abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:42:41 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165781010
quote:
House Rules Holland

Het nieuwe tv-seizoen gaat 1 september groots van start bij Net5 met het nieuwe realityprogramma House Rules Holland. In dit programma verbouwen vijf voor elkaar onbekende koppels elkaars huis aan de hand van slechts vijf huisregels. Elk duo overhandigt de sleutel -en hiermee het lot- van hun woning aan de vier andere stellen, die gelijktijdig het huis onder handen nemen. De resultaten worden beoordeeld door de internationaal bekende ontwerper Edward van Vliet en styliste Odette Simons. De koppels krijgen tijdens deze monsterklus bouwkundig advies van ‘huizendokter’ Fred Tokkie en interieurontwerpster Marijke Schipper. De presentatie is in handen van Erik van der Hoff.

In de Nederlandse versie van het oorspronkelijk Australische format House Rules nemen vijf compleet verschillende koppels het tegen elkaar op in een aantal spannende klusrondes waarin ieders huis rigoureus wordt getransformeerd. De enige invloed die de huiseigenaren uitoefenen, is middels het lijstje van vijf ‘huisregels’ dat ze achterlaten. Dit zijn do’s en dont’s, zoals bepaalde kleuren, materialen of stijlen die wel of juist niet terug mogen komen in hun woning.

Het winnende duo gaat er uiteindelijk vandoor met een unieke prijs, namelijk twee jaar hypotheekvrij leven!
bron




Alwin & Renate

Alwin (44) en Renate (42) wonen in Hoedekenskerke. Dit vrolijke koppel uit Zeeland ontmoette elkaar tijdens een optreden van Alwin, ze hadden allebei toen nog een andere relatie. Na moeilijke jaren is het tijd klaar voor een frisse start. Het huis waar ze wonen moet echt hún huis worden, dus al die oude herinneringen eruit, nieuwe herinneringen erin. Alwin: “We hebben onze drie kids een fijn thuis kunnen geven, nu alleen nog een huis.”

Renate werkt al jaren in de zorg, Alwin is makelaar en zanger. Renate: “Het voelt alsof we heel lang samen zijn omdat we elkaar zo goed aanvoelen.” Renate heeft twee kinderen uit een eerder huwelijk: Jeffrey van zestien en Melissa van elf. Samen hebben Alwin en Renate nog een meisje van vijf jaar, Fleur. Ze typeren hun gezin als ‘lekker gezellig’.

Ze zijn echte mensen-mensen. Alwin: “We houden ontzettend van mensen in alle soorten en we zijn heel gastvrij en bij ons dus altijd een koekje bij de koffie.” Renate omschrijft zichzelf als een open boek, spontaan, gezellig en soms wat te druk. “Ik ben iemand die fladdert, ik ben snel gestrest en ongeduldig.” Renate noemt Alwin een goedzakje, die zichzelf altijd wegcijfert voor anderen.

Ze zien House Rules Holland als de kans voor een nieuwe fase in hun leven waar ze acht jaar naar toe zijn gegroeid. Alwin ziet het al voor zich: zingend aan de slag met verfkwasten in de hand. Wat betreft de klus- skills zit het wel goed. Renate is vooral van het breken en verven, Alwin is meer van het fijnere werk. Renate denkt dat ze geen mot krijgen tijdens het klussen: “We zijn een goed teampje, wij zijn mensen van vijf voor twaalf, maar we krijgen het altijd geregeld.”





Rosalie & Babette

Rosalie (26) en Babette (24) hebben een jaar een relatie. Hun net aangekochte woning staat in Beverwijk en ze willen meedoen aan House Rules om van hun huis een droomhuis te maken!

Rosalie werkt bij een zorginstelling voor psychiatrische patiënten, Babette werkt nu nog in de makelaardij maar ze heeft haar baan opgezegd om te werken in de kluswereld. Babette heeft het altijd al leuk gevonden om van iets niet moois iets moois te maken. “Ik ben dat klussen nooit zat, ik vind het altijd jammer als iets af is.” Ze zijn makkelijk in de omgang en zijn niet snel gestrest. Babette: “Als we iets moeten doen en het lukt niet, dan proberen we het gewoon nog een keer. Net zolang tot het wel lukt.” Als Babette begint met klussen krijgt ze een waas voor haar ogen en vergeet ze de rest van de wereld. Rosalie: "En al moet ik haar dan aan haar haren trekken, ik zal dan echt eisen dat ze blijft communiceren en dan vooral met mij."

Ze voelen zich in hun huidige huurhuis niet echt thuis, vandaar dat ze op zoek zijn gegaan naar een koophuis. Huren vinden ze ‘doodzonde’, en ondanks dat ze nog jong zijn wilden ze graag een koophuis. Het huis in Beverwijk hadden ze snel op het oog, maar het vele klussen aan het huis weerhield ze ervan om het te kopen. Toch hebben ze doorgezet. Rosalie: “We hebben dit huis gekocht met het idee om er ons hele leven te blijven wonen. Het moet worden zoals wij dat willen, zodat wij het over tien jaar nog steeds mooi vinden.” Bij de aankoop van dit huis hebben Babette en Rosalie wel rekening gehouden met eventuele gezinsuitbreiding. Rosalie: “Er zijn genoeg slaapkamers, dus het kan allemaal. Ik heb nog nooit in mijn hele leven geklust. Maar als Babette mij zegt wat ik moet doen, dan ga ik gelijk aan de bak.”

Babette ziet zichzelf als een echte klusser en zal daarnaast het financiële plaatje in de gaten houden. Rosalie neemt de styling op zich en helpt Babette waar ze kan. Rosalie: “Als we aan zoiets mee doen dan zijn we echt heel fanatiek, dan gaan we er voor de volle honderd procent voor!”





Ben & Kasia

Ben (33) en Kasia (37) zijn stapelverliefd en gaan samenwonen in Geleen. Ze leerde elkaar kennen toen Ben zijn huis verkocht aan Kasia. Toen hij een keer de post kwam brengen sloeg de vonk over.

Kasia werkt in de financiën, houdt van nagelstyling en sinds kort ook van klussen. Ben werkt als internationaal vrachtwagenchauffeur en is alleen in het weekend thuis. Ben noemt haar lief, aardig, zacht en rustig. Kasia vindt Ben vooral heel direct omdat hij altijd zegt wat hij denkt. Kasia: “Ik ben zelf eigenlijk ook heel direct, maar als hem iets niet uitkomt weet je dat meteen.” Kasia en Ben zijn super verliefd maar soms is er een ontploffing. “Ik ben iemand die gelijk zegt wat mij dwars zit, het moet er gelijk uit.” Ze typeren zichzelf als twee politieagenten: Kasia is de goede, Ben is de slechte.

Ze houden van reizen, uiteten en klussen! Doordat Ben alleen het weekend thuis is willen ze het hele weekend samen zijn. De zaterdag of zondag gebruiken ze altijd om te klussen in het nieuwe huis. Volgens Kasia vinden mensen hun vaak gek en spontaan. Dat kan Ben weinig schelen, het interesseert hem niet wat anderen van hem vinden. Volgens Kasia kunnen weinig mensen het waarderen als je eerlijk en direct bent.

Ben en Kasia willen voor duizend procent voor het programma gaan en geloven dat ze kans maken om te winnen. Ze hebben lef om te kiezen voor verschillende uitgesproken woonstijlen en die te combineren. Als ze iets niet mooi vinden zullen ze dat dan ook eerlijk zeggen. Ben gaat er vanuit dat de andere koppels dat ook zullen doen. “Als iets echt lelijk is dan is het lelijk.” Ben en Kasia zijn bereid keihard te werken om mooie ruimtes te creëren in de huizen van de andere koppels. Ben: “Ik zeg gelijk waar het op staat en hoe ik er zelf over denk. Het kan met mensen botsen en het kan goed gaan.”





Marte & Dirk

Marte (26) en Dirk (33) zijn dolverliefd, getrouwd en ze hebben hun droomhuis gekocht in de buurt van het Vondelpark in Amsterdam. Hun huis is gebouwd in 1915 en sinds 1976 is er niets aan gedaan.

Drie jaar geleden ontmoette Marte en Dirk elkaar in de trein en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Na vier maanden relatie vroeg Dirk haar ten huwelijk, ze trouwden twee jaar later in de duinen van Terschelling. Marte: “Iedere dag is nog beter dan de vorige, iedere dag zijn we nog verliefder dan de vorige. We vrijen iedere dag, we zijn het gelukkigste paar op aarde, echt waar.”

Marte is plus-size model en houdt van theater, koken, acteren en schrijven. Piekeren doet ze bijna niet, daar vindt Marte het leven veel te kort voor. Haar levensmotto is: “Volg je intuïtie en stort je overal met je hele hebben en houden in”. Vrienden noemen Marte: ‘het rode monster’ vanwege haar explosieve karakter. Dirk typeert zichzelf als nerveus en vrij wild. Maar vergeleken bij Marte stelt dat volgens hem niet zoveel voor. Dirk is schrijver, hij houdt van lezen, klussen, zingen, houthakken met de hand, reizen en auto rijden. Zijn levensmotto is: ‘ken uzelf’. Dirk is een daadkrachtig type, Marte is meer meegaand. Volgens Marte is Dirk koppig en denkt dat hij altijd gelijk heeft. Ze houden een puntentelling bij wie het meest gelijk heeft: Marte staat voor.

Dirk en Marte hebben van al hun spaargeld dit droomhuis gekocht. Geld om te klussen is er dus niet meer. Ze zien deelname aan ‘House Rules’ als dé enige kans om van hun huis hun droomhuis te maken. Marte is het creatieve brein, Dirk zal zich richten op de uitvoering.
Marte: “Ik heb geen discipline, maar als ik ga, dan ga ik door tot het af is.”





Arno & Rianne

Arno (30) en Rianne (26) zijn getrouwd en trotse ouders van zoon Fox (6 maanden). Het stoere stel woont sinds twee jaar in een hoekwoning in een rustige wijk in Zaandam. Arno is natuurkundedocent op het VMBO: "Ik ga met een grote smile naar mijn werk en kom met nog een grotere smile ervan terug." Rianne zorgt voor zoon Fox en zoekt werk als basisschooljuf. Dit nuchtere stel is 'laid-back' en willen door hun kijk op de wereld een voorbeeld zijn voor anderen. Ze zijn creatief en maken graag herinneringen met familie en vrienden.

Rianne en Arno zijn altijd bezig met auto’s: sleutelen, racen en altijd op zoek naar een nieuw model. Rianne heeft zelfs een inbussleutel op haar arm getatoeëerd. Met de klus-skills van Arno en Rianne zit het dan ook helemaal goed. Ze deinzen nergens voor terug: vloeren leggen, radiatoren ombouwen, schilderen en behangen. Alleen vergeten ze soms dingen af te maken…

Hun huis is in goede staat, maar kan absoluut een flinke opfrisser gebruiken. Ze zijn er hier en daar wel aan begonnen, maar ook zijn er nog veel details uit de jaren ’70 zichtbaar.

Arno en Rianne willen meedoen aan House Rules omdat ze in zijn voor avontuur, maar ook echt denken dat ze dit kunnen winnen. Ze maken verschil omdat ze samen heel sterk in hun schoenen staan. Dit jonge stel is creatief, zitten bomvol bravoure en gaan er voor de volle 100 procent voor!


Filmpje: Bij klussende stellen gaat wel eens wat fout

Dinsdag op Net5 om 20:30 :).
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:45:06 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165781059
Iemand zin om een topic te maken?
pi_165781090
Ik wel. Maar ik heb het niet gezien. Moet het nog terug kijkrn
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 23:06:26 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165781424
Wanneer begint het weer?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165781638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:06 schreef MaJo het volgende:
Wanneer begint het weer?
Vandaag meen ik
pi_165785094
Saaie aflevering eerlijk gezegd.

die lopende plakplaat vind ik maar een kwal, elke keer van die kleine anti-homo grapjes :') Volgens mij is hij zelf gewoon een kasthomo
pi_165787930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:38 schreef Gutanoth het volgende:
Saaie aflevering eerlijk gezegd.

