abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 22:18:40 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165636245
En hier weer verder


Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Fokkers op rondreis
Wie: MaJo
Wanneer: Oktober 2016
Waarheen: Oost-Canada en Noord-Oost VS
Reisplanning: Toronto - Niagara Falls - Gananoque - Ottawa - Montreal - Quebec - Moosehead Lake - Acadia NP - White Mountains - Green Mountains - Boston - Cape Cod - New York

Wie: SEMTEX en hoe-die-nie
Wanneer: November 2016
Waarheen: Nevada en Californië
Reisplanning: Las Vegas - Death Valley - Yosemite Park/Mono Lake - Pacific grove - Big Sur - Morro Bay - Ventura - Channel islands - Los Angeles

Wie: Yesse en O+
Wanneer: November/december 2016
Waarheen: Los Angeles - Joshua Tree - Grand Canyon - (tussenstuk kijken waar we tijd voor hebben: Monument Valley/Bryce/Zion?) - Las Vegas - Death Valley - San Francisco - Big Sur - Santa Barbara - terug via Los Angeles

[ Bericht 34% gewijzigd door MaJo op 29-09-2016 12:33:05 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 22:19:32 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165636265
Aangezien niemand een nieuwe opent dan maar zo _O- zal zo eens naar de OP kijken, zit nu mobiel.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 22:32:57 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165636689
Even een kleine OP in elkaar geflanst. Wil je er ook in met je reis? Post dan even hier een samenvatting, dan zet ik het erin ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 22:33:35 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_165636709
Afgelopen zondag terug gekomen, was mn 11e keer ofzo. Nu ein-de-lijk ook naar Area 51 gegaan. Of in ieder geval, tot de bordjes :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_165639901
Zitten nu op LAX te wachten op onze vlucht.. saaie luchthaven eigenlijk vergeleken met het gebied waar het ligt (tegen Santa Monica aan). -O-

[ Bericht 16% gewijzigd door Mark op 29-09-2016 02:33:21 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 06:50:12 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165640107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:32 schreef MaJo het volgende:
Even een kleine OP in elkaar geflanst. Wil je er ook in met je reis? Post dan even hier een samenvatting, dan zet ik het erin ^O^
Fokkers op rondreis
Wie: SEMTEX en hoe-die-nie
Wanneer: November 2016
Waarheen: Nevada en Californië
Reisplanning: Las Vegas - Death Valley - Yosemite Park/Mono Lake - Pacific grove - Big Sur - Morro Bay - Ventura - Channel islands - Los Angeles
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165640900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 02:30 schreef Meike26 het volgende:
Zitten nu op LAX te wachten op onze vlucht.. saaie luchthaven eigenlijk vergeleken met het gebied waar het ligt (tegen Santa Monica aan). -O-
Goed om te weten. Hoe lang van te voren waren jullie aanwezig? Gewoon 2 uur zoals op Schiphol?
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:33 schreef CoolGuy het volgende:
Afgelopen zondag terug gekomen, was mn 11e keer ofzo. Nu ein-de-lijk ook naar Area 51 gegaan. Of in ieder geval, tot de bordjes :P
Aliens gezien? :D
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 06:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Fokkers op rondreis
Wie: SEMTEX en hoe-die-nie
Wanneer: November 2016
Waarheen: Nevada en Californië
Reisplanning: Las Vegas - Death Valley - Yosemite Park/Mono Lake - Pacific grove - Big Sur - Morro Bay - Ventura - Channel islands - Los Angeles
Grappig we doen een aantal dingen hetzelfde maar dan net anders :+ :

Wie: Yesse en O+
Wanneer: November/december 2016
Waarheen: Los Angeles - Joshua Tree - Grand Canyon - (tussenstuk kijken waar we tijd voor hebben: Monument Valley/Bryce/Zion?) - Las Vegas - Death Valley - San Francisco - Big Sur - Santa Barbara - terug via Los Angeles
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165640977
Ik vond LAX eigenlijk best prima. Genoeg winkeltjes, niet al te duur eten... Verschilt misschien ook van terminal tot terminal denk ik?

Tevens hoef ik niet in de OP, vriendin waarmee ik afgelopen zomer naar het zuidwesten geweest ben is inmiddels m'n ex :') dus eigenlijk moet ik nog een keer terug om m'n eigen herinneringen te maken ipv met haar :7
  donderdag 29 september 2016 @ 09:19:12 #9
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165641011
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vond LAX eigenlijk best prima. Genoeg winkeltjes, niet al te duur eten... Verschilt misschien ook van terminal tot terminal denk ik?

Tevens hoef ik niet in de OP, vriendin waarmee ik afgelopen zomer naar het zuidwesten geweest ben is inmiddels m'n ex :') dus eigenlijk moet ik nog een keer terug om m'n eigen herinneringen te maken ipv met haar :7
je had gewoon die thee moeten zuipen daar
pi_165641194
Wat begroten jullie zoal voor een dergelijke reis à 3-4 weken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 september 2016 @ 12:18:24 #11
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165643850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat begroten jullie zoal voor een dergelijke reis à 3-4 weken?
10.000 voor 2

(inclusief tomtom)
pi_165643967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat begroten jullie zoal voor een dergelijke reis à 3-4 weken?
ligt eraan of je in cheap motels slaapt of in 3-sterren hotels, of elke dag bij de Mac eet of bij een 'diner' :P

maar voor een gemiddelde reis: wat BeamofLight zegt ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:18 schreef BeamofLight het volgende:
(inclusief tomtom)
:D _O-
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165643977
dubbel...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 12:34:17 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165644143
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 06:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Fokkers op rondreis
Wie: SEMTEX en hoe-die-nie
Wanneer: November 2016
Waarheen: Nevada en Californië
Reisplanning: Las Vegas - Death Valley - Yosemite Park/Mono Lake - Pacific grove - Big Sur - Morro Bay - Ventura - Channel islands - Los Angeles
Toegevoegd! Mooie reis O+

quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:07 schreef Yesse het volgende:

[..]

Goed om te weten. Hoe lang van te voren waren jullie aanwezig? Gewoon 2 uur zoals op Schiphol?

[..]

Aliens gezien? :D

[..]

Grappig we doen een aantal dingen hetzelfde maar dan net anders :+ :

Wie: Yesse en O+
Wanneer: November/december 2016
Waarheen: Los Angeles - Joshua Tree - Grand Canyon - (tussenstuk kijken waar we tijd voor hebben: Monument Valley/Bryce/Zion?) - Las Vegas - Death Valley - San Francisco - Big Sur - Santa Barbara - terug via Los Angeles
Ook toegevoegd! Ook al zo'n mooie reis O+

Als ik zou moeten kiezen tussen Monument Valley enerzijds en Bryce/Zion anderzijds zou ik voor het laatste gaan. Eventueel ook nog met Capitol Reef als je daarvoor tijd hebt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165644954
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:24 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

ligt eraan of je in cheap motels slaapt of in 3-sterren hotels, of elke dag bij de Mac eet of bij een 'diner' :P
En vergeet niet wat je daar nog gaat doen. Ga je langs de Grand Canyon rijden of neem je een helikoptervlucht. Dat soort dingen tikken volgens mij ook aan (en ik ben nog niet eens in de US geweest..) maar dat is ook met normale vakanties.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:34 schreef MaJo het volgende:
Ook toegevoegd! Ook al zo'n mooie reis O+

Als ik zou moeten kiezen tussen Monument Valley enerzijds en Bryce/Zion anderzijds zou ik voor het laatste gaan. Eventueel ook nog met Capitol Reef als je daarvoor tijd hebt :)
Vriend heeft echt z'n zinnen gezet op Monument Valley (mijn 'input' is ook vooral Joshua Tree en de Highway 1) maar ik heb inmiddels een beetje de instelling: ik ga opschrijven wat ik eventueel zou willen doen, hoeveel tijd tussen de plekken zit etc. en dan ter plaatse bekijken waar we voor gaan. Ik wil kunnen blijven hangen als het enorm tof is of juist verder gaan als we het gezien hebben :+ Wel hebben we Las Vegas halverwege de reis vastgelegd omdat het belachelijk duur is om van donderdag t/m zaterdag daar te overnachten.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 13:27:55 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_165645213
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat begroten jullie zoal voor een dergelijke reis à 3-4 weken?
Wij waren maar 2 weken (Want mn vriendin kon niet langer vakantie nemen) dus wij hadden vluchten + auto + gps + hotelovernachtingen, en dat was 2100 euro pp, maar goed, dan moet je nog eten en allerlei dingen doen en shoppen etc etc dus alleen ik heb in die 2 weken 1000 euro mee genomen maar ik heb ook nog 1000 euro op de CC geschreven.. Mijn vriendin heeft geen CC, en die had 800 euro meegenomen, dus als je dan even rekent dan zit je op

2100 x2 = 4200 euro + 1000 + 1000 + 800 = 7000 euro. Maar dan zit je dus niet in cheap ass motels en dan eet je ook niet bij de mac of de subway om de kosten te drukken. Tis vakantie he, geld moet waaien :P
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 29 september 2016 @ 13:33:49 #17
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165645365
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wij waren maar 2 weken (Want mn vriendin kon niet langer vakantie nemen) dus wij hadden vluchten + auto + gps + hotelovernachtingen, en dat was 2100 euro pp, maar goed, dan moet je nog eten en allerlei dingen doen en shoppen etc etc dus alleen ik heb in die 2 weken 1000 euro mee genomen maar ik heb ook nog 1000 euro op de CC geschreven.. Mijn vriendin heeft geen CC, en die had 800 euro meegenomen, dus als je dan even rekent dan zit je op

2100 x2 = 4200 euro + 1000 + 1000 + 800 = 7000 euro. Maar dan zit je dus niet in cheap ass motels en dan eet je ook niet bij de mac of de subway om de kosten te drukken. Tis vakantie he, geld moet waaien :P
klopt idd gewoon

150$ per dag erbij
pi_165645439
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:16 schreef Yesse het volgende:

[..]

En vergeet niet wat je daar nog gaat doen. Ga je langs de Grand Canyon rijden of neem je een helikoptervlucht. Dat soort dingen tikken volgens mij ook aan (en ik ben nog niet eens in de US geweest..) maar dat is ook met normale vakanties.

[..]

Vriend heeft echt z'n zinnen gezet op Monument Valley (mijn 'input' is ook vooral Joshua Tree en de Highway 1) maar ik heb inmiddels een beetje de instelling: ik ga opschrijven wat ik eventueel zou willen doen, hoeveel tijd tussen de plekken zit etc. en dan ter plaatse bekijken waar we voor gaan. Ik wil kunnen blijven hangen als het enorm tof is of juist verder gaan als we het gezien hebben :+ Wel hebben we Las Vegas halverwege de reis vastgelegd omdat het belachelijk duur is om van donderdag t/m zaterdag daar te overnachten.
Monument Valley heb je in een ochtend/middag wel gezien. Als ik zou moeten kiezen zou ik ook altijd naar Bryce en Zion gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_165645515
5k pp voor 3 weken heb ik ook uitgegeven ja.

Vluchten met BA, fatsoenlijke hotels, helikoptervlucht in de GC, niet de goedkoopste auto... Eigenlijk gewoon gedaan waar we zin in hadden. Qua eten: voor ontbijt en lunch gewoon broodjes en beleg kopen in de supermarkt, avondeten was verschillend. Ene keer Mac, andere keer een fancy visrestaurant.

Kan altijd goedkoper natuurlijk. Je kan lowcost vliegen met het Norwegian, je kan kamperen, je kan de goedkoop auto nemen... Het is eigenlijk maar wat je er zelf van maakt :P
Van te voren werd ons aangeraden om $50,- pppd mee te nemen om ter plekke uit te geven en zonder al te veel op te letten lukte dat makkelijk.
  donderdag 29 september 2016 @ 14:41:31 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165646938
Meestal rond de 7000 kwijt, twee personen, 18-19 nachten, hotel, eten, auto, vluchten. Boek alles vooraf en ruim vantevoren. Tickets, auto en eerste paar nachten hotel via Expedia voor paar honderd euro extra korting.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 15:01:37 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165647329
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:16 schreef Yesse het volgende:

[..]

En vergeet niet wat je daar nog gaat doen. Ga je langs de Grand Canyon rijden of neem je een helikoptervlucht. Dat soort dingen tikken volgens mij ook aan (en ik ben nog niet eens in de US geweest..) maar dat is ook met normale vakanties.

[..]

Vriend heeft echt z'n zinnen gezet op Monument Valley (mijn 'input' is ook vooral Joshua Tree en de Highway 1) maar ik heb inmiddels een beetje de instelling: ik ga opschrijven wat ik eventueel zou willen doen, hoeveel tijd tussen de plekken zit etc. en dan ter plaatse bekijken waar we voor gaan. Ik wil kunnen blijven hangen als het enorm tof is of juist verder gaan als we het gezien hebben :+ Wel hebben we Las Vegas halverwege de reis vastgelegd omdat het belachelijk duur is om van donderdag t/m zaterdag daar te overnachten.
Sowieso de beste instelling ^O^

Ik vond Monument Valley persoonlijk wat tegenvallen. Tuurlijk is het heel mooi maar na al dat rode steengeweld was ik inmiddels wat verzadigd :@ Bovendien vond ik de mensen ronduit onvriendelijk. Bryce en Zion daarentegen vond ik fantastisch O+

Wij zijn meestal rond de 6k met z'n tweeën kwijt voor +/- 4 weken. Ben goed in het zoeken naar dealtjes ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165664144
Wij vliegen volgende week terug en dan ga ik het even uitrekenen. Wij hebben inderdaad bij GC de lange heli vlucht gedaan en dat tikt zeker aan.

Ik vond Joshua Tree echt geen drol aan eigenlijk :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:36:21 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165665414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat begroten jullie zoal voor een dergelijke reis à 3-4 weken?
Rond de 5000 voor 16 dagen. Al tel ik dan de inschrijven voor de halve marathons vooraf niet mee (rond de 200 p.p.) En met een aantal Air B'n'B's erbij.
Enige hoge uitgaven: huurauto, zipline excursies, pretparktoegang, bootexcursie.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165665474
los van de excursies etc. waren de pretparken (Universal Studios en SeaWorld) en sportwedstrijd (Dodgers vs.Giants) ook aardige uitgaven :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165665725
Voor de mensen die naar Grand Canyon gaan, gá alsjeblieft even naar beneden, een hike-je van zo'n 2 uur. Slechts 5% van alle GC bezoekers daalt de GC in om tot een bepaalt punt te lopen en weer terug te gaan. De Grand Canyon is zó anders als je er in bent geweest ipv dat je aan de rand hebt gestaan, dat ik zelf tot het besef kwam dat al mijn foto's aan de Rim in één klap een stuk minder waardevol werden.. Wij zijn dan tot de rivier gekomen (+ twee overnachtingen O+) en weer naar boven gegaan en gezien mijn fysieke conditie heb ik mij zelden zo trots gevoeld. I did it ! En daar hebben de beelden op m'n netvlies zeker ook bij geholpen. _O_
pi_165665864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:53 schreef Meike26 het volgende:
Voor de mensen die naar Grand Canyon gaan, gá alsjeblieft even naar beneden, een hike-je van zo'n 2 uur. Slechts 5% van alle GC bezoekers daalt de GC in om tot een bepaalt punt te lopen en weer terug te gaan. De Grand Canyon is zó anders als je er in bent geweest ipv dat je aan de rand hebt gestaan, dat ik zelf tot het besef kwam dat al mijn foto's aan de Rim in één klap een stuk minder waardevol werden.. Wij zijn dan tot de rivier gekomen (+ twee overnachtingen O+) en weer naar boven gegaan en gezien mijn fysieke conditie heb ik mij zelden zo trots gevoeld. I did it ! En daar hebben de beelden op m'n netvlies zeker ook bij geholpen. _O_
Dit dus. Ik snap niet zo goed dat mensen super veel geld uit gaan geven aan een helivlucht, terwijl je met een permit voor veel minder geld kunt overnachten IN de GC en dan pas echt kunt zien hoe immens groot en divers dit wereldwonder is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 september 2016 @ 11:04:30 #27
269689 crew  Viv
pi_165665895
Uit mijn hoofd (kan vanwege verhuizing even niet bij mijn neurotische excel-sheets) waren wij de eerste roadtrip van 3 weken 8000 euro kwijt, waarvan 2000 aan "extra's" zoals de Jeep, American football wedstrijd, filmstudio's, schietbaan.

Ons motto was geld uitgeven waar het meerwaarde heeft, dus in the middle of nowhere een eenvoudig motel en in Vegas een grote suite op de 54ste verdieping met uitzicht op de Strip. O+
pi_165665901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit dus. Ik snap niet zo goed dat mensen super veel geld uit gaan geven aan een helivlucht, terwijl je met een permit voor veel minder geld kunt overnachten IN de GC en dan pas echt kunt zien hoe immens groot en divers dit wereldwonder is.
Het is een stuk lastiger om aan die permit te komen en het vereist een aardige fysieke inspanning.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 september 2016 @ 11:11:44 #29
269689 crew  Viv
pi_165666001
Naar beneden hiken is het punt niet, men verkijkt zich juist op de weg terug. :') Wij hebben het niet gedaan vanwege tijdgebrek, wel een zonsondergang meegepakt daar.
pi_165666129
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Het is een stuk lastiger om aan die permit te komen en het vereist een aardige fysieke inspanning.
Die permit valt best mee als je niet persé in Phantom Ranch hoeft te verblijven. En ja, het is een behoorlijk fysieke inspanning, met name terug omhoog..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:37:54 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165666408
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:53 schreef Meike26 het volgende:
Voor de mensen die naar Grand Canyon gaan, gá alsjeblieft even naar beneden, een hike-je van zo'n 2 uur. Slechts 5% van alle GC bezoekers daalt de GC in om tot een bepaalt punt te lopen en weer terug te gaan. De Grand Canyon is zó anders als je er in bent geweest ipv dat je aan de rand hebt gestaan, dat ik zelf tot het besef kwam dat al mijn foto's aan de Rim in één klap een stuk minder waardevol werden.. Wij zijn dan tot de rivier gekomen (+ twee overnachtingen O+) en weer naar boven gegaan en gezien mijn fysieke conditie heb ik mij zelden zo trots gevoeld. I did it ! En daar hebben de beelden op m'n netvlies zeker ook bij geholpen. _O_
Ik las dat ook al ergens ja, incl. een mooie foto erbij O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:39:08 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165666427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit dus. Ik snap niet zo goed dat mensen super veel geld uit gaan geven aan een helivlucht, terwijl je met een permit voor veel minder geld kunt overnachten IN de GC en dan pas echt kunt zien hoe immens groot en divers dit wereldwonder is.
Ik las ook al over prijzen van 500 dollar.. I'll pass...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165668167
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:53 schreef Meike26 het volgende:
Voor de mensen die naar Grand Canyon gaan, gá alsjeblieft even naar beneden, een hike-je van zo'n 2 uur. Slechts 5% van alle GC bezoekers daalt de GC in om tot een bepaalt punt te lopen en weer terug te gaan. De Grand Canyon is zó anders als je er in bent geweest ipv dat je aan de rand hebt gestaan, dat ik zelf tot het besef kwam dat al mijn foto's aan de Rim in één klap een stuk minder waardevol werden.. Wij zijn dan tot de rivier gekomen (+ twee overnachtingen O+) en weer naar boven gegaan en gezien mijn fysieke conditie heb ik mij zelden zo trots gevoeld. I did it ! En daar hebben de beelden op m'n netvlies zeker ook bij geholpen. _O_
Dit moet je sowieso op elke reis doen. Waar de meute rechtsaf gaat, moet jij linksaf gaan. Goed gedaan!
pi_165671264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit moet je sowieso op elke reis doen. Waar de meute rechtsaf gaat, moet jij linksaf gaan. Goed gedaan!
Dat proberen we meestal wel te doen ja. Zo hadden we ook San Fransisco bezocht. Op weg naar de piertjes 39 en 45 via Chinatown gereden en eerder al over Sillicon Valley (tegenvaller als je zaterdags in die regio arriveert -O- ). De volgende dag een vrij rustig dagje geplanned in de stad, ik wilde GoldenGate park wel zien en daar lopen ook verdomd weinig toeristen, daarna door naar het strand en even kijken bij Camera Obscura, grappig, maar niet heel veel bijzonders. Daarna de auto weer gepakt en via Lombard (dat wereld beroemde slingerweggetje) weer naar het zuiden van de stad gereden. Even wat gegeten en nog even genoten (met een kleine wandeling) van het uitzicht over de stad terwijl zon onder ging + de lampen aangingen O+
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 07:40:34 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165684062
Wij gaan die kant op, tot later *O* :W
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165684315
Gisteren had ik nog een post gezet in het F1 nieuwtjes topi , maar die was voor hier bedoeld :D

14 September daalden we af in de Grand Canyon en onder, vlak na Black Bridge naar Bright Angel Campground toe (en erg vermoeide beentjes), hangt er achter glas een pamflet van een vermist persoon.. sinds de 12e September.. Dus vrij recentelijk ook nog. En dan denk je in eerste instantie, tijdens het lezen dat het om een recreant gaat.. Nope.. Dit is een Darwin Award waard.. !!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage zondag 2 oktober 2016 @ 23:20:41 #37
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_165720809
Net terug van een goede 3 weken zuidwesten, even drie aanraders qua parken die niet heel bekend zijn. Cedar Breaks, ligt tussen Zion en Bryce in, maar wat een uitzicht _O_. Black Canyon Of The Gunnison (Colorado), beetje uit de route, maar dat is zo mooi, zeker na de overdaad aan rode stenen :P. En tot slot mijn persoonlijke favoriet en wellicht wat bekender, Capitol Reef (ergens tussen Bryce en Moab).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:47:18 #38
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165723589
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:20 schreef LTVDK het volgende:
Net terug van een goede 3 weken zuidwesten, even drie aanraders qua parken die niet heel bekend zijn. Cedar Breaks, ligt tussen Zion en Bryce in, maar wat een uitzicht _O_. Black Canyon Of The Gunnison (Colorado), beetje uit de route, maar dat is zo mooi, zeker na de overdaad aan rode stenen :P. En tot slot mijn persoonlijke favoriet en wellicht wat bekender, Capitol Reef (ergens tussen Bryce en Moab).
Eens: echt hoog zit je daar ineens he. 10.000 Ft. en meer. Tussen de lavavelden. Ook mijn favo!
Ken ik niet
Eens: zijn bovenop ergens verdwaald toen nog. Gaf ook wel een leuke dimensie.

Edit: route 12 en 24 nog gereden?
  Redactie Frontpage maandag 3 oktober 2016 @ 12:09:02 #39
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_165725908
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:47 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Eens: echt hoog zit je daar ineens he. 10.000 Ft. en meer. Tussen de lavavelden. Ook mijn favo!
Ken ik niet
Eens: zijn bovenop ergens verdwaald toen nog. Gaf ook wel een leuke dimensie.

Edit: route 12 en 24 nog gereden?
Ja allebei gereden, 12 over Boulder Mountain, ook een mooi uitzicht vanaf bovenop en de 24 naar Hanksville is ook echt een heel apart landschap met opeens hele kale grijze bergen. Vanaf dat dorp naar de bewoonde wereld is wel een enorm saaie lange rechte lege weg :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:48:07 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165729482
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:20 schreef LTVDK het volgende:
Net terug van een goede 3 weken zuidwesten, even drie aanraders qua parken die niet heel bekend zijn. Cedar Breaks, ligt tussen Zion en Bryce in, maar wat een uitzicht _O_. Black Canyon Of The Gunnison (Colorado), beetje uit de route, maar dat is zo mooi, zeker na de overdaad aan rode stenen :P. En tot slot mijn persoonlijke favoriet en wellicht wat bekender, Capitol Reef (ergens tussen Bryce en Moab).
Beetje dezelfde route hebben wij ook ooit gedaan. Denver-Salida-Rio Grande National Forest (totaal uitgestorven wegen ^O^ -Gunnison.

Nog in Crested Butte geweest? Beetje zo'n hippie ski dorp. Wel leuk om door Mainstreet te banjeren/wat te zitten/eten. Wij zijn toen via Telluride-Million Dollar Highway-Durango naar Mesa Verde NP gegaan.

Durango kan je mooi met de stoomtrein naar Silverton. Klink net zo suf/standaard als een rondvaart in Amsterdam, maar is echt top. http://www.durangotrain.com/
Gepikte foto:
Durango heb je ook aardig wat koffietentjes/kroegen/restaurants ed.


quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja allebei gereden, 12 over Boulder Mountain, ook een mooi uitzicht vanaf bovenop en de 24 naar Hanksville is ook echt een heel apart landschap met opeens hele kale grijze bergen. Vanaf dat dorp naar de bewoonde wereld is wel een enorm saaie lange rechte lege weg :P.
Hanksville en Capitol Reef nauwelijks iets van gezien door dikke zandstorm op weg naar I-70/Moab :') maar niks gemist dus. Kan mij campers herinneren die je steeds achter de volgende glooiing ziet verdwijnen, en die je dan in gaat halen als je op de top van weer een volgende glooiing bent.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:55:30 #41
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165729643
Capitol Reef en niks gemist in een zin
  Redactie Frontpage maandag 3 oktober 2016 @ 16:08:50 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_165729916
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:48 schreef Hyperdude het volgende:
Beetje dezelfde route hebben wij ook ooit gedaan. Denver-Salida-Rio Grande National Forest (totaal uitgestorven wegen ^O^ -Gunnison.
Was een iets andere route, van Grand Junction naar Cortez dwars door de Rockies :P Lekker door de Red Mountain Pass door een sneeuwstorm (in september :') ). Die treinrit kregen we ook als tip, in een visitor center door een Duitser :X

Maar Capitol Reef zou je echt nog een keertje moeten zien met goed weer, en dan zeker het laatste stukje onverhard de canyon inrijden O+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:13:11 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165729987
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:55 schreef BeamofLight het volgende:
Capitol Reef en niks gemist in een zin
Bedoelde meer deel van Hanksville naar I-70 :P
Wel eens in een zandstorm gereden? :)
Zo zag Capitol Reef er uit toen wij er naartoe reden.
Uitzicht op Capitol Reef NP vanaf UT-12, geloof ik, en het was nog ietsje erger toen wij daar rondtuften. Hele stukken 20 mph gereden
Wel nog toffe sticker gescoord in Fruita
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:26:14 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165730263
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Was een iets andere route, van Grand Junction naar Cortez dwars door de Rockies :P Lekker door de Red Mountain Pass door een sneeuwstorm (in september :') ). Die treinrit kregen we ook als tip, in een visitor center door een Duitser :X

Maar Capitol Reef zou je echt nog een keertje moeten zien met goed weer, en dan zeker het laatste stukje onverhard de canyon inrijden O+
Op een gegeven moment is er zoveel te zien, en wij zijn ook nog naar Yellowstone geweest; beetje veel rijden. Dan rij je wel eens door. Tijd tekort i.c.m. overload aan indrukken. "Ik heb het nu wel gehad met die rooie stenen" heb ik meer dan eens gehoord. Vond zelf Canyonlands NP zeer indrukwekkend. Was die zandstorm net gaan liggen. Gelukkig.
Van boven:

Van beneden, dag later:


[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 03-10-2016 16:56:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:50:00 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165762247
Canyonlands _O_

Was zeker één van mijn hoogtepunten. Maakt veel meer indruk dan bijv. Grand Canyon.
pi_165763772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:50 schreef Kyran het volgende:
Canyonlands _O_

Was zeker één van mijn hoogtepunten. Maakt veel meer indruk dan bijv. Grand Canyon.
Omdat je er mogelijk niet bent 'in' geweest. Toen ik aan de south rim stond + de rode bus naar Hermits Rest had genomen, was ik een beetje onder de indruk, maar te vergelijken met wanneer je op de Eiffeltoren staat. Die middag nog een metertje of 50/75 gedaald vanaf Bright Angel Trailhead en de GrandCanyon veranderd ineens in een diepe grote mond waar je al voor een klein beetje voorbij zijn tanden bent.
De dag er na afgedaald over de SouthKaibab trail, als je dan bij Skeleton point bent aangekomen, wow, wow wow. En dan het tip-off point.. :o

En dan, 2 dagen later, sta je weer aan de southrim.. Kijk je naar beneden. "Daar ben ik geweest" had voor mij nog nooit zoveel betekenis gehad 8-) _O_
pi_165763826
Iemand ervaring met de North rim van de Grand Canyon? Trails Een stuk de canyon in vanaf daar, willen dat volgend jaar een stuk doen :)

Canyonlands ook erg gaaf om zo te zien.
All management is Strategic Management.
pi_165763876
De trail van de Northrim is een stuk langer, ik meen iets van 25km, welke in het begin (boven) best stijl is. Maar TheWhiteCowboy kan je er vanmiddag waarschijnlijk meer over vertellen ;)
pi_165763939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:50 schreef Kyran het volgende:
Canyonlands _O_

Was zeker één van mijn hoogtepunten. Maakt veel meer indruk dan bijv. Grand Canyon.
:') :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_165775965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 06:17 schreef GodsSon het volgende:
Iemand ervaring met de North rim van de Grand Canyon? Trails Een stuk de canyon in vanaf daar, willen dat volgend jaar een stuk doen :)

Canyonlands ook erg gaaf om zo te zien.
Wat wil je weten?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 22:21:01 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165780402
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 05:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Omdat je er mogelijk niet bent 'in' geweest. Toen ik aan de south rim stond + de rode bus naar Hermits Rest had genomen, was ik een beetje onder de indruk, maar te vergelijken met wanneer je op de Eiffeltoren staat. Die middag nog een metertje of 50/75 gedaald vanaf Bright Angel Trailhead en de GrandCanyon veranderd ineens in een diepe grote mond waar je al voor een klein beetje voorbij zijn tanden bent.
De dag er na afgedaald over de SouthKaibab trail, als je dan bij Skeleton point bent aangekomen, wow, wow wow. En dan het tip-off point.. :o

En dan, 2 dagen later, sta je weer aan de southrim.. Kijk je naar beneden. "Daar ben ik geweest" had voor mij nog nooit zoveel betekenis gehad 8-) _O_
Denk dat dat er zeker mee te maken heeft ja. Daarnaast was het al redelijk laat, waren we behoorlijk moe en was het een beetje bewolkt/heiig waardoor het gewoon niet overkwam. Het begon pas een beetje indruk te maken toen ik de bordjes begon te lezen en snapte hoe diep het allemaal was :D

Canyonlands zijn we langer gebleven, was het heerlijk weer, praatje van een ranger meegepikt en echt de Canyon ingereden. Hoewel het veel minder groot en minder diep is maakte het gewoon meer indruk. Al heeft de Jeep waar we in reden zeker ook een bijdrage geleverd aan de belevenis.

Grand Canyon gaan we zeker nog wel een keer naar toe en dan meer tijd voor uittrekken :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 22:21:36 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165780416
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 07:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') :')
Ja, stel je voor iemand met een andere mening :'( :r
pi_165788251
Canyonlands vond ik ook wel iets toffer dan de Grand Canyon. Komt mede doordat je een grootser uitzicht hebt waardoor je je nog kleiner voelt.
pi_165789257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:53 schreef MikelenniuM het volgende:
Canyonlands vond ik ook wel iets toffer dan de Grand Canyon. Komt mede doordat je een grootser uitzicht hebt waardoor je je nog kleiner voelt.
Klopt, als je met de auto de canyon in kan, dan is Canyonlands blijkbaar de betere optie.. maar wanneer je dus van je bezoek aan de GC even een uurtje naar beneden en boven gaat, en dat hoeft dus echt niet ver te zijn, dan krijg je ook al die ervaring ;) Het moment dat we op de South Kaibab trail op slechts 30% van de afdaling zaten, dat is zo'n ander gevoel dan alleen boven aan de GC over een railingkje te turen.. Dat mag en kan je dan niet met elkaar vergelijken.

Het is het zelfde alsof je naar San Fransisco en LA bent geweest. Bij LA ben je tot aan Pasadena gekomen en in San Fran tot in Alcatraz en goldengate, dan kan je toch ook niet zeggen dat het downtown LA en Santa Monica leuker is dan San Fransisco ? ;)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:59:29 #55
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165791182
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, als je met de auto de canyon in kan, dan is Canyonlands blijkbaar de betere optie.. maar wanneer je dus van je bezoek aan de GC even een uurtje naar beneden en boven gaat, en dat hoeft dus echt niet ver te zijn, dan krijg je ook al die ervaring ;) Het moment dat we op de South Kaibab trail op slechts 30% van de afdaling zaten, dat is zo'n ander gevoel dan alleen boven aan de GC over een railingkje te turen.. Dat mag en kan je dan niet met elkaar vergelijken.

Het is het zelfde alsof je naar San Fransisco en LA bent geweest. Bij LA ben je tot aan Pasadena gekomen en in San Fran tot in Alcatraz en goldengate, dan kan je toch ook niet zeggen dat het downtown LA en Santa Monica leuker is dan San Fransisco ? ;)
Mensen hebben meningen, misschien kun je dit accepteren?
Ik ga bijvoorbeeld nooit meer naar de Grand Canyon en nooit meer naar Las Vegas. Kan je dit handlen Meike?
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 16:15:44 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165791417
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:50 schreef Kyran het volgende:
Canyonlands _O_

Was zeker één van mijn hoogtepunten. Maakt veel meer indruk dan bijv. Grand Canyon.
Canyonlands is fantastisch O+ ben er ten huwelijk gevraagd dus sowieso goeie herinneringen aan.

Maar Grand Canyon vond ik wel net iets indrukwekkender, het is zo immens groot, niet te bevatten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165791443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:59 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Mensen hebben meningen, misschien kun je dit accepteren?
Ik ga bijvoorbeeld nooit meer naar de Grand Canyon en nooit meer naar Las Vegas. Kan je dit handlen Meike?
Natuurlijk kan ik dat. Amerika is groot, je kan niet alles zien. Enige wat ik wil zeggen is dat je de GC vanaf de Rim imo echt niet kan vergelijken met een Canyonlands waar je zo eventjes met de auto doorheen rijdt. Dan doe je naar mijn idee de GC enorm mee te kort, zeker ook met de wetenschap dat het dus die 5% is die de GC slechts in gaat.
Ik snap die ergens mening ook wel.. ik was er al eens over heen gevlogen en dat voelde ook niet heel speciaal. Ja een vallei.. En nu?
Door mijn vriend heb ik mijzelf laten overhalen die vallei in te gaan en dan ook gelijk tot het gaatje.. En verdomme wat had hij een gelijk ! _O_ ^O^
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:20:31 #58
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165791512
Oh ja, de baas thuis is me trouwens alweer aan het verleiden voor de volgende vakantie. Nou ja volgende vakantie in de zomer.
Moet even ja zeggen tegen Yellowstone, Banff, Jasper, Mustang Cabrio.
pi_165791514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 06:35 schreef Meike26 het volgende:
De trail van de Northrim is een stuk langer, ik meen iets van 25km, welke in het begin (boven) best stijl is. Maar TheWhiteCowboy kan je er vanmiddag waarschijnlijk meer over vertellen ;)
Was 'ie gaan rennen daar? :o
Ja doei.
pi_165791832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Was 'ie gaan rennen daar? :o
:Y Oorspronkelijke idee om van South rim naar north rim te lopen en dan weer terug.. Maar was verstandiger om hem maar 'even' te halen bij de North Rim lodge :D Nog steeds een erg mooie prestatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 06-10-2016 17:21:38 ]
pi_165792234
een volgende Amerika-reis hoeft voor mij ook niet perse inclusief Las Vegas te zijn, hebben daar 3 nachten geslapen en ongeveer alles wel gezien...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:32:21 #62
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165792703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:02 schreef ReMcOrE het volgende:
een volgende Amerika-reis hoeft voor mij ook niet perse inclusief Las Vegas te zijn, hebben daar 3 nachten geslapen en ongeveer alles wel gezien...
pas op dat er dalijk mensen gaan reageren dat je LV helemaal niet kunt kennen in 3 dagen he.
pi_165792748
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:32 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

pas op dat er dalijk mensen gaan reageren dat je LV helemaal niet kunt kennen in 3 dagen he.
:D

Dat gaat makkelijk lukken, 1 nacht en 2 dagen was voor ons voldoende hoor ;) :*
pi_165792771
1 nacht was het voor mij al om te weten dat het niet mijn plek is. Maar dat wist ik eigenlijk voordat we gingen ook wel :+
Ja doei.
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 17:48:09 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165792952
Ik vond vegas best tof :D de gratis overnachtingen via myvegas hielpen ook wel mee ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165792970
Al zouden ze me geld géven, ik ga er niet meer heen _O-
Ja doei.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:34:57 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165793532
Vegas kent zoveel meer dan je op het eerste oog ziet. Wij gingen voor het eerst in 2002, 5 dagen.
We hebben toen de volledige Downtown van Las Vegas gemist en het 'echte' Las Vegas bord aan het begin van de Strip. Oh ja, en nooit de monorail genomen.

Dit jaar gaan we die dingen dus wel doen. Net als het bezoeken van de Neon Boneyard, de Pinball hall of fame, het zee aquarium met haaien in Mandalay bay, ziplinen op de Fremont experience. Als je wilt, kun je ook nog naar de heartattack grill. Genoeg te doen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165793567
Ja, al dat soort dingen kunnen mij persoonlijk dus geen zier boeien :P Maar kan begrijpen dat andere mensen 't wel tof vinden.
Ja doei.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:55:01 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165793774
Wij zijn er een nacht geweest, maar puur om dicht bij de Grand Canyon te zijn. Wisten vooraf al dat het niet onze favoriete stad zou worden. Enige wat leuk was aan Las Vegas was dat we achteraf konden zeggen dat we er wel geweest waren en toch even hebben rondgekeken. Maar wat was het daar warm zeg, holy shit. Niet zo warm als op de terugweg bij de Hoover Dam though. Toen was het 49 graden. Leek alsof ik in een oven lag.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:06:44 #70
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_165798005
Wij zijn weer terug thuis :)
Ik vond Las Vegas wel leuk, maar 3 / 4 dagen is genoeg haha. San Fran *;
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_165799407
toen wij aan het fietsen waren in SF waren we één van de weinige :Y)
en volgens mij de enige die met de fiets naar beneden gingen op Lombard Street :7
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:32:35 #72
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165815176
Waar hebben jullie die fietsen gehuurd in SF?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:49:32 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165815478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn er een nacht geweest, maar puur om dicht bij de Grand Canyon te zijn. Wisten vooraf al dat het niet onze favoriete stad zou worden. Enige wat leuk was aan Las Vegas was dat we achteraf konden zeggen dat we er wel geweest waren en toch even hebben rondgekeken. Maar wat was het daar warm zeg, holy shit. Niet zo warm als op de terugweg bij de Hoover Dam though. Toen was het 49 graden. Leek alsof ik in een oven lag.
Las Vegas is idd beter in het voor- en najaar te doen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165828235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:32 schreef Yesse het volgende:
Waar hebben jullie die fietsen gehuurd in SF?
http://www.bikerentalsanfrancisco.com

linkje kwam hier een keer voorbij, 20% korting als je van tevoren online reserveert ^O^

wij hadden de fietsen 1 dag en 4 uur gehad uiteindelijk, maar hoefden maar voor 1 dag te betalen :) (kost $ 29 p.f.p.d. voor een citybike, geen helm erbij ofzo, slot is standaard)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 11:20:23 #75
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165829018
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:49 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

http://www.bikerentalsanfrancisco.com

linkje kwam hier een keer voorbij, 20% korting als je van tevoren online reserveert ^O^

wij hadden de fietsen 1 dag en 4 uur gehad uiteindelijk, maar hoefden maar voor 1 dag te betalen :) (kost $ 29 p.f.p.d. voor een citybike, geen helm erbij ofzo, slot is standaard)
Top! Is een helm verplicht?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165829352
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:20 schreef Yesse het volgende:

[..]

Top! Is een helm verplicht?
nee. en wij vonden het niet nodig, gezien onze jarenlange ervaring met fietsen :Y) in tegenstelling tot veel andere toeristen, die geen idee leken te hebben waar ze aan waren begonnen :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:19:04 #77
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165832430
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:42 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

nee. en wij vonden het niet nodig, gezien onze jarenlange ervaring met fietsen :Y) in tegenstelling tot veel andere toeristen, die geen idee leken te hebben waar ze aan waren begonnen :P
Chill. Ik zit inderdaad dagelijks op de fiets dus zo nodig zal het niet zijn. Nu maar hopen dat het droog is
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:44:07 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165832706
Ik wil tr. een prepaid sim en/of toestel kopen voor de reis. (want ik denk dat onze iphones niet werken op het net daar.) heeft een van jullie daar ervaring mee?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:52:53 #79
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165832796
Nee Apple werkt idd niet in de USA...
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:54:56 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165832821
Dat was lastig inderdaad. En meteen het irritantste van de VS: overal zie je gasten met een iPhone waarvan je dus wéét dat hij het niet eens doet daar :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165832868
T/m de iPhone 4 was dat misschien zo. Toen verkocht Apple 2 verschillende soorten voor verschillende regio's.
Maar alle nieuwere iPhones werken overal ter wereld hoor.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:23:12 #82
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165833165
Apple verkoopt nog steeds twee modellen :)
http://www.apple.com/iphone/LTE

Maar goed, om dan maar serieus antwoord te geven. Koop bv een sim van tmobile, speciaal voor toeristen: https://prepaid-phones.t-(...)ational-tourist-plan
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:25:21 #83
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165833185
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:54 schreef matthijst het volgende:
Dat was lastig inderdaad. En meteen het irritantste van de VS: overal zie je gasten met een iPhone waarvan je dus wéét dat hij het niet eens doet daar :)
oh je was serieus .... omfg
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:02:53 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165833662
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:23 schreef matthijst het volgende:
Apple verkoopt nog steeds twee modellen :)
http://www.apple.com/iphone/LTE

Maar goed, om dan maar serieus antwoord te geven. Koop bv een sim van tmobile, speciaal voor toeristen: https://prepaid-phones.t-(...)ational-tourist-plan
Top tip, thanks!

Maareh past die wel of niet in mijn 5S? Een Europese iphone werkt toch niet op dualband?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:52:08 #85
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165834304
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

oh je was serieus .... omfg
Uhm nee, ironisch :D
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 18:54:27 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165835128
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:25 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

oh je was serieus .... omfg
Dit toont echt hoe humorloos je bent :') :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:46:01 #87
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165835962
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik wil tr. een prepaid sim en/of toestel kopen voor de reis. (want ik denk dat onze iphones niet werken op het net daar.) heeft een van jullie daar ervaring mee?
Wij hebben op advies een Arieli simkaart besteld. Voor 1 maand betaal je een vast bedrag voor onbeperkt bellen (ook naar Nederland) en 4 of 10gb internet. Wij hebben de kaart binnen 5 werkdagen ontvangen maar ze geven 9 tot 12 werkdagen aan.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:26:33 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165836940
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 19:46 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wij hebben op advies een Arieli simkaart besteld. Voor 1 maand betaal je een vast bedrag voor onbeperkt bellen (ook naar Nederland) en 4 of 10gb internet. Wij hebben de kaart binnen 5 werkdagen ontvangen maar ze geven 9 tot 12 werkdagen aan.
Waar/hoe/tell me more :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:29:32 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165837019
Hier staat veel over die sim ook: http://forum.allesamerika(...)71e5fe0b46&start=380
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:38:42 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_165837257
Wij hebben die ook gebruikt, ideaal! Wij hadden beide 10GB, omdat het prijsverschil niet zoveel was. Mijn vriend kon zijn telefoon (iPhone 6) overigens wel als een hotspot gebruiken, maar ik (6S) niet. Officieel kan het ook niet. En als je hem niet koppelt met je whatsapp, dan bel / sms je met het Amerikaanse nummer, maar blijft whatsapp via je Nederlandse nummer.

Je moet wel even je instellingen veranderen / aanpassen / updaten. Eerst hadden wij alleen internet bij LTE (4G) en niet met 3G. Na de aanpassing wel ^O^
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:39:50 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_165837279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:32 schreef Yesse het volgende:
Waar hebben jullie die fietsen gehuurd in SF?
Wij hebben een Groupon gekocht voor de fietsen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:41:17 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165837328
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:29 schreef matthijst het volgende:
Hier staat veel over die sim ook: http://forum.allesamerika(...)71e5fe0b46&start=380
Thanks!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:09:59 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165841273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:39 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hebben een Groupon gekocht voor de fietsen :)
Hoe is het je gelukt om met Groupon iets te bestellen? Ik heb het met vpn geprobeerd maar uiteindelijk als ik de gegevens van de creditcard invul ketst ie het alsnog af -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:24:58 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_165841587
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe is het je gelukt om met Groupon iets te bestellen? Ik heb het met vpn geprobeerd maar uiteindelijk als ik de gegevens van de creditcard invul ketst ie het alsnog af -O-
Dat heeft mijn vriend gedaan, maar het was inderdaad een heel gedoe. Deze manier heeft bij hem gewerkt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 9 oktober 2016 @ 07:10:05 #95
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165845472
lurker.....nadat we 4 jaar geleden een maand rondgereisd hebben in het zuidwesten zijn Mrs.RD en ik van plan om in juni 2017 het zuidoosten, en dan met name The Carolinas, te ontdekken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165846959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:40 schreef ReMcOrE het volgende:
toen wij aan het fietsen waren in SF waren we één van de weinige :Y)
en volgens mij de enige die met de fiets naar beneden gingen op Lombard Street :7
Dat heb ik ook gedaan :-)
Wel ff bovenaan gevraagd of het uberhaupt wel mocht.
Kostte nog wel veel moeite om met die fucking fiets daar boven te komen.
pi_165848557
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:26 schreef Neede_Radical het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan :-)
Wel ff bovenaan gevraagd of het uberhaupt wel mocht.
Kostte nog wel veel moeite om met die fucking fiets daar boven te komen.
wij zagen nergens een bordje ofzo dat het niet mocht, dus gewoon gegaan :7 en die heuvels daar zijn inderdaad killing, maar je moet wat :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:57:12 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165852244
Begonnen met uitzoeken voor de zomer. AMS-SLC
- 3 nachten SLC (2 dagen daar, outletshoppen en mormonen kieken)
- 3 nachten Moab (Arches)
- 3 nachten Denver
- 3 nachten Mt. Rushmore
- 2 nachten Ranch at Ucross
- 3 nachten cabin in Yellowstone
- 2 nachten cabin in Grand Teton
- 1 nacht in SLC

Iemand hier geweest en opmerkingen?
Paar langere afstanden erbij, maar zit liever ergens een paar nachten dan steeds de zooi in- en uit te laden :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:11:24 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165852547
Moab-SLC is supersaai stuk.
Zijn kleinere wegen door de Rockies niet wat afwisselender dan de I-70?
3 dagen SLC? Zou een dagje aan Yellowstone/Dikke tieten ;) plakken.
Wij zijn van Ogden, via Logan en Bear Lake, naar Jackson gereden. Mooie rustige weg en duurde geloof ik niet veel langer dan via Idaho.
Boulder is ook wel aardige plaats voor een overnachting. Vlak bij Denver.
Wij hebben destijds Yellowstone-Casper-Denver gereden. Erg saai daar als er geen bergjes of boompjes te zien zijn.

Scenic Byways ^O^
http://www.fhwa.dot.gov/byways/byways

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 09-10-2016 15:18:38 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 15:58:26 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165853383
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:24 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dat heeft mijn vriend gedaan, maar het was inderdaad een heel gedoe. Deze manier heeft bij hem gewerkt.
Ah, ik heb wel VPN gebruikt maar niet specifiek een staat gekozen. Ga ik dat eens proberen ^O^ Hoewel ik nu in Canada zit dus misschien is het dan niet eens nodig _O-

quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:57 schreef matthijst het volgende:
Begonnen met uitzoeken voor de zomer. AMS-SLC
- 3 nachten SLC (2 dagen daar, outletshoppen en mormonen kieken)
- 3 nachten Moab (Arches)
- 3 nachten Denver
- 3 nachten Mt. Rushmore
- 2 nachten Ranch at Ucross
- 3 nachten cabin in Yellowstone
- 2 nachten cabin in Grand Teton
- 1 nacht in SLC

Iemand hier geweest en opmerkingen?
Paar langere afstanden erbij, maar zit liever ergens een paar nachten dan steeds de zooi in- en uit te laden :)
[ afbeelding ]
Wij hebben alleen het stuk Moab - SLC gedaan. Tip: skip SLC :P Vond er echt helemaal niets aan. 1 nacht is echt zat, de stad is zo doods dat je na 1 dag alles (lees: de kerk) gezien hebt.

Vergeet in Moab vooral Canyonlands niet (en Dead Horse Point SP!) Arches is mooi maar ik vond Canyonlands veel indrukwekkender. En dan hebben we nog niet eens the Needles gedaan.

Voor de rest een gave reis denk ik, ben benieuwd naar je ervaringen rondom Yellowstone!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 9 oktober 2016 @ 16:56:10 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165854479
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:11 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn kleinere wegen door de Rockies niet wat afwisselender dan de I-70?
Goeie, zal eens kijken, misschien tussen Moab en Denver ergens in de Rockies een nachtje.

quote:
3 dagen SLC? Zou een dagje aan Yellowstone/Dikke tieten ;) plakken.
Landen rond 14:50, eer je dan bij hotel bent is dag 1 al voorbij, maar zal 's ff kijken of een nachtje minder in SLC misschien handig is.

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:58 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben alleen het stuk Moab - SLC gedaan. Tip: skip SLC :P Vond er echt helemaal niets aan. 1 nacht is echt zat, de stad is zo doods dat je na 1 dag alles (lees: de kerk) gezien hebt.
:D OK, nachtje minder dan denk ik!

quote:
Vergeet in Moab vooral Canyonlands niet (en Dead Horse Point SP!) Arches is mooi maar ik vond Canyonlands veel indrukwekkender. En dan hebben we nog niet eens the Needles gedaan.
Vorige keer zijn we daar geweest ^O^
Ook in Arches, maar toen was m'n vrouw ziek, dus ben ik d'r alleen een beetje langsgereden. Zag dat het nu redelijk in de buurt is, dus toch maar een keer overdoen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:49:55 #102
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165856376
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:57 schreef matthijst het volgende:
Begonnen met uitzoeken voor de zomer. AMS-SLC
- 3 nachten SLC (2 dagen daar, outletshoppen en mormonen kieken)
- 3 nachten Moab (Arches)
- 3 nachten Denver
- 3 nachten Mt. Rushmore
- 2 nachten Ranch at Ucross
- 3 nachten cabin in Yellowstone
- 2 nachten cabin in Grand Teton
- 1 nacht in SLC

Iemand hier geweest en opmerkingen?
Paar langere afstanden erbij, maar zit liever ergens een paar nachten dan steeds de zooi in- en uit te laden :)
[ afbeelding ]
dit jaar zon beetje alles van bovenstaande gedaan. Conclusie: wij gaan 2017 direct terug en alleen voor YS.
Doe SLC niet of zwaar minder en doe zoveel mogelijk meer YS.
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:04:03 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165856659
Denk dat ik zo in 3 weken wel genoeg natuur zie?
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:15:13 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165856851
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Goeie, zal eens kijken, misschien tussen Moab en Denver ergens in de Rockies een nachtje.
...
Rocky Mountain NP https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/trail_ridge_road.htm
Mount Evans
Steamboat Springs
Breckenridge(beetje kakkineus ski-oord met enorme huizen/buitenverblijven in de bergen er omheen). Zou mij niet verbazen als de Donald er ook een stulpje heeft. ;)
Of zoiets? http://www.gatewaycanyons.com

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 09-10-2016 19:25:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:19:58 #105
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165856953
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:04 schreef matthijst het volgende:
Denk dat ik zo in 3 weken wel genoeg natuur zie?
precies, gewoon 8 dagen in SLC en Denver zitten
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:38:47 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165857343
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:19 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

precies, gewoon 8 dagen in SLC en Denver zitten
Ik begrijp dat jij onbeperkt vakantie hebt. Helaas moet ik het, net als het gros van Nederland doen in een week of 3 :)
En zoals je ziet ben je dan vrij beperkt. Jij poept waarschijnlijk op steden, persoonlijk vind ik het in de VS ook leuk om bij Walmart, Target, Macy's, een mall of een outlet te kijken. Die zitten niet in Yellowstone :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:46:29 #107
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165857468
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:38 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij onbeperkt vakantie hebt. Helaas moet ik het, net als het gros van Nederland doen in een week of 3 :)
En zoals je ziet ben je dan vrij beperkt. Jij poept waarschijnlijk op steden, persoonlijk vind ik het in de VS ook leuk om bij Walmart, Target, Macy's, een mall of een outlet te kijken. Die zitten niet in Yellowstone :)
mij maakt t niet uit he

Jij stelt een vraag of iemand daar geweest is en wat hij/zij vindt van je plan

Dan kan t zijn dat je er iets of niets meedoet. En ik neem aan dat t werkelijk he le maal niemand iets interesseert of je 3, 8 of 21 dagen in Denver verblijft.
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:49:52 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165857517
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:46 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

mij maakt t niet uit he

Jij stelt een vraag of iemand daar geweest is en wat hij/zij vindt van je plan

Dan kan t zijn dat je er iets of niets meedoet. En ik neem aan dat t werkelijk he le maal niemand iets interesseert of je 3, 8 of 21 dagen in Denver verblijft.
Reageer op dat achterlijke commentaar van je.
Dom. Negeren is beter inderdaad.
Was jij niet de man van 5000 kilometer, 7 staten in 2 weken? Was dat dan 4 nachten Yellowstone en daarna overal 1 nacht?
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator maandag 10 oktober 2016 @ 00:46:35 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165865047
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Goeie, zal eens kijken, misschien tussen Moab en Denver ergens in de Rockies een nachtje.

[..]

Landen rond 14:50, eer je dan bij hotel bent is dag 1 al voorbij, maar zal 's ff kijken of een nachtje minder in SLC misschien handig is.

[..]

:D OK, nachtje minder dan denk ik!

[..]

Vorige keer zijn we daar geweest ^O^
Ook in Arches, maar toen was m'n vrouw ziek, dus ben ik d'r alleen een beetje langsgereden. Zag dat het nu redelijk in de buurt is, dus toch maar een keer overdoen :)
Ter illustratie, deze foto is om 12 uur 's avonds genomen op het belangrijkste kruispunt op een zaterdagavond:



Er was werkelijk waar niets te doen en niets open _O-

En als je Arches niet bezocht hebt eerder dan zeker doen ^O^ Als je in Moab bent, ga daar sushi eten als je daarvan houdt. Heb daar de beste sushi ooit gegeten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 10 oktober 2016 @ 07:48:38 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165867181
Dat ziet er mooi dood uit, zit iedereen alvast in de kerk O~)
Sushi, gaat er altijd wel in!
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 10 oktober 2016 @ 11:59:08 #111
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165870002
Ik ga over een paar dagen naar LA en dan via Las Vegas richting San Francisco voor Bridge School Benefit concerten (en fanmeetings). Heeft iemand nog tips? We gaan 2 weken en gaan via highway 1 terug naar LA.

Twee jaar terug zijn we een week geweest inclusief concerten en hebben we San Fran gezien en een beetje omgeving.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 10 oktober 2016 @ 23:27:31 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165886878
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:59 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga over een paar dagen naar LA en dan via Las Vegas richting San Francisco voor Bridge School Benefit concerten (en fanmeetings). Heeft iemand nog tips? We gaan 2 weken en gaan via highway 1 terug naar LA.

Twee jaar terug zijn we een week geweest inclusief concerten en hebben we San Fran gezien en een beetje omgeving.
Hoe lang blijf je overal? Misschien kun je Death Valley en/of Yosemite nog meepikken? Hoewel tioga pass waarschijnlijk gesloten zal zijn, dan wordt het erg omrijden ;) maar als je de mogelijkheid hebt om DV te bezoeken: zeker doen! Is echt een waanzinnig park O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:07:23 #113
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165887400
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe lang blijf je overal? Misschien kun je Death Valley en/of Yosemite nog meepikken? Hoewel tioga pass waarschijnlijk gesloten zal zijn, dan wordt het erg omrijden ;) maar als je de mogelijkheid hebt om DV te bezoeken: zeker doen! Is echt een waanzinnig park O+
We komen woensdagavond aan hebben twee hotelnachten in LA geboekt, gaan donderdag naar een concert in Pomona. Dan willen we vrijdag Hollywood/walk of fame bekijken en nog wat dingen? En dan hebben we vanaf wo19 of do20 oktober een hotel in de Bay Area voor een fan-bbq, fan-dag en 2 dagen festival. Dus tussen 14 en 19 oktober willen we nog 1 nacht Las Vegas om ook naar de Grand Canyon te gaan en voor de rest staat het nog vrij. Een sequoia park willen we ook nog bezoeken of Yosemite oid. De 24e rijden we dan via highway 1 weer naar LA waar we de 26e weer terug naar NL vliegen.

Ik zie dat Tioga pass de afgelopen jaren steeds in november sloot, dus dat zullen we in de gaten moeten houden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 01:32:30 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165887861
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 00:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

We komen woensdagavond aan hebben twee hotelnachten in LA geboekt, gaan donderdag naar een concert in Pomona. Dan willen we vrijdag Hollywood/walk of fame bekijken en nog wat dingen? En dan hebben we vanaf wo19 of do20 oktober een hotel in de Bay Area voor een fan-bbq, fan-dag en 2 dagen festival. Dus tussen 14 en 19 oktober willen we nog 1 nacht Las Vegas om ook naar de Grand Canyon te gaan en voor de rest staat het nog vrij. Een sequoia park willen we ook nog bezoeken of Yosemite oid. De 24e rijden we dan via highway 1 weer naar LA waar we de 26e weer terug naar NL vliegen.

Ik zie dat Tioga pass de afgelopen jaren steeds in november sloot, dus dat zullen we in de gaten moeten houden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Wanneer vlieg je nou precies? As. woensdag?

12-10 Heenreis / Los Angeles
13-10 Los Angeles
14-10 Los Angeles
15-10 ?
16-10 ?
17-10 ?
18-10 ?
19-10 San Francisco
20-10 San Francisco
21-10 ?
22-10 ?
23-10 ?
24-10 Highway 1
25-10 Highway 1
26-10 Los Angeles / Terugreis

Dit is je planning? Ik vraag het zodat ik fatsoenlijk advies kan geven en geen gekke dingen ga voorstellen waar je veel voor moet (om)rijden :D
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 01:52:54 #115
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165887954
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 01:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wanneer vlieg je nou precies? As. woensdag?

12-10 Heenreis / Los Angeles
13-10 Los Angeles
14-10 Los Angeles
15-10 ?
16-10 ?
17-10 ?
18-10 ?
19-10 San Francisco
20-10 San Francisco
21-10 ?
22-10 ?
23-10 ?
24-10 Highway 1
25-10 Highway 1
26-10 Los Angeles / Terugreis

Dit is je planning? Ik vraag het zodat ik fatsoenlijk advies kan geven en geen gekke dingen ga voorstellen waar je veel voor moet (om)rijden :D
12-10 Heenreis / Los Angeles
13-10 LA/Pomona (volgepland)
14-10 Los Angeles
15-10 ?
16-10 ?
17-10 ?
18-10 ?
19-10 ?
20-10 Saratoga (volgepland)
21-10 Half Moon Bay (volgepland)
22-10 Mountain View (volgepland)
23-10 Mountain View (volgepland)
24-10 Highway 1
25-10 Highway 1 / LA?
26-10 Los Angeles / Terugreis

San Francisco hebben we dus 2 jaar terug al gezien en ik zie ons niet per se in de stad zelf belanden. Meer als we ergens nog tijd over hebben.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 02:04:07 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165888007
Je zit al goed vol :)

Als je Las Vegas, Grand Canyon en Yosemite wil doen moet je een flink stuk rijden. Wat natuurlijk geen straf is in Californië/Nevada/Arizona :) Sommige mensen houden er niet van, maar ik heb nooit een probleem gehad met een flink stuk rijden aangezien juist dat ook een deel van de beleving is.

15-10 Los Angeles > Grand Canyon

16-10 Grand Canyon > Las Vegas (pas laat richting Las Vegas vertrekken, zodat je meer van Grand Canyon kan zien en in het donker aankomt in Las Vegas, echt een aanrader).

17-10 Las Vegas > Death Valley (ergens in of na Death Valley overnachten)

18-10 Death Valley > Yosemite via Tioga Road

19-10 Yosemite > San Francisco (wel eerst nog even genieten van Yosemite :P)

Highway 1 zou ik zeker 2 dagen voor uittrekken. Zit zoveel aan de weg waar je even wil stoppen. Geweldig stukje om te rijden _O_

Zoiets misschien?
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 04:27:04 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165888263
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 00:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

We komen woensdagavond aan hebben twee hotelnachten in LA geboekt, gaan donderdag naar een concert in Pomona. Dan willen we vrijdag Hollywood/walk of fame bekijken en nog wat dingen? En dan hebben we vanaf wo19 of do20 oktober een hotel in de Bay Area voor een fan-bbq, fan-dag en 2 dagen festival. Dus tussen 14 en 19 oktober willen we nog 1 nacht Las Vegas om ook naar de Grand Canyon te gaan en voor de rest staat het nog vrij. Een sequoia park willen we ook nog bezoeken of Yosemite oid. De 24e rijden we dan via highway 1 weer naar LA waar we de 26e weer terug naar NL vliegen.

Ik zie dat Tioga pass de afgelopen jaren steeds in november sloot, dus dat zullen we in de gaten moeten houden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Dan zou je inderdaad Death Valley en Yosemite mee kunnen pikken. Of Zion en Bryce als je bang bent dat de Tioga Pass al dicht is.
Wel jammer dat jullie zo kort in LA zijn. Om de stad echt goed te verkennen heb je minstens 4 dagen nodig. Maar niet iedereen is fan van de stad ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:08:48 #118
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165891855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 02:04 schreef Kyran het volgende:
Je zit al goed vol :)

Als je Las Vegas, Grand Canyon en Yosemite wil doen moet je een flink stuk rijden. Wat natuurlijk geen straf is in Californië/Nevada/Arizona :) Sommige mensen houden er niet van, maar ik heb nooit een probleem gehad met een flink stuk rijden aangezien juist dat ook een deel van de beleving is.

15-10 Los Angeles > Grand Canyon

16-10 Grand Canyon > Las Vegas (pas laat richting Las Vegas vertrekken, zodat je meer van Grand Canyon kan zien en in het donker aankomt in Las Vegas, echt een aanrader).

17-10 Las Vegas > Death Valley (ergens in of na Death Valley overnachten)

18-10 Death Valley > Yosemite via Tioga Road

19-10 Yosemite > San Francisco (wel eerst nog even genieten van Yosemite :P)

Highway 1 zou ik zeker 2 dagen voor uittrekken. Zit zoveel aan de weg waar je even wil stoppen. Geweldig stukje om te rijden _O_

Zoiets misschien?
Bedankt, we gaan vanmiddag nog even verder kijken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 04:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan zou je inderdaad Death Valley en Yosemite mee kunnen pikken. Of Zion en Bryce als je bang bent dat de Tioga Pass al dicht is.
Wel jammer dat jullie zo kort in LA zijn. Om de stad echt goed te verkennen heb je minstens 4 dagen nodig. Maar niet iedereen is fan van de stad ;)
We kunnen de planning Kyran nog een dag opschuiven dat we de 20e bij San Francisco aankomen, aangezien wat we daar hebben pas 's avonds is. Dan hebben we nog een dag extra in LA.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_165905519
Ga 28-30 oktober een weekendje naar Denver, super veel zin in!! Stond al lang op mijn lijstje. Ben ook erg benieuwd naar de Rocky Mountains.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:05:13 #120
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165906558
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 02:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ga 28-30 oktober een weekendje naar Denver, super veel zin in!! Stond al lang op mijn lijstje. Ben ook erg benieuwd naar de Rocky Mountains.
om de stad echt goed te verkennen heb je 4 dagen nodig
pi_165906611
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

om de stad echt goed te verkennen heb je 4 dagen nodig
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_165916376
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

om de stad echt goed te verkennen heb je 4 dagen nodig
Verschilt nogal per persoon en ligt er nogal aan wat je gaat doen lijkt me zo.
pi_165917953
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Verschilt nogal per persoon en ligt er nogal aan wat je gaat doen lijkt me zo.
Precies. Vriend en ik zijn een keer naar Parijs geweest, voor de autoshow daar. De volgende ochtend + halve middag hebben we de Eiffeltoren van binnen en buiten gezien, langs Sacre zeur gelopen, Notre Dame gezien van dichtbij en winkeltjes/showrooms gezien op de Chance Lyce. Rond 5 uuf zaten we weer in de Thalys, hebben we Parijs naar ons idee wel gezien. Leuke ervaring.. niet meer dan dat
pi_165919389
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:08 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bedankt, we gaan vanmiddag nog even verder kijken.

[..]

We kunnen de planning Kyran nog een dag opschuiven dat we de 20e bij San Francisco aankomen, aangezien wat we daar hebben pas 's avonds is. Dan hebben we nog een dag extra in LA.
Dagje hiken in Big Sur?

Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_165920870
Zag er wel mooi uit daar, maar bijna elke parkeerplek stond vol met RV's en trage toeristen op HW1, wij zijn verder gereden en hebben lager bij een surfstrandje staan kijken.. iets te ver door, weinig surfers _O-
  woensdag 12 oktober 2016 @ 22:17:48 #126
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165921455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:50 schreef Meike26 het volgende:
Zag er wel mooi uit daar, maar bijna elke parkeerplek stond vol met RV's en trage toeristen op HW1, wij zijn verder gereden en hebben lager bij een surfstrandje staan kijken.. iets te ver door, weinig surfers _O-
Twee jaar terug zijn we van San Fran naar Santa Cruz gereden, ook eind oktober, vet om die pompoenenvelden te zien ook. Veel surfers in Santa Cruz, ook vet om te zien.

Nu op O'hare Chicago aan het overstappen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 23:35:47 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165923273
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 02:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ga 28-30 oktober een weekendje naar Denver, super veel zin in!! Stond al lang op mijn lijstje. Ben ook erg benieuwd naar de Rocky Mountains.
Alleen naar Denver of reis je verder nog rond? Alleen voor een weekend naar de VS lijkt me wat overdreven _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

om de stad echt goed te verkennen heb je 4 dagen nodig
Kan je ook nooit eens normaal posten :')

quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies. Vriend en ik zijn een keer naar Parijs geweest, voor de autoshow daar. De volgende ochtend + halve middag hebben we de Eiffeltoren van binnen en buiten gezien, langs Sacre zeur gelopen, Notre Dame gezien van dichtbij en winkeltjes/showrooms gezien op de Chance Lyce. Rond 5 uuf zaten we weer in de Thalys, hebben we Parijs naar ons idee wel gezien. Leuke ervaring.. niet meer dan dat
Champs-Élysées bedoel je :X

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:51 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dagje hiken in Big Sur?

[ afbeelding ]
Ik vond de Big Sur ongeveer het minst interessante aan onze reis :@ Absoluut mooi hoor maar niet uitzonderlijk.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165923397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:35 schreef MaJo het volgende:

Ik vond de Big Sur ongeveer het minst interessante aan onze reis :@ Absoluut mooi hoor maar niet uitzonderlijk.
Welk stuk heb je gepakt?
Het mooiste gedeelte is niet het standaard gedeelte.

Het is denk ik mijn favorite hike hier op misschien de redwoods bij Guernsville na, maar dat is zo onvergelijkbaar dat het moeilijk is een lievelings te kiezen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 23:43:30 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165923408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Welk stuk heb je gepakt?
Het mooiste gedeelte is niet het standaard gedeelte.
LA - San Francisco :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165923416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

LA - San Francisco :)
Ja maar waar ben je het park in gegaan?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 23:44:49 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165923433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar waar ben je het park in gegaan?
Oh zo :@ Julia Pfeiffer. En dat stukje was ook echt heel mooi maar de rest van de route (highway 1) vond ik niet meer dan gewoon mooi.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165923456
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:44 schreef MaJo het volgende:
Julia Pfeiffer
Ah mijn lievelings is de Andrew Molera loop.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 13 oktober 2016 @ 07:03:42 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165924969
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 02:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ga 28-30 oktober een weekendje naar Denver, super veel zin in!! Stond al lang op mijn lijstje. Ben ook erg benieuwd naar de Rocky Mountains.
:D
Toepasselijke nickname.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165938194
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies. Vriend en ik zijn een keer naar Parijs geweest, voor de autoshow daar. De volgende ochtend + halve middag hebben we de Eiffeltoren van binnen en buiten gezien, langs Sacre zeur gelopen, Notre Dame gezien van dichtbij en winkeltjes/showrooms gezien op de Chance Lyce. Rond 5 uuf zaten we weer in de Thalys, hebben we Parijs naar ons idee wel gezien. Leuke ervaring.. niet meer dan dat
Vind ik ook. Je kunt binnen 1 dag vaak al best veel zien van een stad en niet iedereen hoeft elke bezienswaardigheid, elk musuem of elk park te zien.
pi_165938212
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 23:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Alleen naar Denver of reis je verder nog rond? Alleen voor een weekend naar de VS lijkt me wat overdreven _O-

Ik woon in de VS.
pi_165938246
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

:D
Toepasselijke nickname.
Huh? :P
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:55:49 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165939374
quote:
11s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Huh? :P
ah dacht dat je een geintje maakte ;)
Benieuwd wat je van Denver vindt.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 22:00:32 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165942209
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:19 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik woon in de VS.
Ah dat verklaart een boel! :) waar woon je?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166046819
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

ah dacht dat je een geintje maakte ;)
Benieuwd wat je van Denver vindt.
Ik ook! Ik denk dat ik het wel wat vindt :D . En ik woon in Atlanta.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:34:04 #140
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_166047362
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik ook! Ik denk dat ik het wel wat vindt :D . En ik woon in Atlanta.
Atlanta, relaxt lijkt me dat, twee keer paar dagen geweest nu. Lekker weer, relaxte mensen (sowieso in het zuiden). Hot 107.9 :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator woensdag 19 oktober 2016 @ 14:35:04 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166057453
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik ook! Ik denk dat ik het wel wat vindt :D . En ik woon in Atlanta.
Tof ^O^ De volgende keer willen we naar the deep south en dan waarschijnlijk starten in Atlanta. Ik zal dan nog eens terug komen voor tips :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166061229
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:34 schreef matthijst het volgende:

[..]

Atlanta, relaxt lijkt me dat, twee keer paar dagen geweest nu. Lekker weer, relaxte mensen (sowieso in het zuiden). Hot 107.9 :)
Hot 107.9 luister ik altijd naar in mijn auto :D En het weer is inderdaad niet verkeerd, hoewel ik hier aan de zomer wel eventjes moest wennen. Vooral het najaar hier is heerlijk O+.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 14:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tof ^O^ De volgende keer willen we naar the deep south en dan waarschijnlijk starten in Atlanta. Ik zal dan nog eens terug komen voor tips :D
Toeristen komen hier voornamelijk voor het aquarium. CNN center en Martin Luther King historical site. Is hier niet bijster veel te zien/doen voor toeristen vind ik :P
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:04:47 #143
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_166062267
Stream 'm thuis altijd :)
Lekkere zender!
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 18:56:37 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166063353


Hmm, dat wordt toch omrijden ipv. Tioga pass :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166067056
Sterk weggetje :D

Maar wel balen zeg als je hiervoor +200 mile moet gaan omrijden, je zou toch denken dat ze met 2 shovels zo die stenen weer aan de kant hebben... Eerst drillen ze die stenen in wat kleinere brokken en dan zo de berm in schuiven.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 02:09:04 #146
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166073949
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:49 schreef Meike26 het volgende:
Sterk weggetje :D

Maar wel balen zeg als je hiervoor +200 mile moet gaan omrijden, je zou toch denken dat ze met 2 shovels zo die stenen weer aan de kant hebben... Eerst drillen ze die stenen in wat kleinere brokken en dan zo de berm in schuiven.
We zijn via highway 88 gereden een uur extra geloof ik, viel dus wel mee. Sonora pass was ook dicht maar is eerder vandaag open gegaan, Tioga zou rond dit tijdstip weer open gaan. Er was een zware storm in Yosemite park dit weekend, ze moesten ook nog sneeuw ruimen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 16:46:36 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166243378
We zijn weer terug ;( maar wat was het fantastisch! O+

Hoogtepunten:
- de herfstkleuren in met name Maine en Vermont
- ons hotel in moosehead Lake dat we, op twee andere gasten na, helemaal voor onszelf hadden. 'S avonds hingen we met locals aan de bar :D
- Smugglers Notch bij stowe, die kleuren O+
- Kangacamus highway met aansluitend Franconia Notch
- New York en dan met name de twee sportwedstrijden en Book of Mormon
- het weer! Regelmatig was het boven de 20 graden *;
- BLT en pumpkin beer :Y)
- Bar Harbor waar ik voor het eerst kreeft heb gegeten :9

En dan vergeet ik nog Canada O+ wat een huwelijksreis _O_
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:50:04 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166244243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:46 schreef MaJo het volgende:
We zijn weer terug ;( maar wat was het fantastisch! O+

Hoogtepunten:

- Bar Harbor waar ik voor het eerst kreeft heb gegeten :9

Mooi hè :)
Heb je je CC laten wapperen in de Reading Room? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 18:35:01 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166244920
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mooi hè :)
Heb je je CC laten wapperen in de Reading Room? ;)
Nope, we zijn naar Galyn's geweest. Ook redelijk aan de prijs maar het smaakte goed! Ook nog een clam chowder vooraf genomen om het helemaal af te maken :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:10:47 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166245553
Paar weken na Maine was ik aan de Ierse Westkust. Ook veel vis ed.
Lijkt aardig op elkaar qua gerechten. Maar iets minder gelikt/toeristisch.
Ook wel logisch :)

Ff dat Galyn's opgezocht. Altijd leuk, nu loop ik in mijn hoofd weer door die straat. ^O^

Hebben daar in de buurt ook nog een paar dagen in een huis aan de kust gezeten. Kon je vissen vanaf de veranda; zo op de grill met de Of je fietste even naar het haventje om een paar Lobsters van een visser te kopen.
Good times. :)

[ Bericht 50% gewijzigd door Hyperdude op 27-10-2016 19:27:34 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 20:59:30 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166248310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:46 schreef MaJo het volgende:
We zijn weer terug ;( maar wat was het fantastisch! O+

Hoogtepunten:
- de herfstkleuren in met name Maine en Vermont
- ons hotel in moosehead Lake dat we, op twee andere gasten na, helemaal voor onszelf hadden. 'S avonds hingen we met locals aan de bar :D
- Smugglers Notch bij stowe, die kleuren O+
- Kangacamus highway met aansluitend Franconia Notch
- New York en dan met name de twee sportwedstrijden en Book of Mormon
- het weer! Regelmatig was het boven de 20 graden *;
- BLT en pumpkin beer :Y)
- Bar Harbor waar ik voor het eerst kreeft heb gegeten :9

En dan vergeet ik nog Canada O+ wat een huwelijksreis _O_
:D Lekker man!

Mooi dat jullie genoten hebben _O_
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:13:49 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166297238
Voor de Yosemite gangers: vandaag 30-10 is de Tioga Pass nog steeds open *O*
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 25 november 2016 @ 23:00:33 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166901964
Weet iemand hoe het zit qua pinnen in de US.
Uiteraard weet ik dat de US een credit card feest is maar omdat ik daar een laptop wil kopen tijdens mijn vakantie zit ik al snel aan mijn limiet van mijn credit card (tenzij ik kan pinnen) incl borg auto, hotel etc.

Weet iemand of dat daar zo kan in de meeste winkels of een ATM?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_166902351
Ja hoor, pinnen is geen probleem.
Niet vergeten om je pinpas naar "wereld" te zetten natuurlijk, bij sommige (alle ?) banken staat hij standaard op Europa.
  vrijdag 25 november 2016 @ 23:50:14 #155
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166903402
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja hoor, pinnen is geen probleem.
Niet vergeten om je pinpas naar "wereld" te zetten natuurlijk, bij sommige (alle ?) banken staat hij standaard op Europa.
Ja dat heb ik al gedaan :)

Net ook gezien dat ik de laptop via internet/paypal kan betalen (wat gewoon van mijn eigen rekening gaat) dus dat scheelt al weer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 26 november 2016 @ 07:08:38 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166905404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:00 schreef nils7 het volgende:
Weet iemand hoe het zit qua pinnen in de US.
Uiteraard weet ik dat de US een credit card feest is maar omdat ik daar een laptop wil kopen tijdens mijn vakantie zit ik al snel aan mijn limiet van mijn credit card (tenzij ik kan pinnen) incl borg auto, hotel etc.

Weet iemand of dat daar zo kan in de meeste winkels of een ATM?
Ik heb hier in Californië alle atm's geprobeerd die mijn Maestro pas moeten kunnen lezen, en ik heb een wereldpas, maar het is me nergens gelukt. Zelfde geldt voor mijn man.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2016 @ 07:22:10 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166905428
Alle ATMs deden het voor ons, pinnen in de winkel Is een ander verhaal en wil wel eens falen.
  maandag 28 november 2016 @ 15:19:38 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166955923
vaag hoor. ga dat toch eens navragen bij ABN, ik betaal tenslotte voor een zgn. 'wereldpas'.
Ik heb het zelfs bij pinautomaten van banken geprobeerd: niks.

ben trouwens terug!! Heb een supervakantie gehad O+ De Tioga pass was tr. dicht, maar heb me prima vermaakt :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_166956270
ATM's hadden wij met onze Rabobank-passen ook geen problemen mee.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_166957502
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 15:19 schreef SEMTEX het volgende:
vaag hoor. ga dat toch eens navragen bij ABN, ik betaal tenslotte voor een zgn. 'wereldpas'.
Ik heb het zelfs bij pinautomaten van banken geprobeerd: niks.

ben trouwens terug!! Heb een supervakantie gehad O+ De Tioga pass was tr. dicht, maar heb me prima vermaakt :P
Hoe waren de hardloopevents? Met name benieuwd naar de R2R2R in de Grand Canyon.. Was het mooi weer daar?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 november 2016 @ 17:09:07 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166957751
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe waren de hardloopevents? Met name benieuwd naar de R2R2R in de Grand Canyon.. Was het mooi weer daar?
Ik heb niet gelopen in de GrandCanyon, dat is TheWhiteCowboy, meen ik :P
Rock 'n roll runs in Las Vegas waren érg vet. Amerikanen zijn enthousiast bij hardloopevenementen en dat neem je dan over. Sowieso was hardlopen op The Strip uniek, kippevelmoment achtig. En superstrak geregeld allemaal. Zou zeker nog 's een Rock 'n Roll run willen doen, ergens in de VS of Europa.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_166957845
Ik was vorig jaar in December nog in New York, en daarvoor ook een keer of 7 in de VS, en altijd kunnen pinnen daar.
pi_166957884
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 15:19 schreef SEMTEX het volgende:
vaag hoor. ga dat toch eens navragen bij ABN, ik betaal tenslotte voor een zgn. 'wereldpas'.
Ik heb het zelfs bij pinautomaten van banken geprobeerd: niks.

ben trouwens terug!! Heb een supervakantie gehad O+ De Tioga pass was tr. dicht, maar heb me prima vermaakt :P
Heb je wel expliciet aangezet dat je er buiten Europa mee mag pinnen? Tegenwoordig blokkeren vrijwel alle Nederlandse banken dat standaard.
(maar ja, beetje mosterd na de maaltijd zo) :)
  maandag 28 november 2016 @ 17:23:55 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166957971
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Heb je wel expliciet aangezet dat je er buiten Europa mee mag pinnen? Tegenwoordig blokkeren vrijwel alle Nederlandse banken dat standaard.
(maar ja, beetje mosterd na de maaltijd zo) :)
Goeie. Dat zou wel 's de oorzaak kunnen zijn. Niet dat het echt een probleem is geweest, we hadden een werkende CC met geld erop mee.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_166975283
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe waren de hardloopevents? Met name benieuwd naar de R2R2R in de Grand Canyon.. Was het mooi weer daar?
R2R2R dat was ik inderdaad. Is wel een mooi avontuur geworden. Vroeg vertrokken op de south rim, south kabeb naar beneden. Binnein anderhalf uur was ik bij phantom ranch en op weg omhoog naar de north rim. Het eerste stuk gaat geleidelijk omhoog en rustig aan gedaan omdat het nog wel eens een lange dag kon worden. Het was ook redelijk warm in de canyon. De laatste helft omhoog naar de north rim was lastiger dan gedacht. Bij de de north rim boven aangekomen even rust genomen en weer terug gegaan. Tijdens de afdaling was het moeilijk om tempo te maken. Het begon een beetje te regenen en het werd erg warm. Om verstandig te zijn maar weer omgekeerd naar de north rim. Geen zin om dingen te riskeren. De volgende dag zou ik de weer south kabeb afdalen om bij phantom ranch af te dalen maar nu met een rugzak met campingspullen op mijn rug.

Bovenaan de north rim met veel pijn en moeite mijn vriendin aan de south rim kunnen bellen, die is mij komen ophalen. In de tussentijd kon ik een beetje tijd doden en barhangen. De volgende dag south kabeb afgedaald en twee dagen overnacht om daarna bright angel omhoog te gaan. Bij phantom ranch sprak ik iemand dat het die dag van de R2R2r 50 graden was in de canyon zelf.
pi_166975414
ABN pas moet je inderdaad op werelddekking zetten, kan ook gewoon via de app.
pi_166980027
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 11:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

R2R2R dat was ik inderdaad. Is wel een mooi avontuur geworden. Vroeg vertrokken op de south rim, south kabeb naar beneden. Binnein anderhalf uur was ik bij phantom ranch en op weg omhoog naar de north rim. Het eerste stuk gaat geleidelijk omhoog en rustig aan gedaan omdat het nog wel eens een lange dag kon worden. Het was ook redelijk warm in de canyon. De laatste helft omhoog naar de north rim was lastiger dan gedacht. Bij de de north rim boven aangekomen even rust genomen en weer terug gegaan. Tijdens de afdaling was het moeilijk om tempo te maken. Het begon een beetje te regenen en het werd erg warm. Om verstandig te zijn maar weer omgekeerd naar de north rim. Geen zin om dingen te riskeren. De volgende dag zou ik de weer south kabeb afdalen om bij phantom ranch af te dalen maar nu met een rugzak met campingspullen op mijn rug.

Bovenaan de north rim met veel pijn en moeite mijn vriendin aan de south rim kunnen bellen, die is mij komen ophalen. In de tussentijd kon ik een beetje tijd doden en barhangen. De volgende dag south kabeb afgedaald en twee dagen overnacht om daarna bright angel omhoog te gaan. Bij phantom ranch sprak ik iemand dat het die dag van de R2R2r 50 graden was in de canyon zelf.
Gaaf! Ik heb voor een organisatie een week of 4 in en rond de Canyon mogen werken om de paden daar begaanbaar te houden in verzengende hitte inderdaad. Mooi om zo'n verhaal dan te lezen O+ Ben echt verliefd op de Grand Canyon geworden, het meest indrukwekkende natuurgeweld dat ik ooit heb gezien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_166990325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gaaf! Ik heb voor een organisatie een week of 4 in en rond de Canyon mogen werken om de paden daar begaanbaar te houden in verzengende hitte inderdaad. Mooi om zo'n verhaal dan te lezen O+ Ben echt verliefd op de Grand Canyon geworden, het meest indrukwekkende natuurgeweld dat ik ooit heb gezien.
Erg mooi gebied ook nog aardig wat wilde dieren tegen gekomen, wat je niet verwacht. Nog langs een jong hert gelopen dat het pad overstak en op nog geen meter van het pad rustig bleef staan. Hier in nederland lopen ze om het minst geringste al weg. Ook nog een ratelslang tegen gekomen. Voorzieningen zijn er uitstekend op de meest afgelegen plekken.
  dinsdag 29 november 2016 @ 23:02:29 #169
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_166990339
Een hert!???
  Redactie Frontpage dinsdag 29 november 2016 @ 23:20:27 #170
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166990796
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Erg mooi gebied ook nog aardig wat wilde dieren tegen gekomen, wat je niet verwacht. Nog langs een jong hert gelopen dat het pad overstak en op nog geen meter van het pad rustig bleef staan. Hier in nederland lopen ze om het minst geringste al weg. Ook nog een ratelslang tegen gekomen. Voorzieningen zijn er uitstekend op de meest afgelegen plekken.
Ik vond de herten bij de North Rim juist verschrikkelijk, die hebben me tijdens het rijden een hoop hartverzakkingen bezorgd door plotseling de weg over te rennen :X. Al is het waarschijnlijk wel een stuk specialer als je ze lopend tegenkomt en ze gewoon blijven staan :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 30 november 2016 @ 06:20:43 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166993080
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 11:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
ABN pas moet je inderdaad op werelddekking zetten, kan ook gewoon via de app.
Nou ja, heeft me iig geld gescheeld, thanks :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_166993805
O+ baby beertjes!


Schrok me dood toen deze opeens op het pad lag, net nog een foto kunnen maken toen die weg kroop!
pi_166995630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:02 schreef BeamofLight het volgende:
Een hert!???
Ja een muledeer. Die zitten daar vrij veel.
pi_166995690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vond de herten bij de North Rim juist verschrikkelijk, die hebben me tijdens het rijden een hoop hartverzakkingen bezorgd door plotseling de weg over te rennen :X. Al is het waarschijnlijk wel een stuk specialer als je ze lopend tegenkomt en ze gewoon blijven staan :P
Dit was dan ook in de canyon zelf. Als ze ineens zo de weg oversteken vlak voor je neus is het inderdaad behoorlijk schrikken.
  donderdag 1 december 2016 @ 12:12:44 #175
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_167020293
Hier sliep ik met mijn hoofd 3 meter langs:

pi_167193016
Ook weer terug in Nederland.. ;( Ook alweer aan het werk. Gelukkig wel een top tijd gehad. Ons rondje is uiteindeljk geworden: LA - LA - Palm Springs - Joshua Tree - (Kingman) - Williams - (Grand Canyon & Horseshoe bend) - Page - (Bryce) - Cedar City - (St. George) - (Zion) - Las Vegas - (Hoover Dam) - Las Vegas Strip - Death Valley - Hayward - San Francisco - (Alcatraz) - Monterey - Malibu - LA (Manhattan beach)

Tussen haakjes is waar we zijn geweest zonder te overnachten. We hebben het rondje gedaan van 18 november (vluchtdag, niet echt wat kunnen doen) t/m 5 december. Enorm genoten van alles.

Hoogtepunten voor mij: Peekaboo trail in Bryce in de sneeuw <3 (al klaagde en steunde ik de hele wandeling vond ik het geweldig) en de eerste blik op de Grand Canyon... Oh en het enorm toffe restaurantje in Williams: Pine Country. Enorm kerstig en fout maar echt enorm knus en gezellig. Überhaupt een knus stadje dat Williams.

En het feit dat het geen enkele keer heeft geregend en het altijd zonnig was heeft ook wel heel erg meegeholpen. Al was het niet overal 20+ (Bryce was het onder 0) zorgde de zon voor heerlijke momenten.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zaterdag 10 december 2016 @ 18:32:13 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_167238020
Foto's van onze reis:
https://www.flickr.com/photos/nestje/albums
(heb elke bestemming een eigen mapje gegeven)

Reisblog:
https://roadtrippinweb.wordpress.com/
(bijna compleet, nog enkele data backdated invoeren)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 10 december 2016 @ 20:00:40 #178
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_167239762
Ondanks dat t misschien een no go is op vakantie maar hoe doen jullie dat met een mobiele databundel?

Wil t voornamelijk gebruiken voor wat Google (maps), incidentele foto want immers WiFi in hotel en voor in t Disney park de app met wachttijden te bekijken (tenzij ze WiFi in t park hebben maar dat is in Parijs niet zo)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_167239812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:00 schreef nils7 het volgende:
Ondanks dat t misschien een no go is op vakantie maar hoe doen jullie dat met een mobiele databundel?

Wil t voornamelijk gebruiken voor wat Google (maps), incidentele foto want immers WiFi in hotel en voor in t Disney park de app met wachttijden te bekijken (tenzij ze WiFi in t park hebben maar dat is in Parijs niet zo)
Tegenwoordig heeft bijna elke mobiele provider toch gewoon een optie daarvoor?? Bij mijn provider is het gewoon gratis in USA (alleen bellen iets duurder) en nog een dozijn aan landen. Als 't niet gratis is hebben ze vast een inkoop optie waar je 1/2gb kan kopen voor op vakantie.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 10 december 2016 @ 20:05:31 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167239861
T-Mobile sim kopen in de VS :)
https://prepaid-phones.t-(...)ational-tourist-plan

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 11-12-2016 12:33:43 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 10 december 2016 @ 23:33:55 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_167246103
Wij konden bij de huurauto een Traveltab meehuren. Een navigatie, telefoon en wifidongle in 1. Dat ding heeft dus op veel plekken aangestaan, waardoor ik her en der lekker op 4G kon klooien. Dat werkt niet overal trouwens (veel plekken in Deathvalley en de omgeving van Yosemite park). En omdat het ding op Android draaide, kon je hem ook gebruiken als telefoon (je kreeg ook beltegoed elke dag)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 11 december 2016 @ 00:37:03 #182
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_167248833
Rot nou es gewoon op met pinnen navi 3G 4g dollars enzo. Tis gvd 2017 en USA.

Als je hier niet mee om kan gaan of stress krijgt moet je daar niet naar toe gaan.
  zondag 11 december 2016 @ 00:52:06 #183
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_167249174
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 00:37 schreef BeamofLight het volgende:
Rot nou es gewoon op met pinnen navi 3G 4g dollars enzo. Tis gvd 2017 en USA.

Als je hier niet mee om kan gaan of stress krijgt moet je daar niet naar toe gaan.
Wel eens van komma's gehoord? :)
Oh, en het is nog 2016.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 11 december 2016 @ 10:01:45 #184
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_167252081
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:00 schreef nils7 het volgende:
Ondanks dat t misschien een no go is op vakantie maar hoe doen jullie dat met een mobiele databundel?

Wil t voornamelijk gebruiken voor wat Google (maps), incidentele foto want immers WiFi in hotel en voor in t Disney park de app met wachttijden te bekijken (tenzij ze WiFi in t park hebben maar dat is in Parijs niet zo)
Wij hebben een oude telefoon met (offline) navigate meegenomen en een Tmobile tourist sim aangeschaft voor 50 dollar. 2Gb op 4g en daarna onbeperkt. Zo konden we onderweg hotels zoeken en boeken. Werkte ideaal.

Kan goedkoper met travelsim maar wij hadden problemen met een Arielimobile simkaart die niet werkte en wilde zeker zijn dat alles werkte dus naar winkel gegaan.

Welke NLe provider gratis internet in de US aanbied weet ik niet want wij zouden met Tmobile en Vodafone een godsvermogen kwijt zijn geweest.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Forum Admin zondag 11 december 2016 @ 10:04:20 #185
58651 crew  murp
murp
pi_167252113
Volgend jaar april 3 weken oost Amerika bezoeken met de camper! Spannend!
  zondag 11 december 2016 @ 20:22:48 #186
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_167264383
Wij hebben naar tevredenheid gebruik gemaakt van Arieli
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 11 december 2016 @ 20:36:07 #187
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_167264707
Iemand wel eens zo'n camper wegbrengactie gedaan?

Zie aardig wat reisjes (Canada Oost naar West) of dwars door midden Amerika naar Z-W. Lijkt me beiden wel gaaf, maar volgens mij zit je dan wel écht fucking veel in de auto. +- 800 euro voor ticket + camper
Deathlift or Die.
pi_167264860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:00 schreef nils7 het volgende:
Weet iemand hoe het zit qua pinnen in de US.
Uiteraard weet ik dat de US een credit card feest is maar omdat ik daar een laptop wil kopen tijdens mijn vakantie zit ik al snel aan mijn limiet van mijn credit card (tenzij ik kan pinnen) incl borg auto, hotel etc.

