abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_174500245
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

^O^

Hotel Gabelshus in Oslo beviel ook goed. Maar er zijn wel hippere alternatieven iets meer in het centrum.
https://www.nordicchoiceh(...)ion-hotel-gabelshus/
Inderdaad wat ver uit het centrum en ook een beetje boven ons budget. Avondeten in hotel vind ik vaak onhandig, moet je je planning op aanpassen en daar heb ik niet altijd zin in. Maar het andere hotel gaan we boeken. *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:56:20 #102
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_174500619
Goede vakantie. Ben beetje jaloers op die Hurtigruten etappe. ;)
#ivorytowerlivesmatter
pi_174500847
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:56 schreef Hyperdude het volgende:
Goede vakantie. Ben beetje jaloers op die Hurtigruten etappe. ;)
Dank je. Ik hoorde er ruim anderhalf jaar geleden over en hij ging meteen op mijn Bucket list. O+
Net als extra zware pillen tegen zeeziekte :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:07:39 #104
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176774141
Voor mijn broer ben ik even wat op een rijtje aan het zetten want hij wil in de zomer ( helaas bouwvak vakantie ) naar Noorwegen met zijn vriendin. Maar omdat die anders via een reisbureau gaan boeken wil ik voor hem even op een rijtje zetten wat de kosten zijn als je zelf alles regelt.

Aantal vragen:

- zelf ernaartoe rijden maar dan ben je al 4 dagen van je vakantie kwijt en gaar voordat je het land inkomt dus raad ze aan te gaan vliegen.

- al vluchten van 228 euro retour kunnen vinden pp dus valt mee.

- camper, wat is een goed betaalbare optie?
- autohuur eventueel. En dan tent/booking.com combi. Ervaring iemand?
pi_176774422
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
http://www.dethanseatiskehotel.no. In Bergen

Chk de filmpje. §27 boven je budget in jan. Maar dat is het wel waard, vlgns. mij
Radisson Blu er vlakbij is prima voor een ketenhotel.
Je kan daar in de buurt ook wel wat verder zoeken. Redelijk rustig en vlakbij centrum. Aan de andere kant van het water is het meer winkels en kantoren.
Live vanuit bovenstaande. *O*

Gisteren de trein vanuit Oslo genomen. Prachtig O+
sllCHbk.jpg

En in Bergen al even op en neer met de Floybanen. Uitzicht verandere elke vijf minuten

oTqmE7V.jpg
eYm9bd1.jpg
pi_176774517
Het doel is rondtrekken met een auto? Als je zelf een fatsoenlijke auto hebt snap ik niet waarom je daar de eentje zou gaan huren. Je rijdt makkelijk in ťťn dag naar de ferry in Denemarken. Oversteken naar GŲteborg en dan is het nog geen 300 km naar Oslo. Of direct naar Noorwegen natuurlijk.
Snap wel dat als je beperkt in de tijd zit dat je dan een dag of twee wint met vliegen, maar van autorijden wordt ik niet gaar, is voor mij een deel van de vakantie.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 27 januari 2018 @ 11:13:01 #107
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_176774783
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Live vanuit bovenstaande. *O*

...
Cool ^O^

Have fun.
#ivorytowerlivesmatter
  zaterdag 27 januari 2018 @ 11:19:46 #108
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_176774864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:07 schreef egelhond het volgende:
Voor mijn broer ben ik even wat op een rijtje aan het zetten want hij wil in de zomer ( helaas bouwvak vakantie ) naar Noorwegen met zijn vriendin. Maar omdat die anders via een reisbureau gaan boeken wil ik voor hem even op een rijtje zetten wat de kosten zijn als je zelf alles regelt.

Aantal vragen:

- zelf ernaartoe rijden maar dan ben je al 4 dagen van je vakantie kwijt en gaar voordat je het land inkomt dus raad ze aan te gaan vliegen.
...
Beetje idee waar in Noorwegen?
In Noorwegen zelf ben je al snel aardig wat tijd kwijt in de auto. Dan maken die 2 dagen ook weinig verschil meer.

Booking.com werkt prima. Ook als "zoekmachine" voor hotels. Zie altijd wel "ledige hytter" bordjes onderweg, dus dat kan ook. Campings geen ervaring. :)
#ivorytowerlivesmatter
pi_176778131
Goede ervaring met Booking.com. Werkt prima en je weet snel of je ook echt een kamer hebt. Al meerdere keren zo rond getript, alleen niet in Noorwegen nog, maar ga ik volgende maand wel doen.
pi_176778406
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:07 schreef egelhond het volgende:

Aantal vragen:

- al vluchten van 228 euro retour kunnen vinden pp dus valt mee.

- camper, wat is een goed betaalbare optie?
- autohuur eventueel. En dan tent/booking.com combi. Ervaring iemand?
Ik heb alles zelfs geregeld. Vlucht, auto huren, acco's (hotel, motel, hutjes, alles behalve tent,maar wel goedkoop).
Kost meer tijd dan via een reisbureau, maar ik bespaar wel geld en ik kan mijn eigen plan trekken. Al was Noorwegen wat lastiger te vergelijken met reizen van reisbureaus dan Ijsland en Canada :D
pi_176779259
Ik zou zelf ook met de auto gaan, dat urenlange gewacht op vliegvelden vind ik niks en gewoon rond kunnen rijden in je eigen, vertrouwde auto is erg prettig.

Wij hebben rondgetrokken met onze tent, en ik heb alleen twee campings waar we echt heen wilden en meerdere dagen wilden staan van tevoren geboekt (via de campings zelf). Voor de rest van de route had ik al wel wat mogelijkheden opgezocht via Google maps, maar niks vastgelegd. Ik wilde de route ter plekke kunnen wijzigen. Er zijn zoveel (kleine, maar prima) campings, de helft komt niet eens gelijk in je zoekresultaten naar boven. Maar een lijstje met wat campings langs de geplande route maken is wel handig :).

