abonnement Unibet Coolblue
pi_168071721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:50 schreef riazop het volgende:

[..]

google is eigenaar youtube, en youtube betaalt artiesten per klik

lees de draad even terug aub
En dan is het aantal views nog steeds idioot hoog gezien de doelgroep.
Het aantal zegt wel wat, maar het is alleen maar interessant voor zijn platenmaatschappij (en jij als verlengstuk).

quote:
Een view is eigelijk het afspelen van de video door een YouTube gebruiker. De video moet niet helemaal uitgekeken worden door de gebruiker. De tijd die de gebruiker doorbrengt op uw video wordt wel bijgehouden. Wanneer dus gebruikers na 10 seconden al weer weg zijn, is dat natuurlijk ook geen goed ding. Maar die view wordt wel geregistreerd.

Wanneer je als gebruiker verschillende keren op een filmpje klikt, wordt het ook steeds maar als één view geteld.

Ook wordt er gekeken naar verschillende IP adressen. Dus wanneer verschillende personen met hetzelfde IP adres een video bekijken, zal het ongeveer 6 tot 8 uur duren vooraleer de view opnieuw telt. Stel dus dat je hele dag met hetzelfde IP naar het filmpje zou kijke, genereer je maar slechts 3 tot 5 views per dag.
Boven de 300 views gaan ze checken en automatisch ontdubbelen op basis van bovenstaande criteria. Dus het valt kunstmatig op te krikken, maar het zet niet veel zoden aan de dijk als je niet veel ip-adressen aan het spoofen bent die nog niet bekend zijn bij youtube.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168071981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En dan is het aantal views nog steeds idioot hoog gezien de doelgroep.
Het aantal zegt wel wat, maar het is alleen maar interessant voor zijn platenmaatschappij (en jij als verlengstuk).

[..]

Boven de 300 views gaan ze checken en automatisch ontdubbelen op basis van bovenstaande criteria. Dus het valt kunstmatig op te krikken, maar het zet niet veel zoden aan de dijk als je niet veel ip-adressen aan het spoofen bent die nog niet bekend zijn bij youtube.
Dit is eigenlijk het belangrijkst. En die doelgroep heeft niet eens geld. Dus kun je wel leuk reclame-inkomsten hebben als 'artiest', wat nogal triest is uiteraard, maar die kutkinderen kunnen die shit die in die reclames wordt aangeprezen niet eens kopen, als het al op hun gericht is.

Wat betekent het dan eigenlijk?

1) Een zwerm achterlijke kutkinderen kijkt naar je video.

2) De bedrijven waarvan de reclames zijn waaruit de 'artiest' zijn inkomsten moet krijgen zien er weinig voor terug omdat de doelgroep geen geld heeft en/of het helemaal niet uit gaat geven aan dingen voor volwassenen, zoals bijvoorbeeld een zorgverzekering.

En dat maakt het dan een hit.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168072212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:14 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk het belangrijkst. En die doelgroep heeft niet eens geld. Dus kun je wel leuk reclame-inkomsten hebben als 'artiest', wat nogal triest is uiteraard, maar die kutkinderen kunnen die shit die in die reclames wordt aangeprezen niet eens kopen, als het al op hun gericht is.

Wat betekent het dan eigenlijk?

1) Een zwerm achterlijke kutkinderen kijkt naar je video.

2) De bedrijven waarvan de reclames zijn waaruit de 'artiest' zijn inkomsten moet krijgen zien er weinig voor terug omdat de doelgroep geen geld heeft en/of het helemaal niet uit gaat geven aan dingen voor volwassenen, zoals bijvoorbeeld een zorgverzekering.

En dat maakt het dan een hit.
Toch werkt het systeem op dit moment zo. Je kunt je afvragen voor hoelang, en wat hiervoor in de plaats gaat komen.

Maar de financiële waardering en de muzikale waardering lopen niet meer gelijk op inderdaad.
pi_168072323
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:25 schreef cafca het volgende:

[..]

Toch werkt het systeem op dit moment zo. Je kunt je afvragen voor hoelang, en wat hiervoor in de plaats gaat komen.
Welk systeem? De 'hits' (lees: de youtube-troep die zogenaamd hits zijn) van nu worden 'gekocht'/betaald door Knorr en Univé. Dat zijn helemaal geen hits.

Vroeger was het gewoon de luisteraar die voor de hits betaalde door het nummer ook daadwerkelijk te kopen. Dat waren dus mensen met geld en niet chalid van 9 met de youtube-app op z'n telefoontje. :N
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168072486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En dan is het aantal views nog steeds idioot hoog gezien de doelgroep.

Iemand als BOEF wordt gewoonweg zeer breed beluisterd en gestreamd.

Niet alleen in Nederland trouwens, maar ook in Belgie en Suriname.

voorlopig lijkt het plafond x. X = het aantal sprekers van de lokale taal. 25 miljoen dus.
Dat is een vrij consistent gegeven in heel Europa.

Zo zie je eigenlijk geen Duitstalige video die de 100 m views overstijgt.
Italiaanstalige en Poolstalige video's hebben uitzonderingen die 2x halen.
pi_168072536
Op Spotify ook miljoenen plays trouwens. Bovenop Youtube dus.

Snap prima dat veel mensen hem niet moeten, of het kutmuziek vinden, maar je kunt niet ontkennen dat hij gewoon best groot (populair) geworden is in Nederland; in welke doelgroepen dan ook.
pi_168072567
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:25 schreef cafca het volgende:

[..]



Maar de financiële waardering en de muzikale waardering lopen niet meer gelijk op inderdaad.
Dat is altijd zo geweest.

Veel artiesten moeten gewoon het land in en optreden. En dat kan zeer lucratief zijn.
Zo haalde Lil Kleine in 2016 een omzet van rond de 3 miljoen euro, waarvan een groot gedeelte gegenereerd werd door zijn 321 (!) optredens, en niet zozeer door zijn album WOP (die al wel bijna een jaar in de album top 100 staat, waarvan 9 weken op de eerste plaats)
pi_168072625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:31 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Welk systeem? De 'hits' (lees: de youtube-troep die zogenaamd hits zijn) van nu worden 'gekocht'/betaald door Knorr en Univé. Dat zijn helemaal geen hits.

Vroeger was het gewoon de luisteraar die voor de hits betaalde door het nummer ook daadwerkelijk te kopen. Dat waren dus mensen met geld en niet chalid van 9 met de youtube-app op z'n telefoontje. :N
Klopt, maar tegenwoordig koopt de gemiddelde consument geen plaatjes meer, op een aantal muziekfanaten na. De grote grijze massa, die vroeger de plaatjes kocht die veel op de radio geplugd werden (ook gekocht) maakt nu gebruik van streaming, of van YouTube.
Om te bepalen hoe "populair" iets is, is het meten van kliks en streams dus de enige mogelijkheid.
Ik ben het met je eens dat er een verschil zit tussen het kopen van een singeltje, en zelfs het kopen van een nummer via iTunes en het klikken op YT, maar het systeem van het consumeren van muziek werkt tegenwoordig blijkbaar zo. Dus ook de definitie van "hit" verandert.
pi_168072678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]


Het aantal zegt wel wat, maar het is alleen maar interessant voor zijn platenmaatschappij (en jij als verlengstuk).


Het aantal kliks wordt gewoon uitbetaald door youtube, afhankelijk hoe de uploader het wil monetizen.
Net als spotify gaat het niet om hele grote bedragen. Rond de 1200 dollar per miljoen views.

Je kunt als artiest beter "vriendje" zijn van de staatsmedia, want airplay kan wél aardig opleveren.
Zo vinden we veel Nederlandse Engelstalige artiesten die in een jaar nog geen 20k views halen op een plaatje, maar wel veelvuldig op de radio mogen. Dat is pas echt interessant.
pi_168072774
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
Op Spotify ook miljoenen plays trouwens. Bovenop Youtube dus.

Snap prima dat veel mensen hem niet moeten,...
Dat is ook een deel van zijn succes. Het feit dat hij gehaaat (en gevreesd) is.
Bij JINEK legde Charles Groenhuijsen dan ook terecht een verband tussen de stijl van Trump en die van Boef.

Het provoceren en aanvallen van oude structuren levert niet alleen de bekende morele verontwaardiging op van oude elites maar bij een ander deel van het volk gaan de handen op elkaar van plezier.
pi_168072824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is altijd zo geweest.

