Niet omdat het moet, maar omdat het kan...quote:Op woensdag 28 september 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar als het je toch geen reet interesseert hoeveel mensen je van waar naar waar moet vervoeren, waarom verzamel je die data dan?
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...quote:Op woensdag 28 september 2016 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
En trouwens, over die instapzones. Gaan ze dan in de trein omroepen dat de helft van de deuren niet gebruikt mogen worden door uitstappers? Wat een onzin ook
Bij meer ijzer dan pak'm beet 150 meter spreiden reizigers zichzelf steeds slechter. En een volle trein wordt slecht ervaren en vertraagd het in- en uitstapproces. Reden genoeg om aan de instapkant wat meer te sturen. Ja, het duurt lang als mensen door dezelfde deur instappen.. Maar het is nog altijd beter dan dat mensen door een deur in proberen te stappen waar het al vol is want dat duurt nog veel langer.quote:Op woensdag 28 september 2016 15:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t enige wat je creeert is dat je nog langer moet wachten op instappers, want iedereen staat op een kluitje, waar door de conducteur zn fluitje gaat misbruiken om instappers aan te sporen waardoor er weer een campagne komt dat je niet na t fluitsignaal mag instappen waardoor...
Zorg voor genoeg ijzer...
Precies. Ik reis elke dag van Den Haag (vaak centraal) naar Dordrecht. Mijn fiets staat in de stalling, Dus ik wil achterin uit kunnen stappen, om niet te veel meters te maken ... dus stap ik op het kopstation (net als iedereen) in Den Haag achterin in, terwijl ik weet dat er voorin volop ruimte is... waarom zou ik twee keer een hele perron-/treinlengte aflopen?quote:Op woensdag 28 september 2016 11:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En dat werkt toch ook niet met stations waar de 'uitgang' aan de voor of achterkant zit? Dan krijg je zo'n scenario:
Systeem geeft aan dat het spreidingsdeel helemaal vooraan zit terwijl je het perron aan de achterkant op komt.
Voldoende ijzer zorgt er wel voor dat je niet iedere keer het risico loopt dat je voor je goede verspreiden wordt gestraft door te moeten rennen naar een staanplaats omdat er weer eens een veel te korte trein uit het vet getrokken is.quote:Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende:
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
Dat is het probleem omdraaien.quote:Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef dcm360 het volgende:
Nee, zorg er voor dat mensen goed verspreid gaan staan in plaats van op de plaats waar de meeste kans is dat er een trein naast stopt. Meer ijzer lost niet op dat mensen op een kluitje staan.
is ook vooral een kwestie van hoe dicht de hc bij de microfoon staat. Als je achterover leunend in de mcn stoel zit is het niveau al meer dan voldoende maar sommigen slikken dat ding bijna door tijdens het omroepenquote:Op woensdag 28 september 2016 19:23 schreef _JdM_ het volgende:
Na vier weekjes Enschede-Utrecht forenzen in VIRM, valt het toch wel op hoe hard de omroep in ICM staat.
Aparte aanbesteding, komt nogquote:Op woensdag 28 september 2016 21:05 schreef boriq het volgende:
Was het niet onderdeel van de elektrificatie dat bij Raalte en Heino twee nieuwe zijperrons aangelegd zouden worden omdat de huidige te smal zouden zijn? Op de meeste recente beelden (vanaf de bok van de machinist) is daar echter bijna niets van te zien.
Worden het nu zijsporen dan? Hier wordt nog gesproken over het verbreden van de eilandperrons: www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdfquote:
twitter:FurrerFreyGB twitterde op maandag 26-09-2016 om 16:07:53 Severn Tunnel electrification is progressing well. A couple of snaps to show the progress of this complex project https://t.co/qMpJ8wOdFU reageer retweet
Huh whut? Maar inderdaad goed weer!quote:Op woensdag 28 september 2016 17:40 schreef b2py het volgende:
Duvel, was goed weer in de stad vanmiddag! Zag je lopen maar was te laat met roepen
Yes. Verwoesten die hap.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daar ging mijn OVC. En dat terwijl ik zo'n afschermhoes in mijn portemonnee heb zitten. Grmbl.
Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan.quote:
In Zwolle als je vanaf het stadsbusstation langs de loketten het perron op loopt en je gaat links, dan het linkerpoortje... die gaat eerst een klein stukje naar binnen voordat hij naar buiten gaat, echt een minuscuul stukje maar het is echt zo. En hij heeft me er al drie keer niet doorgelaten dat hij na een minuut ofzo alsnog opengaatquote:Op woensdag 28 september 2016 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik checkte vanavond uit in Breda, en terwijl de deurtjes nog aan het openen waren liep ik er tegenaan.
Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep.
Het probleem op Schiphol is toch niet dat je niet weet waar op het perron de trein stopt, maar dat men tot vlak voor binnenkomst op het perron geheim houdt op welk perron de trein zal stoppen. Zolang dat niet verandert is het logisch dat reizigers zich verzamelen rondom de schermen. Kekke lichtbalken zullen daar alleen iets aan veranderen als zij wel bijtijds de gewenste informatie kunnen leveren.quote:ProRail en NS erkennen dat de 'instapzone' alleen iets toevoegt als reizigers én machinisten 'discipline' opbrengen. De ProRail-woordvoerder: 'Op veel stations blijven mensen staan op de plek waar ze bijvoorbeeld via een trap toegang hebben gekregen tot het perron. Daar hoopt het zich op en krijg je uiteindelijk gedrang bij de treindeur.' Dat is vooral op station Schiphol Airport te zien. 'Daar gaan we meer informatieschermen op de perrons plaatsen zodat reizigers zich beter over de perrons verdelen. En daar komen ook lichtbalken boven de perrons die aangeven waar de trein gaat stoppen.'
is niet helemaal waar. In principe hebben de treinen een vast perron waar ze stoppen, maar als ze zich met vertraging aandienen wordt er nog wel eens van perron gewisseld.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:
Het is niet zo zeer dat men geheim houdt op welk spoor de trein zal stoppen, men wéét het niet. DVM wijst gewoon om-en-om perrons toe, dus de volgorde doet ertoe.
De Rijn-rivierquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |