Dat inderdaad. Ff storinkje resetten en hij doet het weer zonder problemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dealers tegenwoordig hè. Als de computer niks kan zien is er niks aan de hand. Rij maar door tot het kapot is en de stekker ook iets aangeeft. Dan gaan we gewoon onderdelen vervangen, want repareren kunnen we niet meer en/of is te duur door het gigantische arbeidsloon voor die overbetaalde (leerling)monteurs.
Het middenstuk wordt ook vaak geupgrade voor een dikker geluid. Vaak staan er wat schotten in die geluiddempen bij de OEM, bij aftermarket kunnen die ontbreken of anders gepositioneerd zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 02:04 schreef matigeuser het volgende:
Inmiddels heb ik mijn 'nieuwe' 330i in het bezit en nondejuh wat een fijne auto.
Ik heb alleen een dingetje wat me niet bevalt. Een van de vorige eigenaren heeft er een andere uitlaat onder gezet. Hij (het uitstekende stukje) ziet er wel mooi uit (verchroomd) maar het geluid is mij veel te zwaar en te lomp.
Een zwarte BMW wordt nou eenmaal al geassocieerd met 'patsers', maar dan met 18 inch velgen en zo'n dik lomp geluid uit je uitlaat is het beeld helemaal compleet. Het past simpelweg niet bij me. Ik zou liever het 'stock geluid' weer terug hebben. En eigenlijk vind ik 17-inch wielen ook mooier.
Maar goed, is dit een lastige opgave? Wordt dat lompe geluid alleen veroorzaakt door het laatste stukje van de uitlaat? Of ligt er wellicht toch een geheel andere uitlaat onder? Het is in ieder geval niet 'af fabriek' gedaan en denk dat het een aftermarket uitlaat is. Kwestie van afschroeven of in zijn geheel vervangen?
In dat laatste geval is het wellicht de moeite niet.
Grappig, heb ik eindelijk een dikke BMW maar voelt hij 'te dik' voor mij als persoon. 1st world problems.
Dus wellicht zijn er alleen wat schotjes uitgehaald in het middenstuk? En is het laatste stukje chrome alleen voor het zicht? Dan zou het makkelijk terug te draaien moeten zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het middenstuk wordt ook vaak geupgrade voor een dikker geluid. Vaak staan er wat schotten in die geluiddempen bij de OEM, bij aftermarket kunnen die ontbreken of anders gepositioneerd zijn.
Wat is er nog meer mee gedaan?
Dat is niet zomaar effe terug te zetten in dat middenstuk. Dan zou je het OEM weer terug moeten zetten. Het geluid zit meestal niet in een verchroomd eindstuk.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dus wellicht zijn er alleen wat schotjes uitgehaald in het middenstuk? En is het laatste stukje chrome alleen voor het zicht? Dan zou het makkelijk terug te draaien moeten zijn.
Ik zal er binnenkort eens naar laten kijken door een stel kennissen van ons die een 'auto hobbyclub' hebben, met een brug enzo.
Volgens mij is er voor de rest niks aan de auto veranderd. Alles af-fabriek. Velgen zijn gelukkig ook origineel BMW (Style 162).
Ik zou graag een foto zien van de huidige uitlaat. De M performance demper is diep en imo mooi van geluid, aanwezig maar niet vanaf een kilometer hoorbaar. Als je een Performance demper hebt dan kun je die zo uitwisselen met een originele meestal.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dus wellicht zijn er alleen wat schotjes uitgehaald in het middenstuk? En is het laatste stukje chrome alleen voor het zicht? Dan zou het makkelijk terug te draaien moeten zijn.
Ik zal er binnenkort eens naar laten kijken door een stel kennissen van ons die een 'auto hobbyclub' hebben, met een brug enzo.
Volgens mij is er voor de rest niks aan de auto veranderd. Alles af-fabriek. Velgen zijn gelukkig ook origineel BMW (Style 162).
Ik heb een fototootje gemaakt van het laatste stuk.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 15:16 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ik zou graag een foto zien van de huidige uitlaat. De M performance demper is diep en imo mooi van geluid, aanwezig maar niet vanaf een kilometer hoorbaar. Als je een Performance demper hebt dan kun je die zo uitwisselen met een originele meestal.
Maar het kan ook dat de einddemper oe is, en de middendemper verwijderd. De midden demper is geen schotten geval, gewoon een 'straight trough' model.
Maar jammer dat je het geluid niet goed vind, ik vind het een super geluid. Heb zelf de middendemper juist verwijderd en een 35i eind demper. Vind het een geweldig zo
Wat je als eerste zal moeten checken is of de uitlaat klep wel aangesloten is en dicht gaat. Er wordt vaak de zogenaamde Golf-Tee mod gedaan en dat is het uitschakelen van de uitlaatklep voor meer geluid. Of slangetje is los en afgedopt, of de stekker van de solenoid (links achter in kofferbak) is losgehaald.
Maak anders even een filmpje, lijkt me wel lekker om even te horen die 6 pitter! Al is dat op film vrij lastig vast te leggen, maar toch.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb een fototootje gemaakt van het laatste stuk.
[ afbeelding ]
Heb je daar wat aan?
Ik heb ook even onder de auto gekeken. Het laatste stuk lijkt me inderdaad een 'opzet' stukje. En in beide pijpen zit een rond 'deukje' aan de onderkant.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het geluid stiekem wel mooi en 'bruut' vind zo en het is nog net niet over the top, maar het past niet helemaal bij mij zeg maar. Ik rijd liever bij mensen weg met een stock-geluid
Kan ik geloven dat je dat graag zou willen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:49 schreef chiren het volgende:
Ik wil best mijn schadevrije 17inch style 161 breedset incl zeer goede P zero RFT banden ruilen tegen je 18inch style 162
[ afbeelding ]
sleutel stuk?quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 08:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Na 2 weken stil staan startte m'n 318i niet meer, CV en lampjes ook niet dus ging er vanuit dat de accu leeg was. In de kofferbak gekeken en ff opladen maar toen stond er gewoon dat hij vol was.... ook de kabels zaten muurvast aan de polen. Wat zou het kunnen zijn??
Verzekerd tegen pech onderweg via BMW?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:14 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Gelukkig wel goed verzekerd via de BMW, dus ik maak me er niet zo druk om als ik strand.
Oh? Mobile Care van BMW kost ¤ 55 per jaar.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Verzekerd tegen pech onderweg via BMW?
Dan betaal je dus eigenlijk de sleepkosten gewoon op voorhand al.
Je gaat er bij aankoop van een 'premium' BMW bij de dealer toch vanuit dat je geen stukken krijgt onderweg? Beetje vreemd om daar dan meteen een verzekering voor af te sluiten en jaarlijks 55 euro extra te betalen. Wat na 10 jaar neerkomt op 550 euro, had je je auto makkelijk 2x voor weg kunnen laten slepen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh? Mobile Care van BMW kost ¤ 55 per jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |