abonnement Unibet Coolblue
pi_165810621
Gegroet broeders en zusters,

Het is tijd voor een nieuwe laptop. Nou betaal je bij de meeste (web)winkels gelijk de hoofdprijs voor matige specs en als je goede specificaties wil ben je meer dan 600 euro kwijt. En dat geld heb ik niet want ik ben een armoedige student.

Nu leek het mij dus een goed plan om een refurbished laptop te kopen. Dat zijn/waren toch bijna altijd laptops van bedrijven? Op welke website of in welke winkel kan ik het beste zo'n laptop kopen? Op internet zie ik voor 300 euro al echt geile specs. Hebben jullie hier ervaring mee?

:*
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:29:19 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165810648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:27 schreef Vermon het volgende:
Op internet zie ik voor 300 euro al echt geile specs.
Lijkt me sterk. Linkje?

Hoeveel heb je te besteden en wat zijn verder je eisen/wensen aan je nieuwe laptop? Wat wil je ermee doen?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165810702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:29 schreef embedguy het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Linkje?

Hoeveel heb je te besteden en wat zijn verder je eisen/wensen aan je nieuwe laptop? Wat wil je ermee doen?
link

Ik heb ongeveer 350/400 euro te besteden. Wil hem voor school en thuis gebruiken, ik doe wel veel aan multitasken maar echt zware programma's of games niet.

Hij moet gewoon lekker snel en lekker soepel zijn. :9~
pi_165810746
Ik kan er zelf wel een ssd ingooien want die heb ik toch al van mn oude laptop.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:55:58 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165811061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:33 schreef Vermon het volgende:

[..]

link

Ik heb ongeveer 350/400 euro te besteden. Wil hem voor school en thuis gebruiken, ik doe wel veel aan multitasken maar echt zware programma's of games niet.

Hij moet gewoon lekker snel en lekker soepel zijn. :9~
https://www.laptops4all.nl/hp-elitebook-8540p.html
Voor 300e heb je een eerste generatie i5 met een hd scherm, 4gb ram en niet bijzondere grafische kaart met een behoorlijk gewicht (2,95kg). Imho niet iets wat je ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:27 schreef Vermon het volgende:
geile specs
... noemt.

Meer dan 500 euro zou een vergelijkbare laptop nieuw iig niet kosten. Iets onder de 500e gok ik. Daarmee overigens niet gezegd dat het niet een prima keus is voor je.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:56:25 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165811069
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:35 schreef Vermon het volgende:
Ik kan er zelf wel een ssd ingooien want die heb ik toch al van mn oude laptop.
Dat scheelt iig al een hoop, los van welke laptop je neemt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165811106
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:55 schreef embedguy het volgende:

[..]

https://www.laptops4all.nl/hp-elitebook-8540p.html
Voor 300e heb je een eerste generatie i5 met een hd scherm en niet bijzondere grafische kaart. Imho niet iets wat je ...

[..]

... noemt.

Meer dan 500 euro zou een vergelijkbare laptop nieuw iig niet kosten. Iets onder de 500e gok ik. Daarmee overigens niet gezegd dat het niet een prima keus is voor je.
Hoe zit dat met die processor generaties? Je moet toch alleen kijken naar de kloksnelheid?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:01:44 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165811143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:59 schreef Vermon het volgende:

[..]

Hoe zit dat met die processor generaties? Je moet toch alleen kijken naar de kloksnelheid?
Nee, zeker niet. De 'marktterm i5' is ondertussen alweer bijna antiek (>5jaar oud). We zijn ondertussen alweer bij de 6e generatie. De eerste generatie i5 zal bijv. een stuk trager zijn dan een i3 van de 6e generatie.

CpuBoss is niet bepaald betrouwbaar maar voor een idee van een vergelijking tussen een 6th i3 en de 1st gen i5;
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-540M-vs-Intel-Core-i3-6100U
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:07:35 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165811236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:27 schreef Vermon het volgende:
Het is tijd voor een nieuwe laptop. Nou betaal je bij de meeste (web)winkels gelijk de hoofdprijs voor matige specs en als je goede specificaties wil ben je meer dan 600 euro kwijt. En dat geld heb ik niet want ik ben een armoedige student.
Wat moet je als armoedige student met een laptop met geile specs?

