kleine Twinkle!

Hier twee hoestende kinderen. F is net een zeehondje sinds vanmorgen en zijn zus hoest al twee weken.
Dat is nog niks, mijn man heeft de man-flu :')

Beterschap voor je zeehondjes!
  zondag 9 oktober 2016 @ 08:30:09 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165846247
En nu, zo rond dit tijdstip, zittend met een grote fles in den baby.... mis ik Achterwerk in de Kast op TV :+ :P

Succes met alle zeehondjes en de grote zeehond (Arja).
pi_165847235
Twinkle, gelukkig zeg. En hopelijk wordt ze snel beter nu. :*
pi_165847250
Kan een baby autoziek worden? :o Wij moesten gisteren een uur rijden en toen ik haar uit de auto haalde, begon ze ineens te huilen en heeft ze echt de hele boel ondergekotst :o . Echt haar hele maaginhoud kwam eruit. Het was anders dan gewoon melk teruggeven wat ze ook dagelijks doet.

En durf het bijna niet te zeggen, maar vannacht kwam ze weer maar één keer tussen 19.30 en 6.15 uur *O* . Ik lig nogsteeds wel wat wakker na de voeding, maar denk toch wel zo'n zes uur geslapen te hebben. O+
pi_165847312
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 08:30 schreef Quoi het volgende:
En nu, zo rond dit tijdstip, zittend met een grote fles in den baby.... mis ik Achterwerk in de Kast op TV :+ :P

Succes met alle zeehondjes en de grote zeehond (Arja).
:D

Ik kijk dan tlc :@
pi_165847738
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kan een baby autoziek worden? :o Wij moesten gisteren een uur rijden en toen ik haar uit de auto haalde, begon ze ineens te huilen en heeft ze echt de hele boel ondergekotst :o . Echt haar hele maaginhoud kwam eruit. Het was anders dan gewoon melk teruggeven wat ze ook dagelijks doet.

En durf het bijna niet te zeggen, maar vannacht kwam ze weer maar één keer tussen 19.30 en 6.15 uur *O* . Ik lig nogsteeds wel wat wakker na de voeding, maar denk toch wel zo'n zes uur geslapen te hebben. O+
Check! Reden dat wij, ondanks veiliger en zulks, voor een voorwaartse groep 1 stoel hebben gekozen voor als hij straks groter is.
pi_165847838
Groof wat heerlijk, slaaps! *O* .. doet een mens goed!

Molo klinkt gezellig zon whiskey party :D

Ik kom net in het zkh en liep toevallig de kinderarts tegen het lijf die net bij Sjuul en mijn man is geweest. Als wij er vertrouwen in hebben, dan mag ze mee naar huis *O* . De temperatuur is met paracetamol te reguleren onder de 38 graden. Inmiddels is de hartbewaking, het infuus en de saturatie verwijderd. We hebben afgesproken dat we even de volgende temperatuurmetijg bij de volgende fles afwachten. Als die ook onder de 38 is gaan we lekker met zijn allen naar huis. Wel met de afspraak dat we gelijk aan de bel trekken als deze weer oploopt of als we het niet vertrouwen *O*
pi_165847985
Fijn Twinkle! Maar begrijp ik nu dat er eigenlijk niets verbeterd is ten opzichte van het begin van de opname?
pi_165848178
Jawel zeker wel! Ze kwam hier donderdagavond met 39.8 binnen en dat kregen we niet naar beneden ondanks antibiotica en paracetamol. Antibiotica bleek achteraf geen zin te hebben want het gaat om een virus, maar het zekere voor het onzekere werd genomen totdat duidelijk was wat er nu was. Nu zijn we dus 4 dagen verder en kan de temperatuur met paracetamol zo gereguleerd worden dat ie onder de 38 graden blijft. De verwachting is dat in de komende uren/dagen dit verder afneemt en dat paracetamol ook niet meer nodig is en dat ze het virus dus overwonnen heeft zeg maar.

En ik mag haar weer vasthouden en kusjes geven en ze drinkt haar flessen weer netjes leeg. Donderdagavond was het een zielig hoopje kermende ellende en nu begin ik ons meisje weer terug te krijgen :)
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:29:33 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165849342
Gelukkig maar twinkle! Sterkte!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 oktober 2016 @ 12:39:35 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165849520
Yeah Twinkle! :)
pi_165849838
Gelukkig Twinkle!
pi_165850135
Wauw wat fijn Twinkle, opluchting!
pi_165850189
Twinkle wat fijn! O+ *O*
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:48:17 #38
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165850767
Wat fijn Twinkle O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165850798
Yes!! Mooi Twinkle. :Y
:)
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:13:24 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165851372
Op 9 oktober buiten de fles geven O+
pi_165851433
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:13 schreef Quoi het volgende:
Op 9 oktober buiten de fles geven O+
Zo'n lekker weertje he.
Ik heb vrijwel mijn hele verlof voor mijn gevoel veel lange wandelingen met Emmy kunnen maken.
En vandaag wezen hardlopen en dat gaat ook al steeds beter.
Heerlijk, alle zonnestraaltjes mee pakken.
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:18:53 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165851514
Wow, lekker zeg! Dat moment dat ik weer kan hardlopen :s) (is nog ver weg). Ik begin wel volg wk aan MiB, dat is wandelen en niet zo ver.
pi_165851548
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:18 schreef Quoi het volgende:
Wow, lekker zeg! Dat moment dat ik weer kan hardlopen :s) (is nog ver weg). Ik begin wel volg wk aan MiB, dat is wandelen en niet zo ver.
Ik bouw het ook rustig op hoor. Vandaag 7 keer 3 minuten gerend (op een sukkeldrafje) en tussendoor 2 minuten gewandeld.
pi_165851628
Twink *O* O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:04 schreef Quoi het volgende:

Hij komt echt inconsequent voor eten trouwens. Dan weer na 3 of 4 uur (zoals normaal), dan weer na 1 of 2 uur. Ik had verwacht dat hoe voller de flessen, hoe meer tijd ertussen. Hoe komen we in hemelsnaam onder de 7 voedingen, vraag ik me af. Gister trouwens wel 6x gegeven.
Heel herkenbaar! Hier echt precies hetzelfde. Maar het wisselt heel erg, dagen van rond de 600 ml en dagen van 800 ml. Wisselt mooi af. Qua flessen ook, soms maar 70 en soms 160.
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:29:11 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165851704
Fieder: Ja hè? We volgen dan maar. Vandaag strak elke drie uur.

Straks leuke kraamvisite voor wie we lekkere biertjes hebben gekocht. En voor onszelf natuurlijk (me to we :P) En lekker buiten zitten!

quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:20 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik bouw het ook rustig op hoor. Vandaag 7 keer 3 minuten gerend (op een sukkeldrafje) en tussendoor 2 minuten gewandeld.
En zo hoort het :Y
pi_165851893
Mijn streven is op dit moment om M. 's middags een paar uur in z'n ledikantje te laten slapen ipv beneden.

Maar hij vindt het overdag in z'n ledikantje maar helemaal niks! :{ In tegenstelling tot 's nachts gelukkig. Hij vindt de geluidjes/stemmen wel prettig, maar wil hem toch echt één momentje overdag boven hebben. :@
:)
pi_165852019
Twinkle *O* *O*

Ik wil ook weer hardlopen O+

Eigenlijk wil ik hem overdag ook boven hebben maar we zijn net zo ver dat hij een tijdje in de box wil (en daar in slaap valt). We legden hem elke keer nog in de kinderwagen.

Ons kind is zo leuk O+ vanochtend constant aan het lachen naar een rammelaar die ik hem voorhield, ding telkens volgen en proberen te grijpen, maar hij heeft nog geen controle over zijn vingers dus grijpen is nog wat lastig.
pi_165853174
Twinkle, wat fijn! Hopen dat het snel echt goed gaat thuis :)

Lekker ja, dat weertje! Net naar de mini-marathon van Eindhoven gaankijken en daarna lekker op het terras gezeten. Zo fijn dat dat in oktober nog kan. Opa en oma waren ook mee, ik kan er echt van genieten hoe gelukkig ze zijn met hun kleinkind O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165854077
Even een tussendoorklaagpost:

Kraamvisite is drie kwartier te laat al :r Ik ga zo mooi naar boven voeden. Pffff.
:)
pi_165854095
Weer thuis met de hele bubs *O*

Soof ik ben het even kwijt maar hadden wij geen datumtweeling? Hier is Sjuul overdag ook met enige regelmaat beneden. Ik probeer het altijd even in het wiegje of grote ledikant. Maar als ze het op een huilen zet dan gewoon lekker beneden bij mij of in de box. Die tijd dat ze in hun eigen bedje het beste slapen komt echt nog wel :Y. Ik weet dat de kraam daar waarschijnlijk anders over denkt maar ik denk dan altijd: ze hebben 9 maanden in mijn buik rondgedobberd .. da kan ik van zon kleintje niet verwachten dat ze ineens de hele dag van me afgrzonderd willen zijn. En hier heb ik dan ook nog 2 andere badjakkers rondrennen overdag maar daar slaapt ze dan gewoon doorheen.
pi_165854444
Ah Soof, zo ergerlijk als kraambezoek te laat komt. Wij hadden een stelletje die ook een uur te laat kwamen 'want ze had de avond ervoor zo lekker gestapt'. Kom dan niet }:|

Familie Twinkle weer lekker allemaal thuis! Nog een fijne zondagmiddag samen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165854522
Wij zitten een beetje te klooien met slaapjes. S. wil ineens niet meer zn dutje 's middags doen. Maar hij is wel moe en hangerig. Nu is het dus een gevecht om hem in bed te krijgen.. hoop dat dit een fase is en hij óf langer slaapt met zijn vroegere dutje óf dit late dutje weer gaat doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:07:52 #53
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165855716
Twink fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk is ze snel beter :)

Soof probeer gewoon af en toe of ze in bed wil slapen maar probeer het ook los te laten als dat nog niet lukt. Wat Twink zegt: dat komt wel en ze is nu nog zo jong en net uit je buik.

Amélie slaapt sinds een paar weken gewoon in haar bed als we haar daar neerleggen zodra ze moe is. Geeft geen kick en ik weet niet wat me overkomt want om zeven uur gaat ze de nacht in en heb ik een vrije avond :o bij Lucas is ons dat nooit gelukt (althans niet in de babyperiode).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165855970
Twinkle die van mij is van 20 september!

Ja ik vind het beneden zelf ook gezelliger, kan ook wel stofzuigen. (Bij wijze van, heb dat ding al weken niet aangeraakt :') )

Hoop idd dat hij later wel in z'n bedje wil slapen. :) Want zo hoort het vind ik. Blijf het proberen.
:)
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:37:07 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165856175
Ik zorg dat Max eerst slaapt en parkeer 'm dan probleemloos op zijn kamer boven. Een paar keer is hij daar ook pas in slaap gevallen. Soms lukt het niet en dan laat ik het ook.

Vandaag was hij al voor de tweede keer overprikkeld en moe. Merk dat mijn vriend nogal van de hak op de tak naar verklaringen zoekt ("is het dan je luier?" en verschoont luier - "toch nog wat drinken?" en geeft nog een extra fles - "toch een boertje?" en hop over de schouder). Terwijl hij van even lopen en knuffen rustig wordt. Ik moet echt een keer een dag/avond weg, want gun hem ook de tijd om Max te ontdekken zonder mijn continue aanwezigheid.

Wow Chanty, vanaf 19u een vrije avond :o ! Superbaby.
pi_165856633
Herkenbaar q. Als ze langer dan 1 minuut huilt en ze heeft al gegeten en alles dan vraagt hij "wat heeft ze toch?"

Vaak gewoon moe en zich niet over willen geven. Of een teken dat ze bij je wil zitten. Of soms is ze gewoon chagrijnig.

Ik heb nog een week vakantie en daarna werken. Aangezien mijn man op onregelmatig tijden werkt, zal hij ook een groot gedeelte met haar alleen thuis zijn. Leuk en gaat vast helemaal goedkomen.
Ze hebben ook van die leuke onderonsjes samen. En die blik in zijn ogen als hij vertederd, verliefd en trots naar haar kijkt O+
pi_165856948
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:22 schreef Soof-87 het volgende:
Twinkle die van mij is van 20 september!

Ja ik vind het beneden zelf ook gezelliger, kan ook wel stofzuigen. (Bij wijze van, heb dat ding al weken niet aangeraakt :') )

Hoop idd dat hij later wel in z'n bedje wil slapen. :) Want zo hoort het vind ik. Blijf het proberen.
Bij Djenna was ik daar ook veel strikter in want eerste kindje. Maar een baby is geen robot kwam ik achter. Dus beetje bij beetje durfde ik dat losser te laten. Lastig als je een controlfeak like me bent :D . Bij Boaz werd dat nog meer en nu met Sjuul denk ik: ach als je 18 bent ... *vul maar in*.

Quoi ook heel herkenbaar dat je je vriend de kans wil geven om M te leren kennen. Ik vind het ergens wel een verademing om Sjuul soms bij mijn man te kunnen parkeren zodat ik even mijn eigen ding kan doen. Maar dan zie ik hem vanuit mijn ooghoeken soms maar wat aanklooien terwijl ik er het mijne van denk ... loslaten .. loslaten .. loslaten :+ . En vertrouwen hebben dat het bij je man ook wel goed komt :Y
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:04:28 #58
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165857847
Ik ben best wel verwend met een baby die al vanaf week 6 vanaf een uur of 8(inmiddels 7) in haar eigen bedje ligt. Heerlijk, ik kijk ook echt uit naar die me-time per dag. Zelfs als ze, zoals vandaag, super gezellig en vrolijk is. Me to we was dat geloof ik he :+

Ga me vanavond maar eens verdiepen in de kinderopvangtoeslag. Bleh, maar moet het toch een keer aanvragen anders ben ik te laat..

En Ooh ja, snotbaby hier. Ze heeft er gelukkig geen last van, vanmiddag ff een snotzuiger gehaald. Lichte verhoging voor ze naar bed ging. Eens kijken hoe de nacht zal gaan..

Fijn dat jullie weer thuis zijn Twinkle!

Man is hier nauwelijks alleen met baby, ik ga soms wel eens weg maar dat is meestal als ze slaapt. Ook omdat het na 1 min huilen al stress bij hem is zoals hierboven ook al gelezen. Als ik erbij ben met flesje geven ofzo, ga ik gewoon andere dingen doen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165857975
Ja dat loslaten, lastig is dat :P

Ik had gisteren trouwens een heerlijk eerlijk gesprek met de vriendin van de kameraad van m'n vriend.

Het ging over de roze/blauwe wolk na de geboorte en dat ze ook heel eerlijk zei dat ze dat bij haar dochter totaal niet zo ervaren had. Ze had het gevoel dat ze in het diepe werd gegooid zonder zwembandjes en zwemdiploma :D Nou, wat lekker om daar eerlijk over te praten zeg. Ik loop zelf ook echt niet met een big smile rond de hele dag hoor. Moeder worden/zijn is gewoon keihard werken 24/7. Heb zelf die wolk namelijk ook niet zo ervaren. Het is een heftige, emotionele rollercoaster en gelukkig wordt dat met de week stabieler heb ik het idee.
Het was best fijn om daar even zo met een 'buitenstaander' over te praten.
:)
pi_165858044
Nouk, lijkt me best lastig. Wordt het voor jou dan niet wat veel allemaal?
:)
pi_165858277
Mijn baby heeft een nieuwe feature; viel 'ie normaal 's avonds aan de borst in slaap, nu duwt 'ie m'n borst weg ( :o ) om vervolgens te gaan mopperen. Na 3 avonden dit gedoe op rij ben ik er achter: meneer wenst dan in zijn bedje gelegd te worden om daar te gaan slapen. Mijn ieniemienie baby! Wat doe je! :'(
pi_165858307
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:19 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby heeft een nieuwe feature; viel 'ie normaal 's avonds aan de borst in slaap, nu duwt 'ie m'n borst weg ( :o ) om vervolgens te gaan mopperen. Na 3 avonden dit gedoe op rij ben ik er achter: meneer wenst dan in zijn bedje gelegd te worden om daar te gaan slapen. Mijn ieniemienie baby! Wat doe je! :'(
Haha zo! Eigen willetje hoor. :D
:)
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:37:43 #63
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165858951
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:10 schreef Soof-87 het volgende:
Nouk, lijkt me best lastig. Wordt het voor jou dan niet wat veel allemaal?
Soms wel, ook omdat ik al heel veel alleen met haar ben.. (man werkt 6 mnd van het jaar in Zeeland en is dan doordeweeks niet of nauwelijks thuis). Nog 2/3 wk en dan is hij weer elke avond thuis. Misschien dat het dan beter gaat.. probeer het bewust los te laten als hij met haar bezig is (luier verschonen ofzo), maar als hij dat verkeerd doet dan kan ik niet helpen om te denken, 'ik mag het bed verschonen als ze lekt', dus pak ik het toch weer over. Weglopen werkt gewoon t beste voor mij.