Weet iemand of dat daar zo kan in de meeste winkels of een ATM?
Waardeer van te voren je creditcard op, zodat je een hogere limiet hebt. Bij vrijwel alle banken kan dat.

Stel je hebt een limiet van ¤ 2.500,= . Dan stort je een paar weken van te voren ¤ 2.000,= naar je creditcard toe en heb je dus een limiet van ¤ 4.500,= :) Overleg met je bank hoe je dat moet doen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  maandag 12 december 2016 @ 08:58:50 #189
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_167273514
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben naar tevredenheid gebruik gemaakt van Arieli
Bij ons deed de simkaart het niet., Kan gebeuren maar daardoor wilde we wel de zekerheid dat een nieuwe kaart het wel deed. Nadeel is wel dat ik nog geen geld heb terug gehad terwijl ze dat wel hebben beloofd.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_167321193
Het plan is om in juni een dag of 4 naar NY te gaan en daarna vlieg ik door naar Florida waarschijnlijk. Nu was ik vast hotels aan het bekijken voor NY, maar sjezus, wat is het daar duur! Is voor mij al 16 jaar geleden dat ik in NY was, maar kan me niet heugen dat het toen zó duur was.

Heeft iemand misschien de gouden tip? Iets wat bijvoorbeeld net buiten NY city ligt, maar met de metro zeer goed bereikbaar? Heb niet hele hoge eisen, alleen wil wel echt een eigen badkamer...
  woensdag 14 december 2016 @ 14:06:26 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167321231
Klopt. NY is echt belachelijk duur geworden :(
2-3 jaar terug in Hotel31 gezeten. Redelijk goedkoop, schoon, eigen badkamer.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167321271
AirBnB geprobeerd?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_167321318
AirBnB en New York, werkt uitstekend inderdaad.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 14 december 2016 @ 17:07:57 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_167324369
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2016 08:58 schreef Yesse het volgende:

[..]

Bij ons deed de simkaart het niet., Kan gebeuren maar daardoor wilde we wel de zekerheid dat een nieuwe kaart het wel deed. Nadeel is wel dat ik nog geen geld heb terug gehad terwijl ze dat wel hebben beloofd.
Vreemd dat het niet werkte, maar wel fijn dat het toch opgelost is. Vooral als je geld wel terugkomt :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 19 december 2016 @ 15:44:40 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167445184
quote:
5s.gif Op zondag 11 december 2016 20:36 schreef Ethanolic het volgende:
Iemand wel eens zo'n camper wegbrengactie gedaan?

Zie aardig wat reisjes (Canada Oost naar West) of dwars door midden Amerika naar Z-W. Lijkt me beiden wel gaaf, maar volgens mij zit je dan wel écht fucking veel in de auto. +- 800 euro voor ticket + camper
Denk eerlijk gezegd dat je meer in de camper zit dan in de auto
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:11:18 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167556348
Vliegtickets, auto en eerste 3 nachten voor de zomer geboekt *O*
Denk dat het zoiets gaat worden:

3 nachten Salt Lake City, Utah
2 nachten bij Arches in de buurt
1 nachten Glenwood Springs
3 nachten Denver
3 nachten omgeving Mt. Rushmore
2 nachten Ranch at Ucross
2 nachten Yellowstone Lake Lodge
1 nachten Yellowstone Old Faithfull Lodge
2 nachten Grand Teton Colter Bay Village
1 nachten SLC Crystal Inn
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:13:45 #197
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_167556414
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:11 schreef matthijst het volgende:
Vliegtickets, auto en eerste 3 nachten voor de zomer geboekt *O*
Denk dat het zoiets gaat worden:

3 nachten Salt Lake City, Utah
2 nachten bij Arches in de buurt
1 nachten Glenwood Springs
3 nachten Denver
3 nachten omgeving Mt. Rushmore
2 nachten Ranch at Ucross
2 nachten Yellowstone Lake Lodge
1 nachten Yellowstone Old Faithfull Lodge
2 nachten Grand Teton Colter Bay Village
1 nachten SLC Crystal Inn
veel wat ik dit jaar gedaan heb; is echt vet. Vooral YS.
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:20:40 #198
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167556589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:11 schreef matthijst het volgende:
Vliegtickets, auto en eerste 3 nachten voor de zomer geboekt *O*
Denk dat het zoiets gaat worden:

3 nachten Salt Lake City, Utah
2 nachten bij Arches in de buurt
1 nachten Glenwood Springs
3 nachten Denver
3 nachten omgeving Mt. Rushmore
2 nachten Ranch at Ucross
2 nachten Yellowstone Lake Lodge
1 nachten Yellowstone Old Faithfull Lodge
2 nachten Grand Teton Colter Bay Village
1 nachten SLC Crystal Inn
Best veel rijden. :)
Verder ongeveer zelfde rondje gedaan minus Mt. Rushmore. Zeer de moeite waard. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:04:02 #199
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167557630
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Best veel rijden. :)
Verder ongeveer zelfde rondje gedaan minus Mt. Rushmore. Zeer de moeite waard. :)
Rond de 3200 km "kaal". Op zich wel goed te doen in 3 weken vind ik. Wel bewust gekozen om zo min mogelijk ergens 1 nacht te zitten, dan liever wat verder rijden :)

Erg benieuwd naar Yellowstone. Mt. Rushmore lijkt me leuk om een keer te zien. Deze hoek is zo'n beetje het laatste in de VS waar ik echt nog graag naartoe wilde.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:03:33 #200
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_167573287
3200km moet lukken, ik heb iets van 4500km gedaan in 2,5 weken, waarvan de laatste week misschien max 500km. In de zomer willen we een rondje NW doen incl stukje Canada (Vancouver), maar YS mag dus niet ontbreken.

Als je toch naar Mt. Rushmore gaat, is dan Devil's Tower nog iets? Ligt er iets van 2,5u van af, richting YS.
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:50:08 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167573894
Goeie, wel ff meenemen!


Zag net dat er 21 augustus een totale zonsverduistering is in de VS.
Zitten dan precies in de "baan" van 100% *O*
http://xjubier.free.fr/en(...)7_GoogleMapFull.html
Haters everywhere but I don't really care.
  Forum Admin maandag 2 januari 2017 @ 10:56:20 #202
58651 crew  murp
murp
pi_167824632
Kunnen jullie mij een beetje helpen?

Ik ga samen met mijn gezin ( 2 kleine kinderen) 17 April tot 6 mei naar Oost Amerika, Daar gaan wij dus een camper huren en starten vanaf New-York en eindigen daar dus ook.

willen eigenlijk richting Nat.Park great smokey mountains, Lancaster, misschien Chicago, de niagra watervallen natuurlijk en dan via de kust terug naar New-York.

Alleen is er Zoo veeeel te zien.. Geen idee waar ik moet beginnen.
  maandag 2 januari 2017 @ 11:43:34 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167825540
Chicago ligt nog aardig uit de richting?

Je zou NW -> Boston -> Montreal -> Ottawa -> Niagara -> Lancaster -> Pennsylvania -NY
bijvoorbeld kunnen doen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_168027306
ik wil samen met mijn vriendin aankomende zomer ook een rondreis door de V.S doen.

We zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is en wat het ongeveer gaat kosten en daarvoor moeten we een budget voor maken. nu zijn de meeste dingen gemakkelijk te berekenen of te achterhalen (benzinekosten, autohuur, vliegtickets etc..)

Maar waar ik nog een beetje mee zit zijn de kosten voor het eten.

hoeveel ben je ongeveer per dag kwijt aan eten tijdens zo'n reis? en dan hoeven we niet de hele tijd superluxe te eten maar we willen ook niet iedere dag naar een fastfood restaurant.

ik vroeg me af of iemand hier daar iets van kan zeggen vanuit hun ervaring.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:30:26 #205
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168027390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik wil samen met mijn vriendin aankomende zomer ook een rondreis door de V.S doen.

We zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is en wat het ongeveer gaat kosten en daarvoor moeten we een budget voor maken. nu zijn de meeste dingen gemakkelijk te berekenen of te achterhalen (benzinekosten, autohuur, vliegtickets etc..)

Maar waar ik nog een beetje mee zit zijn de kosten voor het eten.

hoeveel ben je ongeveer per dag kwijt aan eten tijdens zo'n reis? en dan hoeven we niet de hele tijd superluxe te eten maar we willen ook niet iedere dag naar een fastfood restaurant.

ik vroeg me af of iemand hier daar iets van kan zeggen vanuit hun ervaring.
Scheelt natuurlijk hoe je overnacht he. Hotel incl ontbijt ? Wat sowieso niet te vreten is.

Wij doen vaak kamperen dus zijn echt aangewezen op "buiten eten"

Vaak s ochtens een Dennys: ben je voor 10$ pp klaar
s middags subway-achtig-broodje : 7.5 $ pp
s avonds een restaurant: 25$ pp (max)

tussendoor spullen van de supermarkt (denk aan chips, blikjes fris, gatorade, beef jersey etc)

dus ongeveer 100$ per dag
pi_168027490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik wil samen met mijn vriendin aankomende zomer ook een rondreis door de V.S doen.

We zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is en wat het ongeveer gaat kosten en daarvoor moeten we een budget voor maken. nu zijn de meeste dingen gemakkelijk te berekenen of te achterhalen (benzinekosten, autohuur, vliegtickets etc..)

Maar waar ik nog een beetje mee zit zijn de kosten voor het eten.

hoeveel ben je ongeveer per dag kwijt aan eten tijdens zo'n reis? en dan hoeven we niet de hele tijd superluxe te eten maar we willen ook niet iedere dag naar een fastfood restaurant.

ik vroeg me af of iemand hier daar iets van kan zeggen vanuit hun ervaring.
Ligt er een beetje aan waar je zit, maar zeker in de drukkere gebieden kun je vaak prima Mexicaans, Chinees, Thais etc. eten voor gunstige prijzen, in de parken is het aanbod natuurlijk wat beperkter, Ik eet nooit fastfood bij de ketens in de USA eigenlijk.

Wij doen ook vaak gewoon brood en beleg in de supermarkt kopen of crackers voor het ontbijt / lunch. Maar een lekker bosbessenpancake op zijn tijd moet natuurlijk ook.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 13:36:29 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168027511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik wil samen met mijn vriendin aankomende zomer ook een rondreis door de V.S doen.

We zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is en wat het ongeveer gaat kosten en daarvoor moeten we een budget voor maken. nu zijn de meeste dingen gemakkelijk te berekenen of te achterhalen (benzinekosten, autohuur, vliegtickets etc..)

Maar waar ik nog een beetje mee zit zijn de kosten voor het eten.

hoeveel ben je ongeveer per dag kwijt aan eten tijdens zo'n reis? en dan hoeven we niet de hele tijd superluxe te eten maar we willen ook niet iedere dag naar een fastfood restaurant.

ik vroeg me af of iemand hier daar iets van kan zeggen vanuit hun ervaring.
Ligt inderdaad een beetje wat je wil. Ik heb met mijn vriendin een rondreis met huurauto gedaan de afgelopen zomer. Dat moest allemaal een beetje in 2 weken gepropt worden, maar wij waren voor de hotels + vluchten + autohuur in totaal iets van 1650 euro kwijt, en we hebben dan per persoon in die 2 weken nog iets van tussen de 1250 en 1500 euro uitgegeven aan eten + whatever.

Dus dan zit je aan... (1650 x2) + (1500 x2) = 3.300 + 3000 = 6.300 euro.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:48:50 #208
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168031825
Wat we precies qua eten kwijt waren weet ik niet zeker. Als ik terugdenk en moet inschatten waren we ongeveer de volgende prijzen kwijt:

- Fastfood: +/- 10 - 15 dollar p.p.
- Uiteten diner: +/- 30 - 40 dollar p.p
- Uiteten luxe: 50 - 60 dollar p.p.

Ochtenden hadden we af en toe bij de hotels inbegrepen, lunches en als het ontbijt niet was inbegrepen hadden we brood uit de winkel met wat jam/nutella/pindakaas en plastic borden + messen. Werkte prima en was lekker avontuurlijk :) Wij hebben ook 3 nachten gekampeerd en toen soep en pasta gegeten met een brandertje.

Wij waren overigens in totaal ¤ 5000,- kwijt incl. alles (vlucht, auto,overnachtingen, eten, gebruiksartikelen daar en wat we daar gekocht hebben) voor 2,5e week
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:52:33 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168033185
*O* Walmart *O*
Lekker goedkoop ontbijt en lunch scoren voor onderweg.

Kosten hier in totaal 7100, voor 16 dagen. Vrij hoog vanwege meerdere dure excursies en vrij veel geld gespendeerd in Las Vegas (eten, drinken, souvenirs, etc.)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:30:21 #210
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168033951
Walmart. :P

Je moet natuurlijk wel eens echt ontbijten daaro. Jalapeno-omeletje, hashbrowns, eggs Benedict enzo. In zo'n echte ontbijt-/lunchtent.
Net zoals je die waffle ijzers die ze bij veel motels hebben eens moet proberen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168034544
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
Walmart. :P

Je moet natuurlijk wel eens echt ontbijten daaro. Jalapeno-omeletje, hashbrowns, eggs Benedict enzo. In zo'n echte ontbijt-/lunchtent.
Net zoals je die waffle ijzers die ze bij veel motels hebben eens moet proberen.
Dat laatste ja :D Wat mij altijd opviel op tv, in veel series etc kwam wel eens iets voorbij met 'maple sirup' dit, maple sirup' dat.. ik denk het zal wel het zelfde zijn als onze schenkstroop.. helemaal verkeerd, maple sirup is goddelijk lekker en samen met die zelfgemaakte wafels bij diverse motels is dit wel een blijvende herinnering van de vakantie geworden :Y)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:04:35 #212
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168034714
Ontbijten bij ihop :9
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 januari 2017 @ 19:28:37 #213
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_168035299
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik wil samen met mijn vriendin aankomende zomer ook een rondreis door de V.S doen.

We zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is en wat het ongeveer gaat kosten en daarvoor moeten we een budget voor maken. nu zijn de meeste dingen gemakkelijk te berekenen of te achterhalen (benzinekosten, autohuur, vliegtickets etc..)

Maar waar ik nog een beetje mee zit zijn de kosten voor het eten.

hoeveel ben je ongeveer per dag kwijt aan eten tijdens zo'n reis? en dan hoeven we niet de hele tijd superluxe te eten maar we willen ook niet iedere dag naar een fastfood restaurant.

ik vroeg me af of iemand hier daar iets van kan zeggen vanuit hun ervaring.
Denk dat ik geloof ik zo'n 20 euro per maaltijd (avondeten) kwijt, soms wat meer, soms wat minder. Duurste was iets van 35 dollar (een half rack vers gerookte spare-ribs :9~ ), en het goedkoopste een of andere Aziaat waar we naar binnen waren gevlucht vanwege een wolkbreuk waar een compleet menu krap 15 dollar kostte. Zelfs op afgelegen plekken met maar 1 restaurant in de wijde omtrek vielen de prijzen nog goed mee. Alleen alcohol is redelijk aan de prijs, een flesje bier voor 5 dollar is een vrij normale prijs. Voor lunch ongeveer tussen de $5-10 als jij bij de Subway of iets soortgelijks gaat eten. Ontbijten ligt er echt aan waar je zit en je kunt er voor kiezen het bij je hotel te boeken, al is de kwaliteit daar meestal nogal wisselend. Het lekkerste (en duurste) ontbijt heb ik op in Panamint Springs ($10), vrij klein buffet voor dat geld, maar die croissantjes daar waren zo heerlijk dat een Fransman nog jaloers zou worden :P. En voor de tussendoortjes gewoon af en toe wat inslaan bij de supermarkt of benzinestations.

Was in totaal afgelopen jaar ongeveer 3000 p.p. kwijt inclusief alles
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:58:25 #214
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168036151
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat laatste ja :D Wat mij altijd opviel op tv, in veel series etc kwam wel eens iets voorbij met 'maple sirup' dit, maple sirup' dat.. ik denk het zal wel het zelfde zijn als onze schenkstroop.. helemaal verkeerd, maple sirup is goddelijk lekker en samen met die zelfgemaakte wafels bij diverse motels is dit wel een blijvende herinnering van de vakantie geworden :Y)
Ik vond het juist enorm tegenvallen die malple sirup.. geef mij maar schenkstroop :p
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168047833
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:04 schreef KaBuf het volgende:
Ontbijten bij ihopDenny's :9
Fixed that :*
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:19:10 #216
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168048055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:07 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Fixed that :*
Ook. :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_168048454
Wij hadden echt een WTF momentje in Barstow. We wilden hier ook ergens ontbijten en moesten ook nog tanken. Zien we langs de weg in de verte BurgerKing. Komen we dichterbij, blijkt het een speciale breakfast BK te zijn :D Met diverse pancake menus etc..
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:35:14 #218
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168049363
Het mooiste wat ik heb gezien is een pancake-automaat waarbij je op een knopje drukt, er een "plukje" beslag op een lopende band wordt gedropt. De band gaat lopen onder een verwarmingselement en aan het einde plopt er na 2-3 minuten een mooie pancake uit :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:53:18 #219
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168049662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:07 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Fixed that :*
Echt he

Smorgens om 7 uur skillet steak
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:09:46 #220
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168049985
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:07 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Fixed that :*
Deden wij ook vaak. Of Subway inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:50:41 #221
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168051776
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Deden wij ook vaak. Of Subway inderdaad.
als ontbijt ongeschikt vind ik

T is toch vaak smorgens er vroeg uit en stevig ontbijten omdat je stukkie gaat rijden/park bezoeken/hiken. Dan is een beetje lekker zitten met wat service en fatsoenlijk eten verstandiger.

Maar aangezien dit geen CUL is en de vraagsteller er ook geen kut mee doet is t wel prima zo geloof ik.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:57:00 #222
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168051886
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:50 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

als ontbijt ongeschikt vind ik

T is toch vaak smorgens er vroeg uit en stevig ontbijten omdat je stukkie gaat rijden/park bezoeken/hiken. Dan is een beetje lekker zitten met wat service en fatsoenlijk eten verstandiger.