Willen ze in hutjes verblijven, dan zou ik wel reserveren, zeker in het hoogseizoen.

Georganiseerde reizen... tsja, die sturen je vaak zo direct mogelijk naar de bekende plekjes. En diegenen die we hebben bezocht, vond ik niet altijd spectaculairder dan plekken die we via minder toeristische routes tegenkwamen.
pi_177002713
Winters Noorwegen is best okť O+

yrGyY5X.jpg
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:37:52 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177003433
Fogel gaan we in 2019 nog naar Winters Noorwegen?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_177003881
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Bezint eer gij begint :7
Deze foto is genomen in Kirkenes. Fogel adviseerde me vooraf om daar vooral in bed te blijven liggen. :(

Fogel meet in Trondheim was wel tof. ^O^
pi_177003960
6ZYkkNE.jpg

Eten daar is trouwens ook niet verkeerd :Y)

salSz32.jpg

En speciaal voor Fles: plaatje vanuit de trein Oslo-Bergen. 7 uur allang alleen maar uit het raam zitten turen O+

sllCHbk.jpg
pi_177434375
Wij zijn van plan om ergens in september dit jaar een rondreis door Noorwegen te maken. Ik heb dit topic uiteraard al doorgelezen maar meer tips zijn uiteraard welkom. Als je googled dan lees je natuurlijk de “standaard” tips en bezienswaardigheden maar wij houden ook van de kleine pareltjes waar niet hordes toeristen op af komen.

Het idee is om een dag of 8/10 te gaan.
pi_177435270
Rondreis door heel Noorwegen lukt je niet in 8-10 dagen. Welk deel wil je voornamelijk zien?
Wat voor soort parels ben je naar op zoek?
Geef eens een voorbeeld van de standaard dingen die je aantrekken, dan is het wat makkelijker om advies te geven.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
pi_177435296
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben in winters Noorwegen... je bent welkom!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
pi_177444047
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:38 schreef Fogel het volgende:
Rondreis door heel Noorwegen lukt je niet in 8-10 dagen. Welk deel wil je voornamelijk zien?
Wat voor soort parels ben je naar op zoek?
Geef eens een voorbeeld van de standaard dingen die je aantrekken, dan is het wat makkelijker om advies te geven.
Excuus, had even duidelijker moeten zijn ja. De bedoeling is de onderkant van Noorwegen, dus grofgezegd de ring Oslo-Lillehammer-Alesund-Bergen-Oslo (eventueel nog richting trondheim)

Wij houden van (ruige) natuur, hiken, watervallen, rivieren, bossen, bergen. Dat soort zaken. Maar ook leuke steden en cultuur kan er prima bij.
pi_177447166
Besseggen.

En verder veel in de auto zitten als het dat rondje moet worden. Veel tijd om leuke dingen te doen heb je dan niet.
pi_177454489
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:54 schreef MissRelin het volgende:
Besseggen.

En verder veel in de auto zitten als het dat rondje moet worden. Veel tijd om leuke dingen te doen heb je dan niet.
Valt wel mee toch? Heb het even bekeken en zijn niet al te lange reistijden. Ik heb uiteraard meerdere tussenstops dan de 4 steden die ik noemde, dat is hoe globaal het rondje is. De bedoeling is om in die 10 dagen dus elke dag een andere overnachtingsplek te hebben uitgezonderde misschien 2 dagen Oslo.

Maar volgens mijn berekeningen heb ik dan elke dag reistijden van 2 tot 4 uur, dat vind ik prima te doen
pi_177455110
Hou je er rekening mee dat je blij mag zijn met een gemiddelde snelheid van 70 en dat 60 vaak realistischer is?
pi_177455366
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:08 schreef Fogel het volgende:
Hou je er rekening mee dat je blij mag zijn met een gemiddelde snelheid van 70 en dat 60 vaak realistischer is?
Ja dat heb ik gelezen. Ik ben ook al naar IJsland geweest en daar is de max ook 90, maar in de praktijk rijd je dat ook niet daar. Sowieso doe je het rustiger aan, je wilt toch wat zien, stopt wat onderweg. Het is geen race natuurlijk.

Maar jullie raden dus een iets kleiner rondje aan begrijp ik hieruit? Ik heb geen zin om alles af te raffelen en te haasten, dus dan liever een kleiner rondje en alles zien dan overal voorbij racen. Dan ga ik wel een tweede keer terug ;)
pi_177458002
Ik ben net in 14 dagen vanaf NL naar de Noordkaap gereden en via Noorwegen (Senja, Lofoten, Atlantische weg, Geiranger) weer naar NL gereden. Dat is een groter stuk dan wat jij wilt rijden, dus lijkt mij wel mogelijk. Wij zaten elke dag, de hele dag in de auto. Alleen de dag van de Noordkaap hebben we niet zoveel gereden.
Ik denk dat je met jouw rondje in 10 dagen best veel kunt zien. De een vindt het veel in de auto zitten, de ander (ik) weinig ;) Alleen als je wilt hiken etc. is elke dag een andere slaapplek misschien wat onhandig. Ik weet niet of je alles van te voren wilt plannen, maar ik heb begrepen dat in de zomer de hotels etc. wel wat drukker bezocht zijn. Wij konden gewoon de dag zelf nog boeken en hadden vaak genoeg keus.
pi_177458237
LAFD, is het nog gelukt met de banden? Komt er een trip report? *)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')