Lekker he zo eerlijk erover praten. Doe ik ook regelmatig met vriendinnen en m'n zus, en heb dat wel echt als steun ervaren.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:38:20 #64
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165858976
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:19 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby heeft een nieuwe feature; viel 'ie normaal 's avonds aan de borst in slaap, nu duwt 'ie m'n borst weg ( :o ) om vervolgens te gaan mopperen. Na 3 avonden dit gedoe op rij ben ik er achter: meneer wenst dan in zijn bedje gelegd te worden om daar te gaan slapen. Mijn ieniemienie baby! Wat doe je! :'(
Haha, heerlijk toch dat hij dat zo goed kan aangeven :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:44:26 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165859215
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:37 schreef Quoi het volgende:
Ik zorg dat Max eerst slaapt en parkeer 'm dan probleemloos op zijn kamer boven. Een paar keer is hij daar ook pas in slaap gevallen. Soms lukt het niet en dan laat ik het ook.

Vandaag was hij al voor de tweede keer overprikkeld en moe. Merk dat mijn vriend nogal van de hak op de tak naar verklaringen zoekt ("is het dan je luier?" en verschoont luier - "toch nog wat drinken?" en geeft nog een extra fles - "toch een boertje?" en hop over de schouder). Terwijl hij van even lopen en knuffen rustig wordt. Ik moet echt een keer een dag/avond weg, want gun hem ook de tijd om Max te ontdekken zonder mijn continue aanwezigheid.

Wow Chanty, vanaf 19u een vrije avond :o ! Superbaby.
Vanavond natuurlijk niet _O- fokwet! Had het kunnen weten :')
En heb er nog een rondlopen he (maar dat regelt mijn man). Die ligt er om half negen in en om half tien komt mijn man eindelijk naar beneden. Eigenlijk kan ik dan bijna naar bed dus niet echt gezellig een avondje samen. Ik kijk uit naar de wintertijd want dat is HET moment om die kerel vroeger zijn nest in de krijgen.

Soof: die roze wolk had ik bij de eerste ook niet. Helaas maar het is dus echt niet gek. Zoals je zelf al zegt is het kei-hard werken en zeker bij je eerste is het zoooo enorm wennen en zoeken :* Maar het wordt allemaal beter en leuker (en soms ook nog zwaarder).

Sillie je mini! :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165861931
Waar M slaapt in de middag maakt me eigenlijk niet zoveel uit :@ Beneden op de doomoo, in de box, draagzak of op mij.. Ze slaapt overdag sowieso korter dus als ik haar al in slaap krijg boven kan ik na maximaal 45 min alweer naar boven.

Ik vind het loslaten ook moeilijk. Man plakt de luier wel altijd super netjes dicht, die plakkers perfect recht naast elkaar enzo :+
pi_165864453
Over dat loslaten van wat vriend doet... Ik had zo verwacht dat ik overal wel iets van zou vinden want ik ken mezelf. Maar het loopt echt totaal anders in positieve zin, ik hoef echt niks te zeggen :D. Neemt ook gewoon taken op zich. Zo heb ik welgeteld nog maar 1 luier verschoond :@.
En bijv dan lekt de vouwluier gaat 'ie uitzoeken waar het mis gaat en komt met nieuwe manier. O+
Nouja enige is dat ik soms wat angstiger ben dat er iets mis gaat, ik zie sneller gevaar. Maar dat is waarschijnlijk meer iets van mezelf want dat heb ik ook als ik zelf dingen doe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Unihipili op 09-10-2016 23:52:33 ]
pi_165866905
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik kijk uit naar de wintertijd want dat is HET moment om die kerel vroeger zijn nest in de krijgen.

Dit vraag ik me al paar dagen af, hoe gaat de wintertijd bij kindjes? Vroeger naar bed betekent ook een uur vroeger wakker? Lukt het om dat weer wat bij te sturen?

Ik probeer nu al beetje hun ritme: de ochtend wat te rekken, maar dat lukt niet erg. Kijk er niet zo naar uit als de dag voortaan om 5 uur gaat beginnen. :O
pi_165867111
Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van infacol of sab simplex? Mijn gevoel zegt dat M. last heeft van boertjes die er niet uit komen dus ik zit er aan te denken om daar iets voor te geven.
  maandag 10 oktober 2016 @ 07:37:09 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165867136
Ik heb wel infacol gekocht maar nooit gebruikt, ligt nog dicht hier.
Beetje wiegen van voor naar achteren en buikje masseren (vingertoppen in darmen) was hier voldoende uiteindelijk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165867198
Mijn ervaring met infacol is dat het niet werkt, maar je kunt het wel gewoon proberen.
  maandag 10 oktober 2016 @ 07:53:30 #72
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165867206
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 05:30 schreef Madivi het volgende:

[..]

Dit vraag ik me al paar dagen af, hoe gaat de wintertijd bij kindjes? Vroeger naar bed betekent ook een uur vroeger wakker? Lukt het om dat weer wat bij te sturen?

Ik probeer nu al beetje hun ritme: de ochtend wat te rekken, maar dat lukt niet erg. Kijk er niet zo naar uit als de dag voortaan om 5 uur gaat beginnen. :O
Ze kunnen geen klokkijken dus als ze eerst standaard om zeven uur wakker werden, worden ze straks inderdaad standaard in zes uur wakker. Lucas zijn wakker wordt tijd wisselt maar het trok idd wel bij. Helaas de naar bed ga tijd ook :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165867246
Zijn er hier trouwens nog meer die 3 weken post partum nog steeds misselijk zijn en geen eetlust hebben/hadden?
  maandag 10 oktober 2016 @ 08:12:38 #74
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165867288
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 08:00 schreef Unihipili het volgende:
Zijn er hier trouwens nog meer die 3 weken post partum nog steeds misselijk zijn en geen eetlust hebben/hadden?
Misselijk was ik niet, maar absoluut geen eetlust herken ik zeker wel..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165867329
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 07:23 schreef Mies_poes het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van infacol of sab simplex? Mijn gevoel zegt dat M. last heeft van boertjes die er niet uit komen dus ik zit er aan te denken om daar iets voor te geven.
Allebei in huis liggen hier!! Nog niet aan sab simplex toegekomen omdat infacol zo ontzettend goed werkt. En hij vindt het lekker ook nog. En bij infacol heb je zo'n knijppipetje wat handig is. :)
:)
pi_165867350
Infacol maakte het hier alleen maar erger.
  maandag 10 oktober 2016 @ 08:30:29 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165867382
Want anders komen de boertjes niet maar zitten ze wel dwars oid?
pi_165867496
Geen ervaring met infacol en andere dingen hier.

Misselijkheid had ik ook niet, eigenlijk meteen normale eetlust. De enorme honger die ik soms hoor van vrouwen die borstvoeding geven herken ik trouwens ook niet. Maar misschien eet ik uit mezelf al gewoon veel :')
pi_165867571
Ik heb nooit middeltjes gebruikt, niet voor krampjes, ook niet voor doorkomende tandjes. Ook nu nog niet. Geen vitaminepillen, geen zalfjes, geen dingen... En niet eens uit principe, maar gewoon ... ik denk daar niet aan, zit niet in mijn systeem. De meeste dingen gaan echt vanzelf weer over. En als me ineens opvalt dat dat niet zo is, dan pas begin ik met stappen zetten.

Zo hadden C en ons kleine nichtje behoorlijk last van baby-acné. Mijn kleine nichtje kreeg twee zalfjes daarvoor, ik liet het op zijn beloop, en ze waren er na evenveel dagen vanaf. Misschien dat mijn nichtje wat minder last heeft gehad door de zalf, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.

C heeft een winterjasachtig ding van de zara en het staat haar zo koddig. Zo groot als ze is, de beste benaming blijft kaboutervrouwtje. :D
  maandag 10 oktober 2016 @ 09:13:46 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165867651
Voor de baby-acné gebruik ik ook niks hoor :N Dat zijn toch hormonen die vanzelf hun werking verliezen. Hij zit hier aardig onder en ik heb het idee dat het wat minder wordt.

En die boertjes weten wat hier hoor. Inmiddels denk ik dat ik door heb hoe boertjes werken bij Max. Halverwege de fles protesteert hij met wat bijgeluiden, wat betekent: even over de schouder. Alleen al onder zijn oksels beetpakken en omhoog halen betekent soms al dat het oplucht. Over de schouder kan het soms lang duren voordat er iets komt :') (en da's best zwaar als je rondloopt) Het is overigens wel de enige houding waarin hij altijd stil wordt. Verder helpt met de vingers over zijn rug omhoog wrijven (langs de slokdarm zeg maar) weleens extra. Ná de fles komt er soms een boer, soms niet. En anders merken we het later wel, want no way dat hij gaat slapen met een dwarszittende boer :P

@Uni: geen last van gehad!
pi_165867720
Is ook zo, maar het kan wel in heftigheid variëren. Mijn oudsten hadden het ook, gewoon veel pukkeltjes en lelijk :P . Maar C en mijn kleine nichtje hadden het zo erg dat de pus op de wangen stond en op de oortjes. Dus op zich was hun keuze voor een zalfje niet gek. Maar toch besloot ik bij C te kijken hoe het zelf zou helen, en dat ging toch echt net zo snel.
  maandag 10 oktober 2016 @ 09:35:17 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165867819
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Is ook zo, maar het kan wel in heftigheid variëren. Mijn oudsten hadden het ook, gewoon veel pukkeltjes en lelijk :P . Maar C en mijn kleine nichtje hadden het zo erg dat de pus op de wangen stond en op de oortjes. Dus op zich was hun keuze voor een zalfje niet gek. Maar toch besloot ik bij C te kijken hoe het zelf zou helen, en dat ging toch echt net zo snel.

Agossie, ja dat is wel heftig..

En je kaboutervrouwtje! foto?

Ik geloof dat ik hier een eerste bewuste lach toegeworpen kreeg *O*

Dat is heel fijn, want morgen komen mijn ouders voor een paar uurtjes oppassen (ik ga een middagje weg :o ) en ik was al bang dat hij het bij hun zou gaan doen. Die lach zat er al dagen aan te komen nl.
  maandag 10 oktober 2016 @ 09:37:47 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165867851
Lachende baby's O+

Hier soms zo hard hardop lachen tegenwoordig dat haar stembanden het niet redden _O-
Dat bekkie erbij, heerlijk O+

Net onderzoek weer gehad. Echt, zodra ik een arts zie spreid ik tegenwoordig al bijna mijn benen :')
Wordt nog oppassen op werk met collega's (artsen phehehehe).
Maandag a.s. wordt er een spiraaltje ingejast *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165868053
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:37 schreef Molo het volgende:


Net onderzoek weer gehad. Echt, zodra ik een arts zie spreid ik tegenwoordig al bijna mijn benen :')
Dat is nog niks. Ik doe het bij witte jassen al.

Wat voor onderzoek?
pi_165868182
Lachende babies O+ :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:13:25 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165868234
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:56 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat is nog niks. Ik doe het bij witte jassen al.

Wat voor onderzoek?
Onderzoek of spiraaltje plaatsen mogelijk is door huisarts, was gelukkig geen probleem. Scheelt weer, ik had verwacht dat er weer een heel zeldzaam iets de kop op zou steken ofzo waardoor het niet kon _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:14:30 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165868245
:D Daar kan ik niet tegenop. Al ging het wel die kant uit. Het was een schaterlach-achtig iets, inclusief bijhorend arm- en beenwerk.

Molo :P Ik zit niet te springen om een eendenbek, maar hier moet er ook maar zoiets gaan gebeuren... Eerst maar eens nacontrole bij de vk vrijdag. Als alles er goed uitziet moet het maar.
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:17:23 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165868266
Ik ben inmiddels redelijk gevoel- en schaamteloos tegenwoordig in die regio :+

Valt allemaal reuze mee, zeker vergeleken met een bevalling ;)

En groofs, die lach O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165868271
Ik word er vrolijk van groofs!
pi_165868275
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:17 schreef Molo het volgende:
Ik ben inmiddels redelijk gevoel- en schaamteloos tegenwoordig in die regio :+

Valt allemaal reuze mee, zeker vergeleken met een bevalling ;)

En groofs, die lach O+
Was ik ook tijdelijk. Nu alle schaamte weer terug, helaas. En ik moet nog naar de bekkenspecialist... -O-
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:20:44 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165868305
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Was ik ook tijdelijk. Nu alle schaamte weer terug, helaas. En ik moet nog naar de bekkenspecialist... -O-
Gedachten op nul en afspraak maken! Hop hop, is belangrijk!
Die zien heel veel andere dingen en zjjn blij een gewone vagina te zien hoor, is weer eens wat anders dan truckers met anale fistels en anale incontinentie enzo :+

Echt, nothing to be ashamed of :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165868344
je kent mijn probleem niet he :P ;( :@ :s) :+ :P
pi_165868346
ik ga maar even boodschappen doen :7
pi_165868347
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Was ik ook tijdelijk. Nu alle schaamte weer terug, helaas. En ik moet nog naar de bekkenspecialist... -O-
Hoe is het met jouw aambei?
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:26:32 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165868371
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
je kent mijn probleem niet he :P ;( :@ :s) :+ :P
Ik gok op verzakking of incontinentie voor urine. Daar is niks raars aan, wel heel vervelend en beperkend. En vaak te verhelpen, als je er tijdig bij bent.
Gekkie, je hoeft geen sex te hebben met die bekkenbodemfysiotherapeut of kerst ermee te vieren, dus gewoon afspraak maken. Daarna zie je diegene niet meer en ben je er hopelijk helemaal vanaf :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:27:38 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165868381
Aambei hier is trouwens bijna weg, geen strakke aars meer, maar ik wilde toch niet de anale porno in, dat scheelt wellicht :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165868403
Over 4 dagen is het een jaar geleden dat ik 2 streepjes plaste :D

Er komt gewoon weer een nieuwe lichting juni babies aan.
  maandag 10 oktober 2016 @ 10:30:24 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165868423
Ha, meneer was weer eens totaal over de rooie en viel tegen mijn schouders in slaap. Dat tikt makkelijk :P

Dat mijn ouders morgen even oppassen is wel een mijlpaal hoor. Vooral omdat mijn moeder echt 3 weken flink ziek is geweest. Was besmettelijk, dus we hebben elkaar niet gezien. Ik heb haar gebombardeerd met filmpjes en foto's, maar morgen mag ze dan eindelijk live komen knuffelen (en meer) O+ 3 weken op een leven van 5 weken is best veel :'( Ik vraag me af of ik nog terug mag komen :+
pi_165868946
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:24 schreef Arja het volgende:

[..]

Hoe is het met jouw aambei?
Geen idee, want als ik hem al had, zat-ie inwendig. Maar de signalen zijn er wel nog. Maar eigenlijk loopt alles nog niet soepel down under, dus ik moet maar eens wat stappen gaan ondernemen. :X
pi_165868966
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik gok op verzakking of incontinentie voor urine. Daar is niks raars aan, wel heel vervelend en beperkend. En vaak te verhelpen, als je er tijdig bij bent.
Gekkie, je hoeft geen sex te hebben met die bekkenbodemfysiotherapeut of kerst ermee te vieren, dus gewoon afspraak maken. Daarna zie je diegene niet meer en ben je er hopelijk helemaal vanaf :*
Wrong thinking. Althans, het zal verzakking zijn, maar met vervelendere gevolgen en gedoe dan wat jij benoemt. Maar zoals gezegd, mijn schaamte is weer helemaal terug, dus verder ga ik er niet op in :P .
pi_165869021
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 05:30 schreef Madivi het volgende:

[..]

Dit vraag ik me al paar dagen af, hoe gaat de wintertijd bij kindjes? Vroeger naar bed betekent ook een uur vroeger wakker? Lukt het om dat weer wat bij te sturen?

Ik probeer nu al beetje hun ritme: de ochtend wat te rekken, maar dat lukt niet erg. Kijk er niet zo naar uit als de dag voortaan om 5 uur gaat beginnen. :O
Ik heb nooit anders gedaan hier met de kinderen. Ze gaan gewoon om 19 uur naar bed (of eerder, als ze echt kei kapot zijn) en ook 's morgens merkte ik dan geen verandering als de klok verzet werd.

