abonnement Unibet Coolblue
pi_165660178
quote:
LEIDEN - De voorwaardelijke werkstraf die een oud-leerling van het Da Vinci College had gekregen voor spijbelen is donderdag door het Gerechtshof in Den Haag van tafel geveegd. Eerder veroordeelde een lagere rechter hem tot een voorwaardelijke werkstraf van 40 uur. De jongen was daar tegen in beroep gegaan. Hij zei dat hij zich niet veilig voelde op school.

De jongen was van eind augustus 2015 tot eind november 2015 niet op school. Mede-leerlingen zouden hem geregeld met boeken, pennen en natte proppen bekogeld hebben, soms zelfs met tafels, stoelen en scharen. Ook zou de jongen worden gepest en geslagen.

Het Openbaar Ministerie vindt toch dat de jongen toch naar school had gemoeten en eiste een voorwaardelijke werkstraf van 30 uur. Het gerechtshof vindt wel dat hij schuldig is aan lesverzuim maar legde de jongen donderdag geen straf op.
Bron: http://www.omroepwest.nl/(...)en-vanwege-spijbelen

Wat vinden we ervan? Juiste beslissing of hadden die ouders en die jongen zelf een andere oplossing moeten vinden?

Vestiging van die school is overigens niet bekend.
pi_165660258
Volgens mij had vooral die school een oplossing moeten zoeken!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165660470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:57 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij had vooral die school een oplossing moeten zoeken!
Dat sowieso. Ik weet niet om welke vestiging het gaat, maar ik weet dat een vestiging al jaren bekend staat als een afvalput voor kinderen de van andere scholen getrapt zijn wegens O.a. pestgedrag. Die school is volgens mij wel strenger geworden (sneller leerlingen schorsen en nog een paar dingen) maar als ik al die verhalen hoor is het vooral dat het team medewerkers de school niet aan kan.
pi_165660716
Raar dat justitie kind probeert straffen omdat kind gepest wordt.
justitie zouden school juist moeten straffen omdat er binnen schoolgemeenschap gepest wordt. School is hier verantwoordelijk om aan te houden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 29 september 2016 @ 23:34:24 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_165661389
Pesterijen van die omvang moet toch iemand gezien hebben? Waarom reageert men pas als het te laat is?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_165661841
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:57 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij had vooral die school een oplossing moeten zoeken!
Dit.
Jongen durft niet naar school, heeft het dus al moeilijk, en dan krijgt hij nog ffe een werkstraf opgelegd. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165661979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:34 schreef karr-1 het volgende:
Pesterijen van die omvang moet toch iemand gezien hebben? Waarom reageert men pas als het te laat is?
Ik zat op een school in Oegstgeest (haha naast Leiden) waar een jongen drie jaar gepest werd. Op de dag dat hij door het lint sloeg en daardoor van school werd gestuurd zei iedereen "Oh ik heb daar niks van gemerkt hoor". Dit terwijl een klein half jaar later die pester van school is gestuurd wegens pestgedrag. (Die gepeste jongen zijn ouders gingen naar de rechtbank. Zaak helaas verloren, maar in de uitspraak is te lezen dat als de pester nog een keer pest hij ook van school moet. Toen pas greep de school in.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2016 00:02:47 ]
pi_165661992
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:57 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij had vooral die school een oplossing moeten zoeken!
Voortaan een boete voor de school voor elke dag dat een gepeste leerling thuis blijft. :P
pi_165662006
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voortaan een boete voor de school voor elke dag dat een gepeste leerling thuis blijft. :P
Goed plan. _O_
  Milf vrijdag 30 september 2016 @ 00:04:48 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165662042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Raar dat justitie kind probeert straffen omdat kind gepest wordt.
justitie zouden school juist moeten straffen omdat er binnen schoolgemeenschap gepest wordt. School is hier verantwoordelijk om aan te houden.
Dit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165662072
Te triest voor woorden. :{
pi_165662230
Misschien wel interessant: dit is een documentaire uit 2011 over een leerlinge van het Da Vinci College aan de Lammenschansweg. Ik heb sterke vermoedens dat dit ook dezelfde vestiging is als van de gepeste jongen.


Goede school, fijne instanties, prachtige oplossingen.
Kind had gewoon een psycholoog nodig om mee te praten over haar angsten en toen was het opgelost. :')
Ze komt niet echt over als de ergste probleemjongere van het vmbo. Toch stuurt het Da Vinci College haar even naar een Rebound toe waar het vol zit met tuig. :')

Rebound is overigens de "speciale school" die zij noemt. Dat was OCL de Poort in Leiden maar die is inmiddels opgeheven. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2016 00:14:15 ]
pi_165666885
Die jongen heeft gespijbeld terwijl hij een leerplicht heeft dus moet gewoon gestraft worden. Als je gepest wordt moet je gewoon voor jezelf opkomen i.p.v. weg te rennen en als een huilebalk gaan gedragen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_165666953
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:01 schreef HSG het volgende:
Die jongen heeft gespijbeld terwijl hij een leerplicht heeft dus moet gewoon gestraft worden. Als je gepest wordt moet je gewoon voor jezelf opkomen i.p.v. weg te rennen en als een huilebalk gaan gedragen.
precies ja gewoon zelf iemand met een stoel beuken kijken hoe snel de leraren dan klaar staan om je te helpen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165667931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:06 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

precies ja gewoon zelf iemand met een stoel beuken kijken hoe snel de leraren dan klaar staan om je te helpen
Nee die schorsen je dan. :')
pi_165668044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:06 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

precies ja gewoon zelf iemand met een stoel beuken kijken hoe snel de leraren dan klaar staan om je te helpen
Misschien is een stoel niet een goed voorbeeld, maar van je af bijten is wel het beste tegen pesten. Toen ik van de lagere school naar 1 havo ging werd ik ook door 3 gasten op de korrel genomen. Ik ben er toen vol in gegaan. koste me wat blauwe plekken en een gescheurde broek maar ik ben daarna nooit meer op de korrel genomen om te zien hoe ver men kan gaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165668084
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien is een stoel niet een goed voorbeeld, maar van je af bijten is wel het beste tegen pesten. Toen ik van de lagere school naar 1 havo ging werd ik ook door 3 gasten op de korrel genomen. Ik ben er toen vol in gegaan. koste me wat blauwe plekken en een gescheurde broek maar ik ben daarna nooit meer op de korrel genomen om te zien hoe ver men kan gaan.
Chille school had je dan. Als je dat bij mij op de middelbare deed werd je direct van school gestuurd. :')
pi_165668104
Gestoord dat hier een rechtsgang voor nodig is.
pi_165668110
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:19 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Chille school had je dan. Als je dat bij mij op de middelbare deed werd je direct van school gestuurd. :')
Wij moesten toen ook bij de directeur komen. Alleen vonden wij unaniem dat het stoeien was.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165668202
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wij moesten toen ook bij de directeur komen. Alleen vonden wij unaniem dat het stoeien was.
Gold dat ook maar voor dat verhaal van die jongen van mijn middelbare school in Oegstgeest. :') Maar volgens mij is hij ook van school gestuurd omdat hij allochtoon is, ze discrimineren namelijk een beetje op die school.
pi_165668228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:20 schreef Fripsel het volgende:
Gestoord dat hier een rechtsgang voor nodig is.
Echt hè. En die jongen heeft nu een strafblad van dat hij schuld heeft zonder straf voor spijbelen. :') Ik denk niet dat hij ooit in zijn leven daar last van krijgt bij het aanvragen van een VOG, maar toch.
pi_165668365
Vlaag van verstandsverbijstering van het OM of zo...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165668433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien is een stoel niet een goed voorbeeld, maar van je af bijten is wel het beste tegen pesten. Toen ik van de lagere school naar 1 havo ging werd ik ook door 3 gasten op de korrel genomen. Ik ben er toen vol in gegaan. koste me wat blauwe plekken en een gescheurde broek maar ik ben daarna nooit meer op de korrel genomen om te zien hoe ver men kan gaan.
En als je een meisje bent? Volgens mij is proberen te negeren dan het beste dat je kunt doen.
Niet dat het mij enorm geholpen heeft :') ;(
Tap tap tap
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:38:21 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165668488
Misschien is het wel een gigantisch lulverhaal van die jongen om z'n spijbelen goed te praten.
pi_165669495
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En als je een meisje bent? Volgens mij is proberen te negeren dan het beste dat je kunt doen.
Niet dat het mij enorm geholpen heeft :') ;(
Als het ging om pesten op school is het de school die in had moeten grijpen. Maar heel vaak gebeurt dat niet.
pi_165669529
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:35 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Als het ging om pesten op school is het de school die in had moeten grijpen. Maar heel vaak gebeurt dat niet.
Joh,het kan zelfs erger(kijk maar in Japan). ;)
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:39:44 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165669574
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:10 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nee die schorsen je dan. :')
Hoef je ook niet te komen dus, puike oplossing.
pi_165669711
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Joh,het kan zelfs erger(kijk maar in Japan). ;)
Drogredenen.
pi_165669720
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:39 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoef je ook niet te komen dus, puike oplossing.
Die jongen van mijn school had de pester een klap gegeven. :') En is daarom van school gestuurd, de pester niet. :')
pi_165669774
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:47 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Drogredenen.
Aha!!
pi_165669875
Ik denk dat dit best kan kloppen: https://www.nationaleonde(...)ngen-van-pesten.html

Van alle scholen waar ik op zat zijn er maar twee of zo die nog serieus iets tegen pesten deden. :') En ik weet wel ongeveer welke (middelbare) scholen hier in de omgeving je moet mijden als je niet gepest wilt worden.

Al moet ik zeggen dat op de meeste middelbare scholen faaldocenten werken die niet weten hoe ze met de huidige generatie jongeren moeten omgaan. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2016 14:57:21 ]
pi_165670058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:57 schreef IDkaart het volgende:
Al moet ik zeggen dat op de meeste middelbare scholen faaldocenten werken die niet weten hoe ze met de huidige generatie jongeren moeten omgaan. _O-
Nee docenten mogen (bijna) niks meer.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_165670073
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:57 schreef IDkaart het volgende:
Ik denk dat dit best kan kloppen: https://www.nationaleonde(...)ngen-van-pesten.html

Van alle scholen waar ik op zat zijn er maar twee of zo die nog serieus iets tegen pesten deden. :') En ik weet wel ongeveer welke (middelbare) scholen hier in de omgeving je moet mijden als je niet gepest wilt worden.

Al moet ik zeggen dat op de meeste middelbare scholen faaldocenten werken die niet weten hoe ze met de huidige generatie jongeren moeten omgaan. _O-
Ik heb ook nog nooit gemerkt dat een school (de leraren en leiding) het pesten tegen gingen.
Op de basisschool en middelbare school leek het de leraren juist een goed idee om de gepeste leerling en de pester in de klas naast elkaar te laten zitten, zodat ze met elkaar konden leren omgaan. Leuk bedacht hoor, voor wanneer er ruzie is tussen twee leerlingen misschien, niet wanneer de een structureel vernederd wordt door de ander.
pi_165670548
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit gemerkt dat een school (de leraren en leiding) het pesten tegen gingen.
Op de basisschool en middelbare school leek het de leraren juist een goed idee om de gepeste leerling en de pester in de klas naast elkaar te laten zitten, zodat ze met elkaar konden leren omgaan. Leuk bedacht hoor, voor wanneer er ruzie is tussen twee leerlingen misschien, niet wanneer de een structureel vernederd wordt door de ander.
Precies, dit soort methodieken werken in de beleving van de geitenwollen sokken brigade maar nooit in de werkelijke wereld. lets face it, de beste manier waarop mensen een conflict kunnen beslechten is nog steeds een ordinair portie agressie. Bij de gemiddelde pestkop werkt praten echt niet. En zoals het spreekwoord gaat, wie niet horen wil, moet maar voelen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165670700
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit gemerkt dat een school (de leraren en leiding) het pesten tegen gingen.
Op de basisschool en middelbare school leek het de leraren juist een goed idee om de gepeste leerling en de pester in de klas naast elkaar te laten zitten, zodat ze met elkaar konden leren omgaan. Leuk bedacht hoor, voor wanneer er ruzie is tussen twee leerlingen misschien, niet wanneer de een structureel vernederd wordt door de ander.
Wow meen je dit? Op wat voor een rare school zat jij dan?

Ik had in de tweede een docent die altijd een betoog ging houden bij pesterijen dat pesten altijd aan de pester en de gepeste ligt. :') Gelukkig is die man ontslagen omdat hij nooit orde kon houden, hij stuurde ook altijd kinderen die gepest werden tijdens de les de les uit.
Nu werkt hij op een cluster 4 school voor leerlingen met autisme, want dan kan hij ineens wél orde houden? _O-
pi_165670740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, dit soort methodieken werken in de beleving van de geitenwollen sokken brigade maar nooit in de werkelijke wereld. lets face it, de beste manier waarop mensen een conflict kunnen beslechten is nog steeds een ordinair portie agressie. Bij de gemiddelde pestkop werkt praten echt niet. En zoals het spreekwoord gaat, wie niet horen wil, moet maar voelen.
Geitenwollensokkenbrigade. _O- Ik zat op een vrije middelbare school, en daar werden pesterijen zo niet opgelost. Daar was het dat de pester bij de directie moest komen en te horen kreeg dat het vanaf nu afgelopen is want anders volgt er verwijdering van school. Al is die aanpak de laatste jaren wel losgelaten...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2016 15:46:02 ]
pi_165670810
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Geitenwollensokkenbrigade. _O- Ik zat op een vrije middelbare school, en daar werden pesterijen zo niet opgelost. Daar was het dat de pester bij de directie moest komen en te horen kreeg dat het vanaf nu afgelopen is want anders volgt er verwijdering van school. Al is die aanpak de laatste jaren wel losgelaten...
En op mijn school gold dat mensen die naar de schoolleiding gingen, nog meer gepest werden en ook door andere mensen. Alleen mietjes klikken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165670852
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En op mijn school gold dat mensen die naar de schoolleiding gingen, nog meer gepest werden en ook door andere mensen. Alleen mietjes klikken.
Oh bij ons niet hoor. Jammer dat je met dat soort tuig op school zat. :r Maar het ligt ook aan de ouders denk ik. :(
pi_165670931
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:52 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Oh bij ons niet hoor. Jammer dat je met dat soort tuig op school zat. :r Maar het ligt ook aan de ouders denk ik. :(
Tuig? ik heb verder een prima Havo tijd gehad. behalve in de eerste klas heb ik verder weinig gemerkt van mensen die echt gepest werden. Dat gebeurde eigenlijk niet veel (iig in mijn beleving). mensen die elkaar niet mochten negeerden elkaar in het algemeen. En af en toe hadden we een vechtpartijtje als gemoederen echt hoog op lieten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165671337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:43 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Wow meen je dit? Op wat voor een rare school zat jij dan?

Ik had in de tweede een docent die altijd een betoog ging houden bij pesterijen dat pesten altijd aan de pester en de gepeste ligt. :') Gelukkig is die man ontslagen omdat hij nooit orde kon houden, hij stuurde ook altijd kinderen die gepest werden tijdens de les de les uit.
Nu werkt hij op een cluster 4 school voor leerlingen met autisme, want dan kan hij ineens wél orde houden? _O-
Ik zat op een havo/vwo-school, waarbij leerlingen tijdens pauzes of tussenuren niet het schoolplein mochten verlaten en elk lesuur moesten inklokken bij het lokaal. :p
pi_165671417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, dit soort methodieken werken in de beleving van de geitenwollen sokken brigade maar nooit in de werkelijke wereld. lets face it, de beste manier waarop mensen een conflict kunnen beslechten is nog steeds een ordinair portie agressie. Bij de gemiddelde pestkop werkt praten echt niet. En zoals het spreekwoord gaat, wie niet horen wil, moet maar voelen.
Inderdaad. Ik denk ook dat het voor leraren soms lastig is om het pesten te herkennen hoor. Die pesters doen dat meestal niet waar de leraar het kan zien. Ik denk zelfs dat het voor de pester zelf soms lastig is om te herkennen dat hij iemand echt pijn doet. Dan heb ik het uiteraard niet over de extreme gevallen waarbij iemand ook wordt bedreigd en mishandeld, maar over de meelopers die meer bezig zijn met grappig zijn voor hun vriendjes dan dat ze beseffen dat ze iemand kwetsen.
pi_165671497
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zat op een havo/vwo-school, waarbij leerlingen tijdens pauzes of tussenuren niet het schoolplein mochten verlaten en elk lesuur moesten inklokken bij het lokaal. :p
Wat. :') Ik weet dat op de vermoedelijke school uit de OP de leerlingen roosters moeten scannen (ze moeten bij een tussenuur op school blijven volgens mij) maar dit? :')
pi_165671532
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk ook dat het voor leraren soms lastig is om het pesten te herkennen hoor. Die pesters doen dat meestal niet waar de leraar het kan zien. Ik denk zelfs dat het voor de pester zelf soms lastig is om te herkennen dat hij iemand echt pijn doet. Dan heb ik het uiteraard niet over de extreme gevallen waarbij iemand ook wordt bedreigd en mishandeld, maar over de meelopers die meer bezig zijn met grappig zijn voor hun vriendjes dan dat ze beseffen dat ze iemand kwetsen.
Ja meelopers zijn vaak enorme groepen... Maar volgens mij zijn die vaak wel redelijk aanspreekbaar.
pi_165671695
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:22 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Wat. :') Ik weet dat op de vermoedelijke school uit de OP de leerlingen roosters moeten scannen (ze moeten bij een tussenuur op school blijven volgens mij) maar dit? :')
De leraar moest ook inklokken als het lesuur begon. Als je als leerling later dan de leraar inklokte, dan kwam er bij de Meld Punt Coördinator :') (wat een heks was dat zeg) automatisch een melding dat je te laat in de les was.
  vrijdag 30 september 2016 @ 19:08:29 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165674076
Ik mag hopen dat het OM die zaak in is gegaan met het standpunt dat het reuze meeviel met dat pestgedrag. Als ze het pesten erkennen, is het te gek voor woorden dat die jongen vervolgd werd.
  vrijdag 30 september 2016 @ 19:09:58 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165674109
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk ook dat het voor leraren soms lastig is om het pesten te herkennen hoor. Die pesters doen dat meestal niet waar de leraar het kan zien. Ik denk zelfs dat het voor de pester zelf soms lastig is om te herkennen dat hij iemand echt pijn doet. Dan heb ik het uiteraard niet over de extreme gevallen waarbij iemand ook wordt bedreigd en mishandeld, maar over de meelopers die meer bezig zijn met grappig zijn voor hun vriendjes dan dat ze beseffen dat ze iemand kwetsen.
Als leraar is 9 van de 10 keer perfect te zien dat een leerling gepest wordt. Dat er niet ingegrepen wordt, heeft vaak meer met de onwil van de leraren te maken dan met iets anders.
pi_165674192
Het is ook wel dubbelen dat volwassen met een depressie wel de ziektewet inkunnen, maar daar voor kinderen gewoon 0 ruimte is. Die MOETEN gewoon, hoe slecht het ook met ze gaat.