die lopende plakplaat vind ik maar een kwal, elke keer van die kleine anti-homo grapjes :') Volgens mij is hij zelf gewoon een kasthomo
En die vrouwen zijn ook niet voor de poes. Wat een kenaus! Die van het plakkaat en die uit Nuenen.
Die homo's zijn grappig.
pi_165790475
Wat een waardeloze kandidaten. Die serre was echt heel slecht en toch was er een soort algehele verbazing dat ze een 5 kregen. Ik vond het eerlijk gezegd nogal hoog.
Die twee homo's hebben gevoel voor styling, dat stel dat de keuken deed misschien een beetje. Verder helemaal niemand. En werkelijk niemand is echt handig.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_165791161
Ze hebben het veelal over het verneuken van andermans woning omdat iemand hen niet aanstaat.
pi_165791327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:57 schreef Nixx- het volgende:
Ze hebben het veelal over het verneuken van andermans woning omdat iemand hen niet aanstaat.
Dat valt me ook enorm tegen. Nare lui.
pi_165791782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat een waardeloze kandidaten. Die serre was echt heel slecht en toch was er een soort algehele verbazing dat ze een 5 kregen. Ik vond het eerlijk gezegd nogal hoog.
Die twee homo's hebben gevoel voor styling, dat stel dat de keuken deed misschien een beetje. Verder helemaal niemand. En werkelijk niemand is echt handig.
Dat is natuurlijk bewust. Anders was er geen programma. Kandidaten worden zodanig geselecteerd dat er dingen mis gaan, wrijvingen ontstaan, etc. Het is enorm saai als het allemaal hele voorkomende, vriendelijke mensen zijn, die supergoed kunnen klussen. Daar kijkt geen hond naar.
pi_165791875
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bewust. Anders was er geen programma. Kandidaten worden zodanig geselecteerd dat er dingen mis gaan, wrijvingen ontstaan, etc. Het is enorm saai als het allemaal hele voorkomende, vriendelijke mensen zijn, die supergoed kunnen klussen. Daar kijkt geen hond naar.
Vorig seizoen werd er absoluut niet steeds gedreigd met het verklooien van andermans huis.
pi_165791929
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Vorig seizoen werd er absoluut niet steeds gedreigd met het verklooien van andermans huis.
Toen waren er ook stellen die bij de ander niet hun best wilden doen. En kandidaten die nauwelijks konden klussen, het verplichte gay-stel, etc.
pi_165792322
Ik snap niet dat ze met zo'n aflevering beginnen. Het leukste aan House Rules zijn de conflicterende persoonlijke stijlen van de koppels en dan begin je niet in het huis van een van de stellen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_165792687
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bewust. Anders was er geen programma. Kandidaten worden zodanig geselecteerd dat er dingen mis gaan, wrijvingen ontstaan, etc. Het is enorm saai als het allemaal hele voorkomende, vriendelijke mensen zijn, die supergoed kunnen klussen. Daar kijkt geen hond naar.
Ik zou het leuk vinden als ze wel konden klussen, maar toch botsende karakters hadden.

Wat ik in de preview zag met het mollen van de muur en de 1 die werd gegeven stemt mij helemaal niet hoopvol op een leuk seizoen.
pi_165842197
net aflevering 1 gekeken, vind het ook minder dan vorig seizoen...

wel heel verschillende koppels, dat gaat nog leuk worden! :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165874648
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:31 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Ik zou het leuk vinden als ze wel konden klussen, maar toch botsende karakters hadden.

Wat ik in de preview zag met het mollen van de muur en de 1 die werd gegeven stemt mij helemaal niet hoopvol op een leuk seizoen.
Dit dus.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_165888911
Viel me ook op de eerste aflevering, Hele banken van steigerhout werden er opgeleverd maar het enige waar we ze mee bezig hebben gezien was dat mini barretje.
pi_165890276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:38 schreef forzavit het volgende:
Viel me ook op de eerste aflevering, Hele banken van steigerhout werden er opgeleverd maar het enige waar we ze mee bezig hebben gezien was dat mini barretje.
Omdat daar kennelijk niks mee mis ging. Dan is het oninteressant om dat uit te zenden.

Het is geen klusprogramma, het is een real-life-soap. Het klussen is alleen de aanleiding, maar wat je ziet zijn de conflicten, de mislukkingen, de tactische spelletjes, etc.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 20:53:40 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165919450
En los...
  woensdag 12 oktober 2016 @ 21:29:38 #21
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_165920392
Lekker stel van team rood... pff.. daar wil je geen ruzie mee.
pi_165920674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:29 schreef Starlie het volgende:
Lekker stel van team rood... pff.. daar wil je geen ruzie mee.
Stiekem vind ik het vooral zonde van de klok...
pi_165920703
Wat een afschuwelijk stel, die Joyce en Bas.
pi_165920718
Godsamme, tikt even een fles Jack weg tijdens het klussen.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 21:47:30 #25
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_165920791
Ik hoop dat ze Bas en Joyce uit het programma halen, in en in gemeen die twee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')