Groof wat een pretletter :D

Quoi heerlijk effe me-time!
En idd, die eerste weken zien we opa&oma ook veeeeeel vaker als die ene keer op za of zo. Ik denk dat ik morgenvroeg weer even daarheen rijd om koffie te drinken. Oma is zaterdag ook nog even bij Sjuul in het zkh geweest. Echt maar heel kort, maar ze moest gewoon even met eigen ogen gezien hebben dat alles wel (redelijk) okay ging. Vind het wel fijn die betrokkenheid van mijn schoonouders, zeker omdat ik dat niet heb met mijn eigen ouders. Al jaren geen contact meer met mijn moeder, en mijn vader ... mja, die heeft Sjuul nog niet eens gezien hoewel hij van harte welkom is en gisteren zei mijn zusje nog dat het haar zou verbazen als hij op het kraamfeest komt. Maar zo is de situatie gewoon eenmaal, en het doet me eigenlijk ook vrij weinig :@ . Daarom is die fijne band met mijn schoonfamilie echt O+
  maandag 10 oktober 2016 @ 11:13:49 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165869199
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Wrong thinking. Althans, het zal verzakking zijn, maar met vervelendere gevolgen en gedoe dan wat jij benoemt. Maar zoals gezegd, mijn schaamte is weer helemaal terug, dus verder ga ik er niet op in :P .
Ja ok, ok, het is ellende, snap ik. Maar het is vervelend en beperkend en er zijn professionals voor.
Ik hoop echt dat je de stap kunt zetten.
Ikzelf zie in werk veel mensen met nare problemen, ook bijvoorbeeld op intiem gebied, en is zo zonde als je er mee door blijft lopen.
Jij bent het belangrijkste en eerlijk gezegd, al die vunzige of ontzettend 'rare' dingen van mensen boeien echt totaal niet, is gewoon werk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165869406
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Geen idee, want als ik hem al had, zat-ie inwendig. Maar de signalen zijn er wel nog. Maar eigenlijk loopt alles nog niet soepel down under, dus ik moet maar eens wat stappen gaan ondernemen. :X
Ik heb van die sperti zetpillen gebruikt en heb geen klachten meer.

Wat naar dat je zo veel schade hebt. Succes met de stappen die je onderneemt
pi_165869549
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ok, ok, het is ellende, snap ik. Maar het is vervelend en beperkend en er zijn professionals voor.
Ik hoop echt dat je de stap kunt zetten.
Ikzelf zie in werk veel mensen met nare problemen, ook bijvoorbeeld op intiem gebied, en is zo zonde als je er mee door blijft lopen.
Jij bent het belangrijkste en eerlijk gezegd, al die vunzige of ontzettend 'rare' dingen van mensen boeien echt totaal niet, is gewoon werk.
:-D Ik ben best een bikkel hoor en je zult me niet snel horen klagen. Echt, ik beloof bij deze, dat moment komt eraan. Ik heb gewoon de tijd nodig. Komt goed ;) .
pi_165869563
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:24 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik heb van die sperti zetpillen gebruikt en heb geen klachten meer.

Wat naar dat je zo veel schade hebt. Succes met de stappen die je onderneemt
Is dat op doktersrecept, of kan ik zoiets gewoon halen bij de drogist/apotheek?
pi_165869608
Oh en zie kleertjestopic voor het toffe kabouterjasje dat ik voor C heb gekocht. het staat zo tof O+ .
pi_165869959
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Is dat op doktersrecept, of kan ik zoiets gewoon halen bij de drogist/apotheek?
gewoon bij drogist :Y
pi_165869992
Groof, ik werk met mensen met een dwarslaesie die niet zelf kunnen poepen en wij dus met onze vingers moeten helpen. Denk dat er weinig beschamender is dan dat, maar het is mijn werk (klein onderdeel van :P) en er is niemand die zich bij mij hoeft te schamen.
Dat gezegd hebbende hoop ik dat je gauw klaar bent om hulp te zoeken :*

Sinds vannacht is niets goed bij M. en ik begin nu wel wat geïrriteerd te raken :@
Vannacht was ze zo wild aan de borst en was het continu huilen en voor de rest wilde ze ook niks. We hebben dus nauwelijks geslapen en nu is ook niks goed, mijn tepels voelen zich inmiddels ook aardigellendig. Een vriendin haalt nu infacol en ik hoop zo dat het helpt. Ik wil ook zo graag even eten :@ maar het naarst is dat ik me zorgen maak om mijn kleine meisje ;(
En nu voel ik me schuldig dat ik het even niet zo leuk vind, terwijl zij misschien wel pijn heeft ;( bluh

[ Bericht 3% gewijzigd door Mies_poes op 10-10-2016 12:15:50 ]
pi_165869997
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:55 schreef Nazil het volgende:

[..]

gewoon bij drogist :Y
Ah, het proberen waard dan. :)
pi_165870006
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:58 schreef Mies_poes het volgende:
Groof, ik werk met mensen met een dwarslaesie die niet zelf kunnen poepen en wij dus met onze vingers moeten helpen. Denk dat er weinig beschamender is dan dat, maar het is mijn werk (klein onderdeel van :P) en er is niemand die zich bij mij hoeft te schamen.
Dat gezegd hebbende hoop ik dat je gauw klaar bent om hulp te zoeken:*

Sinds vannacht is niets goed bij M. en ik begin nu wel wat geïrriteerd te raken :@
Vannacht was ze zo wild aan de borst en was het continu huilen en voor de rest wilde ze ook niks. We hebben dus nauwelijks geslapen en nu is ook niks goed, mijn tepels voelen zich inmiddels ook aardigellendig. Een vriendin haalt nu infacol en ik hoop zo dat het helpt. Ik wil ook zo graag even eten :@ maar het naarst is dat ik me zorgen maak om mijn kleine meisje ;(
En nu voel ik me schuldig dat ik het even niet zo leuk vind, terwijl zij misschien wel pijn heeft ;( bluh
Hahaha, check. Nou als ik het kwijt moet zal ik jou eens pm-en dan voor de details. O+
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:01:42 #111
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165870047
Infacol werkt pas na een week/twee weken. Verwacht dus niet direct effect.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:20:27 #112
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165870405
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:01 schreef AwayTL het volgende:
Infacol werkt pas na een week/twee weken. Verwacht dus niet direct effect.
Voor zover een placebo werkt. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:42:06 #113
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165870825
Oh is dat geen bewezen medisch iets nee?

Ik heb het nooit langer dan 2 dagen gebruikt :') . Had bij beide het idee dat het in die twee dagen alleen maar erger werd. Al zal dat ook vast tussen mn oren hebben gezeten.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165871114
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:20 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Voor zover een placebo werkt. :+
Ik dacht dat het een bewezen iets was... Beetje jammer want dan gebruik ik het niet.
pi_165871141
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:58 schreef Mies_poes het volgende:
Ik wil ook zo graag even eten :@ maar het naarst is dat ik me zorgen maak om mijn kleine meisje ;(
En nu voel ik me schuldig dat ik het even niet zo leuk vind, terwijl zij misschien wel pijn heeft ;( bluh
hehe ja zelf eten zou fijn zijn. Soms komt dat er hier niet van en op een gegeven moment ben ik dan heel geïrriteerd van de honger en dan lukt voeden van de baby ook niet meer :@.
En dat laatste tja het is gewoon zwaar helemaal als je niet slaapt zoals jij. :*
  maandag 10 oktober 2016 @ 13:06:38 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165871353
Pssst..... er zijn wel meer dingen niet bewezen :X

Het merendeel van alles dat bij een drogist te verkrijgen is zelfs ;) Maar dat is dan weer geen reden om het niet te gebruiken.

Sterkte Mies. Was dit sinds vannacht? Dit soort rampzalige nachten horen er ook een beetje bij, vaak zonder verklaring. Of is er een aanwijzing om te denken dat er meer aan de hand is?
pi_165872421
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 13:06 schreef Quoi het volgende:
Pssst..... er zijn wel meer dingen niet bewezen :X

Het merendeel van alles dat bij een drogist te verkrijgen is zelfs ;) Maar dat is dan weer geen reden om het niet te gebruiken.

Sterkte Mies. Was dit sinds vannacht? Dit soort rampzalige nachten horen er ook een beetje bij, vaak zonder verklaring. Of is er een aanwijzing om te denken dat er meer aan de hand is?
De meeste avonden is ze ontroostbaar, maar sinds vannacht is niks goed. Vanaf het begin heb ik al het idee dat ze last heeft van lucht in haar maagje, zelf opboeren lukt vaak niet en met hulp ook niet. Ze is ook heel wild en huilerig als ze aan de borst drinkt en dat valt me steeds meer op, vandaar dat ik denk dat ze er last van heeft.

Ik heb haar twee uur geleden in de kinderwagen gelegd en we zijn boodschappen gaan doen. Ze was wakker maar wel stil. Heb gelijk m'n ontbijt gescoord (een milka reep :')) en nu ligt ze even tevreden op mijn borst O+
  maandag 10 oktober 2016 @ 14:01:37 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165872508
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:42 schreef AwayTL het volgende:
Oh is dat geen bewezen medisch iets nee?

Ik heb het nooit langer dan 2 dagen gebruikt :') . Had bij beide het idee dat het in die twee dagen alleen maar erger werd. Al zal dat ook vast tussen mn oren hebben gezeten.
Zou best kunnen dat het erger wordt hoor, het is in feite bijvoeding. En dat kan ook weer krampjes veroorzaken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165872618
Mies, heb je spruw laten uitsluiten?

Enne, veel babies zijn 's avonds onrustig. Krampjes kan heel goed, maar ook gewoon wat overprikkeld. C is echt heel erg makkelijk nu (al best lang), maar als ze eens een keer huilerig is, is dat eigenlijk altijd tussen 17 en 19 uur. Dat is ook de enige tijd dat ik haar bv niet relaxed weg kan leggen, of nog even makkelijk een dutje kan laten doen.
pi_165872815
Ik moest ook aan spruw denken Mies. Doet het voeden pijn?

M was in het begin in de avond ook erg onrustig maar dat gaat steeds beter. In de nacht wil ze soms niet in slaap vallen. Ze wil de borst dan ook niet meer. Speentje geprobeerd en ze viel toen in slaap :o Terwijl ze eerst echt een spenenspuger was :+
pi_165873021
Spruw zou ik in haar mondje moeten zien toch? Daar zie ik niks aan en aan mijn borsten ook niet. Voeden doet wel meer pijn moet ik zeggen, maar ik ging er vanuit dat dat komt door het vele aanhappen en trekken. Hmmm... zal zo eens in haar mondje kijken.

Ik denk ook dat ze 's avonds de dsg aan het verwerken is en daardoor vaak onrustig is, maar ik heb het idee dat dat niet het enige is. We zullen eens zien of dat moederinstinct van mij een beetje werkt :+
Het gaat 's avonds al beter als ik haar tijdens ons avondeten op schoot houd, heel arelaxt want m'n vriend moet me dan voeren :+ maar blijkbaar heeft ze dat nu even nodig.

Fijn dat het speentje nu toch lijkt te helpen Miez!
pi_165873106
twee keer spruw gehad bij zoonlief, maar die was al wel wat ouder. Geen witte vlekjes of aanslag te zien toen. Wel ineens onrustig drinkgedrag en pijnlijke tepels (kloofjes ook weer)...
pi_165873217
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 14:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
twee keer spruw gehad bij zoonlief, maar die was al wel wat ouder. Geen witte vlekjes of aanslag te zien toen. Wel ineens onrustig drinkgedrag en pijnlijke tepels (kloofjes ook weer)...
Maar hoe wist je dan dat het spruw was? Is het vanzelf weer overgegaan?
Ik had ook een kloofje, maar die is nu weg, de pijn echter niet.
pi_165873310
Nee, ik kon het niet verklaren en het onrustige drinkgedrag met name was echt opvallend anders dan ik gewend was met hem. En echt niet fijn want drinken werd ineens een strijd, terwijl het altijd heerlijk ontspannen was. Dus huisartsbezoekje en die zei dat. Is behandeld toen. En een maand later was het weer raak.
  maandag 10 oktober 2016 @ 14:47:33 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165873403
Ook wel een logische verklaring gezien het schimmeltje op haar billetjes :)
Ik smeer de miconazol ook op mijn handen zo nu en dan. Dat vliegt van het ene naar het andere lichaamsdeel (en ik had ws ook wat op mijn knokkels :X ).

Wij hebben een binge-eating dag. Hoeveel uur ik niet op de bank hier zit met een fles in mijn handen :{ Hij komt elke twee uur nu. Flessen rond de 100cc. Terwijl ik toch echt nog even weg wil. Straks gaat 'ie toch echt even mee in de wagen.
pi_165873418
Balen van de onrustige nacht Mies! Lekker Milka reep :p!

Vanmorgen was ikwandelen met L in de wandelwagen inclusief groot roze deken noemen & noemde een ex buurvrouw haar toch een mooi menneke :o! Maarja ik snap t ook wel,als ze lacht lijkt ze wel meer een meisje, maar dat doet ze niet tegen iedereen. Vooral niet tegen mensen die haar mennen noemen natuurlijk :p & ik praat dan maar mee van eh ja dankjewel...

Ohhh en even een vraagje weet iemand of je de gespjes/sluiting van de kinderstoel (stokke steps) ook in de wasmachine kunt doen?
pi_165873457
Binge eating dag voor M. Miss komt er een groeispurt! Hopelijk kun je dadelijk nog even weg Quoi!

Fijn dat jullie weer thuis zijn met Sjuul Twinkle :)!!
pi_165874149
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:01 schreef AwayTL het volgende:
Infacol werkt pas na een week/twee weken. Verwacht dus niet direct effect.
Bij ons werkte het meteen.
:)
pi_165874423
Onrustig drinkgedrag check :{ Soms snap ik echt niet waarom ze loslaat... goed aangehapt 1 slok en los. Of dat het eerst in 1x lukt en volgende voeding ineens niet meer.
Gevoelige tegels ook soms, maar geen kloven. Smeer ook af en toe met lanoline.
Ook geen plekjes in de mond.
pi_165874770
Onrustig drinken was hier vaak zuigbehoefte, maar dan kwam er melk en dus drama. Op mijn pink laten zuigen hielp soms en anders bood ik de leegste borst aan; dat was dan vaak wel ok.

Nadat ik vanochtend voor de zoveelste keer ruzie had met onze kinderwagen heb ik 'm op marktplaats geslingerd. Een uur later was 'ie opgehaald :o en nog een uur later heb ik een joolz gekocht. *O*
Nu man daar nog over inlichten, komt wel als 'ie thuiskomt O-) .
pi_165874886
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:29 schreef silliegirl het volgende:
Onrustig drinken was hier vaak zuigbehoefte, maar dan kwam er melk en dus drama. Op mijn pink laten zuigen hielp soms en anders bood ik de leegste borst aan; dat was dan vaak wel ok.

Nadat ik vanochtend voor de zoveelste keer ruzie had met onze kinderwagen heb ik 'm op marktplaats geslingerd. Een uur later was 'ie opgehaald :o en nog een uur later heb ik een joolz gekocht. *O*
Nu man daar nog over inlichten, komt wel als 'ie thuiskomt O-) .
Sillie dat zou zo'n streek van mij kunnen zijn :X _O-

Succes! :D
pi_165874962
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Sillie dat zou zo'n streek van mij kunnen zijn :X _O-

Succes! :D
Impulsiviteit ftw! _O-

Nee, ik had dus een driewieler buggy en het voorwiel bleef elke keer haken. Sta je daar ineens met een buggy die bijna omkiept, met je kind erin. Man zou dat wieltje een maand of wat terug al nakijken, maarja, niet dus. 'T is dus gewoon zijn eigen schuld O-)

Oh; en voordat gedoe: dat van dat wiel had ik er wel netjes bij gezet en gemeld bij de verkoop. Die meneer zou het wel maken, niet mijn probleem meer :W
  maandag 10 oktober 2016 @ 16:44:21 #133
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165874971
hehehe ik herken dat wel, die wagen frustratie, ik heb daarom nu de ideale wagen voor mij gekocht ondanks de belachelijke prijs. als ik voor elke keer dat ik gedacht heb
" jeetje wat is dit een fijne wagen en wat maakt dit een verschil" een euro had gekregen dan was ik rijk. Dat soort frustraties zijn zo niet de ergernis waard.
pi_165875181
Hier ook de Joolz. Rijdt heerlijk :)
:)
pi_165875381
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:29 schreef silliegirl het volgende:
Onrustig drinken was hier vaak zuigbehoefte, maar dan kwam er melk en dus drama. Op mijn pink laten zuigen hielp soms en anders bood ik de leegste borst aan; dat was dan vaak wel ok.
Ja bied dan vaak ook pink aan. Maar dat werkt maar even en dan is het toch nog huilen.
En inderdaad ik bied vaker dezelfde borst aan anders is het NOESSS ZOVEEL MELK *verslik*.

quote:
Nadat ik vanochtend voor de zoveelste keer ruzie had met onze kinderwagen heb ik 'm op marktplaats geslingerd. Een uur later was 'ie opgehaald :o en nog een uur later heb ik een joolz gekocht. *O*
Nu man daar nog over inlichten, komt wel als 'ie thuiskomt O-) .
Als hij jouw gevloek vervelend vond of misschien ook zelf liep te vloeken moet ie het vast goed vinden toch? :D
Veel verlies gemaakt?
pi_165875706
Gewoon niets zeggen over de wagen misschien ziet hij het verschil niet :7 :+

Op werk hebben we een klein team. Wanneer ik begin is eentje met vakantie en een ander gaat ergens anders beginnen met werk. Wordt waarschijnlijk een gevalletje #teamnosleep in plaats van lekker rustig weer inkomen :+
De kolfruimte gaan ze regelen zeggen ze. Ik ben benieuwd :P
pi_165875949
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Als hij jouw gevloek vervelend vond of misschien ook zelf liep te vloeken moet ie het vast goed vinden toch? :D
Veel verlies gemaakt?
Mwah, de oude was een tweedehandsje, dus nee niet echt. Ik heb nooit echt helemaal achter die koop gestaan maar 't was een compromis. Ik was verliefd op bepaalde kinderkamermeubels maar die waren duur. 'T compromis was dus wat besparen op een kinderwagen.. maar mijn hormonen wilde eigenlijk gewoon een nieuwe.