Deels wel, maar het verschil is wel groter.

Vroeger kocht een tiener van zijn zakgeld misschien 1 of 2 singles per week. Daar moest je over nadenken, en je kocht alleen iets wat je echt goed vond. Dan telde het pas mee in de hitnotering.

Tegenwoordig kost het die tiener niets om een nummer 10x in repeat af te spelen op youtube om er vervolgens achter te komen dat hij het toch niets vindt. Die 10 keer tellen wel mee in de huidige hitnotering. Daarmee is het begrip "hit" wel gedevalueerd.
pi_168072890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:39 schreef riazop het volgende:

[..]

Iemand als BOEF wordt gewoonweg zeer breed beluisterd en gestreamd.

Niet alleen in Nederland trouwens, maar ook in Belgie en Suriname.

voorlopig lijkt het plafond x. X = het aantal sprekers van de lokale taal. 25 miljoen dus.
Dat is een vrij consistent gegeven in heel Europa.
Maar dat is dus niet waar; het plafond is de grootte van je doelgroep. En er zijn hele schares in die 25 miljoen die gewoon niet van het genre houden. Daarnaast is dit soort muziek ook aantoonbaar populairder bij bebaalde groepen en leeftijdscategorién.

Als het plafond voor Boef 25 miljoen is is het voor Frans Bauer ook.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168073063
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Deels wel, maar het verschil is wel groter.

Vroeger kocht een tiener van zijn zakgeld misschien 1 of 2 singles per week. Daar moest je over nadenken, en je kocht alleen iets wat je echt goed vond. Dan telde het pas mee in de hitnotering.

Tegenwoordig kost het die tiener niets om een nummer 10x in repeat af te spelen op youtube om er vervolgens achter te komen dat hij het toch niets vindt. Die 10 keer tellen wel mee in de huidige hitnotering. Daar zit wel een verschil in.
youtube telt max 3 kliks per ip adres per 24 uur
dat doet youtube niet alleen bij tieners, maar dat is leeftijdsonafhankelijk

De grote vooruitgang zit in de vrijheid van keuze.
Vroeger werd de consument beperkt tot een handjevol, voornamelijk Engelstalige, plaatjes. (hetgeen je nog steeds in de oude media op de radio ziet zeg maar), maar internetplatformen zorgen dat de bijna 3 miljoen jaarlijkse publicaties voor IEDEREEN beschikbaar zijn. En je betaalt met je TIJD.

Zo kon Nederlandse urban mainstream worden en dominant op de nieuwe media, maar vergeet ook niet dat er tientallen grote niches zijn opgevuld voor de consumenten. Van reggeaton tot metal tot Hollandse volksmuziek tot Zulu house tot etc
pi_168073277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]


Als het plafond voor Boef 25 miljoen is is het voor Frans Bauer ook.
zeker, in theorie

alleen zie je dat Nederlandse volksartiesten nauwelijks views buiten Nederland genereren. Belgie en Suriname zijn voor hun al buitenland. Net zoals dat voor veel Engelstalige Nederlandse artiesten zo is;
pi_168073358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet waar; het plafond is de grootte van je doelgroep. En er zijn hele schares in die 25 miljoen die gewoon niet van het genre houden. Daarnaast is dit soort muziek ook aantoonbaar populairder bij bebaalde groepen en leeftijdscategorién.
Zeker.

Maar als een Nederlandstalige plaat meer dan 10 miljoen views scoort kun je rustig stellen dat we hier over breedgeluisterd mainstream hebben.

desondanks houd niet elke stoere jongen van 20 van BOEF. En dat mag ook.
pi_168073655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Zeker.

Maar als een Nederlandstalige plaat meer dan 10 miljoen views scoort kun je rustig stellen dat we hier over breedgeluisterd mainstream hebben.

desondanks houd niet elke stoere jongen van 20 van BOEF. En dat mag ook.
Of het bewust en/of volledig geluisterd is is weer een tweede. Maar dat is hetzelfde met radio-airplay. Daar heb ik 9 van de 10 keer ook niet in de gaten wat er voorbij komt.
Wat dat betreft vind ik streams of gekochte singles een betere indicatie (al zijn die streams ook niet perfect).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168073665
gewoon aanpakken en voor 5 jaar opsluiten, rat.
pi_168073706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:50 schreef riazop het volgende:

[..]

google is eigenaar youtube, en youtube betaalt artiesten per klik

lees de draad even terug aub
Uhm nee, YouTube betaalt niet per klik. Dit is alleen als er advertenties zijn. En dan nog is de prijs van wat dat genereert lager dan de kosten voor het kopen van views. Dus nee, een verdienmodel zal het niet zijn.

