abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 december 2016 @ 10:07:23 #201
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167017967
R&P / [Policy] diagnose en zelfdiagnose

We hebben dit als richtlijn gepakt en a.d.h.v. wat daar staat besloten de diagnosestelling weg te halen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167018195
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:01 schreef DoubleDip het volgende:
Alsof de TS het gaat geloven als iemand zegt dat de moeder een borderliner is. Iedereen snapt toch wel dat je alles wat je op internet (en zeker op een forum als dit) leest met een korreltje zout moet nemen?
Nou ja, het is denk ik ook wel specifiek het gestrooi met 'borderliner' wat echt gewoon zum kotzen is op FOK!/in R&P en heeft al menig topic vergalt. Iemand is gewoon stom of vervelend? Borderliner. Iemand is depressief? Borderliner. Iemand is nog niet toe aan een vaste relatie? Borderliner. Lekker 'makkelijk' labeltje :')
Ja doei.
pi_167019074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:01 schreef DoubleDip het volgende:
Alsof de TS het gaat geloven als iemand zegt dat de moeder een borderliner is. Iedereen snapt toch wel dat je alles wat je op internet (en zeker op een forum als dit) leest met een korreltje zout moet nemen?
Niet iedereen snapt dat. En mensen die geestelijk wat instabiel zijn kunnen dit zwaarder opvatten dan bedoeld. Als er problemen zijn met het gemod, mag dat naar de FA's gecommuniceerd worden. Ik verwijder posts die een "labeltje" (diagnose) aan iemand hangen. Dat is gewoon not done.
Lambo of Rekt
pi_167019157
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet iedereen snapt dat. En mensen die geestelijk wat instabiel zijn kunnen dit zwaarder opvatten dan bedoeld. Als er problemen zijn met het gemod, mag dat naar de FA's gecommuniceerd worden. Ik verwijder posts die een "labeltje" (diagnose) aan iemand hangen. Dat is gewoon not done.
Geestelijk instabiel? Was dat een diagnose?
  donderdag 1 december 2016 @ 11:18:01 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167019169
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:17 schreef DoubleDip het volgende:

Geestelijk instabiel? Was dat een diagnose?
:o !

Wel terecht, deze opmerking.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167019188
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet iedereen snapt dat. En mensen die geestelijk wat instabiel zijn kunnen dit zwaarder opvatten dan bedoeld. Als er problemen zijn met het gemod, mag dat naar de FA's gecommuniceerd worden. Ik verwijder posts die een "labeltje" (diagnose) aan iemand hangen. Dat is gewoon not done.
En wat als de geestelijk instabielen een groep hebben gevormd en een alternatieve realiteit hebben verzonnen?
pi_167019449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Geestelijk instabiel? Was dat een diagnose?
Nee, ik heb het over een algemene groep van mensen die geestelijk instabiel zouden kunnen zijn. Daar lopen er genoeg van rond volgens de GGZ, da's niet mijn diagnose :)

Maar nice try :D
Lambo of Rekt
pi_167019561
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:01 schreef DoubleDip het volgende:
Alsof de TS het gaat geloven als iemand zegt dat de moeder een borderliner is. Iedereen snapt toch wel dat je alles wat je op internet (en zeker op een forum als dit) leest met een korreltje zout moet nemen?
Ik heb het idee, dat als het in iemands/TS' straatje past, het erg gemakkelijk/snel voor waar(heid) aangenomen wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, het is denk ik ook wel specifiek het gestrooi met 'borderliner' wat echt gewoon zum kotzen is op FOK!/in R&P en heeft al menig topic vergalt. Iemand is gewoon stom of vervelend? Borderliner. Iemand is depressief? Borderliner. Iemand is nog niet toe aan een vaste relatie? Borderliner. Lekker 'makkelijk' labeltje :')
Ja, dit. Heel erg. ^O^
Tails tell tales
pi_167019564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over een algemene groep van mensen die geestelijk instabiel zouden kunnen zijn. Daar lopen er genoeg van rond volgens de GGZ, da's niet mijn diagnose :)
Maar hoelang gaat fok dat soort mensen nog beschermen op het forum.

Bijv een Deezer is al jaren alle datingreeksen en variaties erop aan het verkankeren. Al zeker een jaar of 3.
Same with magnetronkoffie en co, de reeksen waar zij dan thuishoren.
Veel users zijn al vertrokken en nog steeds gaan er users weg, omdat ze het niet meer leuk vinden in R&P.
  donderdag 1 december 2016 @ 11:51:25 #210
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167019862
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:36 schreef Weissman het volgende:

[..]

Maar hoelang gaat fok dat soort mensen nog beschermen op het forum.

Bijv een Deezer is al jaren alle datingreeksen en variaties erop aan het verkankeren. Al zeker een jaar of 3.
Same with magnetronkoffie en co, de reeksen waar zij dan thuishoren.
Veel users zijn al vertrokken en nog steeds gaan er users weg, omdat ze het niet meer leuk vinden in R&P.
Het enige dat wij kunnen doen is posts noten en/of verwijderen en gedrag melden. Wat er vervolgens mee gebeurt is niet aan ons :). Er is een policy opgezet en daar wordt dat wat wij melden langs gelegd en daar wordt al dan niet een ban aan verbonden.

Users die binnen de policy posten doen niks verkeerd, daar komt bij dat FOK! een openbaar toegankelijk platform is, mensen weren omdat ze niet posten zoals een andere user dat graag ziet gaat natuurlijk niet gebeuren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 11:55:31 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167019952
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet iedereen snapt dat. En mensen die geestelijk wat instabiel zijn kunnen dit zwaarder opvatten dan bedoeld.
Hmm, ik vind dit een beetje...apart. Want dan ben je de tere zieltjes aan het beschermen met een arbitraire grens/regel.

Immers, neem even als voorbeeld jou. Stel ik vind jou emotioneel...flexibel, en je beschrijft redelijke extremen qua houding/gedrag/meningen.

Dan mag ik dus niet zeggen dat ik je een borderliner BENT. Oke, akkoord. Ik mag wel zeggen dat ik je een borderliner VIND, of dat ik van mening ben dat jij borderline gedrag vertoont. Ik snap heel goed het verschil tussen zeggen dat iemand iets IS of dat jij je mening ventileert.

Maar je vindt de situatie, waarin gesteld wordt dat iemand iets IS, niet kan, want dat is diagnose stellen en iemand die wat emotioneel instabiel is kan dat zwaarder opvatten dan de bedoeling is. Akkoord.

Maarrrrr....als ik zeg dat iemand op mij nogal instabiel overkomt, en ik raad hem aan eens te gaan praten met iemand, of, mezelf kennende, dat ik dat in vrij harde bewoordingen zeg, zonder daarbij te schelden of wat dan ook (ik chargeer bv graag omdat je met overdrijven iets heel duidelijk maakt), dan KAN het ook zo zijn dat degene waar ik dat tegen zeg op dat moment, die dus emotioneel instabiel is, dat ook 'zwaarder' opvatten.

Waar ligt dan de grens? Je kunt nl wel zeggen dat je geen diagnose mag stellen, en dat is terecht, want geen arts, maar dat onderbouwen door te zeggen dat een emotioneel instabiel iemand dat zwaarder op kan pakken dan de bedoeling is, vind ik een beetje raar, want zo iemand kan ALLES wat je zegt zwaarder oppakken dan de bedoeling is.

Moeten we dan alleen nog maar kusjekroelposts doen? Als je zo van het padje af gaat om wat tekst op een forum moet je het misschien niet op een forum zoeken. Ik voel me niet direct geroepen om mijn manier van verwoorden aan te passen omdat het eventueel zo zou kunnen zijn dat de ander dat verkeerd oppakt. Das dan jammer. Je zit op een forum, je gooit er zelf je shit op, dan kun je verwachten dat je daar reacties op krijgt die lastig zijn voor je. Tja.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 01-12-2016 12:01:34 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167020147
Wat is de volgende stap? Dat je niks kritisch meer mag zeggen?
Zie de post van CoolGuy. Op deze manier gaat een hoop waarde van een forum verloren, namelijk dat mensen hun eerlijke ongecensureerde mening kunnen geven. Dat is juist ook wat FOK! uniek maakt (en wat voor mij en veel anderen een reden is om hier te posten).

Maar oke, als dat beleid wordt dan ben ik weg hier.
pi_167020219
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:04 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is de volgende stap? Dat je niks kritisch meer mag zeggen?
Zie de post van CoolGuy. Op deze manier gaat een hoop waarde van een forum verloren, namelijk dat mensen hun eerlijke ongecensureerde mening kunnen geven. Dat is juist ook wat FOK! uniek maakt (en wat voor mij en veel anderen een reden is om hier te posten).

Maar oke, als dat beleid wordt dan ben ik weg hier.
Positiviteitsbeleid. Een van de redenen dat ik iig niet meer als crew hier verder wilde, een beetje kritische vragen stellen was meteen users wegjagen, terwijl het mooie aan R&P altijd was dat er zonder fluwelen handschoentjes kon worden gereageerd, soms wat hard, maar vaak met een hele harde kern van waarheid. Dat mist een beetje nu.
Ja doei.
  donderdag 1 december 2016 @ 12:08:52 #214
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167020228
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:04 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is de volgende stap? Dat je niks kritisch meer mag zeggen?
Zie de post van CoolGuy. Op deze manier gaat een hoop waarde van een forum verloren, namelijk dat mensen hun eerlijke ongecensureerde mening kunnen geven. Dat is juist ook wat FOK! uniek maakt (en wat voor mij en veel anderen een reden is om hier te posten).

Maar oke, als dat beleid wordt dan ben ik weg hier.
Mening geven mag absoluut. Ook zoals CoolGuy het post, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus meningen hoeven echt niet ingepakt te worden. En volgens mij gebeurt dat ook nog niet.

Het ging hier puur om de manier van diagnosticeren in de context van het specifieke bericht dat niet gewenst is. Het is een lastig iets, absoluut. Maar n.a.v. de policy diagnosticeren en zelfdiagnose hebben wij besloten die specifieke post aan te passen door de diagnosestelling eruit te halen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Samzz op 01-12-2016 12:15:58 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167020292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Positiviteitsbeleid. Een van de redenen dat ik iig niet meer als crew hier verder wilde, een beetje kritische vragen stellen was meteen users wegjagen, terwijl het mooie aan R&P altijd was dat er zonder fluwelen handschoentjes kon worden gereageerd, soms wat hard, maar vaak met een hele harde kern van waarheid. Dat mist een beetje nu.
Met wie wil je positief doen dan als je users en crew massaal vertrekken?

Lekker circlejerken met Fylax en tong80 :')
pi_167020385
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:36 schreef Weissman het volgende:

[..]

Same with magnetronkoffie en co
En wie zijn dit dan?

edit: Ik ben trouwens niet een megalange post aan het tikken hier, dus geen idee waarom het hier ineens zo stilgevallen is.

[ Bericht 12% gewijzigd door magnetronkoffie op 01-12-2016 12:35:20 ]
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 12:47:00 #217
414785 sirdanilot
pi_167020869
Sorry hoor maar ik vind dit echt nergens op slaan.

1. Modjes kunnen dus posts verwijderen en de user noten, en geen enkele mod kan nog nagaan of dit klopt of niet. Lekker dan. Nu heb ik een note aan mijn broek omdat ik een 'diagnose' zou hebben gesteld wat a) pertinent onwaar is en b) niet kan worden nagetrokken door een andere mod? Serieus?

2. Egg had in eerste instantie mijn bericht helemaal niet verwijderd. Hij zei alleen dat hij het een diagnose vond dat ik zei dat TS' moeder (niet eens TS zelf dus :') )borderline had, plus nog een aantal ad homines in die post. Toen ik daarop reageerde dat hij dit in dit topic dient te besprken, flipte hij, verwijderde hij al mijn posts en gaf mij een note :') . Dit is toch geen manier van modereren meer?

Had dan a) meteen mijn '''''''diagnose'''''''' verwijderd b) dit meteen zelf verder besproken in dit topic ipv het borderlinemoedertopic te vervuilen.

Ik ben het er mee eens dat er vaak overgemodereerd wordt. Mensen kunnen heus wel zelf de boel oplossen. Focus liever op KLB en ONZ trolletjes die zo'n beetje elk topic hier vervuilen. In plaats daarvan lopen jullie compleet normale users zoals ik waarvan je geen getroll of gescheld ooit zult zien kapot te modereren en te noten. Zo maak je je eigen forum kapot, jongens.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 12:48:48 #218
414785 sirdanilot
pi_167020893
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mening geven mag absoluut. Ook zoals CoolGuy het post, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus meningen hoeven echt niet ingepakt te worden. En volgens mij gebeurt dat ook nog niet.

Het ging hier puur om de manier van diagnosticeren in de context van het specifieke bericht dat niet gewenst is. Het is een lastig iets, absoluut. Maar n.a.v. de policy diagnosticeren en zelfdiagnose hebben wij besloten die specifieke post aan te passen door de diagnosestelling eruit te halen.
Haal dan in mijn geval in ieder geval mijn note weg, als het zo'n twijfelgevalletje was.

Dat je mijn op basis van feiten gepresenteerde conclusie weg wil halen, soit. """"diagnose""""" ik kan er nog steeds niet over uit hoe belachelijk dat klinkt :') Zie je mij al rondlopen met witte doktersjas en stethoscoop of zo?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 12:50:31 #219
414785 sirdanilot
pi_167020927
Op deze manier ben ik er al gauw klaar mee. Als jullie alleen nog fylaxen, tong80s, deezertjes en 0906/syndrooms willen, dan gaan jullie toch lekker door met compleet beschaafde users te pesten en jullie eigen forum naar de tering te helpen? Veel plezier ermee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 december 2016 @ 12:59:37 #220
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Haal dan in mijn geval in ieder geval mijn note weg, als het zo'n twijfelgevalletje was.

Dat je mijn op basis van feiten gepresenteerde conclusie weg wil halen, soit. """"diagnose""""" ik kan er nog steeds niet over uit hoe belachelijk dat klinkt :') Zie je mij al rondlopen met witte doktersjas en stethoscoop of zo?
Nee dat zie ik inderdaad niet, dus concludeer niet dat iemand een psychische aandoening heeft, jij bent geen dokter zoals je zelf ook al zegt.

De verwijderde posts kunnen door de forumadmins nagelezen worden, dus het is niet zo dat er geen controle meer is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 13:00:29 #221
414785 sirdanilot
pi_167021084
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee dat zie ik inderdaad niet, dus concludeer niet dat iemand een psychische aandoening heeft, jij bent geen dokter zoals je zelf ook al zegt.

De verwijderde posts kunnen door de forumadmins nagelezen worden, dus het is niet zo dat er geen controle meer is.
Mag dat dan bij deze worden gecontroleerd a.u.b.? Ik vind het namelijk helemaal nergens op slaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 december 2016 @ 13:02:26 #222
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021108
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mag dat dan bij deze worden gecontroleerd a.u.b.? Ik vind het namelijk helemaal nergens op slaan.
Dat kan, ik heb het net gevraagd, maar stuur voor de zekerheid ook nog even een mail naar forum@fok.nl.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 13:02:47 #223
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167021113
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mag dat dan bij deze worden gecontroleerd a.u.b.? Ik vind het namelijk helemaal nergens op slaan.
Je _zou_ op zich Fok! ook iets minder serieus kunnen nemen ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 13:04:03 #224
414785 sirdanilot
pi_167021135
Ja een mail sturen vind ik wat overdreven, ik hoop dat ze er naar gaan kijken op basis van wat samzz heeft gezegd en anders zoeken ze het maar lekker zelf uit. Zolang ze maar weten dat je op deze manier de normale users wegjaagt en er fylaxen, tong80s, mrsalazars e.d. voor in de plaats krijgt en je je eigen forum zo naar de tering gaat helpen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 december 2016 @ 13:05:28 #225
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021156
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
Ja een mail sturen vind ik wat overdreven, ik hoop dat ze er naar gaan kijken op basis van wat samzz heeft gezegd en anders zoeken ze het maar lekker zelf uit. Zolang ze maar weten dat je op deze manier de normale users wegjaagt en er fylaxen, tong80s, mrsalazars e.d. voor in de plaats krijgt en je je eigen forum zo naar de tering gaat helpen.
Voor iemand die pretendeert niet te schelden en te tieren ga je nu wel aardig tekeer...

Ik heb het gevraagd, all I can do.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 13:06:24 #226
414785 sirdanilot
pi_167021165
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor iemand die pretendeert niet te schelden en te tieren ga je nu wel aardig tekeer...

Ik heb het gevraagd, all I can do.
Na ja ik vind het gewoon frustrerend dat de normale, keurige users worden genote en mensen van het type dat ik net noemde gewoon lekker hun gang mogen gaan en mogen trollen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167021230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Na ja ik vind het gewoon frustrerend dat de normale, keurige users worden genote en mensen van het type dat ik net noemde gewoon lekker hun gang mogen gaan en mogen trollen.
Iedereen krijgt uiteindelijk wat ze verdienen. Types die alleen maar trollen lopen altijd wel een keer tegen een ban aan. En hoe vaker ze doorgaan, hoe langer de bans worden. Dat hebben ze zelf in de hand.
En een note is verder niet het einde van de wereld. Toen ik mod was had ik er al een stuk of 60, vaak voor een hoop smerigheid (tubgirls, NSFW, poepsex en trollen etc). Uiteindelijk ben ik mij wel wat keuriger gaan gedragen want alle bans was ik wel zat.

En inderdaad, ook de brave user loopt wel eens tegen een note op. Soms terecht, soms verkeerd geinterpreteerd door een moderator. Het zijn ook mensen he ;) Wat jij typt komt op jou compleet logisch over op de manier hoe je ergens over denkt, maar hoe anderen het lezen (zonder menselijke emotie, handgebaren, gezichtsuitdrukking en intonatie bijvoorbeeld), kan anders zijn dan dat je bedoeld. Gelukkig kan je ten aller tijde een mod aanspreken op de PM, of een mail naar de FA's sturen. Ze zitten er niet om users te pesten, maar soms maakt men wel eens een fout.
Mijn mod dagen op ONZ waren ook niet allemaal hoogtij. Ik heb ook zat fouten gemaakt. Hoort er nou eenmaal bij.
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 13:14:29 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167021312
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor iemand die pretendeert niet te schelden en te tieren ga je nu wel aardig tekeer...

Ik heb het gevraagd, all I can do.
Ho ho, hij heeft alleen gezegd dat hij niet aan schelden doet en niet aan trollen. Hij heeft het niet gehad over tieren, oftewel, dat hij zijn mening uit is prima, want hij houdt zich aan zijn eigen gestelde voorwaarden.

Wat je in je quote hierboven zegt is dus niet alleen niet waar, maar daarnaast is het ook nog eens niet chique.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 december 2016 @ 13:16:02 #229
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ho ho, hij heeft alleen gezegd dat hij niet aan schelden doet en niet aan trollen. Hij heeft het niet gehad over tieren, oftewel, dat hij zijn mening uit is prima, want hij houdt zich aan zijn eigen gestelde voorwaarden.

Wat je in je quote hierboven zegt is dus niet alleen niet waar, maar daarnaast is het ook nog eens niet chique.
Klopt. Schelden en trollen. Het schelden kwam wel aardig aan de orde geloof ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167021367
Nostalgie dit O+
Ja doei.
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 13:18:33 #231
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167021399
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. Schelden en trollen. Het schelden kwam wel aardig aan de orde geloof ik.
Schelden? Waar dan? Ik zie hem nl nergens schelden?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167021402
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. Schelden en trollen. Het schelden kwam wel aardig aan de orde geloof ik.
Volgens mij ben je nogal subjectief.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 1 december 2016 @ 13:20:27 #233
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Schelden? Waar dan? Ik zie hem nl nergens schelden?
Naar de tering helpen hier en daar, maar wellicht vat ik dat verkeerd op en is het geen schelden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 13:22:08 #234
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167021468
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Naar de tering helpen hier en daar, maar wellicht vat ik dat verkeerd op en is het geen schelden.
Ik wist wel dat je daar over zou beginnen, maar dat is geen schelden. Schelden is dat ik tegen jou zeg dat ik je een kutwijf vindt (wat niet zo is), maar dat je een forum 'naar de tering helpt' is geen schelden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167021474
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Naar de tering helpen hier en daar, maar wellicht vat ik dat verkeerd op en is het geen schelden.
Dat is inderdaad geen schelden. Iemand de tering toewensen is iets anders dan iets de tering in helpen. Chique is het niet, maar schelden? Neuh.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 1 december 2016 @ 13:23:00 #236
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021482
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je daar over zou beginnen, maar dat is geen schelden. Schelden is dat ik tegen jou zeg dat ik je een kutwijf vindt (wat niet zo is), maar dat je een forum 'naar de tering helpt' is geen schelden.
Nou goed, op mij kwam het in de post zo over. Blijkbaar heb ik het dan mis.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167021535
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nou goed, op mij kwam het in de post zo over. Blijkbaar heb ik het dan mis.
Top dat je het zo rechttrekt. Ontopic dan maar weer.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167021577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, het is denk ik ook wel specifiek het gestrooi met 'borderliner' wat echt gewoon zum kotzen is op FOK!/in R&P en heeft al menig topic vergalt. Iemand is gewoon stom of vervelend? Borderliner. Iemand is depressief? Borderliner. Iemand is nog niet toe aan een vaste relatie? Borderliner. Lekker 'makkelijk' labeltje :')
Dat was een tijdje wel hip inderdaad... Iemand had issues met zijn (ex)vriendin? Meteen een borderliner! Zulke dingen zijn niet constructief en kunnen wel weggehaald worden. Dat is dan echt bedoelt om te trollen en is nergens op gebaseerd.

Maar als iemand in D&A komt en vertelt 'ik voel me down, nergens zin in, gevoelloos' ja dan zeg ik (en andere users met mij) goh het lijkt alsof je depressief bent, ga eens naar de dokter. Volgens mij sturen users elkaar wel vaker naar de dokter, ook in LIF waar mensen echt specifiek om een diagnose vragen. Dus om nu op zo'n non-issue te modden is wat overdreven.
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 13:28:11 #239
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167021580
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nou goed, op mij kwam het in de post zo over. Blijkbaar heb ik het dan mis.
Dat is eerlijk ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167021597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:47 schreef sirdanilot het volgende:
Sorry hoor maar ik vind dit echt nergens op slaan.

1. Modjes kunnen dus posts verwijderen en de user noten, en geen enkele mod kan nog nagaan of dit klopt of niet. Lekker dan. Nu heb ik een note aan mijn broek omdat ik een 'diagnose' zou hebben gesteld wat a) pertinent onwaar is en b) niet kan worden nagetrokken door een andere mod? Serieus?

2. Egg had in eerste instantie mijn bericht helemaal niet verwijderd. Hij zei alleen dat hij het een diagnose vond dat ik zei dat TS' moeder (niet eens TS zelf dus :') )borderline had, plus nog een aantal ad homines in die post. Toen ik daarop reageerde dat hij dit in dit topic dient te besprken, flipte hij, verwijderde hij al mijn posts en gaf mij een note :') . Dit is toch geen manier van modereren meer?

Had dan a) meteen mijn '''''''diagnose'''''''' verwijderd b) dit meteen zelf verder besproken in dit topic ipv het borderlinemoedertopic te vervuilen.

Ik ben het er mee eens dat er vaak overgemodereerd wordt. Mensen kunnen heus wel zelf de boel oplossen. Focus liever op KLB en ONZ trolletjes die zo'n beetje elk topic hier vervuilen. In plaats daarvan lopen jullie compleet normale users zoals ik waarvan je geen getroll of gescheld ooit zult zien kapot te modereren en te noten. Zo maak je je eigen forum kapot, jongens.
Ik heb je posts gelezen voordat ze verwijderd werden en eentje staat me nog wel bij, omdat die niet bol stond van fatsoen (was een reactie op EggTC's toelichting volgens mij). Die post was niet constructief te noemen hoor. Bovendien had je hem zelf hier kunnen quoten in plaats van weer in het betreffende topic te reageren.

Snap heel goed dat die verwijderd is, want anders neemt het topic mogelijk gelijk zo'n offtopicwending. Stukje preventie op basis van een bepaalde inschatting, zou daar niet zo zwaar aan tillen.

En mbt borderline was je formulering idd aardig stellig, jammer dat dat nu niet meer te verifiëren is, want dat was misschien een typische miscommunicatie doordat taal nu eenmaal op meerdere manieren te interpreteren is.

edit: Oh die staat er gewoon nog, in een quote weliswaar:
quote:
Die moeder heeft gewoon borderline, dus een goed gesprek voeren daarmee, dat gaat gewoon niet werken.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 13:31:17 ]
  donderdag 1 december 2016 @ 13:29:17 #241
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021600
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat was een tijdje wel hip inderdaad... Iemand had issues met zijn (ex)vriendin? Meteen een borderliner! Zulke dingen zijn niet constructief en kunnen wel weggehaald worden. Dat is dan echt bedoelt om te trollen en is nergens op gebaseerd.

Maar als iemand in D&A komt en vertelt 'ik voel me down, nergens zin in, gevoelloos' ja dan zeg ik (en andere users met mij) goh het lijkt alsof je depressief bent, ga eens naar de dokter. Volgens mij sturen users elkaar wel vaker naar de dokter, ook in LIF waar mensen echt specifiek om een diagnose vragen. Dus om nu op zo'n non-issue te modden is wat overdreven.
Daar werd dan ook niet op gemod. Wel op de conclusie dat iemand borderline heeft.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 13:30:16 #242
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167021618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat was een tijdje wel hip inderdaad... Iemand had issues met zijn (ex)vriendin? Meteen een borderliner! Zulke dingen zijn niet constructief en kunnen wel weggehaald worden. Dat is dan echt bedoelt om te trollen en is nergens op gebaseerd.

Maar als iemand in D&A komt en vertelt 'ik voel me down, nergens zin in, gevoelloos' ja dan zeg ik (en andere users met mij) goh het lijkt alsof je depressief bent, ga eens naar de dokter. Volgens mij sturen users elkaar wel vaker naar de dokter, ook in LIF waar mensen echt specifiek om een diagnose vragen. Dus om nu op zo'n non-issue te modden is wat overdreven.
Nou ja, ik weet ook wel dat er topics zijn geweest die verdwenen omdat hetgeen beschreven werd in dat topic qua problematiek 'te ver' ging voor FOK! en daar op FOK! geen plek voor was, zo werd aangegeven.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167021646
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 11:55 schreef CoolGuy het volgende:

Waar ligt dan de grens?
De grens ligt bij een post die een feit probeert te vertellen i.p.v. een mening. Daar is niets moeilijks aan lijkt me?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:47 schreef sirdanilot het volgende:
Sorry hoor maar ik vind dit echt nergens op slaan.

1. Modjes kunnen dus posts verwijderen en de user noten, en geen enkele mod kan nog nagaan of dit klopt of niet. Lekker dan. Nu heb ik een note aan mijn broek omdat ik een 'diagnose' zou hebben gesteld wat a) pertinent onwaar is en b) niet kan worden nagetrokken door een andere mod? Serieus?
Zodra het modereren ter discussie staat kan je je wenden tot (forum) admins.

quote:
2. Egg had in eerste instantie mijn bericht helemaal niet verwijderd. Hij zei alleen dat hij het een diagnose vond dat ik zei dat TS' moeder (niet eens TS zelf dus :') )borderline had, plus nog een aantal ad homines in die post. Toen ik daarop reageerde dat hij dit in dit topic dient te besprken, flipte hij, verwijderde hij al mijn posts en gaf mij een note :') . Dit is toch geen manier van modereren meer?

Ik flipte niet, ik gaf aan dat je posts barsten van de aannames en dat je een diagnose stelt. Dat is alles.

quote:
Ik ben het er mee eens dat er vaak overgemodereerd wordt. Mensen kunnen heus wel zelf de boel oplossen. Focus liever op KLB en ONZ trolletjes die zo'n beetje elk topic hier vervuilen. In plaats daarvan lopen jullie compleet normale users zoals ik waarvan je geen getroll of gescheld ooit zult zien kapot te modereren en te noten. Zo maak je je eigen forum kapot, jongens.
Ik modereer niks kapot, ik weeg per post af wat kan en wat niet. En je post laten lijken alsof het een feit is dat die moeder borderline heeft, kan gewoon niet. Je zei letterlijk; "ze is een borderliner daar valt niet mee te praten".

Dat komt over als een feit, andere users kunnen dat interpreteren als feit evenals de TS terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn.

Overigens ben jij degene die me indirect belachelijk maakt. Ik zou flippen en je vraagt "kan een normale mod" hier naar kijken... dus ik ben een abnormale mod in jou ogen? Ik probeer het forum in goede banen te leiden en dat is vrijwillig.

Wat een commotie om niks, man man man.
Lambo of Rekt
pi_167021660
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Daar werd dan ook niet op gemod. Wel op de conclusie dat iemand borderline heeft.
Ok. Waar trekken jullie de grens? Bij serieuze 'diagnoses' zoals borderline, of was het een trol-situatie waarin iemand met borderline strooide?
Als iemand in D&A komt met klachten moeten de users zich daar dan zorgen maken of we met een diagnose komen?

Even voor de duidelijkheid; dit is niet als aanval bedoelt, ik wil gewoon voor mezelf wat duidelijkheid :P Ik weet zeker dat ik ook wel eens met 'diagnoses' ben gekomen (maar wel altijd met advies om naar de huisarts te gaan :P ).
  donderdag 1 december 2016 @ 13:33:33 #245
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_167021681
Maar eigenlijk wil je iemand helpen door hem/haar naar de dokter te sturen. Wat is dan acceptabel?

Je hebt problemen, ga naar de dokter?

Of 'Ga naar de dokter!'
En als die dan vraagt waarom?
Isn't it ironic, don't you think
  donderdag 1 december 2016 @ 13:35:38 #246
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167021725
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ok. Waar trekken jullie de grens? Bij serieuze 'diagnoses' zoals borderline, of was het een trol-situatie waarin iemand met borderline strooide?
Als iemand in D&A komt met klachten moeten de users zich daar dan zorgen maken of we met een diagnose komen?

Even voor de duidelijkheid; dit is niet als aanval bedoelt, ik wil gewoon voor mezelf wat duidelijkheid :P Ik weet zeker dat ik ook wel eens met 'diagnoses' ben gekomen (maar wel altijd met advies om naar de huisarts te gaan :P ).
In dit geval was het geen getroll en ook niet zoals het voorbeeld dat jij voor D&A aanhaalde, waar niks mis mee is en je hoeft je geen zorgen te maken dat daarop gemodereerd wordt.

Het ging om concluderen uit 'feiten' dat iemand borderline heeft.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167021755
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:35 schreef Loveless85 het volgende:
Positiviteitsbeleid :') want dat is niet dood ofzo. Of in ieder geval heel erg eenrichtingsverkeer geworden :')
Zo worden wij geïnstrueerd, daarover kan je in het FBforum je beklag doen, of bij de (F)A's :)
Lambo of Rekt
pi_167021769
Mag ik overigens wel doorgaan met een nachtelijk trolltopic op z'n tijd? Ik zit al een tijdje te broeden op een mooi verhaal. Een beetje in deze stijl: OUD / Mijn baby huilt als ik het Duitse volkslied draai.

(Overigens grote klasse dat 'ie nog steeds open is _O_ )

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 13:38:21 ]
pi_167022517
Mijn god. Alsof er in het echte leven niet genoeg gezeik is. Fora moet gewoon voor de ontspanning zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_167025587
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:10 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb ook zat fouten gemaakt.
Dat weten we allemaal nog wel ja :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167079619
Magnetronkoffie zit weer verwensingen te maken aan mijn adres, ditmaal in het ADHD-topic.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:30:22 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167079731
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:26 schreef Kamina het volgende:
Magnetronkoffie zit weer verwensingen te maken aan mijn adres, ditmaal in het ADHD-topic.
Bedankt voor het melden :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 6 december 2016 @ 22:19:07 #253
416020 K44S
The bearded man
pi_167156351
Ik wil dan niet de moraalridder uithangen maar D. Is weer flink bezig in datingtopic
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 6 december 2016 @ 23:24:31 #254
456432 Kamina
Tenacious!
pi_167158728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:19 schreef K44S het volgende:
Ik wil dan niet de moraalridder uithangen maar D. Is weer flink bezig in datingtopic
Liever daar dan in het sociale contacten-topic, want daar heeft hij met zijn doelstelling niets te zoeken.
1 + 1 = blauw
  woensdag 7 december 2016 @ 07:49:54 #255
416020 K44S
The bearded man
pi_167161484
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 23:24 schreef Kamina het volgende:

[..]

