abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:41:26 #1
286575 Roces18
Chef de party
pi_165813254
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:42:49 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_165813273
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 02:41 schreef 0906 het volgende:

Doelstelling van de reis is een doodnormale rondreis, ja echt! En niet om mijn seksuele frustraties te botvieren.
Beetje rare opmerking?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165814286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:42 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Beetje rare opmerking?
Kleine sneer naar bepaalde trolls elders op het forum. :Y)
  One tough cookie vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:14:08 #4
169210 liesje1979
pi_165814867
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 17:45 schreef 0906 het volgende:

[..]

Kleine sneer naar bepaalde trolls elders op het forum. :Y)
Dat hoeft hier niet in TRV.

Buskaartjes koop je gewoon op het station, trein ook. Als je met een minubusje wil reizen kan je ook vaak wel via je hotel boeken.
Heb je al enig idee hoe je rondreis eruit gaat zien?
pi_165814920
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:14 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat hoeft hier niet in TRV.

Buskaartjes koop je gewoon op het station, trein ook. Als je met een minubusje wil reizen kan je ook vaak wel via je hotel boeken.
Heb je al enig idee hoe je rondreis eruit gaat zien?
Ik moet nog beginnen met plannen. :D nog ca. 2 maanden en dan moet ik een plan voor me hebben. OV lijkt me lastig als ik niet weet hoe het tarievenmodel in elkaar steekt. Een soort ov chipkaart zoals je die in Euopa vaak ziet hebben ze ook niet?
  One tough cookie vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:24:51 #6
169210 liesje1979
pi_165815055
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:17 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik moet nog beginnen met plannen. :D nog ca. 2 maanden en dan moet ik een plan voor me hebben. OV lijkt me lastig als ik niet weet hoe het tarievenmodel in elkaar steekt. Een soort ov chipkaart zoals je die in Euopa vaak ziet hebben ze ook niet?
Nee, dat heb ik je een tijdje terug ook al verteld. ;) Ik weet ook niet echt of er echt een tarievenmodel is hoor. :D Maar echt, het wijst zichzelf en het is goedkoop.
Ken je deze site al? http://tipsthailand.nl/begin-hier/ Anders eens even doorlezen, staat echt heel erg veel handige informatie op, en ook een aantal suggesties voor routes.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:01:14 #7
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165817305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:17 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik moet nog beginnen met plannen. :D nog ca. 2 maanden en dan moet ik een plan voor me hebben. OV lijkt me lastig als ik niet weet hoe het tarievenmodel in elkaar steekt. Een soort ov chipkaart zoals je die in Euopa vaak ziet hebben ze ook niet?
Nee een OV chipkaart kennen ze daar niet, en kaartjes voor de langere afstanden koop je op het busstation. Reken nou maar met 1 Baht per kilometer voor de lange afstanden, en je zult zien dat het dan iedere keer weer goedkoper uitvalt. Vaak kun je voor hetzelfde geld ook vliegen maar dan moet je wel weer je vervoer naar Don Muang Airport er bij rekenen en ik heb geen idee hoe dat werkt anders dan in een taxi die, wanneer je niet oplet, jou graag voor 400 Baht naar de airport rijdt. ;)

Nog goedkoper? Dan koop je je tickets in obscure reisbureautjes op Khao San Road voor een trip met een niet geautoriseerde bus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165824789
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee een OV chipkaart kennen ze daar niet, en kaartjes voor de langere afstanden koop je op het busstation. Reken nou maar met 1 Baht per kilometer voor de lange afstanden, en je zult zien dat het dan iedere keer weer goedkoper uitvalt. Vaak kun je voor hetzelfde geld ook vliegen maar dan moet je wel weer je vervoer naar Don Muang Airport er bij rekenen en ik heb geen idee hoe dat werkt anders dan in een taxi die, wanneer je niet oplet, jou graag voor 400 Baht naar de airport rijdt. ;)

