abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:12:35 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165605062
Forum voor Democratie wil Kamer in

DEN HAAG - Forum voor Democratie gaat meedoen aan de komende verkiezingen voor de Tweede Kamer. Dat heeft oprichter Thierry Baudet zondagochtend laten weten.
De groep wil een politieke partij worden om ,,het systeem van binnenuit open te breken''.

Als partij wil Forum gaan voor bindende referenda over immigratie in Europa en voor het gekozen burgemeesterschap. Baudet kondigt aan met een ,,verrassende lijst'' te zullen komen.

Het is de groep een doorn in het oog dat het 'nee' van het Oekraïne-referendum door het kabinet nog steeds wordt genegeerd. Baudet was een van de initiatiefnemers van dat referendum, waarbij het Nederlandse volk zich kon uitspreken over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne.

Forum voor Democratie noemt zich op zijn website ,,een nieuwe, euro-realistische denktank''.



http://www.telegraaf.nl/b(...)_wil_Kamer_in__.html
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_165605195
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:26 schreef jogy het volgende:

[..]

De vraag slaat gewoon als een tang op een varken. In principe geldt dezelfde argumentatie bij een referendum als bij een tweedekamer verkiezing. Ook mensen die het IQ van een ei hebben mogen hun stem uitbrengen op welk argument dan ook. Wouter Bos heeft volgens mij in zijn tijd nog stemmen gekregen omdat hij een lekker kontje had. Tja.
Ach, als ik mezelf een beetje beschouw als gemiddelde NL'er, dan denk ik dat mijn onderwijsniveau ondanks mijn cognitieve beperkingen redelijk op orde is en dat ik me tav mijn politieke keuze ook redelijk nationaal en internationaal informeer, en dan kom ik steevast terecht op centrum-links, alleen denk ik dat het hele politieke spectrum is opgeschoven.
I´m back.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:24:06 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165605295
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, als ik mezelf een beetje beschouw als gemiddelde NL'er, dan denk ik dat mijn onderwijsniveau ondanks mijn cognitieve beperkingen redelijk op orde is en dat ik me tav mijn politieke keuze ook redelijk nationaal en internationaal informeer, en dan kom ik steevast terecht op centrum-links, alleen denk ik dat het hele politieke spectrum is opgeschoven.
Ik hoop ook dat het bij mij allemaal een beetje op orde is maar je kan jezelf zo moeilijk beoordelen ;(. En ik stem al 12 jaar op de piratenpartij dus daar valt nog wel iets over te bediscussiëren.

Het effect op een kamerverkiezing is natuurlijk een stuk minder drastisch en direct als een stem op een referendum, je moet door aardig wat hoepels heen springen wil je in het oog springen bij de kamerverkiezingen en een referendum kan blijkbaar zo blind uit de hoek komen dat men achteraf met een fait accompli opgescheept zit waar de helft van de stemmers uiteindelijk ook spijt van heeft (zie Brexit, zie Oekraïne :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_165605296
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Referendum wb uitonderhandelde verdragen met vele partijen is idd wat minder geslaagd (zoals Oekraine-referendum), of op zijn minst genant.. Maar eventuele gaten in de referendumwet kunnen toch wel worden gedicht met wat aanpassingen?

En idd als referenda misbruikt worden om de tirannie van de meerderheid toe te passen lijkt me dat ook duidelijk niet de bedoeling.. We kunnen nu alleen wetgeving afschieten per referendum, toch?
Baudet (en ook de PVV) willen een referendum naar Zwitsers model invoeren. Ik meen dat dit inhoudt dat ieder volksinitiatief met 100000 handtekeningen daarvoor in aanmerking komt?

Als je allerlei voorwaarden gaat inbouwen voor het houden van een referendum is het dan nog wel democratisch genoeg :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:29:56 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165605400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dan mag jij in de commissie die de vragen samenstelt :P
Jep. Vraag 1: wat is de favoriete kleur van Ser_Ciappelletto?

Alle gekheid op een stokje: ik denk dat er uitstekende manieren zijn om vragen te laten stellen die minder vatbaar zijn voor partijdig gedonder.
pi_165605586
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het bij mij allemaal een beetje op orde is maar je kan jezelf zo moeilijk beoordelen ;(. En ik stem al 12 jaar op de piratenpartij dus daar valt nog wel iets over te bediscussiëren.

Het effect op een kamerverkiezing is natuurlijk een stuk minder drastisch en direct als een stem op een referendum, je moet door aardig wat hoepels heen springen wil je in het oog springen bij de kamerverkiezingen en een referendum kan blijkbaar zo blind uit de hoek komen dat men achteraf met een fait accompli opgescheept zit waar de helft van de stemmers uiteindelijk ook spijt van heeft (zie Brexit, zie Oekraïne :') )
waar de helft van de stemmers... Dit heb ik nou nog nooit bewezen gezien. Wel dingen die gestaafd worden op "de dag erna zochten duizend mensen op wat de eu voor meerwaarde heeft" etc. Of "als alle mensen die niet gingen stemmen nou..." maar het blijft nogal een plakkerig onderbuik gevoel volgens mij.
pi_165605646
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het bij mij allemaal een beetje op orde is maar je kan jezelf zo moeilijk beoordelen ;(. En ik stem al 12 jaar op de piratenpartij dus daar valt nog wel iets over te bediscussiëren.

Het effect op een kamerverkiezing is natuurlijk een stuk minder drastisch en direct als een stem op een referendum, je moet door aardig wat hoepels heen springen wil je in het oog springen bij de kamerverkiezingen en een referendum kan blijkbaar zo blind uit de hoek komen dat men achteraf met een fait accompli opgescheept zit waar de helft van de stemmers uiteindelijk ook spijt van heeft (zie Brexit, zie Oekraïne :') )
Maar dan ben je wel blij nu 3 bestuursleden overstapten naar Thierry dan?
I´m back.
pi_165609644
Baudet heeft een kuil gegraven voor zichzelf met de naam 'forum voor democratie' .
Hij kan moeilijk openlijk de onderdrukking van islamieten promoten zoals Wilders dat doet.
Hij maakt zich als democraat ongeloofwaardig en de naam wordt gezien als een valse vlag.
pi_165618692
Verschillen en overeenkomsten tussen de drie musketiers:


I´m back.
pi_165619211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet heeft een kuil gegraven voor zichzelf met de naam 'forum voor democratie' .
Hij kan moeilijk openlijk de onderdrukking van islamieten promoten zoals Wilders dat doet.
Hij maakt zich als democraat ongeloofwaardig en de naam wordt gezien als een valse vlag.
Nou en? WIlders noemt zijn partij de Partij voor de Vrijheid, en wil van alles verbieden.
in a crowd you lose humanity
pi_165619439
Ik ben het op veel punten nog eens ook met die engerd van een Baudet :o

Alleen dat referendumgeneuzel en die gekozen burgemeester zijn voorstellen waar ik echt helemaal niks in zie. Oh ja, en die gesloten grenzen en grenscontroles zijn ook pure verspilling.
pi_165619890
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou en? WIlders noemt zijn partij de Partij voor de Vrijheid, en wil van alles verbieden.
Wilders gebruikt het woord "vrijheid" niet als speerpunt. Bovendien verdwijnt dat woord in de afkorting PVV. Baudet heeft het begrip 'democratie' als belangrijkste speerpunt en zijn club wordt niet afgekort tot FVD.
Als Baudet zeteltjes wilt afsnoepen van Wilders dan moet hij zich duidelijker profileren als buitenlanderhater . Dat lukt hem niet zo goed , want hij moet zijn imago als democraat hoog houden. Hij kan niet openlijk voor het vervolgen en discrimineren van islamieten zijn.

Over de misleidende doelstelling van 'vrijheid' bij Wilders:
Je ziet met Wilders en Trump een soortgelijk effect bij de achterban. Die gasten kunnen een eind weg lullen, maar een flink deel van de achterban vind het prachtig of vergeeft het hen. Men blijft trouw aan de sterke man, zolang die maar sterke taal uitslaat tegen buitenlanders en belooft volk en vaderland te redden.

Kan Baudet die rol van sterke man overnemen ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 28-09-2016 10:33:53 ]
pi_165643925
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)det-4508787-a1523858 Over de foute vrindjes van Baudet, inclusief typjes die te radicaal zijn voor de PVV _O-
pi_165644393
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:22 schreef 99.999 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)det-4508787-a1523858 Over de foute vrindjes van Baudet, inclusief typjes die te radicaal zijn voor de PVV _O-
Grappig ook dat iemand die zo hoog opgeeft over democratische waarden zich inlaat met mensen die openlijk er voor uitkomen niets met democratie te hebben.
  donderdag 29 september 2016 @ 12:58:49 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165644566
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Grappig ook dat iemand die zo hoog opgeeft over democratische waarden zich inlaat met mensen die openlijk er voor uitkomen niets met democratie te hebben.
Geen haan die ernaar kraait als hij er nog zo'n garpige fotoshoot tegenaan gooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169098524
Deze partij Forum voor Democratie is waarschijnlijk ook aangepakt door de NRC, als ik hun YouTube-kanaal vandaag belees.

quote:
Gepubliceerd op 23 feb. 2017
U zult het ongetwijfeld in de NRC hebben gelezen; miljoenen en miljoenen ontvingen wij uit Rusland om campagne te voeren. Maar aan alle goede dingen komt helaas een einde.
pi_169102569
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:22 schreef 99.999 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)det-4508787-a1523858 Over de foute vrindjes van Baudet, inclusief typjes die te radicaal zijn voor de PVV _O-
Eindelijk iemand met verstandige teksten
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_169102748
Kan het eerste deel niet meer terugvinden?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 23 februari 2017 @ 21:56:24 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169104742
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:07 schreef Ali_boo het volgende:
Kan het eerste deel niet meer terugvinden?
NWS / Forum voor Democratie wil Kamer in ?
pi_169105014
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_169106567
quote:
“Ik werd in mijn eigen kerk uitgescholden voor rotmof”
Politiek debat loopt uit de hand in kerk van ds. Axel Wicke
De Haagse dominee Axel Wicke stond gisteravond doodsangsten uit in zijn eigen Maranathakerk nadat hij door aanhangers van Thierry Baudet werd uitgescholden. “Als ik zondag weer moet preken, zal ik met een heel ander gevoel in dat gebouw staan. De kerk voelt voor mij nu niet meer als een 'veilige ruimte'."

In het kader van de komende verkiezingen was er een politiek debat georganiseerd in de Maranathakerk. Behalve Thierry Baudet (Forum voor Democratie) debatteerden Chris van Dam (CDA) en Marit Maij (PvdA) onder leiding van Jan Schinkelshoek over een aantal stellingen.

In elkaar geslagen
“Toen ik aankwam, vreesde ik al het ergste: voor de kerk stond een grote reisbus van het Forum voor Democratie. Die hebben dus uit het hele land aanhangers naar de Maranathakerk getransporteerd.” Tijdens de eerste stelling over de Islam is het erg onrustig. “Baudet schermde met de ‘christelijke cultuur’ om duidelijk te maken dat we bang moeten zijn voor de Islam en moslims. Ik heb toen rustig uitgelegd waar het volgens mij om gaat in de christelijke traditie. Ik was me er van bewust dat het mij niet in dank afgenomen wordt als ik spreek over christelijke naastenliefde, en dat ik moslims net als joden mijn broeders noem. In zaal zaten veel jonge mannen met tamelijk kort haar. Als Duitser met een politiek verleden associeer ik die direct met types die mij in het verleden al een paar keer in elkaar hebben geslagen.”

Rotmof
Het is onrustig in de zaal. Er wordt gejoeld en geroepen door de aanhang van Baudet. “Dat mag natuurlijk allemaal. Maar in de pauze stapten enkele mannen op mij af die het noodzakelijk vonden om beledigingen mijn kant op te slingeren. Uitspraken die mij – als oorspronkelijke Duitser – als Nazi-uitspraken in de oren klonken. Iemand zei: ‘Gutmensch’ - een begrip dat door Adolf Eichman is bedacht. Iemand anders liep net te dicht langs mij heen en zei dat ik er ‘als vieze rotmof toch wel uitgeschopt zou worden’. Dat ging vergezeld van een flinke duw tegen mijn schouder.”


Trauma
Wicke ervaart de sfeer als agressief en bedreigend. “Marit Maij wilde zeggen: ‘Je zou maar Mohammed heten een stageplek zoeken.’ Die zin kon zij niet afmaken omdat er door heen geschreeuwd werd. Ik vond het een diep misselijkmakende sfeer. Er klonken rechts-radicale en fascistoïde uitlatingen die niet weersproken werden. Verschrikkelijk om mee te maken dat ik in mijn 'eigen' kerk mensen tegenkom die ik in staat acht om mij in elkaar te slaan, net als 20 jaar geleden. De kerk moet een veilige ruimte zijn voor iedereen, inclusief Baudet. Maar gisteren heb ik mijn kerk niet als veilige ruimte ervaren. Met mijn verleden heeft dat ook alle trauma’s weer opgerakeld waardoor ik gisteren ondersteboven thuis kwam.”

Axel Wicke
Predikant Axel Wicke is een Duitser die in de jaren negentig in Berlijn theologie studeert. Als student is hij ideologisch bevlogen en politiek actief. Een aantal malen maakt hij een confrontatie met extreem-rechts mee. Hij trouwt een Nederlandse vrouw en komt zo in 2006 naar Nederland. Daar wordt hij predikant in één van de PKN-wijkgemeenten in Den Haag.
Wicke wil graag afsluiten met een positieve noot: "We wilden de aanhangers van verschillende partijen met elkaar in gesprek laten gaan. Wat dat betreft was het inhoudelijk een geslaagde avond. Dat wil ik ook benadrukken, naast alles wat er fout is gegaan.”

Tekst: KlaasJan Baas
Hoezo is forum voor democratie beschaafder dan de ideologische broertjes ?
Niet als het aan sommige aanhangers ligt. Zijn het ook partijleden ?
http://www.eo.nl/geloven/(...)WK8axyXRDAc.facebook
pi_169109580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:36 schreef Ryan3 het volgende:
Verschillen en overeenkomsten tussen de drie musketiers:

[ afbeelding ]
Heb je hier een link van? Ik kan het niet lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')