abonnement Unibet Coolblue
pi_165689417
VEGHEL - Aan het Binnenhof groeit het onbehagen over bedrijven die het Sinterklaasfeest steeds verder van zijn tradities ontdoen, terwijl er wel ruim baan wordt gemaakt voor islamitische feesten. „Ik voel het ongemak ook”, zei vicepremier Asscher (PvdA).

Aanleiding is het besluit van supermarktketen Jumbo om niet alleen afbeeldingen van Zwarte Piet in de ban te doen, wat veel winkels vorig jaar al deden, maar óók Sinterklaas te weren van alle huismerkproducten. Het bedrijf verklaart het kinderfeest alleen nog te vieren ’met cadeautjes, snoep en symbolen als een mijter, pet en schoen’. „Het kind moet centraal staan”, legt een woordvoerder uit. „Daarom hebben we voor deze symbolen gekozen.” Tegelijkertijd zag de keten er twee weken terug geen kwaad in gratis baklava uit te delen in het kader van het islamitische offerfeest.

Ondanks het ongemak verzekert Asscher dat „het Sinterklaasfeest altijd zal blijven” en de PvdA-bewindsman noemt het daarbij „goed als het feest met zijn tijd meegaat.” Maar PVV-leider Wilders is het daar absoluut niet mee eens. „Jumbo islamiseert”, constateert hij. „Wel een offerfeest en geen Sinterklaas, zijn ze knettergek geworden! Laat Sinterklaas en Zwarte Piet met rust.”

In een kramp
Vanuit de VVD klinkt het boos dat de maatschappelijke discussie wordt gevoerd „over de rug van een onschuldig kinderfeest.” VVD-Kamerlid Van Veen: „Daardoor schieten we met zijn allen in een kramp. In mijn jeugd aten we gewoon een chocoladesint, verkleedden we ons als Piet en zongen we bij de schoorsteen kinderliedjes in de hoop dat er iets in onze schoen kwam. Niet omdat we iemand wilden onderdrukken, maar gewoon omdat we ervan genoten. Vandaag de dag moeten we overal iets achter zoeken.”

Jan Roos, de lijsttrekker van VNL, vermoedt zelfs dat er bij winkels sprake is van een politiek-correcte trend. „Je ziet steeds vaker dat dit soort bedrijven de Nederlandse cultuur willen weggummen en er tegelijk geen enkele moeite mee hebben de islamitische cultuur uit te venten. Bij Hema ging het ook al zo. Zwarte Piet moest weg maar tijdens het Suikerfeest wordt de hele winkel verbouwd.”

CDA-Kamerlid Heerma kijkt de ontwikkelingen eveneens hoofdschuddend aan. „Het is triest dat volwassenen een mooi traditioneel kinderfeest naar de knoppen helpen”, zegt hij. „Ik hoop dat mensen thuis gewoon Sinterklaas blijven vieren.”

Weinig begrip
Ook onder retaildeskundigen is weinig begrip voor de beslissing van Jumbo. „Sint verbannen gaat heel ver”, zegt Paul Moers. „Er is niemand die kritiek heeft op Sinterklaas. Jumbo slaat nu door in zijn angst. Als je alleen een mijter op de verpakking zet, zijn we over drie jaar vergeten wie Sinterklaas is. Ik weet zeker dat mensen zich eraan ergeren en denken, is kerst straks aan de beurt?” Expert Cor Molenaar snapt de keuze evenmin. „Als Sinterklaas volledig uit de winkel verdwijnt, gaat ze dat omzet kosten.”

Jumbo lijkt geschrokken van alle ophef. Het hoofdkantoor deed gisteren overhaast een verklaring de deur uit, in een poging eventuele imagoschade te beperken. Daarin schrijft het dat er afgezien van het huismerk nog steeds genoeg sint- en pietproducten worden verkocht.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Sinterklaas___.html
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165689429
Geert ook :') . Geen Sinterklaas? Islamisatie!!!!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165689435
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind de PVV/VVD/VNL en die Baudet-club daarentegen prima aan elkaar te linken.
Omdat je ( vermoed ik) toch onderstreept dat hoe kut en generaliserend PVV ook is nog steeds binnen bepaalde - door ons geaccepteerde democratische - kaders zal werken, had je dat ook gedaan als je van mening was dat ze dat niet doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 15:03:46 ]
pi_165689453
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:01 schreef Ludachrist het volgende:
Geert ook :') . Geen Sinterklaas? Islamisatie!!!!
Dat slaat ook echt als een lul op een drumstel.

Bert Wagendorp noemt Wilders vandaag in zijn column de 'Gebleekte Wegwijspiet'. Moest ik wel om lachen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165689454
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik ben wel duidelijk genoeg geweest denk ik zo. Dat jij moeite hebt met lezen is niet mijn probleem.
Poepie toch, zodra je wat kritische vragen er op krijgt, loop je al meteen vast. Niet heeeel erg, maar zie dat dan ook in.
pi_165689457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat je ( vermoed ik) toch onderstreept dat hoe kut en generaliserend PVV ook is nog steeds binnen bepaalde - door ons geaccepteerde democratische - kaders zal werken, had je dat ook gedaan als je van mening was dat ze dat niet doen.
Dan wil ik de PVV ook wel linken aan de NVU hoor.
pi_165689470
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan wil ik de PVV ook wel linken aan de NVU hoor.
En met de KKK?
pi_165689485
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En met de KKK?
Ze geloven allebei in de superioriteit van het blanke ras. Ja dus.
pi_165689496
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:
Infection en zijn moslimfascinatie :') .
Fascinatie? _O-
pi_165689499
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
VEGHEL - Aan het Binnenhof groeit het onbehagen over bedrijven die het Sinterklaasfeest steeds verder van zijn tradities ontdoen, terwijl er wel ruim baan wordt gemaakt voor islamitische feesten. „Ik voel het ongemak ook”, zei vicepremier Asscher (PvdA).

Aanleiding is het besluit van supermarktketen Jumbo om niet alleen afbeeldingen van Zwarte Piet in de ban te doen, wat veel winkels vorig jaar al deden, maar óók Sinterklaas te weren van alle huismerkproducten. Het bedrijf verklaart het kinderfeest alleen nog te vieren ’met cadeautjes, snoep en symbolen als een mijter, pet en schoen’. „Het kind moet centraal staan”, legt een woordvoerder uit. „Daarom hebben we voor deze symbolen gekozen.” Tegelijkertijd zag de keten er twee weken terug geen kwaad in gratis baklava uit te delen in het kader van het islamitische offerfeest.

Ondanks het ongemak verzekert Asscher dat „het Sinterklaasfeest altijd zal blijven” en de PvdA-bewindsman noemt het daarbij „goed als het feest met zijn tijd meegaat.” Maar PVV-leider Wilders is het daar absoluut niet mee eens. „Jumbo islamiseert”, constateert hij. „Wel een offerfeest en geen Sinterklaas, zijn ze knettergek geworden! Laat Sinterklaas en Zwarte Piet met rust.”

In een kramp
Vanuit de VVD klinkt het boos dat de maatschappelijke discussie wordt gevoerd „over de rug van een onschuldig kinderfeest.” VVD-Kamerlid Van Veen: „Daardoor schieten we met zijn allen in een kramp. In mijn jeugd aten we gewoon een chocoladesint, verkleedden we ons als Piet en zongen we bij de schoorsteen kinderliedjes in de hoop dat er iets in onze schoen kwam. Niet omdat we iemand wilden onderdrukken, maar gewoon omdat we ervan genoten. Vandaag de dag moeten we overal iets achter zoeken.”

Jan Roos, de lijsttrekker van VNL, vermoedt zelfs dat er bij winkels sprake is van een politiek-correcte trend. „Je ziet steeds vaker dat dit soort bedrijven de Nederlandse cultuur willen weggummen en er tegelijk geen enkele moeite mee hebben de islamitische cultuur uit te venten. Bij Hema ging het ook al zo. Zwarte Piet moest weg maar tijdens het Suikerfeest wordt de hele winkel verbouwd.”

CDA-Kamerlid Heerma kijkt de ontwikkelingen eveneens hoofdschuddend aan. „Het is triest dat volwassenen een mooi traditioneel kinderfeest naar de knoppen helpen”, zegt hij. „Ik hoop dat mensen thuis gewoon Sinterklaas blijven vieren.”

Weinig begrip
Ook onder retaildeskundigen is weinig begrip voor de beslissing van Jumbo. „Sint verbannen gaat heel ver”, zegt Paul Moers. „Er is niemand die kritiek heeft op Sinterklaas. Jumbo slaat nu door in zijn angst. Als je alleen een mijter op de verpakking zet, zijn we over drie jaar vergeten wie Sinterklaas is. Ik weet zeker dat mensen zich eraan ergeren en denken, is kerst straks aan de beurt?” Expert Cor Molenaar snapt de keuze evenmin. „Als Sinterklaas volledig uit de winkel verdwijnt, gaat ze dat omzet kosten.”

Jumbo lijkt geschrokken van alle ophef. Het hoofdkantoor deed gisteren overhaast een verklaring de deur uit, in een poging eventuele imagoschade te beperken. Daarin schrijft het dat er afgezien van het huismerk nog steeds genoeg sint- en pietproducten worden verkocht.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Sinterklaas___.html

Waarom heb je nou een tweede topic van dit nonsense-onderwerp aangemaakt?
Tekort aan aandacht?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165689507
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze geloven allebei in de superioriteit van het blanke ras. Ja dus.
Bingo, nu is de hamvraag, wat heeft de aanhanger met jou te maken?
pi_165689519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Poepie toch, zodra je wat kritische vragen er op krijgt, loop je al meteen vast. Niet heeeel erg, maar zie dat dan ook in.
Nogmaals, ik ga niet telkens herhalen wat ik al gezegd heb. Dat je nu met een sarcastische toon probeert te doen alsof ik het niet begrijp betekent niet dat dat ook zo is.
pi_165689526
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:08 schreef Infection het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ga niet telkens herhalen wat ik al gezegd heb. Dat je nu met een sarcastische toon probeert te doen alsof ik het niet begrijp betekent niet dat dat ook zo is.
Ehm, ik was bijzonder niet-sarcastisch over dat je het niet begrijpt.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 15:09:22 ]
pi_165689535
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bingo, nu is de hamvraag, wat heeft de aanhanger met jou te maken?
Wat een PVV'er met mij te maken heeft? Eh... Zelfde taal, zelfde nationaliteit, zelfde cultuur, zelfde huidskleur, enzovoort.
pi_165689549
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm, ik was bijzonder niet-sarcastisch over dat je het niet begrijpt.
"poepie toch"

"niet heeeel erg, maar zie dat dan ook in"

Sarcastisch genoeg.
pi_165689575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een PVV'er met mij te maken heeft? Eh... Zelfde taal, zelfde nationaliteit, zelfde cultuur, zelfde huidskleur, enzovoort.
Ongetwijfeld wel een overeenkomst op het gebied van zorg, onderwijs, economie of weet ik wat. Iets waar zowel jij als zij inhoudelijk voor staan. Wat voor waarde heeft om jullie beiden nu 'Nederlands' te noemen in een zin in de zaken waar we ons tegen afkeren, waar zij wel voor staan en jij niet? Zowel 'Islamitisch' als 'Nederlands' wordt dan een loosbegrip in mijn ogen.
pi_165689595
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongetwijfeld wel een overeenkomst op het gebied van zorg, onderwijs, economie of weet ik wat. Iets waar zowel jij als zij inhoudelijk voor staan. Wat voor waarde heeft om jullie beiden nu 'Nederlands' te noemen in een zin in de zaken waar we ons tegen afkeren, waar zij wel voor staan en jij niet? Zowel 'Islamitisch' als 'Nederlands' wordt dan een loosbegrip in mijn ogen.
Blijkbaar denken mensen dat 1/4 van de wereldbevolking potentieel terrorist is.

Ondertussen sterven er nog dagelijks mensen aan keukentrapjes.
wooblabalurg
pi_165689600
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

"poepie toch"

"niet heeeel erg, maar zie dat dan ook in"

Sarcastisch genoeg.
Ik bespot je niet hoor.
pi_165689616
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:14 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Blijkbaar denken mensen dat 1/4 van de wereldbevolking potentieel terrorist is.

Ondertussen sterven er nog dagelijks mensen aan keukentrapjes.
Als het 1/4 van 1/4 was hadden we al een groot probleem.
pi_165689648
Wilders zou anno 2016 Sinterklaas niet eens binnen willen laten overigens. Beetje een keer per jaar weer miljoenen euro's kosten door een immigrant uit Turkije, kom nou.
pi_165689652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongetwijfeld wel een overeenkomst op het gebied van zorg, onderwijs, economie of weet ik wat. Iets waar zowel jij als zij inhoudelijk voor staan. Wat voor waarde heeft om jullie beiden nu 'Nederlands' te noemen in een zin in de zaken waar we ons tegen afkeren, waar zij wel voor staan en jij niet? Zowel 'Islamitisch' als 'Nederlands' wordt dan een loosbegrip in mijn ogen.
Voor niet-Nederlanders denk ik dat dat soms wel logisch is.Hangt nogal van de context af.

Wilders roept vrij vaak botte, domme dingen. Als een Japanner me vraagt of het typisch Nederlands is om botte, domme dingen te roepen, dan zou ik daar iets op antwoorden als: "Nou, die vrijheid van meningsuiting is best wel belangrijk in Nederland inderdaad, maar dit soort dom geschreeuw is eerder typisch PVV."
pi_165689660
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:18 schreef Triggershot het volgende:
Wilders zou anno 2016 Sinterklaas niet eens binnen willen laten overigens. Beetje een keer per jaar weer miljoenen euro's kosten door een immigrant uit Turkije, kom nou.
Volgens mij brengt het Sinterklaasfeest altijd nog meer op dan dat het kost hoor.
pi_165689684
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor niet-Nederlanders denk ik dat dat soms wel logisch is.Hangt nogal van de context af.

Wilders roept vrij vaak botte, domme dingen. Als een Japanner me vraagt of het typisch Nederlands is om botte, domme dingen te roepen, dan zou ik daar iets op antwoorden als: "Nou, die vrijheid van meningsuiting is best wel belangrijk in Nederland inderdaad, maar dit soort dom geschreeuw is eerder typisch PVV."
En als het gaat om inhoudelijke standpunten, Nederland staat bekend als een gastvrij en tolerant land, zaken die de PVV programma niet zullen onderstrepen, PVV-programma gelijk stellen aan het karakter van Nederland zou ik dan ook nog eens debiel vinden.
pi_165689701
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Volgens mij brengt het Sinterklaasfeest altijd nog meer op dan dat het kost hoor.
Turks-Nederlandse ondernemers brengen meer op dan al het geld wat wordt uitgegeven aan de migratie in Nederland, wat is je punt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 15:22:58 ]
pi_165689727
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turks-Nederlandse ondernemers brengen meer op dan al het geld wat wordt uitgegeven aan de migratie in Nederland, wat is je punt?
Heb je daar ook een bron voor?
pi_165689739
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:24 schreef Infection het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
Zou dat iets voor jou veranderen?
wooblabalurg
pi_165689758
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zou dat iets voor jou veranderen?
Nee hoor, ik vraag mij alleen af of dat wel klopt.
pi_165689811
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag mij alleen af of dat wel klopt.
Zijn veel Nederlandse ondernemers met Turkse achtergrond die goede zaken doen.
wooblabalurg
pi_165689842
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:24 schreef Infection het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
quote:
Uit begrotingen van de ministeries van Buitenlandse Zaken en Veiligheid en Justitie blijkt dat de grote stroom migranten Nederland dit jaar in totaal meer dan 1 miljard euro zal kosten. In 2016 gaat het om velen honderden miljoenen euro’s. Vorig jaar kostten asielzoekers Nederland ruim 860 miljoen euro.
http://www.elsevier.nl/ne(...)and-kosten-2686928W/

quote:
De toestroom van niet-westerse allochtonen kost de samenleving jaarlijks tussen de zes en tien miljard euro. Aan deze migranten is de Nederlandse belastingbetaler per saldo enkele tonnen per persoon kwijt.

Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer, in opdracht van de PVV. Het betreft een conservatieve raming op basis van twintigduizend niet-westerse migranten. "Zo veel vreemdelingen komen ieder jaar alleen al deze kant op in het kader van gezinshereniging. Het werkelijke bedrag zal dus veel hoger liggen", stelt PVV-leider Geert Wilders.
https://www.pvv.nl/index.(...)es-miljard-euro.html

quote:
Kurtulmuş: “In 2002 was het handelsvolume tussen Nederland en Turkije 2,4 miljard dollar. Dat is nu 7,2 miljard dollar. Beide landen willen hier 15 miljard dollar van maken. We hopen en zijn van mening dat dit gehaald zal worden.
http://businesssupporttur(...)ederland-en-turkije/
pi_165689868
quote:
Maar dat is het handelsvolume tussen Nederland en Turkije, niet wat Turkse-Nederlanders in dit land opbrengen.
pi_165689911
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar dat is het handelsvolume tussen Nederland en Turkije, niet wat Turkse-Nederlanders in dit land opbrengen.
quote:
De Turkse ondernemer is een factor van belang geworden. Ulasoy: ‘In 2006 waren er in Nederland circa 13.500 ondernemers van Turkse komaf. Samen maakten zij 5,5 miljard euro omzet en ce creëerden 63.000 arbeidsplaatsen. Op dit moment wordt het aantal ondernemers geschat op achttienduizend en de omzet op acht miljard.’ Van de circa honderd Turkse ondernemers die Apeldoorn telt, zijn er ongeveer 35 werkzaam in de horeca, weet Ulusoy. Zakelijke dienstverlening is daarna het belangrijkste segment.
http://www.ugiad.nl/turkse-nederlanders-goede-ondernemers/
pi_165689935
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar dat is het handelsvolume tussen Nederland en Turkije, niet wat Turkse-Nederlanders in dit land opbrengen.
Vraag me af wie er iets te maken zou kunnen hebben met dat handelsvolume. Gok op de Belgen.
wooblabalurg
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:49:42 #33
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165690090
Straks bestaat de "Nederlander" niet eens meer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_165690158
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:49 schreef Onnoman het volgende:
Straks bestaat de "Nederlander" niet eens meer
Die heeft nooit bestaan.
pi_165690159
quote:
Rare bron, maar ok. Overigens zijn de huidige migranten geen Turken meer, maar vooral Syriërs en Eritreërs. Ben benieuwd of we daar net zo'n winst aan gaan maken.
pi_165690182
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die heeft nooit bestaan.
Dan heeft geen enkel volk bestaan.
pi_165690210
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan heeft geen enkel volk bestaan.
Nederlanders zijn geen volk.
pi_165690241
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nederlanders zijn geen volk.
Jawel. Als je doelt op Germanen, Germanen zijn een naam voor een verzameling van volkeren, waaronder de Nederlanders.
pi_165690261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Jawel. Als je doelt op Germanen, Germanen zijn een naam voor een verzameling van volkeren, waaronder de Nederlanders.
Nee, ik doel op Nederlanders.
pi_165690269
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik doel op Nederlanders.
Wat maakt de Nederlanders volgens jou geen volk dan?
pi_165690273
quote:
Aanleiding is het besluit van supermarktketen Jumbo om niet alleen afbeeldingen van Zwarte Piet in de ban te doen, wat veel winkels vorig jaar al deden, maar óók Sinterklaas te weren van alle huismerkproducten. Het bedrijf verklaart het kinderfeest alleen nog te vieren ’met cadeautjes, snoep en symbolen als een mijter, pet en schoen’. „Het kind moet centraal staan”, legt een woordvoerder uit. „Daarom hebben we voor deze symbolen gekozen.” Tegelijkertijd zag de keten er twee weken terug geen kwaad in gratis baklava uit te delen in het kader van het islamitische offerfeest.

