abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 13:23:05 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165768935
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het aantal sporen in Tilburg blijft zoals het nu is alleen krijgt spoor 4, dat nu nog alleen voor goederen wordt gebruik, een perron.

(Het nieuwe perron komt waar ooit spoor 5 was)
Als iets een perronspoor is geworden zal het lastiger worden daar een trein stil te zetten, omdat die ruimte ook in de dienstregeling gebruikt zal gaan worden lijkt me :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165769002
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zijn daar cijfers over verspreid ja? :D Waar en wanneer wordt of werd dat bijgehouden dan? :N
Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media.
Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal.
pi_165769524
Geen idee of jullie dit leuk vinden maar heb een klein treinreisverslagje geschreven over mijn reis naar Sri Lanka in 2013. Is een kopietje want heb het eerst elders gepost en de busfoto's weggehaald voor hier.


Foto 3: Stationshal in Kandy. De tweede stad van Sri Lanka, gelegen in het binnenland. Vanuit hier kun je allerlei kanten op. Onder meer door een visum aanvraag voor India zijn we hier enkele keren geweest. Sri Lanka heeft een uitstekend spoorwegennet, waarschijnlijk een overblijfsel van de Britse invloed.


Foto 4: Stationsgebouw Kandy. Eigenlijk heerst hier wel redelijke rust terwijl het station natuurlijk middenin de drukke binnenstad ligt.


Foto 5: Vertrektijdenbord oude stijl. :P


Foto 6: Nog steeds op het station van Kandy


Foto 7: Vracht vervoerd over het spoor. Vaak zie je persoonsvervoer gecombineerd met enkele vrachtwagons.


Foto 8: Hier staat de trein klaar voor onze reis van vermoedelijk Kandy naar Ella. Een spectaculaire rit door het hoger gelegen deel van Sri Lanka. Over de weg is het nog geen 140 kilometer, wij doen er met de trein ongeveer zes uur over. Je hebt diverse klassen hier. Sommige treinen hebben zelfs een panoramarijtuig voor toeristen. Ik reis altijd het liefst zo goedkoop mogelijk tussen het normale volk. Voor deze rit betaal ik nog geen 2 euro. Over het uitzicht zo meer.


Foto 9: Uitzicht tijdens de rit naar Ella.


Foto 10: Zoals gezegd zijn er speciale rijtuigen voor toeristen. Luxer en waar je door glas kan genieten van de vergezichten. Vind ik allemaal niet nodig want ik heb regelmatig op de traptreden gezeten. De deuren van de treinen in Sri Lanka zijn meestal niet gesloten dus je kunt lekker bij de deuropening zitten. Lekker windje door de haren. Gevaarlijk vind ik het niet, de trein kan hier toch niet zo snel.


Foto 11: Treinbordje bij het station Great Western. Dit is overigens nog lang niet het hoogst gelegen station. Dat is Pattipola, gelegen op 1897,5 m boven zeeniveau. Wikipedia zegt dit over dat hoogste punt: 'At a peak of 1,900 metres (6,200 ft), Sri Lanka has the highest broad gauge railway in the world.'


Foto 12: Interieur van de treinrit naar Ella. Dit is dus een lagere klasse en van een zeer acceptabel niveau.


Foto 13: Gewoon laten liggen. :P


Foto 14: Dit is denk ik de volgende dag. Ella is eigenlijk een backpackersoord waar niet zoveel te doen is behalve wandelen en genieten van de rust van de natuur. Lonely Planet adviseert zelfs een wandeling naar een berg waar je eerst een heel deel over het spoor moet lopen. Heel normaal daar.


Foto 15: Even aan de kant, de trein komt eraan. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je platgereden wordt. De treinen toeteren daar regelmatig en hoor je al van geruime afstand aankomen.


Foto 16: Zelfde trein, nu gepasseerd. Hier zie je mooi aan de achterkant de luxere wagon met grotere ramen voor de toeristen.


Foto 17: Een van m'n favorieten (ondanks de geringe kwaliteit). Tijdens onze hike kwamen we ook langs dit punt. Hier kun je goed zien hoe hoog de trein rijdt. Eigenlijk rijdt hij hier over een bergrichel want aan beide kanten had je een prachtig uitzicht.


Foto 18: Tunnel. Hier liep ik toch maar even wat sneller. Je weet maar nooit. :mrgreen:


Foto 19: Net op tijd weer uit de tunnel. 8-)


Foto 20: Hier zie je weer goed dat het gewoon normaal is om tijdens de rit in de deuropening te zitten of staan.


Foto 21: Nog steeds in de bergen. Hier op denk ik? station Haputale. Gelegen op 1431 meter boven zeeniveau.


Foto 22: Dit was een heel bizar tafereel. Volgens mij is dit een reparatieploeg die op eigen kracht (maar vraag niet hoe) naar dit station is gereden om iets uit te voeren. Ik heb het destijds niet helemaal kunnen volgen maar ze gingen er daarna na enige oponthoud weer vlug vandoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 13:53:54 ]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:10:21 #154
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165769789
Gaaf *O*
doei
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 oktober 2016 @ 14:19:53 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165769939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media.
Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal.
Wauw :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 14:22:37 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165769990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Onder andere in dit persbericht gaf NS aan dat uit een peiling onder conducteurs zou zijn gebleken dat 54 procent van de reizigers dagelijks instapt na het horen van het fluitsignaal. Dit zou dus neerkomen op ruim 540.000 reizigers per dag, een absurd aantal, maar desalniettemin klakkeloos overgenomen door (vrijwel) alle media.
Later heeft een NS-medewerker op het NS-forum toegegeven dat er niets klopte van deze cijfers en dat de afdeling marketing eigenlijk bedoelde dat in 54 procent van de treinen 1 of meer reizigers zouden instappen na het fluitsignaal.
Klein verschil maar
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165772209
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat van die tunnel wist ik, niet dat er ook een spoor zou sneuvelen
Dat kan hè
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:43:14 #158
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165773044
Natuurlijk sneuvelt dat zijspoor, Prorail laat zo'n mooie kans om 'overbodige' sporen en wissels weg te halen natuurlijk niet zomaar voorbijgaan!
pi_165773135
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:43 schreef ReisT het volgende:
Natuurlijk sneuvelt dat zijspoor, Prorail laat zo'n mooie kans om 'overbodige' sporen en wissels weg te halen natuurlijk niet zomaar voorbijgaan!
ach het maakt niet uit hoeveel sporen ze hebben als diegene achter de knoppen er een potje van maakt :') afgelopen nachtdienst was ik tijdens nachtdienst onderweg van utrecht naar amsterdam en bij breukelen kreeg ik geel => rood en vanaf de andere kant kwam er een SLT aan. kon ik dus kop gaan maken terug naar breukelen rijden en via linkerspoor er langs :)
pi_165773146
dan scheelt het wel dat je lekker ruim in de rijtijd zit want vertrek vanuit amsterdam was gewoon op geplande tijd :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 19:37:58 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165775333
De loods waarin het onderhoud aan ICNG plaats moet gaan vinden is de huidige opslagloods voor (oud-)materieel. Onder meer de Koninklijke trein, wat DM'90 en enkele nooit afgebouwde kopbakken van het VIRM staan er. Op het buitenterrein staat nog meer weg te roesten.

Om er te komen moet je nu vijf tot zes (!) keer kopmaken _O-

Het schroot zou dan naar Roosendaal moeten verhuizen

http://www.somda.nl/forum(...)onderhoudsbedrijven/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:56:39 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165775946
Hoe meer verslagen hoe beter ^O^ Mooi om te zien MCH
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:11:36 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165776355
Dat perronloze spoor in Gilze-Rijen staat ook op de slooplijst meen ik me te herinneren?
pi_165776556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe meer verslagen hoe beter ^O^ Mooi om te zien MCH
Thanks!
pi_165776565
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Gaaf *O*
Hoi Ardan!
Althans dat ben jij toch op ovinnederland? :@
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 oktober 2016 @ 20:21:22 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165776628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe meer verslagen hoe beter ^O^ Mooi om te zien MCH
Ja, vind ik ook :Y Regende het er niet veel dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 20:21:54 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165776635
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:11 schreef James1988 het volgende:
Dat perronloze spoor in Gilze-Rijen staat ook op de slooplijst meen ik me te herinneren?
klopt. Gaat wel en keer gebeuren wanneer er werkzaamheden in de buurt zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:26:14 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165776737
De restanten van die brug in Breda moeten ook nog worden weggehaald :Y
pi_165776753
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook :Y Regende het er niet veel dan? :?
Dat lijkt misschien zo op de foto's. Zal wel komen doordat het in de bergen vaker bewolkt is. Wel zouden we 1 keer de trein pakken maar was er net een enorme hoosbui. Gelukkig kwam een uur laten nog een trein. Dat was alleen een enorm langzame paupertrein, gecombineerd met een aantal goederenwagons en maar 2 personenwagons oid. Helaas begon het halverwege weer te regenen en waren zo ongeveer alle ramen kapot. Dus het regende naar binnen en werd flink koud. We stonden ook nog ergens teringlang stil. Niet heel erg prettig maar niks vergeleken met India. :') Komt wel in het volgende verslag.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 oktober 2016 @ 20:37:49 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165777087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat lijkt misschien zo op de foto's.
Nou, juist niet. Ik dacht altijd dat het daar altijd veel en hard regende, maar het ziet er redelijk droog uit allemaal.
quote:
Zal wel komen doordat het in de bergen vaker bewolkt is. Wel zouden we 1 keer de trein pakken maar was er net een enorme hoosbui. Gelukkig kwam een uur laten nog een trein. Dat was alleen een enorm langzame paupertrein, gecombineerd met een aantal goederenwagons en maar 2 personenwagons oid. Helaas begon het halverwege weer te regenen en waren zo ongeveer alle ramen kapot. Dus het regende naar binnen en werd flink koud. We stonden ook nog ergens teringlang stil. Niet heel erg prettig maar niks vergeleken met India. :') Komt wel in het volgende verslag.
Oh, toch wel dus :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 21:09:31 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165778191
Als het goed is gaat de FLIRT vanaf volgende week proefbedrijf rijden. Er wordt gereden op de trajecten: Arnhem-Ede-Wageningen, Nijmegen-Wijchen en Den Bosch-Oss. Een indicatie van de dienstregeling is er ook:
https://1drv.ms/x/s!Aq3y4j5--u_fgT-AzJucmocDFBHL

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=457347#p457347
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 oktober 2016 @ 21:26:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165778720
Die dingen rijden al 10 jaar overal rond en NS gaat er nu, eindelijk, heel voorzichtig, twee stationnetjes maar, een Proef mee houden? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 oktober 2016 @ 21:35:23 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165778981
Ik denk dat het proefrijden eerder op het personeel slaat dan op de trein :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 21:44:13 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165779259
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dingen rijden al 10 jaar overal rond en NS gaat er nu, eindelijk, heel voorzichtig, twee stationnetjes maar, een Proef mee houden? :')
Voor je het weet vliegen de bodemplaten eraf of de deuren eruit, om maar te zwijgen over het feit dat het 58 verschillende deelseries zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2016 @ 21:52:05 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165779525
In Frankrijk wil de regio PACA het regionale treinverkeer gaan aanbesteden. Naar mening van het bestuur van de regio betalen ze veel te veel voor wat SNCF levert.

http://www.lefigaro.fr/co(...)a-la-concurrence.php
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')