Die is er dus nu alsnog O-)
pi_165876001
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:34 schreef Miezziej het volgende:
Gewoon niets zeggen over de wagen misschien ziet hij het verschil niet :7 :+
_O-


Ik had voor kinderwagens maar eentje waar ik mee overweg kon, al het andere zou compromis zijn. Maar na heeeeel lang twijfelen is toch die duurdere geworden, onder het mom van beter direct goed doen, ipv eerst ergeren aan eentje die niet werkt maar wel goedkoop is.
Moet het financieel wel kunnen natuurlijk :s).
  maandag 10 oktober 2016 @ 18:09:29 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165876283
Ik ben elke dag blij dat we voor een duurdere wagen zijn gegaan. Dat ding zwaait zo makkelijk in en uit elkaar en rijdt zo heerlijk. Elke dag plezier van *O*
Autostoeltje hup klik in en hup klik uit de auto, ook top _O_
Ik vind het het geld waard. Als je het niet hebt is dat een ander verhaal natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165876409
Haha, de mijnes weigert de wagen. Ik ben zo blij dat ik daar mijn geld niet in heb gestopt :+ .

Al zou ik nu wel graag de mc er eens op plaatsen, omdat ik me van de andere twee herinneren dat ze dat wèl prettig vonden. Maar nu heb ik zo'n oud, goedkoop ding dat dat niet eens kan volgens mij :'). Binnenkort eens informeren bij de babydump ofzo.
pi_165876414
Owja autostoeltjes... Wij doen die in de gordels. Alleen waren we dat vorige keer met boodschappen doen vergeten vast te maken :@
Gelukkig ging alles goed, we voelden ons wel faalouders :')
pi_165876429
Mc staat hier ook in de gordels. Maar ik haal dus eigenlijk ook nooit dat ding uit de auto, dus kan ook niet vergeten hem vast te maken.
pi_165877686
Onze kinderwagen is van marktplaats. Vind het zonde van het geld om een nieuwe te kopen. Gebruik hem regelmatig met boodschappen doen lopend vanaf huis. Neem de wagen nooit mee in de auto want vaak vieze banden :r Neem de Tula gewoon mee (ik heb de grijze met luchtballon O+). Mc is wel nieuw gekocht.
pi_165877729
En nu ben ik stiekem benieuwd naar de reactie van je man Sillie :D
  maandag 10 oktober 2016 @ 19:28:51 #145
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165878031
ik wilde wel een nieuwe tweedehands gaan ze voor 850euro en garantie vind ik wel zo fijn eigenlijk. en te vaak meegemaakt dat ik een ander idee heb van zo goed als nieuw.
pi_165878253
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, de mijnes weigert de wagen. Ik ben zo blij dat ik daar mijn geld niet in heb gestopt :+ .

Al zou ik nu wel graag de mc er eens op plaatsen, omdat ik me van de andere twee herinneren dat ze dat wèl prettig vonden. Maar nu heb ik zo'n oud, goedkoop ding dat dat niet eens kan volgens mij :'). Binnenkort eens informeren bij de babydump ofzo.
Hier ook gepruttel in de kinderwagenwieg maar kan ook wel slapen erin als je ermee rijdt. Is gewoon minder blij dan tegen een van ons aan :+.
Co-sleeper is erger daar wil ze echt niet in. Nu 2x in kunnen slapen ofzo.
pi_165879077
Die van mij wil gewoon alles zien (is uren doek gewend). En in slaap vallen doet ze vrijwel nooit in de wagen.
pi_165879119
Tweedehands nog 850 euro :o . Ik ben in shock. 8)7

Ik heb 50 euro betaald voor mijn wagen, inclusief voetenzakken, regenhoezen etc.
pi_165879209
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:17 schreef Xanteh het volgende:
En nu ben ik stiekem benieuwd naar de reactie van je man Sillie :D
:D .
Ik ging voor Miezzies advies; gewoon niks zeggen _O- . Het duurde tot half 8 voor 'ie opmerkte dat er een andere wagen stond. _O-

Anyway, toen kreeg ik een preek "dat 't onnodig was, want de andere was prima". Totdat 'ie er een rondje mee door de tuin ging, toen was het ineens toch wel een stuk verbeterd. _O-

Hij heeft nog niet geinformeerd naar de kosten, ik denk dat ik maar wacht met daar iets over zeggen.. O-)
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:09:02 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165879241
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D .
Ik ging voor Miezzies advies; gewoon niks zeggen _O- . Het duurde tot half 8 voor 'ie opmerkte dat er een andere wagen stond. _O-

Anyway, toen kreeg ik een preek "dat 't onnodig was, want de andere was prima". Totdat 'ie er een rondje mee door de tuin ging, toen was het ineens toch wel een stuk verbeterd. _O-

Hij heeft nog niet geinformeerd naar de kosten, ik denk dat ik maar wacht met daar iets over zeggen.. O-)
Dat wordt ruzie en daarna goedmaaksex :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:14:33 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165879421
Sillie :D
Goeie actie.

Naast me trekt mijn vriend alles uit de kast voor een lachje :P
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:15:45 #152
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165879482
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tweedehands nog 850 euro :o . Ik ben in shock. 8)7

Ik heb 50 euro betaald voor mijn wagen, inclusief voetenzakken, regenhoezen etc.
het is de stokke compleet met echt alles, die is zo duur maar als je niet kan bukken wel heeeel fijn.
ik vind hem niet eens echt mooi :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:18:58 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165879602
Zo'n mooie foto Buda O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165879930
Sillie _O- ik wilde 'm ook die Joolz maar de nummer twee, mutsy evo, was in de aanbieding en 600 euro goedkoper. Dat konden zelfs mijn hormonen niet overrulen. Wel blij mee, ik vind 'm ook fijn lopen. Enige is dat ik eigenlijk een uitschuifbare duwstang wilde en hij dat niet heeft. Nu schopt man telkens tegen de wielen en de stang onderaan.

Vanmiddag na het wandelen sliep meneer in de wandelwagen en we hebben hem daarin laten liggen met het vestje wat we aan hadden gedaan open maar de capuchon nog op. Hij slaapt nu nog _O- hij zal 't wel lekker warm vinden die capuchon.

Edit: wat ik nog wilde vragen is hoe jullie de baby verschonen als je in een restaurant oid zit waar ze geen verschoonkussen oid hebben?

[ Bericht 8% gewijzigd door Nazil op 10-10-2016 20:36:02 ]
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:36:19 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165880218
Precies hetzelfde hier Nazil :) En dan uren slapen in de wagen.
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:38:30 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165880311
Opvouwbaar verschoonmatje in de tas :) Of op een grote hydrofieldoek, ook standaard in de tas.
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:38:59 #157
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165880333
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D .
Ik ging voor Miezzies advies; gewoon niks zeggen _O- . Het duurde tot half 8 voor 'ie opmerkte dat er een andere wagen stond. _O-

Anyway, toen kreeg ik een preek "dat 't onnodig was, want de andere was prima". Totdat 'ie er een rondje mee door de tuin ging, toen was het ineens toch wel een stuk verbeterd. _O-

Hij heeft nog niet geinformeerd naar de kosten, ik denk dat ik maar wacht met daar iets over zeggen.. O-)
:D :X Je hebt wel lef :P Bij dergelijke aankopen van de gezamenlijke rekening zou ik toch echt niet durven om het zonder overleg te doen.

Onze kinderwagen ligt nog altijd op de vliering :') Lucas wilde er eigenlijk nooit in liggen (want reflux). Kan op een hand tellen hoe vaak hij in de bak heeft gelegen. Het zitgedeelte heb ik wel iets vaker gebruikt. Nu met twee autostoeltjes in mijn auto, zou de kinderwagen niet eens erin passen :') Dus ik draag alleen en hoop dat ze dat minimaal goed blijft vinden totdat ze in de buggy kan zitten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165880351
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D .
Ik ging voor Miezzies advies; gewoon niks zeggen _O- . Het duurde tot half 8 voor 'ie opmerkte dat er een andere wagen stond. _O-

Anyway, toen kreeg ik een preek "dat 't onnodig was, want de andere was prima". Totdat 'ie er een rondje mee door de tuin ging, toen was het ineens toch wel een stuk verbeterd. _O-

Hij heeft nog niet geinformeerd naar de kosten, ik denk dat ik maar wacht met daar iets over zeggen.. O-)
_O- _O-
pi_165881468
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:28 schreef Nazil het volgende:
Sillie _O- ik wilde 'm ook die Joolz maar de nummer twee, mutsy evo, was in de aanbieding en 600 euro goedkoper. Dat konden zelfs mijn hormonen niet overrulen. Wel blij mee, ik vind 'm ook fijn lopen. Enige is dat ik eigenlijk een uitschuifbare duwstang wilde en hij dat niet heeft. Nu schopt man telkens tegen de wielen en de stang onderaan.

Vanmiddag na het wandelen sliep meneer in de wandelwagen en we hebben hem daarin laten liggen met het vestje wat we aan hadden gedaan open maar de capuchon nog op. Hij slaapt nu nog _O- hij zal 't wel lekker warm vinden die capuchon.

Edit: wat ik nog wilde vragen is hoe jullie de baby verschonen als je in een restaurant oid zit waar ze geen verschoonkussen oid hebben?
De mutsy was hier inderdaad ook een optie nu. Maar ik miste inderdaad die duwstang daar, plus dat ik de haakjes aan de joolz voor de matchende luiertas handig vond! dus we hebben nu ook een nieuwe luiertas _O- .

Verschonen; ik heb in mn tas een matje om gup op te leggen. Als er geen aparte ruimte is vraag ik het altijd even aan 't personeel. En desnoods (true story) leg ik in een rustig hoekje 't matje op de grond en verschoon m dus daar.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:10:27 #160
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165881644
in de kinderwagen bak verschonen of ergens in een hoekje, maar eigenlijk weet ik overal waar ik kom wel verschoonruimtes te vinden.
pi_165882319
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D .
Ik ging voor Miezzies advies; gewoon niks zeggen _O- . Het duurde tot half 8 voor 'ie opmerkte dat er een andere wagen stond. _O-

Anyway, toen kreeg ik een preek "dat 't onnodig was, want de andere was prima". Totdat 'ie er een rondje mee door de tuin ging, toen was het ineens toch wel een stuk verbeterd. _O-

Hij heeft nog niet geinformeerd naar de kosten, ik denk dat ik maar wacht met daar iets over zeggen.. O-)
Alles op z'n tijd :D
:)
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:27:50 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165882400
quote:
17s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:10 schreef Budabuddumbam het volgende:
in de kinderwagen bak verschonen of ergens in een hoekje, maar eigenlijk weet ik overal waar ik kom wel verschoonruimtes te vinden.
Ik vind die verschoonruimtes vaak zo stom verstopt, en niet handig met al mijn spullen als ik alleen ben.
Doe dan gewoon lekker in de wagenbak of naast me, onopvallend. Lukt prima :)

Het was net een tijd hysterisch krijsen hier, inmiddels rustig, maar ik zit er nog even in het donker naast voor de zekerheid. Hoor ik echt ineens zo'n windje _O-

Prrrrrt _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:30:20 #163
40566 Ericr
Livewrong
pi_165882527
Eerste keer naar de spoedeisende hulp in 8 maanden met Julia. Al dagen koorts, iedere keer een terugval en vanmiddag niks meer willen binnen houden en steeds apathischer. We waren daar nog geen half uur en mevrouw voerde gelukkig al weer het hoogste woord. Lijkt dus allemaal wel goed te komen maar we zijn nog beducht voor een nieuwe terugval. Binnen 3 dagen ook de gewichtstoename van een maand weg maar dat zal wel weer bijtrekken waarschijnlijk als haar eetlust aanhoudt
pi_165882757
Buda wat een mooie foto! Ik dacht dat je zo'n grote wagen had voor meerdere kinderen? Gebruik je die nog?
En waaar is je vest vandaan? Geel <3
pi_165882793
Molo, babyscheetjes zijn mooi he. Alhoewel ik bij sommige denk dat ze de luier compleet vol hebben geblaft :o

Eric, wat sneu! Hoe oud is je dochter?
:)
pi_165882822
Ericr heftig! Beterschap en hopelijk is het snel over.

Ik bedoelde idd meer het 'waar' verschonen. Heb een verschoonmatje mee (of eigenlijk onderlegger uit kraampakket, zag die tip ergens _O-) maar in de wandelwagen is idd ook een optie. Totdat hij er straks uit is gegroeid iig.

En ik heb ook haken aan de kinderwagen: 1 dollar per stuk van ebay ofzo _O- zo handig, kan m'n tas of de verschoontas er makkelijk aan haken.
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:39:18 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165882857
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:30 schreef Ericr het volgende:
Eerste keer naar de spoedeisende hulp in 8 maanden met Julia. Al dagen koorts, iedere keer een terugval en vanmiddag niks meer willen binnen houden en steeds apathischer. We waren daar nog geen half uur en mevrouw voerde gelukkig al weer het hoogste woord. Lijkt dus allemaal wel goed te komen maar we zijn nog beducht voor een nieuwe terugval. Binnen 3 dagen ook de gewichtstoename van een maand weg maar dat zal wel weer bijtrekken waarschijnlijk als haar eetlust aanhoudt
Sterkte!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:47:11 #168
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165883110
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Buda wat een mooie foto! Ik dacht dat je zo'n grote wagen had voor meerdere kinderen? Gebruik je die nog?
En waaar is je vest vandaan? Geel <3
Dankje O+
Nee die is weg, ik heb voor R. een buggyboard.
vest is van miss etam :D
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:49:26 #169
40566 Ericr
Livewrong
pi_165883201
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:37 schreef Soof-87 het volgende:


Eric, wat sneu! Hoe oud is je dochter?
8 maanden en op wat kleine kwaaltjes ging het tot nu toe prima. Was dus wel even schrikken zeker omdat de koorts hard op en neer ging en Julia steeds apathischer werd. Maar een virus plus amper voeding binnen houden doet zijn sloopwerk wel. Daarom waren we wel blij verrast dat ze bij de spoedeisende hulp opeens zo opveerde. Was vanmiddag echt een dood vogeltje, totaal niet de energieke baby die ze al maanden is.

Hopelijk blijft ze zo en is het herstel in zicht. We blijven zelf in ieder geval positief, voor Julia ook beter.
pi_165883208
quote:
17s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dankje O+
Nee die is weg, ik heb voor R. een buggyboard.
vest is van miss etam :D
R is natuurlijk ook geen mini meer inderdaad :)

Wij hebben overigens ook een dure wagen. Maar we zijn er ook nog elke dag blij mee geweest, dus hij was het waard.

Sillie, haha _O-
Zo dacht mijn man dat ik de nieuwe lens voor zijn camera niet op zou merken, na de geboorte van O. Had ie mooi mis :P Toen zei ik dat ik voor datzelfde bedrag ook wat moois uit mocht zoeken. Kon ie geen nee tegen zeggen :P
pi_165884188
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:38 schreef Chanty het volgende:

[..]

:D :X Je hebt wel lef :P Bij dergelijke aankopen van de gezamenlijke rekening zou ik toch echt niet durven om het zonder overleg te doen.
Ja dit, vooral omdat ik het andersom ook niet fijn zou vinden, zonder overleg grote uitgaven doen. Niet dat ik moeilijk doe als het gewoon uit kan, maar toch.

Ik heb ook geprobeerd de wagen (zelfde als Buda) via MP te ritselen, maar kreeg geen antwoorden op mijn vragen en verder korte chagrijnige reacties met veel vraagtekens en uitroeptekens, dat ik ook dacht laat maar hoor voor die 800 euro. :')


Verschoonruimte in openbare ruimtes hadden we het vanavond nog over. Hoe zit het met verschoontafels in mannentoiletten? Ik heb 't idee dat er daar niet zoveel van zijn, klopt dat? :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 10-10-2016 22:18:33 ]
pi_165884793
Hahaha, Sillie, dat zou vriend hier echt niet tof vinden.
Wij hebben de Mutsy evo en ik vind het echt een topwagen. Rijdt soepel, makkelijk op te vouwen.

Mies, zelfs nu nog is S. 's avonds het meest onrustig. Hij is mega verkouden en slaapt daardoor slecht. De hele dag is het dan gezellig, maar tegen de avond wordt hij jengelig (en soms ook gewoon keihard huilen). Vermoeidheid en indrukken stapelen zich op en dat komt er dan uit.
Aan de andere kant, altijd naar je moederinstinct luisteren, al is het maar zodat je alles uitgesloten hebt.

Verder ben ik nu wel klaar met verkoudheid. Nu al een week lang en S. heeft inmiddels constant walletjes en kan er niet goed door slapen. Zo sneu, m'n kleine mannetje..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 oktober 2016 @ 22:24:37 #173
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165884889
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:10 schreef Unihipili het volgende:

Verschoonruimte in openbare ruimtes hadden we het vanavond nog over. Hoe zit het met verschoontafels in mannentoiletten? Ik heb 't idee dat er daar niet zoveel van zijn, klopt dat?
Dat klopt! heel zelden ook bij de mannen wc maar dat is echt mega uitzondering.
pi_165885027
Oh ja, verschonen doe ik altijd in de toiletruimtes waar het kan en anders hebben ze pech en doe ik dat gewoon in de zaak zelf.
En ja Uni, nu ik erover nadenk is dat vrijwel altijd bij de dames, hoe ongeëmancipeerd eigenlijk. Alsof papa's geen luiers verschonen :')

In de lunchroom waar ik werk hebben we de verschoontafel (met verschoonkussen zelfs) bij de wastafel. Daarna komen pas de deuren voor man of vrouw. Dus daar kan iedereen verschonen :) We zijn zelfs een officieel openbaar toilet, dus veel mensen komen hun baby even snel verschonen, super handig :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165887553
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tweedehands nog 850 euro :o . Ik ben in shock. 8)7

Ik heb 50 euro betaald voor mijn wagen, inclusief voetenzakken, regenhoezen etc.
Mijn bugaboo kameleon 3 was ook zo duur op mp. Maar het mooie is dat hij best waardevast is en ik hem over een poosje voor nagenoeg hetzelfde bedrag weer kan verkopen.

En het is zo fijn dat hij zo licht stuurt en vooral makkelijk in en uit te klappen is etc. Dat is zo'n beetje het enige dat ik heb uitgegeven aan de baby uitzet. De rest allemaal gekregen.
pi_165887914
Babyscheetjes O+ Ik vind ze zó lief!

Wij hebben ook de Joolz (Geo Earth) en hoewel ik hem fantastisch vind, hadden we hem volgens vriend ( :P) nooit zelf gekocht. Hebben hem nu gekregen van mijn moeder O+

LeSage, die verkoudheid mag nu wel over zijn inderdaad, arme S. Beterschap voor hem.

Uni, waar slaapt jouw meisje als ze niet in de cosleeper wil? Op jou?

Het hoofd van mijn baby zit eindelijk wat beter vast aan haar romp O+ Die nekspieren worden met de dag sterker. En hoewel dat betekent dat het hele ienieminie er af is, vind ik het heel fijn dat ze voor een deel haar hoofdje zelf kan besturen. Dat hele losse vond ik maar niks.
En ik vind het super tof dat we haar steeds beter leren kennen en op haar behoeften in kunnen spelen. De eerste tijd stopte ik vaak een tepel in haar mond omdat ik het ook niet wist, nu blijkt dat vaak niet nodig. Arme kind zat achteraf dus continu onnodig met een tepel in d'r mond :P

Gistermorgen en net hadden we een met urine doorgelekte luier. We gebruikten kruidvat luiers, maar op deze manier koop ik liever een wat betere luier. Lekken die van pampers minder door, wat is jullie ervaring?

[ Bericht 6% gewijzigd door Mies_poes op 11-10-2016 02:12:15 ]
pi_165888246
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 01:44 schreef Mies_poes het volgende:
Uni, waar slaapt jouw meisje als ze niet in de cosleeper wil? Op jou?
Naast mij of tussen ons in.
Of op of naast papa, al wordt dat eigenlijk afgeraden.

quote:
Het hoofd van mijn baby zit eindelijk wat beter vast aan haar romp O+ Die nekspieren worden met de dag sterker. En hoewel dat betekent dat het hele ienieminie er af is, vind ik het heel fijn dat ze voor een deel haar hoofdje zelf kan besturen. Dat hele losse vond ik maar niks.
En ik vind het super tof dat we haar steeds beter leren kennen en op haar behoeften in kunnen spelen. De eerste tijd stopte ik vaak een tepel in haar mond omdat ik het ook niet wist, nu blijkt dat vaak niet nodig. Arme kind zat achteraf dus continu onnodig met een tepel in d'r mond :P
Herkenbaar :D.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 11-10-2016 03:59:47 ]
pi_165888265
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 01:44 schreef Mies_poes het volgende:
Babyscheetjes O+ Ik vind ze zó lief!

Wij hebben ook de Joolz (Geo Earth) en hoewel ik hem fantastisch vind, hadden we hem volgens vriend ( :P) nooit zelf gekocht. Hebben hem nu gekregen van mijn moeder O+

LeSage, die verkoudheid mag nu wel over zijn inderdaad, arme S. Beterschap voor hem.

Uni, waar slaapt jouw meisje als ze niet in de cosleeper wil? Op jou?

Het hoofd van mijn baby zit eindelijk wat beter vast aan haar romp O+ Die nekspieren worden met de dag sterker. En hoewel dat betekent dat het hele ienieminie er af is, vind ik het heel fijn dat ze voor een deel haar hoofdje zelf kan besturen. Dat hele losse vond ik maar niks.
En ik vind het super tof dat we haar steeds beter leren kennen en op haar behoeften in kunnen spelen. De eerste tijd stopte ik vaak een tepel in haar mond omdat ik het ook niet wist, nu blijkt dat vaak niet nodig. Arme kind zat achteraf dus continu onnodig met een tepel in d'r mond :P

Gistermorgen en net hadden we een met urine doorgelekte luier. We gebruikten kruidvat luiers, maar op deze manier koop ik liever een wat betere luier. Lekken die van pampers minder door, wat is jullie ervaring?

Hier hele fijne ervaringen met kruidvat, doorlekken was vaak een teken om een maatje groter te pakken. Of om eerder te verschonen. :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:24:41 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165888473
Kruidvat is ok hier :)

Hoe zit dat eigenlijk met huismerken melkpoeder? Dat is natuurlijk ongeveer hetzelfde qua ingredienten, maar drinken jullie kleintjes het ook even goed?

En Mies, ging deze nacht beter? Infacol nog gebruikt?

Hier ging er ook eens een nacht ok. Meneer ging eindelijk na de fles ook echt slapen w/
pi_165888503
In mijn ervaring zitten verschoonvoorzieningen steeds vaker los van de dames-/herentoiletten, bij bijvoorbeeld wastafels of in het unisex invalidentoilet. Alleen bij de dames vind ik ook ouderwets inderdaad.

Ons zoontje dronk melkpoeder van AH en Jumbo zonder problemen. Nooit een duur merk geprobeerd.
pi_165888768
Man heeft deze week weer avonddienst en is nu wakker aan het worden. Zegt hij, M heeft de hele nacht geslapen he?
Ehh how about no :+

Slaapzakje lijkt een hit te zijn, ze slaapt nu tussen ons in plaats van op mij.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:21:35 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165888779
Extra vroeg op, alles ging prima, tot ik in de file kwam...
Arggggg
Eerste dag werk en crèche en dan dus al te laat komen, gvd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165889161
Melkpoeder huismerk wil ik ook eens gaan proberen, zal veel schelen op de langere termijn.

Kruidvatluiers hier het fijnst ^O^ .

Oh en nu mijn baby af en toe een goede nacht heeft, vind ik het extra zwaar als ze ineens weer om de twee uur komt. :O oO<
pi_165889194
Oh het kan dus ook zijn dat ze gewoon een grotere luier moet? Ga ik die eens halen vandaag :)

Balen Molo, denk je het goed geregeld te hebben... Maar het is niet iets waar jij wat aan had kunnen doen, dat is misschien wel een fijne gedachte?

Lekker van de goede nacht, Quoi!

Wij hadden een hele fijne avond en nacht! M. kwam om 21, 1 en 5 uur, fijn! En we kunnen haar steeds beter laten boeren waardoor ze duidelijk merkbaar rustiger sliep. We zijn begonnen met infacol, maar tot nu toe bij 2 van de 3 voedingen vergeten :')
pi_165890082
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:21 schreef Molo het volgende:
Extra vroeg op, alles ging prima, tot ik in de file kwam...
Arggggg
Eerste dag werk en crèche en dan dus al te laat komen, gvd
Oh daar zie ik ook zo tegenop. Het gestress en gehaast en ik ben al geen ochtendmens. Volgende week ben ik ook de sjaak.

Mies ik ben ook tevreden met kruidvat. Grotere maat idd
pi_165890914
Oh Molo, wat een start zeg. Meteen weer terug in de stress.

Mies, wat heerlijk dat ze zo goed geslapen heeft. Lekker genieten vandaag dan!

Hier Hero flesvoeding en pampers luiers. Ik heb er nooit over gedacht om huismerk te doen en eigenlijk bevalt dit ook heel goed. Kleertjes koop ik dan weer vrijwel nooit merk. Veel Hema, H&M, zeeman, wibra.

Ik heb gewoon een grote was kunnen vouwen terwijl S. lekker over de grond kruipt en speelt. Zo fijn dat hij zichzelf een beetje kan vermaken :)

Gisteren met 'm bij de kapper geweest (eigenlijk naar opa en oma, waar de thuiskapper komt), ging super goed. Moet wel even wennen aan z'n koppie, het is nu echt een kereltje aan het worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165890963
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:10 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hadden een hele fijne avond en nacht! M. kwam om 21, 1 en 5 uur, fijn! En we kunnen haar steeds beter laten boeren waardoor ze duidelijk merkbaar rustiger sliep. We zijn begonnen met infacol, maar tot nu toe bij 2 van de 3 voedingen vergeten :')
Waarom zie ik telkens overeenkomst met jouw dingen?
Hier om half 1, half 4, 8 en kwart voor 11 :o.
Best lang ertussen ook ineens dus.
En wat is jouw goede boertruc?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:24:56 #188
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165891020
ik had ook die tijden :D *O*
maar hij is een beetje ziekig, knal groene snot korsten in zijn neus en mega hangerig. -O-
pi_165891055
Oh Buda, ziekige baby'tjes ;( beterschap voor de kleine!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:54:12 #190
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165891569
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:20 schreef Arja het volgende:

[..]

Oh daar zie ik ook zo tegenop. Het gestress en gehaast en ik ben al geen ochtendmens. Volgende week ben ik ook de sjaak.

Mies ik ben ook tevreden met kruidvat. Grotere maat idd
Ik zag er ook enorm tegenop, maar mij is het reuze meegevallen... Maar goed, ik ben wél een ochtendmens dus dat helpt misschien mee.

Vannacht de zoveelste nacht op rij paniek 's nachts, geen idee wat er met mn meisje is (tandjes?), maar goed lekker knuffelen en hopen dat het snel weer overgaat... Ze is ook verkouden dus dat helpt ook niet mee..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:02:04 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165891735
O man, straks ga ik gewoon een middagje weg. Een promotie van een ex-collega. Wat kun je uitkijken naar een moment 'gewoon' ergens zijn zonder dat je voor iemand moet zorgen. En tegelijkertijd laat ik mijn mannetje achter! Het zal er allemaal bijhoren :) Wel even goed.

Aangezien het een oude werkgever is en best streberig gedoe daar, verwacht ik dat ik na het glaasje wijn weer naar de trein ren - blij dat ik voorlopig even niet hoef te werken. Verheug me wel op het wandelen op de Leidse grachten O+

Alleen: op de fiets of niet avec du knip? :@ :D

Voor mijn ouders staat alles in afgepaste hoeveelheden klaar voor de flesjes. Verder ben ik ook (nogal) groot geworden, dus zal het wel goedkomen. De kleine man zal genoeg knuffels krijgen :)
pi_165891812
Gezellig Quoi! Ik twijfel of ik met of zonder baby naar afscheid van collega ga. Ligt ook aan de tijd denk ik.

Ik heb na 6 weken weer gefietst. Kon vast wel eerder, maar had toen nergens om naartoe te gaan :+
pi_165892115
Quoi volgens consultatiebureau is huismerk poeder prima. Volgens mij liefst wel zelfde merk houden. Ik gebruik kruidvat, helemaal prima. Qua fietsen: lukte prima met de knip. Na 3 weken weer geprobeerd.

Ik heb nog last van die knip en net bij nacontrole vk heeft ze even gekeken. Waarschijnlijk onderhuidse hechting die nog niet is opgelost (na zeven weken :{). Komt wel goed dacht ze.
Alleen nog vergeten te vragen waar die pijn onder m'n ribben vandaan kwam. Had ik tijdens de zwangerschap al van het schoppen en ik vermoed dat het een soort blauwe plek is van de bevalling omdat de vk nogal hard(zacht uitgedrukt) heeft moeten duwen op m'n buik. Duurt alleen zo lang nu.
Verder heel positief afgesloten. Ik had een talent voor weeën wegpuffen ^O^
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:34:44 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165892354
Wat fijn! Is het ook echt een na-evaluatie van de bevalling ja?

Ik ga vrijdag voor nacontrole. Ik heb er wel af en toe last van, maar dat zal wel nog even blijven.

Ik ga ook maar eens op de fiets, als die de schuur niet is uitgeroest :P
pi_165892438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:34 schreef Quoi het volgende:
Wat fijn! Is het ook echt een na-evaluatie van de bevalling ja?

Ik ga vrijdag voor nacontrole. Ik heb er wel af en toe last van, maar dat zal wel nog even blijven.

Ik ga ook maar eens op de fiets, als die de schuur niet is uitgeroest :P
Ja even een praatje over hoe je het vond en of je er geen trauma aan over hebt gehouden enzo en of je nog vragen hebt. En even over anticonceptie gehad, iig 10 weken na de bevalling wachten met spiraaltje. Dus binnenkort maar langs de ha voor een recept en dan wachten op een menstruatie want dat hebben ze het liefst. Ze waren er mee bezig om dat zelf te kunnen plaatsen maar deden dat nu nog niet. Jammer, had het ding 100x liever door hun laten zetten dan de ha.

En iedereen kwam naar L kijken en vonden hem al zo groot O+ ze vroeg nog of hij zo makkelijk was als dat hij er uit zag. Jup :+

Gelijk ook maar kdv opgebeld want dat moest ik ook nog doen. 9 november gaat hij wennen. Of ik ga wennen :+ vind het nu al eng.
pi_165892496
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:21 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Waarom zie ik telkens overeenkomst met jouw dingen?
Hier om half 1, half 4, 8 en kwart voor 11 :o.
Best lang ertussen ook ineens dus.
En wat is jouw goede boertruc?
Omdat onze baby's ongeveer even oud zijn? :P

Onze truc is om meer geduld te hebben. Ik doe haar over mijn schouder en klop op haar ruggetje en wrijf tussendoor omhoog over haar rug. Meestal stop ik pas als er echt wat uit is, daarom heb ik vannacht vier keer kots in mijn nek gehad :+
pi_165893342
Het was eigenlijk een retorische vraag :+ maar inderdaad.

Ik heb zo weinig geduld 's nachts :@.
pi_165893661
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:21 schreef Molo het volgende:
Extra vroeg op, alles ging prima, tot ik in de file kwam...
Arggggg
Eerste dag werk en crèche en dan dus al te laat komen, gvd
Ah shit is dat. Loop je zo achter de feiten aan he.
:)
pi_165893761
Vandaag voor het eerst alleen met M. Het ging fantastisch!! Gewandeld naar het werk, koffie gedronken en hij vond alles best :D

En een goeie nacht weer!! Moet hem gewoon wakker maken voor een voeding. :o Heeeeeeerlijk!! O+
:)
pi_165894354
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:47 schreef Unihipili het volgende:
Het was eigenlijk een retorische vraag :+ maar inderdaad.

Ik heb zo weinig geduld 's nachts :@.
Het was ook een retorisch antwoord :+ (bestaat dat?)

Ik heb 's nachts ook niet zo veel geduld, maar wel als zij daardoor beter slaapt :)

Klinkt heel goed Soof! Om de hoeveel uur maak je hem wakker?
pi_165894456
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:56 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Het was ook een retorisch antwoord :+ (bestaat dat?)

Ik heb 's nachts ook niet zo veel geduld, maar wel als zij daardoor beter slaapt :)

Klinkt heel goed Soof! Om de hoeveel uur maak je hem wakker?
's Nachts twee keer om vier uur. De rest van de dag om de drie uur. En natuurlijk als hij eerder komt, dan ook prima!!
:)
pi_165894493
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:04 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

's Nachts twee keer om vier uur. De rest van de dag om de drie uur. En natuurlijk als hij eerder komt, dan ook prima!!
Lekker zeg om de vier uur!

Wij hebben trouwens Philips avent fopspeentjes voor 0-2 maanden en het valt me op dat ze aan de binnenkant wat melkresten hebben en na het steriliseren er een paar druppeltjes water in blijven zitten :? Lijkt me niet de bedoeling toch? Heb dit nu bij twee speentjes gehad en heb ze maar weggegooid.
pi_165894634
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:07 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Lekker zeg om de vier uur!

Wij hebben trouwens Philips avent fopspeentjes voor 0-2 maanden en het valt me op dat ze aan de binnenkant wat melkresten hebben en na het steriliseren er een paar druppeltjes water in blijven zitten :? Lijkt me niet de bedoeling toch? Heb dit nu bij twee speentjes gehad en heb ze maar weggegooid.
Ja het was een beetje aankijken hoor. Eerst om de drie uur gedaan. (De dames die om de twee uur doen, wauw, want doe er ongeveer incl luier verschonen een uur over. Anders functioneer ik echt niet meer, want weer inslapen kost ook tijd)
Nu geprobeerd om de vier uur. Zit dan gewoon op acht voedingen op een dag. Dikke prima!

Met speentjes helaas geen ervaring. Hij heeft een enorme zuigbehoefte en de pink vindt hij hemels, maar het perfecte speentje nog niet gevonden :) De Soothie ook niet.
:)
pi_165894886
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:17 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja het was een beetje aankijken hoor. Eerst om de drie uur gedaan. (De dames die om de twee uur doen, wauw, want doe er ongeveer incl luier verschonen een uur over. Anders functioneer ik echt niet meer, want weer inslapen kost ook tijd)
Nu geprobeerd om de vier uur. Zit dan gewoon op acht voedingen op een dag. Dikke prima!

Met speentjes helaas geen ervaring. Hij heeft een enorme zuigbehoefte en de pink vindt hij hemels, maar het perfecte speentje nog niet gevonden :) De Soothie ook niet.
Hier was M. ook gek op de pink, maar ze vindt dat speentje van Philips avent ook prima. Misschien het proberen waard? (Als ie niet lek is althans).

Houd jij die voedingen echt bij? Ik probeer het een beetje los te laten maar vind het wel lastig. M. heeft sinds vanmorgen drie keer gedronken, maar steeds maar 1 borst ipv 2. Hoop dat ze wel genoeg binnenkrijgt. Vrijdag gaan we voor het eerst naar het CB, heel benieuwd naar haar gewicht :)
Mijn borsten beginnen nu trouwens pas echt enorm gespannen te raken gedurende de tijd dat M. niet drinkt, bizar gezicht en gevoel :D
Als ik M. op mijn blote borst leg, weet ze de weg naar mijn tepels prima te vinden. Zo bijzonder (eigenlijk niet, want gewoon natuurlijk maar toch) om te zien hoe snel ze ze beet heeft.
pi_165895451
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:32 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hier was M. ook gek op de pink, maar ze vindt dat speentje van Philips avent ook prima. Misschien het proberen waard? (Als ie niet lek is althans).

Houd jij die voedingen echt bij? Ik probeer het een beetje los te laten maar vind het wel lastig. M. heeft sinds vanmorgen drie keer gedronken, maar steeds maar 1 borst ipv 2. Hoop dat ze wel genoeg binnenkrijgt. Vrijdag gaan we voor het eerst naar het CB, heel benieuwd naar haar gewicht :)
Mijn borsten beginnen nu trouwens pas echt enorm gespannen te raken gedurende de tijd dat M. niet drinkt, bizar gezicht en gevoel :D
Als ik M. op mijn blote borst leg, weet ze de weg naar mijn tepels prima te vinden. Zo bijzonder (eigenlijk niet, want gewoon natuurlijk maar toch) om te zien hoe snel ze ze beet heeft.
Zeker de moeite waard om te proberen. De pink is zo makkelijk om hem even te sussen.

Ja hou het wel redelijk bij, maar dat komt nog een beetje door z'n gewichtsafname in het begin. :) Kan wel wachten tot hij zich elke keer meldt, maar heb zelf het idee dat hij dan te weinig voeding binnen krijgt. Hij is ook nog maar drie weken. :)
Vrijdag CB ja? Spannend!

Je wil niet kolven als je borsten zo gespannen zijn? Ben zelf nu bezig met voorraadjes in de vriezer kweken :P
:)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:07:57 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165896469
Gek hoor, zo'n middag weg. Aan de ene kant lijkt er niks veranderd, aan de andere kant voel ik me een ander mens. Alsof ik in een hol heb geleefd. En in de tas die ik mee heb zitten nog rennies :P

En het fietsen ging goed!
pi_165896500
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:56 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik heb 's nachts ook niet zo veel geduld, maar wel als zij daardoor beter slaapt :)
Wat hier wel helpt is dat vriendlief eerst de luier verschoont, dan gaat de lamp aan en kan ik wat beter wakker worden (en baby ook). En dan als ik toch wakker ben.. kan ik ook wel even voeden :+. Want meestal na luier ook honger.

Ik deed net rond 1u een slapenalsdebabyslaaptslaapje.. En ineens was het 4u :D.
pi_165897055
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:09 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Wat hier wel helpt is dat vriendlief eerst de luier verschoont, dan gaat de lamp aan en kan ik wat beter wakker worden (en baby ook). En dan als ik toch wakker ben.. kan ik ook wel even voeden :+. Want meestal na luier ook honger.

Ik deed net rond 1u een slapenalsdebabyslaaptslaapje.. En ineens was het 4u :D.
En daarna dan nog even laten boeren en de hele familie kan weer lekker verder slapen :P

Quoi, lijkt me heel gek, zo'n middag zonder kind! Hoe hebben je ouders en Max het ervaren?

Mijn kolfsetje is binnen dus ik kan eindelijk beginnen met kolven :) lijkt me fijn om een voorraadje te hebben.
pi_165897304
Ik heb al bijna een week niet gekolfd en we huren 'm nog wel.
Vriezervoorraad begint ook op te raken, soms nog 1-2 flesjes op een slechte dag.
Ik weet even niet hoe lang ik deze nog wil huren, maar lijkt me wel handig om iets anders achter de hand te hebben zodat ik minder de noodzaak/druk voel om live te voeden.
pi_165897362
Uni is het niet goedkoper om zelf een handkolf ofzo te kopen? Die huur tikt aardig aan een die handkolf kun je houden heb je altijd wat achter de hand.

(tenminste, dat heb ik gedaan)
pi_165897539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:03 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb al bijna een week niet gekolfd en we huren 'm nog wel.
Vriezervoorraad begint ook op te raken, soms nog 1-2 flesjes op een slechte dag.
Ik weet even niet hoe lang ik deze nog wil huren, maar lijkt me wel handig om iets anders achter de hand te hebben zodat ik minder de noodzaak/druk voel om live te voeden.
Ik heb hier nog een Medela swing liggen die voor mij niet werkt. Dertig euro is ie voor jou :P

Blijven huren is echt zo duur, hier iig.
pi_165897873
Ja 2,50 per dag :{.
Ik pm je wel even.
Handkolf.. is dat niet vermoeiend voor je arm/handspieren? :D
pi_165898756
Quoi, heerlijk he even weg uit de babybubble!? :D

Mies, succes met kolven. Ben benieuwd hoe het gaat!

Uni, zoveel flesjes nog op een slechte dag!? Ik kolf 1 portie per dag :o Ochtend en avond en die gooi ik als het afgekoeld is, bij elkaar in.

Ik heb zelf een elektrische dubbele, bevalt prima, maar ik wil meer melk. :(
:)
pi_165898824
Ik heb zo'n mooie dag gehad zo voor het eerst zonder vriendlief :)

Lekker gewandeld met M. en spontaan m'n werk bezocht. Ik dacht eerst: even kijken of ik het kan halen zo'n wandeling, maar dat ging prima. En toen toch maar naar binnen gestapt. M. heeft alleen maar geslapen O+ Lekker hoor, zo alleen met je zoon op pad. Daarna ook prima te pas. Ik ben blij :)
:)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:53:23 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165898935
Zo, vandaag overleefd.
Net afhaalchinees gehad, want ik had echt geen energie meer om te koken na werk enzo :')

Larfje had het super gehad op de crèche en ze hadden een tegeltje met verfafdruk van haar voetje en wat tekst erbij gemaakt O+
Liefff
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165899404
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:47 schreef Unihipili het volgende:
Ja 2,50 per dag :{.
Ik pm je wel even.
Handkolf.. is dat niet vermoeiend voor je arm/handspieren? :D
ik vond het wel meevallen, goed te doen. Maar ik had ook een hele goede tsr, binnen een paar minuten had ik een flesje vol
pi_165899801
Fijn dat je zo'n goede dag had Soof!

Quoi ook een fijne middag uit :)! Soms is dat echt fijn. Even helemaal jezelf, zonder baby. Met baby ben je natuurlijk ook jezelf maar is toch anders!

Wat lief Molo! Begrijpelijk dat je geen zin meer had om te koken.
pi_165899961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:31 schreef Vieve6 het volgende:
Fijn dat je zo'n goede dag had Soof!

Quoi ook een fijne middag uit :)! Soms is dat echt fijn. Even helemaal jezelf, zonder baby. Met baby ben je natuurlijk ook jezelf maar is toch anders!

Wat lief Molo! Begrijpelijk dat je geen zin meer had om te koken.
Hé! Gefeliciteerd! :D
pi_165900170
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:16 schreef Nazil het volgende:

[..]

ik vond het wel meevallen, goed te doen. Maar ik had ook een hele goede tsr, binnen een paar minuten had ik een flesje vol
Ik kolf nu in 5min zo'n 140ml. Dubbelzijdig, dus in totaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:41 schreef Soof-87 het volgende:
Uni, zoveel flesjes nog op een slechte dag!? Ik kolf 1 portie per dag :o Ochtend en avond en die gooi ik als het afgekoeld is, bij elkaar in.

Ik heb zelf een elektrische dubbele, bevalt prima, maar ik wil meer melk. :(
Huh? 1 voeding vervangen door 1 flesje is toch niet veel op 24u?
pi_165900462
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:44 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik kolf nu in 5min zo'n 140ml. Dubbelzijdig, dus in totaal.

[..]

Huh? 1 voeding vervangen door 1 flesje is toch niet veel op 24u?
Nee ik dacht dat je bedoelde dat je 1-2 flesjes vol kolfde per kolfbeurt en dat dat nog matig was.

Wat kolf je mooi veel melk zeg! Kolf je tussen de voedingen door? Of direct na een voeding?
:)
pi_165901610
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:36 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hé! Gefeliciteerd! :D
Dankjewel, waarmee hihi?
pi_165903091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:37 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Dankjewel, waarmee hihi?
Je zwangerschap?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik over tien maanden klaar voor een volgende zwangerschap zou zijn :@ :P gelukkig hoeft dat ook niet.
pi_165905859
Oh andere topic,dankjewel ;)!
Dat hoeft zeker niet & vind ik ook heel begrijpelijk! Ik kon me dat 10 maanden geleden ook absoluut niet voorstellen, maar met het voorbij gaan van de maanden ging ik me er anders over voelen :)♡!
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:15:39 #224
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165906670
Fokwet in a good way. Ik vertel over de nachten van Emma (paniek halverwege) en ze doet het ineens niet meer O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:32:34 #225
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165906805
Ik kan me het btw ook helemaal (nog) niet voorstellen. Voorlopig hier sowieso niet ivm nieuwe huis bouwen enz...

Van mij ook nog gefeliciteerd Vieve! Leuk!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165906921
De eerste weken kon ik me er ook niets bij voorstellen, maar toen we de 3 maanden voorbij waren alweer een stuk beter. Daarbij, ook bij een tweede duurt het nog een paar maanden voor hij er is ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165907097
Gefeliciteerd Vieve O+ Ik snap het wel hoor, ik rammel ook aan alle kanten sinds een maand of twee :@
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:14:57 #228
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165907484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:42 schreef LeSage het volgende:
De eerste weken kon ik me er ook niets bij voorstellen, maar toen we de 3 maanden voorbij waren alweer een stuk beter. Daarbij, ook bij een tweede duurt het nog een paar maanden voor hij er is ;)
Haha dat is ook zo. Al zijn we hier inmiddels de 3 maanden wel voorbij en hebben we een goed ritme enz te pakken, toch moet ik er nog even niet aan denken. Maar goed, dat heeft dus ook met het huis te maken, over 9 mnd is dat misschien casco af, verder niet... Dus nog maar even een paar maandjes wachten tot het broertje of zusje van Emma ook een mooie kamer kan krijgen (in ons huis nu kan dat dus niet, tenzij we hier ook gaan verbouwen...).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165907821
Ik heb er nog steeds wel moeite mee dat er definitief geen 4e gaat komen hier. Maar kan dat anderzijds ook wel relativeren door mezelf weer voor de geest te halen hoe niet leuk dat laatste trimester voor mij en mijn gezin was en andere praktische zaken zoals andere auto, kamerindeling etc. Dan weet ikk weer dat het okay is zo. Maar verstand versus gevoel..

Hier hebben we weer een paar heftige dagen achter de rug maar het tij lijkt te keren in
positieve zin. Sjuul dronk tot gisteren max 70/80cc per voeding en sinds het kraambed was afgesloten begon ze ook nog eens met projectielspugen. Dit stond los van de zkh opname van onlangs. Gisternacht was echt het dieptepunt en toen was ik het zat en heb ik gisterochtend de ha gebeld. Die nam onze zorgen serieus en hij zou vandaag overleg met de kinderarts hebben. Gisteren na dat bezoek zijn we over gegaan op nutrilon a.r. en sindsdien heeft ze 5 voedingen gehad zonder spugen en drinkt ze me zo 120cc weg :o . En ze is ook super tevreden ineens en huilt alleen als ze honger heeft. Dus laten we hopen dat dit de oplossing is en dat het vanaf nu echt alleen nog bergopwaarts gaat.

En ik kan eens tijd heb om op jullie te reageren ipv alleen mar egoposts :+ .. maar door de zorgen voor Sjuul was dat lastig.
pi_165907910
Nou hier is het echtecht klaar hoor. Nog een baby (en zwangerschap) overleef ik niet. En stiekem was die tweede hier ook echt geen goed plan.. |:(

We hebben weer spruw, en daktarin werkt, maar M krijgt er gigantisch last van zn buik van. Veel meer kramp, oprispingen en onrust. En ik kan niet loslaten dat M F niet is en dat dit echt niet een voorbode hoeft te zijn van weer al die maanden ellende. Maandag weer psych afspraak gehad, het was een pittige.. 95% van de tijd lopen janken daar denk ik. Dus ik :W weer even en trek me weer een beetje terug. Doe mn best om mee te lezen maar reageren lukt moeilijk nu. Sorry.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 11:12:01 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165908369
Zo, oppassen ging goed gisteren! Gek om thuis te komen hoor. Sowieso voel ik me een beetje schizofreen hoor: ik ben moeder :o en..... oja, iemand anders, en toch dezelfde :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:53 schreef Molo het volgende:
Zo, vandaag overleefd.
Net afhaalchinees gehad, want ik had echt geen energie meer om te koken na werk enzo :')

Larfje had het super gehad op de crèche en ze hadden een tegeltje met verfafdruk van haar voetje en wat tekst erbij gemaakt O+
Liefff
Wat leuk om te bewaren :) En werk nog steeds zo inspirerend?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 05:58 schreef Vieve6 het volgende:
Oh andere topic,dankjewel ;)!
Dat hoeft zeker niet & vind ik ook heel begrijpelijk! Ik kon me dat 10 maanden geleden ook absoluut niet voorstellen, maar met het voorbij gaan van de maanden ging ik me er anders over voelen :)♡!
Gefeliciteerd!

quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:15 schreef Nouk84 het volgende:
Fokwet in a good way. Ik vertel over de nachten van Emma (paniek halverwege) en ze doet het ineens niet meer O+
Zo werkt dat dus!
Er wordt hier veeeeeeeel gehuild, zonder reden. Ik herinner me dat een kraamverzorgster zei dat dit bij 6 weken op zijn maximum is en dan afzakt. Kan dat bijna niet geloven... Maar alleen al die fokwet kan er nu voor zorgen dat het minder wordt, hoera :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb er nog steeds wel moeite mee dat er definitief geen 4e gaat komen hier. Maar kan dat anderzijds ook wel relativeren door mezelf weer voor de geest te halen hoe niet leuk dat laatste trimester voor mij en mijn gezin was en andere praktische zaken zoals andere auto, kamerindeling etc. Dan weet ikk weer dat het okay is zo. Maar verstand versus gevoel..

Hier hebben we weer een paar heftige dagen achter de rug maar het tij lijkt te keren in
positieve zin. Sjuul dronk tot gisteren max 70/80cc per voeding en sinds het kraambed was afgesloten begon ze ook nog eens met projectielspugen. Dit stond los van de zkh opname van onlangs. Gisternacht was echt het dieptepunt en toen was ik het zat en heb ik gisterochtend de ha gebeld. Die nam onze zorgen serieus en hij zou vandaag overleg met de kinderarts hebben. Gisteren na dat bezoek zijn we over gegaan op nutrilon a.r. en sindsdien heeft ze 5 voedingen gehad zonder spugen en drinkt ze me zo 120cc weg :o . En ze is ook super tevreden ineens en huilt alleen als ze honger heeft. Dus laten we hopen dat dit de oplossing is en dat het vanaf nu echt alleen nog bergopwaarts gaat.

En ik kan eens tijd heb om op jullie te reageren ipv alleen mar egoposts :+ .. maar door de zorgen voor Sjuul was dat lastig.
Die laatste twee zinnen zijn overbodig hè? Hopelijk helpt de nutrilon a.r.!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou hier is het echtecht klaar hoor. Nog een baby (en zwangerschap) overleef ik niet. En stiekem was die tweede hier ook echt geen goed plan.. |:(

We hebben weer spruw, en daktarin werkt, maar M krijgt er gigantisch last van zn buik van. Veel meer kramp, oprispingen en onrust. En ik kan niet loslaten dat M F niet is en dat dit echt niet een voorbode hoeft te zijn van weer al die maanden ellende. Maandag weer psych afspraak gehad, het was een pittige.. 95% van de tijd lopen janken daar denk ik. Dus ik :W weer even en trek me weer een beetje terug. Doe mn best om mee te lezen maar reageren lukt moeilijk nu. Sorry.
Sterkte ermee. Je bent er goed mee bezig, zo te lezen.
pi_165911018
Twinkle, oooo ik hoop dat het allemaal stabiel blijft nu!! :*

Marjolijntje, ik hoop dat de weg naar boven is ingezet nu. Sterkte!

En Quoi, je posts zijn zo herkenbaar, grappig is dat :D
:)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 16:30:31 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165914295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:46 schreef Soof-87 het volgende:
Twinkle, oooo ik hoop dat het allemaal stabiel blijft nu!! :*

Marjolijntje, ik hoop dat de weg naar boven is ingezet nu. Sterkte!

En Quoi, je posts zijn zo herkenbaar, grappig is dat :D
:) Welk deel?

Nadat Max vanmiddag 100cc wegdronk heb ik 'm - voordat 'ie weer aan zijn ik-huil-en-weet-niet-waarom-uurtje begon - in de draagzak gedaan en ben boodschappen gaan doen. Werkt ook echt als een tiet. Slaapt prinsheerlijk, af en toe die geluidjes O+

Dit was maar een kort wandelingetje naar de supermarkt. Eens kijken of dit - na 2 weken draagpauze - wordt goedgekeurd door mijn gammele gestelletje :+
pi_165916522
Het schizofrene deel :+
:)
pi_165916550
Heerlijk zo'n draagzak. Ben me ook aan het oriënteren. :Y
:)
pi_165916579
Zijn jullie trouwens bekend met het principe: Zoveel pond als het kindje weegt, zoveel uren mag hij/zij 's nachts achter elkaar slapen, mits een goede groei en alert kind?
:)
pi_165916587
Marjolijntje :* Sterkte!

Hier gaat het wel. Man heeft deze week weer avonddienst, ik kolf dan af en dan geeft hij de fles zodat ik alvast kan rusten. Tussen ons in slapen gaat goed met de slaapzak, volgende stap is het ledikantje proberen :P
Ze begon vandaag opeens spontaan te lachen naar Sophie de giraffe O+

Ik laat M gewoon zolang slapen als ze zelf wil Soof. In het begin maakte ik haar nog wel wakker om te voeden maar dat doe ik al een tijdje niet meer, weet niet precies wanneer ik ermee gestopt ben.
pi_165916677
Miezziej, vanaf wanneer deed je dat? Moet mijn M. elke keer wakker maken voor voeding. En hij ligt zo prinsheerlijk te slapen dan.
:)
pi_165916704
Moet over twee weken toch naar het CB. Zal eens vragen dan wat wijsheid is. Van goed slapen groeien ze natuurlijk ook.
:)
pi_165916734
Ik gok na 1,5-2 weken. Ze was toen al boven geboortegewicht en kwam eigenlijk uit zichzelf ook wel vaak genoeg. Tussen de 2 en 4,5 uur zo'n beetje.
Toen ik vlak na de kraamweek borstontsteking had moest ik regelmatig aanleggen of kolven, maar dat kon ik door de vermoeidheid toen niet volhouden 's nachts. Denk dat dat ongeveer het moment was dat ik het wel prima vond :+ (nadat de ontsteking onder controle was uiteraard)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 18:38:45 #241
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165916745
gekke regel is dat want een newborn die zwaarder is moet juist vaker drinken om het boedsuikerspiegel goed te houden. heb je al eens geprobeerd om hem al slapend te voeden?

voed je altijd op verzoek? hoeveel zit er tussen?
pi_165916945
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik gok na 1,5-2 weken. Ze was toen al boven geboortegewicht en kwam eigenlijk uit zichzelf ook wel vaak genoeg. Tussen de 2 en 4,5 uur zo'n beetje.
Toen ik vlak na de kraamweek borstontsteking had moest ik regelmatig aanleggen of kolven, maar dat kon ik door de vermoeidheid toen niet volhouden 's nachts. Denk dat dat ongeveer het moment was dat ik het wel prima vond :+ (nadat de ontsteking onder controle was uiteraard)
Ja tussen de 2 en 4,5 uur is genoeg voor zo'n kleintje. Maar wat nou als die van mij ineens 6/7 uur achter elkaar slaapt? Ik vind dat zo veel en lang? Maar voor mijn slaaptekort zou dat wel heerlijk zijn.

Buda, ik vond het ook ietwat vreemd. Slapend voeden werkt hier iig niet :+
:)
pi_165916974
Er zit bij mij twee keer vier uur tussen 's nachts en de rest drie uur.
:)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 18:52:25 #244
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165917033
Je gaat nu twee antwoorden krijgen, mensen die zeggen wel doen en mensen die zeggen niet doen. :D dit is echt iets wat je zelf moet beslissen, ik zelf geloof heilig in het nut van nachtvoedingen en ik zou 2 x 4 uur aanhouden.
pi_165917070
Ja moeilijk is dat zeg! Voorlopig blijf ik nog wel om de vier uur voeden 's nachts, want hij is nog maar drie weken oud natuurlijk. Zelf de balans zoeken idd. :)
:)
pi_165917376
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:55 schreef Soof-87 het volgende:
Ja moeilijk is dat zeg! Voorlopig blijf ik nog wel om de vier uur voeden 's nachts, want hij is nog maar drie weken oud natuurlijk. Zelf de balans zoeken idd. :)
Jij kolft toch? Kan je vriend dan niet 's nachts een flesje geven?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:23:57 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165917578
Soof, heb je weleens een nacht geprobeerd om 'm zelf te laten komen? Wij hebben dit al heel snel gedaan (na 10 dagen) en hij bleek netjes om de 3 a 4 uur te komen, vanzelf.

OK, heel verhaal nu: Vraag voor de mensen met een baby rond de 6 weken (of ouder, die zich nog die periode herinneren). In de eerste weken kreeg Max een flesje en ging weer slapen, flesje, slapen, flesje, slapen etc. Nu komt er steeds meer tijd tussen dat hij wakker is. Na het flesje blijft hij nu een uurtje (of langer) wakker, gezellig! Alleen neem ik aan dat hij vóór de volgende voeding wel weer een tukje moet doen? Leggen jullie hem/haar dan actief in bed of laat je hem/haar zelf in slaap vallen?

Wij deden het laatste (muv de grote middagtuk, die doet hij vanzelf wel), maar ik heb steeds vaker een oververmoeide en niet te troosten Max in mijn armen. En ineens komt hij de afgelopen dagen om de twee uur. Na twee uur is zijn gezellige wakker-zijn voorbij en geeft hij ook soms signalen af dat hij weer honger heeft. Ik geef hem de afgelopen dagen dan een fles, waar hij een beetje van drinkt en dan gaat hij slapen. Alleen nu net heb ik geen fles gegeven, maar hem wat heen en weer gewiegd en nu is hij in slaap gevallen :o In zijn bed gelegd en nu lekker wachten tot hij 'gewoon' weer 3 a 4 uur na de vorige voeding komt. Hopelijk krijgen we weer een ritme!

Ik heb dus het idee dat we iets meer moeten gaan sturen qua slapen, terwijl we voorheen echt alles naar behoefte deden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
pi_165917718
Quoi, ik heb mini altijd laten slapen (en eten) naar behoefte, maar ben wel de bewaker van die behoefte (en van haar grenzen) Bij het eerste signaal van vermoeidheid ging ze in de doek of op mijn arm of in haar bedje, zodat ze lekker kon gaan slapen. Is nu trouwens nog steeds zo :)

Vandaag waren dreumes Sjaak en MevrCactus en MevrMevrCactus op bezoek O+ Zo superleuk O+
pi_165917775
Ik heb een beetje hetzelfde Quoi. Mijn M laat zich niet wakker wegleggen op dit moment (gaat wel steeds beter) dus ik heb haar vast tot ze in slaap valt.
Het gaat afgelopen dagen wel beter, rond 8 weken wilde ze echt niet in slaap vallen maar nu doet ze wel weer een paar slaapjes overdag (10 weken vandaag)
pi_165917858
Hier slaapt ze het best overdag, 's nachts was het bijv vannacht weer raak. Huilen en ik kon niet voeden, flesje was niet genoeg dus uiteindelijk met tranen in de ogen wel gevoed, maar ik ben weer zo kapot als in de kraamweek :'(.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:41:04 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165917929
Als hij alleen maar signalen van vermoeidheid afgeeft, dan weet ik het. Maar hij gaat weer op zijn vuistjes sabbelen (en uiteindelijk huilen), alsof hij honger heeft. Maar goed, inmiddels weet ik dan dus dat hij best nog even kan slapen.

Miezziej, dat is ook vervelend. Op zich leggen we hem best vaak weg als we zien dat hij moe is - wakker en wel en dan slaapt 'ie soms wel in. Dat is dus gelukkig niet echt het probleem. Wel fijn dat het nu beter gaat bij M.! Zo fijn als ze eventjes slapen.
pi_165918036
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:37 schreef Unihipili het volgende:
Hier slaapt ze het best overdag, 's nachts was het bijv vannacht weer raak. Huilen en ik kon niet voeden, flesje was niet genoeg dus uiteindelijk met tranen in de ogen wel gevoed, maar ik ben weer zo kapot als in de kraamweek :'(.
Misschien toch tijd om de LK weer in te schakelen?
pi_165918601
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jij kolft toch? Kan je vriend dan niet 's nachts een flesje geven?
Ja ben idd nu bezig met voorraadjes kweken, maar dat is vooral nog bedoeld voor de dagbruiloft van aanstaand weekend :) Vrijdag nog een keer oefenen met flesje (ging vorige keer goed)

De wekker van m'n vriend gaat ook wel vroeg: half vijf! Misschien dat hij daarvoor dan een flesje kan geven. Nu maar hopen dat M. daarna zo weer slaapt. Na de borst iig wel :) Maar dat is natuurlijk ook hard werken.
:)
pi_165918657
Quoi, nee nog niet geprobeerd. Straks is het in één keer ochtend :') Heb de wekker nu op maximaal vier uur er tussen. Misschien wel een keer na vijf uur proberen, maar dat komt nog wel.
:)
pi_165918715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:46 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Misschien toch tijd om de LK weer in te schakelen?
Maar het issue is m'n rug, bekken en wond en daardoor niet comfortabel kunnen liggen of zitten.
pi_165918724
Ah Uni vervelend. 's Nachts huilende baby vind ik ook zo zwaar :{

Kun je overdag niet meetukken?
:)
pi_165918740
Soof; ik heb W. vanaf dag 1 's nachts enkel op zijn verzoek gevoed. Met een week of 3 sliep ie van 22-4-7, daarvoor kwam 'ie grofweg elke 3 - 4 uur zelf.

Quoi: 6 weken was hier ook weer zo'n zoekmoment, wat mij hielp was een "maximale" wakkertijd in de gaten houden (zie hier: http://wij.nl/baby-info-slapen/artikel/slaapritme-van-je-baby). Als W. daarover heen ging was 'ie inderdaad te moe en huilerig maar als ik het in de gaten hield viel 'ie in zijn bedje vrij vlot in slaap..
En bij mij schoof het ritme ook; hij werd ook wel is zo snel op de vorige voeding wakker dat hij nog geen honger had. Dan werd er eerst gespeeld en geknuffeld, dan eten en weer slapen..
pi_165918750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:18 schreef Soof-87 het volgende:
Ah Uni vervelend. 's Nachts huilende baby vind ik ook zo zwaar :{

Kun je overdag niet meetukken?
Ja doe ik soms. Ik lig praktisch de hele dag op bed, eigenlijk beter als ik kan afwisselen met lopen en zitten maar dat gaat hier niet lang en lopen opbouwen lukt zo ook niet.
pi_165918848
Sillie, die ruk van 22 tot 4, oh goddelijk :D

Uni, en andere hulp inschakelen? Ha, fysio, familieleden die bij kunnen springen?
:)
pi_165919555
Fysio ben ik inmiddels door m'n behandelingen heen en net 3 behandelingen aan huis gehad en ze kwam zelf met volgens mij heeft dit geen nut zullen we ermee stoppen?
Massage is leuk hoor maar helpt inderdaad maar een uurtje en kan m'n vriend ook met zelfde of beter effect :+.
Familie woont allemaal op een uur afstand, is net wat onhandig voor structureel "even helpen".
pi_165920462
Maar hoe zie je het voor je als je vriend weer gaat werken dan?
pi_165920751
Precies mijn zorgen.. En ook die van hem. Gaat wel deels vanuit huis werken en mogelijk later op de dag beginnen.
pi_165920920
Ik zit nu meer te denken aan een kdv, gastouder of oppas? Iig om bij te tanken?Maar dat kost natuurlijk ook veel geld.
:)
pi_165920925
Jeetje Uni, ben je er nog steeds zo beroerd aan toe? Wat vreselijk rot zeg! En ik begrijp dat fysio weinig uithaalt? Hopelijk vind je snel iets wat wel werkt! :*
pi_165921218
Quoi L slaapt wanneer hij moe is en is wakker als hij zin heeft xD die maximale wakkertijd heeft hij altijd wel overschreden. Hij is graag wakker. Als hij moe wordt (handen bij de ogen, jengelig) zorg ik voor een rustige omgeving, op mijn arm, in de draagzak, in de wagen of zijn bed. Dat laatste gaat het minst goed :+
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:13:21 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165921354
Mijn schouder is lekker geblesseerd sinds gisteren, collega naar laten kijken en die schrok van de staat van spierkracht enzo :')
Ja, heb béétje moeten inleveren tijdens de zwangerschap, dat merk ik nu ik weer begonnen ben met werken.

Maar goed, naast dat ik echt kapót moe ben na werk (morgen gelukkig vrij anders lag ik allang te slapen) gaat het wel goed hier.
Complimenten van de crèche hoe Larfje het doet daar, en hoe wij er mee omgaan. Alleen heb ik niet echt het idee dat ik daar nou zo bewust goed mee bezig ben. Ik heb gewoon een tof kind :D O+
Kindjes uit haar groep hadden haar knuffeltjes gebracht om te verwelkomen gisteren, ze hadden een tegeltje gemaakt met haar voetafdruk erop als cadeautje en herinnering aan de eerste KDV dag O+ en vanavond toen ik haar ophaalde stonden tig kinderen en mama's en papa's mijn kindje met haar poef-kapsel haar te bewonderen O+
Proud mom, check *O*

Voeden doen we hier puur op verzoek, gaat prima. Slapen deden we ook op verzoek, maar rond de 10 weken merkten we dat ze in de avond hysterisch ging krijsen. Was tijd toen om vaste tijd aan te houden om haar op bed te leggen. Sindsdien slaapt ze niet echt de hele nacht meer door, maar één nachtvoeding is ook prima vind ik.
Overdag tukt ze waar ze maar in slaap valt. Als dat lastig is (bij veel prikkels, dan wil ze niet in slaap vallen) en ik zie wel vermoeidheidstekenen leg ik haar in een prikkelarme ruimte. 9 van de 10 keer is ze dan zo naar dromenland. Die ene keer op de tien keer niet en dan ga ik er gewoon even naast zitten, rustig speen ploppen. Werk ik ondertussen even mij mail mobiel bij enzo ;)

Morgen lekker bijkomen, alleen 's avonds een afspraak, verder niets. En zin in O+
Ik ga lekker even mijn verlof vibe herpakken die dag :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 13-10-2016 04:00:31 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 12 oktober 2016 @ 23:07:53 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165922695
Sja, zul je net zien, heb ik een kind dat gevoelig is voor de 3 R's :+

Het lijkt wel of wat stricter de slaaptijden bewaken meteen vruchten afwerpt. We hebben zowaar een avond samen gehad muv van 20-21:30, toen meneer een flesje dronk en we 'm na een uur weer naar bed hebben gebracht. Dat was de afgelopen drie dagen wel anders, veel gehuil, veel wakker. Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat het ineens beter gaat.

Ja Molo, welkom tot de categorie crappy mothers :P
pi_165923090
Stomme vraag misschien maar hoe pak je dat aan quoi?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 23:32:53 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165923232
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:23 schreef Nazil het volgende:
Stomme vraag misschien maar hoe pak je dat aan quoi?
Vanaf moment van wakker worden (want honger) ga ik er vanuit dat hij ongeveer een uur wakker is (dit las ik via de link die ergens hierboven staat). Na de fles laat ik 'm een uurtje wakker zijn en leg 'm erna - na wat wiegen en knuffen - slaperig in zijn bedje. Terwijl hij dus soms nieuwe hongersignalen geeft (na een fles van 175cc |:( ) of overprikkeld is. Echt vanzelf toegeven aan moeheid of signalen afgeven doet hij blijkbaar niet echt (lijkt weer op zijn moeder ws :+ ). Hij ging slapen en kwam 3,5 uur na de fles weer.

