abonnement Unibet Coolblue
pi_165783644
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.

Nieuwe update
Inmiddels is het duidelijk geworden dat de VVD en de PvdA hun kont afvegen aan het advies wat het volk gaf tijdens de volksraadpleging. Ze hebben moeite met de intrepretatie van het woord nee, nee beteken volgens hen blijkbaar iets anders. De partijen weigeren om met een intrekkingswet te komen ondanks dat bijna alle partijen aangaven te willen dat die intrekkingswet er komt, inclusief D66. De partijdiscipline was zeer strat en blijkbaar deden zelfs wat splintertjes van de PvdA/VVD mee.
Rutte gaat doen alsof hij stevig onderhandelt en komt met een kat in de zak terug (sorry katten). Mogelijk komen er wat cosmetische wijzigingen en als we veel geluk hebben dan komt er een minitieuze wijziging die er een heel kleine beetje toe doet maar ondertussen wordt het verdrag uitgevoerd zoals het is ondanks dat Nederland het verdrag nog niet heeft goedgekeurd. Een paar dagen later besloot de EU al om Oekraïners visavrij te laten reizen: de EU haar manier om haar middelvinger naar het Nederlandse volk op te steken. In de UK volgen ze dit alles, het is dus bepaald niet strategisch van de EU om dit te doen met het oog op het Brexit-referendum wat er binnenkort komt. Ironisch genoeg smeekten diezelfde EU-bobo's direct na het referendum de Nederlandse regering om een discussie over de uitslag over het Brexit-referendum heen te tillen uit angst dat het de kans op een Brexit groter zou maken.
pi_165783676
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 01:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat klopt, het is bijna een mantra geworden of een bezwerende formule. Maar wel eentje die steeds leger en holler klinkt.
Het is ongelofelijk hoeveel mensen daar nog intrappen. We zitten aan het begin van een technologische- en internetrevolutie en hoeveel hebben we daarvan geprofiteerd deze eeuw? Nada, we hebben er een recessie voor teruggekregen die langer duurt dan de Grote Depressie van de jaren '30 en nog houden ze vol dat de EU het beste is wat het universum ooit overkomen is.
pi_165792929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is ongelofelijk hoeveel mensen daar nog intrappen. We zitten aan het begin van een technologische- en internetrevolutie en hoeveel hebben we daarvan geprofiteerd deze eeuw? Nada, we hebben er een recessie voor teruggekregen die langer duurt dan de Grote Depressie van de jaren '30 en nog houden ze vol dat de EU het beste is wat het universum ooit overkomen is.
Dat is nu het fenomeen inertia. Zowel materieel als immaterieel bestaat het. Het inzicht komt wel maar het heeft tijd nodig, heel erg veel tijd. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165793467
Is die TT niet een beetje overdreven?
pi_165793480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:29 schreef karton2 het volgende:
Is die TT niet een beetje overdreven?
Voor een PVV'er is het vrij braaf.
pi_165800486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is nu het fenomeen inertia. Zowel materieel als immaterieel bestaat het. Het inzicht komt wel maar het heeft tijd nodig, heel erg veel tijd. :)
De christenen denken na 2000 jaar dat Jezus nog steeds terug komt op aarde. Ik ben bang dat de eurofiele sterrenwichelaars langer nodig hebben. Eurofilie en wetenschap gaan niet samen. Eurofilie is een geloof. Niet alleen kan je beredeneren waarom de euro en de EU een mislukking zijn, je kan het ook waarnemen. Maar ja, dat is wetenschap, de eurofielen lezen in hun theeblaadjes dat de EU en de euro het grootste geschenk aan de mensheid zijn, dat dachten ze 15 jaar geleden , dat denken ze nu en dat denken ze over 2000 jaar nog steeds.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:19:19 #7
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_165800982
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De christenen denken na 2000 jaar dat Jezus nog steeds terug komt op aarde. Ik ben bang dat de eurofiele sterrenwichelaars langer nodig hebben. Eurofilie en wetenschap gaan niet samen. Eurofilie is een geloof. Niet alleen kan je beredeneren waarom de euro en de EU een mislukking zijn, je kan het ook waarnemen. Maar ja, dat is wetenschap, de eurofielen lezen in hun theeblaadjes dat de EU en de euro het grootste geschenk aan de mensheid zijn, dat dachten ze 15 jaar geleden , dat denken ze nu en dat denken ze over 2000 jaar nog steeds.
Zeg dat maar tegen de Eurosofen :{
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_165801319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De christenen denken na 2000 jaar dat Jezus nog steeds terug komt op aarde. Ik ben bang dat de eurofiele sterrenwichelaars langer nodig hebben. Eurofilie en wetenschap gaan niet samen. Eurofilie is een geloof. Niet alleen kan je beredeneren waarom de euro en de EU een mislukking zijn, je kan het ook waarnemen. Maar ja, dat is wetenschap, de eurofielen lezen in hun theeblaadjes dat de EU en de euro het grootste geschenk aan de mensheid zijn, dat dachten ze 15 jaar geleden , dat denken ze nu en dat denken ze over 2000 jaar nog steeds.
Beredeneer het dan eens fatsoenlijk? Want dat heb ik je nog niet zien doen.
pi_165802157
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beredeneer het dan eens fatsoenlijk? Want dat heb ik je nog niet zien doen.
Heb ik geen zin in en het heeft geen nut. Als ik alles op zou noemen wat er allemaal aan mankeert dan zou ik weken bezig zijn. Vertel jij eens waarom eurofielen steeds vaker wegblijven in topics over onderwerpen waaruit voor de duizendste keer blijkt dat de euro en de EU faalprojecten zijn? Nog niet zo lang geleden kwamen dan hele kuddes eurofielen vertellen hoeveel duizenden euro's per jaar elke Nederlander verdient aan de euro, hoe geweldig die munt en de EU zijn.
pi_165802275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Heb ik geen zin in en het heeft geen nut. Als ik alles op zou noemen wat er allemaal aan mankeert dan zou ik weken bezig zijn. Vertel jij eens waarom eurofielen steeds vaker wegblijven in topics over onderwerpen waaruit voor de duizendste keer blijkt dat de euro en de EU faalprojecten zijn? Nog niet zo lang geleden kwamen dan hele kuddes eurofielen vertellen hoeveel duizenden euro's per jaar elke Nederlander verdient aan de euro, hoe geweldig die munt en de EU zijn.
Aan de feiten rondom de voordelen van de EU is niet zoveel veranderd. Denk dat ze vooral uit die topics, die niet aantonen wat jij claimt, wegblijven omdat het er vol zit met trolletjes die geen enkele discussie wensen.
pi_165802691
Spong :')