Ik zeg niet dat het 1 of ander goed is, maar het is wel dubbel.
pi_165676257
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik mag hopen dat het OM die zaak in is gegaan met het standpunt dat het reuze meeviel met dat pestgedrag. Als ze het pesten erkennen, is het te gek voor woorden dat die jongen vervolgd werd.
Tsja het is een beetje zwart-wit denk ik. Een onveilige leeromgeving is kennelijk geen erkende reden om weg te blijven. Misschien dat de politiek daar wat eens tegen moet doen.
pi_165676306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:13 schreef Zolder het volgende:
Het is ook wel dubbelen dat volwassen met een depressie wel de ziektewet inkunnen, maar daar voor kinderen gewoon 0 ruimte is. Die MOETEN gewoon, hoe slecht het ook met ze gaat.

Ik zeg niet dat het 1 of ander goed is, maar het is wel dubbel.
Kinderen zijn flexibel, maar de hulp is vaak niet adequaat.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke school die jongen nu is gegaan. In een ander krantenartikel staat dat het daar nu erg goed met hem gaat. Indien hij echt eerst op Lammenschans zat, zal hij nu op een ander vmbo zitten, en is er kennelijk nog hoop wat betreft het stereotype van zulke scholen...
pi_178999590
Ik kreeg vandaag deze link doorgestuurd: https://www.omroepwest.nl(...)voor-mij-niet-veilig
En ik kwam via een Google-zoekresultaat hier terecht.

Allereerst gaat het hier om de vestiging aan de Lammenschansweg. In het filmpje zie je dat de plafonds "open" zijn, wat al in 2011 bekend was in de hele regio toen het gebouw van ROC Leiden/Da Vinci College werd opgeleverd.

Ik zat zelf op de andere vestiging aan de Kagerstraat en herken het beeld van chaos en pesterijen helemaal niet. Schandalig dat de media niet heeft aangegeven welke vestiging het is, want de Kagerstraat staat hier geheel los van.

Vervolgens kun je uit dat filmpje afleiden dat de medewerkers zelf aangeven dat er inderdaad met tafels wordt gegooid. En dat die jongen naar het speciaal onderwijs zou moeten, over de tafelgooiers wordt niks gezegd.

Tenslotte kan je uit dit document van Loket Passend Onderwijs zo halen wat voor een soort school het is: https://www.swvvo2801.nl/(...)VERSLAG-20162017.pdf
Wat nu KORT heet was vroeger Rebound, dat bestaat inderdaad niet meer.
Maar waarom de Lammenschansweg volgens pagina 6 alleen al 19 leerlingen aanmeldt voor de zijinstroom van een OPDC (soort lwoo in een apart gebouw) en andere scholen, waaronder vmbo's met de helft aantal leerlingen, veel minder leerlingen aanmelden voor een OPDC of een Entree-traject, zal vermoedelijk vooral te maken hebben met het soort leerling dat de school bezoekt.

Justitie had deze leerling nooit voor spijbelen moeten vervolgen. De rechter kon niet anders dan hem veroordelen (zonder straf) omdat er sprake is van afwezig zijn van lessen terwijl daar geen toestemming voor was.
Dat wist het OM ook van tevoren en zij hadden met enkele muisklikken zelf al met de site van Passend Onderwijs kunnen vaststellen dat het niet best is op die school, zelfs zonder bewijs als citaten van docenten die zeggen dat er inderdaad meubilair werd gegooid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')