Wat voor studie doe je? Voor de meeste studies voldoet een laptop waarmee je kan internetten en tekstverwerken prima. Die zijn er al vanaf ongeveer 400 euro en zijn mogelijk nog sneller dan een 8 jaar oude refurbished laptop.
So we just called him Fred
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:10:21 #10
224960 highender
Travellin' Light
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:15:17 #11
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165811363
Los staande van of dat die laptops van 300euro 'geile specs' hebben;

Bij zulk een oude laptops heb je een behoorlijke, danwel 100%, kans dat ze minder goed koelen onder andere doordat de koelpasta uitdroogt. Resultaat daarvan is dat de cpu terugklokt waardoor hij een behoorlijk stuk trager is dan dat hij was toen de laptop nieuw was.

[ Bericht 2% gewijzigd door embedguy op 07-10-2016 15:02:27 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165811432
Kijk dan naar zoiets als onderstaande, laptops4all is best duur als ik het zo zie. Dit is een gemiddelde prijs en daar heb je best een leuk laptopje voor.

https://www.estunt.nl/pro(...)5-8gb-ram-500gb-hdd/
Powered by JanetjeŽ
pi_165811498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:15 schreef embedguy het volgende:
Los staande van of dat die laptops van 300euro 'geile specs' hebben;

Bij zulk een oude laptops heb je een behoorlijke, danwel 100%, kans dat ze niet goed meer koelen onder andere doordat de koelpasta is uitgedroogd. Resultaat daarvan is dat de cpu terugklokt waardoor hij een behoorlijk stuk trager is dan dat hij was toen de laptop nieuw was.
Zo zo, 100% kans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het grootste probleem is stof bij laptops, daardoor koelen ze minder en gaan de fans loeien. Refurbished laptops zijn schoongemaakt en hebben dit probleem dus niet. En uitgedroogde koelpasta is ook het probleem doorgaans niet, teveel koelpasta wel. Als je ziet wat ze er soms tussen proppen is het echt om te huilen. Koelpasta is er om de oneffenheden tussen de CPU of GPU en het koeloppervlak te compenseren, niet om er een laag tussen te smeren.
Powered by JanetjeŽ
pi_165812134
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:22 schreef Dubbeldrank het volgende:

Het grootste probleem is stof bij laptops, daardoor koelen ze minder en gaan de fans loeien.
Yup

quote:
Refurbished laptops zijn schoongemaakt en hebben dit probleem dus niet.
Officiëel wel ja. Kan geen kwaad om even te checken.

Daarnaast hebben de meeste laptops te lijden van designflaws en verkeerde instellingen die ze snel oververhit maken. Beetje goed instellen en een laptopje kan zo jaren mee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_165812162
mn Dells hier zijn ook allemaal ex kantoor.. en ook rond de 6/7 jaar oud en werken nog prima..
ook de accus zijn nog prima te gebruiken (min 1.5h)

en ach mocht er eens een stukje plastic breken is er voor een habbekrats een vervangend stukje te scoren op Ebay :)

en als er weer eens een leuk dell machientje aangeboden wordt met de features die ik sowieso wil en betaalbaar is koop ik die wel :)

enige upgrades die ik gedaan heb zijn de SSDs..
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:24:36 #16
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165812186
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:22 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Zo zo, 100% kans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het grootste probleem is stof bij laptops, daardoor koelen ze minder en gaan de fans loeien. Refurbished laptops zijn schoongemaakt en hebben dit probleem dus niet. En uitgedroogde koelpasta is ook het probleem doorgaans niet, teveel koelpasta wel. Als je ziet wat ze er soms tussen proppen is het echt om te huilen. Koelpasta is er om de oneffenheden tussen de CPU of GPU en het koeloppervlak te compenseren, niet om er een laag tussen te smeren.
Nouwja, wellicht dat ik dan net pech heb gehad. Anyways, het lijkt mij niet onredelijk om te stellen dat de koelcapaciteit van een laptop in de jaren achteruit gaat. Of dat een reden is om daardoor een oudere laptop niet aan te schaffen; wellicht niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
Kijk dan naar zoiets als onderstaande, laptops4all is best duur als ik het zo zie. Dit is een gemiddelde prijs en daar heb je best een leuk laptopje voor.

https://www.estunt.nl/pro(...)5-8gb-ram-500gb-hdd/
Ziet er niet verkeerd uit :). Stuk betere specs als eerder gelinkte laptops.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165997210
Hallo mensen,

helaas is vorige maand mijn 2,5 jaar oude acer laptop kapot gegaan. Nu wil ik graag een nieuwe, maar niet te duur, want ik krijg niet alles vergoed helaas.

