abonnement Unibet Coolblue
pi_165677131
Hallo allemaal, wij willen een nieuwe huisdier aanschaffen en zaten te denken aan een bengaalse tijgerkat. Is hier iemand die een Bengaalse kat heeft en wat voor een soort? Misschien nog wat tips of advies?
pi_165677157
Als je nooit een kat hebt gehad moet je je eerst goed inlezen en drie keer nadenken. Het is geen hamster die je ff in huis neemt he.
pi_165677229
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:16 schreef Timeschanger het volgende:
Als je nooit een kat hebt gehad moet je je eerst goed inlezen en drie keer nadenken. Het is geen hamster die je ff in huis neemt he.
Dat is dan ook precies wat TS doet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165677290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies wat TS doet.
Via een topic op fok :') bitch please
pi_165677422
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:21 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Via een topic op fok :') bitch please
Geen slecht begin. Er zitten hier fok!ers met bengalen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165677635
Tvp, kriebelt ook al een tijdje. Maar ik zie door de bossen vinex catteries de zuivere generaties niet meer.
pi_165684868
Dagonet heeft een bengaalse kat, misschien reageert hij in je topic.
pi_165685094
Prijzig katje
pi_165685541
We hebben er zelfs een centraal topic over.
F&F / Bengalen poezebeestjes #6 Ik zou je vraag hier even stellen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:51:33 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165686465
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:43 schreef Sorella het volgende:
Dagonet heeft een bengaalse kat, misschien reageert hij in je topic.
We hebben er zelfs twee!

Hoeveel tijd heb je TS? Want een Bengaal heeft uitdaging nodig en beweging. Als ze niet genoeg krijgen is zeker de jongste een handful. Hij heeft al een tijdje geen lampen meer gesloopt maar omdat hij in de tuin is als de deur open is zal dat vast schelen. Zorg ook voor genoeg krabpalen in je huis.

Het zijn hele energieke katten, erg sociaal en zeker de oudste is afhankelijk. Ze zijn ook erg goed in staat om aan te geven wanneer ze willen spelen. Soms luidkeels midden in de nacht. :').

Een Bengaal is geen beginners-kat in ieder geval. Het is ook geen kat die je onbeheerd de hele dag op straat laat zwerven (wat waarschijnlijk in je contract ook uitgesloten zal worden).

Onze katten, moeder en zoon, komen bij de cattery Bengalivo vandaan. We hebben er goede ervaringen mee en kunnen haar zeker aanraden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165686523
Heb je al eerdere ervaring met katten?
Twiddel
pi_167876960
Heel goed dat je eerst op onderzoek uit gaat TS! ^O^
Op deze (wat verouderde) site staat ontzettend veel informatie over Bengalen: http://www.ifness.com/bengaal/rasinfo.html Lees deze eens rustig door.

Een goede cattery moet sowieso aangesloten zijn bij de TICA (http://www.tica.org/nl/ ) anders kun je geen stamboom aanvragen. Nederlandse TICA: http://www.catsandtulips.nl/nederlands/bengaal.html

Ook is het belangrijk dat een cattery hun katten test op HCM, PKD, FELV , FIV en PKDEF. (Kattenziektes).

Het zijn erg ondernemende, avontuurlijke poezen. Een bengaal loopt dus wél in zeven sloten tegelijk en ze halen allerlei streken uit. Laat je bijvoorbeeld een keukenrol voor het grijpen liggen, heb je in no time een kamer vol kleine stukjes keukenpapier. Ze houden van water en drinken vaak uit de kraan. Hun karakter is aanhankelijk en ze lopen je overal achterna. Ook babbelen ze heel veel, je kunt hele gesprekken met ze voeren? Ze zitten graag hoog en kunnen ook heel hoog springen.

Lees hier meer informatie, van de site http://www.cattery-spotse(...)n-bengaal-aanschaft/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk de Cats 101 over bengalen:


[ Bericht 38% gewijzigd door Wihakayda op 04-01-2017 15:26:18 ]
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_167883051
Ik zou er niet aan beginnen
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:44:10 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167883951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:07 schreef Lurkerttt het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen
Waarom niet?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167970974
ik heb al jaren en jaren katten,maar een bengaal is een echte uitdaging hoor.
ik heb een vriendin die fokster is van bengalen en als ik die verhalen hoor ga ik er echt niet aan beginnen..ze kunnen ontzettend hoog springen dus buiten laten lopen in je tuin is al bijna niet te doen aangezien je dan je hele tuin wel mag gaan over gazen.
ze zijn gek op water dus je vloer zal vaak onder het water zitten..

bedenk je 2x.en al helemaal als je een beginner in de katten wereld bent.
  zondag 8 januari 2017 @ 09:55:14 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167971249
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 09:23 schreef diana321 het volgende:
ik heb al jaren en jaren katten,maar een bengaal is een echte uitdaging hoor.
ik heb een vriendin die fokster is van bengalen en als ik die verhalen hoor ga ik er echt niet aan beginnen..ze kunnen ontzettend hoog springen dus buiten laten lopen in je tuin is al bijna niet te doen aangezien je dan je hele tuin wel mag gaan over gazen.
ze zijn gek op water dus je vloer zal vaak onder het water zitten..

bedenk je 2x.en al helemaal als je een beginner in de katten wereld bent.
Nou, de schutting hier komen ze niet over hoor, ze komen hoog (1,80 zeker met hun voorpoten) maar geen 2,5 meter. En omdat ze dankzij de drinkfontein altijd stromend water hebben gaan ze er ook niet mee spelen.

De uitdaging zit hem vooral in ze bezig houden en afmatten, ze zitten barstensvol energie en die moet er wel uit, anders worden ze baldadig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167982353
Dat water scheppen, bloemen eruit trekken, in de wc plonsen,wc- en keukenrollen slopen deed onze maine coon ook. En mijn eerste coon sprong ook uit stilstand op kasten, deuren ed. Dat iz niet bengaal eigen. Voor de rest ken ik het ras niet vindt ze wel super mooi.
pi_167982771
Ik kom net een bericht tegen van iemand die een goed tehuis zoek voor haar 2 bengalen.
https://www.facebook.com/martha.pasterkamp?hc_ref=NEWSFEED
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')