Al jaren geen fatsoenlijke rechtszaak meer gewonnen.
pi_166146434
Wat zou Rutte nou gaan doen? Lastige situatie voor hem. Kijk, we weten allemaal dat het enige wat Rutte belangrijk vindt Rutte is. Desnoods offert hij het hele land op, zijn carrière is het belangrijkst. Het liefst wil hij een hoge positie in de EU maar mocht dat niet lukken dan wilt hij wel in Nederland zijn rol blijven spelen. Hij kan natuurlijk ook alles verliezen. Als hij de uitslag respecteert dan wordt hij uitgekotst in Brussel. Als hij de uitslag niet respecteert dan wordt hij uitgekotst in Nederland.

Ik denk dat hij doet wat hij altijd doet: Toch nog proberen het vooruit te schuiven. Op het laatste moment zal hij zeggen dat er serieuze besprekingen zijn (zogenaamd natuurlijk, de eurofiele leiders dekken elkaar wel in) met enkele andere EU-landen om het verdrag te wijzigen en dat hij op die manier weer wat tijd wint.
pi_166148140
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat zou Rutte nou gaan doen? Lastige situatie voor hem. Kijk, we weten allemaal dat het enige wat Rutte belangrijk vindt Rutte is. Desnoods offert hij het hele land op, zijn carrière is het belangrijkst. Het liefst wil hij een hoge positie in de EU maar mocht dat niet lukken dan wilt hij wel in Nederland zijn rol blijven spelen. Hij kan natuurlijk ook alles verliezen. Als hij de uitslag respecteert dan wordt hij uitgekotst in Brussel. Als hij de uitslag niet respecteert dan wordt hij uitgekotst in Nederland.

Ik denk dat hij doet wat hij altijd doet: Toch nog proberen het vooruit te schuiven. Op het laatste moment zal hij zeggen dat er serieuze besprekingen zijn (zogenaamd natuurlijk, de eurofiele leiders dekken elkaar wel in) met enkele andere EU-landen om het verdrag te wijzigen en dat hij op die manier weer wat tijd wint.
Weet niet wat er van klopt maar tegengesproken wordt het geloof ik nergens?

pi_166198768
Oekraïne kan leven met verklaring Nederland bij EU-verdrag

Bij het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne kan Nederland een eenzijdige verklaring toevoegen waarin zijn bezwaren worden uitgelegd. Kiev kan met zo'n verklaring leven, zei de Oekraïense onderminister Olena Zerkal van Buitenlandse Zaken vandaag in de Tweede Kamer.......
http://www.ad.nl/binnenla(...)eu-verdrag~a724c2a7/

Het is niet te hopen dat die lamzak daarmee wegkomt.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:02:00 #15
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166198944
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Oekraïne kan leven met verklaring Nederland bij EU-verdrag

Bij het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne kan Nederland een eenzijdige verklaring toevoegen waarin zijn bezwaren worden uitgelegd. Kiev kan met zo'n verklaring leven, zei de Oekraïense onderminister Olena Zerkal van Buitenlandse Zaken vandaag in de Tweede Kamer.......
http://www.ad.nl/binnenla(...)eu-verdrag~a724c2a7/

Het is niet te hopen dat die lamzak daarmee wegkomt.
Mooi, opgelost. Over naar belangrijkere zaken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166199014
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Mooi, opgelost. Over naar belangrijkere zaken.
:')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166199034
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Mooi, opgelost. Over naar belangrijkere zaken.
Ik wil niet dat onze militairen samen gaan werken met de nazi's in het Oekraïense leger. Jij wel? :{
pi_166199058
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil niet dat onze militairen samen gaan werken met de nazi's in het Oekraïense leger. Jij wel? :{
Wat wij willen doet dat terzake?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:06:55 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166199097
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil niet dat onze militairen samen gaan werken met de nazi's in het Oekraïense leger. Jij wel? :{
De nazi's moeten ze eruit schoppen en daarna kan Oekraïne wat mij betreft toetreden tot de NAVO. De EU moeten we nog maar even mee wachten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166199152
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De nazi's moeten ze eruit schoppen en daarna kan Oekraïne wat mij betreft toetreden tot de NAVO. De EU moeten we nog maar even mee wachten.
Ze kunnen nog niet aangeven dat ze voor Piet zijn, en dat willen ze kunnen.
Kijk eens naar de film Riphagen!
Schijnt waargebeurd te zijn dat verhaal?
pi_166199168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat wij willen doet dat terzake?
Niet direct maar als niemand kritiek geeft dan denken ze in Den Haag helemaal dat ze overal weg mee kunnen komen.
pi_166199201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet direct maar als niemand kritiek geeft dan denken ze in Den Haag helemaal dat ze overal weg mee kunnen komen.
Juist voor die welke geen kritiek geven zou ik voor uitkijken, die welke het wel doen heb ik al half in mijn zak!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:11:45 #23
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166199220
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ze kunnen nog niet aangeven dat ze voor Piet zijn, en dat willen ze kunnen.
Kijk eens naar de film Riphagen!
Schijnt waargebeurd te zijn dat verhaal?
Ik heb geen idee wat je hier probeert te communiceren.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166199276
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Oekraïne kan leven met verklaring Nederland bij EU-verdrag

Bij het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne kan Nederland een eenzijdige verklaring toevoegen waarin zijn bezwaren worden uitgelegd. Kiev kan met zo'n verklaring leven, zei de Oekraïense onderminister Olena Zerkal van Buitenlandse Zaken vandaag in de Tweede Kamer.......
http://www.ad.nl/binnenla(...)eu-verdrag~a724c2a7/

Het is niet te hopen dat die lamzak daarmee wegkomt.
Smerige actie weer dit van Rutte. Maar ik had niet anders van hem verwacht.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:15:30 #25
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166199309
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Smerige actie weer dit van Rutte. Maar ik had niet anders van hem verwacht.
Oekraïne zegt dat het genoegen neemt met een toegevoegde verklaring en dan is dat een smerige streek van Rutte?

Ok :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166199418
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Smerige actie weer dit van Rutte. Maar ik had niet anders van hem verwacht.
Ik zie hem er best voor aan dat hij een nietszeggende verklaring ons door de strot duwt als antwoord op de nee-stem.
pi_166199425
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:15 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oekraïne zegt dat het genoegen neemt met een toegevoegde verklaring en dan is dat een smerige streek van Rutte?

