abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2016 @ 13:48:32 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165623610
De wetgeving rondom euthanasie in Nederland is uitermate ingewikkeld en geestelijk lijden is nog steeds een niet erkende reden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2016 @ 13:55:43 #103
43556 miss_dynastie
pi_165623766
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:48 schreef golfer het volgende:
De wetgeving rondom euthanasie in Nederland is uitermate ingewikkeld en geestelijk lijden is nog steeds een niet erkende reden.
Dat klopt niet hoor, zie bijv. de documentaire van 2doc over de levenseindekliniek. Het is moeilijker, maar het is niet zo dat het in geen enkel geval als reden erkend wordt.
  woensdag 28 september 2016 @ 13:58:51 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165623821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:55 schreef miss_dynastie het volgende:

Het is moeilijker, maar het is niet zo dat het in geen enkel geval als reden erkend wordt.
Klopt. Maar het blijft nog steeds heel uitzonderlijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165624291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat klopt niet hoor, zie bijv. de documentaire van 2doc over de levenseindekliniek. Het is moeilijker, maar het is niet zo dat het in geen enkel geval als reden erkend wordt.
eens. Mijn benedenbuurvrouw heeft euthabasie gehad zonder terminaal ziek te zijn
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 september 2016 @ 14:21:26 #106
163650 Greys
pi_165624293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:48 schreef golfer het volgende:
De wetgeving rondom euthanasie in Nederland is uitermate ingewikkeld en geestelijk lijden is nog steeds een niet erkende reden.
Op zich had ze de verklaring en dit uitgebreid met haar begrijpende arts besproken, dus 'toestemming' hoefde ze volgens mij al niet meer te hebben omdat ze terminaal ziek was.
Of werkt dat niet zo dat je dan het moment zelf verder mag bepalen? Het is toch niet zo dat een arts dan kan ineens alsnog kan zeggen 'nou nee hoor mevrouw, we wachten nog even want u geeft aan een 8 op de pijnschaal te hebben en dat moet minimaal toch een 9 worden'? Geen idee eigenlijk..

Dit even los van Eveline. Ben benieuwd hoe dat werkt. Want de vrouw uit Nachtvlinder had op het moment dat ze koos nog geen ondraaglijk lijden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 september 2016 @ 14:23:30 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165624345
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Op zich had ze de verklaring en dit uitgebreid met haar begrijpende arts besproken, dus 'toestemming' hoefde ze volgens mij al niet meer te hebben omdat ze terminaal ziek was.
Of werkt dat niet zo dat je dan het moment zelf verder mag bepalen? Het is toch niet zo dat een arts dan kan ineens alsnog kan zeggen 'nou nee hoor mevrouw, we wachten nog even want u geeft aan een 8 op de pijnschaal te hebben en dat moet minimaal toch een 9 worden'? Geen idee eigenlijk..

Dit even los van Eveline. Ben benieuwd hoe dat werkt. Want de vrouw uit Nachtvlinder had op het moment dat ze koos nog geen ondraaglijk lijden.
Los van jouw eigen verklaring en de vraag of jouw eigen (huis)arts wil meewerken krijg je altijd nog de toetsing door een zogenaamde SCEN-arts. Pas als alle partijen het ermee eens zijn kan er euthanasie gepleegd worden.

https://www.nvve.nl/wat-euthanasie/zorgvuldige-uitvoering
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 september 2016 @ 14:25:43 #108
163650 Greys
pi_165624405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Los van jouw eigen verklaring en de vraag of jouw eigen huisarts wil meewerken krijg je altijd nog de toetsing door een zogenaamde SCEN-arts. Pas als alle partijen het ermee eens zijn kan er euthanasie gepleegd worden.
Ah.. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n arts in haar geval dan zou dwarsliggen. Maar we zullen het wrs nooit weten. Interessante materie verder wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 september 2016 @ 15:52:29 #109
163650 Greys
pi_165625943
In hoeverre leggen jullie zelf eigenlijk iets vast over hoe je uitvaart eruit komt te zien, ooit? Uit nieuwsgierigheid. Zijn er bij jullie mensen om je heen die zo met zekerheid kunnen opnoemen welke nummers er bv gedraaid moeten worden? Of het cake of bitterballen zullen zijn? Of bv wie je absoluut niet op je uitvaart zou willen hebben en wie wel. Ik denk dat ik het in z'n algemeen, dus niet tot in detail, maar eens ergens in een documentje zou moeten zetten en iemand vertellen waar dat staat. Ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 september 2016 @ 16:06:34 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165626225
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:52 schreef Greys het volgende:
In hoeverre leggen jullie zelf eigenlijk iets vast over hoe je uitvaart eruit komt te zien, ooit? Uit nieuwsgierigheid. Zijn er bij jullie mensen om je heen die zo met zekerheid kunnen opnoemen welke nummers er bv gedraaid moeten worden? Of het cake of bitterballen zullen zijn? Of bv wie je absoluut niet op je uitvaart zou willen hebben en wie wel. Ik denk dat ik het in z'n algemeen, dus niet tot in detail, maar eens ergens in een documentje zou moeten zetten en iemand vertellen waar dat staat. Ofzo.
Alles vastgelegd hier.
Vanaf een officiële euthanasie-verklaring via de NVVE t/m alle wensen rondom de uitvaart, via de uitvaartverzekering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 28 september 2016 @ 16:15:54 #111
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_165626392
Ik heb nog niets op papier gezet maar ben het wel van plan.