Maar nogmaals: het kan toeval zijn dat het vandaag goed gaat. Er blijft geen peil op te trekken soms.
pi_165923417
Ik heb altijd (vanaf 3 maanden oud) de klok in de gaten gehouden en een max. wakkertijd van 1,5 uur aangehouden. Dat werkte hier heel fijn.
pi_165924660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:53 schreef Soof-87 het volgende:
Ik zit nu meer te denken aan een kdv, gastouder of oppas? Iig om bij te tanken?Maar dat kost natuurlijk ook veel geld.
Mja en vind ik haar vooral nog te jong voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Jeetje Uni, ben je er nog steeds zo beroerd aan toe? Wat vreselijk rot zeg! En ik begrijp dat fysio weinig uithaalt? Hopelijk vind je snel iets wat wel werkt! :*
Dank je :* :*.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 04:14:47 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165924813
Uni, als jij niet in staat bent tot werken na je verlof is aanvullend verlof/ziekmelding mogelijk. Misschien domme opmerking en wist je dit al, maar het uitzoeken en bespreken met je bedrijfsarts (als die er is en als het in jouw situatie past) waard.

Ik ging uitslapen had ik bedacht...
Baby en man liggen prinsheerlijk te tukken en ik lig klaarwakker :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:21:12 #273
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165925797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:44 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb altijd (vanaf 3 maanden oud) de klok in de gaten gehouden en een max. wakkertijd van 1,5 uur aangehouden. Dat werkte hier heel fijn.
Ik doe dat ook idd. Speen erin en even negeren. In de ochtend en middag resulteert dat in een slaapje van ongeveer 30 min in de box. Tussen voeding 2 en 3 ligt ze in bed, alle 4u. Soms denk ik wel eens 'wat is er toch?', bij veel gejengel. En dan kijk ik op de klok en valt het kwartje.. Dit lukte overigens pas na een week of 8.

Vervelend dat je wakker ligt Molo! Nog een beetje geslapen?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165925809
Hier is de kleine madam ook steeds ongeveer 1,5 uur wakker. Niks mis met de 3 R's hoor.

En als we de rust/ tijd/ gelegenheid hebben om haar dan te laten slapen, komt ze stressloos de dag door (zonder huiltje). Als het ergens misgaat en ze langer dan 2 uur wakker blijft, blijft ze de rest van de dag uit haar hum.

Oh, en ze slaapt steeds ongeveer een uur. Nog vier keer per dag op dit moment. maar heel af en toe maakt ze ineens langere dutten, en ik verwacht dat als dat doorzet, dat ze snel over zal gaan naar 2 of 3 dutten per dag.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 10:02:20 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165926284
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:21 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik doe dat ook idd. Speen erin en even negeren. In de ochtend en middag resulteert dat in een slaapje van ongeveer 30 min in de box. Tussen voeding 2 en 3 ligt ze in bed, alle 4u. Soms denk ik wel eens 'wat is er toch?', bij veel gejengel. En dan kijk ik op de klok en valt het kwartje.. Dit lukte overigens pas na een week of 8.

Vervelend dat je wakker ligt Molo! Nog een beetje geslapen?
Net pas weer wakker O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 oktober 2016 @ 10:35:47 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165926717
Ik ben nu pas wakker :o
na een fles om 7 uur
  donderdag 13 oktober 2016 @ 10:56:29 #277
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165927003
Heerlijk Molo en Quoi!

Hier ook weer een goede nacht gehad. Nu bij de kapper, Emma bij oma O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:15:08 #278
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165927229
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:50:01 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165927735
:D Nouk. Lekker hoor, de kapper. Ga ik binnenkort ook lekker voor zitten.

Meneertje heeft net een fles van 175cc leeggedronken en ligt gezellig te doen. Nu weer knuistje in zijn mond, terwijl dat geen honger kán wezen :P Ik breng 'm dus zo naar bedje toe.

Net geen lachje op de foto, maar wel zijn mooie ginger-looks O+ ook zijn wenkbrauwen! -->
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165927824
Nôh Quoi O+ het is ook echt een jongenssnoet zeg. :D
pi_165927905
Weer naar het cb geweest, ik denk echt dat ik daar maar mee ga stoppen :{ wat n gezeur weer. Ik moet sowieso een fles minder gaan geven... ja daaaaaag! Ik heb me bij de eerste zo gek laten maken door ze, dat doe ik echt niet meer.

En de prikjes gingen best ok O+ even huilen maar bij mij meteen weer stil. Kleine knapperd

Stats met 8 weken: 60 cm en 6 kilo :9

Noh Quoi O+ mooie ginger
pi_165927974
Quoi O+

Waarom zou je een fles minder moeten geven Fieder? Vinden ze de baby te groot/zwaar?
Tot nu toe vind ik de mensen bij het CB wel ok gelukkig.
pi_165928050
Hij zit op 900 ml en dat is te veel met 8 weken al volgens haar. Terwijl dat volgens zijn gewicht precies is wat hij moet drinken...

Ik heb precies hetzelfde gezeur met mijn oudste gehad, die moest ook een fles minder en langer ertussen en die krijste soms een uur van de honger... achteraf zo'n spijt van gehad! En dat is vanzelf bijgetrokken dus eoiaou O-) Die is van de +3 lijn inmiddels op de -2 belandt :') :') :')
pi_165928348
Lijkt mij ook wel goed dan ja. Laatst was de baby van de buren erg aan het huilen maar de baby 'mocht' over een uur pas weer ;(

Mijn schoonzus ook, zei dat voeden op de klok beter was en dan zoveel cc per keer blabla. Nou ik weet niet hoeveel cc uit mijn borst komt hoor :') Als baby honger heeft krijgt baby gewoon eten :{w
  donderdag 13 oktober 2016 @ 12:29:41 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165928366
Ja, een echt ventje met een kop erop is het zeker :)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:07 schreef Fieder het volgende:
Hij zit op 900 ml en dat is te veel met 8 weken al volgens haar. Terwijl dat volgens zijn gewicht precies is wat hij moet drinken...

Ik heb precies hetzelfde gezeur met mijn oudste gehad, die moest ook een fles minder en langer ertussen en die krijste soms een uur van de honger... achteraf zo'n spijt van gehad! En dat is vanzelf bijgetrokken dus eoiaou O-) Die is van de +3 lijn inmiddels op de -2 belandt :') :') :')
Ik verwacht hetzelfde advies over 2 weken. Hier lukt een fles minder ook niet voor die tijd, vermoed ik. Vorige keer zei ik dat ik aan het proberen was over te stappen naar een fles minder. Kwestie van ja knikken daar en het thuis op eigen gevoel doen hoor.
pi_165928375
quote:
:D

Mijn vader heeft aldoor gezegd dat de kleine man de 12e zou komen, en heel even leek het erop dat ie gelijk zou krijgen... dat zou ik ook de rest van mn leven gehoord hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_165928547
Fieder, maar dat kun je toch gewoon vertellen? Dat het bij nummer 1 ook zo ging en dat dat helemaal bijgetrokken is. Mijn zoon dronk ook erg veel en is een hele slanke jongen geworden.

En C's gewichtscurve begon te zakken, maar toen ik aangaf dat dat eigenlijk wel in de lijn der verwachting lag, gezien het postuur van de andere twee, was het helemaal oké. Dingen zijn denk ik minder aanvallend bedoeld dat vaak geïnterpreteerd.

En wat nou als hij echt wel erg veel binnenkrijgt en dat inderdaad niet zo gezond is? Dat zou toch ook zomaar kunnen? Je kunt ook wat kleinere flessen proberen ipv een fles minder. Of inderdaad het advies of de richtlijn aanhoren en verder naast je neerleggen.
pi_165928589
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:28 schreef Miezziej het volgende:
Lijkt mij ook wel goed dan ja. Laatst was de baby van de buren erg aan het huilen maar de baby 'mocht' over een uur pas weer ;(
Ja ik vroeg me al af hoe mensen dat doen... maar dan huilt het dus een uur nee dat schiet op :+.

quote:
Mijn schoonzus ook, zei dat voeden op de klok beter was en dan zoveel cc per keer blabla. Nou ik weet niet hoeveel cc uit mijn borst komt hoor :') Als baby honger heeft krijgt baby gewoon eten :{w
Beter voor je eigen nachtrust misschien? :D Ik bedoel ik ken ze die er extra veel in gooien 's avonds "want dan slaapt ie lekker door".
pi_165928625
Ik merk hier trouwens dat ik de bv misschien toch langer ga volhouden dan ik dacht. Volgende week weer werken en ik had bedacht dan ongeveer klaar te zijn (ook omdat ik niet wil kolven op werk), maar merk dat ochtend- en avondvoeding alleen nog prima lijkt te gaan, ook zonder kolven dus. Dat biedt weer andere perspectieven O+ . Ik vond het al oneerlijk dat S 4,5 mnd had gehad, R 5 mnd en C dan maar 3,5 of 4 mnd :+ .

quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:42 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja ik vroeg me al af hoe mensen dat doen... maar dan huilt het dus een uur nee dat schiet op :+.

[..]

Beter voor je eigen nachtrust misschien? :D Ik bedoel ik ken ze die er extra veel in gooien 's avonds "want dan slaapt ie lekker door".
Haha, dat klinkt alsof je het ernstig afkeurt. :P Meestal laten babies er niet meer ingooien dan ze zelf willen hebben :) ;) . Ik hoor bij die mensen trouwens. Ben met 6 weken een klein flesje gaan geven na de laatste bv in de hoop dat ze niet elke 2 uur zou komen 's nachts...
pi_165928696
Lieve foto Quoi! wat is hij alweer veel veranderd zeg. O+
pi_165928891
Wat een moppie Quoi O+ Mooie ginger O+

Wanneer is het verstandig om te beginnen met de 3 R-en? Wij doen nu maar wat, M. slaapt meestal op schoot, drinkt wanneer ze wil en slaapt wanneer ze wil. Ik voel me er goed bij en wil haar graag volgen. Ze is tevreden en huilt weinig dus dan zal het op deze manier wel goed zijn? Maar toch, wanneer merk je dat je kleintje behoefte heeft aan ritme en regelmaat?
pi_165928969
Hoe oud is ze nu?

De mijne heeft niet persé behoefte aan ritme en regelmaat, in die zin dat ze zich niet bewust is van rituelen nog ofzo. Ze gaat niet altijd na een fles slapen bv. Maar het rimte dat we wel hebben is dat ze maar 1,5 op is steeds, dat we elke dag op hetzelfde tijdstip opstaan en dat ze ook elke avond tussen 19 en 20 naar bed gaat. Verder drinkt ze ook een vast aantal voedingen per dag, al varieert de exacte tijd wel een beetje. (Er zijn nogal wat externe factoren die haar ritme mede bepalen, zoals bv het leven van haar broer en zus.)

Wat betreft het zelf in bedje in slaap leren vallen, slapen in haar eigen bed, ipv in de doek/ box/ whatever, ging gewoon gaandeweg zo. Steeds eens iets proberen. En als het lukte was ik blij en probeerde ik het nog eens en als het niet lukte, dan deed ik haar in de doek en dan probeerde ik het de volgende dag/ week/ etc nog eens. Alles ging op die manier een soort van vanzelf, al moest ik er wel dingen voor uitproberen. Maar ik heb niks hoeven trainen of forceren.

Als ze bijna sliep bv al in bedje leggen ipv als ze helemaal vertrokken was. Kijken of het lukte...
pi_165928982
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:01 schreef Mies_poes het volgende:
Wat een moppie Quoi O+ Mooie ginger O+

Wanneer is het verstandig om te beginnen met de 3 R-en? Wij doen nu maar wat, M. slaapt meestal op schoot, drinkt wanneer ze wil en slaapt wanneer ze wil. Ik voel me er goed bij en wil haar graag volgen. Ze is tevreden en huilt weinig dus dan zal het op deze manier wel goed zijn? Maar toch, wanneer merk je dat je kleintje behoefte heeft aan ritme en regelmaat?
Dat is helemaal goed. Je baby gaat waarschijnlijk vanzelf meer tijd tussen de voedingen laten en een ander slaappatroon ontwikkelen.
Je moet nooit iets repareren dat niet stuk is.

Q hij is inderdaad al veranderd, zeg en echt een jongetje.

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben verliefd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Arja op 13-10-2016 13:47:44 ]
pi_165929018
Ik ben nu een beetje aan het proberen in de nacht wat veranderingen aan te brengen. Ze drinkt nu tussen 12 en 2 ergens een behoorlijke fles en komt daarna om de twee uur voor de borst. Maar omdat ik denk dat ze dan echt geen honger heeft, dwing ik mezelf eerst even haar van houding te veranderen en/ of een speentje te geven. Soms valt ze dan zomaar weer in slaap. En zo niet, dan leg ik haar aan een (steeds legere) borst :P . Zo hoef ik (nog) niks te forceren, maar probeer ik stiekem wel de nacht wat meer naar mijn eigen hand te zetten.
pi_165929032
Ach Arja, wat een lief, zacht snoetje zeg. Met die mooie, grote, blauwe kijkers.
pi_165929120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, dat klinkt alsof je het ernstig afkeurt. :P Meestal laten babies er niet meer ingooien dan ze zelf willen hebben :) ;) . Ik hoor bij die mensen trouwens. Ben met 6 weken een klein flesje gaan geven na de laatste bv in de hoop dat ze niet elke 2 uur zou komen 's nachts...
Oh oeps kwam ik weer ontactisch over? Maar ik snap het wel hoor je eigen slaap is gewoon ook heel hard nodig :s).

Cute Arja O+.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 13:38:31 #297
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165929526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:01 schreef Mies_poes het volgende:
Ik voel me er goed bij en wil haar graag volgen. Ze is tevreden en huilt weinig dus dan zal het op deze manier wel goed zijn?
Dan dus niets aanpassn, de 3 r-en zijn geen must.
Verre van zelfs bij borstvoeding :)
pi_165929549
Cb is hier zo veel makkelijker volgens mij.. Advies was eerst onder de 800ml blijven. Toen dat niet lukte mailde ik of dat advies nog steeds gold en toen zei ze dat 750 tot 1000 prima was voor nu omdat hij goed groeide. Dat was met 6 weken dat ik dat mailde. Nu zit hij wel op 5x 165 gemiddeld dus volgens mij netjes. Al krijgt hij wel een dikke kop :') maar t is een baby, helemaal prima.
pi_165929641
Mies, die R-en sleten er hier vanzelf een beetje in. Maar dan vooral zoals Groofsken ook zegt, 's ochtends vaste tijd opstaan, 's avonds vaste tijd naar bed. En dan kijk ik echt niet op een kwartiertje. Verder heb ik S. heel erg meegenomen in ons leven. Dat is de regelmaat die hij toch gewend moet zijn. Dus lekker veel er op uit.

Slapen thuis is in zijn bedje, ergens anders is het in de wagen, in de drager of in het bedje daar.

En Uni, dwingen om meer te eten gaat echt niet. Maar toen S. ineens minder goed doorsliep hebben we pap bij z'n laatste fles gedaan en nu slaapt hij wel door. Tja, voor ons aller nachtrust :)

CB is geen verplichte kost. Ze geven adviezen, waar je dan vervolgens zelf je plan op trekt. Fijn toch dat ze met je meedenken en aangeven dat een fles minder best zou mogen. Is je kindje daar nog niet klaar voor, dan nog even niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 13 oktober 2016 @ 13:56:54 #300
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165929840
Hier slaapt hij op mij, in de doek, in de wagen in de box of soms in bed als we samen gaan liggen.
Ritme is er niet voor hem hij slaapt wanneer moe en waar hij op dat moment is. :D
pi_165930260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:59 schreef Fieder het volgende:
Weer naar het cb geweest, ik denk echt dat ik daar maar mee ga stoppen :{ wat n gezeur weer. Ik moet sowieso een fles minder gaan geven... ja daaaaaag! Ik heb me bij de eerste zo gek laten maken door ze, dat doe ik echt niet meer.

En de prikjes gingen best ok O+ even huilen maar bij mij meteen weer stil. Kleine knapperd

Stats met 8 weken: 60 cm en 6 kilo :9

Noh Quoi O+ mooie ginger
Quoi wat een mooie kijkers ook! O+

Fieder idd lekker luisteren naar je eigen gevoel :*

Vorige week was ik bij het weeguurtje op het cb en daar was een kennis van me met haar tweeling. De ene helft zat op 5 x 180 maar snachts was het brullen en ze vroeg of ze dan niet toch nog iets mocht geven. Nee dat kon echt niet zeiden ze op het cb. Die kindjes waren overigens 3 maanden en die periode staat er een beetje om bekend dat ze dan tijdelijk even iets meer willen. Ik denk nou succes dan met je krijsende kind 's nachts maar mooi wel dat er bij mij een fles in zou gaan hoor als dat nachtrust voor iedereen betekent. Die extra honger is vaak maar voor korte periode. Als het iets structureels is zou je naar een andere oplossing moeten kijken m.i.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')