Nog goedkoper? Dan koop je je tickets in obscure reisbureautjes op Khao San Road voor een trip met een niet geautoriseerde bus.
Ik neem aan dat de taxis gewoon een meter hebben? Ik zie wel dat ze allemaal verschillende kleuren hebben, zijn die roze exemplaren alleen voor vrouwen of hoe zit dat?
  One tough cookie zaterdag 8 oktober 2016 @ 00:18:39 #9
169210 liesje1979
pi_165824822
_O-
Nee die zijn niet alleen voor vrouwen, gewoon een andere maatschappij.
Ze hebben wel een meter maar ze rijden uiteraard liever zonder. Gewoon voordat je instapt afspreken dat de meter aan moet.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 08:42:46 #10
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165827728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 00:15 schreef 0906 het volgende:
Ik neem aan dat de taxis gewoon een meter hebben? Ik zie wel dat ze allemaal verschillende kleuren hebben, zijn die roze exemplaren alleen voor vrouwen of hoe zit dat?
Dat is in Dubai, die roze taxi's die alleen voor vrouwen zijn :)

Iedere taxi heeft een meter én in iedere taxi werkt die meter ook daadwerkelijk ;) Zonder meter rijden is per definitie duurder. Tuktuks en songtaews hebben geen meter. Reden om ze, in Bangkok althans, niet te nemen.Tuktuks lijken heel tof, maar als je erin zit, zit je dus in de uitlaatgassen van de auto's om je heen, en zie je door het lage dak bovendien bijzonder weinig.

Als ik jou was zou ik investeren in een goede reisgids. En dan niet gebruiken als 'bijbel', maar juist omdat je niet zo erg veel ervaring hebt hebben ze wel in 1 keer een boel informatie.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 08:50:23 #11
286575 Roces18
Chef de party
pi_165827781
Die groen gele taxi's zijn van zzpers, dat is de verplichte kleur die een taxi moet hebben. En roze taxi's zijn van een bedrijf, maar je hebt nog meer kleuren. Meter rijden is indd goedkoop maar vaak nemen ze je dan niet mee , want ze kiezen hun ritjes dan wel uit.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:24:23 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165828025
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 00:15 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de taxis gewoon een meter hebben? Ik zie wel dat ze allemaal verschillende kleuren hebben, zijn die roze exemplaren alleen voor vrouwen of hoe zit dat?
Meer en meer krijg ik de indruk dat je gewoon een trolletje bent. Vanwaar je interesses in de kleur van de taxi wanneer je met zo'n beperkt budget wil reizen? Dan zou ik me eerder verdiepen in de routes van BTS en MRT. Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165833100
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Meer en meer krijg ik de indruk dat je gewoon een trolletje bent.
:?
Ben ik niet.
pi_165833146
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:24 schreef buzz1291 het volgende:

Dan zou ik me eerder verdiepen in de routes van BTS en MRT. Succes.
Volgens mij is het ov daar nog dusdanig beperkt dat je wel met de taxi moet reizen. Volgens mij zijn de prijzen van een ritje een stuk goedkoper dan in menig Europees land.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:26:14 #15
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165833944
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:21 schreef 0906 het volgende:

[..]

Volgens mij is het ov daar nog dusdanig beperkt dat je wel met de taxi moet reizen. Volgens mij zijn de prijzen van een ritje een stuk goedkoper dan in menig Europees land.
Ja, taxiritten zijn goedkoper dan in NL. Maar bts en mrt zijn goedkoper, en heel vaak ook praktischer.
pi_165834267
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:26 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

bts en mrt zijn goedkoper, en heel vaak ook praktischer.
Helaas wel beperkt tot alleen het centrum van Bangkok. Wil je de stad uit heb je daar weinig aan.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 18:17:11 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165834636
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:49 schreef 0906 het volgende:

[..]

