abonnement Unibet Coolblue
pi_165675294
Ik ben vroeger altijd door mijn moeder opgevoed dat het ongepast is om in je te mengen in een gesprek als mensen onderling aan het praten zijn. Nu probeer ik dit langzaam af te leren maar ik zit nog met een aantal dilemmas.

1. Als ik voor een willekeurig cafe sta zie ik massa's mensen met elkaar in gesprek zijn. Hoe kom ik hier tussen?
2. Hoe vind ik een gesprekspartner terwijl iedereen zichtbaar 'bezet' is?
3. Over welke onderwerpen kan ik het beste hebben en hoe hou ik het gesprek gaande?
4. Hoe vind ik aansluiting met groepjes mensen die ik niet ken?

[ Bericht 3% gewijzigd door 0906 op 30-09-2016 20:24:23 ]
pi_165675353
Ga aan de bar zitten, luister en zeg zo nu en dan wat.
pi_165675375
Brutaal zijn
pi_165675414
Groetjes aan je moeder.
pi_165675499
Luisteren. Non verbaal laten merken dat je je interesseert voor het onderwerp. Wachten tot iemand naar je kijkt tijdens het gesprek, die persoon toelachen en knikken. Als het goed is gaat het daarna vanzelf.
Prrrrr
pi_165675536
Gewoon op uitstraling van de mensen afgaan. Kijken wie je wel leuk lijkt en daar bij gaan staan. Meestal zit je er niet zo ver naast dan als je op je gevoel afgaat.
pi_165675556
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:05 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Ga aan de bar zitten, luister en zeg zo nu en dan wat.
Ik vind dit wel goed advies. De bar is vaak wel een verzameling van loners, dus daar kan TS zo aanschuiven
pi_165675593
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:05 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Ga aan de bar zitten, luister en zeg zo nu en dan wat.
En een rondje geven.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165675875
Wat een domme opvoeding, je moeder is gewoon een eikel en snapt duidelijk niet hoe communicatie werkt.
pindazakje
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:44:39 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_165676393
Wat vaak wel werkt is gewoon met een open houding een opmerking plaatsen. Vergt wel enige tact. Ervaring leert mij dat mensen graag over zichzelf praten, graag lachen, en dat anekdotes een goede verteltechniek zijn. Tot slot zou ik willen adviseren niet teveel na te denken, probeer eens een dag het eerste te zeggen wat in je opkomt? Dat doe ik ook vaak als ik moe of brak ben, of juist als ik strak sta van de koffie. Zaai geen twijfel in je hoofd, maar zeg het maar gewoon. Vinden ze je een flapdrop dan merk je dat hopelijk ook snel genoeg.

1. Richt je niet op groepen maar op een individu dan wel koppel.
2. Zo bezet als ze er in eerste instantie uitzien zijn ze vaak niet.
3. Luchtige onderwerp, en gesprekken met humor zijn fijne gesprekken.
4. Zie bovenstaande.
pi_165677663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:03 schreef 0906 het volgende:
Ik ben vroeger altijd door mijn moeder opgevoed dat het ongepast is om in je te mengen in een gesprek als mensen onderling aan het praten zijn. Nu probeer ik dit langzaam af te leren maar ik zit nog met een aantal dilemmas.

1. Als ik voor een willekeurig cafe sta zie ik massa's mensen met elkaar in gesprek zijn. Hoe kom ik hier tussen?
2. Hoe vind ik een gesprekspartner terwijl iedereen zichtbaar 'bezet' is?
3. Over welke onderwerpen kan ik het beste hebben en hoe hou ik het gesprek gaande?
4. Hoe vind ik aansluiting met groepjes mensen die ik niet ken?
Makkelijkste wat haar is..
Gewoon een opmerking maken over iets wat om jullie heen plaatsvinden en het ijs is gebroken.
pi_165678520
Geef een rondje en mensen gaan vanzelf wel met je in gesprek. En als je genoeg drinkt komen de onderwerpen vanzelf naar boven.
pi_165679928
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:44 schreef Scuidward het volgende:
1. Richt je niet op groepen maar op een individu dan wel koppel.
2. Zo bezet als ze er in eerste instantie uitzien zijn ze vaak niet.
3. Luchtige onderwerp, en gesprekken met humor zijn fijne gesprekken.
4. Zie bovenstaande.
2. Juist wel, als mensen hevig met elkaar in gesprek zijn, of het zijn vrienden van elkaar dan weet ik niet hoe ik daar tussen moet komen. De laatste keer dat ik het geprobeerd had ijsbeerde ik ongemakkelijk rond omdat niemand met mij wilde praten.
3. Ja moeilijk. Is gewoon Hoi zeggen niet voldoende?
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:08:15 #14
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_165679974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:06 schreef 0906 het volgende:
3. Ja moeilijk. Is gewoon Hoi zeggen niet voldoende?
Hoi zeggen is 1% van een gesprek.

En met punt 2 bedoel ik dat veel mensen het prima vinden om met vreemden te kletsen.
pi_165680587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:08 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Hoi zeggen is 1% van een gesprek.

En met punt 2 bedoel ik dat veel mensen het prima vinden om met vreemden te kletsen.
Blijft wel moeilijk als je nooit eerder gewend bent om met onbekende mensen te spreken. Maar ik wil het best proberen al zal het wel erg spannend worden. Onbekende mensen aanspreken is voor mij gewoon erg moeilijk.
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:34:37 #16
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_165680713
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:30 schreef 0906 het volgende:

[..]

Blijft wel moeilijk als je nooit eerder gewend bent om met onbekende mensen te spreken. Maar ik wil het best proberen al zal het wel erg spannend worden. Onbekende mensen aanspreken is voor mij gewoon erg moeilijk.
Snap ik. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik een expert ben.

Gewoon maar doen. Al die tegeltjeswijsheden dat niet geschoten altijd mis is in je achterhoofd houdende.
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:43:48 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165680945
Waarom wil je inbreken in een gesprek? Als ik met vrienden in gesprek ben, zit ik (meestal) niet te wachten op een onbekende die even gezellig mee komt babbelen eigenlijk.
Mensen die in een groep met elkaar praten, staan (op dat moment) vaak niet open voor nieuwelingen, je kunt het veel beter hebben van 'losse' mensen; iemand die even bij de bar staat om een biertje te bestellen, iemand die je bij de garderobe tegen komt, iemand die in de rij staat voor het toilet, iemand die ook alleen is, of soms merk je gewoon aan mensen dat ze niet echt met elkaar bezig zijn, maar gewoon open staan voor contact.
KuikenGuppy
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:59:27 #18
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_165681234
Ja, wel mee eens. Rokers zijn vaak spraakzaam, die had ik in mijn achterhoofd.
pi_165681278
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:43 schreef Burdie het volgende:
Waarom wil je inbreken in een gesprek? Als ik met vrienden in gesprek ben, zit ik (meestal) niet te wachten op een onbekende die even gezellig mee komt babbelen eigenlijk.
Mensen die in een groep met elkaar praten, staan (op dat moment) vaak niet open voor nieuwelingen, je kunt het veel beter hebben van 'losse' mensen; iemand die even bij de bar staat om een biertje te bestellen, iemand die je bij de garderobe tegen komt, iemand die in de rij staat voor het toilet, iemand die ook alleen is, of soms merk je gewoon aan mensen dat ze niet echt met elkaar bezig zijn, maar gewoon open staan voor contact.
Dat is moeilijk in te schatten als je ziet dat iedereen met elkaar bezig is. Dan moet je in al die drukte gaan scannen wie nog vrij is. :')
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:16:07 #20
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165681504
Niet zo heel veel mensen durven random mensen in het openbaar aan te spreken hoor :P (zelfs voor extraverte mensen kan dit nog steeds lastig zijn! ) Ik zie het iig niet zo vaak gebeuren in het openbaar.

Als je het al moeilijk vind om tussen gesprekken te komen zou ik het zelf eerst in een 'vertrouwdere' omgeving proberen. Met je familie bijv. of broertjes/ zusjes. (Of vinden die het ook ongepast om te mengen in gesprekken? Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat je cultuur is eigenlijk :P )
pi_165681516
Leg je minimaal 30 cm op tafel!

En gebruik hun verbazing om het gesprek in de richting te duwen waarin je maar wilt B-)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165681753
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:16 schreef -Phineas- het volgende:
Met je familie bijv. of broertjes/ zusjes. (Of vinden die het ook ongepast om te mengen in gesprekken? Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat je cultuur is eigenlijk :P )
Ik heb geen familie behalve mijn moeder en een afwezige vader. Verder kan ik daar niks over vertellen omdat ik dan mogelijk te identificeren ben. Maar mijn moeder is net zo, introvert en gevoelig, klein netwerk en altijd angstig dat er misschien mensen uit haar buurt over haar roddelen e.d.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:44:47 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165684345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:02 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk in te schatten als je ziet dat iedereen met elkaar bezig is. Dan moet je in al die drukte gaan scannen wie nog vrij is. :')
Nee joh, het valt juist heel erg op wie er voor contact open staat en wie er juist alleen maar met elkaar bezig is. Je zou zelf aan de bar kunnen gaan zitten, je lichaam richting café gedraaid, open houding, en dan komen er vanzelf wel bierbestellende mensen langs met wie je even kan ouwehoeren.
Overigens zou ik er niet al te veel van verwachten; ik ging in mijn studententijd regelmatig in mijn eentje stappen en hoewel ik heel veel leuke avonden heb gehad, werd het nooit veel meer dan wat dronken smalltalk. Om dat te kunnen omturnen naar iets meer moet je denk ik echt heel sociaal en goed hier in, en niet al voor tips op een forum moeten zoeken :). Maar wie weet bewijs je het tegendeel wel ;). Vanavond op stap?
KuikenGuppy
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:19:04 #24
186611 Haags
pi_165684569
Gewoon je bek houden. Zo moeilijk is het niet.
Zonder wrijving geen glans
pi_165684672
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee joh, het valt juist heel erg op wie er voor contact open staat en wie er juist alleen maar met elkaar bezig is. Je zou zelf aan de bar kunnen gaan zitten, je lichaam richting café gedraaid, open houding, en dan komen er vanzelf wel bierbestellende mensen langs met wie je even kan ouwehoeren.
Overigens zou ik er niet al te veel van verwachten; ik ging in mijn studententijd regelmatig in mijn eentje stappen en hoewel ik heel veel leuke avonden heb gehad, werd het nooit veel meer dan wat dronken smalltalk. Om dat te kunnen omturnen naar iets meer moet je denk ik echt heel sociaal en goed hier in, en niet al voor tips op een forum moeten zoeken :). Maar wie weet bewijs je het tegendeel wel ;). Vanavond op stap?
Precies.

Je kunt ook beter plekken opzoeken wat mensen met open staan voor contact. Alleen op vakantie was altijd tof, vond altijd wel gezelschap waar dan ook. Of op een sportvereniging, specifieke winkel.

In een café (zeker in de avond) heb je soms wat met tijd nodig. Alhoewel ik zo ook wel gewoon 'vrienden' heb leren kennen. Kost wel wat langer.

Ikzelf ben best extravert en ga vaak een kort praatje aan. Op willekeurige plekken. Inde randstad gaat dat makkelijker dan in Drenthe...

Je moeder heeft gelijk, niet inbreken. Afwachten tot een 'opening'
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')