Wat ik wel weet is dat ik een knalroze urne wil ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_165626433
Niks vastgelegd, nog te ver van mijn bed
Geen wensen ook, behalve voorkeur voor cremeren
pi_165626461
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:52 schreef Greys het volgende:
In hoeverre leggen jullie zelf eigenlijk iets vast over hoe je uitvaart eruit komt te zien, ooit? Uit nieuwsgierigheid. Zijn er bij jullie mensen om je heen die zo met zekerheid kunnen opnoemen welke nummers er bv gedraaid moeten worden? Of het cake of bitterballen zullen zijn? Of bv wie je absoluut niet op je uitvaart zou willen hebben en wie wel. Ik denk dat ik het in z'n algemeen, dus niet tot in detail, maar eens ergens in een documentje zou moeten zetten en iemand vertellen waar dat staat. Ofzo.
Niet schriftelijk, maar m'n man weet dat ik bier op m'n uitvaart wil voor iedereen, dat ik in de hens mag en dat m'n as uitgestrooid mag worden op een plek die hij weet (geen vast monument ofzo), en ook dat ik niet kunstmatig in leven gehouden wil worden als dat zo geschiedt.
Ja doei.
  woensdag 28 september 2016 @ 16:34:10 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165626797
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:19 schreef motorbloempje het volgende:

Niet schriftelijk, maar m'n man weet dat ik bier op m'n uitvaart wil voor iedereen, dat ik in de hens mag en dat m'n as uitgestrooid mag worden op een plek die hij weet (geen vast monument ofzo), en ook dat ik niet kunstmatig in leven gehouden wil worden als dat zo geschiedt.
En wat nou als jouw man eerder doodgaat dan jij? Wie weten het dan allemaal?
Dus beter alles allemaal schriftelijk en officieel vastleggen. Ook al lijkt het allemaal nog zo ver weg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165626853
Ja, en toch komt dat allemaal nog wel een keer. En ja, ik weet dat ik ook morgen dood neer kan vallen, en mijn man ook.
Ja doei.
pi_165626874
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:34 schreef golfer het volgende:

[..]

En wat nou als jouw man eerder doodgaat dan jij? Wie weten het dan allemaal?
Dus beter alles allemaal schriftelijk en officieel vastleggen. Ook al lijkt het allemaal nog zo ver weg.
Dan weet Fok! het nu toch.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 september 2016 @ 17:07:24 #117
163650 Greys
pi_165627486
Ik denk er bv weleens over of ik iemand mijn Facebook inlog (niet lachen! :P ) zou moeten geven zodat iemand het daar zou kunnen melden als ik onverwacht neerval. Want anders hebben ze die adressen veelal helemaal niet om ze te bereiken. Facebook heeft daar geloof ik zelfs een ingebouwde optie voor als ik het wel heb, dat je iemand kunt aanwijzen van je vrienden die er dan in mag. Niet eens zo'n stom idee.
En ik zou eigenlijk wel ergens willen noteren welke foto's ik wel of niet getoond zou willen hebben :@ :D Is dat raar? Of wat er dan met mijn honden zou moeten gebeuren. Het voelt als een ver van mijn bed show, maar het kan in een klap over zijn. Onverwacht. En heb ineens het idee dat ik mensen dan met heel veel gedoe en onzekerheid opzadel omdat ze zo weinig weten. Toch maar eens over nadenken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165627516
Heb geen facebook, scheelt weer struggles :D
  woensdag 28 september 2016 @ 23:03:49 #119
403253 Meke
after all this time? always.
pi_165637498
Ik hoop - zoals al eerder gezegd - dat Eveline nu de rust gevonden heeft die ze de laatste jaren niet op aarde kon vinden én dat haar 'eindshow' de gigantische knaller wordt waar ze op hoopt, zodat al haar geliefden mooie laatste herinneringen aan haar kunnen toevoegen O+

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:07 schreef Greys het volgende:
Ik denk er bv weleens over of ik iemand mijn Facebook inlog (niet lachen! :P ) zou moeten geven zodat iemand het daar zou kunnen melden als ik onverwacht neerval. Want anders hebben ze die adressen veelal helemaal niet om ze te bereiken. Facebook heeft daar geloof ik zelfs een ingebouwde optie voor als ik het wel heb, dat je iemand kunt aanwijzen van je vrienden die er dan in mag. Niet eens zo'n stom idee.
En ik zou eigenlijk wel ergens willen noteren welke foto's ik wel of niet getoond zou willen hebben :@ :D Is dat raar? Of wat er dan met mijn honden zou moeten gebeuren. Het voelt als een ver van mijn bed show, maar het kan in een klap over zijn. Onverwacht. En heb ineens het idee dat ik mensen dan met heel veel gedoe en onzekerheid opzadel omdat ze zo weinig weten. Toch maar eens over nadenken.
Maar hoe erg zou het zijn als mensen misschien niet doen wat jij zou willen, maar wat zij dénken dat jij zou willen? Dat ze de liedjes draaien waarbij ze aan jou moeten denken, waar ze warme herinneringen met jou aan hebben? Dat lijkt mij juist ook mooi :)

En die foto, daar heb ik ook wel eens over gedacht. Dat wat er op je rouwkaart staat, blijft vaak toch in de gedachten. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, stel dat ik vermist ben, dat iedereen zo op het journaal etc je foto ziet. Hoe zou ik dan weergegeven (willen) worden?

Niet dat ik er ooit wat mee doe verder.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 september 2016 @ 23:18:12 #120
163650 Greys
pi_165637843
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:03 schreef Meke het volgende:
Maar hoe erg zou het zijn als mensen misschien niet doen wat jij zou willen, maar wat zij dénken dat jij zou willen? Dat ze de liedjes draaien waarbij ze aan jou moeten denken, waar ze warme herinneringen met jou aan hebben? Dat lijkt mij juist ook mooi :)
Helemaal niet erg zelfs. Heb je gelijk in. Maar ik ben bang dat het mijn ouders en vrienden misschien stress bovenop verdriet zou geven - onnodige stress - als ze denken 'oh god ik weet helemaal niet zo goed wat ze voor muziek zou willen eigenlijk'. En dat ze dat dan extra verdriet geeft. Dat ze spijt hebben of bang zijn dat ze me dan niet goed genoeg kenden. Wat onzin is, maar ik heb gewoon geen uitgesproken (letterlijk) muzieksmaak. Het zou voor mij idd niet uitmaken als ze een 'verkeerd' liedje draaien. Maar ik wil ze besparen dat ze bang zijn dat ze het fout doen. Nou ja, warrig en langdradig verhaal. Hoop dat ik een beetje over kan brengen wat ik bedoel ;)

quote:
En die foto, daar heb ik ook wel eens over gedacht. Dat wat er op je rouwkaart staat, blijft vaak toch in de gedachten. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, stel dat ik vermist ben, dat iedereen zo op het journaal etc je foto ziet. Hoe zou ik dan weergegeven (willen) worden?

Niet dat ik er ooit wat mee doe verder.
Ja precies. Als ik vermist raak of dood ga als ze dan in godsnaam maar niet uitgerekend die ene foto gebruiken die bij moeders op de vensterbank staat die ik zelf niet bepaald flatteus vind :D Dat. Alsof het dan nog uitmaakt, maar toch. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165638006
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:07 schreef Greys het volgende:
Ik denk er bv weleens over of ik iemand mijn Facebook inlog (niet lachen! :P ) zou moeten geven zodat iemand het daar zou kunnen melden als ik onverwacht neerval. Want anders hebben ze die adressen veelal helemaal niet om ze te bereiken. Facebook heeft daar geloof ik zelfs een ingebouwde optie voor als ik het wel heb, dat je iemand kunt aanwijzen van je vrienden die er dan in mag. Niet eens zo'n stom idee.
En ik zou eigenlijk wel ergens willen noteren welke foto's ik wel of niet getoond zou willen hebben :@ :D Is dat raar? Of wat er dan met mijn honden zou moeten gebeuren. Het voelt als een ver van mijn bed show, maar het kan in een klap over zijn. Onverwacht. En heb ineens het idee dat ik mensen dan met heel veel gedoe en onzekerheid opzadel omdat ze zo weinig weten. Toch maar eens over nadenken.
Ik hoef zelf niet per se mijn begrafenis te regelen, ik ben die dag toch "verhinderd". Ik heb dan ook nog niets geregeld, omdat ik ook nog vrij jong ben. Maar ik kan mij goed voorstellen dat een ander dat wel fijn vind. En dat van die honden vind ik meer dan logisch, je wilt ze toch een goed thuis geven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_165641763
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Helemaal niet erg zelfs. Heb je gelijk in. Maar ik ben bang dat het mijn ouders en vrienden misschien stress bovenop verdriet zou geven - onnodige stress - als ze denken 'oh god ik weet helemaal niet zo goed wat ze voor muziek zou willen eigenlijk'. En dat ze dat dan extra verdriet geeft. Dat ze spijt hebben of bang zijn dat ze me dan niet goed genoeg kenden. Wat onzin is, maar ik heb gewoon geen uitgesproken (letterlijk) muzieksmaak. Het zou voor mij idd niet uitmaken als ze een 'verkeerd' liedje draaien. Maar ik wil ze besparen dat ze bang zijn dat ze het fout doen. Nou ja, warrig en langdradig verhaal. Hoop dat ik een beetje over kan brengen wat ik bedoel ;)

[..]

Ja precies. Als ik vermist raak of dood ga als ze dan in godsnaam maar niet uitgerekend die ene foto gebruiken die bij moeders op de vensterbank staat die ik zelf niet bepaald flatteus vind :D Dat. Alsof het dan nog uitmaakt, maar toch. _O-
Dit dus. Vrouwen die zich bezig houden met foto's terwijl ze zelf niet eens meer leven :') Doe eens niet zo als een stereotype vrouw.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 september 2016 @ 10:26:40 #123
163650 Greys
pi_165641805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dit dus. Vrouwen die zich bezig houden met foto's terwijl ze zelf niet eens meer leven :') Doe eens niet zo als een stereotype vrouw.
Ik weet het. En het is ook best gênant. Maar ik ga er niet om liegen. Dan komt het maar wijverig over. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165641817
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik weet het. En het is ook best gênant. Maar ik ga er niet om liegen. Dan komt het maar wijverig over. :+
Nu je er bewust van bent kun je het ook laten gaan. Ontopic. RIP Eveline. Ik had ook niet zoveel met haar, maar heb nog minder met die Edgar dude.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:26:23 #125
403253 Meke
after all this time? always.
pi_165650119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dit dus. Vrouwen die zich bezig houden met foto's terwijl ze zelf niet eens meer leven :') Doe eens niet zo als een stereotype vrouw.
Nou zó gek is het toch ook weer niet? Ik vind het gewoon een prettig idee als mijn laatste foto een mooie is. En dat komt niet omdat ik zo ijdel ben, dat komt gewoon omdat ik héél erg niet fotogeniek ben :D

En daarin snap ik Eveline ook wel goed. Hoewel zij er redelijk ver in ging, is het fijn om regie te hebben over het laatste moment dat jij met mensen deelt. Je bent er zelf niet meer, maar het is wel je kans om een mooie herinnering te creëren die mensen met jou zullen associeren.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_165650244
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:26 schreef Meke het volgende:

[..]

Nou zó gek is het toch ook weer niet? Ik vind het gewoon een prettig idee als mijn laatste foto een mooie is. En dat komt niet omdat ik zo ijdel ben, dat komt gewoon omdat ik héél erg niet fotogeniek ben :D

En daarin snap ik Eveline ook wel goed. Hoewel zij er redelijk ver in ging, is het fijn om regie te hebben over het laatste moment dat jij met mensen deelt. Je bent er zelf niet meer, maar het is wel je kans om een mooie herinnering te creëren die mensen met jou zullen associeren.
Ja, want de mensen die om jou geven zullen vast een heel erg lelijke foto van je kiezen :') Wat laten vrouwen zich weer kennen :r
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 september 2016 @ 17:33:16 #127
163650 Greys
pi_165650280
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:26 schreef Meke het volgende:

[..]

Nou zó gek is het toch ook weer niet? Ik vind het gewoon een prettig idee als mijn laatste foto een mooie is. En dat komt niet omdat ik zo ijdel ben, dat komt gewoon omdat ik héél erg niet fotogeniek ben :D

En daarin snap ik Eveline ook wel goed. Hoewel zij er redelijk ver in ging, is het fijn om regie te hebben over het laatste moment dat jij met mensen deelt. Je bent er zelf niet meer, maar het is wel je kans om een mooie herinnering te creëren die mensen met jou zullen associeren.
Ik kan het me júist voorstellen als je - zoals de mensen in OML - al enige tijd weet dat je het niet gaat overleven, dat je het afscheid dan juist zo gaat plannen. Dan heb je iig nog ergens controle over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 september 2016 @ 17:34:38 #128
163650 Greys
pi_165650315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:31 schreef Syntix het volgende:

[..]

Ja, want de mensen die om jou geven zullen vast een heel erg lelijke foto van je kiezen :') Wat laten vrouwen zich weer kennen :r
Hou die kotssmilies eens bij je.
Totaal onnodig. Over je laten kennen gesproken. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165650608
Wat raar hier zeg? Natuurlijk wil je een leuke foto zoals mensen je kennen. Ik heb ook muziek en wensen kenbaar gemaakt. Ook waar mijn as naartoe moet.
Gedoe omdat iemand dat niet deed was een reden om dat kenbaar te maken.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165650747
Raar idd om de mensen die om jou geven zo te wantrouwen om een foto :') Ze zullen vast wel een mooie foto van jou uitzoeken hoor en btw je kan het zelf toch niet weten/zien, want je bent er niet meer dan.
pi_165650782
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:55 schreef Syntix het volgende:
Raar idd om de mensen die om jou geven zo te wantrouwen om een foto :') Ze zullen vast wel een mooie foto van jou uitzoeken hoor en btw je kan het zelf toch niet weten/zien, want je bent er niet meer dan.
Dooddoener :W
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165650811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:56 schreef Soury het volgende:

[..]

Dooddoener :W
Verkeerde woordkeuze in dit topic Soury ;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 september 2016 @ 19:00:46 #133
163650 Greys
pi_165651977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:55 schreef Syntix het volgende:
Raar idd om de mensen die om jou geven zo te wantrouwen om een foto :') Ze zullen vast wel een mooie foto van jou uitzoeken hoor en btw je kan het zelf toch niet weten/zien, want je bent er niet meer dan.
Dat 'wantrouwen' vul je zelf in. Je maakt het veel negatiever dan het is. Mijn moeder kan die foto wel prachtig vinden maar ten eerste is ie van acht jaar geleden en ten tweede hangt er een pet voor mijn ogen. Als ik het dan tóch zelf voor het zeggen heb zou ik ze de keuze besparen en zelf een andere kiezen. Wat is daar nou in vredesnaam zo gruwelijk, onsympathiek en :r aan? Overdrijf je niet een píetsie?

Ik had al toegegeven dat het misschien een beetje wijverig was. Hamer er niet zo op door. Heb gewoon respect voor andermans instelling, ook al is het niet de jouwe. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165652476
Is dit trouwens niet iets om in een apart topic te bespreken? Hoewel het raakvlak heeft, heeft het ook niet zoveel met het programma te maken.
pi_165653009
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:20 schreef iBenny het volgende:
Is dit trouwens niet iets om in een apart topic te bespreken? Hoewel het raakvlak heeft, heeft het ook niet zoveel met het programma te maken.
Daar heb je een punt Bennie, goed opgetreden als modje.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 september 2016 @ 21:01:16 #136
163650 Greys
pi_165655719
Het heeft echt alles met het programma te maken. In hoeverre het raar is dat Eveline alles gedetailleerd regelde. Maar prima hoor. We wachten wel op nieuwe afleveringen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165655750
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat 'wantrouwen' vul je zelf in. Je maakt het veel negatiever dan het is. Mijn moeder kan die foto wel prachtig vinden maar ten eerste is ie van acht jaar geleden en ten tweede hangt er een pet voor mijn ogen. Als ik het dan tóch zelf voor het zeggen heb zou ik ze de keuze besparen en zelf een andere kiezen. Wat is daar nou in vredesnaam zo gruwelijk, onsympathiek en :r aan? Overdrijf je niet een píetsie?

Ik had al toegegeven dat het misschien een beetje wijverig was. Hamer er niet zo op door. Heb gewoon respect voor andermans instelling, ook al is het niet de jouwe. :)
:') zegt iemand die haar foto wil regelen, omdat ze bang is dat familieleden/vrienden geen goede foto hebben/kunnen uitzoeken :') bitch please...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 september 2016 @ 21:03:59 #138
163650 Greys
pi_165655802
Bitch?
Je moeder heeft je keurig opgevoed zie ik. Ze zal trots zijn.

Maar je maakt Benny boos.
Dag pop.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165655850
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:20 schreef iBenny het volgende:
Is dit trouwens niet iets om in een apart topic te bespreken? Hoewel het raakvlak heeft, heeft het ook niet zoveel met het programma te maken.
Ja R&P / Hoe ziet jouw uitvaart eruit?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165661615
Top Soury
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:03 schreef Greys het volgende:
Bitch?
Je moeder heeft je keurig opgevoed zie ik. Ze zal trots zijn.

Maar je maakt Benny boos.
Dag pop.
Ik Benny boos hoor.

De discussie komt naar mijn idee beter tot z'n recht in een apart topic. Het heeft te maken met het onderwerp, maar werd in die zin zo inhoudelijk dat het het verder van het programma af kwam te staan.
Verder heb ik er net zoveel over te zeggen als een ieder ander in dit topic, dus het was enkel een suggestie.

(Overigens zijn de verantwoordelijke mods inmiddels ook op de hoogte gesteld van de shit in dit topic; die eerder naar persoonlijke aanvallen neigen dan überhaupt over het onderwerp gaan)
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2016 @ 08:41:06 #141
368283 ato
pi_165663974
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:52 schreef Greys het volgende:
In hoeverre leggen jullie zelf eigenlijk iets vast over hoe je uitvaart eruit komt te zien, ooit? Uit nieuwsgierigheid. Zijn er bij jullie mensen om je heen die zo met zekerheid kunnen opnoemen welke nummers er bv gedraaid moeten worden? Of het cake of bitterballen zullen zijn? Of bv wie je absoluut niet op je uitvaart zou willen hebben en wie wel. Ik denk dat ik het in z'n algemeen, dus niet tot in detail, maar eens ergens in een documentje zou moeten zetten en iemand vertellen waar dat staat. Ofzo.
Ik heb alles al klaar liggen, dit omdat ik ouder word.
Ik heb het ook besproken met mijn goede vrienden en familie.

En ik helaas ook in een medische molen ben terecht gekomen.
Ziet er gelukkig wel nu positief uit.

Maar ik heb ook veel meegemaakt met oa overlijden van mijn zus.
Zij heeft zelf verteld wat zij wilde, maar vroeg ook wat wij wilden.
Mijn zus wilde geen 'poes pas'.

Het is ook eenvoudig geweest met veel mensen, ook met speeches .
Maar een waardig afscheid.

En inderdaad heb respect voor mensen die terminaal zijn en zelf hun begrafenis regelen.
Het is een stuk van hen en het is ook herkenbaar bij nabestaanden die zeggen dat was hij of zij.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2016 @ 08:46:31 #142
368283 ato
pi_165664046
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dit dus. Vrouwen die zich bezig houden met foto's terwijl ze zelf niet eens meer leven :') Doe eens niet zo als een stereotype vrouw.
Mijn zus was een tijd ziek en zag er in haar laatste jaren eruit als een zieke vrouw.
Er zijn ook foto's van.

Mijn familie hebben een foto gekozen toen zij nog niet ziek was ( vlak daarvoor) ook hoe anderen haar kenden. Mijn zus was ook op haar manier ijdel.
Ik weet zeker dat zij dat had goed gevonden ( over foto's hadden wij nog niet gesproken)

Ok ik zie dat ik ook afwijk :-) sorry.

Maar ik heb een tijd niet gekeken ivm omstandigheden.
Maar ik vond het altijd een prachtige serie.
Ik kan er nu wel weer naar kijken hoor.

RIP Eveline
Life can be a bitch, so like it..
pi_165664400
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:41 schreef ato het volgende:

[..]

Ik heb alles al klaar liggen, dit omdat ik ouder word.
Ik heb het ook besproken met mijn goede vrienden en familie.

En ik helaas ook in een medische molen ben terecht gekomen.
Ziet er gelukkig wel nu positief uit.

Maar ik heb ook veel meegemaakt met oa overlijden van mijn zus.
Zij heeft zelf verteld wat zij wilde, maar vroeg ook wat wij wilden.
Mijn zus wilde geen 'poes pas'.

Het is ook eenvoudig geweest met veel mensen, ook met speeches .
Maar een waardig afscheid.

En inderdaad heb respect voor mensen die terminaal zijn en zelf hun begrafenis regelen.
Het is een stuk van hen en het is ook herkenbaar bij nabestaanden die zeggen dat was hij of zij.
^O^
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2016 @ 09:35:55 #144
368283 ato
pi_165664630
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:19 schreef Injetta het volgende:

[..]

^O^
Life can be a bitch, so like it..
pi_165665228
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:52 schreef Greys het volgende:
In hoeverre leggen jullie zelf eigenlijk iets vast over hoe je uitvaart eruit komt te zien, ooit? Uit nieuwsgierigheid. Zijn er bij jullie mensen om je heen die zo met zekerheid kunnen opnoemen welke nummers er bv gedraaid moeten worden? Of het cake of bitterballen zullen zijn? Of bv wie je absoluut niet op je uitvaart zou willen hebben en wie wel. Ik denk dat ik het in z'n algemeen, dus niet tot in detail, maar eens ergens in een documentje zou moeten zetten en iemand vertellen waar dat staat. Ofzo.
Over uitvaart heb ik niks vastgelegd.

Maar omdat vriend en ik een samenlevingscontract hebben, heb ik ook een levenstestament waarbij na een verklaring van wilsonbekwaamheid van een arts hij de aangewezen persoon is die alle noodzakelijke beslissingen mag/moet maken, zowel financieel als op medisch gebied.
Anders zouden mn ouders dat namelijk moeten doen en dat heb ik liever niet.
pi_165665286
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Over uitvaart heb ik niks vastgelegd.

Maar omdat vriend en ik een samenlevingscontract hebben, heb ik ook een levenstestament waarbij na een verklaring van wilsonbekwaamheid van een arts hij de aangewezen persoon is die alle noodzakelijke beslissingen mag/moet maken, zowel financieel als op medisch gebied.
Anders zouden mn ouders dat namelijk moeten doen en dat heb ik liever niet.
En als jullie nou tegelijk dood gaan?
pi_165665308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:29 schreef MCH het volgende:

[..]

En als jullie nou tegelijk dood gaan?
Dan merken we er allebei toch niks meer van.
pi_165665427
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan merken we er allebei toch niks meer van.
Dus je doet het voor je vriend?
pi_165665596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus je doet het voor je vriend?
Huh? Ik volg je hierin niet helemaal.
pi_165665650
Dit geneuzel was toch verwezen naar ander topic?
quote:
pi_165665744
Ik geloof dat 1tje van het nieuwe seizoen alweer dood is. Weten we eigenlijk al meer van de andere kandidaten deelnemers?
pi_165671251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:54 schreef MCH het volgende:
Ik geloof dat 1tje van het nieuwe seizoen alweer dood is. Weten we eigenlijk al meer van de andere kandidaten deelnemers?
Ja dat was Gerrianne, volgens mij is zij ergens in augustus al overleden. 17 jaar pas :'(

Las het ook van de week van Eveline. Heb me aan haar nooit gestoord, juist wel moedig hoe zij er mee om ging (met de eindshow en dat ze gewoon toegaf dat het klaar mocht zijn). Hopelijk heeft ze nu haar rust gevonden, R.I.P. :'(
Eddie ook al slecht nieuws, zal wel niet lang meer duren, al hoop ik dat hij nog wat reservetijd krijgt, zoals Eveline het omschreef. Heb afgelopen seizoen best wel zitten huilen bij de beelden van de uitvaart van Matthijs en het overlijden van Ariejanne.
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:17:20 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165671362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:12 schreef DoubleDip het volgende:

Eddie ook al slecht nieuws, zal wel niet lang meer duren, al hoop ik dat hij nog wat reservetijd krijgt.
Ik heb net zijn broer en vader gesproken en die blijven allebei heel optimistisch hopen dat die nieuwe 'wonderpil' uit de USA snel voor hem beschikbaar komt. Hij ligt momenteel stabiel slecht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165671447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb net zijn broer en vader gesproken en die blijven allebei heel optimistisch hopen dat die nieuwe 'wonderpil' uit de USA snel voor hem beschikbaar komt. Hij ligt momenteel stabiel slecht.
Wist niet dat je zijn familie kende. Gezien de laatste update van Eddy wordt het heel hard duimen dat de wonderpil op tijd zal komen. Laten we het hopen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2016 @ 16:22:46 #155
368283 ato
pi_165671496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb net zijn broer en vader gesproken en die blijven allebei heel optimistisch hopen dat die nieuwe 'wonderpil' uit de USA snel voor hem beschikbaar komt. Hij ligt momenteel stabiel slecht.
Ok je kent hem, sterkte.
En dat de pil snel mag komen ( duimen)
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:27:39 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165671604
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:22 schreef ato het volgende:

Ok je kent hem, sterkte.
En dat de pil snel mag komen ( duimen)
Ik ben niet zo close dat ik sterkte nodig heb, hoor.
Ken de familie en zie/spreek ze regelmatig.
Meer niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2016 @ 16:41:21 #157
368283 ato
pi_165671872
Ok, fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Wat is het ook een klote ziekte he..
Life can be a bitch, so like it..
pi_165695064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben niet zo close dat ik sterkte nodig heb, hoor.
Ken de familie en zie/spreek ze regelmatig.
Meer niet.
In ieder geval bedankt voor je updates.

