abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:26:21 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:29:51 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_165693578
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:22 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Was je vandaag bij de beëdiging op de Bernard geweest had je 't in levende lijve kunnen aanhoren O+
Het grootste defensie museum bedoel je?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:39:33 #53
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165693737
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:26 schreef jitzzzze het volgende:
Vandaag? Het is zaterdag 8)7 :')
natres gaat door terwijl de rest nog op z'n wijf ligt :{w
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:40:15 #54
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165693751
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het grootste defensie museum bedoel je?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ja. De kolonel was er ook :7
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:43:25 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:09:30 #56
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_165696798
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:39 schreef mpc007 het volgende:

[..]

natres gaat door terwijl de rest nog op z'n wijf ligt :{w
Gaan door met wat? :')
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:11:53 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:25:23 #58
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165697068
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er moet toch iemand het pand bewaken als het reguliere leger R&R heeft?
Precies :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:48:54 #59
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165793698
Zo, infodagje geweest. Veel gezien, gehoord, op LCF geweest, lekkere Paresto blauwe hap :D

Dag stond voor veel bezoekers (mij inclusief) echter in het teken van onduidelijkheid over de papieren eisen voor officier zeedienst - ook de functie die ik graag wilde.

De betreffende sgt vertelde namelijk doodleuk dat je voor zeedienst wiskunde b & natuurkunde nodig hebt. Dit is op de betreffende zeedienst-pagina op werkenbijdefensie.nl echter nergens terug te vinden (daar staat gewoon VWO), dus er ging voelbaar een golf van teleurstelling door de zaal. Dat werd nog eens versterkt toen bleek dat NIET alle NLDA bachelors (voor mij nvt want ik wil kort model) toegang geven tot alle functies binnen de KM. Zo moet je voor Zeedienst blijkbaar MS&T doen, en kan officieel NIET met Krijgswetenschappen en Militaire Bedrijfskunde. Ook dat is niet duidelijk op de site, daar werd het geschets alsof je voor Zeedienst elk van de drie bachelors kan kiezen, en dat alleen voor Technische Dienst MS&T verplicht is. :{

In de pauze met zeker drie verschillende bezoekers gesproken die baalden omdat ze met een E&M profiel en de KW of MBK bachelor het lang model voor zeedienst wilden gaan doen. }:|

Ik weet niet of de sergeant dit ook aanvoelde, want later in de presentatie kwam hij ineens op de proppen met het idee dat er TOCH mogelijkheid bestaat om met KW of MBK bachelors / geen WisB en natuurkunde Zeedienstofficier te worden, maar daar waren maar een paar plekken voor en dan moesten we hem mailen met een motivatie en onze diploma's 8)7

Ik ga zo direct de betreffende sgt voorlichter mailen, want mijn geval is weer wat anders doordat ik kort model wil dus sowieso geen bachelor. Mocht de wiskunde b eis hard zijn, houdt het voor mij (en veel anderen waarschijnlijk) op. Ik heb alleen WisA, en ook nog eens geen geweldig eindcijfer (5). Ik zou logistieke dienst kunnen doen, maar dat vind ik gewoon niet zo boeiend. Dan bespaar ik me liever de jaren en ga na m'n master gewoon op een burgerbaan solliciteren.

Kortom; Defensie (en de marine) zoeken heel hard mensen maar uiteindelijk wordt het je weer behoorlijk onmogelijk gemaakt. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht >:)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:54:12 #60
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_165793766
Is het weer zo ver... paar jaar terug kon je ook alleen met ms&t zeedienst doen. Gevolg, tekorten.

En logistieke dienst niet boeiend vinden :')

Iig succes met je sollicitatie hoop voor je dat het lukt.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:58:02 #61
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165793825
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:54 schreef detaris het volgende:
Is het weer zo ver... paar jaar terug kon je ook alleen met ms&t zeedienst doen. Gevolg, tekorten.

En logistieke dienst niet boeiend vinden :')

Iig succes met je sollicitatie hoop voor je dat het lukt.
Dus het was eerst ook zo, daarna niet meer, en nu weer wel? :+
Gezien de vele teleurgestelde reacties voorzie ik dan weer tekorten :P

Overigens laat ik me graag terechtwijzen over de LD, maar wat ze ervan vertellen vind ik het minder klinken; als Zeedienst ben je op de brug wachtofficier, als LD zit je in je kajuit boodschappenlijstjes op te stellen :D

[ Bericht 11% gewijzigd door mpc007 op 06-10-2016 19:24:36 ]
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_165808128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:54 schreef detaris het volgende:
Is het weer zo ver... paar jaar terug kon je ook alleen met ms&t zeedienst doen. Gevolg, tekorten.

En logistieke dienst niet boeiend vinden :')

Iig succes met je sollicitatie hoop voor je dat het lukt.
Ld is ook gewoon :')
pi_165808162
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:48 schreef mpc007 het volgende:
Zo, infodagje geweest. Veel gezien, gehoord, op LCF geweest, lekkere Paresto blauwe hap :D

Dag stond voor veel bezoekers (mij inclusief) echter in het teken van onduidelijkheid over de papieren eisen voor officier zeedienst - ook de functie die ik graag wilde.

De betreffende sgt vertelde namelijk doodleuk dat je voor zeedienst wiskunde b & natuurkunde nodig hebt. Dit is op de betreffende zeedienst-pagina op werkenbijdefensie.nl echter nergens terug te vinden (daar staat gewoon VWO), dus er ging voelbaar een golf van teleurstelling door de zaal. Dat werd nog eens versterkt toen bleek dat NIET alle NLDA bachelors (voor mij nvt want ik wil kort model) toegang geven tot alle functies binnen de KM. Zo moet je voor Zeedienst blijkbaar MS&T doen, en kan officieel NIET met Krijgswetenschappen en Militaire Bedrijfskunde. Ook dat is niet duidelijk op de site, daar werd het geschets alsof je voor Zeedienst elk van de drie bachelors kan kiezen, en dat alleen voor Technische Dienst MS&T verplicht is. :{

In de pauze met zeker drie verschillende bezoekers gesproken die baalden omdat ze met een E&M profiel en de KW of MBK bachelor het lang model voor zeedienst wilden gaan doen. }:|

Ik weet niet of de sergeant dit ook aanvoelde, want later in de presentatie kwam hij ineens op de proppen met het idee dat er TOCH mogelijkheid bestaat om met KW of MBK bachelors / geen WisB en natuurkunde Zeedienstofficier te worden, maar daar waren maar een paar plekken voor en dan moesten we hem mailen met een motivatie en onze diploma's 8)7

Ik ga zo direct de betreffende sgt voorlichter mailen, want mijn geval is weer wat anders doordat ik kort model wil dus sowieso geen bachelor. Mocht de wiskunde b eis hard zijn, houdt het voor mij (en veel anderen waarschijnlijk) op. Ik heb alleen WisA, en ook nog eens geen geweldig eindcijfer (5). Ik zou logistieke dienst kunnen doen, maar dat vind ik gewoon niet zo boeiend. Dan bespaar ik me liever de jaren en ga na m'n master gewoon op een burgerbaan solliciteren.

Kortom; Defensie (en de marine) zoeken heel hard mensen maar uiteindelijk wordt het je weer behoorlijk onmogelijk gemaakt. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht >:)
Kort model is gewoon HBO of WO, wiskunde of niet. Lang z is MBW, KW, MS&T. Weet niet waar die voorlichters het vandaan hebben.

Vto Z is gewoon MBO niveau, heb je geen wiskunde voor nodig.
pi_165810315
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:48 schreef mpc007 het volgende:
Zo, infodagje geweest. Veel gezien, gehoord, op LCF geweest, lekkere Paresto blauwe hap :D

Dag stond voor veel bezoekers (mij inclusief) echter in het teken van onduidelijkheid over de papieren eisen voor officier zeedienst - ook de functie die ik graag wilde.

De betreffende sgt vertelde namelijk doodleuk dat je voor zeedienst wiskunde b & natuurkunde nodig hebt. Dit is op de betreffende zeedienst-pagina op werkenbijdefensie.nl echter nergens terug te vinden (daar staat gewoon VWO), dus er ging voelbaar een golf van teleurstelling door de zaal. Dat werd nog eens versterkt toen bleek dat NIET alle NLDA bachelors (voor mij nvt want ik wil kort model) toegang geven tot alle functies binnen de KM. Zo moet je voor Zeedienst blijkbaar MS&T doen, en kan officieel NIET met Krijgswetenschappen en Militaire Bedrijfskunde. Ook dat is niet duidelijk op de site, daar werd het geschets alsof je voor Zeedienst elk van de drie bachelors kan kiezen, en dat alleen voor Technische Dienst MS&T verplicht is. :{

In de pauze met zeker drie verschillende bezoekers gesproken die baalden omdat ze met een E&M profiel en de KW of MBK bachelor het lang model voor zeedienst wilden gaan doen. }:|

Ik weet niet of de sergeant dit ook aanvoelde, want later in de presentatie kwam hij ineens op de proppen met het idee dat er TOCH mogelijkheid bestaat om met KW of MBK bachelors / geen WisB en natuurkunde Zeedienstofficier te worden, maar daar waren maar een paar plekken voor en dan moesten we hem mailen met een motivatie en onze diploma's 8)7

Ik ga zo direct de betreffende sgt voorlichter mailen, want mijn geval is weer wat anders doordat ik kort model wil dus sowieso geen bachelor. Mocht de wiskunde b eis hard zijn, houdt het voor mij (en veel anderen waarschijnlijk) op. Ik heb alleen WisA, en ook nog eens geen geweldig eindcijfer (5). Ik zou logistieke dienst kunnen doen, maar dat vind ik gewoon niet zo boeiend. Dan bespaar ik me liever de jaren en ga na m'n master gewoon op een burgerbaan solliciteren.

Kortom; Defensie (en de marine) zoeken heel hard mensen maar uiteindelijk wordt het je weer behoorlijk onmogelijk gemaakt. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht >:)
Via via benaderd om te herintreden en dan niet bij de kl maar bij de marine. Ik weet dat er nauwelijks mensen met kennis van titaan/netwerken bij de marine werken en ze driftig op zoek zijn.

Lang verhaal kort, ik kon aan de slag als matroos. En daar moest ik dan heel blij mee zijn... mn ervaring bij defensie en huidige rang boeiden niet :P
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:16:23 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_165811379
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:07 schreef Bouke-p het volgende:

Lang verhaal kort, ik kon aan de slag als matroos. En daar moest ik dan heel blij mee zijn... mn ervaring bij defensie en huidige rang boeiden niet :P
_O- En ook nog fase1 zeker? :') _!
pi_165812408
Tsja, de km is nooit kampioen personeelszorg geweest.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:28:05 #67
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165817957
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:39 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Kort model is gewoon HBO of WO, wiskunde of niet. Lang z is MBW, KW, MS&T. Weet niet waar die voorlichters het vandaan hebben.

Vto Z is gewoon MBO niveau, heb je geen wiskunde voor nodig.
Dat dacht ik dus ook. Zie nu trouwens wel dat de functie Zeedienst idd alleen nog open staat met HBO / WO of VWO + MS&T. Moet dan recent aangepast zijn want was eerst niet. Zou wel zo handig zijn als ze aangeven dat er meer richtingen bestaan, maar dat daar nu gewoon geen mensen op aangenomen worden..

Ik wacht iig nog op antwoord van de voorlichter maar heb mezelf ook alvast aangemeld, traject duurt lang zat..
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_165829098
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:07 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Via via benaderd om te herintreden en dan niet bij de kl maar bij de marine. Ik weet dat er nauwelijks mensen met kennis van titaan/netwerken bij de marine werken en ze driftig op zoek zijn.

Lang verhaal kort, ik kon aan de slag als matroos. En daar moest ik dan heel blij mee zijn... mn ervaring bij defensie en huidige rang boeiden niet :P
De fuck, als matroos? Wat een stelletje pannekoeken zeg :') Ga dan naar de KLu, ook een drama betreft opleidingen, maar dan wordt je tenminste nog onderofficier. Al is de kans dan weer groot dat je binnenslaper wordt, moet je ook maar net willen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:44:29 #69
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_165832050
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:07 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Via via benaderd om te herintreden en dan niet bij de kl maar bij de marine. Ik weet dat er nauwelijks mensen met kennis van titaan/netwerken bij de marine werken en ze driftig op zoek zijn.

Lang verhaal kort, ik kon aan de slag als matroos. En daar moest ik dan heel blij mee zijn... mn ervaring bij defensie en huidige rang boeiden niet :P
Raar dat de KM je niet horizontaal laat instromen in de onderofficiersopleiding (VVO) om korporaal ODVB te worden.

Maar even los daarvan. Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar heb je serieus zin om weer in fase 2 in te stromen? De kans dat je fase 3 krijgt als 'oudere' horizontale instromer is de afgelopen jaren behoorlijk afgenomen.
  donderdag 1 december 2016 @ 17:20:35 #70
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_167025988
Zo, even wat nieuws weer.

Vandaag AAC gesprek gehad, aangenomen :D
Was volgens de heren hoofdofficieren wel wat serieus, maar vind je het gek als je achter zo'n snerttafeltje tegenover vier rangen ziet die bij de natres nooit tegenkomt - zelfs de helft van alle PC functies is al vacant. KTZ van het KIM, KLTZ van Zeedienst, uiteindelijk gewoon mijn bazen voor de komende paar jaar als alles goed gaat, dus was er op gebrand niks te vernaggelen.
Maar kon alle vragen prima beantwoorden (vooral de kennistestjes over waar NL bezig is enzo), zoals verwacht gingen ze wel even in op het feit dat ik ouder en dus minder 'vormbaar' was en ik maar een 5 voor wiskunde op mijn vwo eindlijst had. Kreeg ook een stevige onverwachte vraag over christelijke achtergrond en hoe ik dat ging combineren met gebod 'gij zult niet doden'. Even tijd voor nodig om antwoord te formuleren, maar ze leken toch tevreden.