Nu kwam ik 2 sites tegen met ''aantrekkelijke'' stats wat laptop betreft ( denk ik )

1- https://www.computeroutle(...)b-320gb-webcam-hdmi/
( deze wil ik dan uitbreiden met 8GB memory en 128 SSD kaart. Dit kan beneden. Ook krijg je bij dit bedrijf 2 jaar garantie, dat is toch best netjes?

2- https://www.asbascomputers.nl/gebruikte-laptops?product_id=1337
Deze laptop zien er qua stats ook heel goed uit, lijkt me? 399 euro voor zo'n laptop is best weinig lijkt me?

Wat zijn jullie meningen? En is het waard een refurbished laptop te kopen?
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:11:13 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_165997506
zou het persoonlijk niet doen maar heb er geen ervaring mee. Las laatst wel dat refurbished telefoons vaak problemen geven (o.a. met accu). maar geen idee of dat ook voor laptops geldt.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:21:31 #19
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165997825
- edit - De twee topics over refurbished laptops zijn samengevoegd, deze post gaat over de post van mrkos hierboven -


De laptops uit de op zien er niet verkeerd eruit, mits die bedrijven bieden wat ze beweren (en dus ook eventuele garantieafhandelingen ed netjes afhandelen).

[ Bericht 21% gewijzigd door Fred op 16-10-2016 22:18:39 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165998018
Tnx, heb die andere topic niet gezien excuus..

Hopelijk hebben anderen nog een mening over de 2 laptops die ik hierboven heb gedeeld?
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:20:06 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166002205
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:27 schreef mrkos het volgende:
Tnx, heb die andere topic niet gezien excuus..

Hopelijk hebben anderen nog een mening over de 2 laptops die ik hierboven heb gedeeld?
De twee topics over refurbished laptops zijn samengevoegd, het verloop van dit topic kan nu iets uit verband zijn gehaald in de laatste posts.
So we just called him Fred
pi_166009119
Niemand een mening????
pi_166009471
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:48 schreef mrkos het volgende:
Niemand een mening????
wat wil je ermee doen? wat wil je max uitgeven? die 2e is beter maar voor wat email versturen of internetten voldoet die eerste ook prima. Heb zelf al 3 generaties Dell latitude en ik krijg ze niet kappot. Maar met wat upgrades erbij die je wil doen wordt de prijs misschien toch wat te hoog t.o.v een nieuwe laptop.

ik zou iig proberen alsnog garantie te claimen op je Acer omdat je verwacht dat een laptop wel minimaal 3 jaar mee gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door wootahH op 17-10-2016 12:13:56 ]
:]
pi_166010210
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 12:05 schreef wootahH het volgende:

[..]

wat wil je ermee doen? wat wil je max uitgeven? die 2e is beter maar voor wat email versturen of internetten voldoet die eerste ook prima. Heb zelf al 3 generaties Dell latitude en ik krijg ze niet kappot. Maar met wat upgrades erbij die je wil doen wordt de prijs misschien toch wat te hoog t.o.v een nieuwe laptop.

ik zou iig proberen alsnog garantie te claimen op je Acer omdat je verwacht dat een laptop wel minimaal 3 jaar mee gaat.
Tnx voor je feedback.

De garantie was helaas maar 2 jaar, dus dat is niet mogelijk. Verder wil ik met de laptop ook films downloaden en misschien op kijken, ik denk dat games spelen erop niet lukt? Maar de 2e laptop is dus volgens u de beste?
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:27:37 #25
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166012273
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 12:45 schreef mrkos het volgende:

[..]

Tnx voor je feedback.

De garantie was helaas maar 2 jaar, dus dat is niet mogelijk. Verder wil ik met de laptop ook films downloaden en misschien op kijken, ik denk dat games spelen erop niet lukt? Maar de 2e laptop is dus volgens u de beste?
De 2e is zeker beter maar ook 33%duurder dus tja; net wat je wilt. Die eerste is ook niet traag, zeker niet als je er een ssd in zet en hem upgrade naar 8gb (zou ik ook bij de 2e laptop doen, als dat te duur is zou ik voor de eerste laptop gaan met die upgrades).

Of gamen gaat, zal afhangen van wat je verwacht. Met die 2e optie (en die eerste optie ook maar net wat minder) kun je bijv prima league of legends spelen op redelijke grafische settings. Verwacht niet dat je er de nieuwste cod ermee kan spelen. Cod mw2 zal max haalbaar zijn op middel settings.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')