abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:37:14 #26
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_165709278
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wij zitten nog aan de plus-kant van de balans. Omdat we een groot logistiek knooppunt zijn. Maar voor de zuidelijke Europeese landen heeft het weinig succes gebracht, En daar is op dit moment de weerstand het grootst (economisch gezien). Wat betreft het vluchtelingen probleem ligt de grootste aversie bij Oost-Europa. Solidariteit my ass.
Dat betwijfel ik. Het BNP is in 9 jaar nauwelijks gegroeid terwijl de staatsschuld bijna verdubbeld is. Tel daar bij op al die bedragen waarvoor Nederland garant staat door fondsen als ESM en tel daarbij op al die bedragen die Nederlandse banken en pensioenfondsen in andere EU-landen gepompt hebben (waarvan een deel al is afgeboekt en in de toekomst nog een veel groter deel afgeboekt zal moeten worden) omdat ze zich onoverwinnelijk waanden door de almachtige EU/Euro dan denk ik dat als we de gulden gehouden hadden Nederland enkele honderden miljarden guldens rijker was geweest.
pi_165709308
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En spanje en portugal, die ook niet op het matje geroepen worden en ook geen boete betalen...
Maar het blijft met name Frankrijk en Duitsland die in de beginjaren van de euro de regels overtraden. Het vertrouwen in Duitsland over de begrotingsregels kreeg een grote deuk.
Nu zou je daarvoor het woord begrotingsjoemel voor gebruiken.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:50:43 #28
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165709666
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:17 schreef Drugshond het volgende:
'Met de euro wordt Russische roulette gespeeld'
Oneens, want met Russische roulette heb je 2 opties. Wel of geen kogel. De EU kan ons alleen maar de kogel geven. (in een matrixstyle slow motion)
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:57:14 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165709697
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Het BNP is in 9 jaar nauwelijks gegroeid terwijl de staatsschuld bijna verdubbeld is. Tel daar bij op al die bedragen waarvoor Nederland garant staat door fondsen als ESM en tel daarbij op al die bedragen die Nederlandse banken en pensioenfondsen in andere EU-landen gepompt hebben (waarvan een deel al is afgeboekt en in de toekomst nog een veel groter deel afgeboekt zal moeten worden) omdat ze zich onoverwinnelijk waanden door de almachtige EU/Euro dan denk ik dat als we de gulden gehouden hadden Nederland enkele honderden miljarden guldens rijker was geweest.
Moeilijk te zeggen. Alle landen alsook continenten duiken extra in de schulden om de lokale economie draaiende te houden. Met de gulden zou dat echt niet anders zijn geweest. Als we hier een rente hadden van 4-5 % terwijl de rest op de 0-0,5 % zit hadden we een flinke kapitaalvlucht gehad van geld mensen en machinerie. Ik heb daar niet 1.2.3. een loepzuiver antwoord op.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:58:31 #31
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165709736
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:17 schreef Drugshond het volgende:
'Met de euro wordt Russische roulette gespeeld'
Waarom zijn we er ooit mee begonnen of beter zo snel van start gegaan ?
Nederland is ermee begonnen omdat Duitsland er mee begon, heel kort samengevat. En in principe was dat geen slecht idee omdat je het EURO STABILITEITSPACT hebt dat de Euro 'veilig' zou moeten houden.

Alleen was nou juist Duitsland de eerste die dat pact verbrak, samen met Frankrijk; hun begrotingstekort kwam in 2005 boven de afgesproken 3 %. En als je nu ziet dat Frankrijk nu al járen boven die 3 % zit - zonder daarvoor bestraft te worden - en dat Portugal en Spanje dit jaar ... (en aangezien Frankrijk geen straf krijgt kun je natuurlijk ook hen geen straf opleggen).

Mag ik je dit artikel trouwens aanraden, qua leesvoer? Is wat ouder, maar ...
http://www.mt.nl/157/3973(...)jes-sovjet-unie.html
... heeft het over Russiche toestanden, een risico dat ook TOEN AL gezien werd.