Maar aangezien dit geen CUL is en de vraagsteller er ook geen kut mee doet is t wel prima zo geloof ik.
Eens. Daarom Denny's dus vaak. Zitten. Service. ^O^ Subway deden we als we wat minder tijd hadden, maar wel goed wilden eten. Prima plekken dus. Maar genoeg goede eet plekken ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:18:27 #223
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168053356
Wij kochten gewoon zelf alles. In elke hotel hadden we wel een koelkastje om alles goed te houden. Voor overdag hadden we een koeltas. Doosje ziplocks gekocht in de supermarkt, elke ochtend daar een stuk of 3-4 van gevuld met zo'n ijsmachine en dat in die koeltas gemikt. Werkte echt prima.
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:23:31 #224
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168053446
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij kochten gewoon zelf alles. In elke hotel hadden we wel een koelkastje om alles goed te houden. Voor overdag hadden we een koeltas. Doosje ziplocks gekocht in de supermarkt, elke ochtend daar een stuk of 3-4 van gevuld met zo'n ijsmachine en dat in die koeltas gemikt. Werkte echt prima.
ja als je per se 2.5$ wil besparen dan kan dat zo ja
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:28:27 #225
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168053548
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja als je per se 2.5$ wil besparen dan kan dat zo ja
Vooral tijd eigenlijk.
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:47:02 #226
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_168054000
Koop vaak een zak Cinnamon Raisin Bagels voor onderweg :9~
Vroegah hadden ze die ook bij Albert Heyn :(
Boek eigenlijk altijd hotels met ontbijt. tenzij het niet anders kan (nationaal park ofzo).

Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:52:35 #227
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168054130
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja als je per se 2.5$ wil besparen dan kan dat zo ja
Nouja, als wij elke ochtend en middag ergens waren gaan eten waren we wel meer dan $2,50 kwijt geweest hoor.. Ik vond het ook wel leuk om af en toe gewoon mijn eigen brood te smeren. Overigens wel lastig om goed brood te vinden. Het is duur, vooral bedoeld om te toasten en daardoor niet echt kwaliteit wat we thuis gewend zijn.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:54:37 #228
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168054181
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:52 schreef Yesse het volgende:

[..]

Nouja, als wij elke ochtend en middag ergens waren gaan eten waren we wel meer dan $2,50 kwijt geweest hoor.. Ik vond het ook wel leuk om af en toe gewoon mijn eigen brood te smeren. Overigens wel lastig om goed brood te vinden. Het is duur, vooral bedoeld om te toasten en daardoor niet echt kwaliteit wat we thuis gewend zijn.
besparen....

En lees verder die shit erna nog es man man
  woensdag 11 januari 2017 @ 16:14:26 #229
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168054494
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:54 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

besparen....

En lees verder die shit erna nog es man man
Wat ben jij toch altijd onaardig... Waar komt die frustratie toch vandaan?

"Extra kwijt" zo beter? Lunchen kwamen we niet voor minder dan $15,- En aangezien we omgerekend ongeveer $ 3-4 kwijt waren aan 'lunchspullen' als beleg en brood "BESPAARDEN" we wel wat meer dan $ 2,50..

En ja, het brood vond ik behoorlijk duur t.o.v. de kwaliteit. Als je een beetje Nederlands brood wilde dan kwam je toch snel op de $ 5,- per brood. Uiteindelijk hebben we een goed alternatief gevonden voor $ 2,50 maar echt lekker vond ik het niet.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 12 januari 2017 @ 08:15:41 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168069255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:47 schreef matthijst het volgende:
Koop vaak een zak Cinnamon Raisin Bagels voor onderweg :9~
Vroegah hadden ze die ook bij Albert Heyn :(
Boek eigenlijk altijd hotels met ontbijt. tenzij het niet anders kan (nationaal park ofzo).

[ afbeelding ]
joaaaaaa :P ! Exact die ja!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_168069774
quote:
8s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:14 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wat ben jij toch altijd onaardig... Waar komt die frustratie toch vandaan?

Negeren die gast.. denkt alles te weten en is hier voor alles behalve hulpvaardig zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 09:09:35 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168069806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Negeren die gast.. denkt alles te weten en is hier voor alles behalve hulpvaardig zijn.
Niet alleen in dit topic hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:07:29 #233
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168070801
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja als je per se 2.5$ wil besparen dan kan dat zo ja
Moeilijk om te accepteren voor je dat mensen het niet op jouw manier doen? Tering wat een uit de hoogte blaaskaak ben jij zeg :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168072659
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:52 schreef Yesse het volgende:
Nouja, als wij elke ochtend en middag ergens waren gaan eten waren we wel meer dan $2,50 kwijt geweest hoor..
Plus nog eens dat je zo dicht groeit als je elke dag die vette Denny`s rommel (of een andere ontbijt tent) neemt. ;)
quote:
Overigens wel lastig om goed brood te vinden. Het is duur, vooral bedoeld om te toasten en daardoor niet echt kwaliteit wat we thuis gewend zijn.
Je moet dan niet dat voorverpakte fabrieksbrood kopen, dat smaakt inderdaad nergens naar.
"Vers" brood (afbak dan ;) ) heb je echt wel in de VS in supermarkten.
Verschillende soorten brood vaak, frans, italiaans, cubaans, en van die harde "broodjes"/pistoletjes.
Maar bij Walmart bijvoorbeeld heb je alleen vers brood en groente&fruit bij de Walmart Supercenters, bij de gewone heb je dat niet.

Vleeswaren voor op brood (lunch of delimeat) vind ik ook aardig aan de prijs in de VS.
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet natuurlijk wel eens echt ontbijten daaro. Jalapeno-omeletje, hashbrowns, eggs Benedict enzo. In zo'n echte ontbijt-/lunchtent.
Net zoals je die waffle ijzers die ze bij veel motels hebben eens moet proberen.
Ja af en toe is zo`n uitgebreid ontbijt wel leuk ja.
Maar dat hoeft toch echt niet elke dag voor mij op vakantie.

Die waffle ijzers zijn ook wel grappig ja.

[ Bericht 12% gewijzigd door bluemoon23 op 12-01-2017 11:52:21 ]
pi_168072792
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Plus nog eens dat je zo dicht groeit als je elke dag die vette Denny`s rommel (of een andere ontbijt tent) neemt. ;)
Ook dat ja, en het zuiker/zout dat je dan wel niet naar binnen krijgt. Viel me overigens ook op dat veel van de fast-food zaken geen thee had (behalve Ice-tea). Wel koffie, geen thee. Blijkbaar drinken ze dat niet zo vaak.
quote:
[..]

Je moet dan niet dat voorverpakte fabrieksbrood kopen, dat smaakt inderdaad nergens naar.
"Vers" brood (afbak dan ;) ) heb je echt wel in de VS in supermarkten.
Verschillende soorten brood vaak, frans, italiaans, cubaans, en van die harde "broodjes"/pistoletjes.
Maar bij Walmart bijvoorbeeld heb je alleen vers brood en groente&fruit bij de Walmart Supercenters, bij de gewone heb je dat niet.

Vleeswaren voor op brood (lunch of delimeat) vind ik ook aardig aan de prijs in de VS.
Ahhhh hadden we dat maar geweten. We zijn bij een aantal supermarkten geweest maar kwamen vooral in de Walmart, mede vanwege de prijs maar ook omdat we dan wat minder hoefde te zoeken (in elke stad zat wel zo'n mega-store dichtbij). Het viel me vooral op dat het concept "harde broodjes" niet opviel maar dan hadden we dus toch door moeten zoeken :+. Nu moet ik zeggen dat het thuis wel weer extra lekker was om een versgebakken pistoletje te eten :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168140691
Kickje van dit topic, na ruim 3 maanden maar eens een reisverslag gemaakt van onze trip door de VS. Eerste deel staat al online.

Hopelijk morgen of later deze week het 'hele' Grand Canyon verhaal :D
pi_168158323
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik wil 13-2 of 1 dag later naar Orlando en 2 weken later (+ of 0 1 a 2 dagen) weer terug uit Florida komen.

Iemand tips en tricks.
Crosspost plus de vraag wat is er in Florida allemaal te doen? IK blijf iets van een week in Orlando bij een vriendin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168162346
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Crosspost plus de vraag wat is er in Florida allemaal te doen? IK blijf iets van een week in Orlando bij een vriendin.
Je hebt al gegoogled en aan je vriendin gevraagd wat er te doen is?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168164241
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je hebt al gegoogled en aan je vriendin gevraagd wat er te doen is?
Ja maar soms weten mensen hier ook dingen waar je niet zo opkomt.
Bijvoorbeeld is een overstap van 1,5 uur op Atlanta genoeg.

[ Bericht 5% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 15-01-2017 16:59:07 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168238187
Reis geboekt. M'n eerste keer naar Amerika *O*
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:13:42 #241
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168238223
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja maar soms weten mensen hier ook dingen waar je niet zo opkomt.
Bijvoorbeeld is een overstap van 1,5 uur op Atlanta genoeg.
Het is wel krap, je moet je bagage ophalen en opnieuw inchecken en bovendien is Atlanta echt mega groot vliegveld maar het is wel handig opgezet met een metro tussen alle hallen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 09:14:49 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168238238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:11 schreef HarveySpecter het volgende:
Reis geboekt. M'n eerste keer naar Amerika *O*
Tof! Waar ga je heen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168238245
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tof! Waar ga je heen?
NY, Orlando, Florida.
pi_168238290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:15 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

NY, Orlando, Florida.
Wanneer en hoe?
Ik op 28-2 met aer lingus via Dublin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168238321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wanneer en hoe?
Ik op 28-2 met aer lingus via Dublin.
Pas in mei. En ik vlieg gewoon vanaf Amsterdam.
pi_168238331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:21 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Pas in mei. En ik vlieg gewoon vanaf Amsterdam.
Oh ik ook met overstap in Dublin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 10:17:02 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168239109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:15 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

NY, Orlando, Florida.
Cool! Hoe lang ga je naar beide locaties?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168239178
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Cool! Hoe lang ga je naar beide locaties?
4 dagen NY, 5 dagen Orlando en 5 dagen Florida.
pi_168239306
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:22 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

4 dagen NY, 5 dagen Orlando en 5 dagen Florida.
Zo.. lekker hoor! Mag ik mee? w/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2017 10:36:03 ]
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:22:41 #250
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168240100
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh ik ook met overstap in Dublin.
Dat is wel lekker, Dublin heeft de US Preclearance. Dus je gaat daar al door de douane en arriveert als binnenlandse vlucht in Amerika waardoor je daar alleen je koffer hoeft op te halen en zo het vliegveld uit kan wandelen. Ideaal is dat!
pi_168256199
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is wel lekker, Dublin heeft de US Preclearance. Dus je gaat daar al door de douane en arriveert als binnenlandse vlucht in Amerika waardoor je daar alleen je koffer hoeft op te halen en zo het vliegveld uit kan wandelen. Ideaal is dat!
Handig om te weten inderdaad.. al ging onze vlucht via Heathrow ook voorspoedig en werden we daar al gecheckt en konden we op LAX ook vrij snel door. ^O^
  donderdag 19 januari 2017 @ 10:04:57 #252
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168263161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:13 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Het is wel krap, je moet je bagage ophalen en opnieuw inchecken en bovendien is Atlanta echt mega groot vliegveld maar het is wel handig opgezet met een metro tussen alle hallen.
is dit wel zo? Ik kon vanuit LV via Detroit alles laten gaan en op Schiphol uitpakken. 1.5 uur was zwaar genoeg in Detroit.
pi_168263234
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:04 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

is dit wel zo? Ik kon vanuit LV via Detroit alles laten gaan en op Schiphol uitpakken. 1.5 uur was zwaar genoeg in Detroit.
Ja, richting Schiphol gaat je bagage vanzelf naar de nieuwe vlucht mee.

Echter als je van Europa naar de VS reist en dan in de VS een overstap hebt, dan moet je op het eerste vliegveld binnen de VS zelf met je eigen bagage door de douane heen!
  donderdag 19 januari 2017 @ 10:12:09 #254
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168263333
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, richting Schiphol gaat je bagage vanzelf naar de nieuwe vlucht mee.

Echter als je van Europa naar de VS reist en dan in de VS een overstap hebt, dan moet je op het eerste vliegveld binnen de VS zelf met je eigen bagage door de douane heen!
ja klopt idd
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 11:27:49 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168264648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, richting Schiphol gaat je bagage vanzelf naar de nieuwe vlucht mee.

Echter als je van Europa naar de VS reist en dan in de VS een overstap hebt, dan moet je op het eerste vliegveld binnen de VS zelf met je eigen bagage door de douane heen!
Dat klopt maar dat heb je echt zo gedaan. Ik maakte me hier van tevoren helemaal zorgen over maar het was echt een kwestie van 5 minuten (in Houston). Hetgene waar ik zenuwachtiger van werd was het lange wachten bij costums, ik denk een uur. Ze houden ook geen rekening met mensen die dan nog een volgende vlucht moeten pakken :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168317086
Hallo travelers,

vakantie geboekt voor 26 dagen in Amerika met camper..
plek van aankomst LAX en na die 26 dagen moet je ook in LA de camper weer droppen...

Heeft iemand zoiets ook eens gedaan? wat zijn de trekpleisters? wat is aan te raden? en in welke staten kun je komen als je niet 24/7 achter het stuur wilt zitten?

ervaringen en tips please.
pi_168317183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:30 schreef hoechst het volgende:
Hallo travelers,

vakantie geboekt voor 26 dagen in Amerika met camper..
plek van aankomst LAX en na die 26 dagen moet je ook in LA de camper weer droppen...

Heeft iemand zoiets ook eens gedaan? wat zijn de trekpleisters? wat is aan te raden? en in welke staten kun je komen als je niet 24/7 achter het stuur wilt zitten?

ervaringen en tips please.
Is dat niet een beetje omgekeerd? Je plant toch eerst wat je wil zien, stippelt meerdere routes uit en gaat dan pas boeken? :?

Met een camper moet je denk ik rekening houden met 80km/u gemiddelde snelheid, dus je maakt op kortere afstanden wel iets langere reisdgen t.o.v. een normale huurauto.

Eigenlijk kom je op het vaste rondje uit, LA, Las Vegas, Monument Valley, Death Valley, Yosemite en weer terug naar LA, misschien nog SanFran erbij, maar dat zal ik met een camper afraden. Gewoon lekker je tijd nemen hier en daar en er geen gehaaste vakantie van maken. Dat gaan wij volgende keer ook minder doen.

Edit : Even opgezocht, in theorie zou je er ook een bizarre WestCoast > EastCoast > WestCoast trip van kunnen maken (wat mij persoonlijk wel heel erg tof lijkt) :D
Goed het is een trip van minimaal 2700 mijl enkele reis en je moet ook nog terug. Maar je ziet wel heel veel Amerika in die +3 weken. Volgens g.maps ben je in ca 40 tot 50 uur aan de oostkust als je continu rijdt. Smeer dat uit over 10 dagen. En dan in 10 dagen over andere staten weer terug, heb je nog 6 vrije dagen te besteden tijdens je trip als rust of excursie dag. Het kost een flinke duit liters/gallons benzine.. maar je hebt denk ik wel een gave USa experience gedaan :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Meike26 op 21-01-2017 10:58:21 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 11:21:32 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168317836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:30 schreef hoechst het volgende:
Hallo travelers,

vakantie geboekt voor 26 dagen in Amerika met camper..
plek van aankomst LAX en na die 26 dagen moet je ook in LA de camper weer droppen...

Heeft iemand zoiets ook eens gedaan? wat zijn de trekpleisters? wat is aan te raden? en in welke staten kun je komen als je niet 24/7 achter het stuur wilt zitten?

ervaringen en tips please.
Wat is je budget? Wil je veel toffe excursies zien, natuur, waar zoek je naar? Aparte dingen om te zien of juist de gangbare?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 21 januari 2017 @ 11:28:34 #259
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_168317954
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:30 schreef hoechst het volgende:
Hallo travelers,

vakantie geboekt voor 26 dagen in Amerika met camper..
plek van aankomst LAX en na die 26 dagen moet je ook in LA de camper weer droppen...

Heeft iemand zoiets ook eens gedaan? wat zijn de trekpleisters? wat is aan te raden? en in welke staten kun je komen als je niet 24/7 achter het stuur wilt zitten?

ervaringen en tips please.
In welke tijd van het jaar ga je? Dat kan nogal van invloed zijn op je mogelijke routes.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_168317965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Handig om te weten inderdaad.. al ging onze vlucht via Heathrow ook voorspoedig en werden we daar al gecheckt en konden we op LAX ook vrij snel door. ^O^
Dit klopt niet, wij kregen een extra controle. Dat stelde ook maar erg weinig voor. Het echtpaar voor ons was echter duits wat bijna geen engels sprak. Kon toen voor tolk gaan spelen anders moesten we ook nog op een tolk gaan wachten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 11:51:12 #261
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168318331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:30 schreef hoechst het volgende:
Hallo travelers,

vakantie geboekt voor 26 dagen in Amerika met camper..
plek van aankomst LAX en na die 26 dagen moet je ook in LA de camper weer droppen...

Heeft iemand zoiets ook eens gedaan? wat zijn de trekpleisters? wat is aan te raden? en in welke staten kun je komen als je niet 24/7 achter het stuur wilt zitten?

ervaringen en tips please.
Wat wil je zien/doen?

Mooie wegen rijden? Mooie parken bezoeken? Wandelen? Watervallen bekijken? In een Jeep door een Canyon rijden? Als je meer eisen geeft kunnen we er meer mee :)
pi_168319390
Budget van ongeveer; 3500 voor het eten/drinken (3 personen), benzine en overige kosten.
De vliegreis en huur van de camper en verzekeringen zijn al betaald.

Wat we daar allemaal willen zien weten we nog niet precies maar denk aan bijvoorbeeld de gangbare dingen zoals: Death valley, Golden gate bridge, Alcatraz etc etc.

welke dingen moet je eens gezien hebben daar omgeving California en westkust.
[/quote]
pi_168319401


[ Bericht 100% gewijzigd door hoechst op 21-01-2017 13:13:43 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:16:13 #264
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168319479
Yosemite kan ik persoonlijk enorm aanraden. Een van mijn favoriete onderdelen van onze eerste vakantie naar de westkust. Als je iets hebt met televisie is het ook een aanrader om in LA een keer een opname van een tv serie mee te maken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:22:39 #265
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_168319575
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:10 schreef hoechst het volgende:
Budget van ongeveer; 3500 voor het eten/drinken (3 personen), benzine en overige kosten.
De vliegreis en huur van de camper en verzekeringen zijn al betaald.

Wat we daar allemaal willen zien weten we nog niet precies maar denk aan bijvoorbeeld de gangbare dingen zoals: Death valley, Golden gate bridge, Alcatraz etc etc.

welke dingen moet je eens gezien hebben daar omgeving California en westkust.
Zelf ook al wat uitgezocht, of verwacht je een presenteerblaadje?