Ik weet niet wanneer het nieuwe seizoen begint eigenlijk. Iemand enig idee?
pi_165695292
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

In ieder geval bedankt voor je updates.

Ik weet niet wanneer het nieuwe seizoen begint eigenlijk. Iemand enig idee?
Begin 2017 net als dit jaar?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:37:51 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165952552
Heb net even de broer van Edgar gesproken. Vandaag is eindelijk het experimentele nieuwe medicijn uit de USA aangekomen bij de apotheek van het AVL (waar hij nog steeds in ligt) en ze gaan dus nu beginnen met die nieuwe "wonderpil".
Over enige tijd dus bekend of het wel of niet aanslaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165952739
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:37 schreef golfer het volgende:
Heb net even de broer van Edgar gesproken. Vandaag is eindelijk het experimentele nieuwe medicijn uit de USA aangekomen bij de apotheek van het AVL (waar hij nog steeds in ligt) en ze gaan dus nu beginnen met die nieuwe "wonderpil".
Over enige tijd dus bekend of het wel of niet aanslaat.
Ik duim voor hem ^O^
Wel naar dat het zo slecht gaat dat hij nog steeds in zkh ligt ook ;(
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:04:46 #162
368283 ato
pi_165955982
Inderdaad duimen..
Life can be a bitch, so like it..
pi_165957167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:04 schreef ato het volgende:
Inderdaad duimen..
Dat is een familie met geld?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165957382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:20 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat is een familie met geld?
Ja :Y
pi_165957410
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja :Y
Dacht ik al.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165958299
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Dacht ik al.
:')
pi_165958521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:12 schreef MCH het volgende:

[..]

:')
Ik gun hem van alles, maar dit is niet voor iedereen weggelegd
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165958589
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik gun hem van alles, maar dit is niet voor iedereen weggelegd
Dus?
pi_165958623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik gun hem van alles, maar dit is niet voor iedereen weggelegd
Nee das waar. Als je voldoende geld hebt dan koop je gewoon de juiste kanker waar een wonderpil voor beschikbaar is. 🙄
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:28:34 #170
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_165958642
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:37 schreef golfer het volgende:
Heb net even de broer van Edgar gesproken. Vandaag is eindelijk het experimentele nieuwe medicijn uit de USA aangekomen bij de apotheek van het AVL (waar hij nog steeds in ligt) en ze gaan dus nu beginnen met die nieuwe "wonderpil".
Over enige tijd dus bekend of het wel of niet aanslaat.
Pfff, hoop het zo voor hem!
With the stars as her umbrella
pi_165958649
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nee das waar. Als je voldoende geld hebt dan koop je gewoon de juiste kanker waar een wonderpil voor beschikbaar is. 🙄
Prima als het kan.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:29:53 #172
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_165958672
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nee das waar. Als je voldoende geld hebt dan koop je gewoon de juiste kanker waar een wonderpil voor beschikbaar is. 🙄
Dit inderdaad!
With the stars as her umbrella
pi_165958735
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:29 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dit inderdaad!
Het is uitstel. Ik zou het zelfde doen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:34:00 #174
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_165958795
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is uitstel. Ik zou het zelfde doen
Uitstel...misschien heb je gelijk maar het klinkt nogal onsympathiek.
With the stars as her umbrella
pi_165958877
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:34 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Uitstel...misschien heb je gelijk maar het klinkt nogal onsympathiek.
Ja ik weet het. Ik hoop dat het iig nog levensvreugd gaat brengen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_165960845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:34 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Uitstel...misschien heb je gelijk maar het klinkt nogal onsympathiek.
Nee, het klinkt realistisch.
pi_165961161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:37 schreef golfer het volgende:
Heb net even de broer van Edgar gesproken. Vandaag is eindelijk het experimentele nieuwe medicijn uit de USA aangekomen bij de apotheek van het AVL (waar hij nog steeds in ligt) en ze gaan dus nu beginnen met die nieuwe "wonderpil".
Over enige tijd dus bekend of het wel of niet aanslaat.
Wat fijn om te horen, ik hoop dat het zijn werk gaat doen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:09:17 #178
163650 Greys
pi_166195207
UPDATE VAN EDGAR
(plaatste hij net op FB)

-------

We hebben een rumoerige tijd achter de rug….

De afgelopen maanden zijn er weinig momenten geweest waarin ik mij goed genoeg voelde om naar buiten te gaan. Daardoor raak je behoorlijk geïsoleerd. Ook de laatste paar weken zijn heel zwaar geweest. Ik heb in de loop van de herfst een aardige collectie ziekenhuisbezoeken opgebouwd, met als ‘pronkstuk’ vorige week. Ik kreeg bijna geen adem meer en had een constante hartslag van 120. Samen met mijn vader en broertje ben ik de volgende ochtend naar het ziekenhuis gegaan. Het begin van een nieuwe carrière in mijn medische loopbaan, namelijk dat van ‘loodgietertje spelen’. Er zat vocht bij mijn longen en dat moest worden afgetapt. Via een opening in mijn rug kon er een slangetje naar binnen. Langs deze regenpijp kon het vocht naar buiten worden weggepompt. Het resultaat: 1,5 liter rosé. Een magnumfles die al een tijdje in de weg lag. De lucht leek daarmee letterlijk opgeklaard. Wat meer adem, en een normale hartslag..

