abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 18:41:08 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165793600
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die komt volgens mij via de andere kant maar is ook nog een goeie
ik zie het ja. Dat ding rijdt in het holst van de nacht en idd vanaf de Amersfoortse zijde heen en terug
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:44:13 #202
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165793641
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen?
doei
pi_165793927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:44 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen?
Ja dat klopt, en dat valt wel mee :)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:09:54 #204
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165794089
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beide tongen van de wissel?
Zijn er treinen dan die rijden over de kippenlijn? Anders kan die wissel van de kippenlijn naar spoor 2 toch niet echt praktisch gebruikt worden? Of mag roestrijden.nl daar in actie komen?

Als ik het onderste plaatje begrijp komt dat spoor overigens te vervallen?

Volgens mij is de nieuwe configuratie van Ede-Wageningen anders: er komt maar een spoor richting Barneveld, dus die meest westelijke verbinding naar Barneveld vervalt. En er was nog sprake van een wissel aan de westzijde van het perron, zodat een kerende sprinter ook kort kan keren (en niet altijd gebruik hoeft te maken van de keervoorziening).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:25:22 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165794519
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :s)
Gewoon dom, een volle goederentrein met dieselloc laten afremmen tot 40 terwijl ie de boel al ophoudt. Leverde tussen Gd en Ut 8 minuten extra vertraging op. Dus ik miste m'n aansluiting. Om maar niet te spreken over die drie pinguïns die nu van hun smeltende ijsschots pleuren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 6 oktober 2016 @ 19:31:18 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165794732
kunnen toch zwemmen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165795762
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:09 schreef Goverman het volgende:

[..]

Volgens mij is de nieuwe configuratie van Ede-Wageningen anders: er komt maar een spoor richting Barneveld, dus die meest westelijke verbinding naar Barneveld vervalt. En er was nog sprake van een wissel aan de westzijde van het perron, zodat een kerende sprinter ook kort kan keren (en niet altijd gebruik hoeft te maken van de keervoorziening).
Lijkt me ook wle handig als bijstuurinfra aangezien het een IC-ontkoppelpunt is
pi_165797325
Limburgse Arriva treinen krijgen lijnnummer

Zou het dan toch gaan gebeuren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 20:51:20 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165797391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
Limburgse Arriva treinen krijgen lijnnummer

Zou het dan toch gaan gebeuren?
interessanter nieuws in datzelfde bericht is dat de Maaslijn pas medio 2021 geëlektrificeerd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165797593
Moah, dat was in grote lijn al wel duidelijk.
Als je zo Maaslijn gezind bent is dit document ook wel leuk voor je: http://www.cvs-congres.nl/cvspdfdocs_2015/cvs15_078.pdf
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 20:58:59 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165797674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:49 schreef b2py het volgende:
Limburgse Arriva treinen krijgen lijnnummer

Zou het dan toch gaan gebeuren?
Duitsers :{w
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165798380
Dit is ook wel een leuke bijdrage trouwens: Meer profijt van hoge treinsnelheid
En deze: Robuuster spoor met minder wissels - Bijstuurvoorzieningen voor hoogfrequent spoor
En deze voor de economen: Toekomst van de stoptrein op het hoofdrailnet

En alvast de leukste tabel uit de laatste:


[ Bericht 33% gewijzigd door b2py op 06-10-2016 21:36:35 ]
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 22:16:27 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165800871
Vandaag was er een bijzondere gast op proefrit in Twente: Abellio kwam hier een nieuwe FLIRT3 voor Arnhem-Düsseldorf op de proef stellen. Over ruim een jaar zal dit type trouwens vaker te zien zijn tussen Hengelo en Bad Bentheim. Dan gaat namelijk de trein Bielefeld-Bad Bentheim doorrijden naar de metaalstad.

De ET 25 2301 komt hier op de terugweg van ritten Oldenzaal-Bad Bentheim vv langs de Verlengde Koppelleiding in Deurningen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 oktober 2016 @ 23:08:06 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_165802836
Hoe zit t eigk met PTA TT Nieuwjaarsrondje?
  Redactie Sport vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:41:34 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165804931
Volgens mij nog niks voor bedacht. Volgend jaar zal het wel iets met Arnhem-Düsseldorf-Brake-Hengelo gaan worden denk ik, dus dit jaar in elk geval iets anders. Misschien iets met België een idee? De vorige keer was 2013, alweer 4 jaar terug.

Graag wel rekening houden met mensen van verder weg O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:46:44 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165804965
Breda - Antwerpen zou leuk zijn geweest, dat is het enige stukje HSL wat ik nog niet heb gehad. -O-
  Redactie Sport vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:49:21 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165804998
Ja, regel jij ff een chartertreintje? :+

Neem tenminste aan dat je de boog bedoelt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 01:22:23 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165805265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:49 schreef dennistd het volgende:
Ja, regel jij ff een chartertreintje? :+
"Zeg Thalys, kan ik een treintje huren?"
quote:
Neem tenminste aan dat je de boog bedoelt?
:Y
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 01:24:30 #219
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165805282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 01:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Zeg Thalys, kan ik een treintje huren?"
Willkommen, bienvenue, weeelkooommm... :D
doei
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 08:50:41 #220
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_165806689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:44 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik meende te hebben gelezen dat elk wissel in elke stand elke 24 uur minimaal één keer bereden moet worden, klopt dat? Dat is toch niet te doen?
Daar is nog een applicatie voor gemaakt, om dat te ondersteunen.
TijdigRoestRijden heet dat.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:23:11 #221
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165807104
quote:
Heel theoretisch.. Het probleem is alleen dat niemand die zo denkt mij kan vertellen wat je moet doen als er veel treinen onderweg zijn, een storing ontstaat en wat je dan doet. Leuk dat je je ontkoppelpunten hebt maar als er nog een file op het baanvak staat heb je daar helemaal geen ene flikker aan.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:40:49 #222
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165807322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:41 schreef dennistd het volgende:
Misschien iets met België een idee?
Dat kunnen we misschien mooi combineren met Arriva in Limburg.
pi_165807794
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Heel theoretisch.. Het probleem is alleen dat niemand die zo denkt mij kan vertellen wat je moet doen als er veel treinen onderweg zijn, een storing ontstaat en wat je dan doet. Leuk dat je je ontkoppelpunten hebt maar als er nog een file op het baanvak staat heb je daar helemaal geen ene flikker aan.
Omkeren of doorrijden, afhankelijk van de storing..
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:31:46 #224
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165808038
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Omkeren of doorrijden, afhankelijk van de storing..
Ja, lulhannes. Zo kan ik ook alles bagitaliseren. Het punt is dat dat erg arbeidsintensief is en er voor zorgt dat je lange tijd uberhaupt niets in de buurt van het getroffen gebied kan komen. Effectief kan je al die tijd het concept zoals dat gepresenteerd is in het artikel niet gebruiken en moet je treinen dus ver weg al gaan ophouden om het niet in het honderd te laten lopen.
pi_165808280
Dat is in de praktijk toch niet anders dan hoe het nu gaat met wel meer infrastructuur?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')