En binnenkort echte roadtrips?quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!
Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord
Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
Die snufjes en fratsen gebruik je allemaal niet tijdens je lessen, je schakelt en kijkt en zo. Af en toe een beetje sturen is ook wel handig. Ongeacht wat welk bouwjaar de auto is blijven de principes hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!
Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord
Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
Die 2 dingen kan je al hebben in een 2e hands auto van 1000 euro dus hoef je niet te missen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
(ik ben heel slim bezig geweest van oktober tot maart)
Ik had andere eisen, dus soms moet je dan wat luxe dingetjes laten vallen.quote:Op zondag 6 november 2016 00:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die 2 dingen kan je al hebben in een 2e hands auto van 1000 euro dus hoef je niet te missen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een hoop tekst.
Haha nee absoluut nietquote:Op zondag 6 november 2016 03:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je bent van plan ook meteen maar een gezin te stichten met je 4 deurs Porsche?
quote:Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
DiqiuSpuegelverwarming + voorruitverwarming is wel chill hoor, vooral nu het kouder aan het worden is. En stoelverwarming mijn rug vind dat zo fijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een hoop tekst.
Cruise control is ook echt fantastisch als je soms snelweg rijdt, je bent gewoon zo relaxed en gaat veel minder agressief rijden / inhalen. Tenzij je haast hebt dan dan trap je hem er doorheen maar als je geen haast hebt is cruise control echt goed voor je stressniveau.quote:Op zondag 6 november 2016 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Spuegelverwarming + voorruitverwarming is wel chill hoor, vooral nu het kouder aan het worden is. En stoelverwarming mijn rug vind dat zo fijn.
quote:Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
DiqiuOp de radio hadden ze het pas over touchscreens in auto's. Zo'n ding als in de Tesla ziet er wel tof uit maar is een ramp als het op blind bedienen aankomt. als je de verwarming wilt regelen en je kent de auto een beetje kun je dat doen zonder je ogen van de weg te halen. Met een touchscreen op de tast heb je een probleem, je krijgt geen feedback zoals van normale knoppen en schakelaars.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een hoop tekst.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Onze huidige auto heeft iig spiegelverwarming, stoelverwarming en cruise control. Komt allemaal goed Eerst morgen maar weer lessen.quote:Op zondag 6 november 2016 10:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Cruise control is ook echt fantastisch als je soms snelweg rijdt, je bent gewoon zo relaxed en gaat veel minder agressief rijden / inhalen. Tenzij je haast hebt dan dan trap je hem er doorheen maar als je geen haast hebt is cruise control echt goed voor je stressniveau.
Verwarmde spiegels zijn heel handig, en aangezien ik een leren stuur heb, zou ik ook belachelijk graag een verwarmd stuur hebben in de winter, maar dat is dan weer heel exclusief en heeft bijna geen enkele auto.
quote:Op zondag 6 november 2016 17:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Onze huidige auto heeft iig spiegelverwarming, stoelverwarming en cruise control. Komt allemaal goed Eerst morgen maar weer lessen.
Vandaag voor de gein even een theorie-examen gemaakt en het viel mij nog mee, het onderdeel gevaarherkenning had ik ruim gehaald, alleen kennis & inzicht 13 fout. Dus nu lekker de boeken in.
Waarom persé P100D... P85D is al verschrikkelijk snel (en leuk ).quote:Op zondag 6 november 2016 03:53 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Haha nee absoluut niet
Dromen mag altijd toch? En het word ooit óf een Panamera óf een P100D Tesla.
Een gezin stichten zit er denk ik toch niet in, maar dat is een ander verhaal.
Nog niet. Ga eerst even rustig de boeken door, dan examendatum regelen en veel oefenexamens doen in de tussentijdquote:Op zondag 6 november 2016 18:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
Heb je al een datum staan voor je theorie?
P100D gaat natuurlijk wel een stuk verder op een volle lading dan een P85D en áls ik al ooit een nieuwe auto koop wil ik wel dat het een waardige opvolger is en dat ik niet elke 300 kilometer aan de lader moetquote:Op zondag 6 november 2016 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom persé P100D... P85D is al verschrikkelijk snel (en leuk ).
tegen de tijd dat ik ga kijken voor een andere auto zoek ik er een met van binnen uit te verstellen buitenspiegels. Zo onhandig dat ik dat nu handmatig moet doen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
(ik ben heel slim bezig geweest van oktober tot maart)
quote:Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
DiqiuWat je hebt aan alle luxe? Leidt het echt zo af? Natuurlijk, sommige opties gaan afleiden. Maar een hoop opties zijn er gewoon voor luxe (denk aan airco, verwarmde stoelen, stuur, (A)CC, PDC) en ondersteunen ook wel degelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een hoop tekst.
Autorijden gaat in de basis niet om alle fratsen erom heen, maar ze helpen wel degelijk. Iets als PDC helpt bij het inparkeren, natuurlijk kan het zonder, maar toch is het fijn als er iets piepend aageeft hoever ik van het paaltje afzit. Zelfde geldt voor dodehoek-indicatoren; die maken het alleen maar veiliger.
Je kan mi onderscheid maken tussen opties die helpen (PDC etc) en opties die het aangenamer maken (airco, verwarmde stoelen etc). De eerste helft ondersteund echt, de tweede helft geeft je aangename luxe.
Zelf rijdt ik een BMW uit jaren '80 en uit 2014. Op de eerste zit bijna niets (wel een hoop voor die tijd, dat dan weer wel) en op de tweede zit bijna alles. Ik rijd volgens mij in beide net zo veilig, maar in de eerste houd ik wel rekening met het feit dat ik geen ABS, ESP etc heb. Dat maakt sommige dingen een stuk leuker natuurlijk (lang leve bochtjes en achterwielaandrijving) maar maakt me ook bewust. Alles is wel in orde aan de oudere auto (remmerij etc is gewoon in orde) maar de remweg is toch langer als het nat danwel glad is en er grijpt geen ABS is.
Het grappige is dat in de oudere auto wel luxe-opties zitten (elektrische en verwarmde spiegels, allerlei elektrische fratsen in het interieur) maar een optie als ABS heeft het model bijna nooit gehad
Nee klopt!quote:Op vrijdag 4 november 2016 23:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Examens zijn idd niks anders dan een toneelspelletje.
Voor theorie neem je je eigen mensen mee waarmee je al 10x hebt geoefend en met het examen voor praktijk idem dito al is het er dan maar 1.
Mijn "leerling" was een vriend van me die zelf instructeur was dus appeltje/eitje.
Behalve de 1e keer, het nieuwe rijden kwam er net in en volgens het nieuwe rijden moet je schakelen op toeren maar de boeken die ik had en de lessen die ik kreeg ging alleen maar over schakelen op een bepaalde snelheid.
Ik voelde me dus flink genaaid.
Zo zie je maar weer hoeveel IBKI op de regeltjes let ipv op de inhoud.
Maar zodra ik klaar was heb ik alle regeltjes overboord gegooid en les gegeven op mijn eigen manier.
Ik had een heel vriendschappelijke band met mijn leerlingen, het was gewoon altijd gezellig in de auto terwijl we wél serieus aan het lessen waren.
Behalve met een oudere vrouw die na 50 lessen nog steeds niet kon schakelen, echt elke les leek wel de 1e keer.
Heb dat uiteraard nooit laten merken maar als ik die naam in mijn agenda zag staan werd ik niet blij.
Het is een mooi beroep vind ik, je kunt mensen iets leren waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Maar leren hoort leuk te zijn!
En in het geval van NoorseViking zien we wel hoe fout dat kan gaan, die instructeur is in mijn ogen niet geschikt voor dat werk, dit hoort absoluut niet zo te gaan.
Zonde van de tijd, het geld en het werkt nog eens demotiverend ook.
Hopelijk krijgt hij maandag een passende restitutie aangeboden al komt daarmee de tijd en motivatie niet terug helaas.
Dat er bij hen staat dat je je TTT wel hebt gehaald is vreemd. Waar hebben ze dat vandaan? Niet uit de informatie van het CBR, lijkt me. Anders zou jij ook een ander resultaat in de mail moeten hebben gehad?quote:Op maandag 7 november 2016 11:55 schreef Noorseviking het volgende:
[..]
Nee klopt!
*Update 1245* De ANWB-Soap gaat verder.
Ik heb nagedacht dit weekend : en heb besloten om het nog een kans te geven bij de ANWB maar natuurlijk bij een andere instructeur.
Maar dan in vorm van het volgende voorstel : Ik volg 1/2 lessen kosteloos bij de andere instructeur als het mij nog niet lekker zit..ben ik weg!
Net belde de persoon waaraan ik ook mijn verhaal heb ik gedaan. Ze belde op ''Ja we hebben het met hem besproken en hij deed het alleen maar om jou te prikkelen maar dat is dus verkeerd verlopen'' Maar geen specifieke afspraken rondom een vergoeding of wat dan maar ook. Daarvoor is zij niet bevoegd en moet ik dus een afspraak maken met de rijschoolhouder.
Maar nu komt de volgende verrassing uit de hoge hoed : volgende : Ik heb mijn TT afgelopen week gedaan en volgens hun administratie ben ik dus blijkbaar daarvoor wel geslaagd.
Terwijl ik zelf een uitslag heb ontvangen met de resultaten waaruit blijkt dat het niet zo is. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden en of hier blij mee moet zijn. (zoals een persoon voorgaand hierboven zei : het is maar een toets waarvoor je twee vrijstellingen kunt krijgen)
Het interesseert mij ook voor de rest ook gewoon weinig gezien de aanloop naar / rondom de TT gewoon ronduit slecht was en dit meer als een gratis cadeautje aanvoelt. (Het wegrijden, de afbranding achteraf)
Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen gezien ze WEL te tijd nemen om het met hem te bespreken maar dat er op vlak van vergoeding geen duidelijk naar mij toe is. Aankomende vrijdag staat de rijles bij een rijschool in Hoogerheide al vast. Waar ik wel een goed gevoel bij heb.
De nieuwe instructrice bij de ANWB heeft alleen morgenochtend/woensdagochtend tijd voor mij..dus dat gaat een week worden opgeschoven gezien ik gewoon college heb. (En ik wel een beetje klaar ben met rijschool op de eerste plaats te zetten)
Ik heb beloofd om vandaag terug te bellen voor een afspraak, maar het feit dat ze niet nadrukkelijk met een voorstel komen voor een vergoeding zit mij niet lekker.
Wat te doen..wat te doen?
Ik wil sowieso een afspraak maken met de rijschoolhouder, maar aan de andere kant is het verspilde moeite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |