quote:
Op zaterdag 24 september 2016 23:59 schreef Maegrim het volgende:[..]
zoals ik het zeg, een stam die vanochtend in elkaar gezet was mocht aan het eind van de dag alweer uit elkaar om een loc uit te wisselen
Gelukkig valt het mee met hoeveel werk het is met die sleutelkastjes van tegenwoordig
Locs aarden, aardingssleutels in het sleutelkastje, HS sleutel eruit, HS kabel en andere kabels en koppeling loskoppelen, HS sleutel er weer in, aardingssleutels terug, kapotte loc wegslepen, nieuwe loc ertegenaan, loc ook aarden, aardingssleutels weer in het sleutelkastje, HS sleutel er uit, HS kabel en andere kabels en koppeling vastmaken, HS sleutel weer in het sleutelkastje plaatsen, aardingssleutels terug plaatsen, locs opbouwen, rembeproeving, NBA beproevingen en deurentest doen en je bent weer klaar
En dan ben je net klaar, blijkt dat bij die oude loc één schakelaar verkeerd stond, waardoor het ding het net niet deed
Of dat de statische omzetter van het rijtuig met de FMZ module (voor aansturing van de deuren) ook nog eens niet wil starten waardoor je dus alsnog de hele stam de dienst uit mag halen
Edit: overigens hebben we wel de leuke regel dat op de HSL met niet meer dan twee locs gereden mag worden met de ICd. Ik heb al een keer gehoord van een collega die een woordenwisseling kreeg omdat hij een kapotte sandwichstam op moest halen, dus dan zouden er drie locs in de trein zitten en dat zou niet mogen. Dat twee van de drie locs gesleept werden en dus als rijtuig fungeerde werd afgedaan als niet relevant.
De echte reden van maximaal twee locs is de maximale stroomafname en dat geldt ook voor het klassieke net.
Ik ben erg benieuwd hoe het morgen gaat lopen. Ik heb dinsdag weer een HSL-dienst richting Breda.
[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 25-09-2016 08:48:27 ]