abonnement Unibet Coolblue
pi_165754622

Beste vrienden en vriendinnen,

op bovenstaande foto kunnen jullie zien welke route ik ongeveer ga aandoen in de lente van volgend jaar. Omdat het voorbereiden zo leuk is ben ik lekker vroeg begonnen!
Uiteraard heb ik zelf al dingen opgezocht die ik wil aandoen zoals;

-auswitchz
-transfagaran
-plovdiv
-veliko tarnovo
-tatra gebergte
-de karpaten
-cluj/brasov/sighisoara

Hierbij nog vele mooie dingen.

Ik trek hier zo'n 4 weken voor uit.
Mijn vraag luidt: Hebben jullie nog absolute aanraders?? ook andere nuttige tips en tricks zijn welkom uiteraard!

Ik ben niet van plan Praag/Berlijn/Wenen/Budapest te bezoeken, dit omdat ik deze steden al uitgebreid bezocht heb en ik het zonde vind om het grootste deel van m'n reis in grote steden te zitten!

Alvast dank!

[ Bericht 1% gewijzigd door mrfruit op 04-10-2016 19:15:19 ]
pi_165754694
Ik zie geen foto
pi_165754739
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zie geen foto
het is al aangepast!
  One tough cookie woensdag 5 oktober 2016 @ 02:26:17 #4
169210 liesje1979
pi_165763273
Welkom!
Dat ziet er uit als een flinke trip, leuk!
Ik ga dit volgen en
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:59 schreef Dven Lolquote
Voor veliko tarnovo
*O*
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:37:52 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165764443
mrfruit roadtripgod _O_

Doe de free walking tour in Veliko Tarnovo. Op een gegeven moment gaat de dame die de tour doet op Samovodska Charsia uitleggen wat de naam betekent. Recht tegenover waar ze de uitleg doet zit een souvenirwinkel. Zeg tegen het schattige meisje in de winkel dat Dven heeft gezegd dat je als prijs voor het vinden van de souvenirwinkel een gratis koelkastmagneetje krijgt.

_O_ GRATIS KOELKASTMAGNEETJES _O_

Als je je verveelt kan je daarna nog met mij een pint komen drinken. En natuurlijk eventjes Buzhludzha bezoeken. Is toch maar drie kwartiertjes rijden vanaf hier. Je kent het misschien wel van een clip van een Nederlandse band. Wel eventjes goed navragen hoe je binnenkomt, want is eigenlijk verboden terrein (geen zorgen, geen controle en je gaat niet in een donkere Bulgaarse cel belanden) en je moet dus door een gat in de muur kruipen om binnen te komen.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165764792
Nice! Helemaal dat je de grote steden overslaat. Van je lijstje ben ik alleen in Auschwitz en Cluj geweest.

Ben benieuwd naar je avontuur. Tvp dus.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:19:42 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165768850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nice! Helemaal dat je de grote steden overslaat. Van je lijstje ben ik alleen in Auschwitz en Cluj geweest.

Ben benieuwd naar je avontuur. Tvp dus.
Belgrado, Sofia, Plovdiv en Boekarest zijn toch niet de kleinste steden :P Groter dan je in NL gaat vinden. M.U.V. Plovdiv dan maar zelfs die stad zou in NL de 4e stad van het land zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165769992
Hele gave roadtrip. Km's valt me nog mee eigenlijk.

Tips voor Sloveni :
-Bled
-meer van Bohonj
-Vintgar kloof
-Vrsic pas ( of hoe heet die ook alweer)
-Ljubljana
Voor wat foto's, kijk hier
pi_165774376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:26 schreef liesje1979 het volgende:
Welkom!
Dat ziet er uit als een flinke trip, leuk!
Ik ga dit volgen en

[..]

Voor veliko tarnovo
*O*
Dankjewel!
pi_165774458
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:37 schreef Dven het volgende:
mrfruit roadtripgod _O_

Doe de free walking tour in Veliko Tarnovo. Op een gegeven moment gaat de dame die de tour doet op Samovodska Charsia uitleggen wat de naam betekent. Recht tegenover waar ze de uitleg doet zit een souvenirwinkel. Zeg tegen het schattige meisje in de winkel dat Dven heeft gezegd dat je als prijs voor het vinden van de souvenirwinkel een gratis koelkastmagneetje krijgt.

_O_ GRATIS KOELKASTMAGNEETJES _O_

Als je je verveelt kan je daarna nog met mij een pint komen drinken. En natuurlijk eventjes Buzhludzha bezoeken. Is toch maar drie kwartiertjes rijden vanaf hier. Je kent het misschien wel van een clip van een Nederlandse band. Wel eventjes goed navragen hoe je binnenkomt, want is eigenlijk verboden terrein (geen zorgen, geen controle en je gaat niet in een donkere Bulgaarse cel belanden) en je moet dus door een gat in de muur kruipen om binnen te komen.

Thnx voor je tips! Zal is even uitzoeken voor die wandelroute! En buzhludzha ziet er gaaf uit!
Dat biertje zal ik zeker niet vergeten!!!
Heb jij nog tips qua verblijfplaatsen en andere mooie dingen? En hoe is het wegennetwerk?
pi_165774491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Belgrado, Sofia, Plovdiv en Boekarest zijn toch niet de kleinste steden :P Groter dan je in NL gaat vinden. M.U.V. Plovdiv dan maar zelfs die stad zou in NL de 4e stad van het land zijn.
Die steden staan toch niet in OP? Dacht juist dat TS die bewust ging mijden. :@
pi_165774505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nice! Helemaal dat je de grote steden overslaat. Van je lijstje ben ik alleen in Auschwitz en Cluj geweest.

Ben benieuwd naar je avontuur. Tvp dus.
Cluj de moeite waard? Ben zelf 7x in Roemeni geweest, maar dan vooral in sibiu.. dit omdat m'n ouders daar bekende hebben zitten. Hierdoor ben ik verliefd geworden op het echte oost europa, en Ik wil het liefst alles zien! Maar daar heb ik veel meer tijd voor nodig.
pi_165774535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:22 schreef polariteit het volgende:
Hele gave roadtrip. Km's valt me nog mee eigenlijk.

Tips voor Sloveni :
-Bled
-meer van Bohonj
-Vintgar kloof
-Vrsic pas ( of hoe heet die ook alweer)
-Ljubljana
Thnx voor je tips!
Bled en bohonj had ik al opgeschreven! Ljubljana twijfel ik nog aan. Vintgar kloof is dat in Servi??
pi_165774575
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:06 schreef mrfruit het volgende:

[..]

Cluj de moeite waard? Ben zelf 7x in Roemeni geweest, maar dan vooral in sibiu.. dit omdat m'n ouders daar bekende hebben zitten. Hierdoor ben ik verliefd geworden op het echte oost europa, en Ik wil het liefst alles zien! Maar daar heb ik veel meer tijd voor nodig.
Was er een lang weekend geweest met vrienden. Ik weet niet goed wat ik er zo vet aan vond, maar ik had een geniale trip gehad. En van de beste stedentrips die ik met vrienden heb gehad. :D
pi_165774578
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die steden staan toch niet in OP? Dacht juist dat TS die bewust ging mijden. :@
Plovdiv wil ik wel zien! Op m'n routekaart staan sofia, Belgrado en Boekarest inderdaad aangegeven, maar dit is meer omdat ik m'n route ongeveer wil weergeven, ik moet hem nog verfijnen. Maar wil er wel van kunnen afwijken. Belgrado lijkt me wel leuk om te gaan stappen. Sofia en Boekarest zal ik waarschijnlijk overslaan.
pi_165774632
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:10 schreef mrfruit het volgende:

[..]

Plovdiv wil ik wel zien! Op m'n routekaart staan sofia, Belgrado en Boekarest inderdaad aangegeven, maar dit is meer omdat ik m'n route ongeveer wil weergeven, ik moet hem nog verfijnen. Maar wil er wel van kunnen afwijken. Belgrado lijkt me wel leuk om te gaan stappen. Sofia en Boekarest zal ik waarschijnlijk overslaan.
Boekarest ben ik ook nooit geweest. Vooral omdat Roemenen er zelf zo erg op haten.

Sofia schijnt niks te zijn. Kan Dven je meer over vertellen. :9
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:18:19 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165774777
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:04 schreef mrfruit het volgende:

[..]

Thnx voor je tips! Zal is even uitzoeken voor die wandelroute! En buzhludzha ziet er gaaf uit!
Dat biertje zal ik zeker niet vergeten!!!
Heb jij nog tips qua verblijfplaatsen en andere mooie dingen? En hoe is het wegennetwerk?
Qua verblijfplaatsen zal ik lekker veel gebruik maken van couchsurfing. Gratis, je ontmoet heel gemakkelijk mensen en locals gaan je altijd leukere dingen kunnen laten zien dan wat hotels e.d. je over het algemeen aanraden.

Mooie dingen is een beetje subjectief natuurlijk, is erg afhankelijk van wat jij mooi vindt en graag wilt zien. Als je daar iets meer over kan zeggen is er ook meer wat ik je aanraden kan in Bulgarije :P

Wegennet is niet heel erg uitgebreid maar over het algemeen prima te doen. Niet iets om je direct zorgen om te maken in ieder geval.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:18:32 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165774782
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die steden staan toch niet in OP? Dacht juist dat TS die bewust ging mijden. :@
Stonden op de kaart, daarmee :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165774816
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Boekarest ben ik ook nooit geweest. Vooral omdat Roemenen er zelf zo erg op haten.

Sofia schijnt niks te zijn. Kan Dven je meer over vertellen. :9
Ben eingelijk nog wel op zoek naar een mooi kustplaatsje in bulgarije, zonder sunnybeach praktijken.

Boekarest lijkt mij ook niet heel leuk, sofia zelfde verhaal ja. Misschien kan Dven m'n gedachte veranderen!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:24:35 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165774947
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:10 schreef mrfruit het volgende:

[..]

Plovdiv wil ik wel zien! Op m'n routekaart staan sofia, Belgrado en Boekarest inderdaad aangegeven, maar dit is meer omdat ik m'n route ongeveer wil weergeven, ik moet hem nog verfijnen. Maar wil er wel van kunnen afwijken. Belgrado lijkt me wel leuk om te gaan stappen. Sofia en Boekarest zal ik waarschijnlijk overslaan.
Sofia kan je in principe best overslaan ja. In plaats van direct naar Plovdiv door te karren kan je misschien een kleine detour nemen en het Rila klooster bezoeken. Sowieso is er rond het Rila, Rhodope en Piringebergte enorm veel moois te zien en te doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:25:08 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165774966
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Boekarest ben ik ook nooit geweest. Vooral omdat Roemenen er zelf zo erg op haten.

Sofia schijnt niks te zijn. Kan Dven je meer over vertellen. :9
Oude centrum van Boekarest is best leuk voor een avond. Maar daarbuiten is het idnerdaad niet veel :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:37:48 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165775328
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:19 schreef mrfruit het volgende:

[..]

Ben eingelijk nog wel op zoek naar een mooi kustplaatsje in bulgarije, zonder sunnybeach praktijken.

Boekarest lijkt mij ook niet heel leuk, sofia zelfde verhaal ja. Misschien kan Dven m'n gedachte veranderen!
Aan de Bulgaarse kust zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan Sozopol en Nessebar. Toeristische stadjes maar niet in de zin van Sunny Beach. Sunny Beach ga je in het voorjaar sowieso niets kunnen doen. Spookstadje dan.

Zou vanaf Plovdiv naar Sozopol gaan. Door naar Nessebar en dan vanaf Varna richting Veliko Tarnovo gaan. Kan je ondertussen nog de Stenen Woestijn en Madara zien.

Nabij Veliko Tarnovo is redelijk veel te doen dus daar kan je best een dag of vier voor uittrekken.

Hier kan je ook nog veel inspiratie uit halen :D

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165775359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Qua verblijfplaatsen zal ik lekker veel gebruik maken van couchsurfing. Gratis, je ontmoet heel gemakkelijk mensen en locals gaan je altijd leukere dingen kunnen laten zien dan wat hotels e.d. je over het algemeen aanraden.

Mooie dingen is een beetje subjectief natuurlijk, is erg afhankelijk van wat jij mooi vindt en graag wilt zien. Als je daar iets meer over kan zeggen is er ook meer wat ik je aanraden kan in Bulgarije :P

Wegennet is niet heel erg uitgebreid maar over het algemeen prima te doen. Niet iets om je direct zorgen om te maken in ieder geval.
Ik ben opzoek naar mooie pittoreske stadjes/dorpjes met de echte sfeer van het land zelf. Ook wil ik mooie natuurgebieden zien, en dan met name mooie bergen! En natuurlijk wil ook ook de lokale bieren proberen!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:44:17 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165775550
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:38 schreef mrfruit het volgende:

[..]

Ik ben opzoek naar mooie pittoreske stadjes/dorpjes met de echte sfeer van het land zelf. Ook wil ik mooie natuurgebieden zien, en dan met name mooie bergen! En natuurlijk wil ook ook de lokale bieren proberen!
Daar zijn er allemaal genoeg van :D Behalve lokale bieren dan. Dat stelt allemaal helaas niet zo veel voor ;(

Rond welke periode wil je ongeveer reizen? Voorjaar natuurlijk, maar meer specifiek. In het hooggebergte kan het dan namelijk nog wel ijzig koud zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165775998
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar zijn er allemaal genoeg van :D Behalve lokale bieren dan. Dat stelt allemaal helaas niet zo veel voor ;(

Rond welke periode wil je ongeveer reizen? Voorjaar natuurlijk, maar meer specifiek. In het hooggebergte kan het dan namelijk nog wel ijzig koud zijn.
Net het filmpje bekekenen! Prachtig, inderdaad veel inspiratie!!! De planning is half mei tm half juni!
In Roemeni dronk ik altijd Ursus, wat prima te doen was!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')