Ondanks het ongemak verzekert Asscher dat „het Sinterklaasfeest altijd zal blijven” en de PvdA-bewindsman noemt het daarbij „goed als het feest met zijn tijd meegaat.” Maar PVV-leider Wilders is het daar absoluut niet mee eens. „Jumbo islamiseert”, constateert hij. „Wel een offerfeest en geen Sinterklaas, zijn ze knettergek geworden! Laat Sinterklaas en Zwarte Piet met rust.”

Jan Roos, de lijsttrekker van VNL, vermoedt zelfs dat er bij winkels sprake is van een politiek-correcte trend. „Je ziet steeds vaker dat dit soort bedrijven de Nederlandse cultuur willen weggummen en er tegelijk geen enkele moeite mee hebben de islamitische cultuur uit te venten. Bij Hema ging het ook al zo. Zwarte Piet moest weg maar tijdens het Suikerfeest wordt de hele winkel verbouwd.”
Wat een idioten. We hebben het hier over winkelketens die uit puur winstbejag in augustus de pepernoten in de winkels leggen. Over winkels die al decennia uit puur winstbejag ons dat Amerikaanse slappe aftreksel dat de kerstman heet door onze strot douwen zodat het Sinterklaasfeest verwatert. En die moeten nu onze traditie en culturele identiteit beschermen? Sodemieter toch een eind op met je joods-christelijke kruideniersmentaliteit.

Ik hecht aan nationale tradities in het algemeen en deze in het bijzonder, maar de traditie is er eentje van een feest voor iedereen, van ouders, van kinderen, van scholen en zelfs van gemeentebesturen, maar niet van die fucking grutters en speelgoedwinkels. Dat zijn de schadelijke parasieten ervan. Laat die winkelketens alsjeblieft Sinterklaas negeren, de bakker heeft toch lekkerder speculaas.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165690281
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:00 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat maakt de Nederlanders volgens jou geen volk dan?
Omdat er geen enkele onderscheidende overeenkomst is.
pi_165690309
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat er geen enkele onderscheidende overeenkomst is.
:?
pi_165690356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:02 schreef Infection het volgende:

[..]

:?
Welke overeenkomst tussen een Texelaar en een Zuid-Limburger hebben een Texelaar en een Antwerpenaar niet?
pi_165690406
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Rare bron, maar ok. Overigens zijn de huidige migranten geen Turken meer, maar vooral Syriërs en Eritreërs. Ben benieuwd of we daar net zo'n winst aan gaan maken.
Hier dan:

De Stentor als bron

en

https://www.vno-ncw.nl/fo(...)eds-vaker-allochtoon

en de kvk

https://www.kvk.nl/downlo(...)14_tcm109-401000.pdf

Steeds meer allochtonen dragen hun zelfstandige steentje bij. De Turken blinken er uit, maar zijn lang niet de enige.

Verder zal het wel even duren dat de asielzoekers mogen werken in Nederland als ze al überhaupt op langer termijn worden genaturaliseerd.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:21:31 #46
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165690556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die heeft nooit bestaan.
ik wou dat jij niet bestond
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_165690574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik wou dat jij niet bestond
Dat is prima, PVV'er.
pi_165690702
Jumbo heeft onlangs Israëlische producten op een kraampje in de winkel gepromoot en Wilders was daar zo blij mee. Iemand die het Twitter bericht van deze blonde tokkie nog kan vinden? En nu loopt hij te zoeken dat deze zaak islamiseert? :')
Geen sig.
pi_165690755
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 16:33 schreef Knudde het volgende:
Jumbo heeft onlangs Israëlische producten op een kraampje in de winkel gepromoot en Wilders was daar zo blij mee. Iemand die het Twitter bericht van deze blonde tokkie nog kan vinden? En nu loopt hij te zoeken dat deze zaak islamiseert? :')
Duh, hij is toch ook pro-Israël en anti-islam?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:57:41 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165695438
De werkelijke reden natuurlijk:

quote:
„Het kind moet centraal staan”, legt een woordvoerder uit.
Hij bedoelt: 'Het geld moet centraal staan.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')