Ok :')
:')
Rutte had het allang af moeten handelen door gewoon dat verdrag van tafel te vegen. Hij loopt al maanden te draaien en te kutte.
pi_166199512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zie hem er best voor aan dat hij een nietszeggende verklaring ons door de strot duwt als antwoord op de nee-stem.
Dat gaat hij nu wel proberen waarschijnlijk. We horen het 1 November wel waar die mee komt.
pi_166199524
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Smerige actie weer dit van Rutte. Maar ik had niet anders van hem verwacht.
Pinoccio blijft Pinoccio.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:24:57 #30
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166199579
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

:')
Rutte had het allang af moeten handelen door gewoon dat verdrag van tafel te vegen. Hij loopt al maanden te draaien en te kutte.
Rutte kan dat verdrag helemaal niet van tafel vegen. Dat domme nepreferendum heeft hem met iets opgezadeld dat helemaal niet kan.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166199837
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Rutte kan dat verdrag helemaal niet van tafel vegen. Dat domme nepreferendum heeft hem met iets opgezadeld dat helemaal niet kan.
Waarom zou dat niet kunnen volgens jou ?
pi_166201367
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen volgens jou ?
Omdat hij die bevoegdheid niet heeft . Elk lidstaat maakt zelf wel uit of ze dat verdrag wil.
Nederland, de Tweede Kamer, had al besloten dat verdrag te willen. Dat besluit kan nog teruggedraaid worden... alleen door de Tweede Kamer . Niet door de minister-president.
pi_166203977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat hij die bevoegdheid niet heeft . Elk lidstaat maakt zelf wel uit of ze dat verdrag wil.
Nederland, de Tweede Kamer, had al besloten dat verdrag te willen. Dat besluit kan nog teruggedraaid worden... alleen door de Tweede Kamer . Niet door de minister-president.
En waarom wordt het dan niet teruggedraaid in de tweede kamer ? Rutte draait en rekt omdat hij het gewoon wil ratificeren maar daar nu geen steun meer voor krijgt vanuit de tweede kamer.
pi_166204331
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En waarom wordt het dan niet teruggedraaid in de tweede kamer ? Rutte draait en rekt omdat hij het gewoon wil ratificeren maar daar nu geen steun meer voor krijgt vanuit de tweede kamer.
Kennelijk is er geen meerderheid in de Kamer om te stemmen over een intrekwet.
Dat zou kunnen als de VVD en PvdA wachten op een kabinetsstandpunt en zij kunnen een stemming uitstellen, dacht ik .
Maar het is onzin dat de Kamer een intrekwet goedkeurt omdat zogenaamd het volk heeft gesproken en zei NEE.
Dat is schijndemocratisch
pi_166204542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk is er geen meerderheid in de Kamer om te stemmen over een intrekwet.
Dat zou kunnen als de VVD en PvdA wachten op een kabinetsstandpunt en zij kunnen een stemming uitstellen, dacht ik .
Maar het is onzin dat de Kamer een intrekwet goedkeurt omdat zogenaamd het volk heeft gesproken en zei NEE.
Dat is schijndemocratisch
Je bent een beetje in de war. De regering is verplicht om of de uitslag bij het grof vuil te zetten of een intrekkingswet naar de kamer te sturen.
pi_166204598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je bent een beetje in de war. De regering is verplicht om of de uitslag bij het grof vuil te zetten of een intrekkingswet naar de kamer te sturen.
Nee.. die verplichting heeft de regering niet volgens de referendumwet .
pi_166204696
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.. die verplichting heeft de regering niet volgens de referendumwet .
Artikel 11

Indien onherroepelijk is vastgesteld dat een referendum heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo spoedig mogelijk een voorstel van wet ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet.
pi_166205085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Artikel 11

Indien onherroepelijk is vastgesteld dat een referendum heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo spoedig mogelijk een voorstel van wet ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet.
Ja Dat is artikel 11.
Maar daar staat niet dat het kabinet exclusief verplicht is. Kamerleden kunnen dat voorstel van wet ook indienen . En ik begreep dat Wilders dat al heeft gedaan.
Wat zeurt men dan nog. ? Artikel 11 is al uitgevoerd
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:57:04 #39
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166205399
Tsja. Die hele referendumwet is gewoon kut en dient zo snel mogelijk ingetrokken te worden.
Het leidt alleen maar tot teleurstelling bij het onwetende publiek, zoals je ook hier ziet.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166206204
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:57 schreef Gutmensch het volgende:
Tsja. Die hele referendumwet is gewoon kut en dient zo snel mogelijk ingetrokken te worden.
Het leidt alleen maar tot teleurstelling bij het onwetende publiek, zoals je ook hier ziet.
De VVD zei in 2015 reeds dat het een raadgevend iets was. En eigenlijk was de VVD anti dit soort referenda. En Rutte himself vond dat het kabinet tot niks verplicht was met de uitslag.

