abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:48:29 #126
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_165896144
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 07:54 schreef Gunner het volgende:

[..]

Onnodig lang links rijden is op z'n minst ook een grote verkeersergernis van velen
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.

Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts?? 8)7 :?

Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden" :') nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.

WTF
pi_165901499
quote:
Wordt ook totaal niet duidelijk aangegeven

/ sarcasme.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Spellchecker woensdag 12 oktober 2016 @ 03:30:01 #128
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_165905675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.

Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts?? 8)7 :?

Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden" :') nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.

WTF
Kuddevolk hè :')
Tevens -purist.
pi_165906285
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik plan pech altijd zo net na de middag in inderdaad. Zodat de wegenwacht nog even rustig van zijn middageten kan genieten en ik voor de avondspits weer weg ben.

Die boeren met giertank kom je tot minstens 1 februari niet meer tegen. Die rijden de hele dag door, dus ook om 17u ja. Overstekende koeien om 17u is echt gepland, dat is namelijk tijd om te gaan melken :+
Ik woon zelf ook in noord Nederland. En dit kan je het beste gewoon accepteren. Als ze klaar zijn met de giertanks, begint de bietencampagne. En zo is er vaak elk seizoen wel iets, wat de boeren aan het doen zijn.
pi_165915621
Wat zijn sommige mensen onwijze egoïstische klootzakken in de file. Ik werk vlak bij de Merwedebrug waar het door afsluiting nu op en rondom een enorme verkeerschaos is. Ik rij weg vanuit mijn werk en er staat een enorme file naar de brug toe. Ik doe knipperlicht aan naar links en wil een gaatje induiken om de rotonde op te rijden. Naar rechts staat de file naar de brug. Rijdt 1 of andere egoïst nog ff snel het gat dicht met zijn voorganger. Waardoor ik dus geen kant meer op kan. Bedankt joh. Bang dat ik je plekje inneem ofzo. Terwijl ik geeneens de file kant op moet :') egoïstisch stuk vreten.
pi_165915701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.

Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts?? 8)7 :?

Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden" :') nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.

WTF
Het lijkt inderdaad een beetje tegenovergestelde regelgeving te zijn rondom Utrecht. Ik haal al jaren alles rechts in.
pi_165916290
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad een beetje tegenovergestelde regelgeving te zijn rondom Utrecht. Ik haal al jaren alles rechts in.
Ik ben gisteren een paar keer rechts ingehaald en ik rijd dagelijks naar en van Utrecht :7

Ah daarstraks ook nog een keer, op de A27. Was fun en het is hem niet gelukt om mij volledig in te halen. Ik ben op een meter van mijn voorligger gaan zitten :9
pi_165920304
Vanmiddag op de A50 weer een kandidaat voor Art. 5 hoor. Zwarte Citroën C2(? zo'n kleine maar niet zo'n heeeele kleine). Eerst zag ik hem herhaaldelijk gestoorde inhaalacties over rechts maken en andere mensen heel agressief opzij drukken. Hij was echt heel opgefokt en rukkerig aan het rijden waar het niet kon, want het was gewoon druk.

Uiteindelijk kwam hij achter(op) een vrachtwagen terecht. Omdat hij op een decimeter afstand reed, zag de chauffeur hiervan hem niet en begon een inhaalactie. C2 probeerde hem er desondanks links nog langs te drukken met een debiele actie, maar slaagde hier niet in.

Na de inhaalactie voelde ik hem al aankomen en nam afstand. En inderdaad: het opgefokte rotzakje ramde hem erlangs voordat de vrachtwagen goed en wel naar rechts ging en er volgde een remtest, en nog een, en nog een.

En oh ja, toen moest het klootzakje er weer af. Op de afrit zat ie nog met middelvingers te zwaaien met zijn grafkop. Lege grafkop ook, want met zo'n klein gebakje wil je echt geen kusje van een dubbele oplegger. Meteen afpakken dat rijbewijs van deze randdebiel :{w
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 00:25:55 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165923937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:26 schreef Jihawti het volgende:
Vanmiddag op de A50 weer een kandidaat voor Art. 5 hoor. Zwarte Citroën C2(? zo'n kleine maar niet zo'n heeeele kleine). Eerst zag ik hem herhaaldelijk gestoorde inhaalacties over rechts maken en andere mensen heel agressief opzij drukken. Hij was echt heel opgefokt en rukkerig aan het rijden waar het niet kon, want het was gewoon druk.

Uiteindelijk kwam hij achter(op) een vrachtwagen terecht. Omdat hij op een decimeter afstand reed, zag de chauffeur hiervan hem niet en begon een inhaalactie. C2 probeerde hem er desondanks links nog langs te drukken met een debiele actie, maar slaagde hier niet in.

Na de inhaalactie voelde ik hem al aankomen en nam afstand. En inderdaad: het opgefokte rotzakje ramde hem erlangs voordat de vrachtwagen goed en wel naar rechts ging en er volgde een remtest, en nog een, en nog een.

En oh ja, toen moest het klootzakje er weer af. Op de afrit zat ie nog met middelvingers te zwaaien met zijn grafkop. Lege grafkop ook, want met zo'n klein gebakje wil je echt geen kusje van een dubbele oplegger. Meteen afpakken dat rijbewijs van deze randdebiel :{w
ik bespeur heel lichtjes een soort van frustratie, kan dat? :? O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 oktober 2016 @ 06:49:01 #135
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_165924942
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?

Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 13 oktober 2016 @ 07:21:56 #136
12621 tcr
*nix 4ever
pi_165925017
Ik weet niet precies hoe het zit met stoplichten en motorrijders, maar van mij mag je voor mij gaan staan (ruim over de streep zelfs), maar let dan wel op als het weer groen is. Zo kweek je natuurlijk geen goodwill bij de automobilist, blijf dan lekker in de rij staan...
pi_165925220
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik bespeur heel lichtjes een soort van frustratie, kan dat? :? O-)
Ik had eerder het idee dat hij ergens gefrustreerd over was. Misschien nooit borstvoeding gehad. Je weet het niet he :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 08:43:09 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165925473
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:49 schreef karr-1 het volgende:
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?

Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.
Tip: veel stugger geveerd omdat ze grotere lasten kunnen hebben. Dus met 60 over zo'n kut drempel geeft gewoon een enorme klapper.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165926671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:49 schreef karr-1 het volgende:
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?

Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Losliggende en/of zware belading.
Flesje bier
  FOK!fotograaf donderdag 13 oktober 2016 @ 10:32:58 #140
842 Zorro
Z
pi_165926679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 06:49 schreef karr-1 het volgende:
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?

Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Nog erger: de mensen die per definitie remmen voor een drempel. Al rijden ze 30: Drempel! Help! Remmen!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_165926716
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben gisteren een paar keer rechts ingehaald en ik rijd dagelijks naar en van Utrecht :7

Ah daarstraks ook nog een keer, op de A27. Was fun en het is hem niet gelukt om mij volledig in te halen. Ik ben op een meter van mijn voorligger gaan zitten :9
Ik heb bovenstaande ter kennisgeving aangenomen.
pi_165926806
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:35 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik heb bovenstaande ter kennisgeving aangenomen.
Excuses aanvaard
pi_165929500
Ik ben bezorger, heb een bestelbusje van de zaak, en bezorg producten in de provincie maar ook verder.

Vandaag moest ik bij een adres zijn in een volksbuurtje bij Rotterdam, maar een vrachtwagen versperde de straat, dus ik een anderen straat in, kon dat ook niet, daar waren ze de huisjes aan het isoleren en die busjes stonden ook midden op de straat, geërgerd de 3 'e zijstraat gepakt, en doorgetrokken tot 30 per uur, het is een echte volkswijk met hele kleine huisjes.

Opeens sprong er een meid van 30 de weg op, en begon mij helemaal uit de schelden, ''achterlijke mongool ik ga je baas bellen, ben je wel lekker gek? ''

Dus ik zeg, ik ben niet boven de snelheid gegaan, lette er nog speciaal op bij het optrekken.

''Geloof je het zelf debiel, je hebt geluk dat mijn man niet buiten stond die had je afgemaakt'', ze maakte vervolgens een gebaar en liep weer naar binnen.

Ik heb geprobeerd om niet te huilen omdat ik bijna bij m'n adres was, maar de tranen kwamen al tevoorschijn.... Ik zit er nog verschrikkelijk mee, ik reed echt niet boven de snelheid, echt niet..

Maar de bus is diesel, en als je snel optrekt komt het misschien over alsof ik hard reed...
Als ik boven de snelheid zat had ze een punt, maar je kan niet eens snel rijden in die straat door de drempels, dus boven de 30 is onmogelijk.

Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 13:46:15 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165929656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:37 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben bezorger, heb een bestelbusje van de zaak, en bezorg producten in de provincie maar ook verder.

Vandaag moest ik bij een adres zijn in een volksbuurtje bij Rotterdam, maar een vrachtwagen versperde de straat, dus ik een anderen straat in, kon dat ook niet, daar waren ze de huisjes aan het isoleren en die busjes stonden ook midden op de straat, geërgerd de 3 'e zijstraat gepakt, en doorgetrokken tot 30 per uur, het is een echte volkswijk met hele kleine huisjes.

Opeens sprong er een meid van 30 de weg op, en begon mij helemaal uit de schelden, ''achterlijke mongool ik ga je baas bellen, ben je wel lekker gek? ''

Dus ik zeg, ik ben niet boven de snelheid gegaan, lette er nog speciaal op bij het optrekken.

''Geloof je het zelf debiel, je hebt geluk dat mijn man niet buiten stond die had je afgemaakt'', ze maakte vervolgens een gebaar en liep weer naar binnen.

Ik heb geprobeerd om niet te huilen omdat ik bijna bij m'n adres was, maar de tranen kwamen al tevoorschijn.... Ik zit er nog verschrikkelijk mee, ik reed echt niet boven de snelheid, echt niet..

Maar de bus is diesel, en als je snel optrekt komt het misschien over alsof ik hard reed...
Als ik boven de snelheid zat had ze een punt, maar je kan niet eens snel rijden in die straat door de drempels, dus boven de 30 is onmogelijk.

Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
Als jij bij je baas bekend staat als rustige rijder en je nooit geflitst wordt zal dat wel meevallen lijkt me?
Wat je kunt doen is alvast je baas bellen, situatie voorleggen en zeggen "zo en zo, je kunt telefoon verwachten"
Grote kans dat deze mevrouw niet eens fatsoenlijk kan lezen en schrijven dus dan kan ze de contactgegevens van je baas ook niet achterhalen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165929686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als jij bij je baas bekend staat als rustige rijder en je nooit geflitst wordt zal dat wel meevallen lijkt me?
Wat je kunt doen is alvast je baas bellen, situatie voorleggen en zeggen "zo en zo, je kunt telefoon verwachten"
Grote kans dat deze mevrouw niet eens fatsoenlijk kan lezen en schrijven dus dan kan ze de contactgegevens van je baas ook niet achterhalen :+
Bedankt voor je antwoord. :)

Ik maak veel kilometers per jaar, en heb nog nooit een boete gekregen. Je hebt gelijk, ik kan het voorval wel beter even melden!
Ga ik doen dankjewel !!!
  FOK!fotograaf donderdag 13 oktober 2016 @ 14:20:29 #146
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165930338
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:48 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. :)

Ik maak veel kilometers per jaar, en heb nog nooit een boete gekregen. Je hebt gelijk, ik kan het voorval wel beter even melden!
Ga ik doen dankjewel !!!
Ik zou mij er niet te druk om maken. Even melden dat iemand vond dat je busje teveel geluid maakte en het bedrijf loopt te bedreigen, dus als ze wat horen, dat je graag haar gegevens krijgt i.v.m. bedreiging (ze bedreigde jou toch? Gewoon aangifte van doen).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165930848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:37 schreef Zalmplaat010 het volgende:

Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
Wel eens zoiets meegemaakt inderdaad toen ik als franchisenemer autorijles gaf.
Ik kwam bij opdrachtgever op kantoor en hij begon heel belangstellend te vragen of ik toevallig iets aan mijn auto had gedaan qua opvoeren en zo ja: Wat dan? Hij wou dat ook namelijk.

Hij liet mij een mailtje lezen van iemand die beweerde heel veel in Duitsland te rijden waardoor hij heel goed snelheden in kan schatten.
Zijn klacht was dat ik hem met een hele dikke 200 km/h ingehaald had en ik zou hem vervolgens gesneden hebben.
Hoe hij bij zo'n snelheid de bedrijfsnaam kon lezen is tot op de dag van vandaag nog steeds raadselachtig.
Net als de snelheid die hij noemde.
Een Kia Rio 1.4 TDci met een groot lesbord op het dak en dan zo'n snelheid halen?
"Baas" en ik hebben er smakelijk om gelachen. :+

Jouw werkgever zal ook wel vaker telefoontjes of mailtjes over het rijgedrag van chauffeurs hebben gehad en jouw verhaal is zó mooi dat hij er vast wel om kan lachen, hij zal het niet jou aanrekenen denk ik.

Misschien bewaart hij de leukste en gekste klachten wel en komt jouw verhaal in de top 10!
Echt niet druk om maken, niks aan de hand. ;)
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:21:24 #148
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_165932848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:48 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. :)

Ik maak veel kilometers per jaar, en heb nog nooit een boete gekregen. Je hebt gelijk, ik kan het voorval wel beter even melden!
Ga ik doen dankjewel !!!
Laat ons even weten wat je werkgever er over te zeggen had.

En blijf er voor je eigen gemoedsrust niet te lang mee zitten,rare figuren heb je overal.
Voor de rest is alles hierboven al gezegd.
Graag verwijderen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:29:11 #149
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_165932994
Irritatie van mij voor vandaag.
Op de A1 terug richting A50 ben ik een rijtje vrachtwagens in aan het halen met 125/130 op de gps,je mag daar 130. Achter mij een motorrijder die zich alleen in mijn rechter spiegel laat zien en redelijk dicht op m'n kont zit.

Meneer/mevrouw heeft haast blijkbaar,afijn,kan gebeuren..
Tussen 2 vrachtwagens zit wat ruimte,metertje of 75 zoiets dus wil ik de motorrijder een plezier doen en plaats maken,ik zet m'n cligno uit naar rechts en stuur naar de rechter baan. Zit die mafklapper al rechts naast me en klapt me zo voorbij.
Je hebt geluk gehad dat ik altijd veel spiegel in de werkbus,anders had je er mooi tegenaan gehangen.
Graag verwijderen.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:44:35 #150
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_165935601
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:32 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nog erger: de mensen die per definitie remmen voor een drempel. Al rijden ze 30: Drempel! Help! Remmen!
Yep die zijn ook erg !!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')