abonnement Unibet Coolblue
pi_165674170
quote:
Het aantal Nederlanders dat onder de armoedegrens leeft is voor het eerst sinds het uitbreken van de crisis afgenomen. Dat blijkt uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Er is alleen één groep die niet profiteert van de ecnomische groei in Nederland: de langdurige armen.

Het SCP concludeert dat het aantal langdurig armen in Nederland juist stijgt. In 2012, het laatste gemeten jaar, waren er in heel Nederland 660.000 mensen langdurig arm, tien procent meer dan het jaar daarvoor. Dat is ongeveer de helft van alle armen.
quote:
VVD beleid :r En nee, niet iedereen kan studeren. Minimumloon zou gewoon een stuk omhoog moeten.

Onlangs uitgekomen SCP rapport over armoede in Nederland (2016):

http://digitaal.scp.nl/ar(...)ringen_voor_armoede/


Game on!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165674198
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:48 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Er is niks mis met het thuissfront handhaven en het opvoeden van kinderen. Ik bemerk steeds meer vrouwen die dit vrijwillig en met graagte doen.
Het is wel jammer dat zoiets voornamelijk voortkomt uit financiële prikkels en haast nooit uit consequent beleid van de mens hoe die zijn leven inricht. Ze bestaan wel maar zijn zeldzaam.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165676059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat zoiets voornamelijk voortkomt uit financiële prikkels en haast nooit uit consequent beleid van de mens hoe die zijn leven inricht. Ze bestaan wel maar zijn zeldzaam.
*meldt*
...
pi_165676327
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kinderopvang moet je eigenlijk ook een beetje zien als een investering in de carriere van een vrouw.
Vaak loont het inderdaad amper om te werken met de kosten van kinderopvang.

Maar helemaal stoppen met werken, voor de kinderen zorgen tot ze naar de basisschool gaan en dan na een jaar of 6 weer eens beginnen, dat is vaak funest voor je carriere.
Zie er dan maar eens weer tussen te komen.
Welke carrière?

Allereerst, als je met je werkzaamheden niet/nauwelijks de kinderopvang bij elkaar krijgt heb je gewoon een baantje, geen carrière.

Ten tweede, ongeveer 2/3 Nederlandse vrouwen werkt parttime. Welke carrière kan men in parttime uitvoeren?
pi_165676491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:41 schreef Grems het volgende:
Ten tweede, ongeveer 2/3 Nederlandse vrouwen werkt parttime. Welke carrière kan men in parttime uitvoeren?
Het blijft heel naar en star en bijzonder kortzichtig. Dat is wel jammer in dit nieuwe deel. Zou je hier openlijk durven te zeggen hoe oud je bent? Want het is m.i. zeer puberaal en je hebt een chronisch gebrek aan historisch besef. Dat geeft niets, dat hoort bij je leeftijd. Maar je dient wel iets nederiger te zijn vanuit het besef dat je dan nog niet alles weet en dat de hersenen nog niet helemaal rijp zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165676542
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:30 schreef sacha het volgende:

[..]

*meldt*
Heel goed. Hoort m.i. ook zo. Ik ben zo een gebalanceerd mens geworden omdat mijn moeder ons altijd verwelkomde met thee en een koekje als we van school kwamen. Vriendjes ook altijd welkom. Dat was best een goede tijd. Relaxed. Heel anders dan nu.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165676544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het blijft heel naar en star en bijzonder kortzichtig. Dat is wel jammer in dit nieuwe deel. Zou je hier openlijk durven te zeggen hoe oud je bent? Want het is m.i. zeer puberaal en je hebt een chronisch gebrek aan historisch besef. Dat geeft niets, dat hoort bij je leeftijd. Maar je dient wel iets nederiger te zijn vanuit het besef dat je dan nog niet alles weet en dat de hersenen nog niet helemaal rijp zijn.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_165676580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jij wilt altijd maar antwoord hebben op volstrekt onnozele vragen. Je moet begrijpen dat men daar niet altijd zin in heeft en dat die vragen al duizenden keren voorbij zijn gekomen. Lees hiervoor de FAQ.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165676591
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Welke carrière?

Allereerst, als je met je werkzaamheden niet/nauwelijks de kinderopvang bij elkaar krijgt heb je gewoon een baantje, geen carrière.

Ten tweede, ongeveer 2/3 Nederlandse vrouwen werkt parttime. Welke carrière kan men in parttime uitvoeren?
badinerend, zo komt deze post op mij over :)
...
pi_165676611
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:55 schreef sacha het volgende:

[..]

badinerend, zo komt deze post op mij over :)
Op mij ook. Hij is niet gezellig i.i.g. En het is volgens mij een heel jong joch die denkt dat hij de wereld begrijpt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165676806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:41 schreef Grems het volgende:
Allereerst, als je met je werkzaamheden niet/nauwelijks de kinderopvang bij elkaar krijgt heb je gewoon een baantje, geen carrière.

Ten tweede, ongeveer 2/3 Nederlandse vrouwen werkt parttime. Welke carrière kan men in parttime uitvoeren?
Carriere of arbeidsloopbaan, het is maar net hoe je het noemt.

Ook al ben je "maar" administratief medewerker of je werkt als verpleegkundige in de zorg, ook dan geldt dat het lastig is om na een jaar 6/7 met de kinderen thuis weer een baan te vinden.

Voor de meeste mannen Nederlandse mannen geldt volgens jou definitie ook dat ze alleen maar "een baantje" hebben ?
Kinderopvang is nu eenmaal duur, 5 dagen in de week opvang betalen daar wordt je arm bij.
pi_165676862
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op mij ook. Hij is niet gezellig i.i.g. En het is volgens mij een heel jong joch die denkt dat hij de wereld begrijpt.
Aldus de naïeveling die niets anders doet dan feitenvrij roeptoeteren :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:55 schreef sacha het volgende:

[..]

badinerend, zo komt deze post op mij over :)
Men stelt dat mensen er vaak voor kiezen om ook de vrouw te laten werken, ondanks het feit dat haar inkomen vrijwel geheel teniet gedaan wordt door de kosten van de kinderopvang. De redenering is dat dit wel moet aangezien je anders je carrière als vrouw wel kunt vergeten. Vertel nu eens welke carrière absoluut niet onderbroken kan worden en tegelijkertijd nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt.
pi_165676917
minister van Financien is toch een Pvda'er :?


Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.
John F. Kennedy
pi_165677098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:05 schreef Grems het volgende:

[..]

Aldus de naïeveling die niets anders doet dan feitenvrij roeptoeteren :')

[..]

Men stelt dat mensen er vaak voor kiezen om ook de vrouw te laten werken, ondanks het feit dat haar inkomen vrijwel geheel teniet gedaan wordt door de kosten van de kinderopvang. De redenering is dat dit wel moet aangezien je anders je carrière als vrouw wel kunt vergeten. Vertel nu eens welke carrière absoluut niet onderbroken kan worden en tegelijkertijd nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt.
weet je Grems, mijn carrière, en het hele f*cking woordenboek van de zwart wit denkende, zal mij een zorg zijn, inclusief de implicaties voor mijn inkomen.
mijn taak is het opvoeden van mijn kind, zorgen dat het zich staande kan houden in de wereld, wat hij ook wil doen :Y
...
pi_165677122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:05 schreef Grems het volgende:
Men stelt dat mensen er vaak voor kiezen om ook de vrouw te laten werken, ondanks het feit dat haar inkomen vrijwel geheel teniet gedaan wordt door de kosten van de kinderopvang. De redenering is dat dit wel moet aangezien je anders je carrière als vrouw wel kunt vergeten. Vertel nu eens welke carrière absoluut niet onderbroken kan worden en tegelijkertijd nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt.
Dit vind ik wel een goed punt. In de praktijk zal het niet zozeer om "carrière" gaan meestal. Het is wat er nodig is these days: het tweeverdienen. Als er jonge kinderen in het spel zijn dan komt er tijdelijk een dipje in het verdienmodel. Later komt dat weer goed. Het is natuurlijk zo dat je wel "moet" omdat de onroerend goed prijzen zijn mee-gestegen met het verdienmodel. De 1-verdiener is kansloos tegenwoordig wegens de moordende concurrentie van de vele 2-verdieners. Alle beprijzing is daar aan aangepast. Dus het is een kwestie van "moeten". En dat is niet fraai.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165677419
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:14 schreef sacha het volgende:

[..]

weet je Grems, mijn carrière, en het hele f*cking woordenboek van de zwart wit denkende, zal mij een zorg zijn, inclusief de implicaties voor mijn inkomen.
mijn taak is het opvoeden van mijn kind, zorgen dat het zich staande kan houden in de wereld, wat hij ook wil doen :Y
Geen antwoord dus, prachtig weer.
pi_165677547
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een goed punt. In de praktijk zal het niet zozeer om "carrière" gaan meestal. Het is wat er nodig is these days: het tweeverdienen. Als er jonge kinderen in het spel zijn dan komt er tijdelijk een dipje in het verdienmodel. Later komt dat weer goed. Het is natuurlijk zo dat je wel "moet" omdat de onroerend goed prijzen zijn mee-gestegen met het verdienmodel. De 1-verdiener is kansloos tegenwoordig wegens de moordende concurrentie van de vele 2-verdieners. Alle beprijzing is daar aan aangepast. Dus het is een kwestie van "moeten". En dat is niet fraai.
Dat ben ik niet ( helemaal ) met je eens. Het hangt volledig af van je eisen en prioriteiten, ondanks dat hetgeen je zegt klopt ( meegestegen prijzen ) is het nog steeds prima mogelijk voor een gezin om met één inkomen rond te komen. Alleen dan geen tweede auto, minder exotische vakanties, opletten bij de boodschappen, niet ieder jaar allebei de nieuwste Phone + peperduur abonnement etc etc

Dat bij velen de prioriteiten anders liggen is een ander verhaal.
pi_165677606
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:26 schreef Grems het volgende:

[..]

Geen antwoord dus, prachtig weer.
wat wil je weten :P
...
pi_165677712
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:32 schreef sacha het volgende:

[..]

wat wil je weten :P
Men stelt dat mensen er vaak voor kiezen om ook de vrouw te laten werken, ondanks het feit dat haar inkomen vrijwel geheel teniet gedaan wordt door de kosten van de kinderopvang. De redenering is dat dit wel moet aangezien je anders je carrière als vrouw wel kunt vergeten. Vertel nu eens welke carrière absoluut niet onderbroken kan worden en tegelijkertijd nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt.
pi_165677804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat ben ik niet ( helemaal ) met je eens. Het hangt volledig af van je eisen en prioriteiten, ondanks dat hetgeen je zegt klopt ( meegestegen prijzen ) is het nog steeds prima mogelijk voor een gezin om met één inkomen rond te komen. Alleen dan geen tweede auto, minder exotische vakanties, opletten bij de boodschappen, niet ieder jaar allebei de nieuwste Phone + peperduur abonnement etc etc

Dat bij velen de prioriteiten anders liggen is een ander verhaal.
Ik ben dat wel helemaal met je eens. ;). En die "prioriteiten" is wel een goede. Ook ambitie speelt hier mee. Ik ben het overigens niet eens met dat beeld van al die luxeproducten. Het is dan net dat het gros haar geld op een onverstandige manier besteedt aan onzin. Dat valt in het echt wel mee als ik om me heen kijk. Dit soort zaken vervalt ook al snel in valse dilemma's en beeldvorming die niet helemaal juist is. En dan krijg je al snel het beeld dat mensen per definitie "arm" zijn wegens verkeerde keuzes. Het is een erg interessant thema. Ik ga er wat minder agressief in vanaf nu.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165677844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Allereerst, als je met je werkzaamheden niet/nauwelijks de kinderopvang bij elkaar krijgt heb je gewoon een baantje, geen carrière.

Of dan ben je arm, terwijl zowel jij als jouw partner beide werken; je zou je kunnen afvragen of dat wel de bedoeling moet zijn.
Vergeet niet dat sommige mensen die langdurig in de bijstand zitten voor onder minimum loon moeten ZZPen om toch nog iets van een carrière (of baantje zoals jij het noemt) te kunnen hebben.
Het is mijzelf gelukkig nog nooit overkomen, en ik gun niemand dat ook. De aardige meneer die mijn pakketjes komt afleveren zou best zijn kind bij de kinderdagopvang mogen brengen van mij, als zijn vrouw naast hem ook nog werkt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678000
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Of dan ben je arm, terwijl zowel jij als jouw partner beide werken; je zou je kunnen afvragen of dat wel de bedoeling moet zijn.
Vergeet niet dat sommige mensen die langdurig in de bijstand zitten voor onder minimum loon moeten ZZPen om toch nog iets van een carrière (of baantje zoals jij het noemt) te kunnen hebben.
Het is mijzelf gelukkig nog nooit overkomen, en ik gun niemand dat ook. De aardige meneer die mijn pakketjes komt afleveren zou best zijn kind bij de kinderdagopvang mogen brengen van mij, als zijn vrouw naast hem ook nog werkt.
Het mag van mij wel, dat is het probleem niet. Ik vraag mij af waarom je het zou willen. Kijk als je er financieel fors voordeel van hebt is dat een argument. Maar als je van je inkomen nét de kinderopvang kunt betalen? Blijf dan gewoon thuis.
pi_165678055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Men stelt dat mensen er vaak voor kiezen om ook de vrouw te laten werken, ondanks het feit dat haar inkomen vrijwel geheel teniet gedaan wordt door de kosten van de kinderopvang. De redenering is dat dit wel moet aangezien je anders je carrière als vrouw wel kunt vergeten. Vertel nu eens welke carrière absoluut niet onderbroken kan worden en tegelijkertijd nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt.
dat boeit mij niet Grems, ik ga uit van mijn situatie, ik zat aan het zogenaamde glazen plafond, vond het wel goed zo, toen nam de werkelijkheid mijn leven over :7
...
pi_165678116
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Het mag van mij wel, dat is het probleem niet. Ik vraag mij af waarom je het zou willen. Kijk als je er financieel fors voordeel van hebt is dat een argument. Maar als je van je inkomen nét de kinderopvang kunt betalen? Blijf dan gewoon thuis.
Maar dan ga je weer zeuren dat mensen in de bijstand alleen maar de hele dag op hun luie reet zitten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678227
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:46 schreef sacha het volgende:
toen nam de werkelijkheid mijn leven over
Prachtig. Ook in retrospectief. Zo gaat het vaak.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678296
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Maar dan ga je weer zeuren dat mensen in de bijstand alleen maar de hele dag op hun luie reet zitten.
Het gaat hier nu om één salaris/tweeverdieners en het feit dat de vrouw ( niet mijn argument ) vaak wel moet blijven werken ondanks dat haar inkomen nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt, dit om haar carrière niet te onderbreken.
pi_165678317
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:46 schreef sacha het volgende:

[..]

dat boeit mij niet Grems, ik ga uit van mijn situatie, ik zat aan het zogenaamde glazen plafond, vond het wel goed zo, toen nam de werkelijkheid mijn leven over :7
Ja prachtig, waarom reageer je dan op een post waarin ik het over grote groepen mensen heb?
pi_165678350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:56 schreef Grems het volgende:

[..]

Het gaat hier nu om één salaris/tweeverdieners en het feit dat de vrouw ( niet mijn argument ) vaak wel moet blijven werken ondanks dat haar inkomen nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt, dit om haar carrière niet te onderbreken.
Je moet het zo zien dat ze aan het werk moet blijven omdat ze anders lastig aan nieuw werk komt als de kinderen wat ouder zijn. Ze dient haar baan te behouden. Meer is het niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678413
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678425
Verkeerde topique. Borreltje op...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678438
Arm zijn kan een keuze zijn of beter gezegd met minder geld leven. Doe dat al heel lang en ben daar erg gelukkig mee het komt wel met een prijs vrijwel geen Nederlander die iets met je te maken wilt hebben.Want echt bijna allemaal zitten ze te jagen op geld en zijn ze gewoonweg nooit maar dan ook nooit tevreden.

En dat is de laatste jaren steeds erger geworden, feit blijft dat veel mensen arm menen te zijn maar niet kunnen denken in oplossingen en vooral maar blijven hangen in het zielig zijn. Als ik zie wat een Nederlander iedere maand aan geld verbruikt begin ik er bijna van te huilen
pi_165678478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:56 schreef Grems het volgende:

[..]

Het gaat hier nu om één salaris/tweeverdieners en het feit dat de vrouw ( niet mijn argument ) vaak wel moet blijven werken ondanks dat haar inkomen nauwelijks de kosten van de kinderopvang dekt, dit om haar carrière niet te onderbreken.
Misschien omdat ze graag haar carrière op zou willen pakken na de eerste paar levensjaar van haar kind; maar dat werkt gewoon niet zo. Werkgevers zijn niet geïnteresseerd in vrouwen die tussen de bedrijven door jarenlang thuis hebben gezeten om voor hun kinderen te zorgen. Die willen liever iemand die altijd netjes gewerkt heeft. Dat laatste zorgt er trouwens ook voor dat mensen langdurig in de bijstand belanden.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:04 schreef NgInE het volgende:

[..]

Misschien omdat ze graag haar carrière op zou willen pakken na de eerste paar levensjaar van haar kind; maar dat werkt gewoon niet zo. Werkgevers zijn niet geïnteresseerd in vrouwen die tussen de bedrijven door jarenlang thuis hebben gezeten om voor hun kinderen te zorgen. Die willen liever iemand die altijd netjes gewerkt heeft.
Welke niet te onderbreken carrière heeft een dermate laag inkomen dat je de kinderopvang net kunt betalen? Kijk als je vooraanstaand neurochirurg bent kan ik mij er iets bij voorstellen.
pi_165678534
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:06 schreef Grems het volgende:

[..]

Welke niet te onderbreken carrière heeft een dermate laag inkomen dat je de kinderopvang net kunt betalen? Kijk als je vooraanstaand neurochirurg bent kan ik mij er iets bij voorstellen.
Werken in de zorg betaald bijvoorbeeld erg slecht. Iedereen klaagt over de kwaliteit van de zorg in Nederland, maar betalen er voor: ho maar. Ik heb wel begrepen dat het erg dankbaar werk kan zijn en dat is de reden waarom sommige mensen het zo graag doen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678579
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:06 schreef Grems het volgende:

[..]

Welke niet te onderbreken carrière heeft een dermate laag inkomen dat je de kinderopvang net kunt betalen? Kijk als je vooraanstaand neurochirurg bent kan ik mij er iets bij voorstellen.
Je moet daar m.i. niet zo over door blijven zeuren. Wat wil je precies weten? En je spreekt teveel in heel sterke tegenstellingen. Dat leidt tot niets. Die manier van discussiëren is m.i. te wijten aan je jonge leeftijd. Daar kun je niets aan doen maar probeer toch de nuance in het achterhoofd te houden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:07 schreef NgInE het volgende:

[..]

Werken in de zorg betaald bijvoorbeeld erg slecht. Iedereen klaagt over de kwaliteit van de zorg in Nederland, maar betalen er voor: ho maar. Ik heb wel begrepen dat het erg dankbaar werk kan zijn en dat is de reden waarom sommige mensen het zo graag doen.
Daar liggen nog wel heel wat meer factoren waardoor de zorg niet goed werkt in Nederland. En dat begint bij de maatschappen en bedrijfjes binnen een ziekenhuis waar voorheen de arts gewoon direct verbonden was aan het ziekenhuis.
pi_165678603
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:07 schreef NgInE het volgende:

[..]

Werken in de zorg betaald bijvoorbeeld erg slecht. Iedereen klaagt over de kwaliteit van de zorg in Nederland, maar betalen er voor: ho maar. Ik heb wel begrepen dat het erg dankbaar werk kan zijn en dat is de reden waarom sommige mensen het zo graag doen.
Denk jij werkelijk dat geld wat ingezameld wordt dat het in hun zakken vloeien doet?

Volgens mij zitten daar vele graaiende handjes tussen?
pi_165678634
O nee. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678658
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
O nee. :{
Je glas rode wijn over de bank heen gesodemieterd?
pi_165678675
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:10 schreef BIH het volgende:

[..]

Daar liggen nog wel heel wat meer factoren waardoor de zorg niet goed werkt in Nederland. En dat begint bij de maatschappen en bedrijfjes binnen een ziekenhuis waar voorheen de arts gewoon direct verbonden was aan het ziekenhuis.
Er moest bezuinigd worden op zorg (Vrije Marktwerking™) de laatste 10 jaar en dat is dus het resultaat.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678706
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk jij werkelijk dat geld wat ingezameld wordt dat het in hun zakken vloeien doet?

Volgens mij zitten daar vele graaiende handjes tussen?
Geen idee, zou kunnen. Als de baas van een ziekenhuis zomaar kan overstappen naar een ander ziekenhuis als hij daar meer kan verdienen, dan zal dat inderdaad bepaalde gevolgen kunnen hebben.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:15 schreef NgInE het volgende:

[..]