Het goede nieuws is dat ik sinds vorige week ben begonnen met de nieuwe wonderpil. Elke dag vier smintjes die mij letterlijk van een nieuwe frisse adem moeten voorzien. Het verkrijgen van dit nieuwe medicijn heeft nogal wat tijd, energie en geduld gekost en moet zich nog bewijzen als een wonder. Mijn lichaam heeft het momenteel zo zwaar, na 2 stappen ben ik al buiten adem. Ik droom vaak dat ik mij weer beter ga voelen en weer in staat ben om een mooie wandeling te maken en om ergens een lekker wijntje te drinken. Daar ben ik wel aan toe!

Na een week deze nieuwe wonderpil te hebben geslikt kun je niet zeggen of het al werkt. Het is geen antibiotica die je slikt en waarna je je na een paar dagen weer beter voelt. Ik weet dat ik ver achter loop in deze nieuwe marathon, maar de strijd is niet gestreden en ik geef niet op.

Wanneer jullie dit bericht lezen, ben ik onderweg naar het ziekenhuis voor een echo van mijn buik want deze doet pijn en is opgezet. Of dat een goed teken is (en het medicijn zijn werk aan het doen is) of niet kan ik nog niet zeggen.

Elke dag als ik wakker word, hoop ik dat ik mij iets beter voel. En hoop ik dat het tij zal keren en mij zal brengen naar meer zon, palmen en stranden… Ik wacht rustig af.. Want die dag is nog niet aangebroken.

Bedankt voor alle steun!

X Eddie
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:17:50 #179
368283 ato
pi_166196610
Wat een topper..
Life can be a bitch, so like it..
pi_166389875
Weer een update van Eddie op FB:

Korte update:

Na vijf dagen ziekenhuis ben ik weer thuis. Het waren voor mij lange rumoerige dagen. Ik kreeg geen lucht door de toename van het vocht bij mijn longen. Doormiddel van drains hebben ze dit vocht grotendeels weg kunnen halen. Ik heb hierdoor wat meer adem gekregen maar al met al heb ik een (regen)jasje uitgedaan. De pijn was amper te verdragen en ik ben platgegooid met een flinke dosis morfine. Gelukkig heeft het geweldige team van Spaarne ziekenhuis Hoofddorp mij weer op de rails gekregen. Nu hopen dat deze stoomtrein weer op gang komt….

Het is wel duidelijk geworden hoe kwetsbaar ik ben geworden, althans, mijn lichaam. Hoe graag ik dit ook niet wil zien of meemaken. Ik ben het ziekenhuis uitgekomen met een zuurstoffles, niet om diepzee te duiken, wat ik altijd nog wilde doen, maar omdat mijn longen sterk achteruit zijn gegaan. Even naar buiten voor koffie of lunch in mijn favoriete tentje gaat niet makkelijk. Het vergt allemaal veel energie (te veel) en voorbereiding. Een deel van mijn vrijheid is mij hierdoor ontnomen.

De nieuwe (wonder)pil zit nu op dag 19. Mijn bloedwaardes geven een relatief goed beeld aan, voor de rest is het afwachten hoe het kwartje gaat vallen. En dat dit kwartje maar de goede kant op valt zodat ik beetje bij beetje dat deel van mijn vrijheid terug krijg.

To be continued,

X Eddie
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:04:21 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166414137
Broer van Edgar net weer even gesproken.
Edgar is vandaag zelfs even naar buiten geweest en heeft een klein stukje kunnen wandelen. Had dus een goede dag. Heeft geen pijnstillers meer.
Probleem van andere zaken is dat hij met die experimentele pillen zit en niemand (nog) weet wat die nou precies aan eventuele bijwerkingen opleveren. Elke keer als er weer wat gebeurd is de vraag of het zijn voortschrijdende ziekte is of een bijwerking van die pillen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 november 2016 @ 15:53:08 #182
163650 Greys
pi_166415126
Fijn dat hij een goede dag geeft en geen pijnstillers. Hoop zo voor hem dat de medicijnen een wonder gaan verrichten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:53:10 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166890928
Update Edgar:
z'n broer net even gesproken. Experimentele medicatie slaat nog steeds aan. Hij kan gewoon nu zonder zuurstof-ondersteuning naar buiten en voelt zich redelijk.
13 december wordt een spannende dag, want dan staat er weer een CT-scan gepland.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 49% gewijzigd door golfer op 25-11-2016 16:46:11 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166890991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:53 schreef golfer het volgende:
Update Edgar:
z'n broer net even gesproken. Experimentele medicatie slaat nog steeds aan. Hij kan gewoon nu zonder zuurstof-ondersteuning naar buiten en voelt zich redelijk.
13 december wordt een spannende dag, want dan staat er weer een CT-scan gepland.
Goed nieuws en spannend idd dan :Y
pi_166917062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:53 schreef golfer het volgende:
Update Edgar:
z'n broer net even gesproken. Experimentele medicatie slaat nog steeds aan. Hij kan gewoon nu zonder zuurstof-ondersteuning naar buiten en voelt zich redelijk.
13 december wordt een spannende dag, want dan staat er weer een CT-scan gepland.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed om te horen.
Foto op het strand zag ik al op FB, mooi om te zien dat hij daar iig nog wel van kan genieten.
pi_166918194
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:52 schreef Greys het volgende:
In hoeverre leggen jullie zelf eigenlijk iets vast over hoe je uitvaart eruit komt te zien, ooit? Uit nieuwsgierigheid. Zijn er bij jullie mensen om je heen die zo met zekerheid kunnen opnoemen welke nummers er bv gedraaid moeten worden? Of het cake of bitterballen zullen zijn? Of bv wie je absoluut niet op je uitvaart zou willen hebben en wie wel. Ik denk dat ik het in z'n algemeen, dus niet tot in detail, maar eens ergens in een documentje zou moeten zetten en iemand vertellen waar dat staat. Ofzo.
Heb zoveel mogelijk vastgelegd. Heb een "over mijn lijk scenario" een keer van dichtbij meegemaakt, het zusje van mijn toemalige partner. Heb bij de gesprekken gezeten van de familie met de begrafenisondernemer, en ik schrok van de reddeloosheid. Vragen over de uitvaart waar ze niet op voorbereid waren moesten ad hoc beantwoord worden. Dat is iets wat ik mijn nabestaanden wil besparen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:45:43 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167476683
Update van Edgar:
quote:
Winterslaap

Een omschrijving geven van de afgelopen weken is voor mij heel moeilijk. Er is weer zo ontzettend veel gebeurd dat ik even uit mijn winterslaap heb moeten ontwaken om dit bericht te schrijven en jullie zodoende op de hoogte te houden.