Helaas wel beperkt tot alleen het centrum van Bangkok. Wil je de stad uit heb je daar weinig aan.
Om de stad uit te gaan ga jij met jouw budget ook geen taxi nemen he?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 18:26:02 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_165834746
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Om de stad uit te gaan ga jij met jouw budget ook geen taxi nemen he?
Als ik hem was nam ik een hotelkamer op het vliegveld en die zou ik niet verlaten, want anders komt het niet goed.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165834811
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als ik hem was nam ik een hotelkamer op het vliegveld en die zou ik niet verlaten, want anders komt het niet goed.
:')
pi_165835019
สวัสดี

Als hij 1 stap buiten zet vlucht ie vanwege de hitte en luchtvochtigheid weer naar binnen.
Op de luchthaven dus

[ Bericht 4% gewijzigd door gijsman op 08-10-2016 19:20:39 ]
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 18:57:59 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165835175
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:30 schreef 0906 het volgende:

[..]

:')
Ik vond het aanvankelijke gelach op je vragen een beetje flauw, maar je kunt dus niet tegelijk met zulke vragen komen én eigenwijs doen.
pi_165835292
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:57 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik vond het aanvankelijke gelach op je vragen een beetje flauw, maar je kunt dus niet tegelijk met zulke vragen komen én eigenwijs doen.
Dat doe ik ook niet. Alleen jammer dat ik door sommigen hier niet serieus wordt genomen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:47:34 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_165836005
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 19:08 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Alleen jammer dat ik door sommigen hier niet serieus wordt genomen.
Waarom doe je zo moeilijk dan? Het is niet anders dan Nederland. Na aankomst op het vliegveld pak je de taxi naar je hotel en dan kan je kijken wat je gaat doen met behulp van internet of vraag het aan anderen. En als je het daar gezien hebt ga je naar de volgende plek. Alles staat op internet hoor. En lees de OP eens door, staat alle info in die je je maar kan wensen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:58:01 #24
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165836235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:49 schreef 0906 het volgende:

[..]

Helaas wel beperkt tot alleen het centrum van Bangkok. Wil je de stad uit heb je daar weinig aan.
Wanneer je je daarin nou een beetje verdiept had, dan wist je ook dat de BTS stations, Victory Monument voor de minibussen (Thais noemen dit Vans) naar alle windstreken, of Mor Chit voor de noordelijke of noord-oost routes de aangewezen stations zijn. Hetzelfde geld voor Ekkamai naar het oosten en zuid-oosten. En voor de bussen naar het zuiden en westen kun je vanaf BTS station Bang Wa voor weinâgh een songtaw naar Sai Tai Mai busstation in Pinklao nemen.

Dus doe nu lekker je huiswerk en kom je er niet uit dan kun je het hier altijd nog vragen, maar op zesendertig vragen tegelijk ga je hier echt geen antwoord krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 08-10-2016 21:09:07 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165836333
Oké, maar zouden jullie van te voren alles uitplannen of gewoon lekker op de bonnefooi ernaartoe reizen en het te plekke uitzoeken?
pi_165836722
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:02 schreef 0906 het volgende:
Oké, maar zouden jullie van te voren alles uitplannen of gewoon lekker op de bonnefooi ernaartoe reizen en het te plekke uitzoeken?
Van te voren even uitzoeken wat je wil bezoeken en dan globaal een route bedenken, maar wel dat je er eventueel nog van af kan wijken als je andere goede verhalen hoort van andere reizigers.
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:52:43 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165847912
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:02 schreef 0906 het volgende:
Oké, maar zouden jullie van te voren alles uitplannen of gewoon lekker op de bonnefooi ernaartoe reizen en het te plekke uitzoeken?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:42 schreef Gaoxing het volgende:
Als ik jou was zou ik investeren in een goede reisgids. En dan niet gebruiken als 'bijbel', maar juist omdat je niet zo erg veel ervaring hebt hebben ze wel in 1 keer een boel informatie.
1) Koop een Lonely Planet, een Rough Guide, of wat dan ook, en lees 'm.
2) Maak een vast plan voor je eerste dag; boek hotel of hostel
3) Maak een globaal plan voor de rest van je vakantie
pi_165875072
Precies dat.
Eerste dag of twee dagen plannen.

Kijken wat je de andere weken ongeveer wilt zien en ter plaatse wel kijken hoe en wanneer je daar komt...
pi_165906085
Ik zou als beginneling sowieso de eerste twee dagen vooraf reserveren. Als je langer op die plek blijft kun je gedurende die tijd op zoek gaan naar wat anders.
Als je wat meer bekend bent met Thailand en/of bepaalde plaatsen kun je het risico wel nemen om een walk-in boeking te doen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 14:26:21 #30
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165930474
Zitten er FOK!kers in Thailand - en dan met name Bangkok - op het moment? Er is zojuist aangekondigd dat de koning vanmiddag is overleden. Dat is in Thailand wat grootser dan 'oh, nou komt er een begrafenis'. Reken erop dat het land, en dan met name BKK, behoorlijk ontwricht is de komende dagen/weken.Er zal een lange rouwperiode volgen, maar na een tijdje merk je daar niet veel meer van.

En we hopen van harte dat het land politiek stabiel blijft. In principe is de troonsopvolging simpel: zijn zoon volgt hem op. Of dat ook zo zal verlopen..... we zullen zien. Zorg dat je op de hoogte blijft, bijvoorbeeld door @RichardBarrow op Twitter. En respecteer de Thai, ook als de emoties nogal wat hoger oplopen dan in NL het geval zou zijn. Wees voorzichtig met het koningshuis bespreken, dat is nauwelijks toegestaan (en dus zeker het onderwerp 'troonsopvolging' niet). Er wordt aangeraden de komende dagen zwart, wit of in elk geval 'muted colours' te dragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gaoxing op 13-10-2016 14:44:01 ]
pi_165931004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:26 schreef Gaoxing het volgende:
Zitten er FOK!kers in Thailand - en dan met name Bangkok - op het moment? Er is zojuist aangekondigd dat de koning vanmiddag is overleden. Dat is in Thailand wat grootser dan 'oh, nou komt er een begrafenis'. Reken erop dat het land, en dan met name BKK, behoorlijk ontwricht is de komende dagen/weken.Er zal een lange rouwperiode volgen, maar na een tijdje merk je daar niet veel meer van.

En we hopen van harte dat het land politiek stabiel blijft. In principe is de troonsopvolging simpel: zijn zoon volgt hem op. Of dat ook zo zal verlopen..... we zullen zien. Zorg dat je op de hoogte blijft, bijvoorbeeld door @RichardBarrow op Twitter. En respecteer de Thai, ook als de emoties nogal wat hoger oplopen dan in NL het geval zou zijn. Wees voorzichtig met het koningshuis bespreken, dat is nauwelijks toegestaan (en dus zeker het onderwerp 'troonsopvolging' niet). Er wordt aangeraden de komende dagen zwart, wit of in elk geval 'muted colours' te dragen.
Rouwtijd van een half jaar is al afgekondigd. :')
  donderdag 13 oktober 2016 @ 15:06:33 #32
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165931270
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Rouwtijd van een half jaar is al afgekondigd. :')
Een jaar toch? En ja, dat is zoals verwacht.
pi_165931403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een jaar toch? En ja, dat is zoals verwacht.
Een jaar zelfs inderdaad. Bizar.
pi_165931511
ik begreep dat het een maand wel merkbaar is voor toeristen, dat er eea gecancelled zal wordne (festivals etc.) daarna zou het voor de toerist wel mee moeten vallen. De eerste periode is het striktst .

Ik ga in over een paar weken, hoop dat het dan beetje rustig is en dat er niet te veel gesloten is
pi_165931546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:26 schreef Gaoxing het volgende:
Zitten er FOK!kers in Thailand - en dan met name Bangkok - op het moment? Er is zojuist aangekondigd dat de koning vanmiddag is overleden. Dat is in Thailand wat grootser dan 'oh, nou komt er een begrafenis'. Reken erop dat het land, en dan met name BKK, behoorlijk ontwricht is de komende dagen/weken.Er zal een lange rouwperiode volgen, maar na een tijdje merk je daar niet veel meer van.

