abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_165743281


Officiële landstaal: Japans
Hoofdstad: Tokio
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie (Keizerrijk)
Religie: Shintoïsme, boeddhisme
Oppervlakte: 377.873 km² [1] (0,8% water)
Inwoners: 127.078.679 (2009)



Eerdere delen:

KAA / Japan, maar dan niet in Tokyo
KAA / Japan (maar dan even niet in Japan maar in Guam), deel II
KAA / Japan, maar dan niet in Tokyo, deel III
KAA / Japan, maar dan niet in Tokyo, deel IV
KAA / Japan, maar dan niet in Tokyo, deel V

Hier verder over het fascinerende Japan en die rare Japanners! :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Lyrebird op 04-10-2016 05:26:56 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165743644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 04:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe oud waren de boeren/boerinnen waar je mee hebt samengewerkt? Wij wonen aan de rand van een stad, en binnen vier minuten fietsen zitten we in het buitengebied. De boeren zijn nu al een week of twee rijst aan het oogsten, op kleine maaidorsers.

[ afbeelding ]

Alle landbouwapparatuur is van miniatuurformaat. De rijstvelden zelf zijn ook erg klein; efficient is het niet.

Hier in de buurt heb ik nog geen boer gezien die de pensioengerechtigde leeftijd nog niet is gepasseerd. Tanige oude mannetjes en vrouwtjes, die op hun +70e nog rijst aan het oogsten zijn. Of tomaten, aardbeien, aubergines, komkommers, etc.
Doen ze dat voor de lol of omdat ze wat naast hun pensioen willen verdienen?
pi_165743673
Als ik het goed begrijp, dan zijn er geen jonge Japanners die het (zware en vieze) werk op een boerderij over willen nemen. Plichtsgetrouw als de Japanners zijn, blijft de oude garden dan maar dorsen. Er zal ook wel een financiele reden zijn.

Op de universiteit zie ik iets soortgelijks: de helft van de professoren hier is (ruim) ouder dan de pensioengerechtigde leeftijd. Van een van de professoren begreep ik dat het wel aardig bijverdienen was. Ook artsen in ons stadje zijn erg oud. In een kliniek werkt een kromgebogen arts met een wandelstok, die minstens 80 jaar (als het geen 90 jaar) is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:30:42 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165743865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:06 schreef Lyrebird het volgende:
Als ik het goed begrijp, dan zijn er geen jonge Japanners die het (zware en vieze) werk op een boerderij over willen nemen. Plichtsgetrouw als de Japanners zijn, blijft de oude garden dan maar dorsen. Er zal ook wel een financiele reden zijn.

Op de universiteit zie ik iets soortgelijks: de helft van de professoren hier is (ruim) ouder dan de pensioengerechtigde leeftijd. Van een van de professoren begreep ik dat het wel aardig bijverdienen was. Ook artsen in ons stadje zijn erg oud. In een kliniek werkt een kromgebogen arts met een wandelstok, die minstens 80 jaar (als het geen 90 jaar) is.
Is (jeugd)werkloosheid geen issue in Japan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165743959
Wel interessant artikel. Ook veel kleine winkels en MKB bedrijven sluiten hun deuren wegens geen opvolging.

https://www.japantoday.co(...)e-to-find-successors
pi_165743976
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is (jeugd)werkloosheid geen issue in Japan?
Voor universitair geschoolden is het wel zeker een issue dat die oude knarren hun macht niet op willen geven. Ik heb hier al meerdere postdocs voorbij zien komen, die naarstig op zoek waren naar een academische aanstelling, maar die niet aan de bak kwamen omdat de oude knarren het verdommen om hun macht (en salaris) op te geven (met alle nare gevolgen van dien - zo lijkt het op bijna iedere universiteit wel alsof het 1980 is).

Sinds een jaar is het zo dat bedrijven bij ons de deur platlopen op zoek naar jonge medewerkers. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt, maar we merken nu dat de vergrijzing in de high-tech echt toe begint te slaan, en dat vooral het Japanse midden- en kleinbedrijf daar de dupe van is. Japanners willen namelijk het liefst een baan bij een grote multinational hebben, omdat ze daarmee zeker denken te zijn van een baan voor het leven.

Ik praat dan wel eens met zo'n HR-medewerker, en vraag ze dan waar ze specifiek naar op zoek zijn, en of ze geen interesse hebben in hoog-geschoolde buitenlanders. Dan blijkt toch de taal een probleem te zijn. Men kiest liever voor een uitermate belabberde werknemer die Japans spreekt, dan een topper die geen Japans spreekt.

Kortom, het blijft aanrommelen. Men is zo conservatief als de pest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165744034
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:44 schreef Aurelius het volgende:
Wel interessant artikel. Ook veel kleine winkels en MKB bedrijven sluiten hun deuren wegens geen opvolging.

https://www.japantoday.co(...)e-to-find-successors
Die Abe snapt er helaas maar weinig van, van hoe een economie werkt. En startups in Japan? Ik ben met wat mensen gaan praten, maar men kijkt het liefst de kat uit de boom. Dit is geen land van startups, het zit niet in de cultuur. Risico is sowieso iets dat volledig uit den boze is.

Wat ik wel geinig vind, is dat ons stadje langszaam van het oude Japan aan het veranderen is in een soort van VS light. Oude huizen die al jaren leeg staan, gaan tegen de vlakte, en daar komt dan een parkeerplaats met een 711 / Lawson of een restaurant voor in de plaats. Dat is dan wel weer een voordeel van de vergrijzing, dat er wat meer ruimte komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 04-10-2016 09:10:01 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:51:59 #8
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165746243
Geen family mart daar? Ik vind die convenience stores in Japan wel gaaf :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165749237
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die Abe snapt er helaas maar weinig van, van hoe een economie werkt. En startups in Japan? Ik ben met wat mensen gaan praten, maar men kijkt het liefst de kat uit de boom. Dit is geen land van startups, het zit niet in de cultuur. Risico is sowieso iets dat volledig uit den boze is.

Wat ik wel geinig vind, is dat ons stadje langszaam van het oude Japan aan het veranderen is in een soort van VS light. Oude huizen die al jaren leeg staan, gaan tegen de vlakte, en daar komt dan een parkeerplaats met een 711 / Lawson of een restaurant voor in de plaats. Dat is dan wel weer een voordeel van de vergrijzing, dat er wat meer ruimte komt.
Toch zijn die multinationals allemaal ooit klein begonnen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook geen jonge Japanse bedrijven ken.

Europa heeft trouwens hetzelfde probleem. En zijn er succesvolle startups dan worden ze vaak opgekocht door sillicon valley.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:48:29 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165751440
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Toch zijn die multinationals allemaal ooit klein begonnen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook geen jonge Japanse bedrijven ken.

Europa heeft trouwens hetzelfde probleem. En zijn er succesvolle startups dan worden ze vaak opgekocht door sillicon valley.
Heeft in Europa ook veel met het ondernemersklimaat te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165751570
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft in Europa ook veel met het ondernemersklimaat te doen.
Ik moet daar ook eens iets mee doen. Ik heb echter geen ideeen. :@
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:43:46 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165752269
Lees dat er een flinke typhoon onderweg is naar Japan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165757488
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is (jeugd)werkloosheid geen issue in Japan?
In de grote steden (Tokio,Osaka, Kioto etc.) meestal niet, daar kan je altijd bij een chain-store *voornamelijk van restaurants) of bij gewone restaurants werken. Ze komen meestal zelfs mensen tekort daar. grote steden krijg je meestal 1000-1300 yen per uur en kleinere steden 800-1100 yen per uur(beetje ruim genomen). Bij plattelandsgebieden is het wat lastiger. Voor banen op niveau weet ik het eerlijk gezegd niet. Maar werk is snel te vinden IMO. Als buitenlander kan je ook altijd nog les geven in Engels(geen diploma ofzo nodig :+ )

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 04:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, als je die komkommers twee dagen extra laat hangen, worden ze twee keer zo groot. Als je de tijd er voor hebt, dan kun je er naast gaan zitten, en dan zie je ze ws. groeien. :P

Hoe oud waren de boeren/boerinnen waar je mee hebt samengewerkt? Wij wonen aan de rand van een stad, en binnen vier minuten fietsen zitten we in het buitengebied. De boeren zijn nu al een week of twee rijst aan het oogsten, op kleine maaidorsers.

[ afbeelding ]

Alle landbouwapparatuur is van miniatuurformaat. De rijstvelden zelf zijn ook erg klein; efficient is het niet.

Hier in de buurt heb ik nog geen boer gezien die de pensioengerechtigde leeftijd nog niet is gepasseerd. Tanige oude mannetjes en vrouwtjes, die op hun +70e nog rijst aan het oogsten zijn. Of tomaten, aardbeien, aubergines, komkommers, etc.
Klopt gemiddeld gezien zijn het vaak zeer oude mensen. Ik heb totaal bij 3 families een homestay gedaan. De eerste familie was de vader en moeder in de 30 en ze werkte beiden als boer. Hun hadden ook veel part-timers in dienst en dat waren oma's in hun 60-70 ja. Ze waren ook veel sneller voor mij :'( Had veel respect voor die oma's maar vond het ook een beetje jammer dat ze zo hard moeten ploeteren op zo'n leeftijd zie het mijzelf niet nadoen op die leeftijd.

De tweede familie was ook in hun 30, waar de vader als boer werkte en de moeder als lerares.

De derde familie was in hun 40.

Relatief allemaal best jong dus. De homestays gaan via het internet (WWOOF JAPAN) en ze moeten bijna alles zelf regelen, dus dat verklaar misschien wat dat ik niet echt bij echt oude mensen zat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Lees dat er een flinke typhoon onderweg is naar Japan
Maakt die Japanners niet uit, zijn gewoon flinke regenbuien :+
pi_165805850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:51 schreef star_gazer het volgende:
Geen family mart daar? Ik vind die convenience stores in Japan wel gaaf :D
Bij ons in de buurt zijn er eigenlijk maar twee types convenience stores: 711 en Lawson. Voor Family mart moeten we een stuk verder fietsen.

Op een steenworp afstand hebben we een Lawson en een 711 liggen. Die hebben exact dezelfde indeling. De Lawson ligt iets dichter bij voor mij, maar mijn Mexicaanse vrienden gaan naar de 711, omdat die voor hun het dichtste bij is. Een bezoek aan de 711 met de Mexicanen heeft daardoor iets weg van de Twilight Zone, omdat alles op dezelfde plek staat, maar de zaak ziet er toch anders uit. :X En ze hebben er leukere dames werken.

Ik ben opgegroeid in een Vinexwijk, en de buren hadden een rijtjeshuis met een indeling die gespiegeld was aan de indeling in ons huis. Bij ons lag de keuken rechts, bij de buren links. Ik ging vaak op bezoek bij de buren en bij een vriendinnetje die drie huizen verder woonde, en die woonden dus gespiegeld. Gek genoeg nooit bij de buren van de buren. Toen ik daar voor het eerst binnenliep, was het ook net de Twilight Zone. Net alsof ik thuis was, maar dan met andere meubels en ander behang.

Om gek van te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 07-10-2016 06:31:31 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165805865
Count your blessings, Lyrebird

7 oktober, 10 uur 's ochtends. Op 't fietsje, T-shirt en korte broek aan, oudste Lyrekuiken in een kinderzitje op het stuur. Het is nog wat frisjes zo vroeg, maar met het zonnetje in de rug is het heerlijk. We rijden helemaal alleen tussen de rijstvelden door, geen mensen of auto's te bekennen, omringd door tientallen libelles die met ons mee lijken te vliegen. Ieder rijstveld is omringd door een stelsel van kanaaltjes, waar het water doorheen klatert. De rijst op de meeste velden is intussen geoogst, op sommige plaatsen is er zelfs geploegd en geegd. We stoppen bij een riviertje, dat vooral gebruikt wordt om water van de rijstvelden op te lozen. In het kraakheldere water zien we twee flinke karpers, die nieuwsgierig onze kant op zwemmen zodra we blijven staan.

Wat is dit toch een prachtig land.

Zeven jaar geleden ben ik hier aangenomen door een baas die voorzitter van een belangenclub wilde worden, en die het oprichten van ons instituut als een opstapje zag naar dat voorzitterschap. Nadat hij mij had aangenomen, bekommerde hij zich vooral om zijn andere hobby. Het gevolg hiervan was dat ik de eerste jaren erg zoekende was. Mijn vakgebied is erg multidisciplinair, en alleen door mensen met verschillende achtergronden bij elkaar te brengen, is het mogelijk om iets van de grond te krijgen.

Er was een student die 40 uur achter elkaar werkte en dan naar huis ging, er waren studenten die geen interesse in het onderzoek hadden, er was een promovenda die het liefste kleuterjuf was geworden, maar die vanwege een gearrangeerd huwelijk en de cultuur in haar familie in het keurslijf van een promotiestudie werd geperst. Er was een promovendus die zo trots was, dat hij niets van me aan wilde nemen en niets gedaan kreeg, en uiteindelijk met een (1!) artikel in een blad zonder impact factor bij mijn collega gepromoveerd is.

We hebben nu eindelijk alle disciplines in huis, een lab met gemotiveerde studenten en postdocs uit Mexico, India en Taiwan. We hebben met z'n allen eindelijk onze draai gevonden, en we hopen dit jaar met meerdere wetenschappelijke artikelen, patenten en een hoofdstuk in een boek af te kunnen sluiten.

Het is daarom erg jammer dat de universiteit de stekker uit het instituut heeft getrokken.

Van de andere kant is het tijd om verder te kijken. Met de technieken die hier ontwikkeld zijn, kunnen we concurreren met de beste labs in dit vakgebied, en dan zijn we beter op onze plaats in een top-instituut dan in een Japanse top-100 universiteit. Verder heb ik geen goed pensioenplan en is het beter voor de kinderen als ze opgroeien in een omgeving waarin men Engels spreekt. Mevrouw Lyrebird wil ook graag terug naar de academische wereld, en daarvoor is het toch wel handig als er een kinderopvang is waar ze niet de hele dag televisie zitten te kijken.

Wordt vervolgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 07-10-2016 06:27:44 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165806734
Ben benieuwd Lyrebird waar je terecht komt.
De stekker eruit na al die investeringen vind ik altijd vreemd.
( en ik denk dan bijv. aan tandheelkundige faculteit Utrecht, top of the bill, brandnieuw gebouw en hoppa!
Spullen naar Indonesië verscheept en het gebrek aan tandartsen sindsdien. -O-
pi_165843513
Hi Lyrebird, een stille meelezer hier die even wil zeggen dat ik ontzettend van je stukjes geniet!
Wil al heel lang naar Japan en ga er nu toch maar eens werk van maken.
  zondag 9 oktober 2016 @ 03:30:33 #18
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165844656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 04:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bij ons in de buurt zijn er eigenlijk maar twee types convenience stores: 711 en Lawson. Voor Family mart moeten we een stuk verder fietsen.

Op een steenworp afstand hebben we een Lawson en een 711 liggen. Die hebben exact dezelfde indeling. De Lawson ligt iets dichter bij voor mij, maar mijn Mexicaanse vrienden gaan naar de 711, omdat die voor hun het dichtste bij is. Een bezoek aan de 711 met de Mexicanen heeft daardoor iets weg van de Twilight Zone, omdat alles op dezelfde plek staat, maar de zaak ziet er toch anders uit. :X En ze hebben er leukere dames werken.

Ik ben opgegroeid in een Vinexwijk, en de buren hadden een rijtjeshuis met een indeling die gespiegeld was aan de indeling in ons huis. Bij ons lag de keuken rechts, bij de buren links. Ik ging vaak op bezoek bij de buren en bij een vriendinnetje die drie huizen verder woonde, en die woonden dus gespiegeld. Gek genoeg nooit bij de buren van de buren. Toen ik daar voor het eerst binnenliep, was het ook net de Twilight Zone. Net alsof ik thuis was, maar dan met andere meubels en ander behang.

Om gek van te worden.
Hah, zo'n gevoel had ik dus in "Huis ten Bosch" nabij Nagasaki :D Alsof je LSD gebruikt hebt!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165844789
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 08:53 schreef AnneX het volgende:
Ben benieuwd Lyrebird waar je terecht komt.
De stekker eruit na al die investeringen vind ik altijd vreemd.
( en ik denk dan bijv. aan tandheelkundige faculteit Utrecht, top of the bill, brandnieuw gebouw en hoppa!
Spullen naar Indonesië verscheept en het gebrek aan tandartsen sindsdien. -O-
De nieuwe raad van bestuur heeft een nieuwe hobby, iets met architectuur. Men is druk bezig met de voorbereidingen voor een nieuw gebouw. In het belang van de studenten? Nee, natuurlijk niet. Dit soort projecten zijn er voor de ego's van de bobo's.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165844847
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:05 schreef Monkeymind het volgende:
Hi Lyrebird, een stille meelezer hier die even wil zeggen dat ik ontzettend van je stukjes geniet!
Wil al heel lang naar Japan en ga er nu toch maar eens werk van maken.
Met name de onbegaande paden kan ik aanraden. Daar waar ze geen Engels spreken, en je met handen en voeten duidelijk moet maken wat je wil. Zo is skiën in Japan geweldig (weinig buitenlanders, alles in het Japans, goede sneeuw bijna op zeeniveau) en een bezoek aan een onsen kan ik ook aanraden.

Zelf vond ik tourist traps als Kyoto, Nikko of Nara en de vele tempels minder interessant, maar ik ben nog niemand tegengekomen met dezelfde mening. Tokyo, Osaka, Nagoya, Yokohama en Kobe vond ik wel weer de moeite waard.

Het is ook leuk als je Japanners vindt waar je mee op kunt trekken. Maar wel erg lastig om ze te vinden. Bijna altijd zijn het interessante, leuke en vriendelijke mensen, die erg graag heel veel van je willen weten, maar geen flauw benul hebben hoe ze het moeten vragen. De cultuurverschillen zijn namelijk enorm.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165845217
Wat jammer dat ze de stekker eruit trekken, de Japanse academische wereld is een bizarre toestand zoals wel duidelijk geworden is uit je verhalen de afgelopen jaren. Gaan jullie nu als gezin op zoek naar een andere plek of wil je je onderzoeksgroep proberen te verplaatsen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 9 oktober 2016 @ 08:35:08 #22
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165846342
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 04:24 schreef Lyrebird het volgende:
Het is ook leuk als je Japanners vindt waar je mee op kunt trekken. Maar wel erg lastig om ze te vinden. Bijna altijd zijn het interessante, leuke en vriendelijke mensen, die erg graag heel veel van je willen weten, maar geen flauw benul hebben hoe ze het moeten vragen. De cultuurverschillen zijn namelijk enorm.
Alcohol kan best helpen die barriere te doorbreken. Japanners houden wel van een pilsje :P Heb zelf best leuke gesprekken gehad met 'salary men' in Tokyo, maar dat was vooral na bier :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165853066
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 06:39 schreef komrad het volgende:
Wat jammer dat ze de stekker eruit trekken, de Japanse academische wereld is een bizarre toestand zoals wel duidelijk geworden is uit je verhalen de afgelopen jaren. Gaan jullie nu als gezin op zoek naar een andere plek of wil je je onderzoeksgroep proberen te verplaatsen?
Helaas zit ik niet in een positie om veel te eisen. Ik denk wel dat ik aan de bak kom ergens, ook belangrijk met vrouw en twee koters, maar studenten en postdocs meenemen kan nog wel eens lastig worden.

Maar we hebben nog een paar maanden, en een aantal manuscripten in de pijplijn zitten (nog niet in review trouwens). D'r zitten twee potentiele wereldschokkers tussen, dus wie weet, valt er begin volgend jaar wel wat te eisen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 09-10-2016 16:59:32 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165853166
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2016 08:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Alcohol kan best helpen die barriere te doorbreken. Japanners houden wel van een pilsje :P Heb zelf best leuke gesprekken gehad met 'salary men' in Tokyo, maar dat was vooral na bier :D
Goed punt. Zo is er een professor bij een ander departement, die soms een knikje geeft als teken van herkenning, maar ook wel eens stuurs doorloopt. Maar bij een feestje van de afdeling komt hij na een biertje helemaal los, en vraagt hij zich iedere keer af waarom we niet wat vaker over dit of dat onderwerp praten.

Bij dat soort feestjes is het de eerste tien minuten na aankomst ook altijd ijzig stil, met wat fluisterende mensen. Pas nadat de eerste slokken zijn genomen, komen de tongen los.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165854983
Jij kunt toch zo elders aan de slag? Als het niet ergens aan een universiteit is, een bedrijf als asml waar ze toch wel eea doen aan R&D?
Whatever...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')