Dat heeft niks met wel of niet het topic teruglezen te maken. Jij komt gewoon met een domme opmerking waarvan men maar moet raden waar het op slaat. :W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_168073722
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:52 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is ook een deel van zijn succes. Het feit dat hij gehaaat (en gevreesd) is.
Bij JINEK legde Charles Groenhuijsen dan ook terecht een verband tussen de stijl van Trump en die van Boef.

Het provoceren en aanvallen van oude structuren levert niet alleen de bekende morele verontwaardiging op van oude elites maar bij een ander deel van het volk gaan de handen op elkaar van plezier.
Boef gevreesd? _O- Van de ooraids aan "muziek" die hij maakt zeker _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_168073799
Altijd grappig wanneer iemand lekker gaat qua views, dat er dan gelijk geroepen wordt dat ie de views koopt puur omdat je hem niet mag. Dit gaat al jaren zo op Fok.
pi_168073836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:11 schreef riazop het volgende:

[..]

youtube telt max 3 kliks per ip adres per 24 uur
dat doet youtube niet alleen bij tieners, maar dat is leeftijdsonafhankelijk
Dan nog heb je in een week 21 voor de gebruiker gratis kliks tegenover één gekochte plaat.

quote:
De grote vooruitgang zit in de vrijheid van keuze.
Je kunt je afvragen of dat per definitie een vooruitgang is.
Door het grote aanbod is muziek veel meer een wegwerpproduct geworden. (Is ook logisch, meer aanbod=minder waarde)
pi_168075162
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:50 schreef cafca het volgende:



Je kunt je afvragen of dat per definitie een vooruitgang is.

Voor de consument is het een enorme vooruitgang. JIJ bepaalt nu immers waar je naar luistert, en niet de oude media.

Voor de laatste partij is het uiteraard wél een ramp.
pi_168075200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:49 schreef videonatic het volgende:
Altijd grappig wanneer iemand lekker gaat qua views, dat er dan gelijk geroepen wordt dat ie de views koopt puur omdat je hem niet mag. Dit gaat al jaren zo op Fok.
inderdaad.

Dat is niet erg, het bewijst de stelling dat de oude "elites" gewoon even moeten wennen aan de nieuwe wereld met nieuwe manieren van produceren en consumeren.
Je kunt niet verwachten dat dat zomaar door iedereen word gesnapt en geaccepteerd. Dat duurt even.
pi_168077597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor de consument is het een enorme vooruitgang. JIJ bepaalt nu immers waar je naar luistert, en niet de oude media.

Voor de laatste partij is het uiteraard wél een ramp.
Net als bij de oude media, zul je als consument een keuze moeten maken wat je mooi vindt. Waar je vroeger inderdaad een beperkte keuze had (ook toen had je uiteraard alternatieven voor de standaard radiostations) krijg je nu een enorme hoeveelheid bagger aan aanbod, zie daar de pareltjes maar eens uit te filteren.
pi_168078161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:11 schreef riazop het volgende:

[..]

youtube telt max 3 kliks per ip adres per 24 uur
dat doet youtube niet alleen bij tieners, maar dat is leeftijdsonafhankelijk

De grote vooruitgang zit in de vrijheid van keuze.
Vroeger werd de consument beperkt tot een handjevol, voornamelijk Engelstalige, plaatjes. (hetgeen je nog steeds in de oude media op de radio ziet zeg maar), maar internetplatformen zorgen dat de bijna 3 miljoen jaarlijkse publicaties voor IEDEREEN beschikbaar zijn. En je betaalt met je TIJD.

Zo kon Nederlandse urban mainstream worden en dominant op de nieuwe media, maar vergeet ook niet dat er tientallen grote niches zijn opgevuld voor de consumenten. Van reggeaton tot metal tot Hollandse volksmuziek tot Zulu house tot etc
100% mee eens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')