Dan ook erg tevreden toen ik hoorde dat ik niet aangehouden maar gewoon direct aangenomen was. Nu in principe alleen de twee keuringen nog, maar die zouden moeten lukken want zelfde eis als voor natres én moet natuurlijk m'n master netjes voor de zomer afronden (grootste uitdaging :o

Bedacht na afloop dat ik helemaal niet 'des krijgsmachts' heb gegroet bij binnenkomst en bij weggaan ingerukt - gelukkig niks over gezegd. Kwam wss doordat ik vooral bezig was met strepen tellen op uniformen die ik minder goed kende en daardoor de rest vergat :+
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_167112422
Leuk om te lezen mpc007!
Tja die KM streepjes zijn wel even wennen lijkt me :)
Hopelijk gaat het lekker lukken met je master succes!
------
Nothing but the rain
pi_167117598
Netjes. Ik ben momenteel ook met mijn master bezig en wil daarna graag richting defensie. Kreeg je serieus de opmerking dat je wel wat serieus was? Ik dacht dat dat juist een goed eigenschap was voor defensie :')
Weet jij trouwens hoe het zit als je bij wijze van spreken je master niet voor de zomer haalt? Wordt je dan doorgeschoven naar de volgende lichting of is het dan jammer maar helaas?

Ik zit namelijk ook zo, en aangezien ik de hbo - premaster - master route heb gedaan, is de kans vrij aanwezig dat ik mijn master niet geheel binnen 1 jaar ga afronden.
  dinsdag 6 december 2016 @ 02:45:22 #73
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_167135850
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 10:03 schreef sobertje het volgende:
Leuk om te lezen mpc007!
Tja die KM streepjes zijn wel even wennen lijkt me :)
Hopelijk gaat het lekker lukken met je master succes!
Dankjewel :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  dinsdag 6 december 2016 @ 02:58:43 #74
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_167135866
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:01 schreef Vincentoo het volgende:
Netjes. Ik ben momenteel ook met mijn master bezig en wil daarna graag richting defensie. Kreeg je serieus de opmerking dat je wel wat serieus was? Ik dacht dat dat juist een goed eigenschap was voor defensie :')
Weet jij trouwens hoe het zit als je bij wijze van spreken je master niet voor de zomer haalt? Wordt je dan doorgeschoven naar de volgende lichting of is het dan jammer maar helaas?

Ik zit namelijk ook zo, en aangezien ik de hbo - premaster - master route heb gedaan, is de kans vrij aanwezig dat ik mijn master niet geheel binnen 1 jaar ga afronden.
Ja serieus, echt die opmerking. Lachte maar één keer tijdens het gesprek volgens hen :P Maar vonden dat inderdaad wel goed hoor, zeiden ze ook. Mocht alleen iets ontspannender zeg maar.

Mbt je master; ik zit met hetzelfde. Als ik hem niet afrond voor de zomer ga ik t wss niet doen want dan loop ik dus een heel jaar uit. Dus dan ga ik gewoon ergens anders solliciteren. Ik weet niet of je plaats als je wilt gereserveerd blijft maar ik vermoed zo van niet want die keuringen zijn maar één jaar geldig.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  woensdag 19 juli 2017 @ 05:50:54 #75
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_172519268
Kleine update omdat het inmiddels allemaal wat verder gevorderd is. Vooropkomst gehad, PSU in Soesterberg (vond t weinig, niet eens een rugzak of bivakpakket), trsiningsschemaatje voor Texel, etc.

Gelukkig heb ik afgelopen collegejaar alle reguliere vakken kunnen halen, enkel nog in afwachting van cijfer afstudeerscriptie. Omdat ik inmiddels wel écht aan de slag wel bedacht dat ook als die nog niet voldoende blijkt te zijn ik wel gewoon in sept wil starten. Voor het verbeterwerk hoef ik niet naar de uni (daar dus geen fysieke verplichtingen meer, dat was de belangrijkste inzet voor dit jaar) dus mocht dat nodig zijn pak ik dat erbij in studietijd en weekenden totdat het oké is en ik het MA diploma heb.

Formeel kan het dan zijn dat men moeilijk doet, maar ook met universitaire bachelor voldoe ik nog ruim aan de eisen voor kort model. Bovendien kan ik aantonen dat ik verder dus bijna klaar ben. Wellicht dat ik dan in begin schaal lager val dan in arbeidsvoorwaardengesprek besproken, maar dat is dan niet anders. Bij vooropkopkomst waren er trouwens nog behoorlijk aantal meer die nog bezig waren met afstuderen. Dus benieuwd hoe dat ontwikkelt, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik in sept wel gewoon terecht kan.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')