En we hopen van harte dat het land politiek stabiel blijft. In principe is de troonsopvolging simpel: zijn zoon volgt hem op. Of dat ook zo zal verlopen..... we zullen zien. Zorg dat je op de hoogte blijft, bijvoorbeeld door @RichardBarrow op Twitter. En respecteer de Thai, ook als de emoties nogal wat hoger oplopen dan in NL het geval zou zijn. Wees voorzichtig met het koningshuis bespreken, dat is nauwelijks toegestaan (en dus zeker het onderwerp 'troonsopvolging' niet). Er wordt aangeraden de komende dagen zwart, wit of in elk geval 'muted colours' te dragen.
Ik vertrek 18 nov met een maat voor 16 dagen naar Thailand (BKK, Krabi, Khao Sok, Koh Lanta, Koh Phi Phi) . Vermoeden jullie dat dit gevolgen gaat hebben voor onze reis? Hoe lang houdt de rouwperiode effectief aan denken jullie ?
pi_165931977
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:20 schreef frieter het volgende:

[..]

Ik vertrek 18 nov met een maat voor 16 dagen naar Thailand (BKK, Krabi, Khao Sok, Koh Lanta, Koh Phi Phi) . Vermoeden jullie dat dit gevolgen gaat hebben voor onze reis? Hoe lang houdt de rouwperiode effectief aan denken jullie ?
Ik zou maar gelijk annuleren.
pi_165932302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zou maar gelijk annuleren.
grapjas
  donderdag 13 oktober 2016 @ 15:56:57 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165932341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:19 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik begreep dat het een maand wel merkbaar is voor toeristen, dat er eea gecancelled zal wordne (festivals etc.) daarna zou het voor de toerist wel mee moeten vallen. De eerste periode is het striktst .

Ik ga in over een paar weken, hoop dat het dan beetje rustig is en dat er niet te veel gesloten is
Ik denk dat het over een paar weken echt al minder merkbaar is.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:10:49 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_165932628
In thailand kan je sowieso beter nooit beginnen over het koningshuis. Ik vind zelf dat ze een beetje noord-koreaans gehersenspoeld zijn daar.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165932732
Ik vertrek 25 oktober voor drie weken. Ben benieuwd of het erg merkbaar is. Op zich ook wel weer een unieke uitzonderlijke situatie.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:54:52 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165933539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:20 schreef frieter het volgende:
Ik vertrek 18 nov met een maat voor 16 dagen naar Thailand (BKK, Krabi, Khao Sok, Koh Lanta, Koh Phi Phi) . Vermoeden jullie dat dit gevolgen gaat hebben voor onze reis? Hoe lang houdt de rouwperiode effectief aan denken jullie ?
Ik denk dat poldervrouwtje, net boven je, aardig goed zit. Toen de tante van de koning overleed, een jaar of 6 (?) geleden, merkten we er eigenlijk een paar dagen later al weinig meer van, terwijl er toen ook een hele lange rouwperiode was afgekondigd. Goed, wat meer zwart en wit op straat, en je moest gewoon een beetje oppassen qua uitbundigheid. Ik denk dat het over een week of twee, drie alweer wat naar de achtergrond verschuift.

En inderdaad, een bijzondere tijd zal het zeker zijn.
pi_165934176
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:19 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik begreep dat het een maand wel merkbaar is voor toeristen, dat er eea gecancelled zal wordne (festivals etc.) daarna zou het voor de toerist wel mee moeten vallen. De eerste periode is het striktst .

Ik ga in over een paar weken, hoop dat het dan beetje rustig is en dat er niet te veel gesloten is
Ik mag over ruim 6 weken, hopen maar dat de vrees voor politieke instabiliteit ongegrond zal blijken. Als het me niet zint gebruik ik Bangkok wel als springplank om wat andere landen te bezoeken in de regio (Singapore, Maleisië, Indonesië o.i.d.).
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:26:09 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165935246
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:20 schreef frieter het volgende:

[..]

Ik vertrek 18 nov met een maat voor 16 dagen naar Thailand (BKK, Krabi, Khao Sok, Koh Lanta, Koh Phi Phi) . Vermoeden jullie dat dit gevolgen gaat hebben voor onze reis? Hoe lang houdt de rouwperiode effectief aan denken jullie ?
Ach, het water zal er net zo nat zijn als gisteren. Je zult misschien wat meer bahtjes voor je euro krijgen maar voor de rest zul je er achter "closed doors" weinig van merken denk ik. Voor de Thais die afhankelijk zijn van de toeristen industrie moet de pijp ten slotte ook blijven roken.

Verder blijf ik er maar verre van wat commentaar betreft want voor je het weet word je nog voor defamation aangeklaagd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:30:55 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_165936725
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:26 schreef Gaoxing het volgende:
Zitten er FOK!kers in Thailand - en dan met name Bangkok - op het moment? Er is zojuist aangekondigd dat de koning vanmiddag is overleden. Dat is in Thailand wat grootser dan 'oh, nou komt er een begrafenis'. Reken erop dat het land, en dan met name BKK, behoorlijk ontwricht is de komende dagen/weken.Er zal een lange rouwperiode volgen, maar na een tijdje merk je daar niet veel meer van.

En we hopen van harte dat het land politiek stabiel blijft. In principe is de troonsopvolging simpel: zijn zoon volgt hem op. Of dat ook zo zal verlopen..... we zullen zien. Zorg dat je op de hoogte blijft, bijvoorbeeld door @RichardBarrow op Twitter. En respecteer de Thai, ook als de emoties nogal wat hoger oplopen dan in NL het geval zou zijn. Wees voorzichtig met het koningshuis bespreken, dat is nauwelijks toegestaan (en dus zeker het onderwerp 'troonsopvolging' niet). Er wordt aangeraden de komende dagen zwart, wit of in elk geval 'muted colours' te dragen.
Dank voor het twitteraccount en de goede raad :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_165936790
Wanneer gaat de eerste domme backpacker/toerist worden opgepakt omdat ie het koningshuis beledigde de komende dagen? :)
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_165936921
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:33 schreef Insomnia_ het volgende:
Wanneer gaat de eerste domme backpacker/toerist worden opgepakt omdat ie het koningshuis beledigde de komende dagen? :)
Die Fries in Birma komt binnenkort vrij! :P
pi_165937224
Nou, de eerste kneus die net vanmorgen een ticket naar Bangkok geboekt heeft, meldt zich bij deze :')

Ik vlieg zondag en kom maandag aan. Ben erg benieuwd. Eerste dag maar gewoon in Bangkok, en ik heb al even uitgezocht hoe ik snel in Cambodja of Laos kom mocht dat nodig zijn.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:08:32 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165937882
Het gaat de komende maand niet zo heel gezellig worden daar.

quote:
Thailand shuts down

It has been announced there will be a public display of respect and mourning in Thailand for thirty-days.

There will be no entertainment programs on radio or television. No music, no comedy and no soap series. Every Thai channel will broadcast royal daily news continuously.

All entertainment events have been cancelled for thirty-days. There will be no concerts, live music, stage shows or competitions.

Many nightclubs and go go bars have already closed down and will remain closed as a mark of respect.
entertainment-thailand-suspended-30-days
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165938063
:{ damn
pi_165940430
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:45 schreef BlackLining het volgende:
Nou, de eerste kneus die net vanmorgen een ticket naar Bangkok geboekt heeft, meldt zich bij deze :')

Ik vlieg zondag en kom maandag aan. Ben erg benieuwd. Eerste dag maar gewoon in Bangkok, en ik heb al even uitgezocht hoe ik snel in Cambodja of Laos kom mocht dat nodig zijn.
Vakantie? Waarom heb je pas last minute geboekt? Is dat niet vreselijk duur?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')