Natuurlijk is het een schijnvertoning geweest. Maar dat had men kunnen weten van te voren
Daarom gingen veel mensen niet naar de stembus
pi_166207912
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Smerige actie weer dit van Rutte. Maar ik had niet anders van hem verwacht.
Meen ik dat nou of heeft Rutte een kromme rug, van het werken kan het niet zijn als!
pi_166207946
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De VVD zei in 2015 reeds dat het een raadgevend iets was. En eigenlijk was de VVD anti dit soort referenda. En Rutte himself vond dat het kabinet tot niks verplicht was met de uitslag.

Natuurlijk is het een schijnvertoning geweest. Maar dat had men kunnen weten van te voren
Daarom gingen veel mensen niet naar de stembus
Dan had die ook zijn mond moeten houden betreffende de uitslag respecteren!

Of moet ik schrijven bek houden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 23:06:46 ]
pi_166208153
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:57 schreef Gutmensch het volgende:
Tsja. Die hele referendumwet is gewoon kut en dient zo snel mogelijk ingetrokken te worden.
Het leidt alleen maar tot teleurstelling bij het onwetende publiek, zoals je ook hier ziet.
Als die referendumwet werkelijk kut is dan had Rutte direct moeten aangeven dat het advies van de bevolking gewoon slecht is en gewoon zijn handtekening moeten zetten.
Het glibberen en glijden is net wat tot teleurstelling leidt, want niemand heeft enig idee waar men aan toe is.
pi_166208446
Maar ja voor mij of mijn mening die wist al niet wat die afsprak bij het aantreden van het kabinet, als de Pvda hem toen niet goed gezind was, had de boel al voor het aantreden verkeerd gelopen!

Maar die zullen ook wel op het pluche plaats hebben willen nemen niet wetende dat ze zich meer kwaad dan goed deden?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 23:33:46 ]
pi_166208701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:09 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als die referendumwet werkelijk kut is dan had Rutte direct moeten aangeven dat het advies van de bevolking gewoon slecht is en gewoon zijn handtekening moeten zetten.

Nu weet ik niet of Rutte nog een handtekening moet zetten wbt dat verdrag op een EU-document
Maar met de op tijd ingediende geldige referendumaanvraag was dit niet meer mogelijk volgens de Nederlandse wet

quote:
Het glibberen en glijden is net wat tot teleurstelling leidt, want niemand heeft enig idee waar men aan toe is.
De organisators van het referendum hadden ook als doel dat het kabinet zou gaan glibberen en glijden. Zo kan men " de elite" verwijten snood en ondemocratisch de eu-plannetjes er door heen te drukken.
Vandaar dus dat het Nederlandse volk een referendum door de strot werd geduwd.
pi_166208755
Nou nee niet op die manier ze zijn uitgelokt, het kabinet, en ze waren zo dom om erin te stinken zo zie ik het liever!
Of ze de gevolgen ook te verwerken krijgen?
Ik hoop het wel!
Maar wat komt ernaar?
Veel beter kan het niet worden met dit voorbeeld, van, ik mag het niet meer schrijven van Hexagon, doe het dus 1 reactie onder deze!

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 23:29:56 ]
pi_166208809
Gedoogbeleid.
pi_166258240
Rutte vindt geen steun in Kamer voor Oekraïneverdrag

Het kabinet is er niet in geslaagd voldoende steun te vergaren om het associatieverdrag met Oekraïne alsnog te ratificeren. Meerdere betrokkenen verwachten dat het kabinet nu snel een intrekkingswet indient. In dat geval is het verdrag van tafel.
http://www.volkskrant.nl/(...)ineverdrag~a4403883/

Zou het dan toch echt gaan gebeuren? O+
pi_166259150
Wat moet er dan gebeuren met welk effect?
Of maakt dat verder niet uit?
pi_166261079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:26 schreef 99.999 het volgende:
Wat moet er dan gebeuren met welk effect?
Of maakt dat verder niet uit?
Wat zal er dan gebeuren, niet dat ze meedoen in iedergeval, wel dat de anderen landen wel meedoen, zou over aan het gaan zijn?
Walonie met het Ceta en Nederland met deze?
Engeland het Brexit, wat kan er nog meer komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 13:21:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')