En ook dit artikel;
https://www.europa-nu.nl/(...)liteits_en_groeipact
dat gaat over het de facto uithollen van dat pact.

En natuurlijk, uit mei dit jaar;
https://www.nrc.nl/nieuws(...)der-1624268-a1143242
en een quote daaruit;
quote:
Het Ifo-instituut rekende deze week voor dat de eurolanden sinds de invoering in 1999 samen 106 keer het pact hebben geschonden. Een derde daarvan mocht, volgens de uitzonderingen op de regels. Maar liefst 70 overschrijdingen waren tegen de regels. Als daarvoor telkens daadwerkelijk een boete was geëist, dan had Brussel het formidabele bedrag van 113 miljard euro geïnd – een som die een eind komt in de richting van het huidige jaarlijkse EU-budget van 145 miljard.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:01:34 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165709820
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Oneens, want met Russische roulette heb je 2 opties. Wel of geen kogel. De EU kan ons alleen maar de kogel geven. (in een matrixstyle slow motion)
Russische Roulette met een pistool en een magazijn.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:06:11 #33
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_165709952
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Oneens, want met Russische roulette heb je 2 opties. Wel of geen kogel. De EU kan ons alleen maar de kogel geven. (in een matrixstyle slow motion)
Tenzij je een eurofiele wensdenker bent en fantaseert dat er alleen geurig fruit en bloeiende bloemetjes in het pistool zitten. Dan zie je de kogel nooit aankomen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:06:28 #34
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165709962
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Russische Roulette met een pistool en een magazijn.
Weet je dat er ook Texaanse Roulette is? Texanen zeggen dat ze, in tegenstelling tot Russen, wél kogels kunnen betalen en spelen dus met een revolver met één lege kamer.

En de huidige verkiezingen daar ... nou ja, Trump en Hillary zijn beiden verschrikkelijk (terwijl Johnson [Libertarians] en Stein [Green] desondanks feitelijk kansloos zijn). Dus Texaanse politieke roulette.

En je kunt alleen winnen door NIET (mee) TE SPELEN; die Britten waren al niet zo dom om met de Euro mee te doen (om de metafoor trouw te blijven; Nederland, Duitsland en nog een paar landen als 'lege kamers' en Griekenland, Frankrijk, Spanje, Italie als kogels). En nu gaan ze ook uit de EU ....
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:10:03 #35
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165710063
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:06 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Weet je dat er ook Texaanse Roulette is? Texanen zeggen dat ze, in tegenstelling tot Russen, wél kogels kunnen betalen en spelen dus met een revolver met één lege kamer.

En de huidige verkiezingen daar ... nou ja, Trump en Hillary zijn beiden verschrikkelijk (terwijl Johnson [Libertarians] en Stein [Green] desondanks feitelijk kansloos zijn). Dus Texaanse politieke roulette.

En je kunt alleen winnen door NIET (mee) TE SPELEN; die Britten waren al niet zo dom om met de Euro mee te doen (om de metafoor trouw te blijven; Nederland, Duitsland en nog een paar landen als 'lege kamers' en Griekenland, Frankrijk, Spanje, Italie als kogels). En nu gaan ze ook uit de EU ....
Frankrijk zie ik niet vertrekken.... die zitten aan het landbouw-infuus.
Spanje.... deels. Ik denk dat Catalonië echt wel bij de Euro wil blijven. De rest niet. Andalusië zeker niet.
Italie.... komen we snel genoeg achter op 3 december.
Griekenland.... twijfel ik niet over die willen er wel uit.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:14:20 #36
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_165710166
Baudet zei het 1 of 2 jaar geleden nog (wat je 15 jaar geleden al had kunnen bedenken): De Euro is gedoemd te mislukken zonder een economische (of was het politieke?) unie, wat uitmondt in een transferunie. Hij werd voor gek verklaard door de alwetende eurofielen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:15:01 #37
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165710191
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:58 schreef BaardaapAd het volgende:
Mag ik je dit artikel trouwens aanraden, qua leesvoer? Is wat ouder, maar ...
http://www.mt.nl/157/3973(...)jes-sovjet-unie.html
... heeft het over Russiche toestanden, een risico dat ook TOEN AL gezien werd[/b][/u][/u].
Yep, dat artikel ken ik nog. Geeft vrij goed de beeldvorming weer. Hoe kun je over soldariteit praten als er helemaal geen duidelijke gemeenschappelijke waarden zijn.
pi_165710340
Met die werksloosheidsuitkeringen zijn ze anders binnen de EU al een tijdje bezig om dat voor elkaar te krijgen.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:23:08 #39
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165710387
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Frankrijk zie ik niet vertrekken.... die zitten aan het landbouw-infuus.
Spanje.... deels. Ik denk dat Catalonië echt wel bij de Euro wil blijven. De rest niet. Andalusië zeker niet.
Italie.... komen we snel genoeg achter op 3 december.
Griekenland.... twijfel ik niet over die willen er wel uit.
's Niet wat ik bedoelde; ik bedoel dat bepaalde landen een enorm risico vormen voor de EU in het algemeen en de Euro in het bijzonder.

Anderzijds denk ik wel dat er één voordeel is aan die 'zwakke broeders'; die houden de Euro wisselkoers laag en dat is goed voor onze internationale handel. Als je tenslotte ziet welke problemen Zwitserland heeft omdat hun munt 'te sterk' is ....
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 16:34:54 #40
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165710662
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Baudet zei het 1 of 2 jaar geleden nog (wat je 15 jaar geleden al had kunnen bedenken): De Euro is gedoemd te mislukken zonder een economische (of was het politieke?) unie, wat uitmondt in een transferunie. Hij werd voor gek verklaard door de alwetende eurofielen.
Je moet een BELASTINGUNIE hebben.

In Nederland betaal je als je een eigen huis hebt huurwaardeforfait, 't telt mee in je vermogenswinstbelastinggrondslag, de gemeentelijke belasting .... terwijl die Grieken gewoon hun huis formaal NIET AF BOUWEN (stukje beton met wat roestig betonijzer ergens laten uitsteken) en dan geen belasting hoeven te betalen. IS MAAR ÉÉN VOORBEELD.

Trouwens, probeer voor de grap een buitenlander maar het huurwaardeforfait uit te leggen; die denken dat je een grap maakt of malende bent;
"dus je verhuurt je huis?"
'nee nee, is mijn huis, daar woon ik in'
"oh, je huurt het!"
'nee, het is MIJN huis! Nou ja, ten dele, de rest is natuurlijk van de bank want ik heb een hypotheek'
"ohhhhhh, dus huurwaardeforfait is wat wij de rente op de hypotheek zouden noemen!"
'nee nee, het is een belasting die je aan de Staat betaalt'
"dus je wilt serieus beweren dat je belasting betaalt omdat je in je eigen huis woont?!?!?"
'ja.'
"ik snap 't niet :N "
'nou, ik geloof dat het zo zit; áls je je huis verhuurt, dan moet je belasting betalen over die huurinkomsten, maar omdat je je huis NIET verhuurt betaal je geen belasting over die huurinkomsten, dus ben je de huurder van je eigen huis en ook je eigen verhuurder en dus moet je belasting betalen'
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_165711371
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Baudet zei het 1 of 2 jaar geleden nog (wat je 15 jaar geleden al had kunnen bedenken): De Euro is gedoemd te mislukken zonder een economische (of was het politieke?) unie, wat uitmondt in een transferunie. Hij werd voor gek verklaard door de alwetende eurofielen.
Ja, 15 jaar geleden was Baudet 17 hè.
Ze bedoelen een politieke unie, dus een federatie, met dezelfde fiscale politiek voor alle landen en ook dezelfde fiscale discipline bij de inwoners. Alleen hadden ze daar eerst aan moeten beginnen en dan pas economisch integreren met bijv. een gezamenlijke munt.
Maar dan nog zijn de verschillen gewoon te groot, en daar werd al voor gewaarschuwd toen landen als Spanje, Portugal, Griekenland e.d. lid werden van de toen nog voorloper van de EU.
Je kunt natuurlijk ook nooit solidariteit vragen bijv. in NL, waar de meeste mensen door de austerity-politiek al veel te lijden hebben gehad van de crisis, als ze in de zuidelijke landen niet eens mild hervormen.
Toen kwamen die voormalige Oostbloklanden er ook nog bij, die nog verder achterliepen, en bovendien kwam er nog eens arbeidsmigratie opgang tussen voormalig Oostblok en Westen.
I´m back.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:11:51 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_165711461
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:34 schreef BaardaapAd het volgende:

terwijl die Grieken gewoon hun huis formaal NIET AF BOUWEN (stukje beton met wat roestig betonijzer ergens laten uitsteken) en dan geen belasting hoeven te betalen. IS MAAR ÉÉN VOORBEELD.
Dat was 25 jaar geleden ofzo... Die regeling is al lang om zeep geholpen.
pi_165711486
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was 25 jaar geleden ofzo... Die regeling is al lang om zeep geholpen.
Die niet afgebouwde huizen kwam je 10 jaar geleden nog veel tegen hoor.
I´m back.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:16:40 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_165711557
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog steeds, maar geen belastingvoordeel meer.
Is wrs gewoon een gewoonte geworden daar?
I´m back.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:20:29 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_165711626
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:17 schreef Ryan3 het volgende:

Is wrs gewoon een gewoonte geworden daar?
Als je nutteloze stukken betonijzer in je dak metselt om zo belasting te kunnen ontduiken ga je ze er natuurlijk niet af flexen omdat de regelgeving verandert. Die dingen zitten niemand in de weg.

Edit:

quote:
De ijzeren staven

De ijzeren staven die uit de daken steken dienen enkel en alleen voor de eventuele latere uitbreiding van het huis. Ze hebben NIETS te maken met vrijstelling van belasting, zolang het huis nog niet klaar is. (Alhoewel dat een goed verhaal is)!
quote:
Daarnaast is er voor sommige traditionele Grieken nog de oude gewoonte van een "bruidsschat". De dochter krijgt een huis mee als ze gaat trouwen. Dit kan bijvoorbeeld het bovenste gedeelte van de onafgebouwde woning worden, maar ach, de kleine is pas 2 jaar, dus nog alle tijd.
quote:
Ook typisch Grieks zijn de onafgebouwde huizen die je door heel Griekenland ziet staan. Je bouwt een huis in Griekenland naarmate je behoefte en je geld. Dat betekent vaak dat huizen beetje bij beetje opgebouwd worden.
Ik meende ook altijd dat het een belasting dingetje uit het verleden was...

[ Bericht 27% gewijzigd door AchJa op 02-10-2016 17:31:14 ]
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:27:41 #47
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165715636
Joseph Stiglitz: 'om de Europese Unie te redden, moet de euro verdwijnen'

De eurozone bestaat uit landen die onderling zo verschillend zijn dat de noodzakelijke interne solidariteit bijzonder kostbaar is. De euro heeft Nederland tot nu toe minstens ¤ 153,7 miljard gekost, politiek gezien een onacceptabel hoog bedrag dat ook nog eens hard stijgt. Daarom drijft de euro de Europese landen uit elkaar, waardoor we het kind met het badwater dreigen weg te spoelen. Aldus Joseph Stiglitz.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:30:56 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 2 oktober 2016 @ 21:20:02 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165717523
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Oberrrrr, mag ik de euro van u alstublieft?
Ik bedoelde de gulden natuurlijk. Weg! Ontvreemd! Ter ziele!
pi_165718063
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Topeconoom zijn, en dan denken dat Nederland hier een doorslaggevende rol in zou kunnen hebben. :')
1) Hij is op promotietour
2) Nederland heeft in veel beslissende maatregelen gewoon een veto
3) Dijsselbloem heeft toch een bepalende positie
4) Nederland kan de EU verlaten ;) ;)
5) De Nederlandse lobby is belangrijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')