Het was zwaar, heel zwaar. Ik heb mij vaak afgevraagd hoeveel zwaarder het nog gaat worden en wat mijn lichaam aankan. Alsof ik keer op keer wordt getest. De laatste weken krabbelde ik weer een beetje op. Ik kon gelukkig weer rustig naar buiten en heb kunnen genieten van de winterzon op het strand en van het heerlijke gevoel van door het zand lopen. Ik kon deze zonne-energie goed gebruiken om mijn lichaam weer een beetje op te laden. Naast deze mooie momenten heb ik ook veel terugval gehad met de bijbehorende pijn en vermoeidheid. Telkens hoop ik dan dat het komt doordat de slechte cellen het gevecht aan het verliezen zijn. Moed blijf ik houden en ik put kracht uit het feit dat ik in mijn hoofd plannetjes maak voor nieuwe reisjes, daar waar uitstapjes overigens misschien meer op hun plaats zijn.

En dan de laatste paar weken. Het gaat steeds slechter. De hoeveelheid vocht rond mijn longen en buik is flink toegenomen.
Ik krijg nog maar weinig lucht en het lijkt soms alsof ik langzaam stik. Afgelopen week heb ik een nieuwe scan gehad waarop weinig verbetering te zien is. Ook geeft mijn bloedbeeld aan dat de wonderpil niet dusdanig aanslaat dat het zijn naam eer aan doet.
Ik verslechter en moet snel aan een nieuwe behandeling beginnen. Wat dat betreft zijn er nog twee opties over: een zware chemotherapie en immunotherapie. Helaas weet ik al wat mij bij de eerste optie staat te wachten; veel ellendige bijwerkingen. Eerlijk gezegd doet het mij veel verdriet als ik er aan denk, maar het doet mij nog meer verdriet dat mijn lichaam mij nu in de steek laat. En dan de laatste optie, immunotherapie. Dat is een zeer risicovolle behandeling waarbij de slagingskans niet in mijn voordeel is.
Maar ik heb al zo veel overwonnen dat ik deze risicovolle strohalm sterk in overweging neem, als mijn lichaam het nog aankan.

Mocht er de komende tijd sprake zijn van nieuwe ontwikkelingen, dan kom ik nog met een korte update.

Heel veel dank voor alle steun van het afgelopen jaar. Voor nu wens ik jullie alvast fijne feestdagen en een geweldig 2017. Maak er iets moois van!!

Jullie Eddie…
Ziet er dus niet best uit. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_167476761
Hmm dat klinkt idd niet echt goed nee ;(
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 december 2016 @ 17:34:26 #189
163650 Greys
pi_167477738
Oef. Dat klinkt eerlijk gezegd alsof het niet lang meer gaat duren. Wat een lijdensweg. Vreselijk. Hij is er zelf helemaal niet klaar voor en grijpt elke strohalm aan. Zo begrijpelijk maar och kerel toch... ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2016 @ 23:41:02 #190
368283 ato
pi_167567871
Nee ziet er zeker niet goed uit, ik brand een kaarsje. Hoop dat dan de zwaardere chemo toch iets doet..
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 23 december 2016 @ 23:43:36 #191
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167567944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:45 schreef golfer het volgende:
Update van Edgar:

[..]

Ziet er dus niet best uit. ;(
Oh wat sneu ;(
Ik hoop het zo ontzettend voor hem!
With the stars as her umbrella
pi_167745798
Het heeft idd niet zo mogen zijn met die tweede wonderpil. Eddie is overleden ;(

quote:
This is the end.

Het is gek om iets te schrijven dat wordt gelezen als ik er niet meer ben. Wanneer deze tekst online komt, en jullie dit lezen, zal ik zijn weggevaren naar een nieuw bestaan. Mijn gevecht is tot een einde gekomen. Ik heb vele slagen gewonnen, maar helaas niet de eindstrijd. Gelukkig heb ik mijn laatste dagen fijn gevierd met familie en vrienden.

Ondanks dat ik ziek ben geworden, heb ik nog zoveel gedaan en meegemaakt. Zelfs de liefde van m’n leven heb ik ontmoet. En de reis van mijn leven gemaakt. Het doet pijn dat mij niet meer tijd was gegund… Bijzonder is de steun die jullie mij hebben gegeven. Wat een support!

Veel meer is er niet te zeggen want alles is al gezegd.
De tijd hier was te kort, veel te kort, maar ik heb er nog zoveel mogelijk uitgehaald.

Geniet van alle moois om jullie heen. Het leven is te dierbaar en daar moet je af en toe even bij stil blijven staan en van genieten.

Take care allemaal.. See u on the other side.

Met een glas champagne in de hand neem ik afscheid.

Lots of love,

Eddie
  vrijdag 30 december 2016 @ 15:52:36 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167745971
Ik wilde het net posten.
Z'n broer plaatste net deze foto:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 december 2016 @ 15:58:57 #194
163650 Greys
pi_167746240
Oh. Fuck. Wat erg.
En wat klinkt ie sterk in zijn afscheidsbrief.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167746256
#fuckyou2016 :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Redactie Frontpage vrijdag 30 december 2016 @ 16:03:52 #196
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_167746431
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:52 schreef golfer het volgende:
Ik wilde het net posten.
Z'n broer plaatste net deze foto:
[ afbeelding ]
Sterkte, golfer! Hoe oud is hij eigenlijk geworden?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator vrijdag 30 december 2016 @ 16:07:22 #197
382129 crew  Donna
pi_167746592
:'(
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:08:05 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167746633
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:03 schreef Djeez het volgende:

Hoe oud is hij eigenlijk geworden?
Edgar is 35 jaar geworden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage vrijdag 30 december 2016 @ 16:10:26 #199
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_167746728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Edgar is 35 jaar geworden.
Veel en veel te jong nog...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 30 december 2016 @ 16:12:47 #200
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167746822
Oh wat naar :'(
With the stars as her umbrella
pi_167747595
Wat ontzettend verdrietig.... ;(

Sterkte voor iedereen die Edgar lief heeft.
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_167750815
Wat een mooie en symbolische foto met z'n broer, toch de strijd verloren ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')