Er moest bezuinigd worden op zorg (Vrije Marktwerking™) de laatste 10 jaar en dat is dus het resultaat.
Kijk eens naar Duitsland een België waar het wel gewoon kan. Er zitten teveel lagen in de zorg en dat kost gewoon een klap geld.

Eveneens al die apparaten die men tegenwoordig allemaal in huis heeft energie kosten lopen zo enorm op als mede de aanschafkosten van de apparaten en de kosten van abonnementen dat was tien jaar geleden wel anders.
pi_165678740
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:14 schreef BIH het volgende:

[..]

Je glas rode wijn over de bank heen gesodemieterd?
Peperdure sneeuwwitte bank. Net 2 weken oud. Die kan bij het grof vuil. Ik hoop dat de vrouw dat morgen een beetje luchtig opneemt. Maar daar heb ik weinig fiducie in. Maar ja. Wie dan leeft wie dan zorgt.

Maar ik bedoelde John. Dan gaat het altijd weer een bepaalde surrealistische kant op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165678755
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

Geen idee, zou kunnen. Als de baas van een ziekenhuis zomaar kan overstappen naar een ander ziekenhuis als hij daar meer kan verdienen, dan zal dat inderdaad bepaalde gevolgen kunnen hebben.
Volgens mij als er maar 1 paar graaiende handjes bij zitten, die zijn snel voorzien, of hebben angst dat ze door de mand vallen, vele handjes die zijn iets minder snel voorzien toch?
pi_165678796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij als er maar 1 paar graaiende handjes bij zitten, die zijn snel voorzien, of hebben angst dat ze door de mand vallen, vele handjes die zijn iets minder snel voorzien toch?
Als jij bewijsmateriaal hebt daar voor, meldt dat dan alsjeblieft bij justitie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165678814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Peperdure sneeuwwitte bank. Net 2 weken oud. Die kan bij het grof vuil. Ik hoop dat de vrouw dat morgen een beetje luchtig opneemt. Maar daar heb ik weinig fiducie in. Maar ja. Wie dan leeft wie dan zorgt.

Maar ik bedoelde John. Dan gaat het altijd weer een bepaalde surrealistische kant op.
Neem eens de zorg hoe die was, groene kaart, hoe was het toen dan?
Wat het te betalen of niet?
Niet alles wat veranderd wordt hoeft goed te zijn, naar mijn idee, men kan ook de basis behouden en zoeken naar verbeteringen!
pi_165678828
Oh en dan de tip van de dag eet minder vlees en meer bonen. Niks beters dan gestoofde bonen met aardappelen en lekker dikke jus (uit een zakje) was vandaag voor een week eten met choco spritzen 20,- kwijt.
pi_165678860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:20 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als jij bewijsmateriaal hebt daar voor, meldt dat dan alsjeblieft bij justitie.
Als jij goed lezen kunt, staat er volgens mij ergens bij?
Ik heb dus geen bewijs, zou ook niet goed zijn dan of niet, als het dan waar zou zijn, en ik zou erbij horen dan gooide ik me ja zelf de ruiten in of niet?
pi_165678881
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je moet daar m.i. niet zo over door blijven zeuren. Wat wil je precies weten? En je spreekt teveel in heel sterke tegenstellingen. Dat leidt tot niets. Die manier van discussiëren is m.i. te wijten aan je jonge leeftijd. Daar kun je niets aan doen maar probeer toch de nuance in het achterhoofd te houden.
Als mensen stellingen niet willen verdedigen moeten ze niet posten. Ik geloof dat ik je dat al eerder gezegd heb.
pi_165678884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Neem eens de zorg hoe die was, groene kaart, hoe was het toen dan?
Wat het te betalen of niet?
Niet alles wat veranderd wordt hoeft goed te zijn, naar mijn idee, men kan ook de basis behouden en zoeken naar verbeteringen!
Het was inderdaad veel beter. Zoals het nu is zijn er veel handvatten en ingangen die het graaituig alle kansen geeft. En niet geheel onverwacht pakt het graaituig die kansen. Het is volkomen kut inderdaad. En dat zouden we niet moeten pikken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')