abonnement Unibet Coolblue
pi_165972012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je gaat er bij aankoop van een 'premium' BMW bij de dealer toch vanuit dat je geen stukken krijgt onderweg? Beetje vreemd om daar dan meteen een verzekering voor af te sluiten en jaarlijks 55 euro extra te betalen. Wat na 10 jaar neerkomt op 550 euro, had je je auto makkelijk 2x voor weg kunnen laten slepen.
Elke auto kan toch een probleem krijgen? Zeker nu er zoveel techniek in de auto zit. Ik heb al vanaf het begin ANWB. Duur? Jep. Maar ze hebben me ook een paar keer geholpen. Op vakantie ging mijn auto stuk, gratis naar Nederland vervoerd (vanuit Zwitserland) en de rest van de vakantie gratis een leenauto gekregen. Als je dat zelf had moeten betalen zat ik al gauw aan de kosten van wat ik in de afgelopen jaren aan de ANWB heb overgemaakt. Plus nog het geregel wat je dan zelf moet doen op je vakantie.. Telefoonrekening en taxikosten zijn ook deels vergoed toen.

Zie ook de reclame van Allsecure volgens mij, waar je alleen betaalt als je daadwerkelijk pech hebt. Maar 1x afslepen kost al aardig wat geld en dat is dan nog Nederland. In Nederland is het wel het minst erg om pech te krijgen lijkt mij.
pi_165972041
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:44 schreef Hyperdude het volgende:
400000 km en nog meer toeren bij 72 km/u dan mijn benzinebak. b :)
Ik wist dat iemand daar een opmerking over ging maken :') ik zat in de 4de, reed net Zwolle uit en wou de foto-op niet missen. :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_165972702
Los daarvan, heeft HD een achtbak geloof ik, niet helemaal vergelijkbaar :P
Overigens, dat is een 318d, toch? Net verbruik hoor, je rijdt dan wel netjes normaal gesproken neem ik aan?
Schip ahoy!
pi_165974320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Los daarvan, heeft HD een achtbak geloof ik, niet helemaal vergelijkbaar :P
Overigens, dat is een 318d, toch? Net verbruik hoor, je rijdt dan wel netjes normaal gesproken neem ik aan?
En dan mij een beetje pesten met m'n 5 versnellingen :D. 318D inderdaad, trap hem bijna nooit aan. Zo veel power zit er ook weer niet in. Dit is het gemiddelde.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_165982095
Dat is erg netjes hoor. Hoewel ik sowieso vind dat bij de tweeliter diesels (wat jouw 318d in feite ook is) van BMW de verbruikscijfers goed te overzien zijn. 5,5 heb ik echter nooit gehaald. Het hield op bij 6l/100km.

Als je jouw grafiek ziet krijg je 'm ook steeds beter onder de knie, globale lijn lijkt wat te dalen. Ik heb van de week nieuwe olie erin gekieperd en luchtfilter vervangen, ben benieuwd of dat nog iets doet voor het verbruik. Luchtfilter was aardig smerig wel.
Schip ahoy!
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:46:41 #131
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165984978
Het zal de komende tijd wel weer omhooglopen met de winterdiesel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165985053
Maar de winterbanden eronder scheelt weer, zijn wat minder breed en dus minder rolweerstand.
Schip ahoy!
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:09:20 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165985168
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is erg netjes hoor. Hoewel ik sowieso vind dat bij de tweeliter diesels (wat jouw 318d in feite ook is) van BMW de verbruikscijfers goed te overzien zijn. 5,5 heb ik echter nooit gehaald. Het hield op bij 6l/100km.

Als je jouw grafiek ziet krijg je 'm ook steeds beter onder de knie, globale lijn lijkt wat te dalen. Ik heb van de week nieuwe olie erin gekieperd en luchtfilter vervangen, ben benieuwd of dat nog iets doet voor het verbruik. Luchtfilter was aardig smerig wel.
U serious? :? Die cijfers haal ik zelfs met die halve vrachtwagenmotor in het vooronder :Y

6 liter zonder al te veel extra moeite, voor 5,5 moet ik een beetje mijn best doen, het record is sinds een week of wat 4.7l/100. Daar moet ik wel heel veel listen voor uit de kast trekken, maar hij flikt het wel :P

Gemiddeld zit ik bij normaal rijgedrag zo rond de 7.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:38:21 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165985595
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

U serious? :? Die cijfers haal ik zelfs met die halve vrachtwagenmotor in het vooronder :Y

6 liter zonder al te veel extra moeite, voor 5,5 moet ik een beetje mijn best doen, het record is sinds een week of wat 4.7l/100. Daar moet ik wel heel veel listen voor uit de kast trekken, maar hij flikt het wel :P

Gemiddeld zit ik bij normaal rijgedrag zo rond de 7.
Je wordt ouder papa. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165985666
quote:
12s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je wordt ouder papa. :P
:o.
pi_165985750
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

U serious? :? Die cijfers haal ik zelfs met die halve vrachtwagenmotor in het vooronder :Y

6 liter zonder al te veel extra moeite, voor 5,5 moet ik een beetje mijn best doen, het record is sinds een week of wat 4.7l/100. Daar moet ik wel heel veel listen voor uit de kast trekken, maar hij flikt het wel :P

Gemiddeld zit ik bij normaal rijgedrag zo rond de 7.
Nouja, ik haal dat niet op doorsnee verkeer. Maar dat zal vast ook met de rijstijl te maken hebben. Ik hou van doorrijden en zit zeer regelmatig op 160-170. In Duitsland waar het rustig is 200+. Dan kom je niet meer zuinig uit op het einde van je tank natuurlijk. En 255 brede banden helpen daarbij ook niet echt.

Ik gok dat als ik een weekje met 100 naar het werk ga cruisen, dat ik dan een stuk gunstiger scoor. Kwestie van keuzes :)
Schip ahoy!
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:11:35 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165986130
quote:
12s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je wordt ouder papa. :P
dat mag ik hopen :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:20:35 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165986293
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:47 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nouja, ik haal dat niet op doorsnee verkeer. Maar dat zal vast ook met de rijstijl te maken hebben. Ik hou van doorrijden en zit zeer regelmatig op 160-170. In Duitsland waar het rustig is 200+. Dan kom je niet meer zuinig uit op het einde van je tank natuurlijk. En 255 brede banden helpen daarbij ook niet echt.

Ik gok dat als ik een weekje met 100 naar het werk ga cruisen, dat ik dan een stuk gunstiger scoor. Kwestie van keuzes :)
die 7 op 100 haal ik met normaal rijden, Vmax, af en toe eens een dAuwdi plagen enzo dit dat.

Voor alles onder de 6.3 moet ik onder de 120 op de cc blijven, en voor onder de 5 echt hypermilen; vrachtwagenaanhangertje spelen enzo.

Als ik gas ga geven en de linlerbaanjosti uithangen zit ik rond de 8,5, en een uurtje 160 - 180 op de cc levert 1 op 9 à 10 op. Het viel me laatst wel op toen ik eens echt haast had op een vroege zondagmorgen, dat ik na een stuk flink het gas erop (Vmax +49) op de snelweg op 10.8 van de snelweg af kwam, en daarna 35km lang Vmax +49 en alles volle porrie trappen binnendoor het verbruik liet dalen naar 10.2. Dat vond ik wel verbazingwekkend. Je zou andersom verwachten eigenlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:46:31 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165986802
1 op 10 haal ik alleen op lange stukken netjes volgens de regels rijden maar het is juist zo prettig om op lange stukken wat harder te rijden
  FOK!fotograaf zondag 16 oktober 2016 @ 13:26:42 #140
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_165987725
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:26 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Verzekerd tegen pech onderweg via BMW?
Dan betaal je dus eigenlijk de sleepkosten gewoon op voorhand al. :')
Dude, lees je in. Kost me 55 per jaar voor heel Europa. Goedkoper dan ANWB. Plus ze betalen alle onkosten die ik maak als ik zonder auto zit. En krijg vervangend vervoer. Vorige keer hadden ze zelfs een hotel voor me geboekt zodat ik niet midden in de nacht hoefde te rijden.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:31:38 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165987815
quote:
15s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:26 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dude, lees je in. Kost me 55 per jaar voor heel Europa. Goedkoper dan ANWB. Plus ze betalen alle onkosten die ik maak als ik zonder auto zit. En krijg vervangend vervoer. Vorige keer hadden ze zelfs een hotel voor me geboekt zodat ik niet midden in de nacht hoefde te rijden.
Dat is wel netjes
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:57:50 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165988392
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:46 schreef Tarado het volgende:
1 op 10 haal ik alleen op lange stukken netjes volgens de regels rijden maar het is juist zo prettig om op lange stukken wat harder te rijden
daarom pak je dus voor een lange afstands auto een wat dikkere motor ;) De nieuwere BMW diesels zouden nóg zuiniger moeten zijn. Ik had een jaar of 2 terug een collega die ZZP'er was, die reed een 525d uit 2008 geloof ik, en die claimde 1 op 17 te rijden bij 150-160 op de snelweg. Nou weet ik niet of dat dom gelul was natuurlijk, maar dat red ik dus bij lange na niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 14:03:32 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165988516
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

daarom pak je dus voor een lange afstands auto een wat dikkere motor ;) De nieuwere BMW diesels zouden nóg zuiniger moeten zijn. Ik had een jaar of 2 terug een collega die ZZP'er was, die reed een 525d uit 2008 geloof ik, en die claimde 1 op 17 te rijden bij 150-160 op de snelweg. Nou weet ik niet of dat dom gelul was natuurlijk, maar dat red ik dus bij lange na niet.
De nieuwe BMW's hebben toch een achtbak? Met een sterke motor rij je stationair 100 bij wijze van.

Met een Mercedes 9G bak rijdt je ongeveer 2300rpm als je 200 rijdt. 130 is 1200 ofzo. Met een koekietrommel met en klein blikkie lukt je zoiets simpelweg niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165995298
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
Als ik gas ga geven en de linlerbaanjosti uithangen zit ik rond de 8,5, en een uurtje 160 - 180 op de cc levert 1 op 9 à 10 op. Het viel me laatst wel op toen ik eens echt haast had op een vroege zondagmorgen, dat ik na een stuk flink het gas erop (Vmax +49) op de snelweg op 10.8 van de snelweg af kwam, en daarna 35km lang Vmax +49 en alles volle porrie trappen binnendoor het verbruik liet dalen naar 10.2. Dat vond ik wel verbazingwekkend. Je zou andersom verwachten eigenlijk.
Dat is wel apart ja.
Maar zo zie je dat rijstijl heel veel bepaalt. Daarom vind ik de 5.5 van hierboven genoemde 318d netjes, dat betekent dat hij over het algemeen erg rustig rijdt. Mijn basisrijstijl is wat vlotter en dan kom je dus meteen niet meer zuinig uit. Ik zou het eigenlijk eens een tank lang moeten proberen wat er gebeurt als ik constant 100 rij. En één rit checken wat er gebeurt als ik achter een vrachtwagen blijf hangen. Maar... daar heb ik gewoon het geduld niet voor :P

Ik ben vaak niet zozeer onder de indruk van de techniek, als wel van de benodigde rustige, kalme rijstijl :+
Schip ahoy!
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:14:03 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_166001983
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is wel apart ja.
Maar zo zie je dat rijstijl heel veel bepaalt. Daarom vind ik de 5.5 van hierboven genoemde 318d netjes, dat betekent dat hij over het algemeen erg rustig rijdt. Mijn basisrijstijl is wat vlotter en dan kom je dus meteen niet meer zuinig uit. Ik zou het eigenlijk eens een tank lang moeten proberen wat er gebeurt als ik constant 100 rij. En één rit checken wat er gebeurt als ik achter een vrachtwagen blijf hangen. Maar... daar heb ik gewoon het geduld niet voor :P

Ik ben vaak niet zozeer onder de indruk van de techniek, als wel van de benodigde rustige, kalme rijstijl :+
ik heb ook die wat vlottere rijstijl als ik zelf die brandstof niet hoef te betalen :+ Nah, gekkigheid, hád ik wel altijd, maar toen reed ik voornamelijk korte stukkies. Nu rijd ik wat langere stukken, en dan loont het gewoon om een beetje normaal te doen. Feitelijk scheelt het me een tientje ofzo in de week denk ik of ik normaal doe of een beetje de toffe MB boy uithang die altijd harder moet als zijn voorganger. Tis niet alleen de brandstof, het is ook slijtage, stress van het elke keer in de ankers moeten of elke trut die hem 'ervoor gooit' om in te halen met 110, en niet te vergeten prenten.

Gewoon lekker laid back op de cc tuffen en je niet druk maken over die 10 minuten, heel relaxed, economisch en dat zuinig rijden is stiekem best een leuk spelletje.

Als ik vanuit een bepaalde plaats naar huis rijd maak ik mezelf vaak een dealtje; op een bepaald punt ben ik halverwege, als ik dan bijvoorbeeld gemiddeld onder de 6 liter zit, 'mag' ik van mezelf het laatste 130 stuk op het gas, als het gemiddeld maar onder de 7 blijft ofzo :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_166003766
Hier komt ook alles rondom autokosten uit de eigen portemonnee hoor, dus wat dat betreft zitten we gelijk :). Ik loop ook niet altijd te coureuren en op woon-werk rij ik gewoon op de CC met de meute mee tot op de maximum snelheid. Omdat op die stukken het inderdaad geen zin heeft om te jagen, scheelt onderaan de streep te weinig en kost te veel extra.
Maar ik krijg het ook niet voor elkaar om ónder de max te rijden als het gewoon doorrijdt. Zoals velen tegenwoordig 100 à 105 rijden @130 om mooie verbruikscijfers te halen, dat lukt mij echt niet. 107, 127 of 135 is het bij mij :P
Schip ahoy!
pi_166004642
Het is ook leuk om je auto soms te pushen qua zuinigheid. Zeker met diesels kun je echt goede waardes halen. Met mijn Audi A4 1.9 TDI quattro Avant uit 2003 reed ik soms ook als een slak. Achter de vrachtwagens hangen enzo (als ik daarvoor voor m'n werk bijvoorbeeld 2000km normale snelheid had gereden vond ik het niet erg om die laatste 50 even rustig aan te doen) en dan haalde ik ook waardes van rond de 1 op 18. En soms zelfs nog zuiniger, als ik ook overal de stoplichten mee had bijvoorbeeld. Op vakantie heb ik een keer 1 op 17 gereden. Reed ik lekker 130/140 richting zuidoost Duitsland. Prima voor een 4x4 zou ik zeggen (1515kg).

Met de BMW 540i is het totaal anders.. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, want de LPG kost gewoon niet veel. Zit meestal rond de 1 op 6/7. Soms 1 op 5,5 of slechter.. 1x met wat rustig rijden op een lange afstand 1 op 9,3 gehaald, dat is toch wel netjes voor zo een bak. Maar korte ritjes en vaak optrekken is gewoon echt funest, daarom een vrij laag gemiddelde. 1740kg in beweging brengen kost gewoon veel gas ;) Op de snelweg rijd ik meestal wel door, dus Vmax + 20/30 ofzo.
pi_166047860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:00 schreef StretchingKoala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Not bad..not bad at all ^O^
pi_166063036
Altijd fijn als je garage het steeds te druk heeft. Ik wil nu eens een afspraak maken om hen een diagnose uit te laten voeren voor de trillingen bij 110 kilometer per uur en meer. Het is niet altijd maar als het er is dan is het verdomd irritant :r
  woensdag 19 oktober 2016 @ 19:25:39 #150
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_166064234
Sinds 2 weken een 218d active tourer advantage mediterran blau, eerste keer dat ik BMW kies als leasebak en .Ik ben in een keer om.
Ik kom van een peugeot 508 en dit is wel iets helemaal anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')