26 dagen, geen ervaring met een camper, zal wel wat langzamer gaan maar:
LA
Monterey
Carmel
San Francisco
Yosemite
Las Vegas
Bryce
Zion
Page
Grand Canyon
Joshua Tree
LA

Zoiets
Haters everywhere but I don't really care.
pi_168320644
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zelf ook al wat uitgezocht, of verwacht je een presenteerblaadje?

26 dagen, geen ervaring met een camper, zal wel wat langzamer gaan maar:
LA
Monterey
Carmel
San Francisco
Yosemite
Las Vegas
Bryce
Zion
Page
Grand Canyon
Joshua Tree
LA

Zoiets
Ik wil net zeggen. Straks lijkt het je allemaal niks en heb je die reis geboekt.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:37:22 #267
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_168320819
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:10 schreef hoechst het volgende:
Budget van ongeveer; 3500 voor het eten/drinken (3 personen), benzine en overige kosten.
De vliegreis en huur van de camper en verzekeringen zijn al betaald.

Wat we daar allemaal willen zien weten we nog niet precies maar denk aan bijvoorbeeld de gangbare dingen zoals: Death valley, Golden gate bridge, Alcatraz etc etc.

welke dingen moet je eens gezien hebben daar omgeving California en westkust.
Death Valley mag je in de zomermaanden vaak niet in met een camper van de camperverhuurder, vandaag ook mijn vraag wanneer je gaat.

Op het forum allesamerika.nl staat een mooie voorbeeldreis die je kunt gebruiken als basis voor jouw trip, daarin zijn de gangbare highlights opgenomen.

Wij gaan komende zomer met huurauto en hotelovernachtingen een vergelijkbare reis als die voorbeeldreis doen. Alleen zonder Page maar met Sequoia N.P. erin. En niet via Kingman maar via Phoenix / Sedona van LA naar de Grand Canyon.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:18:26 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_168323361
Zijn er hier mensen die wat steden aan de oostkust bezocht hebben? Zeg maar Washington , Philadelphia, New York en Boston? Hoeveel dagen zou je daarvoor uittrekken? Of zijn er andere aanraders?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:19:23 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_168323377
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:10 schreef hoechst het volgende:
Budget van ongeveer; 3500 voor het eten/drinken (3 personen), benzine en overige kosten.
De vliegreis en huur van de camper en verzekeringen zijn al betaald.

Wat we daar allemaal willen zien weten we nog niet precies maar denk aan bijvoorbeeld de gangbare dingen zoals: Death valley, Golden gate bridge, Alcatraz etc etc.

welke dingen moet je eens gezien hebben daar omgeving California en westkust.
Kijk even naar de voorbeeldoeute op het forum van Alles Amerika :)
Ik zou Page in ieder geval niet overslaan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:26:00 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_168323479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:18 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier mensen die wat steden aan de oostkust bezocht hebben? Zeg maar Washington , Philadelphia, New York en Boston? Hoeveel dagen zou je daarvoor uittrekken? Of zijn er andere aanraders?
Je kan in 2,5-3 weken een rondje Boston-ottawa-Québec-Toronto-Pennsylvania-Washington-nyc doen
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:34:36 #271
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168324538
Hoepla. Ons mam wil weer mee naar de us. Ze is de reis al aan t plannen en de mustang is weer gevonden. Colorado south Dakota Nebraska Wyoming
pi_168331542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:18 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier mensen die wat steden aan de oostkust bezocht hebben? Zeg maar Washington , Philadelphia, New York en Boston? Hoeveel dagen zou je daarvoor uittrekken? Of zijn er andere aanraders?
NY 5-6 dagen en Boston 2-3 kan ik je aanraden. Beide prachtsteden die zo divers zijn!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 22 januari 2017 @ 01:54:25 #273
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168334693
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

NY 5-6 dagen en Boston 2-3 kan ik je aanraden. Beide prachtsteden die zo divers zijn!
En dan ook nog drie dagen Washington DC :Y

(En dan heb je de reis die ik vorige zomer heb gemaakt O+ :P )
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 22 januari 2017 @ 10:42:02 #274
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168337263
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:18 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier mensen die wat steden aan de oostkust bezocht hebben? Zeg maar Washington , Philadelphia, New York en Boston? Hoeveel dagen zou je daarvoor uittrekken? Of zijn er andere aanraders?
Voornamelijk NYC en Washington zijn grote aanraders. Per stad minimaal vijf dagen, NYC zelfs meer als je er nooit bent geweest. Boston is leuk, maar vergeleken met de rest vonden we het niks, behalve Harvard.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 22 januari 2017 @ 10:51:00 #275
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168337430
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Voornamelijk NYC en Washington zijn grote aanraders. Per stad minimaal vijf dagen, NYC zelfs meer als je er nooit bent geweest. Boston is leuk, maar vergeleken met de rest vonden we het niks, behalve Harvard.
Nee man, Boston is ook gaaf _O_
Walvistocht, Harvard inderdaad, genoeg leuke tours te volgen daar. Had aan 3 dagen te weinig daar :P :')
Boston is vooral een hele overgang als je daarvoor in NYC was. Die verschillen dan :o O+

En ik was drie volle dagen in Washington. Uiteindelijk niet alles gezien (wanneer wel op vakantie?) maar omdat ik drie steden bezocht toen vond ik dat meer dan prima. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 22 januari 2017 @ 13:30:10 #276
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168341026
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:51 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee man, Boston is ook gaaf _O_
Walvistocht, Harvard inderdaad, genoeg leuke tours te volgen daar. Had aan 3 dagen te weinig daar :P :')
Boston is vooral een hele overgang als je daarvoor in NYC was. Die verschillen dan :o O+

En ik was drie volle dagen in Washington. Uiteindelijk niet alles gezien (wanneer wel op vakantie?) maar omdat ik drie steden bezocht toen vond ik dat meer dan prima. :)
Wel meer mensen die Boston helemaal geweldig vinden ja, kan natuurlijk! Wij zijn er maar een middagje geweest met een dagtour vanuit NYC, dus kan zijn dat ik te snel oordeel. Ik vond drie dagen Washington juist te weinig :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 19:16:52 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168350433
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen. Straks lijkt het je allemaal niks en heb je die reis geboekt.
Ik haakte af bij de vraag of iemand dat al eens eerder had gedaan :')

Wat Boston betreft: wij hebben er onze hele reis voor omgegooid en vond het een toffe stad maar ook niet heel bijzonder. 1 dag vond ik ook meer dan genoeg eigenlijk :D :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168350785
Boston is vooral gewoon historie, als je je daar vantevoren wat over inleest beleef je veel meer wat die stad zo geweldig maakt. Verder is het de stad om de Amerikaanse voorluefde voor sport te beleven!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 22 januari 2017 @ 19:34:34 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_168350951
Dank jullie wel! Ik ga mijzelf er even in verdiepen. Vorig jaar zijn wij voor een spotprijs met BA naar SFO gevlogen, dus ik vind nu alles prijzig _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 19:34:49 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168350956
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Boston is vooral gewoon historie, als je je daar vantevoren wat over inleest beleef je veel meer wat die stad zo geweldig maakt. Verder is het de stad om de Amerikaanse voorluefde voor sport te beleven!
Dat vond ik dan ook echt het enige echt gave aan de stad, dat je écht op plekken bent die tijdens het uitroepen van de revolutie zo belangrijk zijn geweest :Y maar ik vond het niet per se een hele sfeervolle stad ofzo.

Wat sport betreft: dat ligt er ook maar aan in welke stad je daarheen gaat/kijkt. Wij zijn in NY naar een basketbal- en een ijshockeywedstrijd geweest dus heb dat gevoel zelf veel meer bij NY. En bij Toronto, waar we bijna naar een ijshockeywedstrijd zijn geweest maar uiteindelijk vanuit een pub hebben gekeken. In Boston trouwens nog naar het Celtics/Bruins stadion geweest dus daar kan het ook niet aan liggen ;) alleen jammer dat er geen wedstrijd of rondleiding was die dag -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 19:37:37 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168351047
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:34 schreef automatic_ het volgende:
Dank jullie wel! Ik ga mijzelf er even in verdiepen. Vorig jaar zijn wij voor een spotprijs met BA naar SFO gevlogen, dus ik vind nu alles prijzig _O-
De oostkust is ook echt een stuk prijziger dan de westkust :Y overnachtingen in Boston en vooral NY zijn bijna onbetaalbaar. Ook autohuur was een stuk duurder vanwege de 1 way fee. Een rondje maken is qua autohuur dus aan te raden! Waar vlieg je op? Zit je er aan te denken om te combineren met Canada? Dat is ons erg goed bevallen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 22 januari 2017 @ 19:46:01 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_168351306
Ik heb nog niks in gedachten, ben aan het oriënteren. Bedoeling was eigenlijk niet om dit jaar terug te gaan. Maar ik neig nu meer naar starten in Washington en eindigen in Boston. Combineren met Canada hoeft voor mij niet zo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 22 januari 2017 @ 20:27:03 #283
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_168352446
Ik ben in 2004 (toen de Boston red sox de baseball finale wonnen) 10 dagen in Boston geweest (met 1 dag NY) met een studiereis en vond het een hele prettige stad. Hebben ook alle uithoeken gehad net als de toeristische trekpleisters. Hopelijk in een van de komende jaren weer een keer terug, als onderdeel van een rondreis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_168365581
IK wil daar gaan rijden, heb je dan een internationaal rijbewijs nodig?
Want ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van dat stuk karton.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 januari 2017 @ 09:41:59 #285
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168365599
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
IK wil daar gaan rijden, heb je dan een internationaal rijbewijs nodig?
Want ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van dat stuk karton.
nee niet nodig, niet intrappen in die gein van de ANWB
  Redactie Frontpage maandag 23 januari 2017 @ 10:07:49 #286
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_168366086
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
IK wil daar gaan rijden, heb je dan een internationaal rijbewijs nodig?
Want ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van dat stuk karton.
Nee is absoluut niet nodig, Europese rijbewijzen snappen ze daar wel ;)

Sterker nog, kon zelfs praktisch altijd mijn NL-rijbewijs gewoon gebruiken ter legitimatie met het kopen van drank/sigaretten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_168366150
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
IK wil daar gaan rijden, heb je dan een internationaal rijbewijs nodig?
Want ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van dat stuk karton.
De waarde is om de omzet van de anwb te stimuleren door angstZaaierij onder naieve touristen. Zelfde als met de landensticker en het lampenstickertje voor uk e.d.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 23 januari 2017 @ 11:38:20 #288
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168367977
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee is absoluut niet nodig, Europese rijbewijzen snappen ze daar wel ;)

Sterker nog, kon zelfs praktisch altijd mijn NL-rijbewijs gewoon gebruiken ter legitimatie met het kopen van drank/sigaretten.
Dit inderdaad, ik kwam ook gewoon kroegen in enzo.
pi_168634616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zelf ook al wat uitgezocht, of verwacht je een presenteerblaadje?

26 dagen, geen ervaring met een camper, zal wel wat langzamer gaan maar:
LA
Monterey
Carmel
San Francisco
Yosemite
Las Vegas
Bryce
Zion
Page
Grand Canyon
Joshua Tree
LA

Zoiets
Is dat zion niet iets wat je moet doen met een go pro? ?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:41:37 #290
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168634936
Is goed man
  zaterdag 4 februari 2017 @ 14:35:58 #291
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_168662473
Volgens mij heb ik ooit in dit topic gevraagd voor pinnen in de VS.
Ik zit er nu dus ik zal er even een update op geven:
Ja dat kan gewoon, ook in winkels maar sommige winkels accepteren geen Maestro kaart (waaronder Macy's).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 6 februari 2017 @ 20:49:58 #292
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168719984
Na onze reis in november, zijn we nu 2 maanden terug en denken we alweer aan onze nieuwe reis naar de US. Onze voorkeur gaat uit van Vegas naar Portland. Liefst gaan we zsm maar dat is eigenlijk te ambitieus. Het is blijkbaar veel te verslavend.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 21:30:31 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168721362
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:49 schreef Yesse het volgende:
Na onze reis in november, zijn we nu 2 maanden terug en denken we alweer aan onze nieuwe reis naar de US. Onze voorkeur gaat uit van Vegas naar Portland. Liefst gaan we zsm maar dat is eigenlijk te ambitieus. Het is blijkbaar veel te verslavend.
Het is zeker verslavend :Y Na Westkust in 2014 en Oost-kust + Canada in 2016 kan ik ook niet wachten om weer terug te gaan O+ De volgende reis wordt waarschijnlijk Noord-West (incl Yosemite O+) maar dat zal op z'n vroegst pas over een jaar of 2/3 zijn ben ik bang -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168723426
Hoe mooi en verslavend de VS ook is, ik ga er pas over een jaar of 10 weer terug gok ik zo.

Gevoeloesmatig zou ik ook zo terug willen voor een soort ratrace van Oost naar West en terug en dan zoveel mogelijk staatjes bezoeken/aantikken in slechts 2 weken tijd ofzo.. precies eigenlijk wat ik eerder iemand in dit topic als optie heb gegeven. Lijkt me echt machtig zo'n rally achtig iets :D
pi_168727798
Wij zijn ook alweer bezig met de volgende reis; rondreis door het diepe zuiden. In ieder geval langs Nashville, Memphis en New Orleans. De rest vd route staat nog open. Willen we graag voorjaar 2018 doen.

Afgelopen jaar voor het eerst naar de USA geweest met het rondje door het zuidwesten.
pi_168727826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:07 schreef Spaulding het volgende:
Wij zijn ook alweer bezig met de volgende reis; rondreis door het diepe zuiden. In ieder geval langs Nashville, Memphis en New Orleans. De rest vd route staat nog open. Willen we graag voorjaar 2018 doen.

Afgelopen jaar voor het eerst naar de USA geweest met het rondje door het zuidwesten.
Keep us posted, Ben benieuwd hoe je dat gaat plannen want het diepe zuiden staat ook nog op mijn lijstje!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_168728208
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Keep us posted, Ben benieuwd hoe je dat gaat plannen want het diepe zuiden staat ook nog op mijn lijstje!
We zitten nu te denken aan 2 routes. Route 1 is : Atlanta, Great Smokey Mountains NP, Nashville, Memphis, Clarksdale, Natchez, New Orleans en nog wat meer plaatsjes tussendoor.

Andere optie is : Nashville, Great Smokey Mountains NP, Asheville, Charleston, Amelia Island, Pensacola, New Orleans, Natchez, Clarksdale, Memphis.

Komt op hetzelfde neer maar optie 2 is wat uitgebreider. Ligt er nog ff aan hoelang we kunnen. Maar als iemand tips heeft voor nog wat andere plaatsjes zijn die meer dan welkom :).
  dinsdag 7 februari 2017 @ 09:21:06 #298
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168728545
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is zeker verslavend :Y Na Westkust in 2014 en Oost-kust + Canada in 2016 kan ik ook niet wachten om weer terug te gaan O+ De volgende reis wordt waarschijnlijk Noord-West (incl Yosemite O+) maar dat zal op z'n vroegst pas over een jaar of 2/3 zijn ben ik bang -O-
Echt verschrikkelijk. We hebben zelfs stiekem zitten kijken voor mei/juni dit jaar. Maar eigenlijk moeten we dat gewoon niet doen want dan zie ik het al gebeuren dat we volgend jaar wéér willen. En het houdt een keer op. Je kunt niet elk jaar zoveel uitgeven aan vakanties. Vooral niet als we over een jaar of 2-3 genoeg geld willen hebben om in te leggen bij een koophuis :')

Nu maar hopen op een grote loterijwinst :+


quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:46 schreef Spaulding het volgende:

[..]

We zitten nu te denken aan 2 routes. Route 1 is : Atlanta, Great Smokey Mountains NP, Nashville, Memphis, Clarksdale, Natchez, New Orleans en nog wat meer plaatsjes tussendoor.

Andere optie is : Nashville, Great Smokey Mountains NP, Asheville, Charleston, Amelia Island, Pensacola, New Orleans, Natchez, Clarksdale, Memphis.

Komt op hetzelfde neer maar optie 2 is wat uitgebreider. Ligt er nog ff aan hoelang we kunnen. Maar als iemand tips heeft voor nog wat andere plaatsjes zijn die meer dan welkom :).
Deze staat bij mij ook nog hoog op het verlanglijstje. Dat echte 'country' Amerika
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168736224
Ik zit zelf nu hier aan te denken:
28-2 landen op Orlando.
5 dagen orlando Inclusief cape Canaveral, Walt Disney, shoppen en schieten, bijkomen jet lag (5-3).
4 dagen miami inclusief everglades en er heen rijden (+-6 uur) (9-3).
2 dagen snorkelen op de keys (11-3).

Dan heb ik nog 2 a 3 dagen over omdat ik er 1 dag over doe om terug te reizen en mijn vlucht om 19:00 terug te pakken (14-3).

Zijn er nog leuke plekjes om op de route te bezoeken of langs te gaan? Daytona, de andere kust, etc.)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 februari 2017 @ 08:56:48 #300
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_168751773
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:46 schreef Spaulding het volgende:

[..]

We zitten nu te denken aan 2 routes. Route 1 is : Atlanta, Great Smokey Mountains NP, Nashville, Memphis, Clarksdale, Natchez, New Orleans en nog wat meer plaatsjes tussendoor.

Andere optie is : Nashville, Great Smokey Mountains NP, Asheville, Charleston, Amelia Island, Pensacola, New Orleans, Natchez, Clarksdale, Memphis.

Komt op hetzelfde neer maar optie 2 is wat uitgebreider. Ligt er nog ff aan hoelang we kunnen. Maar als iemand tips heeft voor nog wat andere plaatsjes zijn die meer dan welkom :).
Optie twee lijkt me leuker.
Savannah is een mooie stad vond ik. Vanaf Savannah zou je via Atlanta en dan naar New Orleans kunnen gaan (weet niet wat er aan die kust te doen is, maar vind Atlanta zelf leuk).

Blog met New Orleans, Vicksburg, Memphis, Nashville, Atlanta
Blog met Atlanta, Nashville, Ashevile, Charleston, Savannah en Atlanta

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 08-02-2017 09:11:38 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_168753032
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
4 dagen miami inclusief everglades en er heen rijden (+-6 uur) (9-3).
Naar mijn mening is 4 dagen in Miami wel wat lang (ook al heb je een dag naar de Everglades). Langs de kust is het wel leuk (Ocean Drive), maar voor de rest heb je er niet veel te doen (of ik moet het hebben gemist ;) )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')