Mwoah, in de ekte ekte spits niet hoor. Daar kan je meestal pas weer 120 gaan rijden vlak voor dat Shell-station waar de A20 driebaans wordt. Die paar keer dat ik er rij is dat iig steevast zoquote:Op maandag 3 oktober 2016 16:02 schreef starla het volgende:
Het probleem is -hoe ik het ervaar althans- vaak dat de meesten metéén vanaf de A12 de A20 op willen of mensen die van Gouda komen metéén de A12 op willen duiken.
Aangezien je er niet vaak rijdt...rij eens voor de grap een stuk door, dus tot halverwege tot driekwart van die ritsstroken. Na halverwege rijdt er helemaal niemand! Geen ziel. Iedereen staat hartstikke vast in het begin terwijl je als je doorrijdt praktisch met 120 de A20 op kunt
doorrijden op A12 en bij Zevenhuizen doorsteken naar de 20, scheelt je zomaar een kwartier ergernis. Of als je naar Moordrecht/Nieuwerkerk/Capelle/Krimpen moet; Gouda eraf en de dijk pakken, of door Gouda heen de Algera brug omzeilen. Je kunt zelfs door de pont te pakken in één keer door naar de Alblasserwaard/Dordt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Over knooppunt Gouwe gesproken, daar heb ik ook nog wel een irritatie over. Of tenminste, niet specifiek over Gouwe, maar wel over knooppunten met een soortgelijke lay-out, maar ik neem Gouwe even als voorbeeld omdat ik daar het vaakst kom (wat overigens nog steeds niet heel vaak te noemen is, maar goed ).
Als je vanaf de A12 vanuit Utrecht komt en je wil de A20 op gaan, dan is het vaak zo dat er file op de 2 rechterrijstroken (cq de A20) staat, maar de 2 linkerrijstroken (cq de A12) filevrij is. Ik (en met mij de meeste mensen) sluiten altijd netjes aan in de file de A20 op. Wat mijn irritatie echter is: mensen die over de A12 blijven doorknallen langs die file en dan op het allerlaatste moment toch nog de A20 op gaan.
Ritsers in de file geef ik altijd alle ruimte en ik heb ook alle begrip als die doorrijden tot het einde van de rijstrook (dat doe ik zelf ook), maar aan dit soort mensen heb ik echt een hekel en dat valt imo ook niet meer onder "het asfalt zo efficiënt mogelijk benutten".
Dat is eigenlijk wel een goed ideequote:Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doorrijden op A12 en bij Zevenhuizen doorsteken naar de 20, scheelt je zomaar een kwartier ergernis. Of als je naar Moordrecht/Nieuwerkerk/Capelle/Krimpen moet; Gouda eraf en de dijk pakken, of door Gouda heen de Algera brug omzeilen. Je kunt zelfs door de pont te pakken in één keer door naar de Alblasserwaard/Dordt.
sja, de A20 die kant op is heel slecht voor je hum in de spits.. Proberen waardquote:Op maandag 3 oktober 2016 19:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een goed idee
Ik moet in feite altijd naar Vlaardingen dus misschien kan ik zelfs de A12 uitrijden en op Prins Clausplein de A4 pakken. Heb ik vaak zat over nagedacht, want de nieuwe A4 is in mijn beleving altijd heel rustig. Ik moet altijd door de Ketheltunnel voor m'n woon-werkverkeer en ik heb er serieus nog nooit in de file gestaan.
Ik blijf daar meestal gewoon op de A50 (Arnhem-Zwolle dus) maar wat daar ook speelt is dat de in- en uitlegstroken daar erg kort zijn. Zekers als je vanuit de kant van Zwolle richting Duitse grens wil op de A1quote:Op maandag 3 oktober 2016 16:24 schreef Tunafish het volgende:
Je hebt het ook iedere avond bij Beekbergen, verkeer wat vanaf de A50 uit Arnhem de A1 op wil naar Deventer. De meest rechterstrook staat gewoon stil, strook daarnaast ook omdat er volk is wat toch nog naar rechts wil en de twee stroken rechtdoor staan stil omdat er langzam verkeer invoegt dat rechts stond maar eigenlijk naar links wilde en werd geblokkeerd door het stilstaande verkeer. Dan heb je ook nog eens een pompstation met een oprit die uitkomt op de afslag naar de A1 en vrachtwagens die daar vandaan komen en nog rechtdoor moeten, en je feest is compleet
Als je helemaal een goede dag hebt kun je eventjes een halve kilometer 130 pakken voordat je weer in de file rijdt, want dan zit je bij de oprit van de A1 op de A50, samen met de afslag naar Apeldoorn. Ik word al moe van het vooruitzicht terwijl ik dit type
Klopt, 't is daar best krap. De A28 bij Hoogeveen heeft dat ook, verkeer dat naar Groningen wil moet allemaal op één lullig afslagje, bochtje maken en dan over de A28 heen weer invoegen op verkeer wat daar al lekker 120 mag. Je hebt hooguit 300 meter om daar van 30 naar zo snel mogelijk te gaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 00:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik blijf daar meestal gewoon op de A50 (Arnhem-Zwolle dus) maar wat daar ook speelt is dat de in- en uitlegstroken daar erg kort zijn. Zekers als je vanuit de kant van Zwolle richting Duitse grens wil op de A1
Je bent je ervan bewust dat het meerendeel van de bevolking een auto gebruikt als (noodzakelijk) vervoersmiddel en niet als hobby?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.
Ik heb een Peugeot, maar ik verdenk de Volvo rijders dat ze niet goed kunnen rijden. Nou ja, ze rijden of te hard of ze kunnen hun knipperlicht nooit vinden. ( maar dat laatste is volgens mij bij veel bedrijven een productiefout)quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen in een Peugeot. Echt.... nee, gewoon nee. Autorijden is gewoon niet iets wat jullie beheersen.
En voor degene hier met een Peugeot die zich nu geroepen voelen om zichzelf te verdedigen.
Doe maar gewoon niet, je hebt al bewezen dat je werkelijk niets met autorijden hebt toen je een Peugeot kocht.
Het blijkt wel dat je inderdaad niks van auto's snapt. Je kunt niet eens Volvo's en Audi's uit elkaar houden...quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:29 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Ik heb een Peugeot, maar ik verdenk de Volvo rijders dat ze niet goed kunnen rijden. Nou ja, ze rijden of te hard of ze kunnen hun knipperlicht nooit vinden. ( maar dat laatste is volgens mij bij veel bedrijven een productiefout)
Om eerlijk te zijn heb ik meer last van mensen die hun voet niet van het gaspedaal lijken te halen, en me met 120+ voorbij scheuren op een smalle 80KM weg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.
Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui
wat is er mis met mensen die met meer in 1 auto zitten? Lijkt me alleen maar gunstig eigenlijk voor de drukte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Steeds vaker mensen die het gaspedaal niet meer kunnen vinden en met 80 dus de weg op gaan wat levensgevaarlijk is voor aankomend verkeer en jezelf.
Kunnen ze die mensen niet van de weg halen. Ook trouwens in de spits graag alle mensen die niet naar hun werk gaan verbieden de weg op te komen, en mensen die met meer in 1 auto zitten...wat een ellende veroorzaken dat soort lui
Je moet je ironiemeter weer eens laten callibreren denk ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:05 schreef Sounddragon het volgende:
Niet flamen, gewoon ontopic posten of doorfietsen.
Er zijn toch regelmatig mensen waarvan ik denk 'minder kletsen meer doorrijden graag'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat is er mis met mensen die met meer in 1 auto zitten? Lijkt me alleen maar gunstig eigenlijk voor de drukte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |