abonnement Unibet Coolblue
pi_165701322
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_165701427
Mijn baby's in slaap functie is kapot in de nacht. Gisteravond had ze lekker geclusterd dus ik dacht die valt straks lekker in slaap. Nou nee hoor :P. Rond 2 uur viel ze eindelijk in slaap. Was zelf allang blij dat ze sliep dus niet geoefend met het eigen bedje. Ik denk dat ik ook een slaapzak ga proberen, ze wordt vaak weer wakker bij het toedekken.
pi_165701653
Als ze het echt koud hebben geven ze het wel aan. Tenminste, mijn winterbaby had geen spek en moest altijd hard huilen als ik haar omkleedde / luier verschoonde (want koud). Nu ligt ze weleens de halve nacht boven de dekens, ijskoude voetjes, en toch slaapt ze door :').
pi_165701768
Hoi :W ... Sjaak Aanhaak hier :')

Inmiddels is Sjuul vandaag alweer 2 weekjes oud *O*
De afgelopen twee weken was mijn man ook thuis en hebben we alle tijd genomen om haar te leren kennen en vooral om te genieten van ons nieuwbakken gezinnetje O+ O+ O+ . We hadden een toffe kraam, was voor het eerst (en laatst) dat ik een traantje weg moest pinken toen ze weg ging :@ . In een ander leven had het een goede vriendin van me kunnen zijn. De kinderen waren ook gek op der.

Met Sjuul is het nog een klein beetje ontdekken allemaal. Ze eet en slaapt voornamelijk, en ze is weinig beneden. Dus de momenten van voeding gebruiken we dan maar om uitgebreid met haar te knuffelen O+ O+ O+ . Waar Djenna en Boaz heel goede drinkers waren, viel dat met Sjuul nog even tegen. De kraam was net een dag de deur uit, en toen begon ze ook ineens der flessen uit te spugen met grote golven :{ ... En het is al een kind van de kleine snack, 70cc is meestal de max. Dus afgelopen donderdag even naar het weeguurtje geweest, maar het was gelukkig allemaal prima qua aankomen enzo ^O^ . Is voor ons gewoon even wennen dat het niet zo'n grote snackerd is. De nachten zijn wel vrij relaxt, meestal komt ze alleen voor een voeding rond 3 uur. Dus qua slaap mogen we zeker niet klagen!

Vanaf morgen mag ik het weer alleen doen, dan gaat mijn man weer aan het werk. Morgen gaan de kinderen voor een paar uurtjes naar de gastouder, onder het mom van 'wennen', want ik ga mijn nieuwe arbeidscontract ondertekenen en kennis maken met mijn nieuwe collega's *O* . 1 November gaan we starten. Dus ik heb nog een maand om hier thuis lekker rond te scharrelen en 24/7 van mijn kroost te genieten O+

Ik probeer vanaf nu weer een beetje bij te blijven! Maar met een nieuwe fulltime baan en 3 kinderen die aandacht verdienen zal dat wel op een iets lager pitje staan.

Nog even een plaotje bie ut praotje voor wie wil

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165701826
Noh O+ wat een heerlijke frummel weer Twink!
pi_165701884
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoi :W ... Sjaak Aanhaak hier :')

Inmiddels is Sjuul vandaag alweer 2 weekjes oud *O*
De afgelopen twee weken was mijn man ook thuis en hebben we alle tijd genomen om haar te leren kennen en vooral om te genieten van ons nieuwbakken gezinnetje O+ O+ O+ . We hadden een toffe kraam, was voor het eerst (en laatst) dat ik een traantje weg moest pinken toen ze weg ging :@ . In een ander leven had het een goede vriendin van me kunnen zijn. De kinderen waren ook gek op der.

Met Sjuul is het nog een klein beetje ontdekken allemaal. Ze eet en slaapt voornamelijk, en ze is weinig beneden. Dus de momenten van voeding gebruiken we dan maar om uitgebreid met haar te knuffelen O+ O+ O+ . Waar Djenna en Boaz heel goede drinkers waren, viel dat met Sjuul nog even tegen. De kraam was net een dag de deur uit, en toen begon ze ook ineens der flessen uit te spugen met grote golven :{ ... En het is al een kind van de kleine snack, 70cc is meestal de max. Dus afgelopen donderdag even naar het weeguurtje geweest, maar het was gelukkig allemaal prima qua aankomen enzo ^O^ . Is voor ons gewoon even wennen dat het niet zo'n grote snackerd is. De nachten zijn wel vrij relaxt, meestal komt ze alleen voor een voeding rond 3 uur. Dus qua slaap mogen we zeker niet klagen!

Vanaf morgen mag ik het weer alleen doen, dan gaat mijn man weer aan het werk. Morgen gaan de kinderen voor een paar uurtjes naar de gastouder, onder het mom van 'wennen', want ik ga mijn nieuwe arbeidscontract ondertekenen en kennis maken met mijn nieuwe collega's *O* . 1 November gaan we starten. Dus ik heb nog een maand om hier thuis lekker rond te scharrelen en 24/7 van mijn kroost te genieten O+

Ik probeer vanaf nu weer een beetje bij te blijven! Maar met een nieuwe fulltime baan en 3 kinderen die aandacht verdienen zal dat wel op een iets lager pitje staan.

Nog even een plaotje bie ut praotje voor wie wil

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder nog niet bijgelezen, maar...
Ga jij dan 6 weken na de bevalling al aan het werk? :o Dapper zeg!
Ik vind het na 14 weken al wel een dingetje :D

Maar knap meisje hoor O+
pi_165702277
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:06 schreef Sull het volgende:

[..]

Verder nog niet bijgelezen, maar...
Ga jij dan 6 weken na de bevalling al aan het werk? :o Dapper zeg!
Ik vind het na 14 weken al wel een dingetje :D

Maar knap meisje hoor O+
wat is daar dapper aan?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_165702293
Uh effe tellen .. ja 6 weken idd. Bij Boaz zat ik na 4 weken alweer fulltime in de schoolbanken. Mja, het past bij mij als persoon denk ik. De komende maand ga ik echt wel maximaal genieten hoor. Maar ik vind mezelf een leukere mama als ik ook werk en daar mijn ei kwijt kan .. financieel mijn steentje bij kan dragen aan het huishouden .. naast mama twinkle en vrouw twinkle ook collega twinkle kan zijn :@

En lichamelijk/emotioneel gezien kan het ook zeker. Lichamelijk niks geleden van de bevalling en emotioneel gezien in twee weken tijd zo opgekrabbeld tov wat in het laatste trimester van de zwangerschap was afgebroken. Ik zit ook al vanaf mei thuis. Tis mooi geweest zo :)
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:47:37 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165702604
Klinkt goed Twinkle! En wat een mooi frummeltje heb je op de wereld gezet :)

Max is vandaag 4 weken. Werken, wat is dat? :P Ik vind het zo fijn om eerst met hem de rust te vinden (voor zover mogelijk). Ik vind het bij vlagen nog overweldigend allemaal hoor.

Veel plezier vandaag iig!

Ik wacht tot de paracetamol zijn werk doet, want snotterdesnotter en hoofdpijn. Genoeg pijnstillers door mijn strot zo deze dagen :')
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:41:43 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165704701
Twinkle echt een droppie en dat haar O+

Hier heb ik mijn baby gisteren in de olie gezet :+ en net de berg van haar hoofdhuid geschraapt. Lang niet alles eraf maar ze was er klaar mee en behalve berg komt er ook veel haar los dat door de berg aan haar hoofd vast zit geplakt. Ze heeft nu al zo dun haar dus ik ben maar gestopt.

Ze heeft sinds een aantal weken ook een lichtbruine vlek in haar gezicht, stukje naast haar oog. Dacht eerst dat het een blauwe plek was maar hij gaat niet weg. Google heeft mij geleerd dat het een café au lait plek (soort pigmentvlek) is. Nu weet ik ook wat er op mijn arm zit. En noem het oppervlakkig maar ik vind het stom dat die in haar gezicht zit. Hopelijk trekt ze zich daar zelf niks van aan later.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165704716
Twinkle wat een moppie zeg!!
:)
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:37:44 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165706914
Dat is waar ook, die vlekken zijn er niet meteen bij de geboorte.

We hebben een nieuw maximum aangetikt hier. Een fles van 135cc :o Ik ga dus weer grotere flessen maken: 150/5. Totaal per dag ligt nog rond de 700cc en dat neemt elke dag toe. Binnenkort denk ik dat we naar minder flessen p/d moeten, gok ik? (zodat hij niet meer dan 1 liter drinkt)
pi_165707502
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Uh effe tellen .. ja 6 weken idd. Bij Boaz zat ik na 4 weken alweer fulltime in de schoolbanken. Mja, het past bij mij als persoon denk ik. De komende maand ga ik echt wel maximaal genieten hoor. Maar ik vind mezelf een leukere mama als ik ook werk en daar mijn ei kwijt kan .. financieel mijn steentje bij kan dragen aan het huishouden .. naast mama twinkle en vrouw twinkle ook collega twinkle kan zijn :@

En lichamelijk/emotioneel gezien kan het ook zeker. Lichamelijk niks geleden van de bevalling en emotioneel gezien in twee weken tijd zo opgekrabbeld tov wat in het laatste trimester van de zwangerschap was afgebroken. Ik zit ook al vanaf mei thuis. Tis mooi geweest zo :)
Fijn, dan toch!

Zijn hier geen liefhebbers voor secret santa? Ik had nog wel wat aanmeldingen van hier verwacht! Het is echt super leuk!~:) ~:) ~:)
pi_165707917
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:37 schreef Quoi het volgende:
Dat is waar ook, die vlekken zijn er niet meteen bij de geboorte.

We hebben een nieuw maximum aangetikt hier. Een fles van 135cc :o Ik ga dus weer grotere flessen maken: 150/5. Totaal per dag ligt nog rond de 700cc en dat neemt elke dag toe. Binnenkort denk ik dat we naar minder flessen p/d moeten, gok ik? (zodat hij niet meer dan 1 liter drinkt)
Wow! Met kolven is dat Quoi?
Ik blijf op gemiddeld 65cc steken.
:)
pi_165707948
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:37 schreef Quoi het volgende:
Dat is waar ook, die vlekken zijn er niet meteen bij de geboorte.

We hebben een nieuw maximum aangetikt hier. Een fles van 135cc :o Ik ga dus weer grotere flessen maken: 150/5. Totaal per dag ligt nog rond de 700cc en dat neemt elke dag toe. Binnenkort denk ik dat we naar minder flessen p/d moeten, gok ik? (zodat hij niet meer dan 1 liter drinkt)
Hoeveel tijd laat M er nu tussen? En heeft ie nog een nachtvoeding? Bij D en B was het zo dat zodra ze naar de 150/5 gingen de nachtvoeding er vanzelf af ging .. ze lieten dan een fles vallen en zaten dan op 5 flessen. En over die liter, als dat incidenteel is zou ik me er niet al teveel zorgen om maken. Zowel bij D als B hebben we rond de 3 maanden een wat onrustigere periode gehad waardoor ze soms een fles extra hadden maar was niet structureel. En je zou je altijd nog kunnen verdiepen in forte voeding of dat een eventuele oplossing is. Vergeet niet dat M vanaf de geboorte al een beertje was he .. tis niet direct een gemiddeld kindje toch? Vooral kijken naar de behoeften van M zou ik zeggen :Y
pi_165708163
Twinkle, wat fijn om wat van je te horen! Ik zat me van de week al een paar keer af te vragen hoe het met jullie zou gaan. Fijn dat het zo goed gaat! En zo snel weer werken! :o ik moet er niet aan denken. En wat een moppie O+

Quoi, beterschap!

Vanmorgen had ik even een mental breakdown en was ik echt even in paniek door het niet slapen. Bang dat ik straks helemaal doordraai. We hebben echt een makkelijk kindje, zo stom dat ik dan niet kan slapen... Het drukt zo'n stempel op de sfeer hier in huis. Als ik vannacht wederom niet slaap dan bel ik morgen de huisarts. Voel me ook een beetje in niemandsland en eenzaam. Mis nu best mijn familie om me heen (wonen op 1.5 uur rijden). Gelukkig hebben we een aantal hele lieve buren die van de week een grote bak lasagne kwamen brengen en vandaag krijgen we een grote pan groentesoep O+ heel lief!
De paniek is nu gelukkig wel weer wat gezakt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 14:49:13 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165708517
Soof, alleen kunstvoeding ;)

En idd Twinkle, ons beertje zit überhaupt al boven alle gemiddeldes die ik lees. Is toch allemaal afh van gewicht ook. Zou fijn zijn als hij de nacht skipt (komt 1x 's nachts). Hij komt vooralsnog heel netjes om de 3-4 uur.
pi_165708579
Fijn zulke buren Mies O+.
En ik herken het eenzame wel. (Al heb ik aan de andere kant ook nog geen zin/puf voor bezoek.)
pi_165709370
Twinkle wat een snoepje! geniet er nog van die paar weekjes.

Mies hoe oud is je kleintje nu? Ik zou HA sws even bellen morgen, kan je ook je ei kwijt :Y. Wel shit dat iedereen zo ver weg woont, maar fijn dat je lieve buren hebt :).
pi_165710718
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef Quoi het volgende:
Soof, alleen kunstvoeding ;)

En idd Twinkle, ons beertje zit überhaupt al boven alle gemiddeldes die ik lees. Is toch allemaal afh van gewicht ook. Zou fijn zijn als hij de nacht skipt (komt 1x 's nachts). Hij komt vooralsnog heel netjes om de 3-4 uur.
Wat een heerlijke dorst heeft hij zeg! Hoe zit dat eigenlijk met kunstvoeding? Vraag en aanbod? Of standaard aantal cc?

En heb je nutrilon? Veel vragen, want loop zelf nog met borstvoeding en kunstvoeding te klooien :r.
:)
pi_165710781
En Mies.. ;(

Dat moet niet te vaak gebeuren hoor. Sowieso de HA raadplegen.

(Ik zat vanochtend ook op een donker plekje. Veel huilen want slaaptekort en de voeding loopt niet lekker en M. ook onrustig en zelf nergens aan toe komen. Had het toen echt niet meer.)
:)
pi_165710971
Wij deden elke keer 120 en 3 schepjes maar zat van de week ook te twijfelen om grotere flessen te maken. Ik had het idee dat hij soms nog honger had. Alleen zat hij al 2 dagen aan de 5 flessen en een grotere fles drinkt hij meer wel dan niet op (als in, vaker drinkt hij rond de 135cc). Denk dat ik nu alleen de avondfles ofzo groter doe zodat hij voor 's nachts buffer heeft? Ik heb geen idee :') en cb hield hier 800ml als max aan.. Maar daar kom ik regelmatig iets overheen. Heb haar gemaild met dit vraagstuk want als ik constant 150 geef kom ik boven de 800ml uit maar volgens het pak mag hij het hebben dus ik niet snappen _O-
pi_165711096
Ben benieuwd wat ze zeggen Nazil! Hij oogt verder tevreden? Dan denk ik gewoon zo doorgaan. :D
:)
pi_165712056
Dan klinkt borstvoeding toch makkelijker, ze drinkt gewoon hoef mij geen zorgen te maken over cc's enzo :+ Al begint de vermoeidheid me ook wel een beetje op te breken. Ik heb aan man gevraagd of ik vanavond even kan slapen en hij bij haar blijft. Hij is nu op werk. Ik voel me soms best alleen.

Over opvang praten we later dan maar een keer, ik moet echt even bijkomen. Hij vindt 3 dagen bij zijn moeder ook wel veel in ieder geval.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:50:31 #25
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165712183
Pfff ik ben zo blij dat borstvoeding gewoon er in stoppen is en klaar, ik kan echt niets met dat afmeten, wegen en in de gaten houden wat er in gaat. Ik vind vast voedsel met 6 maanden al wennen genoeg. dan heb ik ze allemaal aan het brood en vergeet ik er 1.
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:59:40 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165712323
Borstvoeding is heel makkelijk als het lekker loopt, totdat je moet werken :') dat issue had ik bij Lucas pas met een jaar. Merk dat ik dat nu wel ingewikkeld vind met kolven en vooral hoeveel ze nodig heeft. En binnenkort wat middagen op het werk dat ik in de gevangenis zit en dan moet ik voor vertrek kolven en de melk ophalen op kantoor na de afspraak ipv direct naar huis -O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165712328
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
Pfff ik ben zo blij dat borstvoeding gewoon er in stoppen is en klaar
Alleen gaat het niet bij iedereen zo makkelijk hè :{
pi_165712338
Dat afmeten enz is alleen de 1e weken vet ruk... daarna is t super makkelijk, oke nooit zo makkelijk als alleen een tepel erin frotten maar t is ook geen dagtaak. :P
S. 2014
J. 2016
pi_165712348
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:59 schreef Chanty het volgende: En binnenkort wat middagen op het werk dat ik in de gevangenis zit en dan moet ik voor vertrek kolven en de melk ophalen op kantoor na de afspraak ipv direct naar huis -O-
Koeltasje? Of mag het niet mee de gevangenis in?
pi_165712406
Zit ook wel een beetje met wanneer ik weer moet werken. Ik dacht aan 3 keer kolven per dag, en dan rond 6 maanden (of ben ik nu te optimistisch? :+) langzaam afbouwen in verband met kolfrecht wat met 9 maanden afloopt. Maar dan, moet ik kv bijgeven? Of hebben kindjes sowieso al minder nodig in verband met vast voedsel? :?

Een baby is zo klein maar zet meteen je hele wereld op zijn kop :+
pi_165712456
M. is nu twee weken :) we hebben net een consult van de lactatiekundige gehad en dat was heel fijn. Ze heeft ons heel fijn geholpen met ontspannen houdingen voor tijdens het voeden en is ook verpleegkundige dus kon me ook goede tips geven voor het slapen. Ben weer positief gestemd dus! :)

Kusje voor je donkere plekje (oké dit klinkt heel vies :')) Soof. Het is ook gewoon allemaal best zwaar, zo'n kleintje. Blijkbaar zelfs als je een makkelijk kindje hebt (zoals ik).

Chanty, dat kolven vanwege werk lijkt me ook wel een gedoetje ja. Dan moet je je ineens bezighouden met hoeveel ze binnen krijgt terwijl dat normaal vanzelf gaat...

Miezziej, blijft je man vanavond bij je baby? Kolf jij zodat je wat langer kunt slapen of moet je wel gewoon voeden?
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:10:45 #32
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165712499
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:05 schreef Miezziej het volgende:
Zit ook wel een beetje met wanneer ik weer moet werken. Ik dacht aan 3 keer kolven per dag, en dan rond 6 maanden (of ben ik nu te optimistisch? :+) langzaam afbouwen in verband met kolfrecht wat met 9 maanden afloopt. Maar dan, moet ik kv bijgeven? Of hebben kindjes sowieso al minder nodig in verband met vast voedsel? :?

Een baby is zo klein maar zet meteen je hele wereld op zijn kop :+
De kans dat je te kort komt is wel groot ja, dan idd kunstvoeding bijgeven.
De productie is pas stabiel bij 9 maanden (daarom stopt dan ook kolfrecht)
pi_165712644
Fijn dat het consult goed ging Mies! Hoop dat je snel wat beter slaapt.

Ik ga dan kolven inderdaad. Ook al is het maar even een uurtje liggen, heb gewoon even wat rust nodig.
Ik kolf eigenlijk al vrij veel. M drinkt lang aan de borst en met een flesje gaat het sneller. Kan ze ook meteen oefenen voor straks :P Ik weet dat ik altijd nog contact kan opnemen met mijn vk/lk over het drinkgedrag aan de borst en het tepelhoedje, maar ik vind het voor nu wel even goed zo.. :@

Stom dat de kans op een tekort groot is. Misschien heb ik nog wat vriezervoorraad tegen die tijd, maar even aankijken hoe het gaat.
pi_165712675
Nou, ik heb weer last van één borst en voel me ook alweer wat rillerig/ koortsig. Ben zo bang voor voor herhaling van die nacht een tijdje terug. Straks in heet bad, handkolven en masseren maar. Bluh.
pi_165712743
Hopelijk helpt het bad en het handkolven Groofs. Ik kan me het gevoel ook nog goed herinneren ;( Neem je paracetamol voor de koorts? Beterschap in ieder geval :*
pi_165712992
Het bv zelf gaat hier redelijk. Hij hapt wel goed aan, maar dan is hij best snel vertrokken. Moet hem alert houden, compressies geven etc. Vind het ook erg lang duren, maar wil dat hij genoeg binnen krijgt. Gisteren wezen kolven en voeden, vannacht de borst en vandaag was z'n gewicht hetzelfde als gisteren. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn.

Mies, goed van die lactatiekundige! Heb ze zelf ook al aan de telefoon gehad. Misschien dat ik ze langs laat komen voor tips tijdens het voeden.

Wil zo graag m'n manneke goede en genoeg melk geven!!

En Groofs, he bah!!! :*
:)
pi_165713041
:* voor iedereen. Ff geen zin om bij te lezen/reageren :@ ik ben zo moe. Ik heb pijn aan mijn onderkant omdat ik de hele week veel te veel gelopen en gedaan heb. Net gaf ik L de fles en dat rotding bleef maar lekken (difrax) aan de bovenkant. Andere ring en speen er op, hielp niet. Alles overgegoten naar zo'n klein avent ding maar ondertussen kind overstuur en helemaal nat van de melk, ik ook, bank vies, hele keuken en vloer ook. Ik heb het zo gehad voor vandaag en man moet nog tot laat werken. -O-
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:44:17 #38
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165713146
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:35 schreef Soof-87 het volgende:
Gisteren wezen kolven en voeden, vannacht de borst en vandaag was z'n gewicht hetzelfde als gisteren. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn.

Elke dag wegen geeft geen duidelijk beeld. poepen en plassen kan het gewicht vertekenen bovendien groeit een baby niet constant, dus niet teveel zorgen om maken.
pi_165713231
Mijn kind is in de kraamweek een paar keer gewogen omdat ze behoorlijk afviel. Na een week begon haar gewicht weer te stijgen. Daarna is ze nog één keer gewogen. :o .

Volgende week is het weer cb-bezoek voor ons. Ben benieuwd.

Heb haar vandaag voor het eerst in de drager (ipv in doek) gedaan, dat zat al heel aardig. Grote dame!
pi_165713391
Ah Nazil :*

Dat kleine Avent ding is hier geen succes trouwens. Zuigt te makkelijk en hij slokt alles te snel op :+
:)
pi_165713422
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Elke dag wegen geeft geen duidelijk beeld. poepen en plassen kan het gewicht vertekenen bovendien groeit een baby niet constant, dus niet teveel zorgen om maken.
Wat lief je post :) Klopt, maak me veel te druk om cijfertjes enzo. Moet gewoon meer naar M. kijken of hij tevreden is.
:)
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:06:41 #42
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165713563
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:01 schreef Amsel het volgende:

[..]

Koeltasje? Of mag het niet mee de gevangenis in?
Van mijn onderzoekswerk weet ik dat je tas in een kluis moest. Nu kan de koeltas daar wel in maar denk niet dat de melk koud genoeg blijft met een paar koelelementen. Melk is toch vier a vijf uur uit de koelkast dan. Ik ga dus maar gewoon heel Rotterdam doorcruisen in de spits om de melk te halen want het is vrijdag dus durf ze ook niet tot dinsdag te laten staan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165713609
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

Van mijn onderzoekswerk weet ik dat je tas in een kluis moest. Nu kan de koeltas daar wel in maar denk niet dat de melk koud genoeg blijft met een paar koelelementen. Melk is toch vier a vijf uur uit de koelkast dan. Ik ga dus maar gewoon heel Rotterdam doorcruisen in de spits om de melk te halen want het is vrijdag dus durf ze ook niet tot dinsdag te laten staan.
Met koelelementen red je dat echt prima hoor!
pi_165714020
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:57 schreef Soof-87 het volgende:
Ah Nazil :*

Dat kleine Avent ding is hier geen succes trouwens. Zuigt te makkelijk en hij slokt alles te snel op :+
maakt niet uit, was het enige wat niet lekte op dit moment.. Al dronk hij er ook wel aardig uit.

Hele fles gecontroleerd, of het siliconen ronde ding onderin open was, speen en ring gecontroleerd, weet ik het. Nu heb ik bij 1 de andere speen er weer op gedaan en de volgende voeding gaan we het proberen en als het nog lekt, de andere speen er op en dan nog, hebben we een probleem :+ en een mail naar difrax want ik ben zo klaar met die rotdingen.
pi_165714460
Mies fijn van het goede advies. Maar joh pas 2 weken oud! Het wordt echt beter :*.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:49 schreef Nazil het volgende:
Wij deden elke keer 120 en 3 schepjes maar zat van de week ook te twijfelen om grotere flessen te maken. Ik had het idee dat hij soms nog honger had. Alleen zat hij al 2 dagen aan de 5 flessen en een grotere fles drinkt hij meer wel dan niet op (als in, vaker drinkt hij rond de 135cc). Denk dat ik nu alleen de avondfles ofzo groter doe zodat hij voor 's nachts buffer heeft? Ik heb geen idee :') en cb hield hier 800ml als max aan.. Maar daar kom ik regelmatig iets overheen. Heb haar gemaild met dit vraagstuk want als ik constant 150 geef kom ik boven de 800ml uit maar volgens het pak mag hij het hebben dus ik niet snappen _O-
Bij 120ml moet je 4 schepjes doen, niet 3. Of verschilt dat per merk fv? Misschien is de fles nu te waterig waardoor ie honger houdt?

Ik zou sws gewoon grotere flessen aanbieden, dan merk je vanzelf op welk tijdstip die leeg gaan en welke niet. Wij hebben best een tijd op 2x150 en 3x120 gezeten geloof ik. Dat regelt zich vanzelf wel. En een beetje eroverheen maakt niet uit :).
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:47:49 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165714546
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:36 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Wat een heerlijke dorst heeft hij zeg! Hoe zit dat eigenlijk met kunstvoeding? Vraag en aanbod? Of standaard aantal cc?

En heb je nutrilon? Veel vragen, want loop zelf nog met borstvoeding en kunstvoeding te klooien :r.
Wij doen op verzoek. Max heeft drinkproblemen gehad na zijn geboorte, dus daarom monitoren we het aantal cc's dus wel. Maar ik maak standaard een te grote fles en kijk dan wat hij drinkt.

Nutrition idd.

Met iedere dag wegen ben ik trouwens toentertijd gestopt. Twee keer in de week gedaan. De curve ging uiteindelijk grof gezien lekker omhoog, maar het gewicht kon van de een op de andere dag best fluctueren, soms ook dalen.

En niet met cijfertjes bezig zijn is makkelijker gezegd dan gedaan als je kind niet lekker groeit. Ik vond het een periode met veel zorgen en vond het toch fijn om mbv cijfers alles te monitoren, vond het zelfs onmisbaar. Maar heerlijk om het weer los te gaan laten zodra dat weer kan.

En sja, wie zei dat, borstvoeding makkelijker? Het is maar per persoon verschillend wat je als moeilijk en makkelijk ervaart :) Met borstvoeding was alles een stuk ingewikkelder geworden bij ons, maar dat zeg ik nu.

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:49 schreef Nazil het volgende:
Wij deden elke keer 120 en 3 schepjes maar zat van de week ook te twijfelen om grotere flessen te maken. Ik had het idee dat hij soms nog honger had. Alleen zat hij al 2 dagen aan de 5 flessen en een grotere fles drinkt hij meer wel dan niet op (als in, vaker drinkt hij rond de 135cc). Denk dat ik nu alleen de avondfles ofzo groter doe zodat hij voor 's nachts buffer heeft? Ik heb geen idee :') en cb hield hier 800ml als max aan.. Maar daar kom ik regelmatig iets overheen. Heb haar gemaild met dit vraagstuk want als ik constant 150 geef kom ik boven de 800ml uit maar volgens het pak mag hij het hebben dus ik niet snappen _O-
Dat wil ik ook doen. En dat maximum wil ik een beetje loslaten. Gewoon kijken naar de kleine man hoe het gaat. Benieuwd naar jouw ervaring qua grote avondfles.

En je bedoelt idd waarschijnlijk 120/4 scheppen ;)
pi_165714671
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:08 schreef Mies_poes het volgende:
M. is nu twee weken :) we hebben net een consult van de lactatiekundige gehad en dat was heel fijn. Ze heeft ons heel fijn geholpen met ontspannen houdingen voor tijdens het voeden en is ook verpleegkundige dus kon me ook goede tips geven voor het slapen. Ben weer positief gestemd dus! :)
Goed dat je die ingeschakeld hebt! En fijn dat het wat oplevert :s).

quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
Pfff ik ben zo blij dat borstvoeding gewoon er in stoppen is en klaar, ik kan echt niets met dat afmeten, wegen en in de gaten houden wat er in gaat. Ik vind vast voedsel met 6 maanden al wennen genoeg. dan heb ik ze allemaal aan het brood en vergeet ik er 1.
Ja daarom vind ik het kolven dus niks.
Was even grappig om te zien dat ik zo'n mega productie had maar daar is de lol wel weer van af.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:10:01 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165715163
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:08 schreef Svane het volgende:

[..]

Met koelelementen red je dat echt prima hoor!
Ook als die al vanaf 6.45 uur uit de vriezer zijn en in een koelkast liggen? Voor mijn gevoel zijn ze aan het einde van de dag altijd al half ontdooid. En dan hebben ze de hele dag koud gelegen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165715238
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Mies fijn van het goede advies. Maar joh pas 2 weken oud! Het wordt echt beter :*.

[..]

Bij 120ml moet je 4 schepjes doen, niet 3. Of verschilt dat per merk fv? Misschien is de fles nu te waterig waardoor ie honger houdt?

Ik zou sws gewoon grotere flessen aanbieden, dan merk je vanzelf op welk tijdstip die leeg gaan en welke niet. Wij hebben best een tijd op 2x150 en 3x120 gezeten geloof ik. Dat regelt zich vanzelf wel. En een beetje eroverheen maakt niet uit :).
eh Ja 4 scheppen,typefoutje :p

Overigens na dat debacle van straks had hij weer honger dus is er nu nog 100cc in gegaan. Nu is er kans dat hij zo in slaap dondert en niet meer wakker wordt :p

Overigens geen lekkende fles *O*
pi_165715278
Ik vind "borstvoeding is makkelijk" helemaal niet waar. Eerst was er opstart-ellende; baby die niet aanhapte, productie die niet op gang kwam,
8 keer per dag aan de kolf.. en toem begon het pas; eerst gezeik om baby uberhaupt uit een fles te laten drinken. Altijd overal waar ik heen ging of baby of kolf mee. Kolfrecht voorbij, maar een opnieuw flesweigerende baby met 9 maanden (en nu met 11 maanden weigert 'ie nog steeds), dus oefenen met bekers. Dat gaat nog niet goed genoeg dus baby continue geobstipeerd en ik moet overwerken om nog iets te kunnen kolven op mn werk, niet omdat baby dat drinkt in mijn afwezigheid, maar om het op peil te houden. Zonder productie kan baby niet meer bij mij drinken. En dan heb ik het nog niet gehad over de honger die ik continue heb en de vermoeidheid als ik niet idioot veel eet, want ja, bv geven kost energie.

En heus, ik doe het allemaal met liefde, maar makkelijk vind ik het echt niet.
pi_165715338
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ook als die al vanaf 6.45 uur uit de vriezer zijn en in een koelkast liggen? Voor mijn gevoel zijn ze aan het einde van de dag altijd al half ontdooid. En dan hebben ze de hele dag koud gelegen :')
Bij mij liggen ze ook de hele dag in de koelkast! En dan vaak maar 35 minuten naar huis dus, maar soms heb ik hele middag afspraak of cursus oid, dan neem ik het dus met 'koelkastgekoelde' koelelementen mee. Hier gaat dat iig prima! Als ik echt twijfel, vries ik het niet in voor voorraad maar zorg ik iig dat die weer als eerste wordt gedronken, op m'n eerstvolgende werkdag (ook als weekeinde er tussen zit).
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:20:17 #52
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165715449
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:25 schreef Nazil het volgende:

[..]

maakt niet uit, was het enige wat niet lekte op dit moment.. Al dronk hij er ook wel aardig uit.

Hele fles gecontroleerd, of het siliconen ronde ding onderin open was, speen en ring gecontroleerd, weet ik het. Nu heb ik bij 1 de andere speen er weer op gedaan en de volgende voeding gaan we het proberen en als het nog lekt, de andere speen er op en dan nog, hebben we een probleem :+ en een mail naar difrax want ik ben zo klaar met die rotdingen.
Difrax heeft een goede klantenservice. Ik had een lekkende fles en kreeg 2 nieuwe. 2 gescheurde 1-2-3 spenen na 1x gebruiken en ik kreeg 4 nieuwe. Dus als hij blijft lekken, gewoon contact opnemen!
pi_165715454
Ja eten is hier ook een issue. En ik at pre zwangerschap en borstvoeding al heul veul om niet af te vallen. Maar nu na 2 weken nog geen eetlust. Werd in de zwangerschap ook steeds minder.
Ik moet echt meer eten maar koken lukt ook niet... m'n lief doet dat maar die doet nu alles terwijl ik k.o. op bed lig.
pi_165715518
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:20 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Difrax heeft een goede klantenservice. Ik had een lekkende fles en kreeg 2 nieuwe. 2 gescheurde 1-2-3 spenen na 1x gebruiken en ik kreeg 4 nieuwe. Dus als hij blijft lekken, gewoon contact opnemen!
Jup, net gedaan. We wachten het af. Ik weet gewoon niet wat ik fout doe met die dingen.

Sillie dat is heftig.. Borstvoeding is idd niet makkelijk en al helemaal niet als hij geen fles wil. Goed van je hoe je er mee omgaat.
pi_165715995
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:10 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

De kans dat je te kort komt is wel groot ja, dan idd kunstvoeding bijgeven.
De productie is pas stabiel bij 9 maanden (daarom stopt dan ook kolfrecht)
Hoezo is die kans groot? Dat weet je toch pas als je echt gaat kolven en je opbrengst weet? :) Voor mij ging dit bij twee kinderen prima zo. Ik bouwde het kolven overigens niet af specifiek vanwege kolfrecht, maar omdat mijn kind minder ging drinken. Bij de tweede zelfs vanaf het begin maar 2 keer gekolfd, had daarmee voldoende voor drie flessen (maar dat zou ik niet als streven aanhouden, dat dit lukte is niet standaard).

Dus Miezziej, ik vind het (gebaseerd op mijn eigen ervaring) klinken als een prima plan. Wel als tip om het steeds korte termijn te bekijken en niet teveel aan vast willen houden, maar er flexibel mee om te gaan. Baby's zijn er heel goed in om je plan in de war te schoppen ;)

quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ook als die al vanaf 6.45 uur uit de vriezer zijn en in een koelkast liggen? Voor mijn gevoel zijn ze aan het einde van de dag altijd al half ontdooid. En dan hebben ze de hele dag koud gelegen :')
Ik heb het hele afgelopen jaar op deze manier gekolfd... Thuis elementen uit de diepvries, naar werk (> 1u reistijd), daar alles de hele dag in de koelkast, en dan naar huis terug (weer >1u reistijd). Later nam ik de melk zelfs al meteen na het kolven mee in mijn koeltas, het bleef goed gekoeld dan met die elementen. 4 uur buiten de koelkast redde ik wel maar de melk was altijd nog koud als ik thuis kwam. Meestal werd het de volgende dag gedronken, op vrijdag vroor ik het in en pakte de week erna de oudste melk uit de diepvries. Nooit klachten :+ gehad!

Edit: oh sorry, ik dacht dat het het bv topic was...
pi_165716204
Sillie mee eens! :)
:)
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:47:09 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165716297
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:13 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind "borstvoeding is makkelijk" helemaal niet waar. Eerst was er opstart-ellende; baby die niet aanhapte, productie die niet op gang kwam,
8 keer per dag aan de kolf.. en toem begon het pas; eerst gezeik om baby uberhaupt uit een fles te laten drinken. Altijd overal waar ik heen ging of baby of kolf mee. Kolfrecht voorbij, maar een opnieuw flesweigerende baby met 9 maanden (en nu met 11 maanden weigert 'ie nog steeds), dus oefenen met bekers. Dat gaat nog niet goed genoeg dus baby continue geobstipeerd en ik moet overwerken om nog iets te kunnen kolven op mn werk, niet omdat baby dat drinkt in mijn afwezigheid, maar om het op peil te houden. Zonder productie kan baby niet meer bij mij drinken. En dan heb ik het nog niet gehad over de honger die ik continue heb en de vermoeidheid als ik niet idioot veel eet, want ja, bv geven kost energie.

En heus, ik doe het allemaal met liefde, maar makkelijk vind ik het echt niet.
Daarom zei ik dat het makkelijk is als het goed loopt. Jij hebt zo te lezen genoeg problemen dus nee dan is het niet makkelijk ;)

Ik bedoelde ook meer makkelijk als in handig omdat altijd bij de hand, niet op de hoeveelheid of temperatuur hoeven letten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165716429
Dat mis ik idd nu wel, gelijk bij de hand en op temperatuur. Nu moet je midden in de nacht naar beneden, water afmeten, magnetron in de gaten houden, schepjes tellen (of poedertorenbakje er in mikken), roeren/schudden/whatever.. Met je duffe kop :+ dat het nog niet mis is gegaan is een wonder.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:52:00 #59
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165716431
Tnx mineola en Svane voor jullie ervaring. Dan neem ik maar gewoon zes koelelementen mee ipv 2 en dan maar zien of de melk koud genoeg blijft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 2 oktober 2016 @ 21:01:22 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165716800
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:51 schreef Nazil het volgende:
Dat mis ik idd nu wel, gelijk bij de hand en op temperatuur. Nu moet je midden in de nacht naar beneden, water afmeten, magnetron in de gaten houden, schepjes tellen (of poedertorenbakje er in mikken), roeren/schudden/whatever.. Met je duffe kop :+ dat het nog niet mis is gegaan is een wonder.
Ik nam altijd een thermoskan met gekookt water mee, een fles en een poederbakje naast m'n bed. Flesje koud water erbij en het flesje was zo gemaakt!
pi_165716863
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik nam altijd een thermoskan met gekookt water mee, een fles en een poederbakje naast m'n bed. Flesje koud water erbij en het flesje was zo gemaakt!
goed idee! Had al een thermosfles gehaald voor onderweg maar die bleek niet zo waterdicht toen er kokend water in zat en ik m'n hand er onder hield :(
pi_165718039
Ik vind borstvoeding ook heel makkelijk. Maar ook niet bekend met opstartproblemen oid.
Ik vind een flesje opwarmen al een crime omdat kind dan altijd al ongeduldig is en de flessenwarmer eeeeuwig duurt (dat valt natuurlijk mee) en ik intussen al 10X had kunnen aanleggen...
Het is maar net wat je gewend bent.

Als ik aan het kolven ben denk ik er ook wel anders over trouwens :+

En Miezziej gewoon kijken hoe het loopt en afbouwen kun je altijd nog doen. Je gaat ook hapjes geven tegen die tijd en heb je wellicht ook minder nodig. Ohw en geniet van je rust. :O
pi_165718475
Ik ben net zo slordig als Buda. Ze is 10 maanden en ik vergeet nog regelmatig om vaste voeding in m'n tas te mikken. Gelukkig zitten m'n borsten vast :') Vond die paar flesjes kv ook moeilijk, met hoeveelheden en zo, maar da's net wat je gewend bent denk ik..

Volgens mij zei Nouk iets over hulp aanbieden terwijl 't ook slecht met mij gaat. Ik denk dat ik hulp aanbied omdát het slecht met mij gaat. Om het de ander te besparen, als het ware. Niet dat ik dat kan, of dat ik alles kan oplossen, maar alle beetjes helpen (misschien) :) Ik weet wat ik gemist heb en dus is dat misschien mijn focus bij anderen?

Mies, goed dat je aan de bel trekt :* Zou ook gewoon even langs de ha hobbelen. Baat 't niet, dan schaadt 't niet en dan is hij in elk geval op de hoogte. Wat enorm lief van de buren O+ Ik ga je ook nog even terugschrijven, maar was erg druk.
pi_165718638
Mies wat fijn zulke buren! En ruk van het slapen .. hopelijk kan de ha iets voor je betekenen :*

Ik ben geen slaapwonder maar gelukkig val ik meestal na de nachtvoeding weer prima in slaap. Dus meestal ook wel een uurtje of 6 slaap per nacht en dan functioneer ik prima.

Hier gaat de fv geheel op verzoek. Geen vaste tijden oid. Tussen de voedingen slaapt ze uren aan een stuk. Wakker maken omdat het 'tijd' is heeft bij haar geen zin want dan drinkt ze gewoon lekker niet. Dus zij bepaalt ... en dat werkt super!

Ik heb trouwens voor wie daar zin in heeft mijn bevallingsverhaal gepost in het desbetreffende topic

Dagboekpost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:07:36 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165718904
Twink O+ toch wel bijzonder dat ze zomaar aanhapte! En lekker genieten de komende maand van je gezin.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165719504
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik nam altijd een thermoskan met gekookt water mee, een fles en een poederbakje naast m'n bed. Flesje koud water erbij en het flesje was zo gemaakt!
Mag je heel hartelijk danken voor deze tip! Bij saar woonde we nog gelijkvloers maar nu niet, dus ik ga deze tip zeker onthouden voor straks.
S. 2014
J. 2016
pi_165719644
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Mies wat fijn zulke buren! En ruk van het slapen .. hopelijk kan de ha iets voor je betekenen :*

Ik ben geen slaapwonder maar gelukkig val ik meestal na de nachtvoeding weer prima in slaap. Dus meestal ook wel een uurtje of 6 slaap per nacht en dan functioneer ik prima.

Hier gaat de fv geheel op verzoek. Geen vaste tijden oid. Tussen de voedingen slaapt ze uren aan een stuk. Wakker maken omdat het 'tijd' is heeft bij haar geen zin want dan drinkt ze gewoon lekker niet. Dus zij bepaalt ... en dat werkt super!

Ik heb trouwens voor wie daar zin in heeft mijn bevallingsverhaal gepost in het desbetreffende topic

Dagboekpost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh nee? Dacht ik net iets te lezen te hebben :+

Fijn dat je weer jezelf bent Twinkle en kan me goed voorstellen dat het allemaal heel dubbel is, al die laatste keren :*

Bloesem, geen haast, rustig aan!
pi_165721239
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:34 schreef Sull het volgende:
Ik vind borstvoeding ook heel makkelijk. Maar ook niet bekend met opstartproblemen oid.
Ik vind een flesje opwarmen al een crime omdat kind dan altijd al ongeduldig is en de flessenwarmer eeeeuwig duurt (dat valt natuurlijk mee) en ik intussen al 10X had kunnen aanleggen...
Het is maar net wat je gewend bent.

Als ik aan het kolven ben denk ik er ook wel anders over trouwens :+
Ja pff dan probeer ik telkens aan te leggen en dat lukt dan niet en dan helemaal overstuur en ik kan dan niks :'( behalve erbij blijven en de papa de fles gekolfde melk uit de koelkast op te laten warmen. En dan alsnog blijven proberen aan te leggen en vervolgens zelf ook helemaal kapot zijn :x.
pi_165721674
Even zonder bijlees..

S. heeft net zo hard gehuild :'( echt niet stil te krijgen. Zo hard heb ik hem nog nooit gehoord de afgelopen 8 maanden. Temperatuur was eerder laag dan hoog. We vermoeden al een paar dagen tandjes, dus nu dentinox en een zetpil gegeven.
Hij is nu gelukkig in slaap gevallen, dus hopen dat het de pijn verzacht. M'n hart breekt als ik m'n jongetje zo zie :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165722163
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:33 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Eh nee? Dacht ik net iets te lezen te hebben :+

Fijn dat je weer jezelf bent Twinkle en kan me goed voorstellen dat het allemaal heel dubbel is, al die laatste keren :*

Bloesem, geen haast, rustig aan!
Hier bedoel ik

OUD / Bevallingsverhalen deel 21
pi_165722527
Uni heb je al een LK erbij gehad die meekijkt waarom het aanhappen niet lukt? Of tepelhoedje?

Lesage dat is echt niet leuk he ;(. en dan moeten er nog zoveel tandjes pfft. Hopelijk heeft ie de rest vd nacht wel goed geslapen :*.
  maandag 3 oktober 2016 @ 07:26:52 #72
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165722548
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:51 schreef Bloesem. het volgende:..

Volgens mij zei Nouk iets over hulp aanbieden terwijl 't ook slecht met mij gaat. Ik denk dat ik hulp aanbied omdát het slecht met mij gaat. Om het de ander te besparen, als het ware. Niet dat ik dat kan, of dat ik alles kan oplossen, maar alle beetjes helpen (misschien) :) Ik weet wat ik gemist heb en dus is dat misschien mijn focus bij anderen?
Maar dat is absoluut niet vanzelfsprekend! De meeste mensen (ook ik) kruipen onder een steen bij zoiets. Pas als ze het zelf weer een beetje op de rit hebben, komen anderen weer in zicht.. Echt, ik vind het super lief en wilde het graag tegen je gezegd hebben :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165722683
Trollbaby hiero. Doordeweeks elke nacht spoken en vervolgens willen slapen tot 08:30u en 's weekends zich om 7u al melden :').
pi_165722872
Lesage wat sneu. Hoe is het nu?

Emmy kreeg steeds weer wat meer melk aangeboden en hield het binnen. Vandaag weer normale flessen dus ze is eindelijk beter *O*
Sinds gister slaapt ze in haar eigen kamer.
En ze grijpt nu zelf de rammelaar en schudt
pi_165723109
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 07:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Uni heb je al een LK erbij gehad die meekijkt waarom het aanhappen niet lukt? Of tepelhoedje?
Ja maar voor zittend aanleggen, daar heb ik op de meeste momenten geen kracht voor. En biological nurturing hebben we toen naar gekeken maar dat lukte toen niet. Lukt nu nog maar af en toe, net als bij liggend op de zij.
Ze hapt aan maar laat direct weer los of 1 slok en los en blijft onrustig.
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:26:34 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165723340
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:28 schreef Arja het volgende:
Lesage wat sneu. Hoe is het nu?

Emmy kreeg steeds weer wat meer melk aangeboden en hield het binnen. Vandaag weer normale flessen dus ze is eindelijk beter *O*
Sinds gister slaapt ze in haar eigen kamer.
En ze grijpt nu zelf de rammelaar en schudt
Oh wow, nu al, wat gaaf!

Verder niet teruggelezen want veeeeeel. Beetje druk geweest hierzo.

Mevrouw hier kan sinds een kleine week keihard lachen, hardop, voluit. Vind het zo heerlijk om te zien O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165723572
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:01 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja maar voor zittend aanleggen, daar heb ik op de meeste momenten geen kracht voor. En biological nurturing hebben we toen naar gekeken maar dat lukte toen niet. Lukt nu nog maar af en toe, net als bij liggend op de zij.
Ze hapt aan maar laat direct weer los of 1 slok en los en blijft onrustig.
Kan het zijn dat ze nu gewend is aan de melkstroom in de fles, en daardoor meteen weer loslaat? Aan de borst moet ze er voor werken. Geef je de fles therapeutisch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165723712
Fijn Arja, dat ze beter is!

En wat knap, dat zelf pakken en rammelen. Als ik hier iets aangeef, pakt ze het wel en rammelt er ook mee (op goed geluk), en slaan tegen dingen kan ze ook. Maar heel gericht echt iets pakken en rammelen zoals jij beschrijft is hier nog niet aan de orde. Als ze wakker is, stopt ze al haar energie in het 'duim naar de mond brengen en daar houden' :')

Em Molo, dat schaterlachen, geweldig is dat he? Dat doet de mijnes ook O+ .

Borstontsteking heeft niet echt doorgezet, gelukkig.
pi_165723881
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:45 schreef Morretje het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ze nu gewend is aan de melkstroom in de fles, en daardoor meteen weer loslaat? Aan de borst moet ze er voor werken. Geef je de fles therapeutisch?
dit idd. En als dit het geval is, probeer dan een andere flesspeen waarbij ze meer moet werken, dat hielp hier wel.

Moe moe moe. Slechte nacht en dan wil man z'n oma ook nog komen. Die is nog niet geweest dus vind ik lastig te weigeren. Man is er zelf niet eens. Ik wil gewoon slapen
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:26:44 #80
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165724084
Die van mij grijpt alles wat ze tegenkomt. Handjes zijn net plakband :') zo fijn met lang haar :D :'(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:30:59 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165724156
Ik ben echt bizar aan de haaruitval, heb denk ik nog een derde over van einde zwangerschap :'(

En haar mondje zit bij dragen in draagzak ook steeds helemaal vol met haar :')
Bah
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165724315
Haha Chanty, dat herken ik ook. Mijn haar, mijn oorbellen :X . Wat ze voelt grijpt ze. Maar nog niet heel gericht 'wat ze ziet, grijpt ze'...
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:44:05 #83
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165724383
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha Chanty, dat herken ik ook. Mijn haar, mijn oorbellen :X . Wat ze voelt grijpt ze. Maar nog niet heel gericht 'wat ze ziet, grijpt ze'...
Nee hier ook niet. Ze moet het tegenkomen. Enige dat nu gericht gaat is de duim in haar waffel :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165724545
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:45 schreef Morretje het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ze nu gewend is aan de melkstroom in de fles, en daardoor meteen weer loslaat? Aan de borst moet ze er voor werken. Geef je de fles therapeutisch?
Ja in principe wel. Kan soms beter want vaak nog wel op de rug liggend voeden. We laten het flesje vacuüm zuigen (speentuitje indrukken en op de kop houden zodat er geen druppel uit lekt en dan pas aanbieden).
pi_165724653
Ohh dat schaterlachen lijkt me zo heerlijk! O+ Als ik nu die stuip-glimlachjes zie smelt ik al zo enorm O+

Uni, kun je niet beter nog even de lactatiekundige langs laten komen? Hier zitten twee bezoekjes bij de prijs in. Het kan je zo veel opleveren!

Molo, kan me heel goed voorstellen dat je niet blij wordt van het haaruitval. Is dat eigenlijk iets wat later weer goed komt of blijf je dun haar houden?

Vannacht heb ik tijdens elke voeding geslapen! :o zo fijn. Heb nu ook steeds liggend gevoed en dat vond ik heel fijn, merk echter wel dat M. dan veel minder lang drinkt, sneller los laat en minder diep in slaap valt. Steeds als ze in de cosleeper werd gelegd ging ze niet verder slapen. Mijn vriend heeft het druk met haar gehad :+ Ga vannacht toch maar weer zittend proberen of een combi doen.
Wij hebben zo een draagconsult bij ons thuis, kijk er enorm naar uit om haar te gaan dragen O+
pi_165725185
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Fijn Arja, dat ze beter is!

En wat knap, dat zelf pakken en rammelen. Als ik hier iets aangeef, pakt ze het wel en rammelt er ook mee (op goed geluk), en slaan tegen dingen kan ze ook. Maar heel gericht echt iets pakken en rammelen zoals jij beschrijft is hier nog niet aan de orde. Als ze wakker is, stopt ze al haar energie in het 'duim naar de mond brengen en daar houden' :')

Em Molo, dat schaterlachen, geweldig is dat he? Dat doet de mijnes ook O+ .

Borstontsteking heeft niet echt doorgezet, gelukkig.
Ik had haar gister in een wipstoeltje gezet en een rammelaar om haar voet gedaan. Toen ik later keek had ze hem in haar rechterhand en schudde en nog weer later in haar linkerhand.

Ze heeft na de voeding nog lekker nagetukt in haar nieuwe kamer, nadat ik haar nog een poosje hoorde kirren enzo.
We zijn een half uur geleden pas opgestaan.
Fijn zo, want wij hebben tot half 3 vannacht bij een vuurtje in de tuin zitten borrelen.

Ze huilt eigenlijk sowieso zelden in bed en kan een poos om zich heen kijken en geluidjes maken en tevreden zijn.
pi_165725314
M haar slaapfunctie is echt een beetje kapot. Overdag wil ze niet echt meer slapen, terwijl ze wel moe is. Ze slaapt dan even een kwartiertje ofzo en wordt weer wakker. 's nachts valt ze ook moeilijk in slaap maar als ze eenmaal in slaap is slaapt ze ook wel 2-3 uur achter elkaar.
Ik heb de gele bijbel er nog niet bijgepakt, maar zo uit mijn hoofd is er een sprong met 8 weken? Gister was 8 weken na mijn UD dus misschien is er een verband :+
pi_165725627
Miezz volgens mij gaan ze daar ook van ud uit?

Ik gaf bij sm aan moe te zijn en stelde voor om morgen met oma te komen want dan is man er ook. Maar dan had oma al wat anders. Dus ze komen vanmiddag terwijl het hier en bende is, ik niks in huis heb, ik in pyjama zit een dat niet ga veranderen en alleen maar kan huilen. Waarom luisteren mensen niet als ik zeg dat ik moe ben? Je bent al 6 weken niet gekomen dan kan er nog wel een week bij.
pi_165725683
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:57 schreef Nazil het volgende:
Miezz volgens mij gaan ze daar ook van ud uit?

Ik gaf bij sm aan moe te zijn en stelde voor om morgen met oma te komen want dan is man er ook. Maar dan had oma al wat anders. Dus ze komen vanmiddag terwijl het hier en bende is, ik niks in huis heb, ik in pyjama zit een dat niet ga veranderen en alleen maar kan huilen. Waarom luisteren mensen niet als ik zeg dat ik moe ben? Je bent al 6 weken niet gekomen dan kan er nog wel een week bij.
Terugbellen en aangeven! Of iemand anders laten bellen desnoods. Het kan niet, klaar. :*

Edit: behalve als ze komen om te stofzuigen, koken en jou in bed te laten slapen, dan kun je 't nog overwegen ;)
pi_165725808
Wat vervelend Nazil. Kan je nog afbellen? Of je man dat laten doen?
pi_165725904
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:01 schreef Mies_poes het volgende:
Uni, kun je niet beter nog even de lactatiekundige langs laten komen? Hier zitten twee bezoekjes bij de prijs in. Het kan je zo veel opleveren!
Ja overweeg ik wel. Ben al wel bijna door de vergoeding heen maar ja. Ik weet niks van tweebezoekjesvoorbepaaldbedrag, "gewoon" 80 euro per uur.

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:00 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Terugbellen en aangeven! Of iemand anders laten bellen desnoods. Het kan niet, klaar. :*

Edit: behalve als ze komen om te stofzuigen, koken en jou in bed te laten slapen, dan kun je 't nog overwegen ;)
Dit! :*
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:18:48 #92
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165726038
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:57 schreef Nazil het volgende:
Miezz volgens mij gaan ze daar ook van ud uit?

Ik gaf bij sm aan moe te zijn en stelde voor om morgen met oma te komen want dan is man er ook. Maar dan had oma al wat anders. Dus ze komen vanmiddag terwijl het hier en bende is, ik niks in huis heb, ik in pyjama zit een dat niet ga veranderen en alleen maar kan huilen. Waarom luisteren mensen niet als ik zeg dat ik moe ben? Je bent al 6 weken niet gekomen dan kan er nog wel een week bij.
He, sm het is hier een bende en ik ben enorm moe, ook heb ik niets in huis.
Kun je wat boodschappen mee nemen en wat helpen met opruimen?
En eventueel er voor zorgen dat ik een extra dutje kan doen
want anders moet ik echt afzeggen en is het mij veel te veel.

bij voorbaat dank Nazil,

Copy/paste of laat je man het voorlezen. :* :* zeker als ze zo lang niet is geweest vind ik ook dat een weekje wachten wel moet kunnen eigenlijk. En echt geef je grenzen gewoon aan. :* :*
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:21:20 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165726064
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:08 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja overweeg ik wel. Ben al wel bijna door de vergoeding heen maar ja. Ik weet niks van tweebezoekjesvoorbepaaldbedrag, "gewoon" 80 euro per uur.

[..]

Dit! :*
Je kan ook even kijken of er een borstvoeding spreekuur is bij je consultatiebureau. Daar zitten ook wel IBCLC lactatiekundigen bij.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165726237
Ik sta serieus wel op dat punt ja. L is aanhankelijk en heeft net weer vanalles onder gespuugd. Waarom voelen mensem dat zelf toch niet aan?

'maar we komen maar heel even' :( ja dan doe je het jezelf maar aan. Ik ga niet gezellig doen en blijf lekker op de bank in m'n pyjama. Kopje koffie en beschuit met muisjes als we dat nog in huis hebben en doeiiii :W
pi_165726257
Uni bij onze kraamzorg organisatie zit een bv spreekteam dinges. Kan je tot een jaar na de geboorte heen bellen voor advies. Miss is er bij jullie ook zoiets? Ik had yunio.
pi_165726390
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:57 schreef Nazil het volgende:
Miezz volgens mij gaan ze daar ook van ud uit?

Ik gaf bij sm aan moe te zijn en stelde voor om morgen met oma te komen want dan is man er ook. Maar dan had oma al wat anders. Dus ze komen vanmiddag terwijl het hier en bende is, ik niks in huis heb, ik in pyjama zit een dat niet ga veranderen en alleen maar kan huilen. Waarom luisteren mensen niet als ik zeg dat ik moe ben? Je bent al 6 weken niet gekomen dan kan er nog wel een week bij.
Op je strepen staan! Heb ik ook gedaan bij collega's en teamgenoten die per tweetal wilden kraamschudden. (Dan was ik echt 12 bezoekjes verder geweest ofzo.) Ik merk dat ik nu geen dingen moet doen waar ik tegen op zie, want m'n hormonen en gemoedstoestand staat dat niet toe merk ik.
:)
pi_165726420
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:41 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Op je strepen staan! Heb ik ook gedaan bij collega's en teamgenoten die per tweetal wilden kraamschudden. (Dan was ik echt 12 bezoekjes verder geweest ofzo.) Ik merk dat ik nu geen dingen moet doen waar ik tegen op zie, want m'n hormonen en gemoedstoestand staat dat niet toe merk ik.
Ja das al net zoiets. Doen ze bij mij ook. Ben nu op de helft. Ik ben gewoon ook een beetje klaar met al die kraamvisite :@

Maar afzeggen durf ik niet :@
pi_165726470
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:43 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja das al net zoiets. Doen ze bij mij ook. Ben nu op de helft. Ik ben gewoon ook een beetje klaar met al die kraamvisite :@

Maar afzeggen durf ik niet :@
Waarom niet? Het is voor jezelf, maar ook voor hen leuker als ze kunnen komen op een moment dat jij daar ruimte voor hebt :) Ik neem aan dat de visite komt, omdat ze om je geven. Ze zouden dus als geen ander moeten begrijpen dat jij goed voor jezelf moet zorgen :* De kraamtijd kost (ook zonder visite) al zoveel energie. Gun jezelf die ruimte :*
pi_165726492
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:43 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja das al net zoiets. Doen ze bij mij ook. Ben nu op de helft. Ik ben gewoon ook een beetje klaar met al die kraamvisite :@

Maar afzeggen durf ik niet :@
Ik heb een berichtje gestuurd dat ik M. een keertje live kom showen. :) Namens m'n elftal en de collega's is er wel 1 bezoekje geweest. De rest zien M. op het werk of bij de sport wel.

Alle begrip gelukkig!! O+
:)
pi_165726568
Uni, ik kom even uit lurkstand. Onze dochter is nu 10 dagen en had ook moeite met drinken aan de borst. Ze hapt aan, zuigt een keer, laat weer los en raakt erg gefrustreerd. Tepelhoedjes helpen hier super, in combinatie met kolven. De ultieme tip van de lk was om haar steeds voor en tijdens het geven van de fles op je pink te laten zuigen, dan raakt ze gewend aan zuigen zonder dat er direct wat komt. Dit werkte hier prima om haar door te laten drinken aan de borst.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_165726693
M'n motto was voor de zwangerschap ook al dat ik meer dingen moet doen waar ik gelukkig van word :) En het werkt echt. Ook bijv. vanaf 38 weken zwangerschap wilde iedereen nog even op de koffie komen, want nu kon het nog zo spontaan zonder baby. Nou, ik heb ze aangegeven dat ik nu ook m'n rust en dutjes wilde pakken en iedereen begreep het. En het gaf mij rust!
:)
pi_165726804
Nazil, bluh :*

Uni, ik zou ook CB of kraamzorg voor een lactatiekundige benaderen.

Arja. Wat goed van je meisje! Hier worden vooral knuffels gegrepen en stevig vastgehouden. Wel volgt F al haar voetjes. En moest ze gister keer op keer hard lachen als zus zich na het springen liet vallen op de trampoline. O+ O+

Wij hebben samen een bankhangdagje F en ik. Zus is naar kdv en ik kom bij van het weekend en geniet van F. Die afwisselend, slaapt, drinkt een lacht op mij. Heerlijk genieten.

F moet ws naar de kinderarts binnenkort, ze heeft 5 aardbeienvlekjes (grootste is maar 4x3mm) en dan moet ze volgens protocol naar de kinderarts. Dan gaan ze checken of ze ze niet ook inwendig op haar organen heeft. :{ Helemaal geen zin in.
pi_165726851
Dat klinkt heerlijk Sull.
En bluh voor de aardbeienvlekjes. Hopelijk is het niks vervelends/ ernstigs.
pi_165727592
Sull, het CB had ons ook door willen verwijzen voor het kleine aardbeienvlekje wat J heeft, vanwege protocol. Wij liepen al bij de kinderarts en die heb ik een keer laten kijken en die moest hard lachen dat dat een reden tot doorverwijzing was geweest. Niks bijzonders en kon geen kwaad. Het hóeft dus niet ernstig te zijn. Hopelijk valt 't mee.
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:06:00 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165727765
Zo, ik heb weer even tijd. Waar blijft zo'n dag? :o
MAAR we hebben vanmorgen samen gedoucht, Max en ik O+ Onze uitklapcommode in de badkamer zit naast de douchecabine en zo kon ik dat heel makkelijk doen. Ik had verwacht dat hij zou gaan huilen maar hij was helemaal 'tranquillo'. Ws omdat 'ie dichtbij mij was, huid-op-huid en lekker warm natuurlijk. Tijdtechnisch ook nog eens een goed plan :)

Nazil, vervelend als je denkt een grens aan te geven en mensen dan nog niet luisteren. Dan moet het dus nóg duidelijker. Sommige mensen pikken signalen echt niet zo makkelijk op blijkbaar. Succes!

Ik vind het tillen van die grote beer van ons nog wel een dingetje hoor. Pfft, wat een belasting voor mijn rug. Ben erg blij met de squats die ik heb getraind tijdens mijn zwangerschap, maar nog is het soms met pijn en moeite.

Ik heb meneertje voor de grote tuk in de kinderwagen gelegd. Ligt hij alvast klaar voor dé wandeling naar de supermarkt. Morgen doe ik een iets langere wandeling richting een koffietent voor koffie met een vriendin. Zin in!

Mies, leuk dat je al wilt gaan dragen! Voor mij en mijn bekken was het iets te vroeg, zei mijn heup. Maar misschien gaat het bij jou veel soepeler. Luisteren naar je lichaam als je pijntjes voelt hoor. Die gaan dus niet vanzelf weg dan :P
pi_165727878
Quoi wat heerlijk O+ Heb je dan hulp die Max bij je brengt onder de douche? Of ga je daarna met jouw natte toko Max weer kleertjes aantrekken? :) Moet het even voor me zien, want heb het zelf tot nu toe samen gedaan met vriendlief.

En ooo wat lijkt me dat wandelen met de kleine heerlijk. Zo'n supermarktbezoekje lijkt me dan weer spannend. (Straks huilt hij alles bij elkaar.) Ik denk dat ik het eerste supermarktbezoekje doe met iemand samen.
:)
pi_165727988
Quoi wij douchen ook heel vaak met L. Stuk makkelijker en sneller dan in het badje. L vindt het heerlijk en kan er echt van genieten, maar we moeten wel altijd met zn tweeën zijn. Ene gaat onder de douche staan (meestal man) en een geeft L aan en pakt hem later ook weer aan om aan te kleden (meestal ik want man vindt aankleden van L vreselijk. Al die spartelende armpjes en vingertjes die door zo'n krap mouwtje moeten :'))

Soof vindt hij de wandelwagen fijn? Hier heeft hij nog niet een keer alles bij elkaar gehuild. Een keertje in de draagzak bij de kassa vond hij dat we te lang stil stonden maar iedereen om mij heen vond het alleen maar lief. Vindt jij het irritant als er een klein baby'tje huilt? Denk het niet? Kan hij niks aan doen, denk je dan.
(en altijd speen mee hier. Heel belangrijk.)

Verwarming, deken en baby. Zolang hij stil is, heerlijk. Maar zo ineens kan hij beginnen te huilen en zo ken ik hem eigenlijk niet. Misschien dat er wat dwars zit.
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:23:12 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165728056
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:13 schreef Soof-87 het volgende:
Quoi wat heerlijk O+ Heb je dan hulp die Max bij je brengt onder de douche? Of ga je daarna met jouw natte toko Max weer kleertjes aantrekken? :) Moet het even voor me zien, want heb het zelf tot nu toe samen gedaan met vriendlief.

En ooo wat lijkt me dat wandelen met de kleine heerlijk. Zo'n supermarktbezoekje lijkt me dan weer spannend. (Straks huilt hij alles bij elkaar.) Ik denk dat ik het eerste supermarktbezoekje doe met iemand samen.
Fotootje van de douchecabine en commode:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat hem daar in luier en in badcape eventjes liggen en douche zelf. Daarna pak ik 'm (zonder luier uiteraard). Daarna leg ik 'm terug, dek 'm weer af met badcape en droog mezelf snel af en dan hem.

Zo'n supermarktbezoek doe ik vaak na een grote fles, zodat ik weet dat hij voorlopig even tukt. En anders heb ik altijd een flesje bij me en moet ik maar ergens gaan zitten. Maar de supermarkt is hier op 300m oid, dus snel naar huis speren is dan misschien ook een optie.

Gewoon een keertje proberen :Y

Bonusfoto van een spekkies kwekende Max:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ondeugend ventje wordt het! O+ :D en ik wacht heel ongeduldig tot de pukkeltjes weggaan
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:27:35 #109
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165728115
Bah Sull, hopelijk valt het mee.

Ik bedenk me net dat ze bij t cb niks meer gezegd hebben over doorverwijzing wegens stuitligging. Die zouden we met 3 maanden krijgen. Volgende keer even naar vragen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:29:54 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165728144
Ahwww is hij rossig of lijkt dat maar? O+

En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165728221
Nazil, geen idee of hij dat prettig vindt. Misschien een keertje thuis oefenen. Ik 'mag' pas naar buiten met hem als hij boven z'n geboortegewicht zit. :) En nee, ik vind zelf huilende babietjes niet erg. ;)

Quoi, wat een gezond uitziende knul zeg!! Knappie!! En ah, zo doe je dat met douchen dus. Ik moet vanaf de douche dan naar de babykamer lopen in mijn natte toko, vandaar dat ik dat niet handig vind. :) Met z'n tweeën kan dat uiteraard prima hiero!
:)
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:41:10 #112
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165728307
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:34 schreef Soof-87 het volgende:
Nazil, geen idee of hij dat prettig vindt. Misschien een keertje thuis oefenen. Ik 'mag' pas naar buiten met hem als hij boven z'n geboortegewicht zit. :) En nee, ik vind zelf huilende babietjes niet erg. ;)

Quoi, wat een gezond uitziende knul zeg!! Knappie!! En ah, zo doe je dat met douchen dus. Ik moet vanaf de douche dan naar de babykamer lopen in mijn natte toko, vandaar dat ik dat niet handig vind. :) Met z'n tweeën kan dat uiteraard prima hiero!
Baby op aankleedkussen op de grond lekker in een handdoek gewikkeld. Eerst zelf douchen. Dan baby pakken en douchen. Baby in handdoek wikkelen en zelf een handdoek om /badjas aan. Baby in de warme badkamer drogen en aankleden (ja dat kan ook gewoon met aankleedkussen op de grond :P) en dan jezelf fiksen :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165728487
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:09 schreef Sull het volgende:
Uni, ik zou ook CB of kraamzorg voor een lactatiekundige benaderen.
Kraamzorg is al weg inmiddels ;). En ik heb al een ibclc-lactatiekundige op bezoek gehad dus kan haar zo weer contacteren.
pi_165728532
Goede tips chanty! Ga ik binnenkort proberen zo. Klinkt prima te doen en makkelijker dan badje (die is eigenlijk te zwaar om te dragen voor mij als er water in zit)

Soof omdat het kouder is? Wij mochten op dag 2 al naar buiten.. Maar toen was het ook 30 graden :p als hij zichzelf maar op temperatuur kon houden. Verschilt dus nogal wanneer je naar buiten mag :p

En wat quoi zegt: na een fles, minste kans op huilen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:02:45 #115
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165728657
Ik schep het bad altijd leeg met een emmer. Maar badje is binnenkort klaar want ze zet zich af tegen de rand: klots klots :') gaan we wel samen in het grote bad O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165728664
Klopt Nazil. Temperatuur is hier verder prima, maar hij moet nu z'n energie gebruiken om te groeien ipv om zich buiten warm te houden.

Dus ik wacht wel braaf ;)
:)
pi_165728685
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:03 schreef Soof-87 het volgende:
Klopt Nazil. Temperatuur is hier verder prima, maar hij moet nu z'n energie gebruiken om te groeien ipv om zich buiten warm te houden.

Dus ik wacht wel braaf ;)
ah vandaar, dus idd verschil in temperatuur buiten.
pi_165728827
:Y
:)
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:15:10 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165728833
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ahwww is hij rossig of lijkt dat maar? O+

En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen :@
En of hij rossig is! Wenkbrauwen en wimpers ook O+ Toch ook iets moois van zijn moeder gekregen.

Ja, dat is idd iets om op te letten. Op dat moment het aankleedkussen op de grond leggen is dan een goed idee ja :)

Soof, lekker met z'n tweetjes (of drietjes natuurlijk) doen dan. Hoeveel g tot zijn geboortegewicht nog trouwens?
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:18:06 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165728883
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuws :{ Is sinds de bevalling.
pi_165728995
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

En of hij rossig is! Wenkbrauwen en wimpers ook O+ Toch ook iets moois van zijn moeder gekregen.

Ja, dat is idd iets om op te letten. Op dat moment het aankleedkussen op de grond leggen is dan een goed idee ja :)

Soof, lekker met z'n tweetjes (of drietjes natuurlijk) doen dan. Hoeveel g tot zijn geboortegewicht nog trouwens?
Nog 180 grammetjes te gaan!
:)
pi_165729047
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuws :{ Is sinds de bevalling.
Hmm. Is het een broek die je al maaaaanden niet hebt aangetrokken?

Ik loop nog steeds in joggingsbroeken. :+ Eind vd week eens een poging tot eigen kleding aantrekken.
:)
pi_165729083
Wat stoer dat je alleen met M. gedoucht hebt, Quoi! Ik vind alles nog maar eng om zelf/alleen te doen. Gelukkig is vriend een stuk stoerder wat dat betreft O+ Lekker ventje trouwens!

Soof, ben ook wel benieuwd hoeveel gram je beeb nu weegt en woog bij de geboorte.
pi_165729101
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ahwww is hij rossig of lijkt dat maar? O+

En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen :@
En je weet dus nooit wat de eerste keer gaat zijn (en dan is de badkamervloer wel erg rottig). Onze oudste rolde al wel toen ik haar midden op het bed had liggen. Ineens rolde ze door, boem van het bed. Dat ging zo snel :'(

Chanty, je kunt net zo goed huisarts ff bellen. Ik kreeg een briefje die ik naar de huisarts moest brengen en die schreef de verwijzing, lekker omslachtig. Is gewoon protocollair namelijk.

Quoi, is het geen wrijving? Misschien zijn je bovenbenen iets dikker geworden? Of nieuw wasmiddel?
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:29:56 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165729111
Nee, bij elke broek. Ik lees nu trouwens dat het netelroos kan zijn, iets dat vaker na een zwangerschap voorkomt. Lekker dan.

180 gram nog! Lijkt zo weinig, maar toch een hele prestatie voor zo'n kleintje! Ik hoop op snel resultaat :) Als ze eenmaal de smaak te pakken hebben kan het snel gaan.
pi_165729155
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:23 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Nog 180 grammetjes te gaan!
Oh! Komt hij inmiddels hard aan?

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:26 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hmm. Is het een broek die je al maaaaanden niet hebt aangetrokken?

Ik loop nog steeds in joggingsbroeken. :+ Eind vd week eens een poging tot eigen kleding aantrekken.
Ik kan nog lang niet in mijn gewone broeken ;( loop nu nog steeds in positiebroeken. Nog zeven kilo tot mijn pre-zwangerschap gewicht. Vorige week viel ik nog een halve kilo per dag af, inmiddels sta ik helaas stil qua gewicht.
Ik vind het nog steeds maf om niet meer zwanger te zijn, aai nog steeds liefdevol over mijn buik en vind het gek om niets meer met de verloskundige te maken te hebben. Echt even wennen.
pi_165729160
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:28 schreef Mies_poes het volgende:
Wat stoer dat je alleen met Max gedoucht hebt, Quoi! Ik vind alles nog maar eng om zelf/alleen te doen. Gelukkig is vriend een stuk stoerder wat dat betreft O+ Lekker ventje trouwens!

Soof, ben ook wel benieuwd hoeveel gram je beeb nu weegt en woog bij de geboorte.
Hij weegt nu 3870g en z'n geboortegewicht was dus 4050g.

Nog eventjes te gaan inderdaad!
:)
pi_165729232
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:32 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Oh! Komt hij inmiddels hard aan?

[..]

Ik kan nog lang niet in mijn gewone broeken ;( loop nu nog steeds in positiebroeken. Nog zeven kilo tot mijn pre-zwangerschap gewicht. Vorige week viel ik nog een halve kilo per dag af, inmiddels sta ik helaas stil qua gewicht.
Ik vind het nog steeds maf om niet meer zwanger te zijn, aai nog steeds liefdevol over mijn buik en vind het gek om niets meer met de verloskundige te maken te hebben. Echt even wennen.
Ja hij kwam van 3690g, dus we gaan nu de goede kant op gelukkig! Morgen maar weer eens wegen.

Ik vermoed dat mijn oude broeken ook nog niet passen, maar dat maakt me nog niks uit. Komt vanzelf!
:)
pi_165729714
Ik pas na een week alles weer :'). Gewoon in 1x de 12kg die erbij aan kwam er weer af. Ik vind het maar wennen :D mijn hoofd snapte ook niet echt dat ik ineens weer kledingkeuze heb.

Oh en ik heb net weer aan kunnen leggen *O*. Lekker halfuur bij mama zuipen.
pi_165729811
Wat goed Uni!

En Soof, hij is goed bezig dan!

Kijk nou wat een moppie O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 29% gewijzigd door Mies_poes op 04-10-2016 02:45:20 ]
pi_165729838
Mijn baby is zielig :( . Hij besloot dat vandaag een goede dag is om zichzelf voor het eerst op te trekken in de box! *O* die stond al laag, dus voor zover geen probleem, alleen eenmaal staand viel ie om, vol met zn neusje tegen een spijl. Bloedneus!

Ik vrees dat 'ie voorlopig niet weer zal gaan staan :'(
pi_165729871
Uni wat lekker zeg :D Ik heb gewoon volgende week een dagbruiloft :') Geen idee wat aan te trekken.

Mies, wat mooi!! Heldere kijkers zeg!!
:)
pi_165729894
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:04 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby is zielig :( . Hij besloot dat vandaag een goede dag is om zichzelf voor het eerst op te trekken in de box! *O* die stond al laag, dus voor zover geen probleem, alleen eenmaal staand viel ie om, vol met zn neusje tegen een spijl. Bloedneus!

Ik vrees dat 'ie voorlopig niet weer zal gaan staan :'(
Ah nee ;( Niet echt een succeservaring dus. Neusje verder ok?
:)
pi_165730055
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ah nee ;( Niet echt een succeservaring dus. Neusje verder ok?
Gelukkig wel, denk ik. Bloeden stopte snel en toen is 'ie snikkend op schoot in slaap gevallen. Daar ligt 'ie nu nog..
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:25:04 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165730243
Och Sillie! Wel een hele prestatie. Het leven van een baby gaat niet over rozen :P

Mies, droppie!! Heldere kijkers :)

Ik ben zowaar aan een lekkere pasta begonnen, wit wijntje erbij, fles staat klaar voor als meneer wakker wordt. Ik lijk de dag in de hand te hebben :o

En die kleine ligt dus nog steeds in de wandelwagen. Tuk met een grote T.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:33:46 #136
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165730391
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:23 schreef Quoi het volgende:
Fotootje van de douchecabine en commode:

ik dacht even dat ik mijn badkamer zag :D


Voor iedereen die wil douchen met baby maar het niet goed durft, ze hebben ook draagdoeken of ringslings om mee te douchen. :D
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:52:37 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165730708
Linkje?

Ja die tegeltjes :) Jouw badkamer is wel mooier hoor.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:42:28 #138
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165731583
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:52 schreef Quoi het volgende:
Linkje?

Ja die tegeltjes :) Jouw badkamer is wel mooier hoor.
https://draagdoek.nl/15-aqua
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165731726
https://www.bol.com/nl/p/(...)097-9200000035604761 deze schijnt ook makkelijk te zijn
pi_165732169
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuws :{ Is sinds de bevalling.
Oh dat had ik ook eens pre- zwangerschap. Heb je geschoten toevallig? Of is de stof een beetje ruw geworden door het wassen? Of ander wasmiddel? Of gewoon ineens gevoeliger.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Soof-87 het volgende:
Uni wat lekker zeg :D Ik heb gewoon volgende week een dagbruiloft :') Geen idee wat aan te trekken.
Kleding, ga voor kleding!

:')
pi_165732361
Is het geen warmte uitslag Quoi? Dat had ik tijdens mijn zwangerschap, jeukte ook vreselijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mies_poes op 03-10-2016 18:33:43 ]
pi_165732463
Oja van het douchen kan ook nog :).
pi_165732965
Wat werkt volgens jullie het allerbeste tegen luieruitslag?
pi_165732995
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
Wat werkt volgens jullie het allerbeste tegen luieruitslag?
gewoon sudocrem hielp goed, paar dagen was het weg.

(Tmi: hielp ook goed tegen de aambeien na de bevalling)
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:55:25 #145
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165732999
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:50 schreef Nazil het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)097-9200000035604761 deze schijnt ook makkelijk te zijn
Die heb ik, maar dan heb ik nog steeds iemand erbij nodig.. Ik hoef ook niet per se alleen met haar te douchen; ik vind het namelijk heel irritant om mezelf niet gelijk af te kunnen drogen :')

Maar goed, badje gaat hier prima (tip Nazil; zet m onder de douche, en ga erbij zitten met alle spullen, incl aankleedkussen). Dat ding is idd niet te tillen alleen...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165733129
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:55 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Die heb ik, maar dan heb ik nog steeds iemand erbij nodig.. Ik hoef ook niet per se alleen met haar te douchen; ik vind het namelijk heel irritant om mezelf niet gelijk af te kunnen drogen :')

Maar goed, badje gaat hier prima (tip Nazil; zet m onder de douche, en ga erbij zitten met alle spullen, incl aankleedkussen). Dat ding is idd niet te tillen alleen...
denk dat ik dat ook ga doen ja. Ik zat met aankleden elke keer maar aankleedkussen kan ook gewoon op de grond leerde ik hier :')

Difrax update: we krijgen een groene ring die tussen de speen en de flessenring moet (wordt normaal bij 1-2-3 spenen gebruikt) en een nieuw flesje. Ik hoop dat het helpt want vanmiddag was het weer knoeiboel. Ik vergeet constant te testen in de keuken en ja als je dan door de kamer loopt en dat ding op kop houdt om te schudden dan ligt die melk overal :')
pi_165733297
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Oh dat had ik ook eens pre- zwangerschap. Heb je geschoten toevallig? Of is de stof een beetje ruw geworden door het wassen? Of ander wasmiddel? Of gewoon ineens gevoeliger.

[..]

Kleding, ga voor kleding!

:')
Da's een idee!! :D

Maar help het is een dagbruiloft. Moet dan maar kijken wat ik met M. doe. Oppas hebben we wel gelukkig. Misschien tussendoor naar huis en voeden ofzo. :)
:)
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:14:23 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_165733366
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:11 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Da's een idee!! :D

Maar help het is een dagbruiloft. Moet dan maar kijken wat ik met M. doe. Oppas hebben we wel gelukkig. Misschien tussendoor naar huis en voeden ofzo. :)
misschien een gekke vraag maar wordt er werkelijk verwacht dat iemand krap 3 weken na de bevalling naar een bruiloft komt zónder baby? :?
disclaimer
pi_165733471
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

misschien een gekke vraag maar wordt er werkelijk verwacht dat iemand krap 3 weken na de bevalling naar een bruiloft komt zónder baby? :?
Geen idee! :o

Ik denk iig niet dat ik de hele dag zonder M. kan. Maar we hebben eerst een kerkdienst, dus om dan even oppas te hebben is niet verkeerd.

Ik bekijk het gewoon waar ik me prettig bij voel. Anders alleen kerk en stukje feest op de avond. :Y
:)
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:21:04 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_165733517
Ah oké dan begreep ik het verkeerd ;) ze hebben overigens op de meeste feestlocaties wel ruimtes waar je discreet kunt voeden. Dan hoef je geen speciale jurk aan ofzo :)
disclaimer
pi_165733575
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ah oké dan begreep ik het verkeerd ;) ze hebben overigens op de meeste feestlocaties wel ruimtes waar je discreet kunt voeden. Dan hoef je geen speciale jurk aan ofzo :)
Ik moet nog maar eerst m'n eerste wandelingetje buiten maken voordat ik hem meeneem naar een feestlocatie. :D
:)
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:23:54 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_165733596
Zo zat ik een keer tijdens de koffietafel na een uitvaart te handkolven in een niet-verhuurde feestzaal. Grootste kolfhok dat ik ooit heb gehad :')
disclaimer
pi_165733940
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
Zo zat ik een keer tijdens de koffietafel na een uitvaart te handkolven in een niet-verhuurde feestzaal. Grootste kolfhok dat ik ooit heb gehad :')
Hou oud is jouw zoon/dochter? :)
:)
pi_165734077
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
Wat werkt volgens jullie het allerbeste tegen luieruitslag?
Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in water O+ Ruikt heerlijk en werkt retegoed
pi_165734078
Ik zat elf dagen na de bevalling zonder baby bij de bruiloft van mijn BFF. :') Gelukkig wonen mijn ouders in dezelfde stad, dus konden zij oppassen en deed ik 's middags een dutje bij ze. Zo was ik telkens maximaal 2 uur bij hem weg. Anders was ik niet gegaan.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:40:24 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_165734182
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:33 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hou oud is jouw zoon/dochter? :)
ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg baby O-) ik lees beroepsgerelateerd overal mee hier :')
disclaimer
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:41:34 #157
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165734220
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in water O+ Ruikt heerlijk en werkt retegoed
Ik moest lachen om 'retegoed' :@ :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165734286
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef lunapuella het volgende:
Ik zat elf dagen na de bevalling zonder baby bij de bruiloft van mijn BFF. :') Gelukkig wonen mijn ouders in dezelfde stad, dus konden zij oppassen en deed ik 's middags een dutje bij ze. Zo was ik telkens maximaal 2 uur bij hem weg. Anders was ik niet gegaan.
Kijk, een goede oplossing! (Ook dat dutje btw)
:)
pi_165734316
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg baby O-) ik lees beroepsgerelateerd overal mee hier :')
Ah leuk!! Twee is nee!!
:)
pi_165734853
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in water O+ Ruikt heerlijk en werkt retegoed
Huh dat lost toch niet op?

quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:41 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik moest lachen om 'retegoed' :@ :')
Oh nou ik ook :D.
pi_165734984
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:03 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Huh dat lost toch niet op?

[..]

Oh nou ik ook :D.
_O- Nu je het zegt!

Ik maak een papje van een tl kokosolie, 2 dr lavendel, 2 dr kamille en 1 dr teatree, dat los ik op in kokend water en gooi ik (heet) over een pak wasbare doekjes. Dat gaat goed :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:21:30 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165735267
Wow, wat een mengseltjes maken jullie. Hier sudocreme. En van DA luiers krijgt hij rode billetjes, van Kruidvat niet :')

Retekieskeurig dus :+
pi_165735341
Wij gebruiken gewoon sudocreme bij luieruitslag. En ff in de gaten houden dat het geen schimmel is, dan kan je smeren wat je wilt maar dan wordt het niet beter.
F. kreeg heel snel rode billen in wegwerp, M. zit nu in wasbaar en tot nu toe gaat het goed op rode billen gebied.

Hier een dag met alleen maar huilen of slapen. Vannacht was ie zeer onrustig dus ik begon al moe aan de dag. Ik trek dit heel slecht ;( Het liefste wil ik de deur achter me dicht trekken en heel hard wegrennen..
En dan flessendrama, hij doet er echt helemaal niks mee. Uit zijn mond duwen of een beetje erop bijten. Hij zal er toch echt aan moeten als ik straks weer moet werken, het is te ver om even heen en weer te gaan om zelf te voeden. Ik heb nog even, maar er zit tot nu toe totaal geen verbetering in en ik vind het niet tof.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:36:23 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165735732
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:21 schreef Quoi het volgende:
Wow, wat een mengseltjes maken jullie. Hier sudocreme. En van DA luiers krijgt hij rode billetjes, van Kruidvat niet :')

Retekieskeurig dus :+
Wat een bad ass!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:39:08 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165735841
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg baby O-) ik lees beroepsgerelateerd overal mee hier :')
Verdient dat tegenwoordig een beetje? :+

Ik heb toen Larf 3 weken was bruiloft van vriendin hele dag meegemaakt, met Larfje erbij.
Ik had wel eerst aan vriendin gevraagd of ze dat ok vond, voor de zekerheid. Was prima te doen, laten we het zo zeggen, ze staat op vrij veel trouwfoto's want ze was de show aan het stelen daar _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165736837
Nog nooit luieruitslag gehad, maar ik smeer meneer 1 tot 2 maal daags van top tot teen in met kokosolie.

Bloesem, wat bedoel je met een pak wasbare doekjes?
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:08:36 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165736901
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:51 schreef Nazil het volgende:
Dat mis ik idd nu wel, gelijk bij de hand en op temperatuur. Nu moet je midden in de nacht naar beneden, water afmeten, magnetron in de gaten houden, schepjes tellen (of poedertorenbakje er in mikken), roeren/schudden/whatever.. Met je duffe kop :+ dat het nog niet mis is gegaan is een wonder.
Psssst je mag gewoon lauw kraanwater gebruiken tenzij oud huis met loden leidingen. Protip!
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:11:22 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165736978
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:49 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja pff dan probeer ik telkens aan te leggen en dat lukt dan niet en dan helemaal overstuur en ik kan dan niks :'( behalve erbij blijven en de papa de fles gekolfde melk uit de koelkast op te laten warmen. En dan alsnog blijven proberen aan te leggen en vervolgens zelf ook helemaal kapot zijn :x.
Psst... Lust ie/ze t niet koud? Ik warmde gekolfde melk niet op, ging ook prima. T proberen waard?
Kwak
pi_165737029
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:06 schreef Xanteh het volgende:
Nog nooit luieruitslag gehad, maar ik smeer meneer 1 tot 2 maal daags van top tot teen in met kokosolie.

Bloesem, wat bedoel je met een pak wasbare doekjes?
Wasbare billendoekjes (of flanellen lapjes of verknipte lakens of net wat je hebt liggen ;) )

Oliemixje helpt ook tegen schimmel trouwens :Y
pi_165737079
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Psssst je mag gewoon lauw kraanwater gebruiken tenzij oud huis met loden leidingen. Protip!
Huis uit jaren '60. Geen idee welke leidingen? Al heeft dat boven niet zo veel zin trouwens, voordat die kraan warm is ben je al 3x naar beneden gelopen :') douche wordt sneller warm dan die kraan daar, terwijl het naast elkaar zit.

-edit- even opgezocht, waarschijnlijk geen lood meer hier.

Raar wel. Toen mijn broertje 15 jaar geleden werd geboren moest mijn moeder nog bar le duc halen en nu mag je zelfs warm water uit de kraan halen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:20:33 #171
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165737268
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
Wat werkt volgens jullie het allerbeste tegen luieruitslag?
Zinkolie, is creme met zinkoxide, van dr swaab of huismerk bij de apotheek.
Kwak
pi_165737363
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:12 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wasbare billendoekjes (of flanellen lapjes of verknipte lakens of net wat je hebt liggen ;) )

Oliemixje helpt ook tegen schimmel trouwens :Y
Moet je wel pure extra virgin kokosolie hebben die onverhit en niet ontgeurd is, zei mijn lk.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:25:32 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165737414
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:14 schreef Nazil het volgende:

[..]

Huis uit jaren '60. Geen idee welke leidingen? Al heeft dat boven niet zo veel zin trouwens, voordat die kraan warm is ben je al 3x naar beneden gelopen :') douche wordt sneller warm dan die kraan daar, terwijl het naast elkaar zit.

-edit- even opgezocht, waarschijnlijk geen lood meer hier.

Raar wel. Toen mijn broertje 15 jaar geleden werd geboren moest mijn moeder nog bar le duc halen en nu mag je zelfs warm water uit de kraan halen.
Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.

Onze kraan wordt ook langzaam warm, maar dan deed ik ook weleens gewoon koud :@

En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.

(Hoi. Sorry voor de inbraak, ik ben van team maak t jezef makkelijk).
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:26:02 #174
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165737428
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:23 schreef Sull het volgende:

[..]

Moet je wel pure extra virgin kokosolie hebben die niet ontgeurt is, zei mijn lk
En dan is t nog steeds een placebo effect :X

En doei!
Kwak
pi_165737548
Ik geef nu ook 's nachts een fles. Neem alles alvast mee naar boven. Warm, gekookt water (want huis uit 1944).

Ik probeer nu daar omheen haar niet direct met drinken weer in slaap te krijgen, maar doe twee pogingen om te kijken of ze zo weer verder wil slapen (houding veranderen, en/of speentje in de mond). Soms lukt dat ^O^ . En als het niet lukt krijgt ze de borst.

We komen er wel. :s)
pi_165737612
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.

Onze kraan wordt ook langzaam warm, maar dan deed ik ook weleens gewoon koud :@

En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.

(Hoi. Sorry voor de inbraak, ik ben van team maak t jezef makkelijk).
we zouden ook de waterkoker boven neer kunnen zetten, die kan je instellen op 40 graden. Na een paar seconden is dat ook 37 graden. Waterkoker mocht toch ook gewoon?

Koud drinkt hij ook wel maar ik dacht dat dat niet mocht ivm oplossen poeder.

Nog zoiets: ik krijg altijd klonten met die poeder (kv, Nutrilon niet gehad maar het scheelt te veel en hier doet hij het ook op). Iemand de gouden tip? Roeren geprobeerd, flesje ronddraaien, langzaam op z'n kop (zodat er geen bubbels in komen)
pi_165737627
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En dan is t nog steeds een placebo effect :X

En doei!
En dat is gebaseerd op...?
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:31:59 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165737646
Koud geven van kant en klare 200 ml nutrilon flesjes, te bestellen bij Farmaline.nl mensen _O_

Luie moeder tip _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165737710
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.

Onze kraan wordt ook langzaam warm, maar dan deed ik ook weleens gewoon koud :@

En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.

(Hoi. Sorry voor de inbraak, ik ben van team maak t jezef makkelijk).
Boks!
Waterkoker die tot 40 graden kan koken hier 8-). Andere locaties vraag ik om kokend water, mixen met koud kraanwater, en klaar idd ^O^ .
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:34:35 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165737742
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:31 schreef Sull het volgende:

[..]

En dat is gebaseerd op...?
Ik snap niet waarom geraffineerde kokosolie niet zou kunnen eigenlijk?
Minder kans op bederf etc

Poeder in koud water lost de vetten in de poedermelk soms niet goed op trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165737808
@nazil: heter water gebruiken en laten afkoelen of flink met een vork roeren. Hier omneo comfort voeding en dat moet echt 20-30sec stevig met vork geroerd worden en als het water te lauw is blijft de fles verstoppen :(. Dus.

Ok molo jij wint :P dat is echt nog makkelijker. Koude melk echter nog niet geprobeerd hier.

Ik heb E net voor het eerst een zetpil gegeven. Weer een 'Mijlpaal' :P. Tandjessss. Jeuj.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:37:55 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165737849
Voeding niet met te heet water aanmaken, dan verneuk/vernuke je de voedingsstoffen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165737854
Edit: Weet je wat, ik heb er geen zin in ook. Doe wat je goeddunkt :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:40:33 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165737939
Het is sowieso wel een knappe placebo als je er schimmel mee weg krijgt :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165738014
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom geraffineerde kokosolie niet zou kunnen eigenlijk?
Minder kans op bederf etc

Poeder in koud water lost de vetten in de poedermelk soms niet goed op trouwens
Dan is het zodanig verhit dat het z'n functie verliest?

Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar er zijn wel artikelen die het gebruik van kokosolie ondersteunen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:00:32 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165738663
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:38 schreef Bloesem. het volgende:
Edit: Weet je wat, ik heb er geen zin in ook. Doe wat je goeddunkt :)
Volgens mij ging het om verschil tussen ontgeurde en virgin kokosolie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165738851
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgens mij ging het om verschil tussen ontgeurde en virgin kokosolie
Nee het gebruik van kokosolie als placebo in het algemeen bedoelde kwakz0r volgens mij. Helaas de reactie van Bloesem gemist.
pi_165739844
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Psst... Lust ie/ze t niet koud? Ik warmde gekolfde melk niet op, ging ook prima. T proberen waard?
Zo direct uit de koelkast lijkt me niet zo lief voor de darmen enzo. Kost zoveel energie dat opwarmen in het lijfje.
Vers gekolfde melk als je dat bedoelt geef ik wel op kamertemperatuur.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:39:30 #189
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165739845
Ik heb voor het eerst sinds de bevalling een beetje ruimte in mijn hoofd. O+

De baby slaapt en het huis is netjes, heerlijk (al is hij vast over 15 min weer wakker :D )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ga ik eens even teruglezen en luke cage kijken!
Ik moet eigenlijk echt eens wat slaap nemen maar ik vind het zo fijn om even tijd voor mijzelf te hebben.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:41:21 #190
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165739898
Hij is alweer wakker _O-
pi_165739964
Ik heb nog nooit schimmel ermee weg gekregen, het is heus geen wondermiddel, maar het is wel lekker spul. (Kokosolie uit glazen pot. Niet de geraffineerde meuk nee.)
pi_165740004
Wow skills Buda.
Ik twijfel of ik ga slapen een uurtje of nog maar wat rond blijf klikken op m'n telefoon.
pi_165740066
Marjolijntje, wat rot dat jullie zo'n slechte dag hebben. Hopelijk kan je het afsluiten met een goede nacht. Tav flesjes, misschien wat verschillende spenen/flesjes proberen (Chanty liep hier ook tegenaan toch?). Sowieso misschien beste om niet door jou te laten oefenen (dan is het alternatief, de borst, niet in zicht). Sterkte hoor!

Mies wat een super lieve foto!

Silly, wat zielig van die klapper. Hopelijk durft hij het morgen toch weer aan om te proberen... Vallen en opstaan, dat opgroeien.

LeSage, hoe gaat t nu met m? Och ik zie er echt tegenop, die tandjes ellende, zo sneu!

Arja, wat fijn dat je meisje zich weer goed voelt en goed drinkt. Is ze nog afgevallen door de buikgriep denk je?

Sull, wat kan een aardbeivlek op organen voor gevolg hebben? Hopelijk vinden ze niets bij de onderzoeken.

Groofsken, wat fijn dat je borstontsteking niet doorgezet heeft. Wil je al een volgende fles laten vallen of is het voorlopig nog goed zo?

Nazil, hoop dat het is opgelost met de flesjes, zó irritant (hier wel eens zo 30 cc melk zien weglekken, zó zuur als je net blij bent om genoeg gekolft te hebben voor een fles, en letterlijk zuur als je t niet snel goed opruimt :')).

Voorkomen van klontjes doe ik door het water en poeder in een maatbeker met een vork stevig te roeren en dan overgieten in de fles. Ik heb een flessenwarmer en met dat element erin lossen grote flessen niet lekker op (klontjes = ook meer krampjes hier).

Miespoes, ter voorkoming van pijnlijke billen smeer ik bij elke verzorging ter bescherming wat pure vaseline op de billen en na het poepen Bepanthen babyzalf (zo geleerd in het ziekenhuis en nooit irritatie gehad hier).

Quoi, het is al gezegd, ik zou je kleintje ook echt niet onbeheerd zo neerleggen met douchen (ter illustratie: mijn neefje rolde met 8 weken van de commode en had z'n armpje gebroken terwijl mn tante er direct naast stond maar even was afgeleid door nichtje).

Soof, douchen doe ik hier zoals Chanty beschreef, alleen heb ik hier 1 baby in warme handdoek in het badje liggen én één op de grond op verschoon kussen. Eerst zelf douchen, dan baby 1, daarna in warme handdoek wikkelen, baby 2 douchen en ook in warme handdoek. Zelf afdrogen en badjas aan, baby 1 aankleden, baby 2 aankleden, flesjes erin en dan zelf aankleden. Hele ritueel inmiddels binnen een half uur gefixt *).
Nog een extra tip: douche met een katoenen tshirt aan, dan heb je meer grip op je ingezeepte baby!

Miezziej, is ze verder, ondanks het weinige slapen wel tevreden? Misschien kan ze toe met wat minder overdag of misschien wat eerder de prikkels verminderen ("rusttijd" begint standaard hier na 1,5 uur en dan vallen ze meestal ook wel in slaap)

Molo, hier is de haaruitval met maand 4 postpartum begonnen en begint nu iets af te nemen, maar idd het is dramatisch. Ik las dat het ongeveer een jaar kan duren voor het weer "normaal" is...

Buda, heerlijke baby en héérlijk schoon huis!

Hier vandaag zo'n gezellige dag. M'n kleine is de hele tijd baby grapjes aan het maken. Expres beginnen te trappelen als ik broek aan wil doen, steeds z'n speentje zelf uitdoen en dan heel stout lachen erbij. Grote gilt het uit van plezier als ik m hoog optil of als hij op m'n buik zit. O+ O+

Vraag: hebben jullie je testament al laten maken i.v.m. voogdij als jullie overlijden? Ik ga een vriendin vragen, vind het erg spannend om te doen, het is nogal wat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 03-10-2016 22:58:04 ]
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:49:37 #194
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165740176
testament is niet nodig, kan gratis online tegenwoordig *O*

https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:50:40 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740210
Onze kraam wilde de waterkoker met 40gr niet gebruiken want kalk etc. Zijn die zelf wel gaan gebruiken :6 Net als warm/koud water uit de kraan.

Max doet weer een clustertje. Heb maar eens een grote (150/5) gemaakt. En lekker op bed :)
pi_165740273
Ff ontkalken met wat azijn?
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:55:01 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740352
Wat betreft dat douchen: zie de foto. Ik sta ernaast zelf te douchen, op 10 cm afstand. Maar goed dat jullie het zeggen hoor. Het moment dat hij omrolt/beweeglijker wordt is er straks ineens :Y
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:57:07 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740404
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:52 schreef Unihipili het volgende:
Ff ontkalken met wat azijn?
Dat ding is twee maanden oud, dus nee. Zij vond kalk alleen een issue. Ik niet :)
pi_165740543
quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
testament is niet nodig, kan gratis online tegenwoordig *O*

https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
Oeh, goede tip bedankt. Ik moet toch ook wel een paar andere dingen nog vastleggen, maar dit kan ook maar beter vastliggen daar.

Quoi, het was niet als aanval bedoelt hè, maar even je ogen dicht om zeep af te spoelen kan genoeg zijn. Zou er anders iig een zacht kleed onder leggen, zodat ie sowieso nooit op de harde vloer kan komen met z'n bolletje (en de rest).
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:17:52 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165740922
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:06 schreef Sull het volgende:

[..]

Nee het gebruik van kokosolie als placebo in het algemeen bedoelde kwakz0r volgens mij. Helaas de reactie van Bloesem gemist.
Ja weet je, doe lekker wat goed voelt, ieder zijn ding voor zijn eigen kind, maar er wordt hier ook een hoop homeopathisch naturopatisch gelul verkocht aan verse, onzekere moeders. Hier zijn t olietjes, in een ander topic is het barnsteen of wolzijde, en dan weer is het je kind niet wegen en je terugtrekken in je huisje...

Als je kind echt open billen heeft en gilt bij elke luier ga je er geen etherische olietjes in kokosolie erop smeren... En als t echt pijn heeft van tandjes geef je t een zetpil en geen barnstenen sieraad. En niet iedereen, even schrikken maar waar, heeft behoefte aan een coconnetje.

Pure kokosolie werkt wellicht wel hoor, en voor die doekjes die je zelf maakt is dat mengsel vast ook lekker.

Maar zinkoxide (ook een natuurlijke stof hoor) droogt de plekken snel en goed in, waarna een eventuele schimmel vast ook met kokosolie en heel veel geduld overgaat als je geen creme wilt smeren. Hier was de creme niet meer nodig.
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:20:30 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740986
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:02 schreef Madivi het volgende:

[..]

Oeh, goede tip bedankt. Ik moet toch ook wel een paar andere dingen nog vastleggen, maar dit kan ook maar beter vastliggen daar.

Quoi, het was niet als aanval bedoelt hè, maar even je ogen dicht om zeep af te spoelen kan genoeg zijn. Zou er anders iig een zacht kleed onder leggen, zodat ie sowieso nooit op de harde vloer kan komen met z'n bolletje (en de rest).
Zo ervaar ik het ook niet, meer als een goed bedoelde waarschuwing ;)

Ik heb 'm alleen zo continu in het vizier dat ik het gevaar nog niet zo zie. Ik vind dat hele oppakken etc veel spannender. Besef me echt dat dit nog maar kort zo kan.

Misschien toch ook maar met een klittenbandje vastplakken? :+
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:20:50 #202
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165740993
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:39 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Zo direct uit de koelkast lijkt me niet zo lief voor de darmen enzo. Kost zoveel energie dat opwarmen in het lijfje.
Vers gekolfde melk als je dat bedoelt geef ik wel op kamertemperatuur.
Ligt eraan hoe oud je kind is misschien? Met acht weken hier geen probleem, zijn darmen vonden me niet onaardig geloof ik :P

Overigens is t op kamertemperatuur tegen de tijd dat t in de maag komt hoor.
Kwak
pi_165741180
Ja maar dat opwarmen kost de baby energie. Heb liever dat ze dat aan groeien oid besteedt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:33:37 #204
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165741242
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja weet je, doe lekker wat goed voelt, ieder zijn ding voor zijn eigen kind, maar er wordt hier ook een hoop homeopathisch naturopatisch gelul verkocht aan verse, onzekere moeders. Hier zijn t olietjes, in een ander topic is het barnsteen of wolzijde, en dan weer is het je kind niet wegen en je terugtrekken in je huisje...

Als je kind echt open billen heeft en gilt bij elke luier ga je er geen etherische olietjes in kokosolie erop smeren... En als t echt pijn heeft van tandjes geef je t een zetpil en geen barnstenen sieraad. En niet iedereen, even schrikken maar waar, heeft behoefte aan een coconnetje.

Pure kokosolie werkt wellicht wel hoor, en voor die doekjes die je zelf maakt is dat mengsel vast ook lekker.

Maar zinkoxide (ook een natuurlijke stof hoor) droogt de plekken snel en goed in, waarna een eventuele schimmel vast ook met kokosolie en heel veel geduld overgaat als je geen creme wilt smeren. Hier was de creme niet meer nodig.
Weetje je had ook kunnen stoppen bij "Ja weet je, doe lekker wat goed voelt, ieder zijn ding voor zijn eigen kind,"

Want wat zinxoxide doet kan heilwolle ook, lanoline werkt als een tiet.
Paracetamol kan ook samen met barnsteen.
Beide manieren kunnen ook best in 1 persoon zitten.

En anderen hebben dat wel als doel dat fijne coconnetje.
Dat het voor jou niets is dat is duidelijk. Maar zeggen dat je bepaalde dingen niet doet vind ik ook zo onaardig. Dat is toch echt iedereens eigen keus en ik denk dat er genoeg moeders zijn die het wel graag de bloesem manier doen.. De zinkolie deed zijn werk niet ;( haar olie mengsel wel O+ tjah bewezen of niet de uitkomst gaat het mij om. Ze raad geen jenever in de fles aan om een baby lekker te laten slapen. :{

je ziet het niet voor niets in meerdere topics.
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:39:45 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165741359
Gewoon dicht branden die hap, goeie gasbrander erop en er is geen kloof of uitslag meer zichtbaar ^O^
Ennnn weer door

Dame hier ligt door haar bed heen te draaien, hilarisch om te zien via de babyfoon, van die maaiende beentjes in de slaapzak O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165741362
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja weet je, doe lekker wat goed voelt, ieder zijn ding voor zijn eigen kind, maar er wordt hier ook een hoop homeopathisch naturopatisch gelul verkocht aan verse, onzekere moeders. Hier zijn t olietjes, in een ander topic is het barnsteen of wolzijde, en dan weer is het je kind niet wegen en je terugtrekken in je huisje...

Als je kind echt open billen heeft en gilt bij elke luier ga je er geen etherische olietjes in kokosolie erop smeren... En als t echt pijn heeft van tandjes geef je t een zetpil en geen barnstenen sieraad. En niet iedereen, even schrikken maar waar, heeft behoefte aan een coconnetje.

Pure kokosolie werkt wellicht wel hoor, en voor die doekjes die je zelf maakt is dat mengsel vast ook lekker.

Maar zinkoxide (ook een natuurlijke stof hoor) droogt de plekken snel en goed in, waarna een eventuele schimmel vast ook met kokosolie en heel veel geduld overgaat als je geen creme wilt smeren. Hier was de creme niet meer nodig.
Zeg anders gewoon: als je een onzeker moedertje bent moet je Bloesem. blocken, want die liegt over alles :Y Ben je sneller klaar.

Borstvoeding heeft tijd nodig, stress remt oxytocine (en helpt dus niet bij borstvoeding), wol is warm en luchtdoorlatend en helpt dus bij op temperatuur houden van pasgeboren kindjes en oh ja het bevat lanoline, een natuurlijk vet wat heel fijn is bij zere tepels en billetjes (zijn ze 't in 't zkh wel met me eens hoor) Zijde is m nonallergeen en dus fijn bij eczeem (hebben ze ook in 't ziekenhuis, in 't brandwondencentrum zelfs), er zijn een hoop planten en kruiden waarvan de werking ook gewoon wetenschappelijk bewezen is (morfine komt ook uit een plantje he)

Niet alles wat ik zeg is gebaseerd op nonsens en niet alles kan worden opgelost met paracetamolletjes, lijstjes en slaaptraining. Me dunkt dat iedereen hier slim genoeg is zelf te bepalen wat ze mee willen nemen uit alle informatie die ze overal krijgen, ook die verse, onzekere moeders.

Overigens is de werking van placebo's ook gewoon wetenschappelijk bewezen.
pi_165741786
Heerlijk toch werkende placebo's. O+ Zou ik blij mee zijn. (Al heeft mijn ego wat meer moeite met "voor de gek gehouden worden" :') ). En ach wetenschap... zo veel wetenschap en nog steeds zo veel wat elkaar totaal tegenspreekt.
pi_165741810
Mja ik snap Kwak wel. Soms kan de toon/sfeer in een topic zo zijn dat je je haast een ontaarde moeder zou gaan voelen als je wél die zetpil geeft, zinkolie smeert, wegwerpluiers gebruikt en je kind in gewone katoenen rompers stopt.

Soms is het fijn om dan even een nuchter tegenwicht te horen ^O^ . Dat FV helemaal niet 'zoveel gedoe' is. Dat een kind niet doodgaat van een paracetamolletje. Dat een wandelwagen best een heel normaal fenomeen is. Net als een wipstoel en box. Dat gewone spenen ook best lekker zuigen en dat graag willen dat je kind in zn eigen bed op zn eigen kamer slaapt ook mag.

For the sake of balance toch fijn dat het genoemd wordt lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 00:01:16 ]
pi_165741853
Dat doe je dan helemaal zelf.. want ik lees nergens dat wie iets aanbeveelt al het andere afraadt.
pi_165741870
Trouwens, quoi, dat van die rug en die grote baby herken ik. Vandaag kwam Tas weer prima door de APK heen op het CB: 10,3 kilo en 72cm.
En vandaag belde ik de fysio omdat m'n rug echt aan gort is :') . Hou je 't in de gaten?

Foto erbij. Tas tijgert inmiddels ook. Achteruit O+ . Tot grote frustratie van hemzelf :D :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165741929
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 00:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mja ik snap Kwak wel. Soms kan de toon/sfeer in een topic zo zijn dat je je haast een ontaarde moeder zou gaan voelen als je wél die zetpil geeft, zinkolie smeert, wegwerpluiers gebruikt en je kind in gewone katoenen rompers stopt. Soms is het fijn om dan even een nuchter tegenwicht te horen ^O^ . Dat FV helemaal niet 'zoveel gedoe' is. Dat een kind niet doodgaat van een paracetamolletje. Dat een wandelwagen best een heel normaal fenomeen is. Net als een wipstoel en box. Dat gewone spenen ook best lekker zuigen en dat graag willen dat je kind in zn eigen bed op zn eigen kamer slaapt ook mag.

For the sake of balance toch fijn dat het genoemd wordt lijkt me.
Tuurlijk, maar je kunt 't ook gewoon bij jezelf houden en hoeft een andere mening niet af te doen als gelul.

Ik vind 't wel grappig dat je dat zegt, want ik ervaar de toon regelmatig aanvallend of afkeurend naar wolletjes, dragen en borstvoeding. Mijn kind heeft ook fv gehad, draagt pampers en katoen en zit regelmatig in de maxi cosi in de buggy, maar als ik dat noem valt dat niemand op die diezelfde dingen doet, want dan komt 't overeen. Andere dingen, die vallen op. Zal dus wel aan het eigen kader liggen (wat ik geloof ik ook al heel, heel vaak gezegd heb, maar ik heb toch het gevoel dat kwak me de laatste tijd persoonlijk moet hebben).

Als iemand vraagt om tips, geef ik tips vanuit mijn denkwijze en gevoel, net zoals ieder ander dat doet (gelukkig, want als iedereen alles moest opnoemen kon Danny Fok! allang niet meer betalen) Dat kan best zonder een ander daarbij door de modder te halen.

Quoi, wat Razz ook zegt. Beginnende hernia hier met 11,6 kilo :X Dus rustig aan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloesem. op 04-10-2016 00:20:32 ]
pi_165742835
Madivi dat klinkt gezellig met je duo.

Emmy is wel afgevallen, denk ik, maar ze had wel wat reserves dus geen zorgen hier.

Ik vind de suggeties van Bloesem wel waardevol en zie ze als een mogelijke optie. De afweging maak je zelf.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 01:20:12 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165742901
Ik vind het allemaal gezeik, dat hormonale bitchen op elkaar, tips zijn soms heel handig hier en soms niet.

Punt uit, einde discussie, lekker genieten van je baby('s) *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165742945
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 01:20 schreef Molo het volgende:
Ik vind het allemaal gezeik, dat hormonale bitchen op elkaar, tips zijn soms heel handig hier en soms niet.

Punt uit, einde discussie, lekker genieten van je baby('s) *O*
Speaking of which, mijn baby (nog even..) moest net huilen en ging rechtop in bed zitten. Ik gaf haar speentje, zodat ik me even kon uitkleden voor de voeding. Dus ik ga klaarzitten, kijk ik weer, is ze rechtop zittend in slaap gevallen O+
pi_165743224
Razz! Blijhoofdje zeg!!

En wtf ik heb net een voeding overgeslagen :{ Om 1.00u de wekker gezet, maar werd net door hem wakker. :{ Oeps...
:)
pi_165743229
Ach ja bij enorme honger was hij wel eerder gekomen.

Zo ben mezelf aan het opbeuren :D
:)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 04:49:23 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165743274
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:39 schreef Molo het volgende:
Dame hier ligt door haar bed heen te draaien, hilarisch om te zien via de babyfoon, van die maaiende beentjes in de slaapzak O+
Da's de trappelzak boogie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, ik ga weer slapen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 4 oktober 2016 @ 04:56:37 #218
269689 crew  Viv
pi_165743280
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 00:09 schreef Bloesem. het volgende:
ik ervaar de toon regelmatig aanvallend of afkeurend naar wolletjes, dragen en borstvoeding.
Echt? Ik lees al een hele tijd mee en herken dit totaal niet. Nou ja, iedereen hier kan prima zelf bepalen wat bij ze past zonder de ander af te hoeven fakkelen. En het is niet zwart-wit: hier ligt zowel een potje zinkolie als een tube lanoline klaar, een draagdoek en een wandelwagen, zowel wollen als katoenen rompers, etc. Met dingen als homeopathie of barnsteen kan ik dan weer niks, prima toch? :Y)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 06:44:17 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165743345
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:39 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Zeg anders gewoon: als je een onzeker moedertje bent moet je Bloesem. blocken, want die liegt over alles :Y Ben je sneller klaar.

Borstvoeding heeft tijd nodig, stress remt oxytocine (en helpt dus niet bij borstvoeding), wol is warm en luchtdoorlatend en helpt dus bij op temperatuur houden van pasgeboren kindjes en oh ja het bevat lanoline, een natuurlijk vet wat heel fijn is bij zere tepels en billetjes (zijn ze 't in 't zkh wel met me eens hoor) Zijde is m nonallergeen en dus fijn bij eczeem (hebben ze ook in 't ziekenhuis, in 't brandwondencentrum zelfs), er zijn een hoop planten en kruiden waarvan de werking ook gewoon wetenschappelijk bewezen is (morfine komt ook uit een plantje he)

Niet alles wat ik zeg is gebaseerd op nonsens en niet alles kan worden opgelost met paracetamolletjes, lijstjes en slaaptraining. Me dunkt dat iedereen hier slim genoeg is zelf te bepalen wat ze mee willen nemen uit alle informatie die ze overal krijgen, ook die verse, onzekere moeders.

Overigens is de werking van placebo's ook gewoon wetenschappelijk bewezen.
Dat klopt, placebo's werken idd ook. Opgelost, slotje.

Ik zeg niet dat alles onzin is, en veel van de dingen die je voorstaat zijn echt fijn voor kindjes.

Het zit blijkbaar gewoon vreselijk in mijn allergie. Homeopathie is zo verschrikkelijk verschrikkelijk bewezen ineffectief, en vaak zelfs gevaarlijk. Net als die osteopathen waar iedereen zo doodleuk naar verwijst hier. Dat morfine uit een plantje komt betekent nog niet dat het eten van maanzaad (of eigenlij, water met oneindig verdund maanzaad erin), of het smeren van maanzaadolie dús hetzelfde werkt.

En ik neem er aanstoot aan dat je direct alles wat niks heeft met die dingen op een hoop gooit met lijstjes/slaaptraining etc. Daar heeft het echt niks mee te maken. Je doet nu precies hetzelfde waar ik van beschuldigd werd net: alles wat jij niks vindt afdoen als slecht (en projecteren op mij).

Volgens mij vertel ik hier niemand dat ze moeten slaaptrainen of wat dan ook. :?

Ik las vandaag mee in het BV topic en herinnerde me meteen hoe ik me voelde toen de start moeizaam en onzeker was, en hoe ik gejankt heb toen ik niet meer wist wat ik moest met alle tegenstrijdige adviezen van hier en de LK etc. En dat ik voor mijj gevoel aan alle kanten terechtgewezen werd en dingen fout deed met de bv. Gif is het soms, zo'n forum, echt waar.
Kwak
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 06:48:31 #220
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165743354
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:59 schreef Unihipili het volgende:
Heerlijk toch werkende placebo's. O+ Zou ik blij mee zijn. (Al heeft mijn ego wat meer moeite met "voor de gek gehouden worden" :') ). En ach wetenschap... zo veel wetenschap en nog steeds zo veel wat elkaar totaal tegenspreekt.
Dat is echt zo'n enorme diskwalificatie van de wetenschap die meteen laat zien dat je niet begrijpt wat wetenschap inhoudt.

Natuurlijk spreekt wetenschap zichzelf soms tegen, dat is het doel van wetenschap. Onderzoeken, verbeteren, kritisch testen.

Er is over heel veel dingen heus consensus overigens, naar het is van buitenaf natuurlijk veel leuker om te wijzen op hoe het ene rapport het andere tegenspreekt :') (de media rapporteren op een simplistische en overgeneraliserende manier over wetenschappelijk onderzoek, vooral over voeding. Vaak zijn claims in eerste instantie namelijk helemaal niet de conclusie of claim van het onderzoek).

Hoe dan ook staat wel onomstotelijk vast dat een molecuul opgelost in zoveel water dat er geen atoompje meer van te vinden is in een zwembad vol medicijn, nooit anders dan als placebo kan werken.
Kwak
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 06:51:45 #221
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165743361
Sorry als het persoonlijk voelt Bloesem, ik sympthiseer namelijk wel met je als mens, maar blijkbaar is je toon in posts een trigger voor mijn irritatie ofzo.
Kwak
pi_165743370
Wat is er met dit topic aan de hand? Ik kom nauwelijks toe aan bijlezen, maar elke keer dat ik dat doe zijn er stomme discussies? }:|
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:32:23 #223
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165743459
Stom? Houdt het levendig en krijg je mooie discussies van. O+ Waardevolle discussies ook.


gewoon omdat het in de vibe zit, niet persoonlijk, ik noem niemand nu een Jomanda

En budda toer door je hele huis misschien een idee? Ben benieuwd naar de rest en heeft iedereen t ook maar gezien.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165743479
Niks nuttigs aan toe te voegen. Sillie! Jij bent bekend met de hechtingstheorieen he? Is dat inmiddels achterhaald of nog actueel? Of is dat niet jouw tak?

Razz O+ je kleine grote tas!

Had ik al verteld dat E de zwaaifeature heeft ontdekt? O+
pi_165743537
Razz wat een lieve foto O+

Zwaaiende baby's O+

Er kwam net een kilo snot uit de neus van M ;( Denk dat er nog wel meer komt als ik haar ademhaling hoor, ik zie het alleen niet zitten.

En kijk nou O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee het is geen snotfoto was gerust :+

[ Bericht 24% gewijzigd door Miezziej op 04-10-2016 07:54:32 ]
pi_165743649
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Niks nuttigs aan toe te voegen. Sillie! Jij bent bekend met de hechtingstheorieen he? Is dat inmiddels achterhaald of nog actueel? Of is dat niet jouw tak?

Razz O+ je kleine grote tas!

Had ik al verteld dat E de zwaaifeature heeft ontdekt? O+
Ben ik in thuis, zijn zeer zeker actueel! Roept u maar!
pi_165743663
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:32 schreef AwayTL het volgende:
Stom? Houdt het levendig en krijg je mooie discussies van. O+ Waardevolle discussies ook.

[ afbeelding ]
gewoon omdat het in de vibe zit, niet persoonlijk, ik noem niemand nu een Jomanda

Ik vind discussies waarin mensen zich persoonlijk aangevallen voelen wel stom, sorry :*
pi_165743752
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 06:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat klopt, placebo's werken idd ook. Opgelost, slotje.

Ik zeg niet dat alles onzin is, en veel van de dingen die je voorstaat zijn echt fijn voor kindjes.

Het zit blijkbaar gewoon vreselijk in mijn allergie. Homeopathie is zo verschrikkelijk verschrikkelijk bewezen ineffectief, en vaak zelfs gevaarlijk. Net als die osteopathen waar iedereen zo doodleuk naar verwijst hier. Dat morfine uit een plantje komt betekent nog niet dat het eten van maanzaad (of eigenlij, water met oneindig verdund maanzaad erin), of het smeren van maanzaadolie dús hetzelfde werkt.

En ik neem er aanstoot aan dat je direct alles wat niks heeft met die dingen op een hoop gooit met lijstjes/slaaptraining etc. Daar heeft het echt niks mee te maken. Je doet nu precies hetzelfde waar ik van beschuldigd werd net: alles wat jij niks vindt afdoen als slecht (en projecteren op mij).

Volgens mij vertel ik hier niemand dat ze moeten slaaptrainen of wat dan ook. :?

Ik las vandaag mee in het BV topic en herinnerde me meteen hoe ik me voelde toen de start moeizaam en onzeker was, en hoe ik gejankt heb toen ik niet meer wist wat ik moest met alle tegenstrijdige adviezen van hier en de LK etc. En dat ik voor mijj gevoel aan alle kanten terechtgewezen werd en dingen fout deed met de bv. Gif is het soms, zo'n forum, echt waar.
Waar komt die homeopathie vandaan? Ik heb namelijk niet zoveel met homeopathie. Aromatherapie en plantengeneeskunde zijn iets wezenlijk anders (en op aspecten gewoon bewezen effectief).

Ik noem lijstjes en slaaptraining als voorbeeld van onderwerpen uit de afgelopen weken die altijd een uitersten-discussie veroorzaken. Ik zeg niet zeg dat jíj die dingen doet, maar dat niet alles daar voor iedereen mee opgelost is en dat iedereen zelf een weg kan vinden tussen de 'twee uitersten' die hier lijken te zijn. Daar heb jij of heeft de opvoeding van jouw toastje niets mee te maken. Daarbij vind ik lijstjes en slaaptraining niet 'niks'. Het is niet mijn keuze voor mini nu, maar wat werkt, dat werkt (iets wat ik ook heel vaak zeg, trouwens).

Ik neem aan dat je het gesprek met Soof bedoelt? Ik lees in het borstvoedingstopic veel steun (en lees ook dat het door haar ook zo wordt ervaren). Vervolgens belt ze gewoon de LK en ontwikkelt daar een passend plan mee. Ik lees geen terechtwijzingen en krijg zelf ook niet het idee dat zij dat zo heeft ervaren, maar dat kan ik niet voor haar zeggen. Dat je een allergie hebt voor mijn tips of mijn toon, dat is aan jou, maar ik ben niet de oorzaak van jouw pijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloesem. op 04-10-2016 08:25:29 ]
pi_165743867
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
Zo zat ik een keer tijdens de koffietafel na een uitvaart te handkolven in een niet-verhuurde feestzaal. Grootste kolfhok dat ik ooit heb gehad :')
hehe :D zo heb ik ooit es gevoed in de familie-ruimte van het crematorium bij de uitvaart van B.'s tante die overleed aan borstkanker. Ik heb me nog nooit zo opgelaten en dubbel gevoeld over borstvoeding. Lekker tussen die urnen enzo terwijl in de ruimte ernaast de muziek klonk :X
:)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:47:48 #230
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165743989
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:18 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Waar komt die homeopathie vandaan? Ik heb namelijk niet zoveel met homeopathie. Aromatherapie en plantengeneeskunde zijn iets wezenlijk anders (en op aspecten gewoon bewezen effectief).

Ik noem lijstjes en slaaptraining als voorbeeld van onderwerpen uit de afgelopen weken die altijd een uitersten-discussie veroorzaken. Ik zeg niet zeg dat jíj die dingen doet, maar dat niet alles daar voor iedereen mee opgelost is en dat iedereen zelf een weg kan vinden tussen de 'twee uitersten' die hier lijken te zijn. Daar heb jij of heeft de opvoeding van jouw toastje niets mee te maken. Daarbij vind ik lijstjes en slaaptraining niet 'niks'. Het is niet mijn keuze voor mini nu, maar wat werkt, dat werkt (iets wat ik ook heel vaak zeg, trouwens).

Ik neem aan dat je het gesprek met Soof bedoelt? Ik lees in het borstvoedingstopic veel steun (en lees ook dat het door haar ook zo wordt ervaren). Vervolgens belt ze gewoon de LK en ontwikkelt daar een passend plan mee. Ik lees geen terechtwijzingen en krijg zelf ook niet het idee dat zij dat zo heeft ervaren, maar dat kan ik niet voor haar zeggen. Dat je een allergie hebt voor mijn tips of mijn toon, dat is aan jou, maar ik ben niet de oorzaak van jouw pijn.
Er zit geen pijn meer, ik herinner me hem alleen levendig en blijkbaar activeert het een soort boosheid en medeleven.

Dat ging overigens helemaal niet over jou specifiek.

Nevermind, ik ga wel even op zoek naar de bron van mijn geirriteerde gevoel. Het ergens niet mee eens zijn hoort me niet zo boos te maken nee. Mijn /care knopje staat uit ofzo.
Kwak
pi_165744519
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:18 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Waar komt die homeopathie vandaan? Ik heb namelijk niet zoveel met homeopathie. Aromatherapie en plantengeneeskunde zijn iets wezenlijk anders (en op aspecten gewoon bewezen effectief).
Same here..
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:45:13 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165744566
Kunnen we dan nu stoppen?
Respecteer elkaar gewoon dat je compleet anders bent, zo is de wereld. Denk zelf na en doe waar jij je goed bij voelt en denkt wat beste is voor jouw baby.

Wbt nu echt einde.

Terug naar zinnige dingen: die foto van Miezziejs baby _O_ O+ O+ O+
Echt, wat een beauty!

Ik ga nu even snel een ondergepoepte baby verschonen en dan vaccinaties nunmero duo halen met haar :W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:45:57 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165744573
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 04:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Da's de trappelzak boogie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, ik ga weer slapen.
Gvd you evil woman!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165744614
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:45 schreef Molo het volgende:
Terug naar zinnige dingen: die foto van Miezziejs baby _O_ O+ O+ O+
Echt, wat een beauty!
Ja en leuke rompert :D O+.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:49:02 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165744621
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:48 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja en leuke rompert :D O+.
:Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:57:49 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_165744763
Molo, heb je soms interesse in een moderatorbaantje? :P
disclaimer
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:00:17 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165744799
Miezziej, ze is om op te vreten O+

Wij zitten gewassen en gestreken klaar voor onze koffiedate :P
pi_165744816
Ik ben ongesteld -O- . Ah wel, de vorige keren na 6 weken, nu na 14 (?) weken. Ik mag niet klagen.

Zo, dat was mijn (on)zinnige bijdrage voor vandaag :P
pi_165744841
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
Molo, heb je soms interesse in een moderatorbaantje? :P
Vind je blauw niet meer mooi? :o

Of baal je dat je niet mee mag rellen? :Y)

En Groofs, je weet het he, als je weer ongesteld wordt is het een teken van je lichaam dat er een nieuwe baby gemaakt moet worden! *)
pi_165744852
Miezziej wat een schatje! O+
pi_165744861
Buda, wat een knapperd heb je gebakken zeg. O+

En ik zag ook nog de vrolijkerd van Razz O+

Die van Miez kan ik nergens vinden nog.
pi_165744873
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:02 schreef Svane het volgende:

[..]

Vind je blauw niet meer mooi? :o

Of baal je dat je niet mee mag rellen? :Y)

En Groofs, je weet het he, als je weer ongesteld wordt is het een teken van je lichaam dat er een nieuwe baby gemaakt moet worden! *)
Mijn zoon wil nog een baby, een broertje. Ik wil er ook nog wel één, maar ga hem zelf niet meer bakken :P
pi_165744901
Oh Miez, gevonden! wat een heerlijkerd O+
pi_165744916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ongesteld -O- . Ah wel, de vorige keren na 6 weken, nu na 14 (?) weken. Ik mag niet klagen.

Zo, dat was mijn (on)zinnige bijdrage voor vandaag :P
ahw!

Ik was dit keer echt onwijs snel weer back on track qua menstruatie voor mijn doen :'( bij de oudste was ik pas na 9 maanden ongesteld (en na 1 cyclus weer zwanger :+ ), bij de jongste was het ook zoiets, 9 of 10 maanden.
Dit keer al na 3 maanden. -O- baalder er echt zó van. Niet qua menstruatie an sich, hoewel ik dat ook wel kan missen..., maar mn productie dipt er echt zo onwijs van. Gewoon eens per maand 3 tot 7 dagen dat A. echt ieder uur s nachts wil (moet!) drinken. En zodra het voorbij is trekt productie ook gelijk weer bij, heel bizar.
:)
pi_165744942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

ahw!

Ik was dit keer echt onwijs snel weer back on track qua menstruatie voor mijn doen :'( bij de oudste was ik pas na 9 maanden ongesteld (en na 1 cyclus weer zwanger :+ ), bij de jongste was het ook zoiets, 9 of 10 maanden.
Dit keer al na 3 maanden. -O- baalder er echt zó van. Niet qua menstruatie an sich, hoewel ik dat ook wel kan missen..., maar mn productie dipt er echt zo onwijs van. Gewoon eens per maand 3 tot 7 dagen dat A. echt ieder uur s nachts wil (moet!) drinken. En zodra het voorbij is trekt productie ook gelijk weer bij, heel bizar.
Dat is zo zuur ja! Ik weet dat nog van dochter, dat ik dan ook echt met moeite 50cc gekolfd kreeg terwijl het normaal heel makkelijk gaat. Hier mag het nog wel even wegblijven van mij. Maar nu jinx ik het vast. :')
pi_165744947
Oh no, echt? Ik heb het nog niet gemerkt en hoop het ook niet te gaan merken. :X

Hier is het wel verklaarbaar dit keer. Ik voed nu alleen nog maar 's ochtends en 's avonds (of ja, ik voed wel vaker, maar niet met mijn borsten :+ ). Die andere twee keren was gewoon oneerlijk omdat ik toen nog volledige bv gaf en dat hoor je niet ongesteld te worden o|O .
pi_165744949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Buda, wat een knapperd heb je gebakken zeg. O+

En ik zag ook nog de vrolijkerd van Razz O+

Die van Miez kan ik nergens vinden nog.
Verstopt tussen de discussie als mislukte afleidingsmanoeuvre :+ :9

Vannacht heeft ze opeens 5 uur achter elkaar geslapen :o Op mij dat wel.
pi_165744958
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Miez, gevonden! wat een heerlijkerd O+
Al gevonden! Te lief!
pi_165745018
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:08 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat is zo zuur ja! Ik weet dat nog van dochter, dat ik dan ook echt met moeite 50cc gekolfd kreeg terwijl het normaal heel makkelijk gaat. Hier mag het nog wel even wegblijven van mij. Maar nu jinx ik het vast. :')
hehehe :D zul je altijd zien hè.
Ik kolf op dit moment ook niet bepaald optimaal. Heb nog 3 zakjes in de vriezer, en als ik een hele dag weg ben kolf ik met moeite een voeding (=130 cc ofzo) bij elkaar. B. raakt daar van in de stress, ik denk alleen maar van mja ach, A. is bijna 1, hij mag van alles en hoeft bij de gastouder nog maar 1 voeding te hebben tussendoor, dus die 130cc is ook genoeg.

Het zou alleen voor mezelf wel lekker zijn als ik wat makkelijker/meer zou kolven. Maar als ik dan weer heel eerlijk ben dan ben ik er ook niet gemotiveerd genoeg voor om nu alles uit de kast te gaan trekken om, met een kind van 1, die kolftoestanden helemaal optimaal te maken. Binnenkort ga k ergens werken waar k minder hoef te werken en dan zal het kolven ook wel niet zo'n issue meer zijn.
:)
pi_165745101
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

hehehe :D zul je altijd zien hè.
Ik kolf op dit moment ook niet bepaald optimaal. Heb nog 3 zakjes in de vriezer, en als ik een hele dag weg ben kolf ik met moeite een voeding (=130 cc ofzo) bij elkaar. B. raakt daar van in de stress, ik denk alleen maar van mja ach, A. is bijna 1, hij mag van alles en hoeft bij de gastouder nog maar 1 voeding te hebben tussendoor, dus die 130cc is ook genoeg.

Het zou alleen voor mezelf wel lekker zijn als ik wat makkelijker/meer zou kolven. Maar als ik dan weer heel eerlijk ben dan ben ik er ook niet gemotiveerd genoeg voor om nu alles uit de kast te gaan trekken om, met een kind van 1, die kolftoestanden helemaal optimaal te maken. Binnenkort ga k ergens werken waar k minder hoef te werken en dan zal het kolven ook wel niet zo'n issue meer zijn.
Hier heb ik nauwelijks voorraad en ik houd sowieso niet zo van kolven. :+ nu red ik het in principe prima om z'n drinken bij te benen, maar als ik een paar dagen veel minder zou kolven zou het wel jammer zijn. Maar goed, dat zien we vanzelf. Ik kan ook wel leven met kv als aanvulling over een tijdje, al hoop ik dat het tot ongeveer 6 maanden sowieso niet nodig is.

En miez aaaaaaah wat een snoes heb je daar! O+
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:38:54 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_165745299
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:02 schreef Svane het volgende:

[..]

Vind je blauw niet meer mooi? :o

Of baal je dat je niet mee mag rellen? :Y)

En Groofs, je weet het he, als je weer ongesteld wordt is het een teken van je lichaam dat er een nieuwe baby gemaakt moet worden! *)
nee hoor, maar ze dirigeert zo mooi hier :D

Was uiteraard een grapje richting molo ;)
disclaimer
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:54:26 #252
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165745462
Wat een lieve snoetjes zag ik allemaal voorbij komen O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165745520
Ook weer even showen O+ . Mijn kleine C, alweer ruim 3 mnd.


en weg

[ Bericht 31% gewijzigd door groofskendezoveelste op 04-10-2016 13:09:44 ]
pi_165745571
ah poppie <3 en wat een geweldig leuk truitje <3 je moeder gemaakt?
:)
pi_165745598
vriendin van mijn moeder. Is een vestje. O+
pi_165745715
lief <3 die kleurtjes staan haar mooi.
:)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:18:38 #257
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165745821
Lief, Groofsken!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165746518
Mooi zeg!!
:)
pi_165746596
Groofs O+ O+
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:26:43 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165746869
Prachtige ogen heeft ze Groofs.

Hier is net een 165cc fles naar binnen gegaan. In de wagen dan maar en ..... op pad! Als jullie iets ondefinieerbaars hoorden afgelopen 5 min, dan was dat de boer die naderhand werd gelaten :+

Trouwens, gekregen van mijn vriend's werk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van mijn oude werk kreeg ik ook al zoiets liefs. Hartverwarmend :)
pi_165746988
Groofs en miezz, wat een mooie meisjes!

Ik heb gisteren geen tijd gehad om bij te lezen, maar gezien de discussie is dat ook niet zo erg.

S. was zondagnacht al uit z'n doen door tandjes. Sinds gisteren is hij helemaal sneu, want hij is ook nog eens mega verkouden. En dan toch zo z'n best doen om gezellig te blijven O+ alleen de nachten zijn wat minder nu..
En ondertussen wil meneer zich wel blijven ontwikkelen, hij vindt aan de tafel/bank staan helemaal tof, maar nu probeert hij van t een naar het ander te komen en met 1 handje vast te houden. Net stond hij zelfs nonchalant met z'n rug tegen de bank alleen...

Ik vind het altijd zo leuk om te lezen van borstvoedingsmoeders dat dat zoveel makkelijker is dan flesvoeding, terwijl ik dan vervolgens lees over productie, kolven enz. Ik heb zoveel respect voor jullie dat je daarin doorzet. Gelukkig vind ik de fles dan weer heel makkelijk :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165747041
Ik druk op invoeren en *boem*. Krijg je van al die kunsten om te leren staan.

En wat mooi een leuk persoonlijk cadeau, Q!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165747079
Ik vind het allebei best makkelijk! :+

Nadeel van flesvoeding vind ik dat ik eraan moet denken om het mee te nemen :P en nadeel van bv vind ik dat af en toe de twijfel toeslaat over de productie en de borstontsteking die ik gehad heb :'( .
pi_165747294
ik roep eigenlijk nooit dat het zo makkelijk is :P
Het is de eerste 2-3 weken hard werken. Daarna loopt de voeding gewoon als t goed is, dan is het, in theorie, makkelijk ja. Als je thuis zou zijn en 24-7 gelegenheid hebt om aan te leggen enz. Maar tegenwoordig hebben we dat gewoon niet met zn allen.
Kolven is best een gedoe soms, maar goed, 1 a 2 keer per dag 10 minuten dus te overzien.
Maar kunstvoeding is voor mij, voor mijn kinderen, gewoonweg geen (structurele) optie. Betekent niet dat ze doodgaan van een keertje kv, zo zie ik dat niet, maar ik ben wel bereid heel veel moeite te nemen/doen voor borstvoeding.

En verder is het idd makkelijker dat ik hem aan kan schuiven wanneer het zo uitkomt en dat k het altijd bij heb en daar niet over na hoef te denken. Ideaal wat mij betreft. Borstontsteking nog nooit gehad en andere problemen ook nooit gehad, productie heb ik me nooit een seconde zorgen om gemaakt. Het enige 'nadeel' in ons geval is dus die 2 x per week 10 minuten kolven op een dag.
:)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:50:28 #265
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165747404
Ik ben idd wel altijd thuis (thuiswerkend), dus dan is het idd makkelijk. Voor mij dan, want bij het kdv/ oma, waar ze soms heen gaat, wilde ze geen flesjes drinken en eet ze nog steeds weinig (nu 14 mnd). Maar als je 5 dagen werkt is het idd veel moeilijker.
Ook nooit problemen zoals ontstekingen gehad, en het kwam makkelijk op gang enzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:51:54 #266
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165747448

Vanmorgen O+

Edit: lukt niet :( Nu wel!

[ Bericht 27% gewijzigd door Nouk84 op 04-10-2016 13:06:05 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165747525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:31 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het altijd zo leuk om te lezen van borstvoedingsmoeders dat dat zoveel makkelijker is dan flesvoeding, terwijl ik dan vervolgens lees over productie, kolven enz. Ik heb zoveel respect voor jullie dat je daarin doorzet. Gelukkig vind ik de fles dan weer heel makkelijk :D
Hier gaat het dus moeilijk maar ik geloof er nog steeds in dat het op de lange termijn makkelijk(er) wordt.
pi_165747948
Oh nouk, wat lief! O+
pi_165748068
Nouk, wat lief!

Miezziej, wat een schatje!

Groofs ook al zo'n knapperd.

F is vandaag wennen bij oma. Het voelt zo loos, omdat ik gewoon thuis ben. En ik vind het ook gewoon best spannend ineens, bluh :{ morgen ook al kdv en donderdag bij papa en ben ik voor het echoes werken.
pi_165748080
Nou ja, bij mij lukte het dus echt niet. En vast als ik alles op alles had gezet was het wel gelukt. Maar na mijn verlof wist ik dat het sowieso moest stoppen. Ik weet het, kolfrecht enzo, maar in de horeca is dat echt niet in te passen. En dat zou ik ook niet gewild hebben.
Voor mij is kunstvoeding echt de beste oplossing, maar ik vind het mooi om te zien hoe iedereen blij is met z'n eigen keuze.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165748125
Oh Nouk, wat lief O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165748136
prima toch? :)

Oh Sull dat is ook gewoon spannend! Ik hang ook thuis nu met kleine A. die was inene ziek vanmorgen. De meiden gaan wel naar de bso vanmiddag want mja, al gereserveerd enzo, kunnen ze daar lekker uitrazen en doen en dan is het hier rustig voor A. (hij slaapt serieus al sinds 9 uur vanmorgen :o ). Maar het voelt wel tegenstrijdig, kinderen naar de opvang terwijl ik thuis ben.
:)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:41:52 #273
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165748832
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:32 schreef AwayTL het volgende:
En budda toer door je hele huis misschien een idee? Ben benieuwd naar de rest en heeft iedereen t ook maar gezien.
Dat zijn wel heel veel ruimtes om te fotograferen :o
ik heb wel foto's van de garderobe voor je haha die had ik gemaakt na mijn opruimbui :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:14 schreef LeSage het volgende:
Nou ja, bij mij lukte het dus echt niet. En vast als ik alles op alles had gezet was het wel gelukt. Maar na mijn verlof wist ik dat het sowieso moest stoppen. Ik weet het, kolfrecht enzo, maar in de horeca is dat echt niet in te passen. En dat zou ik ook niet gewild hebben.
Voor mij is kunstvoeding echt de beste oplossing, maar ik vind het mooi om te zien hoe iedereen blij is met z'n eigen keuze.
Ik heb omdat voor mij borstvoeding echt een must is het eerste jaar dus wel zitten kolven in de horeca. En dat was eigenlijk geen doen. Ik kon alleen kolven in de diepvriesruimte/magazijn en daar kwam iedereen in en uit lopen, zat wel slot op maar veel mensen hadden de sleutel :')
En dan was er geen kolfmogelijkheid tussen 11 en 3 of als er cateringwerk had dan had ik ook nog een pech. Mijn kleine kreeg 800ml mee elke 3 opvangsdagen en op werk kolfde ik max 300. dus tussendoor thuis sprokkelde ik ook melk bij elkaar -O-
Daarna heb ik besloten nooit meer te kolven :D :r :r
.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:46:07 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165748919
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
Molo, heb je soms interesse in een moderatorbaantje? :P
Nope, slechts dat oeverloze gezeik hier schijtzat.

Er worden al miljoenen, miljarden jaren baby's geboren, die leven, uiteindelijk gaat iedereen dood, circle of life hakuna matata, bla bla bla klaar.
Soms is het kut, soms is het tof en alles ertussenin. Botvier je eigen issues niet op je eigen of andermans kinderen en maak er in de tussentijd iets leuks van. Neem het leven niet zo serieus en iedereen is blij, klaar.
Einde rant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:57:30 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_165749159
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Nope, slechts dat oeverloze gezeik hier schijtzat.

Er worden al miljoenen, miljarden jaren baby's geboren, die leven, uiteindelijk gaat iedereen dood, circle of life hakuna matata, bla bla bla klaar.
Soms is het kut, soms is het tof en alles ertussenin. Botvier je eigen issues niet op je eigen of andermans kinderen en maak er in de tussentijd iets leuks van. Neem het leven niet zo serieus en iedereen is blij, klaar.
Einde rant
Maar dit is nou eenmaal óók een platform voor discussie. Niet alleen voor gezellige mededelingen ;) dus wat mij betreft mag het beiden :P
disclaimer
pi_165749215
Molo doet aan over-relativeren.

:P :*
pi_165749733
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:41 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat zijn wel heel veel ruimtes om te fotograferen :o
ik heb wel foto's van de garderobe voor je haha die had ik gemaakt na mijn opruimbui :')

[..]

Ik heb omdat voor mij borstvoeding echt een must is het eerste jaar dus wel zitten kolven in de horeca. En dat was eigenlijk geen doen. Ik kon alleen kolven in de diepvriesruimte/magazijn en daar kwam iedereen in en uit lopen, zat wel slot op maar veel mensen hadden de sleutel :')
En dan was er geen kolfmogelijkheid tussen 11 en 3 of als er cateringwerk had dan had ik ook nog een pech. Mijn kleine kreeg 800ml mee elke 3 opvangsdagen en op werk kolfde ik max 300. dus tussendoor thuis sprokkelde ik ook melk bij elkaar -O-
Daarna heb ik besloten nooit meer te kolven :D :r :r
.
Haha, exact wat er in mijn geval ook zou zijn gebeurd. Kolven in het magazijn waar iedereen door loopt. Mijn kolven afstemmen op de drukte (niet tijdens lunch, koffie-uurtje, poetsen). Knap dat je dat wel gedaan hebt hoor!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:42:52 #278
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_165750089
-knip-

[ Bericht 99% gewijzigd door Angst op 04-10-2016 14:52:46 ]
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:46:43 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165750169
Neeeeeeeeee, we waren net klaar Angst.

STOP. Iedereen heeft gelijk. Vrede op aarde.

Ik heb een heerlijke wandeling gemaakt. En heb nu weer allemaal rode jeukende bulten op mijn benen. Misschien ben ik allergisch voor winkelcentra met slechts scootmobielen en kinderwagens :+ (maar het is voorlopig het enige winkelgebied op loopafstand) Heb nu wel zo'n fopspeenbevestigingstouwtje. Hoe noem je zoiets?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:47:30 #280
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165750188
Een speenkoord :D
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:50:35 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165750262
Dank! Een speenkoord dus.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:51:56 #282
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165750302
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:42 schreef Angst het volgende:

[..]

Ik wil me niet heel erg in de discussie mengen, maar kan het niet laten.
Kwakzalverij kan wel degelijk kwaad, mensen zoeken geen echte behandeling, en sommige natuurgeneesmiddelen zijn schadelijk.
Overigens geloof ik niet wat jij in dit topic zegt kwaad kan.
De algemene opvatting dat natuurlijke dingen altijd beter zijn en nooit gevaarlijk zijn, ,is echter wel riskant. Daar mag best kritisch op gereageerd worden.
Dat heeft bloesem dan ook nooit gepost gelukkig :X je reactie is nu op iets wat er niet eens stond
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:52:35 #283
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_165750319
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:46 schreef Quoi het volgende:
Neeeeeeeeee, we waren net klaar Angst.

STOP. Iedereen heeft gelijk. Vrede op aarde.

Ik heb een heerlijke wandeling gemaakt. En heb nu weer allemaal rode jeukende bulten op mijn benen. Misschien ben ik allergisch voor winkelcentra met slechts scootmobielen en kinderwagens :+ (maar het is voorlopig het enige winkelgebied op loopafstand) Heb nu wel zo'n fopspeenbevestigingstouwtjase. Hoe noem je zoiets?
ik zag het al, was te snel met reageren. Ik ga hem weghalen :)
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:53:49 #284
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_165750340
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:51 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat heeft bloesem dan ook nooit gepost gelukkig :X je reactie is nu op iets wat er niet eens stond
Het ging me om de tendens, maar ik heb me post verwijderd. Discussie was al afgesloten sorry :)
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_165751560
Molo for president O+

Hier vandaag intake van het CB gehad dus mevrouw is gewogen. Bij geboorte woog ze 3780 gram en nu (17 dagen later) 4140 gram. Ben stiekem best trots op de borstvoeding en wij als team :@

Zeg, is het gebitch tegen elkaar (of eigenlijk ik tegen vriend) herkenbaar van in het begin? Ik neem niets van hem aan en kan weinig anders dan onaardig tegen hem doen, terwijl hij super lief voor mij en ons is. Voel me er zo rot onder ;( ik leefde in de illusie dat het vast heel fijn zou zijn dat hij 2.5 week na de geboorte vrij zou zijn. Verwachtte dat het heel kneuterig en gezellig zou zijn. Ben heel blij dat hij vrij was, maar dat gezellig was wel iets te veel verwacht. En nu moet hij donderdag weer werken en ben ik alleen maar naar tegen hem geweest (slaaptekort, stress en borstvoedingsstress) en bluh ;(
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:06:48 #286
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165751745
Herkenbaar wel ja, hij jeukt mij enorm.
Hij slaapt veel en ik niet, hij kan vrij zitten en ik niet, hij kan soepel lopen en ik niet.
Zo kan ik uren doorgaan over wat mij stoort en dwarszit/zat.
pi_165751752
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:55 schreef Mies_poes het volgende:
Molo for president O+

Hier vandaag intake van het CB gehad dus mevrouw is gewogen. Bij geboorte woog ze 3780 gram en nu (17 dagen later) 4140 gram. Ben stiekem best trots op de borstvoeding en wij als team :@

Zeg, is het gebitch tegen elkaar (of eigenlijk ik tegen vriend) herkenbaar van in het begin? Ik neem niets van hem aan en kan weinig anders dan onaardig tegen hem doen, terwijl hij super lief voor mij en ons is. Voel me er zo rot onder ;( ik leefde in de illusie dat het vast heel fijn zou zijn dat hij 2.5 week na de geboorte vrij zou zijn. Verwachtte dat het heel kneuterig en gezellig zou zijn. Ben heel blij dat hij vrij was, maar dat gezellig was wel iets te veel verwacht. En nu moet hij donderdag weer werken en ben ik alleen maar naar tegen hem geweest (slaaptekort, stress en borstvoedingsstress) en bluh ;(
Mooi gewicht! Daar mag je zeker trots op zijn!

Ik herken het zeker, dat was hier ook zo, helaas. Het was met name mijn eigen teleurstelling en te hoge verwachtingen van man.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:10:44 #288
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165751802
Hier heb ik die irritatie nog steeds wel eens hoor. Gaat maar gewoon douchen terwijl ik dat echt moet plannen, kan altijd doorslapen want wordt niet wakker. En dan nog zeiken dat hij niet lekker geslapen heeft :')

Maar goed, ik relativeer het met een vriendin en lach er met haar hartelijk om. Zoals ik begrijp zijn veel mannen zo en moet je mazzel hebben als je man anders is.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165751879
Mijn vriend is mijn grote steun en toeverlaat gelukkig. Maar hij is nu nog vrij.. Hij moet volgende week weer werken en dan gaat hij er 's nachts ook niet meer uit om een luier te verschonen of om toch nog een kruikje te pakken oid.

Daar zie ik wel tegenop. Maar hey! Zonder kraamhulp gaat het ook wel, dus straks alleen komt het vast goed.
:)
pi_165751903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:16 schreef Soof-87 het volgende:
... dan gaat hij er 's nachts ook niet meer uit om een luier te verschonen ...
Waarom niet? Kom op zeg, een beetje vent!
pi_165751991
Fijn dat het herkenbaar is in ieder geval. Ik mag mijn handjes dichtknijpen met mijn vent, hij wordt 's nachts ook wakker, maakt een kruikje, doet tijdens de borstwissel de luier en legt M. weer terug in de cosleeper (ze slaapt aan zijn kant want dan slaap ik rustiger). Tijdens het voeden valt hij in slaap en als het voeden dan niet goed lukt maak ik hem weer wakker en ga ik tegen hem tekeer :@ best zielig. Sowieso doet hij overdag heel veel, veel meer dan ik, maar aardig zijn lukt gewoon even niet. Hopelijk komt dat gauw weer.
pi_165752183
Klinkt als een goede kerel Mies. Ervaart je vent dat zelf ook zo, dat je niet zo aardig bent? Praten werkt wel.

's nachts bitchen op elkaar doen we nog steeds bij drama 's nachts. Altijd leuk, echtelijke snauwpartijen midden in de nacht. 's ochtends denken we daar aan terug en dan vragen we ons af waarom.

Vannacht was het drama overigens, incl. snauwpartij. Tandjes :(
pi_165752308
HELP! Heeft iemand trouwens tips om mijn baby te laten knagen op dingen waar hij aan mag knagen?
As we speak zit ie te knagen aan mijn onderbeen (gelukkig zit deze in mijn spijkerbroek), maar als ik hem een bijtring geef wordt deze vakkundig weggesmeten.
pi_165752454
Ohh al die ergernissen zijn hier echt instant verdwenen na de geboorte :o. Ik had stiekem nooit verwacht dat dat zo goed zou gaan :@. Hij doet echt heul veul en slaapt minder dan ik enzo.
Nou ben ik wel benieuwd hoe dat gaat als hij weer aan het werk is over twee weken.
pi_165752557
Ik trek het heel slecht als man klaagt over vermoeidheid terwijl ík er 's nachts 5x uit moest. En hij is chronisch moe (of nouja, zo noem ik het maar want anders wordt het te ingewikkeld) dus dit is een regelmatig terugkerend punt van irritatie :+ Als het moeilijk loopt of gestressd gaat maken we het elkaar niet makkelijk. Maar op andere momenten zijn we juist een geweldig team en ben ik blij dat m'n kinderen zo'n toffe vader hebben O+
pi_165752703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:46 schreef Adrian4 het volgende:
HELP! Heeft iemand trouwens tips om mijn baby te laten knagen op dingen waar hij aan mag knagen?
As we speak zit ie te knagen aan mijn onderbeen (gelukkig zit deze in mijn spijkerbroek), maar als ik hem een bijtring geef wordt deze vakkundig weggesmeten.
Een borstvoedingsketting? Een sophie de giraf? Zomaar wat ideeën hoor.
pi_165752924
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:46 schreef Adrian4 het volgende:
HELP! Heeft iemand trouwens tips om mijn baby te laten knagen op dingen waar hij aan mag knagen?
As we speak zit ie te knagen aan mijn onderbeen (gelukkig zit deze in mijn spijkerbroek), maar als ik hem een bijtring geef wordt deze vakkundig weggesmeten.
Alles met rubber is hier goed. Bijvoorbeeld haarborstels (handvat), tandenborstels, dat soort dingen. Als ik met een bijtring aan kom, word ik nog net niet uitgelachen door Sjaak :')
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:40:47 #298
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165753174
Worteltjes zijn hier de oplossing :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165753552
Mies, ook hier herkenbaar! Vooral 's nachts. Ach, meestal is het gezellig en soms wat minder, dat is wel normaal geloof ik.
Daarbij: slaapgebrek is een bitch voor je redelijkheid..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165753926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:04 schreef LeSage het volgende:
Mies, ook hier herkenbaar! Vooral 's nachts. Ach, meestal is het gezellig en soms wat minder, dat is wel normaal geloof ik.
Daarbij: slaapgebrek is een bitch voor je redelijkheid..
Dit ja. Hoop dat man in kwestie dat iig kan begrijpen.
pi_165754321
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')