Liever daar dan in het sociale contacten-topic, want daar heeft hij met zijn doelstelling niets te zoeken.
Nog beter : In geen van de 2 topics.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  woensdag 7 december 2016 @ 08:28:03 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167161657
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 07:49 schreef K44S het volgende:

[..]

Nog beter : In geen van de 2 topics.
Hij post ontopic en zo lang het nog een beetje fatsoenlijk blijft mag hij gewoon posten :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 7 december 2016 @ 08:30:13 #257
416020 K44S
The bearded man
pi_167161673
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:28 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hij post ontopic en zo lang het nog een beetje fatsoenlijk blijft mag hij gewoon posten :Y.
Ok :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167162649
Maar mag ontopic maat een herhaling van zetten x2836 zonder voortgang? Want dat kan een topic of reeks natuurlijk ook verzieken en hoe mensen op hem reageren ook

Op een gegeven moment is alles gezegd als er niks veranderd lijkt me
  woensdag 7 december 2016 @ 09:50:17 #259
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167162695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:47 schreef Allures het volgende:
Maar mag ontopic maat een herhaling van zetten x2836 zonder voortgang? Want dat kan een topic of reeks natuurlijk ook verzieken en hoe mensen op hem reageren ook

Op een gegeven moment is alles gezegd als er niks veranderd lijkt me
Dat klopt. Maar ik kan iemand niet verbieden ergens te posten of posts weghalen als die posts ontopic zijn.

Ik heb hem gezegd dat ie oppast het topic niet te claimen. En daar let ik op :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167162722
Als iedereen nou gewoon eens gezellig Groundhog Day gaat kijken vanavond! Aanradertje! Is het ook even wat rustiger hier, omdat iedereen TV aan het kijken is 8-)
Ja doei.
  woensdag 7 december 2016 @ 09:53:29 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167162737
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Als iedereen nou gewoon eens gezellig Groundhog Day gaat kijken vanavond! Aanradertje! Is het ook even wat rustiger hier, omdat iedereen TV aan het kijken is 8-)
Gewoon het topic lezen, zelfde verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167162801
Dat lijkt me een serieus gat in het beleid en dat daar ook makelijk een regeltje op te schrijven is
pi_167162818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:56 schreef Allures het volgende:
Dat lijkt me een serieus gat in het beleid en dat daar ook makelijk een regeltje op te schrijven is
Nee want dan zou het positieve beleid op de schop moeten.
pi_167162870
Als iedereen in dat topic nou gewoon succesvol date kunnen ze daar zelf weg 8-)
Ja doei.
pi_167162909
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
Als iedereen in dat topic nou gewoon succesvol date kunnen ze daar zelf weg 8-)
Nee joh. Dat is saai. :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 7 december 2016 @ 10:02:27 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167162911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:56 schreef Allures het volgende:
Dat lijkt me een serieus gat in het beleid en dat daar ook makelijk een regeltje op te schrijven is
Hoezo is dat een gat? Heel FOK! bestaat uit herhaling van zetten wat dat betreft. In de OP staat dat een topic claimen niet toegestaan is, dat is het enige dat we voor nu kunnen doen.

Een persoon die ontopic post weren gaat niet, wat we wel kunnen doen is zorgen dat t topic niet gekaapt wordt. En dat is een wisselwerking tussen posts monitoren door ons, en het niet als vliegen op honing afgaan op reacties door users. Want dat is het ook, users vinden het maar wat leuk te reageren en neem ze dat eens kwalijk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167162968
Omdat je reeks er aan gaat en dynamiek tussen users verzuren
Beetje raar om te doen alsof dat niet zo is
  woensdag 7 december 2016 @ 10:09:18 #268
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167163010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:06 schreef Allures het volgende:
Omdat je reeks er aan gaat en dynamiek tussen users verzuren
Beetje raar om te doen alsof dat niet zo is
Dat doe ik dan ook niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167163019
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet.
dan is het toch een gat in het beleid
  woensdag 7 december 2016 @ 10:12:40 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167163058
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:09 schreef Allures het volgende:

[..]

dan is het toch een gat in het beleid
Wat stel je voor, bepaalde users maar verbieden te posten ook al is het ontopic?

Dat gaat tegen de policy in.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167163093
De policy zegt natuurlijk ook dat FOK! voor iedereen leuk moet zijn. In de praktijk is het echter zo dat dit uitgewerkt wordt naar 'iedereen moet mogen blijven posten en als het je niet aanstaat dan negeer je het maar', waarmee FOK! dan vooral 'leuk' is voor de stoorzenders, en niet voor 'de rest'. Daar zit de fout. In de interpretatie en priotiteiten die gelegd worden bij het idee dat FOK! voor 'iedereen' leuk moet zijn. In plaats van gaan voor de meerderheid bij een onmogelijk doel om iedereen gelukkig te houden, gaat men hier voor de minderheid.
Ja doei.
  woensdag 7 december 2016 @ 10:17:32 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167163118
quote:
3s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
De policy zegt natuurlijk ook dat FOK! voor iedereen leuk moet zijn. In de praktijk is het echter zo dat dit uitgewerkt wordt naar 'iedereen moet mogen blijven posten en als het je niet aanstaat dan negeer je het maar', waarmee FOK! dan vooral 'leuk' is voor de stoorzenders, en niet voor 'de rest'. Daar zit de fout. In de interpretatie en priotiteiten die gelegd worden bij het idee dat FOK! voor 'iedereen' leuk moet zijn. In plaats van gaan voor de meerderheid bij een onmogelijk doel om iedereen gelukkig te houden, gaat men hier voor de minderheid.
Goed punt :Y. Aan de andere kant heb ik het idee dat men het wel leuk vindt te reageren en te blijven reageren. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Ik ga eens overleggen hoe we e.e.a. anders kunnen aanpakken zodat het voor iedereen leuk blijft.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167163255
quote:
3s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
De policy zegt natuurlijk ook dat FOK! voor iedereen leuk moet zijn. In de praktijk is het echter zo dat dit uitgewerkt wordt naar 'iedereen moet mogen blijven posten en als het je niet aanstaat dan negeer je het maar', waarmee FOK! dan vooral 'leuk' is voor de stoorzenders, en niet voor 'de rest'. Daar zit de fout. In de interpretatie en priotiteiten die gelegd worden bij het idee dat FOK! voor 'iedereen' leuk moet zijn. In plaats van gaan voor de meerderheid bij een onmogelijk doel om iedereen gelukkig te houden, gaat men hier voor de minderheid.
Dit

