abonnement Unibet Coolblue
pi_165674657
quote:
Kinderombudsman: Zwarte Piet is in strijd met kinderrechtenverdrag

Zwarte Piet is in zijn huidige vorm in strijd met het VN-Kinderrechtenverdrag omdat de figuur kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie. Daarom moet Zwarte Piet zodanig worden aangepast dat kinderen geen negatieve effecten meer kunnen ervaren bij het Sinterklaasfeest.

Dat zegt de Kinderombudsman in een rapport waarin het onafhankelijke instituut zich voor het eerst mengt in het debat over Zwarte Piet. Aanleiding zijn klachten van mensen, die de Kinderombudsman vroegen een uitspraak te doen over het fenomeen.

Hierbij is de traditie van Zwarte Piet getoetst aan het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind (IVRK) van de Verenigde Naties. Hierin staat onder meer dat kinderen recht hebben op gelijke behandeling en op bescherming tegen discriminatie. Het is de wettelijke taak van de Kinderombudsman om te bevorderen dat de rechten van kinderen worden geėerbiedigd.

Uiterlijk aanpassen

Voor het onderzoek werd door de ombudsman ook gesproken met blanke en gekleurde

Hoe een aangepaste Zwarte Piet er concreet uit moet uitzien, zegt Kinderombudsman Margrite Kalverboer niet. Wel worden "ouders, scholen, particuliere en publieke jeugdorganisaties en op jeugdigen gerichte media" aangemoedigd zich in te spannen om opnieuw vorm te geven aan Zwarte Piet. "Zij moeten ervoor zorgen dat kinderen van alle huidskleuren plezier hebben aan dit feest."

"Door Zwarte Piet te ontdoen van discriminerende en stereotyperende kenmerken kan er van hem een figuur worden gemaakt die recht doet aan het plezier dat zovelen beleven aan de Sinterklaastraditie, en die tegelijk in overeenstemming is met de rechten van alle kinderen in Nederland", schrijft Kalverboer in haar conclusie.

Karikatuur

De klagers die zich hadden gemeld bij de Kinderombudsman, vinden dat Zwarte Piet een karikatuur is en een voedingsbodem voor discriminatie en racisme. Hun kinderen zouden Zwarte Piet als kwetsend ervaren. Die laatste klacht was voor de Kinderombudsman doorslaggevend om een standpunt over Zwarte Piet te formuleren.

kinderen in de leeftijd van 10 tot 16 jaar. Sommigen van hen voelen zich rond de Sinterklaastijd (extra) gediscrimineerd.

Ondanks verschillen zijn de geraadpleegde kinderen eensgezind, aldus de ombudsman. "Alle jongeren met wie is gesproken vinden dat het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast moet worden als er kinderen en jongeren zijn die zich door zijn huidige uiterlijk gediscrimineerd voelen."

Ook vinden ze dat volwassenen de Zwarte Piet-discussie op een onplezierige manier domineren.

http://nos.nl/artikel/213(...)rrechtenverdrag.html
8}
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165674884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:46 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik heb al zeker 25 jaar geen Zwarte Piet gezien in Nederland die zich 'slaafs' gedraagt. Dus ik weet niet precies welke tijd jij bedoelt als je zegt 'niet van deze tijd'. Is dat dan 1990?
Het hulpje of knechtje. En de andere punten, ga daar eens op in.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 30 september 2016 @ 19:52:56 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165675047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:43 schreef Abed het volgende:
Ik snap niet dat mensen niet kunnen inzien dat die dikke lippen, gouden ringen, slaafs aan de witman nogal niet van deze tijd overkomt.
Waarom was het in 1990 nog wel in de mode dan? Toen waren er geen zwarte mensen in Nederland?
pi_165675066
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:53 schreef Abed het volgende:

[..]

pvv malloot gespot.
#rekt
pi_165675084
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

#rekt
;)
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_165675174
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:47 schreef Abed het volgende:

[..]

Het hulpje of knechtje.
Niet iedereen kan CEO zijn.
Conscience do cost.
pi_165675722
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:47 schreef Abed het volgende:

[..]

Het hulpje of knechtje. En de andere punten, ga daar eens op in.
Wat is er precies mis met een hulp of een knecht? Zijn dat lagere levensvormen volgens jou?

Zwarte Pieten anno 2016 hebben geen 'dikke lippen'. Ze hebben wel regelmatig lipstick op. Net als 50% van de wereldbevolking dat wel eens heeft. Diezelfde 50% van de wereldbevolking draagt ook regelmatig versieringen aan de oren: gouden knopjes, ringen, hoefijzertjes, parels, etc, etc.

So?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tango5Romeo op 30-09-2016 21:51:30 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165675814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:18 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met een hulp of een knecht? Zijn dat lagere levensvormen volgens jou?

Zwarte Pieten anno 2016 hebben geen 'dikke lippen'. Ze hebben wel regelmatig lipstick op. Net als 50% van de wereldbevolking dat wel eens heeft. Diezelfde 50% van de wereldbevolking draagt ook regelmatig versieringen aan de oren: gouden knopjes, ringen, hoefijzerertjes, parels, etc, etc.

So?
Ja je kunt goed doen alsof je het echt niet snapt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_165675871
Ik snap niet dat mensen hedendaagse negers en blanken nog steeds zien als slaven en meesters. Dat was ten eerste honderden jaren geleden en daarbij: de meeste blanken waren ook gewoon horigen en arme fabrieksarbeiders, loonslaven. Hoe kun je je daarmee nog steeds verbonden voelen? Ik ga toch ook geen Duitsers aanspreken op WO2.
standaarddrinker
pi_165675988
Dat een piet alle kleuren mag hebben behalve zwart, DAT is pas discriminatie !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_165676704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Abed het volgende:

[..]

Ja je kunt goed doen alsof je het echt niet snapt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom ben jij zo racistisch dat je daar problemen mee hebt?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_165677051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:59 schreef Bensel het volgende:

[..]

waarom ben jij zo racistisch dat je daar problemen mee hebt?
minderwaardigheidscomplex
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_165677161
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

minderwaardigheidscomplex
En hier is alles mee gezegd!

Wat een treurnis, mensen betichten van discriminatie vanwege een kinderfeestje, man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165677240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gelukkig dat jouw racisme ook niet overeen komt met weldenkende blanke bevolking van dit land
Ha ha ha.

Dat 'discrimineren' doen 'ze' toch echt zelf.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 september 2016 @ 21:28:07 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165677466
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gelukkig dat jouw racisme ook niet overeen komt met weldenkende blanke bevolking van dit land
Je snapt zijn cynisme niet. Schattig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165677639
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je snapt zijn cynisme niet. Schattig.
Dit.

Moest wel lachen, ha ha ha ha
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165677807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Abed het volgende:
Ja je kunt goed doen alsof je het echt niet snapt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is uit een prentenboek uit 1850, als ik het werk bekijk wat die "knecht" doet, dan had hij volgens mij beter werk dan 90% van de Nederlanders in die jaren.

75 uur per week in een fabriek werken, of met de hand een kanaal spitten of turf steken was heel gewoon toen.
pi_165678263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Abed het volgende:

[..]

Ja je kunt goed doen alsof je het echt niet snapt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie geen slaaf, geen dikke lippen en geen ringen. Dus met deze 150 jaar oude prentjes, schoffel je je eigen argumenten onderuit. En dan zeg je tegen mij dat ik het niet snap.....geinig.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165679170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

[..]

Dit ook niet.

Maar goed, wat had ik verwacht van zo'n troll als jij.
Kom jij dan eens met fatsoenlijke argumenten zodat je een fatsoenlijke discussie kunt opstarten. Jij komt alleen met suggestieve vragen en ongefundeerde beweringen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165679245
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Slaven die goud dragen. :') Heerlijk.
Dat ook nog ja.. Die mochten nog niet eens graven naar goud. Suiker en katoen.

Pepernoten en hun sokken, die zijn pas discriminerend...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165679362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Abed het volgende:

[..]

Ja je kunt goed doen alsof je het echt niet snapt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het gemak vergeet je deze prent uit hetzelfde boekje



Waaruit blijkt hier dat hij 'maar' een knechtje zou zijn? Of een slaaf? Hij zit net als de Sint op een paard en hij staat op deze prent zelfs hoger dan de Sint afgebeeld! :D
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165679617
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat ook nog ja.. Die mochten nog niet eens graven naar goud. Suiker en katoen.

Pepernoten en hun sokken, die zijn pas discriminerend...
De enige slaven die wel eens gouden oorringen droegen waren Creolen. Het was in ieder geval absoluut geen alledaags gebruik om slaven gouden oorringen te laten dragen.

De gouden oorringen hebben des te meer een veel grotere en duidelijkere link met piraten, zeelui en vissers. De oorringen werden gebruikt om voor hun begrafenis te betalen. Sint en zijn Pieten komen met een boot naar NL. Hoe duidelijk kan die verwijzing zijn. .
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:23:44 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165680368
@Pauw NPO1 30sep16
Geweldige entree voor deze vrouw.... de naļviteit straalt er vanaf.
Ik ben er bijna wel klaar mee.... vanaf dit jaar geen Sinterklaas meer... scheelt ook een hoop geld.
Wanneer ze dan gaan huilen en vragen stellen, stuur ik ze naar de Kinderombudsman.
Kunnen ze daar hun verhaal doen, hoe Papa zo oneerlijk bezig is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165680480
Dat soort ongeil krijg je als je een activist tot kinderombudsman benoemt. Kwestie van tijd voordat dit totaal ongeschikte stuk ellende over "vluchtelingen kinderen" begint. Zo snel mogelijk ontslaan.

Er is geen enkel kind ooit gepest als gevolg van zwarte piet.
pi_165680538
Als we dan toch bezig zijn, waarom is Sinterklaas eigenlijk altijd blank
zonnig Brasil
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:29:32 #26
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165680553
de discussie is het resultaat van de multifloodculture
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_165680571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:29 schreef qwerty_x het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, waarom is Sinterklaas eigenlijk altijd blank
Als we toch bezig zijn: Waarom worden dit soort vragen gesteld in een land waar de bevolking blank is? Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat een blanke bevolking in 70 jaar tijd grotendeels zwart is geworden? Dat vind ik een belangrijker vraagstuk dan het Sinterklaasfeest.
pi_165680610
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als we toch bezig zijn: Waarom worden dit soort vragen gesteld in een land waar de bevolking blank is? Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat een blanke bevolking in 70 jaar tijd grotendeels zwart is geworden? Dat vind ik een belangrijker vraagstuk dan het Sinterklaasfeest.
Denk je echt dat Nederland grotendeels zwart is?
wooblabalurg
pi_165680623
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Denk je echt dat Nederland grotendeels zwart is?
Maak een wandeling in een grote stad.
pi_165680657
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als we toch bezig zijn: Waarom worden dit soort vragen gesteld in een land waar de bevolking blank is? Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat een blanke bevolking in 70 jaar tijd grotendeels zwart is geworden? Dat vind ik een belangrijker vraagstuk dan het Sinterklaasfeest.
Ik bedoelde te zeggen dat het me niks zou verbazen als dit de volgende stap gaat zijn van dat clubje.
Discriminatie, alsof alleen blanke mannen kadootjes geven.

En uiteraard volgen vervolgens vrouwen, transgenders en weet ik wie allemaal.
zonnig Brasil
pi_165680697
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:32 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen dat het me niks zou verbazen als dit de volgende stap gaat zijn van dat clubje.
Discriminatie, alsof alleen blanke mannen kadootjes geven.

En uiteraard volgen vervolgens vrouwen, transgenders en weet ik wie allemaal.
Zeker. Zo'n extreemlinks type gaat tot het oneindige door.
pi_165680862
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maak een wandeling in een grote stad.
Je zegt dat Nederland grotendeels zwart is. Hoe toont die wandeling dat aan?
wooblabalurg
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:27:49 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165681683
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je zegt dat Nederland grotendeels zwart is. Hoe toont die wandeling dat aan?
Ik zou zeggen in de grotere steden en dan m.n. het Westen, is de (vermeende Niet Westerse) allochtoon duidelijk aanwezig en in sommige wijken oververtegenwoordigd....
Momenteel zijn er ruim 2 miljoen niet allochtonen van niet westerse origine (121/2%) (Bron: CBS) en groeiende als kool.

Het grotendeels valt dus wel mee. Iemand met een niet blanke huidskleur of afwijkende kleding, valt immers extra op. Echter, van al die niet Westerse "allochtone" mensen is overigens (relatief gezien) maar een kleine groep (in het straat)beeld bepalend. En dan bedoel ik de groep die door hun recalcitrante gedrag, het voor de anderen verneukt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165681686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is geen enkel kind ooit gepest als gevolg van zwarte piet.
Nou, gelukkig maar dan.
en haalt het maar net!
pi_165681723
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is niets mis met folklore. Folklore heeft niets te maken met "deze tijd", maar met een gevoel van verbondenheid; niet alleen met elkaar maar ook met voorgaande generaties die dezelfde gebruiken ook hadden.
Ja, precies! Handen af van het stierenvechten in Spanje!
en haalt het maar net!
pi_165681775
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:30 schreef Tjingtjangtjong het volgende:

[..]

Ja, precies! Handen af van het stierenvechten in Spanje!
Ongeacht of ik voor of tegen zwarte piet ben, gaat deze vlieger niet op.
pi_165681815
Niet weer deze kansloze discussie, he? Maak die pieten lekker blauw of groen en we zijn van het gezeur af.
pi_165681883
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:36 schreef Timeschanger het volgende:
Niet weer deze kansloze discussie, he? Maak die pieten lekker blauw of groen en we zijn van het gezeur af.
Opzich eens, het punt is dat het natuurlijk geen gezeur is. Ja de zwarte pieten discussie ansich wellicht wel, maar er spelen natuurlijk veel diepere zaken dan alleen zwarte piet in deze kwestie.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:44:43 #39
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165681938
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:30 schreef Tjingtjangtjong het volgende:

[..]

Ja, precies! Handen af van het stierenvechten in Spanje!
Onvergelijkbaar, folklore waarbij met de kennis van nu., een dier ter vermaak wordt pijn gedaan.

Het punt wat speelt met Sint/Piet is er één van perceptie.
Wanneer jij of ik, ons gediscrimineerd voelt, kan je daar niets tegenin brengen.
Het is de makkelijkste weg om proberen dat gevoel te willen voorkomen door ten koste van een overgrote meerderheid, het te verhullen of af te schaffen.

Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, net als de Kerstman dik is en een witte baard heeft.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen met een grijze baard en een voller postuur, zich ernstig gediscrimineerd voelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165681982
quote:
18s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar, folklore waarbij met de kennis van nu., een dier ter vermaak wordt pijn gedaan.

Het punt wat speelt met Sint/Piet is er één van perceptie.
Wanneer jij of ik, ons gediscrimineerd voelt, kan je daar niets tegenin brengen.
Het is de makkelijkste weg om proberen dat gevoel te willen voorkomen door ten koste van een overgrote meerderheid, het te verhullen of af te schaffen.

Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, net als de Kerstman dik is en een witte baard heeft.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen met een grijze baard en een voller postuur, zich ernstig gediscrimineerd voelen.
Ja tot onwetende klasgenootjes je op de basisschool gaan pesten met je zwarte piet gelijkenissen, iets wat je als blanke jongen misschien niet goed kan voorstellen... ik zelf ook niet, maar ik snap best dat dat naar kan zijn.

Even eerlijk, wat maakt jou de kleur van die man nou uit "behalve" traditie? Wat is er uberhaubt nu echt traditie aan een huidskleur, best vreemd als je er over nadenkt. BIj sinterklaastraditie denk ik aan pepernoten, cadeaus, een grote muf ruikende zak. De huidskleur van piet komt ergens ver achteraan.

Als het veranderen daarvan betekent dat niet 95, maar 100 procent van de kinderen zich fijn voelen met dit feest. Top.

Waar ik me ook gelijk weer kan storen aan tegenstanders van zwarte piet die op sinterklaasintochten willens en wetens die feestjes gaan verstoren. Net zo erg als mensen die op twitter een ombudsman gaan bedreigen in zekere zin.

Dat laatste is trouwens ook een jammerlijk, maar belangrijk punt in de hele kwestie. Het zijn de uitersten die het nieuws domineren, aan de ene kant boze ouders die koste wat kost hun traditie willen blijven houden en iedereen en alles gaan uitschelden. Aan de andere kant natuurlijk de Garios en de Simons van heden dagen die letterlijk alles racisme vinden en vervolgens al schreeuwend en schelden intochten gaan verpesten. De nuance raakt dan een beetje zoek en die is juist zo belangrijk hier.
pi_165682068
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:30 schreef Tjingtjangtjong het volgende:

[..]

Ja, precies! Handen af van het stierenvechten in Spanje!
Als je niet van stierenvechten houdt heb je niets in Spanje te zoeken (of je moet het accepteren).
pi_165682070
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:36 schreef Timeschanger het volgende:
Niet weer deze kansloze discussie, he? Maak die pieten lekker blauw of groen en we zijn van het gezeur af.
Van folklore blijf je af. Dat is niet onderhandelbaar.
pi_165682073
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Opzich eens, het punt is dat het natuurlijk geen gezeur is. Ja de zwarte pieten discussie ansich wellicht wel, maar er spelen natuurlijk veel diepere zaken dan alleen zwarte piet in deze kwestie.
De overname van ons land.
pi_165682079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De overname van ons land.
Ons is de blanke christen? Of de 10e generatie surinamer?
pi_165682090
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ons is de blanke christen? Of de 10e generatie surinamer?
De Nederlander.
Een Surinamer is geen Nederlander.
pi_165682110
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De Nederlander.
Een Surinamer is geen Nederlander.
Daar maak je sowieso al een denkfout, omdat zijn voorouders in het koninkrijk der Nederlanden geboren waren en hij zelf gewoon in Nederland geboren is. Hoe dan ook een Nederlander.

Jammer man
pi_165682125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Daar maak je sowieso al een denkfout, omdat zijn voorouders in het koninkrijk der Nederlanden geboren waren en hij zelf gewoon in Nederland geboren is. Hoe dan ook een Nederlander.

Jammer man
Wat een onzinnig geleuter. Een Duitser is een Duitser, een Surinamer een Surinamer en een Nederlander een Nederlander.
pi_165682174
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 01:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat een onzinnig geleuter. Een Duitser is een Duitser, een Surinamer een Surinamer en een Nederlander een Nederlander.
Ik ben een Nederlandse-Brabander.
I´m back.
pi_165682233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Van folklore blijf je af. Dat is niet onderhandelbaar.
Nee. Tijden veranderen. Accepteer dat de tijden van Zwarte Piet bijna afgelopen zijn.
pi_165682240
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben een Nederlandse-Brabander.
Ik heb oprecht medelijden met je dat je uit Brabant komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')