abonnement Unibet Coolblue
pi_165738317
quote:
Spaans onderzoek: mens is van oudsher een zeer moorddadig zoogdier

Onderling geweld is wie we zijn

Zit het moorden in onze aard? Of zijn het vooral de omstandigheden die de mens gewelddadig maken? Vragen waarover filosofen zich al eeuwen het hoofd breken. Spaanse onderzoekers zeggen nieuwe aanwijzingen te hebben dat de mens zijn neiging om soortgenoten naar het leven te staan heeft geërfd van zijn evolutionaire voorouders.
Lees verder... in bron

Nou, dat is me toch even nieuws zeg, gelukkig dat de Volkskrant dit even brengt. Ik dacht namelijk dat de mensheid geneigd was tot het goede.... Jullie niet?
I´m back.
pi_165738496
als je anderen dood maakt dan heb je meer kans om zelf te overleven,
meer voedsel en natuurlijke bronnen voor jou alleen
8-)
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:14:19 #3
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_165739100
Moet je ook niet alleen onderzoek doen bij Islamieten :')
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:17:49 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165739203
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lees verder... in bron

Nou, dat is me toch even nieuws zeg, gelukkig dat de Volkskrant dit even brengt. Ik dacht namelijk dat de mensheid geneigd was tot het goede.... Jullie niet?
Ik bleef toch altijd een beetje hoop houden dat het wel zo was (geneigd tot het goede). Maar misschien duurt het een tijdje voor die genen echt onder controle zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 22:31:03 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165739560
Haal welvaart, een dak boven het hoofd en zekerheid weg en ook hier zul je dat merken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165740167
Ik moet meteen aan die vreemde Big Brother-variant denken die vandaag voor het eerst op RTL5 was. :')
pi_165740354
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_165742271
'De wijze waarop de mens de samenleving inricht, heeft invloed op het geweldsniveau. Gómez: 'We ontdekten dat dodelijk geweld een evolutionaire oorsprong heeft, maar ook kan worden beïnvloed door ecologische en culturele factoren. Door de sociale organisatie te veranderen, lijken we het geweldsniveau te kunnen verlagen.''

Met het bovenstaande kan ik mij enigszins verenigen. Ik denk zelf dat in een kapitalistische staat het aantal moorden flink toeneemt, dan in een sociale samenleving waar de armoede fel bestreden wordt. Armoede brengt altijd onzekerheden met zich mee en daardoor ook veel zelfmoorden en moordaanslagen. En wat culturele factoren betreft, ik vraag mij af wat er hiermee bedoeld wordt. Want moordenaars komen in alle culturen voor. Blanken moorden net zo hard als andere niet blanke culturen. Kijk maar naar de Amerikaanse documentaires waarin ook veel blanke moordenaars en seriemoordenaars een belangrijke aandeel hebben. En naar het verleden, zoals de slavernij waar slaven wreedaardig werden gemarteld en vermoord.
De vraag die nu voor deze tijd geldt, is: zijn er meer moordenaars onder gelovigen of onder ongelovigen? En deze vraag kunnen we weer verdelen in de sub vraag: Welk geloof belijden deze mensen of hebben ze beleden of hebben hun voorouders beleden?
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')