Mensen die het leuk vinden om te reageren vinden het vooral leuk om te trollen en olie op het vuurtje te gooien
En bij anderen zit denk ik gewoon echt een deel frustratie.
Toen ik nog op hem reageerde was dat bij mij wel zo in ieder geval
  woensdag 7 december 2016 @ 10:28:45 #274
47102 Elvi
miemkwien
pi_167163285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:26 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit

Mensen die het leuk vinden om te reageren vinden het vooral leuk om te trollen en olie op het vuurtje te gooien
En bij anderen zit denk ik gewoon echt een deel frustratie.
Toen ik nog op hem reageerde was dat bij mij wel zo in ieder geval
Dit. Echt, er zijn 2 users die bij mij het bloed onder mn nagels vandaan kunnen halen en het slechtste in me naar boven halen :') 1 user verpest nu vooral de boel in WGR, en de ander hier.
pi_167163287
Ach, kijk, natuurlijk is het ergens héérlijk om jezelf beter te voelen dan een ander (even wat overdrijven natuurlijk), en dat blijkt ook wel in de manier waarop men als vliegen op stront op een privétopic van dit soort 'speciaaltjes' duikt, en als je érgens op moet modden dan is het dat wel (ook als je denkt 'haha, mijn leven is zo tof als ik dit allemaal lees!'), en dat is de plek waar je modt op persoonlijke aanvallen jegens zo'n speciaaltje en mensen die zo'n topic om zeep helpen. In algemene topics, echter, die voor IEDEREEN zijn, als je daar op de minderheid gaat/moet modden...

En zelfs in de privétopics, we hebben door de jaren heen zóveel users tegen zichzelf in bescherming genomen. Op het moment kan ik ook zo 6 users noemen die eigenlijk gewoon niet meer zouden moeten mogen posten om puur die reden. Niet omdat ik zo'n onaardig kutwijf ben (nou ja, op zich ben ik dat wel, maar niet om die reden..), maar omdat je gewoon duidelijk kunt zien dat door het openen van topics en het continu krijgen van (negatieve) aandacht mensen helemaal niets meer doen, want negatieve aandacht is ook aandacht. En waar heel veel mensen in het begin nog echt wilden helpen, écht echt echt, want geloof het of niet, er zitten héél veel leuke behulpzame mensen op FOK!, is het inmiddels grote frustratie met het beleid dat ze maar blijven reageren, en herhalen dat de zieligjes moeten stoppen met zieligen, en zelfs daar zit dan nog hard maar gemeend advies tussen. Geen kussiekroel, maar wel in de hoop dat er eens verbetering in komt, niet alleen omdat ze dan de herhaling kwijt zijn, maar omdat dan hopelijk die mensen ook een leuker leven hebben.

Heb hier 4 jaar gemod, met veel plezier en handen in de haren, zeker sinds vorig jaar, en ook de reden dat ik stopte, precies vanwege wat ik hierboven al postte. De wereld kan niet voor iedereen leuk zijn, FOK! ook niet. Echter, als je maar zielig genoeg bent en hard schreeuwt dan krijg je én de aandacht, en de topics, en de bescherming, want FOK! is óók voor mensen die het op welk vlak dan ook wat minder hebben (maar wel openlijk toegeven te trollen en puur voor de aandacht te posten), en FOK! is ook voor mensen die vinden dat mensen die bij vluchtelingenwerk vrijwilligen bloed aan hun handen hebben en schuldig zijn aan de dood en verkrachtingen aan de hand van een vluchteling in een AZC 150km verderop, sterker nog, juist de mensen met een 'uitgesproken' mening of afwijking worden beschermd, want FOK! is ook zo lekker brutaal....
Ja doei.
  woensdag 7 december 2016 @ 10:32:56 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167163354
Goede post ^O^. Ga t achter nog eens opgooien.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167163412
En even voor de duidelijkheid, dit post ik niet om 'FOK! stuk te maken' of wat dan ook, want ik heb écht wel betere dingen te doen (en ga dan ook nu maar weer eens echt aan de slag :') ), maar ik ben en blijf betrokken bij FOK! en R&P en SES specifiek.
Ja doei.
pi_167163437
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
En even voor de duidelijkheid, dit post ik niet om 'FOK! stuk te maken' of wat dan ook, want ik heb écht wel betere dingen te doen (en ga dan ook nu maar weer eens echt aan de slag :') ), maar ik ben en blijf betrokken bij FOK! en R&P en SES specifiek.
Ik zie niet hoe dat fok stuk kan maken
Eerder hoe het fok uit het afvoerputje kan trekken
  woensdag 7 december 2016 @ 10:40:21 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167163454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
En even voor de duidelijkheid, dit post ik niet om 'FOK! stuk te maken' of wat dan ook, want ik heb écht wel betere dingen te doen (en ga dan ook nu maar weer eens echt aan de slag :') ), maar ik ben en blijf betrokken bij FOK! en R&P en SES specifiek.
Ik vind het niet overkomen als FOK! stuk willen maken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167165025
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik kan iemand niet verbieden ergens te posten of posts weghalen als die posts ontopic zijn.
Mijn ontopic post is net weggehaald. Waarom?
  woensdag 7 december 2016 @ 12:33:14 #281
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167165053
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:31 schreef rival het volgende:

[..]

Mijn ontopic post is net weggehaald. Waarom?
Ontopic? Het ging over diefstal in studentenhuizen, hele ris offtopic is weg.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167170542
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nu genoeg over je date. Het draait al twee topics om jou. Klaar.
Waarom mag het überhaupt 2 topics doorgaan? En waarom krijgt hij steeds de kans er NOG EENS 2 topics over vol te lullen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 7 december 2016 @ 17:47:15 #283
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167170621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waarom mag het überhaupt 2 topics doorgaan? En waarom krijgt hij steeds de kans er NOG EENS 2 topics over vol te lullen?
Omdat in de eerste instantie zijn post gewoon ontopic was, de reacties erop ook en ook nog eens constructief. Maar het loopt weer eens de spuigaten uit.

Het is lastig in te schatten wat weg kan en wat niet, helemaal als er al een hele rits reacties staan. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik commentaar krijg dat ik posts weghaal en de reacties daarop, want het is ontopic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167170779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:26 schreef[b] Getmesumatteeeeentiooooooooooon het volgende:[/b]

[..]

Ik ben er ook niet echt blij mee, maar daten is wel een manier om onder de mensen te komen. Beter dan maanden in je eentje vertoeven. Vanaf volgende week weer werken, hopelijk daar nieuwe contacten opdoen.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat ook, en bovendien geeft het continue geclaim, wikken/wegen en berichtjes sturen al aan dat hij letterlijk niks beters te doen heeft.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:31 schreef[b] Getmesumatteeeeentiooooooooooonhet volgende:[/b]

[..]

Zoals ik al zei: soms moet je jezelf openstellen. Ik had het leuk maandag. Beetje praten, beetje koken. Het was geen moment stil én de date duurde ruim vijf uur. Nou geen slecht teken lijkt me. Jammer dat je nu dan niet veel meer hoort en het ineens stil is.
Waarom staat dit er nog? De laatste nota bene nadat jij oproept om het topic vanaf hier weer ontopic te laten gaan?!

Wat heeft je verzoek dan voor waarde, wanneer je het vervolgens direct maar weer een beetje uit de boch laat modderen? Waarom zou iemand zich dan nog iets van zulke opmerkingen aantrekken? Als ze toch maar een beetje voor de sier zijn?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 7 december 2016 @ 18:00:34 #285
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167170866
Sjuuuu, rustig. Krijg ik ook nog de tijd om dingen te lezen/na te lopen :@? Ik zit niet constant met m'n neus op het scherm...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167170894
Ja, ok, mijn vorige post was inderdaad niet exemplarisch bedoeld, maar puur op dit incidentje gericht...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 7 december 2016 @ 18:05:20 #287
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167170939
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, ok, mijn vorige post was inderdaad niet exemplarisch bedoeld, maar puur op dit incidentje gericht...
Ik snap wat je bedoelt.

Maar alsnog zit ik niet 24/7 met mijn neus in dat topic, dat is gewoon niet mogelijk. Ik doe wat ik kan, DP. Daarin helpt een TR plaatsen ook, zoals jij net deed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167170945
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt.

Maar alsnog zit ik niet 24/7 met mijn neus in dat topic, dat is gewoon niet mogelijk. Ik doe wat ik kan, DP. Daarin helpt een TR plaatsen ook, zoals jij net deed.
Och kind, geef me gewoon knopjes. Let ME help YOU.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 7 december 2016 @ 18:07:13 #289
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167170976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Och kind, geef me gewoon knopjes. Let ME help YOU.
Je kon solliciteren toen de vacature voor mod open stond eh.

Maar serieus, die TR's helpen daarin wel :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167171161
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je kon solliciteren toen de vacature voor mod open stond eh.

Maar serieus, die TR's helpen daarin wel :Y.
Ik wil geen mod worden, ik wil een soort persoonlijk begeleider worden. Dat posts van users die niet helemaal snappen hoe het zou moeten pas def. geplaatst worden na controle van een supervisor.

Which would be me.

Och jongens, de wereld zou zo'n veel betere plek zijn O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 7 december 2016 @ 18:19:57 #291
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167171266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik wil geen mod worden, ik wil een soort persoonlijk begeleider worden. Dat posts van users die niet helemaal snappen hoe het zou moeten pas def. geplaatst worden na controle van een supervisor.

Which would be me.

Och jongens, de wereld zou zo'n veel betere plek zijn O+
Leg je idee bij FA's voor, zou ik zeggen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167171284
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik wil geen mod worden, ik wil een soort persoonlijk begeleider worden. Dat posts van users die niet helemaal snappen hoe het zou moeten pas def. geplaatst worden na controle van een supervisor.

Which would be me.

Och jongens, de wereld zou zo'n veel betere plek zijn O+
Ik ben hier wel voor. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_167181811
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Leg je idee bij FA's voor, zou ik zeggen.
Een extra mod is geen overbodige luxe. In de tijd van Re en MoBlo werd het nog goed bijgehouden..

Nu gaat het helemaal los als jij met je dagelijkse offline shit bezig bent.
En dan is het modden achteraf mosterd na de maaltijd :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_167181892
Wij hadden gewoon geen leven. Maar buiten dat hadden we goede aanwezigheidsspreiding en een group chat voor als de hel weer eens losbrak maar iemand niet achter de PC zat. Wat een team waren we. O+
Ja doei.
  donderdag 8 december 2016 @ 06:11:12 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167182670
quote:
4s.gif Op donderdag 8 december 2016 01:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Een extra mod is geen overbodige luxe. In de tijd van Re en MoBlo werd het nog goed bijgehouden..

Nu gaat het helemaal los als jij met je dagelijkse offline shit bezig bent.
En dan is het modden achteraf mosterd na de maaltijd :{
Volgens mij valt het best mee met het helemaal losgaan als wij er even niet zijn. En overal 100% bovenop zitten gaat sowieso niet.

Verder ben ik het eens dat een mod erbij geen overbodige luxe is, maar die blijkt lastig te vinden vooralsnog. Over het algemeen gesproken denk ik dat we er prima bovenop zitten :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 8 december 2016 @ 06:13:11 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167182677
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 01:20 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hadden gewoon geen leven. Maar buiten dat hadden we goede aanwezigheidsspreiding en een group chat voor als de hel weer eens losbrak maar iemand niet achter de PC zat. Wat een team waren we. O+
Dat zal niemand ontkennen denk ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 8 december 2016 @ 08:13:35 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167183057
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 01:20 schreef motorbloempje het volgende:
hel
ik kreeg er een O+, relativeert een stuk makkelijker :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167183063
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 06:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij valt het best mee met het helemaal losgaan als wij er even niet zijn. En overal 100% bovenop zitten gaat sowieso niet.

Verder ben ik het eens dat een mod erbij geen overbodige luxe is, maar die blijkt lastig te vinden vooralsnog. Over het algemeen gesproken denk ik dat we er prima bovenop zitten :Y.
Eens :Y
pi_167183091
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 06:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat zal niemand ontkennen denk ik.
ow jawel hoor.

Het is nu echt veel beter.
pi_167183109
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 06:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij valt het best mee met het helemaal losgaan als wij er even niet zijn. En overal 100% bovenop zitten gaat sowieso niet.

Verder ben ik het eens dat een mod erbij geen overbodige luxe is, maar die blijkt lastig te vinden vooralsnog. Over het algemeen gesproken denk ik dat we er prima bovenop zitten :Y.
Het aanbod qua sollicitanten was natuurlijk echt :r

Overigens zie ik je collegamod echt zelden. Hij leest wel mee in dit topic of ook dat niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')