Of heeft ProRail de stations niet goed ontworpen?quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:25 schreef ReisT het volgende:
Geen korting krijgen terwijl je netjes in de daluren incheckt... dat vind ik niet dus logisch.
En dat alleen maar omdat NS op een handjevol stations de poortjes niet op de juiste plek heeft gezet..
Het enige wat je met je poortjes bereikt is dat -naast gekneusde ribben- de zwartrijders die nu nog zwartrijden niet alleen zwartrijden maar ook nog aggresief zijnquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:25 schreef ReisT het volgende:
Geen korting krijgen terwijl je netjes in de daluren incheckt... dat vind ik niet dus logisch.
En dat alleen maar omdat NS op een handjevol stations de poortjes niet op de juiste plek heeft gezet..
Dat wil niet zeggen dat het toen al een uitgangspunt van een ontwerp was..quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:58 schreef b2py het volgende:
Die systemen bestaan sinds de jaren 80/90
als het de bedoeling was dat je vanaf 9 uur korting kreeg, zou dat allemaal wel automatisch gaan he?quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:25 schreef ReisT het volgende:
Geen korting krijgen terwijl je netjes in de daluren incheckt... dat vind ik niet dus logisch.
En dat alleen maar omdat NS op een handjevol stations de poortjes niet op de juiste plek heeft gezet..
Ze hadden er rekening mee kunnen houdenquote:Op maandag 10 oktober 2016 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het toen al een uitgangspunt van een ontwerp was..
poortjes doen helemaal niks, tenzij ze bewaakt zijn. Bliep bliep bliep en verder niksquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het enige wat je met je poortjes bereikt is dat -naast gekneusde ribben- de zwartrijders die nu nog zwartrijden niet alleen zwartrijden maar ook nog aggresief zijn
Dat, tenslotte had men in het buitenland wel al die troep...quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hadden er rekening mee kunnen houden
Mag je 3 keer in een kalenderjaar doen...quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:07 schreef Yreal het volgende:
Laatst met een dubbele chipkaart truc vergeten uit te checken
Nu dus een claim ingediend dat ik leiden lammenschans leiden cs zou hebben gedaan zonder uitcheck in de eerste klas ik ben benieuwd
Het gaat o.a. over Hilversum en Sloterdijk Hemboog, verbouwd/nieuw gebouwd toen de chipkaart al in beeld was.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Of ontworpen voor de chipkaart in beeld was..
En jij vond het net nog wel zo'n logisch systeemquote:Op maandag 10 oktober 2016 11:07 schreef Yreal het volgende:
Laatst met een dubbele chipkaart truc vergeten uit te checken
Nu dus een claim ingediend dat ik leiden lammenschans leiden cs zou hebben gedaan zonder uitcheck in de eerste klas ik ben benieuwd
klopt ja, maar toch. Nu zien ze een kaart met alleen maar hopjes lammenschans - cs, noi - cs en zoetermeer - oost. Dat vergeleken met mijn andere kaart waarom tussen die stations en amsterdam wordt gereden.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag je 3 keer in een kalenderjaar doen...
moet je het alleen niet vergeten met je dronken hoofd. Duur grapje andersquote:Op maandag 10 oktober 2016 11:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het gaat o.a. over Hilversum en Sloterdijk Hemboog, verbouwd/nieuw gebouwd toen de chipkaart al in beeld was.
[..]
En jij vond het net nog wel zo'n logisch systeem
wie weet heeft die knul wel donderdag-zondag nachtdienst gedraaid en heeft hij weekend.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Maandagochtend, 11:15 het ideale moment om je tweede blikje Bacardi Cola los te trekken in de trein
Dat is niet belangrijk en dan nóg kan het gewoon niet. Mensen die voor 12:00 alcohol drinken omdat ze misschien wel net 9 maanden in Saoedi-Arabië hebben gewerkt voor Shell moeten gewoon doodgeschoten worden, net als in Saoedi-Arabië.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
wie weet heeft die knul wel donderdag-zondag nachtdienst gedraaid en heeft hij weekend.
Hoe wilde je dat in Hemboog oplossen dan?quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het gaat o.a. over Hilversum en Sloterdijk Hemboog, verbouwd/nieuw gebouwd toen de chipkaart al in beeld was.
mijn sarcasme detector faalt..quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk en dan nóg kan het gewoon niet. Mensen die voor 12:00 alcohol drinken omdat ze misschien wel net 9 maanden in Saoedi-Arabië hebben gewerkt voor Shell moeten gewoon doodgeschoten worden, net als in Saoedi-Arabië.
Nee hoor, ik kan me ontzettend ergeren aan dat kleinburgerlijke gezeik. Ik ken heel veel mensen die alleen maar 's nachts werken en die dealen de hele godganse tijd met dit soort gezeik. En dat terwijl praktisch geen enkele van die zeikerds zelf zijn of haar leven wel op orde heeft. Ludolf's geroep is lekker voor de bühne maar fucking achterlijk gezever in een maatschappij waarin we de verantwoordelijk voor dit soort dingen expliciet aan de deelnemers geven, het is niet aan hem (of aan mij of jou) om daar een oordeel over te vellen want het raakt je verdomme niet eens.quote:
De 'stationshal' van de Hemboog had zo gebouwd kunnen worden dat je daaruit ook direct naar perron 11/12 zou kunnen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoe wilde je dat in Hemboog oplossen dan?
Laat m lekker... Zaterdagavond in Essen Hbf liep 3 kwart rond met een flesje Stauder...kan ook heel goed gaan...quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:15 schreef derLudolf het volgende:
Maandagochtend, 11:15 het ideale moment om je tweede blikje Bacardi Cola los te trekken in de trein
Dat kost natuurlijk een bak geld.. Is het probleem niet eigenlijk gewoon dat NS niet overstappen in het voordeel van de reiziger wil oplossen? Dus als je buiten de spits met korting begon dat in de spits doorzetten en als je zonder korting in de spits begint het met korting afmaken na de spits. Veel goedkoper dan al die stations perfect ontwerpen en daarvoor groter, lomper en onhandiger maken.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
De 'stationshal' van de Hemboog had zo gebouwd kunnen worden dat je daaruit ook direct naar perron 11/12 zou kunnen.
Voor achteraf: bruggetje bouwen naar dat andere perron.
Valt wel mee, het is maar een korte afstand en er ligt zelfs al een bruggetje, alleen een trap naar het perron ontbreekt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kost natuurlijk een bak geld..
Ik heb natuurlijk ook geen cijfers, maar slechts 40 mensen hebben sinds de invoering geklaagd erover. Dat is een heel stuk minder dan bij het dicht maken van de poortjes in Hilversum, waardoor het oorspronkelijke debat op gang kwam. Volgens het persbericht van NS profiteren rond de 20.000 reizigers van de wijziging.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:00 schreef ReisT het volgende:
Buiten de spits met korting beginnen en dat in de spits doorzetten, dat heeft NS nu juist wel in het voordeel van de reiziger opgelost. Alleen is er maar een kleine groep reizigers die nadeel had van de oude situatie.
De groep die nadeel heeft van de nieuwe situatie is veel groter.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |