abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2016 @ 07:47:30 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165595136
Welkom bij het Fun met Funda topic! *O*

Opgericht/te water gelaten door niemand minder dan K_MAN himself. Waarvoor hulde en dank namens de Feestcommissie van FOK!



Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen ~O>

Weet je niet hoe je foto's van Funda hier in het topic kunt plaatsen ?
Klik dan even op de spoiler hieronder voor een korte how-to !

SPOILER: Uitleg in de spoiler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vorige delen vind je hier :

Topicreeks: Opmerkelijke Funda Fototopic

TVP's worden verwijderd! Plaats gewoon een opmerkelijke foto of gebruik de Volg-knop als je niet direct een leuke foto kan vinden

En 2x is scheepsrecht: Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen o|O

En weer verder. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_165595951
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 september 2016 07:12 schreef Juup© het volgende:
Wat betekent "in de GO meters" :?
Ik weet niet waar je dat leest, maar ik denk GebruiksOppervlakte.
pi_165597036
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat leest, maar ik denk GebruiksOppervlakte.
Hier bij Omschrijving.
pi_165597926
quote:
Van Wiki

De GO is dat deel van de vloeroppervlakte dat direct gericht is op de doelstelling en het gebruik van het gebouw of van afzonderlijke delen van het gebouw. Het verschil tussen de GO en de NVO is dat de niet dragende binnenwanden bij de bepaling van de GO geen rol spelen. Van de GO wordt een aantal ruimten en voorzieningen uitgezonderd, waarvan bij voorbaat vaststaat dat ze qua bestemming en inrichting ongeschikt zijn als verblijfsruimte voor personen.

De GO van een ruimte of van een groep van ruimten is de oppervlak, gemeten op vloerniveau, tussen de opgaande scheidingsconstructies, die de desbetreffende ruimte of groep van ruimten omhullen.

Bij de bepaling van de GO worden niet meegerekend:

De oppervlakte van delen van vloeren, waarboven de nettohoogte kleiner is dan 1,5 m, met uitzondering van vloeren onder trappen, hellingsbanen e.d.
Een trapgat, liftschacht of vide, indien de oppervlakte daarvan groter is dan 4 m²
Een vrijstaande bouwconstructie, niet zijnde een trap, en een leidingschacht, indien de horizontale doorsnede daarvan groter is dan 0,5, en een dragende (binnen)wand.
Bij de bepaling van de grenslijn moet een incidentele nis of uitsparing en een incidenteel uitspringend bouwdeel worden genegeerd, indien het grondvlak daarvan kleiner is dan 0,5 m².
pi_165600802
Makelaar: verf even die deur wit.
Verkoper: 1 laag is meer dan genoeg toch?



Hij is flauw, ik weet het :@ De foto erna heeft ook een deur die nog niet helemaal af was. Misschien is dat de stijl?
Het hele huis is voorzien van een aparte smaak zeg maar. Je moet er van houden.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:59:58 #6
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_165610742
Verkoop je een huis van een paar miljoen, plaatst de makelaar zo'n foto...



http://www.funda.nl/koop/t-harde/huis-85114962-ten-passeweg-5/

[ Bericht 37% gewijzigd door joers1 op 27-09-2016 21:06:16 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:03:42 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165610914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:59 schreef joers1 het volgende:
Verkoop je een huis van een paar miljoen, plaatst de makelaar zo'n foto...

[ afbeelding ]
Nogal een uitnodiging voor inbraak die fotoserie, meer aandacht voor apparatuur, meubels en wijnvoorraad dan voor het huis
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:04:59 #8
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_165610979
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogal een uitnodiging voor inbraak die fotoserie, meer aandacht voor apparatuur, meubels en wijnvoorraad dan voor het huis
Dat was dus exact wat ik ook dacht
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_165611259
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogal een uitnodiging voor inbraak die fotoserie, meer aandacht voor apparatuur, meubels en wijnvoorraad dan voor het huis
Staat er zulke bijzondere apparatuur dan? Er zullen niet veel dieven zijn die er vandoor gaan met de wijn of de meubels.
pi_165611449
Dit ziet eruit als een profi geplaatst potje.



Als de wc verbouwen lukt, kan de badkamer ook wel. Mooie afvoer onder het meubel en de leidingen links ervan zien er ook goed uit...
Nog even een stopcontactje doorgetrokken over het plafond voor een lampje.



Hier nog een verdwaald stukje slang wat uit de muur komt en de grond in gaat.



We zwaaien nog even naar de fotograaf.



Klik
pi_165611480
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Staat er zulke bijzondere apparatuur dan? Er zullen niet veel dieven zijn die er vandoor gaan met de wijn of de meubels.
Dat was dus exact wat ik ook dacht! :-p
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:18:28 #12
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_165611586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:14 schreef R2R het volgende:
Dit ziet eruit als een profi geplaatst potje.

[ afbeelding ]

Als de wc verbouwen lukt, kan de badkamer ook wel. Mooie afvoer onder het meubel en de leidingen links ervan zien er ook goed uit...
Nog even een stopcontactje doorgetrokken over het plafond voor een lampje.

[ afbeelding ]

Hier nog een verdwaald stukje slang wat uit de muur komt en de grond in gaat.

[ afbeelding ]

We zwaaien nog even naar de fotograaf.

[ afbeelding ]

Klik
Wat een pauper-pand zeg....
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:19:37 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165611634
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Staat er zulke bijzondere apparatuur dan? Er zullen niet veel dieven zijn die er vandoor gaan met de wijn of de meubels.
Als inbrekers intelligente mensen waren zouden het geen inbrekers zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:22:47 #14
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_165611774
Leuk zo'n ingebouwde vrieskast/wijnklimaatkast......


[ Bericht 14% gewijzigd door joers1 op 27-09-2016 21:27:58 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_165612291
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:22 schreef joers1 het volgende:
Leuk zo'n ingebouwde vrieskast/wijnklimaatkast......
[ afbeelding ]
Leuk? Lelijk!
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:39:41 #16
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_165612524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Leuk? Lelijk!
Je denkt toch niet dat i serieus was???? :N
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 28 september 2016 @ 00:19:05 #17
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_165616957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:04 schreef joers1 het volgende:
[..]
Dat was dus exact wat ik ook dacht
Ik vind het persoonlijk een hele schrale inrichting, niet echt veel te halen. Valt me trouwens vaker op bij grote huizen; hier en daar een zit-hoekje om dan maar het een beetje op te vullen, maar nooit echt een samenhangend gezellig geheel.

Let maar op, hoe groter, hoe "kaler" de inrichting.

Oh,
dan nog maar even een kaasplankje uit de steriel lege keuken, gezèllig.


[ Bericht 2% gewijzigd door The_vice op 28-09-2016 00:25:22 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_165617194
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:30 schreef exode het volgende:
Makelaar: verf even die deur wit.
Verkoper: 1 laag is meer dan genoeg toch?

[ afbeelding ]

Hij is flauw, ik weet het :@ De foto erna heeft ook een deur die nog niet helemaal af was. Misschien is dat de stijl?
Het hele huis is voorzien van een aparte smaak zeg maar. Je moet er van houden.
Het zal als whitewash bedoeld zijn. Lijkt me wel een koude kamer met die twee buitendeuren tegenover elkaar.
pi_165623558
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 00:19 schreef The_vice het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk een hele schrale inrichting, niet echt veel te halen. Valt me trouwens vaker op bij grote huizen; hier en daar een zit-hoekje om dan maar het een beetje op te vullen, maar nooit echt een samenhangend gezellig geheel.

Let maar op, hoe groter, hoe "kaler" de inrichting.

Oh,
dan nog maar even een kaasplankje uit de steriel lege keuken, gezèllig.
Valt mij ook vaak op, hele grote huizen met overal van die zit-hoekjes die niet bij elkaar of de rest van de inrichting passen.
Vraag me dan ook vaak af hoe veel ruimtes en hoekjes van zo'n gigantisch huis nou eigenlijk echt regelmatig gebruikt worden...
pi_165626152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:45 schreef Synasthesia het volgende:
[..]

Valt mij ook vaak op, hele grote huizen met overal van die zit-hoekjes die niet bij elkaar of de rest van de inrichting passen.
Vraag me dan ook vaak af hoe veel ruimtes en hoekjes van zo'n gigantisch huis nou eigenlijk echt regelmatig gebruikt worden...
Een doorsnee rijtjeshuis kan er ook wat van hoor. De zithoek, de eethoek, de keuken en de tuin volgepropt met zithoek, eethoek, buitenkeuken. Daarvan vraag ik me ook steeds af hoe vaak dat buitenmeubilair gebruikt wordt.

Veel villa's zijn sowieso raar met bijvoorbeeld drie woonzalen waarvan een om te eten, een keuken met grote eethoek, een hobby'skelder, een slaapzaal annex badkamer annex kleedkamer en de rest in hokjes met gezamenlijke douche. Of wel een normale kamerverdeling, maar al op de eerste etage loop je krom door het schuine dak.
pi_165627203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:02 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Een doorsnee rijtjeshuis kan er ook wat van hoor. De zithoek, de eethoek, de keuken en de tuin volgepropt met zithoek, eethoek, buitenkeuken. Daarvan vraag ik me ook steeds af hoe vaak dat buitenmeubilair gebruikt wordt.

Veel villa's zijn sowieso raar met bijvoorbeeld drie woonzalen waarvan een om te eten, een keuken met grote eethoek, een hobby'skelder, een slaapzaal annex badkamer annex kleedkamer en de rest in hokjes met gezamenlijke douche. Of wel een normale kamerverdeling, maar al op de eerste etage loop je krom door het schuine dak.
Jij hebt zeker nooit The Sims (met cheats) gespeeld? :+
pi_165627324
:X



DIt hele merkwaardige huis is om compleet je coördinatie en evenwicht kwijt te raken laat staan dat het zacht gezegd nogal deprimerend is
kijk nou toch

(ik krijg trouwens de andere foto's niet geplakt, ik hang nog in het "oude" Fundatijdperk wat dat betreft )
Waar het stinkt is het warm.
pi_165627448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:59 schreef knoblaucha6 het volgende:
:X

[ afbeelding ]

Dat hele huis is om compleet je coördinatie kwijt te raken laat staan dat het zacht gezegd nogal deprimerend is
kijk nou toch

(ik krijg trouwens de andere foto's niet geplakt, ik hang nog in het "oude" Fundatijdperk wat dat betreft )
Wat een akelig huis. Ze houden er daar volgens mij ook niet van om op blote voeten te lopen.

multifunctioneel

claustrofobisch geval

fijne vloer

het lijkt wel een bunker.

Brrr...
pi_165627500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:59 schreef knoblaucha6 het volgende:
:X

[ afbeelding ]

DIt hele merkwaardige huis is om compleet je coördinatie en evenwicht kwijt te raken laat staan dat het zacht gezegd nogal deprimerend is
kijk nou toch

(ik krijg trouwens de andere foto's niet geplakt, ik hang nog in het "oude" Fundatijdperk wat dat betreft )
http://www.kro-ncrv.nl/bi(...)30-146012-12-05-2016
quote:
Waar eerst een kale vlakte was, staat nu het kunstzinnige huis van Tijs en Paula. Als ze de grond jaren geleden kopen, staat Katendrecht nog bekend als één van de slechte wijken van Nederland. Inmiddels bruist het in de wijk en is hun zogenaamde Body-house een eye-catcher waar architecten uit heel de wereld naar komen kijken. Het huis is zo uniek dat zelfs de gemeente besloot het hoofdpad van het tegenoverliggend parkje recht op hun huis uit te laten komen.
pi_165627596
quote:
Ik had het net ook al opgezocht om te posten :D
Ze leggen al hun keuzes uit. In die uitzending zag het er wel beter uit dan hierboven op de foto's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')